quote:US Navy patrols Somalia's coast
US naval forces have deployed off the Somali coast to prevent leaders of defeated Islamist militias escaping.
Kenya has also significantly tightened border security to stop an influx of fleeing fighters, as aid agencies called for help for genuine refugees.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6229697.stm
Nou dit klinkt wel erg enthousiastquote:Op donderdag 4 januari 2007 07:32 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen. Kantoorleven 2007 is weer begonnen.
Een of andere hoge pief bij de Somalische interimregering heeft gepleit voor annexatie van Somalië door Ethiopië.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:17 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
En Ethiopie heeft Somalie erbij gekregen.
Ze gaan ook al 1 paspoort gebruiken.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:28 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Een of andere hoge pief bij de Somalische interimregering heeft gepleit voor annexatie van Somalië door Ethiopië.
het zal de Somaliers allemaal een worst wezen gok ik zo, als ze maar normaal over straat kunnen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ze gaan ook al 1 paspoort gebruiken.![]()
Ik had gezien dat je mijn weinig hoge positie opvoerde als bewijs van het niet functioneren van de arbeidsmarkt. Je houdt onvoldoende rekening met mijn volslagen gebrek aan ambitie als het gaat om betaalde arbeid.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou dit klinkt wel erg enthousiastNiet gek, iemand met zoveel talent
![]()
En jij gelooft toch in een geweldig functionerende arbeidseconomie? Ik niet dus.
En voldoende eten voor iedereen lijkt me ook prettig.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:32 schreef problematiQue het volgende:
[..]
het zal de Somaliers allemaal een worst wezen gok ik zo, als ze maar normaal over straat kunnen.
ik heb voor 6 maanden een vacature voor charmante onderwijsassistentequote:Op donderdag 4 januari 2007 12:33 schreef sigme het volgende:
Voor mijn ideale werk, waarbij ik voor m'n lol en niet voor het geld zou werken, moet ik wachten tot Reya -of een andere talentvolle fokker- een betrekking heeft waarbij hij zich een charmante assistente kan veroorloven.
Ja, het gaat erom dat je gelukkig bent Sigme, met datgene wat je doet. Ik dacht ff met die opmerking dat het voor je een sleur is geworden. Dat kan ik mij zowaar wel voorstellen. Ik zou het jammer vinden, dat jouw talenten onbenut zouden blijven. Uiteraard is dat helemaal aan jou. Maar mijn ervaring is dat werkgevers ook niet hun best doen om mensen genoeg kansen te bieden en eruithalen wat erin zit. Dat zou mijn insteek zijn.....Dan houd je je mensen namelijk gemotiveerd. Onderprestatie is devastating. Maar de eerste leidinggevende die dat snapt en toepast ben ikk nog nooit tegengekomen.......Nou vooruit 1, keer dan (en was zowaar een psychopaatquote:Op donderdag 4 januari 2007 12:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik had gezien dat je mijn weinig hoge positie opvoerde als bewijs van het niet functioneren van de arbeidsmarkt. Je houdt onvoldoende rekening met mijn volslagen gebrek aan ambitie als het gaat om betaalde arbeid.
Ik zoek, en heb gevonden, een baantje waarvoor wel de juiste vaardigheden bezit, zodat ik met minimale inspanning een redelijk salaris verdien. Ik ben mijn geld wel waard, maar ik hoef er niet echt wat voor te doen. Merendeels aanwezigheidspremie, af en toe werk ik even een uurtje.
Voor mijn ideale werk, waarbij ik voor m'n lol en niet voor het geld zou werken, moet ik wachten tot Reya -of een andere talentvolle fokker- een betrekking heeft waarbij hij zich een charmante assistente kan veroorloven.
joah.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
En voldoende eten voor iedereen lijkt me ook prettig.
Er bestaan dus mer Gonny's...quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:41 schreef problematiQue het volgende:
dit zal vast nog wel een paar keer gebeuren
CNN blundert met 'Obama'
Minder wapens kopen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
En voldoende eten voor iedereen lijkt me ook prettig.
Uni en hbo zijn ook niet alles.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind het wel jammer dat je de uni of hbo niet hebt afgemaakt.....Je zou het op je sloffen hebben gekund...![]()
Kogels moet je telkens opnieuw kopen en ook oude troep heeft ooit geld gekost. Voor landen waar ze weinig geld hebben is het uitgave patroon merkwaardig.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:44 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wapens gaan lang mee. Veel spul is oude troep.
Jemig he, ouwe pessimist.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vandaag de dag niet meer, diploma-infatie....En bovendien te gemakkelijk geworden....
zijn de uitgaven procentueel niet ongeveer overeenkomstig met die van rijke landen? Niet dat ik het goed wil praten.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Kogels moet je telkens opnieuw kopen en ook oude troep heeft ooit geld gekost. Voor landen waar ze weinig geld hebben is het uitgave patroon merkwaardig.
inderdaad, maar wie koopt het? De gewone man of de megalomane leiders?quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Kogels moet je telkens opnieuw kopen en ook oude troep heeft ooit geld gekost. Voor landen waar ze weinig geld hebben is het uitgave patroon merkwaardig.
kalashnikovs kosten echt geen ruk. Daarvan hebben ze er op de balkan zo een miljoen over die wegmoeten en ook de kogels zijn het probleem nietquote:Op donderdag 4 januari 2007 12:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Niet zo negatiefquote:Op donderdag 4 januari 2007 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vandaag de dag niet meer, diploma-infatie....En bovendien te gemakkelijk geworden....
Het is inderdaad bullshit, tis dan ook verachtelijk dat bijv Marokko 5% van haar GDP uitgeeft aan defensie.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk het laatste en daar ligt meteen het probleem. Corrupte en megalomane elite.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
inderdaad, maar wie koopt het? De gewone man of de megalomane leiders?
Het is simpelweg een keuze die je maakt. Je kunt allerlei scholen en universiteiten doorlopen diploma's halen, maar ook zonder die diploma's gaat je leven gewoon door en kun je je leven een bevredigende invulling geven. Diploma's zijn maar stukjes papier.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Klopt en die elite heb je overal maar daar hebben ze wat minder geld om corrupt mee te zijn.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk het laatste en daar ligt meteen het probleem. Corrupte en megalomane elite.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:37 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ik heb voor 6 maanden een vacature voor charmante onderwijsassistenteHoewel het slecht betaalt, zijn er wel uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden weersvooruitzichten.
Geitenwollensokken op het i'net.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:51 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik denk dat ik iets dergelijks ook nog wel eens ga doen, bij zo'n uitzendfirma die lonen op lokaal niveau uitbetaalt. Op dit moment kan ik niet weg, en ik heb nog even (anderhalf jaar) een behoorlijk salaris nodig om mijn eigen terrein helemaal vrij op naam te hebben.
Daarna heb ik grond, geen schulden. Kan ik in eigen voedsel etc voorzien en heb ik slechts een handjevol geld nodig voor internet en wat andere essentialia.
Je kunt tegenwoordig niet zonder diploma's hoor (nee hoeft niet perse uni of hbo)........quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is simpelweg een keuze die je maakt. Je kunt allerlei scholen en universiteiten doorlopen diploma's halen, maar ook zonder die diploma's gaat je leven gewoon door en kun je je leven een bevredigende invulling geven. Diploma's zijn maar stukjes papier.
Ja, die tijd is gelukkig voorbij, omdat ook mensen met een diploma de grootst denkbare broddelaars kunnen zijn. Kunde is nu eenmaal niet gebaseerd op een stuk papier.quote:Maar vroegah waren diploma's gewoon veel meer waard. Het niveau is veelal enorm gezakt en heeft verre de statuur die het je vroeger wel bracht. Toen was je nog iemand als je hbo of uni had.....en bijna een garantie op een goede en gewenste positie..Die tijd is lang voorbij...
Ik hoop het wel voor je, maar ga daar niet automatisch vanuit, want dan zou je van een koude kermis kunnen thuiskomen........quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:02 schreef du_ke het volgende:
Het niveau van de opleidingen is niet zozeer gedaald volgens mij. Het is meer zo dat veel meer mensen nu een betere opleiding kunnen volgen. Gevolg is dat het minder exclusief is maar dat lijkt me geen ramp aangezien we met de zuilen ook de klassen grotendeels omgehaald hebben.
En ik ga er toch echt vanuit dat ik mijn investeringen in mezelf wel terugverdien.
Bij mij in de buurt........Ja, echt........je gelooft je ogen niet. De lager opgeleiden die het materieel veel beter doen dan de hoger opgeleiden. Precies omgekeerd tov vroegah...quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:02 schreef du_ke het volgende:
Oh en bosjes vmbo'ers met de grootste huizen en auto's geloof ik geen ruk van. MBO'ers ja dat zal best inderdaad. En eventueel wat VBO'ers maar het VMBO bestaat daar veel te kort voor en met enkel middelbare school kom je ook als je enkel met je handen wilt werken niet aan de slag
Ik ken dat soort ja. Laten we zeggen dat veel van hen die rijkdom niet met legale middelen hebben bereikt.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Bij mij in de buurt........Ja, echt........je gelooft je ogen niet. De lager opgeleiden die het met bosjes beter doen dan de hoger opgeleiden. Precies omgekeerd tov vroegah...
Het was ook wel de mooiste tijd ja......Maar voor het geld hoef je het niet meer te doen. Uitzonderingen daargelaten. Studeren is niet meer exclusief, met alle zegeningen en nadelen van dien...quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:07 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Studeren is natuurlijk meer dan school alleen. Het is de beste tijd van je leven. Dat je dat niet terugverdiend in geld lijkt me ondergeschikt aan de leuke tijd.
Die zijn er ook, maar de meesten niet hoor.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ken dat soort ja. Laten we zeggen dat veel van hen die rijkdom niet met legale middelen hebben bereikt.
Ja maar er is lager opgeleid en lager opgeleid.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Bij mij in de buurt........Ja, echt........je gelooft je ogen niet. De lager opgeleiden die het materieel veel beter doen dan de hoger opgeleiden. Precies omgekeerd tov vroegah...
Een goede vakman kan een goede beloning vragen en terecht.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die zijn er ook, maar de meesten niet hoor.
Tegelzetters, metselaars, hoveniers, ze zijn niet te krijgen en vragen wat ze willen. )prbeer maar eens iemand te vinden voor de avonduren, ze klussen er fors bij tegen forse bedragen) Het zijn-worden de nieuwe rijken. De hoger opgeleiden daarentegen moeten steeds meer bedelen voor een redelijke positie.......Wie is er dan gek of slim,materieel gezien dan....'
Ja, maar vraag niet hoeveel er reageren op een Intermediair advertentie. Dat deed ik ook, maar ben daar gauw mee gestopt.....250 reacties is normaal....Kans 1 op 250 gaat natuurlijk helmaal nergens over.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja maar er is lager opgeleid en lager opgeleid.
Als je een MBO opleiding hebt gevolgd b.v. een werk-leer traject dan kan je al vroeg een vaste baan hebben die helemaal niet slecht betaald en dan kan je ook jonger een huis kopen.
Dat zie ik echt niet als een probleem. En als ik de salarislijstjes in de intermediair zie en de hoeveelheid vacatures maak ik me ook nog niet echt zorgen.
Door schade en schande. Zie hoe de realiteit werkt. Op school denk je nog dat de wereld aan je voeten ligt en tot de ontdekking komt dat dat niet zo is. Zelfs niet met een paradijselijke cijferlijst.....quote:Vraag me wel af hoe jij aan zo'n raar verdraaid wereldbeeld komt.
Ik ben maar een bureaucraat in wording, sigme.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:33 schreef sigme het volgende:
Daarom zijn er ook Polen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die zijn er ook, maar de meesten niet hoor.
Tegelzetters, metselaars, hoveniers, ze zijn niet te krijgen en vragen wat ze willen. )prbeer maar eens iemand te vinden voor de avonduren, ze klussen er fors bij tegen forse bedragen) Het zijn-worden de nieuwe rijken. De hoger opgeleiden daarentegen moeten steeds meer bedelen voor een redelijke positie.......Wie is er dan gek of slim,materieel gezien dan....'
Zeker, maar dat is mijn punt ook niet....quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een goede vakman kan een goede beloning vragen en terecht.
Doe niet zo zwartgallig, omgekeerd kun je geestelijke rijkdom niet kopen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De hoger opgeleiden daarentegen moeten steeds meer bedelen voor een redelijke positie.......Wie is er dan gek of slim,materieel gezien dan....'
Je overdrijft nogal meneer. Dergelijke vaklui leven in aardige omstandigheden omdat ze lange dagen maken. Het is echter niet zo dat ze nu direct meer verdienen dan hoog opgeleiden. Ja misschien wel als je geschiedenis, filosofie of geologie gestudeerd hebt.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker, maar dat is mijn punt ook niet....
Ja dat 250 op 1 verhaal ken ik ookquote:Op donderdag 4 januari 2007 13:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, maar vraag niet hoeveel er reageren op een Intermediair advertentie. Dat deed ik ook, maar ben daar gauw mee gestopt.....250 reacties is normaal....Kans 1 op 250 gaat natuurlijk helmaal nergens over.
overigens de bedragen die ze daar melden zijn opdinaire lokkertjes, die je negen van de tien keer echt niet krijgt....Voor jou tig anderen die het voor minder ook wel willen. Het is de gek die het ervoor wil doen. Overaanbod doen werkgevers personeel uitbuiten.....Maar dat ga je straks misschien ook wel ervaren...
[..]
De realiteit werkt voor iedereen anders. Een beetje positief in het leven staan scheelt ook al een slok op een borrelquote:Door schade en schande. Zie hoe de realiteit werkt. Op school denk je nog dat de wereld aan je voeten ligt en tot de ontdekking komt dat dat niet zo is. Zelfs niet met een paradijselijke cijferlijst.....
Zij hebben echter al vrij snel een salarisplafond. Met HBO of uni valt er veel meer door te stromenquote:Op donderdag 4 januari 2007 13:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker, maar dat is mijn punt ook niet....
Zeker, en anders beland je maar een keer in de goot. De meeste mensen komen daar wel weer uit, en meestal met een stuk meer ervaring en wijsheid.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:21 schreef du_ke het volgende:
De realiteit werkt voor iedereen anders. Een beetje positief in het leven staan scheelt ook al een slok op een borrel.
EchtGaaf, ik vind mijn werk oervervelend. Maar het betaalt, en dat vergoedt de verveling.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, het gaat erom dat je gelukkig bent Sigme, met datgene wat je doet. Ik dacht ff met die opmerking dat het voor je een sleur is geworden.
Ik heb de schurft aan werkgevers die uit mij willen halen wat erin zit. Ik geef het minimale wat nodig is voor vervulling van mijn functie. Er kan wel oneindig veel méér uit mij te slepen zijn, maar ik heb helemaal geen zin dat in te zetten voor mijn werkgever. Ik moet altijd allerlei "persoonlijk ontwikkelplannen" en dergelijke ontlopen.quote:Dat kan ik mij zowaar wel voorstellen. Ik zou het jammer vinden, dat jouw talenten onbenut zouden blijven. Uiteraard is dat helemaal aan jou. Maar mijn ervaring is dat werkgevers ook niet hun best doen om mensen genoeg kansen te bieden en eruithalen wat erin zit. Dat zou mijn insteek zijn.....Dan houd je je mensen namelijk gemotiveerd. Onderprestatie is devastating. Maar de eerste leidinggevende die dat snapt en toepast ben ikk nog nooit tegengekomen.......Nou vooruit 1, keer dan (en was zowaar een psychopaat)
Wat was er anders door geweest, als ik dat had afgemaakt?quote:Ik vind het wel jammer dat je de uni of hbo niet hebt afgemaakt.....Je zou het op je sloffen hebben gekund...![]()
Je hebt een glazen bol? Je denk dat je toekomst vastligt door wat je nu studeert? Je levenspad zal nog wel een paar hakken slaan, denk ik.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik ben maar een bureaucraat in wording, sigme.
Oh, ik maak me daar weinig zorgen overquote:Op donderdag 4 januari 2007 13:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Je hebt een glazen bol? Je denk dat je toekomst vastligt door wat je nu studeert? Je levenspad zal nog wel een paar hakken slaan, denk ik.
Leeftijdsdiscriminatiequote:Maar ik reken verder niet op je hoor, als charmante assistente. Je bent te jong voor me.
Hij is inderdaad best mooi ingepast in de wijk daar.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:40 schreef problematiQue het volgende:
tot mijn eigen verbazing vind ik dit eigenlijk een heel mooi gebouw: Westermoskee twee keer zo duur
quote:2007 to be 'warmest on record'
The world is likely to experience the warmest year on record in 2007, the UK's Met Office says.
An extended warming period, resulting from an El Nino weather event in the Pacific Ocean, will probably push up global temperatures, experts forecast.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/6228765.stm
Dromen en luchtkastelen bouwen deed ik vroegah ook.....quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zij hebben echter al vrij snel een salarisplafond. Met HBO of uni valt er veel meer door te stromen.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dromen en luchtkastelen bouwen deed ik vroegah ook.....
quote:I see a red door and I want it painted black
No colors anymore I want them to turn black
I see the girls walk by dressed in their summer clothes
I have to turn my head until my darkness goes
I see a line of cars and they're all painted black
With flowers and my love both never to come back
I see people turn their heads and quickly look away
Like a new born baby it just happens ev'ry day
I look inside myself and see my heart is black
I see my red door and it has been painted black
Maybe then I'll fade away and not have to face the facts
It's not easy facin' up when your whole world is black
No more will my green sea go turn a deeper blue
I could not foresee this thing happening to you
If I look hard enough into the settin' sun
My love will laugh with me before the mornin' comes
I see a red door and I want it painted black
No colors anymore I want them to turn black
I see the girls walk by dressed in their summer clothes
I have to turn my head until my darkness goes
Hmm, hmm, hmm,...
I wanna see it painted, painted black
Black as night, black as coal
I wanna see the sun blotted out from the sky
I wanna see it painted, painted, painted, painted black
Yeah!
Winterdepressie alert!quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dromen en luchtkastelen bouwen deed ik vroegah ook.....
Zonde, wat zonde.....het kan zo anders....maar mensen willen het liever zo.......werken is per definitie niet leuk.... is straf, werk hoort niet leuk te zijn......quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:23 schreef sigme het volgende:
[..]
EchtGaaf, ik vind mijn werk oervervelend.
Het kan zoveel beter...Verveling is gewoon jammer en niet nodig....quote:Maar het betaalt, en dat vergoedt de verveling.
Ok, hoeft niet perse in werk.....Maar bovenal gelukkig zijn, Sigme, daar gaat het om..quote:Ik heb de schurft aan werkgevers die uit mij willen halen wat erin zit. Ik geef het minimale wat nodig is voor vervulling van mijn functie. Er kan wel oneindig veel méér uit mij te slepen zijn, maar ik heb helemaal geen zin dat in te zetten voor mijn werkgever. Ik moet altijd allerlei "persoonlijk ontwikkelplannen" en dergelijke ontlopen.
Voor velen geldt dat zo......Maar het kan zo anders......Maar er moet misschien wel heel veel water door de Rijn......Die verrekte Calvijn is wel dood, maar nog nog niet dood genoeg......quote:Ik hang echt veel liever in een hangmat onder een boom. Werken, voor geld, en met verplichtingen enzo, vind ik naar.
Gelukkig om dit te lezen. Geluk daar gaat het om....Maar denk je ook aan je latere levenquote:Ik streef ernaar zo min mogelijk te werken. Nou zal dat wel neerkomen veel arbeid in tuin en keuken enzo, maar dat doe ik graag. En verder wat in een hangmat hangen, mijn liefste plezieren en boeken lezen. Lijkt me de beste invulling van het leven.
misschien best veel........ik zie in jouw een Latent Briljant Juriste! Volgens mij ben je daar geknipt voor. Juridische zaken, hoeft niet perse als advocate hoor. Maar volgens mij had jij wel een soort mr. Britta Bohler, top advocate, kunnen worden. Ik kan je geen groter compliment geven......quote:Wat was er anders door geweest, als ik dat had afgemaakt?
De vraag is of ze dat ook zou willen zijn. Wat als ze dat simpelweg niet ziet zitten?quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:55 schreef EchtGaaf het volgende:
misschien best veel........ik zie in jouw een Latent Briljant Juriste! Volgens mij ben je daar geknipt voor. Juridische zaken, hoeft niet perse als advocate hoor. Maar volgens mij had jij wel een soort Britta Bohler kunnen worden. ik kan je gene groter compliment geven.
waarom zou je de moeite nemen om een opleiding tot juriste te volgen, je komt A) niet aan de bak, zijn B) de salarissen laag, heeft C) de buurman met MBO een grotere auto en als klap op de vuurpijl kun je D) nooit je opleiding afbetalen, toch?quote:
Jazeker.......Als ze dat niet ziet zitten, dan houdt het op ja.......Maar misschien open ik haar ogen wel....Doe ik wel eens vaker bij anderen. Leuk werk is dat......-quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:57 schreef Reya het volgende:
[..]
De vraag is of ze dat ook zou willen zijn. Wat als ze dat simpelweg niet ziet zitten?![]()
nou ben ik benieuwd, wat word ik?quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jazeker.......Als ze dat niet ziet zitten, dan houdt het op ja.......Maar misschien open ik haar ogen wel....Doe ik wel eens vaker bij anderen. Leuk werk is dat......-![]()
Maar jij wordt het vast wel....jurist 9merk ik ook wel aan je reacties, redeneertrant etc........Ik hoop dat je daar plezier in zult hebben.....![]()
En dat is het probleem dat ik aan de kaak hebt gesteld. Maar als iemand als Sigme het daar niet met mij eens is en wel geloofd in een rechtvaardig goed functionerende arbeidsmarkt, en dat is haar goed recht, wie zou ik dan zijn om haar een studie te ontraden. Ik maak mijn eigen afwegingen wel.......En Sigme natuurlijk ook...quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:59 schreef problematiQue het volgende:
[..]
waarom zou je de moeite nemen om een opleiding tot juriste te volgen, je komt A) niet aan de bak, zijn B) de salarissen laag, heeft C) de buurman met MBO een grotere auto en als klap op de vuurpijl kun je D) nooit je opleiding afbetalen, toch?
vind je het niet een beetje frappant dat je aan de ene kant een grote bak gal leegkiepert over ons onderwijs en onze arbeidsmarkt, en aan de andere kant iemand een opleiding tot jurist aansmeert? Met jouw redeneertrant en posts, zie ik wel een politicus in jouquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En dat is het probleem dat ik aan de kaak hebt gesteld. Maar als iemand als Sigme het daar niet met mij eens is en wel geloofd in een rechtvaardig goed functionerende arbeidsmarkt, en dat is haar goed recht, wie zou ik dan zijn om haar een studie te ontraden. Ik maak mijn eigen afwegingen wel.......En Sigme natuurlijk ook...![]()
Dan zal ik je beter moeten leren kennen. Aan intelligentie heb je zeker geen gebrek. (gymnasium, vast...)..Iets alpha denk ik....,maar ben beinvloed door je profiel uiteraard.....Maar ik zie in jou geen filosoof, ik hoop niet dat ik je nu erg teleurstel....Ik vind je niet echt zo filosofisch ingesteld. Zeg dat met enige reserves, ik ken je immers niet goed genoeg. Voor zover dat uberhaupt op een forum kan. Mis teveel informatie....quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:02 schreef problematiQue het volgende:
[..]
nou ben ik benieuwd, wat word ik?![]()
quote:'Japans bedrijf komt met supersnel mobiel internet'
TOKIO - Het Japanse mobieletelefoniebedrijf NTT DoCoMo komt over drie jaar met supersnel mobiel internet. De nieuwe technologie is zo'n 260 keer sneller dan de bestaande UMTS-technologie. Dat meldde de Japanse zakenkrant Nikkei donderdag.
Het snelle mobiele internet, genaamd Super 3G, kan snelheden halen van 100 megabits per seconde. Dat is aanzienlijk meer dan de snelste breedbandaansluitingen voor huishoudens in Nederland nu halen.
Super 3G moet het mogelijk maken video's van hoge kwaliteit op een mobiele telefoon te bekijken. Ook het verzenden van grote bestanden komt binnen handbereik. De investeringskosten blijven beperkt, aldus de zakenkrant.
Netwerk
Super 3G vergt alleen een aanpassing van het bestaande netwerk. De investering bedraagt daardoor tussen de 100 miljard en 200 miljard yen (640 miljoen tot ongeveer 1,3 miljard euro).
Ja, inderdaad. Mensen vragen dat ook vaak af......soms denk ik dat ook. Bedanktquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:07 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Met jouw redeneertrant en posts, zie ik wel een politicus in jou
Nee, ik ga mijn eigen bedrijf beginnen met POl-SCers. Sigme wordt mijn assistente, Mutant mijn advocaat, Napalm regelt de financiën en pberends doet de reclame. Dat moet wel een succes wordenquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jazeker.......Als ze dat niet ziet zitten, dan houdt het op ja.......Maar misschien open ik haar ogen wel....Doe ik wel eens vaker bij anderen. Leuk werk is dat......-![]()
Maar jij wordt het vast wel....jurist 9merk ik ook wel aan je reacties, redeneertrant etc........Ik hoop dat je daar plezier in zult hebben.....![]()
En ik dan?quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:10 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, ik ga mijn eigen bedrijf beginnen met POl-SCers. Sigme wordt mijn assistente, Mutant mijn advocaat, Napalm regelt de financiën en pberends doet de reclame. Dat moet wel een succes worden![]()
quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:59 schreef problematiQue het volgende:
[..]
waarom zou je de moeite nemen om een opleiding tot juriste te volgen, je komt A) niet aan de bak, zijn B) de salarissen laag, heeft C) de buurman met MBO een grotere auto en als klap op de vuurpijl kun je D) nooit je opleiding afbetalen, toch?
quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:10 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, ik ga mijn eigen bedrijf beginnen met POl-SCers.
Vast wel.quote:Sigme wordt mijn assistente, Mutant mijn advocaat, Napalm regelt de financiën en pberends doet de reclame. Dat moet wel een succes worden![]()
je hebt nog gelijk ookquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Je hebt wel zoiets van mensen graag iets willen vertellen, je hebt graag contact.......Docenten doen dit graag, misschien zoiets.....
ik meende geen woord van die post, ik wilde alleen even de paradox tegenstrijdigheid in EchtGaaf z'n posts laten zien.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Toch niet helemaal waar, je vindt heus wel een redelijke baan met een opleiding tot jurist. Al zou ik zelf ook niet snel voor rechten als WO-opleiding kiezen. Te saai, en je bent één van de velen.
Precies! En als je in het verkeerde jaar afstudeerd, dan ben je gewoon de lul en doorgedraaid. Pech gehad zeggen ze dan....quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Als je na je studie echt een vreselijk goedbetaalde baan wilt hebben, dan moet je bijvoorbeeld Scheikundige Technologie gaan doen in Delft. Chemical Process Engineer word je dan (chemische fabrieken ontwerpen dus), en dan kun je meteen over de hele wereld aan de slag tegen een vorstelijk salaris. Magoed, dat kan over een aantal jaren ook weer heel anders zijn, zulk werk is nogal conjunctuurgevoelig.
Je weet toch wel wat latent betekent , hequote:Op donderdag 4 januari 2007 14:10 schreef sigme het volgende:
Oh, ik zou gráág latent Briljante assistente zijn van Argento, of multatuli, of DS4.
En daar heb ik helemaal geen formele opleiding voor nodig.
Hoezo, vraag en aanbod vinden elkaar toch?quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies! En als je in het verkeerde jaar afstudeerd, dan ben je gewoon de lul en doorgedraaid. Pech gehad zeggen ze dan....
de arbeidsmarkt functioneert ook niet.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Hoezo, vraag en aanbod vinden elkaar toch?
30%...quote:Als jij nu iets aanbiedt waar geen vraag naar is, dan ben je verkeerd bezig. Al is dat eenvoudig te relativeren: slecht 30% werkt waarvoor hij/zij voor gestudeerd heeft.
Ik weet wel hoe het komt, maar laat overlet dat het juist is datgene wat ik vaststel......quote:Enige probleem met zoiets als de arbeidsmarkt is dat je altijd tekorten en overschotten hebt. Dit komt door de vertraging. Een studie volgen kost bijvoorbeeld al snel 2 jaar of lonen stijgen niet snel genoeg bij schaarse banen.
Jazekerquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je weet toch wel wat latent betekent , he![]()
Jij ziet dit dus als een geweldig probleem. Wat is jouw oplossing?quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
![]()
[..]
30%...
Hoezo, vraag en aanbod vinden elkaar toch?
![]()
Vreselijk, 70 % doet niet waarover hij of zij heeft gestudeerd. collectief doen we dus iets geweldigs fout.....
[..]
Ik weet wel hoe het komt, maar laat overlet dat het juist is datgene wat ik vaststel......
krabbel dan gewoon....quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Jij ziet dit dus als een geweldig probleem. Wat is jouw oplossing?
ps. hou eens alsjewilt op met je suggestieve.... ik krijg er jeuk van.
Inderdaad.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:25 schreef MrX1982 het volgende:
Je gaat er dan maar gemakshalve vanuit dat 70% iets doet wat hij niet wil. Lijkt me wat te simplistisch.
Inzichten kunnen veranderen, nieuwe markten ontstaan die eerst niet bestonden etc.
Krabbelen?quote:
Dan moet je wrijven.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:27 schreef problematiQue het volgende:
[..]
aan de andere kant, daar zou je het ook mee kunnen verergeren.....
jeuk -> krabbelenquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Krabbelen?
krab·be·len2
overgankelijk werkwoord, ook absoluut; krabbelde, heeft gekrabbeld
haastig en onduidelijk schrijven of tekene
Ow oke, die heb ik niet allemaal gelezen!quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:14 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ik meende geen woord van die post, ik wilde alleen even de paradox tegenstrijdigheid in EchtGaaf z'n posts laten zien.
Ik weet het dat het de realiteit is.........maar vind het wel jammer, en zou dat liever anders hebben gezien.....quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:24 schreef problematiQue het volgende:
je gaat er vanuit dat voor elke (academische) baan een typische studie is. In die 70% zullen inderdaad mensen zitten die liever iets met hun studie hadden gedaan, maar er zijn ook gewoon heel veel functies waar geen studie bij 'hoort'.
Mwah, een Delftenaar vindt altijd wel werk op niveau (uitzonderingen daargelaten natuurlijk, bouwkundigen bijvoorbeeld). Is het niet in z'n vakgebied, dan is het wel als goedbetaalde consultant op uiteenlopende gebieden, of als 'manager'quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies! En als je in het verkeerde jaar afstudeerd, dan ben je gewoon de lul en doorgedraaid. Pech gehad zeggen ze dan....
dan is het wellicht tijd voor een nieuwe avatar.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik merk dat ik verzuur. Ik zeg Fok! maar s een paar weken vaarwel.![]()
Het gaat u allen wel. [14.gif]
Meer regulering. Zoals ik ook zei het vaker hanteren v.e. numerus fixes. Maar dan wel op een intelligente manier dus.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Jij ziet dit dus als een geweldig probleem. Wat is jouw oplossing?
Grillig ja, niet eens zo´n stochastisch proces.......derhalve is regulering tot op zekere hoogte wel degelijk goed mogelijk.quote:Ik zie het als iets natuurlijks, als eb en vloed van de zee. Het hoort bij de dynamiek van het leven en de dynamiek van de economie. Wat vroeger met de hand werd gedaan wordt tegenwoordig mbv machines geproduceerd. Dit vereist bijscholing van de arbeider. De wereld is niet statisch.
In de apotheek hebben ze mentholpoeder.quote:ps. hou eens alsjewilt op met je suggestieve.... ik krijg er jeuk van.
Het is een nieuwe trend. Mij beviel het wel. Tot laterquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Precies.........ik ben het vooral eens met jequote:Op donderdag 4 januari 2007 14:37 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Mwah, een Delftenaar vindt altijd wel werk op niveau (uitzonderingen daargelaten natuurlijk, bouwkundigen bijvoorbeeld). Is het niet in z'n vakgebied, dan is het wel als goedbetaalde consultant op uiteenlopende gebieden, of als 'manager'bij de semi-overheid.
Ja, maar je gaat je lekkerder voelen als je iets doet wat je goed kan.......Dat is eigenlijk mijn boodschap-quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Jazeker.
Ik zet niet voor niets in op assistente. Iemand anders mag met mijn veren pronken hoor. Graag.
LOL ja ik geloof het ook.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies.........ik ben het vooral eens met je![]()
Ik ben helemaal niet bescheidenquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, maar je gaat je lekkerder voelen als je iets doet wat je goed kan.......Dat is eigenlijk mijn boodschap-![]()
Jij bent een beetje bescheiden.......maar dat ik ook een kwaliteit hoor....![]()
Ethiopie heeft zo weer toegang tot zee, het zal heel wat birrs gekost, bv. om de interimregering naar de Ethiopische mond te praten, maar dan heb je ook watquote:Op donderdag 4 januari 2007 12:28 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Een of andere hoge pief bij de Somalische interimregering heeft gepleit voor annexatie van Somalië door Ethiopië.
"Blundert" hè.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:41 schreef problematiQue het volgende:
dit zal vast nog wel een paar keer gebeuren
CNN blundert met 'Obama'
quote:Om maar even door te gaan op geschiedenis, dit is niet objectief te geven. Het is alleen wel een wetenschap, met algemeen geaccepteerde feiten en theorieen.
Om het maar even in het extreme te trekken: de Holocaust is een algemeen geaccepteerd feit.
http://www.knack.be/cmp/11/593/47428/Soldatenland-article.htmlquote:Soldatenland
President Bush wil nog meer soldaten naar Irak sturen. Het leger zit echter op zijn tandvlees. Tenzij de immigranten-gemeenschap vers kanonnenvlees levert.
© rpa
President George Bush wil op korte termijn 17.000 tot 20.000 extra soldaten naar Irak sturen. Die beslissing is vooral ingegeven door de uitputting van de troepen die nu al ter plekke zijn.
De meeste mariniers in Irak zitten in een rotatiesysteem van zeven maanden, 'gewone' soldaten moeten zelfs een jaar of langer wachten om afgelost te worden.
Het Amerikaanse leger zit op 'een breekpunt', zo waarschuwde het Pentagon vorige week. Het lanceerde zelfs het controversiële voorstel om meer immigranten te kunnen werven. In ruil daarvoor zouden die dan het Amerikaanse staatsburgerschap krijgen. Dat voorstel lokte meteen heel wat kritiek uit.
De linkerzijde beschuldigde het leger ervan een 'huurlingenleger' te willen worden, en de rechterzijde vertrouwt al dat vreemde volk in het US Army niet. Een groot contingent vreemdelingen zou zelfs de nationale veiligheid in gevaar kunnen brengen, zo luidde het.
Het Pentagon moet iets doen. Door de inzet van militairen in Irak en Afghanistan én de vraag van Bush om nog meer troepen te sturen, moet het in sneltempo vers kanonnenvlees rekruteren. Er zouden zelfs plannen zijn om buiten de Amerikaanse grenzen kandidaat-militairen te ronselen. Op dit moment mogen alleen immigranten die wettelijk in de VS verblijven soldaat worden. Juist op dit moment wordt in het Congres gewerkt aan een nieuwe immigratiewet.
Democraten en Republikeinen staan op het punt om zo'n 12 miljoen illegalen te regulariseren. Ook zou het omstreden hek tussen Mexico en de VS niet worden afgewerkt. Een van de achterliggende ideeën van die regularisatie is dat ze een neerwaartse druk kan uitoefenen op de lonen in de VS.
De VS, het walhalla van het neoliberalisme, is in feite een van de meest gesubsidieerde economieën ter wereld. Elk jaar wordt 441,6 miljard dollar uitgegeven voor het leger. Dat is de grootste budgetpost, goed voor 19 procent van alle federale uitgaven in 2006. Amerika geeft meer uit aan defensie dan de twintig volgende big spenders .
China en Rusland (respectievelijk de nummers twee en drie) komen amper op 50 miljard dollar. Het Amerikaanse leger is vooral voor de onderlaag van het land of the free een veilige (sic) hangmat die een inkomen, huisvesting, sociale zekerheid en een zekere status garandeert. Bovendien zijn de legerbestellingen bij de binnenlandse wapenindustrie niets minder dan rechtstreekse subsidies voor het Amerikaanse bedrijfsleven. Wanneer 'soldatenland Amerika' zijn militaire uitgaven zou terugschroeven tot een 'beschaafd' niveau, dan zou de volledige VS-economie in elkaar stuiken.
Hopelijk bekijken neoliberale denktanks of andere gelijkgestemden, die de Europese welvaartstaten verketteren die te kwistig met overheidsgeld omspringen, de statistieken ook eens vanuit die hoek vooraleer ze het Amerikaanse economische model nog eens tot het na te volgen voorbeeld uitroepen.
In België wordt het gros van het budget in onderwijs en sociale zekerheid gepompt. Er valt iets voor te zeggen.
Karl van den Broeck
Bbbbbron?quote:Op donderdag 4 januari 2007 15:27 schreef sigme het volgende:
[..]
En als het geen algemeen geaccepteerd feit is.. dan maar niet onderwijzen?
Hephaistos, Bijzonder onderwijs deel 2quote:
quote:4 januari 1894
Rusland en Frankrijk sluiten een militair akkoord en daardoor verschuiven de verhoudingen in Europa. Rusland steunt niet langer Duitsland na een breuk met de Duitse staten. Zowel Rusland als Frankrijk voelden zich geïsoleerd en bedreigd door Duitsland. Aan beide kanten sloot men de alliantie niet van harte, maar er bestond weinig andere keus. Sinds de alliantie is Frankrijk de belangrijkste handelspartner van Rusland.
quote:
http://www.rawstory.com/n(...)en_caption_0104.htmlquote:In the comments section of both blogs, a Brian Nelson, who identified him as working for Yahoo, said that the photo had been removed from the slideshow in question where it was found. He added that "photo slideshows on Yahoo! News are built automatically based on keywords in the wire service-supplied captions of photos....The photo of Sen. Barack Obama appeared in this slideshow because the photo caption included the term "Osama bin Laden" in describing the recent CNN incident. Because it was the most recent photo in the slideshow, it was used to illustrate the bin Laden slideshow on the main photos page." A Google search of Nelson shows that he works for Yahoo's public relations department.
Niet dus. Ik ga kantoor verlaten. Mischien zie ik je laterquote:Op donderdag 4 januari 2007 16:06 schreef sigme het volgende:
Floripas! Ik moet je de groeten doen van iemand. Blijf je even hangen?
Oh, ik ben er nog! Van wie, van wie, van wie?quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:06 schreef sigme het volgende:
Floripas! Ik moet je de groeten doen van iemand. Blijf je even hangen?
Sjors!quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Oh mijn goed. Meteen ook maar aan Iblardi, dan.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:16 schreef sigme het volgende:
Lars Hendrikman.
van http://www.imdb.com/title/tt0434409/quotesquote:Op donderdag 4 januari 2007 16:04 schreef Floripas het volgende:
Foutief-Latijnse TT
Waar zit hem de fout? Niet dat ik er aan twijfel maar uit nieuwsgierigheid.quote:Evey Hammond: [reads] Vi Veri Veniversum Vivus Vici.
V: [translates] By the power of truth, I, while living, have conquered the universe.
Evey Hammond: Personal motto?
V: From "Faust".
Evey Hammond: That's about trying to cheat the devil, isn't it?
V: It is.
Hij informeerde naar de Brusselaar. Is dat Iblardi?quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh mijn goed. Meteen ook maar aan Iblardi, dan.
Ik drink met 'm. Soms. Een van mijn oudste vrienden.*kuch* ik heb ook wel enig kennis aan 'm gehad *kuch*quote:Die kan wel drinken, overigens. Leuke vent, hoor. Waar ken je 'm van?
Nee, da's weer een ander. Zeg 'm maar dat Iblardi de enigmatische kunstenaar was.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Hij informeerde naar de Brusselaar. Is dat Iblardi?
[..]
Ik niet! Jammer, zijn we geen pikkentantes.quote:Ik drink met 'm. Soms. Een van mijn oudste vrienden.*kuch* ik heb ook wel enig kennis aan 'm gehad *kuch*
Hij is verhuisd, he?quote:Hij vroeg me je zijn e-mailadres even te geven (van adres veranderd, ook fysiek, Maastricht), ik zoek het straks wel even op.
Ja, hoor.quote:Jij nog altijd hetzelfde adres?
Tot zo!quote:Ik ga er nu echt vandoor, ik zie het straks wel.
Wat is een Veniversum? Bedoel je niet gewoon Universem (Vniversum, dus)?quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:23 schreef problematiQue het volgende:
[..]
van http://www.imdb.com/title/tt0434409/quotes
[..]
Waar zit hem de fout? Niet dat ik er aan twijfel maar uit nieuwsgierigheid.
Waarom betekent joods meteen pro-israel?quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
NorthernStar nieuws: http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/133193/index.html
Dat vind ik een rare conclusie, jij niet?quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:53 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Geen idee, dat maakt de Elsevier er kennelijk van.
De vreemdheid valt wel mee. De Joodse Congresleden staan in de regel niet bekend als critici van Israël.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat vind ik een rare conclusie, jij niet?
Congresleden in het algemeen niet, maar christelijke Congresleden zijn er vaak feller op dan joodse, krijg ik de indruk.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
De vreemdheid valt wel mee. De Joodse Congresleden staan in de regel niet bekend als critici van Israël.
Ik denk dat je gelijk hebt, het zal óf fout in de film óf fout overgenomen zijn door degene die het op imdb.com heeft gezet. Scherp.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat is een Veniversum? Bedoel je niet gewoon Universem (Vniversum, dus)?
Dank.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:16 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt, het zal óf fout in de film óf fout overgenomen zijn door degene die het op imdb.com heeft gezet. Scherp.
Ik denk dat maar weinig mensen op de hoogte zijn van het Latijnse gebruik van V ipv U. Óf wij zijn niet op de hoogte van het gebruik van Ve ipv U natuurlijk.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dank.
Grappig genoeg zit die fout echt over het hele internet heen, ik heb even gekeken. Blijkbaar druist het tegen het moderne-taalgevoel in om "Vni" als woordbegin te hebben.
Dat kan. Maar eigenlijk moet je dan consequent zijn: vi veri vniversvm vivvs vici.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:41 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik denk dat maar weinig mensen op de hoogte zijn van het Latijnse gebruik van V ipv U. Óf wij zijn niet op de hoogte van het gebruik van Ve ipv U natuurlijk.
Waarschijnlijk zijn de filmmakers in hun zoektocht naar zinnen met woorden die alleen met een V beginnen (V for Vendetta) ietwat losjes met de spelregels van het Latijn omgesprongen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat kan. Maar eigenlijk moet je dan consequent zijn: vi veri vniversvm vivvs vici.
De Postbank is voor bikkels (m/v).quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:51 schreef Yildiz het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat Rabobank ineens met zijn image doet?
Eerst een reclame met prive.nl in de reclame
Daarna een reclame waarbij iemand die Jochem inneemt moet blijven 'hockeyen'
Getverredemme. Dat ze het sponsoren okey, maar ik wil helemaal niet op hockey.
Ik hou ook niet van zeilen, anders was ik bijna naar ABN Amro gestapt.
Het zou niet de eerste keer zijn.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:48 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn de filmmakers in hun zoektocht naar zinnen met woorden die alleen met een V beginnen (V for Vendetta) ietwat losjes met de spelregels van het Latijn omgesprongen.
een Gymnasiumdiploma. Et tu?quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het zou niet de eerste keer zijn.
Wat heb jij met Latijn?
Voor als je van Jan Mulder houdt. Is dit de start van een bankenactieoorlog?quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
De Postbank is voor bikkels (m/v).
Ha! dat is grappig en toevallig dat jij dat zegt, want mijn ex-baas (ha, dat klinkt leuk) hield laatst ook een relaas tegen een collega dat de Rabobank zichzelf ten gronde aan het richten is, alhoewel dat wel met andere argumenten ging. Veel van zijn klanten die een hypotheek of een lening wilden aangaan bij de Rabobank werden compleet kapotgepest met regeltjes, de bank verlangde verpandingen terwijl die normaliter (zeg maar, door de bank genomen haha) nooit nodig zijn in de gevallen waar het om ging. En zo waren er nog wel meer voorbeelden. Er was een klant die één miljoen euro ging ontvangen vanwege het verkopen van een gebouw, en zelfs daar deden ze moeilijk over. Alsof ze het geld niet wilden.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:51 schreef Yildiz het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat Rabobank ineens met zijn image doet?
Eerst een reclame met prive.nl in de reclame
Daarna een reclame waarbij iemand die Jochem inneemt moet blijven 'hockeyen'
Getverredemme. Dat ze het sponsoren okey, maar ik wil helemaal niet op hockey.
Ik hou ook niet van zeilen, anders was ik bijna naar ABN Amro gestapt.
Oh god ja, vergeten. Ik woon in het buut'nlaand, wel zo lekker rustig.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:57 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Voor als je van Jan Mulder houdt. Is dit de start van een bankenactieoorlog?
Duurt wel even voor ik 'm weer spreek, denk ik.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, da's weer een ander. Zeg 'm maar dat Iblardi de enigmatische kunstenaar was.
Jaja, conservator Bonnefanten geworden.quote:[..]
Hij is verhuisd, he?
Ik zal jullie samenbrengen.quote:[..]
Ja, hoor.
Ben ik alweer!quote:[..]
Tot zo!
Ik bevochtig mijn broekje lichtjes bij de edele klanken der Romeinen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:54 schreef problematiQue het volgende:
[..]
een Gymnasiumdiploma. Et tu?
Hij herinnert zich 'm vast. Iblardi is lastig te vergetenquote:Op donderdag 4 januari 2007 17:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Duurt wel even voor ik 'm weer spreek, denk ik.
[..]
Op het eind was Latijn een van de weinige vakken die mijn nog kon interesseren (kwam ook door een compleet verkeerde profielkeuze - maargoed).quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik bevochtig mijn broekje lichtjes bij de edele klanken der Romeinen.
Oh, dan zal ik 'm even mailen. Is ook wel leuk, dan heb ik ook weer eens een aanleiding om te mailen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hij herinnert zich 'm vast. Iblardi is lastig te vergeten![]()
Veul hail en zeug'n in 't nije joar!quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, dan zal ik 'm even mailen. Is ook wel leuk, dan heb ik ook weer eens een aanleiding om te mailen.
Nogveul
hail
en
zegen
!
Alles goed?
Je moet er wel naar zoeken hè.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:05 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik vind het lichtelijk fascinerend dat dingen die ongeveer 2 millenia geleden gebeurden nog steeds zó relevant zijn. Tactieken die Hannibal tegen de Romeinen gebruikte worden nu nog gedoceerd aan officieren in opleiding, en zijn zelfs recentelijk in Irak nog gebruikt.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:02 schreef Aoristus het volgende:
homo sapiens non urinat in ventum. Kadootje, Floripas
Wat ben je daarna dan gaan doen?quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:05 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Op het eind was Latijn een van de weinige vakken die mijn nog kon interesseren (kwam ook door een compleet verkeerde profielkeuze - maargoed).
We hadden de teksten van Livius over de 2e Carthaagse oorlog als eindexamenonderwerp - erg interessante texten. Ik vind het lichtelijk fascinerend dat dingen die ongeveer 2 millenia geleden gebeurden nog steeds zó relevant zijn. Tactieken die Hannibal tegen de Romeinen gebruikte worden nu nog gedoceerd aan officieren in opleiding, en zijn zelfs recentelijk in Irak nog gebruikt.
que?quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:09 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Je moet er wel naar zoeken hè.
Het is te hopen dat de Hannibal tactiek wordt gedoceerd tijdens colleges hoe-vergooi-ik-mijn-kansenquote:Op donderdag 4 januari 2007 18:05 schreef problematiQue het volgende:
Op het eind was Latijn een van de weinige vakken die mijn nog kon interesseren (kwam ook door een compleet verkeerde profielkeuze - maargoed).
We hadden de teksten van Livius over de 2e Carthaagse oorlog als eindexamenonderwerp - erg interessante texten. Ik vind het lichtelijk fascinerend dat dingen die ongeveer 2 millenia geleden gebeurden nog steeds zó relevant zijn. Tactieken die Hannibal tegen de Romeinen gebruikte worden nu nog gedoceerd aan officieren in opleiding, en zijn zelfs recentelijk in Irak nog gebruikt.
Ik heb mijn diploma Juni 2006 behaalt, heb nu een tussenjaar en ga over een maand een half jaar naar Afrika, daarna studie filosofie.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat ben je daarna dan gaan doen?
Waar in Afrika?quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:12 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik heb mijn diploma Juni 2006 behaalt, heb nu een tussenjaar en ga over een maand een half jaar naar Afrika, daarna studie filosofie.
Zoals het hoofd van de ruiterij zei tegen hem: "Je weet te winnen, maar niet jouw overwinningen te gebruiken. Maar het is ook onmogelijk dat de goden alles aan één man zouden geven" (of iets in die geest). Ironisch genoeg is hetzelfde aan de hand in Irak.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is te hopen dat de Hannibal tactiek wordt gedoceerd tijdens colleges hoe-vergooi-ik-mijn-kansen.
Kenia is een belangrijk land, het staat op het punt van verkiezingen, ik ben benieuwd wat er daarna gebeurt. Welk gedeelte?quote:
Als altijd. Stom werk, de ene verbouwing af, lang leve de verbouwing. Schaapjes, nog een lam, dingen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:08 schreef Floripas het volgende:
[..]
Veul hail en zeug'n in 't nije joar!
Mij alles ok. Jou?
Daar staat het ja, dat is een van die plekken waar nooit tegenaan gepist wordt, gek genoeg.quote:
Ik hoor binnenkort waar in Kenia ik precies naartoe ga. De organisatie daar is nog aan het kijken bij welk project er ruimte en vraag is.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kenia is een belangrijk land, het staat op het punt van verkiezingen, ik ben benieuwd wat er daarna gebeurt. Welk gedeelte?
Ja, jij moest van werk veranderen, toch?quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Als altijd. Stom werk, de ene verbouwing af, lang leve de verbouwing. Schaapjes, nog een lam, dingen.
En m'n zusje loopt op alle dagen.
Ahmadinejad: VN krijgt spijt van sanctiesquote:Op donderdag 4 januari 2007 18:14 schreef problematiQue het volgende:
Zoals het hoofd van de ruiterij zei tegen hem: "Je weet te winnen, maar niet jouw overwinningen te gebruiken. Maar het is ook onmogelijk dat de goden alles aan één man zouden geven" (of iets in die geest). Ironisch genoeg is hetzelfde aan de hand in Irak.
Als er iemand was die het Romeinse Rijk voortijdig had kunnen vernietigen was het Hannibal wel. Helaas voor hem heeft zijn tactiek uiteindelijk geleid tot de vernietiging van Carthago met de legendarische woorden van Cato. Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.quote:Niet. Tenzij de militaire en politieke leiders van de VS in een vlaag van verstandverbijstering besluiten Iran aan te vallen wat geheid eindigt in een Hannibal anticlimax.
Dit was iets wat Cato achter elke redevoering plakte die hij maar uitsprak in de senaat. Er staat 'Overigens ben ik van mening dat Carthago vernietigd dient te worden'.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ahmadinejad: VN krijgt spijt van sancties
[..]
Als er iemand was die het Romeinse Rijk voortijdig had kunnen vernietigen was het Hannibal wel. Helaas voor hem heeft zijn tactiek uiteindelijk geleid tot de vernietiging van Carthago met de legendarische woorden van Cato. Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Hij wist zijn successen niet uit te buiten en Rome de genadeslag toe te brengen toen hij vlakbij Rome was en met gemak Rome had kunnen innemen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:25 schreef problematiQue het volgende:
Dit was iets wat Cato achter elke redevoering plakte die hij maar uitsprak in de senaat. Er staat 'Overigens ben ik van mening dat Carthago vernietigd dient te worden'.
Ook waren het niet zijn gevechtstactieken die hem de das om deden, maar zijn tactiek tussen de gevechten. Tijdens veldslagen was hij onverslaanbaar.
Nee hoor, ik zit waar ik zit.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, jij moest van werk veranderen, toch?
Die is bijzonder content met z'n werkloze status. We hopen het een half jaar zo te houden. Hij wel, de bofferd.quote:Heeft liefste alweer wat meer geluk?
onverslaanbaar is een groot woord, oké, maar hij was toch wel een tijd lang dé schrik van elke Romein, en niet zonder rede. Tot op het punt dat hij met gemak Rome had kunnen innemen was hij onoverwinnelijk en had hij de Romeinen al verscheidene keren finaal in de pan gehakt.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hij wist zijn successen niet uit te buiten en Rome de genadeslag toe te brengen toen hij vlakbij Rome was en met gemak Rome had kunnen innemen.
Of Hannibal onverslaanbaar was. Ik denk het niet. Niemand is ooit onverslaanbaar geweest.
Nou er zijn er genoeg. Ons rechtssysteem, onze democratie, onze taal; ze stammen allemaal min of meer af van wat er toen, daar gebeurde.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:31 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Relevante referenties van tweeduizend jaar geleden....
Zo kun je in elk tijdperk wel referenties vinden hè...quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:34 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Nou er zijn er genoeg. Ons rechtssysteem, onze democratie, onze taal; ze stammen allemaal min of meer af van wat er toen, daar gebeurde.
en deze meneerquote:Op donderdag 4 januari 2007 18:31 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Relevante referenties van tweeduizend jaar geleden....
Ja, maar toen begon het allemaal. De verlichting was ook heel belangrijk maar dat was ook een "revival" van de Romeinse en Griekse tijd.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:35 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zo kun je in elk tijdperk wel referenties vinden hè...
Weet je het zeker? Begon het niet bij Mesopetamië? Of bij de evolutie van spraak? Onze soort? De uitvinding van vuur?quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:37 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ja, maar toen begon het allemaal. De verlichting was ook heel belangrijk maar dat was ook een "revival" van de Romeinse en Griekse tijd.
Ik denk dat de eerste keer dat Adam ging poepen een belangrijke graadmeter was.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:41 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Begon het niet bij Mesopetamië? Of bij de evolutie van spraak? Onze soort? De uitvinding van vuur?
Ik zie niet in hoe.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:34 schreef problematiQue het volgende:
[..]
(...) onze democratie (...) ze stammen allemaal min of meer af van wat er toen, daar gebeurde.
Ik haat de Postbank. Sorry.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
De Postbank is voor bikkels (m/v).
De verhalen, ik weet niet meer van wie, over de oorlog tegen Syracuse lijken een één-op-één-kopie van de oorlog in Irak. Maar ik denk dat elke verloren oorlog daar wel op zal lijken.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:05 schreef problematiQue het volgende:
We hadden de teksten van Livius over de 2e Carthaagse oorlog als eindexamenonderwerp - erg interessante texten. Ik vind het lichtelijk fascinerend dat dingen die ongeveer 2 millenia geleden gebeurden nog steeds zó relevant zijn.
Flauw.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:41 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Begon het niet bij Mesopetamië? Of bij de evolutie van spraak? Onze soort? De uitvinding van vuur?
Ik ben niet bekend met hypotheken, maar de Rabobank stond een half jaar geleden hoog op mijn lijst. Nu zijn ze niet meer dan de rest. Zonde.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:58 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ha! dat is grappig en toevallig dat jij dat zegt, want mijn ex-baas (ha, dat klinkt leuk) hield laatst ook een relaas tegen een collega dat de Rabobank zichzelf ten gronde aan het richten is, alhoewel dat wel met andere argumenten ging. Veel van zijn klanten die een hypotheek of een lening wilden aangaan bij de Rabobank werden compleet kapotgepest met regeltjes, de bank verlangde verpandingen terwijl die normaliter (zeg maar, door de bank genomen haha) nooit nodig zijn in de gevallen waar het om ging. En zo waren er nog wel meer voorbeelden. Er was een klant die één miljoen euro ging ontvangen vanwege het verkopen van een gebouw, en zelfs daar deden ze moeilijk over. Alsof ze het geld niet wilden.
Ik ga waarschijnlijk onderuit gehaald worden door iemand met superieure historische kennis. Maar naar mijn weten waren het de Grieken die via de Romeinen in europa het idee verspreidden van gekozen bestuurders. Dat het nog weinig democratisch was in die tijd betekent nog niet dat het niet de bron was voor wat nu democratie heet.quote:
Verhalen over Vietnam zijn haast ook één op één met die van Irak te vergelijken. Het enige wat er nog moet gebeuren is dat de VS er vroegtijdig weggaan, waarna de vijand alsnog wint.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
De verhalen, ik weet niet meer van wie, over de oorlog tegen Syracuse lijken een één-op-één-kopie van de oorlog in Irak. Maar ik denk dat elke verloren oorlog daar wel op zal lijken.
Keltische en Germaanse stammen kenden ook raden en dergelijke instituten. Atheense democratie op een kleinere schaal.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:50 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik ga waarschijnlijk onderuit gehaald worden door iemand met superieure historische kennis. Maar naar mijn weten waren het de Grieken die via de Romeinen in europa het idee verspreidden van gekozen bestuurders. Dat het nog weinig democratisch was in die tijd betekent nog niet dat het niet de bron was voor wat nu democratie heet.
De meeste niet-Westerse stammen kenden ook een raad van ouderen-overleg.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Keltische en Germaanse stammen kenden ook raden en dergelijke instituten. Atheense democratie op een kleinere schaal.
Hadden de Grieken niet meer invloed dan de oude Kelten en Germanen? Het gaat er niet alleen om wie iets heeft uitgevonden. Toen de eerste min of meer echte democratiën de kop op staken keek men heel erg naar de Grieken en Romeinen van toen. Het witte huis, het capitool en het hooggerechtshof in de VS zijn, symbolischerwijs, gebouwd naar de bouwstijlen uit die tijd.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Keltische en Germaanse stammen kenden ook raden en dergelijke instituten. Atheense democratie op een kleinere schaal.
Daar zul je best gelijk in hebben, maar het één sluit het ander niet uit.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:58 schreef Monidique het volgende:
Ik denk ook dat het koningsschap in plaats van democratie een nalatenschap is van de Romeinen.
http://www.reference.com/browse/wiki/Psikhushkaquote:Psikhushka ("психушка") is a Russian colloquialism for "psychiatric hospital". It has been occasionally used in English since the dissident movement in the Soviet Union became known in the West. In the Soviet Union, psychiatric hospitals were often used by the authorities as prisons in order to isolate political prisoners from the rest of society, discredit their ideas, and break them physically and mentally. The official explanation was that "no sane person would declaim against Soviet government and communism".
http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=6682846quote:Indeed, there are even some within the government who think it might be best if Padilla were declared incompetent and sent to a psychiatric prison facility. As one high-ranking official put it, "the objective of the government always has been to incapacitate this person."
De historiciteit van zijn claims wordt nogal eens in twijfel getrokken heb ik gelezen....quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:06 schreef Floripas het volgende:
Die heeft een interessant boek geschreven over gekken en de samenleving. Het zegt erg veel over de samenleving wie er voor gek wordt verklaard en wie niet. Veertig jaar geleden werden pedofielen min of meer geaccepteerd in veel kringen, nu worden ze voor gek verklaard. Tien jaar geleden werden racisten voor gek verklaard, nu niet meer. Enzovoorts.
Ik heb kortgeleden This Perfect Day van Ira Levin gelezen. Als iemand daarna zegt dat iemand gek of geestelijk ziek is dan denk je daar ook wel even twee keer bij na.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:06 schreef Floripas het volgende:
Die heeft een interessant boek geschreven over gekken en de samenleving. Het zegt erg veel over de samenleving wie er voor gek wordt verklaard en wie niet. Veertig jaar geleden werden pedofielen min of meer geaccepteerd in veel kringen, nu worden ze voor gek verklaard. Tien jaar geleden werden racisten voor gek verklaard, nu niet meer. Enzovoorts.
Maar heeft dat fundament dan weer geen fundament?quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:47 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Flauw.
Natuurlijk is het niet de oorsprong van alles. Maar de Oud-Griekse cultuur (die door de Romeinen min of meer is gekopieerd en verspreid) is wel hét fundament voor de samenlevingen van het huidige westen. Meer dan, naar mijn mening, andere oude beschavingen en tijdperken.
Allicht. Maar, voorzover ik weet, zijn er grote stappen gezet in denken door de Grieken en Romeinen waar wij vandaag nog steeds de vruchten van plukken.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:09 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Maar heeft dat fundament dan weer geen fundament?
Tuurlijk, het is erg omstreden. Dat maakt het juist leuk...quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:08 schreef Autodidact het volgende:
[..]
De historiciteit van zijn claims wordt nogal eens in twijfel getrokken heb ik gelezen....
Zeker. Ik vind het alleen wel aardig als vantevoren even aangegeven wordt wat waarom omstreden is. Hoef ik er niet nadien achter te zien komenquote:Op donderdag 4 januari 2007 19:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is erg omstreden. Dat maakt het juist leuk...
Oh, da's goed.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:17 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zeker. Ik vind het alleen wel aardig als vantevoren even aangegeven wordt wat waarom omstreden is. Hoef ik er niet nadien achter te zien komen.
Wie is er van hout.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:06 schreef Floripas het volgende:
(en last van hebbenquote:Op donderdag 4 januari 2007 19:11 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Allicht. Maar, voorzover ik weet, zijn er grote stappen gezet in denken door de Grieken en Romeinen waar wij vandaag nog steeds de vruchten van plukken.
Voel je vooral geroepen mij erop te wijzen als ik fout zit.
Zelden dat wij het zo eens zijn.quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wie wil er eigenlijk een groot Europa? Weer twee landen erbij. De kiezer wordt niets gevraagd, het gebeurt allemaal maar zo. Net als met die vermaledijde euro. Alleen de bobo's in krijtstreep pakken (lees etalagepoppen) geloven dat het ons voorspoed heeft gebracht. De gewone man weet wel beter.......
Wat vond je ervanquote:Op donderdag 4 januari 2007 19:08 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik heb kortgeleden This Perfect Day van Ira Levin gelezen. Als iemand daarna zegt dat iemand gek of geestelijk ziek is dan denk je daar ook wel even twee keer bij na.
Of je laat het even.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:25 schreef kLowJow het volgende:
Laat ik hier even posten.
Ik geef je gelijk, dan weet je tenminste precies waar het vandaan komt.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:43 schreef Autodidact het volgende:
Ik ga gewoon keihard een film kijken. Keihard.
Nu al?quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:04 schreef Floripas het volgende:
Ik ga gewoon keihard naar de kroeg nou.
quote:MOROCCO
Morocco's trade deficit up 6.9 percent
Published: 04-JAN-07
MAPUTO – Morocco's trade deficit rose by 6.9 percent last year stabilising at E7.8bn ($10.26bn) by November, despite an increase in exports, the Exchange Office said here.
The Office, which is controlled by the Finance Ministry, said the deficit was E7.1bn ($9.34bn) during the same period in 2005.
It said the trade deficit was exacerbated by Morocco's oil import, which amounted to E2.1bn ($2.76bn), an increase of 4 percent compared to the same period in 2005.
The report said Morocco's total imports rose to E16.8bn ($22.09bn) in 2006, against E15.3bn ($20.01bn) in 2005.
Exports increased by 13.1 percent at E9bn ($11.83bn), boosted by phosphates and by-products, up 14 percent.- Panapress
quote:Morocco's trade deficit narrowed in November
03/01/2007
Morocco’s trade deficit in November decreased by 1%, compared to the same period in 2005, settling at 6.93 billion dirhams, according to recently released figures by the Moroccan External Trade Regulator office. The decrease is attributed to a surge in exports and moderate expansion of the value of imports.
Imports rose moderately by 4%. Oil imports, however, continued their declining trend and fell by 24% in value and 21.9% in volume in November compared to the same month in 2005. Non-oil imports increased by 8.8%. The share of oil in total imports declined to 10.7% compared to 15.7% in August. Natural gas rose by 38.8% in value from January-November and 16.6% in volume.
Exports in November increased by 8% compared to the previous year to 9.5 billion dirhams despite a decline in phosphate exports. Non-phosphate exports were the main driver of export expansion rising by 16.7% to 8 billion dirhams. (MAP)
hoe heet het boek? het klinkt als iets dat ik wel zou willen lezen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is erg omstreden. Dat maakt het juist leuk...
erg sterk, maar het einde was waardeloos. De wereld die hij neerzet vond ik een erg goede vondst, al kan het geenszins tippen aan 1984.quote:
quote:ExxonMobil steunt lobby tegen broeikaseffect met miljoenen
De Amerikaanse oliemultinational ExxonMobil heeft tussen 1998 en 2005 met bijna 12 miljoen euro 43 lobbygroepen gesteund, die twijfel zaaien over het broeikasprobleem. De Amerikaanse Unie van Bezorgde Wetenschappers (UCS) vindt dat het Amerikaanse parlement de zaak moet uitzoeken. Ook in Europa lobbyt de oliemaatschappij sterk.
De UCS spreekt van een 'succesvolle desinformatiecampagne' van de grootste oliemaatschappij ter wereld. De wetenschappers vergelijken deze lobby in een 63 pagina's dik rapport met de pogingen van tabaksbedrijven het verband tussen roken en longkanker te ontkrachten.
http://www.oneworld.nl/in(...)1%26articleId%3D9891
Uit Broeikaseffect "Hoax" ? :quote:
quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:09 schreef moussie het volgende:
en dan nu de verklaring waarom er zo velen maar blijven denken dat het een hoax is ..
ExxonMobil cultivates global warming doubt: report
[..]
http://www.euronet.nl/users/e_wesker/quote.htmlquote:Victory Will Be Achieved When
Average citizens "understand" (recognize) uncertainties in climate science; recognition of uncertainties becomes part of the "conventional wisdom"
Media "understands" (recognizes) uncertainties in climate science
Media coverage reflects balance on climate science and recognition of the validity of viewpoints that challenge the current "conventional wisdom"
Industry senior leadership understands uncertainties in climate science, making them stronger ambassadors to those who shape climate policy
Those promoting the Kyoto treaty on the basis of extent science appears to be out of touch with reality.
Het einde is toch dat 'ie bij de machthebbers terecht komt, en volgens mij krijgt hij dan het aanbod erbij te gaan horen, en hij weigert. Zoiets. Blaast 'ie de boel nog op?quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:22 schreef problematiQue het volgende:
[..]
erg sterk, maar het einde was waardeloos. De wereld die hij neerzet vond ik een erg goede vondst, al kan het geenszins tippen aan 1984.
Ik vond het een kut-film, omdat het hele omslagpunt gebaseerd is op die opstand die komt nadat die agent een meid neerschiet die een masker draagt / graffiti spuit.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:22 schreef problematiQue het volgende:
[..]
erg sterk, maar het einde was waardeloos. De wereld die hij neerzet vond ik een erg goede vondst, al kan het geenszins tippen aan 1984.
Nu welquote:Op donderdag 4 januari 2007 20:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
edit: Het gaat toch over V for Vendetta.
Ja, en dan kan hij terug naar z'n vrouw en kind. Het had een veel beter einde geweest als hij óf zou falen en dus weer terug in het systeem zou worden gegooid door de treatments, óf als hij zonder treatments het min of meer zieke standpunt van de machthebbers zou gaan delen. Dat zou een mooi statement zijn dat macht corrupt maakt of iets in die richting. Met dit goede einde verknal je een beetje de boodschap van het verhaal.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Het einde is toch dat 'ie bij de machthebbers terecht komt, en volgens mij krijgt hij dan het aanbod erbij te gaan horen, en hij weigert. Zoiets. Blaast 'ie de boel nog op?
Je moet me wel een beetje helpen hoor, het moet ongeveer jouw geboortejaar zijn geweest dat ik dat boek las.
V for Vendetta vind ik wat dat betreft ook wel wat zwakjes. Ik vond het allemaal maar heel ongeloofwaardig dat op het einde er massa's V's naar het parlementsgebouw toelopen. Volgens mij zouden alle mensen nog steeds als de dood zijn voor de politie. Verder overigens vond ik het wel een fantastische film.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik vond het een kut-film, omdat het hele omslagpunt gebaseerd is op die opstand die komt nadat die agent een meid neerschiet die een masker draagt / graffiti spuit.
Als dat waar zou zijn, hadden we allang een omslagpunt gehad. Dat zal er niet komen ook. Mensen vinden het wel best als meneer de agent per ongeluk iemand neerknalt. Foutje moet kunnen enzo. Sorry en weer doorgaan. Klein topic op FOK! met 30 reacties, FP bericht waar mensen zich achter de autoriteit scharen en klaar. Daar komt niet zoveel heisa bij, en al helemaal geen revolutie.
Valse hoop dus.
EDIT
ohhh fuck, ik zie dat je een boek nu bedoelt, ik dacht dat je het over V for Vendetta had.
Het is een verfilming van een stripboek, dus in hoeverre het echt 'hollywood' is die moralistisch doet vind ik nog maar de vraag.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:36 schreef MrX1982 het volgende:
V for Vendetta viel mij zwaar tegen. Teveel met een moralistisch vingertje.
Zodra Hollywood het gaat hebben over een moraal haak ik af. De meest verdorven plaats in de VS met al zijn oppervlakkige nepheid. Dat gaat er bij mij niet in.
Vergelijkbaar met een junk die het gaat hebben over hoe je je leven zou moeten leiden.
edit: Het gaat toch over V for Vendetta.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:46 schreef MrX1982 het volgende:
Enige positieve is Natalie Portman. Geweldige actrice.
Ah de hype van het verfilmen van stripboeken. Maar ik ken dat stripboek dus niet.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:45 schreef problematiQue het volgende:
Het is een verfilming van een stripboek, dus in hoeverre het echt 'hollywood' is die moralistisch doet vind ik nog maar de vraag.
dat gezegd, ga ik nu Léon kijken.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:46 schreef MrX1982 het volgende:
Enige positieve is Natalie Portman. Geweldige actrice.
Dat is een geweldige film.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:52 schreef problematiQue het volgende:
dat gezegd, ga ik nu Léon kijken.
http://www.imdb.com/title/tt0110413/
Ik was alleen onder de indruk dat het een engels gesproken film wasquote:Op donderdag 4 januari 2007 20:56 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is een geweldige film.
Een 13 jarige Natalie Portman die de sterren van de hemel speelt.
Hmm. Mischien moet ik het eens herlezen. Maar, voor de duidelijkheid, hoewel het boek me dus 18 jaar bijblijft ben ik dus het einde vergeten. Het zal op mij ook geen indruk gemaakt hebben.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:42 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ja, en dan kan hij terug naar z'n vrouw en kind. Het had een veel beter einde geweest als hij óf zou falen en dus weer terug in het systeem zou worden gegooid door de treatments, óf als hij zonder treatments het min of meer zieke standpunt van de machthebbers zou gaan delen. Dat zou een mooi statement zijn dat macht corrupt maakt of iets in die richting. Met dit goede einde verknal je een beetje de boodschap van het verhaal.
Bij Thelma and Louise hebben ze ook keihard moeten vechten voor het behoud van het einde. The Player, van Robert Altman, gaat er (deels) over, over het behoud van het juiste einde, het slecht aflopen van de film dus.quote:Zo heb ik pasgeleden ook de film 'Memoires of a Geisha' gezien (hij werd mij aangeraden door twee vriendinnen - en het was snel duidelijk waarom, het was gewoon een soap-verhaal in een mooi jasje). Het hele verhaal draait erom dat ze als Geisha (soort elite vermaakvrouw in het oude Japan) in een keurslijf zit en zodoende niet bij de man kan zijn waar ze verliefd op is, en dan op het einde komen ze toch nog bij elkaar. Daar doe je dus de hele film mee ongedaan. Zo zonde is dat. Goede eindes verpesten vaak de rest van het verhaal.
http://www.wereldomroep.n(...)n2006/pinochet070103quote:Zoektocht naar gerechtigheid
Door Saskia van Reenen
03-01-2007
Met het overlijden van Augusto Pinochet is alle hoop vervlogen dat de Chileense ex-dictator wordt vervolgd voor mensenrechtenschendingen. Toch gaat de zoektocht naar gerechtigheid en verzoening in Latijns-Amerika onverminderd door. Niet alleen in Chili en Argentinië worden militairen vervolgd. Ook in Uruguay is de ex-dictator Bordaberry in november voor het gerecht gedaagd.
Jarenlang is Augusto Pinochet hét symbool van onderdrukking in Zuid-Amerika. Pogingen om hem te berechten in Groot-Brittannië, Spanje of Chili lopen op niets uit. Eind 2006 overlijdt de ex-dicatator. Hij krijgt geen staatsbegrafenis, alleen zijn familie bewijst hem de laatste eer. Maar ook al is de Chileense ex-dictator de dans ontsprongen, zijn dood kan volgens juristen deuren openen voor de vervolging van andere hoge militairen in Chili en omringende landen. "Ik denk dat de zoektocht naar gerechtigheid in Chili pas echt kan beginnen nu de beschermende mantel van Pinochet is verdwenen", zegt Ton Robben, antropoloog aan de Universiteit van Utrecht.
Gewelddadig verleden
In Chili zijn enkele massagraven geopend. Ook is het beruchte detentiecentrum Villa Grimaldi dit jaar als museum opengegaan. Het gewelddadige verleden blijft niet langer bedekt. Robben verwacht niet dat in Chili alle militairen - van hoog tot laag - worden aangeklaagd voor mensenrechtenschendingen, zoals in Argentinië het geval is. De demonstraties na de dood van Pinochet, waarbij voor- en tegenstanders van de ex-dictator op de vuist gingen, geven aan hoe verdeeld het land nog is. Robben: "De regering van president Bachelet zal behoedzaam laveren. Anders kan politieke instabiliteit de bloeiende economie schade berokkenen."
Katalysator
Ook al is Pinochet nooit veroordeeld, zijn arrestatie in Groot-Brittannië eind jaren negentig en de rechtszaken in Chili werkten als een katalysator voor de berechting van mensenrechtenschenders in Argentinië en zelfs Uruguay. Daar heeft de politie in november een arrestatiebevel uitgevaardigd tegen oud-president Juan Maria Bordaberry en zijn minister Juan Blanco van Buitenlandse Zaken voor het schenden van mensenrechten tussen 1973 en 1976. Een historisch moment voor Uruguay. Het zal de eerste rechtszaak worden die te maken heeft met 'Operatie Condor'; een samenwerkingsverband dat in de jaren zeventig werd opgezet door de rechtse regimes in Chili, Argentinië, Paraguay en Uruguay om linkse tegenstanders te elimineren. Moordcommando's opereerden ook buiten de landsgrenzen, zelfs in de Verenigde Staten en Spanje.
Onrechtmatig
In Argentinië verklaarde het Hooggerechtshof in 2005 de Amnestywetten - die militairen tegen vervolging beschermden - onrechtmatig. Sindsdien zijn meer dan honderd officieren onder huisarrest geplaatst, waaronder ex-dictator Jorge Videla. HIj kan zelfs geen stap meer op zijn balkon zetten. Ook is dit jaar een priester gearresteerd, omdat hij in detentiecentra politieke gevangenen onder druk zou hebben gezet en militairen geestelijke steun zou hebben geboden wanneer ze in gewetensnood kwamen. Verder zijn er volgens de Argentijnse pers plannen om het pensioen af te pakken van de laatste juntaleider Bignone. Ook Jorge Zorreguieta, de vader van prinses Máxima die tijdens het regime van Videla staatssecretaris van Landbouw was, kan zijn pensioen verliezen. Zelfs al heeft Zorreguieta voor het huwelijk van zijn dochter met kroonprins Willem-Alexander gezegd het geweld uit die periode te betreuren.
Niet voorbij
De demonen uit het verleden houden Argentinië nog steeds in hun greep. Zo verdween de 77-jarige metselaar Julio Lopez, die getuigde in het proces tegen de beruchte politiecommissaris Etchecolatz, op mysterieuze wijze verdwenen. Vlak nadat de rechters Etchecolatz levenslang oplegden. De Argentijnse president Kirchner roept de bevolking op Lopez te vinden. "Argentinië wordt nog in gijzeling gehouden door het verleden", zegt Robben. De bevolking likt nog steeds de wonden van de vuile oorlog. De demonstraties zijn niet voorbij.
Verwerking
In Argentinië zijn verhoudingsgewijs meer mensen verdwenen dan in Chili. Het geschatte aantal vermiste tegenstanders van de militaire dictatuur ligt tussen de 10.000 en 30.000. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Uruguay is er van de meeste slachtoffers nooit meer iets vernomen. "In Uruguay werden ook mensen geëxecuteerd, maar de familie kreeg volgens Robben vaak het stoffelijk overschot van het slachtoffer terug, zodat men kon rouwen. "In hoeverre een land getraumatiseerd blijft, hangt af van waarheidsvinding en de erkenning van misdaden door de verantwoordelijken."
Erkenning
Vooralsnog blijven de militairen in Argentinië de bloedige repressie en verdwijningen ontkennen. En zonder die erkenning kunnen de nabestaanden zich nooit met het verleden verzoenen. Robben verwijst naar het ontkennen van de Armeense genocide in 1915 door de Turkse regering. "Jonge Armeniërs kunnen emotioneel nooit accepteren dat hun voorouders niet zijn omgebracht, zoals Turkije beweert. Ook de ontkenning van de Holocaust door Iran zet kwaad bloed bij de Israëlische bevolking. En een land dat de massamoord op de joden ontkent, zal nooit vertrouwen inboezemen."
"Erkenning en gerechtigheid zijn essentieel om tot verzoening te komen", zegt Robben. Als het lukt om na de dood van Pinochet enkele andere militaire kopstukken wel te berechten, kan Zuid-Amerika in het post-Pinochettijdperk voorgoed die zwarte periode uit de geschiedenis afsluiten.
de eerste van het jaar?quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:07 schreef Mutant01 het volgende:
Islamisering in de praktijk: Frankrijk wederom in de fik
heb je de review gelezen op Hardware.info?quote:
en 4 cores + 370 Watt in idle alleen om wat te fokken/chatten/emailen en sexfilmpjes te bekijken lijkt me wat over de top.quote:Conclusie
Wanneer je kijkt naar de prestaties die AMD Quad FX op dit moment biedt, dan moeten we helaas concluderen dat AMD nog geen gat in een pakje boter slaat. De prestaties blijken in vrijwel alle gevallen onder die van een enkele Intel Core 2 Extreme QX6700 en dat terwijl het AMD systeem ook nog eens bijna twee keer zoveel stroom verbruikt. Het nieuwe platform lijkt op die manier dus een mislukte wanhoopsdaad. We verwachten niet dat veel mensen er op dit moment warm voor zullen lopen en in die gedachte staan we niet alleen, getuige het feit dat alle andere moederbordfabrikanten buiten ASUS hebben besloten om nog even de kat uit de boom te kijken. Computerwinkels zien er ook nog weinig brood in: hoewel het platform inmiddels officieel is geïntroduceerd, vinden we op het moment van schrijven noch de processors noch het moederbord terug in het assortiment van enige Nederlandse of Belgische online shop. Toch zijn er een paar lichtpuntjes: heb je applicaties die zeer goed naar vier threads schalen, dan heb je met twee FX-70's absoluut een goedkoper quad-core systeem dan met één Intel CPU. Daarnaast kan het Quad FX platform in de toekomst absoluut voor vuurwerk gaan zorgen: mocht AMD's toekomstige quad-core processor inderdaad zo snel worden als men ons nu wil doen geloven, dus kun je in de toekomst echt een ongekende snel acht-core systeem bouwen. En daar zal Intel nog even geen antwoord op hebben...
Vandaar ook die clownsmiley. Wat moet je met zo'n bordquote:Op donderdag 4 januari 2007 22:15 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
heb je de review gelezen op Hardware.info?
[..]
en 4 cores + 370 Watt in idle alleen om wat te fokken/chatten/emailen en sexfilmpjes te bekijken lijkt me wat over de top.
oh, ok, nou ja, met pberends weet je maar nooit, en ik meen dat jij wat mobo probleempjes had.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Vandaar ook die clownsmiley. Wat moet je met zo'n bord!
tsunamiseringquote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:04 schreef Monidique het volgende:
Islamisering...
Paar gram lood werkt wel, als we naar Irak kijken.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:24 schreef problematiQue het volgende:
Gewoon iets waar je mensen mee om de oren kan slaan als ze vervelend worden en domme dingen roepen. Iets wat ook zij aanvaarden als de waarheid.
"Ergo: 1 + 1 = 2" achter je post zetten. Bedoel je dat?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:24 schreef problematiQue het volgende:
Gewoon iets waar je mensen mee om de oren kan slaan als ze vervelend worden en domme dingen roepen. Iets wat ook zij aanvaarden als de waarheid.
quote:En een joodse zwerver, daar kan ik me helemaal niks bij voorstellen.
quote:Overigens kom ik niet veel Joodse zwervers in het straatbeeld tegen, aangezien zij de geldstromen van deze wereld beheersen, nietwaar?
Fraai lijstje.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:07 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Best Geek Gifts
11. One year of "no computer questions" from everyone in your family
10. Private show by the remaining cast of Monty Python
9. Simultaneous devolution of all intelligent design proponents into chimpanzees
8. The Sword of a Thousand Truths
7. A "Nuke the RIAA from orbit" button (The type you press, not the type you wear)
6. Charles Babbage's brain in a jar of formaldehyde.
5. Life-sized, fully-functional Bender
4. Star Wars Holiday Special where Jar-Jar gets trampled to death by Santa's eight tiny Wookiees
3. Ten terabyte video iPod nano with expandable screen
2. Guided tour of Area 51
1. Customized Google logo on your birthday
Ik weet al precies wie ik hiermee om de oren ga slaan.
Ja, soms, maar het is soms ook erg handig als er meerdere waarheden zijn.........quote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:10 schreef problematiQue het volgende:
Er zijn van die momenten dat je zou willen dat er ergens een absolute waarheid was waaraan je alles kunt toetsen.
Nee, er is, in het algemeen. maar één economische waarheid. Er zijn wel meerdere theorien. Helaas zijn allen -1 (of allen) onjuist.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, soms, maar het is soms ook erg handig als er meerdere waarheden zijn.........
Bijvoorbeeld in de economie.....
Vertel.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:12 schreef Napalm het volgende:
[..]
Nee, er is, in het algemeen. maar één economische waarheid.
Want?quote:Er zijn wel meerdere theorien. Helaas zijn allen -1 (of allen) onjuist.
totdat die ene ook omvalt. voortscheiden inzicht heet dat.........Want wat is de waarheid. Dat weet dus niemand...quote:Vergelijk het met de theorien dat het heelal zou uitdijen of juist zou krimpen. Twee theorien maar slechts één klopt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |