Wie kent ze niet, die reclames van Optimel Control waarin je beloofd wordt dat na het drinken van een heerlijk flesje frambozendrinkyoghurt je trek als sneeuw voor de zon verdwijnt.
Ik zag het spul in de supermarkt staan met een 50% kortingsticker dus ik dacht: Dat wil ik wel eens zien.
Vier kleine flesjes voor ¤2,49 vind ik persoonlijk echt idioot maar voor ¤1,25 wil ik het wel eens proberen.
quote:
Optimel Control
Het klinkt haast te mooi om waar te zijn: als je dagelijks een flesje Optimel Control drinkt, helpt dit je vanzelf minder te eten. Optimel Control is dus een perfect steuntje in de rug om je gewicht in balans te houden.
Minder eten
Optimel Control is een lekkere zuiveldrank met een mix van natuurlijke plantenextracten. Deze bijzondere extracten helpen je minder te eten bij de volgende maaltijd en tussendoor.
Zo werkt het
De natuurlijke plantenextracten uit Optimel Control bestaan uit minuscule bolletjes palmolie, omhuld met stoffen uit haver. De unieke werking schuilt in het feit dat je lichaam deze bolletjes wat langzamer verteert. Dit activeert je natuurlijke verzadigingsmechanisme sterker. En dat helpt je bij de volgende maaltijd: je gaat dan minder eten.
Wetenschappelijk aangetoond!
Uit diverse onderzoeken blijkt dat je tenminste 10% minder calorieën gaat gebruiken bij je volgende maaltijd. Als je een flesje Optimel Control bij de lunch neemt, helpt het vooral om 's avonds bij de warme maaltijd minder te eten. Slim, want juist de warme maaltijd levert altijd veel calorieën. Neem je een flesje bij het ontbijt, dan helpt dat om tijdens de lunch minder te eten. Gebruik tenminste 1 flesje per dag; meer dan 3 heeft geen zin.
Optimel Control drink
Optimel Control is een friszure zuiveldrank bereid met magere yoghurt die helpt minder te eten
De Optimel Control drinks zijn verkrijgbaar in de smaken:
Optimel Control drink citroen, 4 x 102 ml
Optimel Control drink framboos, 4 x 102 ml
Voedingswaarden:
![]()
Mijn flesjes hebben frambozensmaak. Nou ja, volgens de verpakking dan. In het echt smaakt alsof er 'iets' al een tijdje niet goed meer is en is gaan gisten. Er zit ook een licht parfumachtig smaakje aan dat niet echt prettig is en de aspartaam overheerst. Ik weet niet of dat die 'frambozensmaak' moet voorstellen maar ik haal het er niet uit. Dat kan overigens ook aan een gebrek aan fantasie liggen.
Bij de werking kan ik niet veel meer voorstellen dan dat het gaat gisten in je maag waardoor je minder snel trek hebt. Of dat nou zo gunstig is vraag ik me af.
Ik heb inderdaad geen honger maar dat komt meer omdat ik zelfs na een kop melk, mijn ontbijt, tandenpoetsen, een glas water en vier fishermans friend, nog steeds die vieze smaak in mijn mond heb.
De werking wacht ik nog even af maar ik denk dat ik die andere drie flesjes door de gootsteen ga spoelen.
Er zit een niet goed geld terug garantie op maar ¤1,25 is me de moeite van het knippen, plakken en briefje schrijven niet waard.
Dit allemaal dan nog even afgezien van het feit dat dit soort kunstgrepen nooit een vervanging kunnen zijn voor een gezonde levenswijze en bijbehorende eetgewoonten. Afvallen doe je door
Het Pietverdriet afvalplan, deel 2 te volgen. Dat is de enige gezonde manier om je gewicht kwijt te raken.