quote:FC Groningen wil af van Yuri Cornelisse
5/4/2007 17:29
FC Groningen heeft Yuri Cornelisse laten weten dat hij mag uitzien naar een andere werkgever. Dit meldt de website van FC Groningen. De vleugelspeler speelde vorig seizoen nog een hoofdrol.
Yuri Cornelisse was nog een bepalende speler in het seizoen 2005/2006. De vleugelspeler komt inmiddels voornamelijk als invaller aan bod in het team van trainer Ron Jans. Over deze situatie is onlangs gesproken, met als resultaat dat Cornelisse, die nog een doorlopend contract heeft tot medio 2008, mag uitzien naar een andere club. Kampioen De Graafschap van de Jupiler League heeft zich officieel voor Cornelisse gemeld.
Jack Tuyp zal ook volgend seizoen worden verhuurd aan FC Volendam. De Groningse club heeft Tuyp laten weten dat er voor hem geen toekomst meer is bij de FC. Het contract van de aanvaller loopt na dit seizoen nog twee jaar door. Binnenkort praat FC Groningen met Tuyps zaakwaarnemer over een oplossing.
Met de aan FC Den Bosch verhuurde Kiran Bechan wordt binnenkort gesproken, maar ook zijn dagen lijken geteld in Groningen. Verder wil de club middenvelder Danny Holla volgend seizoen verhuren.
Groningen wil een stap omhoog maken richting sub-top.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:46 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ik snap niet echt dat ze Cornelisse zo afserveren. En dan straks weer zeuren over een te smalle selectie en zo
.
Dat net hangt er niet meerquote:Op donderdag 5 april 2007 18:09 schreef dolledingo het volgende:
WIj hebben ook gekozen voor vak G.. geen irritant net voor onze mooie gezichtjes. Ik zal je (al dan niet hardhandig) corrigeren wanneer je te grove woorden die kinderoortjes ingooit tulp.![]()
Ik vond hem vorig jaar nog een van de besten, jammer dat hij dit seizoen wat minder is, maar hij zou het zo weer kunnen flikken volgend seizoen.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:52 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Groningen wil een stap omhoog maken richting sub-top.
En dan moet je rieel zijn, Cornelisse komt dan kwaliteit tekort.
Dat wel, maar als je omhoog wilt moet je ook een brede selectie hebben.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:52 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Groningen wil een stap omhoog maken richting sub-top.
En dan moet je rieel zijn, Cornelisse komt dan kwaliteit tekort.
Dat klopt. Maar je moet dan ook gemotiveerde reservespelers hebben. Ik denk niet dat Cornelisse nog een seizoen bankzitter wil zijn.quote:Op donderdag 5 april 2007 19:19 schreef S-Two het volgende:
[..]
Dat wel, maar als je omhoog wilt moet je ook een brede selectie hebben.
quote:Groep vrijwel fit voor duel met Feyenoord
Feyenoord - FC Groningen
Zondag 8 april, 14.30 uur
Vier duels voor het einde van de reguliere competitie staat FC Groningen op de negende plaats. Een positie die aan het einde van de rit genoeg zou zijn voor deelname aan de play-offs om UEFA Cup-voetbal. Trainer Ron Jans kan nog niet precies aangeven hoeveel punten FC Groningen nog zal moeten halen in de resterende vier duel. “Misschien is één overwinning al genoeg, op directe concurrent FC Utrecht. Maar het zou ook kunnen dat we nog twee moeten winnen en één gelijkspelen. Het is gewoon heel moeilijk te zeggen omdat er in de slotfase van de competitie ook altijd nog verrassende uitslagen zullen voorkomen. Wat we dus doen, is gewoon naar de wedstrijd van zondag toeleven. Dan spelen we tegen Feyenoord,” aldus Ron Jans.
Eerder dit seizoen won FC Groningen op de openingsspeeldag met 3-0 van Feyenoord. Sindsdien is er veel veranderd. Feyenoord staat inmiddels vijfde en heeft uitzicht op deelname aan de play-offs om deelname aan de Champions League, terwijl FC Groninge negende staat met als doel die plek vast te houden of zelfs nog iets hoger op de ranglijst te eindigen. Jans: “De laatste drie jaren hebben we het goed gedaan in De Kuip. Eerst de wedstrijd waarin Drent twee keer scoorde, toen de wedstrijd van Nevland en ook vorig jaar hadden we voor een verrassing kunnen zorgen. Toen werd een doelpunt van Yuri Cornelisse afgekeurd bij een 1-1 stand en werd het in de slotfase nog 3-1 en 4-1. Een vertekende eindstand. Dit seizoen doet Feyenoord het in eigen stadion uitstekend met tien zeges, drie gelijke spelen en slechts de nederlaag tegen Ajax. Het is een team met veel veerkracht en dat bovendien vechtlust toont.”
Hoewel Drenthe en Buijs geschorst zijn, zal Feyenoord een strijdbaar team op de been brengen. “En de afgelopen wedstrijd hebben we gezien hoe Castelen aan de rechterkant en Charisteas en Van Hooijdonk als andere aanvallers voor veel gevaar zorgen. Het is nu zaak om hen af te stoppen. Over onze eigen achterhoede was ik vorige week in de wedstrijd tegen Roda JC tevreden. Het is aan hen om nu de spitsen van Feyenoord in toom te houden. De prestatie van Arnold Kruiswijk is in mijn ogen onderbelicht gebleven. Hij had een hele moeilijke opdracht en heeft in Kerkrade een fantastische wedstrijd gespeeld.”
Behalve de geschorste Mark-Jan Fledderus is iedereen inzetbaar tegen Feyenoord. “Danny Holla en Donovan Slijngard hebben gisteren met de Beloften gespeeld en stapten eerder uit. Verder zijn er wat spelers met kleine ongemakken, zoals Bas Roorda (rug) en Koen van de Laak (teen). Goran Lovre en Paul Matthijs hebben de hele week opgebouwd naar deze training en vandaag weer voluit meegedaan. De doelstelling om niet opgebrand te zijn tegen het einde van de competitie, lijken we dus te gaan halen.”
Bron: FC Groningen
Ach, ik woon/studeer in Groningen en gun ze alle goeds (behalve die 2x per jaar in de competitie dan), dit in tegenstelling tot sommige 'fans' van andere clubs... Het gaat mij om het voetbal, niet om het 'mijn club heeft lekker meer punten/goals/gele kaarten/kneusjes/'fans'/hoolies/geld dan die van jou' wat een aantal van de internethoolies hier op fok! belangrijk schijnt te vinden...quote:Op zaterdag 7 april 2007 11:22 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
armoede een Fries die wil dat Groningen wint![]()
Yquote:Op zaterdag 7 april 2007 19:00 schreef jorienvdherik het volgende:
Zitten jullie nog op andere vakken als G GG en KK
en EE zitten er ook heel wat.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:40 schreef jorienvdherik het volgende:
Ow oke
quote:
quote:Nevland wil bij FC Groningen blijven
GRONINGEN - Het ziet er naar uit dat Erik Nevland de komende drie jaar voor FC Groningen blijft spelen.
Een paar weken geleden wilde FC Groningen al het éénjarige contract met de aanvaller met twee jaar verlengen. Nevland nam het aanbod toen in beraad.
Nu is hij ingegaan op de aanbieding van de FC. Binnenkort verwacht Nevland zijn handtekening onder het nieuwe contract te kunnen zetten.
Had ik wel verwacht, maar toch welquote:
Nee, alleen een aantal gifjes gemaakt.quote:Op zondag 8 april 2007 22:20 schreef detulp050 het volgende:
Venomsnake, heb je toevallig de wedstrijd digitaal 'opgenomen'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |