quote:VERDACHT: FC Groningen-NAC
AMSTERDAM - IN DE LUWTE van het Europese competitievoetbal speelden FC Groningen en NAC zaterdagvond hun wedstrijd in de Nederlandse eredivisie. Niets bijzonders. FC Groningen won met 3-1. Na een 1-0 voorsprong ging doelman Edwin Zoetebier vlak voor de start van de tweede helft naar het gras, na geraakt te zijn door een voorwerp, gegooid uit de tribune. Hoewel niets werd gevonden, vertelde de bult op het Volendamse hoofd het verhaal. NAC kwam nog terug tot 1-1. Via Erik Nevland en een strafschop van Koen van de Laak - Mike Zonneveld maakte een domme overtreding in het strafschopgebied en kreeg terecht rood van scheidsrechter Dick Jol - won de ploeg van Ron Jans voor het eerst sinds drie maanden weer eens in het eigen stadion Euroborg.
Niets aan de hand. Bij het reguliere gokkanaal in Nederland, Toto-select geven de inzetten en quoteringen niets bijzonders te zien. FC Groningen doet het iets beter dan NAC en in totaal wordt in Nederland voor 6000 euro gespeeld. De Denen zijn goklustiger
Veel gokkers op voetbalwedstrijden spelen echter niet bij Toto-select vanwege de slechte quoteringen. Elders, vooral via het internet, valt vaak veel meer te verdienen met het goed voorspellen van de uitslag van een wedstrijd. Marktleider in de wereld van het internetgokken is Betfair, een van origine Brits bedrijf. Het stelt zich niet op als 'bookmaker', maar als intermediair tussen de gokkers. Vraag en aanbod komen bij Betfair bij elkaar en het bedrijf brengt daarvoor 5% van de netto-opbrengst in rekening bij de winnaar.
FC Groningen-NAC is geen bijzondere wedstrijd, ook niet voor de spelers van Betfair. Een omzet van 60.000 euro is ongeveer het maximum voor zo'n potje. Ter vergelijking: het volume bij Betfair afgelopen zondag bij Heracles-ADO Den Haag was 53.000 euro, FC Utrecht-AZ 57.000 euro, Feyenoord-Roda JC 105.000 euro en Ajax-Heerenveen is koploper met 335.000 euro.
Bij een Nederlandse beroepsspeler, hij verdient zijn boterham met het gokken op wedstrijden bij Betfair, gingen zaterdag alle bellen rinkelen. FC Groningen-NAC genereerde plots enorme omzetten. De teller bij Betfair stond om 20.00 uur, bij het sluiten van de markt en het beginsignaal van de wedstrijd in Euroborg, stil op ruim 1,1 miljoen euro. "Een extreme omzet ", reageert KNVB-directeur Henk Kesler als hij geconfronteerd wordt met het bedrag. In het gokcircuit staat zo'n wedstrijd dan allang te boek als 'verkocht'.
Niet zo vreemd. Op een zelfde manier kwam vorig jaar het Belgische omkoopschandaal aan het licht. Gokkers gebruikten Betfair om grote winsten veilig te stellen bij onbeduidende competitieduels in België, terwijl op de achtergrond de Chinese zakenman Ye allerlei spelers omkocht om tot gewenste einduitslagen te komen. De ingewijde: "Bij zo'n hoge inzet als bij FC Groningen-NAC weet ik genoeg. Trouwens, als bij Betfair voor 1,1 miljoen wordt gespeeld, dan is in Azië buiten ons gezichtsveld voor een veelvoud van dat bedrag gespeeld op FC Groningen-NAC."
Bron: Telesport (Telegraaf)
aha, een schandaal topic..quote:
Vorig jaar daaide Groningen een top seizoen, je kan gewoon niet verwachten dat het dit jaar weer zo goed zou gaan.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 13:01 schreef Messenga het volgende:
Hoeveel krediet heeft Jans eigenlijk? De laatste maanden is Grunn er niet echt op vooruit gegaan..
Vooruit gaan na vorig seizoen? Op zo'n criterium is Ron natuurlijk niet af te rekenen...quote:Op zaterdag 10 maart 2007 13:01 schreef Messenga het volgende:
Apart verhaal
Hoeveel krediet heeft Jans eigenlijk? De laatste maanden is Grunn er niet echt op vooruit gegaan..
quote:
Nee dat niet. maar sommige wedstrijden die met 4/5 doelpunten verschil worden beslist..quote:Op zaterdag 10 maart 2007 15:34 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
Vooruit gaan na vorig seizoen? Op zo'n criterium is Ron natuurlijk niet af te rekenen...
Hij heeft het ook over de laatste maanden. Groningen heeft natuurlijk wel een belabberde reeks gehad, zeker in thuiswedstrijden. Ikzelf hoop overigens dat volgend seizoen Jans' laatste is, niet eens zo zeer vanwege de resultaten. Tijd voor een frisse wind.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 15:34 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
Vooruit gaan na vorig seizoen? Op zo'n criterium is Ron natuurlijk niet af te rekenen...
Deze wil ik toch ff quoten.quote:
Ik denk het ja..quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:53 schreef clauwheee het volgende:
Ja die snapte ik ook niet zo goed. Maar zal wel aan ons liggen venom
Die zag er inderdaad niet goed uit bij de goals.quote:
Het was Kruiswijk die twee keer de fout in ging vandaag, en daar hoor ik hier niemand over.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 22:54 schreef The_Verve het volgende:
Bij die laatste goal is Roorda volgens mij meer met het neerkomen bezig dan met de bal eruit tikken.
Maar goed, waarom zou ik me nog druk maken om de keeper. Dat verandert sowieso niet zolang Roorda en Jans beide bij de FC zitten. Groningen heeft vandaag gewoon dik verdiend verloren. Zowel de spelers, de keeper en de trainer waren vandaag ver onder maat...
Ben benieuwd naar de inzetten bij Unibet vandaag...
Kruiswijk gaf dat ook toe. Neemt niet weg dat dhr. Roorda het hoofd van dhr. Hadouir eraf had moeten stompen in plaats van achterover te tuimelen bij de 1e goal. Daarbij is het bij Roorda een gebed zonder eind.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:31 schreef savelkoul het volgende:
[..]
Het was Kruiswijk die twee keer de fout in ging vandaag, en daar hoor ik hier niemand over.
Mwah, die staat volgend jaar gewoon bij Vitesse in de basis hoor.quote:Op zondag 11 maart 2007 10:30 schreef W2O het volgende:
Volgend seizoen nieuwe keeper! Misschien die reserve van Vitesse?
Tja, alles wat op goal kwam vloog erin.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:35 schreef Bullet-tooth het volgende:
Shit, het leek ook gewoon nergens op. Inspiratieloos baggervoetbal.
En dan kunnen wel weer gaan kankeren op Roorda, maar als het hele team zo speelt kan hij er ook weinig aan doen.
Kwaliteitspostquote:Op zondag 11 maart 2007 20:52 schreef decynischebever het volgende:
Groningen haalt die playoffs nooit man![]()
Idd, zag er niet best uit. Kruis ook een behoorlijke fout en Roorda was ook niet echt...goed..quote:Op zondag 11 maart 2007 14:33 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Tja, alles wat op goal kwam vloog erin.
Na het Groningenstadtopic ga je hier zielig doen?quote:
Reacties uitlokkenquote:Op zondag 11 maart 2007 22:50 schreef Gollemrulez het volgende:
[..]
Na het Groningenstadtopic ga je hier zielig doen?
Dan maar wederom de vraag: wat wil je met je 'opmerkingen' bereiken?
zijn eigen tekortkomingen vergetenquote:Op zondag 11 maart 2007 22:50 schreef Gollemrulez het volgende:
[..]
Na het Groningenstadtopic ga je hier zielig doen?
Dan maar wederom de vraag: wat wil je met je 'opmerkingen' bereiken?
Transfermarkt is helaas gesloten.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:37 schreef koningdavid het volgende:
Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe keeper ofzo?
Ik begrijp van mensen die regelmatig het 2e bezoeken, dat van Loo ook niet echt een verbetering isquote:Op maandag 12 maart 2007 11:46 schreef koningdavid het volgende:
Geen goede tweede keeper?
zeg, zag ik dat nou goed, loop jij moppen te tappen op het forum van BV Veendam?quote:Op maandag 12 maart 2007 12:10 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik begrijp van mensen die regelmatig het 2e bezoeken, dat van Loo ook niet echt een verbetering is
Klopt, it's me.quote:Op maandag 12 maart 2007 16:02 schreef dolledingo het volgende:
[..]
zeg, zag ik dat nou goed, loop jij moppen te tappen op het forum van BV Veendam?![]()
tvp
quote:Misverstand rond selectie Nevland
De oproep voor Erik Nevland voor de nationale Noorse selectie voor de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Bosnië-Herzegovina, op zaterdag 24 maart, berust op een misverstand.
De Noorse voetbalbond had vrijdagavond een fax gestuurd met daarin de definitieve oproep voor de spits van FC Groningen. Dit bleek voorbarig te zijn. In de fax die bij FC Groningen was binnengekomen, werd melding gemaakt van een definitieve selectie van Nevland. De bond vroeg in dezelfde fax aan de club het nieuws niet naar buiten te brengen voor dinsdagochtend 11.00 uur. Op dat moment zou in Oslo tijdens een persconferentie de Noorse selectie wereldkundig worden gemaakt.
Daarna sijpelde vanuit Noorwegen het nieuws door dat Nevland toch niet tot de nationale selectie behoorde. Voor de aanvaller was dit, met de fax van afgelopen vrijdag in de hand, een onaangename verrassing. Tussen de beide trainingen van vandaag door belde Nevland persoonlijk met de bondscoach van Noorwegen, Age Hareide. Die gaf als uitleg dat de fax was verstuurd omdat de reglementen dit voorschrijven. In die gevallen wordt er echter doorgaans gesproken van een voorlopige voorselectie.
Mogelijk is een verkeerde fax verstuurd vanuit het Noorse bondsbureau. Nevland weet nog niet goed wat hij van de hele gang van zaken moet vinden. De Noor toonde zich teleurgesteld nu hij toch niet blijkt te zijn geselecteerd. De spits van FC Groningen heeft tot nu toe twee A-interlands achter zijn naam staan.
Noorwegen neemt in Groep C voor Euro 2008 met 6 punten uit 3 duels de derde plaats in achter Turkije en Griekenland. De koplopers hebben het maximale puntenaantal uit de drie gespeelde kwalificatiewedstrijden. Begin oktober verloren de Noren de uitwedstrijd in Athene tegen Griekenland met 1-0. Eerder werden respectievelijk Hongarije (1-4) en Moldavië (2-0) verslagen. Malta is het zevende land in deze Groep C.
Bron: FC Groningen
Zal best maar het is wel uitermate zuur voor Nevland en zulke dingen zouden niet mogen vind ik. Overigens heb ik ook liever dat ie niet geselecteerd wordtquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:50 schreef S-Two het volgende:
Kut voor hem natuurlijk, maar zoiets kan gebeuren toch.
Bijna fitte selectie.quote:Matthijs traint individueel
Ron Jans heeft dezer dagen de beschikking over een nagenoeg compleet fitte A-selectie. De trainer van FC Groningen kan alleen nog geen beroep doen op Paul Matthijs.
De aanvoerder heeft na het competitieduel met NAC Breda, van anderhalve week geleden, opnieuw liesklachten gekregen. Vorige week kon Matthijs amper fysieke inspanningen leveren. Aan het begin van deze week moest hij zich nog beperken tot fietsoefeningen.
Woensdagmiddag stond Matthijs echter weer op het veld om een individuele training af te werken. Dit betrof met name loopoefeningen en enkele lichte trainingsvormen met de bal. Het is niet duidelijk hoelang zijn herstel nog zal vergen, maar Matthijs is zeker niet inzetbaar voor de competitiewedstrijd tegen FC Twente van komende zondag.
Daarentegen is Donovan Slijngard zo goed als hersteld van zijn voetblessure. Hoewel de linkervoet nog wat gevoelig is, trainde de jonge huurling van Ajax woensdag volledig mee met de groep. In de dagen daarvoor had de linkervleugelverdediger al weer gedeeltes van trainingen meegedaan.
Vandaag (donderdag – red.) heeft de selectie een vrije dag. Arnold Kruiswijk was de enige speler die ook woensdag al vrij had gekregen van Jans. “Volgend weekend is een interland-weekend en dan geven wij de spelers altijd drie dagen vrij om de accu fysiek en mentaal weer helemaal op te laden. Arnold moet dan echter met Jong Oranje in actie komen, daarom heeft hij woensdag een extra vrije dag gehad”, zo was de uitleg van Jans.
Enge denkbeelden heb jijquote:Op donderdag 15 maart 2007 17:02 schreef Bullet-tooth het volgende:
Nadat ze met z'n allen gedouched hebben na de wedstrijd die ze met 0-5 van ons wonnen?
yup, ik heb het uit jans zijn mond gehoord tijdens de training..quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:34 schreef Prosac het volgende:
Van Loo op de goal DD?
quote:
dat denk ik ookquote:Op donderdag 15 maart 2007 17:16 schreef Bullet-tooth het volgende:
Eerlijk: ik denk dat we redelijk beginnen, maar uiteindelijk het onderspit delven 1-3.
dan was je vast dolgelukkig met Roorda geweest.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:45 schreef Dos37 het volgende:
ben ook erg blij met van Loo
van Loo was ook geen topper bij heraclesquote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:54 schreef Gollemrulez het volgende:
[..]
dan was je vast dolgelukkig met Roorda geweest.
Geen idee, hij heeft nog nooit ere divisie gespeeld. Stond in de eerste divisie wel altijd bij de topspelersquote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:03 schreef 9christensen het volgende:
[..]
van Loo was ook geen topper bij heracles
Gewoon een goede keeper die wel eens punten pakte.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:03 schreef 9christensen het volgende:
[..]
van Loo was ook geen topper bij heracles
Wel een paar wedstrijdjes op het hoogste niveau.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 15:33 schreef Dos37 het volgende:
huh hij heeft nog nooit eredivisie gekeept. Eerste divisie wel.
Als zelfs Jans om is, zegt dat voldoende. Maar snel een volwaardige opvolger halen voor volgend seizoen, mss wil Gentenaar nog welquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:53 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Wel een paar wedstrijdjes op het hoogste niveau.
Goede zet van Jans, het kon zo niet langer.
quote:Van Loo verdringt Roorda uit het doel
Brian van Loo zal zondag in de competitiewedstrijd tegen FC Twente het doel van FC Groningen verdedigen. De 31-jarige keeper verdringt hiermee Bas Roorda onder de lat. Paul Matthijs is de enige speler van de eerste selectie die zeker niet in actie kan komen. Arnold Kruiswijk en Bruno Silva vormen nog kleine vraagtekens.
Kruiswijk heeft lichte liesklachten en Silva kreeg tijdens de training van vandaag (vrijdag – red.) last van ademhalingsproblemen. Op dezelfde training werd tevens duidelijk dat Van Loo de eerste doelman is geworden. Ron Jans gaf aan dat hij een moeilijke keuze had moeten maken. “Trainer zijn is een fantastisch beroep, maar dit zijn de lastige dingen van het vak. We hebben maandag met de technische staf bij elkaar gezeten en toen kwamen we er nog niet uit. Dinsdag hebben we de knoop doorgehakt en aan beide keepers onze beslissing medegedeeld.”
Niet geslachtofferd
Jans gaf tijdens het traditionele perspraatje ter voorbeschouwing op de wedstrijd van het weekeinde aan dat Roorda niet specifiek was geslachtofferd vanwege het duel met Willem II. “Want in die wedstrijd waren we eigenlijk alleen tevreden over Mark-Jan Fledderus en we gaan zondag echt geen tien andere spelers opstellen. Wij werken op basis van vertrouwen en nemen beslissingen die ons het beste lijken voor het team. Wij vonden dat dit het moment was waarop Brian een kans verdient. Het zou onlogisch zijn hem weer direct te vervangen mocht hij zondag onverhoopt een fout maken.”
Steunpilaren
Roorda was vorig seizoen één van de steunpilaren van het elftal dat er voor het eerst in veertien jaar in slaagde Europees voetbal te halen – overigens uitgerekend tegen FC Twente. De goalie speelde toen alle 34 competitiewedstrijden van het begin tot het einde. Ook dit seizoen miste Roorda van de 28 Eredivisiewedstrijden nog geen minuut. “Een keeper wissel je niet zo snel”, legde Jans uit. “Bovendien kreeg Bas in onze ogen altijd onevenredig veel kritiek. Dit besluit was niet makkelijk want naast het feit dat hij een betrouwbare Eredivisiewaardige keeper is, is Bas ook nog eens een geweldige kerel. Maar door dit laatste aspect mag je je niet laten leiden.”
Lof![]()
![]()
Jans had voor de prestaties van het FC Twente van dit seizoen alleen maar lof. “Complimenten voor staf en spelersgroep. Ze horen dit jaar echt bij de beste vier ploegen. Ze laten zich de kop niet gek maken, al hoop ik wel dat ze een tikje hebben gehad van de nederlaag tegen Ajax. Wat gebeurt er met de ploeg als ze 1-0 achter zouden komen? Dan kan er twijfel ontstaan. Ik bespeur bij ons absoluut geen angst in de groep. Wij hebben thuis tegen de subtoppers Vitesse, Roda JC en NAC gewonnen en gelijkgespeeld tegen Heerenveen. We zijn benieuwd of dat zondag ook lukt. Ik denk dat het mogelijk is.”
Revanche![]()
Volgens Jans spelen revanche voor de 7-1 nederlaag eerder in het seizoen tegen FC Twente en het 3-0 verlies van vorige week tegen Willem II een bijrol. “Ons doel is een plaats bij de eerste negen op de ranglijst. Daarom willen wij zondag winnen. Dát is de prikkel. Pas daarna spelen argumenten als revanche en de 3-0 nederlaag van vorige week een rol. Wij voetballen voor onze eigen kansen. Ik denk dat wij er zondag gewoon opvliegen. Dat weet ik eigenlijk wel zeker.”
quote:'Zondag nemen we revanche' 16 maart 2007
Zo'n 30 supporters bezochten vanmorgen de laatste training van FC Groningen voor het duel tegen FC Twente. Onder hen een flink aantal Groningen Fanatics, die de spelers nog eventjes extra op scherp wilden zetten. Zij hadden onder andere een spandoek gemaakt met de tekst 'Zondag nemen we revanche'.
Er waren ook een aantal fakkels meegenomen, maar die konden helaas niet afgestoken worden, omdat de training niet op het trainingsveld plaatsvond, maar op het hoofdveld in de Euroborg. Het risico was te groot dat de brandmelders in het stadion af zouden gaan van alle rook. Geen fakkels dus, maar hopelijk is de boodschap wel duidelijk: zondag moet er in ieder geval gewonnen worden van FC Twente.
Ron Jans vond het spandoek en de boodschap daarop nogal overbodig, want het zou geen vertrouwen richting de spelers uitstralen en de spelers zouden al genoeg op scherp staan. We zullen het zien. Schuim op de bek en bloed aan de paal!
Wie in elk geval op scherp hoort te staan, is Brian van Loo. De tweede keeper van FC Groningen staat in de wedstrijd tegen FC Twente namelijk in de basis. Dat betekent dat Bas Roorda zondag voor de zoveelste keer dit seizoen wordt gepasseerd. Ditmaal door Ron Jans.
bron: www.trotsvanhetnoorden.nl
quote:Op zondag 18 maart 2007 11:04 schreef dolledingo het volgende:
*Mijn leven lang, schijt aan Amsterdam, schijt aan Hoerenveen, schijt aan Enschede*![]()
pompidom... lalalalalalallalaaaa....
Negatievelingquote:
quote:Dat betekent dat Bas Roorda zondag voor de zoveelste keer dit seizoen wordt gepasseerd. Ditmaal door Ron Jans.
Als jullie verliezen.quote:Op zondag 18 maart 2007 13:44 schreef S-Two het volgende:
[..]
Maarre, vanmiddag wel ff winnen he jongens.
quote:
O we hebben hier weer te maken met een anti-ajacied?quote:
quote:Op zondag 18 maart 2007 14:08 schreef S-Two het volgende:
[..]
O we hebben hier weer te maken met een anti-ajacied?![]()
quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:14 schreef Gollemrulez het volgende:
Gelijkspel denk ik.
Nu je het zegtquote:Op zondag 18 maart 2007 16:33 schreef Strooper het volgende:
Ah, na tien keer kijken zie ik dat het een vuist is op dat spandoek![]()
Gezien het wedstrijdverloop niet nee, maar ik had toch liever 3 punten van die (r)tukkers gepakt.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:33 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
1-1 tegen Twente, we mogen niet klagen toch?
15 minuten lang en daarna nog Sta op en meer.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:38 schreef The_Verve het volgende:
Het enige waar ik vanmiddag van heb genoten was het minutenlange 'Come On, Green White Army!'. Maar het leek niet eens over te slaan naar het veld.
Ongelooflijk he.. Brian heeft niet eens normale ballen gehad volgens mij, kon ze overal vandaan halen behalve binnen een straal van 5 meter van zichzelf.quote:Dieptepunt van de dag was nog wel de warming up van de Groningse keepers. Heb zelden zo een ongemotiveerd stuk vreten als Bas Roorda gezien.
Dus dat zongen jullie! (ik zat aan de overkant, ik vond het wel een swingend deuntje maar ik had geen flauw idee wat er gezongen werdquote:Op zondag 18 maart 2007 22:38 schreef The_Verve het volgende:
Het enige waar ik vanmiddag van heb genoten was het minutenlange 'Come On, Green White Army!'. Maar het leek niet eens over te slaan naar het veld.
op zich wel, maar het doek zou pas op de parkeerplaats in elkaar gezet zijn.quote:Op maandag 19 maart 2007 11:47 schreef Thomas87 het volgende:
[..]
Die vuist op het spandoek leek ook meer een creatie van Picasso. Ik vond het trouwens wel geinig dat het thema "vuist maken" blijkbaar uitgelekt was en dat de Twentesupporters een, weliswaar klein, spandoek met "tegen ons valt geen vuist te maken" hadden hangen!
kijk eens op Vak P.nl...quote:Op maandag 19 maart 2007 13:48 schreef Prosac het volgende:
[..]
op zich wel, maar het doek zou pas op de parkeerplaats in elkaar gezet zijn.
Maar niks vergeleken met het doek dat in Enschede omhoog werd gehouden na een actie van hun kant.
(Strip over het slachten van een varken en dan het uitvak dat als laatste een doek omhoog houd waarop het varken wegloopt en de slager opgehangen wordt)
Gelukkigquote:Op maandag 19 maart 2007 17:18 schreef MaxPower het volgende:
SCH staat niet model voor de gemiddelde Heerenveensupporter.![]()
Ik hoorde bij Langs de lijn dat jullie ook 'sta op voor heerenveen' doen. Fluiten jullie ook je eigen spelers uit, net als wij?quote:Op maandag 19 maart 2007 17:16 schreef MaxPower het volgende:
Jullie gaan idd steeds meer op ons lijken... gloryhunters, 'braaf' publiek, geweigerde spandoeken... wees er maar blij mee.
