quote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
NEE, Pberends is NIET leuk. Pberends is ongeveer net zo leuk als kijken naar de tien minst leuke minuten uit het toch al bijzonder niet leuke oeuvre van Paul van Vliet, terwijl je een terminale ziekte hebt en de melk overkookt.
Lekkere gemeente; die schuiven je zo een berg risico toe. Lekker wijziging van het bestemmingsplan aanvragen.quote:
Ik leef maar de twijfels over de smaak blijven. Misshcien maandag maar een verse fles kopen en dan gaan smaak-vergelijken (uiteraard geblinddoekt)quote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Leef je nog Napalm, na het drinken van bejaarde Cola![]()
Voor een óóievaar? Voor het rechtopzetten van een paal?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:11 schreef Napalm het volgende:
[..]
Lekkere gemeente; die schuiven je zo een berg risico toe. Lekker wijziging van het bestemmingsplan aanvragen.
Ben je nou je eigen huis weer ingetrokken dat je verlaten had zolang je in Luxembourg zat?quote:Had trouwens grote schoonmaak vandaag en die sixpack kwam uit een hoekje van de kelder. Heb zelfs de dakgoten ontbladerd.
Hoe lang is ie over de datum? Tja, zelf flikker ik het altijd gelijk weg als iets over de datum is...Ik ben altijd als de dood dat je er iets van krijgt..quote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:11 schreef Napalm het volgende:
Ik leef maar de twijfels over de smaak blijven. Misshcien maandag maar een verse fles kopen en dan gaan smaak-vergelijken (uiteraard geblinddoekt)
Heb ik ook altijd. Dan vallen er altijd wel lijken uit de kast....quote:Had trouwens grote schoonmaak vandaag en die sixpack kwam uit een hoekje van de kelder.
En dakpannen vervangen...quote:Heb zelfs de dakgoten ontbladerd.
Ben je er zo eentje. Dan zou ik zeggen dat de ooievaar de taal van de bijl wel zal spreken..quote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:15 schreef sigme het volgende:
Voor een óóievaar? Voor het rechtopzetten van een paal?
Nee hoor, wie klaagt mag het de ooievaar gaan uitleggen.
Uiteraard.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:15 schreef sigme het volgende:
Ben je nou je eigen huis weer ingetrokken dat je verlaten had zolang je in Luxembourg zat?
Homo, je gaat zomaar niet dood.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe lang is ie over de datum? Tja, zelf flikker ik het altijd gelijk weg als iets over de datum is...Ik ben altijd als de dood dat je er iets van krijgt..![]()
uiteraard de allerbovenstequote:
Napalm, als iemand zoveel aanstoot neemt aan een ooievaar op 1 km afstand van het dichtsbijzijnde huis dan gaat die persoon grote problemen krijgen in het dorp.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:17 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ben je er zo eentje. Dan zou ik zeggen dat de ooievaar de taal van de bijl wel zal spreken..
Ik heb smetvrees....quote:
quote:tht september 2006. Ben al halverwege de fles en nog geen buikpijn.
is het ook. Heb ook altijd een kut gevoel als ik het doe....Maar ja, lukt niet altijd.....quote:Weggooien is zonde.
Ja, met kleding gooi ik ook nooit weg....Idd alleen als het echt kapot of versleten is....quote:Daar doen we niet aan in onze familie. Ha, ik heb ergens nog een dik katoenen Levi`s overhemd dat ik al 12 jaar draag. Zolang er geen gat in zit gaat het niet weg.
Dat is de wet van Murphy......quote:uiteraard de allerbovenste
Verdorie zeg, hoe oud ben je nu?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Jij hebt geen hoogtevrees dusVoor een miljoen durf ik het dak niet op
![]()
Veel te jong om miljonair te zijn.....Maaruh...hoogtevrees heet dat....quote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:37 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Verdorie zeg, hoe oud ben je nu?
Ooievaars, ongedierte slecht voor onze vijverquote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:22 schreef sigme het volgende:
[afbeelding]
Politiek Cafe
Voor verwelkoming is vergunning vereist, als de kosten hiervan onevenredig zijn ten opzichte van de plaatsingskosten, geeft de gemeenschap aan u te gedogen, tenzij iemand bezwaar maakt.
Gewoon bezwaar maken tegen het dorp.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:28 schreef sigme het volgende:
Napalm, als iemand zoveel aanstoot neemt aan een ooievaar op 1 km afstand van het dichtsbijzijnde huis dan gaat die persoon grote problemen krijgen in het dorp.
Dat zeg ik: Homoquote:
Nooit gedacht maar toen ik 3 jaar terug van 25 meter hoog van een toren sprong (abseilen) had ik toch loden voeten..quote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat is de wet van Murphy......
Jij hebt geen hoogtevrees dusVoor een miljoen durf ik het dak niet op
![]()
Doch.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:57 schreef Napalm het volgende:
Reigers vreten je vissen op, niet de jerrebarre.
[..].
Mannen met homohondjes ook.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:01 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ja, mannen met smetvrees zijn automatisch verdacht.
Als jij dat wilt gelovenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Frodo is gewoon lief ja?
kan me niet herinneren ooit een vrije ooievaar gezien te hebben.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Doch.
We hebben hier in de buurt een overschot aan die beesten.
Wel leuk bij het ziekenhuis past wel goed.
Ben nu bij m'n ouders en hier min of meer om de hoek zit een ooievaarsstation (in het reestdal) dat zorgt best wel voor een lokale toename van het aantal (wilde en tamme) ooievaars.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:03 schreef Napalm het volgende:
[..]
kan me niet herinneren ooit een vrije ooievaar gezien te hebben.
klopt. homosexualiteit is ook gradueel bepaald....quote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:57 schreef Napalm het volgende:
Nooit gedacht maar toen ik 3 jaar terug van 25 meter hoog van een toren sprong (abseilen) had ik toch loden voeten..
Gedondoleerd!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:23 schreef problematiQue het volgende:
Opa is overleden. Maar, 86 geworden, mooi geleefd (boerde goed als tuinier in het westland) en amper geleden.
is ook geen uitdaging. Wat een schertsvertoning is die groene rekenkamer.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:44 schreef zakjapannertje het volgende:
De Groene Rekenkamer wordt nu onder handen genomen door Fransisco van Jole
Waar komt die vandaagquote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:31 schreef du_ke het volgende:
Nog even een leuke uitdrukking voor ik weg ga.
"Echte mannen eten geen honing die kauwen op bijen".
Uit de MSN naam van een goede vriend van mijquote:
Aha..quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Uit de MSN naam van een goede vriend van mij.
Drinkse.quote:Waarmee ik nu een biertje ga drinken.
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:22 schreef sigme het volgende:
[afbeelding]
Politiek Cafe
Voor verwelkoming is vergunning vereist, als de kosten hiervan onevenredig zijn ten opzichte van de plaatsingskosten, geeft de gemeenschap aan u te gedogen, tenzij iemand bezwaar maakt.
Een vriend van me heeft dat ook altijd in zijn naam staan...quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:31 schreef du_ke het volgende:
Nog even een leuke uitdrukking voor ik weg ga.
"Echte mannen eten geen honing die kauwen op bijen".
http://www.vrtnieuws.net/(...)chteSeks/index.shtmlquote:Bart Van Lierde krijgt Slechte Seks Prijs
za 27/01/07 - Tijdens De Nachten is de allereerste "Slechte Seks Prijs" uitgereikt aan Bart Van Lierde voor een fragment uit zijn roman "Een sprong naar de hemel".
De Slechte Seks Prijs heeft als doel overbodige, vervelende en slecht geschreven seksscènes in de literatuur te ontmoedigen.
De prijs wil de wildgroei van overtollige seksscènes aanklagen. Hij is een initiatief van De Nachten, Humo, de Nederlandse VPRO en Weerwoordfestival.
Een grote eer is het niet om de prijs te krijgen, maar dat neemt niet weg dat er voor de auteur geen onaardige attentie aan verbonden is. Hij krijgt een magnumfles champagne en een bon voor een wellness-weekend.
Dit is het winnende fragment
Het publiek kon kiezen uit zes fragmenten. De naam van de auteurs van de fragmenten werd er niet bij vermeld.
Dit is het winnende fragment: "Tot aan zijn elleboog zat hij in haar. Hij grabbelde in het rond, kreeg de wand van haar baarmoeder stevig te pakken en trok zijn arm langzaam terug.
Hij scheurde het orgaan uit haar lijf, rukte het uit de vagina. Darmen en andere ingewanden kwamen mee. Overal bloed. Hij bracht de baarmoeder naar zijn mond, beet er stukken uit, kauwde en slikte alles door".
De andere genomineerde fragmenten kwamen uit "Koortsgloed" (Marieke Groen), "Feldman en ik" (Abdelkader Benali), "Dis" (Marcel Möring"), "Jongens onder elkaar (Dré Steemans) en "De laatste mammoet" (Luc De Vos).
vinger in de lucht?quote:Op zondag 28 januari 2007 00:39 schreef Apropos het volgende:
Vermoeden SBS6 te hebben, maar hoe te testen?
Kijken of er ingezoomd wordt op campingbewoners?quote:Op zondag 28 januari 2007 00:39 schreef Apropos het volgende:
Vermoeden SBS6 te hebben, maar hoe te testen?
Alleen op papier, helaas.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:16 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Heb jij het gehele interview ergens?
Graag!quote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Het ligt hier nog ergens, dus evt. wil ik het morgen ook wel inscannen![]()
quote:MR ABDEL KARIM.
BILL AND EXCHANGE MANAGER,
AFRICAN DEVELOPMENT BANK
OUAGADOUGOU, BURKINA FASO.
TLE;+22676 50 73 31
Dear Sir,
I am the manager of bill and exchange at the foreign remittance department
of African Development Bank (ADB). I got your address in Burkina faso
chamber of commerce through yahoo details.
In my departmentn we discovered an abandoned sum of $ 30 m US dollars
(Thirty Millon US dollars) . In an account that belongs to one of our
foreign customer who died along with his entire family in a concord plane
crash in the year 2003 in paris that almost took the whole life of the
pasengeres on board.
Since we got information about his death, we have been expecting his next of
kin to come over and claim his money because we cannot release it unless
somebody applies for it as next of kin or relation to the deceased as
indicated in our banking guidelines but unfortunately we learnt that all his
supposed next of kin or relation died alongside with him at the plane crash
leaving nobody behind for the claim. It is therefore upon this discovery
that I and other officials in my department now decided to make this
businness proposal to you and release the money to you as the next of kin or
relation to the deceased for safety and subsequent disbursement since nobody
is coming for it and we don;t want this money to go into the Bank treasury
as unclaimed Bill.
The Banking law and guideline here stipulates that if such money remained
unclamed after three years, the money will be transfered into the Bank
treasury account as unclaimed fund. The request of foreigner as next of kin
in this business is occasioned by the fact that the customer was a foreigner
and a Burkinabe cannot stand as next of kin to a foreigner. We agree that 40
% of this money will be for you as foreign partner, in respect to the
provision of a foreign account, 10 % will be set aside for
expenses incured during the business and 50 % would be for ;me and my
colleagues. There after I and my colleagues will visit your country for
disbursement accoding to the percentages indicated. Therefore to enable the
immediate trnansfer of this fund to you as arranged, you must apply first to
the bank as relations or next of kin of the deceased indicating your bank
name, your bank account number, your private telephone and fax number for
easy and effective communication and location where in the money will be
remitted .
Upon receipt of your reply, I will send to you by fax or email the text of
the application. I will not fail to bring to your notice that this
transaction is hitch free and that you should not entertain any atom of fear
as all required arrangements have been made for the transfer.
You should contact me immediately as soon as you receive this letter.
Trusting to hear from you immediately.
Your;s faithfully,
MR ABDEL KARIM.
(Bill and exchange manager)
N.B.My intention of writing you through email is because I belive it is very
quote:Blair sees hope of climate deal
UK Prime Minister Tony Blair has told the World Economic Forum a major breakthrough on long-term climate change goals could be close.
He told the forum in Davos, Switzerland it was possible because of a "quantum shift" in the attitude of the US.
He said the German G8 presidency offered an opportunity for a new international agreement for when the Kyoto Protocol expired in 2012.
"I believe we are potentially on the verge of a breakthrough," he said.
Mr Blair praised Chancellor Angela Merkel's focus on climate change during her EU presidency and India and China's engagement with the G8.
He also pledged to work with other world leaders towards a more "radical" and "comprehensive" successor to the Kyoto protocol.
"The German G8 Presidency gives us the opportunity to agree at least the principles of a new, binding international agreement to come into effect when the Kyoto Protocol expires in 2012," Mr Blair said.
"But one which is more radical than Kyoto and more comprehensive, one which this time includes all the major countries of the world."
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/6305587.stm
"Een gesprek met de politiek leider van de VVD over zijn politiek leiderschap, het oppositievoeren en de komende provinciale statenverkiezingen. "quote:Zondag in Buitenhof
12.05 of 12.10, Nederland 2
De koers van Mark Rutte
Een gesprek met de politiek leider van de VVD over zijn politiek leiderschap, het oppositievoeren en de komende provinciale statenverkiezingen.
Miljarden naar de wijken
De Vernieuwde Stad, een collectief van 21 landelijke woningcorporaties, kwam deze week met het initiatief om de investeringen in de kwetsbare wijken te verdubbelen tot 2,5 miljard euro. Dat is veel geld, maar waarom komen de woningcorporaties nu pas over de brug? En hoe sociaal is de sociale woningbouw in Nederland eigenlijk nog? Een discussie over de ambities van woningcorporaties en de leefbaarheid in de wijken met Erik Staal, directeur van woningbouwcorportatie Vestia en André Thomsen, emeritus-hoogleraar woningbeheer en -verbetering.
De onzekere toekomst van de kleine belegger
Donderdag is er na vier jaar strijd een einde gekomen aan het aandelenlease-drama Dexia. Het Gerechtshof in Amsterdam heeft de zogenoemde Duisenberg-schikking algemeen bindend verklaard. Klanten die met geleend geld belegd hebben hoeven maar nog maar eenderde van hun restschuld te betalen. Het gaat om honderdduizenden beleggers. Versterkt deze uitspraak de positie van de kleine beleggers? En wat betekent het arrest voor de 'zorgplicht' van banken/verzekeraars als Dexia, Fortis, Aegon en DSB. Een debat met Ben Knüppe, voorzitter Dexia Bank Nederland en Peter Paul de Vries, directeur van de VEB.
Presentatie: Rob Trip
Column: Désanne van Brederode
Seks?quote:Op zondag 28 januari 2007 00:07 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.vrtnieuws.net/(...)chteSeks/index.shtml
Ik heb ook niet gekeken, wat een onboeiende onderwerpen ook.quote:Op zondag 28 januari 2007 10:37 schreef pberends het volgende:
[..]
"Een gesprek met de politiek leider van de VVD over zijn politiek leiderschap, het oppositievoeren en de komende provinciale statenverkiezingen. "
komende provinciale statenverkiezingen... wat heeft Mark Rutte met de provicies te maken![]()
.
Bron: NU.nlquote:Beleggers, let op Iran!
Door Hans Jager van Blikopdebeurs.com
Uitgegeven: 26 januari 2007 12:21
Laatst gewijzigd: 26 januari 2007 13:37
De AEX handhaaft zich keurig boven de 500 punten. 'The only way is up', lijken veel beleggers te denken. Maar wat gebeurt er als de situatie rondom Iran plotseling escaleert? Amerika is aan zet op het geopolitieke schaakbord dat Midden-Oosten heet.
Een klein berichtje op Debka.com, dat ongetwijfeld snel wordt opgepakt door de mainstream media. De VS zouden op het punt staan bewijzen openbaar te maken van "vijandige" Iraanse activiteiten in Irak. Als bron wordt onder andere Zalmay Khalilzad opgevoerd, ambassadeur van de VS in Irak. "Solid evidence" volgens betrokkenen. Er wordt vast al gewerkt aan een flitsende PowerPoint presentatie.
In zijn State of the Union toespraak bleef president Bush de (hopeloze) oorlog in Irak koppelen aan de strijd tegen terrorisme. Slechts een derde van de Amerikanen steunt dit beleid nog.
Door Teheran als kwade genius in Irak af te schilderen kan wellicht een politieke rechtvaardiging gevonden worden twee problemen in één keer aan te pakken. Gaat Israël in zo’n scenario het militaire klusje opknappen?
Verrassingsaanval
ING meent dat de kans op een conflict met Iran door beleggers wordt onderschat. "The financial markets are assuming that an attack on Iran by Israel or the US is unlikely. However, bellicose rhetoric from Israel and an imminent build-up of US forces in the Gulf suggest that they could be in for a shock", aldus Charles Robertson, hoofdeconoom van ING Wholesale Banking in een rapport (pdf), dat Willem Middelkoop openbaar maakte.
Een aanval op Iran heeft "dramatische gevolgen" voor financiële markten, ook als het land niet militair terugslaat. Aandelen en de dollar zullen in dat scenario fors dalen terwijl olie, goud en hieraan gerelateerde grondstoffen een flinke stijging laten zien. Volgens ING is het effect op de beurs zo groot omdat de consensus onder marktpartijen is dan zo’n verrassingsaanval er niet komt.
Straat van Hormoes
Iran produceert momenteel ca. 4 miljoen vaten olie per dag. Het land heeft als OPEC lid gedeeltelijk controle over de Straat van Hormoes, een essentiële vaarroute voor de olie-export van Saoedi-Arabië, Koeweit, de Verenigde Arabische Emiraten en Irak.
Ongeveer 90 procent van alle olie uit de Perzische Golf wordt via deze route verscheept. Iran dreigde vorig jaar al een paar keer met een zeeblokkade.
Een (tijdelijke) afsluiting van de Straat van Hormoes kan voor een forse reactie op financiële markten zorgen. Het ‘goede’ nieuws: de belabberde Iraanse economie kan momenteel geen nieuw conflict gebruiken. De Iraanse president Ahmadinejad staat echter niet bekend om zijn evenwichtige standpunten. Ondertussen gaat de Amerikaanse vlootopbouw in het Golfgebied gestaag door.
Machtsevenwicht
De groeiende invloed van Iran, bestuurd door fundamentalistische sjiieten, wordt met argusogen gevolgd door het soennitische deel van de Arabische wereld. Recente onlusten in Libanon passen ook in dit beeld. Vooral Saoedi-Arabië vreest een verstoring van het huidige machtsevenwicht. Dat komt de VS goed uit. Het gist weer in het Midden-Oosten. Beleggers kunnen dat maar beter serieus nemen.
waar verkiezingen zijn is Ruttequote:Op zondag 28 januari 2007 10:37 schreef pberends het volgende:
[..]
"Een gesprek met de politiek leider van de VVD over zijn politiek leiderschap, het oppositievoeren en de komende provinciale statenverkiezingen. "
komende provinciale statenverkiezingen... wat heeft Mark Rutte met de provicies te maken![]()
.
quote:Bill Gates: Internet zorgt voor tv-revolutie
Uitgegeven: 28 januari 2007 08:20
Laatst gewijzigd: 28 januari 2007 08:25
AMSTERDAM - Microsoft-topman Bill Gates verwacht dat internet binnen vijf jaar het medium televisie volledig zal veranderen. Volgens hem is dit te wijten aan de explosieve stijging van online video en de groeiende overeenkomsten tussen pc en tv. Dit meldt Reuters.
De Microsoft-oprichter deed zijn uitspraken zaterdag op het World Economic Forum in Davos. Tegenover de aanwezige zakenlui en politici gaf de steenrijke Gates aan dat de revolutie sneller gaat dan veel mensen denken.
"Over vijf jaar zullen mensen lachen om wat we hadden", stelt Gates. "De opkomst van supersnel internet en de populariteit van videosites als Youtube hebben al gezorgd voor een afname van het aantal uren dat jongeren voor de tv zitten."
Gates wijst in zijn betoog op de flexibiliteit van online video en de nadelen van conventionele televisie. "Bij de tv-uitzendingen zoals we die nu kennen zit je gebonden aan uitzendtijden en onderbrekingen voor reclame. De olympische spelen en verkiezingen zijn voorbeelden waarbij tv echt vreselijk is. Je mist de dingen die je wilt zien en je kunt ze niet terugzien."
Momenteel is het kijken van tv-series en documentaires nog iets anders dan het kijken van videoclips op internet. De Microsoft-topman verwacht echter dat tv en internet steeds dichter bij elkaar zullen komen te liggen. "Als televisie over een tijdje zal worden aangeboden via het internet zul je het allemaal via één medium kunnen beleven. Dit zal een mooie uitdaging zijn voor tv-omroepen en adverteerders."
quote:Op zondag 28 januari 2007 @ 13:07 schreef pberends het volgende:
Niet dat joden nu rustig door de zwarte wijken van Amsterdam kunnen lopen, maar dat even ter zijde.
Waar haal je die waarheid vandaan dan?quote:Op zondag 28 januari 2007 13:13 schreef pberends het volgende:
De waarheid is weer net even te veel voor veel extreem-linkse FP'ers:
Herdenking Auschwitz in Amsterdam
[..]
Een -1 ook nog, wat een schande!quote:Op zondag 28 januari 2007 13:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Jouw waarheid, pberends, jouw waarheid. Niet dé.quote:Op zondag 28 januari 2007 13:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Bron?quote:Op zondag 28 januari 2007 13:13 schreef pberends het volgende:
[..]
quote:Op zondag 28 januari 2007 13:31 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Jouw waarheid, pberends, jouw waarheid. Niet dé.
quote:Op zondag 28 januari 2007 13:26 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Waar haal je die waarheid vandaan dan?
quote:Op zondag 28 januari 2007 15:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat joden niet normaal door zwarte wijken kunnen lopen lijkt mij een zeer logische beredenatie. Dat joden dat wel zouden kunnen doen een zeer onlogische. Nu is het normaliter zo dat onlogische beredenaties bewezen moeten worden, dus kom maar op met de bewijzen. Ga anders zelf met een keppeltje langs zwarte scholen lopen, ben erg benieuwd of je het er levend vanaf brengt. Maak er een mooi FOK-report van.
Uiteraard is de reactie jammergenoeg -1, maar ik heb helemaal geen zin meer om de waarheid aan te vechten. Dat de geschiedenis zich aan het herhalen is voor joden is inmiddels wel duidelijk (en daarom totaal ontopic in het nieuwsbericht), vraag maar aan Amerikaanse joden wat ze van de situatie (de islamisering) in Europa vinden en wat daar de dramatische gevolgen voor joden zullen zijn. Ik voorspel een grote uittocht van joden van Europa naar Amerika, als dat al niet aan de gang is.
Is dat een bewuste poging tot humor?quote:Op zondag 28 januari 2007 15:17 schreef pberends het volgende:
http://freenet-homepage.de/chopshop3/CS_K-otic-HitkrantPoster.jpg![]()
.
Toen niet, nu welquote:Op zondag 28 januari 2007 15:20 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Is dat een bewuste poging tot humor?
Sita ziet er daar dus echt niet uit.quote:Op zondag 28 januari 2007 15:17 schreef pberends het volgende:
http://freenet-homepage.de/chopshop3/CS_K-otic-HitkrantPoster.jpg![]()
.
quote:Op zondag 28 januari 2007 14:31 schreef Monidique het volgende:
[[url=http://xs311.xs.to/xs311/07040/hm.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url].
Gelukkig ben jij wel een lekker dingquote:Op zondag 28 januari 2007 15:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Sita ziet er daar dus echt niet uit.
En bovendien kundig van het feit dat ''de'' waarheid niet bestaat. Wat wil je nog meer?quote:Op zondag 28 januari 2007 16:22 schreef Napalm het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij wel een lekker ding![]()
Het klopt dat jij idd hoogtevrees hebt...quote:Op zondag 28 januari 2007 16:22 schreef Napalm het volgende:
[..]
quote:Op zondag 28 januari 2007 16:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het klopt dat jij idd hoogtevrees hebt...
Enne leeft nog gelukkig....
loop je nog niet achteruit?![]()
1 vermeende (kruisquote:
Bron?quote:Op zondag 28 januari 2007 16:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
1 vermeende (kruis)correlatie sexualiteit en hoogtevrees.......
lijkt me dat je juist goed valt door achteruit te lopen..quote:Op zondag 28 januari 2007 16:44 schreef EchtGaaf het volgende:
3 Sommige mnesen gaan achteruit lopen als iets niet helemaal goed valt....![]()
Godverdomme, zeg ik dat Sita er op andere fotos wel lekker uit kan zien, is het weer niet goed.quote:Op zondag 28 januari 2007 16:22 schreef Napalm het volgende:
[..]
of ondoorgrondelijkquote:Op zondag 28 januari 2007 16:48 schreef Apropos het volgende:
Onbegrijpelijk.
Das waar ook.quote:
Ben op dreef vandaag. Gaat een goede week worden; rustig op het werk en de auto van de zaak onder mn kont daar de baas op vakantie is.quote:
Aha, dat is het goede werk......Beviel het goed die eerste week? Wel wennen natuurlijk.....Maar heb je goede indruk ?quote:Op zondag 28 januari 2007 16:54 schreef Napalm het volgende:
Ben op dreef vandaag. Gaat een goede week worden; rustig op het werk en de auto van de zaak onder mn kont daar de baas op vakantie is.
Weggepoetst met ruwe akkoorden.quote:Op zondag 28 januari 2007 16:51 schreef Monidique het volgende:
Onverstaanbaar.
An sich wel (nuttig werk) op één klein puntje na; er zat iemand nu al in mijn prive-info te neuzen.quote:Op zondag 28 januari 2007 16:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Aha, dat is het goede werk......Beviel het goed die eerste week? Wel wennen natuurlijk.....Maar heb je goede indruk ?
Die staat (alweer..) bij de garage en is bovendien prive-eigendom. Was het maar zo`n feest..quote:
Mooi.quote:
quote:op één klein puntje na; er zat iemand nu al in mijn prive-info te neuzen.![]()
Ja, dat geloof ik graag........Echt blazen met zo'n ding....quote:Die staat (alweer..) bij de garage en is bovendien prive-eigendom. Was het maar zo`n feest..
Ook niet slecht hoor...quote:Nope, dit is een Japanse suv.
Beetje (te) groot, ben ik niet gewend. Bovendien is erin gerookt.quote:
En manieren.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:26 schreef Napalm het volgende:
Hmmm, hier gaat duidelijk niet geneukt worden met al die hoofdpijnen..
's Nachts werken is eigenlijk heel rustgevend, vind ik. Alleen je ritme gaat na een tijdje naar de maan.quote:
And Jesse James gotta lot of customers but don't know their names.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:20 schreef Apropos het volgende:
quote:
Ik ga om 21.00 Top Gear kijken op de BBC.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:32 schreef Aoristus het volgende:
ik ga maar eens kijken of ik de Nationale cultuurtest 2007 (Spelshow voor fijnproevers én cultuurbarbaren).op 2 snap
Denk dat dat de doorslaggevende zap geeftquote:Op zondag 28 januari 2007 20:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik ga om 21.00 Top Gear kijken op de BBC.
Lekker sneu zegquote:Op zondag 28 januari 2007 21:16 schreef Yildiz het volgende:
Ik heb tegenwoordig elke keer een minuut lang een deja-vu, als ik een film kijk waar reclame in zit.
(Ze spoelen de band een minuut terug tijdens de reclame, erg irritant)
quote:Op zondag 28 januari 2007 21:08 schreef pberends het volgende:
Kijk, dit zijn de betere foto's:
[afbeelding]
Ik heb een chronisch deja-vu gevoel als ik de tv aanzet...er worden tegenwoodig alleen maar herhalingen uitgezonden, in de winter bijna net zo erg als in de zomer..quote:Op zondag 28 januari 2007 21:16 schreef Yildiz het volgende:
Ik heb tegenwoordig elke keer een minuut lang een deja-vu, als ik een film kijk waar reclame in zit.
(Ze spoelen de band een minuut terug tijdens de reclame, erg irritant)
Vroeger was alles beter.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb een chronisch deja-vu gevoel als ik de tv aanzet...er worden tegenwoodig alleen maar herhalingen uitgezonden, in de winter bijna net zo erg als in de zomer..![]()
Nou ja, ik heb wel de indruk dat het terugloopt met de programmering.......dat wel.....Jij niet?quote:
De banden.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:56 schreef sigme het volgende:
Au, au au au
-Castreren, alle mannen. Dan gaan ze ook niet meer met raketmotoren racen. Gekken.
Echt wel!quote:Op zondag 28 januari 2007 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb wel de indruk dat het terugloopt met de programmering.......dat wel.....Jij niet?
Nu is het winters ook een en al herhaling, was een paar jaar terug echt niet zo...![]()
quote:Yet, with a fifth of the world's population, China consumes only 4% of the world's daily oil output, importing about three million barrels a day.
But its unrelenting economic growth will continue to fuel a voracious appetite for energy.
Current plans call for the opening of a new power station every week, most of them coal-fired.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/6306881.stm
Nee, ik kan al zo 10 programma's opnoemen die ik nog minder leuk vind dan de huidige belspellen.quote:
prachtige uitspraak!quote:Op zondag 28 januari 2007 22:00 schreef sigme het volgende:
Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.
Het was ook sarcastisch bedoeldquote:Op zondag 28 januari 2007 22:04 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee, ik kan al zo 10 programma's opnoemen die ik nog minder leuk vind dan de huidige belspellen.
Ik heb eik geen idee, ik kijk alleen maar televisie als ik een programma aangekondigd zie staan wat me leuk lijkt, en die programma's zijn altijd al schaars geweestquote:Op zondag 28 januari 2007 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb wel de indruk dat het terugloopt met de programmering.......dat wel.....Jij niet?
Nu is het winters ook een en al herhaling, was een paar jaar terug echt niet zo...![]()
Het lijkt wel of ze in Hilversum denken dat het volk wel erg snel vergrijsd, zo van ze herinnneren het toch niet...quote:
Wat oneindig schattigquote:
Ja, voorzorgsmaatregelen tegen brekende stuurstang waren genomen. Heb je die knal van Senna gezien, destijds?quote:
Maar is het treinverkeer al veilig?quote:Op zondag 28 januari 2007 22:03 schreef problematiQue het volgende:
De groei van economische China is echt met geen pen te beschrijven
[..]
Ja voor mij geld dat net zo.....quote:Op zondag 28 januari 2007 22:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb eik geen idee, ik kijk alleen maar televisie als ik een programma aangekondigd zie staan wat me leuk lijkt, en die programma's zijn altijd al schaars geweest![]()
Op een gegeven moment zijn groene blaadjes zo groen dat ze buiten het spectrum vallen.quote:
Geen idee?quote:Op zondag 28 januari 2007 22:09 schreef Apropos het volgende:
[..]
Maar is het treinverkeer al veilig?
truste Reyaquote:Op zondag 28 januari 2007 22:11 schreef Reya het volgende:
Overigens moet ik nodig weer de methodologie in. Allen een goede nachtrust toegewenst.
Total is of de eerste drie plus niet primaire energiebehoefte of "other" is andere non-renewable energie (kolen enzo). Total heeft dan ook nog kern-, wind-, waterenergie, etc.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:05 schreef problematiQue het volgende:
[afbeelding]
Hier snap ik niks van. Oil+Gas+Other dekt alles, en toch is Total hoger dan die drie samen?
Toch zou dat een fijne Valentina zijn..quote:Op zondag 28 januari 2007 22:20 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Nee, de Kruidvat is ook niet meer wat het geweest is.
Nu kan je lekker Zen op de grond zitten.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:25 schreef Aoristus het volgende:
godverdomme, ik ben net door mijn computerstoel (.a.k.a pornodirectorstoel) gezakt, het draaipunt wat aan de stoel geklikt wordt, heeft geen bajonetaansluiting meer. Godver.
koop nooit wat bij Leen Bakker!
De keukenstoel leent zich ook prima voor fok! werkquote:Op zondag 28 januari 2007 22:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nu kan je lekker Zen op de grond zitten.![]()
quote:[McClane tries to call up police]
Supervisor: Attention, whoever you are. This channel is reserved for emergency calls only...
John McClane: No fucking shit, lady. Do I sound like I'm ordering a pizza?
Het leuke is dat de titel op Bruce Willis slaat, volgens mij wilde bijna iedereen dat hij het loodje zou leggen, daarom moet hij ook lijden en begint hij bijna altijd als herstellende van een katerquote:Op maandag 29 januari 2007 00:53 schreef problematiQue het volgende:
Al moet ik eerlijjk toegeven, deze was dan wel weer erg leuk
[..]
Dat doet kapitalisme met de mens. Trek er lering uitquote:Op maandag 29 januari 2007 01:06 schreef problematiQue het volgende:
En dat moet dan doorgaan voor de op-154-na-beste film aller tijden, volgens IMDB.
nu.nlquote:Meisje neergestoken na belletje trekken
CAPELLE AAN DEN IJSSEL (ANP) - Een 15-jarig meisje is zondag rond 19.00 uur in Capelle aan den IJssel neergestoken nadat zij bij iemand in de straat waar zij woont, belletje had getrokken. Een 30-jarige vrouw was niet van het kattenkwaad gediend en bracht het meisje steekwonden toe.
Volgens een politiewoordvoerder is het meisje buiten levensgevaar. De vrouw is aangehouden. Waarschijnlijk zijn het meisje en de vrouw bekenden van elkaar. De politie onderzoekt of er al eerder spanningen waren bij de twee bewoners van de Aïda.
Is Aïda een historische plaats / persoon en probeert de journalist daarmee te koppelen?quote:Op maandag 29 januari 2007 08:10 schreef sigme het volgende:
[..]
nu.nl
Even los van dat de wereld naar de verdoemenis gaat, wat is dit voor een rare afsluitende zin? Bewoners van de Aïda? Ben ik bizar wereldvreemd dat ik echt geen idee heb waar het over gaat?
Nou, het is een bekende opera van Verdi over een fictief prinsesje met de naam Aïda. Maar noch in een opera, noch in een fictief prinsesje kan je wonen.quote:Op maandag 29 januari 2007 08:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Is Aïda een historische plaats / persoon en probeert de journalist daarmee te koppelen?
http://www.webwereld.nl/ref/rss/44784quote:Stemcomputerfabrikant Sdu klaagt Staat aan
Zaterdag 27 januari 2007, 10:38 -
Producent van stemcomputers Sdu heeft een kort geding aangespannen tegen de Staat. Het bedrijf is verbolgen over het feit dat zijn machines zijn afgekeurd voor de Statenverkiezingen.
Volgens Nu.nl stelt Sdu zelf dat het juridische stappen overweegt, terwijl het kort geding gepland staat op 2 februari. Directeur Huib Cuperus van Sdu hoopt 'dat een rechtszaak niet nodig is'.
Sdu is met name boos dat minister Atzo Nicolaï (Bestuurlijke Vernieuwing) in januari eenzijdig de stemcomputers afkeurde. Dit kwam voor Sdu onverwacht omdat het bedrijf naar eigen zeggen tot februari had gekregen om de problemen op te lossen.
Cuperus stelt dat zijn bedrijf veel schade heeft geleden door de stemcomputeraffaire. Enerzijds heeft het bedrijf geïnvesteerd om het stralingsprobleem tegen te gaan. Anderzijds lijdt Sdu reputatieschade.
Reden tot afkeuring van de computers is niet dat deze onveilig zijn. In een brief aan de Tweede Kamer schreef minister Nicolaï in januari dat de leesbaarheid van de schermen van de aangepaste stemcomputers niet voldoet aan de voorwaarden. Zo was het voor mensen die kleurenblind zijn niet goed mogelijk om de rode en de groene kleur van elkaar te onderscheiden.
Computers waarbij het scherm wel goed leesbaar is, hebben een straling die verder reikt dan vijf meter. Dat is volgens de minister een 'onaanvaardbaar risico' waarmee het stemgeheim gevaar loopt. De straling is mogelijk door derden op te vangen waarmee het stemgedrag van de kiezer kan worden achterhaald.
quote:Sinn Féin erkent gezag van Noord-Ierse politie
Dublin, 29 jan. Sinn Féin, de beweging die zich al ruim een eeuw tegen de Britse aanwezigheid in Ierland verzet, heeft gisteren met zeer ruime meerderheid ingestemd met een voorstel om het gezag van de Noord-Ierse politie te aanvaarden.
Archief:
Sinn Féin-leider Gerry Adams noemde het besluit van het partijcongres, dat in Dublin werd gehouden, na afloop „historisch”. Hij omschreef het debat van gisteren als „een van de belangrijkste uit de geschiedenis van ons land”.
Hiermee lijkt een einde te komen aan de jarenlange politieke impasse in Noord-Ierland. Naar verwachting zal de Britse regering deze week regionale verkiezingen uitschrijven voor begin maart. Daarna zou dan een grote coalitie met zowel het katholieke Sinn Féin als de protestantse Democratische Unionistische Partij (DUP) van dominee Ian Paisley kunnen aantreden.
Premier Tony Blair en zijn Ierse collega Bertie Ahern hadden van Sinn Féin verlangd dat de partij het gezag van de politie zou aanvaarden. Ook voor Paisley was politieke samenwerking met Adams en de zijnen anders onbespreekbaar. Sinn Féin had eerder al de gewapende strijd, vooral gevoerd door het met haar gelieerde Ierse Republikeinse Leger (IRA), opgegeven.
Voor Sinn Féin vormde aanvaarding van de politie echter een grote stap. Sommige leden verzetten zich principieel, omdat het een erkenning van de Britse heerschappij in Noord-Ierland zou betekenen. Anderen betoogden emotioneel dat de politie in Noord-Ierland steeds een verlengstuk van de protestanten is geweest, die het katholieke volksdeel onnoemelijk veel leed heeft berokkend.
Velen verwezen als bewijs van de Britse kwaadaardigheid naar een recent rapport van een Noord-Ierse ombudsman. Daaruit bleek dat de politie nog in de jaren negentig militante protestantse informanten gebruikte, van wie bekend was dat ze moorden op onschuldige katholieken hadden gepleegd. De politie nam niet de moeite de daders te vervolgen.
De meeste sprekers waren het echter eens met Adams, die betoogde dat de tijd was gekomen om de controle over de politie in eigen hand te nemen. Volgens hen toont het rapport van vorige week juist aan dat zulke misstanden kunnen en moeten worden blootgelegd. „We moeten ervoor zorgen dat zulke vreselijke gebeurtenissen nooit en te nimmer opnieuw kunnen gebeuren”, aldus Adams.
Ik vind dat stralingsprobleem erg vaag. Stel iemand kan die straling opvangen, hoe groot is de kans dat hij/zij kan ontcijferen waar op gestemd is?quote:Op maandag 29 januari 2007 08:40 schreef Yildiz het volgende:
Omdat wij kutproducten leveren, zijn wij de klant kwijtgeraakt, en die klant gaan wij nu aanklagen omdat die niet meer bij ons koopt..
[..]
http://www.webwereld.nl/ref/rss/44784![]()
![]()
Tot 100%.quote:Op maandag 29 januari 2007 08:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik vind dat stralingsprobleem erg vaag. Stel iemand kan die straling opvangen, hoe groot is de kans dat hij/zij kan ontcijferen waar op gestemd is?
Dat is een straat in de wijk Schollevaar in Capelle ad Ijssel.quote:Op maandag 29 januari 2007 08:10 schreef sigme het volgende:
[..]
nu.nl
Even los van dat de wereld naar de verdoemenis gaat, wat is dit voor een rare afsluitende zin? Bewoners van de Aïda? Ben ik bizar wereldvreemd dat ik echt geen idee heb waar het over gaat?
Dankjewel Aaah:) Op zich had ik natuurlijk wel begrepen dat het een aanduiding van een locatie was, maar het staat zo raar in dat stuk. Alsof heel Nederland uiteraard moet weten wat de legendarische Capelse Aïda is. Alsof het een locatie is met de status van de Jordaan ofzo.quote:Op maandag 29 januari 2007 08:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat is een straat in de wijk Schollevaar in Capelle ad Ijssel.![]()
Ik vond het ook vreemd, maar ben wel een beetje bekend in Capi di Ijssel.quote:Op maandag 29 januari 2007 08:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Dankjewel Aaah:) Op zich had ik natuurlijk wel begrepen dat het een aanduiding van een locatie was, maar het staat zo raar in dat stuk. Alsof heel Nederland uiteraard moet weten wat de legendarische Capelse Aïda is. Alsof het een locatie is met de status van de Jordaan ofzo.
quote:Vrees voor forse stijging temperatuur
LONDEN/PARIJS - Klimaatdeskundigen sluiten niet uit dat de temperatuur deze eeuw met 6 graden of meer stijgt. Een stijging tussen 2 en 4,5 graden tot 2100 is in ieder geval hoogstwaarschijnlijk.
De berekeningen van de honderden topwetenschappers voor de Verenigde Naties staan in een ontwerprapport, waarvan de definitieve versie vrijdag in Parijs moet worden gepubliceerd. De Britse krant The Independent publiceerde maandag al conclusies uit het concept.
Broeikaseffect
De deskundigen buigen zich deze week op een conferentie van de VN in de Franse hoofdstad over de gevolgen van het broeikaseffect. In het vorige verslag uit 2001 spraken de wetenschappers al de verwachting uit dat de temperatuur met 1,4 tot 5,8 graden zou kunnen toenemen.
De verwachtingen over de stijging van de zeespiegel lagen zes jaar geleden bij 9 tot 88 centimeter. Inmiddels gaan de deskundigen uit van een gemiddeld 43 centimeter hogere zeespiegel in 2100, zelfs als de hoeveelheid kooldioxide in de atmosfeer wordt gestabiliseerd. Kooldioxide geldt als een van de hoofdoorzaken van het broeikaseffect.
Goeiesmorgenssquote:
Muuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu01!quote:Op maandag 29 januari 2007 10:28 schreef Mutant01 het volgende:
Sjors!
Heerlijk sterke koffie.....quote:Op maandag 29 januari 2007 08:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:De koffie is wel erg sterk geworden vanochtend.
teveel caffeine, stuiter de stuiter.quote:
Ja, dat wel......Allles begint te schudden....quote:Op maandag 29 januari 2007 11:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
teveel caffeine, stuiter de stuiter.![]()
quote:Op maandag 29 januari 2007 11:13 schreef sigme het volgende:
Senseo is geen koffie.
Wat is het dan welquote:Op maandag 29 januari 2007 11:13 schreef sigme het volgende:
Senseo is geen koffie.
Ach jammeraar, wiens gevoelens spaar je met je "niet persoonlijk te worden"? Gaat toch heen, dit is, zoals bij jou gebruikelijk: strooien met suggestieve verdachtmakingen en er niks van willen onderbouwen.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat ze er nu en dan echt zijn in mijn perceptie....
[..]
Nee, ik wil echt niet persoonlijk worden. Dat weten betreffende mensen zelf ook wel. Mensen moeten dat ook zelf weten. Ik ga niet over anderen.... Ik ben slecht een van de vele users hier met een mening daarover.....Enne in andere topics merk ik er eelijk gezegd niets van.....Gelukkig, want ik vind de sfeer hier op FOk! iha best goed....
Maar ja, op zich doet kliekvorming overal voor. Je hoort ergens bij of niet. Ik ben liever onafhandelijk....Ik heb wel een hekel aan klieken...Maar ongemerkt heb ik daar soms net zo goed deel in.....
Ik wil het ook niet groter maken dan het is......Maar in SC is het wel voor mij een andachtspunt...
Nee, hoor. Mensen weten dat best zelf. Maar het lijkt dat hier iemand zich een beetje aangesproken voelt. Dat is liberaal gesproken je eigen verantwoordelijkheid....quote:Op maandag 29 januari 2007 11:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach jammeraar, wiens gevoelens spaar je met je "niet persoonlijk te worden"? Gaat toch heen, dit is, zoals bij jou gebruikelijk: strooien met suggestieve verdachtmakingen en er niks van willen onderbouwen.
Volgens mij heb jij notabene aangegeven hem niet te zullen missen..quote:Op maandag 29 januari 2007 11:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik wil even tegen iemand aanschoppen, het liefst een varken. Waar is Godslasteraar btw?
Jongen, je trekt weer eens in het wilde weg "conclusies". Het heeft niet met het hebben of mogen hebben van een 'mening' te maken. Of je alleen staat of niet heeft er ook al niets mee te maken. Of ik me aangesproken voel of niet, staat ook al los van de vraag.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, hoor. Mensen weten dat best zelf. Maar het lijkt dat hier iemand zich een beetje aangesproken voelt. Dat is liberaal gesproken je eigen verantwoordelijkheid....
Overigens ben ik niet de enige die hiermee kwam en sta dus niet helemaal alleen......Maar zowaar heb ik ook nog recht op een eigen mening.
De conclusies die jij eraan verbindt laat ik verder maar voor jouw eigen rekening.
http://www.gamerebels.com/game/1373/Fly-Pig.htmlquote:Op maandag 29 januari 2007 11:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik wil even tegen iemand aanschoppen, het liefst een varken. Waar is Godslasteraar btw?
Subjectiviteit onderbouwen . Ik zie en ik vind.....quote:Op maandag 29 januari 2007 11:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Jongen, je trekt weer eens in het wilde weg "conclusies". Het heeft niet met het hebben of mogen hebben van een 'mening' te maken. Of je alleen staat of niet heeft er ook al niets mee te maken. Of ik me aangesproken voel of niet, staat ook al los van de vraag.
Jij stelt: er is kliekvorming.
Ik vraag: onderbouw?
Jij zegt: nee.
Klaar. Meer is er niet.
Nee, dat is barbaars. Schoppen voldoet primaquote:Op maandag 29 januari 2007 11:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
http://www.gamerebels.com/game/1373/Fly-Pig.html
Schieten ook goed?
Ik heb nergens gezegd dat ik hem wil schoppen. Hoe kom je tot deze conclusiequote:Op maandag 29 januari 2007 11:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij notabene aangegeven hem niet te zullen missen..
En dat is Sigme die dat bepaald.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:59 schreef sigme het volgende:
Als je je tijd niet aan zulke dingen wil verspillen moet je niet met meningen strooien die je niet wil of kan onderbouwen. Simpel.
hoort ze het eens van een anderquote:Op maandag 29 januari 2007 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En dat is Sigme die dat bepaald.
En je gaat trouwens niet in op mijn bezwaar dat subjectiviteit (mooi, lelijk, wel niet vind....) zo lastig te onderbouwen is....
Wie doet hier een zwakte bod.....
Maar nogmaals ga liever een andere vervelen..........Je motieven zijn op zijn zachts gezegd erg twijfelachtig....Ik twijfel sterk aan je integriteit zo nu en dan...Je reageert ook nogal sterk wisselend qua toon en methodiek en erg opportunistisch..
En nee, dat weet je zelf best, ik ga dat dus niet verder onderbouwen. Sterker nog ik laat het hierbij....![]()
Zoals altijd: een suggestieve verdachtmaking om af te sluiten, met een weigering tot onderbouwing.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En dat is Sigme die dat bepaald.
En je gaat trouwens niet in op mijn bezwaar dat subjectiviteit (mooi, lelijk, wel niet vind....) zo lastig te onderbouwen is....
Wie doet hier een zwakte bod.....
Maar nogmaals ga liever een andere vervelen..........Je motieven zijn op zijn zachts gezegd erg twijfelachtig....Ik twijfel sterk aan je integriteit zo nu en dan...Je reageert ook nogal sterk wisselend qua toon en methodiek en erg opportunistisch..
En nee, dat weet je zelf best, ik ga dat dus niet verder onderbouwen. Sterker nog ik laat het hierbij....![]()
Wat een arrogant wijf ben jij zeg! Jemig!!quote:Op maandag 29 januari 2007 12:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Zoals altijd: een suggestieve verdachtmaking om af te sluiten, met een weigering tot onderbouwing.
Ik doe niks anders dan warrigheden verhelderen, EchtGaaf. Ja, Aoristus heeft daar ook een vreselijke hekel aan. Ik weet wel dat ik er jou niet mee bereik, maar het laat aan anderen duidelijk zien wat je waard bent, wat je meningen, stellingen, argumenten en onderbouwingen waard zijn.
Way to go, America.quote:Het aantal FBI agenten dat zich bezig hield met de drugbestrijding in Amerika in 2001 bedroeg ruim 3 500. Dat waren er in 1967 nog slechts 300. Het percentage mensen dat gevangen zit wegens het gebruik of verhandelen van drugs is nu ruim 60. In 1967 was dat nog maar 16%.
Is het nou zo moeilijk om inhoudelijk in te gaan op wat ze zegt?quote:Op maandag 29 januari 2007 12:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat een arrogant wijf ben jij zeg! Jemig!!
Je voelt je steeds groter worden...Je voelt je aardig autoriteit hier. Wat een zelfingenomenheid toch.
Echt geen aanwinst hier.![]()
Jij bepaald de maat der dingen hier![]()
Meedere keren uitgelegd dat ik niet kan uitleggen waarom ik tegen een bepaalde kleur aankijk net zo goed dat iedereen anders tegen kliekjes aankijkt.........Op gegeven moment raakt het geduld gewoon op......quote:Op maandag 29 januari 2007 12:22 schreef Bellarmine het volgende:
[..]
Is het nou zo moeilijk om inhoudelijk in te gaan op wat ze zegt?
Fijn wel, van die eisen waardoor de problemen verplaatsen in plaats van worden opgelost.quote:De politie onderzoekt of er eerder sprake was van spanningen in de straat. Het incident gebeurde in de wijk Schollevaar waar de laatste tijd mensen neerstrijken die in Rotterdam geen woning meer kunnen krijgen. Dat is het gevolg van de Rotterdam-Wet die inkomenseisen stelt aan nieuwkomers in bepaalde wijken.
gebruik eens wat minder ik in je zin, dan wordt het misschien voor een ander ook helderquote:Op maandag 29 januari 2007 12:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Zoals altijd: een suggestieve verdachtmaking om af te sluiten, met een weigering tot onderbouwing.
Ik doe niks anders dan warrigheden verhelderen, EchtGaaf. Ja, Aoristus heeft daar ook een vreselijke hekel aan. Ik weet wel dat ik er jou niet mee bereik, maar het laat aan anderen duidelijk zien wat je waard bent, wat je meningen, stellingen, argumenten en onderbouwingen waard zijn.
Geef iets duidelijker aan wat je niet begrijpt Harry, dan doe ik misschien wel een poging.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:45 schreef Aoristus het volgende:
[..]
gebruik eens wat minder ik in je zin, dan wordt het misschien voor een ander ook helder
Het verhaal rond de roze nota zit me nog steeds niet lekkerquote:Op maandag 29 januari 2007 12:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Geef iets duidelijker aan wat je niet begrijpt Harry, dan doe ik misschien wel een poging.
Oh. Wel, ik weet er geen reet van, behalve wat ik je er over gemeld heb (dat men (= kamer) van mening was dat er wat weinig mee gedaan was).quote:Op maandag 29 januari 2007 12:50 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Het verhaal rond de roze nota zit me nog steeds niet lekker
dat had je een hoop frustratie kunnen besparen als je dat gelijk had ingezien he? De kamer is niet op de hoogte van enige statistiekquote:Op maandag 29 januari 2007 12:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh. Wel, ik weet er geen reet van, behalve wat ik je er over gemeld heb (dat men (= kamer) van mening was dat er wat weinig mee gedaan was).
Ik heb er weinig "mening" over, verder.
Met excuus voor het driemaal noemen van ik (vier!), maar ik (vijf!) zou niet weten wat ik (zes!) er meer over zou kunnen melden.
quote:Op maandag 29 januari 2007 13:00 schreef Aoristus het volgende:
[..]
dat had je een hoop frustratie kunnen besparen als je dat gelijk had ingezien he? De kamer is niet op de hoogte van enige statistiek
Waarom zou je anders 6x een soort van ontkenning moeten opschrijven?quote:Op maandag 29 januari 2007 13:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, ik heb me in het geheel niet gefrustreerd over die roze nota.
Welk inzicht zie je erin dat me frustratie zou hebben gescheeld?
Ik heb geen mening uitgesproken over die roze nota, dus ook geen 'foute' mening.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:28 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Waarom zou je anders 6x een soort van ontkenning moeten opschrijven?![]()
Ik vind het heel goed van je dat je hier durft te melden dat je het fout had omdat er te weinig informatie was om je een mening over iets te vormen.
Dus er is een kliek slowchatters die het niet met elkaar eens is. Een kliek waarvan PJO deel uitmaakt, want hij post met regelmaat in de SC. Een kliek waarin EchtGaaf tot dezelfde kliek behoort als ik. Tamelijk zinloze kliek om kritiek op de kliekvorming te hebben: met deze inhoud is heel POL en heel fok! een kliek. Wat het ook is natuurlijk. Maar dan is de beoordeling kliek zonder waarde.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:39 schreef Bluesdude het volgende:
Over kliekvorming in de sc:
Als dezelfde mensen elkaar dagelijks opzoeken en gezellig babbelen dan kun je wel zeggen..er is kliekvorming.
Ontkennen is nonsens, want zo verkeerd is dat niet..
Iemand die nieuw binnenkomt in de sc wordt snel geaccepteerd, tenzij hij/zij aan het klieren is.
Zelf kies ik ervoor buitenstaander te blijven, maar voor sommige andere users zal ik wel een binnenstaander schijnen..
Wat is er nou weer raar aan de vraag een mening te onderbouwen? Zie je de tweede kamer al voor je? 'Wij vinden dat alle buitenlanders weg moeten!' 'Waarom?' 'Ja, he! pff, ik zie soms grijze auto's en ik vind ze oerlelijk, en waarom weet ik niet, dus hier heb ik ook gééén idee hoor, maar gewoon, wegwezen met die allochtonen!'.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Subjectiviteit onderbouwen . Ik zie en ik vind.....(ik zie soms grijze auto's en ik vind ze oerlelijk, en waarom weet ik niet...)
Je kan het woord kliek neutraal gebruiken. Ik ben het ook grotendeels eens met je analyse, er *is* een POLSC-kliek, maar dat bestaat uit in de POLSC posten. Niets meer en niets minder.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:11 schreef Bluesdude het volgende:
Oh... maar ik koppel die negatieve connotatie er niet aan...
Ik gebruik het woord 'kliekvorming' neutraal..
Groepsvorming, clubvorming, verenigingsvorming...in die betekenis.
Wel ... snap ik dat die negatieve connotatie er voor velen wel aangeplakt zit, maar dat ving ik op met mijn opmerking dat nieuwkomers toch redelijk snel geaccepteerd worden in de sc..
Ja maar, grijze auto's!quote:Op maandag 29 januari 2007 14:19 schreef sigme het volgende:
Laat staat 'het is een mening, dus subjectief, dus niet onderbouwbaar'. Dat is hilarisch.
de koude prak van gister, da's een kliek.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:22 schreef problematiQue het volgende:
wat een kutwoord is dat trouwens, kliek.
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:13 schreef sigme het volgende:
Senseo is geen koffie.
Indertijd toen jij en Floripas binnenwandelden was ik me ervan bewust dat de heersende groepscultuur op FOK (niet alleen van sc) bijv clonehunting - jullie werden voor kloons uitgemaakt- niet echt een hartelijk welkom was..quote:Op maandag 29 januari 2007 14:16
schreef du_ke het volgende:
We kankeren er niet massaal over moslims en alles wat ruikt naar links van Wilders. Dus dan is het slecht
Senseo vind ik prima te doen 's ochtends, als ik meer tijd heb maal ik liever zelf mijn bonen.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Was het al een beetje zat, heb nu echte koffie en voorlopig koop ik geen nieuwe pads meer en laat ik m'n senseo verstoffen.
quote:Feeder - Honeyfuzz
Got ya
I crave, I crave, I crave, I crave
A taste, a taste, a taste, a taste, a taste, a taste
Honeyfuzz, honeyfuzz
I can't go on, go on
Alone, alone, alone, alone, alone
alone without my honeyfuzz, honeyfuzz
Funny, it tasted so sweet like honey
D'you know what I mean? It's so funny
I never had a dream like honey, honey
Got ya
I taste, I taste, I taste, I taste
Go to waste, I taste, go to waste
I taste, go to waste
I taste your honeyfuzz, honeyfuzz
I love, I love, I love, I love, I love
I touch, I love, I love, I touch
I touch your honeyfuzz, honeyfuzz
Funny, it tasted so sweet like honey
D'you know what I mean? It's so funny
I never had a dream like honey, honey
It's so funny, it tasted so sweet like honey
I never had a dream, but honeyfuzz
Honeyfuzz
Honeyfuzz
Honeyfuzz
In mijn ogen ook niet, en ik probeer uit EchtGaaf te krijgen hoe hij dat ziet, maar hij geeft geen antwoord. Ja: het is subjectief dus niet te zeggen. (Wat overigens lastig rijmt met zijn uitspraak dat 'hij niet persoonlijk wil worden').quote:Op maandag 29 januari 2007 14:36 schreef Bluesdude het volgende:
In beginsel heeft iedere groepsvorming zijn nadelen en voordelen.
Wat Echtgaaf als nadeel noemde vind ik best wel een zinnige opmerking... in het algemeen...
Maar concreet op sc toegepast is het belangrijkste nadeel wat kan gebeuren -samen het clubje gesloten willen houden, secteverschijnselen - niet aanwezig..
Ja, en stel dat EchtGaaf het zou onderschrijven dan zou het betekenen dat hij dat best zou hebben kunnen zeggen. Ik ben het met jouw analyse eens, maar ik ben -en blijf- benieuwd naar EchtGaaf's visie. Die kan er niet mee overeenstemmen, zie zijn opmerkingen erover. Wat het dan volgens EchtGaaf wel is, behalve subjectief en cognitief, geen idee..quote:Ik relativeerde in mijn eerste posting dit ook al behoorlijk.
Ik kan me weinig onheuse benadering heugen. M. heeft eens gedacht dat ik een kloon was, maar die liet dat praktisch direct vallen toen ik dat ontkende.quote:De kritiek van Rourke is typisch des Rourkes zoals Du_ke het al omschreef
[..]
Indertijd toen jij en Floripas binnenwandelden was ik me ervan bewust dat de heersende groepscultuur op FOK (niet alleen van sc) bijv clonehunting - jullie werden voor kloons uitgemaakt- niet echt een hartelijk welkom was..
Wat erg afstotend werkt is verdachtmakingen, en vervolgens er niet over willen uitweiden. Ik kan me herinneren dat Floripas zoalshetis' gezeur over klonen zo vervelend vond dat ze hem naar de slowchat gehaald heeft, en ze hebben het in de POLSC uitgepraat. Daar heb je wat aan.quote:Zo werkt dat op Fok....opgefokt dus. En dat is een nadeel van kliek-groeps-clubvorming in een opgefokte sfeer
Ik meen me te herinneren dat ik je toen ook zoiets schreef over clonehunting??
Ik kom ook op andere fora.. en groepsvorming is niet te vermijden.
Waarom zou je ook... als je maar goed realiseert dat het niet afstotend werkt voor nieuwkomers..
Gelukkig maarquote:Op maandag 29 januari 2007 14:50 schreef problematiQue het volgende:
Zo afstotend is de SC niet voor nieuwkomers. Absoluut niet, eigenlijk.
Je wordt nog een kansrijke kandidaat voor de Erica Terpstra trofeequote:Op maandag 29 januari 2007 14:43 schreef problematiQue het volgende:
Ik doe wel mee aan de kliekvorming zeg! http://forum.fok.nl/user/history/158292
Sjors is niet zomaar verslagen.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Je wordt nog een kansrijke kandidaat voor de Erica Terpstra trofee.
Dit jaar is 'tique sowieso geen echte bedreiging, een half jaar in Kenia kost punten.quote:
Het zal vast ten koste gaan van regelmatige aanwezigheid.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Dit jaar is 'tique sowieso geen echte bedreiging, een half jaar in Kenia kost punten.
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=8493quote:UPDATE – AFRIKA:
Afrikaanse leiders zetten president Sudan opnieuw buitenspel
Moyiga Nduru en Mattias Creffier
JOHANNESBURG, 29 januari (IPS) - De Sudanese president Omar al Bashir grijpt ook dit jaar weer naast het voorzitterschap van de Afrikaanse Unie. De 53 Afrikaanse staatshoofden die voor de top van de Afrikaanse Unie zijn samengekomen in de Ethiopische hoofdstad Addis Abeba hebben het voorzitterschap toegewezen aan de Ghanese president John Kufuor, zo meldt de BBC op haar website.
De Sudanese leider al Bashir kon eigenlijk vorig jaar al aanspraak maken op het roterende voorzitterschap van de Afrikaanse Unie. Ook toen gaven de Afrikaanse leiders de voorkeur aan een andere kandidaat, in casu de president van de Congolese Republiek, Dennis Nguesso. Bashir kreeg de verzekering mee dat hij in 2007 voorzitter mocht zijn, wanneer hij erin zou slagen de situatie in Darfour te doen verbeteren.
De rol van Bashir in de door hongersnood en etnische zuiveringen geteisterde westelijke provincie van Sudan is erg omstreden. De burgerbevolking is er massaal op de vlucht geslagen voor een gewapend conflict dat in 2003 ontbrandde tussen naar autonomie strevende Afrikaanse rebellen en het leger en Janjaweedmilities. De Janjaweed zijn door Khartoem gesteunde milities van rondtrekkende woestijnnomaden die beschuldigd worden van zware mensenrechtenschendingen.
Volgens cijfers van Human Rights Watch kostte het conflict al meer dan 200.000 mensenlevens. President Bashir heeft bij herhaling de omvang van de mensenrechtenschendingen in Darfour geminimaliseerd. Op 27 november 2006 zei hij op een persconferentie in Khartoem dat “het totale aantal doden in gevechten tussen het leger, de rebellen en de nomadenstammen onder de 9000 ligt”.
Bashir weigert bovendien 20.000 VN-blauwhelmen het land binnen te laten om de taak over te nemen van de 7000 man sterke, slecht uitgeruste en ondergefinancierde waarnemersmissie van de Afrikaanse Unie. Volgens insiders vreest de Sudanese president dat de VN-troepen hem en 51 andere verdachten van genocide zullen arresteren en voor het Internationaal Strafhof in Den Haag brengen.
De leiders van de Afrikaanse Unie hebben nu blijkbaar gehoor gegeven aan de oproep van mensenrechtenorganisaties om Bashir aan de kant te laten staan. Een eventueel Sudanees voorzitterschap zou volgens Amnesty Inteternational de geloofwaardigheid van de Afrikaanse Unie hebben ondermijnd, alsook haar engagement voor de mensenrechten in Afrika. Tsjaad, dat aan de kant staat van de rebellen in Darfour, had ermee gedreigd uit de AU te stappen wanneer Bashir verkozen zou worden.
Somalië is de andere brandhaard op de agenda van de Afrikaanse leiders. Het land werd in december 2006 onder de voet gelopen door het Ethiopische leger, dat de Unie van Islamitische Rechtbanken van de macht verdreef ten voordele van een door de VS gesteunde overgangsregering in Baidoa, 250 kilometer ten noordwesten van Mogadishu.
Ethiopië is zijn troepen aan het terugtrekken en de AU heeft een 8000 mans sterke vredesmacht beloofd. Alleen blijkt het erg moeilijk om die manschappen bij elkaar te krijgen. Tot nu toe heeft enkel Uganda 1500 soldaten toegezegd en zouden ook Malawi en Nigeria een inspanning willen doen.
Zuid-Afrika heeft al laten verstaan dat het geen manschappen naar Somalië zal sturen. De regionale grootmacht heeft al 3000 troepen in Sudan, Burundi, de Democratische Republiek Congo, Ivoorkust, Ethiopië en Eritrea. “Zuid-Afrika begint moe te worden en het enthousiasme om vredeshandhavers te sturen neemt af”, zegt Claude Kabemba van de in Johannesburg gebaseerde ngo Southern Africa Resources Watch. IPS (MC/PD)(EINDE/2007)
En niets, niets, is zó ongezellig als afwezigheid. Eerste voorwaarde voor de Terpstra trofee dacht ik: vaak aanwezig.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het zal vast ten koste gaan van regelmatige aanwezigheid.
quote:Vanavond in Tegenlicht
Vrienden van God
Uitzending: maandag 29 januari, 20.55 uur, Nederland 2
Herhaling: woensdag 31 januari, 14.25 uur, Nederland 2
Tweeluik God in Amerika
Geloven mag weer. De confessionele partijen hebben gewonnen in de Tweede Kamerverkiezingen, en het lijkt erop dat het nieuwe kabinet voor een meerderheid zal bestaan uit bestuurders met een religieuze achtergrond. Wat zal dit betekenen voor de invloed van religie op de politiek in Nederland? Hoe zal de scheiding van kerk en staat er in de praktijk uitzien?
In Amerika is de invloed van religie op de politiek al langer van belang. Het land waar meer dan 77 procent van de bevolking zichzelf als christen omschrijft, is het meest gelovig van alle Westerse landen. Maar hoe gelovig is Amerika precies, en hoezeer is het geloof vervlochten in de Amerikaanse samenleving?
Tegenlicht kijkt naar de invloed van religie op het Amerikaanse leven. Te zien is niet alleen hoe de religie zich manifesteert in het dagelijks leven, maar ook in de academische wereld en de politiek, waar het geloof een nog grotere rol speelt dan van de buitenkant al is te zien.
Deel I: Vrienden van God
Afhankelijk van wie je het vraagt telt Amerika tussen de 50 en 80 miljoen evangelische christenen. Met dit soort aantallen is het niet verwonderlijk dat deze conservatieve gelovigen een macht van betekenis zijn geworden in de Amerikaanse cultuur en politiek. Wie zijn ze? Wat geloven ze? En wat betekenen ze voor de toekomst van het land?
Documentairemaker Alexandra Pelosi neemt de kijker mee op een onderhoudende rondreis door het binnenland van Amerika, waar een gemotiveerd en goed georganiseerd conservatief christelijk machtsblok de morele en politieke toekomst van de VS wil vormen naar Gods woord.
In Vrienden van God zoekt Pelosi bekende predikanten op, zoals Jerry Falwell, een van de voormannen van de invloedrijke Christian Coalition en oprichter van de christelijke Liberty University, en Ted Haggard, die niet lang na de opnames moest opstappen vanwege een seksschandaal.
Maar ze portretteert ook exotische randgroepen die de christelijke boodschap brengen op plekken als de midgetgolfbaan, in themaparken, bij popconcerten en worstelwedstrijden. Waar ze ook komt, Pelosi stuit overal op vastberaden toewijding aan een onverzettelijke agenda, die het best verwoord wordt door Jerry Falwell: "Evangelische christenen zijn de grootste minderheid in dit land," zegt hij. "Het is geen meerderheid, maar ik denk niet dat je zonder deze groep kunt winnen. Als ze zich gezamenlijk tegen je keren, verlies je. John Kerry heeft dat aan den lijve ondervonden, en Al Gore ook, toen zij de presidentsverkiezingen verloren. En Hillary Clinton zal het ook merken in 2008. De kerk is de enige hoop voor de genezing van dit land. We spelen geen spelletje. We zijn absoluut van plan dit land terug te winnen voor God."
http://www.nos.nl/nosjour(...)bischestudenten.htmlquote:Saudiërs worden hier arts 29-01-07
Ruim 560 studenten uit Saudi-Arabië worden de komende zeven jaar in Nederland opgeleid tot arts. Ze gaan studeren in Maastricht en Groningen.
De eerste lichting van ongeveer 80 studenten is zaterdag aangekomen op Schiphol. Vandaag krijgen ze hun eerste lessen.
De studenten studeren hier op kosten van hun regering. Deze koopt het onderwijs buiten het reguliere lesprogramma om in bij de universiteiten van Maastricht en Groningen.
Die universiteiten krijgen 32.000 euro per student per jaar voor collegegeld, extra docenten, lesruimte en begeleiding. De studenten wonen voorlopig in een guesthouse, maar zullen op termijn net als andere studenten op kamers gaan wonen.
Voor ze met de zeven jaar durende Nederlandstalige opleiding mogen beginnen, krijgen de Saudi-Arabiërs eerst een verplichte voorbereidingscursus.
Ze krijgen 1 tot anderhalf jaar les in o.a. de Nederlandse taal, cultuur en het onderwijssysteem.
Numerus fixus
Ze krijgen precies dezelfde opleiding als de Nederlandse studenten. Maar na afloop zijn ze niet bevoegd om hun vak in Nederland uit te oefenen. Ook de co-schappen worden waarschijnlijk voor een deel in Saudi-Arabië gevolgd.
Nederlandse geneeskundestudenten hoeven zich daarom geen zorgen te maken dat de extra opleidingsplaatsen ten koste van de plaatsen van de Nederlandse numerus-fixus-studenten.
De numerus fixus voor geneeskundestudenten is namelijk afhankelijk van de vraag in de beroepspraktijk. Omdat Saudi-Arabiërs geen Nederlandse werkbevoegdheid krijgen en naar hun land terugkeren, tellen ze dus niet mee.
Internationalisering
Volgens het ministerie van Onderwijs is het de eerste keer dat in Nederland op deze schaal contractonderwijs plaats vindt. Het is enthousiast is over het project. “Het past bij de trend van internationalisering”, zegt een woordvoerder.
Het project zal volgens woordvoerder Hermans van het college van bestuur van de universiteit van Maastricht "de nodige impact op de omgeving hebben. Zoiets moet je zorgvuldig opbouwen."
Hermans doelt daarbij niet op praktische zaken als bijvoorbeeld ruimte in de collegezalen, maar op het sociale aspect. "Over zeven jaar zijn hier 280 mensen uit Saudi-Arabië. Dat is tien procent van de populatie van de universiteit."
EU-landen in trek
Saudi-Arabië heeft in eigen land te weinig en te weinig goede opleidingsplaatsen voor geneeskundestudenten en laat studenten vaak in het buitenland studeren.
Traditiegetrouw gingen ze naar de Verenigde Staten, Engeland en Australië, maar sinds enkele jaren zijn Europese Unie-landen zoals België, Ierland, Duitsland en Nederland in trek.
Als het experiment een succes is, wil de universiteit van Maastricht dit soort contracten ook met andere landen afsluiten, zoals India en China.
Moet ik al bijna bang worden voor ontploffende stadsbussen?quote:Op maandag 29 januari 2007 15:37 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.nos.nl/nosjour(...)bischestudenten.html
Zit die tegenwoordig niet gezellig met Kent Hovind in de gevangenis te preken?quote:Op maandag 29 januari 2007 15:31 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hehe, Ted Haggard, nog vol zelfvertrouwen en hypocrisie.
quote:Op maandag 29 januari 2007 12:41 schreef Autodidact het volgende:
Onbegrijpelijk.
Tip: laat eens een anti-spyware programma draaien zoals hitmanpro (zo letterlijk in google). Dat klinkt namelijk als een standaard hosts-file hack.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:36 schreef sigme het volgende:
Ok, ik kom momenteel voortdurend op http://desktopfw.weather.com/services/desktopfw.html terecht als ik myAT wil verversen, de POL-index wil bekijken. Anderen ook problemen?
1 kloon in 3 jaar tijd.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Op z'n tijd wat vers bloed kan geen kwaad. Als we het namelijk alleen van de kloons van Sportsokken en Sjors moeten hebben
.
quote:Op maandag 29 januari 2007 16:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
1 kloon in 3 jaar tijd.En van kloon kan je niet echt spreken. Het is meer in de plaats van...
idd.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:01 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Tip: laat eens een anti-spyware programma draaien zoals hitmanpro (zo letterlijk in google). Dat klinkt namelijk als een standaard hosts-file hack.
Nee geen last van maar wel vaker gelezen zou inderdaad spyware moeten zijn naar ik begrepen heb.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:36 schreef sigme het volgende:
Ok, ik kom momenteel voortdurend op http://desktopfw.weather.com/services/desktopfw.html terecht als ik myAT wil verversen, de POL-index wil bekijken. Anderen ook problemen?
Hij kwam in de eerste POL SC topics.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Gerespecteerd? Iemand die zo op racistische wijze zigeuners begint af te katten in de OP?
faaiftik oero, paipen en noikenquote:Miss Brazilië van aardbodem verdwenen
AMSTERDAM - Miss Brazilië van 2002 is spoorloos verdwenen. De ouders van de 24-jarige beeldschone Taiza Thomsen zijn de wanhoop nabij nu ze al vier maanden niets van hun dochter hebben vernomen.
Taiza belde haar ouders het laatst in september vorig jaar. Ze zei dat ze toen in Londen zat. De ouders kregen tijdens het gesprek vermoeden dat hun dochter bedreigd werd.
Moeder Thomsen - die beweert dat de relatie met hun dochter altijd goed was - durft sinds de verdwijning haar huis niet meer uit. Ze is bang een verlossend telefoontje van haar dochter te missen.
Op de Britse televisie was zondag een opsporingsbericht over de voormalig schoonheidskoningin te zien
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/136762/index.htmlquote:De wetenschappers komen ook tot de conclusie dat er nog maar zeer weinig twijfel bestaat dat de veranderingen op aarde te wijten zijn aan menselijke handelingen. Volgens de VN-deskundigen is het hoogstwaarschijnlijk de schuld van de mens dat de temperatuur, de oceaantemperatuur en de zeespiegel stijgt en dat de polen 'dramatisch' zijn gesmolten in de afgelopen 35 jaar.
Andere wetenschappers zijn er echter helemaal niet zo zeker van dat de verwarming van de aarde wordt veroorzaakt door de mens. Elsevier-wetenschapsredacteur Simon Rozendaal blogde vorige week al over dit onderzoek van de VN.
Wat viel er niet mee?quote:Op maandag 29 januari 2007 16:21 schreef Reya het volgende:
Het viel weer niet mee vandaag.
Hoi, M.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:21 schreef Reya het volgende:
Het viel weer niet mee vandaag.
quote:Morocco tops African Broadband League
By Russell Southwood, Balancingact-Africa, 29 January 2007
Print || Discuss
The Moroccan regulator, the ANRT has just released its quarterly statistics about the telecoms and internet sectors in the country. With close to 400,000 ADSL connections at the end of 2006, Morocco remains the top country in Africa in terms of broadband connections, well ahead of South Africa.
In 2006, the growth rate for broadband has reached 57.8% and the number of subscribers has gone up from 248,011 in December 05 to 390,834 in December 06. Despite these good results, the Internet penetration rate is still a mere 1.34% at the end of 2006, a figure in progression when compared to a penetration rate of 0.88% at the end of 2005.
quote:armoedebestrijding / Het kan niet op in het ’millenniumdorp’
In zogenoemde voorbeelddorpen test de VN of met een speciale aanpak een uitweg uit armoede mogelijk is.
Sauri is een plaats zoals er zo veel zijn in het westen van Kenia. Smalle paadjes van keiharde rode aarde kronkelen over heuvels en maisvelden. Lemen hutjes, her en der verspreid, geiten en kippen die kris kras over de erven scharrelen. En natuurlijk de bewoners, eeuwig vriendelijk. Maar er is een groot verschil met andere dorpen: Sauri is uitgekozen als voorbeelddorp om op kleine schaal, in een openlucht laboratorium als het ware, de Millennium Ontwikkelingsdoelen (MDG’s) te verwezenlijken.
„Sinds het millenniumproject krijgen onze kinderen op school een gratis middagmaaltijd en soms is er vlees”, zegt de tweeëntwintigjarige Karen Akalongo. „Ook medische zorg is gratis, net als de medicijnen”.
In vloeiend Engels vertelt Karen dat ze in de provinciestad Kisumu heeft gestudeerd en is opgeleid tot ’business manager’. Sinds ze is getrouwd, woont ze met man en kinderen in het voorbeelddorp en doet ze ’niks’. „Mijn familie zegt dat ik een enorme bofkont ben. Ze bidden dat het project wordt uitgebreid naar hun dorp”.
„Er is héél veel veranderd, de afgelopen twee jaar. Een tijdje terug konden de zieken nergens terecht, nu staat er een kliniek. Mensen komen van heinde en verre om hier behandeld te worden”.
Patrick Muhoja, conciërge van de kliniek in Sauri, is er blij mee. Geïmpregneerde netten tegen malariamuggen worden uitgedeeld, urgente gevallen worden met de ’millenniumauto’ naar het ziekenhuis in de streekstad Yala gereden. „Voordat ’ze’ kwamen, leden de mensen honger. Nu zijn de akkers bemest en is er eten, mensen zullen sterven als het project stopt”, aldus de conciërge.
Het kan niet op voor de bewoners van het dorp. Koeien zijn hen zelfs beloofd door de projectleiding, maar daar wachten ze nog op. Ze voelen zich gezegend, alsof de hoofdprijs van de postcodeloterij in hun straat is gevallen. Dorpelingen uit de directe omgeving hoeven niet jaloers te zijn op hun buren uit Sauri, want het ’experiment’ is vorig jaar uitgebreid met tien andere plaatsen.
Huizen van weduwen worden gerepareerd met projectgeld. Weeskindertjes krijgen een kans naar de middelbare school te gaan, normaal gesproken vrijwel ondenkbaar. „Wij zijn de organisatie erg dankbaar maar wat gebeurt er als de stekker eruit wordt getrokken?” Milka Anyango, die op haar vrije zaterdag helpt om de kliniek schoon te schrobben, vraagt het zich hardop af.
Vrijwilliger Anyango is niet de enige die die vraag stelt. Om te voorkomen dat het straks weer armoe troef wordt in Sauri, zijn comités opgericht voor gezondheidszorg, landbouw, energie, water, en infrastructuur. Die comités worden bestuurd door de bevolking zelf.
Shadrack Ajode is lid van het energiecomité. Aan de voet van een reusachtige tweehonderd jaar oude boom strekt zich een veldje uit waarop een speciale plant groeit. „Nu krijgen we nog mest en chemicaliën. Straks zijn het de zaden van deze plant die onze grond vruchtbaar zullen maken”, zegt Ajode. Hij vertelt dat ze met hulp van een non-gouvernementele organisatie (ngo) energie efficiënte mini-oventjes hebben ontwikkeld. „We hoeven daarmee maar heel weinig brandhout te verbruiken”.
Of het ooit zover komt en de boeren zonder steun hun akkers zullen bemesten, zal nog moeten blijken. „Mijn hele leven heb ik gegraven en gespit. We hadden geen geld dus moesten we al onze krachten aanspreken”. Aan het woord is Semail Ochieng Ooko. Vijfentachtig jaar oud hanteert hij nog altijd de jembe, een traditionele schop. „Als ik niet werk zal ik verzwakken”. Nog nooit hebben ze profijt gehad van welke regering dan ook, zegt de oude man. Eindelijk gaat het ze nu een beetje voor de wind. En de boeren twintig kilometer verderop? „De verschillen zijn daar”, geeft Ochieng Ooko toe. „Sommigen komen hier om te smeken of ze in het project mogen participeren”.
http://www.trouw.nl/hetni(...)n_het_millenniumdorp
Wie is hier verantwoordelijk voor?quote:Op maandag 29 januari 2007 18:25 schreef Sidekick het volgende:
Rechts, met facistoïde beleid omtrent etnische minderheden:
- Pinochet
- Milosevic
Links, met facistoïde beleid omtrent etnische minderheden, te noemen valt:
- Hitler
Hitler wel links, maar dan Milosevic als rechts bestempelen. Hmm. Onverwacht.
Gevonden!quote:Op maandag 29 januari 2007 18:25 schreef Sidekick het volgende:
Rechts, met facistoïde beleid omtrent etnische minderheden:
- Pinochet
- Milosevic
Links, met facistoïde beleid omtrent etnische minderheden, te noemen valt:
- Hitler
Hitler wel links, maar dan Milosevic als rechts bestempelen. Hmm. Onverwacht.
quote:De klemmende vraag is nu: is dit uniek? Klimaten zijn nooit stabiel, altijd zijn er langetermijnvariaties geweest in temperatuur en neerslag. Het staat vast dat ook de variabele activiteit van de zon (met meer of minder zonnevlekken) zijn weerslag heeft op de temperatuur. De koude die tussen de Middeleeuwen en begin van de negentiende eeuw heerste op het noordelijk halfrond (de ‘Kleine IJstijd’) hangt waarschijnlijk samen met verminderde zonneactiviteit. Toen de Kleine IJstijd afliep, gaven de gletsjers hun ijs langzaam terug aan de zee. Ook zware vulkaanuitbarstingen kunnen weer en klimaat lang beïnvloeden, net als het autonome El Niño-verschijnsel, dat zijn centrum van activiteit heeft boven de Grote Oceaan.
De neiging is groot alle gesignaleerde klimaatverandering aan dezelfde oorzaak toe te schrijven. De droogte in de Sahel in de jaren zestig en zeventig, het plotselinge grote aantal tropische cyclonen dat de Amerikaanse zuidoost kust trof in 2005: ze zijn aan het broeikaseffect toegeschreven maar staan er waarschijnlijk niet mee in verband.
Dat de huidige veranderingen uniek en verontrustend zijn, blijkt nog het duidelijkst uit een temperatuurreconstructie voor de afgelopen 1.300 jaar. Daarvoor zijn vooral jaarringen van zorgvuldig geselecteerde bomen gebruikt. Het IPCC concludeert uit deze reconstructie (de ‘hockeystick’) dat het ‘waarschijnlijk’ op het noordelijke hafrond in die 1.300 jaar nooit zo warm is geweest als nu.
quote:Op maandag 29 januari 2007 19:37 schreef Aoristus het volgende:
aan het eind van mijn geld hou ik elke keer een stuk maand over - die moet jij vast wel kennen, Bas
Da's een hele populaire onder studenten. Maar daar heb jij geen last van natuurlijkquote:
Rare vraag opmerking.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:45 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Da's een hele populaire onder studenten. Maar daar heb jij geen last van natuurlijk
De laatste jaren natuurlijk vooral nationalist natuurlijk.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:05 schreef MrX1982 het volgende:
Milosovic was links.
sorry, het was levendiger op teeveequote:
Een linkse nationalist. Extremen zijn nou eenmaal makkelijk uitwisselbaar.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:07 schreef du_ke het volgende:
De laatste jaren natuurlijk vooral nationalist natuurlijk.
Juist, alle foute massamoordenaars waren links!quote:Op maandag 29 januari 2007 20:05 schreef MrX1982 het volgende:
Milosovic was links.
Da's handig als je een kasteeltrap bouwt hoorquote:Op maandag 29 januari 2007 20:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
hihi, de discussie of een massamoordenaar links of rechts is.
Massamoord lijkt me altijd foutquote:Op maandag 29 januari 2007 20:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Juist, alle foute massamoordenaars waren links!
Dood aan alle linkshandigen!
Ik had Venezuela groter ingeschatquote:
Ruilen?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:40 schreef Chewie het volgende:
[..]
Pads van Kanis en Gunnink zijn trouwens stukken beter dan die van DE,
Neeeeh, geen drap......Je moet het eerst leren drinken net als bier. Na de eerste 3 weken kotste ik het uit, gooide bijna het apparaat bij de Roteb, bedacht mij en nu eraan verslaafd.quote:
Mijn kritiek is niets meer dan dat je niet moet klagen over niveau als je hier regelmatig komt buurten.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:36 schreef Bluesdude het volgende:
De kritiek van Rourke is typisch des Rourkes zoals Du_ke het al omschreef
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |