Ja, het waren de moslims DE MOSLIIMS WUUUUUUUU ze komen eraan shit vlucht vlucht...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:05 schreef NietLullig het volgende:
[..]
zo, dat is lekker een excuus zoeken om het belachelijke gedrag van moslims weer goed te praten.
Vast, als je je neus erbij dichtknijpt.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, zo krijg je ook hondenstront weg.
quote:Spijswet
De spijswetten zijn richtlijnen in de Hebreeuwse Bijbel. Deze richtlijnen geven bijvoorbeeld aan dat men geen varkensvlees mag eten, geen oesters, bepaald gevogelte en geeft aan wat reine en onreine dieren zijn om te eten. De spijswetten zijn onder meer te vinden in het Bijbelboek Leviticus, in het Hebreeuws ook wel bekend als Wajikra.
Binnen het jodendom zijn deze spijswetten nog van kracht, joden eten daarom ook geen varkensvlees. De meeste christenen beschouwen de spijswetten voor hen echter niet van toepassing. Ze beschouwen de spijswetten als ingevoerd ten tijde van onhygiënische leefomstandigheden in de woestijn, waar weinig reinigingsmiddelen zoals schoon water aanwezig waren en voedsel moeilijker gedurende langere tijd goed te houden was. Enkele groeperingen zoals de Zevendedagsadventisten houden zich wel aan de spijswetten.
Daar kun je natuurlijk niet op leven.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, zo krijg je ook hondenstront weg.
Leuk stukje uit wikipedia, maar niet correct.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:00 schreef moussie het volgende:
fyi .. om even naar de oorsprong van die regel te gaan
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spijswet
[..]
De Joden houden zich er wel aan, en zijn zelfs nog strikter in hun eetregels dan moslims, het moet niet alleen kosher leven en sterven, maar ook kosher bereid worden, en wat er aan christelijke stroming bestaat met eetregels, die zijn helemaal doorgeslagen, die eten geen vlees, onthouden zich van elke vorm van genotmiddel, vermijden elke vorm van opsmuk en vertier/volksvermaak is uit den boze ..quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Leuk stukje uit wikipedia, maar niet correct.
Christenen eten wél varkensvlees omdat Jezus gezegd heeft: "Alles is rein voor de reinen". Niet omdat het door verbeterde hygiënische omstandigheden nu wel opeens cosher zou zijn. Bovendien eten christenen al onrein vanaf het begin.
Misschien lust die wel helemaal geen witlof. Da's een westerse groente.quote:
als ik em klaarmaak zal het geen problemen opleverenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Misschien lust die wel helemaal geen witlof. Da's een westerse groente.
Met kaas enquote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
als ik em klaarmaak zal het geen problemen opleveren![]()
Daar zijn de meningen dus over verdeeld. Anders zou dit topic niet bestaan hequote:alsof Allah niet westers is btw![]()
kaas??? dat andere reageer effe niet opquote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Met kaas enham
vin ik het lekkerst.
[..]
die meningen neem ik dan ook niet al te serieus uiteraardquote:Daar zijn de meningen dus over verdeeld. Anders zou dit topic niet bestaan he
Senk joe. Daar stuurde ik dus op aan: receptje scoren. Heh heh heh.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
kaas??? dat andere reageer effe niet op![]()
nee man, uitjes bakken op olie, daarna de in stukjes gesneden lof en peen erin en dan bakken geblazen, vervolgens deksel erop en dan laag vuurtje laten staan tot het lekker zacht is
![]()
Zij nemen die van "jullie" soms maar al te serieusquote:
[..]
die meningen neem ik dan ook niet al te serieus uiteraard![]()
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Senk joe. Daar stuurde ik dus op aan: receptje scoren. Heh heh heh.
[..]
helaas welquote:Zij nemen die van "jullie" soms maar al te serieus![]()
Pffffffffffffff, dan eten de kinderen gewoon een vega-burger met een frietje, ze gaan echt niet dood als ze geen afvalvleesfrikandellen krijgen tijdens het jaarlijkse schooluitstapje.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:28 schreef Gia het volgende:
Vraag me af hoe zo'n school dat wil doen in een pretpark als Bobbejaanland.
Frietje en een halal-frikandel?
Slaat toch echt nergens op dat die kids geen frikandel meer mogen eten!!
Daarbij denk ik niet dat pretparken nu echt zijn ingericht om 300 kinderen tegelijk halal te voeden.
Goh dat klinkt net als de Taliban en de islamitische rechbanken in Somale.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:10 schreef moussie het volgende:
[..]
De Joden houden zich er wel aan, en zijn zelfs nog strikter in hun eetregels dan moslims, het moet niet alleen kosher leven en sterven, maar ook kosher bereid worden, en wat er aan christelijke stroming bestaat met eetregels, die zijn helemaal doorgeslagen, die eten geen vlees, onthouden zich van elke vorm van genotmiddel, vermijden elke vorm van opsmuk en vertier/volksvermaak is uit den boze ..
...
Als alle scholen dit wordt verplicht, is het dan erg?quote:Op woensdag 14 februari 2007 01:02 schreef popolon het volgende:
't Gaat om een paar scholen in Belgie en dan ook nog eens om uitstapjes die natuurlijk elke dag voorkomen. Echt.
Wat een drukte weer om niks.![]()
Oh en halal vlees van de echte halalmeneer is lekker.
Idd, extreem gelovigen zijn nooit leuk .. laatst een docu gezien over die bible-camps in de States, soldiers for Jesus, nou daar wordt je ook niet vrolijk vanquote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:18 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Goh dat klinkt net als de Taliban en de islamitische rechbanken in Somale.
Erg? Nee, dat is niet erg.quote:Op woensdag 14 februari 2007 01:26 schreef Flumina het volgende:
[..]
Als alle scholen dit wordt verplicht, is het dan erg?
Ik hoop dat jij het wel allemaal mee krijgt te maken. Jarenlang.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Hang jezelf maar alvast op, hoef je het allemaal niet mee te maken.
Gaat ook wel gebeuren. Die provinciaal is toch niet slim genoeg om z'n heil ergens anders te zoeken. Die blijft lekker zitten waar 'ie zit, totdat het definitief te laat is.quote:Op woensdag 14 februari 2007 07:07 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij het wel allemaal mee krijgt te maken. Jarenlang.
En Parmaham dan? Een pistoletje chorizo? Frankfurter worstjes?quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:52 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen die normaal vlees eet mag ook halal vlees eten. Ik zie geen probleem.²
Vergeet het maar, voortaan wordt het uitsluitend uit Duitsland geïmporteerd halalkalkoenseparatorvlees.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
En Parmaham dan? Een pistoletje chorizo? Frankfurter worstjes?
"Normaal vlees."²
Haute cuisine.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Vergeet het maar, voortaan wordt het uitsluitend uit Duitsland geïmporteerd halalkalkoenseparatorvlees.
Nou dan heb je nog mazzel. Ik denk eerder dat het deze wordt:quote:
quote:Kinderen uit het Antwerps stedelijk onderwijs krijgen op uitstappen wel nog de keuze of ze halal geslacht vlees willen eten of niet. In een brief kregen de ouders van de kinderen eerst te horen dat er enkel nog halal vlees zou geserveerd worden. Nu laat de Antwerpse schepen van Onderwijs Robert Voorhamme (sp.a) weten dat er in de bewuste brief “een foutje” was geslopen. “Dat zinnetje dat alle vlees halal is, had er niet mogen staan. Zo werd de indruk gewekt dat er geen keuze meer was”, aldus Voorhamme in De Morgen.
Eerst heette het nog dat de kinderen de keuze hadden tussen vegetarische en halal maaltijden. Volgens hem was het namelijk niet haalbaar om enkel de allochtone kinderen halal eten voor te schotelen. “Als we meerdere soorten maaltijden moeten voorzien, stijgt de prijs en vallen opnieuw de allochtone kinderen als eerste uit de boot”, zei hij aanvankelijk.
Daarna klonk dat plots anders. “Er is gewoon door de administratie een fout gemaakt”, klonk Voorhammes uitleg. “Dat zinnetje dat alle vlees halal is, had er niet mogen staan. Zo werd de indruk gewekt dat er geen keuze meer was. Onze bedoeling is verkeerd vertaald. We wilden benadrukken dat moslimkinderen halal vlees kunnen krijgen. Benadrukken we dat niet, dan lopen we het risico dat die kinderen niet mee mogen op uitstap. Maar het was natuurlijk niet de bedoeling om dan maar de andere kinderen te verplichten halal vlees te eten”.
De administratie had volgens de versie van Voorhamme haar fout al “enkele weken geleden” ontdekt en al nieuwe formulieren laten maken. Zelf wist hij naar eigen zeggen tot maandag niet precies hoe het op de brief geformuleerd stond. “Laat het dus duidelijk zijn: kinderen hebben op uitstap wel degelijk de keuze tussen vegetarisch, halal geslachte kip of kalkoen of ‘gewone’ maaltijden. Dat was zo en dat zal ook zo blijven”.
De Antwerpse onderwijsschepen geeft wel toe dat hij “wat ongelukkig” gecommuniceerd heeft over de bewuste brief. Zo zei hij eerst dat er al uitstappen waren geweest waarop alle vlees halal was en dat geen kind het gemerkt had. Maandag klonk het echter zo: “Ik heb gewoon geprobeerd om de hele heisa wat te relativeren. Maar blijkbaar kwamen mijn relativeringspogingen verkeerd over”.(GL)
(Zelfs) ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat deze meneer zich eruit aan het lullen is.quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:17 schreef Dwersdriever het volgende:
Een hoop drukte om niets. Het was een 'foutje' in de brief aan de ouders.
http://www.vilt.be/nieuwsarchief/detail.phtml?id=12712
[..]
Toch niet?quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
(Zelfs) ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat deze meneer zich eruit aan het lullen is.
Nee joh, alleen achterham is een probleemquote:Op woensdag 14 februari 2007 10:56 schreef freako het volgende:
Grappig dat die schepen Voorhamme heet..
Niet drukte om niks, want het was eerst wel zo. Nu lult ie zich er gewoon uit. 'een foutje', natuurlijk.quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:17 schreef Dwersdriever het volgende:
Een hoop drukte om niets. Het was een 'foutje' in de brief aan de ouders.
http://www.vilt.be/nieuwsarchief/detail.phtml?id=12712
[..]
Waar lees jij dat het alleen maar gaat om eten wat door de school zelf wordt meegenomen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:44 schreef moussie het volgende:
[..]
en waar lees jij dat hun dat frikandelletje, kroketje of hamburger ontzegt wordt ? Het gaat om het eten dat meegenomen wordt, niet om wat je onderweg koopt .. je kent dat wel, een grote mand voor het boterhammetje onderweg in de bus, waarmee je dus wil voorkomen dat de kinderen de hele dag met rugzakjes moeten gaan zeulen .. en dat je kip of runderworst die ene dag nou toevallig halal is .. so what ?
Bespaart de school een boel extra werk en kosten, vleesbeleg dat door iedereen gegeten kan worden
ten eerste staat er dat er alleen halalvlees wordt geserveerd, dat is iets anders dan alleen halaleten .. en ten tweede gaat het om wat de school serveert, dat die geen controle hebben over de halalheid van een frikandel in Bobbejaanland spreekt voor zichquote:Op woensdag 14 februari 2007 13:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar lees jij dat het alleen maar gaat om eten wat door de school zelf wordt meegenomen.
Er staat dat er alleen maar halal eten wordt geserveerd op schooluitstapjes.
ah zo, is dat normaal .. laat me raden, omdat het bij jouw thuis en op de school van jouw kids gebeurt is dat normaal en de rest is allemaal onzin ?quote:Normaal gesproken nemen kinderen voor onderweg gewoon zelf eten mee.
idd en ook niet zo erg ondoorzichtig ook niet gelukkigquote:Op woensdag 14 februari 2007 10:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
(Zelfs) ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat deze meneer zich eruit aan het lullen is.
tja, wil die mijnheer wat doen aan de hoge kosten voor die schoolreisjes is het weer niet goedquote:Op woensdag 14 februari 2007 14:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd en ook niet zo erg ondoorzichtig ook niet gelukkig![]()
wooptie doe dat kost nog geen euro p.p extra dus daar ligt het niet aan.quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:28 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, wil die mijnheer wat doen aan de hoge kosten voor die schoolreisjes is het weer niet goed
Fijn, een reactie van iemand met meer hersens dan stemgeluid, itt TS.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:33 schreef FJD het volgende:
Gaat nergens over. Kinderen kunnen toch zelf kiezen om geen varkensvlees te etenZorg gewoon voor een alternatief zonder iemand iets op te leggen.
Wellicht hebben sommige users een grote aversie tegen islamieten.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Sja, als ik een boomknuffelaar zou zijn. Ik vind het trouwens grappiger dat iemand die kennelijk iets tegen boomknuffelaars heeft ineens zelf dierenrechtenactivist wordt omdat er moslims bij betrokken zijn. Want zeg nou zelf, het kan je geen zier schelen hoe dieren worden geslacht of wat kinderen op de boterham krijgen, je grijpt elke kans aan om eens lekker op moslims te kotsen en je paranoïde wereldbeeld te progageren. Eigenlijk ben je best een triest geval.
quote:Op maandag 12 februari 2007 18:31 schreef gelly het volgende:
Ga je ergens anders druk over maken hysterisch wijf.
eens gewoon alternatief zoeken niet iemand iets opleggenquote:Op woensdag 14 februari 2007 15:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Fijn, een reactie van iemand met meer hersens dan stemgeluid, itt TS.
erm, grappig dat je dat zegt .. ik had toch echt de indruk dat de moslims liefst aan het varkensvlees moet van velen hier, ik heb in dit topic herhaaldelijk gelezen dat ze zich niet zo moeten aanstellen met hun achterhaalde regeltjes ed .. hoe anders is het verhaal als de schoen aan de andere voet zitquote:Op donderdag 15 februari 2007 16:09 schreef niet_links het volgende:
[..]
eens gewoon alternatief zoeken niet iemand iets opleggen
Denk dat er zeer weinigen zeggen dat moslims aan de varkensvlees MOETEN. Dat men het aanstellerij vindt is een totaal ander gegeven.quote:Op donderdag 15 februari 2007 16:25 schreef moussie het volgende:
[..]
erm, grappig dat je dat zegt .. ik had toch echt de indruk dat de moslims liefst aan het varkensvlees moet van velen hier, ik heb in dit topic herhaaldelijk gelezen dat ze zich niet zo moeten aanstellen met hun achterhaalde regeltjes ed .. hoe anders is het verhaal als de schoen aan de andere voet zit
Ze moeten zich inderdaad ook niet aanstellen, WANT niemand dwingt ze varkensvlees te eten. Maar ze stellen zich wel aan en zorgen zo dat niet-moslims wel halal moeten eten.quote:Op donderdag 15 februari 2007 16:25 schreef moussie het volgende:
[..]
erm, grappig dat je dat zegt .. ik had toch echt de indruk dat de moslims liefst aan het varkensvlees moet van velen hier, ik heb in dit topic herhaaldelijk gelezen dat ze zich niet zo moeten aanstellen met hun achterhaalde regeltjes ed .. hoe anders is het verhaal als de schoen aan de andere voet zit
Precies.quote:Op donderdag 15 februari 2007 16:48 schreef Masterix het volgende:
Dat ik wat ik hier lees: neiemand beweert dat moslims even goed varken kunnen eten, wel dat niet-moslims even goed halal kunnen eten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |