abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 februari 2007 @ 12:07:33 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_46690055
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10

Mickeys heeft alle boodschappenlijstjes helemaal uitgetikt, je kan ze hier vinden. Bedankt Mickeys!

hier een hele lijst met gestelde vragen aan Sonja Bakker met daarop haar antwoorden,erg veel nuttige tips moet ik zeggen!

Hier haar eigen website

Nu een van de boeken (het gezinsboek) voor 8 euro in de aanbieding bij de Kruidvat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46690319
Ben vandaag weer begonnen!!
(tvp)
  maandag 26 februari 2007 @ 12:31:46 #3
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_46690670
Mijn reactie die het vorige deel volmaakte zal ik nogmaals even plaatsen

Begin week 7.... updates tussendoor

- Moeders heeft het 2e boek voor mij gekocht, denk dat ik daarmee ook aan de gang ga zodra ik klaar ben met de 9 weken

- Dit weekend heb ik voor het eerst flink gezondigd, vooral zaterdagavond Chinees gegeten en was 'avonds gewoon misselijk.... resultaat --> halve kilo aangekomen dit weekend (terwijl ik zondag ging fitnessen)

- Qua beweging wil ik nu ook eventueel 1x in de week gaan zwemmen (naast het 1 a 2x fitnessen)

En nu heb ik trek in me 2 crackers en me opkikker
Your lips keep on moving... but all i hear is " Blah Blah Blah "
pi_46691238
Ik ben nu drie weken bezig. Resultaat -4.8 en ik voel me best lekker eigenlijk.
Ik vind het wel lastig om echt alles precies aan te houden wat het boek voorschrijft. Ik heb al ontdekt dat ik op een lunch van appels, kiwi en sinaasappel niet kan bestaan
  maandag 26 februari 2007 @ 13:08:17 #5
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46691791
ok ok ik ben ook weer begonnen. alleen dan met het 2e boek. dat eerste boek was ik zo zat
ben met het eerste boek wel 13 kg kwijt geraakt, waarvan er nu weer 3 kg aanzitten
mijn tweede doel is op zn minst 10 kg eraf, dan ben ik onder de 90(mijn eerste doel was onder de 100). en mijn 3e en laatste doel is onder de 80, met mij lengte van 1.78 mag dat best.
eerst maar eens doel 2 halen.
pi_46693080
quote:
GOED joh.

Jee, zoveel afgevallen een kilo per week wat goed !

Hoe doe je dat dan? Ik bedoel: hoe ziet jouw dag er uit?
ik plan gewoon op zaterdag wat ik zo'n beetje de rest van de week eet. Verder hangt het er heel erg vanaf of ik vroeg moet werken. Vandaag heb ik ontbeten met special K met melk, dan ga ik nu lunchen (ik denk brood, maar misschien wel cracottes ) dan vanmiddag een appel en dan vanavond foe yong hai (uit boek 1).

Dus ik eet gewoon waar ik op dat moment zin in heb, maar ik let wel op dat ik niet elke dag kaas of kipfilet eet en niet meer dan 1 keer brood op een dag. M'n aardappelen weeg ik ook af, zodat ik niet te veel eet.

En als ik 10 kilo kwijt ben ga ik mezelf trakteren met m'n favoriete maaltijd: penne carbonara (ik weet dat dat slecht is, om jezelf te belonen met eten, maar het is zooooooooooo lekker!)
  maandag 26 februari 2007 @ 13:58:33 #7
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_46693583
Hoe zit het trouwens bij jullie met begingewicht, streefgewicht en tot nu toe aan kilo's kwijt?

(eventueel lijstje maken als mensen dat leuk lijkt )

Ik begin met mezelf.

21 jaar, 187 lang, vrouw

begingewicht: 103 kilo
streefgewicht: 90 kilo of minder
Tot nu toe aan kilo's kwijt: 6,5 kilo
Bezig met week: 7
pi_46694859
Ik ben vandaag ook begonnen voor de eerste keer! Ik hoop dat ik me er aan kan houden.. Moet zeggen, tot nu toe gaat het goed
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery. But today is a gift, that is why they call it 'the present'."
  maandag 26 februari 2007 @ 14:37:51 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46694978
Hier ook nog steeds/weer bezig.

Geen lijstjes info voor mij.
pi_46695089
Toen ik begon:
180cm
73,5kg

Nu, 8 dagen later:
180cm
71kg

Ik ben in 8 dagen dus 2,5kg kwijt geraakt. Meer zal ik ook niet kwijt raken, misschien nog 2 kilotjes. Mijn doel was gewoon weer terug op rond de 70 en NIET erboven.

Troel ik ben wijs ja :p
ne okuyon, bokmu var?
  maandag 26 februari 2007 @ 14:43:48 #11
129602 Elaine_
Right here waiting..
pi_46695169
Oef, ik ben zo gefrustreerd! Ben 1x begonnen, maar dat was echt een briljante timing: vlak voor kerst. Dus heb ik het tot kerst volgehouden met de goede moed om het daarna weer op te pakken. Tot nu toe heb ik me er NIET toe kunnen zetten om het weer vol te houden! Zelfdiscipline ontbreekt zo, terwijl ik wel wil afvallen! Op zich vind ik het Sonja Bakker principe best goed vol te houden, maar het lukt me niet meer!
  maandag 26 februari 2007 @ 14:57:00 #12
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46695589
Even een vraag hoor.. Geen idee of het hier al vaker gesteld is maar:
SB'en hoe doe je dat met kinderen?

Ik heb twee kinderen (jongen bijna vier, meisje bijna twee), zien er goed en gezond uit en hoeven naar mijn idee absoluut niet af te vallen.

Ik ben op eigen houtje al ongeveer 20 kilo kwijt door meer beweging en gewoon gezond en met regelmaat te eten.
(heb ooit bij dieëtiste gelopen; waar geconstateerd werd dat ik te onregelmatig en te weinig at)
Ik doe -sinds september afgelopen jaar- twee keer in de week aan fitness. (begeleid door fysio i.v.m. rugklachten) En mijn figuur is al wel wat veranderd. Alleen mijn gewicht blijft nog steeds hetzelfde.
Ik moet het e.e.a. aan kilo's kwijt (1.76 en 100 kilo) en husb zit op het randje van gezond gewicht (1.93 3n 92 kilo)(altijd een ondergewicht gehad maar sinds hij gestopt is met roken zit hij dus op een gezonder gewicht).

Ik denk dus sterk aan het Sonja Bakker-gebeuren. Maar kun je dat volgen met kinderen zonder dat je ik-weet-niet-hoeveel-verschillende-maaltijden op het fornuis hebt staan?
Ik ben niet echt het type om verschillende potjes te gaan koken, één maaltijd op het fornuis is bij mij al chaotisch genoeg.

Kort door de bocht gevraagd dus..
Kunnen kinderen zonder consequenties ook van de maaltijden mee eten? Zonder dat ze dus echt gaan afvallen?

Ik bedoel dan voornamelijk het avondeten. Verder over de dag blijven zij gewoon eten zoals anders.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 26 februari 2007 @ 15:12:18 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46696083
Ja hoor, dat kan prima.

Sonja schrijft bijvoorbeeld voor dat jij het volgende mag eten op een avond:
200 gr. bloemkool, 125 gr. aardappelen, 75 gram kipfilet, 1 bakje rauwkost.

Dan is het dus gewoon een kwestie van meer maken voor je man en kinderen, gewoon op hun normale hoeveelheden.
Er staan vrijwel geen hele rare dingen op het menu die je kinderen mogelijk niet zouden lusten of zo.
9 van de 10 keer zijn het hele normale dingen zoals hierboven beschreven of eens een keer nasi of spaghetti etc. etc. Het is heel makkelijk dan juist volgens mij om dan gewoon normale porties voor de rest van je gezin te koken.
  maandag 26 februari 2007 @ 15:22:18 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_46696427
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:57 schreef Noli. het volgende:

(heb ooit bij dieëtiste gelopen; waar geconstateerd werd dat ik te onregelmatig en te weinig at)
Waarom dan gaan SB-en?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 26 februari 2007 @ 15:35:50 #15
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46696926
@ BE.
Ah, ik dacht al zoiets.
Ik had het boek bij schoonmoeps al flink door gebladerd en ook op Sonja Bakker's site gekeken maar kon er verder niks over vinden.

@ Troel
Dat was nog voor ik zwanger werd van Hanne. Met de tips en trucs van de dieëtiste ben ik dus die 20 kilo kwijt maar ik kom nu niet verder. Het gewicht blijft nu hangen.
(Volgens de Fysio kon het ook te maken hebben met opbouw van spieren. Spierweefsel weegt meer dan vet)

In principe is het SB-en hetzelfde als wat de dieetiste mij vertelde alleen heb ik nu meer regelmaat door complete week menu's op vaste tijden. (die menu's kreeg ik bij de dieetiste dus niet en als ik mezelf een beetje ken zijn die vaste tijden en alles hapklaar voor je getimed/planned voor mij ook wel nodig)
Maxi, Midi & Mini
  maandag 26 februari 2007 @ 15:38:49 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_46697010
Ik zou dan wel erg goed kijken naar wat er precies in het menu staat en desnoods aan de hand van haar menu's zelf wat vaststellen. Het lijkt me niet gezond als je met de "teweinigeten-achtergrond" nu ineens maar 2 crackertjes zou eten ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 26 februari 2007 @ 15:47:23 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46697274
Het lijkt mij dat Noli wijs genoeg is om een combi te maken van de dingen die de dietiste haar verteld heeft, haar eigen gezonde verstand en het eetplan van Sonja.
  maandag 26 februari 2007 @ 15:53:05 #18
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46697488
Uh Troel..
Ik was geen Anorexia-patient ofzo hoor.

Ik had zwaar overgewicht door onregelmatig en vooral te weinig eten op het juiste moment.

Het eerst wat je te horen krijgt als je wilt afvallen is; meer bewegen en minder snoepen. Maar ik snoepte nooit!
Ontbijten lukte me niet, ik kreeg echt geen broodje naar beneden voor half elf en tussendoortjes at ik ook niet. Ik at eigenlijk alleen twee plakjes brood tussen de middag, 's avonds een flink bord met warm eten en dan af en toe 's avonds eens wat lekkers.

Ik heb nu geleerd beter verdeeld over de dag te eten. Alleen zal dat dus nog steeds te grote porties zijn.
Maxi, Midi & Mini
  maandag 26 februari 2007 @ 15:54:17 #19
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46697534
Enne..
In dat Sonja-boek van schoonmoeps stond toch wel meer dan alleen 2 crackertjes?

Ik heb afwisselend fruit, water, evergreen, ontbijtkoek en nog wel meer gezien.
Maxi, Midi & Mini
  maandag 26 februari 2007 @ 16:03:54 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_46697823
quote:
Op maandag 26 februari 2007 15:54 schreef Noli. het volgende:
Enne..
In dat Sonja-boek van schoonmoeps stond toch wel meer dan alleen 2 crackertjes?

Ik heb afwisselend fruit, water, evergreen, ontbijtkoek en nog wel meer gezien.
Er zijn dagen waarop je wat weinig mag eten en je erg weinig calorietjes binnenkrijgt.

En ja, dat is misschien het eeuwige gezeur, maar ik zeg het liever drie keer te vaak dan dat ik zie dat iemand inderdaad gaat flauwvallen of wat dan ook.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46698806
Ik ben bang dat we je allemaal tegen gaan spreken Troel Niemand is nog flauwgevallen. Het is lastig als je gewend bent veel te eten en dan ineens weinig, maar flauwvallen doe je niet met 1000 cal op een dag. Gebeurd eerder als je er maar 500 eet ofzo.
Mensen die te weinig aten kunnen ook afvallen met Sonja, staat een succes verhaal in haar boek en ik geloof graag dat weinig en onregelmatig eten slecht is en dat regelmatig eten nodig is om je verteringsstelsel op gang te houden.

Anyway: ik zit nu in weekje 5 en ben 4,8 kg kwijt
  maandag 26 februari 2007 @ 16:37:22 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_46698886
quote:
Op maandag 26 februari 2007 16:35 schreef Purky het volgende:
Ik ben bang dat we je allemaal tegen gaan spreken Troel Niemand is nog flauwgevallen. Het is lastig als je gewend bent veel te eten en dan ineens weinig, maar flauwvallen doe je niet met 1000 cal op een dag. Gebeurd eerder als je er maar 500 eet ofzo.
Mensen die te weinig aten kunnen ook afvallen met Sonja, staat een succes verhaal in haar boek en ik geloof graag dat weinig en onregelmatig eten slecht is en dat regelmatig eten nodig is om je verteringsstelsel op gang te houden.

Anyway: ik zit nu in weekje 5 en ben 4,8 kg kwijt
Denk je nou echt dat iemand dat hier zou melden dan Ik ken tenminste 1 persoon die hier redelijk fanatiek post die dat daadwerkelijk heeft gehad en het niet meldt omdat er dan mensen zijn (zoals ikzelf) die dan meteen zeggen "zie je nou wel".
Tja, dat zei ik uiteindelijk toch wel tegen die persoon, maar dat was toch anders, want nou was ik het alleen maar.
Maar het kan dus daadwerkelijk dat jij op weinig ontbijt en een klein tussendoortje aan het einde van de ochtend, maar nog voor de lunch een flauwte krijgt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46699295
Ligt aan veel dingen, aan het werk dat je die ochtend verricht enzo. Ik ontken niet dat het niet kan maar ik denk niet dat het vaak gebeurd.
pi_46700732
ontdekking vd week voor na het SB'en; Jip en Janneke snoepjes bij de HEMA, gezond en suikervrij en leuk verpakt... Als nieuwe tussendoortjes dus dan...
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_46704661
Net zuurkoolstamppotje gegeten 225 gram.

Is het jullie opgevallen dat dat wel heel weinig is

Ik heb nu alweer honger en die jodelahietieweken bij de mac zien er wel erg interessant uit

Help me, red me, hou me tegenn
pi_46704988
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:24 schreef CarDani het volgende:
Net zuurkoolstamppotje gegeten 225 gram.

Is het jullie opgevallen dat dat wel heel weinig is

Ik heb nu alweer honger en die jodelahietieweken bij de mac zien er wel erg interessant uit

Help me, red me, hou me tegenn
Ik krijg zo het bordje voor mijn neus.. maar ik heb de kok al gezegd iets ruimere maten te nemen.

Vandaag weegdag en het gaat goed hier... sinds 15 januari 5,5 kilo kwijt. Ik ben op streefgewicht en ga nog een beetje door om binnenkort even goed uit de band te kunnen springen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_46705144
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:31 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ik krijg zo het bordje voor mijn neus.. maar ik heb de kok al gezegd iets ruimere maten te nemen.

Vandaag weegdag en het gaat goed hier... sinds 15 januari 5,5 kilo kwijt. Ik ben op streefgewicht en ga nog een beetje door om binnenkort even goed uit de band te kunnen springen.
Jij bent errrrrggggggg

Vertel eens? Wat neem je allemaal ?
pi_46705280
jodelahietieweken Dat klinkt grappig!
Maar niet gaan! Neem dan gewoon wat fruit of een ontbijtkoek ofzo. Niet aan toe geven, dan word het alleen maar lastiger om de volgende keer door te zetten en ik kan 't weten Als je eenmaal hebt gezondigd is het lastig weer strikt te zijn. Dus hup, doe je best!!!

[ Bericht 2% gewijzigd door Purky op 26-02-2007 20:05:43 ]
  maandag 26 februari 2007 @ 20:31:52 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46707635
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:39 schreef Purky het volgende:
jodelahietieweken Dat klinkt grappig!
maar als je toegeeft is het niet grappig meer . Tevens tvp .
Niet meer actief op Fok!
pi_46709794
Ben er van overtuigd dat als je 1,5 zoveel eet als wat ze voorschrijft en ook 2 x in de week aan lichaamsbeweging doet dat het ook nog goed gaat komen!
Met als voordeel dat je dus _geen_ honger lijd...
  maandag 26 februari 2007 @ 21:11:59 #31
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46709988
voor het lijstje

Martineke, 1.78, 28 jr, begin gewicht 108.5 gewicht nu schommelt rond de 98. streefgewicht onder de 80.
pi_46711961
Ik ben Jubelientje, bezig in boek één, nu in de derde week.
Ik ben begonnen met een gewicht van 100.5 kg en weeg nu (begin week 3) 96.3 kg.
Ik doe naast Sonja ook nog 3 keer per week aan lichaamsbeweging.
Ik ben 27 jaar oud en 1.76 m lang. Mijn streefgewicht is 75 kg, dat is voor mij met deze lengte een gezond gewicht.

[ Bericht 9% gewijzigd door jubelientje op 26-02-2007 21:45:52 (info vergeten) ]
Life is what happens to you when you're busy making other plans
pi_46763664
Nou weer eens op de weegschaal gestaan en hij was lief
Week 6 In totaal -8 kilo
Dat is eens wat anders...
  woensdag 28 februari 2007 @ 10:04:48 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46763756
Hey wat goed!

Ik lijk mijn ritme ook weer gevonden te hebben. Eerst een dipweek en toen die week in Africa dus sowieso 2 weken amper iets aan gedaan. Maar goed, wie zei ooit dat lijnen makkelijk was.
pi_46763918
Het is leuk om te zien dat het resultaat heeft, dan weet je dat je het niet voor niks doet. Ik wilde graag eens een klimcursus doen, maar vond het een beetje genant met mijn kilo's.
Nu begint het erop te lijken en heb ik het telefoonnummer van de klimhal al klaargelegd,

Geen gezonde fruithapjes in afrika dus, das jammer. Vliegtuighap zal ook niet echt geholpen hebben.
Maar gewoon weer de draad oppakken.
pi_46764114
Ik snap dit dit helemaal.
Gisteravond weer wezen fitnessen, 5 minuten voordat ik begon woog ik 70kg.
5 minuten na het fitnessen woog ik 71,5kg :/
ne okuyon, bokmu var?
pi_46764489
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 10:20 schreef saban het volgende:
Ik snap dit dit helemaal.
Gisteravond weer wezen fitnessen, 5 minuten voordat ik begon woog ik 70kg.
5 minuten na het fitnessen woog ik 71,5kg :/
Dat is wel erg snel kwa spieropbouw
wellicht is de weegschaal kapot ofzo.
pi_46764617
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 10:36 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Dat is wel erg snel kwa spieropbouw
wellicht is de weegschaal kapot ofzo.
Dat dacht ik dus ook, kapotte weegschaal, maar ik heb er voor de zekerheid er 3 keer opgestaan.
69,7/68,7/70
En na afloop ineens zwaarder, ook paar keer voor de zekerheid opgestaan.
ne okuyon, bokmu var?
  woensdag 28 februari 2007 @ 10:48:11 #39
3485 kavorka
lure of the animal
pi_46764786
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 10:41 schreef saban het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook, kapotte weegschaal, maar ik heb er voor de zekerheid er 3 keer opgestaan.
69,7/68,7/70
Misschien veel gedronken tijdens trainen?
animal magnetism sexual attractive state
pi_46764867
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 10:41 schreef saban het volgende:

[..]

69,7/68,7/70
Lijkt me gewoon een weegschaal met een te grote afwijking en niets om je zorgen over te maken.
Als ik drie keer achter elkaar op de weegschaal ga staan wijkt ie nog geen ons af en bij jou schommelt het bijna 2 kilo heen en weer.
  woensdag 28 februari 2007 @ 11:33:57 #41
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46765899
* Noli. heeft gister Sonja Bakker "Bereik je ideale gewicht - voor het hele gezin" -boekje bij Kruidvat gehaald.

quote:
Bereik je ideale gewicht voor het hele gezin!
Nu exclusief te koop bij Kruidvat voor slechts ¤ 8,99.
In dit boek is het beste uit ’Bereik je ideale gewicht!’ en ’Bereik je ideale gewicht voor kinderen en tieners!’ samengevoegd tot een handleiding voor een gezonder gezin.

In deze nieuwe uitgave ’Bereik je ideale gewicht voor het hele gezin!’ is nog een extra stimulans toegevoegd. Door met het hele gezin het dieet te volgen, werken zowel vader, moeder als de kinderen gezamenlijk aan hun overgewicht en kunnen ze elkaar ook motiveren om op gewicht te blijven. Daarnaast is samen de maaltijden gebruiken ook gezellig en bevordert het de sfeer in huis.

In dit boek is het beste uit ’Bereik je ideale gewicht!’ en ’Bereik je ideale gewicht voor kinderen en tieners!’ samengevoegd tot een handleiding voor een gezonder gezin.

Gun uw hele gezin een beter, actiever en gezonder leven met ’Bereik je ideale gewicht voor het hele gezin!’.
Er staan trouwens vier weekmenu's in.
Maxi, Midi & Mini
pi_46767757
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 10:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Lijkt me gewoon een weegschaal met een te grote afwijking en niets om je zorgen over te maken.
Als ik drie keer achter elkaar op de weegschaal ga staan wijkt ie nog geen ons af en bij jou schommelt het bijna 2 kilo heen en weer.
Sorry, typo van mij.
Het is 69,7/69,7/70, dus het scheelt maar 300 gram.

Ik heb inderdaad water gedronken, 300ml.
ne okuyon, bokmu var?
pi_46768018
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:33 schreef saban het volgende:

[..]

Sorry, typo van mij.
Het is 69,7/69,7/70, dus het scheelt maar 300 gram.

Ik heb inderdaad water gedronken, 300ml.
Dat verklaart het dan. Verder zou ik me niet teveel zorgen maken (of gewoon minder vaak wegen)
  woensdag 28 februari 2007 @ 12:43:38 #44
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_46768046
bij mij ging het weer helemaal volgens plan maar helaas nu weer ff 700gr bijgekomen, dat schommelt soms zo he maar ik hou vol ik wil als eerste mijn -6kg mijlpaal halen en dan mag ik van mezelf n halve pizza mmmm slecht he mezelf belonen, maar dat boeit me niet ik heb al bijna 4 maanden geen pizza meer gehad dus dan mag ik m.

voor t lijstje: 1.65m
begingewicht: 91,8 bmi 34
nu: 87,0 -4,8 bmi 32
streefgewicht: 65 -26,8 bmi 24
pi_46769074
Geen succesverhaal en zeker niet spectaculair, maar oké.

Voor het lijstje:

Lengte: 1.64
Startgewicht: 65 bmi 24,2

Huidig gewicht: 62 bmi 23,1 (= -3 kilo in 7 weken) met een paar SAS-dagen ertussen

Streefgewicht: 55 kilo bmi 20,4
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:46:06 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_46770115
Een lijstje als in de dieetclub of slank de zomer in kan ik jullie wel aanbieden (www.dieet-web.nl , mij even pm-en met je username). Ik kan Bert vragen of er ook een mogelijkheid is om je specifieke week op te kunnen geven, maar dat kan ik dus niet beloven.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:48:58 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_46770214

(En voor mensen die zowel hier als in Dieetclub of Slank de zomer in posten kun je ook in meerdere lijstjes staan)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:56:58 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46770551
Het lijkt mij eigenlijk handiger dat de lijstjes mensen zich gewoon aansluiten bij het dieettopic.
Ik denk niet dat het de bedoeling is van (de) LIF (modjes) dat er verschillende topics gaan ontstaan per dieet.
Sonja is nu even een hype en heeft daarom een eigen topic, maar dat is volgens mij meer om tips en trucs uit te wisselen omdat SB op wat meer controversie stuit dan de andere dieten, maar vwb lijstjes lijkt het me dat dat gewoon allemaal bij elkaar zou moeten kunnen toch?

Ik zal eens een LIF modje aan haar jasje trekken.

*ik moet me met mijn eigen zaken bemoeien...
Etc.

[ Bericht 13% gewijzigd door BE op 28-02-2007 14:16:08 ]
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:59:00 #49
35189 Troel
scherp en bot
pi_46770633
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:56 schreef Brighteyes het volgende:
Het lijkt mij eigenlijk handiger dat de lijstjes mensen zich gewoon aansluiten bij het dieettopic.
Ik denk niet dat het de bedoeling is van (de) LIF (modjes) dat er verschillende topics gaan ontstaan per dieet.
Sonja is nu even een hype en heeft daarom een eigen topic, maar dat is volgens mij meer om tips en trucs uit te wisselen omdat SB op wat meer controversie stuit dan de andere dieten, maar vwb lijstjes lijkt het me dat dat gewoon allemaal bij elkaar zou moeten kunnen toch?

Ik zal eens een LIF modje aan haar jasje trekken.
Het maakt mij niet uit. Er is wel degelijk een verschil tussen de slank topics en de sonja topics wat betreft afvallen, de een gaat voor een paar kilo, de ander voor een paar tientallen kilo's, vandaar dat dat toen opgesplitst is. Omdat er nu een aparte Sonja reeks is, kan ik makkelijjk een extra lijstje maken zeg maar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:00:49 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46770693
Snap ik.

Ik heb iig even aan een jasje getrokken achter, wellicht zit ik mis hoor, maar het lijkt me handiger om het even te checken voordat jij en Bert allerlei moeite doen voor iets dat mss niet helemaal gewenst is.

Etc.

[ Bericht 38% gewijzigd door BE op 28-02-2007 14:16:24 ]
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:02:51 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_46770757
Ik denk dat het Bert 30 seconden kostte

Het ging ongeveer als volgt:

Troel: Beehurt! Kun je nog even een lijstje Sonja Bakker aanmaken?
Bert: Ja, hier is het plaatje

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:06:31 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46770874
Ah ok.
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:08:57 #53
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46770955
Ik denk dat een apart lijstje inderdaad wel wenselijk is.

Bij slank de lente in hoeven de meesten maar een paar kilootjes kwijt en vaak hebben ze sowieso al een gezond gewicht.

Bij het Fok dieet topic zitten de mensen met een hoger gewicht die ook meer tijd hebben uitgetrokken om de overtollige kilo's weer kwijt te raken.

En in het Sonja Bakker topic zitten de mensen die geen geduld hebben en die de kilo's die er in een jaar zijn aangekomen er in een paar weken weer af willen hebben .

Als je die lijstjes dan door elkaar gooit, krijg je nogal een vertekend beeld.
Niet meer actief op Fok!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 februari 2007 @ 14:10:26 #54
163650 Greys
pi_46770998
Mag ik meedoen? Ik ben dol op lijstjes Dan hou ik het wat beter vol

Greys
33 jaar
1.82 m
Huidig gewicht: 80 kg
Streefgewicht: 72 kg.

Ik heb het even gemist, maar wie gaat dat lijstje dan precies bijhouden? En geven we bv. elke maandag ons nieuwe gewicht door ofzo? Ik geloof dat ik het nu al niet meer volg
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:12:55 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46771070
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:10 schreef Greys het volgende:
Mag ik meedoen? Ik ben dol op lijstjes Dan hou ik het wat beter vol

Greys
33 jaar
1.82 m
Huidig gewicht: 80 kg
Streefgewicht: 72 kg.

Ik heb het even gemist, maar wie gaat dat lijstje dan precies bijhouden? En geven we bv. elke maandag ons nieuwe gewicht door ofzo? Ik geloof dat ik het nu al niet meer volg
Ik geloof dat je op een bepaalde site zelf je nieuwe gewicht kunt invullen. Moet je wel eens in de zoveel tijd doen, anders verdwijn je weer uit het lijstje.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:14:51 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_46771126
Nou, zal ik de uitleg dan maar geven.

In eerste instantie zijn de lijstjes in de DieetClub begonnen. Een keer in de week werden de lijstjes geupdated, elke keer door een volgende in de lijst. Toen ik ook in de lijstjes verscheen vond ik dat al snel vervelend worden en heb ik mijn lief aangekeken. Daaruit is http://www.dieet-web.nl ontstaan. Daar kun je dus een account aanmaken en als je dan je gegevens invult, kun je in een lijstje komen (en zijn ook mensen die wel een account hebben zodat ze voor zichzelf een mooi overzichtje hebben van hun vorderingen maar niet in een lijstje willen). Je kunt dus realtime het lijstje aanpassen. Per dag (van 0:00 tot 23:59 uur) wordt de laatste stand opgeslagen voor je eigen overzicht, de laatste stand is ook zichtbaar in het lijstje.
Als je in het lijstje wilt blijven dan moet je elke 4 weken (uit mijn hoofd) updaten, daarna verdwijn je uit het lijstje. Geef je dan weer een nieuw gewicht in (of hetzelfde, dat kan natuurlijk ook), dan verschijn je weer in het lijstje.
Tzt zullen er ook statistiekjes komen, maar daar moet ik nog even iemand voor aan zijn mouw trekken die heel erg druk is met zijn werk en zijn studie.

Het makkelijkste is dat als men in het lijstje wil, daar een account aanmaken en dan mij even PM-en, dan kan ik ervoor zorgen dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Een voorbeeld kun je hier vinden:

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 februari 2007 @ 14:15:11 #57
163650 Greys
pi_46771139
Oh jee, ik zit alweer te gillen, terwijl ik nu pas zie dat Brighteyes eerst even gaat vragen of het wel de bedoeling is om hier lijstjes te gaan bijhouden. Sorry, BE Ik weer met mijn enthousiasme

Mochten de modjes/FA's het liever niet hebben, dan niet hoor.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:15:19 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46771146
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:08 schreef Viking84 het volgende:
Ik denk dat een apart lijstje inderdaad wel wenselijk is.

Bij slank de lente in hoeven de meesten maar een paar kilootjes kwijt en vaak hebben ze sowieso al een gezond gewicht.

Bij het Fok dieet topic zitten de mensen met een hoger gewicht die ook meer tijd hebben uitgetrokken om de overtollige kilo's weer kwijt te raken.

En in het Sonja Bakker topic zitten de mensen die geen geduld hebben en die de kilo's die er in een jaar zijn aangekomen er in een paar weken weer af willen hebben .

Als je die lijstjes dan door elkaar gooit, krijg je nogal een vertekend beeld.
Niet helemaal hoor. Ik weet dat er hier ook een aantal mensen rondlopen die behoorlijk wat gewicht kwijt willen en niet persé binnen een week.

Maar ik had net een brainwave en vroeg me af waar ik me in vredesnaam mee aan het bemoeien was, dus leef je uit met het lijstje zou ik zeggen.

Troel, kan jij dan de uitleg van hoe mensen die lijst kunnen gebruiken hier neer gooien?
Je was me al voor.
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:16:50 #59
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46771188
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Niet helemaal hoor. Ik weet dat er hier ook een aantal mensen rondlopen die behoorlijk wat gewicht kwijt willen en niet persé binnen een week.
het interpreteren van smileys is dan ook een hele kunst .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:19:52 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46771290
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:16 schreef Viking84 het volgende:

[..]

het interpreteren van smileys is dan ook een hele kunst .
Dan nog denk ik niet dat je een vertekend beeld gaat krijgen als je de sonja-lijners bij de rest gooit.
De rest bestaat nl. uit alle andere mogelijke dieten inclusief weightwatchers, herbalife, stackers (ooit, weet niet of die er nu nog zijn), maagbandjes etc. SB lijners zullen de boel niet zo heel snel overhoop gooien denk ik.
Maar goed, ik heb je dan wrsch verkeerd begrepen.

Moet ik iets in de OP gooien al?
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:20:32 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_46771321
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dan nog denk ik niet dat je een vertekend beeld gaat krijgen als je de sonja-lijners bij de rest gooit.
De rest bestaat nl. uit alle andere mogelijke dieten inclusief weightwatchers, herbalife, stackers (ooit, weet niet of die er nu nog zijn), maagbandjes etc. SB lijners zullen de boel niet zo heel snel overhoop gooien denk ik.
Maar goed, ik heb je dan wrsch verkeerd begrepen.

Moet ik iets in de OP gooien al?
Ik zou het nog niet inde OP gooien. Komt volgende topic wel joh.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46787624
Sonja's fruitdag, wie van jullie heeft dit wel eens gedaan, en hoe voelde je je die dag?

Omdat fruit zo gezond en prima voor de lijn is geef ik je er een fruitdag bij.

Ontbijt: 1glas jus d'orange,
tussendoor: 1 kiwi
lunch: 1 appel, 1 banaan, 1 trosje druiven, 1 glas jus d'orange
tussendoor: 1 peer
Diner: 250 gram roerbakgroente met 75 tartaar er doorheen
s'avonds: 1 glas grapefruitsap.
  woensdag 28 februari 2007 @ 22:09:05 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46788654
Ik heb die dag volgens mij 'gesmokkeld', dus eten toegevoegd. Weet niet meer wat, want het was vorig jaar zomer of zo. Ik zag mezelf daar niet overleven een dag.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 februari 2007 @ 22:13:44 #64
163650 Greys
pi_46788856
Ik word al flauw als ik naar dat lijstje kijk!
Zoet, zoet, zoet en zoet. En dan val je volgens mij als een dweil aan op je tartaar, want daar ben je wel aan toe na zo'n flauw dagje

Overigens is Sonja op de televisie met Je Echte Leeftijd.
Ik lees naar liever dan dat ik haar hoor en zie, trouwens
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 28 februari 2007 @ 22:49:21 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46790428
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:13 schreef Greys het volgende:
Ik word al flauw als ik naar dat lijstje kijk!
Zoet, zoet, zoet en zoet. En dan val je volgens mij als een dweil aan op je tartaar, want daar ben je wel aan toe na zo'n flauw dagje

Overigens is Sonja op de televisie met Je Echte Leeftijd.
Ik lees naar liever dan dat ik haar hoor en zie, trouwens
Ik vind Sonja er ouder dan 32 uitzien. Mijn zus is 40 en die ziet er ongeveer net zoals Sonja uit. Sonja heeft wallen onder haar ogen.

Trouwens: ze liet bij één van de 'kandidaten' een fles cassis in de koelkast staan. Daar hebben we ook een light versie van hoor, Sonja!
Niet meer actief op Fok!
pi_46798469
Fruitdagen doe ik niet aan. Daar kan ik niet op leven.
pi_46798840
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 09:36 schreef Koningin het volgende:
Fruitdagen doe ik niet aan. Daar kan ik niet op leven.
Ik vind het ook erg moeilijk.

Krijg er ook veel buikpijn van (en gas)
  donderdag 1 maart 2007 @ 09:59:43 #68
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_46798905
Vanochtend wezen zwemmen....dit was echt heerlijk en ga ik vaker doen. zit vlak bij mijn huis en is van 07:00 tot 08:30 uur. Ben vanochtend van 07:00 tot 08:00 uur geweest en kon het goed voelen. Ook kan ik daar gewoon douche en dan door naar me werk...(ben vandaag dagje vrij dus daarom even uitgeprobeerd vandaag).

Vanmiddag ga ik ook nog fitnessen dus lekker sportief dagje vandaag!
  donderdag 1 maart 2007 @ 10:00:44 #69
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_46798927
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:46 schreef kloon001 het volgende:
Sonja's fruitdag, wie van jullie heeft dit wel eens gedaan, en hoe voelde je je die dag?

Omdat fruit zo gezond en prima voor de lijn is geef ik je er een fruitdag bij.

Ontbijt: 1glas jus d'orange,
tussendoor: 1 kiwi
lunch: 1 appel, 1 banaan, 1 trosje druiven, 1 glas jus d'orange
tussendoor: 1 peer
Diner: 250 gram roerbakgroente met 75 tartaar er doorheen
s'avonds: 1 glas grapefruitsap.
Bij mij ging het prima. Ik ben gek op fruit dus ik ben me dag wel doorgekomen.
  donderdag 1 maart 2007 @ 10:07:56 #70
131066 scrub_nurse
pi_46799056
bij mij niet dat was eigenlijk de enige dag dat ikzin kreeg in van alles en nog wat nee ik heb er wel een boterham bij gehad en n peperkoekje
pi_46799091
Ik heb van de week trouwens gezondigd

Ik kon de drang niet weerstaan.

Ben bij de mac geweest en ik heb genomen:

1 halve big tasty
small franse frietjes met frietsaus
3 mc nuggetkipjes met bbq saus
2 happen van de mc fondue

Ik zat overvol, mezelf misselijk gegeten en me voorgenomen dit nooit meer te doen
. 's-nachts wakker geworden omdat ik het bloedheet had en dorst.

Maarrrrrrr de volgende dag woog ik 400 gram minder en de dag dáárna weer eens 400 gram minder.

Ben er dus van afgevallen
  donderdag 1 maart 2007 @ 10:33:04 #72
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_46799557
Oehhh mijn vriend is nogal een fastfood fan en zit vaak genoeg naast hem als hij aan het genieten is van een vette hap en elke keer vraagt hij of ik een hapje wil en owwww het ruikt zo lekker en toch zeg ik nee

Maar achteraf ben ik altijd blij dat ik nee heb gezegt maar vind het wel moeilijk.....(hij wel en ik niet )
pi_46799673
Knap hoor dat je dat kan weerstaan Marjan. Ik heb nog steeds niet die discipline om nee te zeggen tegen fastfood Wel raar, ik hou van patat en een frikandel, maar sinds ik bezig ben heb ik alleen maar trek in shoarma of taco's, helemaal niet zo in patat
pi_46821682
Ik sta nu na ruim 3 weken op -5.7 en ik heb even een dip...drink nauwelijks water en fruit eten lukt ook niet echt
pi_46822069
Ik dronk ook een week wat minder haar, en toen ik het weer ging drinken merkte ik echt weer het verschil. Vooral omdat ik ineens weer veel naar de wc moest
Niet opgeven spotlessmind! Hup! Ga drinken en ga fruit eten!!!
  vrijdag 2 maart 2007 @ 06:39:33 #76
131066 scrub_nurse
pi_46835264
gisteren lekkere dingen gegeten geen absurde dingen hoor, geen pizaas frites ed maar gewoon heeerlijk broodje en lekker avondeten met n halve hemaworst, khad t ff nodig, nu weer ertegen aan en dan wil ik wel weer dat die lijn naar beneden gaat waarom gaat ie toch telkens weer omhoog? is dat toch mn ontlasting? tis telkens net 2 stappen naar voren en een stapje terug
  vrijdag 2 maart 2007 @ 08:08:16 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46835601
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 10:33 schreef Marjan1985 het volgende:
Oehhh mijn vriend is nogal een fastfood fan en zit vaak genoeg naast hem als hij aan het genieten is van een vette hap en elke keer vraagt hij of ik een hapje wil en owwww het ruikt zo lekker en toch zeg ik nee

Maar achteraf ben ik altijd blij dat ik nee heb gezegt maar vind het wel moeilijk.....(hij wel en ik niet )
wat gemeen . Degene met wie ik altijd eet wil gelukkig ook afvallen, dus daar heb ik geen last van .
Niet meer actief op Fok!
pi_46853757
Heej....staan we stil ???

Vandaag die lekkere broccolie-ovenschotel met kip gegeten.........heerlijk. Ik heb er wel 2 ons meer van genomen anders was het echt te weinig.

Ja, dat was goed te doen. Wel apart met kippen- en championnensoep.
pi_46854027
Ik had aardappelsalade op, da's ook best lekker
Morgen wegen, uh-ohhh ^^
pi_46856851
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:18 schreef Purky het volgende:
Ik had aardappelsalade op, da's ook best lekker
Morgen wegen, uh-ohhh ^^
spannenddddd
  zaterdag 3 maart 2007 @ 00:58:42 #81
158071 Graaf_Tell
tel maar mee
pi_46867825
-edit: deze poster is verplaatst naar Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?

[ Bericht 92% gewijzigd door Mylene op 03-03-2007 12:18:44 ]
graf zahl
pi_46871177
Maandag gaan wij ook (weer) beginnen voor de zoveelste keer. Ik ben er zo zat van dat ik telkens na 3 dagen alweer opgeef omdat ik 1 keer heb gezondigd
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_46871288
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 09:12 schreef Fuente het volgende:
Maandag gaan wij ook (weer) beginnen voor de zoveelste keer. Ik ben er zo zat van dat ik telkens na 3 dagen alweer opgeef omdat ik 1 keer heb gezondigd
Wat noem jij zondigen en waarom zondig je?
Is Sonja Bakker dan wel geschikt voor je, als je steeds na 3 dagen opgeeft?
pi_46871364
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 09:37 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Wat noem jij zondigen en waarom zondig je?
Is Sonja Bakker dan wel geschikt voor je, als je steeds na 3 dagen opgeeft?
Zondigen is in mijn ogen als je iets snoept en je vervolgens niet kan inhouden.
SB is zeker geschikt voor mij, ik ben er eerder 10 kilo mee afgevallen. Na 3 dagen opgeven staat op dit moment los van het dieet dat ik volg, maar heeft meer te maken met emotionele dingen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_46871484
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 09:45 schreef Fuente het volgende:

[..]

Zondigen is in mijn ogen als je iets snoept en je vervolgens niet kan inhouden.
SB is zeker geschikt voor mij, ik ben er eerder 10 kilo mee afgevallen. Na 3 dagen opgeven staat op dit moment los van het dieet dat ik volg, maar heeft meer te maken met emotionele dingen.
Maar dan ga je toch de volgende dag vol goede moed weer verder met je strikte regime? Dat werkt beter dan de volgende dagen weer gewoon alles eten wat je tegenkomt.
pi_46871518
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 09:59 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Maar dan ga je toch de volgende dag vol goede moed weer verder met je strikte regime? Dat werkt beter dan de volgende dagen weer gewoon alles eten wat je tegenkomt.
Dat geef ik nou juist aan, dat ik er zat van ben om dus erna niet gewoon door te gaan!
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 3 maart 2007 @ 10:07:20 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46871563
Balen dat het even niet lukt standvastig te zijn Fuente.

Ik heb ook wel van dat soort buien maar ik leef een beetje met het idee 'alle dagen dat ik wel netjes lijn zijn meegenomen'.

Moet alleen wel uitkijken met het soort van troosten van mezelf 'nu ben je al zolang aan het lijnen, nu mag je wat lekkers'. Terwijl dat onzin is, want ik 'mag' al genoeg lekkers tussendoor van mezelf.

Ik ben eigenlijk gewoon een waardeloze lijnster.
Maar goed, ik moet toch echt wel afvallen.
pi_46871697
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 10:07 schreef Brighteyes het volgende:
Balen dat het even niet lukt standvastig te zijn Fuente.

Ik heb ook wel van dat soort buien maar ik leef een beetje met het idee 'alle dagen dat ik wel netjes lijn zijn meegenomen'.

Moet alleen wel uitkijken met het soort van troosten van mezelf 'nu ben je al zolang aan het lijnen, nu mag je wat lekkers'. Terwijl dat onzin is, want ik 'mag' al genoeg lekkers tussendoor van mezelf.

Ik ben eigenlijk gewoon een waardeloze lijnster.
Maar goed, ik moet toch echt wel afvallen.
Herkenbaar
ik weet dat ik het kan, de storm is hier weer wat gaan liggen, dus minder stress. Moet gewoon lukken
Sara
Merel
Ukje
pi_46876895
Misschien moet je als extra motivatie denken aan de 10 kilo die je al bent afgevallen, en dat je het kunt dus wil doorzetten. Soms is het lastig maar na een keer snoepen niet gelijk opgeven. Wees even boos op jezelf en ga dan met goede moed door

Ik ben afgelopen week 0,5kg afgevallen. Opzich valt 't nog mee want ik voel me echt dik Dus om dan te zien dat ik toch afgevallen ben is wel fijn. Alleen me broer is natuurlijk weer veel meer afgevallen dan mij Snap het niet want we eten praktisch hetzelfde en ik heb afgelopen week misschien 1 extra rijstwafel genomen Maar oke.. doorzetten he! Ik zit nu op de 97,7.. dat heb ik in jaren niet gehaald dus ik ben wel een beetje trots
pi_46876968
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:34 schreef Purky het volgende:
Misschien moet je als extra motivatie denken aan de 10 kilo die je al bent afgevallen, en dat je het kunt dus wil doorzetten. Soms is het lastig maar na een keer snoepen niet gelijk opgeven. Wees even boos op jezelf en ga dan met goede moed door

Ik ben afgelopen week 0,5kg afgevallen. Opzich valt 't nog mee want ik voel me echt dik Dus om dan te zien dat ik toch afgevallen ben is wel fijn. Alleen me broer is natuurlijk weer veel meer afgevallen dan mij Snap het niet want we eten praktisch hetzelfde en ik heb afgelopen week misschien 1 extra rijstwafel genomen Maar oke.. doorzetten he! Ik zit nu op de 97,7.. dat heb ik in jaren niet gehaald dus ik ben wel een beetje trots
Wel fijn dat je afgevallen bent

Je hebt gelijk hoor, ik moet niet meteen bij de pakken neer gaan zitten als ik een mindere dag heb. Gelukkig heb ik nu ook een vriendin die mee gaat lijnen, dus dat zal ook helpen met de motivatie! Zij gaan trouwen volgend jaar, dus dan zijn we hopelijk beiden een stuk slanker
Maandag beginnen we hier, ik moet nog een eind voor ik onder de 100 zit!
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 3 maart 2007 @ 16:01:35 #91
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46879452
Echt? Fuente, jij was toen toch ook bij de meet in Utrecht? Zo heeeeeel veel verschillen we toch niet?

Ik weeg volgens de weegschaal bij de fysio 101 kilo (of 102.. Dat ding reageert op mijn hartslag )

Die weegschaal schijnt ge-eikt te zijn. Dus het ding liegt niet.

Omdat we zelf geen weegschaal hebben ga ik me daar maar wegen denk ik. Ik ben daar één of twee keer in de week. Als het daar niet kan dan moet ik het maar bij mijn schoonouders doen die geeft bijna hetzelfde aan als die van de fysio.
Of is het handiger om toch zelf een weegschaal te hebben? Wat vinden jullie?
Maxi, Midi & Mini
pi_46880028
Als je er zelf een hebt heb je de neiging vaker te wegen en bij elke schommeling in de stress te raken. Dus tja, wat je zelf handiger vind. Lastig als je niet kan wegen op momenten dat je het zelf wilt maar zo kan je tenminste niet té vaak wegen.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 16:47:01 #93
131066 scrub_nurse
pi_46880720
ja dat klopt, want ik heb er sinds jaaaaaaaren weer 1 en wat doe ik? iedere ochtend erop staan en inderdaad in de stress als er ipv 500gr minder 500gr meer op staat dan de dag ervoor dat ik dan al 2 dagen niet naar t toilet ben geweest vergeet ik dan maar weer ff voor t gemak en raak ik dus weer in n dipje..maar gelukkig weet ik me wel iedere keer weer op te peppen door aan die kilos te denken die ik al kwijt ben dat is al 20% van wat ik kwijt wil dussss ik ga toch wel de goede kant op
pi_46881587
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 16:01 schreef Noli. het volgende:
Echt? Fuente, jij was toen toch ook bij de meet in Utrecht? Zo heeeeeel veel verschillen we toch niet?

Ik weeg volgens de weegschaal bij de fysio 101 kilo (of 102.. Dat ding reageert op mijn hartslag )

Die weegschaal schijnt ge-eikt te zijn. Dus het ding liegt niet.

Omdat we zelf geen weegschaal hebben ga ik me daar maar wegen denk ik. Ik ben daar één of twee keer in de week. Als het daar niet kan dan moet ik het maar bij mijn schoonouders doen die geeft bijna hetzelfde aan als die van de fysio.
Of is het handiger om toch zelf een weegschaal te hebben? Wat vinden jullie?
Jeps daar was ik ook! Ik weeg toch echt ruim 15 kilo voor ik bij de 100 ben

Zelf een weegschaal als je ergens anders regelmatig kan wegen zou ik niet doen. Je (tenminste ik wel) gaat er dan toch echt op focussen!
Sara
Merel
Ukje
  Hoofdredactie Fotografie zondag 4 maart 2007 @ 12:22:23 #95
95752 crew  Chell
Kluns
pi_46901178
Hoi

Ik ga ook maar weer mee doen De vorige keer ben ik na anderhalve week gestopt omdat ik steeds uit eten 'moest'

Nu dus maar weer eens beginnen. Tis hard nodig!

Zit alleen te twijfelen of ik het nieuwe boek zal gaan halen of de oude weer gewoon gebruik. Ik had zoveel honger steeds met die oude....
  zondag 4 maart 2007 @ 12:35:34 #96
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46901448
Ook hier even posten :

Achtergrondinfo: ik ben sinds 22 januari echt bezig met afvallen en de eerste 2 weken viel ik 2 kilo af, maar nu sta ik al sinds 2 februari zo goed als stil en dat is héél irritant .

Toen ik net bezig was, had ik vaak wel een leeg gevoel in m'n maag, maar zonder echt honger te hebben en toen viel ik dus wel af. De laatste tijd heb ik dat niet meer. Ik ben ahw altijd gevuld.
Is het niet zo dat ik dat lege gevoel had, omdat mijn lichaam de boel aan het verteren was? Dan zou ik dus moeten zorgen dat ik niet continue een gevuld gevoel heb, right?

Het probleem daarbij is dat ik dan dingen moet opgeven die ik nu wel neem, terwijl ik al heel gezond leef. Ik eet tussen de middag of twee boterhammen kipfilet met een cracker óf drie crackers. Zou evt wel één cracker weg kunnen laten als dat verschil uitmaakt. Verder misschien geen tussendoortjes meer, behalve een appel oid?

Wie herkent dit probleem?

Overigens heb ik nog niet aan beweging gedaan. Het is de bedoeling dat ik vanaf morgen heen en terug naar huis loop van mijn stage (20-30 min heen en 20-30 min terug). Ik loop 3 keer per week stage, dus dat levert toch al weer 40 min tot een uur lichaamsbeweging per dag op.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 4 maart 2007 @ 12:47:45 #97
105850 Fuente
mamamuts
pi_46901766
quote:
Op zondag 4 maart 2007 12:22 schreef Yoni het volgende:
Hoi

Ik ga ook maar weer mee doen De vorige keer ben ik na anderhalve week gestopt omdat ik steeds uit eten 'moest'

Nu dus maar weer eens beginnen. Tis hard nodig!

Zit alleen te twijfelen of ik het nieuwe boek zal gaan halen of de oude weer gewoon gebruik. Ik had zoveel honger steeds met die oude....
Yoni, leuk dat je ook weer meedoet! Wij hebben het tweede boek erbij gehaald. Voor zover ik kan zien eet je daar wel meer op een dag! Dus dat is misschien beter vol te houden!

Viking, volg je Sonja Bakker? Zo ja, zou je haar eens kunnen mailen met je vraag. Ik weet niet wat je verder op een dag nog eet, maar het moet in ieder geval niet te weinig zijn, want daar ga je ook stil van staan! En vooral bij de laaste kilo's kan het heel erg langzaam gaan en is meer bewegen (ipv minder eten) vaak de oplossing!
Sara
Merel
Ukje
  zondag 4 maart 2007 @ 13:06:00 #98
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46902215
quote:
Op zondag 4 maart 2007 12:47 schreef Fuente het volgende:

[..]

Yoni, leuk dat je ook weer meedoet! Wij hebben het tweede boek erbij gehaald. Voor zover ik kan zien eet je daar wel meer op een dag! Dus dat is misschien beter vol te houden!

Viking, volg je Sonja Bakker? Zo ja, zou je haar eens kunnen mailen met je vraag. Ik weet niet wat je verder op een dag nog eet, maar het moet in ieder geval niet te weinig zijn, want daar ga je ook stil van staan! En vooral bij de laaste kilo's kan het heel erg langzaam gaan en is meer bewegen (ipv minder eten) vaak de oplossing!
nee, ik volg geen Sonja Bakker nee . En ik zit 10 kg boven de bovengrens van een gezond gewicht (als ik van mijn BMI uitga). Dat zijn toch niet 'de laatste' kilo's?
Niet meer actief op Fok!
  zondag 4 maart 2007 @ 15:05:32 #99
105850 Fuente
mamamuts
pi_46905713
quote:
Op zondag 4 maart 2007 13:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nee, ik volg geen Sonja Bakker nee . En ik zit 10 kg boven de bovengrens van een gezond gewicht (als ik van mijn BMI uitga). Dat zijn toch niet 'de laatste' kilo's?
Geen idee, ligt er vaak ook aan of je al veel bent afgevallen of net begint, bij mij gaat het in ieder geval steeds langzamer naarmate ik meer afval.
Sara
Merel
Ukje
  zondag 4 maart 2007 @ 15:14:57 #100
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46906045
quote:
Op zondag 4 maart 2007 15:05 schreef Fuente het volgende:

[..]

Geen idee, ligt er vaak ook aan of je al veel bent afgevallen of net begint, bij mij gaat het in ieder geval steeds langzamer naarmate ik meer afval.
nou ja. Ik moest 16 kilo afvallen voor een gezond gewicht (72 kg bij 1,72). Daarvan ben ik er nu ongeveer 5 kwijt.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 5 maart 2007 @ 09:55:03 #101
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46932619
Hellup!
Even een vraagje... Ik heb in het boekje gezien dat ik ook wel eens een cracker met ham en komkommer en/of tomaat en een cracker met alleen komkommer en/of tomaat mag/moet eten.

Ik lust geen komkommer en/of tomaat!!!! *ril*

Kan ik ook iets anders op die cracker doen? En wat dan?
(kan ik bijv. ook appel of banaan ofzo erop doen?)
Maxi, Midi & Mini
  maandag 5 maart 2007 @ 09:56:48 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46932655
Als je dat lekker vindt wel ja. Hoewel er in plakjes banaan wel meer kcal zitten dan in komkommer en tomaat.

En zo niet doe je er toch gewoon een plakje kipfilet op of zo? Zo'n ramp is dat niet.
  maandag 5 maart 2007 @ 10:01:02 #103
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46932743
Ah moooooooooooi.. Dat scheelt weer.

Ik ben dan weer zo'n muts. Ik begin weer eens aan iets nieuws en dan wil het dan ook zo goed mogelijk volgen. Dan denk ik er niet bij na dat er ook nog iets buiten de categorie groente of fruit op kan.

Maxi, Midi & Mini
  maandag 5 maart 2007 @ 10:05:01 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46932824
Gewoon zo mager mogelijk doen.
Wat je niet lust, lust je niet dus dan een alternatief zoeken.
En er is ruimte genoeg qua kcal hoor.
  maandag 5 maart 2007 @ 10:13:53 #105
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_46932993
Ik sta al bijna 2 weken stil..... *zucht*. Heb dit weekend toch wel flink in een dip gezeten...vooral omdat ik zie hoeveel me vriend eet (veel fastfood en tussendoor lekkernijen en dat hij er haast niet aankomt en ik het gewoon niet kan nemen...) Hij heeft nu in ieder geval wel afgeleerd om mij steeds stukjes of hapjes aan te bieden

Op zich is het wel netjes want ik blijf gewoon op 7 kilo eraf terwijl ik soms in het weekend qua avondeten zondig etc...

Maargoed beginnend aan week 8 gaan we er weer voor met volle moed!
  maandag 5 maart 2007 @ 10:18:35 #106
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_46933090
Mijn vriendin staat nu ook stil...eerste week was er 4 kilo vanaf..toch een kwestie van volhouden denk ik.
pi_46933578
-6.0 kilo na precies 4 weken
pi_46935144
Wat balen dat veel mensen stil staan. Ik zou denk heel snel de moed opgeven, maar toch blijven proberen denk ik..
Ik was zaterdagavond uit eten geweest naar de griek, had een bord met Gyros en Souflaki, wat bij elkaar niet eens zoveel was. Kreeg het ook zonder moeite op en normaal krijg ik het makkelijk op dus dat zegt maar weer hoe weinig het was Daarna zat ik vol, niet overvol maar gewoon vol. Zondag ochtend wegen: 98,1 (dus ik was weer 0,4 kg aangekomen terwijl ik in een week 0,5 kwijt was ).Vanochtend wegen (nadat ik eindelijk weer eens naar de wc kon): 97,7, zoals ik zaterdag ochtend woog. Ben dus wel blij dat het geen schade heeft gedaan. Maar blijkbaar is er zo'n verschil als je niet naar de wc kan.
Vandaag een fruit dagje.. oh jeej
pi_46937511
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:58 schreef Marjan1985 het volgende:
Hoe zit het trouwens bij jullie met begingewicht, streefgewicht en tot nu toe aan kilo's kwijt?

(eventueel lijstje maken als mensen dat leuk lijkt )

Ik begin met mezelf.

21 jaar, 187 lang, vrouw

begingewicht: 103 kilo
streefgewicht: 90 kilo of minder
Tot nu toe aan kilo's kwijt: 6,5 kilo
Bezig met week: 7
32 jaar, 194 lang, man...

Begingewicht 98 kilo
Streefgewicht 80 kilo
tot nu toe kwijt : 20 kilo
Beide boeken volledig gevolgd...

Tja ik ben aan mn streef gewicht (al 2 maanden)
Zondig nu zo af en toe in het weekend en door de week eens (2 keer per week dus) en met de andere dagen volg ik zo vanalles wat .
Blijf nu op mijn gewicht zitten (wat ik ook van plan ben )
Weeg me 1 keer per week om te kijken hoe het er ongeveer voor staat, stond gisterenavond 79,2.
Voel me ook erg goed, ga vanavond weer lekker sporten....
....
  maandag 5 maart 2007 @ 13:12:43 #110
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_46937912
Ik ben vandaag begonnen aan week 8 en ben 6,3 kilo kwijt. En al onder mijn streefgewicht. Ik maak de 9 weken gewoon af en dan ben ik nog geen skelet dus kan nog wel.
  maandag 5 maart 2007 @ 13:15:24 #111
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_46937995
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:12 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben vandaag begonnen aan week 8 en ben 6,3 kilo kwijt. En al onder mijn streefgewicht. Ik maak de 9 weken gewoon af en dan ben ik nog geen skelet dus kan nog wel.
Daarna ben ik van plan 3 x in de week een sonjadag te houden en verder gewoon weer normaal te eten kwa hoeveelheden. Al die weken sonja hebben me een mooi beeld gegeven wat wel kan, wat niet kan en wat af en toe kan.
  maandag 5 maart 2007 @ 14:11:04 #112
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_46939832
Ik ben weer begonnen, na vervelende periode. Gelukkig zit er van de 3,5 kilo die ik kwijt was er maar 1 tje aan, die valt ook nog wel weg te werken
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  maandag 5 maart 2007 @ 17:08:41 #113
131066 scrub_nurse
pi_46946611
ik sta stil
pi_46947256
Wat ik me dus afvraag.
Ik ben bijna afgestudeerd dietist (een mannelijke )
In het verleden ben ik zelf 30kg afgevallen (in 4 maanden tijd) door beter op mijn voedng te letten en te gaan bewegen, dus ik weet waar ik over praat.
Tijdens mijn stage kreeg ik welleens mensen over de vloer die dan aan me vroegen wat ik van Sonja Bakker vond. Nu heb ik dat boek eens doorgebladerd, en ik begrijp wel waarom het werkt. Waar een dietist probeerd iemand voor te lichten, schrijft SB je duidelijk voor: dit mag je eten en zoveel. Ik vind dat persoonlijk niet prettig en deze methode keur ik af.
Ik vraag me dus af, wanneer je stopt met het programma, vliegen de kilo's er dan weer aan of blijven mensen op hetzelfde gewicht steken.? Om succesvol af te vallen moet er verandering in je eetpatroon komen. Lukt dat?
When I win, I win. When i loose? I still win..
  maandag 5 maart 2007 @ 17:39:30 #115
131066 scrub_nurse
pi_46947793
als het goed is neem je deze levensstijl over en ga je niet weer over in het vreten van friet en pizza iedere dag. want ja dan ben je natuurlijk zo je overtollige kilotjes weer bij. Ik vind het juist wel prettig dat me voorgeschreven wordt wat te eten en hoeveel, en ik ben zelf verantwoordelijk dus als ik vandaag herd werk neem ik heus wel eens wat extra om niet om te kiepen, je moet toch naar je lichaam luisteren, hoewel er zeker meer dagen zijn dat ik minder eet, omdat het simpelweg vaak te veel is.
pi_46955363
Als je je oude eetgewoontes weer oppakt kom je waarschijnlijk weer aan ja. Maar door dit boek (of deze boeken) van Sonja Bakker leer je een beetje evenwichtig te eten en de bedoeling is dat je daarmee doorgaat als de weken afgelopen zijn.
Ik persoonlijk vind het ook wel erg handig om voorgeschreven te hebben wat ik wel en niet mag eten, en hoeveel. Het geeft een soort gevoel van controle ofzo, kan het niet echt uitleggen maar het werkt voor mij heel erg goed.

Vandaag een fruitdagje. Net kreeg ik een beetje hoofdpijn maar vind het nog best meevallen met hoe moeilijk het is. Heb het in het verleden wel eens geprobeerd maar toen had ik er echt moeite mee, nu niet meer!
  maandag 5 maart 2007 @ 21:01:04 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46955515
Ik merk iig van mezelf al dat ik een uitgebreider 'repertoire' heb. Was zaterdag boodschappen doen zonder lijstjes oid en dan gaan er automatisch normale gezonde dingen in mijn kar ipv te denken 'we halen wel wat vanavond'.
In die zin heb ik dus heel veel gewonnen.

Mijn variatie was echt bedroevend.
pi_46965405
Ik ben er even mee gestopt. Want het frustreerde me zo dat ik niet afviel.
Ik zie wel wanneer ik weer begin. Momenteel even geen motivatie.

Nu eet ik weer even "normaal". Ben gelijk van mijn opgeblazen gevoel af en ik kan weer normaal naar de wc.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 09:25:53 #119
105850 Fuente
mamamuts
pi_46966202
Hier is gisteren helemaal goedgegaan!
Ben er superblij mee. Ik merk dat ik moeite heb met het bedwingen van ' eetbuien', iets waar ik eigenlijk altijd veel last van heb (gehad). We zien wel gewoon hoe het nu gaat, gisteren in ieder geval geen honger gehad!
Sara
Merel
Ukje
pi_46967216
Wow Halve kilo kwijt na 1 fruitdagje. Is dat mogelijk?? *is blij*
Nu weer beginnen met kwark, maar dat komt me toch wel me strot uit onderhand hoor

Jammer dat je even stopt CarDani, maar ik snap dat de motivatie weggaat als je stil blijft staan. Nou hopelijk zien we je snel weer terug met frisse moed!
pi_46969002
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:16 schreef Purky het volgende:
Ja, dat is mogelijk.
Maar het lijkt me dat je die er ook weer heel snel bij kan hebben.
pi_46970973
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:16 schreef Purky het volgende:
Nu weer beginnen met kwark, maar dat komt me toch wel me strot uit onderhand hoor

Jammer dat je even stopt CarDani, maar ik snap dat de motivatie weggaat als je stil blijft staan. Nou hopelijk zien we je snel weer terug met frisse moed!
Een halvo kilo "afvallen" is mogelijk inderdaad. Maar je moet begrijpen hoe dat in zijn werk gaat. De meeste mensen willen afvallen door vetmassa te verliezen. Na een dagje vasten is het onmogelijk 500 gram vetmassa kwijt te raken (tenzij je een marathon kunt rennen).
Meestal is het verschil in lichaamsgewicht te te schrijven aan ontlasting / hydratietoestand. Wanneer ik na 10km rennen op de weegschaal ga staan dan ben ik ook zo'n 1 tot 1.5 kg lichter door vochtverlies, dat is uren later weer aangevuld.

Daarom is het goed je iedere dag rond hetzelfde tijdstop te wegen (BV in de ochtend nadat je naar het toilet bent geweest)
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:25:35 #123
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46976902
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 08:25 schreef CarDani het volgende:

Nu eet ik weer even "normaal". Ben gelijk van mijn opgeblazen gevoel af en ik kan weer normaal naar de wc.
wat is 'normaal eten?'. Als je maar oppast dat je de kilo's die je er tot nu toe af hebt gekregen er niet meer bij krijgt . Ik zou niet meer weten hoe ik 'normaal' zou moeten eten.
Als ik op mijn streefgewicht zit, doe ik alles precies zoals nu, alleen een extra boterham 's morgens en 's middags en eens wat vaker een patatje of een gebakje als dat zo uit komt.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:37:58 #124
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46977369
Dat heb ik nu dus ook.
Ik moet zelfs even de wekker van mijn gsm zetten anders vergeet ik de tussendoortjes (vooral 's morgens) enige wat ik wel mis is het bicuitje bij m'n bakkie thee 's middags.
Ik weet wel dat dat op zich best zou mogen maar ik wil me eerst een beetje streng aan het SB-lijstje houden. Maar dat is weer een ander verhaal.

Gisteravond Nasi gehad en de hoeveelheid viel me reuze mee. Ben benieuwd naar de aardappels vanavond.
Maxi, Midi & Mini
pi_46977813
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:32 schreef paradoXical het volgende:

[..]

Daarom is het goed je iedere dag rond hetzelfde tijdstop te wegen (BV in de ochtend nadat je naar het toilet bent geweest)
Mij is altijd gezegd 1 keer per week op de weegschaal. Omdat je gewicht nogal kan fluctueren.
pi_46980448
Mij lijkt het ook verstandig om je maximaal maar 1 keer per week te wegen. Anders wordt je er een beetje neurotisch van denk ik.
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:14:51 #127
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_47007224
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 08:25 schreef CarDani het volgende:

Jammer dat de motivatie weg is.....mij frustreerde het ook dat ik stil bleef staan....zo erg dat ik toch wel beetje ruzie met me vriend had afgelopen weekend waar ik me nu heel schuldig over voel (was zo sago als het maar kon en heel snel boos etc).

Zaterdag hebben we 5 maanden en gaan we uit eten voor te vieren (en ook beetje omdat ik het zo goed uithoudt met het Sonja Bakkeren...) En neem gelijk maar een bloemetje voor hem mee voor de 5 maanden maar gelijk ook voor afgelopen weekend.....
pi_47009463
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

wat is 'normaal eten?'. Als je maar oppast dat je de kilo's die je er tot nu toe af hebt gekregen er niet meer bij krijgt . Ik zou niet meer weten hoe ik 'normaal' zou moeten eten.
Als ik op mijn streefgewicht zit, doe ik alles precies zoals nu, alleen een extra boterham 's morgens en 's middags en eens wat vaker een patatje of een gebakje als dat zo uit komt.
Ja, gewoon zoals ik hiervóór deed. Maar nu let ik dan een beetje op de tussendoortjes, welke ik dan kies. Want dat tussendoortjes moeten is natuurlijk alleen maar goed.
Maar als het er ineens aankomt zonder dat je gekke dingen doet, zou dat iets zeggen over het dieet natuurlijk, want anders zou je er je hele leven aan vast zitten. Ik geloof niet dat dat de bedoeling is van het dieet.
Nee ik bedoel, gewoon mijn boterhammetje met kaas, appeltje tussendoor, savonds niet teveel opscheppen en niet snoepen. Gewoon minderen in de grote maaltijd zeg maar.
En ik het weekend lekker wat extra's en me er niet te druk om maken.
Maar misschien kom ik wel aan en dan probeer ik het misschien wel weer opnieuw.
pi_47009522
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:14 schreef Marjan1985 het volgende:

[..]

Jammer dat de motivatie weg is.....mij frustreerde het ook dat ik stil bleef staan....zo erg dat ik toch wel beetje ruzie met me vriend had afgelopen weekend waar ik me nu heel schuldig over voel (was zo sago als het maar kon en heel snel boos etc).

Zaterdag hebben we 5 maanden en gaan we uit eten voor te vieren (en ook beetje omdat ik het zo goed uithoudt met het Sonja Bakkeren...) En neem gelijk maar een bloemetje voor hem mee voor de 5 maanden maar gelijk ook voor afgelopen weekend.....
Haha ja erg he als je chago bent. Vreselijk. Maar soms heb je dat gewoon even nodig om eens lekker onredelijk te zijn. En te mopperen en zo.
Dat is herkenbaar voor veel vrouwen hoor

Vooral tegen dat je ongesteld moet worden heb ik echt hongerrrrrrrrrr en dan ben ik ook vaak niet te genieten.
pi_47012269
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:48 schreef Koningin het volgende:

[..]

Mij is altijd gezegd 1 keer per week op de weegschaal. Omdat je gewicht nogal kan fluctueren.
Ja dat klopt, maar sommige mensen vinden het fijn zich dagelijks te wegen. Dat moeten ze lekker zelf weten
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:26:19 #131
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47013081
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:03 schreef paradoXical het volgende:

[..]

Ja dat klopt, maar sommige mensen vinden het fijn zich dagelijks te wegen. Dat moeten ze lekker zelf weten
het is heus niet zo dat je alleen als je niet dagelijks weegt aan het eind van de week 500 gram lichter bent, hoor .
Ik weeg me wel elke dag en ik heb ook wel eens de pest in als ik zwaarder ben dan ik had gewild. Verder zit ik al een maand vast, terwijl ik nog 10 kg moet voor ik de bovengrens van een gezond BMI heb bereikt (72 bij 1,72, ben nu rondom 82 kg).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 7 maart 2007 @ 17:24:57 #132
92555 430n
Vlaflip!?
pi_47021950
Ik heb me toevallig vanochtend weer eens gewogen. Voor mijn Sonja-tijd woog ik 83kg. Na 9 weken woog ik 72kg. En vanochtend, ongeveer een half jaar later woog ik 73kg
pi_47022208
Netjes hoor.
  woensdag 7 maart 2007 @ 18:34:49 #134
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_47024119
niet te geloven dat ik ooit met deel 1 ben begonnen..
en dat ik het 2e boek heb gekocht ....
en er al ruim een half jaar geen moer meer aan heb gedaan..
en er uiteindelijk maar een kilo of 7 van ben afgevallen
wat nou ideaal gewicht.. zeker nog 5 eraf knufje
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
  woensdag 7 maart 2007 @ 18:35:20 #135
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_47024138
wat me overigens erg goed beviel hoor "geen moer aan je lijn doen"
maar ik ga de bakken chips maar weer inruilen voor de bakjes rauwkost
bikini's komen weer in zicht..
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
pi_47025320
Ja de stressvolle tijden komen er weer aan

Mij gaat het gelukkig niet erom of ik weer mooi zal zijn in bikini, ben zo anti-zwemmen geworden dat ik daar geen moeite voor doe Gaat meer om mijn algemene gezondheid en zelfbeeld.
  donderdag 8 maart 2007 @ 10:26:46 #137
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_47044936
Whahahha, een super dik mens... ja...als ik 1:55 was geweest dan had ik een schattig propje geweest

Maar met 1.87 valt het mee

Maargoed, Bergambacht, kan die ook niks aan doen
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:21:11 #138
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_47091355
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:26 schreef Marjan1985 het volgende:
Whahahha, een super dik mens... ja...als ik 1:55 was geweest dan had ik een schattig propje geweest

Maar met 1.87 valt het mee

Maargoed, Bergambacht, kan die ook niks aan doen
ben jij 1.87 ? ben jij een meisje?
dan ben je lang zeg..
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
  zaterdag 10 maart 2007 @ 12:03:15 #139
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_47120121
ja ik weet het....daarom kan je bij mij ook wat moeilijker zien dat ik overgewicht heb....maar het zit er wel
  zaterdag 10 maart 2007 @ 12:15:08 #140
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47120384
Mijn zus is ook ongeveer zo lang als marjan1985. Zij woog ooit ook iets van 100 kg, maar het viel bij haar niet zo heel erg op, juist omdat ze zo lang was. Nu is ze 80 kg en ze is nog steeds wel stevig (m.n. bovenbenen, taillie is vrij normaal), maar ze heeft nu wel een gezond BMI (21 of 22 als ik het me goed herinner).
Niet meer actief op Fok!
pi_47120983
Wat is dat toch met mij.. Ik merk niet dat ik ben afgevallen, daarom dénk ik ook niet dat ik ben afgevallen maar afgelopen week toch 1,4 kwijt Ben echt super blij want nu ben ik bijna 7 kilo afgevallen voor de vakantie, wat ik graag wou. Ik zit er nog 0,3 kg vanaf.
Het is wat stiller geworden in dit topic. Hoe gaat het met iedereen?!?
pi_47147247
Na veel succesverhalen van collega's heb ik ook het boek van Sonja gekocht met het 9 weken plan. Morgen beginnen. De porties die je mag eten zijn in mijn ogen erg klein, maar ik heb van collega's gehoord dat het best meevalt omdat je tussendoor ook iets mag hebben. Heb bij Weight watchers gezeten en ook daar wel succes mee gehad, maar het kost toch elke keer weer geld om een bijeenkomst mee te maken. Denk dat de methode van Sonja ook wel gezond is en ik vind het menu wel handig, dan weet je wat je moet eten de komende tijd. Nou we zullen zien hoe het gaat werken.
  zondag 11 maart 2007 @ 12:07:10 #143
131066 scrub_nurse
pi_47149450
damn het gaat weer slecht bij mij... ipv stilstaan ben ik mooi weer bijgekomen..ik kom maar niet beneden die 86,5 iedere keer als het daarop lijkt hup weer erbij ik word er kompleet gefrustreerd van
  zondag 11 maart 2007 @ 12:24:47 #144
105850 Fuente
mamamuts
pi_47149824
He wat jammer scrub_nurse
Kom je aan ondankds het SB-en of kun je je er momenteel niet aan houden?

Hier gaat het redelijk, het was geen superweek, maar ik ben er iig nog niet mee gestopt
Sara
Merel
Ukje
pi_47149894
Ik ga morgen weer beginnen met het eerste boek. In het tweede boek mag je echt zoveel eten, als ik dat precies volg blijf ik gewoon stilstaan .
  zondag 11 maart 2007 @ 12:33:41 #146
131066 scrub_nurse
pi_47150070
ja ondanks t SBen....
  maandag 12 maart 2007 @ 10:09:35 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47181812
quote:
Op zondag 11 maart 2007 12:27 schreef Nouk het volgende:
Ik ga morgen weer beginnen met het eerste boek. In het tweede boek mag je echt zoveel eten, als ik dat precies volg blijf ik gewoon stilstaan .
Het eerste boek gaat wel harder idd ja.
Maar die heb ik nu uitgeleend.

Vorige week de boel een beetje laten gaan, ging niet echt lekker meer en dus maar gewoon zelf een beetje wat bij elkaar gezocht enzo en toch ben ik stiekem zomaar een kilo kwijt geraakt!

Zou het dan mss toch zijn vruchten afwerpen? Me toch een beter eetpatroon aanleren?

Deze week weer met frisse moed er tegenaan.
pi_47182298
Ik sta na 5 weken op -6.4 en ik ben vastbesloten om deze week me heel braaf aan het weekmenu te houden
  maandag 12 maart 2007 @ 19:19:19 #149
131066 scrub_nurse
pi_47201263
beter! mijn weegschaal was vandaag errug lief!! nu hopen dat dat weer de trend wordt nu -5,9kg
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:59:59 #150
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_47276212
Ik zit er aan te denken om ook met Sonja te beginnen, vooral vanwege de goede resulaten die ik overal lees. Maar ik woon wel alleen en ben student dus geen geld om echt heel veel dure merkartikelen te kopen. En ik werk zo nu en dan `s avonds (begin dan s` middags). Is het wel te doen om in je eentje deze maaltijden te koken? (heb geen grote diepvries om alles in te vriezen) En hoe doen jullie dat als je `s avonds niet kan koken?
pi_47277972
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:59 schreef Klare het volgende:
Ik zit er aan te denken om ook met Sonja te beginnen, vooral vanwege de goede resulaten die ik overal lees. Maar ik woon wel alleen en ben student dus geen geld om echt heel veel dure merkartikelen te kopen. En ik werk zo nu en dan `s avonds (begin dan s` middags). Is het wel te doen om in je eentje deze maaltijden te koken? (heb geen grote diepvries om alles in te vriezen) En hoe doen jullie dat als je `s avonds niet kan koken?
Ik ben ffe gestopt met Sonja, maar ik denk wel een handige oplossing te hebben voor als je niet kan koken. ik heb zelf nogal wisselende diensten dus ik ben met het eten savonds vaak niet thuis.
Nu heb ik de oplossing om een slimfastshake te nemen op de dagen dat ik niet thuis eet.
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:33:29 #152
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_47279811
Maar de recepten zijn wel voor 1 persoon te koken? Ik zie mezelf namelijk niet echt met aardappelschotels enzo in de weer. Heb ook geen oven
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:55:55 #153
131066 scrub_nurse
pi_47280850
als ik s avonds niet kan koken kook ik s middags/s morgens/de dag ervoor en warm t vervolgens op.
als ik echt geen tijd heb, dan haal ik n maaltijdsalade van albert heijn, smakelijk, weinig calorien en meer dan voldoende
je kunt ook niet merkartikelen kopen die mager genoeg zijn, gewoon ff achterop kijken naar de calorientabel, ik haal mn groente en fruit op de markt, voor 6e heb ik de hele week groente en meer dan genoeg fruit. vlees snijd ik doormidden ofzo en vries het in in n diepvrieszakje, dit neemt weinig plaats in beslag in je vriezer.
pi_47335750
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:59 schreef Klare het volgende:
Volgens mij moet je het even doorhebben en kun je vervolgens makkelijk alternatieven kiezen...
Ben zelf ook student dus ik zat met precies hetzelfde als jij ...Je moet maar even die vragen aan sonja uit de OP lezen.
Daaruit blijkt wel dat je veel dingen kunt vervangen, ipv aardappelovenschotel kun je bijv ook aardappels koken lijkt me..

En wat betreft het 'savonds werken: ik zou dan je maaltijden omwisselen, dus smiddags de avondmaaltijd en savonds de lunch..veel succes!!

Ik heb net het 1e boek bij bol.com besteld, morgen is het in huis, ben benieuwd

Lengte: 1.73
Gewicht: 81, BMI 27,06
Streefgewicht: 70 BMI 23,39
Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
  vrijdag 16 maart 2007 @ 14:33:32 #155
131066 scrub_nurse
pi_47337055
inmiddels -5,8kg en dus van bmi 34 naar bmi 31
pi_47362090
Ik heb dus precies hetzelfde probleem als Klare. Ik heb een klein diepvriesje dat ik deel met 5 anderen, en ik heb niet zoveel zin om heel veel eten in tekopen elke keer. Ik wil 5 kilo kwijt.
Maar ik wil het best proberen, ik ben benieuwd hoeveel jullie afgevallen zijn:

week 1: .. kilo
week 2: .. kilo
week 3: .. kilo
etc.
pi_47366824
De vakantie heeft me geen goed gedaan. Ben bijna 2 kilo aangekomen!! Maar heb het wel leuk gehad en ben eindelijk weer eens tot rust gekomen. Eigen schuld dikke bult, ga nu gewoon door met SB en dan gaat het er ook wel weer af.
Ben in 5 uur al 3 keer naar de wc geweest, heb last van hele erge diarree Dus misschien als ik nu wel ga wegen dat er een hele kilo af is haha
Ik ga na deze 2 weken (want dan heb ik het eerste boek uit) gewoon week 1 & 2 nog een keer herhalen. Even extra lang door om afgelopen week goed te maken.

Het is best stil in dit topic.. waar is iedereen en hoe gaat het ermee?
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:04:30 #158
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_47367298
Zou iemand misschien week 1 en 2 inwillen scannen of staat dat ergens online?
Want ik heb geen zin om een X aantal euro's uit te geven als ik na 2 weken toch weer stop
veni vidi gebanned
pi_47368214
¤ 13,00 bij de Bruna.
Anders ga je even naar een boekenwinkel, kijk je wat je mag eten en beslis je of je denktt dat je het kan en dan of je hem koopt of niet. Het is geen miskoop, er staat meer informatie in naast week menu's hoor.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:43:44 #160
romantically challenged
pi_47368265
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:41 schreef Purky het volgende:
¤ 13,00 bij de Bruna.
Anders ga je even naar een boekenwinkel, kijk je wat je mag eten en beslis je of je denktt dat je het kan en dan of je hem koopt of niet. Het is geen miskoop, er staat meer informatie in naast week menu's hoor.
13 euro vind ik best veel voor een eventuele miskoop
niet iedereen heeft geld als water
veni vidi gebanned
pi_47368318
Dat weet ik, ik ook niet
Maar het is de 13 euro wel waard, vind ik.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:48:30 #162
romantically challenged
pi_47368405
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:45 schreef Purky het volgende:
Dat weet ik, ik ook niet
Maar het is de 13 euro wel waard, vind ik.
hm volgens mij heeft iemand in mn kennissenkring wel wat kopietjes
vraag ik t daar wel
veni vidi gebanned
  zaterdag 17 maart 2007 @ 15:48:35 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_47369900
Ik denk dat je toch gelijk had BE wat betreft de lijstjes, zo te zien is er geen interesse
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:32:13 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47371090
Sowieso is het wat stil in het topic op dit moment. Daar kan het ook wel mee te maken hebben.

Maar goed, 'we' weten je te vinden mocht er ooit wel animo voor zijn.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:34:24 #165
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47371147
Sonja Bakker is gewoon uit . Men heeft zich gerealiseerd dat het niet werkt .
Niet meer actief op Fok!
pi_47371538
het werkt zo lang je je aan de schema´s houd
pi_47374639
Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat mijn zusje na de eerste week Sonja Bakker een kilo is aangekomen in plaats van afgevallen?? Is toch niet normaal!
pi_47377916
Mirannie, ik heb geen idee!

Het gaat hier nog steeds niet top, al merk ik wel dat ik steeds meer let op wat ik eet. Ik zit er nu ook echt aan te denken om toch maar wel naar een sportschool te gaan, en zo de negatieve energie om te zetten in sporten, in plaats van vreten Maar dan ben ik weer bang dat ik de enige dikke persoon ben die daar rondloopt (is natuurlijk onzin, maar toch).
Sara
Merel
Ukje
pi_47381689
Ik snap dat je daar bang voor bent Fuente. Maar dat is niet zo. Ik heb het zelf ook gehad en toen gewoon de sprong genomen en aangemeld bij een sportschool. Veel krachtpatsers met veel spieren, ieuw Maar ook veel mensen met overgewicht. Ik voelde me super trots dat ik uiteindelijk de kracht had om door te zetten om wat aan mijn overgewicht te doen. Ook al zou je de enige dikke persoon zijn, het voelt heel goed als je het eenmaal doet en na verloop van tijd ben je wel over de angst heen!
Ik ben er mee gestopt omdat ik te weinig motivatie had en veel lichamelijke klachten. Maar iedere keer na het sporten voelde ik me zo goed, dat het de angst om de enige dikke te zijn overwint. Komop, meld je aan, het zal je goed doen!!
pi_47382739
Ik ben ook bezig met een sportschoolabbo.Lijkt me een goede aanvulling. Het boek kijk ik niet meer zoveel in. Wel de tussendoortjes, meer fruit, mager vlees en veel minder rijst en pasta en vaker aardappelen op het menu a la s.b.
  zondag 18 maart 2007 @ 08:16:16 #171
105850 Fuente
mamamuts
pi_47390617
Thnx Purky Je hebt helemaal gelijk hoor, is gewoon een drempeltje waar ik overheen moet!
Sara
Merel
Ukje
  zondag 18 maart 2007 @ 12:38:17 #172
105850 Fuente
mamamuts
pi_47393958
Ik heb het gedaan!
Heb net gebeld naar een sportschool hier in de buurt, informatie aangevraagd. Even laten bezinken en zometeen bel ik voor een afspraak voor komende week. Wat ik begreep is dat je individueel mag sporten, maar er zijn ook heel veel groepsmogelijkheden (ook qua fitness, maar ook bodypump bijvoorbeeld). Ze kunnen je helpen met ee n schema en er is goede begeleiding. Nou, sportschool, here i come!
Sara
Merel
Ukje
  zondag 18 maart 2007 @ 13:52:31 #173
131066 scrub_nurse
pi_47396381
wat goed!
en ja ik moet ook weer eens gaan tis alweer 3 weken geleden....
pi_47398900
Goedzo Fuente!!! Ben trots op je
En foei scrub_nurse! Morgen nieuwe week, nieuwe kansen, hup!

Ik zie de schade van de vakantie weer op m'n lijf, weer wat meer vet rond m'n middel.. Maar ja, komt wel weer goed. Valt wel mee hoe erg ik er mee zit. Ik baal wel maar ja, het is m'n eigen schuld! Ben in ieder geval nog steeds positief dus dat vind ik wel knap van mezelf
  zondag 18 maart 2007 @ 16:29:27 #175
131066 scrub_nurse
pi_47402674
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:48 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat je toch gelijk had BE wat betreft de lijstjes, zo te zien is er geen interesse
ik heb wel interesse in zon lijstje maar ik begreep het niet helemaal? moet ik me aanmelden in t topic slank de zomer in ofzoiets? maar dat is niet voor mensen met echt overgewicht of hebb ik t verkeerd gelezen?
leg t nog s uit
  zondag 18 maart 2007 @ 16:31:46 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47402783
quote:
Op zondag 18 maart 2007 16:29 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

ik heb wel interesse in zon lijstje maar ik begreep het niet helemaal? moet ik me aanmelden in t topic slank de zomer in ofzoiets? maar dat is niet voor mensen met echt overgewicht of hebb ik t verkeerd gelezen?
leg t nog s uit
slank de lente in is voor mensen met een BMI tot 27; daarboven moet je naar dieetclub .
Ik zou met 7 kg overgewicht nog steeds bij Slank de lente in horen en dat noem ik wel 'echt' overgewicht (al stelt het natuurlijk weinig voor vgl bij de mensen van de dieetclub ).
Niet meer actief op Fok!
  zondag 18 maart 2007 @ 16:33:31 #177
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_47402857
quote:
Op zondag 18 maart 2007 13:52 schreef scrub_nurse het volgende:
wat goed!
en ja ik moet ook weer eens gaan tis alweer 3 weken geleden....
woensdag?
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  zondag 18 maart 2007 @ 16:43:55 #178
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47403293
Ik ga vanaf deze week met spinning en bootcamp beginnen (beide cursus voor 5 weken), daarna doe ik weer 2 andere cursussen. Het lijkt mij veel leuker om met een groep te sporten dan alleen. Ik hoop dat ik het dit keer wél volhoud.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 18 maart 2007 @ 16:52:28 #179
35189 Troel
scherp en bot
pi_47403577
quote:
Op zondag 18 maart 2007 16:29 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

leg t nog s uit
Je kunt een account aanmaken op www.dieet-web.nl

Dan stuur je mij op Fok! een PM over in welk lijstje je wilt. Dit kan zijn het dieetclub lijstje, met een BMI van 27 of hoger, de slankclub, met een BMI of 25 of lager. Met een BMI tussen de 25 en 27 kun je zelf kiezen waar je je aanmeldt. Daarnaast is er dus ook een SOnja Bakker lijstje. Hier kan je je aanmelden naast een van de andere twee lijstjes.

Op dieet-web.nl vul je vervolgens je updates in en dan past het lijstje automatisch de gegevens aan!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 18 maart 2007 @ 20:17:26 #180
35189 Troel
scherp en bot
pi_47410968
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 19 maart 2007 @ 23:13:13 #181
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47456575
Ik zit nu hard na te denken om ook te sonja bakkeren. Sinds de geboorte van Kim is er toch aardig wat kilo's blijven hangen.
Heb nog nooit gelijnd. Welk boek raden jullie aan? De 1e, of de 1e? Of allebei?
En sporten, zal vrees ik, wel moeten. Heb iig een buikspierbeugel, of hoe het ook maar heet. Is een beginnetje. Ik zat te denken aan BBB, fitness ligt me totaal niet.
  maandag 19 maart 2007 @ 23:16:59 #182
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_47456725
Hoe reken je je BMI ook alweer uit; effe geen zin om te googlen
  dinsdag 20 maart 2007 @ 07:26:56 #183
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47460712
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:16 schreef zwartedoos het volgende:
lengte x lengte (bv: 1,72 x 1,72) en je deelt je gewicht door dat getal. In mijn geval:

1,72 x 1,72 = 2,9584

gewicht: 79,6

79,6 : 2,9584 = 26,9
Niet meer actief op Fok!
pi_47462630
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:13 schreef kims_mama het volgende:
Ik zit nu hard na te denken om ook te sonja bakkeren. Sinds de geboorte van Kim is er toch aardig wat kilo's blijven hangen.
En sporten, zal vrees ik, wel moeten. Heb iig een buikspierbeugel, of hoe het ook maar heet. Is een beginnetje. Ik zat te denken aan BBB, fitness ligt me totaal niet.
Ik zou het eerste boek aanraden om mee te beginnen, ik heb begrepen dat het daarmee sneller gaat. Als je dan aardig wat afgevallen bent kun je het tweede boek gebruiken om op gewicht te blijven. In het tweede boek mag je meer eten.
Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:41:55 #185
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47464569
quote:
doe je dat bbb thuis dan? Je kunt ook groepslessen gaan doen. Ga ik vanaf eind april (dan begint de nieuwe ronde weer) ook doen. Spinning en bootcamp.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:44:27 #186
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47464637
Die recepten uit "Je echte leeftijd" kan ik zeker in Sonja's boeken vinden? Ik vind ze nml niet op de site.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:00:11 #187
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47465093
Met alle respect kims_mama, denk je dat je nu de energie op kunt brengen om te gaan afvallen op deze manier? Ga je dan niet met teveel dingen tegelijk bezig?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:11:40 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_47465422
quote:
Ik raad je aan om eerst wat aan je geestelijke toestand te doen, voordat je uberhaupt aan lijnen gaat denken, want ook lijnen heeft een behoorlijke impact op je.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:16:36 #189
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47465547
nou het is duidelijk dat ik geen kind heb . Wat is er mis met het feit dat Kims mama wil gaan lijnen?
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:43:57 #190
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_47466389
Mijn vriendin is ook opgehouden met Sonja. Ze houdt zich nog wel aan hoeveelheden en regelmaat maar niet de menu's. Het is gewoon niet echt motiverend als je de 3e week niets bent afgevallen en 4e weer 200gram bent afgevallen. En daar komt bij dat ik niet Sonja doe dus ik plunder de kasten altijd. Ik meende dat het ook ergens stond dat dat dieet niet voor mensen is die een partner hebben die het niet volgen of mensen met onregelmatig werk.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:49:41 #191
35189 Troel
scherp en bot
pi_47466616
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:16 schreef Viking84 het volgende:
nou het is duidelijk dat ik geen kind heb . Wat is er mis met het feit dat Kims mama wil gaan lijnen?
Mwah, het lijnen op zich is niet verkeerd, maar de achtergrond geeft aan dat er wellicht eerder aandacht aan wat anders besteed kan worden op dit moment
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_47467331
Ik ben begin januari begonnen. toen woog ik 105 kilo.
Nu vandaag woog ik 94.5 kilo.

Het gaat super goed. Heb het nieuwe sonja bakker boek gekocht. volg de week menu's niet, maar de richtlijnen zeg maar wel. Ik wil zelf bepalen wat ik eet s 'avonds. ook omdat er anders teveel druk op me komt. zolang ik dit vol kan houden gaat het immers ook goed. Wel moet ik meer water drinken dat lukt me nog niet echt.

[ Bericht 6% gewijzigd door berney op 20-03-2007 12:20:45 ]
pi_47467375
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:00 schreef YPPY het volgende:
Met alle respect kims_mama, denk je dat je nu de energie op kunt brengen om te gaan afvallen op deze manier? Ga je dan niet met teveel dingen tegelijk bezig?
Je zou het ook als een goeie afleiding kunnen zien. Stoppen kan ze altijd nog dan.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:17:10 #194
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47467522
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:00 schreef YPPY het volgende:
Ik zit er wel veel over na te denken. Maar twijfel. (nu nog meer)
ik denk dat ik het er maandag met de spv-er over ga hebben. Denk dat ze wel kan inschatten of het nu verstandig is.
pi_47469786
Kims_mama,

Ik zou gewoon een poging gaan wagen. Je hoeft de producten die zij neemt niet te kopen. Daar is vervanging genoeg voor die goedkoper is.

Afvallen is misschien juist heel goed voor je, krijg je wat zelfvertrouwen voor terug en dat kan nooit geen kwaad.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:30:39 #196
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47469877
Ik zou het juist niet doen, ik zit een beetje in dezelfde situatie en ik denk dat de druk (dat is het dan gewoon) om je aan menu's te moeten houden niet goed is.
Wel verstandig dat je het met de spv'er gaat overleggen. Zij kan vast met je meedenken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_47470081
Ik doe ook sonja bakker maar houdt me inderdaad vanwege de druk niet aan haar menu maar maak er een eigen menu van en dat gaat ook prima.

Resultaat zie eerder bericht van mij.
pi_47473010
Da's 10,5 kilo minder berney, woei
Maar als ik vragen mag.. wat eet je dan 's avonds ipv wat Sonja voorschrijft?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 15:42:29 #199
131066 scrub_nurse
pi_47474633
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:16 schreef zwartedoos het volgende:
http://212.78.187.107/bmi/
  dinsdag 20 maart 2007 @ 15:46:10 #200
131066 scrub_nurse
pi_47474766
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:17 schreef Troel het volgende:
[afbeelding]
en nu de rest nog!
pi_47474774
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:59 schreef Purky het volgende:
Da's 10,5 kilo minder berney, woei
Maar als ik vragen mag.. wat eet je dan 's avonds ipv wat Sonja voorschrijft?
Gewoon groente/aardappeltje en een stukje vlees, meestal kipfilet.

We gingen elke week naar de chinees hier om de hoek. Dat doen we al maanden niet meer. verder heb ik alle snoep afgezworen en natuurlijk voor onze dochter hebben we wel snoep maar dat is suikervrij.

Verder ga ik met een grote boog om de paaseitjes heen enz. Oh, en ik koop geen blokken kaas meer bij de Aldi. dus dat allemaal zet zoden aan de dijk mensen.

Verder eten we mager, af en toe roerbakken we. proberen we een recept van Sonja uit. Van de week ga ik zelf eens bami/nasi maken bv dat is al stukken gezonder dan bij de chinees halen.

Enige wat ik nog 'fout' doe is teveel cola-light drinken en té weinig water. wel heb ik ook rivella light in huis maar daar moet ik niet te veel van hebben. (de smaak he)

Oh en ik probeer om de dag s'avonds 'streng' te zijn dus geen gesnaai.
pi_47483416
Ook aangemeld op dieetweb.nl
tevens tvp
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_47488376
Ik heb me ook aangemeld bij dieetweb.nl eens kijken wat dat is.
  woensdag 21 maart 2007 @ 19:41:23 #204
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_47522610
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 07:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

lengte x lengte (bv: 1,72 x 1,72) en je deelt je gewicht door dat getal. In mijn geval:

1,72 x 1,72 = 2,9584

gewicht: 79,6

79,6 : 2,9584 = 26,9
En wat is een gezond BMI dan? Ik kom als ik het goed gedaan heb op 20.98 uit?
  woensdag 21 maart 2007 @ 19:45:37 #205
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47522767
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 19:41 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

tussen de 18 en de 25. Onder 18 is ondergewicht, boven de 25 is overgewicht. Boven de 30 is obesitas.

Dus je zit prima zo, houden zo . Let wel: beschouw het BMI niet als meer dan een richtlijn. Er zijn ook mensen met een BMI van 25 + die toch gewoon een slank tot normaal postuur hebben en er zijn mensen met een BMI van 18 die toch een dikke buik hebben.

Dus: kijk niet alleen naar BMI, maar ook naar vetpercentage, taille-omtrek, buikomtrek. Als die waarden ook allemaal in orde zijn, is er niets aan de hand .
Niet meer actief op Fok!
pi_47522774
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 19:41 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

tussen de 18 en 25
ligt ook aan je bouw
  woensdag 21 maart 2007 @ 19:50:24 #207
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_47522938
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 19:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

tussen de 18 en de 25. Onder 18 is ondergewicht, boven de 25 is overgewicht. Boven de 30 is obesitas.

Dus je zit prima zo, houden zo . Let wel: beschouw het BMI niet als meer dan een richtlijn. Er zijn ook mensen met een BMI van 25 + die toch gewoon een slank tot normaal postuur hebben en er zijn mensen met een BMI van 18 die toch een dikke buik hebben.

Dus: kijk niet alleen naar BMI, maar ook naar vetpercentage, taille-omtrek, buikomtrek. Als die waarden ook allemaal in orde zijn, is er niets aan de hand .
Mijn vetpercentage mag idd wel iets minder ja

[ Bericht 1% gewijzigd door zwartedoos op 21-03-2007 19:58:09 ]
pi_47522960
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 19:50 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

Mijn vetperventage mag idd wel iets minder ja
wat is je vetpercentage dan?
  woensdag 21 maart 2007 @ 19:58:49 #209
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_47523255
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 19:51 schreef Miss_S het volgende:

[..]

wat is je vetpercentage dan?
Uhm het daadwerkelijke percentage weet ik niet Maar bedoel gewoon er mag wel wat vanaf als ik het zo bekijk...
pi_47523309
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 19:58 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

Uhm het daadwerkelijke percentage weet ik niet Maar bedoel gewoon er mag wel wat vanaf als ik het zo bekijk...
met een bmi van 20 zal vet percentage ook wel meevallen
  woensdag 21 maart 2007 @ 20:01:06 #211
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_47523347
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 20:00 schreef Miss_S het volgende:

[..]

met een bmi van 20 zal vet percentage ook wel meevallen
Hoe kan je dat berekenen dan? Meten ze je vetrol ofzo?
pi_47523534
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 20:01 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

Hoe kan je dat berekenen dan? Meten ze je vetrol ofzo?
dat kunnen ze in de sportschool meten
  woensdag 21 maart 2007 @ 20:12:45 #213
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_47523828
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 20:05 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat kunnen ze in de sportschool meten
Daar ben ik al 3 weken niet meer geweest Mijn sportmaatje is uitgeschakeld en op de 1 of andere manier kan ik mezelf niet alleen ernaar toe slepen
  woensdag 21 maart 2007 @ 20:13:03 #214
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47523842
Ik wil niet weten wat mijn vetpercentage is . Er wordt aan gewerkt, gelukkig .

@ zwartedoos: volgens mij pakken ze een huidplooi aan je zij vast met een apparaatje.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 21 maart 2007 @ 20:13:23 #215
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47523857
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 20:12 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

Daar ben ik al 3 weken niet meer geweest Mijn sportmaatje is uitgeschakeld en op de 1 of andere manier kan ik mezelf niet alleen ernaar toe slepen
gelukkig wordt het dit weekend mooi weer, zodat je kunt hardlopen of fietsen .
Niet meer actief op Fok!
pi_47523903
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 20:13 schreef Viking84 het volgende:
Ik wil niet weten wat mijn vetpercentage is . Er wordt aan gewerkt, gelukkig .
via een weegschaal gemeten is mijn vetpercentage 29 maarja heb dikke benen dus dat telt al aardig aan
  woensdag 21 maart 2007 @ 20:14:35 #217
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_47523913
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 20:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

gelukkig wordt het dit weekend mooi weer, zodat je kunt hardlopen of fietsen .
Sssst...moet zaterdag en zondag werken
pi_47523933
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 20:14 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

Sssst...moet zaterdag en zondag werken
toch niet van 8 tot 22
  woensdag 21 maart 2007 @ 20:16:52 #219
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_47523996
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 20:15 schreef Miss_S het volgende:

[..]

toch niet van 8 tot 22
nee van 08:00 tot 18:00. En dan ben ik moe
pi_47524021
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 20:16 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

nee van 08:00 tot 18:00. En dan ben ik moe
tja.....
dan heb je pech
dan heb je vast nog niet zo'n probleem met je vet percentage
  woensdag 21 maart 2007 @ 20:19:24 #221
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_47524112
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 20:17 schreef Miss_S het volgende:

[..]

tja.....
dan heb je pech
dan heb je vast nog niet zo'n probleem met je vet percentage
  donderdag 22 maart 2007 @ 06:29:04 #222
131066 scrub_nurse
pi_47536740
hee zw klik eens op mijn linkje die ik hierboven gegeven heb, dan zie je precies waar je zit met je gewicht bovendien hoef je zelf niets te rekenen!

en ik heb n weegschaal die vetpercentage aangeeft
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:07:59 #223
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_47537946
Mijn 9 weken zijn al voorbij van het 1e boek en ben deze week zelf me eigen dieet aan het opzetten. Ik zit nog steeds op de 8 kilo eraf. Ik denk dat dit komt doordat ik me wel netjes aan het dieet houdt maar ik ben erg ziek waardoor ik niet kan sporten (heb dus al bijna 2 weken niet gesport)

Hopelijk als ik beter ben dat ik weer verder kan gaan. Zit nog te twijfelen of ik met boek 2 aan de gang ga of toch nog met boek 1 opnieuw begin.....
pi_47564850
Nou ik heb me vanavond dus daadwerkelijk ingeschreven bij de sportschool, en dinsdag begin ik!
Het was echt hartstikke leuk, alle soorten en maten mensen, dus dat komt helemaal goed
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 23 maart 2007 @ 07:16:13 #225
131066 scrub_nurse
pi_47570591
het gaat goeoeoeed! (nu -7.0 )

[ Bericht 5% gewijzigd door scrub_nurse op 23-03-2007 07:46:25 ]
  vrijdag 23 maart 2007 @ 07:39:38 #226
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47570750
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 06:29 schreef scrub_nurse het volgende:
en ik heb n weegschaal die vetpercentage aangeeft
heel betrouwbaar enzo (not!)
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 07:47:03 #227
131066 scrub_nurse
pi_47570804
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 07:39 schreef Viking84 het volgende:

[..]

heel betrouwbaar enzo (not!)
ik weet t ik heb het dan ook niet ingesteld, maarrre ik ken zwartedoos persoonlijk dus vandaar!
pi_47571356
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 07:16 schreef scrub_nurse het volgende:
het gaat goeoeoeed! (nu -7.0 )
Goed joh
Sara
Merel
Ukje
  maandag 26 maart 2007 @ 16:57:49 #229
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_47677846
Wat ik me afvraag, ik lust niet alle groente, mag ik dan bijvoorbeeld spruitjes vervangen door andere groente?
  maandag 26 maart 2007 @ 18:03:39 #230
131066 scrub_nurse
pi_47680002
tuurlijk!
pi_47681253
*Heeft vandaag een fruitdag*
Gaat tot nu toe best goed. Ben alleen ontzettend verkouden, hele zere keel en neus zit ineens verstopt. Voel me helemaal ellendig nu. Dan geef ik makkelijker over aan ongezond eten. Hopelijk hou ik het vol vandaag.
Afgelopen week weer 1,8 kg afgevallen, zit nu dus weer op m'n gewicht van vóór de vakantie. Als je het zo bekijkt ben ik in 2 weken niets afgevallen maar goed, positief blijven Laatste week Sonja Bakker maar ik blijf er voor gaan!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 10:41:38 #232
57434 Marloes
Digital Love
pi_47703784
Ik las geloof ik laatst op Sonja's site een recept met een bruin broodje en eiersalade. Ik kan het alleen niet meer vinden
Iemand die het toevallig weet?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_47713085
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:41 schreef Marloes het volgende:
Ik las geloof ik laatst op Sonja's site een recept met een bruin broodje en eiersalade. Ik kan het alleen niet meer vinden
Iemand die het toevallig weet?
Ik zou het zo niet weten...

Vanavond ga ik voor het eerst sporten! brrr, spannend hoor
Sara
Merel
Ukje
pi_47715351
Ik ben vanochtend gaan sporten in de sportschool. Viek erg mee. Allemaal verschillende soorten mensen, jong en oud. Ze hebben vooral cardio appar. waardoor de echte krachtpatsers deze sportschool zullen uitsluiten. Maar ik voel me nu erg lekker dus...
pi_47718665
Goedzo Fuente! Succes he!

De sportschool waar ik zat had superveel krachtpatsers terwijl daar ook veel cardio apparaten stonden. Echt lelijk, van die mega gespierde kerels.. brr
pi_47718752
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:40 schreef Purky het volgende:
Goedzo Fuente! Succes he!

De sportschool waar ik zat had superveel krachtpatsers terwijl daar ook veel cardio apparaten stonden. Echt lelijk, van die mega gespierde kerels.. brr
Nou 'k ben vorige week al wezen kijken en hier is dat gelukkig absoluut niet zo! hier om de hoek zit ook een sportschool, dat is dus wel echt zo'n strakke-pakjes-school, maar waar ik ga (andere kant van de stad ) totaal niet. Ik rij ook liever wat verder naar waar ik me op mn gemak voel
En thnx!
Sara
Merel
Ukje
pi_47730519
Nou ik heb gesport Met goede begeleiding, en ooh wat ga ik een spierpijn hebben morgen
Sara
Merel
Ukje
pi_47731508
Haha Goed van je hoor!
Eerste keer dat ik was geweest verwachtte ik super erge spierpijn, volgende dag niks aan de hand. Toen ik de tweede keer ging.. TOEN was het erg!!
En hoe voelde het??
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:58:17 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47731752
Wat goed Fuente!
pi_47737900
Het voelde best goed! Ik ga nu 12 weken lang meedoen aan een programma, van slap naar strak (nou, bij mij zal er vast meer nodig zijn dan 12 weken )
Maar goed, er komt veel krachtraining in de eerste weken, en vervolgens ook veel cardio. Dus ben heel benieuwd!
Sara
Merel
Ukje
pi_47770167
Ik ben sinds 5 weken ook bezig met Sonja Bakker.
Ik was maandag, na 4 weken dus, 6,2 kilo kwijt!!

Ik wil er zo graag bij bewegen. Er wil alleen niemand met me mee, en alleen gaan vind ik zo saai.
Dan lukt het me niet om mezelf er toe te zetten.
En geld voor de sportschool heb ik helaas ook niet.
Ik zorg er nu gewoon voor dat ik wel elke dag een stuk fiets, alleen kom ik volgens mij nooit elke dag aan een half uur
E.
pi_47781536
Goed hoor Sparkling, 6,2 kg is aardig wat! Ik ben dat kwijtgeraakt in 8 weken, waar 1 week vakantie tussenzat en ik dus niet echt heb opgelet Zit nu in de laatste week maar ik blijf wel doorgaan, alleen dan op m'n eigen methode wat waarschijnlijk iets goedkoper is

De laatste 2 weken doe ik ook niets meer aan beweging. Me broer moet weer veel werken en ik vind in me eentje gaan met de hond niet erg, maar wel als het slecht weer is en ik me niet lekker voel Wat ik nu doe is voor elk onnozel ding naar beneden lopen, moet ik toch weer trap op trap af Niet dat dat veel zal uitmaken maar het gaat om het idee!
pi_47799898
Ik denk dat ik ook met Sonja B begin. Sport nu sinds 2weken, bodyshape en spinning. Wil van 84 naar de 70 terug. Alleen heb ik echt vreetbuien en weinig motivatie om me op een streng dieet te zetten. Kan namelijk niet alleen vanuit gaan dat ik van sporten alleen afval een dieet geeft net even dat meer voor een resultaat. Iemand een goed advies? Herken je je in mijn verhaal ect, ?
pi_47827786
Je kan SB zeker proberen. Het geeft je nieuw inzicht op een gezond eetpatroon die je na 9 weken kan aanvullen op hoeveel je dan nodig hebt.
Ik ben met de laatste 3 dagen bezig Ook al ga ik wel nog ff door, maar dan zonder boek. Ben benieuwd hoe dat gaat.
pi_47870753
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:01 schreef carpediem23 het volgende:
Ik denk dat ik ook met Sonja B begin. Sport nu sinds 2weken, bodyshape en spinning. Wil van 84 naar de 70 terug. Alleen heb ik echt vreetbuien en weinig motivatie om me op een streng dieet te zetten. Kan namelijk niet alleen vanuit gaan dat ik van sporten alleen afval een dieet geeft net even dat meer voor een resultaat. Iemand een goed advies? Herken je je in mijn verhaal ect, ?
Hoeveel sport je in een week?

Ik heb ook SB gedaan, maar ik moest ermee stoppen. Ik sport 5 - 6 dagen in de week intensief, en ik kreeg te weinig binnen per dag.. Ben wel een paar keer flauw gevallen.

Ik ben toen gestopt met SB, ik was 5 kilo afgevallen, en nadat ik gestopt was zat er weer 8 kilo aan... bijna het dubbele dus.

Nu ben ik gewoon gezond gaan eten en genoeg... niet snoepen veel water.. en ben al weer 4 kilo afgevallen.....

Dus sport je erg veel, dan is mijn advies: niet gaan SB-en

Heel veel collega's van mij SB-en ook.. alleen die sporten niet en bij hun gaat het prima

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2007 21:03:59 ]
  zondag 1 april 2007 @ 09:56:54 #246
131066 scrub_nurse
pi_47884531
zoals ik al eerder zei: je moet wel je eigen gezonde verstand gebruiken dit was gewoon ontzettend stom en dan heb je t boek toch niet goed gelezen
pi_47886482
quote:
Op zondag 1 april 2007 09:56 schreef scrub_nurse het volgende:
zoals ik al eerder zei: je moet wel je eigen gezonde verstand gebruiken dit was gewoon ontzettend stom en dan heb je t boek toch niet goed gelezen
m.a.w. het is dus alleen voor mensen die geen zin hebben om te sporten, maar wel af willen vallen Dat is toch krom
  zondag 1 april 2007 @ 11:33:45 #248
131066 scrub_nurse
pi_47886525
nee dat zeg ik niet maar als je iedere dag intensief sport moet je natuurlijk iets meer eten en zeker drinken, is toch logisch dat je flauwvalt als je te weinig tot je neemt? je moet n beetje je eigen lichaam aanvoelen, en af en toe je eigen variatie maken op de hoeveelheden ed. drink met sporten sportdrank ipv water, ook n tip die zij geeft. Eet van te voren nog wat zegt ze ook.
pi_47888350
quote:
Op zondag 1 april 2007 11:33 schreef scrub_nurse het volgende:
nee dat zeg ik niet maar als je iedere dag intensief sport moet je natuurlijk iets meer eten en zeker drinken, is toch logisch dat je flauwvalt als je te weinig tot je neemt? je moet n beetje je eigen lichaam aanvoelen, en af en toe je eigen variatie maken op de hoeveelheden ed. drink met sporten sportdrank ipv water, ook n tip die zij geeft. Eet van te voren nog wat zegt ze ook.
maar als ik dat deed, dan viel ik niet af...

Vind het alleen wel jammer dat je heel je leven aan het SB-en bent... want zodra je ermee stopt, komt het er dubbel aan.... voor de rest was het wel een ok dieet.
pi_47888500
Nou, vandaag mijn laatste dag en ik ga proberen op een verantwoorde manier door te gaan. Dus over een maand zal ik even laten weten hoe mijn gewicht dan is
  zondag 1 april 2007 @ 19:52:56 #251
105850 Fuente
mamamuts
pi_47901517
Als je echt veel sport zul je inderdaad wat meer moeten eten. Ik ga dus nu 4 maal per week (kracht)sporten, en ik ga SB dus echt wel aanvullen. De menu's op zich volg ik gewoon, maar de tussendoortjes breid ik iets uit (met bijvoorbeeld een beker kwark extra, of een boterham extra).
Sara
Merel
Ukje
pi_47901795
quote:
Op zondag 1 april 2007 12:44 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

maar als ik dat deed, dan viel ik niet af...

Vind het alleen wel jammer dat je heel je leven aan het SB-en bent... want zodra je ermee stopt, komt het er dubbel aan.... voor de rest was het wel een ok dieet.
Wat een onzin, dat is misschien voor jou zo maar ik ben al een jaar gestopt en nog maar 3 kilo aangekomen hoor, en dan eet ik gewoon af en toe wat lekkers.
pi_47901861
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:01 schreef Nouk het volgende:

[..]

Wat een onzin, dat is misschien voor jou zo maar ik ben al een jaar gestopt en nog maar 3 kilo aangekomen hoor, en dan eet ik gewoon af en toe wat lekkers.
maar de bedoeling is toch dat het er af blijft?
ik heb nog niemand hier gehoort die gestopt is en niet weer aangekomen....
pi_47902562
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:01 schreef Nouk het volgende:

[..]

kijk hier je bewijs Je bent aangekomen, nadat je gestopt ben... dat bedoel ik nou En dat is bij elk dieet zo... dat weet ik, maar ga niet zeggen dat het niet zo is
pi_47902698
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:23 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

kijk hier je bewijs Je bent aangekomen, nadat je gestopt ben... dat bedoel ik nou En dat is bij elk dieet zo... dat weet ik, maar ga niet zeggen dat het niet zo is
Jij beweert dat het dubbele er weer aan komt, en dat is (bij mij) niet waar. En bij elk dieet is het logisch dat je weer iets aankomt als je stopt, omdat je weer iets slechter gaat eten en van je patroon afwijkt.

Het is een verschil of je iets aankomt of het dubbele van wat eraf is gegaan, zoals bij jojo-en.
pi_47902728
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:26 schreef Nouk het volgende:

[..]

Jij beweert dat het dubbele er weer aan komt, en dat is (bij mij) niet waar. En bij elk dieet is het logisch dat je weer iets aankomt als je stopt, omdat je weer iets slechter gaat eten en van je patroon afwijkt.

Het is een verschil of je iets aankomt of het dubbele van wat eraf is gegaan, zoals bij jojo-en.
maar hoe is het over een jaar of 2 jaar
ben je dan niet weer meer aangekomen dan waar je begonnen was
pi_47902770
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:27 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar hoe is het over een jaar of 2 jaar
ben je dan niet weer meer aangekomen dan waar je begonnen was
Als je precies zo gaat eten als dat je voor het dieet at wel natuurlijk. Je moet er wel iets van geleerd hebben en dat ook toepassen. Als je dat niet wil kan je net zo goed niet gaan afvallen.
pi_47902820
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:26 schreef Nouk het volgende:

[..]

maar je moet altijd blijven SB-en..... anders komt er zeker weer wat aan... dat is met elk dieet zo...

Bij mij is er 3 kilo extra aangekomen + de 5 kilo die ik afgevallen was Als ik door was gegaan met SB-en... dan had het beter afgelopen... Dus dat bedoel ik met: je moet altijd blijven SB-en en dat is het kutte

gewoon gezond gaan eten en veel bewegen.... is nog het beste... (niet te veel snoepen bedoel ik hier ook mee)
  maandag 2 april 2007 @ 09:55:09 #259
136739 RandomReader
Save the cheerleader, get laid
pi_47916737
Ben ook net klaar met het 1e boekje, 7 kilo kwijt
Op naar deel 2
Ik wil een plaatje posten!
pi_47959649
Ik zit in week 6 en moet vandaag gekookte aardappelen met bietjes of worteltjes eten.
Ik lust het beide niet!

Maar nu wou ik een recept proberen die achterin het boekje staan. Wie heeft al 1 van deze recepten gemaakt en kan mij een recept aanraden?
Ik zelf kan niet kiezen namelijk
E.
  donderdag 5 april 2007 @ 15:14:53 #261
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48044204
Mijn score's tot nu toe:

Begonnen op 102/103kilo.
BMI: 33.25

Ik ben nu bezig in week 5..
Gisteren gewogen: 96/97kilo. (de naald neigde meer naar de 96 dan de 97)
BMI: 31.31

103 - 96 = 7 kilo eraf!

(En als ik dan ook nog eens die 15 kilo die ik al afgevallen was vóór het 2x in de week naar fitness en het SB'en meereken.. Dan kom ik op 22 kilo in een jaar eraf! )
Maxi, Midi & Mini
pi_48045217
Wat goed Noli!!

Ik blijf maar steken op hetzelfde gewicht. Soms zit er wel een kilo verschil tussen, ben ik heel blij, volgende keer wegen zit het er weer aan. Beetje frustrerend!
Maar ik blijf doorzetten! Ik ga dit weekend of volgend weekend skeelers kopen. Lekker gaan sporten erbij, dan krijg ik tenminste echt het idee dat ik er iets voor doe.
Nou ja, ik zit nu elke keer tussen de 7 en 8 kilo afgevallen in 6 weken. Ben ik toch best blij mee
E.
pi_48047725
Ook maar weer eens op de weegschaal gaan staan. Ik volg het boek niet meer maar wel de structuur van 5 eetmomenten en let beduidend beter op wat ik eet. Dit zorgt ervoor dat ik nog steeds afval en nu inmiddels bijna de kritische grens van 80 nader...
pi_48047732
Ooo ja en dat is natuurlijk
Minder dat ik geen enkele broek meer aan kan en vandaag maar weer eens twee nieuwe heb moeten kopen.
De BMI komt uit op 27,2 wat maakt een licht overgewicht hetgeen natuurlijk beter is dan de eerdere index van 32 wat stond voor ongezond overgewicht.

[ Bericht 52% gewijzigd door cora4034 op 05-04-2007 16:53:09 ]
pi_48049522
Wat eet jij dan voor avond maaltijden cora? Gewoon nog altijd aardappels met groenten of doe je nu ook wel eens wat anders?
Ik heb net pannekoeken op, sinds euh.. 4 maanden? Zo lekker maar ben nu wel misselijk. God straft meteen, haha! Vind het lastig om zonder boek te moeten afvallen, wil graag overzicht hebben en heb zelf wel opgeschreven wat ik mag maar ja.. Is toch anders
pi_48050226
Nou ik heb afgelopen zondag een heerlijke pizza met salami gegeten en de week ervoor een keer als avondeten een broodje kebab
Wel heb ik inderdaad de aardappel weer in mijn leven gelaten. Ik eet 3 keer per week gekookte aardappels met groente en een stukje vlees. En natuurlijk valt een stampotje daar ook onder. Ik drink 2 liter water per dag schat ik erbij.
Verder ontbijt afwisselen a la Sonja Bakker met magere Yogurt, of magere kwark of de crackers. Als tussendoortje 1 maal per dag fruit en eenmaal iets anders ( eierkoek liga ect ect...)

Dingen die ik nier meer mag eten van mezelf zijn oa chips, kaassaus, grillworst en koekjes.
En mijn hele leven heb ik elke avond een grote mok volle nutricia chocomel genomen
Dat is nu eenmaal per week een klein minipakje suikervrije nutricia geworden
Wat ik wel nog een is af en toe een stukje chocolade en bij het uit eten houd ik me ook niet echt in ofzo
pi_48050525
En daarmee val je dus prima af? Wat eet je dan eigenlijk als je geen aardappels eet?
Ik heb hier thuis ook afgesproken dat we gewoon 3 keer per week aardappels blijven eten maar deze week was dat nog maar 1 keer, morgen de 2e keer
pi_48050672
1 keer per week iets van pasta, eenmaal rijst en eenmaal iets uit de oven zoals rosti, patat ect.
Vandaag is het pasta. De drie keer per week aardappels zijn dan wel dus de gekookte variant.
pi_48050900
Oke, nou bedankt voor het delen van hoe jij het nu doet Was toen ik net begonnen was met SB zo huiverig over hoe het zou gaan zonder boek. Alle tips & verhalen zijn dus welkom
pi_48051007
Oo ja ik niet geheel onbelangrijk, ik probeer minimaal 3 keer per week te sporten sinds een tijdje.
pi_48229972
Ik ga maandag ook beginnen, ben benieuwd!
pi_48295293
Ik ga ook maandag beginnen!!!!! Ik wil 4 kilo kwijt. Maar ik denk dat ik er wel arm van word. Als ik zo die ellenlange boodschappen lijstjes zie :-(
pi_48856065
Ik ga het ook proberen!! Ik heb een BMI van 33 dus er moet veel af!
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
  maandag 30 april 2007 @ 09:16:07 #274
131066 scrub_nurse
pi_48858501
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 15:39 schreef emss het volgende:
Ik ga ook maandag beginnen!!!!! Ik wil 4 kilo kwijt. Maar ik denk dat ik er wel arm van word. Als ik zo die ellenlange boodschappen lijstjes zie :-(
leh je boodschappenlijstjes van nu er eens naast...nee ik ben niets duurder uit volgens mij zelfs goedkoper
pi_48862127
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:19 schreef cora4034 het volgende:
Oo ja ik niet geheel onbelangrijk, ik probeer minimaal 3 keer per week te sporten sinds een tijdje.
Ik neem nu vaker de fiets! Dat wil zeggen ik ga fietsen en heb hier het stof vanaf moeten halen. Ik denk dat dat wel een aardig begin is. Ik heb wat lichamelijke kwaaltjes die er voor zorgen dat ik niet altijd aan beweging kan doen wanneer ik wil. dit hield dan ook altijd in dat de zin steeds minder wordt. Nu staat de fiets voorop en probeer ik zoveel mogelijk de fiets te nemen. Vind het wel leuk en beperk me nu tot een ritje naar de winkel. Met een omweg en die is groter naarmate ik me beter voel en beter kan.

Zouden de straters van begin april een up-date willen geven? Ben heel benieuwd hoe het hun vergaat. Heb wel 5 a6 topics doorgelezen van het begin dus heb al veel reacties gelezen.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
  dinsdag 1 mei 2007 @ 11:38:16 #276
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_48883943
Heeft iemand interesse in het boek (het eerste dan)? Heb het ooit gekocht, maar ik doe er helemaal niks mee. Stuur maar een PM
pi_49027231
He, even een vraagje; Ik ben sinds gisteren aan de SB en dit met boek 2. Het eeste boek was tijdelijk niet te koop. Doe ik nu iets verkeerd om juist met het 2e boek te beginnen? Anders kan ik altijd later nog beginnen met het 1e boek.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 09:12:06 #278
105850 Fuente
mamamuts
pi_49029799
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 01:23 schreef carpediem23 het volgende:
He, even een vraagje; Ik ben sinds gisteren aan de SB en dit met boek 2. Het eeste boek was tijdelijk niet te koop. Doe ik nu iets verkeerd om juist met het 2e boek te beginnen? Anders kan ik altijd later nog beginnen met het 1e boek.
Nee hoor, je kan prima met het tweede boek beginnen. Wel is het zo dat je in het tweede boek wat meer mag eten, en dus misschien wat langzamer afvalt. Het tweede boek vond ik echter een stuk beter te doen dan het eerste.
Sara
Merel
Ukje
pi_49029888
is het daarom zo stil hier?
omdat je met het tweede boek minder snel afvalt

waarom mag je meer eten in het tweede boek? is het omdat het tweede boek eigenlijk is om op gewicht te blijven of heeft ze toch iets aangetrokken van het commentaar dat haar dieet toch te weinig kcal bevatte
  zaterdag 5 mei 2007 @ 09:39:35 #280
105850 Fuente
mamamuts
pi_49029985
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 09:26 schreef Miss_S het volgende:
is het daarom zo stil hier?
omdat je met het tweede boek minder snel afvalt

waarom mag je meer eten in het tweede boek? is het omdat het tweede boek eigenlijk is om op gewicht te blijven of heeft ze toch iets aangetrokken van het commentaar dat haar dieet toch te weinig kcal bevatte
Geen idee Miss_S, ik zou zeggen, vraag het aan Sonja, misschien dat zij je commentaar wel op prijs stelt!
Sara
Merel
Ukje
pi_49030008
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 09:39 schreef Fuente het volgende:

[..]

Geen idee Miss_S, ik zou zeggen, vraag het aan Sonja, misschien dat zij je commentaar wel op prijs stelt!
volgens mij weet zij wel hoe iedereen er over denkt
maar vroeg me gewoon af of het in het boek staat daarom vraag ik het
pi_49030063
Het tweede boek leek mij op het eerste gezicht ook beter te doen en ik ben er verder prima mee afgevallen. Indien te weinig, neem een stukje fruit extra en ga er niet te neurotisch mee om. Als je de logica verder blijft toepassen en erbij gaat bewegen werkt het mi prima.
Ik ben er geloof ik in februari begonnen en heb het met enige aanpassingen verder prima weten vol te houden. Mij hoor je niet klagen met 17 kilo minder.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 09:49:17 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49030092
Wat goed zeg Cora!
pi_49030366
Ik moet zeggen, ik heb ook heel veel complimentjes gehad van mensen, dat ik er goed uitzag. Is ook wel eens leuk. Voor Be geen Sonja bakker geloof ik want die moet eten voor twee. Ook leuk
  zaterdag 5 mei 2007 @ 10:13:06 #285
105850 Fuente
mamamuts
pi_49030441
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 10:08 schreef cora4034 het volgende:
Ik moet zeggen, ik heb ook heel veel complimentjes gehad van mensen, dat ik er goed uitzag. Is ook wel eens leuk. Voor Be geen Sonja bakker geloof ik want die moet eten voor twee. Ook leuk
Jeetje goed van je zeg! En de complimentjes zijn inderdaad toch ook een soort beloning voor je harde werk, super
Sara
Merel
Ukje
pi_49030516
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 09:46 schreef cora4034 het volgende:
Het tweede boek leek mij op het eerste gezicht ook beter te doen en ik ben er verder prima mee afgevallen. Indien te weinig, neem een stukje fruit extra en ga er niet te neurotisch mee om. Als je de logica verder blijft toepassen en erbij gaat bewegen werkt het mi prima.
Ik ben er geloof ik in februari begonnen en heb het met enige aanpassingen verder prima weten vol te houden. Mij hoor je niet klagen met 17 kilo minder.
heb je het eerste boek ook gedaan?
en blijf je dit nu steeds herhalen?
pi_49030663
Het enigste wat ik mensen kan aanraden is verder, combineer SB met je gezonde verstand en ga in godsnaam niet elke dag op de weegschaal staat, daar word je pas echt gek van. Een keer in de twee weken is ruim voldoende, en natuurlijk op hetzelfde moment van de dag. Af en toe kijk ik eens op de kcal tabellen die er genoeg op internet zijn om allerlei variaties in menu's te krijgen. En ik ben zeker afwisselender gaan eten, bruin brood, magere kwart, fruit ( at ik echt niet). Ik denk wel dat ik de smaak te pakken heb en het volhoud de komende jaren zodat ik fris en fruitig oud word.
pi_49030719
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 10:17 schreef Miss_S het volgende:

[..]

heb je het eerste boek ook gedaan?
en blijf je dit nu steeds herhalen?
Nee, boek 1was mij te karig en geloof me, het is echt niet zo moeilijk om zelf varianten op de menu's van Sonja Bakker te bedenken. Dus er wordt niks herhaald, behalve de lekkere dingen die komen wel terug. Ik eet alleen beduidend minder pasta als voorheen en veel vaker gekookte aardappels. Eigenlijk zoals ik vroeger als kind ook at. ( omdat het me werd voorgezet) En het al eerder genoemde bruin brood en kleinere porties.
( Behalve dan kwa groente en fruit)
pi_49030793
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 10:31 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Nee, boek 1was mij te karig en geloof me, het is echt niet zo moeilijk om zelf varianten op de menu's van Sonja Bakker te bedenken. Dus er wordt niks herhaald, behalve de lekkere dingen die komen wel terug. Ik eet alleen beduidend minder pasta als voorheen en veel vaker gekookte aardappels. Eigenlijk zoals ik vroeger als kind ook at. ( omdat het me werd voorgezet) En het al eerder genoemde bruin brood en kleinere porties.
( Behalve dan kwa groente en fruit)
ik weet wel dat het niet moeilijk is om zelf menu's te bedenken die gezond zijn
maar goed om te horen dat het bij jou nu zo lukt
maar eigenlijk heb je het boek dan nu ook niet echt meer nodig, toch?
pi_49030921
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 10:35 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik weet wel dat het niet moeilijk is om zelf menu's te bedenken die gezond zijn
maar goed om te horen dat het bij jou nu zo lukt
maar eigenlijk heb je het boek dan nu ook niet echt meer nodig, toch?
nee, dat klopt het boek staat ook al lang en breed in de kast. Maar het was voor mij een goede basis om in een ander eetpatroon te komen.
pi_49032397
Jullie wegen je ook s'ochtends? Ik was vandaag na 2 dagen 1 kilo lichter. Wat natuurlijk vocht is, maar het zal zeker leuk zijn als ik rond de 1,3 kilo per week kan afvallen. Hoeveel was dat voor jullie per week???
pi_49096018
Je bent ook nog maar net bezig. De eerste paar weken viel ik ook ruim een kilo per week af.
Dat wordt na een tijdje wel minder hoor. Bij mij wel tenminste.
Nu val ik alsnog wel ongeveer 1 kilo per week af. Soms is het meer, soms minder. Maar ik heb ook wel behoorlijk overgewicht. Denk dat het dan altijd wat sneller gaat.

Maar oke, ik ben nu bezig met week 2 van boek 2.
Ik ben nu 10,8 kilo kwijt en 1 tot 2 broekmaten kleiner
Ik kan nu gewoon kleding aan in elke winkel
E.
pi_49181832
Ik ben nu bezig met boek 1 week 2 en ben net 1 kilo kwijt wat ik eigenlijk best wel vind tegenvallen. Hier roepen ze al dat ze het zien
Maar we gaan door met goede moed. Ik heb nu al andere voordelen gemerkt van het dieet. Ik heb sinds vorige week vrijdag geen last meer gehad van maagzuur en heb sinds vrijdag dus ook geen losec meer geslikt. Heerlijk!
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
  woensdag 9 mei 2007 @ 16:31:29 #294
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_49189994
Ik wil ook mee praten ben 1 weekje bezig met het tweede boek, en nu 2 kilo kwijt..
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:06:06 #295
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_49219892
Ik ga komende week ook beginnen met Sonja Bakker, het 1e boek, wil 2 tot 3 kilo kwijt. Ik heb een aantal vragen die ik niet in het boek kon terugvinden:

* Mag je aardappels vervangen door zilvervliesrijst en zoja, wat zijn dan de juiste porties?
* Mag je brood vervangen door volkoren crackers, en zoja, hoeveel crackers staan gelijk aan 1 boterham?
Meen het ergens gezien te hebben maar kan het niet meer terugvinden!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_49220173
Staat zowieso in het eerste boek uitgelegd, ergens op de eerste pagina's.
Weet het niet meer uit me hoofd, SB is al weer even geleden voor mij.
pi_49220183
Was vandaag een halve kilo lichter dan gisteren deze tijd. Weeg moment is Maandag en hoop dat wel een kilo kwijt te zijn!
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:11:10 #298
57434 Marloes
Digital Love
pi_49222170
Mn moeder heeft dat zomerslank boek gekocht, niet dat ik wil gaan Sonja-Bakkeren, maar er staan best lekkere recepten in!
Taart met weinig calorien, salades, spiesjes etc.
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_49246317
Aardappels mag je volgens mij gewoon vervangen door ook 125 gram rijst.
2 crackers is 1 volkoren boterham

Ik ben bezig met boek 2 maar dat afvallen gaat niet echt geweldig. Ik kijk het nog even 2 weekjes aan, en anders ga ik weer beginnen met boek 1.
Wil er nog zo graag 17 kilo af
E.
pi_49265959
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:11 schreef Marloes het volgende:
Mn moeder heeft dat zomerslank boek gekocht, niet dat ik wil gaan Sonja-Bakkeren, maar er staan best lekkere recepten in!
Taart met weinig calorien, salades, spiesjes etc.
Dat is eigenlij ook de reden dat ik het boek heb gekocht. De recepten zijn lekker en redelijk verantwoord. Er zit ook veel variatie in. Dat is bij het afvallen zo belangrijk. En er zit hier ook al een beetje schot in.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_49266732
ik sluit em met mijn laatste post

[ Bericht 45% gewijzigd door Hardrebel op 11-05-2007 16:51:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')