Ja, sorry hoor, maar dít vind ik dus echt niet meer normaal.quote:Kinderen van Antwerpse scholen die op schooluitstap gaan krijgen alleen nog halalvlees te eten. Dat besliste het stadsonderwijs van Antwerpen. De afgelopen dagen kregen alle ouders een brief met de mededeling dat op uitstapjes enkel vlees wordt geserveerd dat op rituele wijze is geslacht en dat varkensvlees van het menu verdwijnt.
Geil.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:30 schreef gebruikersnaam het volgende:
whats next? geheelbedekte vrouwen op de wallen?
Maar de hindoes dan? Wat krijgen zij te vreten? Ontbijt-koek? Muesli-burgers?quote:Op maandag 12 februari 2007 18:34 schreef LXIV het volgende:
Nou, de Joden mogen dan in ieder geval ook mee-eten. En ook voor de Christelijke kindjes kan het geen enkel kwaad om hun karbonaadje voor een dag te laten staan.
Er zijn nu eenmaal veel minder Hindoes in België dan dat er moslims zijn. Overigens mogen Hindoes wel vlees eten, er is tenminste geen verbod op, maar geloven sommigen dat het minder goed is voor hun karma.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar de hindoes dan? Wat krijgen zij te vreten? Ontbijt-koek? Muesli-burgers?
Hindoekind: "Maar ik eet geen vlees."quote:Op maandag 12 februari 2007 18:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn nu eenmaal veel minder Hindoes in België dan dat er moslims zijn. Overigens mogen Hindoes wel vlees eten, er is tenminste geen verbod op, maar geloven sommigen dat het minder goed is voor hun karma.
quote:Op maandag 12 februari 2007 18:44 schreef gelly het volgende:
En wie boeit het nou werkelijk wat wat vlaamse schoolkindertjes op hun schoolreisje eten ?
Nou, het is toch logisch dat bij schoolreisjes rekening gehouden wordt met de (religieuze) wensen van de meerderheid. In het geval van Antwerpen denk ik dat dit een moslim-meerderheid.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hindoekind: "Maar ik eet geen vlees."
Docent: "MAAR HET MAG WEL! DUS VREET DIE FUCKING HALAL BURGER NOU MAAR GEWOON!"
quote:Op maandag 12 februari 2007 18:31 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Het schaap kwam van links, ik zeg het je!![]()
MIJ!quote:Op maandag 12 februari 2007 18:44 schreef gelly het volgende:
En wie boeit het nou werkelijk wat wat vlaamse schoolkindertjes op hun schoolreisje eten ?
Hang jezelf maar alvast op, hoef je het allemaal niet mee te maken.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:55 schreef juonjacket het volgende:
in Frankrijk mag je geen hoofddoeken dragen, geen kruis aan een ketting (niets wat je geloof dudelijk maak), maar binnenkort zal het hier net andersom worden...Iedereen een hofddoek, iedereen naar de moskee en iedereen halal vlees....
, tja....
![]()
![]()
Daar zou ik maar niet al te hard op rekenen.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:55 schreef juonjacket het volgende:
in Frankrijk mag je geen hoofddoeken dragen, geen kruis aan een ketting (niets wat je geloof dudelijk maak), maar binnenkort zal het hier net andersom worden...Iedereen een hofddoek, iedereen naar de moskee en iedereen halal vlees....
, tja....
![]()
![]()
quote:Op maandag 12 februari 2007 18:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
MIJ!
EN HET BIER DAN? WAAROM IS ER GODVERDOMME NOG STEEDS GEEN HALALBIER??
Welke tijdschaal zat je aan te denken?quote:Op maandag 12 februari 2007 18:55 schreef juonjacket het volgende:
, tja....
![]()
![]()
binnen 5 jaar misschien....quote:Op maandag 12 februari 2007 18:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Welke tijdschaal zat je aan te denken?
Exact. Alle nachtmerriescenario's komen dus gewoon uit. De islam neemt West-Europa over.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, het is toch logisch dat bij schoolreisjes rekening gehouden wordt met de (religieuze) wensen van de meerderheid. In het geval van Antwerpen denk ik dat dit een moslim-meerderheid.
EN DAN, EN DAN, EN DAN.....quote:Op maandag 12 februari 2007 19:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Exact. Alle nachtmerriescenario's komen dus gewoon uit. De islam neemt West-Europa over.
Omdat een paar vlaamse schoolkindertjes geen ham op de boterham krijgen ? Er bestaat medicatie tegen paranoïa, dat weet je ?quote:Op maandag 12 februari 2007 19:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Exact. Alle nachtmerriescenario's komen dus gewoon uit. De islam neemt West-Europa over.
is dat nou niet eng.....quote:Op maandag 12 februari 2007 19:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ritueel slachten is helemaal niet wreed, maar juist vrij diervriendelijk en met respect voor het dier.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:06 schreef Lemmeb het volgende:
Wel grappig dat je ineens niemand meer hoort over de nogal schandalige, dieronvriendelijke slachtmethode die aan halalvlees ten grondslag ligt. Als onze bomenknuffelende vrienden moet kiezen tussen moslims en dierenwelzijn, winnen blijkbaar de moslims. Zover zijn we al.
HAHAHAHAHA ongelofelijke geindoctrineerde dombo!quote:Op maandag 12 februari 2007 19:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ritueel slachten is helemaal niet wreed, maar juist vrij diervriendelijk en met respect voor het dier.
Sja, als ik een boomknuffelaar zou zijn. Ik vind het trouwens grappiger dat iemand die kennelijk iets tegen boomknuffelaars heeft ineens zelf dierenrechtenactivist wordt omdat er moslims bij betrokken zijn. Want zeg nou zelf, het kan je geen zier schelen hoe dieren worden geslacht of wat kinderen op de boterham krijgen, je grijpt elke kans aan om eens lekker op moslims te kotsen en je paranoïde wereldbeeld te progageren. Eigenlijk ben je best een triest geval.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:06 schreef Lemmeb het volgende:
Wel grappig dat je ineens niemand meer hoort over de nogal schandalige, dieronvriendelijke slachtmethode die aan halalvlees ten grondslag ligt. Als onze bomenknuffelende vrienden moet kiezen tussen moslims en dierenwelzijn, winnen blijkbaar de moslims. Zover zijn we al.
Wat lul, je nou weer, ontzettende nitwit? Ik zeg toch nergens dat die dieren mij wat interesseren?quote:Op maandag 12 februari 2007 19:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Sja, als ik een boomknuffelaar zou zijn. Ik vind het trouwens grappiger dat iemand die kennelijk iets tegen boomknuffelaars heeft ineens zelf dierenrechtenactivist wordt omdat er moslims bij betrokken zijn.
Kijk, als er in een Antwerps schoolklasje nu 20 Mohammeds, 3 Sjefke's en één Moos zitten, dan is het toch niet meer dan logisch om Halal-vlees mee te nemen op schoolreis. Daar kunnen ze allen van eten. Wanneer hesp gegeten wordt, kunnen de Mohammeds en Moos al niet mee-eten.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:08 schreef Lemmeb het volgende:
Enkele users hierboven denken blijkbaar dat ze nog grappig zijn met hun bagatelliserende opmerkingen over deze gevaarlijke (want precedentscheppende) vorm van religieuze dwang. Hoe dom en blind kan een mens zijn.
Als je op de man gaat spelen, dan is het einde discussie wmb.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:09 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
HAHAHAHAHA ongelofelijke geindoctrineerde dombo!
[...]
Nou, als je de ene slachtmethode wreder dan de andere vindt zegt het je kennelijk wel wat.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat lul, je nou weer, ontzettende nitwit? Ik zeg toch nergens dat die dieren mij wat interesseren?
Bijvoorbeeld: zonder verdoving keel doorsnijden, even een stapje terugdoen en dood laten bloeden. Ik heb het als kind weleens gezien. Is best grappig, zo'n koe met doorgesneden keel die nog 'boehoe!' probeert te roepen terwijl het bloed alle kanten uitspuit.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:09 schreef ShaoliN het volgende:
Opzich niet verkeerd om voor een alternatief te kiezen waar niemand moeite mee heeft. Maar wat moet ik verstaan onder ritueel slachten? Eerst van achter nemen voor je het op je boterham legt?
Mwah, grappig.. Het lijkt me vooral inefficient.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld: zonder verdoving keel doorsnijden, even een stapje terugdoen en dood laten bloeden. Ik heb het als kind weleens gezien. Is best grappig, zo'n koe met doorgesneden keel die nog 'boehoe!' probeert te roepen terwijl het bloed alle kanten uitspuit.
Misschien moet je zelf ook eens normaal reageren, in plaats van meteen mijn post in het belachelijk te trekken. Dat zou een hoop schelen.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je op de man gaat spelen, dan is het einde discussie wmb.
Ach gut. Die arme verzuurde gelly kan de discussie weer eens niet winnen en gaat weer op deze gebruikelijke toer. Jij bent ook zo voorspelbaar.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:13 schreef gelly het volgende:
Oh, je hebt gewoon onverwerkte trauma's uit je jeugd. Dat verklaart een hoop.
Dat ook.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:13 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Mwah, grappig.. Het lijkt me vooral inefficient.
Je bedoelde deze post waarop ik enigzins chargeerde?quote:Op maandag 12 februari 2007 19:13 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Misschien moet je zelf ook eens normaal reageren, in plaats van meteen mijn post in het belachelijk te trekken. Dat zou een hoop schelen.
Daar had je het zelf naar gemaakt, imho.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Briljant wat een argumentatie weer!quote:Op maandag 12 februari 2007 19:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je bedoelde deze post waarop ik enigzins chargeerde?
[..]
Daar had je het zelf naar gemaakt, imho.
Was er een discussie ? Die heb ik even gemist dan. Misschien worden mensen wel een beetje moe van je en figuren als jou die enkel discusieëren in de vorm van "De moslims nemen Europa over ! Het is allemaal tuig ! D'r uit met ze !"quote:Op maandag 12 februari 2007 19:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ach gut. Die arme verzuurde gelly kan de discussie weer eens niet winnen en gaat weer op deze gebruikelijke toer. Jij bent ook zo voorspelbaar.
Op een openbaar forum moet je je mening kunnen geven lijkt me. Hoe bekrompen deze ook mogen wezen.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Was er een discussie ? Die heb ik even gemist dan. Misschien worden mensen wel een beetje moe van je en figuren als jou die enkel discusieëren in de vorm van "De moslims nemen Europa over ! Het is allemaal tuig ! D'r uit met ze !"Dus ik zou zeggen : steek je mening lekker in je hol of typ het in een leeg Word document, maar je hoeft het hier niet te posten onder het mom van "discussie voeren". Dank u.
HAHAHAHA wat jammer nou dat jij geen moderator bent!quote:Op maandag 12 februari 2007 19:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Was er een discussie ? Die heb ik even gemist dan. Misschien worden mensen wel een beetje moe van je en figuren als jou die enkel discusieëren in de vorm van "De moslims nemen Europa over ! Het is allemaal tuig ! D'r uit met ze !"Dus ik zou zeggen : steek je mening lekker in je hol of typ het in een leeg Word document, maar je hoeft het hier niet te posten onder het mom van "discussie voeren". Dank u.
Ja, prima, maar noem het dan geen discussie.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:20 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Op een openbaar forum moet je je mening kunnen geven lijkt me. Hoe bekrompen deze ook mogen wezen.
Kijk, dat de Islam West-Europa overneemt staat buiten kijf. Iedereen met een béétje gevoel voor statistiek en demografie kan dat op zijn tien vingers natellen. Vijf of tien jaar lijkt me wat kort door de bocht, maar binnen vijftig of honderd jaar zullen de moslims hier in ieder geval een meerderheid vormen.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Alhoewel niet geheel onlogisch klinkt dit mij allemaal net wat te fatalistisch. Rest mij alleen nog de vraag: wanneer ga jij je tot de islam bekeren? Of ben je al bekeerd?quote:Op maandag 12 februari 2007 19:23 schreef LXIV het volgende:
Kijk, dat de Islam West-Europa overneemt staat buiten kijf. Iedereen met een béétje gevoel voor statistiek en demografie kan dat op zijn tien vingers natellen. Vijf of tien jaar lijkt me wat kort door de bocht, maar binnen vijftig of honderd jaar zullen de moslims hier in ieder geval een meerderheid vormen.
Het punt is echter dat wij niet door de islam verdreven worden, maar dat de moslims een vacuum opvullen dat door ons zelf gecreëerd is. Door het feminisme, de dalende vruchtbaarheid (kinderen per vrouw), de politieke afkeur van het gezinsleven, de steeds verder gaande ontaarding en boven alles de grenzeloze hang naar materieel genot heeft het Westen de dominante positie die het aan het begin van de vorige eeuw had helemaal verspeeld.
Iedere succesvolle cultuur die zichzelf toestaat decadent te worden tekent voor zijn eigen ondergang. En andere volkeren stromen dan binnen. Niks nieuws onder de zon. Waren het de moslims niet geweest, dan een ander volk.
Nou, ik ben benieuwd. Laat eens een fraaie berekening zien.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iedereen met een béétje gevoel voor statistiek en demografie kan dat op zijn tien vingers natellen.
Nee hoor, ik ben gewoon Rooms Katholiek, zoals een Brabander betaamd.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Alhoewel niet geheel onlogisch klinkt dit mij allemaal net wat te fatalistisch. Rest mij alleen nog de vraag: wanneer ga jij je tot de islam bekeren? Of ben je al bekeerd?
Toen wisten we nog raad met kinderen met een afwijkende broodbelegvoorkeur!quote:Op maandag 12 februari 2007 19:30 schreef LXIV het volgende:
Vergeet niet dat nog geen honderd jaar geleden Europese vlaggen over de gehele aardbol wapperden.
Nou, het aantal moslims in Nederland is de afgelopen 13 jaar verdubbeld, van ongeveer 470.000 tot een miljoen.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:30 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou, ik ben benieuwd. Laat eens een fraaie berekening zien.
Ik bedoelde eigenlijk op basis van realistische cijfers, zoals ze bekend zijn.quote:
Dan vreet je maar konijnenvoer geitenneuker!quote:Op maandag 12 februari 2007 19:52 schreef Youssef het volgende:Mooi initiatief. Dit is ook een van de redenen dat ik vaak niet deel kan nemen aan uitstapjes met christen honden en andere faggots. Echt een goede maatregel
![]()
En zo zien we het graag! De kiem voor radicalisering is gelegd!quote:Op maandag 12 februari 2007 19:52 schreef Youssef het volgende:Mooi initiatief. Dit is ook een van de redenen dat ik vaak niet deel kan nemen aan uitstapjes met christen honden en andere faggots. Echt een goede maatregel
![]()
Klopt, maar tripjes langer dan een paar dagen worden toch wel wat lastiger. Nu dus een groot voordeel en een stuk minder koppijn en discussies rond tripjes. Niemand wordt er in principe slechter van, de groep van meegaande mensen wordt alleen maar groterquote:Op maandag 12 februari 2007 19:54 schreef MinderMutsig het volgende:
Dan vreet je maar konijnenvoer geitenneuker!![]()
Sja, op de één of andere manier lijken brabanders geen dag zonder varkensvlees te kunnen. Wat zou het zijn ?quote:Op maandag 12 februari 2007 19:56 schreef Youssef het volgende:
[..]
Oh wacht... sommigen willen doen geloven dat ze er slechter van worden
Nee, absoluut niks mis mee. Dat de dieren gewoon afgeslacht worden is uiteraard niet erg.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:34 schreef Ringo het volgende:
Niks mis met halal vlees, trouwens. Maar wel een stupide maatregel; ga dan idd voor vegetarisch, all the fucking way -- en onbespoten groente graag.
Daar begint het al: dat zijn cijfers die niet helemaal te toetsen zijn. In de zin dat niet goed te onderscheiden valt wie van dat miljoen echt praktizeert. Als dat hele miljoen namelijk ineens de moskee in zou willen, dan zou het never nooit niet passen. Met die cijfers wordt iedereen die een bepaalde etnische achtergrond heeft op één hoop gegooid, terwijl een groot deel vermoedelijk beter past onder het kopje atheïst.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, het aantal moslims in Nederland is de afgelopen 13 jaar verdubbeld, van ongeveer 470.000 tot een miljoen.
Gezien de nog immer aanwezige immigratie, alsmede de lage vruchtbaarheid van de Nederlandse autochtone vrouw (1,52 kind per vrouw), en de veel hogere vruchtbaarheid van islamitische vrouwen krijg je dan ongeveer deze grafiek:
[afbeelding]
(Die nog enigzins geflatteerd wordt door het feit dat de leeftijdsopbouw onder moslims veel gunstiger uitpakt. Zij zijn in het algemeen nog jong en beginnen nog aan een gezin, de Nederlanders worden steeds ouder en grijzer)
Een andere zienswijze:
Een Nederlands echtpaar (2) krijgt zijn 1,55 kind. Dat betekend dat er iedere generatie (25 jr) nog maar 75% overblijft.
Een Turk (1), die een vrouw laat overkomen en vervolgens trouwt en drie kinderen krijgt telt voor 300% in de volgende generatie.
Dus van de 100 Nederlanders van de ene generatie zijn er de volgende generatie nog 75, van de 100 Turken echter 300. Dat is een factor 4!
Tweede- en derdegeneratie moslims krijgen inderdaad steeds minder kinderen, alhoewel hun vruchtbaarheid gemiddeld toch hoger blijft. Vergeet echter niet dat iedere gezinshereniging opnieuw leidt tot een eerste generatie, dus tot hoge geboortecijfers.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk op basis van realistische cijfers, zoals ze bekend zijn.
Dan mag jij me uitleggen hoe moslims ooit een meerderheid kunnen vormen uitgaande van het feit dat ook deze groep steeds minder kinderen krijgt, 2.nogwat , er ook binnen deze groep sprake is van emigratie en remigratie, en ook binnen deze groep geloof als steeds minder belangrijk wordt ervaren.
Je mag nog een poging wagen. Van 1 miljoen naar 15 miljoen. Wanneer is het omslagpunt. Ik wacht in spanning.
Er zijn meer varkens dan mensen in Noord-Brabant.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Sja, op de één of andere manier lijken brabanders geen dag zonder varkensvlees te kunnen. Wat zou het zijn ?
Vegetariërs doen het er goed op?quote:Op maandag 12 februari 2007 19:56 schreef Youssef het volgende:
[..]
Klopt, maar tripjes langer dan een paar dagen worden toch wel wat lastiger. Nu dus een groot voordeel en een stuk minder koppijn en discussies rond tripjes. Niemand wordt er in principe slechter van, de groep van meegaande mensen wordt alleen maar groter![]()
Oh wacht... sommigen willen doen geloven dat ze er slechter van worden
Daar heb je wel gelijk in. Wanneer de christenen in Nederland ook op die manier geteld zouden worden, dan zouden we ook zes miljoen katholieken hebben.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Daar begint het al: dat zijn cijfers die niet helemaal te toetsen zijn. In de zin dat niet goed te onderscheiden valt wie van dat miljoen echt praktizeert. Als dat hele miljoen namelijk ineens de moskee in zou willen, dan zou het never nooit niet passen. Met die cijfers wordt iedereen die een bepaalde etnische achtergrond heeft op één hoop gegooid, terwijl een groot deel vermoedelijk beter past onder het kopje atheïst.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Nederland
Zie onder noot 1. En 2.
Daar heb je wel gelijk in. Wanneer de christenen in Nederland ook op die manier geteld zouden worden, dan zouden we ondertussen ook zes miljoen katholieken hebben.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Daar begint het al: dat zijn cijfers die niet helemaal te toetsen zijn. In de zin dat niet goed te onderscheiden valt wie van dat miljoen echt praktizeert. Als dat hele miljoen namelijk ineens de moskee in zou willen, dan zou het never nooit niet passen. Met die cijfers wordt iedereen die een bepaalde etnische achtergrond heeft op één hoop gegooid, terwijl een groot deel vermoedelijk beter past onder het kopje atheïst.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Nederland
Zie onder noot 1. En 2.
Eerlijk gezegd interesseert me dat vrij weinig ja.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:57 schreef Marijke236 het volgende:
[..]
Nee, absoluut niks mis mee. Dat de dieren gewoon afgeslacht worden is uiteraard niet erg.
Een beetje dit idee dus. (En vergeet ook het vermakelijke deel 1 niet!)quote:Op maandag 12 februari 2007 19:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld: zonder verdoving keel doorsnijden, even een stapje terugdoen en dood laten bloeden. Ik heb het als kind weleens gezien. Is best grappig, zo'n koe met doorgesneden keel die nog 'boehoe!' probeert te roepen terwijl het bloed alle kanten uitspuit.
Ach meisje toch, ik heb wel eens een hap uit een kip genomen zónder hem eerst te slachten. Dát was pas zielig!quote:Op maandag 12 februari 2007 19:57 schreef Marijke236 het volgende:
[..]
Nee, absoluut niks mis mee. Dat de dieren gewoon afgeslacht worden is uiteraard niet erg.
Nee, daar zijn het dieren voor. Die eten wij.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:57 schreef Marijke236 het volgende:
[..]
Hangt dus helemaal af van de situatie. Zijn het schuimbekkende fundi's, allemaal, of is het net zo'n divers zootje als nu?quote:Op maandag 12 februari 2007 20:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in. Wanneer de christenen in Nederland ook op die manier geteld zouden worden, dan zouden we ondertussen ook zes miljoen katholieken hebben.
Maar hoe dan ook, stel dat we wél 6 miljoen moslims hebben in 2040. Zou je daar een probleem mee hebben?
Wel eens een slachthuis gezien?quote:Op maandag 12 februari 2007 20:39 schreef Lemmeb het volgende:
Boehoewoewoehoe!!!
(wel tot over de helft kijken, dan wordt het filmpje pas ècht leuk)
nou die heb je dan dus nu .. eentje vegetarisch en eentje met vlees, alleen dat dat vlees dan halal is ..quote:Op maandag 12 februari 2007 20:05 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Vegetariërs doen het er goed op?
Maar volgens mij snap je mijn punt niet. Ik vind het niet terecht dat een hele groep zich aan moet passen aan de behoeften van een deel daarvan.
Dat vind ik in deze situatie niet terecht en dus ook niet in jouw situatie. Als er verschillende behoeften zijn kan je daar gewoon rekening mee houden. Twee keuze menu's en daar moet iedereen het maar mee doen.
Werkt prima als mensen maar willen.![]()
Het principe is dat je vreemdeling in je eigen land wordt jij moet je aanpassen aan hun en dat is fout. Dan zou het zo moeten zijn dat varkensvlees beschikbaar blijft en er voor hun halal is.. Niet alleen halal dat is fout.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Sja, op de één of andere manier lijken brabanders geen dag zonder varkensvlees te kunnen. Wat zou het zijn ?
Precies dit gaat een tikje te ver allemaal.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 05:38 schreef niet_links het volgende:
[..]
Het principe is dat je vreemdeling in je eigen land wordt jij moet je aanpassen aan hun en dat is fout. Dan zou het zo moeten zijn dat varkensvlees beschikbaar blijft en er voor hun halal is.. Niet alleen halal dat is fout.
Hallo fokidioot, je bent er weer snel bij om een topic te verneuken dat je niet aanstaat. Hoe doorzichtig!quote:Op maandag 12 februari 2007 18:31 schreef gelly het volgende:
Ga je ergens anders druk over maken hysterisch wijf.
Jij eet levend vlees?quote:Op maandag 12 februari 2007 19:57 schreef Marijke236 het volgende:
[..]
Hoi fokjosti, je bent er weer snel bij om users met een andere mening voor debiel uit te maken. Hoe doorzichtig!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 06:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Hallo fokidioot, je bent er weer snel bij om een topic te verneuken dat je niet aanstaat. Hoe doorzichtig!
So? Wij zijn inmiddels een paar tientallen jaren verder, en het lijkt mij dat 'hunnie' maar een inhaalslag naar onze eeuw moeten maken, niet dat wij een stap terug moeten zetten om een paar verdwaalde Moslims op te pikken.quote:Op maandag 12 februari 2007 22:37 schreef multatuli het volgende:
Dat 'ritueel slachten' was niet zo lang geleden ook nog de methode die we hier en in de omliggende landen gebruikten.
Jouw vlees leeft nog als het op je bord ligt?quote:Op maandag 12 februari 2007 19:57 schreef Marijke236 het volgende:
[..]
Nee, dat er rekening gehouden wordt met andersgelovigen is niet errug, maar het slaat zover door dat niet-moslims zich geheel aan moeten passen aan de gebruiken van de moslims. En dat vind ik inderdaad te ver gaan.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:58 schreef Mwanatabu het volgende:
Tjemig, als ik nier net een treurwilg aan het opvrolijken was zou ik me hier druk over maken.
Pemig zeg, er wordt rekening gehouden met een bevolkingsgroep. Er-rug.
Ja, heb je gelijk in. En als dit nu alleen zou gelden voor scholen met voornamelijk moslimkinderen dan had ik er ook geen probleem mee. Maar het telt voor ALLE scholen.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kijk, als er in een Antwerps schoolklasje nu 20 Mohammeds, 3 Sjefke's en één Moos zitten, dan is het toch niet meer dan logisch om Halal-vlees mee te nemen op schoolreis. Daar kunnen ze allen van eten. Wanneer hesp gegeten wordt, kunnen de Mohammeds en Moos al niet mee-eten.
Wanneer ik een feestje geef, en van de 20 mensen die ik uitnodig lusten er 18 geen haring, dan haal ik ook zalm.
Precies. Zo hebben wij het op de basisschool van onze kinderen ook gedaan. En de moslimkindjes gingen gewoon mee op schoolreis. Ze aten dan dus geen frikandellen, maar wel gewoon een patatje. Van niet halal geslachte aardappelen, overigens.quote:Op maandag 12 februari 2007 20:05 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Vegetariërs doen het er goed op?
Maar volgens mij snap je mijn punt niet. Ik vind het niet terecht dat een hele groep zich aan moet passen aan de behoeften van een deel daarvan.
Dat vind ik in deze situatie niet terecht en dus ook niet in jouw situatie. Als er verschillende behoeften zijn kan je daar gewoon rekening mee houden. Twee keuze menu's en daar moet iedereen het maar mee doen.
Werkt prima als mensen maar willen.![]()
Ik heb nergens in dit topic gewezen naar de Islam. Vind dit gewoon een zeer achterlijke beslissing van dat stadsbestuur.quote:Op maandag 12 februari 2007 20:28 schreef Mirage het volgende:
briljante actie![]()
ik vind het ongelooflijk overdreven gekut...
als je dan toch wat wil ga dan inderdaad gelijk voor vegetarisch...
Het aparte aan dit verhaal is dat het weer eens een beslissing van bovenaf was...
en men gelijk gaat vingerwijzen en bleren dat de ISlam de westerse wereld overneemt...
ik zie echter nergens staan dat dit afgedwongen is (of ik heb er overheen gelezen ?) ...
ik lees dat het "stadsonderwijs" dit besloten heeft.
Precies.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 05:38 schreef niet_links het volgende:
Het principe is dat je vreemdeling in je eigen land wordt jij moet je aanpassen aan hun en dat is fout. Dan zou het zo moeten zijn dat varkensvlees beschikbaar blijft en er voor hun halal is.. Niet alleen halal dat is fout.
Wat heeft halal vlees met "hysterisch wijf" te maken?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 08:37 schreef t-8one het volgende:
[..]
Hoi fokjosti, je bent er weer snel bij om users met een andere mening voor debiel uit te maken. Hoe doorzichtig!
Er word * omgekeerd * rekening gehouden met een bevolkings groep en ja, ik vind dat óók erg.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:58 schreef Mwanatabu het volgende:
Tjemig, als ik nier net een treurwilg aan het opvrolijken was zou ik me hier druk over maken.
Pemig zeg, er wordt rekening gehouden met een bevolkingsgroep. Er-rug.
gelly noemt hier iemand zomaar een hysterisch wijf...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 06:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Hallo fokidioot, je bent er weer snel bij om een topic te verneuken dat je niet aanstaat. Hoe doorzichtig!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |