Ik luister ook. Fascinerendquote:Op maandag 29 januari 2007 21:20 schreef Aoristus het volgende:
godverdomde achterlijk imbeciele gristenhonden. We believe in creationism, because the bible says so..
who should you believe, the scientist or God ? En de hele zaal antwoord
Geldt dat ook voor het geklaag aan de overkant over het niveau hier?quote:Op maandag 29 januari 2007 21:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Mijn kritiek is niets meer dan dat je niet moet klagen over niveau als je hier regelmatig komt buurten.
Met mijn bijdrage is dit forum automatisch op een hoger niveau.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:25 schreef sigme het volgende:
Geldt dat ook voor het geklaag aan de overkant over het niveau hier?
Christian motoringquote:
Tsk, niet eens de foto met blote kont & kale poes?quote:Op maandag 29 januari 2007 21:31 schreef pberends het volgende:
http://fotoboek.fok.nl/Mirage
de vrouw van die clown...
http://fotoboek.fok.nl//userpics/19194/19194_mirage.jpg
Je kan mij niet vertellen dat pberends niet op KPD komt...quote:Op maandag 29 januari 2007 21:39 schreef sigme het volgende:
Tsk, niet eens de foto met blote kont & kale poes?
Ouwe mannetjes die filosoferen over het soort auto dat Jezus zou rijden zijn cool. Zeker als ze uit het zuiden komenquote:
Maar ondertussen wil je wel graag bij de POLSC-cool-kliek horen he?quote:Op maandag 29 januari 2007 21:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Met mijn bijdrage is dit forum automatisch op een hoger niveau.![]()
Zie het maar zo: ik heb deze draad gered. SC 1138 is van niveau.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:43 schreef sigme het volgende:
Maar ondertussen wil je wel graag bij de POLSC-cool-kliek horen he?
Had je niet beter Johannes XXIII kunnen zijn?quote:Op maandag 29 januari 2007 21:50 schreef Pius_XII het volgende:
Evangelischen, met hun brakke creationisme, hun katholiekenhaat en hun sola scriptura ad absurdum (dat je, hoe ironisch, nergens in de Bijbel kan terugvinden.). Het is een persiflage op het Christelijk geloof, nee dan nog liever verdraagzame atheisten.
![]()
Is van niveau of heeft niveau.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zie het maar zo: ik heb deze draad gered. SC 1138 is van niveau.
Het anti-papisme valt buiten bevindelijke kringen toch wel mee?quote:Op maandag 29 januari 2007 21:50 schreef Pius_XII het volgende:
Evangelischen, met hun brakke creationisme, hun katholiekenhaat en hun sola scriptura ad absurdum (dat je, hoe ironisch, nergens in de Bijbel kan terugvinden.). Het is een persiflage op het Christelijk geloof, nee dan nog liever verdraagzame atheisten.
![]()
Je kent mij, ik geloof zoiets direct en ben je dankbaar voor je goede werkenquote:Op maandag 29 januari 2007 21:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zie het maar zo: ik heb deze draad gered. SC 1138 is van niveau.
"Al heeft een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding"quote:Op maandag 29 januari 2007 22:07 schreef Sidekick het volgende:
Klein stukje gezien; toch apart hoe dicht de kerk daar bij de staat staat. Amerika, het land van de vele gezichten.
Mjah, maar het beeld wat in die raportage wordt geschept is wel wat eenzijdig. Ja, er is een grote evangelische beweging in de VS, maar deze is allesbehalve uniform en gbestaat uit onderling zeer afwijkende subbewegingen - denk allen al aan het kort aangehaalde voorbeeld van Al Sharpton en Jesse James.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:07 schreef Sidekick het volgende:
Klein stukje gezien; toch apart hoe dicht de kerk daar bij de staat staat. Amerika, het land van de vele gezichten.
Heel af en toe kijk ik toe, maar werk is werk. Bovendien moet ik een aantal flapdrollen in de smiezen houden.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:10 schreef sigme het volgende:
He Aaah, moet jij echt werken overdag? Of zit je ergens zonder internetverbinding?
Zero-tolerance. Dus geen sidekickjes daar.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:18 schreef sigme het volgende:
Tsk, strenge baas hoor.
Mijn tijd zit er weer op, weltrusten allemaal.
quote:Op maandag 29 januari 2007 22:01 schreef sigme het volgende:
Nou heb ik geleerd dat mensen niet van apen afstammen, maar soms twijfel ik.
[afbeelding]
quote:Maandag 29 januari 2007
00:00 - 01:00
Nederland 2
Documentaire over een niet bestaande supermarkt in Tsjechië. Filmstudenten Vit Klusák en Filip Remunda onderzoeken op extreme wijze de psychologische en manipulatieve krachten van de consumptiemaatschappij. Vit Klusák en Filip Remunda starten een promotiecampagne voor een niet bestaande supermarkt. Ze huren een gerenommeerd marketingbureau in en volgen alle stappen in het proces: reclamespotjes voor radio en tv, billboards, website, folders en advertenties. Ze leren, dat er in de advertentiebranche totaal andere opvattingen leven. Zo kun je iedereen voor de gek houden en er toch van overtuigd zijn dat adverteerders nooit liegen. Adverteren met een product dat niet bestaat is ook geen enkel probleem. Bij de opening volgt de desillusie. Er verschijnen duizenden koopbeluste mensen, gewapend met grote boodschaptassen en campingstoelen. Ze zijn woedend dat hun droom niet waar dreigt te worden. De Tsjechen willen genieten van de geneugten van het lidmaatschap van de Europese Unie. De globalisering reduceert iedereen tot schaapachtig consumentengedrag. Dat zou tot nadenken moeten stemmen. Regie: Vit Klusák en Filip Remunda.
Had ik niet van jou gedacht, maar die aap heeft net iets verschrikkelijks meegemaakt.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:01 schreef sigme het volgende:
Nou heb ik geleerd dat mensen niet van apen afstammen, maar soms twijfel ik.
[afbeelding]
Het begint wel wat minder te worden, nu ik zelfs moet solliciteren om mijn uitkering te behouden.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dank voor de reclame!![]()
POL-SC is per definitie een stamkroeg en dus is er kliekvorming. Wel sneu dat die aapjes die er de hele dag rondhangen niks te doen hebben.![]()
Te gek voor woorden!!!quote:Op maandag 29 januari 2007 23:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Het begint wel wat minder te worden, nu ik zelfs moet solliciteren om mijn uitkering te behouden.
Dat ligt eraan. Met Vrijgemaakten (en NGK/CGK) en PKN'ers kan ik meestal goed door één deur, maar de neobewegingen, vooral uit de VS, is het meestal water en vuur.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:57 schreef Reya het volgende:
Het anti-papisme valt buiten bevindelijke kringen toch wel mee?![]()
Dat had inderdaad heel goed gekunt.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:56 schreef PJORourke het volgende:
Had je niet beter Johannes XXIII kunnen zijn?
Ja, dat doen ze altijd.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:12 schreef Sidekick het volgende:
Komt de uitzending van tegenlicht nog op de site te staan?
En laat die stommequote:Op maandag 29 januari 2007 23:15 schreef du_ke het volgende:
Ik vind altijd al dat als het even mogelijk is je moet werken of je op andere manier nuttig moet maken voor een uitkering. Stuur aanvragers maar direct door naar de sociale werkplaats om prikkeldraad in elkaar te vouwen ofzo.
en
Over niveau gesproken...quote:Op maandag 29 januari 2007 14:43 schreef problematiQue het volgende:
Hij heeft hem wel eerst schoongemaakt en gerepareerd, laat daar geen misverstand over bestaan.
......
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zeg ik altijd alquote:Op maandag 29 januari 2007 23:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
En laat die stomme [afbeelding] eneens weg bij iedere post uit je klauwtjes.
Eh, oh, zeg, wat schrijf je me nu opeens duke? Jij? Zei jij dat over sociale werkplaats?![]()
Christenhonden en moslimsvarkens....hindoekoeien. Boeddhayakken.quote:Op maandag 29 januari 2007 23:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Had ik niet van jou gedacht, maar die aap heeft net iets verschrikkelijks meegemaakt.![]()
Ach ja, Jaweh en Allah en God gaan hun gang maar.
Neem nu van die gristenhonden, of kankermoslims.
Euh, oeh, mag dat laatste nu niet? Maar euh, eh, Aorisharry mag toch ook gristenhond zeggen? Okay, okay, ik zeg wel moslimvarckens. Nu wel goed?![]()
Het ene vooroordeel na het andere.quote:Op maandag 29 januari 2007 23:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zeg ik altijd al. Is overigens ook behoorlijk links hoor
. Werken moet als het kan en een uitkering moet je verdienen
.
Dat jij dat niet ziet omdat je nogal op je harde opvattingen over Moslims bent gericht en ikdaar genuanceerd over denk kan me niet echt verbazen.
Uit de reet van je moeder?quote:Op maandag 29 januari 2007 23:53 schreef du_ke het volgende:
Fuck waar moet ik dan m'n broodje kebab halen.
quote:
http://www.tibet.ca/wtnarchive/1997/6/12_2.htmlquote:"We have to make a distinction between believers and unbelievers," the exiled
Tibetan leader said at a press conference yesterday in San Francisco. "From
a Buddhist point of view, men-to-men and women-to-women is generally
considered sexual misconduct.
Beyond Dogmaquote:homosexuality, whether it is between men or between women, is not improper in itself. What is improper is the use of organs already defined as inappropriate for sexual contact.
http://www.tibet.ca/en/wtnarchive/2001/10/24_3.htmlquote:"At the same time, as a quiet fellow, I am amazed and admire that, at this
moment, unlike First World War, Second World, Korean War and Vietnam War, I
think the American side is very, very carefully selecting targets, taking
maximum precautions about the civilian casualties."
"I think this is a sign of more civilization," said the Dalai Lama. He
warned, however, that "bombing can eliminate only physical things, not
thoughts or emotions. Talk and reasoning is the only long-term solution."
quote:Of all the modern economic theories, the economic system of Marxism is founded on moral principles, while capitalism is concerned only with gain and profitability. Marxism is concerned with the distribution of wealth on an equal basis and the equitable utilization of the means of production. It is also concerned with the fate of the working classes-that is the majority—as well as with the fate of those who are underprivileged and in need, and Marxism cares about the victims of minority-imposed exploitation. For those reasons the system appeals to me, and it seems fair. . . I think of myself as half-Marxist, half-Buddhist.
http://www.michaelparenti.org/Tibet.htmlquote:In the Dalai Lama's Tibet, torture and mutilation—including eye gouging, the pulling out of tongues, hamstringing, and amputation--were favored punishments inflicted upon runaway serfs and thieves. Journeying through Tibet in the 1960s, Stuart and Roma Gelder interviewed a former serf, Tsereh Wang Tuei, who had stolen two sheep belonging to a monastery. For this he had both his eyes gouged out and his hand mutilated beyond use. He explains that he no longer is a Buddhist: "When a holy lama told them to blind me I thought there was no good in religion."16 Since it was against Buddhist teachings to take human life, some offenders were severely lashed and then "left to God" in the freezing night to die. "The parallels between Tibet and medieval Europe are striking," concludes Tom Grunfeld in his book on Tibet.
quote:Op maandag 29 januari 2007 23:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Over niveau gesproken...
Klasse! Een weldenkend mens hier op FOK! , zou zonder dit statement , hier zelf nooit op dit briljante idee hebben kunnen komen.....![]()
En nee, ik ga het echt niet onderbouwen....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bedankt voor de tip. Ik heb gekeken, echt geniaalquote:Op maandag 29 januari 2007 23:00 schreef Reya het volgende:
Nog even een televisietip voor vanavond:
[..]
De oude omaatjes die met hun wandelstok, gebogen rug en oude linnen boodschappentas over het veld strompelden voor nop waren wel zielig, trouwens.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 02:23 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Ik heb gekeken, echt geniaal
Ik heb met een glimlach op de bank gezeten.
Jij bent ook snel tevreden zeg.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 02:26 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Het jaar is pas net begonnen, maar het moet raar lopen wil dit niet de grap van 2007 worden.
Doek wordt rechtsch! Rechts-extreem! Rechts-radicaal! Wilders-stemmer!quote:Op maandag 29 januari 2007 23:15 schreef du_ke het volgende:
Stuur aanvragers maar direct door naar de sociale werkplaats om prikkeldraad in elkaar te vouwen ofzo.
Think again.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:57 schreef Reya het volgende:
[..]
Het anti-papisme valt buiten bevindelijke kringen toch wel mee?![]()
Dat verklaart natuurlijk ook de dierenliefde van de heer Graus...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Als het politieke spectrum een cirkel is, dan zou dat verklaarbaar zijn.
Hoeveel extreem-rechtsen zouden zo extreem links kunnen worden??![]()
Jij moet echt eens ontzuren.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 02:26 schreef problematiQue het volgende:
Het jaar is pas net begonnen, maar het moet raar lopen wil dit niet de grap van 2007 worden.
Of bedoel je de dierenpartij? Die Thieme is dus net als duke extreem-rechts? Halsema dadelijk ook blond en mozart-fan?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:31 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat verklaart natuurlijk ook de dierenliefde van de heer Graus...
De PVV is dus gewoon een verlengstuk van GroenLinks.
Thieme was toch ook lid van een homofobe secte? De cirkel is idd rond...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Of bedoel je de dierenpartij? Die Thieme is dus net als duke extreem-rechts? Halsema dadelijk ook blond en mozart-fan?
De grenzen vervagen tussen extreem-links en extreem-rechts. Wat was dat voor een sekte? 3 hondenkoppen en een varcken?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:34 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Thieme was toch ook lid van een homofobe secte? De cirkel is idd rond...
Ze dumpt in iedergeval kleine kinderen uit haar rijdende cabrio, met als onderschrift dat GL de schepping respecteert.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Of bedoel je de dierenpartij? Die Thieme is dus net als duke extreem-rechts? Halsema dadelijk ook blond en mozart-fan?
quote:De marechaussee heeft maandagavond op Schiphol het identiteitsbewijs ingenomen van Robert Coleman, de man uit Hellevoetsluis die een identiteitsbewijs heeft waarin hij staat afgebeeld als De Joker, aartsvijand van strip- en filmheld Batman.
Die 'grap' begint wel erg uitgemolken te raken.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:56 schreef Autodidact het volgende:
[..]
[afbeelding]
Alsof de wereld om hem draait, volgens mij krijgt 'ie er een stijve van.
De grap is al uitgemolken. Alleen meneer-de-beveiliger wilt zijn greep op de 15 minutes of fame niet verliezen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Die 'grap' begint wel erg uitgemolken te raken.
Hij ziet wat bleekjes en slapjes op de foto.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:56 schreef Autodidact het volgende:
[..]
[afbeelding]
Alsof de wereld om hem draait, volgens mij krijgt 'ie er een stijve van.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ze dumpt in iedergeval kleine kinderen uit haar rijdende cabrio, met als onderschrift dat GL de schepping respecteert.
Dat ie naast beveiliger ook nog eens de eindredactuer van het AD is joh, dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:01 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
De grap is al uitgemolken. Alleen meneer-de-beveiliger wilt zijn greep op de 15 minutes of fame niet verliezen.
Wat bazel je nu weer?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:20 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat ie naast beveiliger ook nog eens de eindredactuer van het AD is joh, dat wist ik niet.
Hij bepaalt toch niet of ie in de krant komt, of wel soms?quote:
Hij (de beveiliger) zoekt de publiciteit steeds op en probeerd nogal geforceerd zijn momenten van bekendheid af te dwingen. Snap je het nu?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:46 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hij bepaalt toch niet of ie in de krant komt, of wel soms?
Nee. Steeds de publiciteit opzoeken, nee, dat snap ik niet.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:48 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Hij (de beveiliger) zoekt de publiciteit steeds op en probeerd nogal geforceerd zijn momenten van bekendheid af te dwingen. Snap je het nu?
quote:Op maandag 29 januari 2007 23:09 schreef Danny het volgende:
hey KANKERLUL (zei ik dat echt? ja dat zei ik echt smerige zuignap dat je d'r bent), dit was niet mijn idee. De vraag werd bij me neergelegd en ik ging accoord. En als je je misselijke, afgrijselijk zuigende KUTposts niet gewoon voor je kan houden, TIEF dan een end op naar een eiland waar ze je WEL motten.
GATVERDAMME wat ben ik jou SCHIJT en SCHIJTzat. Eng kutmannetje.![]()
![]()
Bronquote:Haagse moslims geselen zichzelf
Nederlandse moslimjeugd noemt het ’het sla-feest’, want bij het islamitische Asjoera-feest kan het er heftig aan toe gaan. In Den Haag wil de sjiitische moskee vandaag liever geen bloed zien.
De beelden zijn bekend uit islamitische landen: op het Asjoerafeest geselen sjiieten zichzelf tot bloedens toe. Om veiligheidsredenen wordt pas vanmorgen, op het hoogtepunt van het feest, de Haagse locatie bekend waar datzelfde ritueel gaat plaatsvinden.
Asjoera 2007. Mohammed is begin twintig. Hij kwam in 2002 vanuit Irak naar Nederland. Net buiten een Haagse moskee vertelt hij dat hij 45 familieleden verloor, onder Saddam, bij een van de sjiitische opstanden, eind jaren negentig. Allemaal mannen, allemaal vermoord. Ook bij de beruchte aanslag van bijna een jaar geleden op de beroemde sjiitische moskee in de soennitische Samara verloor hij vrienden. Die aanslag was de opmaat voor een enorme toename van het geweld in Irak.
Voor Mohammed is Asjoera (zie inzet) puur actueel. Bij Asjoera herdenken de sjiieten de dood van Hoessein, de kleinzoon van de profeet Mohammed. Hoessein bond bij de Iraakse stad Kerbala de strijd aan met het leger van Jazied, hoewel hij wist dat hij gedoemd was die strijd te verliezen. Het was een zaak van een hoger beginsel. Hoessein was zo edel dat hij zelfs zijn vijanden eerst nog water gaf, toen ze dreigden van dorst om te komen.
Hagenaar Mohammed: „De onderdrukking die onze imam Hoessein ten deel viel, vindt nog steeds plaats. De zie je aan al die aanslagen. Die plegen ze omdat wij sjiieten zijn. Dat was toen zo en dat is nog steeds zo.” De dichtregel ’Elke dag is Asjoera, elke plaats is Kerbala’ geeft volgens Mohammed de positie van de sjiieten goed weer. „Natuurlijk is dat zo. Hoe moet ik dan de aanslagen zien? Volgens Jazied mocht Hoessein niet leven en dus liet hij hem vermoorden, samen met bijna zijn hele familie. Want hij zou geen moslim zijn. En wij worden nu nog steeds vermoord in Irak en andere landen, alleen maar omdat wij sjiieten zijn.”
Een Pakistaan valt Mohammed bij. Zijn naam mag niet in de krant, want die staat, zegt hij, op de ’dodenlijst’ van een terroristische organisatie. Hij was geestelijke in een sjiitische moskee en zag hoe zijn medegelovigen werden ’afgeslacht’. „Vervolgens kreeg ik te horen dat ik hun volgende doelwit was. Toen heb ik mijn koffers gepakt en ben met mijn gezin naar Nederland gevlucht, hier ben ik veilig.”
De processen tegen de Hofstadgroep rijten bij hem oude wonden open want die groep hangt het wahabisme aan, zegt de Pakistaan, dezelfde stroming die in Pakistan en Irak voor dood en verderf heeft gezorgd: „Het is nu ook hier elke dag Asjoera.”
In Nederland komen sjiieten in besloten kring samen om Hoessein te herdenken. Vroeger waren het meestal Pakistanen die in de jaren zeventig in Den Haag een sjiitische moskee stichtten. Daar wonen nu ook veel Iraakse sjiieten. In die moskee vieren al jaren gelovigen uit verschillende landen het Asjoerafeest.
Het is een onopvallend gebouw, waar tijdens Asjoera zo’n 800 mensen tien avonden achter elkaar samenkomen. Op de tiende dag, vandaag, is het hoogtepunt. Sommige mensen pakken karwatsen van metaal. Aan de uiteinden zitten messen, die net geslepen zijn. Mannen maken een klein sneetje op het hoofd, waar ze vervolgens op slaan. Ritmisch. Het resultaat is een bloederig geheel. Is het een goed gebruik?
Op die vraag komen uiteenlopende reacties. Niet alle bezoekers van de moskee zijn ingenomen met deze manier van herdenken. De jonge moskeebezoeker Abbas vindt dat men beter bloed kan doneren aan de bloedbank.
Mohammed ziet de zelfkastijding juist als een waardevolle cultuuruiting: „Zo herdenken we nu eenmaal onze imam Hoessein. We doen toch niemand kwaad? Wij willen de pijn van Hoessein meedragen. Het is niet gevaarlijk en niemand raakt gewond.” En, voegt Mohammed eraan toe, „er is altijd EHBO aanwezig om de wonden te ontsmetten en te dichten.”
Toch heeft de Pakistaans sjiitische gemeenschap in Den Haag besloten dit jaar de zelfverwonding te verbieden. „Met het oog op de huidige publieke opinie willen wij niet aanstootgevend bezig zijn ten aanzien van de autochtone, niet-islamitische gemeenschap”, zegt een woordvoerder. „Daarom zullen vandaag de Asjoeraherdenkingen in de moskee niet zo dramatisch en bloederig zijn als voorgaande jaren.”
Niet iedereen trekt zich hier iets van aan. Omdat het niet in de moskee mag maar de traditie te sterk is om te verbieden, krijgen mensen vanmorgen te horen waar de Asjoera-rituelen kunnen plaatsvinden.
Gisteren wilde de woordvoerder de plaats nog niet verklappen, bang voor boze buurtbewoners en voor wahabitische groepen.
Zoals ik al gemeld heb is dit gewoon links hoorquote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:26 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Doek wordt rechtsch! Rechts-extreem! Rechts-radicaal! Wilders-stemmer!![]()
Wordt idd erg uitgemolken.....Maar alle omstandigheden daarvoor zijn nu bijzonder gunstig gezind.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Die 'grap' begint wel erg uitgemolken te raken.
Het komt gewoon door de kabinetsformaties, we hebben al wéken geen politieke rel meer gehad!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wordt idd erg uitgemolken.....Maar alle omstandigheden daarvoor zijn nu bijzonder gunstig gezind.
Wat het betreft is het echt komkommertijd, midden in de winter.....zelden zo'n nieuwarme periode meegemaakt rond deze tijd....Kranten, journaals....![]()
Inderdaad. Maar ja, ik vind het wel goed dat de formatie in alle rust gebeurt. Ik verwacht eind deze week dat er wel nieuws zal komen....Het verhaal van de poppetjes kan dan weer beginnen....quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:53 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het komt gewoon door de kabinetsformaties, we hebben al wéken geen politieke rel meer gehad!
Dat kan niet!We need to be entertained!
Ik ben maar Vivaldi gaan luisteren, om al die bij Middeleeuwse haat bij jou wat te compenseren.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:49 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben aan het radicaliseren jongens, ik luister steeds vaker naar Cheb Khaled
Anti-Vivaldi-fundamentalist.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:57 schreef Mutant01 het volgende:
Vivaldi AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
Tuig uit Helmondquote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Pinnen maar geen saldo
Lange leve de superieure westerse normen en waarden
Ik ook, zonder een seconde te twijfelen. It is the muslim thing to do.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:02 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zou terug gaan en betalen.
Laat nou eens een keer zien dat je goed geintegreerd bent! Een echte (geintegreerde) Hollander zou de schoenen terug brengen en het aankoopbedrag terug eisen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:02 schreef Mutant01 het volgende:
Dit is natuurljk alleen maar toe te juichen. Geen mensen meer die profiteren van een foutje van een kassiere, enkel voor eigen gewin.quote:'Moslims nemen Europa over'
AMSTERDAM -
'Moslims zijn bezig Europa over te nemen.' Dat zegt prof. Bernard Lewis, vermaard islamkenner en Midden-Oosten specialist in de Jerusalem Post. Lewis hekelt het gebrek aan culturele en religieuze ruggengraat van de Europeanen. Dat leidt onvermijdelijk tot een islamitisch Europa, voorspelt hij. ,,Zonder enkel verweer geeft Europa zich over.''
De islam zal ,,spoedig'' de meest dominante kracht in Europa zijn, aldus Lewis, omdat het continent de strijd voor zijn eigen cultuur en godsdienst heeft opgegeven. ,,De Europeanen zijn bezig de band met hun eigen geschiedenis te verliezen en raken hun zelfvertrouwen kwijt. Zij hebben geen respect voor hun eigen cultuur.'' Lewis voegde eraan toe dat Europa ,,capituleert op elk terrein dat te maken heeft met de islam, in een geest van zelfvernedering, politieke correctheid en multiculturalisme''.
De Britse politieke denktank Policy Exchange maakte gisteren bekend dat moslimjongeren in Groot-Brittannië radicaliseren onder invloed van de politieke islam
Ik zou ook terug gaan het is gewoon een stuk fatsoen. Alhoewel die cassiere ook wel erg dom is geweest volgens mij.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik ook, zonder een seconde te twijfelen. It is the muslim thing to do.
Ik heb een tijdje geleden wel drie keer achter een rekening aangebeld. Of ze me niet vergeten waren.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:02 schreef Mutant01 het volgende:
bedanktquote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:13 schreef Reya het volgende:
'tique:
vrijwilligerswerk in een weeshuis in Kenia, Malidini
Denk en hoop het niet. De secularisering zal verder doorzetten. Het ontbreken van een god lijkt me onderhand al overduidelijk aangetoond.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dit is natuurljk alleen maar toe te juichen. Geen mensen meer die profiteren van een foutje van een kassiere, enkel voor eigen gewin.
Ik zit al twee weken zonder m'n scheerapparaat. Mesjes zijn de helquote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:02 schreef Reya het volgende:
Even scheerschuim en scheermesjes halen. Mijn scheerapparaat weigert al enige dagen functioneren.
Heb een baardtrimmer, bevalt prima. En als het een keer echt glad moet pak ik het mes er wel bij.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:14 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik zit al twee weken zonder m'n scheerapparaat. Mesjes zijn de hel.
Staking was afgeblazen zag ik. Heb je al gepakt enzo?quote:
Ik help het je hopen. Anders ga je nog warme tijden tegemoet na je dood. En nee, dan heb ik het niet over een zonnige vakantie op de Canarische eilanden.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Denk en hoop het niet. De secularisering zal verder doorzetten. Het ontbreken van een god lijkt me onderhand al overduidelijk aangetoond.
quote:Fact of the day
By 2025, China's 65-and-older population will double in size to roughly 200 million people.
American Enterprise Institute
Oh dat is goed nieuws, dat had ik nog niet gelezen. Nee ik heb nog niet gepakt, maar ik wel alles wat ik moet hebben.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Staking was afgeblazen zag ik. Heb je al gepakt enzo?
God zal mij prijzen dat ik niet alles klakkeloos aanneem uit een stoffig boek en mij zodoende naar de hemel sturen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik help het je hopen. Anders ga je nog warme tijden tegemoet na je dood. En nee, dan heb ik het niet over een zonnige vakantie op de Canarische eilanden.
Oh ja, hoe was het ook alweer overduidelijk aangetoond? Blijkbaar heb ik iets gemist![]()
jup. Ik heb toch maar besloten van wel, omdat iemand anders zij dat het een stuk handiger is dan iedereen maar steeds hetzelfde te (moeten) emailen. Ik zal er vandaag eens aan beginnen.quote:
Is zo gemaakt, ik had het bij web-log.nl gedaan. Daar kun je ook plaatjes neerzetten en zo. Oh, en filmpjes zou helemaal geil zijnquote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:23 schreef problematiQue het volgende:
[..]
jup. Ik heb toch maar besloten van wel, omdat iemand anders zij dat het een stuk handiger is dan iedereen maar steeds hetzelfde te (moeten) emailen. Ik zal er vandaag eens aan beginnen.
Tegenlicht, wat doe je!quote:Vanwege auteursrechten is deze uitzending helaas niet online te bekijken.
Ik kan niet voor God spreken, dus kan ik ook niet zeggen of Hij je zal prijzen of niet. Voor God spreken staat namelijk gelijk aan godslastering en daar doen moslims niet aan.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:22 schreef problematiQue het volgende:
[..]
God zal mij prijzen dat ik niet alles klakkeloos aanneem uit een stoffig boek en mij zodoende naar de hemel sturen.
http://www.wereldomroep.nl/portal/news/international/#5161505quote:Onderzoek: leger achter moorden Filipijnen
Honderden moorden op linkse activisten in de Filipijnen zijn de afgelopen jaren gepleegd door regeringsmilitairen. Dat zegt de voorzitter van een regeringscommissie die de moorden heeft onderzocht in opdracht van president Gloria Macapagal Arroyo. Die zegt de politieke moorden te betreuren en wil naar aanleiding van het rapport nader onderzoek naar de rol van het leger.
Een kleine groep Filipijnse militairen voerde de moorden uit, met medeweten van hun commandanten, zegt de onderzoeksleider, oud-rechter Jose Melo. Hij vindt dat de verantwoordelijken voor een militair tribunaal moeten worden gebracht. Het leger zegt dat de moorden onderlinge afrekeningen zijn tussen communistische rebellen.
Sinds 2001 zijn zo'n 700 medestanders van de communisten gedood, vaak door gemaskerde schutters op motorfietsen.
Geloof me, God zal mij prijzen, dat staat geschreven.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik kan niet voor God spreken, dus kan ik ook niet zeggen of Hij je zal prijzen of niet. Voor God spreken staat namelijk gelijk aan godslastering en daar doen moslims niet aan.
Hierzo.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:31 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Geloof me, God zal mij prijzen, dat staat geschreven.
Dat staat jou te prijzen, al ben ik van mening dat je je dan ook geen oordeel over het godslasterend gehalte van moslims aan kan meten.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik kan niet voor God spreken, dus kan ik ook niet zeggen of Hij je zal prijzen of niet. Voor God spreken staat namelijk gelijk aan godslastering en daar doen moslims niet aan.
quote:
Het is niet zeker of ik hier mee blijf, ik probeer het nu een beetje uit.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:34 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Hoewel ik het met Kirmizi eens ben, web-log heeft een en ander veranderd, wat het web-loggen niet echt ten goede kwam.
Vaak helpt het om er een onderdeel uit te halen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:02 schreef Reya het volgende:
Even scheerschuim en scheermesjes halen. Mijn scheerapparaat weigert al enige dagen functioneren.
http://www.wereldomroep.nl/portal/news/international/#5161505quote:Europese terrorist meestal 'eigen kweek'
Terroristen die aanslagen plegen in Europa zijn geen import uit islamitische landen. Uit onderzoek van Instituut Clingendael blijkt dat daders van terreuraanslagen vrijwel altijd al lang in Europa wonen of er zelfs geboren zijn.
Een inventarisatie van 30 al dan niet gelukte aanslagen laat zien dat jihadisten zelden internationale connecties hebben, ook niet met al-Qaeda. Bij de onderzochte aanslagen sinds 2001 waren 242 radicale moslims betrokken die uiteindelijk voor de rechter zijn gekomen.
Onderzoeker Edwin Bakker concludeert dat de Europese jihad een religieus geïnspireerde manifestatie is van jongerencultuur. De jonge jihadisten worden gedreven door woede tegen het Westen, maar willen het land waar ze wonen niet veranderen in een islamitische staat. Daardoor is het moeilijk om met hen te onderhandelen.
Weer zo'n hype bandje uit de UK waar we de laatste 3 jaar al mee doodgegooid worden, Fratellis vind ik dan overigens een van de mindere. Maar dat is de schuld van 3FM die dat nummer blijkbaar elk uur een keer moet draaien.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:33 schreef problematiQue het volgende:
The Fratellis
erg aan te raden, een frissere Arctic Monkeys.
Chelsea Dagger Clip
Nice.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:33 schreef problematiQue het volgende:
The Fratellis
erg aan te raden, een frissere Arctic Monkeys.
Chelsea Dagger Clip
je moet er van houden, ik vind het album erg leuk.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
Weer zo'n hype bandje uit de UK waar we de laatste 3 jaar al mee doodgegooid worden, Fratellis vind ik dan overigens een van de mindere. Maar dat is de schuld van 3FM die dat nummer blijkbaar elk uur een keer moet draaien.
Ja.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:50 schreef sigme het volgende:
Wat betekent Bellarmine Amicus verus est rara avis?
Zoiets als dat ware vriendschap zeldzaam is?
Dank.quote:
Inderdaad, 't is wel mooi geweest met die nieuwe "kijk ons eens naar The Jam en The Stranglers gehoord hebben"-Britpop.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
Weer zo'n hype bandje uit de UK waar we de laatste 3 jaar al mee doodgegooid worden, Fratellis vind ik dan overigens een van de mindere. Maar dat is de schuld van 3FM die dat nummer blijkbaar elk uur een keer moet draaien.
Ik heb me sowieso al een paar jaar niet meer nat geschoren, dus volgensmij ben ik het al afgeleerd.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:14 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik zit al twee weken zonder m'n scheerapparaat. Mesjes zijn de hel.
Inderdaad het is best een lekker nummer maar wel weer vaak genoeg gehoord onderhand.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
Volgende stap: Weer vrouwen van de werkvloer.quote:Vrouwelijk, maar niet uitdagend
Het siert een vrouw als je uit haar manier van kleden kunt afleiden dat ze daar aandacht aan besteedt. Maar je kunt ook overdrijven. Wat kan wel en wat kan niet?
Deze zomer bleek uit onderzoek dat vier van de tien Nederlandse werknemers vinden dat vrouwen het niet zo nauw nemen met de kledingvoorschriften; slechts één op de twintig is dezelfde mening toegedaan over mannen. Dat komt doordat de kledingvoorschriften voor mannen vaak duidelijk zijn: strak in pak en casual op vrijdag. Vrouwen hebben daarentegen veel meer speelruimte.
Speelruimte
Hoe kort mag een rokje zijn wil het nog een representatieve uitstraling hebben? Tot op de knie, is de ongeschreven regel. Maar niet alle vrouwen komen daarmee weg. Wat de een vrouwelijk vindt, bijvoorbeeld los gedragen haar, naadkousen, naaldhakken en licht doorschijnende bloesjes, vindt de ander uitdagend of zelfs ordinair. En daar moet jij je met jouw kledingstijl dus een beetje tussendoor zien te manoeuvreren.
Bij twijfel...
Misschien geven deze tips je wat houvast:
- Als je iets nieuws koopt, wat jou op het eerste gezicht netjes en verzorgd staat, controleer dan of dat nog zo is als je zit, loopt en bukt. Daardoor kan een te strak zittend rokje tot op de knie ineens vijftien centimeter korter worden.
- Wees niet te royaal met parfum en make-up. Je gaat niet stappen, je bent op je werk.
- Gezegend met fikse vrouwelijke rondingen? Donkere kleuren, zoals zwart en antracietgrijs, kleden af. En soepele stoffen maken dat je kleding niet tekent maar ‘valt’.
- Als je twijfelt aan je kledingkeuze, let dan eens op de blikken van mannelijke collega’s. Zijn die beduidend langer op je gevestigd dan wanneer je een saai grijs pak draagt, dan weet je dat je nog even kritisch naar je kleding moet kijken. Of vraag het oordeel van een vrouwelijke collega.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
"- Als je twijfelt aan je kledingkeuze, let dan eens op de blikken van mannelijke collega’s. Zijn die beduidend langer op je gevestigd dan wanneer je een saai grijs pak draagt, dan weet je dat je nog even kritisch naar je kleding moet kijken. Of vraag het oordeel van een vrouwelijke collega."
neem nog een sultanaquote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Volgende stap: Weer vrouwen van de werkvloer.
Auw, wondje vlak boven mijn lip.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb me sowieso al een paar jaar niet meer nat geschoren, dus volgensmij ben ik het al afgeleerd.
Je moet je dan ook voorzichtig scherenquote:
Welk een afschuwelijke daad.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:56 schreef sigme het volgende:
Ik heb eens, gelijk een godvruchtige vrouw, de schoonheid mijne haren verborgen.
Afgeschoren.
Wat een zin.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:56 schreef sigme het volgende:
Ik heb eens, gelijk een godvruchtige vrouw, de schoonheid mijne haren verborgen.
Afgeschoren.
Als je denkt dat scheren pijnlijk is, moet je eens proberen verklitte krullen uit te kammen.quote:
Met een goed mes en niet te lange baardharen is het goed te doen. Wel de manier om het echt glad te krijgen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
nat scheren stinkt grote gapende wonden.
Als mijn haar lang is heb ik daar ook wel eens last van; behoorlijk pijnlijk inderdaad, maar ik moet er helemaal niet aan denken zonder hoofdhaar door het leven te gaan.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je denkt dat scheren pijnlijk is, moet je eens proberen verklitte krullen uit te kammen.
Ik schoor het nog liever af.
Dat is inderdaad het voordeel van nat scheren: je wordt er echt glad van. Bij droog scheren blijf je altijd wel wel ergens stoppels of kleine haartjes voelen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Met een goed mes en niet te lange baardharen is het goed te doen. Wel de manier om het echt glad te krijgen.
Oh, ik had stiekeltjes en twee krullen (net voor m'n oren) laten staanquote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Als mijn haar lang is heb ik daar ook wel eens last van; behoorlijk pijnlijk inderdaad, maar ik moet er helemaal niet aan denken zonder hoofdhaar door het leven te gaan.
quote:Kinderen in Noord-Brabant blijven gemiddeld langer in het ouderlijk huis wonen dan jongeren elders in het land. Dat blijkt uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het Ruimtelijk Planbureau (RPB).
De resultaten werden dinsdag bekend gemaakt. Kinderen in het noorden van Nederland, Flevoland en Zeeland zijn het snelst vertrokken bij hun ouders, omdat het in deze gebieden moeilijker is hoger onderwijs te volgen of een baan te krijgen.
Vrouwen zijn gemiddeld 21 jaar oud als ze op zichzelf gaan wonen, mannen 23 jaar. Turkse en Marokkaanse jongeren vertrekken gemiddeld een paar jaar eerder dan autochtone kinderen. Bijna een derde van de allochtone kinderen gaat eerst bij familie, vrienden of kennissen wonen, tegen 10 procent van de autochtone jongeren.
Geen idee.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:19 schreef Chewie het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de EU als liberaal wordt gezien door velen van Socialistische, Sociaal- democratische en chistelijk sociaal/conservatieve signatuur?
2 recente nieuwsberichten versterken alleen maar mijn mening dat liberaal niet echt bij EU politiek van toepassing is zoals nu weer met het roken in de horeca moet verboden worden.
Waar ik me ook over verbaas is dat zoveel users hier op Fok! blijkbaar te dom en of te apathisch zijn om zelf actie te ondernemen om horeca te dwingen een rookvrij alternatief te bieden en gelijk loopt te drammen om overheidsingrijpen.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:21 schreef Autodidact het volgende:
Gevonden. Er wonen 126 mensen.
http://maps.google.com/maps?ll=32.985839,-90.323275&spn=0.11,0.18
Ik las het.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:23 schreef Mutant01 het volgende:
Beter, Europa gaat ten onder!
Ik ben eigenlijk liberaal, maar ondertussen zit ik wel in de rook van anderen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:22 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Geen idee.
Ik las vandaag trouwens dat Nederland de felste anti-anti-rookwetgeving is. Dat is mooi.
Avondland.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:23 schreef Mutant01 het volgende:
Beter, Europa gaat ten onder!
Ben je gek. Het kan wel eens de hoofdreden zijn van het radicalisme.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik las het.
Waarom worden dit soort dingen nou nooit gezegd wanneer westerse waarden buiten Europa/ Noord-Amerika geadopteerd worden?![]()
Ik rook niet, maar ik kan me er niet eens aan ergeren. Tenzij iemand dichtbij rookt terwijl ik eet.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk liberaal, maar ondertussen zit ik wel in de rook van anderen.
Dank.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:28 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ben je gek. Het kan wel eens de hoofdreden zijn van het radicalisme.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Said_Qutb
Ja hier valt het nog mee, al denk ik dat bij dit soort onderzoeken oost-Europa en bijvoorbeeld Griekenland weggelaten worden, Duitsland heeft een tijdje terug ook het rookverbod verworpen. En buiten Europa zie je in de VS ook enkele staten die er anders tegenover staanquote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:22 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Geen idee.
Ik las vandaag trouwens dat Nederland de felste anti-anti-rookwetgeving is. Dat is mooi.
http://maps.google.com/maps?ll=44.71139,-72.54083&spn=0.11,0.18quote:
Ik heb er voornamlijk last van in kroegen en disco's. Maar eigenlijk ben ik vaak al te ver heen om er over te vallen... Ik stoor me er dus vnl aan wanneer ik nuchter ben.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:29 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik rook niet, maar ik kan me er niet eens aan ergeren. Tenzij iemand dichtbij rookt terwijl ik eet.
Dan vraag ik altijd: vind u het erg dat ik eet terwijl u rookt?
Altijd duidelijk.
Ik weet het...Eigenlijk is een website bouwen leuker dan het beherenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dank.
N.B. je site is al tijden down/niet up-to-date...![]()
Gezien de reacties hier en overal is er dus blijkbaar genoeg animo voor rookvrije horeca, wat dat betreft is het helemaal onbegrijpelijk dat er dan nog geroepen wordt om een verbod.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik heb er voornamlijk last van in kroegen en disco's. Maar eigenlijk ben ik vaak al te ver heen om er over te vallen... Ik stoor me er dus vnl aan wanneer ik nuchter ben.![]()
Daar kan ook best veel in gesnoeid worden, het is nu ook niet zo dat het personeel er last van kan hebben maar dat de overheid bepaalt dat het personeel er last van heeft. Klinkt wel leuk "het recht op een rookvrije werkplek" maar dat was van begin af aan al een "plicht", van een recht kun je immers afstand doen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:40 schreef Autodidact het volgende:
Chewie, volgens mij is het probleem meer dat het personeel er last van heeft...Je kunt zeggen: "dan ga je daar toch niet werken", maar met dat argument kun je elke arbeidswet afschaffen.
Daarom, overigens wordt ik ook een beetje moe over die zogenaamde jubelverhalen uit landen waar het rookverbod is ingevoerd en dat het zo'n succes zou zijn. Daar vergeten ze voornamelijk te melden dat de kroeg zich verplaatst heeft naar (verwarmde) overdekte terassen zoals in Ierland en dat het over het algemeen alleen de restaurants ervan profiteren.quote:Ik ben trouwens ook tegen een verbod hoor, een barman weet dat er gerookt wordt in een rokerscafé, en bezoekers ook...
Chewie je mag hem achter de schermen wel even aanspreken namens mij hoor. Zijn taqqiya gejank is niet meer om aan te horen namelijk.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:55 schreef Mutant01 het volgende:
[FP] Centraal topic voor FP-moderaties de triestheid van Archenemy. Hij kan er niet tegen dat ik gelijk heb.
Jan Huigen in de ton! Jan Huigen in de ton! Hellemond, Hellemond!quote:
Nou ja, ik weet niet in hoeverre een werkplek rookvrij moet zijn, maar in het kantoortje van mijn vorige bijbaan werd vrolijk gerookt. Is het niet zo dat een werknemer eerst moet klagen over de rook?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daar kan ook best veel in gesnoeid worden, het is nu ook niet zo dat het personeel er last van kan hebben maar dat de overheid bepaalt dat het personeel er last van heeft. Klinkt wel leuk "het recht op een rookvrije werkplek" maar dat was van begin af aan al een "plicht", van een recht kun je immers afstand doen.
In Canada hebben ze zgn. Sports Bars, waar men sport kijkt. Volgens mij zijn dat een van de weinige kroegen waar gerookt mag worden. De gevolgen van een rookverbod zijn niet overal hetzelfde lijkt me.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:50 schreef Chewie het volgende:
Daarom, overigens wordt ik ook een beetje moe over die zogenaamde jubelverhalen uit landen waar het rookverbod is ingevoerd en dat het zo'n succes zou zijn. Daar vergeten ze voornamelijk te melden dat de kroeg zich verplaatst heeft naar (verwarmde) overdekte terassen zoals in Ierland en dat het over het algemeen alleen de restaurants ervan profiteren.
Nee. Tegenwoordig moeten zelfs eenpersoonswerkplekken rookvrij zijn.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:24 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nou ja, ik weet niet in hoeverre een werkplek rookvrij moet zijn, maar in het kantoortje van mijn vorige bijbaan werd vrolijk gerookt. Is het niet zo dat een werknemer eerst moet klagen over de rook?
Wat een overbodige regelgeving; ik zie niet in waarom er op een werkplek niet gerookt zou mogen worden wanneer iedereen die daar werkt daarmee instemt.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee. Tegenwoordig moeten zelfs eenpersoonswerkplekken rookvrij zijn.
En instellingen (psychiatrische instellingen bijvoorbeeld) die gevraagd hebben om een uitzondering hebben dacht ik daarvoor géén toestemming gekregen.
Het is maar net wat je een werkplek noemt, lijkt mequote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee. Tegenwoordig moeten zelfs eenpersoonswerkplekken rookvrij zijn.
En instellingen (psychiatrische instellingen bijvoorbeeld) die gevraagd hebben om een uitzondering hebben dacht ik daarvoor géén toestemming gekregen.
Wat nou als bazen zeggen, 'stem in of je mag gaan'? Dat is denk ik de reden dat het niet zo werkt.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat een overbodige regelgeving; ik zie niet in waarom er op een werkplek niet gerookt zou mogen worden wanneer iedereen die daar werkt daarmee instemt.
Och, dat hebben bazen al wel geprobeerd met vanalles, maar het toekennen van normale rechten aan werknemers werkt best aardig daartegen, in de praktijk.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:40 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Wat nou als bazen zeggen, 'stem in of je mag gaan'? Dat is denk ik de reden dat het niet zo werkt.
Wellicht dat die sebbo niet zo hypocriet moet doen, want wat daar stond heb ik later gewoon bij de andere post toegevoegd. Er stond dus niets kwalijks in.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:18 schreef Reya het volgende:
Je bent weggemod door sebbo, Mutant, dat is een ware zeldzaamheid.
Dan is het raarquote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:44 schreef problematiQue het volgende:
Ik verdedig de redenatie niet. Het zou mij echter niet verbazen als daarom de regelgeving is zoals deze is.
http://www.elsevier.nl/op(...)nr/136898/index.htmlquote:Islam niet waardevoller dan Batman-geloof
De man uit Hellevoetsluis die zich als De Joker liet fotograferen voor identiteitsbewijs, toont aan dat de overheid met twee maten meet. Aanhangers van traditionele religies worden bevoordeeld.
Gerry van der List
Clowns kunnen soms interessante vragen opwerpen. Dat geldt zeker voor de beveilingsbeambte uit Hellevoetsluis die voor een foto voor zijn identiteitsbewijs als De Joker uit Batman poseerde. Gisteren is zijn identiteitsbewijs ingenomen omdat de autoriteiten zijn geloof in de stripfiguur Batman niet serieus nemen.
Het was een ludieke actie van deze Robert Coleman, met een serieuze ondertoon. De regels bepalen dat op een foto voor een identiteitsbewijs geen hoofddeksels mogen voorkomen. Maar een uitzondering wordt gemaakt voor mensen die zich vanwege godsdienstige of levensbeschouwelijke overtuigingen niet met onbedekt hoofd willen laten fotograferen. Een moslima mag gerust met een hoofddoek poseren.
De overheid meet dus met twee maten. Een discriminatie waartegen de Commissie Gelijke Behandeling vreemd genoeg nooit heeft geprotesteerd. Hoewel, zo vreemd is het ook weer niet. Als de discriminatie in het voordeel is van allochtonen, weigert die commissie immers de problemen onder ogen te zien.
Ergernis over het optreden van Coleman verplicht de overheid aannemelijk te maken dat een traditionele religie als de islam waardevoller is dan het geloof in Batman. En dat is praktisch onmogelijk, zeker als de scheiding van kerk en staat wordt gerespecteerd.
De Joker maakt duidelijk dat de overheid redelijkerwijs maar één ding kan doen: maak een eind aan de bevoordeling van traditionele religies. Het is niet meer ‘gelijke monniken, gelijke kappen’, maar: gelijke burgers, allemaal zonder kap.
Het is toch omdat ze iedereen het recht (of plicht dus eigenlijk) willen geven op een rookvrije, gezonde werkplek?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:48 schreef sigme het volgende:
De reden is niet dat bazen / werknemers zich dan niet zouden redden: het probleem is dat mensen dan -geheel vrijwillig- niet ophouden met roken. Rookvrij maken is een beleid wat ten doel heeft roken terug te dringen. Dat doel rechtvaarvaardigt dwang.. blijkbaar.
De plicht van een gezonde werkplek.. voor mensen die liever zouden roken. Hoe raar is dat?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:06 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Het is toch omdat ze iedereen het recht (of plicht dus eigenlijk) willen geven op een rookvrije, gezonde werkplek?
Een discriminatie waartegen de Commissie Gelijke Behandeling vreemd genoeg nooit heeft geprotesteerd. Hoewel, zo vreemd is het ook weer niet. Als de discriminatie in het voordeel is van allochtonen, weigert die commissie immers de problemen onder ogen te zien..quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/op(...)nr/136898/index.html
Nee, het gaat juist om de mensen die niet roken, maar toch in een rokerige omgevingen werken.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:10 schreef sigme het volgende:
[..]
De plicht van een gezonde werkplek.. voor mensen die liever zouden roken. Hoe raar is dat?
Is het goed dat de overheid voorschrijft dat je gezond moet zijn? Sterk, fit, optimaal?
Dat wordt op hun site in elk geval niet echt duidelijk gemaaktquote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Een discriminatie waartegen de Commissie Gelijke Behandeling vreemd genoeg nooit heeft geprotesteerd. Hoewel, zo vreemd is het ook weer niet. Als de discriminatie in het voordeel is van allochtonen, weigert die commissie immers de problemen onder ogen te zien..
Nee, dat zit nog anders: er is gespecificeerd welke groepen een beroep kunnen doen op de CGB. Bijvoorbeeld blanke mannen vallen buiten de specificatie, ook als er sprake zou zijn van strafbare discriminatie kan het niet door de CGB behandeld worden. Dus da's geen "kwestie van weigeren onder ogen te zien": het kan niet behandeld worden.
Die kunnen een beroep doen op hun recht op rookvrije omgeving. Dat recht bestond, dat recht werd ook opgeeist soms. De reden om het om te zetten in een plicht is niet de niet-roker, het is de wel-roker. Het doel is niet meer niet-rokers een rookvrije werkplek te gunnen (dat was er al), het doel is roken terugdringen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:13 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Nee, het gaat juist om de mensen die niet roken, maar toch in een rokerige omgevingen werken.
Nee, je verdedigt de wetgeving niet: je komt met een mogelijke redenatie, maar waarop baseer je dat die redenatie gebruikt is voor de wetgeving?quote:Overigens, ik verdedig de redenatie noch wetgeving.
Nee, ik meen dat ik er wel eens naar gezocht heb op de site. Het is een keer openbaar gemaakt naar aanleiding van een poging tot aanspannen van een zaak door achtergestelde heren (in het onderwijs?). Die zaak werd om bovenstaande reden niet in behandeling genomen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat wordt op hun site in elk geval niet echt duidelijk gemaakt.
Ik weet niet of het bekend is welke redenatie achter dit stukje wetgeving zit, zo ja, dan is dit hele gesprek nogal zinloos. Ik baseer het nergens op.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Die kunnen een beroep doen op hun recht op rookvrije omgeving. Dat recht bestond, dat recht werd ook opgeeist soms. De reden om het om te zetten in een plicht is niet de niet-roker, het is de wel-roker. Het doel is niet meer niet-rokers een rookvrije werkplek te gunnen (dat was er al), het doel is roken terugdringen.
[..]
Nee, je verdedigt de wetgeving niet: je komt met een mogelijke redenatie, maar waarop baseer je dat die redenatie gebruikt is voor de wetgeving?
Oh.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:25 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik weet niet of het bekend is welke redenatie achter dit stukje wetgeving zit, zo ja, dan is dit hele gesprek nogal zinloos. Ik baseer het nergens op.
quote:WIJZIGING TABAKSWET (26.472)
Informatie voor de fractiecommissie
In de jaren zestig, zeventig en tachtig is het percentage rokers in onze samenleving langzaam, doch gestaag afgenomen. Deze gunstige ontwikkeling gaf enkele jaren gelden echter een kentering te zien. Vooral jongeren gaan weer in sterk toenemende mate roken. De regering wil pogen deze verontrustende tendens te keren. Daarom is in de kabinetsnota Gezond en wel uit voorjaar 1995 als hoogste prioriteit voor de preventie van ziekten en intensivering van het al geruime tijd gevoerde tabaksontmoedigingsbeleid aangekondigd. Dit kreeg zijn beslag in de kabinetsnota Tabaksontmoedigingsbeleid van mei 1996 (Kamerstukken II, 1996-1997, 24.743, nr. 1). Die bevat een pakket beleidsvoornemens, waarover in het najaar van 1996 in gemeen overleg met de Tweede Kamer besluiten zijn genomen (Kamerstukken II, 1996-1997, 24.743 nrs. 2-14). Het gaat om zeven clusters van maatregelen: meer niet roken-voorlichting en preventie, minder reclame, meer rookverboden inclusief betere handhaving met sanctionering, minder verkooppunten en een minimum- consumentenleeftijdsgrens van 18 jaar voor de tabaksverkoop, hogere accijnzen en prijzen, scherpere productieregeling en nieuwe internationale initiatieven. Een aantal van deze maatregelen, vooral die in de sfeer van de reclamebeperking en de rook- en verkoopverboden, behoeft implementatie middels een aanscherping van de Tabakswet. Daartoe strekt dit wetsvoorstel.
De centrale doelstelling van het tabaksontmoedigingsbeleid, en dus ook van dit wetsvoorstel, is een reductie van het percentage rokers in Nederland. Dit kan worden bereikt als minder jongeren beginnen met roken en meer rokers stoppen. Daarnaast blijft het beschermen van de niet-roker tegen tabaksrook van groot belang. De maatschappelijke aanvaarding van het tabaksontmoedigingsbeleid is mede bepalend voor de effectiviteit op korte en lange termijn. Daarom is in dit wetsvoorstel gekozen voor een opzet, waarmee aansluiting is gezocht bij de veranderende maatschappelijke houding ten aanzien van roken. De voorgestelde maatregelen zijn primair gericht op:
a.jeugdbescherming via (nieuwe grondslagen voor) reclamebeperking, meer verkoopverboden en introductie van een leeftijdsgrens;
b.bescherming van de niet-roker via aanscherping, uitbreiding en sanctionering van rookverboden.
Bij de afweging van de in te zetten instrumenten zijn effectiviteit en haalbaarheid belangrijke maatstaven geweest.
Inbreng
De leden van de CDA-fractie hebben met belangstelling kennis genomen van het voorstel van wet. Zij delen de opvatting van de regering dat een verdere ontmoediging van het roken noodzakelijk is. Uit diverse wetenschappelijke onderzoeken en talloze ervaringsgegevens is komen vast te staan dat roken nadeling is voor de gezondheid van de mens. Dat er daarnaast sprake is van een toename onder het aantal jeugdigen dat rookt is eveneens een bron van zorg. Ook de positie van de niet-roker, zeker op de werkplek vergt meer aandacht dan thans het geval is. Een en ander leidt er toe dat ook in de ogen van de CDA fractie meer aandacht besteed moet worden aan een beperking van de reclame voor roken.
Hiermee is tevens een duidelijke link te leggen naar Europese regelgeving op dit vlak. Het bovenstaande in ogenschouw nemend willen de aan het woord zijnde leden ingaan op een zestal aspecten van het voorstel van wet:
a.de reclamebeperkingen:via de overheid en/of via zelfregulering,
b.de reclame beperkingen: de Algemene Maatregel van Bestuur,
c.de leeftijdsgrens van 18 jaar,
d.algemeen en specifiek preventie beleid
e.het automaten verbod,
f.de samenhang met de Europese wetgeving.
Ad a.
De regering geeft aan dat het niet zonder meer zo is dat de vrijwillige reclamebeperkingen van de tabaksbranche gefaald hebben of slecht zijn nageleefd. Wel wenst in de toekomst voldoende ruimte te hebben om met eigen maatregelen te komen. Vanuit haar beginsel van gespreide verantwoordelijkheid hecht het CDA primair zeer aan zelfregulering. Heeft de regering gegeven de Europese richtlijn die reclame en sponsoring door tabaksprodukten verbiedt nog de mogelijkheid het zelfreguleringsbeginsel in stand te houden? Wat is daarnaast zo wie zo nog de vrijheid die de regering in deze heeft?
Ad b.
Via een separaat wijzigingsvoorstel van de Tabakswet zal de Europese richtlijn die tabaksreclame verbiedt worden geimplementeerd. Waarom wordt tot die tijd gekozen voor het instrument AMvB? Zijn andere instrumenten overwogen, en zo ja welke (bijvoorbeeld verdere aanscherping van de zelfregulering) en in welke zin en zo nee waarom niet? Wordt in de AMvB reeds geanticipeerd op de Europese richtlijn?
Ad c.
De leden van de CDA-fractie begrijpen de overwegingen van de regering om tot een algemeen verkoopverbod van tabaksproducten te komen voor minderjarigen, lees jongeren onder de achttien jaar. Zeker de samenhang met andere verslavingssectoren (alcohol, soft drugs en gokspelen) spreekt hen aan. Maar de leden van de CDA fractie vinden dat een krachtig ontmoedigingsbeleid realistisch moet zijn en te handhaven in de harde praktijk van alle dag. Veel jongeren beginnen immers op een veel jongere leeftijd met (rook-) experimenteer gedrag en deze gehele leeftijdscategorie zou bij een verkoopverbod tot achttien jaar met een illegaal koop circuit van tabaksproducten geconfronteerd worden. Een leeftijdsgrens van 16 jaar achten deze leden vooralsnog meer realistisch. In deze redenering is tevens aansluiting te vinden bij de Drank- en Horeca wet (zwak alcoholische dranken zoals bier en wijn) maar wordt ook meer rekening gehouden met het feit dat de hedendaagse Nederlandse jeugd zelfstandig en zelfbewust in het leven staat, waarbij in de benadering van diezelfde jeugd eerder sprake moet zijn van een positieve motivatie (zie hieronder de oproep tot meer preventie) dan van moeilijk te handhaven verboden.
Ter nadere onderbouwing van hun standpunt hebben de aan het woord zijnde leden dan ook behoefte aan nadere kwantitatieve gegevens: welk percentage van de 13-tot en met 17 jarigen rookt? Kunnen deze gegevens per jaar cohort en in absolute getallen worden verstrekt? Gaat het hier om regelmatige of incidentele rokers? Voor de goede orde merken de leden van de CDA fractie nog op dat zij een groot onderscheid zien tussen het anti- rook beleid en anti- drugbeleid. Roken en tabaksprodukten zijn in de Nederlandse samenleving legale activiteiten met een (nog steeds) omvangrijke maatschappelijke acceptatie. Men kan dat betreuren maar er is geen sprake van een totaal verbod op roken. Bij het (soft -)drugsbeleid ligt dat anders: zowel nationaal als internationaal zijn soft drugs een verboden produkt. Dit onderscheid doet niet af aan het feit dat de leden van de CDA fractie van mening zijn dat zowel het roken als het gebruik van drugs verder beperkt kan worden.
Ad d.
Het is de leden van de CDA-fractie opgevallen dat in de Memorie van Toelichting bij het voorstel van wet niet of nauwelijks meer gesproken wordt over de preventie, lees het voorkomen van het feit dat men begint met roken.
Is praktisch inzicht te geven in de daadwerkelijke uitvoering en implementatie van de kabinetsnota Tabaksontmoedigingsbeleid (24 743, nrs. 2 - 14) en de daarbij behorende moties? Het onderhavige wetsvoorstel is weliswaar bedoeld tot wettelijke verankering van de betreffende nota maar hoe staat het met de overige voorgenomen doelen? Kan aan de Kamer een overzicht worden verstrekt van de thans lopende voorlichtings- en preventie campagnes? Op welke wijze worden deze campagnes op hun effectiviteit beoordeeld? Welke speciale activiteiten zijn er gericht op scholen? En zijn scholen in staat via gezondheid voorlichtingsprogrammas aandacht te besteden aan niet roken?
Ad e.
De belangenvereniging van tabaksdistributeurs schat dat 10 a 15% van de verkoop aan jongeren via de automaten plaatsvindt. De automatenverkoop maakt zon 11% uit van de totale tabaksverkoop in ons land. Wat is het aandeel jongeren daarin? Ligt daarin ook de reden van de regering om het via AMvB mogelijk te maken te komen tot een algemeen verbod op verkoop via de automaten? Zo nee, waarom wordt dat dan toch overwogen? Het CDA verzoekt om de Kamer nader te informeren over de voortgang met betrekking tot een eventueel algemeen automaten verbod. Ook het punt van handhaving van de 18-jaars, respectievelijk 16-jaars grens zouden wij daarin betrokken willen zien.
Ad f.
De leden van de CDA-fractie zouden gaarne de actuele stand van zaken vernemen met betrekking tot de implementatie van de Europese richtlijn. Hoe staat het met de voorbereiding van het betreffende ontwerp van wet? En wanneer kan het parlement dit wetsontwerp tegemoet zien? Graag zouden wij ook nadere informatie ontvangen over het bezwaar dat Duitsland bij het Europese Hof tegen de richtlijn heeft ingediend, en de termijn waarop de beslissing daarop te verwachten is. Is overwogen met deze op de implementatie van de richtlijn vooruitlopende wetswijziging te wachten totdat daarover uitsluitstel is? Daarnaast vraagt het CDA zich af hoe artikel 10 van het Europees Verdrag van de Rechten voor de Mens (EVRM) zich verhoudt tot deze richtlijn. Bij artikel 10 EVRM heeft het Europese Hof immers aangegeven dat bij commerciële uitingen een grotere beoordelingsvrijheid voor de lidstaten moet overblijven om te oordelen in welke mate beperkingen mogen worden opgelegd.
Dat is pas een schande...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:13 schreef sigme het volgende:
Een discriminatie waartegen de Commissie Gelijke Behandeling vreemd genoeg nooit heeft geprotesteerd. Hoewel, zo vreemd is het ook weer niet. Als de discriminatie in het voordeel is van allochtonen, weigert die commissie immers de problemen onder ogen te zien..
Nee, dat zit nog anders: er is gespecificeerd welke groepen een beroep kunnen doen op de CGB. Bijvoorbeeld blanke mannen vallen buiten de specificatie, ook als er sprake zou zijn van strafbare discriminatie kan het niet door de CGB behandeld worden. Dus da's geen "kwestie van weigeren onder ogen te zien": het kan niet behandeld worden.
Is dit niet op zijn beurt weer discriminatie? Overigens leidt dat nog niet direct tot rechtsongelijkheid, aangezien blanke mannen alsnog naar de rechter kunnen stappen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:13 schreef sigme het volgende:
Maar wel tot overbodigheid van het CGB.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:34 schreef Reya het volgende:
Is dit niet op zijn beurt weer discriminatie? Overigens leidt dat nog niet direct tot rechtsongelijkheid, aangezien blanke mannen alsnog naar de rechter kunnen stappen.
Positieve discriminatie is door de wetgever toegestaan. Achterstellen van blanke mannen valt gewoonlijk onder positieve discriminatie van andere groepen. Dus het is discriminatie en het mag.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:34 schreef Reya het volgende:
[..]
Is dit niet op zijn beurt weer discriminatie? Overigens leidt dat nog niet direct tot rechtsongelijkheid, aangezien blanke mannen alsnog naar de rechter kunnen stappen.
Mjah, je kunt je inderdaad afvragen wat de toevoegdende waarde van een dergelijke commissie is, zeker als die een dergelijk nauwe scope heeft; aan de andere kant wordt de rechterlijke macht wellicht wel wat werk uit handen genomen door deze commissie.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:35 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Maar wel tot overbodigheid van het CGB.
Sterker nog: de rechterlijke macht verwijst éérst naar de CGB en is verplicht hun oordeel te bestuderen en bij afwijken ervan dit te motiveren. In zo'n 30% (uit mn hoofd) van de gevallen die daarná nog voor de rechter worden gebracht wijkt de uitspraak van de rechter af van het oordeel van de CGB. Maar de meeste zaken komen niet meer voor de rechter, denk ik.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:40 schreef Reya het volgende:
[..]
Mjah, je kunt je inderdaad afvragen wat de toevoegdende waarde van een dergelijke commissie is, zeker als die een dergelijk nauwe scope heeft; aan de andere kant wordt de rechterlijke macht wellicht wel wat werk uit handen genomen door deze commissie.
Ja, dat zei ik al:quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/op(...)nr/136898/index.html
Duitsland wil nu juist een verbod in de hele EU.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:30 schreef Chewie het volgende:
Duitsland heeft een tijdje terug ook het rookverbod verworpen.
Ook dat is gewoon een vorm van positieve discriminatie; en ja, dat is een algemeen fenomeen in Nederland en ja, dat past binnen ons rechtssysteem. Hoe je er ook over denkt, voortrekkerij door de overheid is - op allerlei beleidsgebieden - aan de orde van de dag.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:46 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik al:
Overheid trekt gevestigde geloven voor
Is dat dan niet een poging om alsnog via de achterdeur een rookverbod in eigen land ingevoerd te krijgen?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Duitsland wil nu juist een verbod in de hele EU.
Misschien wel. Ik ben niet per se tegen rookverboden, ik vind ze net zo antiliberaal als asbestverboden, maar ik denk wel dat dat gewoon op nationaal niveau moeten doen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Is dat dan niet een poging om alsnog via de achterdeur een rookverbod in eigen land ingevoerd te krijgen?
Stap voor stap dat systeem afbreken dan maar hè...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:51 schreef Reya het volgende:
[..]
Ook dat is gewoon een vorm van positieve discriminatie; en ja, dat is een algemeen fenomeen in Nederland en ja, dat past binnen ons rechtssysteem. Hoe je er ook over denkt, voortrekkerij door de overheid is - op allerlei beleidsgebieden - aan de orde van de dag.
quote:
quote:bescherming van de niet-roker via aanscherping, uitbreiding en sanctionering van rookverboden.
Het lijkt mij dus allerminst ondenkbaar dat deze wetgeving er is om de werknemer die niet in een rookomgeving wil werken, maar onder druk van zijn of haar baas dit toch moet, te beschermen. Of het dan wenselijk is dat de personen die willen roken en er geen problemen mee hebben in een rokerige omgeving te werken worden verboden te roken tijdens het werk is een hele andere vraag.quote:Ook de positie van de niet-roker, zeker op de werkplek vergt meer aandacht dan thans het geval is.
Oh maar dat vond je ook al overbodig toen je nog niet wist dat er geen gezonde blanke 40 jarige mannen terecht konden.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:35 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Maar wel tot overbodigheid van het CGB.
Lijkt me iets dat volgens het subsidiariteitsbeginsel inderdaad niet in Brussel thuis hoort.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Misschien wel. Ik ben niet per se tegen rookverboden, ik vind ze net zo antiliberaal als asbestverboden, maar ik denk wel dat dat gewoon op nationaal niveau moeten doen.
Dat moet wel een rooms-katholiek zijn, kan haast niet anders.quote:Drugs zijn zo'n maatschappelijk probleem...
Ik zie dan liever pedofilie, dat domineert de straten tenminste niet,
en zorgt ook niet voor criminaliteit.
Interessant. Behalve dat laatste.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:02 schreef Autodidact het volgende:
[..]
[..]
http://www.tibet.ca/wtnarchive/1997/6/12_2.html
[..]
Beyond Dogma
[..]
http://www.tibet.ca/en/wtnarchive/2001/10/24_3.html
[..]
[..]
http://www.michaelparenti.org/Tibet.html
http://www.youtube.com/watch?v=VgbgxBvt5jYquote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:05 schreef Mutant01 het volgende:
AHAHHAHAHA dat mens dat Windows Vista rond middernacht had gekocht... net op TV ahahha, hilarisch gewoon.
Neuh Katholieken hebben niet zo'n bezwaar tegen wat verdovende middelen dat wordt er met de paplepel ingegoten.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:35 schreef problematiQue het volgende:
vooroordelenmodus
http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/72914#3241746
[..]
Dat moet wel een rooms-katholiek zijn, kan haast niet anders.
Echt zo'n plek waar ik nog wel een keer heen wilquote:
Hey, het oog wil ook wat...quote:
Bedankt Pberendsquote:Als rappers in hun profeet 50 Cent geloven en daarvoor petjes moeten dragen moet dat uiteraard kunnen als hoofddoeken ook mogen.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:06 schreef problematiQue het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het lijkt mij dus allerminst ondenkbaar dat deze wetgeving er is om de werknemer die niet in een rookomgeving wil werken, maar onder druk van zijn of haar baas dit toch moet, te beschermen. Of het dan wenselijk is dat de personen die willen roken en er geen problemen mee hebben in een rokerige omgeving te werken worden verboden te roken tijdens het werk is een hele andere vraag.
quote:WIJZIGING TABAKSWET (26.472)
Informatie voor de fractiecommissie
In de jaren zestig, zeventig en tachtig is het percentage rokers in onze samenleving langzaam, doch gestaag afgenomen. Deze gunstige ontwikkeling gaf enkele jaren gelden echter een kentering te zien. Vooral jongeren gaan weer in sterk toenemende mate roken. De regering wil pogen deze verontrustende tendens te keren. Daarom is in de kabinetsnota Gezond en wel uit voorjaar 1995 als hoogste prioriteit voor de preventie van ziekten en intensivering van het al geruime tijd gevoerde tabaksontmoedigingsbeleid aangekondigd. Dit kreeg zijn beslag in de kabinetsnota Tabaksontmoedigingsbeleid van mei 1996 (Kamerstukken II, 1996-1997, 24.743, nr. 1). Die bevat een pakket beleidsvoornemens, waarover in het najaar van 1996 in gemeen overleg met de Tweede Kamer besluiten zijn genomen (Kamerstukken II, 1996-1997, 24.743 nrs. 2-14). Het gaat om zeven clusters van maatregelen: meer niet roken-voorlichting en preventie, minder reclame, meer rookverboden inclusief betere handhaving met sanctionering, minder verkooppunten en een minimum- consumentenleeftijdsgrens van 18 jaar voor de tabaksverkoop, hogere accijnzen en prijzen, scherpere productieregeling en nieuwe internationale initiatieven. Een aantal van deze maatregelen, vooral die in de sfeer van de reclamebeperking en de rook- en verkoopverboden, behoeft implementatie middels een aanscherping van de Tabakswet. Daartoe strekt dit wetsvoorstel.
De centrale doelstelling van het tabaksontmoedigingsbeleid, en dus ook van dit wetsvoorstel, is een reductie van het percentage rokers in Nederland. Dit kan worden bereikt als minder jongeren beginnen met roken en meer rokers stoppen. Daarnaast blijft het beschermen van de niet-roker tegen tabaksrook van groot belang. De maatschappelijke aanvaarding van het tabaksontmoedigingsbeleid is mede bepalend voor de effectiviteit op korte en lange termijn. Daarom is in dit wetsvoorstel gekozen voor een opzet, waarmee aansluiting is gezocht bij de veranderende maatschappelijke houding ten aanzien van roken. De voorgestelde maatregelen zijn primair gericht op:
a.jeugdbescherming via (nieuwe grondslagen voor) reclamebeperking, meer verkoopverboden en introductie van een leeftijdsgrens;
b.bescherming van de niet-roker via aanscherping, uitbreiding en sanctionering van rookverboden.
Bij de afweging van de in te zetten instrumenten zijn effectiviteit en haalbaarheid belangrijke maatstaven geweest.
Ja, daar hebben we m.i. rechters voor.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:25 schreef du_ke het volgende:
Oh maar dat vond je ook al overbodig toen je nog niet wist dat er geen gezonde blanke 40 jarige mannen terecht konden.
Grotere foto's:quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Echt zo'n plek waar ik nog wel een keer heen wil.
virutele tour: http://www.mp360.com/index_eng.phpquote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Grotere foto's:
http://upload.wikimedia.o(...)hu_Picchu_Sunset.jpg
http://upload.wikimedia.o(...)y_fir000202_edit.jpg
http://nl.wikipedia.org/wiki/Machu_Picchu
Ali Salami wordt gediscrimineerd! Schelden met kanker is tevens kwetsend voor de kankerdragers. Die Danny toch.quote:
Van Peter Breedveld bedoel je?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:11 schreef sigme het volgende:
He PJO, ik trok je onderschrift even na, leuk stukje wel.
Je stelt je toch niet selectief aan hè?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ali Salami wordt gediscrimineerd! Schelden met kanker is tevens kwetsend voor de kankerdragers. Die Danny toch.![]()
Ik houd de normen- en waardenhouder van dit forum een spiegel voor.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:41 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je stelt je toch niet selectief aan hè?
hey KANKERLUL (zei ik dat echt? ja dat zei ik echt smerige zuignap dat je d'r bent), dit was niet mijn idee. De vraag werd bij me neergelegd en ik ging accoord. En als je je misselijke, afgrijselijk zuigende KUTposts niet gewoon voor je kan houden, TIEF dan een end op naar een eiland waar ze je WEL motten.quote:
Sterkte. De ideologische blinddoek zit vaak in de weg.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik houd de normen- en waardenhouder van dit forum een spiegel voor.![]()
Danny; prototype mongoloide Rotterdammer.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
hey KANKERLUL (zei ik dat echt? ja dat zei ik echt smerige zuignap dat je d'r bent), dit was niet mijn idee. De vraag werd bij me neergelegd en ik ging accoord. En als je je misselijke, afgrijselijk zuigende KUTposts niet gewoon voor je kan houden, TIEF dan een end op naar een eiland waar ze je WEL motten.
GATVERDAMME wat ben ik jou SCHIJT en SCHIJTzat. Eng kutmannetje.![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Danny; prototype mongoloide Rotterdammer.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:57 schreef Apropos het volgende:
Door dat ´´SCHIJT en SCHIJTZAT´´ dacht ik even dat ´ie het over SCH had, die zich maar op Kanaleneiland moest aftrekken,!
Jij bent niet op de hoogte van de tic om SCH overal in kapitalen weer te geven? Wees blij.quote:
O, op die manier. Dat hebben we lang niet gedaan.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:59 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Mijn hovercraft zit vol Lolita´s.
Ja. Ik was benieuwd of er opzettelijk WFH werd geciteerd, maar dat kon ik er niet uit opmaken.quote:
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Danny; prototype mongoloide Rotterdammer.
Het goede voorbeeld geven heeft die niet altijd onder de knie.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Sterkte. De ideologische blinddoek zit vaak in de weg.
Tijd voor een gouwe ouwe.quote:
Ja, die thread is echt prachtig. Ben wel op zoek naar een nieuwe sig; deze is leuk geweest.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:01 schreef sigme het volgende:
Ja. Ik was benieuwd of er opzettelijk WFH werd geciteerd, maar dat kon ik er niet uit opmaken.
Ben daarna op Panzerfaust en Sargasso beland. Voorlopig vermaak ik me met het nalezen van een discussie aldaar.
Hij is niet de enige. En dan maar zeuren over "niveau".quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het goede voorbeeld geven heeft die niet altijd onder de knie.
Ik kan mij best voorstellen dat hij af en toe een woede-aanval krijgt van al dat gekanker (quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hij is niet de enige. En dan maar zeuren over "niveau".
Overname van een orde/maatschappij hoeft niet persé via partijen te gaan. Nu al wordt er minder gehoor gegeven aan beleid. Open discussies worden angstvallig afgewimpeld en iedereen die het toch poogt is bij voorbaat een xenofoob, fortuynist of wilders-wannabe. Met deze continue bash houdt den moslim graag rekening door in het ontstane vacuum te springen en achterlangs de eigen bevolking klaar te stomen voor den sharia. Alleen fok-technisch (quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, er is wel 1 op de islam gebaseerde politieke partij in Nederland en die kreeg volgens mij alleen stemmen van familie. Niet noemenswaarheid voor een overname. In andere landen slaat het volgens mij ook nergens op.
Dus ...
Door dit gedrag wordt de tegenreactie zo heftig - omdat de gematigdere, eerdere pogingen zo bejegend zijn door den linkse knurft.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Zucht, sluit die koffieanaan net het topic terwijl ik zit te typen.
Hier dan:
[..]
Overname van een orde/maatschappij hoeft niet persé via partijen te gaan. Nu al wordt er minder gehoor gegeven aan beleid. Open discussies worden angstvallig afgewimpeld en iedereen die het toch poogt is bij voorbaat een xenofoob, fortuynist of wilders-wannabe. Met deze continue bash houdt den moslim graag rekening door in het ontstane vacuum te springen en achterlangs de eigen bevolking klaar te stomen voor den sharia. Alleen fok-technisch () gaat den moslim het winnen van den blanke autochtoon, hetgeen ongezien een voorsprong gaat geven. Richt dan 1 partijtje op en wir rufen auf wieder sehen. Goed, dat de tegenreaktie ook duits-hitlerig zal zijn mag dan nu nog helder zijn voor den linkse knurft, maar het kantelpunt komt een keer.
![]()
quote:anuary 26, 2007: Europe's Stockholm Syndrome
The sensational story about Shawn Hornbeck, the Missouri boy who stayed with his kidnapper for four years though he apparently had endless opportunities to escape, has occasioned a lot of talk about Stockholm syndrome. This is, of course, the psychological mechanism whereby hostages come to identify with their captors, kidnap victims with their kidnappers, abused people with their abusers. It takes its name from a 1973 Stockholm incident in which four people, held hostage for six days by bank robbers, refused afterwards to testify against them and even contributed to their defense fund. The most famous case was probably that of Patty Hearst, who after being nabbed in 1974 by the Symbionese Liberation Army joined the group and helped knock over a bank.
Some observers have called into question the syndrome’s very existence. I, for one, don't doubt it exists. For Western Europe's cultural elite has long been suffering from a malady that can’t easily be distinguished from Stockholm syndrome. Just look, after all, at the way that elite deals with Europe’s Muslims – especially the imams, gang members, and sundry “Islamic Councils” and “Muslim Associations.” You can’t help being reminded of an abuse victim who – for some psychological reason that outsiders can't understand – not only fails to flee or to fight back when given the chance but actually defends and praises his abuser.
It’s no exaggeration to use the word “abuse.” A wildly disproportionate percentage of Western Europe’s Muslims are living on state support – and committing brutal crimes against the taxpayers who fund it. “Moderate” imams (as shown on Channel 4's recent “Undercover Mosque” exposé) call regularly for the murder of Jews and gays and for Muslim conquest of Europe. Meanwhile the “councils” and “associations” (also supposedly moderate) repeatedly declare their “understanding” for everybody from Theo van Gogh's murderer to the July 2005 London bombers.
Europe is being held captive. Yet just as Shawn Hornbeck, who had a cell phone and computer, was in theory perfectly free to flee his captor or contact his parents, European officials have a clear route out of this nightmare. They have armies. They have police. They have prisons. They’re in a position to deport planeloads of people every day. They could start rescuing Europe tomorrow. Yet how have they responded to the gangsters who are holding it hostage? In precisely the same way Shawn Hornbeck apparently did: like prisoners under lock and key. They’ve been incredibly docile, compliant, submissive.
Europe’s media, for example, when confronted with events or statements that vividly illuminate the goals of Muslim leaders and agitators, either don't report on them or edit out key facts. (Few media accounts of the fall 2005 Paris riots, for example, mentioned the participants' cries of “Allahu akbar,” which made their religious motive clear.) Though a 2006 Telegraph poll found that 40% of British Muslims want Britain to become a sharia state, politicians still respond to every new riot, rape, honor killing, or foiled terrorist plot by reassuring the public that the overwhelming majority of European Muslims are law-abiding, peace-loving supporters of democracy. No British official so much as commented on “Undercover Mosque” – yet days after it was broadcast, in a colossal denial of the reality it exposed, Metropolitan Police commissioner Sir Ian Blair announced a jaw-dropping plan to share anti-terrorist intelligence with Muslim community leaders.
Yes, some Europeans – notably Danish prime minister Anders Fogh Rasmussen – have resisted this self-destructive pattern of collective passivity and prostration. But you'd think most members of the cultural elite were tied up in a basement with a gun to their head. Like Shawn Hornbeck, they've been given ample opportunity to end their captivity – yet instead they persist in helping, praising, offering excuses for, and apologizing and submitting to their captors. What can you call this other than Stockholm syndrome – which in this instance, instead of afflicting a single child, has somehow taken hold of an entire culture?
Perhaps the only difference is this. Shawn Hornbeck got out alive. Europe may not be so fortunate.
Ik vermoed ook een soort worst-case scenario met Libanese toestanden, een milder scenario dat lijkt op Noord-Ierland en misschien nog een vreedzame oplossing door hard en helder op te treden, maar geloof daar niet zo in. Nederland kan niet rechtlijnig opereren; altijd schipperen en polder.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Er had eigenlijk moeten staan "niet helder". Punt is dat de tegenreaktie met twee partijen zal willen afrekenen en een burgeroorlog ligt in het verschiet.
Duidelijk regels stellen is het devies, ik wil een maatschappij-forecast tot 50 jaar vooruit. Geen partij die zich daar nu aan zal willen wagen en dat is hondslaf. Nee, we blaten lekker over die 2 graad celcius opwarming, want dat weten we wel te forecasten.![]()
Tot nog toe lukt het aardig om heethoofden te smoren in het moeras dat de heren een polder noemen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik vermoed ook een soort worst-case scenario met Libanese toestanden, een milder scenario dat lijkt op Noord-Ierland en misschien nog een vreedzame oplossing door hard en helder op te treden, maar geloof daar niet zo in. Nederland kan niet rechtlijnig opereren; altijd schipperen en polder.
Ik zie dat toch anders: het aankaarten van misstanden en problemen die liever gesmoord worden in de polderdiscussies. Het gebrek aan oplossingsgerichte strategieen zorgt voor polarisatie. En da's logisch.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:36 schreef sigme het volgende:
In ieder geval: wie de ene partij verwijt zich aan één kant te scharen en zich om die reden aan de andere kant schaart, doet precies wat 'ie de ander verwijt: de zaken op de spits drijven.
En smoren zorgt voor.. smoren. Effectief smoren is effectief. Er bestaan geen definitieve oplossingen voor het wereldleed, voor onenigheid, verschil van mening etc. Ook polaire oplossingsgerichte strategieën zullen nooit iets anders bereiken dan de opleving ervan tijdelijk onderdrukken. Kort samengevat: smoren.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik zie dat toch anders: het aankaarten van misstanden en problemen die liever gesmoord worden in de polderdiscussies. Het gebrek aan oplossingsgerichte strategieen zorgt voor polarisatie. En da's logisch.
Ik blijf erbij: castreren voor de wereldvrede!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:45 schreef sigme het volgende:
Het zijn dan ook altijd dezelfden die er in massa voorstander van zijn: volk met energie teveel.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[afbeelding]
![]()
Een plaatje zegt zoveel meer dan woorden.
De vraag is of er uberhaupt een realistische oplossing bestaat voor dergelijke problematiek.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik zie dat toch anders: het aankaarten van misstanden en problemen die liever gesmoord worden in de polderdiscussies. Het gebrek aan oplossingsgerichte strategieen zorgt voor polarisatie. En da's logisch.
Vast een platte kont. (komt niet 1 keer op een foto in beeld)quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:16 schreef pberends het volgende:
http://freenet-homepage.de/dhpics9/kelly_brook/9.jpg
Kelly Brook
Sodesju.
Oorlog is zo realistisch als de pest.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:17 schreef Reya het volgende:
[..]
De vraag is of er uberhaupt een realistische oplossing bestaat voor dergelijke problematiek.
Denk je daar draagvlak voor te kunnen creëren?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Oorlog is zo realistisch als de pest.
Mensen zullen zich, als ze aangevallen worden, altijd verdedigen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Denk je daar draagvlak voor te kunnen creëren?
Ik heb daar geen marketingcampagne voor op de plank liggen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Denk je daar draagvlak voor te kunnen creëren?
Deze is toch wel erg netjes hoor: http://freenet-homepage.de/dhpics9/kelly_brook/10.jpgquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Vast een platte kont. (komt niet 1 keer op een foto in beeld)
quote:She is noted for her large natural breasts (UK bra size 32E).
Jammer dat het niet werkt.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wat werkt niet?quote:
Hoezo? Vrijwel elke oorlog die ooit is gevoerd, is gevoerd om redenen die hun oorsprong vinden in een vroegere oorlog.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
dat kan je in het algemeen niet zo stellen.
Een dergelijke voorspelling heeft ook weinig waarde mijn inziens; er vallen weliswaar soms wel langetermijn-trends te ontwaren, maar de gang van zaken op allerlei gebieden wordt ook sterk beinvloed door plotse of onvoorziene maatschappelijke, technische en economische ontwikkelingen en gebeurtenissen die zich lastig laten voorspellen. De maatschappij laat zich niet vangen in rationeel-comprohensieve beredeneringen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Daarom ben ik geinteresseerd in een maatschappij-forecast, maar geen partij die dat aandurft. Reken maar dat er echt wel mensen mee bezig zijn om dat te onderzoeken, maar publiceren is een gevaarlijke stap.
Zei ik dat oorlog winnaars kent?quote:
Even voor de duidelijkheid. Gaat dat stuk puur over het verbieden van roken op de werkplek of over meerdere maatregelen?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:40 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Je hebt wel hetzelfde stuk gelezen als ik? In een paar weggemoffelde subzinnetjes komt de niet-roker aan de orde. Maar doel staat er luid en duidelijk in: rokers laten stoppen.
Het is niet een stiekum complot wat ik erin zie, hoor.
[..]
Nee.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zei ik dat oorlog winnaars kent?
Dus dan maar niets aan onderzoeken? Lijkt mij niet handig en dat gebeurt ook niet. Een forecast is gebaseerd op trends en huidige ontwikkelingen. Met de inzage daarin kun je gaan bijsturen. Zomaar afwachten is passief en fatalistisch.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Een dergelijke voorspelling heeft ook weinig waarde mijn inziens; er vallen weliswaar soms wel langetermijn-trends te ontwaren, maar de gang van zaken op allerlei gebieden wordt ook sterk beinvloed door plotse of onvoorziene maatschappelijke, technische en economische ontwikkelingen en gebeurtenissen die zich lastig laten voorspellen. De maatschappij laat zich niet vangen in rationeel-comprohensieve beredeneringen.
Ik zei nergens dat het een oplossing is. Een oorlog begint niet met een startschot.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:32 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Nee.
Wel dat het een oplossing is. Ik zeg dat het geen oplossing is.
WOII is voortzetting van welke oorlog?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:30 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Hoezo? Vrijwel elke oorlog die ooit is gevoerd, is gevoerd om redenen die hun oorsprong vinden in een vroegere oorlog.
Oh, je kunt wel op specifieke beleidsterreinen nagaan welke scenario's er mogelijk en aannemelijk zijn, en daar eventueel je beleid op baseren, maar er zal altijd een bepaalde onzekerheid meespelen, en bovendien moet je dergelijke onderzoeken zoveel mogelijk toespitsen op een specifiek, afgebakend onderwerp. Een maatschapplijke forecast is daar veel te uitgebreid voor.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dus dan maar niets aan onderzoeken? Lijkt mij niet handig en dat gebeurt ook niet. Een forecast is gebaseerd op trends en huidige ontwikkelingen. Met de inzage daarin kun je gaan bijsturen. Zomaar afwachten is passief en fatalistisch.
Is dit een grap?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
WOII is voortzetting van welke oorlog?
Als een conflict dreigt te escaleren, en dat gebeurt nog al eens, en een diplomatieke oplossing is geen haalbare gebleken optie dan zijn er 2 mogelijkhedenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:32 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Nee.
Wel dat het een oplossing is. Ik zeg dat het geen oplossing is.
Nou, WOI bracht Duitsland aan de grond. Armoe. Werkeloosheid. En dan komt er opeens een man met een maf snorretje die je een baan geeft en zorgt voor brood op de spreekwoordelijke plank.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
WOII is voortzetting van welke oorlog?
En zelfs al zouden de meeste oorlogen het gevolg zijn van een eerder conflict/oorlog, denk je dan niet dat per saldo er meer stabilteit uit voort is gekomen?
Ik dacht hieruit op te kunnen maken dat jij oorlog een realistische oplossing achtte:quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik zei nergens dat het een oplossing is. Een oorlog begint niet met een startschot.
Ik zeg alleen dat het een gevolg kan zijn.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Realistisch betekent dat het kan gebeuren, niet dat het een oplossing is.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:43 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik dacht hieruit op te kunnen maken dat jij oorlog een realistische oplossing achtte:
[..]
Een conflict ligt zelden tot nooit zo simplistisch en theoretisch zoals jij het hier schetst.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als een conflict dreigt te escaleren, en dat gebeurt nog al eens, en een diplomatieke oplossing is geen haalbare gebleken optie dan zijn er 2 mogelijkheden
1 Je laat het conflict ongecontroleert uit de hand lopen met als gevolg chaos, slachtoffers, verder ontwrichting en al wat meer zijn
2 Je pleegt een militaire interventie om het conflict te doven. Zoals een brandweer het vuur dooft (maar voorkomen is beter dan blussen....)
Dan ligt deze denk ik voor de hand.....
nogmaals als het niet kan zoals het moet (diplomatie) dan moet het soms als het kan (restoptie: militaire interventie, strategische precisie operatie met zo min mogelikj aan collateral damage)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |