abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46262061
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 16:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Als je de verantwoordelijkheid neemt voor het vlees op je bord wel. Je koopt het zelf, dan zorg je voor een betrouwbare leverancier.
Heel veel leveranciers komen betrouwbaar over, en hebben als je er naar vraagt alle papieren in handen. Uiteindelijk blijkt er vaak geen reet van te kloppen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46262092
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 16:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Toch netjes dat je het nu zelf ook stiekem alsnog even toegeeft!
Het is overduidelijk dat ik praktijk en theorie niet als hetzelfde zie.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 13 februari 2007 @ 16:33:29 #183
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46262270
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 16:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is overduidelijk dat ik praktijk en theorie niet als hetzelfde zie.
Inmiddels wel ja. Maar in onderstaande post
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

HAHAHAHA jij denkt dat de dieren die jij te eten krijgt allemaal een fijn leventje hebben gehad? Wat heb je liever, een dier dat 10 jaar lang een fijn leven buiten heeft gehad met alle ruimte en voedsel, of een dier dat gefokt wordt binnen stallen, geen enkel kant op kan, en genetische schijt binnenkrijgt?

Halal voedsel betekent het eerste, het dier lijd misschien wat langer bij het slachten, maar heeft wel 10 jaar lang een fijn leven gehad, in tegenstelling tot dat dier dat jij eet. Dat heeft 10 jaar lang een kut leven en word snel geslacht.
suggereerde je toch echt dat je nog daadwerkelijk in die halalsprookjes gelooft.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_46262289
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 16:33 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Inmiddels wel ja. Maar in onderstaande post
[..]

suggereerde je toch echt dat je nog daadwerkelijk in die halalsprookjes gelooft.
Nee, ik ging in op de betekenis van de term halalvoedsel. Maar misschien kwam de laatste alinea wat verwarrend over.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46262641
Oh meid! Halal voedsel! 't Is niet waar hè?!
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  dinsdag 13 februari 2007 @ 16:47:08 #186
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46262787
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 16:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, ik ging in op de betekenis van de term halalvoedsel. Maar misschien kwam de laatste alinea wat verwarrend over.
Nee jongen, klets er nu niet omheen. Je begon eerst zelf over wat ik denk dat de praktijk is achter het vlees dat ik nu eet:
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:40 schreef Mutant01 het volgende:
HAHAHAHA jij denkt dat de dieren die jij te eten krijgt allemaal een fijn leventje hebben gehad? Wat heb je liever, een dier dat 10 jaar lang een fijn leven buiten heeft gehad met alle ruimte en voedsel, of een dier dat gefokt wordt binnen stallen, geen enkel kant op kan, en genetische schijt binnenkrijgt?
En vervolgens zeg je direct daarna:
quote:
Halal voedsel betekent het eerste
verwijzende naar het feit dat 'halal'-dieren volgens jou "10 jaar lang een fijn leven buiten hebben gehad met alle ruimte en voedsel".

En daaropvolgend
quote:
het dier lijd misschien wat langer bij het slachten, maar heeft wel 10 jaar lang een fijn leven gehad, in tegenstelling tot dat dier dat jij eet. Dat heeft 10 jaar lang een kut leven en word snel geslacht.
Dit zijn dus gewoon (typische moslim)leugens, want een 'halal'-dier heeft helemaal niet 10 jaar lang een fijn leven gehad, maar gewoon hetzelfde leven als het dier dat ik eet. Bovendien, het lijdt ook nog eens langer bij het slachten, tel uit je winst.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:06:42 #187
3542 Gia
User under construction
pi_46263536
Ik vind in deze kwestie de argumentatie dat alle kinderen gewoon halal voer kunnen eten eigenlijk volledig onzinnig, want dan kunnen we alle restaurants wel halal maken, omdat moslims er anders niet mogen komen.
Rekening houden met moslimkinderen, akkoord, maar niet-moslims een frikandelletje, kroketje of lekker sappige hamburger ontzeggen, slaat gewoon nergens op.

Maar ik ben inderdaad benieuwd wanneer het zover is dat meisjes op schoolkamp niet meer in bikini of naveltruitje mogen lopen, omdat hun klasgenoten dan hun driften niet meer in bedwang kunnen houden en uit voorzorg thuis gehouden worden.
Of leraressen gedwongen worden hun haar op een staart te dragen, of liever nog met hoofddoek. En uiteraard geen blouse met korte mouwen.

Waar gaat dit eindigen.

Ik ben het ook eens met, ben de naam even kwijt, die zei dat je 5 jaar geleden voor gek zou zijn uitgemaakt als je had gezegd: Over 5 jaar moeten alle kinderen op schoolreis halal eten.
Al had je dat vorige week gezegd, dan nog. Nee, dat zou ondenkbaar zijn, dat is islamofobia als je dit vorige week zou hebben geopperd.
pi_46263614
pi_46264325
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:06 schreef Gia het volgende:
....
Ik ben het ook eens met, ben de naam even kwijt, die zei dat je 5 jaar geleden voor gek zou zijn uitgemaakt als je had gezegd: Over 5 jaar moeten alle kinderen op schoolreis halal eten.
Al had je dat vorige week gezegd, dan nog. Nee, dat zou ondenkbaar zijn, dat is islamofobia als je dit vorige week zou hebben geopperd.
Wees gerust. Je bent niet islamofoob enkel om deze uitlating
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:04:23 #190
3542 Gia
User under construction
pi_46265554
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wees gerust.
Ben ik ook.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:29:45 #191
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46266352
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:04 schreef Masterix het volgende:

[..]

Is dit een doodsbedreiging aan het adres van God?

Het lijkt er wel op namelijk...
Dat heb je goed gelezen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_46266413
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat heb je goed gelezen.
Hij weet waar je woont hoor.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:33:10 #193
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46266449
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:32 schreef Masterix het volgende:

[..]

Hij weet waar je woont hoor.
God is een psychose.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_46266904
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 17:06 schreef Gia het volgende:
Ik vind in deze kwestie de argumentatie dat alle kinderen gewoon halal voer kunnen eten eigenlijk volledig onzinnig, want dan kunnen we alle restaurants wel halal maken, omdat moslims er anders niet mogen komen.
Rekening houden met moslimkinderen, akkoord, maar niet-moslims een frikandelletje, kroketje of lekker sappige hamburger ontzeggen, slaat gewoon nergens op.
en waar lees jij dat hun dat frikandelletje, kroketje of hamburger ontzegt wordt ? Het gaat om het eten dat meegenomen wordt, niet om wat je onderweg koopt .. je kent dat wel, een grote mand voor het boterhammetje onderweg in de bus, waarmee je dus wil voorkomen dat de kinderen de hele dag met rugzakjes moeten gaan zeulen .. en dat je kip of runderworst die ene dag nou toevallig halal is .. so what ?
Bespaart de school een boel extra werk en kosten, vleesbeleg dat door iedereen gegeten kan worden
pleased to meet you
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:49:34 #195
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46267109
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:44 schreef moussie het volgende:
Bespaart de school een boel extra werk en kosten, vleesbeleg dat door iedereen gegeten kan worden
Inderdaad, lijkt me logisch.

Maar waarom dat vleesbeleg dat door iedereen gegeten kan worden nou per se halal moet zijn ontgaat me nog steeds. Een moslim kan ook prima vlees eten dat niet halal is. Hij hoeft alleen maar z'n mondje open te doen, 'hap' te zeggen en door te slikken.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:00:41 #196
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_46267568
quote:
Geef ze dan een lap tofu.
Ik ga naar huis.
pi_46267731
Geen nieuwswaarde. Aanleiding zoeken om moslims te haten, vanwege een besluit van het Atnwerpse stadsonderwijs. Lame.
Goede muziek luisteren?
KLIK
pi_46267791
quote:

[..]

en waar lees jij dat hun dat frikandelletje, kroketje of hamburger ontzegt wordt ? Het gaat om het eten dat meegenomen wordt, niet om wat je onderweg koopt .. je kent dat wel, een grote mand voor het boterhammetje onderweg in de bus, waarmee je dus wil voorkomen dat de kinderen de hele dag met rugzakjes moeten gaan zeulen .. en dat je kip of runderworst die ene dag nou toevallig halal is .. so what ?
zo, dat is lekker een excuus zoeken om het belachelijke gedrag van moslims weer goed te praten.

varkens zijn vroeger onrein verklaard omdat varkensvlees snel bederfelijk was en ziekten kon opleveren.
nu we in de 21ste eeuw leven hebben we koelkasten en diepvriezers waardoor het niet meer aan bederving onderhevig is.

kun je nagaan hoe achterlijk die moslims zijn als ze dat niet zelf kunnen verzinnen...
  Donald Duck held dinsdag 13 februari 2007 @ 19:07:37 #199
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46267890
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:04 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Geen nieuwswaarde. Aanleiding zoeken om moslims te haten, vanwege een besluit van het Atnwerpse stadsonderwijs. Lame.
De boosdoeners zijn hier nu een keertje niet de moslims, maar de zwakke lafbekken die zich aan hen aanpassen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_46267893
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:49 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Inderdaad, lijkt me logisch.

Maar waarom dat vleesbeleg dat door iedereen gegeten kan worden nou per se halal moet zijn ontgaat me nog steeds. Een moslim kan ook prima vlees eten dat niet halal is. Hij hoeft alleen maar z'n mondje open te doen, 'hap' te zeggen en door te slikken.
Ja, zo krijg je ook hondenstront weg.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')