Ehm, nee.quote:Op maandag 19 maart 2007 18:09 schreef MaxPower het volgende:
Dacht je dat we dat van jullie gepikt hebben? Het is eerder andersom.![]()
We hebben gewoon een supertalent in de jeugd!quote:Contract Nevland
“Afgelopen vrijdag hebben wij een gesprek gehad met Erik Nevland. Aan het begin van het seizoen hadden we al eens oriënterend met hem gesproken over zijn toekomst. De huidige verbintenis met Nevland loopt medio 2008 af. Wij hebben hem voor de periode daarna een nieuwe tweejarige contractaanbieding gedaan, dus tot medio 2010."
"Het mag duidelijk zijn dat wij een spits van het kaliber Nevland graag langer aan ons binden en wij zullen er dan ook alles aan doen om hem voor FC Groningen te behouden. De bal ligt nu bij hem en wij hebben met elkaar afgesproken binnenkort weer om de tafel te gaan zitten.”
Overeenkomst Metaj
"Een andere speler in wie wij toekomst zien, is Shkodran Metaj. Met hem hebben wij een tweejarige overeenkomst weten te sluiten. Metaj is een 19-jarige middenvelder en aanvoerder van de A1. Hij staat bovenaan in het klassement van beste speler van de Nike A-junioren Eredivisie en zit sinds 2001 in de opleiding van FC Groningen.
Niets, doet het prima hier..quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:15 schreef savelkoul het volgende:
En wat is er met het fcg forum aan de hand?
quote:Van der Linden verlaat FC Groningen
FC Groningen en Antoine van der Linden gaan aan het einde van dit seizoen uit elkaar. De 31-jarige verdediger heeft een aflopend contract bij de Trots van het Noorden.
Van der Linden speelde vier jaar voor FC Groningen. Als hij op vrijdag 30 maart in de uitwedstrijd tegen Roda JC in actie komt, wordt dit zijn honderdste competitiewedstrijd voor groen-wit. Met de bekerwedstrijden, Europese duels en de play-offwedstrijden opgeteld, kwam hij 113 keer in actie voor FC Groningen. In al die duels scoorde hij in totaal vijf keer, waaronder een aantal zeer memorabele doelpunten zoals zijn volley in het play-offduel met AZ, vorig seizoen in Euroborg.
De beslissing na dit seizoen de wegen te laten scheiden, ligt aan beide kanten. Algemeen directeur Hans Nijland: “Wij hebben aan het begin van het seizoen gepoogd het aflopende contract van Van der Linden te verlengen, maar dat is niet gelukt. Daarna zijn wij ons gaan oriënteren en wij vinden het nu beter uit te zien naar een andere bezetting van de linkervleugelpositie in de verdediging. Nu we definitief van elkaar weten waaraan we toe zijn, zullen wij onze zoektocht naar een nieuwe linksbenige verdediger verder uitbreiden.”
Ook Van der Linden had de wens FC Groningen te verlaten. “Ik heb hier vier jaar met veel plezier gespeeld, maar ik wil nog één keer de kans aangrijpen om ergens anders te voetballen. Wat het zal worden, weet ik nu nog niet. Het is wel goed dat er nu duidelijkheid is en dat mijn toekomst dus niet meer bij FC Groningen zal liggen.”
Maar nu moeten er van de zomer iig wel weer een aantal verdedigers bij.quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:27 schreef clauwheee het volgende:
Beste voor beide, vd Linden weg bij FC.
Je hoeft geen centrale/rechter-verdediger te halen naar m'n mening. Een goede linksback is echter essentieel. Zeker ook omdat je Floren als tweede linksback kwijt bent geraakt.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:41 schreef S-Two het volgende:
[..]
Maar nu moeten er van de zomer iig wel weer een aantal verdedigers bij.
Volgens mij wel. Ik zag em ooit (in het begin van 't seizoen geloof ik) een mooie actie maken en sindsdien ben ik fan.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:00 schreef methodmich het volgende:
Die halve Tsjech met Ajax-opleiding is dat toch? Speelt die daar linksback?
quote:Op zondag 11 maart 2007 21:06 schreef decynischebever het volgende:
Prutsers
Verrassend...quote:Op zondag 25 maart 2007 13:49 schreef Duderinnetje het volgende:
decynischebever, kloon van gebande, alors á l'oubliette!
dat zou wel de beste optie zijn inderdaadquote:Op zondag 25 maart 2007 17:12 schreef savelkoul het volgende:
Ik zet mijn geld op Klavan.
quote:Nevland opgeroepen voor Noorwegen
De interlandcarrière van Erik Nevland krijgt toch een vervolg. De spits van FC Groningen is maandag alsnog opgeroepen om zich te melden bij de Noorse selectie. Noorwegen speelt komende woensdag de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Turkije.
Het is voor Nevland de tweede uitnodiging in korte tijd. Zoals bekend werd de goalgetter begin maart ook al geselecteerd voor de Noorse selectie. Die oproep bleek echter te berusten op een misverstand: de Noorse bond had een verkeerde fax gestuurd. Nevland maakte slechts deel uit van de voorlopige selectie. Voor de spits een onaangename verrassing.
Maandag werd de topscorer van de FC echter alsnog opgeroepen door bondscoach Age Hareide. Dit als vervanger van de geblesseerde Ole-Martin Årst, die zaterdag uitviel in de met 2-1 verloren kwalificatiewedstrijd tegen Bosnië-Herzegovina.
Komende woensdag speelt Noorwegen de belangrijke EK-kwalificatiewedstrijd tegen Turkije. De Turken zijn koploper in Groep C. Noorwegen staat op de derde plaats en heeft drie punten achterstand. Het duel Turkije – Noorwegen wordt gespeeld in de Commerzbank Arena in Frankfurt, aftrap is om 20.00 uur.
Erik Nevland speelde tot dusver 2 A-interlands voor de nationale ploeg van zijn vaderland.
quote:Ron Jans vanavond te gast in Holland Sport
Trainer Ron Jans is vanavond te gast in het VPRO-programma Holland Sport. Hierin zal hij plaatsnemen aan de groene picknicktafel van Wilfried de Jong en Matthijs van Nieuwkerk voor een uitgebreid gesprek.
Van alles willen ze weten, De Jong en Van Nieuwkerk, van de succesvolle Jans die sinds november 2002 trainer is van FC Groningen. En uiteraard wil Holland Sport ook graag even zien hoe hij het er vanaf brengt op het roemruchte fietsspel.
Verder te gast deze uitzending: Europees kampioene hoogspringen Thia Hellebaut. Daarnaast analyseren hockeyspitsen en wereldkampioenen Sylvia Karres en Kim Lammers de spits van het Nederlands voetbalelftal tijdens de interland tegen Roemenie.
Holland Sport is live, en te zien op Nederland 3 vanaf 20:25 uur.
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:52 schreef Noca het volgende:
Naar verluidt al 1200 kaarten verkocht voor de uitwedstrijd bij Feyenoord, dat gaat een mooi dagje worden!
Verdikkie zeg, hoe houden ze bij de FC die transfers toch elke keer uit het geruchten circuit?quote:FC contracteert Zweed Stenman
28 maart, 19:01 uur
FC Groningen heeft zich voor volgend seizoen versterkt met Fredrik Stenman. De 23-jarige Zweed komt over van Bayer Leverkusen. De verdediger tekent in Euroborg een contract voor vier jaar.
Stenman had bij de Duitse Bundesligaclub nog een doorlopend contract en FC Groningen moest derhalve een afkoopsom op tafel leggen. Over de hoogte hiervan doet de club geen mededelingen. Algemeen directeur Hans Nijland is content met de komst van de Zweed. “Met het vertrek van Mathias Florén in de winterstop en Antoine van der Linden aan het einde van dit seizoen, hadden wij dringend behoefte aan een linksbenige verdediger. Met Stenman halen wij een speler in huis die ondanks zijn jeugdige leeftijd al heel veel ervaring heeft.”
Stenman speelde in zijn vaderland onder meer voor IF Elfsborg en Djurgardens IF. Met die laatste club won hij in 2005 zowel de landstitel als de nationale beker in Zweden. De vleugelverdediger maakte in januari 2006 de overstap van Djurgardens naar Bayer Leverkusen. De rest van dat seizoen was hij basisspeler bij de Duitse club. Stenman maakte tijdens het WK 2006 onderdeel uit van de nationale Zweedse selectie. Hij kwam tijdens het eindtoernooi in Duitsland echter niet in actie.
Nijland is er vooral trots op dat FC Groningen erin is geslaagd een voetballer over te nemen van een gerenommeerde club in een hoog aangeschreven Europese competitie. “Een paar jaar terug hadden wij niet durven denken dat FC Groningen een speler van een club als Bayer Leverkusen zou kunnen overnemen. Het zegt iets over de ontwikkeling van FC Groningen en de aantrekkingskracht die we momenteel genieten. Daarnaast is Euroborg een stadion dat spelers aanspreekt. Stenman heeft samen met zijn partner twee dagen rondgekeken in Groningen en had direct het goede gevoel.”
Stenman zelf is ook blij met zijn overgang naar Groningen. “Voor mij was het vooral belangrijk een club te kiezen waar ik meer mogelijkheden zie om aan speeltijd toe te komen. Op mijn leeftijd moet je niet op de bank zitten, hoe mooi een club als Leverkusen ook is. Een sportman wil voetballen en bij FC Groningen zie ik die uitdaging liggen. Ik verheug me op het nieuwe seizoen en wil dat graag laten zien. Voor velen lijkt de overgang van Leverkusen naar Groningen misschien een stapje terug, maar ik denk er op termijn beter van te worden.”
De in Köping geboren Stenman speelde in totaal 149 competitiewedstrijden waarin hij elf keer scoorde. Met Bayer Leverkusen is hij dit seizoen doorgedrongen tot de kwartfinale van het UEFA Cup-toernooi. Stenman, die na Rasmus Lindgren de tweede Zweed wordt in de selectie van trainer Ron Jans, kwam bij drie van die UEFA Cup-duels in actie.
Inderdaad. Kom je nietsvermoedend op FOK, lees je dat de FC een nieuwe speler heeft aangetrokken. Van Leverkusen nog wel.quote:Op woensdag 28 maart 2007 16:09 schreef Prosac het volgende:
[..]
Verdikkie zeg, hoe houden ze bij de FC die transfers toch elke keer uit het geruchten circuit?![]()
Behalve dat filmpje op Youtube niet. Maar aangezien deze kerel al enkele interlands achter zijn naam heeft staan op deze leeftijd en daarnaast bij Leverkusen al UEFA-Cup ervaring heeft opgedaan, schat ik hem hoger in dan Florén.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:44 schreef MaxPower het volgende:
Heb je hem wel eens zien spelen dan?
Dat hopen we allemaal Fredrik..quote:Ambitieuze Stenman heeft duidelijk doel voor ogen
GRONINGEN - De nieuwe FC Groningen-speler Fredrik Stenman hoopt zich via FC Groningen weer in de kijker spelen bij het Zweedse nationale team. De 23-jarige linksback van Bayer Leverkusen tekent een contract voor vier seizoenen bij de FC.
Afgelopen zomer was de linksback nog aanwezig bij het WK in Duitsland, maar kwam toen niet in actie voor zijn land. Stenman zegt dat hij moet spelen om in aanmerking te komen voor het Zweedse nationale team. Hij hoopt dat Groningen zich de komende jaren ontwikkelt tot een club die structureel tot de top vijf behoort. Dan komt hij vanzelf in aanmerking voor het Zweedse team.
Woensdagavond presenteerde Groningen, de Zweedse linksback. Stenman staat de komende vier jaar onder contract bij de FC. Het aantrekken van de nieuwe speler heeft Groningen ruim 700.000 euro gekost. De tweevoudig international stond nog onder contract bij de Duitse Bundesligaclub Bayer Leverkussen.
Stenman heeft in Zweden gespeeld voor IF Elfsborg en Djurgardens IF. Met Elfsborg won hij in 2005 de landstitel en beker. Sinds januari 2006 speelt hij bij Bayer Leverkusen. (bron: RTV Noord)
[ajax mode on]quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:47 schreef AminBen het volgende:
Dan zal hij nog van koude douche thuiskomen.![]()
Met dat investeringsfonds gaat het natuurlijk wel een stukje makkelijker. Laatste jaren wordt er al gewoon goed ingekocht en nu is er dus ook nog eens geld. Nog twee spelers van dit kaliber erbij en je speelt top 5.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:53 schreef venomsnake het volgende:
Voordat grunn structureel bij de top5 zit moet er nog heel wat gebeuren..
Het zou leuk zijn hoor, maar voorlopig zit dat er nog niet in, verre toekomstmuziek.
True, maar ook andere clubs zitten natuurlijk niet stil, zie Twente en met name AZ bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:23 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Met dat investeringsfonds gaat het natuurlijk wel een stukje makkelijker. Laatste jaren wordt er al gewoon goed ingekocht en nu is er dus ook nog eens geld. Nog twee spelers van dit kaliber erbij en je speelt top 5.
quote:‘Kwartetten’ begint tegen Roda JC
Roda JC - FC Groningen
Vrijdag 30 maart, 20.30 uur
Live uitzending op RTL 7
FC Groningen kan morgenavond (vrijdag – red.) in de uitwedstrijd tegen Roda JC niet beschikken over de geschorste Luis Suárez. Koen van de Laak vormt nog een vraagteken voor het duel in Kerkrade, dat om 20.30 uur begint en live wordt uitgezonden op RTL 7.
Volgens trainer Ron Jans komt de wedstrijd tegen Roda JC voor aanvoerder Paul Matthijs nog te vroeg. “Paul traint mee en dat gaat wisselend. Zijn fysieke gesteldheid is nog niet optimaal, al gaat het steeds beter. Wij vinden het te kort dag hem bij de selectie te halen. Als je op de bank zit, moet je ook kunnen invallen en dat risico achten wij nog te groot.”
Heupblessure
Koen van de Laak haakte vandaag (donderdag – red.) op de laatste training af met een heupblessure. Zijn inzetbaarheid wordt op de wedstrijddag bekeken. Erik Nevland, die als invaller met Noorwegen vijf minuten in actie kwam tijdens het EK-kwalificatieduel met Turkije, keerde fit terug in Groningen en is tegen Roda JC beschikbaar.
Over de fysieke toestand van Evgeniy Levchenko was nog geen duidelijkheid. Hij was vandaag nog onderweg vanuit de Oekraïne waar de middenvelder bij de nationale selectie zat voor twee EK-kwalificatiewedstrijden van zijn land. In beide interlands kwam Levchenko echter niet in actie. “Dan lijkt hij me in ieder geval fit voor het duel van morgenavond”, concludeerde Jans.
Niet vervelend
Jans gaf aan het niet vervelend te vinden dat zowel Nevland als Levchenko – en eerder in de week ook Arnold Kruiswijk – interlandverplichtingen hadden. “Het is mooi dat deze jongens voor hun land worden geselecteerd. Dat geeft vaak een goed gevoel. Ik hoop dat zij tegen Roda JC hetzelfde antwoord geven als Luis Suárez tegen Excelsior deed na zijn interland met Uruguay.” De spits kopte toen als invaller direct na rust FC Groningen naar een veilige 0-2 voorsprong, die daarna ook niet meer uit handen werd gegeven.
Kwartet-spel
Jans vergeleek op het wekelijkse perspraatje in de aanloop naar een competitiewedstrijd de laatste serie van vijf wedstrijden met een kwartet-spel. “Over de uitwedstrijd tegen ADO Den Haag op de één na laatste speeldag valt nu nog niets te zeggen, dat ligt ook meer aan hun status van dat moment. De overige vier resterende tegenstanders, Roda JC, Feyenoord, NEC en FC Utrecht zijn in mijn ogen aan elkaar gewaagd. Ik zie het als een kwartet-spel. Van die vier duels moeten we er minimaal twee winnen. Ik zie tussen die ploegen weinig verschil en het zal dan afhangen van de vorm van de dag, geluk of pech en de absolute wil om te winnen. Als we van Roda JC winnen, halen we die ploeg bij en hebben we een grote kans bij de eerste negen te eindigen. Verliezen we, dan zijn we Roda kwijt en moeten we ons concentreren op het behalen van de negende plaats.”
Keeper
Jans wilde nog niet aangeven wie morgenavond in Kerkrade het doel van FC Groningen zal verdedigen. “Wij willen eerst zeker weten of Brian van Loo geen klachten meer heeft. Als we dat weten, moeten we een keuze maken. Is hij fysiek niet honderd procent, dan is de keuze niet zo moeilijk. Dan keept Bas Roorda.”
Wat zei je, MP?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:17 schreef MaxPower het volgende:
hup groningen
Hup.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:25 schreef MaxPower het volgende:
Oh shit dit is het groningen-topic, ik dacht dat ik in het vrijdagavondwedstrijdopRTL7-topic zat.
Tja, heb geen vertrouwen in die van Loo. Vorige keer hield ie het ook al niet langer vol dan een kwartiertje. We moeten weer een echte beer in de goal, Bassie Roorda!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 18:56 schreef The_Verve het volgende:
Ik heb een slecht voorgevoel. Denk 3-0 ofzo.
Blijkbaar helpt het dus ik quote het alvast even voor volgende week tegen Feyenoord.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:17 schreef MaxPower het volgende:
hup groningen
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:04 schreef Gollemrulez het volgende:
Vast weer zo'n typische vrijdagavond pot... maar een 0-1 overwinning lijkt me best mogelijk.
Dit soort goals heeft Roorda al vaker tegen gehad en in 9 van de 10 gevallen staat hij erbij en kijkt hij ernaar en maakt hij een wegwerp gebaar.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 23:31 schreef The_Verve het volgende:
Zo had ik het nog niet eens bekeken, Prosac. Maar Roorda had waarschijnlijk inderdaad er naar staan kijken met z'n kop op onweer. Van Loo pakt gewoon punten!![]()
Roorda had die bal keurig voor de lijn klemvast gehad.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 00:17 schreef Prosac het volgende:
[..]
Dit soort goals heeft Roorda al vaker tegen gehad en in 9 van de 10 gevallen staat hij erbij en kijkt hij ernaar en maakt hij een wegwerp gebaar.
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 00:21 schreef savelkoul het volgende:
[..]
Roorda had die bal keurig voor de lijn klemvast gehad.
Inderdaad. Misschien een idee om gewoon 4-3-3 te laten staan met Nevland als spits en Suaréz en Meerdink naast hem.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 01:48 schreef M.Melandri het volgende:
Meerdink speelde lekker, denk dat 4-3-3 ook beter voor em is.
Of te wel gewoon 4-4-2 met een aanvallende rechtsmiddenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 09:33 schreef Garudo het volgende:
[..]
Inderdaad. Misschien een idee om gewoon 4-3-3 te laten staan met Nevland als spits en Suaréz en Meerdink naast hem.
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 00:21 schreef savelkoul het volgende:
[..]
Roorda had die bal keurig voor de lijn klemvast gehad.
Vooral de uitstekende trap die hij in zijn benen heeft viel op, ook plukte die een paar keer goed een hoge bal uit de lucht, iets waar ik bij Roorda altijd doodnerveus van kon worden..quote:Maar om eerlijk te zijn, ik vond van Loo best meevallen. Goeie trap in de benen, mooie showduiken, beetje tijdrekken op zijn tijd.
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:01 schreef clauwheee het volgende:
Van Loo deed het wat mij betreft ok, Meerdink maakte eindelijk een goeie indruk. Belangrijke punten!
Noorse moppen waarschijnlijk...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 12:39 schreef Gollemrulez het volgende:
Kah en Nevland hadden zo leek het ook wel lol met elkaar.
et du hvorfor svenskene plystrer når de er på do?quote:
Leuke wedstrijd.quote:Op maandag 2 april 2007 13:05 schreef S-Two het volgende:
Vanavond denk ik ff op Corpus Jong Groningen - Jong Ajax kijken.
Ja ok, maar los het dan zelf op, stelletje prutsers.quote:Nadere uitleg kaarten uitduel Feyenoord
2 april, 15:24 uur
FC Groningen heeft begrip voor de klachten die de club bereiken aangaande het omwisselen van de toegangskaart voor de uitwedstrijd tegen Feyenoord, maar stelt tevens dat het helaas onmogelijk is de gang van zaken terug te draaien.
Middels dit bericht wil FC Groningen proberen nog meer duidelijkheid te verschaffen over de gang van zaken rond het uitduel met Feyenoord en antwoord te geven op de meest gestelde vragen en opmerkingen die de club bereiken.
Afgelopen vrijdag liet de clubleiding weten dat supporters die met eigen vervoer naar Rotterdam zouden reizen, hiervoor een andere kaart nodig hebben. Iedereen dient bij het omwisselen van dit reeds aangekochte toegangsbewijs tevens een geldig legitimatiebewijs, dus rijbewijs of paspoort, te laten zien.
Er was een probleem ontstaan rond de kaartverkoop voor het duel met Feyenoord. In een wedstrijdoverleg tussen beide clubs, in februari van dit jaar, heeft de Rotterdamse club gevraagd hoeveel kaarten FC Groningen dacht nodig te hebben. Op basis van cijfers uit het verleden is toen door clubvertegenwoordigers van FC Groningen een aantal van vijfhonderd aangegeven. Toen wij onlangs met de kaartverkoop startten, bleken er echter veel meer supporters dan gemiddeld geïnteresseerd te zijn in een bezoek aan de Kuip. Al snel waren er ruim 1.300 kaarten verkocht.
Wij dachten bij Feyenoord aanspraak te kunnen maken op extra kaarten. In onze ogen was het eerder genoemde aantal van vijfhonderd een indicatie, voor Feyenoord was dit getal een definitief aantal. Er was derhalve een verschil van interpretatie over de gemaakte afspraken. Feyenoord was inmiddels gestart met het invullen van het tweede gastenvak. Daarop hebben wij onze kaartverkoop noodgedwongen direct stopgezet en zijn vertegenwoordigers van de club naar Rotterdam gereisd om de ontstane situatie te bespreken.
Uitgangspunt voor zowel Feyenoord als FC Groningen was hierbij alle mensen die reeds een kaart hadden gekocht voor deze wedstrijd een plaats te bieden in het stadion. De conclusie was dat de supporters van FC Groningen verdeeld moesten worden over twee vakken, waarbij legitimatie een vereiste was. Suggesties als zou het een manier zijn om alsnog een registratieverplichting te krijgen, wijst FC Groningen resoluut van de hand. Het overleggen van een legitimatiebewijs is puur noodzakelijk om er zorg voor te dragen dat alle mensen die een kaartje voor het duel met Feyenoord hebben gekocht ook daadwerkelijk op een goede manier de wedstrijd in Rotterdam kunnen volgen. Niets meer en niets minder.
Om organisatorische redenen is er voor gekozen de mensen die met de FanTour naar Rotterdam reizen in vak KK te plaatsen. De mensen die met eigen vervoer reizen en hun kaart omwisselen, komen in het gastenvak (GG) terecht. Een derde groep FC Groningen-supporters, bestaande uit onder andere leden van de Junior Club, komt in vak G terecht.
Mensen die om welke reden dan ook hun kaart niet willen of kunnen omruilen of niet in vak KK willen zitten, kunnen bij de Supportersbalie in Euroborg hun geld terugkrijgen.
Voor de gemaakte onkosten verstrekken wij bij het omruilen van de kaart twee consumptiebonnen voor gebruik in de Kuip. Wij zullen geen onkostenvergoeding uitkeren.
De oude toegangsbewijzen worden geblokkeerd en zonder een nieuwe kaart is het niet mogelijk op de wedstrijddag toegang te krijgen tot het stadion van Feyenoord. Het heeft dus geen zin zonder een nieuw ticket naar Rotterdam te reizen.
Voor het verkrijgen van een nieuw toegangskaartje zal de supportersbalie bij de hoofdingang van Euroborg – buiten de reguliere openingstijden – nog eens drie extra avonden geopend zijn. Omwisselen van het toegangsbewijs kan derhalve op maandag 2 april, dinsdag 3 april en woensdag 4 april tussen 10.00 en 20.00 uur.
FC Groningen vindt de ontstane situatie uitermate vervelend, maar kan de gang van zaken helaas niet meer terugdraaien. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt en het mag duidelijk zijn dat we zo zorgvuldig mogelijk omgaan met de belangen van onze supporters. Namens de clubleiding nogmaals oprechte excuses.
Dit vat ik even niet. Waarom is een legitimatiebewijs hiervoor noodzakelijk?quote:Uitgangspunt voor zowel Feyenoord als FC Groningen was hierbij alle mensen die reeds een kaart hadden gekocht voor deze wedstrijd een plaats te bieden in het stadion. De conclusie was dat de supporters van FC Groningen verdeeld moesten worden over twee vakken, waarbij legitimatie een vereiste was. Suggesties als zou het een manier zijn om alsnog een registratieverplichting te krijgen, wijst FC Groningen resoluut van de hand. Het overleggen van een legitimatiebewijs is puur noodzakelijk om er zorg voor te dragen dat alle mensen die een kaartje voor het duel met Feyenoord hebben gekocht ook daadwerkelijk op een goede manier de wedstrijd in Rotterdam kunnen volgen. Niets meer en niets minder.
Precies. En FC Groningen ontkent dat juist. Vaag gedoe, ze zijn in ieder geval goed bezig om ieders plezier te vergallen wat uitwedstrijden betreft. Chapeau!quote:Op maandag 2 april 2007 17:00 schreef Bullet-tooth het volgende:
EV komen in vak GG en ik denk dat ze het zekere voor het onzekere willen nemen, en bij eventuele 'problemen' de identiteit makkelijk willen achterhalen.
Wie wil jorienvdherik nou niet eens in het eggie zien?quote:Op maandag 2 april 2007 18:37 schreef jorienvdherik het volgende:
Waarom willen jullie zo graag komen?
Eigen vervoer én 3 punten. Zo vaak maken we dat niet mee...quote:Op maandag 2 april 2007 18:37 schreef jorienvdherik het volgende:
Waarom willen jullie zo graag komen?
Nou, 2 jaar geleden met Drent in de laatste minuten zat GG nog niet eens volquote:Op maandag 2 april 2007 19:02 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Eigen vervoer én 3 punten. Zo vaak maken we dat niet mee...
Vind maar beetje kansloosquote:Op maandag 2 april 2007 20:32 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Nou, 2 jaar geleden met Drent in de laatste minuten zat GG nog niet eens vol
Jezus, ipv dat je gewoon respect heb dat er 1300 man komen ga je het lopen afzeiken? Dat is pas kansloos.quote:
Nou inderdaad, moi'nquote:Op maandag 2 april 2007 22:08 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Jezus, ipv dat je gewoon respect heb dat er 1300 man komen ga je het lopen afzeiken? Dat is pas kansloos.
T was echt een saaie kutwedstrijd. En het was nog eens erg koud ookquote:
Gewoon vrije verkoop voor Feyenoord vakkenquote:Op maandag 2 april 2007 22:27 schreef The_Verve het volgende:
Als er 1600 kaarten beschikbaar waren geweest waren er 1600 man gegaan...
Jaquote:Op maandag 2 april 2007 22:12 schreef TerroRobbie het volgende:
1300 man van Groningen naar Feyenoord?
Daar heb ik al gebruik van moeten maken, ja. Een kaartje voor één van de drie uitvakken is niet meer te krijgen. De mensen die met eigen vervoer komen zitten in GG, de kidsclub in G en de buscombi-gangers in KK. Ik zit in EE, maar ga nog wel even proberen mezelf GG of KK in te lullen zondag.quote:Op maandag 2 april 2007 22:52 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Gewoon vrije verkoop voor Feyenoord vakken
quote:Veiligheidsman Houwen verlaat FC
De veiligheidscoördinator van FC Groningen, Johannes Houwen, verlaat aan het einde van dit seizoen de club. Houwen ziet zich genoodzaakt tot het indienen van zijn ontslag omdat hij vanwege een opgevoerde druk vanuit bepaalde supportersgroeperingen rond de club niet meer optimaal kan functioneren.
FC Groningen restte na een aantal indringende gesprekken met Houwen niets anders dan zijn ontslag te accepteren. Algemeen directeur Hans Nijland laat weten dat het aanstaande vertrek van Houwen een verlies voor de club betekent. “Als veiligheidscoördinator bij een voetbalclub heb je een ongelooflijk moeilijke functie. Je bent vaak de boodschapper van slecht nieuws. Na de problemen met de kaartverkoop rond het duel met Feyenoord heeft de druk op Johannes van buiten de club dusdanige vormen aangenomen dat het voor hem niet meer te accepteren was verder te gaan. Het was niet de eerste keer dat Johannes als Kop van Jut diende, maar dit was voor hem de bekende druppel.”
“Niet Johannes Houwen, maar FC Groningen als organisatie heeft een fout gemaakt in de kaartverkoop rond het duel met Feyenoord”, benadrukt Nijland. “Maar Johannes trekt dit zich zo persoonlijk aan, dat hij hieruit zijn conclusies heeft getrokken. Wij betreuren dit enorm. Hij heeft in de vier jaar dat hij hier werkzaam is geweest, de veiligheidsorganisatie van FC Groningen op bijzondere wijze geprofessionaliseerd. Mede door zijn vakmanschap is de club de laatste jaren van grote incidenten gevrijwaard gebleven. Johannes heeft zich al die tijd met hart en ziel ingespannen voor de club en de belangen van de supporters. We hebben buiten het veld een zeer pijnlijke nederlaag geleden.”
Houwen zal het seizoen in Euroborg afmaken en daar waar mogelijk assisteren in het vinden en begeleiden van een opvolger.
quote:“Tot slot kunnen wij melden dat het in december opgestarte investeringsfonds van FC Groningen volledig volgestroomd is. Door de uitgifte van honderd participaties à 50.000 euro hebben we in totaal een bedrag van vijf miljoen euro weten binnen te halen. Een prestatie waarop we met elkaar supertrots mogen zijn. Het mag duidelijk zijn dat dit succes de financiële positie van FC Groningen enorm versterkt. Vanuit het investeringsfonds hebben we een eerste transactie kunnen voltooien met het aantrekken van Fredrik Stenman.”
“Het is overigens niet zo dat wij het totale bedrag in één seizoen gaan uitgeven. Wij zullen – zoals van ons verwacht en geëist mag worden – op zeer verantwoorde wijze met het geld omgaan en het elftal wel overwogen versterken om op die manier de komende seizoenen structureel nog weer beter te worden. Een woord van dank en waardering aan het adres van de investeerders is hierbij op z’n plaats. Wij zullen het door hen in ons gestelde vertrouwen niet beschamen.”
quote:FC Groningen wil af van Yuri Cornelisse
5/4/2007 17:29
FC Groningen heeft Yuri Cornelisse laten weten dat hij mag uitzien naar een andere werkgever. Dit meldt de website van FC Groningen. De vleugelspeler speelde vorig seizoen nog een hoofdrol.
Yuri Cornelisse was nog een bepalende speler in het seizoen 2005/2006. De vleugelspeler komt inmiddels voornamelijk als invaller aan bod in het team van trainer Ron Jans. Over deze situatie is onlangs gesproken, met als resultaat dat Cornelisse, die nog een doorlopend contract heeft tot medio 2008, mag uitzien naar een andere club. Kampioen De Graafschap van de Jupiler League heeft zich officieel voor Cornelisse gemeld.
Jack Tuyp zal ook volgend seizoen worden verhuurd aan FC Volendam. De Groningse club heeft Tuyp laten weten dat er voor hem geen toekomst meer is bij de FC. Het contract van de aanvaller loopt na dit seizoen nog twee jaar door. Binnenkort praat FC Groningen met Tuyps zaakwaarnemer over een oplossing.
Met de aan FC Den Bosch verhuurde Kiran Bechan wordt binnenkort gesproken, maar ook zijn dagen lijken geteld in Groningen. Verder wil de club middenvelder Danny Holla volgend seizoen verhuren.
Groningen wil een stap omhoog maken richting sub-top.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:46 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ik snap niet echt dat ze Cornelisse zo afserveren. En dan straks weer zeuren over een te smalle selectie en zo
.
Dat net hangt er niet meerquote:Op donderdag 5 april 2007 18:09 schreef dolledingo het volgende:
WIj hebben ook gekozen voor vak G.. geen irritant net voor onze mooie gezichtjes. Ik zal je (al dan niet hardhandig) corrigeren wanneer je te grove woorden die kinderoortjes ingooit tulp.![]()
Ik vond hem vorig jaar nog een van de besten, jammer dat hij dit seizoen wat minder is, maar hij zou het zo weer kunnen flikken volgend seizoen.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:52 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Groningen wil een stap omhoog maken richting sub-top.
En dan moet je rieel zijn, Cornelisse komt dan kwaliteit tekort.
Dat wel, maar als je omhoog wilt moet je ook een brede selectie hebben.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:52 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Groningen wil een stap omhoog maken richting sub-top.
En dan moet je rieel zijn, Cornelisse komt dan kwaliteit tekort.
Dat klopt. Maar je moet dan ook gemotiveerde reservespelers hebben. Ik denk niet dat Cornelisse nog een seizoen bankzitter wil zijn.quote:Op donderdag 5 april 2007 19:19 schreef S-Two het volgende:
[..]
Dat wel, maar als je omhoog wilt moet je ook een brede selectie hebben.
quote:Groep vrijwel fit voor duel met Feyenoord
Feyenoord - FC Groningen
Zondag 8 april, 14.30 uur
Vier duels voor het einde van de reguliere competitie staat FC Groningen op de negende plaats. Een positie die aan het einde van de rit genoeg zou zijn voor deelname aan de play-offs om UEFA Cup-voetbal. Trainer Ron Jans kan nog niet precies aangeven hoeveel punten FC Groningen nog zal moeten halen in de resterende vier duel. “Misschien is één overwinning al genoeg, op directe concurrent FC Utrecht. Maar het zou ook kunnen dat we nog twee moeten winnen en één gelijkspelen. Het is gewoon heel moeilijk te zeggen omdat er in de slotfase van de competitie ook altijd nog verrassende uitslagen zullen voorkomen. Wat we dus doen, is gewoon naar de wedstrijd van zondag toeleven. Dan spelen we tegen Feyenoord,” aldus Ron Jans.
Eerder dit seizoen won FC Groningen op de openingsspeeldag met 3-0 van Feyenoord. Sindsdien is er veel veranderd. Feyenoord staat inmiddels vijfde en heeft uitzicht op deelname aan de play-offs om deelname aan de Champions League, terwijl FC Groninge negende staat met als doel die plek vast te houden of zelfs nog iets hoger op de ranglijst te eindigen. Jans: “De laatste drie jaren hebben we het goed gedaan in De Kuip. Eerst de wedstrijd waarin Drent twee keer scoorde, toen de wedstrijd van Nevland en ook vorig jaar hadden we voor een verrassing kunnen zorgen. Toen werd een doelpunt van Yuri Cornelisse afgekeurd bij een 1-1 stand en werd het in de slotfase nog 3-1 en 4-1. Een vertekende eindstand. Dit seizoen doet Feyenoord het in eigen stadion uitstekend met tien zeges, drie gelijke spelen en slechts de nederlaag tegen Ajax. Het is een team met veel veerkracht en dat bovendien vechtlust toont.”
Hoewel Drenthe en Buijs geschorst zijn, zal Feyenoord een strijdbaar team op de been brengen. “En de afgelopen wedstrijd hebben we gezien hoe Castelen aan de rechterkant en Charisteas en Van Hooijdonk als andere aanvallers voor veel gevaar zorgen. Het is nu zaak om hen af te stoppen. Over onze eigen achterhoede was ik vorige week in de wedstrijd tegen Roda JC tevreden. Het is aan hen om nu de spitsen van Feyenoord in toom te houden. De prestatie van Arnold Kruiswijk is in mijn ogen onderbelicht gebleven. Hij had een hele moeilijke opdracht en heeft in Kerkrade een fantastische wedstrijd gespeeld.”
Behalve de geschorste Mark-Jan Fledderus is iedereen inzetbaar tegen Feyenoord. “Danny Holla en Donovan Slijngard hebben gisteren met de Beloften gespeeld en stapten eerder uit. Verder zijn er wat spelers met kleine ongemakken, zoals Bas Roorda (rug) en Koen van de Laak (teen). Goran Lovre en Paul Matthijs hebben de hele week opgebouwd naar deze training en vandaag weer voluit meegedaan. De doelstelling om niet opgebrand te zijn tegen het einde van de competitie, lijken we dus te gaan halen.”
Ach, ik woon/studeer in Groningen en gun ze alle goeds (behalve die 2x per jaar in de competitie dan), dit in tegenstelling tot sommige 'fans' van andere clubs... Het gaat mij om het voetbal, niet om het 'mijn club heeft lekker meer punten/goals/gele kaarten/kneusjes/'fans'/hoolies/geld dan die van jou' wat een aantal van de internethoolies hier op fok! belangrijk schijnt te vinden...quote:Op zaterdag 7 april 2007 11:22 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
armoede een Fries die wil dat Groningen wint![]()
Yquote:Op zaterdag 7 april 2007 19:00 schreef jorienvdherik het volgende:
Zitten jullie nog op andere vakken als G GG en KK
en EE zitten er ook heel wat.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:40 schreef jorienvdherik het volgende:
Ow oke
quote:
quote:Nevland wil bij FC Groningen blijven
GRONINGEN - Het ziet er naar uit dat Erik Nevland de komende drie jaar voor FC Groningen blijft spelen.
Een paar weken geleden wilde FC Groningen al het éénjarige contract met de aanvaller met twee jaar verlengen. Nevland nam het aanbod toen in beraad.
Nu is hij ingegaan op de aanbieding van de FC. Binnenkort verwacht Nevland zijn handtekening onder het nieuwe contract te kunnen zetten.
Had ik wel verwacht, maar toch welquote:
Nee, alleen een aantal gifjes gemaakt.quote:Op zondag 8 april 2007 22:20 schreef detulp050 het volgende:
Venomsnake, heb je toevallig de wedstrijd digitaal 'opgenomen'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |