abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46031041
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 04:16 schreef Queen_Bee het volgende:
Als er zoooo een behoefte is aan rookvrije kroegen, waarom heb ik dan nog nooit een rookvrije kroeg gezien
Die zijn er wel geweest maar zijn failliet gegaan door gebrek aan klanten.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_46031078
Ik voel veel besloten clubs aankomen!!! Dan is het geen publieke gelegenheid meer, en mag je rustig roken... maar dan zijn er weer allemaal nare regeltjes en randvoorwaarden, dus ben benieuwd hoeveel men daarop kan verzinnen...

Maar die clubs hebben voordelen. Alle rokers gezellig bij elkaar, de niet rokers die het trekken er ook bij, en alle schreeuwers die anti-roken zijn, kunnen dan gezellig met elkaar in een niet-roken tent gaan zitten zuurkijken.

Wat gaan ze trouwens met het gedogen van softdrugs doen? Daar heb ik nog niet zo veel over gehoord...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_46031102
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 07:56 schreef AlphaOmega het volgende:

maar dan zijn er weer allemaal nare regeltjes en randvoorwaarden
Welke zijn dat? .
quote:
Wat gaan ze met het gedogen van softdrugs doen?
Als coffeeshops ook onder 'horeca' vallen, mag je er binnen niet meer roken. .
pi_46031128
Don't get your hopes up to high, tis pas in 2011 he. Dat betekent dus dat het is doorgeschoven naar een volgend kabinet
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_46031133
Vervelend voor de rokers , maar weer fijn voor mensen zoals ik Ik heb astma waardoor ik niet in de rook kan zitten , doe ik dat wel ben ik er een week lang goed ziek van. Hierdoor ga ik nu dus eigenlijk nooit meer uit , lijkt me super om op stap te kunnen zonder er ziek van te worden
pi_46031135
Wel jammer dat NL hierin zo achterloopt.
  Admin dinsdag 6 februari 2007 @ 08:09:09 #47
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_46031140
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 04:13 schreef Petre het volgende:
Oja: Niet in de kankerverwekkende stank staan van mensen die niks geven om andermans gezondheid maar vastklampen aan hun verslaving en er excuses voor verzinnen om het aan te houden...
Mag ik eens vragen wat jij als niet-roker uitgeeft op een avondje stappen?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  dinsdag 6 februari 2007 @ 08:16:31 #49
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_46031196
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 07:50 schreef wonko het volgende:

[..]

Die zijn er wel geweest maar zijn failliet gegaan door gebrek aan klanten.
My point exactly
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_46031208
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 04:11 schreef Petre het volgende:
Jeej, het beste van het hele akkoord!
Die stinklucht weg, horecapersoneel ook recht op rookvrije werkplek, kunnen zien met wie je staat te praten, geen sigaretten tegen je arm aan, geen stinkende asbakken, geen stinkende kleren !!
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_46031215
quote:
03-01-2007 | Van rookvrije horeca wordt iedereen beter

Opinieartikel in Trouw, door Zeena Harakeh - Tweederde van alle Nederlanders is de tabakswalmen in de horeca beu. De nieuwe Tweede Kamer moet nog in 2007 de horeca rookvrij maken.

Uit een enquête van de TNS Nipo blijkt dat 65 procent van de Nederlanders de tabakswalmen in cafés, restaurants en discotheken niet meer tolereert, en 59 procent wil dat er zo snel mogelijk een verbod komt. De stichting Clean Air Nederland (CAN) is een grote campagne begonnen om de horeca nog in 2007 rookvrij te maken. Mensen die voor een rookvrije horeca kiezen kunnen deze weken een digitale kaart opsturen en al deze kaarten zullen aan de formateur gegeven worden.

Er zijn inmiddels al ruim 53.000 kaarten verzonden. Ik vind dit een goede actie en het streven om nog in 2007 de horeca in Nederland rookvrij te maken verdient ondersteuning. De Tweede Kamer in de nieuwe samenstelling is nu aan zet om zo snel mogelijk aan te dringen op goede wetgeving.

Uit het onderzoek waarop ik onlangs gepromoveerd ben, blijkt dat het roken door bezoekers van horecagelegenheden jongeren aanzet tot het blijven doorroken. We hebben gebruik gemaakt van een nagebootst café om het rookgedrag van jongvolwassenen te bestuderen. De resultaten die hieruit voortkomen tonen aan waarom het zo belangrijk is om de horeca rookvrij te maken. Daarnaast zijn er nog andere redenen waarom ik pleit voor een rookvrije horeca.

Het café nodigt jongeren uit om te roken. Jongeren roken in een café meer dan ze gewoonlijk zouden doen. We hebben onderzocht waarom jongvolwassenen gaan roken en blijven roken wanneer ze in een café zijn. De jongeren die meededen aan het onderzoek waren 18 tot en met 33 jaar en studeerden aan de hogeschool of universiteit. Wat blijkt: jongeren imiteren het rookgedrag van een wildvreemd persoon. De eerste sigaret steken jongeren op vanwege de nicotinebehoefte. Echter, de volgende en de daaropvolgende worden opgestoken vanwege de omgevingsfactoren. Een gezellige sfeer en het rookgedrag van andere personen zet de jongere aan om flink door te paffen. Daarom zullen ook vooral mensen die aan het minderen zijn of willen stoppen met roken meer risico lopen om in horecagelegenheden waar nog gerookt wordt terug te vallen in hun oude rookgewoontes.

Bovendien heeft het roken in de horeca natuurlijk zeer nadelige effecten voor niet-rokers. Passief roken is zeer schadelijk, en zorgt ervoor dat je vatbaarder bent voor rookgerelateerde ziektes zoals kanker en hart- en vaatziekten. Bovendien moet je de mensen beschermen die bewust hebben gekozen om niet te roken. Waarom? Deze niet-rokers mogen niet blootgesteld worden aan sigarettenrook van anderen in openbare situaties. Door de horeca rookvrij te maken wordt zij toegankelijk voor iedereen en het bezoek kan dan geen nadelige gevolgen hebben voor de niet-rokers.

In andere EU-landen zoals Ierland, Schotland, Zweden, Spanje, Portugal en Italië is de horeca al rookvrij. Engeland en Frankrijk volgen zeer binnenkort.

De vrees voor omzetdaling na een rookverbod is ongegrond. In Italië blijkt zelfs dat de omzet van de horeca juist stijgt en ook in de Verenigde Staten is de omzet gestegen. Ook is het argument dat de horeca rookvrij maken zal leiden tot banenverlies ongegrond. In New York bijvoorbeeld is sinds het rookverbod het aantal banen in de horeca juist toegenomen. Rokende mensen zullen blijven komen naar cafés en restaurants. Niet-rokers, die eerst deze horecagelegenheden meden vanwege de rokerige ruimtes, zullen ook weer vaker een café of discotheek bezoeken.

Kortom, het wordt tijd dat in Nederland de politiek wakker wordt geschud en dat de nieuwe Tweede Kamer nog in 2007 de horeca rookvrij maakt.

Op basis van zelfregulering van de branche zal er weinig veranderen en komen horecagelegenheden afspraken met de overheid niet na.

Een minderheid kan de meerderheid niet langer dwingen om in vervuilde lucht te verkeren. Op allerlei plaatsen is roken inmiddels verboden. Op het werk, in de trein en in het vliegtuig wordt al lang niet meer gerookt. Nu de horeca nog.

Dr. Zeena Harakeh is onderzoekster en universitair docent aan de Radboud Universiteit Nijmegen.
pi_46031231
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:16 schreef Queen_Bee het volgende:

My point exactly
Wat maar weer bewijst dat het mechanisme van marktwerking niet in alle gevallen zaligmakend is. .
pi_46031249
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 04:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dus ik mag niet roken omdat jij bij mij in de buurt wil staan in de kroeg? En dat passief meeroken is zo overrated
Alsof jij de enige bent, om de halve meter staat er 1 te roken En passief meeroken overrated? Hoe dan ook, de sigarettenstank die 's ochtends na een avond stappen uit m'n kleren komt is voor mij al reden genoeg om bijzonder blij te zijn met dit bericht.
Trust me, I know what I'm doing.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 08:24:12 #54
150152 Queen_Bee
pi_46031269
Ja hoor eens, van die mensen die tegen roken zijn omdat dat hen gezondheid aantast verwacht ik ook dat ze 3 keer per weken sporten, geen junkfood eten en 1 glaasje wijn per week max. Ja, gezondheid
I'm super sonic man
pi_46031321
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 03:30 schreef Cracka-ass het volgende:
En terecht.
Dood aan alle onwetende kankerlijers.
Amen!
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_46031370
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:24 schreef Queen_Bee het volgende:

Ja hoor eens, van die mensen die tegen roken zijn omdat dat hen gezondheid aantast verwacht ik ook dat ze 3 keer per weken sporten, geen junkfood eten en 1 glaasje wijn per week max. Ja, gezondheid
Ik ben er vooral tegen vanwege de overlast die het mij veroorzaakt. De gezondheidsaspecten vind ik persoonlijk bijzaak, maar in principe ook belangrijk natuurlijk, zouden al voldoende moeten zijn.
pi_46031391
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:35 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik ben er vooral tegen vanwege de overlast die het mij veroorzaakt. De gezondheidsaspecten vind ik persoonlijk bijzaak, maar in principe ook belangrijk natuurlijk, zouden al voldoende moeten zijn.
Het is inderdaad ook niet alleen de gezondheid, het is ook gewoon smerig, als ik in een broodjeszaak een broodje wil happen hap ik niet graag de uitgeblazen lucht mee van een roker. Heb ik het nog niet eens over mij kleding die stinkt van de rook...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_46031392
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:24 schreef Queen_Bee het volgende:
Even hoor maar waarom is jou recht om te mogen roken in mijn bijzijn, groter dan mijn recht om in een rookvrije omgeving m'n biertje te kunnen drinken?
pi_46031420
Ik vind dat ik in de nabijheid van rokers autobanden moet kunnen verbranden.
Wie zijn zij om mij te mogen beperken in de uitoefening van mijn hobby? .
Ik vind dat ze mij gewoon in mijn waarde moeten laten, samen komen we er wel uit.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 08:43:43 #60
242 Pinball
Electric Monk
pi_46031432
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:41 schreef DennisMoore het volgende:
Ik vind dat ik in de nabijheid van rokers autobanden moet kunnen verbranden.
Wie zijn zij om mij te mogen beperken in de uitoefening van mijn hobby? .
Ik vind dat ze mij gewoon in mijn waarde moeten laten, samen komen we er wel uit.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 08:48:47 #61
150152 Queen_Bee
pi_46031480
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:37 schreef FJD het volgende:

[..]

Even hoor maar waarom is jou recht om te mogen roken in mijn bijzijn, groter dan mijn recht om in een rookvrije omgeving m'n biertje te kunnen drinken?
Ik zeg niet dat mijn of jouw recht groter is Jullie niet rokers zitten allemaal ja weg ermee helemaal compleet totaal haha

Ik on the other hand, ben dan voor niet roker en roken kroegen/deel in kroeg. Ik vind dat iedereen recht heeft, hihi

En over mn andere post, zoals ik daar al zei, dat gaat over mensen die hun gezondheid altijd als reden gebruiken. Dus
I'm super sonic man
pi_46031554
Mja, en dat niet-roken gedeelte zijn dan twee aparte tafeltjes ergens zonder asbak.
Ja, dat helpt. .

In 't buitenland werkt het rookverbod prima, dus hier ook zsm invoeren!
Helaas zal 't idd wel 2011 worden. Tegen die tijd ben ik te oud om nog uit te willen gaan. .
pi_46031556
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 07:45 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Mensen, koop allemaal Snus http://www.snusbutiken.se/. Heeft helemaal niemand last van! Werelduitvinding.
Ja, ga ik meteen kopen! Wat een werelduitvinding! Nog nooit zoiets geweldigs gezien! Bril-jant!
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  dinsdag 6 februari 2007 @ 08:59:02 #64
150152 Queen_Bee
pi_46031581
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:56 schreef DennisMoore het volgende:
Mja, en dat niet-roken gedeelte zijn dan twee aparte tafeltjes ergens zonder asbak.
Ja, dat helpt. .

In 't buitenland werkt het rookverbod prima, dus hier ook zsm invoeren!
Helaas zal 't idd wel 2011 worden. Tegen die tijd ben ik te oud om nog uit te willen gaan. .
Dat hoeft helemaal niet op die manier. En daarbij kun je ook een niet roken kroeg openen. Gek dat die niet bestaan hè

En in het buitenland, ja die verhalen dat de gezellige rokers dan p t terras gaan staan ed. Zullen we dan even wachten tot Nederland warm wordt

Ik vind jullie maar egoisten zeg. Het is zo simpel om roken en niet roken te scheiden in de horeca. Maar daar willen jullie allemaal niets van weten. En dan zij wij egoisten?
I'm super sonic man
  dinsdag 6 februari 2007 @ 08:59:50 #65
150152 Queen_Bee
pi_46031593
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:57 schreef MUUS het volgende:

[..]

Ja, ga ik meteen kopen! Wat een werelduitvinding! Nog nooit zoiets geweldigs gezien! Bril-jant!
Wat is het?
I'm super sonic man
pi_46031597
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:48 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ik on the other hand, ben dan voor niet roker en roken kroegen/deel in kroeg. Ik vind dat iedereen recht heeft, hihi
Die kansen hebben ze dus al in de horeca gehad , dat is hun eigen voorstel destijds geweest toen er gesproken werd over het verbod in openbare ruimten en ook in de horeca.
Alleen heeft het grootste gedeelte van de horeca er vervolgens niets of veel te weinig mee gedaan....
pi_46031622
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:59 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Wat is het?
Ik heb werkelijk geen flauw idee. !
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:02:51 #68
150152 Queen_Bee
pi_46031629
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:00 schreef zout-droppie het volgende:

[..]

Die kansen hebben ze dus al in de horeca gehad , dat is hun eigen voorstel destijds geweest toen er gesproken werd over het verbod in openbare ruimten en ook in de horeca.
Alleen heeft het grootste gedeelte van de horeca er vervolgens niets of veel te weinig mee gedaan....
Ja, weet je hoeveel minder zij gaan verdienen als er niet meer gerookt wordt
I'm super sonic man
pi_46031639
quote:

Dat hoeft helemaal niet op die manier. En daarbij kun je ook een niet roken kroeg openen. Gek dat die niet bestaan hè
Zoals ik al zei, het mechanisme van marktwerking is niet altijd zaligmakend. Oplosmiddel-arme bijvoorbeeld verfen kwamen er ook niet door marktwerking.
quote:
En in het buitenland, ja die verhalen dat de gezellige rokers dan p t terras gaan staan ed. Zullen we dan even wachten tot Nederland warm wordt
Je bedoelt dat deze mensen het niet gezellig kunnen hebben zónder nicotine? Wat een junks... ze moeten hulp zoeken, arme mensen. En anders blijven ze maar thuis, net als astma-patiënten nu.
quote:
Ik vind jullie maar egoisten zeg. Het is zo simpel om roken en niet roken te scheiden in de horeca. Maar daar willen jullie allemaal niets van weten. En dan zij wij egoisten?
Als het zo simpel is, waarom doet de horeca het dan niet?
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:03:54 #70
150152 Queen_Bee
pi_46031644
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:02 schreef MUUS het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen flauw idee. !
Jouw ava
I'm super sonic man
pi_46031655
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:02 schreef Queen_Bee het volgende:

Ja, weet je hoeveel minder zij gaan verdienen als er niet meer gerookt wordt
Volgens de onderzoeken in het buitenland stijgt de omzet. .
pi_46031658
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:35 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Lekker egoïstisch van je. Jij wilt ergens zonders rooklucht kunnen zitten, rokers willen ergens kunnen zitten waar ze kunnen roken. Waarom moet jíj je zin krijgen ten koste van hen? Wat is er mis met het compromis: plaatsen waar je mag roken en plaatsen waar je niet mag roken? Ik heb ook nooit begrepen waarom rookcoupés moesten verdwijnen. Als een hele coupé voor rokers bestemd is, wat voor last kunnen niet-rokers daar in hemelsnaam van hebben?

Ik vind het bijzonder onredelijke wetgeving. Als je naar Italië op vakantie gaat, kun je in ieder geval nog voor het terras kiezen. Maar hier is het bijna altijd koud en regenachtig. Een avondje rustig dineren met een sigaretje zal er niet meer bij zijn. Het moet ook een nare maatregel zijn voor die horecagelegenheden die veel geld gestoken hebben in afzuiginstallaties.

Als er zoveel mensen zijn die een volledig rookvrije horecagelegenheid willen hebben, waarom zijn die er dan zo weinig? Daar is toch een markt voor? Waarom moet de overheid zich er weer mee bemoeien? Niet-rokers die roepen om maatregelen van staatswege zijn net kleine kinderen die zitten te zeuren om hun mammie.

En ik ben een niet-roker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_46031662
quote:

Wat is het?
Snuiftabak.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:05:06 #74
150152 Queen_Bee
pi_46031664
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:03 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het mechanisme van marktwerking is niet altijd zaligmakend. Oplosmiddel-arme bijvoorbeeld verfen kwamen er ook niet door marktwerking.
[..]

Je bedoelt dat deze mensen het niet gezellig kunnen hebben zónder nicotine? Wat een junks... ze moeten hulp zoeken, arme mensen. En anders blijven ze maar thuis, net als astma-patiënten nu.
[..]

Als het zo simpel is, waarom doet de horeca het dan niet?
Gaat niet om gezellig hebben Heb je mij niet horen zeggen dude

Omdat ze minder gaan verdienen, dus.
I'm super sonic man
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:06:14 #75
150152 Queen_Bee
pi_46031681
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Lekker egoïstisch van je. Jij wilt ergens zonders rooklucht kunnen zitten, rokers willen ergens kunnen zitten waar ze kunnen roken. Waarom moet jíj je zin krijgen ten koste van hen? Wat is er mis met het compromis: plaatsen waar je mag roken en plaatsen waar je niet mag roken? Ik heb ook nooit begrepen waarom rookcoupés moesten verdwijnen. Als een hele coupé voor rokers bestemd is, wat voor last kunnen niet-rokers daar in hemelsnaam van hebben?

Ik vind het bijzonder onredelijke wetgeving. Als je naar Italië op vakantie gaat, kun je in ieder geval nog voor het terras kiezen. Maar hier is het bijna altijd koud en regenachtig. Een avondje rustig dineren met een sigaretje zal er niet meer bij zijn. Het moet ook een nare maatregel zijn voor die horecagelegenheden die veel geld gestoken hebben in afzuiginstallaties.

Als er zoveel mensen zijn die een volledig rookvrije horecagelegenheid willen hebben, waarom zijn die er dan zo weinig? Daar is toch een markt voor? Waarom moet de overheid zich er weer mee bemoeien? Niet-rokers die roepen om maatregelen van staatswege zijn net kleine kinderen die zitten te zeuren om hun mammie.

Bedankt dat je mn gedachten voor me verwoord hebt
I'm super sonic man
pi_46031722
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:48 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik zeg niet dat mijn of jouw recht groter is Jullie niet rokers zitten allemaal ja weg ermee helemaal compleet totaal haha

Het maakt mij geen zak uit alhoewel ik het wel fijn vindt dat ze het uit restaurants bannen. Er is niets walgelijkers dan lekker aan je biefstukje te zitten terwijl naast je iemand een sigaret opsteekt. In de kroeg daarentegen heb ik er weinig op tegen. Ja je kleding stinkt, boeiend, ik ruik m'n adem de volgende dag ook en die ruikt over t algemeen ook niet meer al te lekker na zoveel bier en shoarma
pi_46031787
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:04 schreef Claudia_x het volgende:

Lekker egoïstisch van je. Jij wilt ergens zonders rooklucht kunnen zitten, rokers willen ergens kunnen zitten waar ze kunnen roken. Waarom moet jíj je zin krijgen ten koste van hen?
Zie mijn post over het verbranden van autobanden.
quote:
Wat is er mis met het compromis: plaatsen waar je mag roken en plaatsen waar je niet mag roken?
Dat heeft de afgelopen jaren blijkbaar niet gewerkt.
quote:
Ik heb ook nooit begrepen waarom rookcoupés moesten verdwijnen. Als een hele coupé voor rokers bestemd is, wat voor last kunnen niet-rokers daar in hemelsnaam van hebben?
Dat zal waarschijnlijk ook logistieke en kostenoverwegingen hebben. Schoonmaakkosten, het feit dat in overvolle treinen niet-rokers praktisch toch gedwongen worden tussen rokers te staan, het recht van conducteurs op een rookvrije werkplek etc.
quote:
Ik vind het bijzonder onredelijke wetgeving. Als je naar Italië op vakantie gaat, kun je in ieder geval nog voor het terras kiezen. Maar hier is het bijna altijd koud en regenachtig.
En hoe zit dat in Ierland?
quote:
Een avondje rustig dineren met een sigaretje zal er niet meer bij zijn.
!
quote:
Het moet ook een nare maatregel zijn voor die horecagelegenheden die veel geld gestoken hebben in afzuiginstallaties.
Wat weer wordt verrekend in mijn bier-prijzen. .
quote:
Als er zoveel mensen zijn die een volledig rookvrije horecagelegenheid willen hebben, waarom zijn die er dan zo weinig? Daar is toch een markt voor?
O.a. omdat niet-rokers zo aardig zijn om de overlast van hun rokende vrienden te tolereren, en omdat er geen sprake is van goede marktwerking op dit punt.
quote:
Waarom moet de overheid zich er weer mee bemoeien? Niet-rokers die roepen om maatregelen van staatswege zijn net kleine kinderen die zitten te zeuren om hun mammie.
Recht van werknemers op rookvrije werkplek, ontmoedigen van roken ivm volksgezondheid, opkomen voor rechten van astma-patiënten, etc.
quote:
Ik stak wel 's een sigaartje op voor de lol, ruikt zo lekker. .
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:15:03 #78
150152 Queen_Bee
pi_46031817
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:09 schreef FJD het volgende:

[..]

Het maakt mij geen zak uit alhoewel ik het wel fijn vindt dat ze het uit restaurants bannen. Er is niets walgelijkers dan lekker aan je biefstukje te zitten terwijl naast je iemand een sigaret opsteekt. In de kroeg daarentegen heb ik er weinig op tegen. Ja je kleding stinkt, boeiend, ik ruik m'n adem de volgende dag ook en die ruikt over t algemeen ook niet meer al te lekker na zoveel bier en shoarma
Ach, t hoort allemaal compromis te zijn eh. Lijkt me dat niemand bijna elke dag in een kroeg zit, dus daar moet je wel zonder peuk kunnen. Want mensen gaan toch zeuren over roken en niet roken gedeelte in restaurant Maar compleet rookverbod, kom op zeg.

Mja, mijn kleren gaan met of zonder rook na het stappen de was in
I'm super sonic man
pi_46031832
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:09 schreef FJD het volgende:

[..]

Als jij het belangrijk vindt om een biefstukje te eten zonder nicotinelucht, dan ga je naar een restaurant waarvan je weet dat er een goede afzuiginstallatie is of waar behoorlijke maatregelen getroffen zijn opdat de rooklucht niet in rookvrije gedeeltes kan komen. Als ik een roker ben, dan zoek ik een restaurant uit waar ik op een leuke plaats kan zitten waar ik tevens kan roken. Als ik een roker ben die eigenlijk ook niet houdt van rooklucht, dan ga ik naar een restaurant waar zelfs de rookgedeeltes voorzien zijn van een goede installatie om rooklucht af te voeren.

Ja, er is wat assertiviteit voor nodig, maar that's life.De overheid is er niet om jouw leven in zoveel mogelijk aspecten te veraangenamen. Daar draag je zelf verantwoordelijkheid voor.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_46031849
Zonder roken zouden mijn kleren echt niet meteen de was in hoeven!

In een café dans je vaak niet, dus zweet je niet. En bier morsen over m'n kleding doe ik ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')