abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 februari 2007 @ 19:36:39 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_46248505
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou, ik ben benieuwd. Laat eens een fraaie berekening zien.
Nou, het aantal moslims in Nederland is de afgelopen 13 jaar verdubbeld, van ongeveer 470.000 tot een miljoen.
Gezien de nog immer aanwezige immigratie, alsmede de lage vruchtbaarheid van de Nederlandse autochtone vrouw (1,52 kind per vrouw), en de veel hogere vruchtbaarheid van islamitische vrouwen krijg je dan ongeveer deze grafiek:

(Die nog enigzins geflatteerd wordt door het feit dat de leeftijdsopbouw onder moslims veel gunstiger uitpakt. Zij zijn in het algemeen nog jong en beginnen nog aan een gezin, de Nederlanders worden steeds ouder en grijzer)

Een andere zienswijze:
Een Nederlands echtpaar (2) krijgt zijn 1,55 kind. Dat betekend dat er iedere generatie (25 jr) nog maar 75% overblijft.
Een Turk (1), die een vrouw laat overkomen en vervolgens trouwt en drie kinderen krijgt telt voor 300% in de volgende generatie.
Dus van de 100 Nederlanders van de ene generatie zijn er de volgende generatie nog 75, van de 100 Turken echter 300. Dat is een factor 4!
The End Times are wild
pi_46248508
Bomenknuffelaar, moslim of christen het zal me een worst wezen.
Waarom kan er niet gewoon rekening gehouden worden met een ander?
Wij hadden een klas met verschillende geloven en er werd gewoon voor gezorgd dat er twee menu's waren. Geen varkensvlees en een van de twee was vegetarisch dus iedereen kon dat eten bij ernstige gewetensbezwaren van welke aard dan ook. ( )
Ik vind dit echt te idioot voor woorden.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_46249145
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

verhaal
Ik bedoelde eigenlijk op basis van realistische cijfers, zoals ze bekend zijn.

Dan mag jij me uitleggen hoe moslims ooit een meerderheid kunnen vormen uitgaande van het feit dat ook deze groep steeds minder kinderen krijgt, 2.nogwat , er ook binnen deze groep sprake is van emigratie en remigratie, en ook binnen deze groep geloof als steeds minder belangrijk wordt ervaren.

Je mag nog een poging wagen. Van 1 miljoen naar 15 miljoen. Wanneer is het omslagpunt. Ik wacht in spanning.
pi_46249274
Mooi initiatief. Dit is ook een van de redenen dat ik vaak niet deel kan nemen aan uitstapjes met christen honden en andere faggots. Echt een goede maatregel
pi_46249371
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:52 schreef Youssef het volgende:
Mooi initiatief. Dit is ook een van de redenen dat ik vaak niet deel kan nemen aan uitstapjes met christen honden en andere faggots. Echt een goede maatregel
Dan vreet je maar konijnenvoer geitenneuker!
  maandag 12 februari 2007 @ 19:55:21 #66
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46249431
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:52 schreef Youssef het volgende:
En zo zien we het graag! De kiem voor radicalisering is gelegd!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 12 februari 2007 @ 19:55:52 #67
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46249465
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_46249475
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:54 schreef MinderMutsig het volgende:
Dan vreet je maar konijnenvoer geitenneuker!
Klopt, maar tripjes langer dan een paar dagen worden toch wel wat lastiger. Nu dus een groot voordeel en een stuk minder koppijn en discussies rond tripjes. Niemand wordt er in principe slechter van, de groep van meegaande mensen wordt alleen maar groter

Oh wacht... sommigen willen doen geloven dat ze er slechter van worden
pi_46249536
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:56 schreef Youssef het volgende:

[..]

Sja, op de één of andere manier lijken brabanders geen dag zonder varkensvlees te kunnen. Wat zou het zijn ?
pi_46249544
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:34 schreef Ringo het volgende:
Niks mis met halal vlees, trouwens. Maar wel een stupide maatregel; ga dan idd voor vegetarisch, all the fucking way -- en onbespoten groente graag.
Nee, absoluut niks mis mee. Dat de dieren gewoon afgeslacht worden is uiteraard niet erg.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli.
pi_46249617
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, het aantal moslims in Nederland is de afgelopen 13 jaar verdubbeld, van ongeveer 470.000 tot een miljoen.
Gezien de nog immer aanwezige immigratie, alsmede de lage vruchtbaarheid van de Nederlandse autochtone vrouw (1,52 kind per vrouw), en de veel hogere vruchtbaarheid van islamitische vrouwen krijg je dan ongeveer deze grafiek:
[afbeelding]

(Die nog enigzins geflatteerd wordt door het feit dat de leeftijdsopbouw onder moslims veel gunstiger uitpakt. Zij zijn in het algemeen nog jong en beginnen nog aan een gezin, de Nederlanders worden steeds ouder en grijzer)

Een andere zienswijze:
Een Nederlands echtpaar (2) krijgt zijn 1,55 kind. Dat betekend dat er iedere generatie (25 jr) nog maar 75% overblijft.
Een Turk (1), die een vrouw laat overkomen en vervolgens trouwt en drie kinderen krijgt telt voor 300% in de volgende generatie.
Dus van de 100 Nederlanders van de ene generatie zijn er de volgende generatie nog 75, van de 100 Turken echter 300. Dat is een factor 4!
Daar begint het al: dat zijn cijfers die niet helemaal te toetsen zijn. In de zin dat niet goed te onderscheiden valt wie van dat miljoen echt praktizeert. Als dat hele miljoen namelijk ineens de moskee in zou willen, dan zou het never nooit niet passen. Met die cijfers wordt iedereen die een bepaalde etnische achtergrond heeft op één hoop gegooid, terwijl een groot deel vermoedelijk beter past onder het kopje atheïst.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Nederland
Zie onder noot 1. En 2.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 12 februari 2007 @ 20:01:04 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_46249647
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:49 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk op basis van realistische cijfers, zoals ze bekend zijn.

Dan mag jij me uitleggen hoe moslims ooit een meerderheid kunnen vormen uitgaande van het feit dat ook deze groep steeds minder kinderen krijgt, 2.nogwat , er ook binnen deze groep sprake is van emigratie en remigratie, en ook binnen deze groep geloof als steeds minder belangrijk wordt ervaren.

Je mag nog een poging wagen. Van 1 miljoen naar 15 miljoen. Wanneer is het omslagpunt. Ik wacht in spanning.
Tweede- en derdegeneratie moslims krijgen inderdaad steeds minder kinderen, alhoewel hun vruchtbaarheid gemiddeld toch hoger blijft. Vergeet echter niet dat iedere gezinshereniging opnieuw leidt tot een eerste generatie, dus tot hoge geboortecijfers.
Ook binnen deze generatie is inderdaad sprake van remigratie, maar netto is er nog steeds sprake van een (forse) instroom.
Hoe de visie op de islam binnen de huidige groep moslims in Nederland zich zal ontwikkelen blijft koffiedik kijken. Vaak zie je echter dat zaken als geloof juist tegen de verdrukking in het beste groeien. De huidige generatie jonge moslims in Nederland is juist veel meer met de islam bezig dan hun grootouders. Dit omdat hun geloof, en daarmee hun eigen identiteit, in het verdomhoekje gedrukt wordt. In de jaren 70 waren er ook al heel wat moslims, maar zag je toen ooit iemand met een djeballa?

Of het er ooit 15 miljoen worden weet ik niet. Wél weet ik dat het er eind jaren 40 enkele honderden waren, eind jaren 50 wellicht enkele duizenden, eind jaren 60 misschien een 15.000, 70'er jaren 100.000, 80'er jaren 200.000, 90'er jaren 400.000 en nu een miljoen. De trend is duidelijk, me dunkt.

Overigens, het zal me allemaal gelijk zijn, zoals ik al eerder zei. Wijzelf zijn het probleem, niet de moslims, en wat nu gebeurt is al op talloze plaatsen en talloze tijden vrijwel precies eender gebeurd. Niks nieuws onder de zon dus.
The End Times are wild
  maandag 12 februari 2007 @ 20:01:35 #73
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46249654
Vreten zullen ze, dat jonge tuig.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 12 februari 2007 @ 20:02:26 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_46249674
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Sja, op de één of andere manier lijken brabanders geen dag zonder varkensvlees te kunnen. Wat zou het zijn ?
Er zijn meer varkens dan mensen in Noord-Brabant.
Eigen volk eerst dus!
The End Times are wild
pi_46249727
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:56 schreef Youssef het volgende:

[..]

Klopt, maar tripjes langer dan een paar dagen worden toch wel wat lastiger. Nu dus een groot voordeel en een stuk minder koppijn en discussies rond tripjes. Niemand wordt er in principe slechter van, de groep van meegaande mensen wordt alleen maar groter

Vegetariërs doen het er goed op?

Maar volgens mij snap je mijn punt niet. Ik vind het niet terecht dat een hele groep zich aan moet passen aan de behoeften van een deel daarvan.
Dat vind ik in deze situatie niet terecht en dus ook niet in jouw situatie. Als er verschillende behoeften zijn kan je daar gewoon rekening mee houden. Twee keuze menu's en daar moet iedereen het maar mee doen.
Werkt prima als mensen maar willen.
  maandag 12 februari 2007 @ 20:05:46 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_46249729
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:59 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Daar begint het al: dat zijn cijfers die niet helemaal te toetsen zijn. In de zin dat niet goed te onderscheiden valt wie van dat miljoen echt praktizeert. Als dat hele miljoen namelijk ineens de moskee in zou willen, dan zou het never nooit niet passen. Met die cijfers wordt iedereen die een bepaalde etnische achtergrond heeft op één hoop gegooid, terwijl een groot deel vermoedelijk beter past onder het kopje atheïst.

Zie onder noot 1. En 2.
Daar heb je wel gelijk in. Wanneer de christenen in Nederland ook op die manier geteld zouden worden, dan zouden we ook zes miljoen katholieken hebben.
Maar hoe dan ook, stel dat we wél 6 miljoen moslims hebben in 2040. Zou je daar een probleem mee hebben?
The End Times are wild
  maandag 12 februari 2007 @ 20:08:15 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_46249761
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:59 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Zie onder noot 1. En 2.
Daar heb je wel gelijk in. Wanneer de christenen in Nederland ook op die manier geteld zouden worden, dan zouden we ondertussen ook zes miljoen katholieken hebben.
Maar hoe dan ook, stel dat we wél 6 miljoen moslims hebben in 2040. Zou je daar een probleem mee hebben?
The End Times are wild
pi_46249804
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:57 schreef Marijke236 het volgende:

[..]

Nee, absoluut niks mis mee. Dat de dieren gewoon afgeslacht worden is uiteraard niet erg.
Eerlijk gezegd interesseert me dat vrij weinig ja.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 12 februari 2007 @ 20:15:35 #79
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46249815
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:12 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld: zonder verdoving keel doorsnijden, even een stapje terugdoen en dood laten bloeden. Ik heb het als kind weleens gezien. Is best grappig, zo'n koe met doorgesneden keel die nog 'boehoe!' probeert te roepen terwijl het bloed alle kanten uitspuit.
Een beetje dit idee dus. (En vergeet ook het vermakelijke deel 1 niet!)
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  maandag 12 februari 2007 @ 20:15:59 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_46249819
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:57 schreef Marijke236 het volgende:

[..]

Ach meisje toch, ik heb wel eens een hap uit een kip genomen zónder hem eerst te slachten. Dát was pas zielig!
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')