Ook leuk in Amsterdam verbieden ze terrasjes na twaalfen. Staan ze met z'n allen op de stoep te roken.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 03:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dat word dus minder uitgaan (tenzij zomers op terras) en meer besparen op uitgaan
Scheveningen nietquote:Op dinsdag 6 februari 2007 03:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ook leuk in Amsterdam verbieden ze terrasjes na twaalfen. Staan ze met z'n allen op de stoep te roken.
wereldstad dat Amsterdamquote:Op dinsdag 6 februari 2007 03:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ook leuk in Amsterdam verbieden ze terrasjes na twaalfen. Staan ze met z'n allen op de stoep te roken.
Net laatste flesje geopend.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 03:54 schreef Ole het volgende:![]()
stoppen met roken is niet moeilijk zonder bier
O dochquote:Op dinsdag 6 februari 2007 03:56 schreef Queen_Bee het volgende:
Je meent het toch niet heus hè
Ik niet in ieder gevalquote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:04 schreef Queen_Bee het volgende:
Zullen de kroegbazen leuk vinden
ZIj ook niet, en ik ook nietquote:
Dus ik mag niet roken omdat jij bij mij in de buurt wil staan in de kroeg? En dat passief meeroken is zo overratedquote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:13 schreef Petre het volgende:
Oja: Niet in de kankerverwekkende stank staan van mensen die niks geven om andermans gezondheid maar vastklampen aan hun verslaving en er excuses voor verzinnen om het aan te houden...
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:13 schreef Petre het volgende:
Oja: Niet in de kankerverwekkende stank staan van mensen die niks geven om andermans gezondheid maar vastklampen aan hun verslaving en er excuses voor verzinnen om het aan te houden...
En waarom niet een alcoholverbod voor de kroeg, ik irriteer me mateloos aan al die alcoholwalmenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:16 schreef Queen_Bee het volgende:
Als er zoooo een behoefte is aan rookvrije kroegen, waarom heb ik dan nog nooit een rookvrije kroeg gezien
Ja al die dronken mensen om me heenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:27 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
En waarom niet een alcoholverbod voor de kroeg, ik irriteer me mateloos aan al die alcoholwalmen![]()
Wat heeft dat te maken met het direct benadelen van andermans gezondheid die daar niet om gevraagd heeft?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:30 schreef Queen_Bee het volgende:
'k Kan ook wel fijne kutreacties posten Petre
Buitenlanders laten we nog wel toe omdat wij vruugah hen hierheen haalden. Moar tabak hebben we vruugah ook hierheen gehaald, dus waarom de tabak ineens benadelen
Zo goed?
Niks, ik meende mn post ook niet bepaaldquote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:32 schreef Petre het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met het direct benadelen van andermans gezondheid die daar niet om gevraagd heeft?
Editquote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:28 schreef Petre het volgende:
Alle bekende excuses komen weer naar vorengeweldig, ff volgen
en kijk ze blij reageren
Waarom zou ik schade moeten ondervinden van jou/jullie rookgedrag?
van alcohol heb ik geen directe last, alleen als de persoon daardoor beïnvloed raakt
Wat drinken we vanaafquote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:28 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja al die dronken mensen om me heenLaten we dat ook gelijk afschaffen
Nee, dat moet je niet. Dan ga je een eindje verderop staan als je last hebtquote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:28 schreef Petre het volgende:
Alle bekende excuses komen weer naar vorengeweldig, ff volgen
en kijk ze blij reageren
Waarom zou ik schade moeten ondervinden van jou/jullie rookgedrag?
van alcohol heb ik geen directe last, alleen als de persoon daardoor beïnvloed raakt
quote:
Dat is zo viesquote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:42 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Als je echt van de tropen wilt genieten moet je taxi drinken
![]()
maar dit keer zonder wodka dusquote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:46 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Dat is zo viesEn ik ga voo cultuur
Het is niet altijd feestquote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:49 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
maar dit keer zonder wodka dus![]()
eigenlijk ben ik ook meer van de rum-cultuur![]()
Natuurlijk wel! Leg mij maar eens uit waarom niet! Je hebt geen enkel argument voor je stelling.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:40 schreef leolinedance het volgende:
Rokers hoeven toch niet overal en altijd benadeelt te worden?
Ja, ik heb last van jou en je stinkverslaving, ook al sta ik niet naast je, er hoeft maar 1 iemand te roken in zo'n tent en je stinkt al een uur in de wind. Bovendien krijg ik er ook nog eens enorme last van van m'n longen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus ik mag niet roken omdat jij bij mij in de buurt wil staan in de kroeg? En dat passief meeroken is zo overrated![]()
Kom op, van een roker heb je al gauw last, daarvoor hoeft ie niet eens direct naast je te staan. Het is zelfs zovaak dat ik in die stank loop gewoon in de buitenlucht for crying out loud! Op stations, ver weg van de zogenaamde rookpalen. Laat staan dus in een cafe.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, dat moet je niet. Dan ga je een eindje verderop staan als je last hebtRokers hoeven toch niet overal en altijd benadeelt te worden?
Die zijn er wel geweest maar zijn failliet gegaan door gebrek aan klanten.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:16 schreef Queen_Bee het volgende:
Als er zoooo een behoefte is aan rookvrije kroegen, waarom heb ik dan nog nooit een rookvrije kroeg gezien
Welke zijn dat?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 07:56 schreef AlphaOmega het volgende:
maar dan zijn er weer allemaal nare regeltjes en randvoorwaarden
Als coffeeshops ook onder 'horeca' vallen, mag je er binnen niet meer roken.quote:Wat gaan ze met het gedogen van softdrugs doen?
Mag ikquote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:13 schreef Petre het volgende:
My point exactlyquote:Op dinsdag 6 februari 2007 07:50 schreef wonko het volgende:
[..]
Die zijn er wel geweest maar zijn failliet gegaan door gebrek aan klanten.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:11 schreef Petre het volgende:Jeej, het beste van het hele akkoord!
Die stinklucht weg, horecapersoneel ook recht op rookvrije werkplek, kunnen zien met wie je staat te praten, geen sigaretten tegen je arm aan, geen stinkende asbakken, geen stinkende kleren![]()
!!
quote:03-01-2007 | Van rookvrije horeca wordt iedereen beter
Opinieartikel in Trouw, door Zeena Harakeh - Tweederde van alle Nederlanders is de tabakswalmen in de horeca beu. De nieuwe Tweede Kamer moet nog in 2007 de horeca rookvrij maken.
Uit een enquête van de TNS Nipo blijkt dat 65 procent van de Nederlanders de tabakswalmen in cafés, restaurants en discotheken niet meer tolereert, en 59 procent wil dat er zo snel mogelijk een verbod komt. De stichting Clean Air Nederland (CAN) is een grote campagne begonnen om de horeca nog in 2007 rookvrij te maken. Mensen die voor een rookvrije horeca kiezen kunnen deze weken een digitale kaart opsturen en al deze kaarten zullen aan de formateur gegeven worden.
Er zijn inmiddels al ruim 53.000 kaarten verzonden. Ik vind dit een goede actie en het streven om nog in 2007 de horeca in Nederland rookvrij te maken verdient ondersteuning. De Tweede Kamer in de nieuwe samenstelling is nu aan zet om zo snel mogelijk aan te dringen op goede wetgeving.
Uit het onderzoek waarop ik onlangs gepromoveerd ben, blijkt dat het roken door bezoekers van horecagelegenheden jongeren aanzet tot het blijven doorroken. We hebben gebruik gemaakt van een nagebootst café om het rookgedrag van jongvolwassenen te bestuderen. De resultaten die hieruit voortkomen tonen aan waarom het zo belangrijk is om de horeca rookvrij te maken. Daarnaast zijn er nog andere redenen waarom ik pleit voor een rookvrije horeca.
Het café nodigt jongeren uit om te roken. Jongeren roken in een café meer dan ze gewoonlijk zouden doen. We hebben onderzocht waarom jongvolwassenen gaan roken en blijven roken wanneer ze in een café zijn. De jongeren die meededen aan het onderzoek waren 18 tot en met 33 jaar en studeerden aan de hogeschool of universiteit. Wat blijkt: jongeren imiteren het rookgedrag van een wildvreemd persoon. De eerste sigaret steken jongeren op vanwege de nicotinebehoefte. Echter, de volgende en de daaropvolgende worden opgestoken vanwege de omgevingsfactoren. Een gezellige sfeer en het rookgedrag van andere personen zet de jongere aan om flink door te paffen. Daarom zullen ook vooral mensen die aan het minderen zijn of willen stoppen met roken meer risico lopen om in horecagelegenheden waar nog gerookt wordt terug te vallen in hun oude rookgewoontes.
Bovendien heeft het roken in de horeca natuurlijk zeer nadelige effecten voor niet-rokers. Passief roken is zeer schadelijk, en zorgt ervoor dat je vatbaarder bent voor rookgerelateerde ziektes zoals kanker en hart- en vaatziekten. Bovendien moet je de mensen beschermen die bewust hebben gekozen om niet te roken. Waarom? Deze niet-rokers mogen niet blootgesteld worden aan sigarettenrook van anderen in openbare situaties. Door de horeca rookvrij te maken wordt zij toegankelijk voor iedereen en het bezoek kan dan geen nadelige gevolgen hebben voor de niet-rokers.
In andere EU-landen zoals Ierland, Schotland, Zweden, Spanje, Portugal en Italië is de horeca al rookvrij. Engeland en Frankrijk volgen zeer binnenkort.
De vrees voor omzetdaling na een rookverbod is ongegrond. In Italië blijkt zelfs dat de omzet van de horeca juist stijgt en ook in de Verenigde Staten is de omzet gestegen. Ook is het argument dat de horeca rookvrij maken zal leiden tot banenverlies ongegrond. In New York bijvoorbeeld is sinds het rookverbod het aantal banen in de horeca juist toegenomen. Rokende mensen zullen blijven komen naar cafés en restaurants. Niet-rokers, die eerst deze horecagelegenheden meden vanwege de rokerige ruimtes, zullen ook weer vaker een café of discotheek bezoeken.
Kortom, het wordt tijd dat in Nederland de politiek wakker wordt geschud en dat de nieuwe Tweede Kamer nog in 2007 de horeca rookvrij maakt.
Op basis van zelfregulering van de branche zal er weinig veranderen en komen horecagelegenheden afspraken met de overheid niet na.
Een minderheid kan de meerderheid niet langer dwingen om in vervuilde lucht te verkeren. Op allerlei plaatsen is roken inmiddels verboden. Op het werk, in de trein en in het vliegtuig wordt al lang niet meer gerookt. Nu de horeca nog.
Dr. Zeena Harakeh is onderzoekster en universitair docent aan de Radboud Universiteit Nijmegen.
Wat maar weer bewijst dat het mechanisme van marktwerking niet in alle gevallen zaligmakend is.quote:
Alsof jij de enige bent, om de halve meter staat er 1 te rokenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus ik mag niet roken omdat jij bij mij in de buurt wil staan in de kroeg? En dat passief meeroken is zo overrated![]()
Amen!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 03:30 schreef Cracka-ass het volgende:
En terecht.
Dood aan alle onwetende kankerlijers.
Ik ben er vooral tegen vanwege de overlast die het mij veroorzaakt. De gezondheidsaspecten vind ik persoonlijk bijzaak, maar in principe ook belangrijk natuurlijk, zouden al voldoende moeten zijn.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:24 schreef Queen_Bee het volgende:
Ja hoor eens, van die mensen die tegen roken zijn omdat dat hen gezondheid aantast verwacht ik ook dat ze 3 keer per weken sporten, geen junkfood eten en 1 glaasje wijn per week max. Ja, gezondheid
Het is inderdaad ook niet alleen de gezondheid, het is ook gewoon smerig, als ik in een broodjeszaak een broodje wil happen hap ik niet graag de uitgeblazen lucht mee van een roker. Heb ik het nog niet eens over mij kleding die stinkt van de rook...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:35 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik ben er vooral tegen vanwege de overlast die het mij veroorzaakt. De gezondheidsaspecten vind ik persoonlijk bijzaak, maar in principe ook belangrijk natuurlijk, zouden al voldoende moeten zijn.
Even hoor maar waarom is jou recht om te mogen roken in mijn bijzijn, groter dan mijn recht om in een rookvrije omgeving m'n biertje te kunnen drinken?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:24 schreef Queen_Bee het volgende:
Ja hoor eens, van die mensen die tegen roken zijn omdat dat hen gezondheid aantast verwacht ik ook dat ze 3 keer per weken sporten, geen junkfood eten en 1 glaasje wijn per week max. Ja, gezondheid
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:41 schreef DennisMoore het volgende:
Ik vind dat ik in de nabijheid van rokers autobanden moet kunnen verbranden.
Wie zijn zij om mij te mogen beperken in de uitoefening van mijn hobby?.
Ik vind dat ze mij gewoon in mijn waarde moeten laten, samen komen we er wel uit.
Ik zeg niet dat mijn of jouw recht groter isquote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:37 schreef FJD het volgende:
[..]
Even hoor maar waarom is jou recht om te mogen roken in mijn bijzijn, groter dan mijn recht om in een rookvrije omgeving m'n biertje te kunnen drinken?
Ja, ga ik meteen kopen! Wat een werelduitvinding! Nog nooit zoiets geweldigs gezien! Bril-jant!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 07:45 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Mensen, koop allemaal Snus http://www.snusbutiken.se/. Heeft helemaal niemand last van! Werelduitvinding.
Dat hoeft helemaal niet op die manier. En daarbij kun je ook een niet roken kroeg openen. Gek dat die niet bestaan hèquote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:56 schreef DennisMoore het volgende:
Mja, en dat niet-roken gedeelte zijn dan twee aparte tafeltjes ergens zonder asbak.
Ja, dat helpt..
In 't buitenland werkt het rookverbod prima, dus hier ook zsm invoeren!
Helaas zal 't idd wel 2011 worden. Tegen die tijd ben ik te oud om nog uit te willen gaan..
Wat is het?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:57 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ja, ga ik meteen kopen! Wat een werelduitvinding! Nog nooit zoiets geweldigs gezien! Bril-jant!
Die kansen hebben ze dus al in de horeca gehad , dat is hun eigen voorstel destijds geweest toen er gesproken werd over het verbod in openbare ruimten en ook in de horeca.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:48 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik on the other hand, ben dan voor niet roker en roken kroegen/deel in kroeg. Ik vind dat iedereen recht heeft, hihi
Ik heb werkelijk geen flauw idee.quote:
Ja, weet je hoeveel minder zij gaan verdienen als er niet meer gerookt wordtquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:00 schreef zout-droppie het volgende:
[..]
Die kansen hebben ze dus al in de horeca gehad , dat is hun eigen voorstel destijds geweest toen er gesproken werd over het verbod in openbare ruimten en ook in de horeca.
Alleen heeft het grootste gedeelte van de horeca er vervolgens niets of veel te weinig mee gedaan....
Zoals ik al zei, het mechanisme van marktwerking is niet altijd zaligmakend. Oplosmiddel-arme bijvoorbeeld verfen kwamen er ook niet door marktwerking.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:59 schreef Queen_Bee het volgende:
Dat hoeft helemaal niet op die manier. En daarbij kun je ook een niet roken kroeg openen. Gek dat die niet bestaan hè
Je bedoelt dat deze mensen het niet gezellig kunnen hebben zónder nicotine? Wat een junks... ze moeten hulp zoeken, arme mensen. En anders blijven ze maar thuis, net als astma-patiënten nu.quote:En in het buitenland, ja die verhalen dat de gezellige rokers dan p t terras gaan staan ed. Zullen we dan even wachten tot Nederland warm wordt![]()
Als het zo simpel is, waarom doet de horeca het dan niet?quote:Ik vind jullie maar egoisten zeg. Het is zo simpel om roken en niet roken te scheiden in de horeca. Maar daar willen jullie allemaal niets van weten. En dan zij wij egoisten?
Volgens de onderzoeken in het buitenland stijgt de omzet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:02 schreef Queen_Bee het volgende:
Ja, weet je hoeveel minder zij gaan verdienen als er niet meer gerookt wordt
Lekker egoïstisch van je. Jij wilt ergens zonders rooklucht kunnen zitten, rokers willen ergens kunnen zitten waar ze kunnen roken. Waarom moet jíj je zin krijgen ten koste van hen? Wat is er mis met het compromis: plaatsen waar je mag roken en plaatsen waar je niet mag roken? Ik heb ook nooit begrepen waarom rookcoupés moesten verdwijnen. Als een hele coupé voor rokers bestemd is, wat voor last kunnen niet-rokers daar in hemelsnaam van hebben?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:35 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik ben er vooral tegen vanwege de overlast die het mij veroorzaakt. De gezondheidsaspecten vind ik persoonlijk bijzaak, maar in principe ook belangrijk natuurlijk, zouden al voldoende moeten zijn.
Gaat niet om gezellig hebbenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:03 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het mechanisme van marktwerking is niet altijd zaligmakend. Oplosmiddel-arme bijvoorbeeld verfen kwamen er ook niet door marktwerking.
[..]
Je bedoelt dat deze mensen het niet gezellig kunnen hebben zónder nicotine? Wat een junks... ze moeten hulp zoeken, arme mensen. En anders blijven ze maar thuis, net als astma-patiënten nu.
[..]
Als het zo simpel is, waarom doet de horeca het dan niet?
Bedankt dat je mn gedachten voor me verwoord hebtquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lekker egoïstisch van je. Jij wilt ergens zonders rooklucht kunnen zitten, rokers willen ergens kunnen zitten waar ze kunnen roken. Waarom moet jíj je zin krijgen ten koste van hen? Wat is er mis met het compromis: plaatsen waar je mag roken en plaatsen waar je niet mag roken? Ik heb ook nooit begrepen waarom rookcoupés moesten verdwijnen. Als een hele coupé voor rokers bestemd is, wat voor last kunnen niet-rokers daar in hemelsnaam van hebben?
Ik vind het bijzonder onredelijke wetgeving. Als je naar Italië op vakantie gaat, kun je in ieder geval nog voor het terras kiezen. Maar hier is het bijna altijd koud en regenachtig. Een avondje rustig dineren met een sigaretje zal er niet meer bij zijn. Het moet ook een nare maatregel zijn voor die horecagelegenheden die veel geld gestoken hebben in afzuiginstallaties.
Als er zoveel mensen zijn die een volledig rookvrije horecagelegenheid willen hebben, waarom zijn die er dan zo weinig? Daar is toch een markt voor? Waarom moet de overheid zich er weer mee bemoeien? Niet-rokers die roepen om maatregelen van staatswege zijn net kleine kinderen die zitten te zeuren om hun mammie.
En ik ben een niet-roker.
Het maakt mij geen zak uit alhoewel ik het wel fijn vindt dat ze het uit restaurants bannen. Er is niets walgelijkers dan lekker aan je biefstukje te zitten terwijl naast je iemand een sigaret opsteekt. In de kroeg daarentegen heb ik er weinig op tegen. Ja je kleding stinkt, boeiend, ik ruik m'n adem de volgende dag ook en die ruikt over t algemeen ook niet meer al te lekker na zoveel bier en shoarmaquote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:48 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik zeg niet dat mijn of jouw recht groter isJullie niet rokers zitten allemaal ja weg ermee
helemaal compleet totaal haha
Ik on the other hand, ben dan voor niet roker en roken kroegen/deel in kroeg. Ik vind dat iedereen recht heeft, hihi
Zie mijn post over het verbranden van autobanden.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:04 schreef Claudia_x het volgende:
Lekker egoïstisch van je. Jij wilt ergens zonders rooklucht kunnen zitten, rokers willen ergens kunnen zitten waar ze kunnen roken. Waarom moet jíj je zin krijgen ten koste van hen?
Dat heeft de afgelopen jaren blijkbaar niet gewerkt.quote:Wat is er mis met het compromis: plaatsen waar je mag roken en plaatsen waar je niet mag roken?
Dat zal waarschijnlijk ook logistieke en kostenoverwegingen hebben. Schoonmaakkosten, het feit dat in overvolle treinen niet-rokers praktisch toch gedwongen worden tussen rokers te staan, het recht van conducteurs op een rookvrije werkplek etc.quote:Ik heb ook nooit begrepen waarom rookcoupés moesten verdwijnen. Als een hele coupé voor rokers bestemd is, wat voor last kunnen niet-rokers daar in hemelsnaam van hebben?
En hoe zit dat in Ierland?quote:Ik vind het bijzonder onredelijke wetgeving. Als je naar Italië op vakantie gaat, kun je in ieder geval nog voor het terras kiezen. Maar hier is het bijna altijd koud en regenachtig.
quote:Een avondje rustig dineren met een sigaretje zal er niet meer bij zijn.
Wat weer wordt verrekend in mijn bier-prijzen.quote:Het moet ook een nare maatregel zijn voor die horecagelegenheden die veel geld gestoken hebben in afzuiginstallaties.
O.a. omdat niet-rokers zo aardig zijn om de overlast van hun rokende vrienden te tolereren, en omdat er geen sprake is van goede marktwerking op dit punt.quote:Als er zoveel mensen zijn die een volledig rookvrije horecagelegenheid willen hebben, waarom zijn die er dan zo weinig? Daar is toch een markt voor?
Recht van werknemers op rookvrije werkplek, ontmoedigen van roken ivm volksgezondheid, opkomen voor rechten van astma-patiënten, etc.quote:Waarom moet de overheid zich er weer mee bemoeien? Niet-rokers die roepen om maatregelen van staatswege zijn net kleine kinderen die zitten te zeuren om hun mammie.
Ik stak wel 's een sigaartje op voor de lol, ruikt zo lekker.quote:En ik ben een niet-roker.
Ach, t hoort allemaal compromis te zijn eh. Lijkt me dat niemand bijna elke dag in een kroeg zit, dus daar moet je wel zonder peuk kunnen. Want mensen gaan toch zeuren over roken en niet roken gedeelte in restaurantquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:09 schreef FJD het volgende:
[..]
Het maakt mij geen zak uit alhoewel ik het wel fijn vindt dat ze het uit restaurants bannen. Er is niets walgelijkers dan lekker aan je biefstukje te zitten terwijl naast je iemand een sigaret opsteekt. In de kroeg daarentegen heb ik er weinig op tegen. Ja je kleding stinkt, boeiend, ik ruik m'n adem de volgende dag ook en die ruikt over t algemeen ook niet meer al te lekker na zoveel bier en shoarma
Als jij het belangrijk vindt om een biefstukje te eten zonder nicotinelucht, dan ga je naar een restaurant waarvan je weet dat er een goede afzuiginstallatie is of waar behoorlijke maatregelen getroffen zijn opdat de rooklucht niet in rookvrije gedeeltes kan komen. Als ik een roker ben, dan zoek ik een restaurant uit waar ik op een leuke plaats kan zitten waar ik tevens kan roken. Als ik een roker ben die eigenlijk ook niet houdt van rooklucht, dan ga ik naar een restaurant waar zelfs de rookgedeeltes voorzien zijn van een goede installatie om rooklucht af te voeren.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:09 schreef FJD het volgende:
[..]
Het maakt mij geen zak uit alhoewel ik het wel fijn vindt dat ze het uit restaurants bannen. Er is niets walgelijkers dan lekker aan je biefstukje te zitten terwijl naast je iemand een sigaret opsteekt. In de kroeg daarentegen heb ik er weinig op tegen. Ja je kleding stinkt, boeiend, ik ruik m'n adem de volgende dag ook en die ruikt over t algemeen ook niet meer al te lekker na zoveel bier en shoarma
Wat een simpele gedachte.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, er is wat assertiviteit voor nodig, maar that's life.
Ik steek nog effe een lekkere autoband aan.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:17 schreef Queen_Bee het volgende:
Ja, en de rechten van rokers dan eh eh? Jij, DennisMoore, probeert mij gewoon mijn rechten te ontnemen. Wie ben jij om dat te doen? Waarom ben ik minder dan jij en heb ik minder recht?
Wie ben jij (of wie zijn rokers) om mijn keuze in restaurants te beperken? Ik wil eten omdat ik het eten goed vind. Ik zou direct tekenen voor zo'n compromisquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:15 schreef Claudia_x het volgende:
Als jij het belangrijk vindt om een biefstukje te eten zonder nicotinelucht, dan ga je naar een restaurant waarvan je weet dat er een goede afzuiginstallatie is of waar behoorlijke maatregelen getroffen zijn opdat de rooklucht niet in rookvrije gedeeltes kan komen. Als ik een roker ben, dan zoek ik een restaurant uit waar ik op een leuke plaats kan zitten waar ik tevens kan roken. Als ik een roker ben die eigenlijk ook niet houdt van rooklucht, dan ga ik naar een restaurant waar zelfs de rookgedeeltes voorzien zijn van een goede installatie om rooklucht af te voeren.
Nee, en jij hebt nog nooit in de kroeg/cafe/disco whatever zwetende bier morsende mensen om je heen gehad hèquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:16 schreef DennisMoore het volgende:
Zonder roken zouden mijn kleren echt niet meteen de was in hoeven!
In een café dans je vaak niet, dus zweet je niet. En bier morsen over m'n kleding doe ik ook niet.
Och, de keren dat ik naar een drukke disco ga, zal dat best wel gebeuren. Maar eigenlijk merk ik dat niet zo, omdat de ranzige stank van de sigaretten alles overheerst.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:19 schreef Queen_Bee het volgende:
Nee, en jij hebt nog nooit in de kroeg/cafe/disco whatever zwetende bier morsende mensen om je heen gehad hè![]()
Jullie jengelen harder. Wj hebben het tenminste nog over compromisquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:22 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Och, de keren dat ik naar een drukke disco ga, zal dat best wel gebeuren. Maar eigenlijk merk ik dat niet zo, omdat de ranzige stank van de sigaretten alles overheerst.
Laat ik het maar niet hebben over de talloze keren dat je een brandende sigaret tegen je arm of kleding aangedrukt krijgt, fijn hoor, die rokers die jengelen dat we rekening met ze moeten houden omdat ze hun verslaving zo gezellig vinden....
Misschien omdat anti-rook-lobbyisten de meest luie activisten van Nederland zijn? Waarom komen die zelf niet met rookvrije restaurants en rookvrije kroegen? Waarom altijd maar roepen om overheidsingrijpen?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:13 schreef DennisMoore het volgende:
Dat heeft de afgelopen jaren blijkbaar niet gewerkt.
Als dat hetgeen is wat je tegenstaat, dan zou je juist meer voor een nachtwakersstaat moeten zijn. Niet inconsequent worden, he Dennis?quote:Wat weer wordt verrekend in mijn bier-prijzen..
Allereerst denk ik dat het niet een overheidstaak zou moeten zijn om mensen te vertellen hoe ze hun leven moet leiden. Drankaccijns, tabaksaccijns, vetaccijns - allemaal betuttelende onzin. Ik bepaal zelf wel hoe gezond of ongezond ik wil leven. De overheid kan en mag mijn leven niet voor mij leiden. Het enige argument waar ik gevoelig voor ben, is dat rooklucht overlast voor anderen veroorzaakt. Het is een uitstekende maatregel om roken te verbieden op plaatsen waar iedereen komt en waar mensen niet omheen kunnen. Voorbeelden van zulke plaatsen zijn overheidsgebouwen. Het gaat me te ver om roken te verbieden op plaatsen waar mensen voor kunnen kiezen om er al dan niet naartoe te gaan. Restaurants en cafés zijn een keuze. Bevalt je de rooklucht niet, dan ga je er niet naartoe of zoek je een schoner alternatief. Assertiviteit, niet-rokers. Leven en laten leven. Jemig, is dat nou zo moeilijk?quote:Recht van werknemers op rookvrije werkplek, ontmoedigen van roken ivm volksgezondheid, opkomen voor rechten van astma-patiënten, etc.
Ten eerste vind ik het al raar dat we het mbt overlast en gezondheid over een 'compromis' moeten hebben.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:25 schreef Queen_Bee het volgende:
Jullie jengelen harder. Wj hebben het tenminste nog over compromis
Dan ga jij in hele saaie rustige tenten stappen.quote:En ik heb tijdens t stappen toevallig nog nooit een peuk op mijn lichaam of kleding gehad
En daarom ben ik ook niet dol op zwetende mensen en het morsen van bier. Het heeft echter niet met het uitoefenen van een ongezonde verslavende hobby te maken. En er worden ook maatregelen tegen genomen: deo gebruiken en je glas recht houden.quote:Oh, en dat je het zogenaamd niet merkt door rook betekent niet dat het er niet is![]()
Of je leest het topic even door.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:29 schreef HeatWave het volgende:
rookvrij worden? Prima, maar reken op 80% minder inkomsten.
Als je iets tegen beperking hebt, dan moet je ook niet om overheidsingrijpen roepen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:19 schreef FJD het volgende:
[..]
Wie ben jij (of wie zijn rokers) om mijn keuze in restaurants te beperken? Ik wil eten omdat ik het eten goed vind. Ik zou direct tekenen voor zo'n compromisRoken in de bar/cafe, niet roken in het restaurant. Op die manier houden we rekening met elkaar in plaats van dat niet rokers overal rekening moeten houden met de aanwezigheid van rokers.
Je moet een compromis hebben omdat wij evenveel rechten hebben als jij, of jou dat nu bevalt of niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:31 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ten eerste vind ik het al raar dat we het mbt overlast en gezondheid over een 'compromis' moeten hebben.
Ten tweede heeft de horeca de afgelopen jaren weinig gedaan wat op het naleven van de compromis-afspraken lijkt. Ze zijn blijkbaar onbetrouwbaar, dus als het niet goedschiks kan, dan maar gedwongen.
[..]
Dan ga jij in hele saaie rustige tenten stappen..
[..]
En daarom ben ik ook niet dol op zwetende mensen en het morsen van bier. Het heeft echter niet met het uitoefenen van een ongezonde verslavende hobby te maken. En er worden ook maatregelen tegen genomen: deo gebruiken en je glas recht houden.
Dus omdat ik als niet-roker niet in de rook wil zitten, met als hoofdreden dat ik er enorm ziek van wordt, mag ik niet de kans krijgen om naar een café of restaurant te gaan?? Beetje discriminerend, vind je niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien omdat anti-rook-lobbyisten de meest luie activisten van Nederland zijn? Waarom komen die zelf niet met rookvrije restaurants en rookvrije kroegen? Waarom altijd maar roepen om overheidsingrijpen?
[..]
Als dat hetgeen is wat je tegenstaat, dan zou je juist meer voor een nachtwakersstaat moeten zijn. Niet inconsequent worden, he Dennis?
[..]
Allereerst denk ik dat het niet een overheidstaak zou moeten zijn om mensen te vertellen hoe ze hun leven moet leiden. Drankaccijns, tabaksaccijns, vetaccijns - allemaal betuttelende onzin. Ik bepaal zelf wel hoe gezond of ongezond ik wil leven. De overheid kan en mag mijn leven niet voor mij leiden. Het enige argument waar ik gevoelig voor ben, is dat rooklucht overlast voor anderen veroorzaakt. Het is een uitstekende maatregel om roken te verbieden op plaatsen waar iedereen komt en waar mensen niet omheen kunnen. Voorbeelden van zulke plaatsen zijn overheidsgebouwen. Het gaat me te ver om roken te verbieden op plaatsen waar mensen voor kunnen kiezen om er al dan niet naartoe te gaan. Restaurants en cafés zijn een keuze. Bevalt je de rooklucht niet, dan ga je er niet naartoe of zoek je een schoner alternatief. Assertiviteit, niet-rokers. Leven en laten leven. Jemig, is dat nou zo moeilijk?
Ik zou het ook liever niet zien maar marktwerking heeft nu eenmaal z'n beperkingen zoals ook in dit geval blijkt. Mensen hebben een hekel aan rook (zoals blijkt uit de onderzoeken) maar vervolgens weer niet zo'n hekel dat ze weg zouden blijven. Je zou kunnen zeggen dat ze het accepteren maar erg democratisch is het niet aangezien de meesten nog steeds liever zonder rook ergens zouden zijn.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:35 schreef Claudia_x het volgende:
Als je iets tegen beperking hebt, dan moet je ook niet om overheidsingrijpen roepen.
Pot, ketel. Waarom zou elke gelegenheid maar geschikt moeten zijn voor rokers?quote:Ik beperk jouw keuze in restaurants niet. Ik zeg alleen dat het een egoïstisch idee is dat elke gelegenheid maar geschikt voor jou zou moeten zijn.
Jij duwt me rook door de strot, is dat rekening houden met mijn wensen? Ja dan moet ik maar een ander restaurant opzoeken. Dat is net zo min rekening houden met anderen.quote:Op jouw manier houden "we" helemaal geen rekening met "elkaar". Jij wilt mensen een verbod door de strot duwen, daar is niks nobels aan.
Iddquote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:11 schreef Petre het volgende:Jeej, het beste van het hele akkoord!
Die stinklucht weg, horecapersoneel ook recht op rookvrije werkplek, kunnen zien met wie je staat te praten, geen sigaretten tegen je arm aan, geen stinkende asbakken, geen stinkende kleren![]()
!!
Weet je overigens dat de meest grote zeikerds over het roken, de ex-rokers zijn. Dus ik zou maar eerst eens bij hun beginnen met het terugzeiken ipv bij de mensen die vanwege hun gezondheid blij zijn dat er een rookverbod komt. Dan kunnen die nl ook weer eens een keer gezellig op stap zonder ziek te worden.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:35 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Je moet een compromis hebben omdat wij evenveel rechten hebben als jij, of jou dat nu bevalt of niet.
Jullie niet rokers zouden eens een keer wat kunnen gaan doen, in plaats van alleen op je reet blijven zitten zeiken op rokende mensen
En als dan blijkt dat er vraag naar is krijg jij jouw rookvrije cafeMaar alleen zeiken is makkelijker hè.
Nee hoor, vaak zat wel degelijk bier over me heen en zwetende mensen tegen me aan.
Alsof een peuk in je kleding ongezond is![]()
Jullie lezen erover heen dat wij voor beide zijn. Vraag naar rookvrij, regel dat. Vraag naar roken, regel dat. Either way, voor beide wat wils hèquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:38 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik zou het ook liever niet zien maar marktwerking heeft nu eenmaal z'n beperkingen zoals ook in dit geval blijkt. Mensen hebben een hekel aan rook (zoals blijkt uit de onderzoeken) maar vervolgens weer niet zo'n hekel dat ze weg zouden blijven. Je zou kunnen zeggen dat ze het accepteren maar erg democratisch is het niet aangezien de meesten nog steeds liever zonder rook ergens zouden zijn.
[..]
Pot, ketel. Waarom zou elke gelegenheid maar geschikt moeten zijn voor rokers?
[..]
Jij duwt me rook door de strot, is dat rekening houden met mijn wensen? Ja dan moet ik maar een ander restaurant opzoeken. Dat is net zo min rekening houden met anderen.
Daarom zeg ik, in een restaurant niet roken, in een cafe wel
Nee, dat vind ik niet discriminerend. Als jij enorm ziek wordt van rooklucht, dan zorg je dat je uitsluitend naar gelegenheden gaat met een goed afgescheiden rokersgedeelte en een behoorlijke afzuiging. Als meer niet-rokers dat zouden doen, dan zouden de rookvrije restaurants als paddenstoelen uit de grond verrijzen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:37 schreef Roeji het volgende:
Dus omdat ik als niet-roker niet in de rook wil zitten, met als hoofdreden dat ik er enorm ziek van wordt, mag ik niet de kans krijgen om naar een café of restaurant te gaan?? Beetje discriminerend, vind je niet.
De afgelopen tijd hebben de rokers een en al terreur van de anti-rook-lobby moeten verdragen.quote:De afgelopen decennia hebben de niet-rokers toegegeven aan de rokers, door gewoon overal in de rook te moeten staan. Ik denk dat het nu toch wel eens tijd is dat de rokers eens een keer gaan toegeven en niet zo zaniken dat er een rookverbod komt.
Yup, weet ik. En jullie zeiken ook. En dus? Dat is nu gewoon een niet roker. Daarbij zullen die mensen ook wel gestopt zijn voor de gezondheid, en zijn die ook voor. Dus ik weet niet waar je heen wilquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:40 schreef Roeji het volgende:
[..]
Weet je overigens dat de meest grote zeikerds over het roken, de ex-rokers zijn. Dus ik zou maar eerst eens bij hun beginnen met het terugzeiken ipv bij de mensen die vanwege hun gezondheid blij zijn dat er een rookverbod komt. Dan kunnen die nl ook weer eens een keer gezellig op stap zonder ziek te worden.
Oh, dat hoeft helemaal niet! Ik ben helemaal voor rookvrije restaurants.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:38 schreef FJD het volgende:
Pot, ketel. Waarom zou elke gelegenheid maar geschikt moeten zijn voor rokers?
Ik duw jou geen rok door de strot. Ik rook niet en ik ben voor rookvrije restaurants.quote:Jij duwt me rook door de strot, is dat rekening houden met mijn wensen? Ja dan moet ik maar een ander restaurant opzoeken. Dat is net zo min rekening houden met anderen.
Helaas blijft marktwerking op dit punt achter en is overheidsingrijpen aan te raden. Of dan alles maar rookvrij moet worden is twijfelachtig maar achquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:41 schreef Queen_Bee het volgende:
Jullie lezen erover heen dat wij voor beide zijn. Vraag naar rookvrij, regel dat. Vraag naar roken, regel dat. Either way, voor beide wat wils hè
Dat jullie nou zo zwart wit denken.
Als je de discussie niet serieus neemt, blijft dan lekker weg.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:45 schreef Pinball het volgende:
Altijd leuk, weer een keer dezelfde (non) argumenten en dezelfde (non) discussie.![]()
Proberen een verslaafde te overtuigen met rationele argumenten.
En daar mag ik alleen heen gaan? Aangezien mn vrienden wel overal heen kunnen kiezen ze voor de stamkroeg/iets in de buurt. Aangezien er zo goed als nergens (bij mijn weten hier in de stad sowieso niet) rookvrije of met afscheiding of afzuiging, gelegenheden zijn moet ik dus maar thuis blijven?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet discriminerend. Als jij enorm ziek wordt van rooklucht, dan zorg je dat je uitsluitend naar gelegenheden gaat met een goed afgescheiden rokersgedeelte en een behoorlijke afzuiging. Als meer niet-rokers dat zouden doen, dan zouden de rookvrije restaurants als paddenstoelen uit de grond verrijzen.
[..]
De afgelopen tijd hebben de rokers een en al terreur van de anti-rook-lobby moeten verdragen.
Dus ik heb ook het recht om autobanden te verbranden onder jouw neus?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:35 schreef Queen_Bee het volgende:
Je moet een compromis hebben omdat wij evenveel rechten hebben als jij, of jou dat nu bevalt of niet.
Zoals 60.000 handtekeningen verzamelen ofzo?quote:Jullie niet rokers zouden eens een keer wat kunnen gaan doen, in plaats van alleen op je reet blijven zitten zeiken op rokende mensen
"Uit een enquête van de TNS Nipo blijkt dat 65 procent van de Nederlanders de tabakswalmen in cafés, restaurants en discotheken niet meer tolereert, en 59 procent wil dat er zo snel mogelijk een verbod komt."quote:En als dan blijkt dat er vraag naar is krijg jij jouw rookvrije cafe![]()
Bijna net zo makkelijk als de huilie uithangen omdat niet-rokers aan jouw 'recht op een overlast veroorzakende ongezonde verslaving' zouden willen komen.quote:Maar alleen zeiken is makkelijker hè.
Vervelend he? Ik ben ook helemaal vóór het gebruik van deo en het rechthouden van je glas.quote:Nee hoor, vaak zat wel degelijk bier over me heen en zwetende mensen tegen me aan.
Alsof een peuk in je kleding niet erg is?quote:Alsof een peuk in je kleding ongezond is
Ja, als er zoveel vraag naar zou zijn, dan ontstonden er vanzelf wel uitgaansgelegenheden waar rolstoelgebruikers naar binnen kunnen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:02 schreef Roeji het volgende:
Zullen we dan ook meteen maar alle aanpassingen afschaffen die er gemaakt worden voor mensen in een rolstoel? Die moeten zich dan zeker ook maar een plek zoeken waar ze wel naar binnen kunnen zonder al die aanpassingen.![]()
Ik zou niet weten waarom. Ik vind het veel te leuk om te zien hoe beide partijen zich zoals gewoonlijk in deze discussie in allerlei bochten wringen om hun 'gelijk' te halen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:47 schreef Claudia_x het volgende:
Als je de discussie niet serieus neemt, blijft dan lekker weg.
Kinderverbod in de horecaquote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:09 schreef DarkElf het volgende:
gewoon lekker je café/ restaurant verdelen in rook vrije zones en rookzones (ja gesloten)
en als je dan toch bezig bent: doe dan ook kinder vrije zones en zones waar mensen met kinderen mogen zitten
Dáár erger ik me vele malen meer aan dan mensen die lekker een peukkie roken.
Idd zeg, en een verbod op kinderen in de spits in het OV zou ook fijn zijn.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:10 schreef FJD het volgende:
[..]
Kinderverbod in de horecaen in de supermarkt en in de bioscoop
wat zou de wereld toch heerlijk zijn!
Mja, de McDonalds zal ook wel onder 'horeca' vallen, maar ik denk toch eigenlijk dat het hier voornamelijk over cafés en disco's gaat. En zelf kom ik eigenlijk nauwelijks in breezah-gelegenheden, dus echt last van kinderen heb ik niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:09 schreef DarkElf het volgende:
gewoon lekker je café/ restaurant verdelen in rook vrije zones en rookzones (ja gesloten)
en als je dan toch bezig bent: doe dan ook kinder vrije zones en zones waar mensen met kinderen mogen zitten
Daarintegen als kinder-hebbende-fris geschoren forens tegen al die kutstudenten met hun pauper OV's en iPod-herrie moeten aankijken is ook niet alles.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd zeg, en een verbod op kinderen in de spits in het OV zou ook fijn zijn.
Vanochtend 15 min naar zo;n dom jengelend kutkind moeten luisteren, das niet lekker wakker worden zeg...
Uiteraardquote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:13 schreef Jarno het volgende:
Dus eigenlijk een verbod op alles behalve mij..
Juist, gewoon kijken naar hoe het in de PRAKTIJK bevalt in diverse buitenlanden, en geen theoretisch geneuzel over mogelijke omzetderving, marktwerking, behoeftes die er al dan niet zouden zijn, blabla.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:29 schreef RemCOW het volgende:
Heerlijk! Ben in 2005 naar Italie op vakantie geweest en wat een verademing was het rookverbod! Doorvoeren die handel!!!
Helemaal voor restaurants, geen tabakslucht dat mijn eten verpest. En die "rookvrije"-ruimtes zijn nog wel de grootste bullshit. Vaak zijn het gewoon ruimtes die in elkaar overlopen, dat heeft weinig zin
. En dan heb je het nog niet eens over die mensen die gaan zitten roken in de rookvrije-ruimte en de sigaret uit doen nadat ze hem nog even snel hebben opgerookt, "omdat ze het niet wisten".
Zoals ik al zei is dit niets meer dan het vooruitschuiven naar een volgend kabinet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:40 schreef speknek het volgende:
2011 pas. Teringlafbekken.
dan pas?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:40 schreef speknek het volgende:
2011 pas. Teringlafbekken.
Ja dus? Dat ontkent niemand, maar Trance is ook voor domme mensen, en sensation is ook nog niet verbodenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:42 schreef MooieLuL het volgende:
roken is voor domme mensen.
Ze durven hun nek wel uit te steken hoor, die conservatieven. Zo krijg je er nog eens beleid doorheen. Pff.quote:
nou idd, erg gedurfdquote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Ze durven hun nek wel uit te steken hoor, die conservatieven. Zo krijg je er nog eens beleid doorheen. Pff.
En ik denk dat dat wel mee zal vallen als zijn boterham er van afhankelijk is.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:43 schreef HeatWave het volgende:
Ik weet dat de eigenaar van "mijn" stamkroeg er mee nokt als hij niet meer mag roken in zijn eigen tent...
Zo hoorde ik net nog dat de CU een onderzoek wil naar de legalisering van euthanasie zo rond 2893.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Ze durven hun nek wel uit te steken hoor, die conservatieven. Zo krijg je er nog eens beleid doorheen. Pff.
Ik wens hem veel geluk een baan te vinden waar hij wel mag roken.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:46 schreef Jarno het volgende:
En ik denk dat dat wel mee zal vallen als zijn boterham er van afhankelijk is.
Eigenaren mogen zelf beslissen of ze hun zaak toegankelijk maken voor rolstoelers? Eigenaren van restaurants mogen zelf beslissen of ze hun keuken hygienisch houden? Etc etc.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:43 schreef HeatWave het volgende:
Rookvrij cafe is prima, zolang de eigenaar dat zelf mag beslissen. Ik weet dat de eigenaar van "mijn" stamkroeg er mee nokt als hij niet meer mag roken in zijn eigen tent...
De meeste eigenaren die hebben nu geen rookverbod, omdat ze gewoon bang zijn klanten te verliezen. Het helpt ook niet als één kroeg wel rookvrij is en de rest niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Rookvrij cafe is prima, zolang de eigenaar dat zelf mag beslissen. Ik weet dat de eigenaar van "mijn" stamkroeg er mee nokt als hij niet meer mag roken in zijn eigen tent...
Inderdaadquote:Op dinsdag 6 februari 2007 04:11 schreef Petre het volgende:Jeej, het beste van het hele akkoord!
!!
Val zelf kapot eikel, alle rokers weten best dat roken slecht voor ze isquote:Op dinsdag 6 februari 2007 03:30 schreef Cracka-ass het volgende:
En terecht.
Dood aan alle onwetende kankerlijers.
Ik, als roker, vind het niet zo erg. In andere landen, zoals Italië, GB en de VS is inmiddels al gebleken dat de meeste mensen er even aan moeten wennen, maar er vervolgens geen problemen mee hebben. En laten we eerlijk zijn, wij rokers hebben jarenlang in een bevoorrechte positie tov niet-rokers gezeten.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 03:29 schreef tong80 het volgende:
Staat in het regeerakkoord.
Gelukkig ben ik al iets ouder. Maar wat een waanzin. Iedereen weet dat alcohol de nicotine-behoefte stimuleert.
Kut CU.
Zie de post van Copycat.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:01 schreef vosss het volgende:
Veel plezier straks in de kroeg als 99% van de rokers wegblijft.
Leven en laten leven ben ik ook voorstander van. Als ik in een restaurant zit en ik ben klaar met eten en heb zin in een sigaret en zie dat er in de buurt nog iemand zit te eten, dan steek ik nog even geen peuk op en wacht ik netjes tot ie klaar is.quote:Als iemand perse wil roken en zijn/haar gezondheid naar zn grootje helpen, prima. Maar ik wil niet ziek worden door iemand anders. dus idd graag Leven en Laten Leven. Mijn leven is meer waard dan iemand zn sigaretje. Dat kun je ook buiten of thuis doen waar je niemand ermee belast..
Wedden van niet? Als je maten tóch de kroeg in gaan, ga jij gewoon mee.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:13 schreef vosss het volgende:
En om op Copycat's reactie te reageren: als ik niet meer mag roken in de kroeg dan ga ik niet meer. Simpel. Als ik een biertje drink rook ik daar graag een sigaretje bij. Als dat niet meer kan dan blijf ik mooi thuis
Als iedereen dat nou eens zou doenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:13 schreef vosss het volgende:
Leven en laten leven ben ik ook voorstander van. Als ik in een restaurant zit en ik ben klaar met eten en heb zin in een sigaret en zie dat er in de buurt nog iemand zit te eten, dan steek ik nog even geen peuk op en wacht ik netjes tot ie klaar is.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:13 schreef Jarno het volgende:
Wedden van niet? Als je maten tóch de kroeg in gaan, ga jij gewoon mee.
Nee, wat dat betreft zit ik heel simpel in elkaar. Als ik ergens geen zin in heb dan doe ik het niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wedden van niet? Als je maten tóch de kroeg in gaan, ga jij gewoon mee.
Aan mij heb je niet zo'n goedequote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Mag ikeens
vragen
wat jij
als
niet-roker
uitgeeft
op een
avondje
stappen?
Ik heb dit topic even gebookmarkedquote:
Als je het in een wet zet dan moet 2011 toch een vaste datum kunnen worden.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:16 schreef DIGGER het volgende:
Volkomen terecht dat het hier eens wordt ingevoerd (en we dan achter Belgie, Frankrijk, Italie, Ierland, Spanje etc. aanhuppelen, kortom we sluiten de rij).
Alleen, pas in 2011.....dan zit dit kabinet er wellicht geeneens meer, wat dus weer uitstel zou kunnen gaan betekenen
He dat doe, sporten doe ik wel 5 keer per week ipv 3 keer. Ik heb dus volgens jou recht van spreken, en ik zeg een totaal rookverbod op ALLE publieke plaatsen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:24 schreef Queen_Bee het volgende:
Wow wow dat denk ik dus wel.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:29 schreef Claudia_x het volgende:Allereerst denk ik dat het niet een overheidstaak zou moeten zijn om mensen te vertellen hoe ze hun leven moet leiden.
Ahhh, ik zie dat je op de hoogte bent van cijfers en dergelijke.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:59 schreef Petre het volgende:
@vosss
Het geld dat de overheid binnenhaald met de belastingen op roken is nòg te weinig om alle kosten te betalen die ze in de gezondheidszorg veroorzaken. En als je doorrekent hoeveel mensen eerder sterven.. minder werken.. kost het dubbel zoveel. Moge ze die melasting nog wel verdubbelen om die gerelateerde kosten te verhalen op de rokers...
Gebeurt hier inmiddels al twee jaar. Is erg gezellig ook, je komt nog eens andere mensen tegen als je voor elk peukkie naar buiten moet, en hebt de meest interessante gesprekken daardoor. Alleen al daarom weiger ik te stoppen met roken!! Als je niet rookt blijf je meestal in de kroeg bij je ' eigen groepje' , daardoor mis je veel leuke contacten, dat kan ik je verzekeren!!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 03:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Staan ze met z'n allen op de stoep te roken.
In Ierland bestaan alleen maar niet roken kroegen, en gezellig dat die zijn!!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:59 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet op die manier. En daarbij kun je ook een niet roken kroeg openen. Gek dat die niet bestaan hè
Scheiden werkt niet muts!! Als verstokte roker ben ik VOOR een algehele rookban in openbare gelegenheden. Werkt prima! Iedereen tevreden!!quote:En in het buitenland, ja die verhalen dat de gezellige rokers dan p t terras gaan staan ed. Zullen we dan even wachten tot Nederland warm wordt[/quote[ Denk jij dat het in Ierland altijd warm is? En droog? De Ierse kroegbazen zijn erg vindingrijk hoor, overdekte terrassen en warmtelampen doen uitstekend werk hier.
[quote]
Ik vind jullie maar egoisten zeg. Het is zo simpel om roken en niet roken te scheiden in de horeca. Maar daar willen jullie allemaal niets van weten. En dan zij wij egoisten?
Rokers kunnen toch ergens zitten om te kunnen roken? Buiten is veel meer plek dan binnen hoor!!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lekker egoïstisch van je. Jij wilt ergens zonders rooklucht kunnen zitten, rokers willen ergens kunnen zitten waar ze kunnen roken. Waarom moet jíj je zin krijgen ten koste van hen? Wat is er mis met het compromis: plaatsen waar je mag roken en plaatsen waar je niet mag roken? Ik heb ook nooit begrepen waarom rookcoupés moesten verdwijnen. Als een hele coupé voor rokers bestemd is, wat voor last kunnen niet-rokers daar in hemelsnaam van hebben?
Ik vind het een terechte wetgeving, en zoals ik hierboven al zei, kroegbazen zijn vindingrijk. Kwestie van een mooi overdekt terrasje aanleggen met warmtelampies.quote:Ik vind het bijzonder onredelijke wetgeving. Als je naar Italië op vakantie gaat, kun je in ieder geval nog voor het terras kiezen. Maar hier is het bijna altijd koud en regenachtig. Een avondje rustig dineren met een sigaretje zal er niet meer bij zijn. Het moet ook een nare maatregel zijn voor die horecagelegenheden die veel geld gestoken hebben in afzuiginstallaties.
Omdat die egoistische rokers het tot nu toe hebben weten tegen te houden. Kwestie van rigoureus doorvoeren, dan zijn er zoooooo heel veel meer rookvrije kroegen dan jij ooit had kunnen denken, ook in nederland.quote:Als er zoveel mensen zijn die een volledig rookvrije horecagelegenheid willen hebben, waarom zijn die er dan zo weinig?
De overheid moet wel, omdat de meeste rokers te egoistisch voor woorden zijn, en absoluut elke medewerking voor de niet rokers weigeren. Ik vind die rokers net kleine kinderen die zeuren om een snoepje.quote:Daar is toch een markt voor? Waarom moet de overheid zich er weer mee bemoeien? Niet-rokers die roepen om maatregelen van staatswege zijn net kleine kinderen die zitten te zeuren om hun mammie.
ik nietquote:En ik ben een niet-roker.
Niet rokers hebben last van rokers, astmapatienten hebben het bijvoorbeeld erg zwaar door ons rokers en veel mensen vinden het imho smerig. Ik ben voor een algeheel verbod, zijn er mensen die ineens naar een kroeg kunnen en de ervaring uit anderen landen heeft ons geleerd dat de horeca na een paar maanden gewoon weer normaal draait.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:15 schreef Jarno het volgende:
Het probleem is ook dat roken eigenlijk onvergelijkbaar is qua schade aanrichten aan je lichaam. Er worden hier vergelijkingen getrokken met junkfood en alchohol, maar die gaan alleen op als je net zoveel Big Macs zou eten als je sigaretten rookt per dag.
Ik geloof dat een sigaret pas onschadelijk is bij 1 sigaret per week. Dat kan je lichaam nog aan en zelf 'repareren'. Maar daar zit helemaal niemand op, dat aantal.
En waarom kunnen wel en niet rook cafés dan niet?quote:De vergelijkingen gaan inderdaad bij dit verbod niet op
Maar je KUNT toch roken?? Alleen effe buiten. jeetje wat eeeeerg!!!! 5 Minuutjes buiten staan/zitten om een ander niet tot last te zijn!!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb er last van als ik niet kan roken
Och, ik ben ook geen health freak maar je merkt het toch altijd hoor: zere ogen, last van je keel, etc. En idd je kleren die gelijk in de was kunnen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:24 schreef Stansfield het volgende:
Het hele gezondheidsverhaal vind ik voor mezelf niet zo belangrijk. Ik rook niet maar leef ook niet super gezond dus wat dat betreft vind ik het niet erg. Alleen vind ik het zo allemachtig stinken. Dat is voor mij de hoofdzaak dat ik voor een rookverbod ben.
Ik rook veel als ik bier drink. Dan sta ik de halve avond buitenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:23 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar je KUNT toch roken?? Alleen effe buiten. jeetje wat eeeeerg!!!! 5 Minuutjes buiten staan/zitten om een ander niet tot last te zijn!!
Oh, lijkt mij best hoor.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik rook veel als ik bier drink. Dan sta ik de halve avond buiten
Ik zou graag van iemand willen horen die anti-rook is waarom hij of zij niets ziet in 2 soorten kroegen.
Daar zie ik wel wat in, maar iedereen heeft wel een enkele roker in de vriendengroep, en de meeste mensen willen irritaties liever vermijden. Ook omdat het de relatie van iemand is.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:26 schreef vosss het volgende:
Ik zou graag van iemand willen horen die anti-rook is waarom hij of zij niets ziet in 2 soorten kroegen.
Die 2 soorten kroegen kan sinds 1 januari 2004 geloof ik, toen ging de wet in dat je als kroeg non-roken mocht wordenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat iemand ertegen is vind ik prima, maar waarom moet het dan OVERAL verboden worden?
Dat begrijp ik niet.
Ja, dan moet je vooral rokers buiten de deur flikkerenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:28 schreef speknek het volgende:
en de meeste mensen willen irritaties liever vermijden.
Moet je mensen dwingen om hun café rookvrij te maken? Zelf doen de kroegbazen het niet. Bang dat de rookmaffia hun vriendengroep chanteert om naar de kroeg te gaan waar roken toegestaan is, omdat ze anders niet meer mee uit willen. Stel kleine kinderenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:21 schreef vosss het volgende:
[..]
En waarom kunnen wel en niet rook cafés dan niet?
It's out of our hands.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:30 schreef vosss het volgende:
Ja, dan moet je vooral rokers buiten de deur flikkeren!
Goed punt, het zal zeker geluidsoverlast gaan opleveren maar dat is er ook en nog erger bij de sluitingstijd.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:28 schreef SupaMario het volgende:
Als mensen niet meer mogen roken in kroeg ofzo zullen ze naar buiten moeten om te roken, nou denk ik niet dat veel mensen blij zijn als s'nachts om drie uur een groepje dronken gasten buiten gaan staan te roken... dat gaat heel veel overlast geven!!
Ze moeten de horeca ondernemers zelf laten kiezen wat ze met hun tent doen.. de 1 wil het rookvrij de andere ondernemer niet.. laat het dan ook zo!
Het werkt niet........en omdat jij het beter vind voor mijn gezondheid mag ik nergens meer roken?quote:Ik ben niet tegen 2 soorten kroegen maar het werkt niet, vanuit gezondheidsethiek en kijkent naar niet rokers is het imho beter roken overal te verbieden.
Jij hebt geen gemengde vriendengroepen?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat iemand ertegen is vind ik prima, maar waarom moet het dan OVERAL verboden worden?
Dat begrijp ik niet.
Nee vosss, zo werkt het niet. Roken is je lichaam op extreme en onherstelbare wijze beschadigen en vergiftigen. Ik geef toe dat elke dag een Big Mac ook niet best is maar je kunt het een niet met het ander vergelijken.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:37 schreef vosss het volgende:
Zeg hoor eens vlegel, hoevaak zit jij in de sportschool? En eet je elke dag fruit? Geen vette hap? etc etc....
En waarom niet? Jij ligt straks met dichtgeslibte kransslagaders of weet ik wat ook gewoon in het ziekenhuis naast die kankerleijerquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:38 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee vosss, zo werkt het niet. Roken is je lichaam op extreme en onherstelbare wijze beschadigen en vergiftigen. Ik geef toe dat elke dag een Big Mac ook niet best is maar je kunt het een niet met het ander vergelijken.
Je kunt niet gezond roken. Je kunt best gezond leven en af en toe toch een Cheesburger eten. Dat is een beetje het verschil. Daarnaast hoef je geen health-nut te zijn om toch roken af te keuren.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:40 schreef vosss het volgende:
[..]
En waarom niet? Jij ligt straks met dichtgeslibte kransslagaders of weet ik wat ook gewoon in het ziekenhuis naast die kankerleijer
Hoeveel mensen eten er nou vijf Big Macs per dag?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:40 schreef vosss het volgende:
[..]
En waarom niet? Jij ligt straks met dichtgeslibte kransslagaders of weet ik wat ook gewoon in het ziekenhuis naast die kankerleijer
Sterker nog, het één sluit het ander niet uit. Ik kom niet vaak bij de Big Mac (gelukkig) maar wat ik me er van kan herinneren stond het er altijd redelijk blauw van de rook.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:42 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Hoeveel mensen eten er nou vijf Big Macs per dag?
Rustig rustig belhameltje, ik had al gepost dat ik een roker ben en dan nog, waar zeg ik dat jij moet stoppen?!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Het werkt niet........en omdat jij het beter vind voor mijn gezondheid mag ik nergens meer roken?
Zeg hoor eens vlegel, hoevaak zit jij in de sportschool? En eet je elke dag fruit? Geen vette hap? etc etc....
Ik bemoei me ook niet met jouw levensstijl en ik zou het op prijs stellen als ook niemand dat met de mijne doet
Daarbij zou ik best bereidt zijn om (mits keihard bewezen dat ik de staat op kosten jaag) meer te betalen aan mijn ziektekostenpremie
Plus dat ik nog mee wil gaan in rookvrije restaurants.......niet meer roken op stations.........niet meer roken in openbare gelegenheden etc etc.....het enige wat ik vraag is om 2 soorten kroegen. Maar nee, dat kan niet, want het is beter voor mijn gezondheid om te stoppen met roken!!!
Haske leuk, dat weet iedereen, maar van samen uitkomen is zo toch geen sprake dunkt me.
Er word me door mn strot geduwt dat ik best kan stoppen met roken......fuck off, ik vind roken lekker en zie vooralsnog geen enkele reden om mezelf te gaan kwellen door te stoppen ermee
Mag ik die wel nog even meepikken aub?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Ahhh, ik zie dat je op de hoogte bent van cijfers en dergelijke.
Mag ik een betrouwbare bron die jouw uitspraken ondersteund in deze?![]()
Achja, het artikel heb ik een tijd terug al proberen terug te halen maar dat lukt niet, volgens onderzoek zou blijken dat rokers net minder kosten omdat ze minder snel zeuren en eerder doodgaan (dus je ergste lichamelijke ongemakken die je op oudere leeftijd krijgt mis je)quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Mag ik die wel nog even meepikken aub?
Ik heb nog nooit onderzoeksresultaten gezien die dergelijke uitspraken bevestigen.
Als iemand ze heeft, heel graag
Wat ik bedoel is, laten we niet doen alsof rokers verder de gezondheid zelve zijn.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:45 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik kom er ook bijna nooit, maar daar kan ik me niet zoveel van herinneren...
Totaal onjuist, een roker levert meer op dat dat hij/zij kost, omdat een roker veel sneller doodgaat na de 1e serieuze problemen en vaak rond de AOW gerechtigde leeftijd, daar waar niet rokers later pas problemen krijgen en hun lijn dna veel minder snel naar beneden gaat. dus tig meer ingrepen tot de bodem bereikt is en in die tijd ook nog eens jaaaaaren meer AOW.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:59 schreef Petre het volgende:
@vosss
Het geld dat de overheid binnenhaald met de belastingen op roken is nòg te weinig om alle kosten te betalen die ze in de gezondheidszorg veroorzaken. En als je doorrekent hoeveel mensen eerder sterven.. minder werken.. kost het dubbel zoveel. Moge ze die melasting nog wel verdubbelen om die gerelateerde kosten te verhalen op de rokers...
Volgens de etiquette mag je in een restaurant niet eens roken tussen de gangen doorquote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:11 schreef Sabryas het volgende:
In dingen als restaurants enzo, helemaal mee eens. Daar komen mensen voornamelijk voor het eten.
Roken in cafe's verbieden, nee. Dat is juist een deel van de hele charme van het uitgaan. En nee, ik rook niet
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:31 schreef opgebaarde het volgende:
en wat is jouw mening bij dit besluit elfje?
dat dusquote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:09 schreef DarkElf het volgende:
Niet helemaal. Je moet het met een zuigertje oppakken en dan onder je bovenlip proppen. Ik ken een finse jongen die het gebruikte, en dat gebruik was ook enorm toegenomen door het rookverbod.quote:
Ooit geprobeerd een roker naar een niet-rokers cafe te krijgen?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Tuurlijk doen ze dat zelf. Maar dat is alleen om inderdaad geen tweedeling te krijgen, maar dat maakt de situatie voor niet-rokers niet bepaald makkelijker.quote:
En het enige voordeel ervan is dat er geen rook de lucht in gaat..quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:38 schreef Copycat het volgende:
Snus kun je in Scandinavië ook als een soort bolletjes kopen die je onder je bovenlip propt. In de VS is er ook een recente run op Snus via internet.
als je stopt met roken ga je meer zuipen, je moet het toch een beetje gezellig makenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:27 schreef MikeyMo het volgende:
in de meeste zoniet alle landen claimt de horeca dat ze er niet op achteruit gegaan zijn na invoering van het rookverbod
dan snap ik niet wat de horeca nog tegenstribbeltquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:57 schreef DarkElf het volgende:
[..]
als je stopt met roken ga je meer zuipen, je moet het toch een beetje gezellig maken
(jaja heb geen behoefte aan moraalridders: heb je drank nodig om het gezellig te kunnen hebben? of sigaretten?)
Ik vind dat niemand het recht heeft een ander lastig te vallen met wat dan ook. Ik vind niet dat je 3 keer per week moet sporten en verder alle andere 'slechte' dingen ook moet laten omdat je hier roept dat meeroken je gezondheid schaadt want dat is niet iets waar je zelf voor kiest.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:48 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat mijn of jouw recht groter isJullie niet rokers zitten allemaal ja weg ermee
helemaal compleet totaal haha
En over mn andere post, zoals ik daar al zei, dat gaat over mensen die hun gezondheid altijd als reden gebruiken. Dus
Snus is nicotinerommel wat je op je tandvlees, onder je tong waar dan ook in je mond doet, geeft nicotine af. Stinkt niet, schaadt niemand, je hoeft geen 'rookpauze' te gaan houden. Dit kan altijd en overal en niemand heeft er last van.quote:
hangt van je persoonlijkheid af denk ikquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:31 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Heb jij last van mij als we in de kroeg staan en ik niet rook?
en toch werken die pleisters en kauwgom nietquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:33 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Snus is nicotinerommel wat je op je tandvlees, onder je tong waar dan ook in je mond doet, geeft nicotine af. Stinkt niet, schaadt niemand, je hoeft geen 'rookpauze' te gaan houden. Dit kan altijd en overal en niemand heeft er last van.
? Het is geen kaugom en het zijn geen pleisters. Het is een soort zakje gevuld met tabak en dat wordt opgenomen via je mondslijmvliezen. Het is niet bedoeld om van je verslaving af te komen ook overigens. Het is een andere vorm van roken.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:34 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
en toch werken die pleisters en kauwgom niet
Ach, er is allang gebleken dat het niet gaat gebeuren. Daarnaast is het vrij overbodige politiek omdat Brussel wrs toch wel met zo'n verbod zal komen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 03:07 schreef sanni het volgende:
Als restaurants geen rookvrije ruimtes willen creeeren voor hun beste
klanten - ik heb het dan over klanten die praktisch elke dag langskomen
en minimaal ¤ 100 de man spenderen oid - dan blijven die in het vervolg
weg en is het lekker veel geld hebben elke maand die anders daar was
uitgegeven...![]()
Nog vóór 2011?quote:Op woensdag 7 februari 2007 03:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ach, er is allang gebleken dat het niet gaat gebeuren. Daarnaast is het vrij overbodige politiek omdat Brussel wrs toch wel met zo'n verbod zal komen.
skoal toch? krijg je wel wangkanker van, zoals Castillo uit Miami Vicequote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:38 schreef Copycat het volgende:
Snus kun je in Scandinavië ook als een soort bolletjes kopen die je onder je bovenlip propt. In de VS is er ook een recente run op Snus via internet.
Open dan godverdomme niet-rook kroegen! Dan hoeven de niet-rokers ook niet op zoek en mij maakt het werkelijk geen flikker uit als de niet rokers van mn vriendengroep dan naar een niet-rokers kroeg gaan zoals eerder iemand aanhaaldequote:Het punt is dat het nu alleen niet meer de niet-rokers maar een alternatief moeten zoeken voor de rokerige kroegen en restaurants, maar dat de rokers hun sigaret elders moeten opsteken.
Goh, beetje verslaafd? Lees je eigen stuk anders nog een keerquote:Op woensdag 7 februari 2007 20:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Open dan godverdomme niet-rook kroegen! Dan hoeven de niet-rokers ook niet op zoek en mij maakt het werkelijk geen flikker uit als de niet rokers van mn vriendengroep dan naar een niet-rokers kroeg gaan zoals eerder iemand aanhaalde
Dan gaan ze maar lekker, ik ga ergens waar ik kan roken!
Het is echt weer beleid van likmevestje.....de niet-rokers hebben we lang genoeg gepest....nu gaan we de rokers pesten tot en met
Wat is dat in hemelsnaam voor een onzin? Klinkt als een zwaar gereformeerd dorp...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 03:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ook leuk in Amsterdam verbieden ze terrasjes na twaalfen.
En zo vind ik het puur uit eigenbelang prima dat het er komt. Verkleint voor mij de kans dat ik weer begin met roken. Rook al 2 jaar niet meer en mijn moeilijkste momenten heb ik altijd in de kroeg als ik een paar biertjes op heb en iedereen naast me staat te paffen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:46 schreef Marloes het volgende:
Ik vind het kut dat er een rookverbod komt. Puur uit eigenbelang, ik snap wel dat mensen het vervelend vinden.
Maar het blijft klote
Daarom ben ik ook blij dat ik nooit begonnen benquote:Op donderdag 8 februari 2007 08:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En zo vind ik het puur uit eigenbelang prima dat het er komt. Verkleint voor mij de kans dat ik weer begin met roken. Rook al 2 jaar niet meer en mijn moeilijkste momenten heb ik altijd in de kroeg als ik een paar biertjes op heb en iedereen naast me staat te paffen.
Nuchter vind ik het idd stinken. Zodra er echter alcohol in het spel komt ruikt het ineens weer lekkerquote:Op donderdag 8 februari 2007 08:58 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook blij dat ik nooit begonnen ben
Maar heb je niet dat het nu enorm stinkt? Mijn pa is gestopt en die moet er niet meer aan denken om nog een sigaret aan te raken.. zo vind hij het stinken.
Precies jaquote:Op woensdag 7 februari 2007 21:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
In Ierland hingen ook overal van die warmtekanonnen. Was het misschien nog koud, maar dan is het een mooi excuus om dichter tegen elkaar aan te staan.
dat is hetzelfde als met roken op de werkplek; de eerste die het ooit aankaarte werd compleet de ziektewet ingetreiterd. Na invoering van het verbod en regulering van bovenaf door directie hoor ik er nu vrijwel nooit meer iemand over...quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:58 schreef Everia het volgende:
[..]
Precies ja.
Ik ga vaak naar de kroeg met een groep waarvan ik de enige niet roker ben. Dan zitten we dus buiten. Afgelopen weekend was het rond het nulpunt maar in de biertuin was het uit de wind en onder de warmte kanonnen heerlijk toeven. Het is echter nog steeds buiten, dus de rook kan goed weg, wat het gelijk al weer minder bezwaarlijk maakt om mensen om je heen te hebben die roken, zeker als de rokers er een beetje rekening mee houden dat ze de rook niet jouw kant op blazen enzo.
En veel van die tuinen hebben een overkapping, dus regen is ook geen argument; het is tenslotte Ierland, regen hebben we meer dan in Nederland. Dus als het hier kan, kan het in Nederland ook.
Serieus, ik hoor hier nooit meer iemand klagen over het rookverbod. Natuurlijk zul je altijd een paar mensen hebben die zich koste wat kost weigeren aan te passen, maar daar verliezen ze alleen maar zelf mee.
Inderdaad. Als ik daar aan terugdenk.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:19 schreef MikeyMo het volgende:
dat is hetzelfde als met roken op de werkplek; de eerste die het ooit aankaarte werd compleet de ziektewet ingetreiterd. Na invoering van het verbod en regulering van bovenaf door directie hoor ik er nu vrijwel nooit meer iemand over...
Goed punt. Ik denk dat je het daar inderdaad heel goed mee kan vergelijken.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:19 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dat is hetzelfde als met roken op de werkplek; de eerste die het ooit aankaarte werd compleet de ziektewet ingetreiterd. Na invoering van het verbod en regulering van bovenaf door directie hoor ik er nu vrijwel nooit meer iemand over...
Dat zal dan toch wel gedoogd worden net zoals het eigenlijk nu al gebeurt?quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:50 schreef john6 het volgende:
Zal in het begin wel wennen zijn voor me, niet meer roken in de kroeg, maar mischien lukt het me nu wel om te stoppen met roken.
Heb niet alles gelezen maar in FP vroeg iemand hoe het gaat met een rookverbod in een koffieshop, naar dit antwoord ben ik ook wel benieuwd.
Thuis in je eigen huis, niet in huurwoningen uiteraard. En alleen in huizen met een luchtzuiveringsinstallatie.quote:
onzin...hoe kom je daar nou bij?quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:57 schreef GSbrder het volgende:
diegene die roken, zijn bij het uitgaan begonnen
Niks Nederlands aan hoor; er zijn al verschillende andere landen in Europa waar een rookverbod is.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:19 schreef ZoetZuurHapje het volgende:
Nederlandse betutteling dat rookverbod,slaat nergens op,zolang restaurants het zo regelen dat de niet rokers geen last kunnen hebben van de rokers,zie ik het probleem persoonlijk niet!![]()
He he, eindelijk. Dat wordt dus meer uitgaanquote:Op dinsdag 6 februari 2007 03:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dat word dus minder uitgaan (tenzij zomers op terras) en meer besparen op uitgaan
Lukt niet - al menigmaal gehad dat de 'rookvrije afdeling' direct naast de berookte afdeling lag. Als je daar iets van zegt, dan kan het niet anders. Tsssj... Jaren geleden al eens gevraagd of iemand z'n sigaar uit kon maken omdat wij nog aan het eten waren. (Aan die kant waren alleen onze beide tafeltjes bezet) Die persoon heeft gewoon keurig z'n kankerstokje uitgemaakt zodat iemand die er niet tegen kan rustig door kan eten.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:19 schreef ZoetZuurHapje het volgende:
Nederlandse betutteling dat rookverbod,slaat nergens op,zolang restaurants het zo regelen dat de niet rokers geen last kunnen hebben van de rokers,zie ik het probleem persoonlijk niet!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |