abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45784455
Afgelopen zaterdag kocht mijn vriendin nieuwe laarzen, toen ze deze wilde afrekenen gebruikte ze per abuis het verkeerde pasje. Het pasje wat ze gebruikte was van een rekening waar te weinig geld op stond.
In het display kwam te staan `geen saldo` en ook op het bonnetje staat dat de betaling mislukt was. De cassiere gaf echter zowel de laarzen en het bonne´tje gewoon mee.

Kan de winkel bv. de bank benaderen of op een andere manier erachter komen dat er iets fout is gegaan en waar ze alsnog het bedrag kunnen claimen?

Overigens is het niet met opzet gegaan. Mijn vriendin vroeg aan mij een ander pasje maar ik had niet in de gaten waarom en dacht dat ze alleen een andere rekening wilde gebruiken. Omdat we al een uur in die winkel waren zei ik geirriteerd `het is wel goed zo` waarop zei dacht dat ik gezien had wat er gebeurd is. Toen we de stad uit waren kreeg ik pas in de gaten wat er gebeurd was.
  maandag 29 januari 2007 @ 11:31:50 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_45784520
caissiere van schoenenwinkel had beter op moeten letten, banken geven geen persoonsgegevens aan winkeliers ivm "mislukte" transacies. dus of je gaat netjes terug en rekent alsnog de schoenen af, of je hebt een voordeeltje...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 29 januari 2007 @ 11:35:00 #3
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_45784618
Zit even in mijn geheugen te graven van toen ik nog bij de Rabo werkte. Als jullie allebei bij dezelfde bank bankieren is de kans aanwezig dat de bank gaat proberen te bemiddelen (eea is afhankelijk van de grote van het bedrag en de relatie van de winkelier met de bank) Technisch gezien staat de winkel wel in zijn recht natuurlijk maar de kans dat er een incasso buro op je af komt lijkt me vrij klein...

Zitten ze goed de laarzen?
Lang leve mij! *O*
  maandag 29 januari 2007 @ 11:46:57 #4
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_45784945
Gratis schoenen
A.F.C. Ajax
  maandag 29 januari 2007 @ 11:47:56 #5
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_45784962
Ik zou iig niet terug gaan.
A.F.C. Ajax
pi_45785064
Ik heb zelf in een winkel gewerkt en ben het er mee eens dat die kassamuts maar beter moet opletten. Zoiets kan gewoon niet gebeuren als je goed oplet, de meeste pinmachines geven nog een piep ook als het mislukt.
  maandag 29 januari 2007 @ 11:52:40 #7
107521 Furia
snoopy weer
pi_45785094
Wel vreemd trouwens, bij ons in de winkel geeft het systeem nog geen bonnetje af zolang er niet betaald is. Ik denk verder dat ze er weinig mee kunnen.
  maandag 29 januari 2007 @ 11:54:32 #8
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_45785144
Inderdaad die apparaten gaan keihard piepen bij een mislukte transactie. Die kassamuts moet die laarzen dus gewoon betalen van het armzalig loontje. Eigen schuld dikke bult. Je vriendin heeft nu gratis laarzen en jij bent een loser dat je met je vriendin laarzen gaat kopen.
pi_45785377
Gratis schoenen! As de bank of winkel alsnog komt miepsen kun je gewoon de vermoorde onschuld spelen en zeggen dat je er van uit ging dat de schoenen waren betaald aangezien je ze meekreeg van de cassiere.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_45785573
Er was inderdaad een `piep` te horen.

Terug naar de winkel is uiteraard geen optie!!

@ Armageddon: Een loser? Ach, zolang ik maar niet zo´n hersenloze Hagenees ben.. ;-))
pi_45785632
Was dat in Helmond?
Denk dat ik ook es ga shoppen dan.
JOHNNY HEITINGA
  maandag 29 januari 2007 @ 12:42:33 #12
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_45786466
Leuk verhaal...
Genieten en noooooit meer terug naar die winkel gaan.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 29 januari 2007 @ 12:45:13 #13
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_45786551
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:08 schreef Pino-Helmond het volgende:

@ Armageddon: Een loser? Ach, zolang ik maar niet zo´n hersenloze Hagenees ben.. ;-))
Ik ben ook geen Hagenees. Ik woon er alleen.
pi_45786668
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:08 schreef Pino-Helmond het volgende:

Hoezo is dat geen optie? Als jij je portomonee laat vallen en iemand anders raapt dat achter jouw rug op en loopt er mee weg zou je dat ook niet fijn vinden toch?

Ik zou even uitzoeken of er nou wel of niet betaald is, en dan alsnog naar de winkel om te betalen.
pi_45790471
Het was in Uden.

Terug gaan?? Opletten is het devies.
Als ik 100 euro verlies komt ook niemand het terugbrengen.
pi_45790561
Pino je hebt groot gelijk. Getuige je Helmondse handelswijze, kan ik je allleen maar een compliment geven en laat het gratis schoeisel goed zitten.
pi_45807836
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:49 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Hoezo is dat geen optie? Als jij je portomonee laat vallen en iemand anders raapt dat achter jouw rug op en loopt er mee weg zou je dat ook niet fijn vinden toch?

Ik zou even uitzoeken of er nou wel of niet betaald is, en dan alsnog naar de winkel om te betalen.
Het moge duidelijk zijn dat er alles behalve betaald is

Het kán inderdaad zijn dat de bank gaat bemiddelen op verzoek van de winkelier. Maar die kans is erg klein Bij de plaatselijke boekenwinkel was ik gewoon teruggegaan, bij een schoenenwinkel waar ik anders nooit kom zouden ze inderdaad gewoon pech hebben.
pi_45809547
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:28 schreef Serinde het volgende:

[..]

Het moge duidelijk zijn dat er alles behalve betaald is

Het kán inderdaad zijn dat de bank gaat bemiddelen op verzoek van de winkelier. Maar die kans is erg klein Bij de plaatselijke boekenwinkel was ik gewoon teruggegaan, bij een schoenenwinkel waar ik anders nooit kom zouden ze inderdaad gewoon pech hebben.
Bruut!
pi_45809823
Dus je hebt zonder te betalen schoenen meegenomen en bent 'uiteraard' niet van plan dit alsnog te gaan doen? Ik vind dat best stoer
Draai het om.
pi_45809926
welke winkel was dat? en welke dag? ook mannenkleren/schoenen etc?
pi_45809993
quote:
Op maandag 29 januari 2007 14:55 schreef Pino-Helmond het volgende:
Terug gaan?? Opletten is het devies.
Als ik 100 euro verlies komt ook niemand het terugbrengen.
Zeker wel, tenzij ik weet dat jij het bent
Serieus, waarom komt niemand het terugbrengen? Door mentaliteit zoals van die van jou..
Draai het om.
pi_45815256
Moraalridder.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, in dit geval de winkel dus ook. Kwestie van een beetje opletten door het personeel.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 08:04:22 #23
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_45815344
Het is voor de winkel onmogelijk te bewijzen dat ze nog geld van je krijgen. Je kunt immers volhouden dat je na de mislukte pin-transactie overgegaan bent op cash.
Jammer voor de verkoopster, maar dan moet ze maar opletten. Erg vreemd dat dat ongemerkt kan passeren.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 30 januari 2007 @ 08:34:17 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_45815548
Wij hebben dat ook een keer gehad met een telefoonabonnement. Abonnement, met gratis TV en toestel. Abonnement werd niet goedgekeurd (overigens ten onrechte bleek later )maar verkoper geeft alles mee. Thuis gekomen gebeld met provider, die heeft uitgelegd dat het abonnement niet goedgekeurd was. Ze wilden wat extra gegevens hebben. Als we die niet zouden sturen binnen 5 werkdagen zou de aanvraag vervallen.

We hebben de aanvraag laten vervallen, en toen opnieuw aangevraagd en gekregen. Onlangs terug geweest naar betreffende winkel inzake garantie op de TV. Deden wel moeilijk maar hadden geen poot om op te staan omdat ik een kassabon (van 0 euro) kon overleggen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 08:37:54 #25
140991 sledge5hammer
poesjes zijn beter dan katers.
pi_45815579
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:54 schreef Armageddon het volgende:
Inderdaad die apparaten gaan keihard piepen bij een mislukte transactie. Die kassamuts moet die laarzen dus gewoon betalen van het armzalig loontje. Eigen schuld dikke bult. Je vriendin heeft nu gratis laarzen en jij bent een loser dat je met je vriendin laarzen gaat kopen.
stoer man dat je je vriendin zo onder de duim hebt. Liefdevolle relatie zullen jullie hebben. of heb je een vriend?
Trust me, I know what I'm doing......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')