Ik kan mij best voorstellen dat hij af en toe een woede-aanval krijgt van al dat gekanker (quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hij is niet de enige. En dan maar zeuren over "niveau".
Overname van een orde/maatschappij hoeft niet persé via partijen te gaan. Nu al wordt er minder gehoor gegeven aan beleid. Open discussies worden angstvallig afgewimpeld en iedereen die het toch poogt is bij voorbaat een xenofoob, fortuynist of wilders-wannabe. Met deze continue bash houdt den moslim graag rekening door in het ontstane vacuum te springen en achterlangs de eigen bevolking klaar te stomen voor den sharia. Alleen fok-technisch (quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, er is wel 1 op de islam gebaseerde politieke partij in Nederland en die kreeg volgens mij alleen stemmen van familie. Niet noemenswaarheid voor een overname. In andere landen slaat het volgens mij ook nergens op.
Dus ...
Door dit gedrag wordt de tegenreactie zo heftig - omdat de gematigdere, eerdere pogingen zo bejegend zijn door den linkse knurft.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Zucht, sluit die koffieanaan net het topic terwijl ik zit te typen.
Hier dan:
[..]
Overname van een orde/maatschappij hoeft niet persé via partijen te gaan. Nu al wordt er minder gehoor gegeven aan beleid. Open discussies worden angstvallig afgewimpeld en iedereen die het toch poogt is bij voorbaat een xenofoob, fortuynist of wilders-wannabe. Met deze continue bash houdt den moslim graag rekening door in het ontstane vacuum te springen en achterlangs de eigen bevolking klaar te stomen voor den sharia. Alleen fok-technisch () gaat den moslim het winnen van den blanke autochtoon, hetgeen ongezien een voorsprong gaat geven. Richt dan 1 partijtje op en wir rufen auf wieder sehen. Goed, dat de tegenreaktie ook duits-hitlerig zal zijn mag dan nu nog helder zijn voor den linkse knurft, maar het kantelpunt komt een keer.
![]()
quote:anuary 26, 2007: Europe's Stockholm Syndrome
The sensational story about Shawn Hornbeck, the Missouri boy who stayed with his kidnapper for four years though he apparently had endless opportunities to escape, has occasioned a lot of talk about Stockholm syndrome. This is, of course, the psychological mechanism whereby hostages come to identify with their captors, kidnap victims with their kidnappers, abused people with their abusers. It takes its name from a 1973 Stockholm incident in which four people, held hostage for six days by bank robbers, refused afterwards to testify against them and even contributed to their defense fund. The most famous case was probably that of Patty Hearst, who after being nabbed in 1974 by the Symbionese Liberation Army joined the group and helped knock over a bank.
Some observers have called into question the syndrome’s very existence. I, for one, don't doubt it exists. For Western Europe's cultural elite has long been suffering from a malady that can’t easily be distinguished from Stockholm syndrome. Just look, after all, at the way that elite deals with Europe’s Muslims – especially the imams, gang members, and sundry “Islamic Councils” and “Muslim Associations.” You can’t help being reminded of an abuse victim who – for some psychological reason that outsiders can't understand – not only fails to flee or to fight back when given the chance but actually defends and praises his abuser.
It’s no exaggeration to use the word “abuse.” A wildly disproportionate percentage of Western Europe’s Muslims are living on state support – and committing brutal crimes against the taxpayers who fund it. “Moderate” imams (as shown on Channel 4's recent “Undercover Mosque” exposé) call regularly for the murder of Jews and gays and for Muslim conquest of Europe. Meanwhile the “councils” and “associations” (also supposedly moderate) repeatedly declare their “understanding” for everybody from Theo van Gogh's murderer to the July 2005 London bombers.
Europe is being held captive. Yet just as Shawn Hornbeck, who had a cell phone and computer, was in theory perfectly free to flee his captor or contact his parents, European officials have a clear route out of this nightmare. They have armies. They have police. They have prisons. They’re in a position to deport planeloads of people every day. They could start rescuing Europe tomorrow. Yet how have they responded to the gangsters who are holding it hostage? In precisely the same way Shawn Hornbeck apparently did: like prisoners under lock and key. They’ve been incredibly docile, compliant, submissive.
Europe’s media, for example, when confronted with events or statements that vividly illuminate the goals of Muslim leaders and agitators, either don't report on them or edit out key facts. (Few media accounts of the fall 2005 Paris riots, for example, mentioned the participants' cries of “Allahu akbar,” which made their religious motive clear.) Though a 2006 Telegraph poll found that 40% of British Muslims want Britain to become a sharia state, politicians still respond to every new riot, rape, honor killing, or foiled terrorist plot by reassuring the public that the overwhelming majority of European Muslims are law-abiding, peace-loving supporters of democracy. No British official so much as commented on “Undercover Mosque” – yet days after it was broadcast, in a colossal denial of the reality it exposed, Metropolitan Police commissioner Sir Ian Blair announced a jaw-dropping plan to share anti-terrorist intelligence with Muslim community leaders.
Yes, some Europeans – notably Danish prime minister Anders Fogh Rasmussen – have resisted this self-destructive pattern of collective passivity and prostration. But you'd think most members of the cultural elite were tied up in a basement with a gun to their head. Like Shawn Hornbeck, they've been given ample opportunity to end their captivity – yet instead they persist in helping, praising, offering excuses for, and apologizing and submitting to their captors. What can you call this other than Stockholm syndrome – which in this instance, instead of afflicting a single child, has somehow taken hold of an entire culture?
Perhaps the only difference is this. Shawn Hornbeck got out alive. Europe may not be so fortunate.
Ik vermoed ook een soort worst-case scenario met Libanese toestanden, een milder scenario dat lijkt op Noord-Ierland en misschien nog een vreedzame oplossing door hard en helder op te treden, maar geloof daar niet zo in. Nederland kan niet rechtlijnig opereren; altijd schipperen en polder.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Er had eigenlijk moeten staan "niet helder". Punt is dat de tegenreaktie met twee partijen zal willen afrekenen en een burgeroorlog ligt in het verschiet.
Duidelijk regels stellen is het devies, ik wil een maatschappij-forecast tot 50 jaar vooruit. Geen partij die zich daar nu aan zal willen wagen en dat is hondslaf. Nee, we blaten lekker over die 2 graad celcius opwarming, want dat weten we wel te forecasten.![]()
Tot nog toe lukt het aardig om heethoofden te smoren in het moeras dat de heren een polder noemen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik vermoed ook een soort worst-case scenario met Libanese toestanden, een milder scenario dat lijkt op Noord-Ierland en misschien nog een vreedzame oplossing door hard en helder op te treden, maar geloof daar niet zo in. Nederland kan niet rechtlijnig opereren; altijd schipperen en polder.
Ik zie dat toch anders: het aankaarten van misstanden en problemen die liever gesmoord worden in de polderdiscussies. Het gebrek aan oplossingsgerichte strategieen zorgt voor polarisatie. En da's logisch.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:36 schreef sigme het volgende:
In ieder geval: wie de ene partij verwijt zich aan één kant te scharen en zich om die reden aan de andere kant schaart, doet precies wat 'ie de ander verwijt: de zaken op de spits drijven.
En smoren zorgt voor.. smoren. Effectief smoren is effectief. Er bestaan geen definitieve oplossingen voor het wereldleed, voor onenigheid, verschil van mening etc. Ook polaire oplossingsgerichte strategieën zullen nooit iets anders bereiken dan de opleving ervan tijdelijk onderdrukken. Kort samengevat: smoren.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik zie dat toch anders: het aankaarten van misstanden en problemen die liever gesmoord worden in de polderdiscussies. Het gebrek aan oplossingsgerichte strategieen zorgt voor polarisatie. En da's logisch.
Ik blijf erbij: castreren voor de wereldvrede!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:45 schreef sigme het volgende:
Het zijn dan ook altijd dezelfden die er in massa voorstander van zijn: volk met energie teveel.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[afbeelding]
![]()
Een plaatje zegt zoveel meer dan woorden.
De vraag is of er uberhaupt een realistische oplossing bestaat voor dergelijke problematiek.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik zie dat toch anders: het aankaarten van misstanden en problemen die liever gesmoord worden in de polderdiscussies. Het gebrek aan oplossingsgerichte strategieen zorgt voor polarisatie. En da's logisch.
Vast een platte kont. (komt niet 1 keer op een foto in beeld)quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:16 schreef pberends het volgende:
http://freenet-homepage.de/dhpics9/kelly_brook/9.jpg
Kelly Brook
Sodesju.
Oorlog is zo realistisch als de pest.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:17 schreef Reya het volgende:
[..]
De vraag is of er uberhaupt een realistische oplossing bestaat voor dergelijke problematiek.
Denk je daar draagvlak voor te kunnen creëren?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Oorlog is zo realistisch als de pest.
Mensen zullen zich, als ze aangevallen worden, altijd verdedigen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Denk je daar draagvlak voor te kunnen creëren?
Ik heb daar geen marketingcampagne voor op de plank liggen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Denk je daar draagvlak voor te kunnen creëren?
Deze is toch wel erg netjes hoor: http://freenet-homepage.de/dhpics9/kelly_brook/10.jpgquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Vast een platte kont. (komt niet 1 keer op een foto in beeld)
quote:She is noted for her large natural breasts (UK bra size 32E).
Jammer dat het niet werkt.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wat werkt niet?quote:
Hoezo? Vrijwel elke oorlog die ooit is gevoerd, is gevoerd om redenen die hun oorsprong vinden in een vroegere oorlog.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
dat kan je in het algemeen niet zo stellen.
Een dergelijke voorspelling heeft ook weinig waarde mijn inziens; er vallen weliswaar soms wel langetermijn-trends te ontwaren, maar de gang van zaken op allerlei gebieden wordt ook sterk beinvloed door plotse of onvoorziene maatschappelijke, technische en economische ontwikkelingen en gebeurtenissen die zich lastig laten voorspellen. De maatschappij laat zich niet vangen in rationeel-comprohensieve beredeneringen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Daarom ben ik geinteresseerd in een maatschappij-forecast, maar geen partij die dat aandurft. Reken maar dat er echt wel mensen mee bezig zijn om dat te onderzoeken, maar publiceren is een gevaarlijke stap.
Zei ik dat oorlog winnaars kent?quote:
Even voor de duidelijkheid. Gaat dat stuk puur over het verbieden van roken op de werkplek of over meerdere maatregelen?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:40 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Je hebt wel hetzelfde stuk gelezen als ik? In een paar weggemoffelde subzinnetjes komt de niet-roker aan de orde. Maar doel staat er luid en duidelijk in: rokers laten stoppen.
Het is niet een stiekum complot wat ik erin zie, hoor.
[..]
Nee.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zei ik dat oorlog winnaars kent?
Dus dan maar niets aan onderzoeken? Lijkt mij niet handig en dat gebeurt ook niet. Een forecast is gebaseerd op trends en huidige ontwikkelingen. Met de inzage daarin kun je gaan bijsturen. Zomaar afwachten is passief en fatalistisch.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Een dergelijke voorspelling heeft ook weinig waarde mijn inziens; er vallen weliswaar soms wel langetermijn-trends te ontwaren, maar de gang van zaken op allerlei gebieden wordt ook sterk beinvloed door plotse of onvoorziene maatschappelijke, technische en economische ontwikkelingen en gebeurtenissen die zich lastig laten voorspellen. De maatschappij laat zich niet vangen in rationeel-comprohensieve beredeneringen.
Ik zei nergens dat het een oplossing is. Een oorlog begint niet met een startschot.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:32 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Nee.
Wel dat het een oplossing is. Ik zeg dat het geen oplossing is.
WOII is voortzetting van welke oorlog?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:30 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Hoezo? Vrijwel elke oorlog die ooit is gevoerd, is gevoerd om redenen die hun oorsprong vinden in een vroegere oorlog.
Oh, je kunt wel op specifieke beleidsterreinen nagaan welke scenario's er mogelijk en aannemelijk zijn, en daar eventueel je beleid op baseren, maar er zal altijd een bepaalde onzekerheid meespelen, en bovendien moet je dergelijke onderzoeken zoveel mogelijk toespitsen op een specifiek, afgebakend onderwerp. Een maatschapplijke forecast is daar veel te uitgebreid voor.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dus dan maar niets aan onderzoeken? Lijkt mij niet handig en dat gebeurt ook niet. Een forecast is gebaseerd op trends en huidige ontwikkelingen. Met de inzage daarin kun je gaan bijsturen. Zomaar afwachten is passief en fatalistisch.
Is dit een grap?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
WOII is voortzetting van welke oorlog?
Als een conflict dreigt te escaleren, en dat gebeurt nog al eens, en een diplomatieke oplossing is geen haalbare gebleken optie dan zijn er 2 mogelijkhedenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:32 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Nee.
Wel dat het een oplossing is. Ik zeg dat het geen oplossing is.
Nou, WOI bracht Duitsland aan de grond. Armoe. Werkeloosheid. En dan komt er opeens een man met een maf snorretje die je een baan geeft en zorgt voor brood op de spreekwoordelijke plank.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
WOII is voortzetting van welke oorlog?
En zelfs al zouden de meeste oorlogen het gevolg zijn van een eerder conflict/oorlog, denk je dan niet dat per saldo er meer stabilteit uit voort is gekomen?
Ik dacht hieruit op te kunnen maken dat jij oorlog een realistische oplossing achtte:quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik zei nergens dat het een oplossing is. Een oorlog begint niet met een startschot.
Ik zeg alleen dat het een gevolg kan zijn.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Realistisch betekent dat het kan gebeuren, niet dat het een oplossing is.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:43 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik dacht hieruit op te kunnen maken dat jij oorlog een realistische oplossing achtte:
[..]
Een conflict ligt zelden tot nooit zo simplistisch en theoretisch zoals jij het hier schetst.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als een conflict dreigt te escaleren, en dat gebeurt nog al eens, en een diplomatieke oplossing is geen haalbare gebleken optie dan zijn er 2 mogelijkheden
1 Je laat het conflict ongecontroleert uit de hand lopen met als gevolg chaos, slachtoffers, verder ontwrichting en al wat meer zijn
2 Je pleegt een militaire interventie om het conflict te doven. Zoals een brandweer het vuur dooft (maar voorkomen is beter dan blussen....)
Dan ligt deze denk ik voor de hand.....
nogmaals als het niet kan zoals het moet (diplomatie) dan moet het soms als het kan (restoptie: militaire interventie, strategische precisie operatie met zo min mogelikj aan collateral damage)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |