abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:17:27 #81
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_46031859
Ja, en de rechten van rokers dan eh eh? Jij, DennisMoore, probeert mij gewoon mijn rechten te ontnemen. Wie ben jij om dat te doen? Waarom ben ik minder dan jij en heb ik minder recht?

Maar ik ga nu, stijfkoppen kun je toch niet veel mee

Zo, nu ff lekker n peuk
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_46031864
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:15 schreef Claudia_x het volgende:

Ja, er is wat assertiviteit voor nodig, maar that's life.
Wat een simpele gedachte. .
pi_46031872
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:17 schreef Queen_Bee het volgende:

Ja, en de rechten van rokers dan eh eh? Jij, DennisMoore, probeert mij gewoon mijn rechten te ontnemen. Wie ben jij om dat te doen? Waarom ben ik minder dan jij en heb ik minder recht?
Ik steek nog effe een lekkere autoband aan. .
pi_46031903
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:15 schreef Claudia_x het volgende:
Als jij het belangrijk vindt om een biefstukje te eten zonder nicotinelucht, dan ga je naar een restaurant waarvan je weet dat er een goede afzuiginstallatie is of waar behoorlijke maatregelen getroffen zijn opdat de rooklucht niet in rookvrije gedeeltes kan komen. Als ik een roker ben, dan zoek ik een restaurant uit waar ik op een leuke plaats kan zitten waar ik tevens kan roken. Als ik een roker ben die eigenlijk ook niet houdt van rooklucht, dan ga ik naar een restaurant waar zelfs de rookgedeeltes voorzien zijn van een goede installatie om rooklucht af te voeren.
Wie ben jij (of wie zijn rokers) om mijn keuze in restaurants te beperken? Ik wil eten omdat ik het eten goed vind. Ik zou direct tekenen voor zo'n compromis Roken in de bar/cafe, niet roken in het restaurant. Op die manier houden we rekening met elkaar in plaats van dat niet rokers overal rekening moeten houden met de aanwezigheid van rokers.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:19:44 #85
150152 Queen_Bee
pi_46031904
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:16 schreef DennisMoore het volgende:
Zonder roken zouden mijn kleren echt niet meteen de was in hoeven!

In een café dans je vaak niet, dus zweet je niet. En bier morsen over m'n kleding doe ik ook niet.
Nee, en jij hebt nog nooit in de kroeg/cafe/disco whatever zwetende bier morsende mensen om je heen gehad hè
I'm super sonic man
pi_46031960
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:19 schreef Queen_Bee het volgende:

Nee, en jij hebt nog nooit in de kroeg/cafe/disco whatever zwetende bier morsende mensen om je heen gehad hè
Och, de keren dat ik naar een drukke disco ga, zal dat best wel gebeuren. Maar eigenlijk merk ik dat niet zo, omdat de ranzige stank van de sigaretten alles overheerst.

Laat ik het maar niet hebben over de talloze keren dat je een brandende sigaret tegen je arm of kleding aangedrukt krijgt, fijn hoor, die rokers die jengelen dat we rekening met ze moeten houden omdat ze hun verslaving zo gezellig vinden... .
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:25:39 #87
150152 Queen_Bee
pi_46032008
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:22 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Och, de keren dat ik naar een drukke disco ga, zal dat best wel gebeuren. Maar eigenlijk merk ik dat niet zo, omdat de ranzige stank van de sigaretten alles overheerst.

Laat ik het maar niet hebben over de talloze keren dat je een brandende sigaret tegen je arm of kleding aangedrukt krijgt, fijn hoor, die rokers die jengelen dat we rekening met ze moeten houden omdat ze hun verslaving zo gezellig vinden... .
Jullie jengelen harder. Wj hebben het tenminste nog over compromis

En ik heb tijdens t stappen toevallig nog nooit een peuk op mijn lichaam of kleding gehad

Oh, en dat je het zogenaamd niet merkt door rook betekent niet dat het er niet is
I'm super sonic man
pi_46032037
o ja, mensen die nu juichen omdat ze niet in stinkende kleren thuiskomen, zijn viespeuken, want die willen de volgende dag weer dezelfde kleren aantrekken,
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_46032064
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:13 schreef DennisMoore het volgende:
Dat heeft de afgelopen jaren blijkbaar niet gewerkt.
Misschien omdat anti-rook-lobbyisten de meest luie activisten van Nederland zijn? Waarom komen die zelf niet met rookvrije restaurants en rookvrije kroegen? Waarom altijd maar roepen om overheidsingrijpen?
quote:
Wat weer wordt verrekend in mijn bier-prijzen. .
Als dat hetgeen is wat je tegenstaat, dan zou je juist meer voor een nachtwakersstaat moeten zijn. Niet inconsequent worden, he Dennis?
quote:
Recht van werknemers op rookvrije werkplek, ontmoedigen van roken ivm volksgezondheid, opkomen voor rechten van astma-patiënten, etc.
Allereerst denk ik dat het niet een overheidstaak zou moeten zijn om mensen te vertellen hoe ze hun leven moet leiden. Drankaccijns, tabaksaccijns, vetaccijns - allemaal betuttelende onzin. Ik bepaal zelf wel hoe gezond of ongezond ik wil leven. De overheid kan en mag mijn leven niet voor mij leiden. Het enige argument waar ik gevoelig voor ben, is dat rooklucht overlast voor anderen veroorzaakt. Het is een uitstekende maatregel om roken te verbieden op plaatsen waar iedereen komt en waar mensen niet omheen kunnen. Voorbeelden van zulke plaatsen zijn overheidsgebouwen. Het gaat me te ver om roken te verbieden op plaatsen waar mensen voor kunnen kiezen om er al dan niet naartoe te gaan. Restaurants en cafés zijn een keuze. Bevalt je de rooklucht niet, dan ga je er niet naartoe of zoek je een schoner alternatief. Assertiviteit, niet-rokers. Leven en laten leven. Jemig, is dat nou zo moeilijk?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:29:56 #90
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46032072
Ik snap best dat niet rokers roken vies vinden hoor. maar in de kroeg rookt zo;n 80% van de klanten, lekker democratisch dan he?

Laten de kroegen het zelf maar uit maken, rookvrij worden? Prima, maar reken op 80% minder inkomsten . (verschilt per kroeg natuurlijk).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_46032077
Het zou tijd worden.
Weg met die asociale kankerstokken.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:30:53 #92
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_46032086

Mooi mooi.... jammer alleen dat het zo lang moet duren voordat het daadwerkelijk er door is...
Maar eindelijk!!
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_46032088
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:25 schreef Queen_Bee het volgende:

Jullie jengelen harder. Wj hebben het tenminste nog over compromis
Ten eerste vind ik het al raar dat we het mbt overlast en gezondheid over een 'compromis' moeten hebben.
Ten tweede heeft de horeca de afgelopen jaren weinig gedaan wat op het naleven van de compromis-afspraken lijkt. Ze zijn blijkbaar onbetrouwbaar, dus als het niet goedschiks kan, dan maar gedwongen.
quote:
En ik heb tijdens t stappen toevallig nog nooit een peuk op mijn lichaam of kleding gehad
Dan ga jij in hele saaie rustige tenten stappen. .
quote:
Oh, en dat je het zogenaamd niet merkt door rook betekent niet dat het er niet is
En daarom ben ik ook niet dol op zwetende mensen en het morsen van bier. Het heeft echter niet met het uitoefenen van een ongezonde verslavende hobby te maken. En er worden ook maatregelen tegen genomen: deo gebruiken en je glas recht houden.
pi_46032101
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:29 schreef HeatWave het volgende:

rookvrij worden? Prima, maar reken op 80% minder inkomsten .
Of je leest het topic even door. .
pi_46032156
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:19 schreef FJD het volgende:

[..]

Wie ben jij (of wie zijn rokers) om mijn keuze in restaurants te beperken? Ik wil eten omdat ik het eten goed vind. Ik zou direct tekenen voor zo'n compromis Roken in de bar/cafe, niet roken in het restaurant. Op die manier houden we rekening met elkaar in plaats van dat niet rokers overal rekening moeten houden met de aanwezigheid van rokers.
Als je iets tegen beperking hebt, dan moet je ook niet om overheidsingrijpen roepen.

Ik beperk jouw keuze in restaurants niet. Ik zeg alleen dat het een egoïstisch idee is dat elke gelegenheid maar geschikt voor jou zou moeten zijn. Als het eten lekker is maar de ambiance vreselijk, dan ga je ergens anders naartoe. Keuze zat, en als die keuze er niet was, dan zou je dáár iets aan moeten doen. Begin een rookvrij restaurant. Gat in de markt.

Op jouw manier houden "we" helemaal geen rekening met "elkaar". Jij wilt mensen een verbod door de strot duwen, daar is niks nobels aan.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:35:39 #96
150152 Queen_Bee
pi_46032163
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:31 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ten eerste vind ik het al raar dat we het mbt overlast en gezondheid over een 'compromis' moeten hebben.
Ten tweede heeft de horeca de afgelopen jaren weinig gedaan wat op het naleven van de compromis-afspraken lijkt. Ze zijn blijkbaar onbetrouwbaar, dus als het niet goedschiks kan, dan maar gedwongen.
[..]

Dan ga jij in hele saaie rustige tenten stappen. .
[..]

En daarom ben ik ook niet dol op zwetende mensen en het morsen van bier. Het heeft echter niet met het uitoefenen van een ongezonde verslavende hobby te maken. En er worden ook maatregelen tegen genomen: deo gebruiken en je glas recht houden.
Je moet een compromis hebben omdat wij evenveel rechten hebben als jij, of jou dat nu bevalt of niet.
Jullie niet rokers zouden eens een keer wat kunnen gaan doen, in plaats van alleen op je reet blijven zitten zeiken op rokende mensen
En als dan blijkt dat er vraag naar is krijg jij jouw rookvrije cafe Maar alleen zeiken is makkelijker hè.

Nee hoor, vaak zat wel degelijk bier over me heen en zwetende mensen tegen me aan.

Alsof een peuk in je kleding ongezond is
I'm super sonic man
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:37:05 #97
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_46032191
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Misschien omdat anti-rook-lobbyisten de meest luie activisten van Nederland zijn? Waarom komen die zelf niet met rookvrije restaurants en rookvrije kroegen? Waarom altijd maar roepen om overheidsingrijpen?
[..]

Als dat hetgeen is wat je tegenstaat, dan zou je juist meer voor een nachtwakersstaat moeten zijn. Niet inconsequent worden, he Dennis?
[..]

Allereerst denk ik dat het niet een overheidstaak zou moeten zijn om mensen te vertellen hoe ze hun leven moet leiden. Drankaccijns, tabaksaccijns, vetaccijns - allemaal betuttelende onzin. Ik bepaal zelf wel hoe gezond of ongezond ik wil leven. De overheid kan en mag mijn leven niet voor mij leiden. Het enige argument waar ik gevoelig voor ben, is dat rooklucht overlast voor anderen veroorzaakt. Het is een uitstekende maatregel om roken te verbieden op plaatsen waar iedereen komt en waar mensen niet omheen kunnen. Voorbeelden van zulke plaatsen zijn overheidsgebouwen. Het gaat me te ver om roken te verbieden op plaatsen waar mensen voor kunnen kiezen om er al dan niet naartoe te gaan. Restaurants en cafés zijn een keuze. Bevalt je de rooklucht niet, dan ga je er niet naartoe of zoek je een schoner alternatief. Assertiviteit, niet-rokers. Leven en laten leven. Jemig, is dat nou zo moeilijk?
Dus omdat ik als niet-roker niet in de rook wil zitten, met als hoofdreden dat ik er enorm ziek van wordt, mag ik niet de kans krijgen om naar een café of restaurant te gaan?? Beetje discriminerend, vind je niet.
De afgelopen decennia hebben de niet-rokers toegegeven aan de rokers, door gewoon overal in de rook te moeten staan. Ik denk dat het nu toch wel eens tijd is dat de rokers eens een keer gaan toegeven en niet zo zaniken dat er een rookverbod komt.
Als iemand perse wil roken en zijn/haar gezondheid naar zn grootje helpen, prima. Maar ik wil niet ziek worden door iemand anders. dus idd graag Leven en Laten Leven. Mijn leven is meer waard dan iemand zn sigaretje. Dat kun je ook buiten of thuis doen waar je niemand ermee belast..
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_46032221
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:35 schreef Claudia_x het volgende:
Als je iets tegen beperking hebt, dan moet je ook niet om overheidsingrijpen roepen.
Ik zou het ook liever niet zien maar marktwerking heeft nu eenmaal z'n beperkingen zoals ook in dit geval blijkt. Mensen hebben een hekel aan rook (zoals blijkt uit de onderzoeken) maar vervolgens weer niet zo'n hekel dat ze weg zouden blijven. Je zou kunnen zeggen dat ze het accepteren maar erg democratisch is het niet aangezien de meesten nog steeds liever zonder rook ergens zouden zijn.
quote:
Ik beperk jouw keuze in restaurants niet. Ik zeg alleen dat het een egoïstisch idee is dat elke gelegenheid maar geschikt voor jou zou moeten zijn.
Pot, ketel. Waarom zou elke gelegenheid maar geschikt moeten zijn voor rokers?
quote:
Op jouw manier houden "we" helemaal geen rekening met "elkaar". Jij wilt mensen een verbod door de strot duwen, daar is niks nobels aan.
Jij duwt me rook door de strot, is dat rekening houden met mijn wensen? Ja dan moet ik maar een ander restaurant opzoeken. Dat is net zo min rekening houden met anderen.

Daarom zeg ik, in een restaurant niet roken, in een cafe wel
pi_46032252
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 04:11 schreef Petre het volgende:
Jeej, het beste van het hele akkoord!
Die stinklucht weg, horecapersoneel ook recht op rookvrije werkplek, kunnen zien met wie je staat te praten, geen sigaretten tegen je arm aan, geen stinkende asbakken, geen stinkende kleren !!
Idd
Aan u Medemensch; Onderga het leven niet al te serieus A.U.B.
pi_46032254
Nouja, het zat er toch aan te komen, nu hebben we het in ieder geval nog zelf geregeld ipv dat het opgelegd word door Brussel.

Goede zaak wat mij betreft, trouwens.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:40:57 #101
63411 Roeji
pi_46032264
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:35 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Je moet een compromis hebben omdat wij evenveel rechten hebben als jij, of jou dat nu bevalt of niet.
Jullie niet rokers zouden eens een keer wat kunnen gaan doen, in plaats van alleen op je reet blijven zitten zeiken op rokende mensen
En als dan blijkt dat er vraag naar is krijg jij jouw rookvrije cafe Maar alleen zeiken is makkelijker hè.

Nee hoor, vaak zat wel degelijk bier over me heen en zwetende mensen tegen me aan.

Weet je overigens dat de meest grote zeikerds over het roken, de ex-rokers zijn. Dus ik zou maar eerst eens bij hun beginnen met het terugzeiken ipv bij de mensen die vanwege hun gezondheid blij zijn dat er een rookverbod komt. Dan kunnen die nl ook weer eens een keer gezellig op stap zonder ziek te worden.
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:41:24 #102
150152 Queen_Bee
pi_46032273
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:38 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik zou het ook liever niet zien maar marktwerking heeft nu eenmaal z'n beperkingen zoals ook in dit geval blijkt. Mensen hebben een hekel aan rook (zoals blijkt uit de onderzoeken) maar vervolgens weer niet zo'n hekel dat ze weg zouden blijven. Je zou kunnen zeggen dat ze het accepteren maar erg democratisch is het niet aangezien de meesten nog steeds liever zonder rook ergens zouden zijn.
[..]

[..]

Jij duwt me rook door de strot, is dat rekening houden met mijn wensen? Ja dan moet ik maar een ander restaurant opzoeken. Dat is net zo min rekening houden met anderen.

Daarom zeg ik, in een restaurant niet roken, in een cafe wel
Jullie lezen erover heen dat wij voor beide zijn. Vraag naar rookvrij, regel dat. Vraag naar roken, regel dat. Either way, voor beide wat wils hè

Dat jullie nou zo zwart wit denken.
I'm super sonic man
pi_46032294
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:37 schreef Roeji het volgende:

Dus omdat ik als niet-roker niet in de rook wil zitten, met als hoofdreden dat ik er enorm ziek van wordt, mag ik niet de kans krijgen om naar een café of restaurant te gaan?? Beetje discriminerend, vind je niet.
Nee, dat vind ik niet discriminerend. Als jij enorm ziek wordt van rooklucht, dan zorg je dat je uitsluitend naar gelegenheden gaat met een goed afgescheiden rokersgedeelte en een behoorlijke afzuiging. Als meer niet-rokers dat zouden doen, dan zouden de rookvrije restaurants als paddenstoelen uit de grond verrijzen.
quote:
De afgelopen decennia hebben de niet-rokers toegegeven aan de rokers, door gewoon overal in de rook te moeten staan. Ik denk dat het nu toch wel eens tijd is dat de rokers eens een keer gaan toegeven en niet zo zaniken dat er een rookverbod komt.
De afgelopen tijd hebben de rokers een en al terreur van de anti-rook-lobby moeten verdragen.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:43:22 #104
150152 Queen_Bee
pi_46032308
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:40 schreef Roeji het volgende:

[..]

Weet je overigens dat de meest grote zeikerds over het roken, de ex-rokers zijn. Dus ik zou maar eerst eens bij hun beginnen met het terugzeiken ipv bij de mensen die vanwege hun gezondheid blij zijn dat er een rookverbod komt. Dan kunnen die nl ook weer eens een keer gezellig op stap zonder ziek te worden.
Yup, weet ik. En jullie zeiken ook. En dus? Dat is nu gewoon een niet roker. Daarbij zullen die mensen ook wel gestopt zijn voor de gezondheid, en zijn die ook voor. Dus ik weet niet waar je heen wil
I'm super sonic man
  dinsdag 6 februari 2007 @ 09:45:18 #105
242 Pinball
Electric Monk
pi_46032345
Altijd leuk, weer een keer dezelfde (non) argumenten en dezelfde (non) discussie.

Proberen een verslaafde te overtuigen met rationele argumenten.
Tegen een roker beginnen over de stank en brandgaten is ongeveer hetzelfde als tegen een heroïneverslaafde klagen dat ie al je lepels verbuigt.

En ja, it takes one to know one.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_46032358
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:38 schreef FJD het volgende:

Oh, dat hoeft helemaal niet! Ik ben helemaal voor rookvrije restaurants.
quote:
Ik duw jou geen rok door de strot. Ik rook niet en ik ben voor rookvrije restaurants.
pi_46032366
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:41 schreef Queen_Bee het volgende:
Jullie lezen erover heen dat wij voor beide zijn. Vraag naar rookvrij, regel dat. Vraag naar roken, regel dat. Either way, voor beide wat wils hè

Dat jullie nou zo zwart wit denken.
Helaas blijft marktwerking op dit punt achter en is overheidsingrijpen aan te raden. Of dan alles maar rookvrij moet worden is twijfelachtig maar ach
pi_46032382
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:45 schreef Pinball het volgende:
Altijd leuk, weer een keer dezelfde (non) argumenten en dezelfde (non) discussie.

Proberen een verslaafde te overtuigen met rationele argumenten.
Als je de discussie niet serieus neemt, blijft dan lekker weg.
pi_46032403
Ikzelf heb niet veel last van rook, maar mensen met astma kunnen nooit ergens eten omdat er overal gerookt wordt. Los daarvan is in sommige cafe's het ook niet te harden door de blauwe walmen, wellicht dat kleding dan niet eeuwig blijft stinken na uitgaan....
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:02:27 #110
63411 Roeji
pi_46032706
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik niet discriminerend. Als jij enorm ziek wordt van rooklucht, dan zorg je dat je uitsluitend naar gelegenheden gaat met een goed afgescheiden rokersgedeelte en een behoorlijke afzuiging. Als meer niet-rokers dat zouden doen, dan zouden de rookvrije restaurants als paddenstoelen uit de grond verrijzen.
[..]

De afgelopen tijd hebben de rokers een en al terreur van de anti-rook-lobby moeten verdragen.
En daar mag ik alleen heen gaan? Aangezien mn vrienden wel overal heen kunnen kiezen ze voor de stamkroeg/iets in de buurt. Aangezien er zo goed als nergens (bij mijn weten hier in de stad sowieso niet) rookvrije of met afscheiding of afzuiging, gelegenheden zijn moet ik dus maar thuis blijven?

Overigens vind je het niet discriminerend dat ik zo goed als nergens meer heen kan aangezien er gerookt word. Zullen we dan ook meteen maar alle aanpassingen afschaffen die er gemaakt worden voor mensen in een rolstoel? Die moeten zich dan zeker ook maar een plek zoeken waar ze wel naar binnen kunnen zonder al die aanpassingen.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_46032769
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:35 schreef Queen_Bee het volgende:

Dus ik heb ook het recht om autobanden te verbranden onder jouw neus? .
quote:
Zoals 60.000 handtekeningen verzamelen ofzo?
quote:
En als dan blijkt dat er vraag naar is krijg jij jouw rookvrije cafe
"Uit een enquête van de TNS Nipo blijkt dat 65 procent van de Nederlanders de tabakswalmen in cafés, restaurants en discotheken niet meer tolereert, en 59 procent wil dat er zo snel mogelijk een verbod komt."
quote:
Maar alleen zeiken is makkelijker hè.
Bijna net zo makkelijk als de huilie uithangen omdat niet-rokers aan jouw 'recht op een overlast veroorzakende ongezonde verslaving' zouden willen komen. .
quote:
Vervelend he? Ik ben ook helemaal vóór het gebruik van deo en het rechthouden van je glas.
Zo ben ik ook vóór het afschaffen van stinkende kankerrook in de horeca.
quote:
Alsof een peuk in je kleding niet erg is? .
pi_46032797
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:02 schreef Roeji het volgende:

Zullen we dan ook meteen maar alle aanpassingen afschaffen die er gemaakt worden voor mensen in een rolstoel? Die moeten zich dan zeker ook maar een plek zoeken waar ze wel naar binnen kunnen zonder al die aanpassingen.
Ja, als er zoveel vraag naar zou zijn, dan ontstonden er vanzelf wel uitgaansgelegenheden waar rolstoelgebruikers naar binnen kunnen. .
Dat ingrijpen van de overheid is maar betuttelend! .
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:09:12 #113
242 Pinball
Electric Monk
pi_46032856
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:47 schreef Claudia_x het volgende:
Als je de discussie niet serieus neemt, blijft dan lekker weg.
Ik zou niet weten waarom. Ik vind het veel te leuk om te zien hoe beide partijen zich zoals gewoonlijk in deze discussie in allerlei bochten wringen om hun 'gelijk' te halen.

En mijn opmerking is nou echt gewoon de kern van het probleem. Je kunt van mensen die zich blauw betalen om hun gezondheid naar de klote te helpen gewoon echt niet verwachten dat ze zich druk maken over stank die ze zelf niet eens ruiken, of een brandgat in kleding van anderen. Dan snap je niks van roken.

Het is een verslaving. Er zijn geen rationele redenen om te roken, dus het aanvoeren van rationele redenen om voor een rookvrije horeca te pleiten heeft geen zin.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_46032870
gewoon lekker je café/ restaurant verdelen in rook vrije zones en rookzones (ja gesloten)
en als je dan toch bezig bent: doe dan ook kinder vrije zones en zones waar mensen met kinderen mogen zitten

Dáár erger ik me vele malen meer aan dan mensen die lekker een peukkie roken.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_46032891
Het probleem is dat niet-rookvrije horeca als 'de standaard' word gezien. Dat zorgt voor een valse start waardoor vrije marktwerking geen kans krijgt.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_46032896
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:09 schreef DarkElf het volgende:
gewoon lekker je café/ restaurant verdelen in rook vrije zones en rookzones (ja gesloten)
en als je dan toch bezig bent: doe dan ook kinder vrije zones en zones waar mensen met kinderen mogen zitten

Kinderverbod in de horeca en in de supermarkt en in de bioscoop wat zou de wereld toch heerlijk zijn!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:12:04 #117
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46032919
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:10 schreef FJD het volgende:

[..]

Kinderverbod in de horeca en in de supermarkt en in de bioscoop wat zou de wereld toch heerlijk zijn!
Idd zeg, en een verbod op kinderen in de spits in het OV zou ook fijn zijn.

Vanochtend 15 min naar zo;n dom jengelend kutkind moeten luisteren, das niet lekker wakker worden zeg...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_46032934
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:09 schreef DarkElf het volgende:

Mja, de McDonalds zal ook wel onder 'horeca' vallen, maar ik denk toch eigenlijk dat het hier voornamelijk over cafés en disco's gaat. En zelf kom ik eigenlijk nauwelijks in breezah-gelegenheden, dus echt last van kinderen heb ik niet.
pi_46032963
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Idd zeg, en een verbod op kinderen in de spits in het OV zou ook fijn zijn.

Vanochtend 15 min naar zo;n dom jengelend kutkind moeten luisteren, das niet lekker wakker worden zeg...
Daarintegen als kinder-hebbende-fris geschoren forens tegen al die kutstudenten met hun pauper OV's en iPod-herrie moeten aankijken is ook niet alles.

Dus eigenlijk een verbod op alles behalve mij. .
pi_46032981
de mac is geen restaurant maar een snackbar dus die noemde ik al niet

lekker gezellig daarheen met je kutkoters kunnen wij tenminste rustig genieten in een echt restaurant ..

met de keuze na het eten of een peukkie of niet
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')