vrijdag 26-01-2007De laatste dag op het weeshuis, dus we hadden van alles klaar staan om met de kinderen te gaan doen. Die zouden namelijk van 12.00 uur tot 15.00 uur vrij zijn om leuke dingen met ons te gaan doen. We hebben dus tot 12.00 uur nog flink bij chief meegeholpen op de bouwplaats door aarde te staan scheppen voor het gladmaken voor de vloer van de slaapzalen. Maar toen was het dan toch echt tijd om wat dingen te gaan voorbereiden. Zo hadden we de donderdagavond al tijdens het eten in het hotel met Ria een liedje in zitten oefenen, en toen lagen we al helemaal dubbel van het lachen dus het zou wel wat gaan worden met de kids dachten we zelf.
Eerst hebben we een lading waterballonnen klaar gemaakt in de wc's. Ik ben daarna touwtjes gaan knippen voor een ander spelletje. Het was nog heel even wachten op Natalie en Natascha die terug moesten komen van Outreach maar toen kon het dan toch echt gaan beginnen. We zijn met alle kinderen naar de eetzaal gegaan waar we eerst met de kinderen het liedje "ik heb een toet toet toeter op mijn waterscooter hebben gezongen". Veel kinderen hadden de tekst al snel door en ook de bewegingen erbij. Tijd om eens wat actiefs te gaan doen. Ballonnen kapot trappen. Ieder kind kreeg een ballon om zijn voet gebonden en die moesten ze gaan kapot trappen bij de andere.
Een heel groot succes, in Nederland zouden de kinderen keihard gaan duwen en trappen, maar gelukkig ging het hier allemaal heel goed en zijn er dus ook geen gewonden gevallen. Toen die ballonnen kapot waren hebben we ze ballonnen met water gegeven. Ook dat was een groot succes, ik denk dat wij allemaal nat waren en de kids zelf aardig droog
![]()
. Zeiknat hadden wij nog wat tijd over, tijd voor zaklopen!
Na het zelf een keer voorgedaan te hebben en daarna de mama's en Ria wilde de kinderen toch echt zelf. Voor de echt kleintjes was dit misschien niet zo heel geschikt maar na 1 valpartij en 1 geschrokken kindje was de schade nog heel erg goed.
Toen was het tijd om afscheid te nemen van de kinderen we hebben daarvoor met alle kinderen nog een keer " old mcdonald has a farm" gezongen en daarna kregen ze allemaal wat frisdrank.
Wij moesten namelijk ook nog even afscheid nemen van de bouwvakkers. Die hebben we dus eerst ook ondergekogeld met water ballonnen, die zaten te kijken alsof ze het nog nooit eerder gezien hadden. maar ook hun hadden speciaal voor ons een dansje en stamlied ingestudeerd. Dus daar kregen we ook nog een hele show en we moesten ook echt meedansen. De kinderen kwamen ook kijken wat er aan de hand was.
Na het uitdelen van onze handschoenen en petjes kregen hun ook wat te drinken en moesten wij toch echt opweg naar het hotel om optijd in Mombasa te zijn.
Toen het hek achter ons dicht ging kreeg ik het toch wel een beetje moeilijk. Ik wist het nog best goed verstopt te houden tot Inge vroeg of ik Margo wilde bellen voor het dagverslag. Ze weten hier thuis dat ik moeite heb met afscheidnemen en het werd er ook niet makkelijker op toen we afscheid moesten nemen van Ria en Fester bij het hotel. Ook daar stonden we bijna allemaal te slikken of zelfs de tranen weg te pinken. Ria kreeg het daardoor ook erg moeilijk, we zijn dus maar snel in de auto gestapt.
Rond 20.30 uur (locale tijd) kwamen we aan in Mombasa bij het hotel The Reef waar Fester kamers had gereseveerd. Maar die resevatie was nooit aangekomen. Zo werden Inge en ik weggestopt in een raar hokje wat een beetje spookie was. Maar we hoefde maar een paar uurtjes te slapen voordat we weer naar het vliegveld moesten. Dus opzich maakte het ook niet uit.
![]()
![]()