Ja, sorry hoor, maar dít vind ik dus echt niet meer normaal.quote:Kinderen van Antwerpse scholen die op schooluitstap gaan krijgen alleen nog halalvlees te eten. Dat besliste het stadsonderwijs van Antwerpen. De afgelopen dagen kregen alle ouders een brief met de mededeling dat op uitstapjes enkel vlees wordt geserveerd dat op rituele wijze is geslacht en dat varkensvlees van het menu verdwijnt.
Geil.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:30 schreef gebruikersnaam het volgende:
whats next? geheelbedekte vrouwen op de wallen?
Maar de hindoes dan? Wat krijgen zij te vreten? Ontbijt-koek? Muesli-burgers?quote:Op maandag 12 februari 2007 18:34 schreef LXIV het volgende:
Nou, de Joden mogen dan in ieder geval ook mee-eten. En ook voor de Christelijke kindjes kan het geen enkel kwaad om hun karbonaadje voor een dag te laten staan.
Er zijn nu eenmaal veel minder Hindoes in België dan dat er moslims zijn. Overigens mogen Hindoes wel vlees eten, er is tenminste geen verbod op, maar geloven sommigen dat het minder goed is voor hun karma.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar de hindoes dan? Wat krijgen zij te vreten? Ontbijt-koek? Muesli-burgers?
Hindoekind: "Maar ik eet geen vlees."quote:Op maandag 12 februari 2007 18:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn nu eenmaal veel minder Hindoes in België dan dat er moslims zijn. Overigens mogen Hindoes wel vlees eten, er is tenminste geen verbod op, maar geloven sommigen dat het minder goed is voor hun karma.
quote:Op maandag 12 februari 2007 18:44 schreef gelly het volgende:
En wie boeit het nou werkelijk wat wat vlaamse schoolkindertjes op hun schoolreisje eten ?
Nou, het is toch logisch dat bij schoolreisjes rekening gehouden wordt met de (religieuze) wensen van de meerderheid. In het geval van Antwerpen denk ik dat dit een moslim-meerderheid.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hindoekind: "Maar ik eet geen vlees."
Docent: "MAAR HET MAG WEL! DUS VREET DIE FUCKING HALAL BURGER NOU MAAR GEWOON!"
quote:Op maandag 12 februari 2007 18:31 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Het schaap kwam van links, ik zeg het je!![]()
MIJ!quote:Op maandag 12 februari 2007 18:44 schreef gelly het volgende:
En wie boeit het nou werkelijk wat wat vlaamse schoolkindertjes op hun schoolreisje eten ?
Hang jezelf maar alvast op, hoef je het allemaal niet mee te maken.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:55 schreef juonjacket het volgende:
in Frankrijk mag je geen hoofddoeken dragen, geen kruis aan een ketting (niets wat je geloof dudelijk maak), maar binnenkort zal het hier net andersom worden...Iedereen een hofddoek, iedereen naar de moskee en iedereen halal vlees....
, tja....
![]()
![]()
Daar zou ik maar niet al te hard op rekenen.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:55 schreef juonjacket het volgende:
in Frankrijk mag je geen hoofddoeken dragen, geen kruis aan een ketting (niets wat je geloof dudelijk maak), maar binnenkort zal het hier net andersom worden...Iedereen een hofddoek, iedereen naar de moskee en iedereen halal vlees....
, tja....
![]()
![]()
quote:Op maandag 12 februari 2007 18:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
MIJ!
EN HET BIER DAN? WAAROM IS ER GODVERDOMME NOG STEEDS GEEN HALALBIER??
Welke tijdschaal zat je aan te denken?quote:Op maandag 12 februari 2007 18:55 schreef juonjacket het volgende:
, tja....
![]()
![]()
binnen 5 jaar misschien....quote:Op maandag 12 februari 2007 18:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Welke tijdschaal zat je aan te denken?
Exact. Alle nachtmerriescenario's komen dus gewoon uit. De islam neemt West-Europa over.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, het is toch logisch dat bij schoolreisjes rekening gehouden wordt met de (religieuze) wensen van de meerderheid. In het geval van Antwerpen denk ik dat dit een moslim-meerderheid.
EN DAN, EN DAN, EN DAN.....quote:Op maandag 12 februari 2007 19:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Exact. Alle nachtmerriescenario's komen dus gewoon uit. De islam neemt West-Europa over.
Omdat een paar vlaamse schoolkindertjes geen ham op de boterham krijgen ? Er bestaat medicatie tegen paranoïa, dat weet je ?quote:Op maandag 12 februari 2007 19:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Exact. Alle nachtmerriescenario's komen dus gewoon uit. De islam neemt West-Europa over.
is dat nou niet eng.....quote:Op maandag 12 februari 2007 19:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ritueel slachten is helemaal niet wreed, maar juist vrij diervriendelijk en met respect voor het dier.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:06 schreef Lemmeb het volgende:
Wel grappig dat je ineens niemand meer hoort over de nogal schandalige, dieronvriendelijke slachtmethode die aan halalvlees ten grondslag ligt. Als onze bomenknuffelende vrienden moet kiezen tussen moslims en dierenwelzijn, winnen blijkbaar de moslims. Zover zijn we al.
HAHAHAHAHA ongelofelijke geindoctrineerde dombo!quote:Op maandag 12 februari 2007 19:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ritueel slachten is helemaal niet wreed, maar juist vrij diervriendelijk en met respect voor het dier.
Sja, als ik een boomknuffelaar zou zijn. Ik vind het trouwens grappiger dat iemand die kennelijk iets tegen boomknuffelaars heeft ineens zelf dierenrechtenactivist wordt omdat er moslims bij betrokken zijn. Want zeg nou zelf, het kan je geen zier schelen hoe dieren worden geslacht of wat kinderen op de boterham krijgen, je grijpt elke kans aan om eens lekker op moslims te kotsen en je paranoïde wereldbeeld te progageren. Eigenlijk ben je best een triest geval.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:06 schreef Lemmeb het volgende:
Wel grappig dat je ineens niemand meer hoort over de nogal schandalige, dieronvriendelijke slachtmethode die aan halalvlees ten grondslag ligt. Als onze bomenknuffelende vrienden moet kiezen tussen moslims en dierenwelzijn, winnen blijkbaar de moslims. Zover zijn we al.
Wat lul, je nou weer, ontzettende nitwit? Ik zeg toch nergens dat die dieren mij wat interesseren?quote:Op maandag 12 februari 2007 19:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Sja, als ik een boomknuffelaar zou zijn. Ik vind het trouwens grappiger dat iemand die kennelijk iets tegen boomknuffelaars heeft ineens zelf dierenrechtenactivist wordt omdat er moslims bij betrokken zijn.
Kijk, als er in een Antwerps schoolklasje nu 20 Mohammeds, 3 Sjefke's en één Moos zitten, dan is het toch niet meer dan logisch om Halal-vlees mee te nemen op schoolreis. Daar kunnen ze allen van eten. Wanneer hesp gegeten wordt, kunnen de Mohammeds en Moos al niet mee-eten.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:08 schreef Lemmeb het volgende:
Enkele users hierboven denken blijkbaar dat ze nog grappig zijn met hun bagatelliserende opmerkingen over deze gevaarlijke (want precedentscheppende) vorm van religieuze dwang. Hoe dom en blind kan een mens zijn.
Als je op de man gaat spelen, dan is het einde discussie wmb.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:09 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
HAHAHAHAHA ongelofelijke geindoctrineerde dombo!
[...]
Nou, als je de ene slachtmethode wreder dan de andere vindt zegt het je kennelijk wel wat.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat lul, je nou weer, ontzettende nitwit? Ik zeg toch nergens dat die dieren mij wat interesseren?
Bijvoorbeeld: zonder verdoving keel doorsnijden, even een stapje terugdoen en dood laten bloeden. Ik heb het als kind weleens gezien. Is best grappig, zo'n koe met doorgesneden keel die nog 'boehoe!' probeert te roepen terwijl het bloed alle kanten uitspuit.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:09 schreef ShaoliN het volgende:
Opzich niet verkeerd om voor een alternatief te kiezen waar niemand moeite mee heeft. Maar wat moet ik verstaan onder ritueel slachten? Eerst van achter nemen voor je het op je boterham legt?
Mwah, grappig.. Het lijkt me vooral inefficient.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld: zonder verdoving keel doorsnijden, even een stapje terugdoen en dood laten bloeden. Ik heb het als kind weleens gezien. Is best grappig, zo'n koe met doorgesneden keel die nog 'boehoe!' probeert te roepen terwijl het bloed alle kanten uitspuit.
Misschien moet je zelf ook eens normaal reageren, in plaats van meteen mijn post in het belachelijk te trekken. Dat zou een hoop schelen.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je op de man gaat spelen, dan is het einde discussie wmb.
Ach gut. Die arme verzuurde gelly kan de discussie weer eens niet winnen en gaat weer op deze gebruikelijke toer. Jij bent ook zo voorspelbaar.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:13 schreef gelly het volgende:
Oh, je hebt gewoon onverwerkte trauma's uit je jeugd. Dat verklaart een hoop.
Dat ook.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:13 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Mwah, grappig.. Het lijkt me vooral inefficient.
Je bedoelde deze post waarop ik enigzins chargeerde?quote:Op maandag 12 februari 2007 19:13 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Misschien moet je zelf ook eens normaal reageren, in plaats van meteen mijn post in het belachelijk te trekken. Dat zou een hoop schelen.
Daar had je het zelf naar gemaakt, imho.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Briljant wat een argumentatie weer!quote:Op maandag 12 februari 2007 19:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je bedoelde deze post waarop ik enigzins chargeerde?
[..]
Daar had je het zelf naar gemaakt, imho.
Was er een discussie ? Die heb ik even gemist dan. Misschien worden mensen wel een beetje moe van je en figuren als jou die enkel discusieëren in de vorm van "De moslims nemen Europa over ! Het is allemaal tuig ! D'r uit met ze !"quote:Op maandag 12 februari 2007 19:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ach gut. Die arme verzuurde gelly kan de discussie weer eens niet winnen en gaat weer op deze gebruikelijke toer. Jij bent ook zo voorspelbaar.
Op een openbaar forum moet je je mening kunnen geven lijkt me. Hoe bekrompen deze ook mogen wezen.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Was er een discussie ? Die heb ik even gemist dan. Misschien worden mensen wel een beetje moe van je en figuren als jou die enkel discusieëren in de vorm van "De moslims nemen Europa over ! Het is allemaal tuig ! D'r uit met ze !"Dus ik zou zeggen : steek je mening lekker in je hol of typ het in een leeg Word document, maar je hoeft het hier niet te posten onder het mom van "discussie voeren". Dank u.
HAHAHAHA wat jammer nou dat jij geen moderator bent!quote:Op maandag 12 februari 2007 19:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Was er een discussie ? Die heb ik even gemist dan. Misschien worden mensen wel een beetje moe van je en figuren als jou die enkel discusieëren in de vorm van "De moslims nemen Europa over ! Het is allemaal tuig ! D'r uit met ze !"Dus ik zou zeggen : steek je mening lekker in je hol of typ het in een leeg Word document, maar je hoeft het hier niet te posten onder het mom van "discussie voeren". Dank u.
Ja, prima, maar noem het dan geen discussie.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:20 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Op een openbaar forum moet je je mening kunnen geven lijkt me. Hoe bekrompen deze ook mogen wezen.
Kijk, dat de Islam West-Europa overneemt staat buiten kijf. Iedereen met een béétje gevoel voor statistiek en demografie kan dat op zijn tien vingers natellen. Vijf of tien jaar lijkt me wat kort door de bocht, maar binnen vijftig of honderd jaar zullen de moslims hier in ieder geval een meerderheid vormen.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Alhoewel niet geheel onlogisch klinkt dit mij allemaal net wat te fatalistisch. Rest mij alleen nog de vraag: wanneer ga jij je tot de islam bekeren? Of ben je al bekeerd?quote:Op maandag 12 februari 2007 19:23 schreef LXIV het volgende:
Kijk, dat de Islam West-Europa overneemt staat buiten kijf. Iedereen met een béétje gevoel voor statistiek en demografie kan dat op zijn tien vingers natellen. Vijf of tien jaar lijkt me wat kort door de bocht, maar binnen vijftig of honderd jaar zullen de moslims hier in ieder geval een meerderheid vormen.
Het punt is echter dat wij niet door de islam verdreven worden, maar dat de moslims een vacuum opvullen dat door ons zelf gecreëerd is. Door het feminisme, de dalende vruchtbaarheid (kinderen per vrouw), de politieke afkeur van het gezinsleven, de steeds verder gaande ontaarding en boven alles de grenzeloze hang naar materieel genot heeft het Westen de dominante positie die het aan het begin van de vorige eeuw had helemaal verspeeld.
Iedere succesvolle cultuur die zichzelf toestaat decadent te worden tekent voor zijn eigen ondergang. En andere volkeren stromen dan binnen. Niks nieuws onder de zon. Waren het de moslims niet geweest, dan een ander volk.
Nou, ik ben benieuwd. Laat eens een fraaie berekening zien.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iedereen met een béétje gevoel voor statistiek en demografie kan dat op zijn tien vingers natellen.
Nee hoor, ik ben gewoon Rooms Katholiek, zoals een Brabander betaamd.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Alhoewel niet geheel onlogisch klinkt dit mij allemaal net wat te fatalistisch. Rest mij alleen nog de vraag: wanneer ga jij je tot de islam bekeren? Of ben je al bekeerd?
Toen wisten we nog raad met kinderen met een afwijkende broodbelegvoorkeur!quote:Op maandag 12 februari 2007 19:30 schreef LXIV het volgende:
Vergeet niet dat nog geen honderd jaar geleden Europese vlaggen over de gehele aardbol wapperden.
Nou, het aantal moslims in Nederland is de afgelopen 13 jaar verdubbeld, van ongeveer 470.000 tot een miljoen.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:30 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou, ik ben benieuwd. Laat eens een fraaie berekening zien.
Ik bedoelde eigenlijk op basis van realistische cijfers, zoals ze bekend zijn.quote:
Dan vreet je maar konijnenvoer geitenneuker!quote:Op maandag 12 februari 2007 19:52 schreef Youssef het volgende:Mooi initiatief. Dit is ook een van de redenen dat ik vaak niet deel kan nemen aan uitstapjes met christen honden en andere faggots. Echt een goede maatregel
![]()
En zo zien we het graag! De kiem voor radicalisering is gelegd!quote:Op maandag 12 februari 2007 19:52 schreef Youssef het volgende:Mooi initiatief. Dit is ook een van de redenen dat ik vaak niet deel kan nemen aan uitstapjes met christen honden en andere faggots. Echt een goede maatregel
![]()
Klopt, maar tripjes langer dan een paar dagen worden toch wel wat lastiger. Nu dus een groot voordeel en een stuk minder koppijn en discussies rond tripjes. Niemand wordt er in principe slechter van, de groep van meegaande mensen wordt alleen maar groterquote:Op maandag 12 februari 2007 19:54 schreef MinderMutsig het volgende:
Dan vreet je maar konijnenvoer geitenneuker!![]()
Sja, op de één of andere manier lijken brabanders geen dag zonder varkensvlees te kunnen. Wat zou het zijn ?quote:Op maandag 12 februari 2007 19:56 schreef Youssef het volgende:
[..]
Oh wacht... sommigen willen doen geloven dat ze er slechter van worden
Nee, absoluut niks mis mee. Dat de dieren gewoon afgeslacht worden is uiteraard niet erg.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:34 schreef Ringo het volgende:
Niks mis met halal vlees, trouwens. Maar wel een stupide maatregel; ga dan idd voor vegetarisch, all the fucking way -- en onbespoten groente graag.
Daar begint het al: dat zijn cijfers die niet helemaal te toetsen zijn. In de zin dat niet goed te onderscheiden valt wie van dat miljoen echt praktizeert. Als dat hele miljoen namelijk ineens de moskee in zou willen, dan zou het never nooit niet passen. Met die cijfers wordt iedereen die een bepaalde etnische achtergrond heeft op één hoop gegooid, terwijl een groot deel vermoedelijk beter past onder het kopje atheïst.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, het aantal moslims in Nederland is de afgelopen 13 jaar verdubbeld, van ongeveer 470.000 tot een miljoen.
Gezien de nog immer aanwezige immigratie, alsmede de lage vruchtbaarheid van de Nederlandse autochtone vrouw (1,52 kind per vrouw), en de veel hogere vruchtbaarheid van islamitische vrouwen krijg je dan ongeveer deze grafiek:
[afbeelding]
(Die nog enigzins geflatteerd wordt door het feit dat de leeftijdsopbouw onder moslims veel gunstiger uitpakt. Zij zijn in het algemeen nog jong en beginnen nog aan een gezin, de Nederlanders worden steeds ouder en grijzer)
Een andere zienswijze:
Een Nederlands echtpaar (2) krijgt zijn 1,55 kind. Dat betekend dat er iedere generatie (25 jr) nog maar 75% overblijft.
Een Turk (1), die een vrouw laat overkomen en vervolgens trouwt en drie kinderen krijgt telt voor 300% in de volgende generatie.
Dus van de 100 Nederlanders van de ene generatie zijn er de volgende generatie nog 75, van de 100 Turken echter 300. Dat is een factor 4!
Tweede- en derdegeneratie moslims krijgen inderdaad steeds minder kinderen, alhoewel hun vruchtbaarheid gemiddeld toch hoger blijft. Vergeet echter niet dat iedere gezinshereniging opnieuw leidt tot een eerste generatie, dus tot hoge geboortecijfers.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk op basis van realistische cijfers, zoals ze bekend zijn.
Dan mag jij me uitleggen hoe moslims ooit een meerderheid kunnen vormen uitgaande van het feit dat ook deze groep steeds minder kinderen krijgt, 2.nogwat , er ook binnen deze groep sprake is van emigratie en remigratie, en ook binnen deze groep geloof als steeds minder belangrijk wordt ervaren.
Je mag nog een poging wagen. Van 1 miljoen naar 15 miljoen. Wanneer is het omslagpunt. Ik wacht in spanning.
Er zijn meer varkens dan mensen in Noord-Brabant.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Sja, op de één of andere manier lijken brabanders geen dag zonder varkensvlees te kunnen. Wat zou het zijn ?
Vegetariërs doen het er goed op?quote:Op maandag 12 februari 2007 19:56 schreef Youssef het volgende:
[..]
Klopt, maar tripjes langer dan een paar dagen worden toch wel wat lastiger. Nu dus een groot voordeel en een stuk minder koppijn en discussies rond tripjes. Niemand wordt er in principe slechter van, de groep van meegaande mensen wordt alleen maar groter![]()
Oh wacht... sommigen willen doen geloven dat ze er slechter van worden
Daar heb je wel gelijk in. Wanneer de christenen in Nederland ook op die manier geteld zouden worden, dan zouden we ook zes miljoen katholieken hebben.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Daar begint het al: dat zijn cijfers die niet helemaal te toetsen zijn. In de zin dat niet goed te onderscheiden valt wie van dat miljoen echt praktizeert. Als dat hele miljoen namelijk ineens de moskee in zou willen, dan zou het never nooit niet passen. Met die cijfers wordt iedereen die een bepaalde etnische achtergrond heeft op één hoop gegooid, terwijl een groot deel vermoedelijk beter past onder het kopje atheïst.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Nederland
Zie onder noot 1. En 2.
Daar heb je wel gelijk in. Wanneer de christenen in Nederland ook op die manier geteld zouden worden, dan zouden we ondertussen ook zes miljoen katholieken hebben.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Daar begint het al: dat zijn cijfers die niet helemaal te toetsen zijn. In de zin dat niet goed te onderscheiden valt wie van dat miljoen echt praktizeert. Als dat hele miljoen namelijk ineens de moskee in zou willen, dan zou het never nooit niet passen. Met die cijfers wordt iedereen die een bepaalde etnische achtergrond heeft op één hoop gegooid, terwijl een groot deel vermoedelijk beter past onder het kopje atheïst.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Nederland
Zie onder noot 1. En 2.
Eerlijk gezegd interesseert me dat vrij weinig ja.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:57 schreef Marijke236 het volgende:
[..]
Nee, absoluut niks mis mee. Dat de dieren gewoon afgeslacht worden is uiteraard niet erg.
Een beetje dit idee dus. (En vergeet ook het vermakelijke deel 1 niet!)quote:Op maandag 12 februari 2007 19:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld: zonder verdoving keel doorsnijden, even een stapje terugdoen en dood laten bloeden. Ik heb het als kind weleens gezien. Is best grappig, zo'n koe met doorgesneden keel die nog 'boehoe!' probeert te roepen terwijl het bloed alle kanten uitspuit.
Ach meisje toch, ik heb wel eens een hap uit een kip genomen zónder hem eerst te slachten. Dát was pas zielig!quote:Op maandag 12 februari 2007 19:57 schreef Marijke236 het volgende:
[..]
Nee, absoluut niks mis mee. Dat de dieren gewoon afgeslacht worden is uiteraard niet erg.
Nee, daar zijn het dieren voor. Die eten wij.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:57 schreef Marijke236 het volgende:
[..]
Hangt dus helemaal af van de situatie. Zijn het schuimbekkende fundi's, allemaal, of is het net zo'n divers zootje als nu?quote:Op maandag 12 februari 2007 20:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in. Wanneer de christenen in Nederland ook op die manier geteld zouden worden, dan zouden we ondertussen ook zes miljoen katholieken hebben.
Maar hoe dan ook, stel dat we wél 6 miljoen moslims hebben in 2040. Zou je daar een probleem mee hebben?
Wel eens een slachthuis gezien?quote:Op maandag 12 februari 2007 20:39 schreef Lemmeb het volgende:
Boehoewoewoehoe!!!
(wel tot over de helft kijken, dan wordt het filmpje pas ècht leuk)
nou die heb je dan dus nu .. eentje vegetarisch en eentje met vlees, alleen dat dat vlees dan halal is ..quote:Op maandag 12 februari 2007 20:05 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Vegetariërs doen het er goed op?
Maar volgens mij snap je mijn punt niet. Ik vind het niet terecht dat een hele groep zich aan moet passen aan de behoeften van een deel daarvan.
Dat vind ik in deze situatie niet terecht en dus ook niet in jouw situatie. Als er verschillende behoeften zijn kan je daar gewoon rekening mee houden. Twee keuze menu's en daar moet iedereen het maar mee doen.
Werkt prima als mensen maar willen.![]()
Het principe is dat je vreemdeling in je eigen land wordt jij moet je aanpassen aan hun en dat is fout. Dan zou het zo moeten zijn dat varkensvlees beschikbaar blijft en er voor hun halal is.. Niet alleen halal dat is fout.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Sja, op de één of andere manier lijken brabanders geen dag zonder varkensvlees te kunnen. Wat zou het zijn ?
Precies dit gaat een tikje te ver allemaal.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 05:38 schreef niet_links het volgende:
[..]
Het principe is dat je vreemdeling in je eigen land wordt jij moet je aanpassen aan hun en dat is fout. Dan zou het zo moeten zijn dat varkensvlees beschikbaar blijft en er voor hun halal is.. Niet alleen halal dat is fout.
Hallo fokidioot, je bent er weer snel bij om een topic te verneuken dat je niet aanstaat. Hoe doorzichtig!quote:Op maandag 12 februari 2007 18:31 schreef gelly het volgende:
Ga je ergens anders druk over maken hysterisch wijf.
Jij eet levend vlees?quote:Op maandag 12 februari 2007 19:57 schreef Marijke236 het volgende:
[..]
Hoi fokjosti, je bent er weer snel bij om users met een andere mening voor debiel uit te maken. Hoe doorzichtig!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 06:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Hallo fokidioot, je bent er weer snel bij om een topic te verneuken dat je niet aanstaat. Hoe doorzichtig!
So? Wij zijn inmiddels een paar tientallen jaren verder, en het lijkt mij dat 'hunnie' maar een inhaalslag naar onze eeuw moeten maken, niet dat wij een stap terug moeten zetten om een paar verdwaalde Moslims op te pikken.quote:Op maandag 12 februari 2007 22:37 schreef multatuli het volgende:
Dat 'ritueel slachten' was niet zo lang geleden ook nog de methode die we hier en in de omliggende landen gebruikten.
Jouw vlees leeft nog als het op je bord ligt?quote:Op maandag 12 februari 2007 19:57 schreef Marijke236 het volgende:
[..]
Nee, dat er rekening gehouden wordt met andersgelovigen is niet errug, maar het slaat zover door dat niet-moslims zich geheel aan moeten passen aan de gebruiken van de moslims. En dat vind ik inderdaad te ver gaan.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:58 schreef Mwanatabu het volgende:
Tjemig, als ik nier net een treurwilg aan het opvrolijken was zou ik me hier druk over maken.
Pemig zeg, er wordt rekening gehouden met een bevolkingsgroep. Er-rug.
Ja, heb je gelijk in. En als dit nu alleen zou gelden voor scholen met voornamelijk moslimkinderen dan had ik er ook geen probleem mee. Maar het telt voor ALLE scholen.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kijk, als er in een Antwerps schoolklasje nu 20 Mohammeds, 3 Sjefke's en één Moos zitten, dan is het toch niet meer dan logisch om Halal-vlees mee te nemen op schoolreis. Daar kunnen ze allen van eten. Wanneer hesp gegeten wordt, kunnen de Mohammeds en Moos al niet mee-eten.
Wanneer ik een feestje geef, en van de 20 mensen die ik uitnodig lusten er 18 geen haring, dan haal ik ook zalm.
Precies. Zo hebben wij het op de basisschool van onze kinderen ook gedaan. En de moslimkindjes gingen gewoon mee op schoolreis. Ze aten dan dus geen frikandellen, maar wel gewoon een patatje. Van niet halal geslachte aardappelen, overigens.quote:Op maandag 12 februari 2007 20:05 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Vegetariërs doen het er goed op?
Maar volgens mij snap je mijn punt niet. Ik vind het niet terecht dat een hele groep zich aan moet passen aan de behoeften van een deel daarvan.
Dat vind ik in deze situatie niet terecht en dus ook niet in jouw situatie. Als er verschillende behoeften zijn kan je daar gewoon rekening mee houden. Twee keuze menu's en daar moet iedereen het maar mee doen.
Werkt prima als mensen maar willen.![]()
Ik heb nergens in dit topic gewezen naar de Islam. Vind dit gewoon een zeer achterlijke beslissing van dat stadsbestuur.quote:Op maandag 12 februari 2007 20:28 schreef Mirage het volgende:
briljante actie![]()
ik vind het ongelooflijk overdreven gekut...
als je dan toch wat wil ga dan inderdaad gelijk voor vegetarisch...
Het aparte aan dit verhaal is dat het weer eens een beslissing van bovenaf was...
en men gelijk gaat vingerwijzen en bleren dat de ISlam de westerse wereld overneemt...
ik zie echter nergens staan dat dit afgedwongen is (of ik heb er overheen gelezen ?) ...
ik lees dat het "stadsonderwijs" dit besloten heeft.
Precies.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 05:38 schreef niet_links het volgende:
Het principe is dat je vreemdeling in je eigen land wordt jij moet je aanpassen aan hun en dat is fout. Dan zou het zo moeten zijn dat varkensvlees beschikbaar blijft en er voor hun halal is.. Niet alleen halal dat is fout.
Wat heeft halal vlees met "hysterisch wijf" te maken?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 08:37 schreef t-8one het volgende:
[..]
Hoi fokjosti, je bent er weer snel bij om users met een andere mening voor debiel uit te maken. Hoe doorzichtig!
Er word * omgekeerd * rekening gehouden met een bevolkings groep en ja, ik vind dat óók erg.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:58 schreef Mwanatabu het volgende:
Tjemig, als ik nier net een treurwilg aan het opvrolijken was zou ik me hier druk over maken.
Pemig zeg, er wordt rekening gehouden met een bevolkingsgroep. Er-rug.
gelly noemt hier iemand zomaar een hysterisch wijf...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 06:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Hallo fokidioot, je bent er weer snel bij om een topic te verneuken dat je niet aanstaat. Hoe doorzichtig!
Ik moet helemaal niks.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Er word * omgekeerd * rekening gehouden met een bevolkings groep en ja, ik vind dat óók erg.![]()
Wij moeten niet gedwongen worden met hun mee te eten maar ZIJ moeten zich aanpassen, ze hoeven niet te eten wat wij eten, maar WIJ horen niet gedwongen te worden om te eten wat zij persé willen eten.
Het is HUN probleem en ik vind het ongehoord dat kinderen al geleerd word dat zij zich moeten aan passen aan de onverdraagzame mentaliteit van de moslims![]()
Moslimvarken vind ik heel aangenaam klinken. Noem mij maar vaker zo.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Extreem jammer weer. Weer een aanpassing van ons naar die moslimvarkens toe. Héél jammer.
owja, ik mag ze moslimvarkens noemen want christenhond wordt in dit topic ook toegestaan!
staat genoteerd.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moslimvarken vind ik heel aangenaam klinken. Noem mij maar vaker zo.
Is dit een doodsbedreiging aan het adres van God?quote:Op maandag 12 februari 2007 19:35 schreef Ringo het volgende:
En nóg is god niet dood. NOG STEEDS NIET. Die hele kanker-almacht -- aan het gas ermee.
Als je moslim bent wélquote:
Is dat de boodschap denk je? Of is het meer iets in de richting van "we eten iets wat we allemaal kunnen eten"?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Er word * omgekeerd * rekening gehouden met een bevolkings groep en ja, ik vind dat óók erg.![]()
Wij moeten niet gedwongen worden met hun mee te eten maar ZIJ moeten zich aanpassen, ze hoeven niet te eten wat wij eten, maar WIJ horen niet gedwongen te worden om te eten wat zij persé willen eten.
Het is HUN probleem en ik vind het ongehoord dat kinderen al geleerd word dat zij zich moeten aan passen aan de onverdraagzame mentaliteit van de moslims![]()
Dat heeft verder weinig met die Turken te maken, D66 zijn gewoon een stel draaikonten die met iedereen het nest induiken als ze dat zo uitkomt. Een ander woord hiervoor is hoeren. De Turken komen er ook nog wel achter dat die partij hen niks te bieden heeft, en de rest van Nederland kijkt D66 al met de nek aan.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:15 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik snap het hele hysterische "oh mijn god ze nemen ons over" toontje niet zolang:
-er een miljoen moslims(?) in Nederland schijnen te zijn en er desondanks geen enkele "moslimzetel" komt
-er 400.000 Turken -politiek gezien het actiefst en gemotiveerdst- in Nederland zijn met stemadvies D66 en daar geen explosieve groei van die partij uit voorkomt
Ja, triest betweterig figuur. Ik heb er zelfs gewerkt. En ik kan je vertellen dat het er daar tegenwoordig heel wat minder dieronvriendelijk aan toe gaat dan op het door jou gequote filmpje (dat je ongetwijfeld niet tot het einde hebt afgekeken, anders had je wel wat anders geroepen).quote:Op maandag 12 februari 2007 22:37 schreef multatuli het volgende:
[..]
Wel eens een slachthuis gezien?
We hebben het over D66 he, dus een stabilisatie ipv een halvering was al opvallend geweest.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:15 schreef Mwanatabu het volgende:
- in Nederland zijn met stemadvies D66 en daar geen explosieve groei van die partij uit voorkomt
Ies niet halal. Bij halal slachten mag het dier nl. niet onnodig in de stress raken doordat ernaast andere dieren geslacht worden.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:42 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, triest betweterig figuur. Ik heb er zelfs gewerkt. En ik kan je vertellen dat het er daar tegenwoordig heel wat minder dieronvriendelijk aan toe gaat dan op het door jou gequote filmpje (dat je ongetwijfeld niet tot het einde hebt afgekeken, anders had je wel wat anders geroepen).
Het grappige (en verontrustende) is nu juist, dat als jij mij vijf jaar geleden had horen roepen dat de Belgische kindertjes over vijf jaar verplicht zouden worden halalvoer te eten tijdens schooluitstapjes (hetgeen niet zo gek zou zijn, aangezien ik dat soort dingen vijftien jaar geleden al voorspelde), types zoals jij mij compleet voor gek verklaard zouden hebben. Dan was ik een "xenofoob" geweest, een "racist" en bovenal "bang voor het niet bestaande islamspook".quote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:15 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik snap het hele hysterische "oh mijn god ze nemen ons over" toontje niet zolang:
-er een miljoen moslims(?) in Nederland schijnen te zijn en er desondanks geen enkele "moslimzetel" komt
-er 400.000 Turken -politiek gezien het actiefst en gemotiveerdst- in Nederland zijn met stemadvies D66 en daar geen explosieve groei van die partij uit voorkomt
Vertel dat die moslims op dat filmpje maar. Vertel ze dan ook meteen dat het verboden is om het beest te fileren terwijl het nog "Boehoe*gorgeldegorgel*hoeboe!!!" roept.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ies niet halal. Bij halal slachten mag het dier nl. niet onnodig in de stress raken doordat ernaast andere dieren geslacht worden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Halal_en_haram
En dan? Stemmen ze ineens allemaal VVD of wat dan ook?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat heeft verder weinig met die Turken te maken, D66 zijn gewoon een stel draaikonten die met iedereen het nest induiken als ze dat zo uitkomt. Een ander woord hiervoor is hoeren. De Turken komen er ook nog wel achter dat die partij hen niks te bieden heeft, en de rest van Nederland kijkt D66 al met de nek aan.
Nee hoor. Ik scheld niet zo snel. Ik zou je alleen toen al gevraagd hebben wat het probleem was als er eten werd geserveerd bij uitstapjes waar iedereen van kon eten.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het grappige (en verontrustende) is nu juist, dat als jij mij vijf jaar geleden had horen roepen dat de Belgische kindertjes over vijf jaar verplicht zouden worden halalvoer te eten tijdens schooluitstapjes (hetgeen niet zo gek zou zijn, aangezien ik dat soort dingen vijftien jaar geleden al voorspelde), types zoals jij mij compleet voor gek verklaard zouden hebben. Dan was ik een "xenofoob" geweest, een "racist" en bovenal "bang voor het niet bestaande islamspook".
Kun je dat ook onderbouwen zonder gilwoorden als "islamoverheersing" en dergelijke voorgekauwde meuk?quote:Nu is het inmiddels werkelijkheid en zijn we gewoon weer een stapje verder afgedaald op de glijdende schaal van de islamoverheersing. En uiteraard blijft je argumentatie hetzelfde, want jij weet gewoon niet beter.
Ik wou jou eigenlijk vertellen dat dit niet exemplarisch is voor halal slacht.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:00 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Vertel dat die moslims op dat filmpje maar. Vertel ze dan ook meteen dat het verboden is om het beest te fileren terwijl het nog "Boehoe*gorgeldegorgel*hoeboe!!!" roept.
Ik ken jouw argumentatie inmiddels wel, en die was vroeger zelfs nog erger, nog dogmatischer dan nu. Het is echt niet voor het eerst dat ik met jou over dit soort zaken in de clinch lig. Alleen gaf je vroeger, in het begin, tenminste nog eerlijk toe dat je het zo opneemt voor allerhande uit het buitenland afkomstig tuig, omdat je bang was voor de toekomst van je gekleurde kindje.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik scheld niet zo snel. Ik zou je alleen toen al gevraagd hebben wat het probleem was als er eten werd geserveerd bij uitstapjes waar iedereen van kon eten.
Wat valt er te onderbouwen? Het is toch werkelijkheid geworden? We zijn toch een stapje verder afgedaald op de glijdende schaal van de islamoverheersing? Je argumentatie is toch gewoon hetzelfde gebleven?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:04 schreef Mwanatabu het volgende:Kun je dat ook onderbouwen zonder gilwoorden als "islamoverheersing" en dergelijke voorgekauwde meuk?
Beetje raar dat je jezelf overgeeft aan de hindoes. Voordat je het weet grijpen hindoefundamentalisten de macht in Nederland en is het uit met de pret in Nederland.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar de hindoes dan? Wat krijgen zij te vreten? Ontbijt-koek? Muesli-burgers?
Heee, jij zou hier toch nooit meer terugkomen?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:13 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat valt er te onderbouwen? Het is toch werkelijkheid geworden? We zijn toch een stapje verder afgedaald op de glijdende schaal van de islamoverheersing? Je argumentatie is toch gewoon hetzelfde gebleven?
Wat een gelul. En wat een (voor jou helaas nodige) zielige steek onder water ook...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik ken jouw argumentatie inmiddels wel, en die was vroeger zelfs nog erger, nog dogmatischer dan nu. Het is echt niet voor het eerst dat ik met jou over dit soort zaken in de clinch lig. Alleen gaf je vroeger, in het begin, tenminste nog eerlijk toe dat je het zo opneemt voor allerhande uit het buitenland afkomstig tuig, omdat je bang was voor de toekomst van je gekleurde kindje.
Klopt, maar ik ben van gedachten veranderd. Ik werd weer geunpermband, dat kan blijkbaar.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heee, jij zou hier toch nooit meer terugkomen?
Absoluut geen gelul. Hooguit jammer dat de search voor geen meter werkt.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat een gelul. En wat een (voor jou helaas nodige) zielige steek onder water ook...
Hoe dan? Mijn (inmiddels 3quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Absoluut geen gelul. Hooguit jammer dat de search voor geen meter werkt.
*Lift.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:32 schreef Mutant01 het volgende:
Moslimvarken vind ik heel aangenaam klinken. Noem mij maar vaker zo.
De welbekende uitspraak "Gelukkig kende ik de islam eerder dan ik de moslims leerde kennen" ... gaat bij jou dus helaas niet opquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:00 schreef Lemmeb het volgende:
Vertel dat die moslims op dat filmpje maar. Vertel ze dan ook meteen dat het verboden is om het beest te fileren terwijl het nog "Boehoe*gorgeldegorgel*hoeboe!!!" roept.
Dat is ook de 1 van de meest ingeburgerde fouten bij onze importmoslims.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 08:47 schreef Gia het volgende:
Precies. Zo hebben wij het op de basisschool van onze kinderen ook gedaan. En de moslimkindjes gingen gewoon mee op schoolreis. Ze aten dan dus geen frikandellen, maar wel gewoon een patatje. Van niet halal geslachte aardappelen, overigens.
Dat schreef je ooit, in een feedbakctopic meen ik. Je was bang dat jouw kind ook de dupe zou worden van de stigmatisering.quote:
Gefeliciteerd met je drie kinderen. Zo te horen heb je hen uitstekend opgevoed. Magoed, ga liever gewoon eens hier op in:quote:Mijn (inmiddels 3) kinderen zijn half Armeens, en dus geen moslim. Ze eten tevens alles wat de pot schaft, en mijn pot is dus niet halal.
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:13 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat valt er te onderbouwen? Het is toch werkelijkheid geworden? We zijn toch een stapje verder afgedaald op de glijdende schaal van de islamoverheersing? Je argumentatie is toch gewoon hetzelfde gebleven?
Dat klopt. Maar dat wil niet zeggen dat ik om dat te voorkomen alles (of überhaupt iets) goed ga praten. Ik snap dus alleen het probleem niet van een besluit om eten dat voor iedereen kan mee te nemen voortaan. Of je het nou halal, koosjer of multiculti noemt, het blijft te pruimen voor iedereen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat schreef je ooit, in een feedbakctopic meen ik. Je was bang dat jouw kind ook de dupe zou worden van de stigmatisering.
Oh ik heb geloof ik een keer de term janken gebruikt in je allerlaatste topic waarin je uti je slof schoot over al die allochtone, profiterende patiënten terwijl jouw vader (hoe is het daar overigens mee?) ook zorg nodig had. Dat vond ik nogal grof namelijk, om zelfs daarvan nog een allochtonen-bashtopic te maken terwijl het over zorg voor mensen ging.quote:Anyway, ik kan me daar wel wat bij voorstellen, zo gek vind ik dat niet. Maar ga dan niet roepen dat je vroeger altijd heel redelijk was in je bewoordingen
Ik zie het niet als 'afdalen" of "islamitische overheersing" als er wordt besloten tot het meebrengen van halal voedsel. Jij wel.quote:en dat je gevraagd zou hebben "wat het probleem was als er eten werd geserveerd bij uitstapjes waar iedereen van kon eten." Want dat is gewoon niet waar: je zou het probleem gewoon ontkend hebben en mij de zwarte piet toegeschoven hebben.
[..]
Gefeliciteerd met je drie kinderen. Zo te horen heb je hen uitstekend opgevoed. Magoed, ga liever gewoon eens hier op in:
Dit gaat gewoon negens over, deze maatregel is alleen maar bedoeld om moslims te plezieren. Die moslimkindertjes kunnen net zo goed 'gewoon' vlees eten. Dat is goedkoper, veel diervriendelijker en het is te pruimen voor iedereen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:45 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat klopt. Maar dat wil niet zeggen dat ik om dat te voorkomen alles (of überhaupt iets) goed ga praten. Ik snap dus alleen het probleem niet van een besluit om eten dat voor iedereen kan mee te nemen voortaan. Of je het nou halal, koosjer of multiculti noemt, het blijft te pruimen voor iedereen.
Dat is gewoon de volgende stap, wacht maar af.quote:Dat is nogal een verschil met het eisen dat niet-moslims geen bammetjes met ham mee mogen brengen, of dat ze zich moeten bedekken. Dat is een eis ten nadele van de anderen.
Volgens mij was dat dit topic maar daarin vind ik niet precies terug wat jij hierboven zegt. Wel terecht geklaag over een allochtone hoofdpleeg die geen woord Nederlands sprak.quote:Oh ik heb geloof ik een keer de term janken gebruikt in je allerlaatste topic waarin je uti je slof schoot over al die allochtone, profiterende patiënten terwijl jouw vader (hoe is het daar overigens mee?) ook zorg nodig had. Dat vond ik nogal grof namelijk, om zelfs daarvan nog een allochtonen-bashtopic te maken terwijl het over zorg voor mensen ging.
Ik kon er zelfs nog wel een zwaaismiley bijgeplaatsthebben
Nee, jij ziet het als de normaalste zaak van de wereld. Zoals jij het straks ook als de normaalste zaak van de wereld zal zien dat je met een hoofddoek op zal moeten lopen. Het maakt jou allemaal niet uit.quote:Ik zie het niet als 'afdalen" of "islamitische overheersing" als er wordt besloten tot het meebrengen van halal voedsel. Jij wel.
Leer Nederlands, en post dan je bericht overnieuw.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:55 schreef juonjacket het volgende:
, tja....
![]()
![]()
Waarom zou je dat willen?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dit gaat gewoon negens over, deze maatregel is alleen maar bedoeld om moslims te plezieren. Die moslimkindertjes kunnen net zo goed 'gewoon' vlees eten. Dat is goedkoper, veel diervriendelijker en het is te pruimen voor iedereen.
[..]
Doe ik.quote:Dat is gewoon de volgende stap, wacht maar af.
[..]
Maakt mij zeker wel uit. Ik zie het alleen niet gebeuren en ben er dus ook niet bang voor. Mij krijgen ze niet aan de hoofddoek.quote:Volgens mij was dat dit topic maar daarin vind ik niet precies terug wat jij hierboven zegt. Wel terecht geklaag over een allochtone hoofdpleeg die geen woord Nederlands sprak.
[..]
Nee, jij ziet het als de normaalste zaak van de wereld. Zoals jij het straks ook als de normaalste zaak van de wereld zal zien dat je met een hoofddoek op zal moeten lopen. Het maakt jou allemaal niet uit.
Waarom niet? Zoals gezegd, dat is goedkoper, veel diervriendelijker en het is te pruimen voor iedereen. Kortom: 3 redenen om allemaal 'normaal' vlees te eten, tegenover 1 reden om over te schakelen op halalvlees.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:20 schreef Mwanatabu het volgende:
Waaroomzou je dat willen?
Oh wacht maar af. Na enige voormassage zul je ook dat tegen die tijd als de normaals te zaak van de wereld beschouwen en zul je die hoofddoek met veel plezier om je hoofd knopen. Wellicht herinner je je dan mijn woorden nog, maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet.quote:Maalt mij zeker wel uit. Ik zie het alleen niet gebeuren en ben er dus ook niet bang voor. Mij krijgen ze niet aan de hoofddoek.
goed idee, moslimmeisjes mogen niet mee met uitstapjes omdat daar ook meisjes zonder hoofddoek zijn. Als nou gewoon alle meisjes een hoofddoek dragen... is wel zo makkelijk. En ach je hebt er toch geen last van? even zo'n doekje knopen, zo gebeurdquote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:27 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waarom niet? Zoals gezegd, dat is goedkoper, veel diervriendelijker en het is te pruimen voor iedereen. Kortom: 3 redenen om allemaal 'normaal' vlees te eten, tegenover 1 reden om over te schakelen op halalvlees.
[..]
Oh wacht maar af. Na enige voormassage zul je ook dat tegen die tijd als de normaals te zaak van de wereld beschouwen en zul je die hoofddoek met veel plezier om je hoofd knopen. Wellicht herinner je je dan mijn woorden nog, maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet.
idd vind dit ook erg ver gaanquote:Op maandag 12 februari 2007 18:33 schreef FJD het volgende:
Gaat nergens over. Kinderen kunnen toch zelf kiezen om geen varkensvlees te etenZorg gewoon voor een alternatief zonder iemand iets op te leggen.
aah, dus een dier verdoven zodat het niet in de stress raakt is diervriendelijker dan zorgen dat het niet in de stress raakt ?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:05 schreef Lemmeb het volgende:
Dit gaat gewoon negens over, deze maatregel is alleen maar bedoeld om moslims te plezieren. Die moslimkindertjes kunnen net zo goed 'gewoon' vlees eten. Dat is goedkoper, veel diervriendelijker en het is te pruimen voor iedereen.
Ze mogen jou ook wel iets geven tegen de stress zegquote:Dat is gewoon de volgende stap, wacht maar af.
mwah, we zijn idd al weer zo ver dat we dames willen vertellen wat ze wel of niet mogen dragen dus de basis voor kledingwetten hebben we iig mooi zelf gelegdquote:Nee, jij ziet het als de normaalste zaak van de wereld. Zoals jij het straks ook als de normaalste zaak van de wereld zal zien dat je met een hoofddoek op zal moeten lopen. Het maakt jou allemaal niet uit.
Inderdaad. En bidden naar Mekka, ach... dat kost toch ook maar vijf minuten van je tijd?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:31 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
goed idee, moslimmeisjes mogen niet mee met uitstapjes omdat daar ook meisjes zonder hoofddoek zijn. Als nou gewoon alle meisjes een hoofddoek dragen... is wel zo makkelijk. En ach je hebt er toch geen last van? even zo'n doekje knopen, zo gebeurd![]()
HAHAHAquote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:32 schreef moussie het volgende:
aah, dus een dier verdoven zodat het niet in de stress raakt is diervriendelijker dan zorgen dat het niet in de stress raakt ?
Nee hoor, daar kies ik voor.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als je moslim bent wéleen heleboel vervelende en onzinnige dingen
en tis ook nog 'ns erg slecht voor je karakter
Je word er onverdraagzaam, drammerig en agressief van
![]()
![]()
HAHAHAHAquote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
HAHAHAjij denkt serieus dat een dier niet in de stress raakt als het ritueel geslacht wordt?
10 jaar? Dat lijkt me wat al te hoog geschat. Dat vlees is zo taai, dat het alleen maar als worst of gehakt eetbaar is.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:40 schreef Mutant01 het volgende:
Halal voedsel betekent het eerste, het dier lijd misschien wat langer bij het slachten, maar heeft wel 10 jaar lang een fijn leven gehad, in tegenstelling tot dat dier dat jij eet. Dat heeft 10 jaar lang een kut leven en word snel geslacht.
Bij wijze van.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:44 schreef freako het volgende:
[..]
10 jaar? Dat lijkt me wat al te hoog geschat. Dat vlees is zo taai, dat het alleen maar als worst of gehakt eetbaar is.
Echt weer zo'n typische moslimsleugen. 'Halal slachten' zegt helemaal niks over de manier waarop die beesten vetgemest worden. Een halal geslacht dier heeft echt geen beter leven gehad dan een 'normaal' geslacht dier. Sterker nog: in de praktijk zijn het dezelfde dieren.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
HAHAHAHAjij denkt dat de dieren die jij te eten krijgt allemaal een fijn leventje hebben gehad? Wat heb je liever, een dier dat 10 jaar lang een fijn leven buiten heeft gehad met alle ruimte en voedsel, of een dier dat gefokt wordt binnen stallen, geen enkel kant op kan, en genetische schijt binnenkrijgt?
Halal voedsel betekent het eerste, het dier lijd misschien wat langer bij het slachten, maar heeft wel 10 jaar lang een fijn leven gehad, in tegenstelling tot dat dier dat jij eet. Dat heeft 10 jaar lang een kut leven en word snel geslacht.
bis bisquote:Op maandag 12 februari 2007 21:20 schreef Flumina het volgende:
Ik vind het wel heel gemakkelijk doen om deze maatregel af te doen als 'nou dan eten die kinderen twee dagen gewoon halal-vlees' of als 'ze merken er toch niets van'. Het gaat erom dat niet-islamitische ouders in hun keuzevrijheid worden belemmerd door een maatregel om een minderheid te plezieren en dat de niet-islamitsiche ouders wel de rekbaarheid moeten hebben om dit soort maatregelen te tolereren.
Een ander voorbeeld is dat ik niet zou zeuren wie lesgeeft: een man of een vrouw. Ik ga wel zeuren als dat een beleidspunt wordt. Dat de school bepaalt dat mijn kind de volgende acht jaar of door alleen mannen worden onderwezen of door alleen vrouwen. Wat is het verschil, zou je denken, als hetzelfde door puur toeval gebeurt?
Qua resultaat niets, nee. Maar ik wil niet dat mijn flexibele houding betekent dat ik dan maar zo'n maatregel automatisch moet accepteren.
Het beest krijgt pas HALAL-keurmerk als het dier op een HALAL-wijze is opgevoed en opgegroeit.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Echt weer zo'n typische moslimsleugen. 'Halal slachten' zegt helemaal niks over de manier waarop die beesten vetgemest worden. Een halal geslacht dier heeft echt geen beter leven gehad dan een 'normaal' geslacht dier. Sterker nog: in de praktijk zijn het dezelfde dieren.
HAHAHA geloof je het zelf?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het beest krijgt pas HALAL-keurmerk als het dier op een HALAL-wijze is opgevoed en opgegroeit.![]()
Typisch een leugen van een ongelovige om moslims weer even te bashen. Je weet dus niet eens waar je over praat.
Dat de praktijk verschilt BOEIT GEEN RUK. Het gaat om de intentie, waarom hoe en wat. Halal is een veel groter begrip dan alleen maar "bij het slachten bepaalde handelingen verrichten". Het moet officieel gezien dus een halal leven hebben gehad. Daar gaat je afgelebberde visie op het woordje halal he?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:51 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
HAHAHA geloof je het zelf?![]()
Je hebt echt geen idee hoe dat in de praktijk gaat heh?
denk het ook en dat is ook het probleem.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:05 schreef dVTB het volgende:
Dat er *rekening* wordt gehouden met moslim-kinderen, kan ik nog wel begrijpen, maar dat HUN keuze dan weer OPGELEGD wordt aan niet-moslims, wil er bij mij niet in. Wat als ik moreel of ethisch iets tegen ritueel geslacht vlees heb? Of rundvlees gewoon niet lekker vind?
Iets zegt me dat mijn bezwaren dan doodleuk worden weggewimpeld. Want ja, ik heb niet één of ander religieus boek achter me.
HAHAHAHA hoe onnozel!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat de praktijk verschilt BOEIT GEEN RUK. Het gaat om de intentie, waarom hoe en wat.
Nou, vertel eens, wat is precies "een halal leven"? Graag met bronvermelding.quote:Halal is een veel groter begrip dan alleen maar "bij het slachten bepaalde handelingen verrichten". Het moet officieel gezien dus een halal leven hebben gehad.
daar komt het us wel op neer en de intentie is geld verdienen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat de praktijk verschilt BOEIT GEEN RUK. Het gaat om de intentie, waarom hoe en wat. Halal is een veel groter begrip dan alleen maar "bij het slachten bepaalde handelingen verrichten". Het moet officieel gezien dus een halal leven hebben gehad. Daar gaat je afgelebberde visie op het woordje halal he?
Dat is niet het doel, dat mensen andere mensen proberen te flessen is een heel andere zaak. Het doet echter niets af aan de ware intentie en de ware betekenis van halal-voedsel.,quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
daar komt het us wel op neer en de intentie is geld verdienen.
Het is inderdaad raar dat daar nooit op gehamerd wordt.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:06 schreef Lemmeb het volgende:
Haha... wat een debiele kneus. Hou jij je mening dan voortaan ook maar voor je. Je kunt in feite net zo goed niet meer posten op dit forum.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, simpele, die pagina had ik zelf ook al gevonden, maar daar is alleen het volgende terug te lezen:quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:57 schreef Mutant01 het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Halal_en_haram
Dit oppervlakkige verhaaltje heeft dus om precies te zijn in de praktijk geen enkele waarde. Die dieren kunnen wel elke dag geslagen en geschopt worden en toch nog het keurmerk 'halal' krijgen. Vandaar dat ik ook vroeg om de precieze specificatie met bronvermelding van wat "een halal leven" inhoudt.quote:De omstandigheden waarin een dier gefokt werd, de kwaliteit van het voedsel en het onderdak dat het kreeg, evenals de wijze van transport en de afstand waarover dit verantwoord gebeuren kan spelen ook een rol bij de beoordeling of het vlees halal is. Dierenwelzijn is een belangrijke verantwoordelijkheid (khalifa) die God de mens toevertrouwde.
Exact wat daar staat Lemmeb. Het is wel fijn dat je uit alle macht je vooroordeel in stand probeert te houden, maar dat er mensen zijn die overal halalstickers opplakken om geld mee te verdienen doet dus niets af aan de ware intentie.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:01 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, simpele, die pagina had ik zelf ook al gevonden, maar daar is alleen het volgende terug te lezen:
[..]
Dit oppervlakkige verhaaltje heeft dus om precies te zijn in de praktijk geen enkele waarde. Die dieren kunnen wel elke dag geslagen en geschopt worden en toch nog het keurmerk 'halal' krijgen. Vandaar dat ik ook vroeg om de precieze specificatie met bronvermelding van wat "een halal leven" inhoudt.
Die 'ware intentie' doet er juist geen ene flikker toe. Het gaat erom hoe die dieren daadwerkelijk in de praktijk behandeld worden, en da's echt geen haar beter dan hoe andere, 'normaal' geslachte dieren in de praktijk worden behandeld. Sterker nog, het zijn in de praktijk vaak gewoon dezelfde dieren, opgegroeid in dezelfde stal.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is niet het doel, dat mensen andere mensen proberen te flessen is een heel andere zaak. Het doet echter niets af aan de ware intentie en de ware betekenis van halal-voedsel.
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
HAHAHAHAjij denkt dat de dieren die jij te eten krijgt allemaal een fijn leventje hebben gehad? Wat heb je liever, een dier dat 10 jaar lang een fijn leven buiten heeft gehad met alle ruimte en voedsel, of een dier dat gefokt wordt binnen stallen, geen enkel kant op kan, en genetische schijt binnenkrijgt?
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:05 schreef Mutant01 het volgende:
Exact wat daar staat Lemmeb. Het is wel fijn dat je uit alle macht je vooroordeel in stand probeert te houden, maar dat er mensen zijn die overal halalstickers opplakken om geld mee te verdienen doet dus niets af aan de ware intentie.
Halal betekent letterlijk "rein of onbeschadigd". Halalvlees moet afkomstig zijn van een dier dat halal = rein voedsel heeft gehad en daarnaast een halal leven. Een "onbeschadigd" leven, dat betekent dat het een natuurlijke omgeving moet hebben gehad en natuurlijk moet zijn opgegroeid.
Ik gaf de originele betekenis van het woord. Kan je wel hoog of laag springen jij beweerde namelijk iets heel anders over de term halal voedsel.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Die 'ware intentie' doet er juist geen ene flikker toe. Het gaat erom hoe die dieren daadwerkelijk in de praktijk behandeld worden, en da's echt geen haar beter dan hoe andere, 'normaal' geslachte dieren in de praktijk worden behandeld. Sterker nog, het zijn in de praktijk vaak gewoon dezelfde dieren, opgegroeid in dezelfde stal.
Toch beweerde jij eerder iets heel anders:
[..]
dat weet ik dus ook dat jij nooit halal eet.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact wat daar staat Lemmeb. Het is wel fijn dat je uit alle macht je vooroordeel in stand probeert te houden, maar dat er mensen zijn die overal halalstickers opplakken om geld mee te verdienen doet dus niets af aan de ware intentie.
Halal betekent letterlijk "rein of onbeschadigd". Halalvlees moet afkomstig zijn van een dier dat halal = rein voedsel heeft gehad en daarnaast een halal leven. Een "onbeschadigd" leven, dat betekent dat het een natuurlijke omgeving moet hebben gehad en natuurlijk moet zijn opgegroeid.
Het is zo grappig hoe jij hapt naar de praktijk en de volledige intentie probeert te ontkennen. Wat probeer je er mee te bereiken? De intentie blijft namelijk toch goed, hoe slecht de praktijk ook blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]En Mutant01, wat betekent dat dan eigenlijk in de praktijk, 'rein voedsel' en 'een natuurlijke omgeving'?
Ik zal je vertellen wat dat in de praktijk betekent: helemaal niks! Zijn gewoon dezelfde koeien uit dezelfde stal, die alleen anders geslacht worden en een ander stempel krijgen.
Shoarma en kebab e.d. maken we gewoon thuis. En het zou goed kunnen dat ik vaak niet halal voedsel eet, daarom moet biologisch voedsel ook aangemoedigd worden. Nu is het veel duurder dan ander voedsel, slaat nergens op.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat weet ik dus ook dat jij nooit halal eet.
Wist je trouwens dat veel kebab zaken gewoon varkensvlees gebruiken![]()
een complete onzinpost is, gebaseerd op typische moslimleugens, zoals ik overigens meteen al aangaf.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Prachtig, geen argumenten. Degradeer jezelf nog meer aub. Hoe meer hoe beter.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:15 schreef Lemmeb het volgende:
Magoed, we zijn er dus uit dat Mutant01s onderstaande post
[..]
een complete onzinpost is, gebaseerd op typische moslimleugens, zoals ik overigens meteen al aangaf.
De argumenten kan iedereen hierboven terug lezen. Dat jij daar enige moeite mee schijnt te hebben, interesseert me verder niet.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Prachtig, geen argumenten. Degradeer jezelf nog meer aub. Hoe meer hoe beter.
Dat je vooroordeel compleet weggejorist is doet mij in iedergeval goed.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:17 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
De argumenten kan iedereen hierboven terug lezen. Dat jij daar enige moeite mee schijnt te hebben, interesseert me verder niet.
Maar wat is de waarde van de originele betekenis van het woord voor het vlees dat als halal gekeurd is en gegeten wordt?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik gaf de originele betekenis van het woord. Kan je wel hoog of laag springen jij beweerde namelijk iets heel anders over de term halal voedsel.
Het is schandalig dat het tot een symbooltje is geworden. Het is natuurlijk overal zo dat bedrijven hun slag proberen te slaan om zo bepaalde bevolkingsgroepen te bereiken. De waarde is nu 0,0 natuurlijk. Net als dat je nu zelfs van "biologisch voedsel" helemaal niet eens meer zeker weet of het biologisch voedsel is, dat moet je maar geloven. Net zo goed een mix van feiten en geloof. Tenzij er een of andere instantie is, die dat controleert (van bovenaf), dat gebeurt volgens mij niet. Halal-leven is strenger dan de huidige "wetten" omtrent dierenwelzijn waarschijnlijk, dus het zal zeer waarschijnlijk zijn dat er dieren de dierenwelszijnswet wel goed doorstaan, maar het "halal-leven" niet.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar wat is de waarde van de originele betekenis van het woord voor het vlees dat als halal gekeurd is en gegeten wordt?
De nadruk bij de (goed)keuring ervan ligt nu bij de dood, terwijl jij als belangrijk waarde het leven noemt. Die komt in het keurmerk helemaal niet meer tot uiting.. Wat is de waarde van het stempeltje dan nog? Symbolisch?
Mag ik het dan ook symbolisch opvatten: het gaat niet om die beesten: het gaat om het juiste stempeltje. Het gaat niet om die dieren, het gaat om die kinderen. Het gaat niet over belangrijke waarden: het gaat over belangrijke symbolen. Het gaat niet over feiten, het gaat over geloof.
Dat weet ik wel, want ik ken mijn slager, en die laat weten waar het vlees vandaan komt. Met naam & toenaam.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is schandalig dat het tot een symbooltje is geworden. Het is natuurlijk overal zo dat bedrijven hun slag proberen te slaan om zo bepaalde bevolkingsgroepen te bereiken. De waarde is nu 0,0 natuurlijk. Net als dat je nu zelfs van "biologisch voedsel" helemaal niet eens meer zeker weet of het biologisch voedsel is, dat moet je maar geloven. Net zo goed een mix van feiten en geloof. Tenzij er een of andere instantie is, die dat controleert (van bovenaf), dat gebeurt volgens mij niet.
Lemmebje toch, toon eens wat meer zelfbeheersing.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:20 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Klopt, maar ik ben van gedachten veranderd. Ik werd weer geunpermband, dat kan blijkbaar.
Ja, maar vele anderen weten dat niet.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat weet ik wel, want ik ken mijn slager, en die laat weten waar het vlees vandaan komt. Met naam & toenaam.
En voor mijn lamsvlees sta ik er met m'n neus bovenop.
Als je de verantwoordelijkheid neemt voor het vlees op je bord wel. Je koopt het zelf, dan zorg je voor een betrouwbare leverancier.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar vele anderen weten dat niet.
Dat is de boodschapquote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Is dat de boodschap denk je? Of is het meer iets in de richting van "we eten iets wat we allemaal kunnen eten"?
Kijk, als het iets was dat voor niet-moslims verboden, onmogelijk of onacceptabel was (alle meisjes die meewillen moeten een hoofddoek op en we spreken allemaal Rivijns onderweg) dan snapte ik het probleem. Hier dus niet.
Toch netjes dat je het nu zelf ook stiekem alsnog even toegeeft!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is schandalig dat het tot een symbooltje is geworden. Het is natuurlijk overal zo dat bedrijven hun slag proberen te slaan om zo bepaalde bevolkingsgroepen te bereiken. De waarde is nu 0,0 natuurlijk.
hehehehehquote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Lemmebje toch, toon eens wat meer zelfbeheersing.
Heel veel leveranciers komen betrouwbaar over, en hebben als je er naar vraagt alle papieren in handen. Uiteindelijk blijkt er vaak geen reet van te kloppen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je de verantwoordelijkheid neemt voor het vlees op je bord wel. Je koopt het zelf, dan zorg je voor een betrouwbare leverancier.
Het is overduidelijk dat ik praktijk en theorie niet als hetzelfde zie.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:27 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Toch netjes dat je het nu zelf ook stiekem alsnog even toegeeft!
Inmiddels wel ja. Maar in onderstaande postquote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is overduidelijk dat ik praktijk en theorie niet als hetzelfde zie.
suggereerde je toch echt dat je nog daadwerkelijk in die halalsprookjes gelooft.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ik ging in op de betekenis van de term halalvoedsel. Maar misschien kwam de laatste alinea wat verwarrend over.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Inmiddels wel ja. Maar in onderstaande post
[..]
suggereerde je toch echt dat je nog daadwerkelijk in die halalsprookjes gelooft.
Nee jongen, klets er nu niet omheen. Je begon eerst zelf over wat ik denk dat de praktijk is achter het vlees dat ik nu eet:quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ik ging in op de betekenis van de term halalvoedsel. Maar misschien kwam de laatste alinea wat verwarrend over.
En vervolgens zeg je direct daarna:quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:40 schreef Mutant01 het volgende:
verwijzende naar het feit dat 'halal'-dieren volgens jou "10 jaar lang een fijn leven buiten hebben gehad met alle ruimte en voedsel".quote:Halal voedsel betekent het eerste
Dit zijn dus gewoon (typische moslim)leugens, want een 'halal'-dier heeft helemaal niet 10 jaar lang een fijn leven gehad, maar gewoon hetzelfde leven als het dier dat ik eet. Bovendien, het lijdt ook nog eens langer bij het slachten, tel uit je winst.quote:het dier lijd misschien wat langer bij het slachten, maar heeft wel 10 jaar lang een fijn leven gehad, in tegenstelling tot dat dier dat jij eet. Dat heeft 10 jaar lang een kut leven en word snel geslacht.
Wees gerust. Je bent niet islamofoob enkel om deze uitlatingquote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:06 schreef Gia het volgende:
....
Ik ben het ook eens met, ben de naam even kwijt, die zei dat je 5 jaar geleden voor gek zou zijn uitgemaakt als je had gezegd: Over 5 jaar moeten alle kinderen op schoolreis halal eten.
Al had je dat vorige week gezegd, dan nog. Nee, dat zou ondenkbaar zijn, dat is islamofobia als je dit vorige week zou hebben geopperd.![]()
Dat heb je goed gelezen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:04 schreef Masterix het volgende:
[..]
Is dit een doodsbedreiging aan het adres van God?
Het lijkt er wel op namelijk...
Hij weet waar je woont hoor.quote:
en waar lees jij dat hun dat frikandelletje, kroketje of hamburger ontzegt wordt ? Het gaat om het eten dat meegenomen wordt, niet om wat je onderweg koopt .. je kent dat wel, een grote mand voor het boterhammetje onderweg in de bus, waarmee je dus wil voorkomen dat de kinderen de hele dag met rugzakjes moeten gaan zeulen .. en dat je kip of runderworst die ene dag nou toevallig halal is .. so what ?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:06 schreef Gia het volgende:
Ik vind in deze kwestie de argumentatie dat alle kinderen gewoon halal voer kunnen eten eigenlijk volledig onzinnig, want dan kunnen we alle restaurants wel halal maken, omdat moslims er anders niet mogen komen.
Rekening houden met moslimkinderen, akkoord, maar niet-moslims een frikandelletje, kroketje of lekker sappige hamburger ontzeggen, slaat gewoon nergens op.
Inderdaad, lijkt me logisch.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:44 schreef moussie het volgende:
Bespaart de school een boel extra werk en kosten, vleesbeleg dat door iedereen gegeten kan worden
Geef ze dan een lap tofu.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:44 schreef moussie het volgende:
Bespaart de school een boel extra werk en kosten, vleesbeleg dat door iedereen gegeten kan worden
zo, dat is lekker een excuus zoeken om het belachelijke gedrag van moslims weer goed te praten.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:44 schreef moussie het volgende:
[..]
en waar lees jij dat hun dat frikandelletje, kroketje of hamburger ontzegt wordt ? Het gaat om het eten dat meegenomen wordt, niet om wat je onderweg koopt .. je kent dat wel, een grote mand voor het boterhammetje onderweg in de bus, waarmee je dus wil voorkomen dat de kinderen de hele dag met rugzakjes moeten gaan zeulen .. en dat je kip of runderworst die ene dag nou toevallig halal is .. so what ?
De boosdoeners zijn hier nu een keertje niet de moslims, maar de zwakke lafbekken die zich aan hen aanpassen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:04 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Geen nieuwswaarde. Aanleiding zoeken om moslims te haten, vanwege een besluit van het Atnwerpse stadsonderwijs. Lame.
Ja, zo krijg je ook hondenstront weg.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Inderdaad, lijkt me logisch.
Maar waarom dat vleesbeleg dat door iedereen gegeten kan worden nou per se halal moet zijn ontgaat me nog steeds. Een moslim kan ook prima vlees eten dat niet halal is. Hij hoeft alleen maar z'n mondje open te doen, 'hap' te zeggen en door te slikken.
Ja, het waren de moslims DE MOSLIIMS WUUUUUUUU ze komen eraan shit vlucht vlucht...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:05 schreef NietLullig het volgende:
[..]
zo, dat is lekker een excuus zoeken om het belachelijke gedrag van moslims weer goed te praten.
Vast, als je je neus erbij dichtknijpt.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, zo krijg je ook hondenstront weg.
quote:Spijswet
De spijswetten zijn richtlijnen in de Hebreeuwse Bijbel. Deze richtlijnen geven bijvoorbeeld aan dat men geen varkensvlees mag eten, geen oesters, bepaald gevogelte en geeft aan wat reine en onreine dieren zijn om te eten. De spijswetten zijn onder meer te vinden in het Bijbelboek Leviticus, in het Hebreeuws ook wel bekend als Wajikra.
Binnen het jodendom zijn deze spijswetten nog van kracht, joden eten daarom ook geen varkensvlees. De meeste christenen beschouwen de spijswetten voor hen echter niet van toepassing. Ze beschouwen de spijswetten als ingevoerd ten tijde van onhygiënische leefomstandigheden in de woestijn, waar weinig reinigingsmiddelen zoals schoon water aanwezig waren en voedsel moeilijker gedurende langere tijd goed te houden was. Enkele groeperingen zoals de Zevendedagsadventisten houden zich wel aan de spijswetten.
Daar kun je natuurlijk niet op leven.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, zo krijg je ook hondenstront weg.
Leuk stukje uit wikipedia, maar niet correct.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:00 schreef moussie het volgende:
fyi .. om even naar de oorsprong van die regel te gaan
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spijswet
[..]
De Joden houden zich er wel aan, en zijn zelfs nog strikter in hun eetregels dan moslims, het moet niet alleen kosher leven en sterven, maar ook kosher bereid worden, en wat er aan christelijke stroming bestaat met eetregels, die zijn helemaal doorgeslagen, die eten geen vlees, onthouden zich van elke vorm van genotmiddel, vermijden elke vorm van opsmuk en vertier/volksvermaak is uit den boze ..quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Leuk stukje uit wikipedia, maar niet correct.
Christenen eten wél varkensvlees omdat Jezus gezegd heeft: "Alles is rein voor de reinen". Niet omdat het door verbeterde hygiënische omstandigheden nu wel opeens cosher zou zijn. Bovendien eten christenen al onrein vanaf het begin.
Misschien lust die wel helemaal geen witlof. Da's een westerse groente.quote:
als ik em klaarmaak zal het geen problemen opleverenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Misschien lust die wel helemaal geen witlof. Da's een westerse groente.
Met kaas enquote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
als ik em klaarmaak zal het geen problemen opleveren![]()
Daar zijn de meningen dus over verdeeld. Anders zou dit topic niet bestaan hequote:alsof Allah niet westers is btw![]()
kaas??? dat andere reageer effe niet opquote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Met kaas enham
vin ik het lekkerst.
[..]
die meningen neem ik dan ook niet al te serieus uiteraardquote:Daar zijn de meningen dus over verdeeld. Anders zou dit topic niet bestaan he
Senk joe. Daar stuurde ik dus op aan: receptje scoren. Heh heh heh.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
kaas??? dat andere reageer effe niet op![]()
nee man, uitjes bakken op olie, daarna de in stukjes gesneden lof en peen erin en dan bakken geblazen, vervolgens deksel erop en dan laag vuurtje laten staan tot het lekker zacht is
![]()
Zij nemen die van "jullie" soms maar al te serieusquote:
[..]
die meningen neem ik dan ook niet al te serieus uiteraard![]()
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Senk joe. Daar stuurde ik dus op aan: receptje scoren. Heh heh heh.
[..]
helaas welquote:Zij nemen die van "jullie" soms maar al te serieus![]()
Pffffffffffffff, dan eten de kinderen gewoon een vega-burger met een frietje, ze gaan echt niet dood als ze geen afvalvleesfrikandellen krijgen tijdens het jaarlijkse schooluitstapje.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:28 schreef Gia het volgende:
Vraag me af hoe zo'n school dat wil doen in een pretpark als Bobbejaanland.
Frietje en een halal-frikandel?
Slaat toch echt nergens op dat die kids geen frikandel meer mogen eten!!
Daarbij denk ik niet dat pretparken nu echt zijn ingericht om 300 kinderen tegelijk halal te voeden.
Goh dat klinkt net als de Taliban en de islamitische rechbanken in Somale.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:10 schreef moussie het volgende:
[..]
De Joden houden zich er wel aan, en zijn zelfs nog strikter in hun eetregels dan moslims, het moet niet alleen kosher leven en sterven, maar ook kosher bereid worden, en wat er aan christelijke stroming bestaat met eetregels, die zijn helemaal doorgeslagen, die eten geen vlees, onthouden zich van elke vorm van genotmiddel, vermijden elke vorm van opsmuk en vertier/volksvermaak is uit den boze ..
...
Als alle scholen dit wordt verplicht, is het dan erg?quote:Op woensdag 14 februari 2007 01:02 schreef popolon het volgende:
't Gaat om een paar scholen in Belgie en dan ook nog eens om uitstapjes die natuurlijk elke dag voorkomen. Echt.
Wat een drukte weer om niks.![]()
Oh en halal vlees van de echte halalmeneer is lekker.
Idd, extreem gelovigen zijn nooit leuk .. laatst een docu gezien over die bible-camps in de States, soldiers for Jesus, nou daar wordt je ook niet vrolijk vanquote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:18 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Goh dat klinkt net als de Taliban en de islamitische rechbanken in Somale.
Erg? Nee, dat is niet erg.quote:Op woensdag 14 februari 2007 01:26 schreef Flumina het volgende:
[..]
Als alle scholen dit wordt verplicht, is het dan erg?
Ik hoop dat jij het wel allemaal mee krijgt te maken. Jarenlang.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Hang jezelf maar alvast op, hoef je het allemaal niet mee te maken.
Gaat ook wel gebeuren. Die provinciaal is toch niet slim genoeg om z'n heil ergens anders te zoeken. Die blijft lekker zitten waar 'ie zit, totdat het definitief te laat is.quote:Op woensdag 14 februari 2007 07:07 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij het wel allemaal mee krijgt te maken. Jarenlang.
En Parmaham dan? Een pistoletje chorizo? Frankfurter worstjes?quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:52 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen die normaal vlees eet mag ook halal vlees eten. Ik zie geen probleem.²
Vergeet het maar, voortaan wordt het uitsluitend uit Duitsland geïmporteerd halalkalkoenseparatorvlees.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
En Parmaham dan? Een pistoletje chorizo? Frankfurter worstjes?
"Normaal vlees."²
Haute cuisine.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Vergeet het maar, voortaan wordt het uitsluitend uit Duitsland geïmporteerd halalkalkoenseparatorvlees.
Nou dan heb je nog mazzel. Ik denk eerder dat het deze wordt:quote:
quote:Kinderen uit het Antwerps stedelijk onderwijs krijgen op uitstappen wel nog de keuze of ze halal geslacht vlees willen eten of niet. In een brief kregen de ouders van de kinderen eerst te horen dat er enkel nog halal vlees zou geserveerd worden. Nu laat de Antwerpse schepen van Onderwijs Robert Voorhamme (sp.a) weten dat er in de bewuste brief “een foutje” was geslopen. “Dat zinnetje dat alle vlees halal is, had er niet mogen staan. Zo werd de indruk gewekt dat er geen keuze meer was”, aldus Voorhamme in De Morgen.
Eerst heette het nog dat de kinderen de keuze hadden tussen vegetarische en halal maaltijden. Volgens hem was het namelijk niet haalbaar om enkel de allochtone kinderen halal eten voor te schotelen. “Als we meerdere soorten maaltijden moeten voorzien, stijgt de prijs en vallen opnieuw de allochtone kinderen als eerste uit de boot”, zei hij aanvankelijk.
Daarna klonk dat plots anders. “Er is gewoon door de administratie een fout gemaakt”, klonk Voorhammes uitleg. “Dat zinnetje dat alle vlees halal is, had er niet mogen staan. Zo werd de indruk gewekt dat er geen keuze meer was. Onze bedoeling is verkeerd vertaald. We wilden benadrukken dat moslimkinderen halal vlees kunnen krijgen. Benadrukken we dat niet, dan lopen we het risico dat die kinderen niet mee mogen op uitstap. Maar het was natuurlijk niet de bedoeling om dan maar de andere kinderen te verplichten halal vlees te eten”.
De administratie had volgens de versie van Voorhamme haar fout al “enkele weken geleden” ontdekt en al nieuwe formulieren laten maken. Zelf wist hij naar eigen zeggen tot maandag niet precies hoe het op de brief geformuleerd stond. “Laat het dus duidelijk zijn: kinderen hebben op uitstap wel degelijk de keuze tussen vegetarisch, halal geslachte kip of kalkoen of ‘gewone’ maaltijden. Dat was zo en dat zal ook zo blijven”.
De Antwerpse onderwijsschepen geeft wel toe dat hij “wat ongelukkig” gecommuniceerd heeft over de bewuste brief. Zo zei hij eerst dat er al uitstappen waren geweest waarop alle vlees halal was en dat geen kind het gemerkt had. Maandag klonk het echter zo: “Ik heb gewoon geprobeerd om de hele heisa wat te relativeren. Maar blijkbaar kwamen mijn relativeringspogingen verkeerd over”.(GL)
(Zelfs) ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat deze meneer zich eruit aan het lullen is.quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:17 schreef Dwersdriever het volgende:
Een hoop drukte om niets. Het was een 'foutje' in de brief aan de ouders.
http://www.vilt.be/nieuwsarchief/detail.phtml?id=12712
[..]
Toch niet?quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
(Zelfs) ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat deze meneer zich eruit aan het lullen is.
Nee joh, alleen achterham is een probleemquote:Op woensdag 14 februari 2007 10:56 schreef freako het volgende:
Grappig dat die schepen Voorhamme heet..
Niet drukte om niks, want het was eerst wel zo. Nu lult ie zich er gewoon uit. 'een foutje', natuurlijk.quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:17 schreef Dwersdriever het volgende:
Een hoop drukte om niets. Het was een 'foutje' in de brief aan de ouders.
http://www.vilt.be/nieuwsarchief/detail.phtml?id=12712
[..]
Waar lees jij dat het alleen maar gaat om eten wat door de school zelf wordt meegenomen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:44 schreef moussie het volgende:
[..]
en waar lees jij dat hun dat frikandelletje, kroketje of hamburger ontzegt wordt ? Het gaat om het eten dat meegenomen wordt, niet om wat je onderweg koopt .. je kent dat wel, een grote mand voor het boterhammetje onderweg in de bus, waarmee je dus wil voorkomen dat de kinderen de hele dag met rugzakjes moeten gaan zeulen .. en dat je kip of runderworst die ene dag nou toevallig halal is .. so what ?
ten eerste staat er dat er alleen halalvlees wordt geserveerd, dat is iets anders dan alleen halaleten .. en ten tweede gaat het om wat de school serveert, dat die geen controle hebben over de halalheid van een frikandel in Bobbejaanland spreekt voor zichquote:Op woensdag 14 februari 2007 13:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar lees jij dat het alleen maar gaat om eten wat door de school zelf wordt meegenomen.
Er staat dat er alleen maar halal eten wordt geserveerd op schooluitstapjes.
ah zo, is dat normaal .. laat me raden, omdat het bij jouw thuis en op de school van jouw kids gebeurt is dat normaal en de rest is allemaal onzin ?quote:Normaal gesproken nemen kinderen voor onderweg gewoon zelf eten mee.
idd en ook niet zo erg ondoorzichtig ook niet gelukkigquote:Op woensdag 14 februari 2007 10:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
(Zelfs) ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat deze meneer zich eruit aan het lullen is.
tja, wil die mijnheer wat doen aan de hoge kosten voor die schoolreisjes is het weer niet goedquote:Op woensdag 14 februari 2007 14:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd en ook niet zo erg ondoorzichtig ook niet gelukkig![]()
wooptie doe dat kost nog geen euro p.p extra dus daar ligt het niet aan.quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:28 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, wil die mijnheer wat doen aan de hoge kosten voor die schoolreisjes is het weer niet goed
Fijn, een reactie van iemand met meer hersens dan stemgeluid, itt TS.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:33 schreef FJD het volgende:
Gaat nergens over. Kinderen kunnen toch zelf kiezen om geen varkensvlees te etenZorg gewoon voor een alternatief zonder iemand iets op te leggen.
Wellicht hebben sommige users een grote aversie tegen islamieten.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Sja, als ik een boomknuffelaar zou zijn. Ik vind het trouwens grappiger dat iemand die kennelijk iets tegen boomknuffelaars heeft ineens zelf dierenrechtenactivist wordt omdat er moslims bij betrokken zijn. Want zeg nou zelf, het kan je geen zier schelen hoe dieren worden geslacht of wat kinderen op de boterham krijgen, je grijpt elke kans aan om eens lekker op moslims te kotsen en je paranoïde wereldbeeld te progageren. Eigenlijk ben je best een triest geval.
quote:Op maandag 12 februari 2007 18:31 schreef gelly het volgende:
Ga je ergens anders druk over maken hysterisch wijf.
eens gewoon alternatief zoeken niet iemand iets opleggenquote:Op woensdag 14 februari 2007 15:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Fijn, een reactie van iemand met meer hersens dan stemgeluid, itt TS.
erm, grappig dat je dat zegt .. ik had toch echt de indruk dat de moslims liefst aan het varkensvlees moet van velen hier, ik heb in dit topic herhaaldelijk gelezen dat ze zich niet zo moeten aanstellen met hun achterhaalde regeltjes ed .. hoe anders is het verhaal als de schoen aan de andere voet zitquote:Op donderdag 15 februari 2007 16:09 schreef niet_links het volgende:
[..]
eens gewoon alternatief zoeken niet iemand iets opleggen
Denk dat er zeer weinigen zeggen dat moslims aan de varkensvlees MOETEN. Dat men het aanstellerij vindt is een totaal ander gegeven.quote:Op donderdag 15 februari 2007 16:25 schreef moussie het volgende:
[..]
erm, grappig dat je dat zegt .. ik had toch echt de indruk dat de moslims liefst aan het varkensvlees moet van velen hier, ik heb in dit topic herhaaldelijk gelezen dat ze zich niet zo moeten aanstellen met hun achterhaalde regeltjes ed .. hoe anders is het verhaal als de schoen aan de andere voet zit
Ze moeten zich inderdaad ook niet aanstellen, WANT niemand dwingt ze varkensvlees te eten. Maar ze stellen zich wel aan en zorgen zo dat niet-moslims wel halal moeten eten.quote:Op donderdag 15 februari 2007 16:25 schreef moussie het volgende:
[..]
erm, grappig dat je dat zegt .. ik had toch echt de indruk dat de moslims liefst aan het varkensvlees moet van velen hier, ik heb in dit topic herhaaldelijk gelezen dat ze zich niet zo moeten aanstellen met hun achterhaalde regeltjes ed .. hoe anders is het verhaal als de schoen aan de andere voet zit
Precies.quote:Op donderdag 15 februari 2007 16:48 schreef Masterix het volgende:
Dat ik wat ik hier lees: neiemand beweert dat moslims even goed varken kunnen eten, wel dat niet-moslims even goed halal kunnen eten.
euhmquote:Op donderdag 15 februari 2007 16:48 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ze moeten zich inderdaad ook niet aanstellen, WANT niemand dwingt ze varkensvlees te eten. Maar ze stellen zich wel aan en zorgen zo dat niet-moslims wel halal moeten eten.
Dat ik wat ik hier lees: neiemand beweert dat moslims even goed varken kunnen eten, wel dat niet-moslims even goed halal kunnen eten.
Wie dringt wie hier iets op?
quote:Maar waarom dat vleesbeleg dat door iedereen gegeten kan worden nou per se halal moet zijn ontgaat me nog steeds. Een moslim kan ook prima vlees eten dat niet halal is. Hij hoeft alleen maar z'n mondje open te doen, 'hap' te zeggen en door te slikken.
quote:Het is gaat hier niet om iets dat echt van belang is, maar om een volkomen onnozele regel die allang achterhaald had moeten zijn. In plaats dat de mensen leren dat het onzinnig is om je er in deze tijd nog aan te houden, word op deze manier aangegeven dat ze nog gelijk hebben met die onzin óók.
euhm .. als ik jou een broodje aangeef met runderrookvlees, kan jij dan zien of dat nou wel of niet halal is, maakt het jou wat uit of het wel of niet halal is, bestaat er in jouw leven een regel die bepaald dat je absoluut geen halal mag eten ? In mijn leven niet, zoals ik al eerder zei, als je je idd druk zou maken om het welzijn van de dieren zijn er op beide methodes van geboorte tot slacht wel wat dingen aan te merken cq was je al lang vegetariër geworden ..quote:Op donderdag 15 februari 2007 16:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies.
Moslima's moeten, zeggen ze, een hoofddoekje dragen. Kunnen we dat net zo goed verplichten voor alle vrouwen, want iedereen mag een hoofddoekje dragen. En vrouwen hebben er geen last van als ze zoiets dragen, toch?
Verder kan het geen kwaad als vrouwen 's zomers een lange broek/rok en een shirt/blouse met lange mouwen dragen. Dus om de moslims ter wille te zijn kunnen we dat ook wel instellen. Want waarom zou je een korte broek dragen en daarmee mensen tegen het hoofd stoten als je ook gewoon een lange broek mag dragen.![]()
Ja, dat krijgen die moslima's die de hele dag binnen worden opgesloten door hun man.quote:Op donderdag 15 februari 2007 17:48 schreef moussie het volgende:
[..]
En btw .. er zijn er meer dan genoeg stemmen uit niet islamitische kringen die waarschuwen voor het constante blootstellen van je huid aan de zon .. kan huiskanker veroorzaken .. dus zo dom is dat wat meer gekleed in de zon misschien nog niet eens
Verschil is moussie dat het daar een van oorsprong christelijk land is.. dus zij zouden totaal niet moeten aanpassen. Maar goed dat soort verschillen zie je niet. Ik zie moslims zich in hun oorsrponkelijke landen ook niet aanpassenquote:Op donderdag 15 februari 2007 16:25 schreef moussie het volgende:
[..]
en in die christelijke landen worden dieren sinds wanneer ook alweer verdoofd voor het slachten .. sinds een jaartje of 20 ?quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:44 schreef niet_links het volgende:
Verschil is moussie dat het daar een van oorsprong christelijk land is.. dus zij zouden totaal niet moeten aanpassen.
euhm, hoe bedoel je .. dat de enkeling geen varkensvlees kan kopen bij de plaatselijke slager ? Zou het niet ook daar veranderen als de bevolkingsgroep groot genoeg cq interessant wordt als klantengroep met speciale wensen mbt hun voeding, zo haalde de moslim vroeger zijn vlees bij de Jood en koopt het nu in de supermarkt, en zo kan ik me herinneren dat ik voor een teentje verse knoflook echt op zoek moest en tegenwoordig vindt je het overal .. marktwerking .. zou je dat niet ook hebben in andere landen ?quote:Maar goed dat soort verschillen zie je niet. Ik zie moslims zich in hun oorsrponkelijke landen ook niet aanpassen
zegt de man die het goed vindt dat islamitische landen door westerse troepen westerse democratie opgelegd krijgen, of ze het nou leuk vinden of niet .. beetje dubbel ?quote:Maar goed het is achtterlijk als de oorspronkelijke bewoners zich moeten aanpassen aan anders denkende.
Ja he. Moet je eens in POL kijken. Een compleet links halal slagerij barstensvol met non argumenten.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:32 schreef Disorder het volgende:
De Islamisering schiet al aardig op.
Te weinig dag/zonlicht kan een gebrek aan vitamine D opleveren.quote:Op donderdag 15 februari 2007 17:48 schreef moussie het volgende:
dus zo dom is dat wat meer gekleed in de zon misschien nog niet eens
De wensen van moslims houden o.a. in dat hun halalvlees niet naast varkensvlees gelegen mag hebben. Volgens mij liefst ook niet eens in dezelfde vitrine!! Dat een slager OOK halalvlees verkoopt, akkoord. Maar ik denk niet dat een islamitische slager, zelfs al is er nog zo'n grote markt voor, zie Nederland, varkensvlees verkoopt.quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:20 schreef moussie het volgende:
Zou het niet ook daar veranderen als de bevolkingsgroep groot genoeg cq interessant wordt als klantengroep met speciale wensen mbt hun voeding
Dat ligt het toch anyway al niet bij een verse slager .. om evtle kruisbesmetting te voorkomen, net zoals bij de betere restaurants voedsel halal of te wel kosher wordt bereid, alleen heet het dan gewoon hygiëne, nogmaals, om kruisbesmettingen te voorkomenquote:Op donderdag 15 februari 2007 23:57 schreef Gia het volgende:
De wensen van moslims houden o.a. in dat hun halalvlees niet naast varkensvlees gelegen mag hebben. Volgens mij liefst ook niet eens in dezelfde vitrine!! Dat een slager OOK halalvlees verkoopt, akkoord. Maar ik denk niet dat een islamitische slager, zelfs al is er nog zo'n grote markt voor, zie Nederland, varkensvlees verkoopt.
en waar haal je die onzin nou weer vandaan .. uiteraard haal je bij een islamitische slager alleen maar halal vlees, net zoals je bij de poelier geen rundvlees koop bvb, in de supermarkt koop je beide .. maar waarom zou je burger minder vers zijn als het rundergehakt halal is ?quote:Aanpassen is bij moslims in deze zin dat slagers ALLEEN nog maar halalvlees verkopen, want het is voor niemand slecht. Dat mensen dan niet meer om een verse burger bij de slager terecht kunnen, is dan jammer. Maar je moet je toch een beetje opofferen voor de integrasie.
Waarom zou ik een burger willen van rundergehakt en niet van half om half?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 03:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat ligt het toch anyway al niet bij een verse slager .. om evtle kruisbesmetting te voorkomen, net zoals bij de betere restaurants voedsel halal of te wel kosher wordt bereid, alleen heet het dan gewoon hygiëne, nogmaals, om kruisbesmettingen te voorkomen
[..]
en waar haal je die onzin nou weer vandaan .. uiteraard haal je bij een islamitische slager alleen maar halal vlees, net zoals je bij de poelier geen rundvlees koop bvb, in de supermarkt koop je beide .. maar waarom zou je burger minder vers zijn als het rundergehakt halal is ?
Welja. Wake up and smell the knives, mafketel. Ritueel slachten voor moslims èn voor joden is één pot nat: het dier wordt ONVERDOOFD de halsslagader doorgesneden met een kreet naar Allah (bij Joden waarschijnlijk "gewoon" naar God) en het arme beest bloedt leeg, met alle gevolgen van dien. Onthoofden is zelfs diervriendelijker, gek! Moslims hebben geen enkel respect voor wat voor dier dan ook. Ik weet niet of jij een hond of kat hebt (zal wel niet!!!), maar loop 's met je hondje langs een troep moslims en kijk 's wat er gebeurt. Iedereen die geen gevoel voor dierenwelzijn heeft, graag kijkt naar de slachtingen op walvissen en zeehondjes en praktizerend meedoet aan het offer"feest"(quote:Op maandag 12 februari 2007 19:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ritueel slachten is helemaal niet wreed, maar juist vrij diervriendelijk en met respect voor het dier.
Tja, dat is jouw mening, en dat mag. Maar het heeft verder niks met het topic te maken.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:13 schreef progrock het volgende:
[..]
Welja. Wake up and smell the knives, mafketel. Ritueel slachten voor moslims èn voor joden is één pot nat: het dier wordt ONVERDOOFD de halsslagader doorgesneden met een kreet naar Allah (bij Joden waarschijnlijk "gewoon" naar God) en het arme beest bloedt leeg, met alle gevolgen van dien. Onthoofden is zelfs diervriendelijker, gek! Moslims hebben geen enkel respect voor wat voor dier dan ook. Ik weet niet of jij een hond of kat hebt (zal wel niet!!!), maar loop 's met je hondje langs een troep moslims en kijk 's wat er gebeurt. Iedereen die geen gevoel voor dierenwelzijn heeft, graag kijkt naar de slachtingen op walvissen en zeehondjes en praktizerend meedoet aan het offer"feest"()en de Partij voor de Dieren (heb ik NIET op gestemd by the way) flauwekul vindt, is voor mij alleen maar een gore emotieloze sadist! Jaaaa, ik scheer natuurlijk alles weer over één kam. Het ene beest is misschien slimmer dan het andere, maar het BLIJVEN levende wezens MET GEVOEL waar vrijwel GEEN rekening mee gehouden wordt!!!!!!
Ik ook. Maar jij ziet gebeuren dat dat niet meer kan straks? Omdat er ergens in België een halal lunchpakket wordt uitgedeeld? Denk je serieus dat een kindje dat een trommeltje met hambammetjes meeheeft dit niet mag opeten ofzo?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, dat is jouw mening, en dat mag. Maar het heeft verder niks met het topic te maken.
Het gaat er hier om dat we hard op weg zijn om heel Europa aan het halalvlees te krijgen. En zoals ik al zei: voor erbij vind ik dat niet erg, maar ik wil spek en varkensvlees blijven eten. Hoe de rest van mijn vlees geslacht is, maakt mij eigenlijk niet zoveel uit.
Een varken die zijn hele levenkort in een hokje van 1 bij 2 heeft gestaan (volgens mij zijn die hokken nog kleiner) is ook zielig, zelfs al wordt hij snel en pijnloos geslacht. Maar goed, ook dat ik offtopic.
Wellicht mogen de kinderen zelf niets meenemen? Komt vaak genoeg voor.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik ook. Maar jij ziet gebeuren dat dat niet meer kan straks? Omdat er ergens in België een halal lunchpakket wordt uitgedeeld? Denk je serieus dat een kindje dat een trommeltje met hambammetjes meeheeft dit niet mag opeten ofzo?
Over het eerste kunnen de meningen verschillen. IK lig er in ieder geval niet wakker van.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 12:41 schreef Super7fighter het volgende:
Primair is het diervriendelijk, en bovendien ook gezonder en lekkerder.
Jij bent dus vegetariër neem ik aan .. anders hou je one way or another ook geen rekening met de gevoelens van beesten ..quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:13 schreef progrock het volgende:
[..]
Welja. Wake up and smell the knives, mafketel. Ritueel slachten voor moslims èn voor joden is één pot nat: het dier wordt ONVERDOOFD de halsslagader doorgesneden met een kreet naar Allah (bij Joden waarschijnlijk "gewoon" naar God) en het arme beest bloedt leeg, met alle gevolgen van dien. Onthoofden is zelfs diervriendelijker, gek! Moslims hebben geen enkel respect voor wat voor dier dan ook. Ik weet niet of jij een hond of kat hebt (zal wel niet!!!), maar loop 's met je hondje langs een troep moslims en kijk 's wat er gebeurt. Iedereen die geen gevoel voor dierenwelzijn heeft, graag kijkt naar de slachtingen op walvissen en zeehondjes en praktizerend meedoet aan het offer"feest"()en de Partij voor de Dieren (heb ik NIET op gestemd by the way) flauwekul vindt, is voor mij alleen maar een gore emotieloze sadist! Jaaaa, ik scheer natuurlijk alles weer over één kam. Het ene beest is misschien slimmer dan het andere, maar het BLIJVEN levende wezens MET GEVOEL waar vrijwel GEEN rekening mee gehouden wordt!!!!!!
Als je bedoelt te zeggen dat het moslims op wordt gedrongen haram te eten gebruikt je de verkeerde voorbeelden. Alleen de redenering wordt omgedraait, het wordt niet daadwerkelijk gedaan.quote:
De non-argumenten al zou het diervriendelijker, gezonder of lekkerder zijn, zijn hier al weerlegd.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 12:41 schreef Super7fighter het volgende:
Halal slachten is helemaal niet cru. Het is juist diervriendelijk en het welzijn en respect van het te slachten dier staat centraal.
Mooi om te zien dat steeds meer (goddeloze) Nederlanders dit inzien; in deze topic zie ik bijv. al vele dank betuigingen voor deze beproefde en humane manier van slachten.
Tevens komt deze veranderende houding van de (goddeloze) Nederlanders de onderlinge verhoudingen in de Nederlandse samenleving ten goede. Moslims kunnen zo meedoen in de samenleving. Maar dit laatse is een gunstige bijzaak.
nou, op zo'n schoolreisje dus, het beleg is haram en voor een moslim verboden .. wat moeten die kinderen anders eten ?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:17 schreef Masterix het volgende:
[..]
Als je bedoelt te zeggen dat het moslims op wordt gedrongen haram te eten gebruikt je de verkeerde voorbeelden. Alleen de redenering wordt omgedraait, het wordt niet daadwerkelijk gedaan.
En uit de omdraaiing van de redenering zou je kunnen begrijpen hoe belachelijk die redenering is.
Ik ken geen voorbeeld van dat in het westen daadwerkelijk moslims varkensvlees te eten gegeven wordt. Andersom dus wel, en blijft mijn conclusie staan.
En een vegetariër die uit overtuiging geen vlees wil eten hoeft ook niet te vragen om een vegetarisch hapje onderweg zeker, waarom zou je aan de wensen van een minderheid tegemoet komen ? Of vind je die overtuiging wel iets, dus daar mag het dan weer wel ?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:23 schreef Masterix het volgende:
[..]
De non-argumenten al zou het diervriendelijker, gezonder of lekkerder zijn, zijn hier al weerlegd.
Ten principale vind ik het in deze maatschappij niet kunnen dat een zeer kleine minderheid hun onnavolgbare regels opleggen aan anderen. De enige reden halal te eten is een religieuze, en de religie waar dat bijhoort vind ik maar niks. Dus zou het belachelijk zijn me aan die regels te houden.
Halal voedsel consumptie is het beste compromis bij een uitstapje van schoolgaande kinderen. Niet-Islamitische kinderen hebben er geen problemen, ze merken immers (nauwelijks) het verschil. En als ze wel een probleem hebben door de hevige indoctrinatie en propaganda van hun ouders, dan zullen ze wel principieel tegen dierenslachting zijn. Sommige moslimkinderen die voorheen niet mee konden gaan, kunnen dat nu wel.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:23 schreef Masterix het volgende:
[..]
De non-argumenten al zou het diervriendelijker, gezonder of lekkerder zijn, zijn hier al weerlegd.
Ten principale vind ik het in deze maatschappij niet kunnen dat een zeer kleine minderheid hun onnavolgbare regels opleggen aan anderen. De enige reden halal te eten is een religieuze, en de religie waar dat bijhoort vind ik maar niks. Dus zou het belachelijk zijn me aan die regels te houden.
Wat is nou het grote verschil tussen haram en halal slachten qua smaak v/h vlees en gezondheid? En dan heb ik het dus alleen over rundvlees. Anders zou je nog kunnen beginnen over varkens vs rund, maar dat is een 2e. Volgens mij komt zowel het halal als het haram vlees van bio-industrie koeien, alleen bij de ene wordt de keel doorgesneden en bij de anderen wordt er een pen in het hoofdgeschoten en daarna verwerkt. en bij dat verwerken worden altijd de organen verwijderd en bloed eruit etc. dus er lijkt mij maar bar weinig verschil op de symboliek na. dat kun je no way proeven.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 12:41 schreef Super7fighter het volgende:
Halal slachten is helemaal niet cru. Het is juist diervriendelijk en het welzijn en respect van het te slachten dier staat centraal.
Mooi om te zien dat steeds meer (goddeloze) Nederlanders dit inzien; in deze topic zie ik bijv. al vele dank betuigingen voor deze beproefde en humane manier van slachten.
Tevens komt deze veranderende houding van de (goddeloze) Nederlanders de onderlinge verhoudingen in de Nederlandse samenleving ten goede. Moslims kunnen zo meedoen in de samenleving. Maar dit laatse is een gunstige bijzaak.
Als de vegetariër mij vegetarisch eten op zou dringen, zoals hier halal op wordt gedrongen, dat geldt natuurlijk hetzelfde.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:36 schreef moussie het volgende:
[..]
En een vegetariër die uit overtuiging geen vlees wil eten hoeft ook niet te vragen om een vegetarisch hapje onderweg zeker, waarom zou je aan de wensen van een minderheid tegemoet komen ? Of vind je die overtuiging wel iets, dus daar mag het dan weer wel ?
Daar hou ik niet van he, scheve vergelijkingen. Iedereen kan een lange of korte broek naar keuze aantrekken. Het is niet zo dat een bepaalde groep de keuze voor een korte broek niet heeft en daarom vind dat die ander ook maar een lange broek aan moet.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 12:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Wellicht mogen de kinderen zelf niets meenemen? Komt vaak genoeg voor.
Hier is het gebruikelijk met schooluitstapjes dat de kinderen voor onderweg zelf hun lunch meenemen. Voor een dagje pretpark ook. Maar voor een echte vakantie of kamp, dus alleen voor onderweg. De rest wordt door de organisatie, school? verzorgd.
En IK lees het bericht dus als zodanig: Dat de scholen, op bijvoorbeeld een kampweek, alleen nog maar halalvlees serveren. En niet dat er iets mis is met dat vlees, want je proeft het inderdaad nog niet eens. Maar als dat inderdaad het geval is, en je geeft als reden dat iedereen halalvlees mag eten en niet iedereen varkensvlees mag eten, dus moet iedereen maar halalvlees eten, dan kun je ook stellen dat niet iedereen in een korte broek mag lopen en iedereen wel in een lange, dus moet iedereen maar in een lange broek lopen, om niemand het hoofd op hol te brengen.
En ik vraag me dan af waar dit gaat eindigen.
Is geen compromis, het is opdringen van wat de één het beste vind aan mensen die dat niet vinden.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:42 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Halal voedsel consumptie is het beste compromis bij een uitstapje van schoolgaande kinderen. Niet-Islamitische kinderen hebben er geen problemen, ze merken immers (nauwelijks) het verschil. En als ze wel een probleem hebben door de hevige indoctrinatie en propaganda van hun ouders, dan zullen ze wel principieel tegen dierenslachting zijn. Sommige moslimkinderen die voorheen niet mee konden gaan, kunnen dat nu wel.
Iedereen blij. Bovendien is het gezonder, de dieren zijn immers niet volgespoten met hormonen.
Ook is het lekkerder, omdat het vlees goed doorbloed was ten tijde van de slachting.
Een betere oplossing dan het halal-menu is er niet. Gelukkig dat veel (goddeloze) Belgen en Nederlanders dit nu ook inzien. Een betere integratie tussen 2 culturen is er niet.
Gelukkig is niet iedereen zo star als in jouw denkbeelden, de meeste Belgen en Nederlanders zijn intussen wel geevolueerd in hun wereldbeeld, die maken terecht geen bezwaar om moslim en niet-moslimkinderen samen op een uitstapje te laten gaan. Het vijanddenken ten aanzien van de Islam is gelukkig niet bij iedereen even sterk als bij jou.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:01 schreef Masterix het volgende:
[..]
Is geen compromis, het is opdringen van wat de één het beste vind aan mensen die dat niet vinden.
Jij mag van mij halal eten, maar laat mij mijn ding doen. Of dat nou vegetarisch eten is of ham eten: dat is jouw zaak niet.
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:23 schreef Masterix het volgende:
[..]
je kunt toch beide aanbieden wordt al jaren gedaan net zoals er al jaren ook voor vegetariers wordt gezorgd.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:10 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Gelukkig is niet iedereen zo star als in jouw denkbeelden, de meeste Belgen en Nederlanders zijn intussen wel geevolueerd in hun wereldbeeld, die maken terecht geen bezwaar om moslim en niet-moslimkinderen samen op een uitstapje te laten gaan. Het vijanddenken ten aanzien van de Islam is gelukkig niet bij iedereen even sterk als bij jou.
Ik ben juist niet zo star als jij, jij wil alleen halal eten. Ik eet wat ik wil, maar omdat ik het wil, niet omdat iemand mij ertoe dwingt of manipuleerd.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:10 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Gelukkig is niet iedereen zo star als in jouw denkbeelden, de meeste Belgen en Nederlanders zijn intussen wel geevolueerd in hun wereldbeeld, die maken terecht geen bezwaar om moslim en niet-moslimkinderen samen op een uitstapje te laten gaan. Het vijanddenken ten aanzien van de Islam is gelukkig niet bij iedereen even sterk als bij jou.
Juist.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
je kunt toch beide aanbieden wordt al jaren gedaan net zoals er al jaren ook voor vegetariers wordt gezorgd.
Jij leeft nog hopeloos in de jaren 60 met je hoofd. De wereld van tegenwoordig is veel flexibeler, multi-cultureler en diverser dan een aantal decennia geleden.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 21:16 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ik ben juist niet zo star als jij, jij wil alleen halal eten. Ik eet wat ik wil, maar omdat ik het wil, niet omdat iemand mij ertoe dwingt of manipuleerd.
Iedereen gewoon laten doen wattie wil; niemand heeft het recht een ander zijn religieuze leefregels op te dringen. Zioals niemand jou kan verbieden koe te eten of te dwingen varken te eten
Vijandschap komt van de islam als die wil overheersen en regels op wil dringen: je niet willen laten overheersen is geen vijandschap maar karakter.
For crying out loud, hou op met janken! Jij vereenzelvigde jezelf met radicale, intolerante homo's/ faggotpedo's.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 21:16 schreef Masterix het volgende:
[..]Trouwens, jij hebt eerst terug te nemen dat je me zonder aanleding pedo en homo genoemd hebt voor ik nog eens op je reageer: ik houd niet van leugenaars. En pedo's.
Wat??quote:Op vrijdag 16 februari 2007 21:49 schreef Super7fighter het volgende:
For crying out loud, hou op met janken! Jij vereenzelvigde jezelf met radicale, intolerante homo's/ faggotpedo's.
Deal with it!
Het zou voor de mensen in je directe omgeving inderdaad best aangenaam zijn als je jezelf geheel zou bedekken .quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:51 schreef Gia het volgende:
En je geheel bedekken mag ook.
Dus waarom zouden we dit niet allemaal verplichten?
Gewoon friet, net als op alle schoolreisjesquote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:33 schreef moussie het volgende:
[..]
nou, op zo'n schoolreisje dus, het beleg is haram en voor een moslim verboden .. wat moeten die kinderen anders eten ?
Is wel een Loederige suggestie Loedertje!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 02:35 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Het zou voor de mensen in je directe omgeving inderdaad best aangenaam zijn als je jezelf geheel zou bedekken .
Nah, dat had best zn charmequote:Op zaterdag 17 februari 2007 02:38 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Gewoon friet, net als op alle schoolreisjes
Welk kind wil er nu nog boterhammen met gesmolten hagelslag of warme zweetkaas/ham tijdens een schoolreisje?
hehe, en dat was dus het diner in Bobbejaanland, tenminste als ze daar een pan hebben waarin de patat in zuivere plantaardige olie gefrituurd worden .. maar even afgezien van het hogere kostenplaatje bij die specifieke gelegenheid (duur schoolreisje dat, bus, entree en patat) .. helaas, veel/de meeste schoolreisjes gaan naar plekken waar je geen friet-tent hebtquote:Op zaterdag 17 februari 2007 02:38 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Gewoon friet, net als op alle schoolreisjes
Welk kind wil er nu nog boterhammen met gesmolten hagelslag of warme zweetkaas/ham tijdens een schoolreisje?
Jij probeert echt gewoon een relletje te ontlokken he.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens wen er maar aan, de Islamitische populatie groeit als kool. Dit is een niet te stoppen ontwikkeling, dus dan is het normaal dat er veel zaken worden aangepast aan ons. Niets mis mee, wij passen ons ook aan.
Ach, hij gaat er vanuit dat het volk zonder slag of stoot zal buigen voor zijn ideologie terwijl de weerzin hiertegen met de dag groeit.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:34 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Jij probeert echt gewoon een relletje te ontlokken he.
dat nooit natuurlijk. slimme mensen buigen niet voor een valse religie.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ach, hij gaat er vanuit dat het volk zonder slag of stoot zal buigen voor zijn ideologie.
Sorry, hélemaal vergeten dat kind in het primair onderwijs tegenwoordig naast zijn gsm ook nog een eigen koelbox van CocCola heeft om zijn boterhammen tot de pauze in te bewaren.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:31 schreef moussie het volgende:
Trouwens, in wat voor tijd leef jij, warme zweetkaas etc .. nog nooit van koelboxen gehoord ?
Ik pas me aan helemaal niemand aan, krijg de pleuris maar.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens wen er maar aan, de Islamitische populatie groeit als kool. Dit is een niet te stoppen ontwikkeling, dus dan is het normaal dat er veel zaken worden aangepast aan ons. Niets mis mee, wij passen ons ook aan.
Ik ben overigens erg tevreden met het nieuwe kabinet, zonder de VVD. Hirsi Ali en Verdonk verdwenen van het politieke toneel en Afghaanse Windhond Wilders met geen invloed. Erg mooi!²
ghehe, wel bij de tijd blijven héquote:Op zaterdag 17 februari 2007 13:32 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Sorry, hélemaal vergeten dat kind in het primair onderwijs tegenwoordig naast zijn gsm ook nog een eigen koelbox van CocCola heeft om zijn boterhammen tot de pauze in te bewaren.
Ach, je kunt niet ontkennen dat wij Moslims gemiddeld meer kinderen nemen dan het gemiddelde Nederlandse gezin. Tel daarbij op dat er aardig veel bekeerlingen rondlopen. Ik denk dat we uiteindelijk wel richting 40-60 (op 100%) gaan.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 13:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik pas me aan helemaal niemand aan, krijg de pleuris maar.1 miljoen moslims op 15 miljoen niet moslims, en het land zit aardig vol, zo hard zal het niet groeien meer. Immigratie is ook aan het afnemen, en zo explosief gaat het met geboortes nou ook weer niet, dus zo'n vaart loopt het allemaal niet.
Wilders heeft goed opgemerkt dat er uiteindelijk meer Moskeeën zullen zijn dan kerken, dat zegt m.i. toch wel genoeg. Ofwel we maken er samen het beste van of 1 der beide pertijen gaat zijn wil opleggen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ach, hij gaat er vanuit dat het volk zonder slag of stoot zal buigen voor zijn ideologie terwijl de weerzin hiertegen met de dag groeit.
Ik kan kiezen voor halal eten inderdaad. En dat wil ik zo houden.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ach, je kunt niet ontkennen dat wij Moslims gemiddeld meer kinderen nemen dan het gemiddelde Nederlandse gezin. Tel daarbij op dat er aardig veel bekeerlingen rondlopen. Ik denk dat we uiteindelijk wel richting 40-60 (op 100%) gaan.
En ach, het eten van halal voedsel is leuk voor Moslims, maar niet-Moslims kunnen het ook eten. Ik zie deze verontwaardiging dan ook niet anders dan:"Daag! Ik laat me niets opleggen door die Moslims." Onderbuikgevoelens dus.²
moslims kunnen ook gewoon varkensvlees eten hoor. er zal echt niks gebeuren, echt niemand gaat je straffen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ach, je kunt niet ontkennen dat wij Moslims gemiddeld meer kinderen nemen dan het gemiddelde Nederlandse gezin. Tel daarbij op dat er aardig veel bekeerlingen rondlopen. Ik denk dat we uiteindelijk wel richting 40-60 (op 100%) gaan.
En ach, het eten van halal voedsel is leuk voor Moslims, maar niet-Moslims kunnen het ook eten. Ik zie deze verontwaardiging dan ook niet anders dan:"Daag! Ik laat me niets opleggen door die Moslims." Onderbuikgevoelens dus.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |