abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 april 2007 @ 19:52:56 #251
105850 Fuente
mamamuts
pi_47901517
Als je echt veel sport zul je inderdaad wat meer moeten eten. Ik ga dus nu 4 maal per week (kracht)sporten, en ik ga SB dus echt wel aanvullen. De menu's op zich volg ik gewoon, maar de tussendoortjes breid ik iets uit (met bijvoorbeeld een beker kwark extra, of een boterham extra).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_47901795
quote:
Op zondag 1 april 2007 12:44 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

maar als ik dat deed, dan viel ik niet af...

Vind het alleen wel jammer dat je heel je leven aan het SB-en bent... want zodra je ermee stopt, komt het er dubbel aan.... voor de rest was het wel een ok dieet.
Wat een onzin, dat is misschien voor jou zo maar ik ben al een jaar gestopt en nog maar 3 kilo aangekomen hoor, en dan eet ik gewoon af en toe wat lekkers.
pi_47901861
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:01 schreef Nouk het volgende:

[..]

Wat een onzin, dat is misschien voor jou zo maar ik ben al een jaar gestopt en nog maar 3 kilo aangekomen hoor, en dan eet ik gewoon af en toe wat lekkers.
maar de bedoeling is toch dat het er af blijft?
ik heb nog niemand hier gehoort die gestopt is en niet weer aangekomen....
pi_47902562
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:01 schreef Nouk het volgende:

[..]

kijk hier je bewijs Je bent aangekomen, nadat je gestopt ben... dat bedoel ik nou En dat is bij elk dieet zo... dat weet ik, maar ga niet zeggen dat het niet zo is
pi_47902698
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:23 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

kijk hier je bewijs Je bent aangekomen, nadat je gestopt ben... dat bedoel ik nou En dat is bij elk dieet zo... dat weet ik, maar ga niet zeggen dat het niet zo is
Jij beweert dat het dubbele er weer aan komt, en dat is (bij mij) niet waar. En bij elk dieet is het logisch dat je weer iets aankomt als je stopt, omdat je weer iets slechter gaat eten en van je patroon afwijkt.

Het is een verschil of je iets aankomt of het dubbele van wat eraf is gegaan, zoals bij jojo-en.
pi_47902728
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:26 schreef Nouk het volgende:

[..]

Jij beweert dat het dubbele er weer aan komt, en dat is (bij mij) niet waar. En bij elk dieet is het logisch dat je weer iets aankomt als je stopt, omdat je weer iets slechter gaat eten en van je patroon afwijkt.

Het is een verschil of je iets aankomt of het dubbele van wat eraf is gegaan, zoals bij jojo-en.
maar hoe is het over een jaar of 2 jaar
ben je dan niet weer meer aangekomen dan waar je begonnen was
pi_47902770
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:27 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar hoe is het over een jaar of 2 jaar
ben je dan niet weer meer aangekomen dan waar je begonnen was
Als je precies zo gaat eten als dat je voor het dieet at wel natuurlijk. Je moet er wel iets van geleerd hebben en dat ook toepassen. Als je dat niet wil kan je net zo goed niet gaan afvallen.
pi_47902820
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:26 schreef Nouk het volgende:

[..]

maar je moet altijd blijven SB-en..... anders komt er zeker weer wat aan... dat is met elk dieet zo...

Bij mij is er 3 kilo extra aangekomen + de 5 kilo die ik afgevallen was Als ik door was gegaan met SB-en... dan had het beter afgelopen... Dus dat bedoel ik met: je moet altijd blijven SB-en en dat is het kutte

gewoon gezond gaan eten en veel bewegen.... is nog het beste... (niet te veel snoepen bedoel ik hier ook mee)
  maandag 2 april 2007 @ 09:55:09 #259
136739 RandomReader
Save the cheerleader, get laid
pi_47916737
Ben ook net klaar met het 1e boekje, 7 kilo kwijt
Op naar deel 2
Ik wil een plaatje posten!
pi_47959649
Ik zit in week 6 en moet vandaag gekookte aardappelen met bietjes of worteltjes eten.
Ik lust het beide niet!

Maar nu wou ik een recept proberen die achterin het boekje staan. Wie heeft al 1 van deze recepten gemaakt en kan mij een recept aanraden?
Ik zelf kan niet kiezen namelijk
E.
  donderdag 5 april 2007 @ 15:14:53 #261
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48044204
Mijn score's tot nu toe:

Begonnen op 102/103kilo.
BMI: 33.25

Ik ben nu bezig in week 5..
Gisteren gewogen: 96/97kilo. (de naald neigde meer naar de 96 dan de 97)
BMI: 31.31

103 - 96 = 7 kilo eraf!

(En als ik dan ook nog eens die 15 kilo die ik al afgevallen was vóór het 2x in de week naar fitness en het SB'en meereken.. Dan kom ik op 22 kilo in een jaar eraf! )
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_48045217
Wat goed Noli!!

Ik blijf maar steken op hetzelfde gewicht. Soms zit er wel een kilo verschil tussen, ben ik heel blij, volgende keer wegen zit het er weer aan. Beetje frustrerend!
Maar ik blijf doorzetten! Ik ga dit weekend of volgend weekend skeelers kopen. Lekker gaan sporten erbij, dan krijg ik tenminste echt het idee dat ik er iets voor doe.
Nou ja, ik zit nu elke keer tussen de 7 en 8 kilo afgevallen in 6 weken. Ben ik toch best blij mee
E.
pi_48047725
Ook maar weer eens op de weegschaal gaan staan. Ik volg het boek niet meer maar wel de structuur van 5 eetmomenten en let beduidend beter op wat ik eet. Dit zorgt ervoor dat ik nog steeds afval en nu inmiddels bijna de kritische grens van 80 nader...
Dat is eens wat anders...
pi_48047732
Ooo ja en dat is natuurlijk
Minder dat ik geen enkele broek meer aan kan en vandaag maar weer eens twee nieuwe heb moeten kopen.
De BMI komt uit op 27,2 wat maakt een licht overgewicht hetgeen natuurlijk beter is dan de eerdere index van 32 wat stond voor ongezond overgewicht.

[ Bericht 52% gewijzigd door cora4034 op 05-04-2007 16:53:09 ]
pi_48049522
Wat eet jij dan voor avond maaltijden cora? Gewoon nog altijd aardappels met groenten of doe je nu ook wel eens wat anders?
Ik heb net pannekoeken op, sinds euh.. 4 maanden? Zo lekker maar ben nu wel misselijk. God straft meteen, haha! Vind het lastig om zonder boek te moeten afvallen, wil graag overzicht hebben en heb zelf wel opgeschreven wat ik mag maar ja.. Is toch anders
pi_48050226
Nou ik heb afgelopen zondag een heerlijke pizza met salami gegeten en de week ervoor een keer als avondeten een broodje kebab
Wel heb ik inderdaad de aardappel weer in mijn leven gelaten. Ik eet 3 keer per week gekookte aardappels met groente en een stukje vlees. En natuurlijk valt een stampotje daar ook onder. Ik drink 2 liter water per dag schat ik erbij.
Verder ontbijt afwisselen a la Sonja Bakker met magere Yogurt, of magere kwark of de crackers. Als tussendoortje 1 maal per dag fruit en eenmaal iets anders ( eierkoek liga ect ect...)

Dingen die ik nier meer mag eten van mezelf zijn oa chips, kaassaus, grillworst en koekjes.
En mijn hele leven heb ik elke avond een grote mok volle nutricia chocomel genomen
Dat is nu eenmaal per week een klein minipakje suikervrije nutricia geworden
Wat ik wel nog een is af en toe een stukje chocolade en bij het uit eten houd ik me ook niet echt in ofzo
pi_48050525
En daarmee val je dus prima af? Wat eet je dan eigenlijk als je geen aardappels eet?
Ik heb hier thuis ook afgesproken dat we gewoon 3 keer per week aardappels blijven eten maar deze week was dat nog maar 1 keer, morgen de 2e keer
pi_48050672
1 keer per week iets van pasta, eenmaal rijst en eenmaal iets uit de oven zoals rosti, patat ect.
Vandaag is het pasta. De drie keer per week aardappels zijn dan wel dus de gekookte variant.
pi_48050900
Oke, nou bedankt voor het delen van hoe jij het nu doet Was toen ik net begonnen was met SB zo huiverig over hoe het zou gaan zonder boek. Alle tips & verhalen zijn dus welkom
pi_48051007
Oo ja ik niet geheel onbelangrijk, ik probeer minimaal 3 keer per week te sporten sinds een tijdje.
pi_48229972
Ik ga maandag ook beginnen, ben benieuwd!
pi_48295293
Ik ga ook maandag beginnen!!!!! Ik wil 4 kilo kwijt. Maar ik denk dat ik er wel arm van word. Als ik zo die ellenlange boodschappen lijstjes zie :-(
pi_48856065
Ik ga het ook proberen!! Ik heb een BMI van 33 dus er moet veel af!
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
  maandag 30 april 2007 @ 09:16:07 #274
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_48858501
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 15:39 schreef emss het volgende:
Ik ga ook maandag beginnen!!!!! Ik wil 4 kilo kwijt. Maar ik denk dat ik er wel arm van word. Als ik zo die ellenlange boodschappen lijstjes zie :-(
leh je boodschappenlijstjes van nu er eens naast...nee ik ben niets duurder uit volgens mij zelfs goedkoper
pi_48862127
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:19 schreef cora4034 het volgende:
Oo ja ik niet geheel onbelangrijk, ik probeer minimaal 3 keer per week te sporten sinds een tijdje.
Ik neem nu vaker de fiets! Dat wil zeggen ik ga fietsen en heb hier het stof vanaf moeten halen. Ik denk dat dat wel een aardig begin is. Ik heb wat lichamelijke kwaaltjes die er voor zorgen dat ik niet altijd aan beweging kan doen wanneer ik wil. dit hield dan ook altijd in dat de zin steeds minder wordt. Nu staat de fiets voorop en probeer ik zoveel mogelijk de fiets te nemen. Vind het wel leuk en beperk me nu tot een ritje naar de winkel. Met een omweg en die is groter naarmate ik me beter voel en beter kan.

Zouden de straters van begin april een up-date willen geven? Ben heel benieuwd hoe het hun vergaat. Heb wel 5 a6 topics doorgelezen van het begin dus heb al veel reacties gelezen.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
  dinsdag 1 mei 2007 @ 11:38:16 #276
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_48883943
Heeft iemand interesse in het boek (het eerste dan)? Heb het ooit gekocht, maar ik doe er helemaal niks mee. Stuur maar een PM
pi_49027231
He, even een vraagje; Ik ben sinds gisteren aan de SB en dit met boek 2. Het eeste boek was tijdelijk niet te koop. Doe ik nu iets verkeerd om juist met het 2e boek te beginnen? Anders kan ik altijd later nog beginnen met het 1e boek.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 09:12:06 #278
105850 Fuente
mamamuts
pi_49029799
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 01:23 schreef carpediem23 het volgende:
He, even een vraagje; Ik ben sinds gisteren aan de SB en dit met boek 2. Het eeste boek was tijdelijk niet te koop. Doe ik nu iets verkeerd om juist met het 2e boek te beginnen? Anders kan ik altijd later nog beginnen met het 1e boek.
Nee hoor, je kan prima met het tweede boek beginnen. Wel is het zo dat je in het tweede boek wat meer mag eten, en dus misschien wat langzamer afvalt. Het tweede boek vond ik echter een stuk beter te doen dan het eerste.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_49029888
is het daarom zo stil hier?
omdat je met het tweede boek minder snel afvalt

waarom mag je meer eten in het tweede boek? is het omdat het tweede boek eigenlijk is om op gewicht te blijven of heeft ze toch iets aangetrokken van het commentaar dat haar dieet toch te weinig kcal bevatte
  zaterdag 5 mei 2007 @ 09:39:35 #280
105850 Fuente
mamamuts
pi_49029985
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 09:26 schreef Miss_S het volgende:
is het daarom zo stil hier?
omdat je met het tweede boek minder snel afvalt

waarom mag je meer eten in het tweede boek? is het omdat het tweede boek eigenlijk is om op gewicht te blijven of heeft ze toch iets aangetrokken van het commentaar dat haar dieet toch te weinig kcal bevatte
Geen idee Miss_S, ik zou zeggen, vraag het aan Sonja, misschien dat zij je commentaar wel op prijs stelt!
Sara
Merel
Ukje
pi_49030008
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 09:39 schreef Fuente het volgende:

[..]

Geen idee Miss_S, ik zou zeggen, vraag het aan Sonja, misschien dat zij je commentaar wel op prijs stelt!
volgens mij weet zij wel hoe iedereen er over denkt
maar vroeg me gewoon af of het in het boek staat daarom vraag ik het
pi_49030063
Het tweede boek leek mij op het eerste gezicht ook beter te doen en ik ben er verder prima mee afgevallen. Indien te weinig, neem een stukje fruit extra en ga er niet te neurotisch mee om. Als je de logica verder blijft toepassen en erbij gaat bewegen werkt het mi prima.
Ik ben er geloof ik in februari begonnen en heb het met enige aanpassingen verder prima weten vol te houden. Mij hoor je niet klagen met 17 kilo minder.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 09:49:17 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49030092
Wat goed zeg Cora!
pi_49030366
Ik moet zeggen, ik heb ook heel veel complimentjes gehad van mensen, dat ik er goed uitzag. Is ook wel eens leuk. Voor Be geen Sonja bakker geloof ik want die moet eten voor twee. Ook leuk
  zaterdag 5 mei 2007 @ 10:13:06 #285
105850 Fuente
mamamuts
pi_49030441
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 10:08 schreef cora4034 het volgende:
Ik moet zeggen, ik heb ook heel veel complimentjes gehad van mensen, dat ik er goed uitzag. Is ook wel eens leuk. Voor Be geen Sonja bakker geloof ik want die moet eten voor twee. Ook leuk
Jeetje goed van je zeg! En de complimentjes zijn inderdaad toch ook een soort beloning voor je harde werk, super
Sara
Merel
Ukje
pi_49030516
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 09:46 schreef cora4034 het volgende:
Het tweede boek leek mij op het eerste gezicht ook beter te doen en ik ben er verder prima mee afgevallen. Indien te weinig, neem een stukje fruit extra en ga er niet te neurotisch mee om. Als je de logica verder blijft toepassen en erbij gaat bewegen werkt het mi prima.
Ik ben er geloof ik in februari begonnen en heb het met enige aanpassingen verder prima weten vol te houden. Mij hoor je niet klagen met 17 kilo minder.
heb je het eerste boek ook gedaan?
en blijf je dit nu steeds herhalen?
pi_49030663
Het enigste wat ik mensen kan aanraden is verder, combineer SB met je gezonde verstand en ga in godsnaam niet elke dag op de weegschaal staat, daar word je pas echt gek van. Een keer in de twee weken is ruim voldoende, en natuurlijk op hetzelfde moment van de dag. Af en toe kijk ik eens op de kcal tabellen die er genoeg op internet zijn om allerlei variaties in menu's te krijgen. En ik ben zeker afwisselender gaan eten, bruin brood, magere kwart, fruit ( at ik echt niet). Ik denk wel dat ik de smaak te pakken heb en het volhoud de komende jaren zodat ik fris en fruitig oud word.
pi_49030719
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 10:17 schreef Miss_S het volgende:

[..]

heb je het eerste boek ook gedaan?
en blijf je dit nu steeds herhalen?
Nee, boek 1was mij te karig en geloof me, het is echt niet zo moeilijk om zelf varianten op de menu's van Sonja Bakker te bedenken. Dus er wordt niks herhaald, behalve de lekkere dingen die komen wel terug. Ik eet alleen beduidend minder pasta als voorheen en veel vaker gekookte aardappels. Eigenlijk zoals ik vroeger als kind ook at. ( omdat het me werd voorgezet) En het al eerder genoemde bruin brood en kleinere porties.
( Behalve dan kwa groente en fruit)
pi_49030793
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 10:31 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Nee, boek 1was mij te karig en geloof me, het is echt niet zo moeilijk om zelf varianten op de menu's van Sonja Bakker te bedenken. Dus er wordt niks herhaald, behalve de lekkere dingen die komen wel terug. Ik eet alleen beduidend minder pasta als voorheen en veel vaker gekookte aardappels. Eigenlijk zoals ik vroeger als kind ook at. ( omdat het me werd voorgezet) En het al eerder genoemde bruin brood en kleinere porties.
( Behalve dan kwa groente en fruit)
ik weet wel dat het niet moeilijk is om zelf menu's te bedenken die gezond zijn
maar goed om te horen dat het bij jou nu zo lukt
maar eigenlijk heb je het boek dan nu ook niet echt meer nodig, toch?
pi_49030921
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 10:35 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik weet wel dat het niet moeilijk is om zelf menu's te bedenken die gezond zijn
maar goed om te horen dat het bij jou nu zo lukt
maar eigenlijk heb je het boek dan nu ook niet echt meer nodig, toch?
nee, dat klopt het boek staat ook al lang en breed in de kast. Maar het was voor mij een goede basis om in een ander eetpatroon te komen.
pi_49032397
Jullie wegen je ook s'ochtends? Ik was vandaag na 2 dagen 1 kilo lichter. Wat natuurlijk vocht is, maar het zal zeker leuk zijn als ik rond de 1,3 kilo per week kan afvallen. Hoeveel was dat voor jullie per week???
pi_49096018
Je bent ook nog maar net bezig. De eerste paar weken viel ik ook ruim een kilo per week af.
Dat wordt na een tijdje wel minder hoor. Bij mij wel tenminste.
Nu val ik alsnog wel ongeveer 1 kilo per week af. Soms is het meer, soms minder. Maar ik heb ook wel behoorlijk overgewicht. Denk dat het dan altijd wat sneller gaat.

Maar oke, ik ben nu bezig met week 2 van boek 2.
Ik ben nu 10,8 kilo kwijt en 1 tot 2 broekmaten kleiner
Ik kan nu gewoon kleding aan in elke winkel
E.
pi_49181832
Ik ben nu bezig met boek 1 week 2 en ben net 1 kilo kwijt wat ik eigenlijk best wel vind tegenvallen. Hier roepen ze al dat ze het zien
Maar we gaan door met goede moed. Ik heb nu al andere voordelen gemerkt van het dieet. Ik heb sinds vorige week vrijdag geen last meer gehad van maagzuur en heb sinds vrijdag dus ook geen losec meer geslikt. Heerlijk!
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
  woensdag 9 mei 2007 @ 16:31:29 #294
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_49189994
Ik wil ook mee praten ben 1 weekje bezig met het tweede boek, en nu 2 kilo kwijt..
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:06:06 #295
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_49219892
Ik ga komende week ook beginnen met Sonja Bakker, het 1e boek, wil 2 tot 3 kilo kwijt. Ik heb een aantal vragen die ik niet in het boek kon terugvinden:

* Mag je aardappels vervangen door zilvervliesrijst en zoja, wat zijn dan de juiste porties?
* Mag je brood vervangen door volkoren crackers, en zoja, hoeveel crackers staan gelijk aan 1 boterham?
Meen het ergens gezien te hebben maar kan het niet meer terugvinden!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_49220173
Staat zowieso in het eerste boek uitgelegd, ergens op de eerste pagina's.
Weet het niet meer uit me hoofd, SB is al weer even geleden voor mij.
pi_49220183
Was vandaag een halve kilo lichter dan gisteren deze tijd. Weeg moment is Maandag en hoop dat wel een kilo kwijt te zijn!
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:11:10 #298
57434 Marloes
Digital Love
pi_49222170
Mn moeder heeft dat zomerslank boek gekocht, niet dat ik wil gaan Sonja-Bakkeren, maar er staan best lekkere recepten in!
Taart met weinig calorien, salades, spiesjes etc.
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_49246317
Aardappels mag je volgens mij gewoon vervangen door ook 125 gram rijst.
2 crackers is 1 volkoren boterham

Ik ben bezig met boek 2 maar dat afvallen gaat niet echt geweldig. Ik kijk het nog even 2 weekjes aan, en anders ga ik weer beginnen met boek 1.
Wil er nog zo graag 17 kilo af
E.
pi_49265959
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:11 schreef Marloes het volgende:
Mn moeder heeft dat zomerslank boek gekocht, niet dat ik wil gaan Sonja-Bakkeren, maar er staan best lekkere recepten in!
Taart met weinig calorien, salades, spiesjes etc.
Dat is eigenlij ook de reden dat ik het boek heb gekocht. De recepten zijn lekker en redelijk verantwoord. Er zit ook veel variatie in. Dat is bij het afvallen zo belangrijk. En er zit hier ook al een beetje schot in.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')