Absoluut geen gelul. Hooguit jammer dat de search voor geen meter werkt.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat een gelul. En wat een (voor jou helaas nodige) zielige steek onder water ook...
Hoe dan? Mijn (inmiddels 3quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Absoluut geen gelul. Hooguit jammer dat de search voor geen meter werkt.
*Lift.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:32 schreef Mutant01 het volgende:
Moslimvarken vind ik heel aangenaam klinken. Noem mij maar vaker zo.
De welbekende uitspraak "Gelukkig kende ik de islam eerder dan ik de moslims leerde kennen" ... gaat bij jou dus helaas niet opquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:00 schreef Lemmeb het volgende:
Vertel dat die moslims op dat filmpje maar. Vertel ze dan ook meteen dat het verboden is om het beest te fileren terwijl het nog "Boehoe*gorgeldegorgel*hoeboe!!!" roept.
Dat is ook de 1 van de meest ingeburgerde fouten bij onze importmoslims.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 08:47 schreef Gia het volgende:
Precies. Zo hebben wij het op de basisschool van onze kinderen ook gedaan. En de moslimkindjes gingen gewoon mee op schoolreis. Ze aten dan dus geen frikandellen, maar wel gewoon een patatje. Van niet halal geslachte aardappelen, overigens.
Dat schreef je ooit, in een feedbakctopic meen ik. Je was bang dat jouw kind ook de dupe zou worden van de stigmatisering.quote:
Gefeliciteerd met je drie kinderen. Zo te horen heb je hen uitstekend opgevoed. Magoed, ga liever gewoon eens hier op in:quote:Mijn (inmiddels 3) kinderen zijn half Armeens, en dus geen moslim. Ze eten tevens alles wat de pot schaft, en mijn pot is dus niet halal.
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:13 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat valt er te onderbouwen? Het is toch werkelijkheid geworden? We zijn toch een stapje verder afgedaald op de glijdende schaal van de islamoverheersing? Je argumentatie is toch gewoon hetzelfde gebleven?
Dat klopt. Maar dat wil niet zeggen dat ik om dat te voorkomen alles (of überhaupt iets) goed ga praten. Ik snap dus alleen het probleem niet van een besluit om eten dat voor iedereen kan mee te nemen voortaan. Of je het nou halal, koosjer of multiculti noemt, het blijft te pruimen voor iedereen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat schreef je ooit, in een feedbakctopic meen ik. Je was bang dat jouw kind ook de dupe zou worden van de stigmatisering.
Oh ik heb geloof ik een keer de term janken gebruikt in je allerlaatste topic waarin je uti je slof schoot over al die allochtone, profiterende patiënten terwijl jouw vader (hoe is het daar overigens mee?) ook zorg nodig had. Dat vond ik nogal grof namelijk, om zelfs daarvan nog een allochtonen-bashtopic te maken terwijl het over zorg voor mensen ging.quote:Anyway, ik kan me daar wel wat bij voorstellen, zo gek vind ik dat niet. Maar ga dan niet roepen dat je vroeger altijd heel redelijk was in je bewoordingen
Ik zie het niet als 'afdalen" of "islamitische overheersing" als er wordt besloten tot het meebrengen van halal voedsel. Jij wel.quote:en dat je gevraagd zou hebben "wat het probleem was als er eten werd geserveerd bij uitstapjes waar iedereen van kon eten." Want dat is gewoon niet waar: je zou het probleem gewoon ontkend hebben en mij de zwarte piet toegeschoven hebben.
[..]
Gefeliciteerd met je drie kinderen. Zo te horen heb je hen uitstekend opgevoed. Magoed, ga liever gewoon eens hier op in:
Dit gaat gewoon negens over, deze maatregel is alleen maar bedoeld om moslims te plezieren. Die moslimkindertjes kunnen net zo goed 'gewoon' vlees eten. Dat is goedkoper, veel diervriendelijker en het is te pruimen voor iedereen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:45 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat klopt. Maar dat wil niet zeggen dat ik om dat te voorkomen alles (of überhaupt iets) goed ga praten. Ik snap dus alleen het probleem niet van een besluit om eten dat voor iedereen kan mee te nemen voortaan. Of je het nou halal, koosjer of multiculti noemt, het blijft te pruimen voor iedereen.
Dat is gewoon de volgende stap, wacht maar af.quote:Dat is nogal een verschil met het eisen dat niet-moslims geen bammetjes met ham mee mogen brengen, of dat ze zich moeten bedekken. Dat is een eis ten nadele van de anderen.
Volgens mij was dat dit topic maar daarin vind ik niet precies terug wat jij hierboven zegt. Wel terecht geklaag over een allochtone hoofdpleeg die geen woord Nederlands sprak.quote:Oh ik heb geloof ik een keer de term janken gebruikt in je allerlaatste topic waarin je uti je slof schoot over al die allochtone, profiterende patiënten terwijl jouw vader (hoe is het daar overigens mee?) ook zorg nodig had. Dat vond ik nogal grof namelijk, om zelfs daarvan nog een allochtonen-bashtopic te maken terwijl het over zorg voor mensen ging.
Ik kon er zelfs nog wel een zwaaismiley bijgeplaatsthebben
Nee, jij ziet het als de normaalste zaak van de wereld. Zoals jij het straks ook als de normaalste zaak van de wereld zal zien dat je met een hoofddoek op zal moeten lopen. Het maakt jou allemaal niet uit.quote:Ik zie het niet als 'afdalen" of "islamitische overheersing" als er wordt besloten tot het meebrengen van halal voedsel. Jij wel.
Leer Nederlands, en post dan je bericht overnieuw.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:55 schreef juonjacket het volgende:
in Frankrijk mag je geen hoofddoeken dragen, geen kruis aan een ketting (niets wat je geloof dudelijk maak), maar binnenkort zal het hier net andersom worden...Iedereen een hofddoek, iedereen naar de moskee en iedereen halal vlees....
, tja....
![]()
![]()
Waarom zou je dat willen?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dit gaat gewoon negens over, deze maatregel is alleen maar bedoeld om moslims te plezieren. Die moslimkindertjes kunnen net zo goed 'gewoon' vlees eten. Dat is goedkoper, veel diervriendelijker en het is te pruimen voor iedereen.
[..]
Doe ik.quote:Dat is gewoon de volgende stap, wacht maar af.
[..]
Maakt mij zeker wel uit. Ik zie het alleen niet gebeuren en ben er dus ook niet bang voor. Mij krijgen ze niet aan de hoofddoek.quote:Volgens mij was dat dit topic maar daarin vind ik niet precies terug wat jij hierboven zegt. Wel terecht geklaag over een allochtone hoofdpleeg die geen woord Nederlands sprak.
[..]
Nee, jij ziet het als de normaalste zaak van de wereld. Zoals jij het straks ook als de normaalste zaak van de wereld zal zien dat je met een hoofddoek op zal moeten lopen. Het maakt jou allemaal niet uit.
Waarom niet? Zoals gezegd, dat is goedkoper, veel diervriendelijker en het is te pruimen voor iedereen. Kortom: 3 redenen om allemaal 'normaal' vlees te eten, tegenover 1 reden om over te schakelen op halalvlees.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:20 schreef Mwanatabu het volgende:
Waaroomzou je dat willen?
Oh wacht maar af. Na enige voormassage zul je ook dat tegen die tijd als de normaals te zaak van de wereld beschouwen en zul je die hoofddoek met veel plezier om je hoofd knopen. Wellicht herinner je je dan mijn woorden nog, maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet.quote:Maalt mij zeker wel uit. Ik zie het alleen niet gebeuren en ben er dus ook niet bang voor. Mij krijgen ze niet aan de hoofddoek.
goed idee, moslimmeisjes mogen niet mee met uitstapjes omdat daar ook meisjes zonder hoofddoek zijn. Als nou gewoon alle meisjes een hoofddoek dragen... is wel zo makkelijk. En ach je hebt er toch geen last van? even zo'n doekje knopen, zo gebeurdquote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:27 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waarom niet? Zoals gezegd, dat is goedkoper, veel diervriendelijker en het is te pruimen voor iedereen. Kortom: 3 redenen om allemaal 'normaal' vlees te eten, tegenover 1 reden om over te schakelen op halalvlees.
[..]
Oh wacht maar af. Na enige voormassage zul je ook dat tegen die tijd als de normaals te zaak van de wereld beschouwen en zul je die hoofddoek met veel plezier om je hoofd knopen. Wellicht herinner je je dan mijn woorden nog, maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet.
idd vind dit ook erg ver gaanquote:Op maandag 12 februari 2007 18:33 schreef FJD het volgende:
Gaat nergens over. Kinderen kunnen toch zelf kiezen om geen varkensvlees te etenZorg gewoon voor een alternatief zonder iemand iets op te leggen.
aah, dus een dier verdoven zodat het niet in de stress raakt is diervriendelijker dan zorgen dat het niet in de stress raakt ?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:05 schreef Lemmeb het volgende:
Dit gaat gewoon negens over, deze maatregel is alleen maar bedoeld om moslims te plezieren. Die moslimkindertjes kunnen net zo goed 'gewoon' vlees eten. Dat is goedkoper, veel diervriendelijker en het is te pruimen voor iedereen.
Ze mogen jou ook wel iets geven tegen de stress zegquote:Dat is gewoon de volgende stap, wacht maar af.
mwah, we zijn idd al weer zo ver dat we dames willen vertellen wat ze wel of niet mogen dragen dus de basis voor kledingwetten hebben we iig mooi zelf gelegdquote:Nee, jij ziet het als de normaalste zaak van de wereld. Zoals jij het straks ook als de normaalste zaak van de wereld zal zien dat je met een hoofddoek op zal moeten lopen. Het maakt jou allemaal niet uit.
Inderdaad. En bidden naar Mekka, ach... dat kost toch ook maar vijf minuten van je tijd?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:31 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
goed idee, moslimmeisjes mogen niet mee met uitstapjes omdat daar ook meisjes zonder hoofddoek zijn. Als nou gewoon alle meisjes een hoofddoek dragen... is wel zo makkelijk. En ach je hebt er toch geen last van? even zo'n doekje knopen, zo gebeurd![]()
HAHAHAquote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:32 schreef moussie het volgende:
aah, dus een dier verdoven zodat het niet in de stress raakt is diervriendelijker dan zorgen dat het niet in de stress raakt ?
Nee hoor, daar kies ik voor.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als je moslim bent wéleen heleboel vervelende en onzinnige dingen
en tis ook nog 'ns erg slecht voor je karakter
Je word er onverdraagzaam, drammerig en agressief van
![]()
![]()
HAHAHAHAquote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
HAHAHAjij denkt serieus dat een dier niet in de stress raakt als het ritueel geslacht wordt?
10 jaar? Dat lijkt me wat al te hoog geschat. Dat vlees is zo taai, dat het alleen maar als worst of gehakt eetbaar is.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:40 schreef Mutant01 het volgende:
Halal voedsel betekent het eerste, het dier lijd misschien wat langer bij het slachten, maar heeft wel 10 jaar lang een fijn leven gehad, in tegenstelling tot dat dier dat jij eet. Dat heeft 10 jaar lang een kut leven en word snel geslacht.
Bij wijze van.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:44 schreef freako het volgende:
[..]
10 jaar? Dat lijkt me wat al te hoog geschat. Dat vlees is zo taai, dat het alleen maar als worst of gehakt eetbaar is.
Echt weer zo'n typische moslimsleugen. 'Halal slachten' zegt helemaal niks over de manier waarop die beesten vetgemest worden. Een halal geslacht dier heeft echt geen beter leven gehad dan een 'normaal' geslacht dier. Sterker nog: in de praktijk zijn het dezelfde dieren.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
HAHAHAHAjij denkt dat de dieren die jij te eten krijgt allemaal een fijn leventje hebben gehad? Wat heb je liever, een dier dat 10 jaar lang een fijn leven buiten heeft gehad met alle ruimte en voedsel, of een dier dat gefokt wordt binnen stallen, geen enkel kant op kan, en genetische schijt binnenkrijgt?
Halal voedsel betekent het eerste, het dier lijd misschien wat langer bij het slachten, maar heeft wel 10 jaar lang een fijn leven gehad, in tegenstelling tot dat dier dat jij eet. Dat heeft 10 jaar lang een kut leven en word snel geslacht.
bis bisquote:Op maandag 12 februari 2007 21:20 schreef Flumina het volgende:
Ik vind het wel heel gemakkelijk doen om deze maatregel af te doen als 'nou dan eten die kinderen twee dagen gewoon halal-vlees' of als 'ze merken er toch niets van'. Het gaat erom dat niet-islamitische ouders in hun keuzevrijheid worden belemmerd door een maatregel om een minderheid te plezieren en dat de niet-islamitsiche ouders wel de rekbaarheid moeten hebben om dit soort maatregelen te tolereren.
Een ander voorbeeld is dat ik niet zou zeuren wie lesgeeft: een man of een vrouw. Ik ga wel zeuren als dat een beleidspunt wordt. Dat de school bepaalt dat mijn kind de volgende acht jaar of door alleen mannen worden onderwezen of door alleen vrouwen. Wat is het verschil, zou je denken, als hetzelfde door puur toeval gebeurt?
Qua resultaat niets, nee. Maar ik wil niet dat mijn flexibele houding betekent dat ik dan maar zo'n maatregel automatisch moet accepteren.
Het beest krijgt pas HALAL-keurmerk als het dier op een HALAL-wijze is opgevoed en opgegroeit.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Echt weer zo'n typische moslimsleugen. 'Halal slachten' zegt helemaal niks over de manier waarop die beesten vetgemest worden. Een halal geslacht dier heeft echt geen beter leven gehad dan een 'normaal' geslacht dier. Sterker nog: in de praktijk zijn het dezelfde dieren.
HAHAHA geloof je het zelf?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het beest krijgt pas HALAL-keurmerk als het dier op een HALAL-wijze is opgevoed en opgegroeit.![]()
Typisch een leugen van een ongelovige om moslims weer even te bashen. Je weet dus niet eens waar je over praat.
Dat de praktijk verschilt BOEIT GEEN RUK. Het gaat om de intentie, waarom hoe en wat. Halal is een veel groter begrip dan alleen maar "bij het slachten bepaalde handelingen verrichten". Het moet officieel gezien dus een halal leven hebben gehad. Daar gaat je afgelebberde visie op het woordje halal he?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:51 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
HAHAHA geloof je het zelf?![]()
Je hebt echt geen idee hoe dat in de praktijk gaat heh?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |