gebruik eens wat minder ik in je zin, dan wordt het misschien voor een ander ook helderquote:Op maandag 29 januari 2007 12:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Zoals altijd: een suggestieve verdachtmaking om af te sluiten, met een weigering tot onderbouwing.
Ik doe niks anders dan warrigheden verhelderen, EchtGaaf. Ja, Aoristus heeft daar ook een vreselijke hekel aan. Ik weet wel dat ik er jou niet mee bereik, maar het laat aan anderen duidelijk zien wat je waard bent, wat je meningen, stellingen, argumenten en onderbouwingen waard zijn.
Geef iets duidelijker aan wat je niet begrijpt Harry, dan doe ik misschien wel een poging.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:45 schreef Aoristus het volgende:
[..]
gebruik eens wat minder ik in je zin, dan wordt het misschien voor een ander ook helder
Het verhaal rond de roze nota zit me nog steeds niet lekkerquote:Op maandag 29 januari 2007 12:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Geef iets duidelijker aan wat je niet begrijpt Harry, dan doe ik misschien wel een poging.
Oh. Wel, ik weet er geen reet van, behalve wat ik je er over gemeld heb (dat men (= kamer) van mening was dat er wat weinig mee gedaan was).quote:Op maandag 29 januari 2007 12:50 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Het verhaal rond de roze nota zit me nog steeds niet lekker
dat had je een hoop frustratie kunnen besparen als je dat gelijk had ingezien he? De kamer is niet op de hoogte van enige statistiekquote:Op maandag 29 januari 2007 12:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh. Wel, ik weet er geen reet van, behalve wat ik je er over gemeld heb (dat men (= kamer) van mening was dat er wat weinig mee gedaan was).
Ik heb er weinig "mening" over, verder.
Met excuus voor het driemaal noemen van ik (vier!), maar ik (vijf!) zou niet weten wat ik (zes!) er meer over zou kunnen melden.
quote:Op maandag 29 januari 2007 13:00 schreef Aoristus het volgende:
[..]
dat had je een hoop frustratie kunnen besparen als je dat gelijk had ingezien he? De kamer is niet op de hoogte van enige statistiek
Waarom zou je anders 6x een soort van ontkenning moeten opschrijven?quote:Op maandag 29 januari 2007 13:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, ik heb me in het geheel niet gefrustreerd over die roze nota.
Welk inzicht zie je erin dat me frustratie zou hebben gescheeld?
Ik heb geen mening uitgesproken over die roze nota, dus ook geen 'foute' mening.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:28 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Waarom zou je anders 6x een soort van ontkenning moeten opschrijven?![]()
Ik vind het heel goed van je dat je hier durft te melden dat je het fout had omdat er te weinig informatie was om je een mening over iets te vormen.
Dus er is een kliek slowchatters die het niet met elkaar eens is. Een kliek waarvan PJO deel uitmaakt, want hij post met regelmaat in de SC. Een kliek waarin EchtGaaf tot dezelfde kliek behoort als ik. Tamelijk zinloze kliek om kritiek op de kliekvorming te hebben: met deze inhoud is heel POL en heel fok! een kliek. Wat het ook is natuurlijk. Maar dan is de beoordeling kliek zonder waarde.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:39 schreef Bluesdude het volgende:
Over kliekvorming in de sc:
Als dezelfde mensen elkaar dagelijks opzoeken en gezellig babbelen dan kun je wel zeggen..er is kliekvorming.
Ontkennen is nonsens, want zo verkeerd is dat niet..
Iemand die nieuw binnenkomt in de sc wordt snel geaccepteerd, tenzij hij/zij aan het klieren is.
Zelf kies ik ervoor buitenstaander te blijven, maar voor sommige andere users zal ik wel een binnenstaander schijnen..
Wat is er nou weer raar aan de vraag een mening te onderbouwen? Zie je de tweede kamer al voor je? 'Wij vinden dat alle buitenlanders weg moeten!' 'Waarom?' 'Ja, he! pff, ik zie soms grijze auto's en ik vind ze oerlelijk, en waarom weet ik niet, dus hier heb ik ook gééén idee hoor, maar gewoon, wegwezen met die allochtonen!'.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Subjectiviteit onderbouwen . Ik zie en ik vind.....(ik zie soms grijze auto's en ik vind ze oerlelijk, en waarom weet ik niet...)
Je kan het woord kliek neutraal gebruiken. Ik ben het ook grotendeels eens met je analyse, er *is* een POLSC-kliek, maar dat bestaat uit in de POLSC posten. Niets meer en niets minder.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:11 schreef Bluesdude het volgende:
Oh... maar ik koppel die negatieve connotatie er niet aan...
Ik gebruik het woord 'kliekvorming' neutraal..
Groepsvorming, clubvorming, verenigingsvorming...in die betekenis.
Wel ... snap ik dat die negatieve connotatie er voor velen wel aangeplakt zit, maar dat ving ik op met mijn opmerking dat nieuwkomers toch redelijk snel geaccepteerd worden in de sc..
Ja maar, grijze auto's!quote:Op maandag 29 januari 2007 14:19 schreef sigme het volgende:
Laat staat 'het is een mening, dus subjectief, dus niet onderbouwbaar'. Dat is hilarisch.
de koude prak van gister, da's een kliek.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:22 schreef problematiQue het volgende:
wat een kutwoord is dat trouwens, kliek.
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:13 schreef sigme het volgende:
Senseo is geen koffie.
Indertijd toen jij en Floripas binnenwandelden was ik me ervan bewust dat de heersende groepscultuur op FOK (niet alleen van sc) bijv clonehunting - jullie werden voor kloons uitgemaakt- niet echt een hartelijk welkom was..quote:Op maandag 29 januari 2007 14:16
schreef du_ke het volgende:
We kankeren er niet massaal over moslims en alles wat ruikt naar links van Wilders. Dus dan is het slecht
Senseo vind ik prima te doen 's ochtends, als ik meer tijd heb maal ik liever zelf mijn bonen.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Was het al een beetje zat, heb nu echte koffie en voorlopig koop ik geen nieuwe pads meer en laat ik m'n senseo verstoffen.
quote:Feeder - Honeyfuzz
Got ya
I crave, I crave, I crave, I crave
A taste, a taste, a taste, a taste, a taste, a taste
Honeyfuzz, honeyfuzz
I can't go on, go on
Alone, alone, alone, alone, alone
alone without my honeyfuzz, honeyfuzz
Funny, it tasted so sweet like honey
D'you know what I mean? It's so funny
I never had a dream like honey, honey
Got ya
I taste, I taste, I taste, I taste
Go to waste, I taste, go to waste
I taste, go to waste
I taste your honeyfuzz, honeyfuzz
I love, I love, I love, I love, I love
I touch, I love, I love, I touch
I touch your honeyfuzz, honeyfuzz
Funny, it tasted so sweet like honey
D'you know what I mean? It's so funny
I never had a dream like honey, honey
It's so funny, it tasted so sweet like honey
I never had a dream, but honeyfuzz
Honeyfuzz
Honeyfuzz
Honeyfuzz
In mijn ogen ook niet, en ik probeer uit EchtGaaf te krijgen hoe hij dat ziet, maar hij geeft geen antwoord. Ja: het is subjectief dus niet te zeggen. (Wat overigens lastig rijmt met zijn uitspraak dat 'hij niet persoonlijk wil worden').quote:Op maandag 29 januari 2007 14:36 schreef Bluesdude het volgende:
In beginsel heeft iedere groepsvorming zijn nadelen en voordelen.
Wat Echtgaaf als nadeel noemde vind ik best wel een zinnige opmerking... in het algemeen...
Maar concreet op sc toegepast is het belangrijkste nadeel wat kan gebeuren -samen het clubje gesloten willen houden, secteverschijnselen - niet aanwezig..
Ja, en stel dat EchtGaaf het zou onderschrijven dan zou het betekenen dat hij dat best zou hebben kunnen zeggen. Ik ben het met jouw analyse eens, maar ik ben -en blijf- benieuwd naar EchtGaaf's visie. Die kan er niet mee overeenstemmen, zie zijn opmerkingen erover. Wat het dan volgens EchtGaaf wel is, behalve subjectief en cognitief, geen idee..quote:Ik relativeerde in mijn eerste posting dit ook al behoorlijk.
Ik kan me weinig onheuse benadering heugen. M. heeft eens gedacht dat ik een kloon was, maar die liet dat praktisch direct vallen toen ik dat ontkende.quote:De kritiek van Rourke is typisch des Rourkes zoals Du_ke het al omschreef
[..]
Indertijd toen jij en Floripas binnenwandelden was ik me ervan bewust dat de heersende groepscultuur op FOK (niet alleen van sc) bijv clonehunting - jullie werden voor kloons uitgemaakt- niet echt een hartelijk welkom was..
Wat erg afstotend werkt is verdachtmakingen, en vervolgens er niet over willen uitweiden. Ik kan me herinneren dat Floripas zoalshetis' gezeur over klonen zo vervelend vond dat ze hem naar de slowchat gehaald heeft, en ze hebben het in de POLSC uitgepraat. Daar heb je wat aan.quote:Zo werkt dat op Fok....opgefokt dus. En dat is een nadeel van kliek-groeps-clubvorming in een opgefokte sfeer
Ik meen me te herinneren dat ik je toen ook zoiets schreef over clonehunting??
Ik kom ook op andere fora.. en groepsvorming is niet te vermijden.
Waarom zou je ook... als je maar goed realiseert dat het niet afstotend werkt voor nieuwkomers..
Gelukkig maarquote:Op maandag 29 januari 2007 14:50 schreef problematiQue het volgende:
Zo afstotend is de SC niet voor nieuwkomers. Absoluut niet, eigenlijk.
Je wordt nog een kansrijke kandidaat voor de Erica Terpstra trofeequote:Op maandag 29 januari 2007 14:43 schreef problematiQue het volgende:
Ik doe wel mee aan de kliekvorming zeg! http://forum.fok.nl/user/history/158292
Sjors is niet zomaar verslagen.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Je wordt nog een kansrijke kandidaat voor de Erica Terpstra trofee.
Dit jaar is 'tique sowieso geen echte bedreiging, een half jaar in Kenia kost punten.quote:
Het zal vast ten koste gaan van regelmatige aanwezigheid.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Dit jaar is 'tique sowieso geen echte bedreiging, een half jaar in Kenia kost punten.
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=8493quote:UPDATE – AFRIKA:
Afrikaanse leiders zetten president Sudan opnieuw buitenspel
Moyiga Nduru en Mattias Creffier
JOHANNESBURG, 29 januari (IPS) - De Sudanese president Omar al Bashir grijpt ook dit jaar weer naast het voorzitterschap van de Afrikaanse Unie. De 53 Afrikaanse staatshoofden die voor de top van de Afrikaanse Unie zijn samengekomen in de Ethiopische hoofdstad Addis Abeba hebben het voorzitterschap toegewezen aan de Ghanese president John Kufuor, zo meldt de BBC op haar website.
De Sudanese leider al Bashir kon eigenlijk vorig jaar al aanspraak maken op het roterende voorzitterschap van de Afrikaanse Unie. Ook toen gaven de Afrikaanse leiders de voorkeur aan een andere kandidaat, in casu de president van de Congolese Republiek, Dennis Nguesso. Bashir kreeg de verzekering mee dat hij in 2007 voorzitter mocht zijn, wanneer hij erin zou slagen de situatie in Darfour te doen verbeteren.
De rol van Bashir in de door hongersnood en etnische zuiveringen geteisterde westelijke provincie van Sudan is erg omstreden. De burgerbevolking is er massaal op de vlucht geslagen voor een gewapend conflict dat in 2003 ontbrandde tussen naar autonomie strevende Afrikaanse rebellen en het leger en Janjaweedmilities. De Janjaweed zijn door Khartoem gesteunde milities van rondtrekkende woestijnnomaden die beschuldigd worden van zware mensenrechtenschendingen.
Volgens cijfers van Human Rights Watch kostte het conflict al meer dan 200.000 mensenlevens. President Bashir heeft bij herhaling de omvang van de mensenrechtenschendingen in Darfour geminimaliseerd. Op 27 november 2006 zei hij op een persconferentie in Khartoem dat “het totale aantal doden in gevechten tussen het leger, de rebellen en de nomadenstammen onder de 9000 ligt”.
Bashir weigert bovendien 20.000 VN-blauwhelmen het land binnen te laten om de taak over te nemen van de 7000 man sterke, slecht uitgeruste en ondergefinancierde waarnemersmissie van de Afrikaanse Unie. Volgens insiders vreest de Sudanese president dat de VN-troepen hem en 51 andere verdachten van genocide zullen arresteren en voor het Internationaal Strafhof in Den Haag brengen.
De leiders van de Afrikaanse Unie hebben nu blijkbaar gehoor gegeven aan de oproep van mensenrechtenorganisaties om Bashir aan de kant te laten staan. Een eventueel Sudanees voorzitterschap zou volgens Amnesty Inteternational de geloofwaardigheid van de Afrikaanse Unie hebben ondermijnd, alsook haar engagement voor de mensenrechten in Afrika. Tsjaad, dat aan de kant staat van de rebellen in Darfour, had ermee gedreigd uit de AU te stappen wanneer Bashir verkozen zou worden.
Somalië is de andere brandhaard op de agenda van de Afrikaanse leiders. Het land werd in december 2006 onder de voet gelopen door het Ethiopische leger, dat de Unie van Islamitische Rechtbanken van de macht verdreef ten voordele van een door de VS gesteunde overgangsregering in Baidoa, 250 kilometer ten noordwesten van Mogadishu.
Ethiopië is zijn troepen aan het terugtrekken en de AU heeft een 8000 mans sterke vredesmacht beloofd. Alleen blijkt het erg moeilijk om die manschappen bij elkaar te krijgen. Tot nu toe heeft enkel Uganda 1500 soldaten toegezegd en zouden ook Malawi en Nigeria een inspanning willen doen.
Zuid-Afrika heeft al laten verstaan dat het geen manschappen naar Somalië zal sturen. De regionale grootmacht heeft al 3000 troepen in Sudan, Burundi, de Democratische Republiek Congo, Ivoorkust, Ethiopië en Eritrea. “Zuid-Afrika begint moe te worden en het enthousiasme om vredeshandhavers te sturen neemt af”, zegt Claude Kabemba van de in Johannesburg gebaseerde ngo Southern Africa Resources Watch. IPS (MC/PD)(EINDE/2007)
En niets, niets, is zó ongezellig als afwezigheid. Eerste voorwaarde voor de Terpstra trofee dacht ik: vaak aanwezig.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het zal vast ten koste gaan van regelmatige aanwezigheid.
quote:Vanavond in Tegenlicht
Vrienden van God
Uitzending: maandag 29 januari, 20.55 uur, Nederland 2
Herhaling: woensdag 31 januari, 14.25 uur, Nederland 2
Tweeluik God in Amerika
Geloven mag weer. De confessionele partijen hebben gewonnen in de Tweede Kamerverkiezingen, en het lijkt erop dat het nieuwe kabinet voor een meerderheid zal bestaan uit bestuurders met een religieuze achtergrond. Wat zal dit betekenen voor de invloed van religie op de politiek in Nederland? Hoe zal de scheiding van kerk en staat er in de praktijk uitzien?
In Amerika is de invloed van religie op de politiek al langer van belang. Het land waar meer dan 77 procent van de bevolking zichzelf als christen omschrijft, is het meest gelovig van alle Westerse landen. Maar hoe gelovig is Amerika precies, en hoezeer is het geloof vervlochten in de Amerikaanse samenleving?
Tegenlicht kijkt naar de invloed van religie op het Amerikaanse leven. Te zien is niet alleen hoe de religie zich manifesteert in het dagelijks leven, maar ook in de academische wereld en de politiek, waar het geloof een nog grotere rol speelt dan van de buitenkant al is te zien.
Deel I: Vrienden van God
Afhankelijk van wie je het vraagt telt Amerika tussen de 50 en 80 miljoen evangelische christenen. Met dit soort aantallen is het niet verwonderlijk dat deze conservatieve gelovigen een macht van betekenis zijn geworden in de Amerikaanse cultuur en politiek. Wie zijn ze? Wat geloven ze? En wat betekenen ze voor de toekomst van het land?
Documentairemaker Alexandra Pelosi neemt de kijker mee op een onderhoudende rondreis door het binnenland van Amerika, waar een gemotiveerd en goed georganiseerd conservatief christelijk machtsblok de morele en politieke toekomst van de VS wil vormen naar Gods woord.
In Vrienden van God zoekt Pelosi bekende predikanten op, zoals Jerry Falwell, een van de voormannen van de invloedrijke Christian Coalition en oprichter van de christelijke Liberty University, en Ted Haggard, die niet lang na de opnames moest opstappen vanwege een seksschandaal.
Maar ze portretteert ook exotische randgroepen die de christelijke boodschap brengen op plekken als de midgetgolfbaan, in themaparken, bij popconcerten en worstelwedstrijden. Waar ze ook komt, Pelosi stuit overal op vastberaden toewijding aan een onverzettelijke agenda, die het best verwoord wordt door Jerry Falwell: "Evangelische christenen zijn de grootste minderheid in dit land," zegt hij. "Het is geen meerderheid, maar ik denk niet dat je zonder deze groep kunt winnen. Als ze zich gezamenlijk tegen je keren, verlies je. John Kerry heeft dat aan den lijve ondervonden, en Al Gore ook, toen zij de presidentsverkiezingen verloren. En Hillary Clinton zal het ook merken in 2008. De kerk is de enige hoop voor de genezing van dit land. We spelen geen spelletje. We zijn absoluut van plan dit land terug te winnen voor God."
http://www.nos.nl/nosjour(...)bischestudenten.htmlquote:Saudiërs worden hier arts 29-01-07
Ruim 560 studenten uit Saudi-Arabië worden de komende zeven jaar in Nederland opgeleid tot arts. Ze gaan studeren in Maastricht en Groningen.
De eerste lichting van ongeveer 80 studenten is zaterdag aangekomen op Schiphol. Vandaag krijgen ze hun eerste lessen.
De studenten studeren hier op kosten van hun regering. Deze koopt het onderwijs buiten het reguliere lesprogramma om in bij de universiteiten van Maastricht en Groningen.
Die universiteiten krijgen 32.000 euro per student per jaar voor collegegeld, extra docenten, lesruimte en begeleiding. De studenten wonen voorlopig in een guesthouse, maar zullen op termijn net als andere studenten op kamers gaan wonen.
Voor ze met de zeven jaar durende Nederlandstalige opleiding mogen beginnen, krijgen de Saudi-Arabiërs eerst een verplichte voorbereidingscursus.
Ze krijgen 1 tot anderhalf jaar les in o.a. de Nederlandse taal, cultuur en het onderwijssysteem.
Numerus fixus
Ze krijgen precies dezelfde opleiding als de Nederlandse studenten. Maar na afloop zijn ze niet bevoegd om hun vak in Nederland uit te oefenen. Ook de co-schappen worden waarschijnlijk voor een deel in Saudi-Arabië gevolgd.
Nederlandse geneeskundestudenten hoeven zich daarom geen zorgen te maken dat de extra opleidingsplaatsen ten koste van de plaatsen van de Nederlandse numerus-fixus-studenten.
De numerus fixus voor geneeskundestudenten is namelijk afhankelijk van de vraag in de beroepspraktijk. Omdat Saudi-Arabiërs geen Nederlandse werkbevoegdheid krijgen en naar hun land terugkeren, tellen ze dus niet mee.
Internationalisering
Volgens het ministerie van Onderwijs is het de eerste keer dat in Nederland op deze schaal contractonderwijs plaats vindt. Het is enthousiast is over het project. “Het past bij de trend van internationalisering”, zegt een woordvoerder.
Het project zal volgens woordvoerder Hermans van het college van bestuur van de universiteit van Maastricht "de nodige impact op de omgeving hebben. Zoiets moet je zorgvuldig opbouwen."
Hermans doelt daarbij niet op praktische zaken als bijvoorbeeld ruimte in de collegezalen, maar op het sociale aspect. "Over zeven jaar zijn hier 280 mensen uit Saudi-Arabië. Dat is tien procent van de populatie van de universiteit."
EU-landen in trek
Saudi-Arabië heeft in eigen land te weinig en te weinig goede opleidingsplaatsen voor geneeskundestudenten en laat studenten vaak in het buitenland studeren.
Traditiegetrouw gingen ze naar de Verenigde Staten, Engeland en Australië, maar sinds enkele jaren zijn Europese Unie-landen zoals België, Ierland, Duitsland en Nederland in trek.
Als het experiment een succes is, wil de universiteit van Maastricht dit soort contracten ook met andere landen afsluiten, zoals India en China.
Moet ik al bijna bang worden voor ontploffende stadsbussen?quote:Op maandag 29 januari 2007 15:37 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.nos.nl/nosjour(...)bischestudenten.html
Zit die tegenwoordig niet gezellig met Kent Hovind in de gevangenis te preken?quote:Op maandag 29 januari 2007 15:31 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hehe, Ted Haggard, nog vol zelfvertrouwen en hypocrisie.
quote:Op maandag 29 januari 2007 12:41 schreef Autodidact het volgende:
Onbegrijpelijk.
Tip: laat eens een anti-spyware programma draaien zoals hitmanpro (zo letterlijk in google). Dat klinkt namelijk als een standaard hosts-file hack.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:36 schreef sigme het volgende:
Ok, ik kom momenteel voortdurend op http://desktopfw.weather.com/services/desktopfw.html terecht als ik myAT wil verversen, de POL-index wil bekijken. Anderen ook problemen?
1 kloon in 3 jaar tijd.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Op z'n tijd wat vers bloed kan geen kwaad. Als we het namelijk alleen van de kloons van Sportsokken en Sjors moeten hebben
.
quote:Op maandag 29 januari 2007 16:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
1 kloon in 3 jaar tijd.En van kloon kan je niet echt spreken. Het is meer in de plaats van...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |