Wat een onzin, dat is misschien voor jou zo maar ik ben al een jaar gestopt en nog maar 3 kilo aangekomen hoor, en dan eet ik gewoon af en toe wat lekkers.quote:Op zondag 1 april 2007 12:44 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
maar als ik dat deed, dan viel ik niet af...
Vind het alleen wel jammer dat je heel je leven aan het SB-en bent... want zodra je ermee stopt, komt het er dubbel aan.... voor de rest was het wel een ok dieet.
maar de bedoeling is toch dat het er af blijft?quote:Op zondag 1 april 2007 20:01 schreef Nouk het volgende:
[..]
Wat een onzin, dat is misschien voor jou zo maar ik ben al een jaar gestopt en nog maar 3 kilo aangekomen hoor, en dan eet ik gewoon af en toe wat lekkers.
kijk hier je bewijsquote:Op zondag 1 april 2007 20:01 schreef Nouk het volgende:
[..]
Wat een onzin, dat is misschien voor jou zo maar ik ben al een jaar gestopt en nog maar 3 kilo aangekomen hoor, en dan eet ik gewoon af en toe wat lekkers.
Jij beweert dat het dubbele er weer aan komt, en dat is (bij mij) niet waar. En bij elk dieet is het logisch dat je weer iets aankomt als je stopt, omdat je weer iets slechter gaat eten en van je patroon afwijkt.quote:Op zondag 1 april 2007 20:23 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
kijk hier je bewijsJe bent aangekomen, nadat je gestopt ben... dat bedoel ik nou
En dat is bij elk dieet zo... dat weet ik, maar ga niet zeggen dat het niet zo is
maar hoe is het over een jaar of 2 jaarquote:Op zondag 1 april 2007 20:26 schreef Nouk het volgende:
[..]
Jij beweert dat het dubbele er weer aan komt, en dat is (bij mij) niet waar. En bij elk dieet is het logisch dat je weer iets aankomt als je stopt, omdat je weer iets slechter gaat eten en van je patroon afwijkt.
Het is een verschil of je iets aankomt of het dubbele van wat eraf is gegaan, zoals bij jojo-en.
Als je precies zo gaat eten als dat je voor het dieet at wel natuurlijk. Je moet er wel iets van geleerd hebben en dat ook toepassen. Als je dat niet wil kan je net zo goed niet gaan afvallen.quote:Op zondag 1 april 2007 20:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar hoe is het over een jaar of 2 jaar
ben je dan niet weer meer aangekomen dan waar je begonnen was
maar je moet altijd blijven SB-en..... anders komt er zeker weer wat aan... dat is met elk dieet zo...quote:Op zondag 1 april 2007 20:26 schreef Nouk het volgende:
[..]
Jij beweert dat het dubbele er weer aan komt, en dat is (bij mij) niet waar. En bij elk dieet is het logisch dat je weer iets aankomt als je stopt, omdat je weer iets slechter gaat eten en van je patroon afwijkt.
Het is een verschil of je iets aankomt of het dubbele van wat eraf is gegaan, zoals bij jojo-en.
leh je boodschappenlijstjes van nu er eens naast...nee ik ben niets duurder uit volgens mij zelfs goedkoperquote:Op vrijdag 13 april 2007 15:39 schreef emss het volgende:
Ik ga ook maandag beginnen!!!!! Ik wil 4 kilo kwijt. Maar ik denk dat ik er wel arm van word. Als ik zo die ellenlange boodschappen lijstjes zie :-(
Ik neem nu vaker de fiets! Dat wil zeggen ik ga fietsen en heb hier het stof vanaf moeten halen. Ik denk dat dat wel een aardig begin is. Ik heb wat lichamelijke kwaaltjes die er voor zorgen dat ik niet altijd aan beweging kan doen wanneer ik wil. dit hield dan ook altijd in dat de zin steeds minder wordt. Nu staat de fiets voorop en probeer ik zoveel mogelijk de fiets te nemen. Vind het wel leuk en beperk me nu tot een ritje naar de winkel. Met een omweg en die is groter naarmate ik me beter voel en beter kan.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:19 schreef cora4034 het volgende:
Oo ja ik niet geheel onbelangrijk, ik probeer minimaal 3 keer per week te sporten sinds een tijdje.
Nee hoor, je kan prima met het tweede boek beginnen. Wel is het zo dat je in het tweede boek wat meer mag eten, en dus misschien wat langzamer afvalt. Het tweede boek vond ik echter een stuk beter te doen dan het eerste.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 01:23 schreef carpediem23 het volgende:
He, even een vraagje; Ik ben sinds gisteren aan de SB en dit met boek 2. Het eeste boek was tijdelijk niet te koop. Doe ik nu iets verkeerd om juist met het 2e boek te beginnen? Anders kan ik altijd later nog beginnen met het 1e boek.
Geen idee Miss_S, ik zou zeggen, vraag het aan Sonja, misschien dat zij je commentaar wel op prijs stelt!quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:26 schreef Miss_S het volgende:
is het daarom zo stil hier?
omdat je met het tweede boek minder snel afvalt
waarom mag je meer eten in het tweede boek? is het omdat het tweede boek eigenlijk is om op gewicht te blijven of heeft ze toch iets aangetrokken van het commentaar dat haar dieet toch te weinig kcal bevatte
volgens mij weet zij wel hoe iedereen er over denktquote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:39 schreef Fuente het volgende:
[..]
Geen idee Miss_S, ik zou zeggen, vraag het aan Sonja, misschien dat zij je commentaar wel op prijs stelt!
Jeetje goed van je zeg! En de complimentjes zijn inderdaad toch ook een soort beloning voor je harde werk, superquote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:08 schreef cora4034 het volgende:
Ik moet zeggen, ik heb ook heel veel complimentjes gehad van mensen, dat ik er goed uitzag. Is ook wel eens leuk. Voor Be geen Sonja bakker geloof ik want die moet eten voor twee. Ook leuk![]()
![]()
heb je het eerste boek ook gedaan?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:46 schreef cora4034 het volgende:
Het tweede boek leek mij op het eerste gezicht ook beter te doen en ik ben er verder prima mee afgevallen. Indien te weinig, neem een stukje fruit extra en ga er niet te neurotisch mee om. Als je de logica verder blijft toepassen en erbij gaat bewegen werkt het mi prima.
Ik ben er geloof ik in februari begonnen en heb het met enige aanpassingen verder prima weten vol te houden. Mij hoor je niet klagen met 17 kilo minder.
Nee, boek 1was mij te karig en geloof me, het is echt niet zo moeilijk om zelf varianten op de menu's van Sonja Bakker te bedenken. Dus er wordt niks herhaald, behalve de lekkere dingen die komen wel terug. Ik eet alleen beduidend minder pasta als voorheen en veel vaker gekookte aardappels. Eigenlijk zoals ik vroeger als kind ook at. ( omdat het me werd voorgezet) En het al eerder genoemde bruin brood en kleinere porties.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
heb je het eerste boek ook gedaan?
en blijf je dit nu steeds herhalen?
ik weet wel dat het niet moeilijk is om zelf menu's te bedenken die gezond zijnquote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:31 schreef cora4034 het volgende:
[..]
Nee, boek 1was mij te karig en geloof me, het is echt niet zo moeilijk om zelf varianten op de menu's van Sonja Bakker te bedenken. Dus er wordt niks herhaald, behalve de lekkere dingen die komen wel terug. Ik eet alleen beduidend minder pasta als voorheen en veel vaker gekookte aardappels. Eigenlijk zoals ik vroeger als kind ook at. ( omdat het me werd voorgezet) En het al eerder genoemde bruin brood en kleinere porties.
( Behalve dan kwa groente en fruit)
nee, dat klopt het boek staat ook al lang en breed in de kast. Maar het was voor mij een goede basis om in een ander eetpatroon te komen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:35 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik weet wel dat het niet moeilijk is om zelf menu's te bedenken die gezond zijn
maar goed om te horen dat het bij jou nu zo lukt
maar eigenlijk heb je het boek dan nu ook niet echt meer nodig, toch?
Dat is eigenlij ook de reden dat ik het boek heb gekocht. De recepten zijn lekker en redelijk verantwoord. Er zit ook veel variatie in. Dat is bij het afvallen zo belangrijk. En er zit hier ook al een beetje schot in.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:11 schreef Marloes het volgende:
Mn moeder heeft dat zomerslank boek gekocht, niet dat ik wil gaan Sonja-Bakkeren, maar er staan best lekkere recepten in!
Taart met weinig calorien, salades, spiesjes etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |