nu.nlquote:Meisje neergestoken na belletje trekken
CAPELLE AAN DEN IJSSEL (ANP) - Een 15-jarig meisje is zondag rond 19.00 uur in Capelle aan den IJssel neergestoken nadat zij bij iemand in de straat waar zij woont, belletje had getrokken. Een 30-jarige vrouw was niet van het kattenkwaad gediend en bracht het meisje steekwonden toe.
Volgens een politiewoordvoerder is het meisje buiten levensgevaar. De vrouw is aangehouden. Waarschijnlijk zijn het meisje en de vrouw bekenden van elkaar. De politie onderzoekt of er al eerder spanningen waren bij de twee bewoners van de Aïda.
Is Aïda een historische plaats / persoon en probeert de journalist daarmee te koppelen?quote:Op maandag 29 januari 2007 08:10 schreef sigme het volgende:
[..]
nu.nl
Even los van dat de wereld naar de verdoemenis gaat, wat is dit voor een rare afsluitende zin? Bewoners van de Aïda? Ben ik bizar wereldvreemd dat ik echt geen idee heb waar het over gaat?
Nou, het is een bekende opera van Verdi over een fictief prinsesje met de naam Aïda. Maar noch in een opera, noch in een fictief prinsesje kan je wonen.quote:Op maandag 29 januari 2007 08:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Is Aïda een historische plaats / persoon en probeert de journalist daarmee te koppelen?
http://www.webwereld.nl/ref/rss/44784quote:Stemcomputerfabrikant Sdu klaagt Staat aan
Zaterdag 27 januari 2007, 10:38 -
Producent van stemcomputers Sdu heeft een kort geding aangespannen tegen de Staat. Het bedrijf is verbolgen over het feit dat zijn machines zijn afgekeurd voor de Statenverkiezingen.
Volgens Nu.nl stelt Sdu zelf dat het juridische stappen overweegt, terwijl het kort geding gepland staat op 2 februari. Directeur Huib Cuperus van Sdu hoopt 'dat een rechtszaak niet nodig is'.
Sdu is met name boos dat minister Atzo Nicolaï (Bestuurlijke Vernieuwing) in januari eenzijdig de stemcomputers afkeurde. Dit kwam voor Sdu onverwacht omdat het bedrijf naar eigen zeggen tot februari had gekregen om de problemen op te lossen.
Cuperus stelt dat zijn bedrijf veel schade heeft geleden door de stemcomputeraffaire. Enerzijds heeft het bedrijf geïnvesteerd om het stralingsprobleem tegen te gaan. Anderzijds lijdt Sdu reputatieschade.
Reden tot afkeuring van de computers is niet dat deze onveilig zijn. In een brief aan de Tweede Kamer schreef minister Nicolaï in januari dat de leesbaarheid van de schermen van de aangepaste stemcomputers niet voldoet aan de voorwaarden. Zo was het voor mensen die kleurenblind zijn niet goed mogelijk om de rode en de groene kleur van elkaar te onderscheiden.
Computers waarbij het scherm wel goed leesbaar is, hebben een straling die verder reikt dan vijf meter. Dat is volgens de minister een 'onaanvaardbaar risico' waarmee het stemgeheim gevaar loopt. De straling is mogelijk door derden op te vangen waarmee het stemgedrag van de kiezer kan worden achterhaald.
quote:Sinn Féin erkent gezag van Noord-Ierse politie
Dublin, 29 jan. Sinn Féin, de beweging die zich al ruim een eeuw tegen de Britse aanwezigheid in Ierland verzet, heeft gisteren met zeer ruime meerderheid ingestemd met een voorstel om het gezag van de Noord-Ierse politie te aanvaarden.
Archief:
Sinn Féin-leider Gerry Adams noemde het besluit van het partijcongres, dat in Dublin werd gehouden, na afloop „historisch”. Hij omschreef het debat van gisteren als „een van de belangrijkste uit de geschiedenis van ons land”.
Hiermee lijkt een einde te komen aan de jarenlange politieke impasse in Noord-Ierland. Naar verwachting zal de Britse regering deze week regionale verkiezingen uitschrijven voor begin maart. Daarna zou dan een grote coalitie met zowel het katholieke Sinn Féin als de protestantse Democratische Unionistische Partij (DUP) van dominee Ian Paisley kunnen aantreden.
Premier Tony Blair en zijn Ierse collega Bertie Ahern hadden van Sinn Féin verlangd dat de partij het gezag van de politie zou aanvaarden. Ook voor Paisley was politieke samenwerking met Adams en de zijnen anders onbespreekbaar. Sinn Féin had eerder al de gewapende strijd, vooral gevoerd door het met haar gelieerde Ierse Republikeinse Leger (IRA), opgegeven.
Voor Sinn Féin vormde aanvaarding van de politie echter een grote stap. Sommige leden verzetten zich principieel, omdat het een erkenning van de Britse heerschappij in Noord-Ierland zou betekenen. Anderen betoogden emotioneel dat de politie in Noord-Ierland steeds een verlengstuk van de protestanten is geweest, die het katholieke volksdeel onnoemelijk veel leed heeft berokkend.
Velen verwezen als bewijs van de Britse kwaadaardigheid naar een recent rapport van een Noord-Ierse ombudsman. Daaruit bleek dat de politie nog in de jaren negentig militante protestantse informanten gebruikte, van wie bekend was dat ze moorden op onschuldige katholieken hadden gepleegd. De politie nam niet de moeite de daders te vervolgen.
De meeste sprekers waren het echter eens met Adams, die betoogde dat de tijd was gekomen om de controle over de politie in eigen hand te nemen. Volgens hen toont het rapport van vorige week juist aan dat zulke misstanden kunnen en moeten worden blootgelegd. „We moeten ervoor zorgen dat zulke vreselijke gebeurtenissen nooit en te nimmer opnieuw kunnen gebeuren”, aldus Adams.
Ik vind dat stralingsprobleem erg vaag. Stel iemand kan die straling opvangen, hoe groot is de kans dat hij/zij kan ontcijferen waar op gestemd is?quote:Op maandag 29 januari 2007 08:40 schreef Yildiz het volgende:
Omdat wij kutproducten leveren, zijn wij de klant kwijtgeraakt, en die klant gaan wij nu aanklagen omdat die niet meer bij ons koopt..
[..]
http://www.webwereld.nl/ref/rss/44784![]()
![]()
Tot 100%.quote:Op maandag 29 januari 2007 08:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik vind dat stralingsprobleem erg vaag. Stel iemand kan die straling opvangen, hoe groot is de kans dat hij/zij kan ontcijferen waar op gestemd is?
Dat is een straat in de wijk Schollevaar in Capelle ad Ijssel.quote:Op maandag 29 januari 2007 08:10 schreef sigme het volgende:
[..]
nu.nl
Even los van dat de wereld naar de verdoemenis gaat, wat is dit voor een rare afsluitende zin? Bewoners van de Aïda? Ben ik bizar wereldvreemd dat ik echt geen idee heb waar het over gaat?
Dankjewel Aaah:) Op zich had ik natuurlijk wel begrepen dat het een aanduiding van een locatie was, maar het staat zo raar in dat stuk. Alsof heel Nederland uiteraard moet weten wat de legendarische Capelse Aïda is. Alsof het een locatie is met de status van de Jordaan ofzo.quote:Op maandag 29 januari 2007 08:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat is een straat in de wijk Schollevaar in Capelle ad Ijssel.![]()
Ik vond het ook vreemd, maar ben wel een beetje bekend in Capi di Ijssel.quote:Op maandag 29 januari 2007 08:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Dankjewel Aaah:) Op zich had ik natuurlijk wel begrepen dat het een aanduiding van een locatie was, maar het staat zo raar in dat stuk. Alsof heel Nederland uiteraard moet weten wat de legendarische Capelse Aïda is. Alsof het een locatie is met de status van de Jordaan ofzo.
quote:Vrees voor forse stijging temperatuur
LONDEN/PARIJS - Klimaatdeskundigen sluiten niet uit dat de temperatuur deze eeuw met 6 graden of meer stijgt. Een stijging tussen 2 en 4,5 graden tot 2100 is in ieder geval hoogstwaarschijnlijk.
De berekeningen van de honderden topwetenschappers voor de Verenigde Naties staan in een ontwerprapport, waarvan de definitieve versie vrijdag in Parijs moet worden gepubliceerd. De Britse krant The Independent publiceerde maandag al conclusies uit het concept.
Broeikaseffect
De deskundigen buigen zich deze week op een conferentie van de VN in de Franse hoofdstad over de gevolgen van het broeikaseffect. In het vorige verslag uit 2001 spraken de wetenschappers al de verwachting uit dat de temperatuur met 1,4 tot 5,8 graden zou kunnen toenemen.
De verwachtingen over de stijging van de zeespiegel lagen zes jaar geleden bij 9 tot 88 centimeter. Inmiddels gaan de deskundigen uit van een gemiddeld 43 centimeter hogere zeespiegel in 2100, zelfs als de hoeveelheid kooldioxide in de atmosfeer wordt gestabiliseerd. Kooldioxide geldt als een van de hoofdoorzaken van het broeikaseffect.
Goeiesmorgenssquote:
Muuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu01!quote:Op maandag 29 januari 2007 10:28 schreef Mutant01 het volgende:
Sjors!
Heerlijk sterke koffie.....quote:Op maandag 29 januari 2007 08:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:De koffie is wel erg sterk geworden vanochtend.
teveel caffeine, stuiter de stuiter.quote:
Ja, dat wel......Allles begint te schudden....quote:Op maandag 29 januari 2007 11:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
teveel caffeine, stuiter de stuiter.![]()
quote:Op maandag 29 januari 2007 11:13 schreef sigme het volgende:
Senseo is geen koffie.
Wat is het dan welquote:Op maandag 29 januari 2007 11:13 schreef sigme het volgende:
Senseo is geen koffie.
Ach jammeraar, wiens gevoelens spaar je met je "niet persoonlijk te worden"? Gaat toch heen, dit is, zoals bij jou gebruikelijk: strooien met suggestieve verdachtmakingen en er niks van willen onderbouwen.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat ze er nu en dan echt zijn in mijn perceptie....
[..]
Nee, ik wil echt niet persoonlijk worden. Dat weten betreffende mensen zelf ook wel. Mensen moeten dat ook zelf weten. Ik ga niet over anderen.... Ik ben slecht een van de vele users hier met een mening daarover.....Enne in andere topics merk ik er eelijk gezegd niets van.....Gelukkig, want ik vind de sfeer hier op FOk! iha best goed....
Maar ja, op zich doet kliekvorming overal voor. Je hoort ergens bij of niet. Ik ben liever onafhandelijk....Ik heb wel een hekel aan klieken...Maar ongemerkt heb ik daar soms net zo goed deel in.....
Ik wil het ook niet groter maken dan het is......Maar in SC is het wel voor mij een andachtspunt...
Nee, hoor. Mensen weten dat best zelf. Maar het lijkt dat hier iemand zich een beetje aangesproken voelt. Dat is liberaal gesproken je eigen verantwoordelijkheid....quote:Op maandag 29 januari 2007 11:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach jammeraar, wiens gevoelens spaar je met je "niet persoonlijk te worden"? Gaat toch heen, dit is, zoals bij jou gebruikelijk: strooien met suggestieve verdachtmakingen en er niks van willen onderbouwen.
Volgens mij heb jij notabene aangegeven hem niet te zullen missen..quote:Op maandag 29 januari 2007 11:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik wil even tegen iemand aanschoppen, het liefst een varken. Waar is Godslasteraar btw?
Jongen, je trekt weer eens in het wilde weg "conclusies". Het heeft niet met het hebben of mogen hebben van een 'mening' te maken. Of je alleen staat of niet heeft er ook al niets mee te maken. Of ik me aangesproken voel of niet, staat ook al los van de vraag.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, hoor. Mensen weten dat best zelf. Maar het lijkt dat hier iemand zich een beetje aangesproken voelt. Dat is liberaal gesproken je eigen verantwoordelijkheid....
Overigens ben ik niet de enige die hiermee kwam en sta dus niet helemaal alleen......Maar zowaar heb ik ook nog recht op een eigen mening.
De conclusies die jij eraan verbindt laat ik verder maar voor jouw eigen rekening.
http://www.gamerebels.com/game/1373/Fly-Pig.htmlquote:Op maandag 29 januari 2007 11:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik wil even tegen iemand aanschoppen, het liefst een varken. Waar is Godslasteraar btw?
Subjectiviteit onderbouwen . Ik zie en ik vind.....quote:Op maandag 29 januari 2007 11:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Jongen, je trekt weer eens in het wilde weg "conclusies". Het heeft niet met het hebben of mogen hebben van een 'mening' te maken. Of je alleen staat of niet heeft er ook al niets mee te maken. Of ik me aangesproken voel of niet, staat ook al los van de vraag.
Jij stelt: er is kliekvorming.
Ik vraag: onderbouw?
Jij zegt: nee.
Klaar. Meer is er niet.
Nee, dat is barbaars. Schoppen voldoet primaquote:Op maandag 29 januari 2007 11:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
http://www.gamerebels.com/game/1373/Fly-Pig.html
Schieten ook goed?
Ik heb nergens gezegd dat ik hem wil schoppen. Hoe kom je tot deze conclusiequote:Op maandag 29 januari 2007 11:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij notabene aangegeven hem niet te zullen missen..
En dat is Sigme die dat bepaald.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:59 schreef sigme het volgende:
Als je je tijd niet aan zulke dingen wil verspillen moet je niet met meningen strooien die je niet wil of kan onderbouwen. Simpel.
hoort ze het eens van een anderquote:Op maandag 29 januari 2007 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En dat is Sigme die dat bepaald.
En je gaat trouwens niet in op mijn bezwaar dat subjectiviteit (mooi, lelijk, wel niet vind....) zo lastig te onderbouwen is....
Wie doet hier een zwakte bod.....
Maar nogmaals ga liever een andere vervelen..........Je motieven zijn op zijn zachts gezegd erg twijfelachtig....Ik twijfel sterk aan je integriteit zo nu en dan...Je reageert ook nogal sterk wisselend qua toon en methodiek en erg opportunistisch..
En nee, dat weet je zelf best, ik ga dat dus niet verder onderbouwen. Sterker nog ik laat het hierbij....![]()
Zoals altijd: een suggestieve verdachtmaking om af te sluiten, met een weigering tot onderbouwing.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En dat is Sigme die dat bepaald.
En je gaat trouwens niet in op mijn bezwaar dat subjectiviteit (mooi, lelijk, wel niet vind....) zo lastig te onderbouwen is....
Wie doet hier een zwakte bod.....
Maar nogmaals ga liever een andere vervelen..........Je motieven zijn op zijn zachts gezegd erg twijfelachtig....Ik twijfel sterk aan je integriteit zo nu en dan...Je reageert ook nogal sterk wisselend qua toon en methodiek en erg opportunistisch..
En nee, dat weet je zelf best, ik ga dat dus niet verder onderbouwen. Sterker nog ik laat het hierbij....![]()
Wat een arrogant wijf ben jij zeg! Jemig!!quote:Op maandag 29 januari 2007 12:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Zoals altijd: een suggestieve verdachtmaking om af te sluiten, met een weigering tot onderbouwing.
Ik doe niks anders dan warrigheden verhelderen, EchtGaaf. Ja, Aoristus heeft daar ook een vreselijke hekel aan. Ik weet wel dat ik er jou niet mee bereik, maar het laat aan anderen duidelijk zien wat je waard bent, wat je meningen, stellingen, argumenten en onderbouwingen waard zijn.
Way to go, America.quote:Het aantal FBI agenten dat zich bezig hield met de drugbestrijding in Amerika in 2001 bedroeg ruim 3 500. Dat waren er in 1967 nog slechts 300. Het percentage mensen dat gevangen zit wegens het gebruik of verhandelen van drugs is nu ruim 60. In 1967 was dat nog maar 16%.
Is het nou zo moeilijk om inhoudelijk in te gaan op wat ze zegt?quote:Op maandag 29 januari 2007 12:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat een arrogant wijf ben jij zeg! Jemig!!
Je voelt je steeds groter worden...Je voelt je aardig autoriteit hier. Wat een zelfingenomenheid toch.
Echt geen aanwinst hier.![]()
Jij bepaald de maat der dingen hier![]()
Meedere keren uitgelegd dat ik niet kan uitleggen waarom ik tegen een bepaalde kleur aankijk net zo goed dat iedereen anders tegen kliekjes aankijkt.........Op gegeven moment raakt het geduld gewoon op......quote:Op maandag 29 januari 2007 12:22 schreef Bellarmine het volgende:
[..]
Is het nou zo moeilijk om inhoudelijk in te gaan op wat ze zegt?
Fijn wel, van die eisen waardoor de problemen verplaatsen in plaats van worden opgelost.quote:De politie onderzoekt of er eerder sprake was van spanningen in de straat. Het incident gebeurde in de wijk Schollevaar waar de laatste tijd mensen neerstrijken die in Rotterdam geen woning meer kunnen krijgen. Dat is het gevolg van de Rotterdam-Wet die inkomenseisen stelt aan nieuwkomers in bepaalde wijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |