Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Verstandig!quote:Op maandag 15 januari 2007 09:10 schreef BertV het volgende:
Maandag beendag...
Zondagochtend bankdrukken is de uitkomst! Hele fitness-toko voorjezelf.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:36 schreef Fugie het volgende:
vandaag borst triceps schouders en buik doenOp maandag is het idd altijd onwijs druk met bankdrukken enzo maja, ze maken maar plaats
ik onderhoud mijn sociale contacten altijd op zaterdagavond (tot zondagochtendquote:Op maandag 15 januari 2007 10:52 schreef BertV het volgende:
[..]
Zondagochtend bankdrukken is de uitkomst! Hele fitness-toko voorjezelf.
Mgoed, dan niet de nacht daarvoor doorzakken. (past ook niet echt bij serieus BB-en lijkt me)
Iedere dag is toch borst dag voor br33zers?quote:Op maandag 15 januari 2007 09:24 schreef Frautie het volgende:
[..]
Verstandig!
Bij de br33z4h's bij mij in de sportschool is maandag altijd borstdag. Dus je kan je kont amper keren daar
Dus je traint die week alleeeeen je borst.....en je gaat zo lekker overdreven kreunen bij iedere herhaling die je doet en vergeet niet om jezelf heeeel uitgebreid in de spiegel te gaan bestuderen en je spieren aan te spannenquote:Op maandag 15 januari 2007 12:24 schreef Mr.J het volgende:
Open week in mij sportschool vandaag.
Maar goed, zal me proberen te gedragen. Op zulke moment ben ik namelijk niet te beroerd om de vooroordelen over bodybuilders te bevestigen. Maar zal me inhouden.
Ik maak wel geluiden met sommige oefeningenquote:Op maandag 15 januari 2007 12:28 schreef Frautie het volgende:
[..]
Dus je traint die week alleeeeen je borst.....en je gaat zo lekker overdreven kreunen bij iedere herhaling die je doet en vergeet niet om jezelf heeeel uitgebreid in de spiegel te gaan bestuderen en je spieren aan te spannen![]()
![]()
als ik zwaar train doe ik dat ook, dan ben ik geconcentreerd om de oefening uit te voeren en wat mijn lichaam voor de rest doet maakt het me niet uitquote:Op maandag 15 januari 2007 13:05 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik maak wel geluiden met sommige oefeningen![]()
"2 is genoeg, ik wil niet moe worden"quote:Op maandag 15 januari 2007 13:48 schreef J-Will het volgende:
Laatst trouwens, ik was aan het squatten, komt er zo'n know-it-all opa achter me staan.
Ik zit daar, atg, met 55 kg op mijn rug en kom kreunend omhoog. Ik rust een seconde of wat en zak weer voor een tweede, zware rep. Zegt die vent kei hard: 'Jij gaat er ECHT diep doorheen! Ik durf te wedden dat jij er zo geen twintig achter elkaar kan maken.' Dus ik ben klaar met mijn setje van 2, hang dat ding terug en die vent snapte echt niet waarom ik niet minstens 15 reps per set maakte. Ik had niet eens zin om het uit te leggen en negeerde hem maar gewoon.
In het begin zijn altijd mensen die het dan beter weten, op gegeven moment zien ze dat je vooruit gaat dus dan laten ze je lekker je eigen ding doenquote:Op maandag 15 januari 2007 14:04 schreef Fugie het volgende:
[..]
"2 is genoeg, ik wil niet moe worden"
hahaha, ik had er ook 's een, die beweerde dat je je knietjes naar binnen moest drukken bij het omhoog komen... Ik had ook echt er geen zin an, en heb die vent maar meewarig aangekeken zonder iets te zeggen en ben gewoon rustig aan mijn volgende setje begonnen. De idiotenquote:Op maandag 15 januari 2007 13:48 schreef J-Will het volgende:
Laatst trouwens, ik was aan het squatten, komt er zo'n know-it-all opa achter me staan.
Ik zit daar, atg, met 55 kg op mijn rug en kom kreunend omhoog. Ik rust een seconde of wat en zak weer voor een tweede, zware rep. Zegt die vent kei hard: 'Jij gaat er ECHT diep doorheen! Ik durf te wedden dat jij er zo geen twintig achter elkaar kan maken.' Dus ik ben klaar met mijn setje van 2, hang dat ding terug en die vent snapte echt niet waarom ik niet minstens 15 reps per set maakte. Ik had niet eens zin om het uit te leggen en negeerde hem maar gewoon.
eeeeeeeeeey kardash!quote:Op zondag 14 januari 2007 19:51 schreef mister_popcorn het volgende:
speciaal voor calyptus, WHOLLA!
Nee, maar laat de stang bij het deadliften lekker wat lawaai maken.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:28 schreef Frautie het volgende:
[..]
Dus je traint die week alleeeeen je borst.....en je gaat zo lekker overdreven kreunen bij iedere herhaling die je doet en vergeet niet om jezelf heeeel uitgebreid in de spiegel te gaan bestuderen en je spieren aan te spannen![]()
![]()
quote:Op maandag 15 januari 2007 16:19 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Nee, maar laat de stang bij het deadliften lekker wat lawaai maken.
En bovendien mijn trainingsmaat en ik zijn nogal van de onliners.
"Light weight!"
"Nothing but a peanut!"
"Aint nothing to it but to do it!"
En deze van Yates: "Business as usual!"
Dat doe ik dus nooitquote:Op maandag 15 januari 2007 18:11 schreef Mr.J het volgende:
Yeps. Same here.
"Aan het opwarmen kerel? Of is dit alweer je cooling down?"![]()
"Kijk je wel uit, aangezien je lang niet zo sterk als mij bent".quote:Op maandag 15 januari 2007 18:11 schreef Mr.J het volgende:
Yeps. Same here.
"Aan het opwarmen kerel? Of is dit alweer je cooling down?"![]()
Met bekenden zit ik wel altijd te kutten jaquote:Op maandag 15 januari 2007 18:49 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
"Kijk je wel uit, aangezien je lang niet zo sterk als mij bent".
"Hee papzak, zit je in de bulk?" als iemand probeert af te vallen.
"Train je niet meer ofzo?" op het werk bij collega's die ook trainen.
Collega op het werk heeft me ook een tijdje bolle genoemt, dat was dan weer wat minder![]()
toevallig, mn moeder zei gisteren dat ik een dikke kont ipv een "achteruitstekend poepke" begon te krijgenquote:Op maandag 15 januari 2007 18:49 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
"Kijk je wel uit, aangezien je lang niet zo sterk als mij bent".
"Hee papzak, zit je in de bulk?" als iemand probeert af te vallen.
"Train je niet meer ofzo?" op het werk bij collega's die ook trainen.
Collega op het werk heeft me ook een tijdje bolle genoemt, dat was dan weer wat minder![]()
quote:Op maandag 15 januari 2007 19:57 schreef Semargofni het volgende:
Volgens mij hebben de meeste hier wel een opzet tafeltje.
Ach cutten is een groot woord. Ging van 10 naar 8%. En had daarbij een licht supplement gebruikt.quote:Op maandag 15 januari 2007 18:39 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dat doe ik dus nooit![]()
Maar ik zeg wel eens bij mensen dat ze maar eens wat anders moeten doen omdat ze al een jaar niet vooruit zijn gegaan.
ps: J, als jij ging cutten in het verleden ging je dan clean cutten of mbv supplementen?
25 voor, 50 na.quote:Op maandag 15 januari 2007 21:11 schreef Vossel het volgende:
Sinds weken gebruik ik whey eiwitten na het raggen in de sportschool. Ik los 30 gram dextrose samen met 50 gram whey op in water. En dat drink ik direct na het sporten op.
Nu hoor ik van verschillende kanten dat je lichaam 50 gram whey niet in een keer op kan nemen en dat je beter 25 gram voor en 25 gram na de training kan nemen.
Heeft er iemand tips voor de goede dosis?
Is dat niet teringveel?quote:
of je kan zoals mij doen, 2 boterhammen met kaas uur voor de training, 1 liter magere melk direct na de training. Voelt veel beter aan als whey...quote:Op maandag 15 januari 2007 23:08 schreef Vossel het volgende:
[..]
Is dat niet teringveel?
Een 'krachtsporter' moet toch ongeveer 1,5 - 2,5 gram eiwit per kg binnen krijgen per dag? Ik weeg 80 kg en eet 50 gram whey en haal 45 gram uit kwark. En verder eet ik gewoon 'normale' maaltijden.
Het gaat mij er gewoon om dat ik m'n dure whey niet verspil door er 50 gram van te drinken zonder dat het enig effect heeft. Eerlijk gezegd is die 30 gram dextrose met 50 gram whey gewoon nattevingerwerk.
Je pwo shake met 30 gram dextrose en 50 gram whey is iig goed. De uren na je training kan je lichaam namelijk veel meer voedingsstoffen verwerken dan normaal.quote:Op maandag 15 januari 2007 23:08 schreef Vossel het volgende:
[..]
Is dat niet teringveel?
Een 'krachtsporter' moet toch ongeveer 1,5 - 2,5 gram eiwit per kg binnen krijgen per dag? Ik weeg 80 kg en eet 50 gram whey en haal 45 gram uit kwark. En verder eet ik gewoon 'normale' maaltijden.
Het gaat mij er gewoon om dat ik m'n dure whey niet verspil door er 50 gram van te drinken zonder dat het enig effect heeft. Eerlijk gezegd is die 30 gram dextrose met 50 gram whey gewoon nattevingerwerk.
Deze in de smaak aardbei. Goed te eten hoor!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:25 schreef Semargofni het volgende:
Geef het dan maar aan mij.
Btw welke smaak?![]()
Dankjewel dan hou ik het hierop.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:33 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Je pwo shake met 30 gram dextrose en 50 gram whey is iig goed. De uren na je training kan je lichaam namelijk veel meer voedingsstoffen verwerken dan normaal.
ah over de "magische" 90kg grens.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 08:56 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Zit nu eindelijk op de 91kg @ 12%![]()
waarom koop je niet gewoon lijnzaadolie? 1el door je tonijn/kwark/pasta/rijst en klaar ben jequote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:42 schreef mister_popcorn het volgende:
Vraagje, ik heb toevallig vandaag omega 3 en 6 vetzuur capsules gehaald bij etos (eigen merk). Helaas zijn die krengen behoorlijk aan de prijs, en etos beweert dan ook nog 's dat je twee van die capsules per dag moet innemen... Nou gaat etos uit van een dagelijkse dosis van 1600 mg omega 3 en 400 mg omega 6, dit is dus per twee pillen gerekend. Nou vroeg ik me af, als student / zunnige hollander, of ik ook niet met 1 capsule per dag aankan. (dwz, 800 mg Om.3, en 200 mg Om.6)
(Ik eet trouwens weinig vis, dus weinig natuurlijke omega bronnen aanwezig...)
ps, die dingen stinken naar lijm!
Cutten, nee man!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:54 schreef Den_Haag het volgende:
Het gaat lekker de laatste weken. Zit nu op 107,5kg bij ong. 16% vet. Binnenkort maar weer eens cutten.
dan doe ik gewoon wel braaf mijn 2 pillen per dag. 4x per dag zo'n lijmbal naar binnen harken vind ik iets teveel van het goedequote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:44 schreef Semargofni het volgende:
Dat is best weinig, ik neem iedere dag 4x1000mg visolie caps... Wil niet zeggen dat jij dat ook moet doen, maar dosering is rond de 2/4/6 pillen, staat bij mij op het potje.
Muchas Graciasquote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:17 schreef Semargofni het volgende:
Het schijnt dat beide voordelen en nadelen hebben, lijnzaad heeft weer wat extras wat visolie niet heeft en andersom.
Hier stukje geripped van DBB:
"Het voordeel van lijnzaad-olie is dat je er meteen ook een groot deel van je vetbehoefte mee invult en dit geld niet voor vis-olie aangezien dit zeer kleine hoeveelheden vet zijn.
in die zin kan je de 2 dus niet zien als alternatieven voor elkaar.
ook een voordeel is dat je met lijnzaadolie meteen een grote hoeveelheid omega-3 vetzuren binnenkrijgt.
dit zijn weliswaar geen EPA/DHA maar het draagt tenminste substantieel bij tot het in balans brengen van je W6:W3 verhouding. deze moet idealiter geloof ik 2:1 zijn.
visolie doet dit dus nauwelijks omdat dit te weinig is.
de keuze hangt dus af van wat je wil :
- moet je nog vet inpassen in je schema/wil je je W6/W3 in balans brengen ->lijnzaad
bijkomend voordeel : ALA wordt enigzins omgezet in EPA/DHA
nadeel : verhoogde kans op prostaat-kanker, dus anti-oxidant rijk dieet/ evt .vloeibare vit E toevoegen aan olie (doe ik) , evt beperken tot 1 el/dag
- wil je EPA/DHA binnenkrijgen -> visolie
conclusie : beide nemen"
Voor de hele discussie moet je maar ff zoeken naar "Visolie vs Lijnzaad olie"
Komt omdat ik in pauzes op school brood eet hequote:Op dinsdag 16 januari 2007 17:58 schreef Semargofni het volgende:
Aardig wat brood + eenzijdig fruit. (lol moet ik nodig zeggen).
Half bakje kwark voordat je gaat slapen zou ik nog ff toevoegen
Ja is meer iets voor beginners, maar wel leerzaam.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 01:13 schreef Arnold_fan het volgende:
Heeft iemand de dvd's van Muscle and Fitness gezien? Ze staan nu op usenet, een aanrader
Congrats.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 08:56 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Zit nu eindelijk op de 91kg @ 12%![]()
Er zijn wel weegmachines (dure, gok ik) die het kunnen maar schijnt niet erg precies te zijn.quote:Kan je je vetpercentage op en soort weegschaal uitrekenen want daar ben ik wel benieuwd naar
In je slaap bouw je het meeste spier op. Kwark eiwitten zijn trage eiwitten, dus komt je lichaam niet zonder bouwstoffen te zitten in je slaap.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:12 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Komt omdat ik in pauzes op school brood eet he, hoezo kwark?
3x pw aquatten?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:20 schreef Semargofni het volgende:
Juistem! Lekker 3x pw squatten.![]()
Kheb goede gains gemaakt op dat schema!
Ik heb laatst iets gelezen over sportscholen waarbij je geen mee gebracht water mag drinken. Dat is helemaal het toppunt.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:41 schreef FreeShooter het volgende:
Shit, sinds 1 Januari moet je nu ook betalen voor het meten van gewicht / vetpercentage bij mijn sportschool, straks moet je nog geld betalen voor het douchen.![]()
Dit is toch eindelijk de druppel dat ik zelf een weegschaal aan ga schaffen![]()
[..]
Er zijn wel weegmachines (dure, gok ik) die het kunnen maar schijnt niet erg precies te zijn.
+ Basketbal = Overbelasting?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:03 schreef J-Will het volgende:
dat is de bedoeling ja.
3 squats,
3 benchpresses,
3 chin-ups
1 of 2 deadlifts,
1 of 2 powercleans
De typische fitness first of la gyms. Zijn de naam sportschool niet waardig, ik noem ze gewoon homokotquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:14 schreef ivosnivo het volgende:
Ik heb laatst iets gelezen over sportscholen waarbij je geen mee gebracht water mag drinken. Dat is helemaal het toppunt.
Omdat de meesten maar 1 of 2 keer trainen? Ik vind dat als je hard traint je goed moet uitkijken voor overbelasting/training.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:34 schreef Calyptus het volgende:
overbelasting en foute belasting= ontstekingen
Overtraining= altijd moe, geen zin om te trainen, slecht slapen, slecht gezind, spierpijn, degressie van het gewicht dat je pakt.
Komt niet zoveel voor, 80% van de gym leidt eerder aan chronische ondertraining
Ik heb er sinds ik enkel met vrije gewichten train nog geen last meer van gehad. Vroeger wel tendinitis gehad van machine biceps curl en leg curls, daarom doe ik die niet meer, baggeroefeningenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:39 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Omdat de meesten maar 1 of 2 keer trainen? Ik vind dat als je hard traint je goed moet uitkijken voor overbelasting/training.
Lekker later zeurenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:18 schreef -Trinity- het volgende:
Is er ook manier om spieren wat minder bulk te maken?Ik heb een tijdje heel licht mijn armen getraind en mijn schouders maar ik krijg al vragen naar mijn hoofd wat ik doe om zulke brede schouders te krijgen, en aangezien ik vrouwelijk ben wil ik dat ook wel blijven (vrouwelijk dus)
. Stretchen? Ik train ze nu al niet meer iig...
Leg curl is geen baggeroefening.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:42 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Ik heb er sinds ik enkel met vrije gewichten train nog geen last meer van gehad. Vroeger wel tendinitis gehad van machine biceps curl en leg curls, daarom doe ik die niet meer, baggeroefeningen
wat doe jij nog in dit topic?quote:
Oke, veel succes met het onderontwikkelen met je hamstrings danquote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:48 schreef Calyptus het volgende:
[..]
wat doe jij nog in dit topic?Je traint niet meer, ga lopen ofzo...
Nee serieus, 2 keer tendinitis aan beide knieen zegt genoeg voor mij, leg curls is imo een baggeroefening, ik doe ze nooit meer
Good morningsquote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:49 schreef LedZep het volgende:
[..]
Oke, veel succes met het onderontwikkelen met je hamstrings dan.
Goodmorning = heupextensiequote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:52 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Good mornings![]()
Tenminste een zware compound oefening
en RDL = ? (ik gok beetje van beide)quote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:06 schreef LedZep het volgende:
[..]
Goodmorning = heupextensie
Leg curl = knieflexie
RDL is hetzelfde als goodmorning en dus ook heupextensie. Knieflexie is leg curls of glute hamraise.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:27 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
en RDL = ? (ik gok beetje van beide)
De hamstrings worden gebruikt voor 2 motorpatronen, heupextensie en knieflexie. Zonder de een of de ander heb je dus nooit een volledige belasting van de hamstrings. Net als alleen presses of alleen flies niet genoeg zijn voor de borst.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:51 schreef Semargofni het volgende:
Wat bedoel je nu LedZep? eerst zeg je dat zijn hamstrings onderontwikkeld raken als hij geen leg curls doet, en daarna geef je aan dat de oefening voor knieflexie is.
Ik moet ook nog kunnen sprinten met dit lichaam. 115 kg gaat echt te veel worden.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:10 schreef McGilles het volgende:
[..]
Cutten, nee man!
Lekker doorgaan tot 115kg en dan pas cutten, nergens voor nodig om skinny te worden
Moest van 5.30 tot 14.00 werken. Nog maar 1,5 maandquote:Op woensdag 17 januari 2007 04:20 schreef Miguel het volgende:
Wat doe jij al op ivo!?
Offtopic: Sta je weleens bij vertrek 3, bij de Irisscan in dat halletje?quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:58 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Moest van 5.30 tot 14.00 werken. Nog maar 1,5 maand
En heb nog niet gezocht naar ander werk, en ga dat niet doen ook. Als ik eenmaal in Groningen zit ga ik wel wat zoeken.
Ik sta overal wel is, ook buiten. Heb geen vaste werkplek, dat was dan ook 1 van de fijne dingenquote:Op woensdag 17 januari 2007 15:07 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Offtopic: Sta je weleens bij vertrek 3, bij de Irisscan in dat halletje?
Ook een manier, mijn instructeur begon me laatst te betasten.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:14 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
@Drumpie, je vetpercentage kun je het beste laten met in de sportschool met een daarvoor bestemde klem. Dat is het meest nauwkeurig.
quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:50 schreef the_hunter het volgende:
Ik begin vanaf 1 februari ook weer met fitnessen. Ik wil er voor mijn zomervakantie naar Chersonissos wel een beetje fit uit zien natuurlijk
Dan ben je te laat vriend, vergeet die chickas maarquote:Op woensdag 17 januari 2007 16:50 schreef the_hunter het volgende:
Ik begin vanaf 1 februari ook weer met fitnessen. Ik wil er voor mijn zomervakantie naar Chersonissos wel een beetje fit uit zien natuurlijk
ach joh, paar sprintjes trekken doet wonderen, dus als je nou eens los naar uitwedstrijden van je neuzenclub zou gaan...quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:50 schreef the_hunter het volgende:
Masterlijk getraind vandaagquote:Op dinsdag 16 januari 2007 17:43 schreef Drumpie het volgende:
Ik zal mijn eten is posten:
7:45: Thee & Brood
9:55: Sinasappelsap & Brood
11:50: Sinasappelsap & Brood
2:00: Sinasappelsap & Brood
3:30: Melk of Yogurt met banaan & Brood
6:30,7:00: Avondeten
9:00: Melk
En dan voor en na fitness volg ik advies op uit dit topic:
2 boterhammen met kaas uur + Banaan voor de training,
1 liter magere melk direct na de training
Goed, voor waar je bent. Zo maak je genoeg vooruitgang, later kun je altijd nog dingen veranderen en toevoegen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:38 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Masterlijk getraind vandaag, en wat vind de rest van dit eetschema
ik ben 14, en hoezo weinigquote:Op woensdag 17 januari 2007 18:48 schreef Mr.J het volgende:
Weinig.
Hoeveel brood eet je in totaal.quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:38 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Masterlijk getraind vandaag, en wat vind de rest van dit eetschema
pizza is wel goedquote:Op woensdag 17 januari 2007 19:20 schreef XiChico het volgende:
Ik ben op zoek naar eten wat makkelijk klaar te maken is, en toch enigszins te eten. Zo zat ik te denken aan rijst (+ boter, kaneel en suiker) maar ik ewet niet of dit een goed voedingsmiddel is.
Spaghetti is ook goed natuurlijk maar dat duurt alweer een stuk langer (spaghetti klaar maken, gehakt in de pan, saus in de pan)
Het schijnt dat je er dood van kan gaan...quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:56 schreef Skazminko het volgende:
Is die pomp in je spieren ook ergens goed voor dan alleen een goed gevoel?
Pannekoekenquote:Op woensdag 17 januari 2007 19:20 schreef XiChico het volgende:
Ik ben op zoek naar eten wat makkelijk klaar te maken is, en toch enigszins te eten. Zo zat ik te denken aan rijst (+ boter, kaneel en suiker) maar ik ewet niet of dit een goed voedingsmiddel is.
Spaghetti is ook goed natuurlijk maar dat duurt alweer een stuk langer (spaghetti klaar maken, gehakt in de pan, saus in de pan)
Hmm, is het ook ergens goed voor?quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Het schijnt dat je er dood van kan gaan...
Ivo's notenmix. Men neme 1 zak studentenhave, 1 zak pinda's en 2 zakken cashews en schudden maarquote:Op woensdag 17 januari 2007 19:20 schreef XiChico het volgende:
wat er in het schema staatquote:Op woensdag 17 januari 2007 19:02 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Hoeveel brood eet je in totaal.
Ik kweek sneller spieren dan ik vet verliesquote:Op woensdag 17 januari 2007 18:33 schreef mister_popcorn het volgende:
ach joh, paar sprintjes trekken doet wonderen, dus als je nou eens los naar uitwedstrijden van je neuzenclub zou gaan...(wat kut dat ik niet jullie mooie dansje kan vinden op youtube
)
Maar vooruit, www.hiit.com, echt spieren kweken kan je vergeten, vet dumpen moet lukken voor de zomer
Genetic freak.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:22 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik kweek sneller spieren dan ik vet verlies.
hm, ik maak al "mini-setjes" met 170 kg en wil niet weten wat ik doe met 230...quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:07 schreef Frautie het volgende:
Filerijden als je gister je benen getraind hebt is niet leuk
45° Leg Press en dan je voeten wijd uit elkaar plaatsen, daar duwt zij gewoon ff als zwaarste 230 kg weg![]()
wat zijn mini setjes?quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:32 schreef BertV het volgende:
hm, ik maak al "mini-setjes" met 170 kg en wil niet weten wat ik doe met 230...![]()
Tuurlijk is de ene machine niet de ander. Feit blijft dat ze wel ff wat meer wegduwt dan ikquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:34 schreef Mr.J het volgende:
De ene leg press is de andere niet. Verkijk je daar niet op.
Minisetjes zijn gewone setjes van 7 waarbij je bij 5 stopt met al dan niet een rood hoofd van inspanning.quote:
Weer wat geleerdquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:49 schreef BertV het volgende:
Minisetjes zijn gewone setjes van 7 waarbij je bij 5 stopt met al dan niet een rood hoofd van inspanning.
Damn! Dat doe je goed!quote:Ik squat met 100kg nog net met gewone setjes.
Ik tel 5 boterhammen, kan wel iets meer dan.quote:
ehm, mijn 100 kg is geen fullsquat maar een huilie 90 graden...quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:15 schreef Frautie het volgende:
[..]
Weer wat geleerd
[..]
Damn! Dat doe je goed!
Ik zit nu met pijn en moeite op de 70 kg fullsquat...en ik denk dat 't daar ook nog wel ff bij blijft
En ik mag hopen dat ik voor al mijn moeite deze zomer beloond wordt met iig een beetje squatkont
10 laat maar zeggenquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:25 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Ik tel 5 boterhammen, kan wel iets meer dan.![]()
Haha, ik heb dat ook altijd na benen en kuiten getraind te hebben. Sta je stil voor het stoplicht met een trillend pootjequote:Op donderdag 18 januari 2007 11:07 schreef Frautie het volgende:
Filerijden als je gister je benen getraind hebt is niet leuk
Heb gister weer allemaal nieuwe dingen op gestoken. En die meid waarmee ik train is echt bizar sterk! Om ff voorbeeldje te geven, 45° Leg Press en dan je voeten wijd uit elkaar plaatsen, daar duwt zij gewoon ff als zwaarste 230 kg weg![]()
Wel weer 'tzelfde rondje gedaan als zondagmorgen, dus borst/schouders/biceps/triceps. Maar nu een paar andere oefeningen ertussen en alles 4 setjes 8 herhalingen en zo zwaar mogelijk pakken.
Benen was hels! Ben blij dat ik vandaag kantoordag hebEn ik moet vanaaf nog klimmen
Morgen maar lekker in de sauna gaan hangen, kijk er nu al naar uit
![]()
Ik ben met me 3x10 schema begonnen (elke 3 weken herhalingen verminderen). En fullsquat deed ik vandaag niet echt op me max met 92,5 2x 10 en 95 10x. Moet over 1,5 week wel 100 zijn hoop ik.quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:39 schreef BertV het volgende:
[..]
ehm, mijn 100 kg is geen fullsquat maar een huilie 90 graden...
70 kg fullsquat![]()
Op mijn sportschool zie ik jongens 90 graden squaten terwijl je de stang krom ziet staan.
Heb je het over 160-180 kg...![]()
Zo weer m'n vaste 5km... ben benieuwd.quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:25 schreef Calyptus het volgende:
met 10 kilo op de rug tegenwind moeten doorstappen in dit weer = harde pump in de kuiten btw...
Man er vliegt hier van alles rond straks gaat me auto stukquote:Op donderdag 18 januari 2007 19:25 schreef Den_Haag het volgende:
Wat was het door dat beetje wind lekker rustig in de sportschool. Van mij mag het elke dag zo zijn.
Iemand?quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:56 schreef Skazminko het volgende:
Is die pomp in je spieren ook ergens goed voor dan alleen een goed gevoel?
Vanochtend was zo'n sjaak ff zo slim om de bagage karten niet vast te zetten aan z'n klm electrische auto. Taxi't zo'n swiss air tussen de pieren richting de baan, opeens zie ik 3 karrren richting het vliegtuig rijen. Knallen vol op dat vliegtuig, en dat mannetje er nog achter hangend met z'n gele hesje. Prachtig! Binnen 3 minuten stond de brandweer er in vol ornaat.quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:27 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Man er vliegt hier van alles rond straks gaat me auto stuk
Dat trillende pootje klinkt wel bekend jaquote:Op donderdag 18 januari 2007 16:54 schreef ivosnivo het volgende:
Haha, ik heb dat ook altijd na benen en kuiten getraind te hebben. Sta je stil voor het stoplicht met een trillend pootje
Ik doe legpress alleen nog op apparaat met schijven, en dan been voor been na het squaten. Voelt wel grappig aan.
Daar hebben we een lease-auto voorquote:Op donderdag 18 januari 2007 20:27 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Man er vliegt hier van alles rond straks gaat me auto stuk
Met de motor was achteraf niet zo slim gisteren.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 07:25 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Daar hebben we een lease-auto voor![]()
details willen we weten, bloederige foto's willen we zien!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 08:33 schreef BertV het volgende:
[..]
Met de motor was achteraf niet zo slim gisteren.![]()
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 08:33 schreef BertV het volgende:
Met de motor was achteraf niet zo slim gisteren.![]()
Wat zijn lockouts?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:58 schreef Calyptus het volgende:
net lekker getrained(lockouts 3x150kg gelukt), alleen is enkel wéér onstoken voor de een of andere reden. Begint ferm mijn kloten uit te hangen.
in powerrack enkel het bovenste deel van benchpress. Is eens lekker om je triceps, gewrichten en CNS te laten wennen aan een hoger gewicht dan je benchpress. Normaal gezien het maar een paar centimeter, ik pak een centimeter of 20quote:
Ik heb dat ook wel is gehad, maar voornamelijk als ik te snel na het eten zwaar me benen aanpak.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:44 schreef Skazminko het volgende:
Iets te hard mijn benen getraind, moest bijna kotsen en het werd op een gegeven moment aardig zwart voor mijn ogen tijdens een set leg pressen....
Dopamine stoot in mijn lichaam!![]()
![]()
Ik had het denk ik door te weing rust tussen mijn setjes te hebben. Ik deed een suprsetje leg curl, leg press zonder pauzes er tussen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:43 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel is gehad, maar voornamelijk als ik te snel na het eten zwaar me benen aanpak.
Ligt eerder aan het tekort aan zuurstof, heb ik ook na 5 maal mn 5 rm dls...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:44 schreef Skazminko het volgende:
Iets te hard mijn benen getraind, moest bijna kotsen en het werd op een gegeven moment aardig zwart voor mijn ogen tijdens een set leg pressen....
![]()
uh, als mn cut gedaan is msquote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:11 schreef FreeShooter het volgende:
Wat vinden jullie ervan om de beginpost te updaten met pics van de users in dit topic? Ik wil het wel doen, mooiste lijkt mij met thumbnails.
Met als welk doel?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:11 schreef FreeShooter het volgende:
Wat vinden jullie ervan om de beginpost te updaten met pics van de users in dit topic? Ik wil het wel doen, mooiste lijkt mij met thumbnails.
dat is echt gruwelijk irritantquote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:53 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Ligt eerder aan het tekort aan zuurstof, heb ik ook na 5 maal mn 5 rm dls...
www.ironmind.comquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:33 schreef J-Will het volgende:
LedZep, hoe kwam jij toen ter tijd aan die zandzakken?
Het is na 10 seconden terug gedaan bij mijquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:35 schreef Fugie het volgende:
[..]
dat is echt gruwelijk irritant
sta je daar beetje te spacen terwijl je nog allemaal oefeningen moet doen
Heb ik ook al 2 keer meegemaakt,. als ik mijn rug en benen dag hebquote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:44 schreef Skazminko het volgende:
![]()
Dat heb ik wel eens als ik de ochtend na een avondje stappen train. Ben 1x tijdens incline press (bijna) in slaap gevallenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:44 schreef Skazminko het volgende:
![]()
jup die doe ik ookquote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:33 schreef Semargofni het volgende:
Doe je leg curls? Zo nee begin er dan maar mee.
weet ik niet want ik heb er vandaag nog geen last van gehadquote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:19 schreef Den_Haag het volgende:
Zit het in de knie of meer aan het oppervlak?
Probeer de volgende keer goed te voelen waar het zit en welke beweging het veroorzaakt.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:43 schreef Fugie het volgende:
[..]
weet ik niet want ik heb er vandaag nog geen last van gehad
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:50 schreef Drumpie het volgende:
Ik heb gister heerlijk getraind, bankdrukken gedaan met 26.50 kilo 6x lukte het me tevreden met resultaat want begon toen ik op fitness ging met 20, en 8 kilo dumbels 3x12, en begon met 4 kilo dumbels 3x12 dus ga vooruit
Zit aan oppervlak aan de voorkant van mijn kie, denk dat het komt omdat mijn knie een keer naar binnen kwam.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:55 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Probeer de volgende keer goed te voelen waar het zit en welke beweging het veroorzaakt.
Echt qua trainingsmethode ik weinig.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:19 schreef DubzOne het volgende:
Hoevaak wisselen mensen hier eigenlijk van schema?!
Ik doe nu meestal op basis van 3 dagen deze volgorde:quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:38 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Echt qua trainingsmethode ik weinig.
Soms andere spiergroepen combineren, maar de basis is wel een 4 daagse split per week. 4 tot 12 reps.
Weinig over te zeggen als je je calorieen / eiwitten er niet bij zet. Hoeveel weeg je, hoe lang ben je, met die dingen moet je rekening houden.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:54 schreef XiChico het volgende:
07.00 uur
4 boterhammen + bak yoghurt
10.00 uur
2 boterhammen
12.00 uur
2 boterhammen
14.00 uur
2 boterhammen
16.00 – 18.00 uur
3 pannenkoeken
18.30 uur
Avondeten + bak yoghurt
22.30 uur
Pizza
Voldoende voedsel? Wat kan ik beter vervangen voor ander voedsel? Ik weet dat die pizza niet het meest gezonde is, maar wel goed om wat aan te komen .. wat ik dus wil, in ieder geval in het begin.
Dan is het denk ik wat spierirritatie is. Probeer wat te fietsen, zo licht mogelijk. Dit helpt de doorbloeding en het herstel.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:35 schreef Fugie het volgende:
[..]
Zit aan oppervlak aan de voorkant van mijn kie, denk dat het komt omdat mijn knie een keer naar binnen kwam.
ik fiets elke dag van en naar me werk =/- een uurquote:Op woensdag 24 januari 2007 21:00 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Dan is het denk ik wat spierirritatie is. Probeer wat te fietsen, zo licht mogelijk. Dit helpt de doorbloeding en het herstel.
Als je ma-wo-vrij traint is het wel eens leuk de ma en vrij om tte gooien.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:47 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ik doe nu meestal op basis van 3 dagen deze volgorde:
Dag 1: Borst, Biceps, Buik
Dag 2: Rug, Benen
Dag 3: Schouders, Tricpes, Buik
Heeft het dan zin om om de zoveel tijd de dagen om te wisselen? Of is het beter om de combinaties qua spiergroepen om de zoveel tijd te veranderen?
vet, train jij samen met je pa? Ik probeer die van mij ook mee te nemen, maar die wil roeien, fietsen en wandelen, in de bui-ten-luchtquote:Op woensdag 24 januari 2007 23:26 schreef Skazminko het volgende:
Eergister gebenched, 3x60 wat zeer makkelijk ging.![]()
Ik wilde 65 (nieuw PR)doen, maar geen spotter, dat wordt dus zaterdag met me pa.Als hij tenminste niet weer smoesjes verzint
Vrij vaak, maar ik maak ze wel altijd af!quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:19 schreef DubzOne het volgende:
Hoevaak wisselen mensen hier eigenlijk van schema?!
Sinds ik een tijdje met bankdrukken bezig ben merk ik eerder dat ik het in mijn schouders/triceps voel dan in mijn borstkast. Mijn borstspieren zijn daarentegen wel een beetje opgepompt maar ik voel dus totaal geen pijn. Een vriend van mij raadde mij dan ook aan om eerst mijn schouder uit te putten en dan te gaan bankdrukken. Zit hier wat in? Ik zie hier namelijk een schema wat veel op de mijne lijkt. Namelijk schouders/rug op een dag en bi/tri/borst op een dag. Overigens doe ik bankdrukken altijd als laatst.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:59 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Als je ma-wo-vrij traint is het wel eens leuk de ma en vrij om tte gooien.
Verder zal ik een 3 daags split schema toch echt anders opstellen. Zowel benen als rug op 1 dag?
1) Borst, Biceps, Triceps
2) Benen, Kuiten, Buik
3) Schouders, Rug
owwwww nee nee nee, NOOIT schouder uitputten voor te benchen, is moordend voor je rotator cuffs. En eens je daar mee begint te sukkelen kun je gans je verdere trainingsjaren sukkelen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:34 schreef Haijo het volgende:
[..]
Sinds ik een tijdje met bankdrukken bezig ben merk ik eerder dat ik het in mijn schouders/triceps voel dan in mijn borstkast. Mijn borstspieren zijn daarentegen wel een beetje opgepompt maar ik voel dus totaal geen pijn. Een vriend van mij raadde mij dan ook aan om eerst mijn schouder uit te putten en dan te gaan bankdrukken. Zit hier wat in? Ik zie hier namelijk een schema wat veel op de mijne lijkt. Namelijk schouders/rug op een dag en bi/tri/borst op een dag. Overigens doe ik bankdrukken altijd als laatst.
Hmmmm, maar zelfs met flies en incline krijg ik nooit echt last van mijn borstspieren.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:39 schreef Calyptus het volgende:
[..]
owwwww nee nee nee, NOOIT schouder uitputten voor te benchen, is moordend voor je rotator cuffs. En eens je daar mee begint te sukkelen kun je gans je verdere trainingsjaren sukkelen.
En benchpress is een van de grote 3, waarbij altijd geld, zo vlug mogelijk in de training.
Daarnaast is benchpress vooral triceps- en schoudersgericht, enkel in het alleronderste deel gebruik je je borst. Wil je je shouders sparen moet je op de powerlifting-methode gaan benchen, ellebogen altijd net naast het lichaam houden.
Wil je tieten kweken, is benchen niet zo geschikt en kun je beter dumbell flyes doen...
Hoe bankdruk je?quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:34 schreef Haijo het volgende:
Sinds ik een tijdje met bankdrukken bezig ben merk ik eerder dat ik het in mijn schouders/triceps voel dan in mijn borstkast. Mijn borstspieren zijn daarentegen wel een beetje opgepompt maar ik voel dus totaal geen pijn. Een vriend van mij raadde mij dan ook aan om eerst mijn schouder uit te putten en dan te gaan bankdrukken. Zit hier wat in? Ik zie hier namelijk een schema wat veel op de mijne lijkt. Namelijk schouders/rug op een dag en bi/tri/borst op een dag. Overigens doe ik bankdrukken altijd als laatst.
Gewoon niet plat bankdrukken.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:34 schreef Haijo het volgende:
[..]
Ik gebruik het thuis. Op zich handig hoor, beetje in de pan sprayen en klaar.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:57 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Wie gebruikt er hier PAM cooking spray en is er tevreden over? Zit er zelf ook aan te denken om het maar eens aan te schaffen
En waarom zou je last moeten krijgen van je borstspieren?quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:48 schreef Haijo het volgende:
[..]
Hmmmm, maar zelfs met flies en incline krijg ik nooit echt last van mijn borstspieren.
Ik heb benen en rug idd op 1 dag. Ik hoor hier tegenstrijdige verhalen over. De een vind het een goede combinatie en de ander vind dat je twee grote spiergroepen niet op 1 dag moet doen. Maar vooralsnog vind ik het wel prettig zo omdat ik maandag en vrijdag al drie groepen pak (2 x buik in de week)quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:59 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Als je ma-wo-vrij traint is het wel eens leuk de ma en vrij om tte gooien.
Verder zal ik een 3 daags split schema toch echt anders opstellen. Zowel benen als rug op 1 dag?
1) Borst, Biceps, Triceps
2) Benen, Kuiten, Buik
3) Schouders, Rug
Nou ja, last, maar op zijn minst iets van the burn maar ik voel gewoon helemaal niets.quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:32 schreef Calyptus het volgende:
[..]
En waarom zou je last moeten krijgen van je borstspieren?
*reclame* sinds ik een tefalpan heb hoef ik nooit meer vet te gebruiken bij het braden van gehakt, pannenkoek of een ei. Puur voor de smaak/korst bij gepaneerd vlees wil ik nog wel 's olijfolie gebruiken. */reclame*quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:57 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Wie gebruikt er hier PAM cooking spray en is er tevreden over? Zit er zelf ook aan te denken om het maar eens aan te schaffen
Gewoon borst naar voren aanspannen en trainenquote:Op donderdag 25 januari 2007 16:40 schreef Chrismo het volgende:
Kijk hier eens naar http://thefitshow.com/week3/milos_chest_med.htm .
Het komt er op neer dat je minder gewicht moet gebruiken en je borst gedurende de hele beweging aan moet spannen. Gegarandeerd spierpijn kan ik je vertellen !
Rug en hams misschien. Rug + hams + quads = overdone.quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:59 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ik heb benen en rug idd op 1 dag. Ik hoor hier tegenstrijdige verhalen over. De een vind het een goede combinatie en de ander vind dat je twee grote spiergroepen niet op 1 dag moet doen. Maar vooralsnog vind ik het wel prettig zo omdat ik maandag en vrijdag al drie groepen pak (2 x buik in de week)
Doe je supinated of mixed grip? Ik zou proberen zo lang mogelijk het uit te stellen om straps te gebruiken. Doe iedere week wat static holds, zul je zien dat je onder armen ook groeienquote:Op donderdag 25 januari 2007 14:05 schreef DjMark het volgende:
Gisteren deadlift 7 * 110kg, ging lekker! Had nog niet eerder meer dan 100kg gepakt. Merkte wel dat ik ietwat problemen ging krijgen met mijn grip...misschien toch maar eens aan de straps...
Doet het zeer?quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:32 schreef Calyptus het volgende:
ik heb een onstekinkje in het midden van mijn handpalm door teveel griptraining de laatste weken, vooral met biceps curl is het nu fucked
Enkel een knagende pijn als ik iets vastpak of als ik er stevig op duw, vooral bij biceps curl. Het is niet zo erg, maar toch maar ff rusten. Morgenvroeg dl, dus dan weten we direct hoe het ermee is...quote:
Mja, zo train ik al tijdje. Dag 1 borst schouders, triceps, buik. Dag 2 benen, rug, biceps, kuiten.quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:38 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Rug en hams misschien. Rug + hams + quads = overdone.
Niet alleen kijken naar de hoeveelheid spiergroepen, maar ook naar de grootte daarvan.
Ik doe Dag 1 Borst, schouders, biceps/triceps. Dag 2 Benen, rug, kuiten. Werkt ook superquote:Op vrijdag 26 januari 2007 04:23 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Mja, zo train ik al tijdje. Dag 1 borst schouders, triceps, buik. Dag 2 benen, rug, biceps, kuiten.
Ik vind het zo wel fijn, 1 dag zwaar en 1 dag wat lichter.
Dat is fietsen met kracht erop. Ik bedoel op de fiets in het fitness gedeelte, en dan op level 0. Geen belasting maar wel doorbloeding.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:18 schreef Fugie het volgende:
[..]
ik fiets elke dag van en naar me werk =/- een uur
lance armstrong stilo dus morgen
Volledig overstappen op dumbells, of de stang lager naar je borst brengen en bij de uitgaande beweging lichtjes naar boven toe brengen (dus richting je hoofd) Gaat bijna vanzelf zoals je wel zult merken.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:48 schreef Haijo het volgende:
[..]
Hmmmm, maar zelfs met flies en incline krijg ik nooit echt last van mijn borstspieren.
ik heb hem van je nageaapt en hij bevalt goedquote:Op vrijdag 26 januari 2007 04:23 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Mja, zo train ik al tijdje. Dag 1 borst schouders, triceps, buik. Dag 2 benen, rug, biceps, kuiten.
Ik vind het zo wel fijn, 1 dag zwaar en 1 dag wat lichter.
Jep, al half jaartje ofzo. Train 4x, en 2 oefeningen per spiergroep.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 07:46 schreef Mr.J het volgende:
Je hebt een 2 daags split schema?
mixed doe ik.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:44 schreef Semargofni het volgende:
[..]
Doe je supinated of mixed grip? Ik zou proberen zo lang mogelijk het uit te stellen om straps te gebruiken. Doe iedere week wat static holds, zul je zien dat je onder armen ook groeien.
Hoe squat jij met 2,5 kg? Leg je 1 dumbel in je nek?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:32 schreef Fugie het volgende:
mijn squats weer met 2,5 kg en ging nog relatief makkelijk. Mijn deadlifts had ik het wel zwaar mee, moet echt ff aan mijn grip werken zodat ik daar minder op hoef te concentreren
Mijn 10*1 +1kg chins gingen ook best goed.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:32 schreef Fugie het volgende:
mijn squats weer met 2,5 kg en ging nog relatief makkelijk. Mijn deadlifts had ik het wel zwaar mee, moet echt ff aan mijn grip werken zodat ik daar minder op hoef te concentreren
Dat zal hij wel bedoelenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:32 schreef Fugie het volgende:
mijn squats weer met 2,5 kg verhoogd en ging nog relatief makkelijk. Mijn deadlifts had ik het wel zwaar mee, moet echt ff aan mijn grip werken zodat ik daar minder op hoef te concentreren
niet iedereen doe cardio om af te vallenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:44 schreef Skazminko het volgende:
Ik vind het altijd wel grappig om te zien hoe mensen tijdens hun cardio energie drankjes naar binnen werken als AA en Gatorade.
Gelukkig ben jij er oms on de waarheid te vertellen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:53 schreef LedZep het volgende:
Als zelfs MrJ denkt dat je eerst al je KH moet verbranden voordat je vet aanspreekt is het wel heel erg met de wereld gesteld.
Niet allemaal, maar als je suikers voor je cardio gaat nemen heeft dat een negatief effect als je vet wilt gaan verbranden.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:53 schreef LedZep het volgende:
Als zelfs MrJ denkt dat je eerst al je KH moet verbranden voordat je vet aanspreekt is het wel heel erg met de wereld gesteld.
Het leeft nogquote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:53 schreef LedZep het volgende:
Wie ben jij?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:12 schreef Haijo het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij er oms on de waarheid te vertellen.![]()
Zei ik gister ook. Vandaag is het er niet van gekomen en heb ik het ondertussen alweer naar morgen verplaatst.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:05 schreef ivosnivo het volgende:
Haha, heb net getraind. Doe morgen me cardio wel
noooit geprobeerd ? moet je eens doen en dan in 3 sets 100 reps, goeie shit johquote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:45 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Hoe squat jij met 2,5 kg? Leg je 1 dumbel in je nek?
Ja ik heb schemaquote:Op zondag 28 januari 2007 17:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Slecht is het niet, het trainen kan slecht zijn. Maar als je 'goede' begeleiding hebt dan okm je een eind.
Neequote:Op zondag 28 januari 2007 17:02 schreef Drumpie het volgende:
van de ene hoor ik wel en van de andere niet, is het nou slecht om op mijn leeftijd 14 jaar whey shakes te gaan drinken?
Eet je wel vezels enzo?quote:Op zondag 28 januari 2007 21:34 schreef Calyptus het volgende:
Ik begin vanaf morgen btw aan de cut. 3 weken al zeker, daarna maken we de stand op en zien we verder.
Eetschema:
1 kg kwark met suiker/honing(90 gram eiwit)
500gram uitgelekte tonijn in eigen nat met ketchup(110gram eiwit)
2 liter melk(66gram eiwit)
2 appels
Omega 3/ cal/mag/zinc /glucosamine/vitaminesupplement
Ik denk dat ik nog wat te laag in vetten zit. Ms een dubbele/3dubbele dosis omega 3 nemen.
Als je zo laag in je carbs zit doe je er goed aan elke 4 dagen een refeed toe te passen.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:34 schreef Calyptus het volgende:
Ik begin vanaf morgen btw aan de cut. 3 weken al zeker, daarna maken we de stand op en zien we verder.
Eetschema:
2 appels
Ik denk dat ik nog wat te laag in vetten zit. Ms een dubbele/3dubbele dosis omega 3 nemen.
wat klopt hier niet??quote:Op zondag 28 januari 2007 21:34 schreef Calyptus het volgende:
zoetstof!quote:
cutten = calories out>calories inquote:
Sacharose? Volgens mij kun je dat in iedere willekeurige winkel vinden, alleen noemen ze het daar tafelsuikerquote:Op maandag 29 januari 2007 15:11 schreef Calyptus het volgende:
En aspartaam blijf ik vanaf nu af. Vanaf ze met saccharose komen schakel ik daarop over
Dan zoet ik nu al met sacharosequote:Op maandag 29 januari 2007 15:34 schreef Miguel het volgende:
[..]
Sacharose? Volgens mij kun je dat in iedere willekeurige winkel vinden, alleen noemen ze het daar tafelsuiker
stevia? Heb ik al wat van geprobeerd... oehoeh illegaal, maar in japan gewoon te koop.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:50 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Dan zoet ik nu al met sacharose
Ik bedoel die nieuwe zoetstof die binnenkort op de markt zou komen... De naam ontglipt mij, ik heb er maar vlug iets van gelezen.
Beter aspartaam dan geraffineerde suiker.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:11 schreef Calyptus het volgende:
[..]
cutten = calories out>calories in
Maakt mij geen fuck uit wat ze bestaan, die 40g suiker/honing gaat het hem echt niet maken op mijn onderhoudsgehalte. En mn eiwitten zitten hoog genoeg.
En aspartaam blijf ik vanaf nu af. Vanaf ze met saccharose komen schakel ik daarop over
Ja idd in japan was het al op de markt, maar het zou een precursor zijn voor een dope en daarom nog niet legaal hier.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:53 schreef BertV het volgende:
[..]
stevia? Heb ik al wat van geprobeerd... oehoeh illegaal, maar in japan gewoon te koop.
Gewoon door de suikerindustrie tegengehouden. Rustig BertV.
Ik had een stevia oplossing, met alcohol voor de houdbaarheid. Smaakt een beetje naar zoethoutwater.
Poeder is natuurlijk zonder alcohol.
Ik heb een afkeer gekregen naar die chemische smaak van aspartaam. Dat en het feit dat men er nog altijd niet uit is wat het doet met de gezondheid => laat maar staan.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:20 schreef LedZep het volgende:
[..]
Beter aspartaam dan geraffineerde suiker.
eigelijk wel waar...quote:
Wtf, eet je dit per dag of niet?quote:Op zondag 28 januari 2007 21:34 schreef Calyptus het volgende:
Eetschema:
2 appels
Ik zit op 2200-2400 kcal, valt best goed mee. Ik heb altijd al de beste resultaten met intensief cutten gehad met veel cardio en zware gewichtssessies. Het zou me niet veel geven als ik 2/3 kilo spiermassa verlies, want ik heb de indruk dat ik iets te zwaar sta voor goed te kunnen presteren in de ring, zolang ik maar geen kracht verlies. Vanaf week 3 gebruik ik ook clenbuterol als fatburner voor nog 2 weken, dus binnen 5 weken ben ik maar klaar met de cut.quote:Op maandag 29 januari 2007 17:32 schreef McGilles het volgende:
[..]
Wtf, eet je dit per dag of niet?
Te snel cutten heeft denk ik weinig nut, je kan beter even 3 maanden erover doen vind ik, maar ach ja je moet het zelf weten!
Precies.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:32 schreef DjMark het volgende:
Ja, maar ik vind het toch zonde om je insulinepijl niet onder controle te houden.
Wat eet jij dan als je aan het cutten bent en toch goed wilt trainen? Ik moet echt wat carbs hebben om goed te presteren!quote:Op maandag 29 januari 2007 18:45 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Precies.
Cutten is niet alleen kcals droppen. Insuline levels niet laten pieken hoort daar ondermeer ook bij.
Ik ben ook een ecto, maar ecto zijn betekend niet dat je nooit hoeft te cutten oid, het gaat alleen wat makkelijkerquote:Op maandag 29 januari 2007 19:54 schreef Tommy_808 het volgende:
hip hoi ik ben ectohoef ik niet van die zever, bij mij staat cutten gelijk aan water zuipen
![]()
Ik cut eigenlijk nooit echt. Maybe deze zomer richting 1 week 4%. Dit om te kijken hoe het mij afgaat en mijn lichaam leren kennen wat dit betreft zodat een eventuele wedstrijdvoorbereiding beter kan verlopen.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:35 schreef McGilles het volgende:
[..]
Wat eet jij dan als je aan het cutten bent en toch goed wilt trainen? Ik moet echt wat carbs hebben om goed te presteren!
Is slecht voor je knieeeeeeeeuuuuuuuuuuuh en via lopeuh train ik tog ook al mn beeneuh, jeweet?quote:Op maandag 29 januari 2007 22:25 schreef LedZep het volgende:
Kom ik na 5 weken weer es een keer in m'n sportschool (ik heb nog een abonnement tot april) blijkt dat zowel het powerrack als het losse squatrek verdwenen is![]()
Wat is dan precies het (negatieve) effect van zo'n insuline piek? Hoe werkt dat? Insuline is iets wat ik nog niet helemaal snap...quote:Op maandag 29 januari 2007 21:22 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik cut eigenlijk nooit echt. Maybe deze zomer richting 1 week 4%. Dit om te kijken hoe het mij afgaat en mijn lichaam leren kennen wat dit betreft zodat een eventuele wedstrijdvoorbereiding beter kan verlopen.
Maar ik bedoelde niet dat je je carbs moet laten schieten, zeker niet. Maar snelle suikers dien je gewoon in je cut te vermijden. Daar krijg je je insuline piek van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |