ik plan gewoon op zaterdag wat ik zo'n beetje de rest van de week eet. Verder hangt het er heel erg vanaf of ik vroeg moet werken. Vandaag heb ik ontbeten met special K met melk, dan ga ik nu lunchen (ik denk brood, maar misschien wel cracottesquote:GOED joh.
Jee, zoveel afgevallen een kilo per week wat goed !
Hoe doe je dat dan? Ik bedoel: hoe ziet jouw dag er uit?
Waarom dan gaan SB-en?quote:Op maandag 26 februari 2007 14:57 schreef Noli. het volgende:
(heb ooit bij dieëtiste gelopen; waar geconstateerd werd dat ik te onregelmatig en te weinig at)
Er zijn dagen waarop je wat weinig mag eten en je erg weinig calorietjes binnenkrijgt.quote:Op maandag 26 februari 2007 15:54 schreef Noli. het volgende:
Enne..
In dat Sonja-boek van schoonmoeps stond toch wel meer dan alleen 2 crackertjes?
Ik heb afwisselend fruit, water, evergreen, ontbijtkoek en nog wel meer gezien.
Denk je nou echt dat iemand dat hier zou melden danquote:Op maandag 26 februari 2007 16:35 schreef Purky het volgende:
Ik ben bang dat we je allemaal tegen gaan spreken TroelNiemand is nog flauwgevallen. Het is lastig als je gewend bent veel te eten en dan ineens weinig, maar flauwvallen doe je niet met 1000 cal op een dag. Gebeurd eerder als je er maar 500 eet ofzo.
Mensen die te weinig aten kunnen ook afvallen met Sonja, staat een succes verhaal in haar boek en ik geloof graag dat weinig en onregelmatig eten slecht is en dat regelmatig eten nodig is om je verteringsstelsel op gang te houden.
Anyway: ik zit nu in weekje 5 en ben 4,8 kg kwijt
Ik krijg zo het bordje voor mijn neus.. maar ik heb de kok al gezegd iets ruimere maten te nemen.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:24 schreef CarDani het volgende:
Net zuurkoolstamppotje gegeten 225 gram.![]()
Is het jullie opgevallen dat dat wel heel weinig is![]()
Ik heb nu alweer honger en die jodelahietieweken bij de mac zien er wel erg interessant uit![]()
![]()
Help me, red me, hou me tegenn![]()
Jij bent errrrrgggggggquote:Op maandag 26 februari 2007 19:31 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik krijg zo het bordje voor mijn neus.. maar ik heb de kok al gezegd iets ruimere maten te nemen.
Vandaag weegdag en het gaat goed hier... sinds 15 januari 5,5 kilo kwijt. Ik ben op streefgewicht en ga nog een beetje door om binnenkort even goed uit de band te kunnen springen.
Dat is wel erg snel kwa spieropbouwquote:Op woensdag 28 februari 2007 10:20 schreef saban het volgende:
Ik snap dit dit helemaal.
Gisteravond weer wezen fitnessen, 5 minuten voordat ik begon woog ik 70kg.
5 minuten na het fitnessen woog ik 71,5kg :/
Dat dacht ik dus ook, kapotte weegschaal, maar ik heb er voor de zekerheid er 3 keer opgestaan.quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:36 schreef cora4034 het volgende:
[..]
Dat is wel erg snel kwa spieropbouw![]()
wellicht is de weegschaal kapot ofzo.
Misschien veel gedronken tijdens trainen?quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:41 schreef saban het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, kapotte weegschaal, maar ik heb er voor de zekerheid er 3 keer opgestaan.
69,7/68,7/70
En na afloop ineens zwaarder, ook paar keer voor de zekerheid opgestaan.
Lijkt me gewoon een weegschaal met een te grote afwijking en niets om je zorgen over te maken.quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:41 schreef saban het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, kapotte weegschaal, maar ik heb er voor de zekerheid er 3 keer opgestaan.
69,7/68,7/70
En na afloop ineens zwaarder, ook paar keer voor de zekerheid opgestaan.
Er staan trouwens vier weekmenu's in.quote:Bereik je ideale gewicht voor het hele gezin!
Nu exclusief te koop bij Kruidvat voor slechts ¤ 8,99.
In dit boek is het beste uit ’Bereik je ideale gewicht!’ en ’Bereik je ideale gewicht voor kinderen en tieners!’ samengevoegd tot een handleiding voor een gezonder gezin.
In deze nieuwe uitgave ’Bereik je ideale gewicht voor het hele gezin!’ is nog een extra stimulans toegevoegd. Door met het hele gezin het dieet te volgen, werken zowel vader, moeder als de kinderen gezamenlijk aan hun overgewicht en kunnen ze elkaar ook motiveren om op gewicht te blijven. Daarnaast is samen de maaltijden gebruiken ook gezellig en bevordert het de sfeer in huis.
In dit boek is het beste uit ’Bereik je ideale gewicht!’ en ’Bereik je ideale gewicht voor kinderen en tieners!’ samengevoegd tot een handleiding voor een gezonder gezin.
Gun uw hele gezin een beter, actiever en gezonder leven met ’Bereik je ideale gewicht voor het hele gezin!’.
Sorry, typo van mij.quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Lijkt me gewoon een weegschaal met een te grote afwijking en niets om je zorgen over te maken.
Als ik drie keer achter elkaar op de weegschaal ga staan wijkt ie nog geen ons af en bij jou schommelt het bijna 2 kilo heen en weer.
Dat verklaart het dan. Verder zou ik me niet teveel zorgen maken (of gewoon minder vaak wegen)quote:Op woensdag 28 februari 2007 12:33 schreef saban het volgende:
[..]
Sorry, typo van mij.
Het is 69,7/69,7/70, dus het scheelt maar 300 gram.
Ik heb inderdaad water gedronken, 300ml.
Het maakt mij niet uit. Er is wel degelijk een verschil tussen de slank topics en de sonja topics wat betreft afvallen, de een gaat voor een paar kilo, de ander voor een paar tientallen kilo's, vandaar dat dat toen opgesplitst is. Omdat er nu een aparte Sonja reeks is, kan ik makkelijjk een extra lijstje maken zeg maar.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:56 schreef Brighteyes het volgende:
Het lijkt mij eigenlijk handiger dat de lijstjes mensen zich gewoon aansluiten bij het dieettopic.
Ik denk niet dat het de bedoeling is van (de) LIF (modjes) dat er verschillende topics gaan ontstaan per dieet.
Sonja is nu even een hype en heeft daarom een eigen topic, maar dat is volgens mij meer om tips en trucs uit te wisselen omdat SB op wat meer controversie stuit dan de andere dieten, maar vwb lijstjes lijkt het me dat dat gewoon allemaal bij elkaar zou moeten kunnen toch?
Ik zal eens een LIF modje aan haar jasje trekken.
Ik geloof dat je op een bepaalde site zelf je nieuwe gewicht kunt invullen. Moet je wel eens in de zoveel tijd doen, anders verdwijn je weer uit het lijstje.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:10 schreef Greys het volgende:
Mag ik meedoen? Ik ben dol op lijstjesDan hou ik het wat beter vol
Greys
33 jaar
1.82 m
Huidig gewicht: 80 kg
Streefgewicht: 72 kg.
Ik heb het even gemist, maar wie gaat dat lijstje dan precies bijhouden? En geven we bv. elke maandag ons nieuwe gewicht door ofzo? Ik geloof dat ik het nu al niet meer volg![]()
Niet helemaal hoor. Ik weet dat er hier ook een aantal mensen rondlopen die behoorlijk wat gewicht kwijt willen en niet persé binnen een week.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:08 schreef Viking84 het volgende:
Ik denk dat een apart lijstje inderdaad wel wenselijk is.
Bij slank de lente in hoeven de meesten maar een paar kilootjes kwijt en vaak hebben ze sowieso al een gezond gewicht.
Bij het Fok dieet topic zitten de mensen met een hoger gewicht die ook meer tijd hebben uitgetrokken om de overtollige kilo's weer kwijt te raken.
En in het Sonja Bakker topic zitten de mensen die geen geduld hebben en die de kilo's die er in een jaar zijn aangekomen er in een paar weken weer af willen hebben.
Als je die lijstjes dan door elkaar gooit, krijg je nogal een vertekend beeld.
het interpreteren van smileys is dan ook een hele kunstquote:Op woensdag 28 februari 2007 14:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Niet helemaal hoor. Ik weet dat er hier ook een aantal mensen rondlopen die behoorlijk wat gewicht kwijt willen en niet persé binnen een week.
Dan nog denk ik niet dat je een vertekend beeld gaat krijgen als je de sonja-lijners bij de rest gooit.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
het interpreteren van smileys is dan ook een hele kunst.
Ik zou het nog niet inde OP gooien. Komt volgende topic wel joh.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan nog denk ik niet dat je een vertekend beeld gaat krijgen als je de sonja-lijners bij de rest gooit.
De rest bestaat nl. uit alle andere mogelijke dieten inclusief weightwatchers, herbalife, stackers (ooit, weet niet of die er nu nog zijn), maagbandjes etc. SB lijners zullen de boel niet zo heel snel overhoop gooien denk ik.
Maar goed, ik heb je dan wrsch verkeerd begrepen.
Moet ik iets in de OP gooien al?
Ik vind Sonja er ouder dan 32 uitzien. Mijn zus is 40 en die ziet er ongeveer net zoals Sonja uit. Sonja heeft wallen onder haar ogen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:13 schreef Greys het volgende:
Ik word al flauw als ik naar dat lijstje kijk!
Zoet, zoet, zoet en zoet. En dan val je volgens mij als een dweil aan op je tartaar, want daar ben je wel aan toe na zo'n flauw dagje
Overigens is Sonja op de televisie met Je Echte Leeftijd.
Ik lees naar liever dan dat ik haar hoor en zie, trouwens
Ik vind het ook erg moeilijk.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:36 schreef Koningin het volgende:
Fruitdagen doe ik niet aan. Daar kan ik niet op leven.
Bij mij ging het prima. Ik ben gek op fruit dus ik ben me dag wel doorgekomen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:46 schreef kloon001 het volgende:
Sonja's fruitdag, wie van jullie heeft dit wel eens gedaan, en hoe voelde je je die dag?
Omdat fruit zo gezond en prima voor de lijn is geef ik je er een fruitdag bij.
Ontbijt: 1glas jus d'orange,
tussendoor: 1 kiwi
lunch: 1 appel, 1 banaan, 1 trosje druiven, 1 glas jus d'orange
tussendoor: 1 peer
Diner: 250 gram roerbakgroente met 75 tartaar er doorheen
s'avonds: 1 glas grapefruitsap.
wat gemeenquote:Op donderdag 1 maart 2007 10:33 schreef Marjan1985 het volgende:
Oehhh mijn vriend is nogal een fastfood fan en zit vaak genoeg naast hem als hij aan het genieten is van een vette hap en elke keer vraagt hij of ik een hapje wil en owwww het ruikt zo lekker en toch zeg ik nee
Maar achteraf ben ik altijd blij dat ik nee heb gezegt maar vind het wel moeilijk.....(hij wel en ik niet)
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:18 schreef Purky het volgende:
Ik had aardappelsalade op, da's ook best lekker
Morgen wegen, uh-ohhh ^^
Wat noem jij zondigen en waarom zondig je?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 09:12 schreef Fuente het volgende:
Maandag gaan wij ook (weer) beginnen voor de zoveelste keer. Ik ben er zo zat van dat ik telkens na 3 dagen alweer opgeef omdat ik 1 keer heb gezondigd
Zondigen is in mijn ogen als je iets snoept en je vervolgens niet kan inhouden.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 09:37 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Wat noem jij zondigen en waarom zondig je?
Is Sonja Bakker dan wel geschikt voor je, als je steeds na 3 dagen opgeeft?
Maar dan ga je toch de volgende dag vol goede moed weer verder met je strikte regime? Dat werkt beter dan de volgende dagen weer gewoon alles eten wat je tegenkomt.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 09:45 schreef Fuente het volgende:
[..]
Zondigen is in mijn ogen als je iets snoept en je vervolgens niet kan inhouden.
SB is zeker geschikt voor mij, ik ben er eerder 10 kilo mee afgevallen. Na 3 dagen opgeven staat op dit moment los van het dieet dat ik volg, maar heeft meer te maken met emotionele dingen.
Dat geef ik nou juist aan, dat ik er zat van ben om dus erna niet gewoon door te gaan!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 09:59 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Maar dan ga je toch de volgende dag vol goede moed weer verder met je strikte regime? Dat werkt beter dan de volgende dagen weer gewoon alles eten wat je tegenkomt.
Herkenbaarquote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:07 schreef Brighteyes het volgende:
Balen dat het even niet lukt standvastig te zijn Fuente.
Ik heb ook wel van dat soort buien maar ik leef een beetje met het idee 'alle dagen dat ik wel netjes lijn zijn meegenomen'.
Moet alleen wel uitkijken met het soort van troosten van mezelf 'nu ben je al zolang aan het lijnen, nu mag je wat lekkers'. Terwijl dat onzin is, want ik 'mag' al genoeg lekkers tussendoor van mezelf.
Ik ben eigenlijk gewoon een waardeloze lijnster.![]()
Maar goed, ik moet toch echt wel afvallen.
Wel fijn dat je afgevallen bentquote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:34 schreef Purky het volgende:
Misschien moet je als extra motivatie denken aan de 10 kilo die je al bent afgevallen, en dat je het kunt dus wil doorzetten. Soms is het lastig maar na een keer snoepen niet gelijk opgeven. Wees even boos op jezelf en ga dan met goede moed door
Ik ben afgelopen week 0,5kg afgevallen. Opzich valt 't nog mee want ik voel me echt dikDus om dan te zien dat ik toch afgevallen ben is wel fijn. Alleen me broer is natuurlijk weer veel meer afgevallen dan mij
Snap het niet want we eten praktisch hetzelfde en ik heb afgelopen week misschien 1 extra rijstwafel genomen
Maar oke.. doorzetten he! Ik zit nu op de 97,7.. dat heb ik in jaren niet gehaald dus ik ben wel een beetje trots
![]()
Jeps daar was ik ook! Ik weeg toch echt ruim 15 kilo voor ik bij de 100 benquote:Op zaterdag 3 maart 2007 16:01 schreef Noli. het volgende:
Echt? Fuente, jij was toen toch ook bij de meet in Utrecht? Zo heeeeeel veel verschillen we toch niet?
Ik weeg volgens de weegschaal bij de fysio 101 kilo (of 102.. Dat ding reageert op mijn hartslag)
Die weegschaal schijnt ge-eikt te zijn. Dus het ding liegt niet.![]()
![]()
Omdat we zelf geen weegschaal hebben ga ik me daar maar wegen denk ik. Ik ben daar één of twee keer in de week. Als het daar niet kan dan moet ik het maar bij mijn schoonouders doen die geeft bijna hetzelfde aan als die van de fysio.
Of is het handiger om toch zelf een weegschaal te hebben? Wat vinden jullie?
Yoni, leuk dat je ook weer meedoet! Wij hebben het tweede boek erbij gehaald. Voor zover ik kan zien eet je daar wel meer op een dag! Dus dat is misschien beter vol te houden!quote:Op zondag 4 maart 2007 12:22 schreef Yoni het volgende:
Hoi
Ik ga ook maar weer mee doenDe vorige keer ben ik na anderhalve week gestopt omdat ik steeds uit eten 'moest'
![]()
Nu dus maar weer eens beginnen. Tis hard nodig!
Zit alleen te twijfelen of ik het nieuwe boek zal gaan halen of de oude weer gewoon gebruik. Ik had zoveel honger steeds met die oude....
nee, ik volg geen Sonja Bakker neequote:Op zondag 4 maart 2007 12:47 schreef Fuente het volgende:
[..]
Yoni, leuk dat je ook weer meedoet! Wij hebben het tweede boek erbij gehaald. Voor zover ik kan zien eet je daar wel meer op een dag! Dus dat is misschien beter vol te houden!
Viking, volg je Sonja Bakker? Zo ja, zou je haar eens kunnen mailen met je vraag. Ik weet niet wat je verder op een dag nog eet, maar het moet in ieder geval niet te weinig zijn, want daar ga je ook stil van staan! En vooral bij de laaste kilo's kan het heel erg langzaam gaan en is meer bewegen (ipv minder eten) vaak de oplossing!
Geen idee, ligt er vaak ook aan of je al veel bent afgevallen of net begint, bij mij gaat het in ieder geval steeds langzamer naarmate ik meer afval.quote:Op zondag 4 maart 2007 13:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee, ik volg geen Sonja Bakker nee. En ik zit 10 kg boven de bovengrens van een gezond gewicht (als ik van mijn BMI uitga). Dat zijn toch niet 'de laatste' kilo's?
nou ja. Ik moest 16 kilo afvallen voor een gezond gewicht (72 kg bij 1,72). Daarvan ben ik er nu ongeveer 5 kwijt.quote:Op zondag 4 maart 2007 15:05 schreef Fuente het volgende:
[..]
Geen idee, ligt er vaak ook aan of je al veel bent afgevallen of net begint, bij mij gaat het in ieder geval steeds langzamer naarmate ik meer afval.
32 jaar, 194 lang, man...quote:Op maandag 26 februari 2007 13:58 schreef Marjan1985 het volgende:
Hoe zit het trouwens bij jullie met begingewicht, streefgewicht en tot nu toe aan kilo's kwijt?
(eventueel lijstje maken als mensen dat leuk lijkt)
Ik begin met mezelf.
21 jaar, 187 lang, vrouw
begingewicht: 103 kilo
streefgewicht: 90 kilo of minder
Tot nu toe aan kilo's kwijt: 6,5 kilo
Bezig met week: 7
Daarna ben ik van plan 3 x in de week een sonjadag te houden en verder gewoon weer normaal te eten kwa hoeveelheden. Al die weken sonja hebben me een mooi beeld gegeven wat wel kan, wat niet kan en wat af en toe kan.quote:Op maandag 5 maart 2007 13:12 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben vandaag begonnen aan week 8 en ben 6,3 kilo kwijt.En al onder mijn streefgewicht. Ik maak de 9 weken gewoon af en dan ben ik nog geen skelet dus kan nog wel.
Ja, dat is mogelijk.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:16 schreef Purky het volgende:
WowHalve kilo kwijt na 1 fruitdagje. Is dat mogelijk?? *is blij*
Een halvo kilo "afvallen" is mogelijk inderdaad. Maar je moet begrijpen hoe dat in zijn werk gaat. De meeste mensen willen afvallen door vetmassa te verliezen. Na een dagje vasten is het onmogelijk 500 gram vetmassa kwijt te raken (tenzij je een marathon kunt rennen).quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:16 schreef Purky het volgende:
WowHalve kilo kwijt na 1 fruitdagje. Is dat mogelijk?? *is blij*
Nu weer beginnen met kwark, maar dat komt me toch wel me strot uit onderhand hoor
Jammer dat je even stopt CarDani, maar ik snap dat de motivatie weggaat als je stil blijft staan. Nou hopelijk zien we je snel weer terug met frisse moed!
wat is 'normaal eten?'. Als je maar oppast dat je de kilo's die je er tot nu toe af hebt gekregen er niet meer bij krijgtquote:Op dinsdag 6 maart 2007 08:25 schreef CarDani het volgende:
Ik ben er even mee gestopt. Want het frustreerde me zo dat ik niet afviel.![]()
Ik zie wel wanneer ik weer begin. Momenteel even geen motivatie.![]()
Nu eet ik weer even "normaal". Ben gelijk van mijn opgeblazen gevoel af en ik kan weer normaal naar de wc.
Mij is altijd gezegd 1 keer per week op de weegschaal. Omdat je gewicht nogal kan fluctueren.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:32 schreef paradoXical het volgende:
[..]
Daarom is het goed je iedere dag rond hetzelfde tijdstop te wegen (BV in de ochtend nadat je naar het toilet bent geweest)
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 08:25 schreef CarDani het volgende:
Ik ben er even mee gestopt. Want het frustreerde me zo dat ik niet afviel.![]()
Ik zie wel wanneer ik weer begin. Momenteel even geen motivatie.![]()
Nu eet ik weer even "normaal". Ben gelijk van mijn opgeblazen gevoel af en ik kan weer normaal naar de wc.
Ja, gewoon zoals ik hiervóór deed. Maar nu let ik dan een beetje op de tussendoortjes, welke ik dan kies. Want dat tussendoortjes moeten is natuurlijk alleen maar goed.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wat is 'normaal eten?'. Als je maar oppast dat je de kilo's die je er tot nu toe af hebt gekregen er niet meer bij krijgt. Ik zou niet meer weten hoe ik 'normaal' zou moeten eten.
Als ik op mijn streefgewicht zit, doe ik alles precies zoals nu, alleen een extra boterham 's morgens en 's middags en eens wat vaker een patatje of een gebakje als dat zo uit komt.
Haha ja erg he als je chago bent. Vreselijk. Maar soms heb je dat gewoon even nodig om eens lekker onredelijk te zijn. En te mopperen en zo.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:14 schreef Marjan1985 het volgende:
[..]
Jammer dat de motivatie weg is.....mij frustreerde het ook dat ik stil bleef staan....zo erg dat ik toch wel beetje ruzie met me vriend had afgelopen weekend waar ik me nu heel schuldig over voel (was zo sago als het maar kon en heel snel boos etc).
![]()
Zaterdag hebben we 5 maanden en gaan we uit eten voor te vieren (en ook beetje omdat ik het zo goed uithoudt met het Sonja Bakkeren...) En neem gelijk maar een bloemetje voor hem mee voor de 5 maanden maar gelijk ook voor afgelopen weekend.....![]()
Ja dat klopt, maar sommige mensen vinden het fijn zich dagelijks te wegen. Dat moeten ze lekker zelf wetenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:48 schreef Koningin het volgende:
[..]
Mij is altijd gezegd 1 keer per week op de weegschaal. Omdat je gewicht nogal kan fluctueren.
het is heus niet zo dat je alleen als je niet dagelijks weegt aan het eind van de week 500 gram lichter bent, hoorquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:03 schreef paradoXical het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar sommige mensen vinden het fijn zich dagelijks te wegen. Dat moeten ze lekker zelf weten
ben jij 1.87 ? ben jij een meisje?quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:26 schreef Marjan1985 het volgende:
Whahahha, een super dik mens... ja...als ik 1:55 was geweest dan had ik een schattig propje geweest
Maar met 1.87 valt het mee
Maargoed, Bergambacht, kan die ook niks aan doen
Het eerste boek gaat wel harder idd ja.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:27 schreef Nouk het volgende:
Ik ga morgen weer beginnen met het eerste boek. In het tweede boek mag je echt zoveel eten, als ik dat precies volg blijf ik gewoon stilstaan.
Ik ben ffe gestopt met Sonja, maar ik denk wel een handige oplossing te hebben voor als je niet kan koken. ik heb zelf nogal wisselende diensten dus ik ben met het eten savonds vaak niet thuis.quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:59 schreef Klare het volgende:
Ik zit er aan te denken om ook met Sonja te beginnen, vooral vanwege de goede resulaten die ik overal lees. Maar ik woon wel alleen en ben student dus geen geld om echt heel veel dure merkartikelen te kopen. En ik werk zo nu en dan `s avonds (begin dan s` middags). Is het wel te doen om in je eentje deze maaltijden te koken? (heb geen grote diepvries om alles in te vriezen) En hoe doen jullie dat als je `s avonds niet kan koken?
Volgens mij moet je het even doorhebben en kun je vervolgens makkelijk alternatieven kiezen...quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:59 schreef Klare het volgende:
Ik zit er aan te denken om ook met Sonja te beginnen, vooral vanwege de goede resulaten die ik overal lees. Maar ik woon wel alleen en ben student dus geen geld om echt heel veel dure merkartikelen te kopen. En ik werk zo nu en dan `s avonds (begin dan s` middags). Is het wel te doen om in je eentje deze maaltijden te koken? (heb geen grote diepvries om alles in te vriezen) En hoe doen jullie dat als je `s avonds niet kan koken?
13 euro vind ik best veel voor een eventuele miskoopquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:41 schreef Purky het volgende:
¤ 13,00 bij de Bruna.
Anders ga je even naar een boekenwinkel, kijk je wat je mag eten en beslis je of je denktt dat je het kan en dan of je hem koopt of niet. Het is geen miskoop, er staat meer informatie in naast week menu's hoor.
hm volgens mij heeft iemand in mn kennissenkring wel wat kopietjesquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:45 schreef Purky het volgende:
Dat weet ik, ik ook niet
Maar het is de 13 euro wel waard, vind ik.
ik heb wel interesse in zon lijstje maar ik begreep het niet helemaal? moet ik me aanmelden in t topic slank de zomer in ofzoiets? maar dat is niet voor mensen met echt overgewicht of hebb ik t verkeerd gelezen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:48 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat je toch gelijk had BE wat betreft de lijstjes, zo te zien is er geen interesse
slank de lente in is voor mensen met een BMI tot 27; daarboven moet je naar dieetclubquote:Op zondag 18 maart 2007 16:29 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
ik heb wel interesse in zon lijstje maar ik begreep het niet helemaal? moet ik me aanmelden in t topic slank de zomer in ofzoiets? maar dat is niet voor mensen met echt overgewicht of hebb ik t verkeerd gelezen?
leg t nog s uit![]()
woensdag?quote:Op zondag 18 maart 2007 13:52 schreef scrub_nurse het volgende:
wat goed!
en ja ik moet ook weer eens gaantis alweer 3 weken geleden....
![]()
Je kunt een account aanmaken op www.dieet-web.nlquote:Op zondag 18 maart 2007 16:29 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
ik heb wel interesse in zon lijstje maar ik begreep het niet helemaal? moet ik me aanmelden in t topic slank de zomer in ofzoiets? maar dat is niet voor mensen met echt overgewicht of hebb ik t verkeerd gelezen?
leg t nog s uit![]()
lengte x lengte (bv: 1,72 x 1,72) en je deelt je gewicht door dat getal. In mijn geval:quote:Op maandag 19 maart 2007 23:16 schreef zwartedoos het volgende:
Hoe reken je je BMI ook alweer uit; effe geen zin om te googlen![]()
Ik zou het eerste boek aanraden om mee te beginnen, ik heb begrepen dat het daarmee sneller gaat. Als je dan aardig wat afgevallen bent kun je het tweede boek gebruiken om op gewicht te blijven. In het tweede boek mag je meer eten.quote:Op maandag 19 maart 2007 23:13 schreef kims_mama het volgende:Ik zit nu hard na te denken om ook te sonja bakkeren. Sinds de geboorte van Kim is er toch aardig wat kilo's blijven hangen.
Heb nog nooit gelijnd. Welk boek raden jullie aan? De 1e, of de 1e? Of allebei?
En sporten, zal vrees ik, wel moeten. Heb iig een buikspierbeugel, of hoe het ook maar heet. Is een beginnetje. Ik zat te denken aan BBB, fitness ligt me totaal niet.
doe je dat bbb thuis dan? Je kunt ook groepslessen gaan doen. Ga ik vanaf eind april (dan begint de nieuwe ronde weer) ook doen. Spinning en bootcamp.quote:Op maandag 19 maart 2007 23:13 schreef kims_mama het volgende:Ik zit nu hard na te denken om ook te sonja bakkeren. Sinds de geboorte van Kim is er toch aardig wat kilo's blijven hangen.
En sporten, zal vrees ik, wel moeten. Heb iig een buikspierbeugel, of hoe het ook maar heet. Is een beginnetje. Ik zat te denken aan BBB, fitness ligt me totaal niet.
Ik raad je aan om eerst wat aan je geestelijke toestand te doen, voordat je uberhaupt aan lijnen gaat denken, want ook lijnen heeft een behoorlijke impact op je.quote:Op maandag 19 maart 2007 23:13 schreef kims_mama het volgende:Ik zit nu hard na te denken om ook te sonja bakkeren. Sinds de geboorte van Kim is er toch aardig wat kilo's blijven hangen.
Mwah, het lijnen op zich is niet verkeerd, maar de achtergrond geeft aan dat er wellicht eerder aandacht aan wat anders besteed kan worden op dit momentquote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:16 schreef Viking84 het volgende:
nou het is duidelijk dat ik geen kind heb. Wat is er mis met het feit dat Kims mama wil gaan lijnen?
Je zou het ook als een goeie afleiding kunnen zien. Stoppen kan ze altijd nog dan.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:00 schreef YPPY het volgende:
Met alle respect kims_mama, denk je dat je nu de energie op kunt brengen om te gaan afvallen op deze manier? Ga je dan niet met teveel dingen tegelijk bezig?
Ik zit er wel veel over na te denken. Maar twijfel. (nu nog meer)quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:00 schreef YPPY het volgende:
Met alle respect kims_mama, denk je dat je nu de energie op kunt brengen om te gaan afvallen op deze manier? Ga je dan niet met teveel dingen tegelijk bezig?
http://212.78.187.107/bmi/quote:Op maandag 19 maart 2007 23:16 schreef zwartedoos het volgende:
Hoe reken je je BMI ook alweer uit; effe geen zin om te googlen![]()
Gewoon groente/aardappeltje en een stukje vlees, meestal kipfilet.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:59 schreef Purky het volgende:
Da's 10,5 kilo minder berney, woei
Maar als ik vragen mag.. wat eet je dan 's avonds ipv wat Sonja voorschrijft?
En wat is een gezond BMI dan? Ik kom als ik het goed gedaan heb op 20.98 uit?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 07:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
lengte x lengte (bv: 1,72 x 1,72) en je deelt je gewicht door dat getal. In mijn geval:
1,72 x 1,72 = 2,9584
gewicht: 79,6
79,6 : 2,9584 = 26,9
tussen de 18 en de 25. Onder 18 is ondergewicht, boven de 25 is overgewicht. Boven de 30 is obesitas.quote:Op woensdag 21 maart 2007 19:41 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
En wat is een gezond BMI dan? Ik kom als ik het goed gedaan heb op 20.98 uit?
tussen de 18 en 25quote:Op woensdag 21 maart 2007 19:41 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
En wat is een gezond BMI dan? Ik kom als ik het goed gedaan heb op 20.98 uit?
Mijn vetpercentage mag idd wel iets minder jaquote:Op woensdag 21 maart 2007 19:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
tussen de 18 en de 25. Onder 18 is ondergewicht, boven de 25 is overgewicht. Boven de 30 is obesitas.
Dus je zit prima zo, houden zo. Let wel: beschouw het BMI niet als meer dan een richtlijn. Er zijn ook mensen met een BMI van 25 + die toch gewoon een slank tot normaal postuur hebben en er zijn mensen met een BMI van 18 die toch een dikke buik hebben.
Dus: kijk niet alleen naar BMI, maar ook naar vetpercentage, taille-omtrek, buikomtrek. Als die waarden ook allemaal in orde zijn, is er niets aan de hand.
wat is je vetpercentage dan?quote:Op woensdag 21 maart 2007 19:50 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
Mijn vetperventage mag idd wel iets minder ja![]()
Uhm het daadwerkelijke percentage weet ik nietquote:
met een bmi van 20 zal vet percentage ook wel meevallenquote:Op woensdag 21 maart 2007 19:58 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
Uhm het daadwerkelijke percentage weet ik nietMaar bedoel gewoon er mag wel wat vanaf als ik het zo bekijk...
Hoe kan je dat berekenen dan? Meten ze je vetrol ofzo?quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
met een bmi van 20 zal vet percentage ook wel meevallen
dat kunnen ze in de sportschool metenquote:Op woensdag 21 maart 2007 20:01 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
Hoe kan je dat berekenen dan? Meten ze je vetrol ofzo?
Daar ben ik al 3 weken niet meer geweestquote:Op woensdag 21 maart 2007 20:05 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat kunnen ze in de sportschool meten
gelukkig wordt het dit weekend mooi weer, zodat je kunt hardlopen of fietsenquote:Op woensdag 21 maart 2007 20:12 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
Daar ben ik al 3 weken niet meer geweest![]()
![]()
Mijn sportmaatje is uitgeschakeld en op de 1 of andere manier kan ik mezelf niet alleen ernaar toe slepen
![]()
![]()
via een weegschaal gemeten is mijn vetpercentage 29 maarja heb dikke benen dus dat telt al aardig aanquote:Op woensdag 21 maart 2007 20:13 schreef Viking84 het volgende:
Ik wil niet weten wat mijn vetpercentage is. Er wordt aan gewerkt, gelukkig
.
Sssst...moet zaterdag en zondag werkenquote:Op woensdag 21 maart 2007 20:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
gelukkig wordt het dit weekend mooi weer, zodat je kunt hardlopen of fietsen.
toch niet van 8 tot 22quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:14 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
Sssst...moet zaterdag en zondag werken![]()
nee van 08:00 tot 18:00. En dan ben ik moequote:
tja.....quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:16 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
nee van 08:00 tot 18:00. En dan ben ik moe![]()
quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
tja.....
dan heb je pech
dan heb je vast nog niet zo'n probleem met je vet percentage
heel betrouwbaar enzo (not!)quote:Op donderdag 22 maart 2007 06:29 schreef scrub_nurse het volgende:
en ik heb n weegschaal die vetpercentage aangeeft![]()
ik weet t ik heb het dan ook niet ingesteld, maarrre ik ken zwartedoos persoonlijk dus vandaar!quote:
Ik zou het zo niet weten...quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:41 schreef Marloes het volgende:
Ik las geloof ik laatst op Sonja's site een recept met een bruin broodje en eiersalade. Ik kan het alleen niet meer vinden
Iemand die het toevallig weet?
Nou 'k ben vorige week al wezen kijken en hier is dat gelukkig absoluut niet zo! hier om de hoek zit ook een sportschool, dat is dus wel echt zo'n strakke-pakjes-school, maar waar ik ga (andere kant van de stadquote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:40 schreef Purky het volgende:
Goedzo Fuente! Succes he!
De sportschool waar ik zat had superveel krachtpatsers terwijl daar ook veel cardio apparaten stonden. Echt lelijk, van die mega gespierde kerels.. brr![]()
Hoeveel sport je in een week?quote:Op donderdag 29 maart 2007 18:01 schreef carpediem23 het volgende:
Ik denk dat ik ook met Sonja B begin. Sport nu sinds 2weken, bodyshape en spinning. Wil van 84 naar de 70 terug. Alleen heb ik echt vreetbuien en weinig motivatie om me op een streng dieet te zetten. Kan namelijk niet alleen vanuit gaan dat ik van sporten alleen afval een dieet geeft net even dat meer voor een resultaat. Iemand een goed advies? Herken je je in mijn verhaal ect, ?
m.a.w. het is dus alleen voor mensen die geen zin hebben om te sporten, maar wel af willen vallenquote:Op zondag 1 april 2007 09:56 schreef scrub_nurse het volgende:
zoals ik al eerder zei: je moet wel je eigen gezonde verstand gebruikendit was gewoon ontzettend stom en dan heb je t boek toch niet goed gelezen
maar als ik dat deed, dan viel ik niet af...quote:Op zondag 1 april 2007 11:33 schreef scrub_nurse het volgende:
nee dat zeg ik niet maar als je iedere dag intensief sport moet je natuurlijk iets meer eten en zeker drinken, is toch logisch dat je flauwvalt als je te weinig tot je neemt? je moet n beetje je eigen lichaam aanvoelen, en af en toe je eigen variatie maken op de hoeveelheden ed. drink met sporten sportdrank ipv water, ook n tip die zij geeft. Eet van te voren nog wat zegt ze ook.
Wat een onzin, dat is misschien voor jou zo maar ik ben al een jaar gestopt en nog maar 3 kilo aangekomen hoor, en dan eet ik gewoon af en toe wat lekkers.quote:Op zondag 1 april 2007 12:44 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
maar als ik dat deed, dan viel ik niet af...
Vind het alleen wel jammer dat je heel je leven aan het SB-en bent... want zodra je ermee stopt, komt het er dubbel aan.... voor de rest was het wel een ok dieet.
maar de bedoeling is toch dat het er af blijft?quote:Op zondag 1 april 2007 20:01 schreef Nouk het volgende:
[..]
Wat een onzin, dat is misschien voor jou zo maar ik ben al een jaar gestopt en nog maar 3 kilo aangekomen hoor, en dan eet ik gewoon af en toe wat lekkers.
kijk hier je bewijsquote:Op zondag 1 april 2007 20:01 schreef Nouk het volgende:
[..]
Wat een onzin, dat is misschien voor jou zo maar ik ben al een jaar gestopt en nog maar 3 kilo aangekomen hoor, en dan eet ik gewoon af en toe wat lekkers.
Jij beweert dat het dubbele er weer aan komt, en dat is (bij mij) niet waar. En bij elk dieet is het logisch dat je weer iets aankomt als je stopt, omdat je weer iets slechter gaat eten en van je patroon afwijkt.quote:Op zondag 1 april 2007 20:23 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
kijk hier je bewijsJe bent aangekomen, nadat je gestopt ben... dat bedoel ik nou
En dat is bij elk dieet zo... dat weet ik, maar ga niet zeggen dat het niet zo is
maar hoe is het over een jaar of 2 jaarquote:Op zondag 1 april 2007 20:26 schreef Nouk het volgende:
[..]
Jij beweert dat het dubbele er weer aan komt, en dat is (bij mij) niet waar. En bij elk dieet is het logisch dat je weer iets aankomt als je stopt, omdat je weer iets slechter gaat eten en van je patroon afwijkt.
Het is een verschil of je iets aankomt of het dubbele van wat eraf is gegaan, zoals bij jojo-en.
Als je precies zo gaat eten als dat je voor het dieet at wel natuurlijk. Je moet er wel iets van geleerd hebben en dat ook toepassen. Als je dat niet wil kan je net zo goed niet gaan afvallen.quote:Op zondag 1 april 2007 20:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar hoe is het over een jaar of 2 jaar
ben je dan niet weer meer aangekomen dan waar je begonnen was
maar je moet altijd blijven SB-en..... anders komt er zeker weer wat aan... dat is met elk dieet zo...quote:Op zondag 1 april 2007 20:26 schreef Nouk het volgende:
[..]
Jij beweert dat het dubbele er weer aan komt, en dat is (bij mij) niet waar. En bij elk dieet is het logisch dat je weer iets aankomt als je stopt, omdat je weer iets slechter gaat eten en van je patroon afwijkt.
Het is een verschil of je iets aankomt of het dubbele van wat eraf is gegaan, zoals bij jojo-en.
leh je boodschappenlijstjes van nu er eens naast...nee ik ben niets duurder uit volgens mij zelfs goedkoperquote:Op vrijdag 13 april 2007 15:39 schreef emss het volgende:
Ik ga ook maandag beginnen!!!!! Ik wil 4 kilo kwijt. Maar ik denk dat ik er wel arm van word. Als ik zo die ellenlange boodschappen lijstjes zie :-(
Ik neem nu vaker de fiets! Dat wil zeggen ik ga fietsen en heb hier het stof vanaf moeten halen. Ik denk dat dat wel een aardig begin is. Ik heb wat lichamelijke kwaaltjes die er voor zorgen dat ik niet altijd aan beweging kan doen wanneer ik wil. dit hield dan ook altijd in dat de zin steeds minder wordt. Nu staat de fiets voorop en probeer ik zoveel mogelijk de fiets te nemen. Vind het wel leuk en beperk me nu tot een ritje naar de winkel. Met een omweg en die is groter naarmate ik me beter voel en beter kan.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:19 schreef cora4034 het volgende:
Oo ja ik niet geheel onbelangrijk, ik probeer minimaal 3 keer per week te sporten sinds een tijdje.
Nee hoor, je kan prima met het tweede boek beginnen. Wel is het zo dat je in het tweede boek wat meer mag eten, en dus misschien wat langzamer afvalt. Het tweede boek vond ik echter een stuk beter te doen dan het eerste.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 01:23 schreef carpediem23 het volgende:
He, even een vraagje; Ik ben sinds gisteren aan de SB en dit met boek 2. Het eeste boek was tijdelijk niet te koop. Doe ik nu iets verkeerd om juist met het 2e boek te beginnen? Anders kan ik altijd later nog beginnen met het 1e boek.
Geen idee Miss_S, ik zou zeggen, vraag het aan Sonja, misschien dat zij je commentaar wel op prijs stelt!quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:26 schreef Miss_S het volgende:
is het daarom zo stil hier?
omdat je met het tweede boek minder snel afvalt
waarom mag je meer eten in het tweede boek? is het omdat het tweede boek eigenlijk is om op gewicht te blijven of heeft ze toch iets aangetrokken van het commentaar dat haar dieet toch te weinig kcal bevatte
volgens mij weet zij wel hoe iedereen er over denktquote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:39 schreef Fuente het volgende:
[..]
Geen idee Miss_S, ik zou zeggen, vraag het aan Sonja, misschien dat zij je commentaar wel op prijs stelt!
Jeetje goed van je zeg! En de complimentjes zijn inderdaad toch ook een soort beloning voor je harde werk, superquote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:08 schreef cora4034 het volgende:
Ik moet zeggen, ik heb ook heel veel complimentjes gehad van mensen, dat ik er goed uitzag. Is ook wel eens leuk. Voor Be geen Sonja bakker geloof ik want die moet eten voor twee. Ook leuk![]()
![]()
heb je het eerste boek ook gedaan?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:46 schreef cora4034 het volgende:
Het tweede boek leek mij op het eerste gezicht ook beter te doen en ik ben er verder prima mee afgevallen. Indien te weinig, neem een stukje fruit extra en ga er niet te neurotisch mee om. Als je de logica verder blijft toepassen en erbij gaat bewegen werkt het mi prima.
Ik ben er geloof ik in februari begonnen en heb het met enige aanpassingen verder prima weten vol te houden. Mij hoor je niet klagen met 17 kilo minder.
Nee, boek 1was mij te karig en geloof me, het is echt niet zo moeilijk om zelf varianten op de menu's van Sonja Bakker te bedenken. Dus er wordt niks herhaald, behalve de lekkere dingen die komen wel terug. Ik eet alleen beduidend minder pasta als voorheen en veel vaker gekookte aardappels. Eigenlijk zoals ik vroeger als kind ook at. ( omdat het me werd voorgezet) En het al eerder genoemde bruin brood en kleinere porties.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
heb je het eerste boek ook gedaan?
en blijf je dit nu steeds herhalen?
ik weet wel dat het niet moeilijk is om zelf menu's te bedenken die gezond zijnquote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:31 schreef cora4034 het volgende:
[..]
Nee, boek 1was mij te karig en geloof me, het is echt niet zo moeilijk om zelf varianten op de menu's van Sonja Bakker te bedenken. Dus er wordt niks herhaald, behalve de lekkere dingen die komen wel terug. Ik eet alleen beduidend minder pasta als voorheen en veel vaker gekookte aardappels. Eigenlijk zoals ik vroeger als kind ook at. ( omdat het me werd voorgezet) En het al eerder genoemde bruin brood en kleinere porties.
( Behalve dan kwa groente en fruit)
nee, dat klopt het boek staat ook al lang en breed in de kast. Maar het was voor mij een goede basis om in een ander eetpatroon te komen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:35 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik weet wel dat het niet moeilijk is om zelf menu's te bedenken die gezond zijn
maar goed om te horen dat het bij jou nu zo lukt
maar eigenlijk heb je het boek dan nu ook niet echt meer nodig, toch?
Dat is eigenlij ook de reden dat ik het boek heb gekocht. De recepten zijn lekker en redelijk verantwoord. Er zit ook veel variatie in. Dat is bij het afvallen zo belangrijk. En er zit hier ook al een beetje schot in.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:11 schreef Marloes het volgende:
Mn moeder heeft dat zomerslank boek gekocht, niet dat ik wil gaan Sonja-Bakkeren, maar er staan best lekkere recepten in!
Taart met weinig calorien, salades, spiesjes etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |