abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45017324
V for Vendetta viel mij zwaar tegen. Teveel met een moralistisch vingertje.

Zodra Hollywood het gaat hebben over een moraal haak ik af. De meest verdorven plaats in de VS met al zijn oppervlakkige nepheid. Dat gaat er bij mij niet in.

Vergelijkbaar met een junk die het gaat hebben over hoe je je leven zou moeten leiden.

edit: Het gaat toch over V for Vendetta .
  donderdag 4 januari 2007 @ 20:38:11 #252
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45017364
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nu wel
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_45017491
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:38 schreef Yildiz het volgende:
Nu wel
Precies.
  donderdag 4 januari 2007 @ 20:42:55 #255
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_45017543
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Het einde is toch dat 'ie bij de machthebbers terecht komt, en volgens mij krijgt hij dan het aanbod erbij te gaan horen, en hij weigert. Zoiets. Blaast 'ie de boel nog op?

Je moet me wel een beetje helpen hoor, het moet ongeveer jouw geboortejaar zijn geweest dat ik dat boek las .
Ja, en dan kan hij terug naar z'n vrouw en kind. Het had een veel beter einde geweest als hij óf zou falen en dus weer terug in het systeem zou worden gegooid door de treatments, óf als hij zonder treatments het min of meer zieke standpunt van de machthebbers zou gaan delen. Dat zou een mooi statement zijn dat macht corrupt maakt of iets in die richting. Met dit goede einde verknal je een beetje de boodschap van het verhaal.
Zo heb ik pasgeleden ook de film 'Memoires of a Geisha' gezien (hij werd mij aangeraden door twee vriendinnen - en het was snel duidelijk waarom, het was gewoon een soap-verhaal in een mooi jasje). Het hele verhaal draait erom dat ze als Geisha (soort elite vermaakvrouw in het oude Japan) in een keurslijf zit en zodoende niet bij de man kan zijn waar ze verliefd op is, en dan op het einde komen ze toch nog bij elkaar. Daar doe je dus de hele film mee ongedaan. Zo zonde is dat. Goede eindes verpesten vaak de rest van het verhaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door problematiQue op 04-01-2007 20:51:30 ]
  donderdag 4 januari 2007 @ 20:44:24 #256
158292 problematiQue
pi_45017583
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:33 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik vond het een kut-film, omdat het hele omslagpunt gebaseerd is op die opstand die komt nadat die agent een meid neerschiet die een masker draagt / graffiti spuit.

Als dat waar zou zijn, hadden we allang een omslagpunt gehad. Dat zal er niet komen ook. Mensen vinden het wel best als meneer de agent per ongeluk iemand neerknalt. Foutje moet kunnen enzo. Sorry en weer doorgaan. Klein topic op FOK! met 30 reacties, FP bericht waar mensen zich achter de autoriteit scharen en klaar. Daar komt niet zoveel heisa bij, en al helemaal geen revolutie.

Valse hoop dus.

EDIT

ohhh fuck, ik zie dat je een boek nu bedoelt, ik dacht dat je het over V for Vendetta had.
V for Vendetta vind ik wat dat betreft ook wel wat zwakjes. Ik vond het allemaal maar heel ongeloofwaardig dat op het einde er massa's V's naar het parlementsgebouw toelopen. Volgens mij zouden alle mensen nog steeds als de dood zijn voor de politie. Verder overigens vond ik het wel een fantastische film.
pi_45017613
.
  donderdag 4 januari 2007 @ 20:45:36 #258
158292 problematiQue
pi_45017617
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:36 schreef MrX1982 het volgende:
V for Vendetta viel mij zwaar tegen. Teveel met een moralistisch vingertje.

Zodra Hollywood het gaat hebben over een moraal haak ik af. De meest verdorven plaats in de VS met al zijn oppervlakkige nepheid. Dat gaat er bij mij niet in.

Vergelijkbaar met een junk die het gaat hebben over hoe je je leven zou moeten leiden.

Het is een verfilming van een stripboek, dus in hoeverre het echt 'hollywood' is die moralistisch doet vind ik nog maar de vraag.
pi_45017641
Enige positieve is Natalie Portman. Geweldige actrice .
  donderdag 4 januari 2007 @ 20:46:53 #260
158292 problematiQue
pi_45017662
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:46 schreef MrX1982 het volgende:
  donderdag 4 januari 2007 @ 20:47:06 #261
158292 problematiQue
pi_45017716
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:45 schreef problematiQue het volgende:
Het is een verfilming van een stripboek, dus in hoeverre het echt 'hollywood' is die moralistisch doet vind ik nog maar de vraag.
Ah de hype van het verfilmen van stripboeken. Maar ik ken dat stripboek dus niet.
  donderdag 4 januari 2007 @ 20:52:23 #263
158292 problematiQue
pi_45017834
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:46 schreef MrX1982 het volgende:
dat gezegd, ga ik nu Léon kijken.

http://www.imdb.com/title/tt0110413/
pi_45017961
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:52 schreef problematiQue het volgende:
dat gezegd, ga ik nu Léon kijken.

http://www.imdb.com/title/tt0110413/
Dat is een geweldige film.

Een 13 jarige Natalie Portman die de sterren van de hemel speelt.
  donderdag 4 januari 2007 @ 20:58:13 #265
158292 problematiQue
pi_45017998
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:56 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat is een geweldige film.

Een 13 jarige Natalie Portman die de sterren van de hemel speelt.
Ik was alleen onder de indruk dat het een engels gesproken film was

of ik heb de Frans nagesynchroniseerde versie gedownload natuurlijk
  donderdag 4 januari 2007 @ 20:58:46 #266
158292 problematiQue
pi_45018014
dan maar Taxi Driver.
pi_45018276
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:42 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Ja, en dan kan hij terug naar z'n vrouw en kind. Het had een veel beter einde geweest als hij óf zou falen en dus weer terug in het systeem zou worden gegooid door de treatments, óf als hij zonder treatments het min of meer zieke standpunt van de machthebbers zou gaan delen. Dat zou een mooi statement zijn dat macht corrupt maakt of iets in die richting. Met dit goede einde verknal je een beetje de boodschap van het verhaal.
Hmm. Mischien moet ik het eens herlezen. Maar, voor de duidelijkheid, hoewel het boek me dus 18 jaar bijblijft ben ik dus het einde vergeten. Het zal op mij ook geen indruk gemaakt hebben.
quote:
Zo heb ik pasgeleden ook de film 'Memoires of a Geisha' gezien (hij werd mij aangeraden door twee vriendinnen - en het was snel duidelijk waarom, het was gewoon een soap-verhaal in een mooi jasje). Het hele verhaal draait erom dat ze als Geisha (soort elite vermaakvrouw in het oude Japan) in een keurslijf zit en zodoende niet bij de man kan zijn waar ze verliefd op is, en dan op het einde komen ze toch nog bij elkaar. Daar doe je dus de hele film mee ongedaan. Zo zonde is dat. Goede eindes verpesten vaak de rest van het verhaal.
Bij Thelma and Louise hebben ze ook keihard moeten vechten voor het behoud van het einde. The Player, van Robert Altman, gaat er (deels) over, over het behoud van het juiste einde, het slecht aflopen van de film dus.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45018993
1000 ChristenUnie-leden schijnen te bidden voor Wouter Bos
pi_45019872
quote:
Zoektocht naar gerechtigheid

Door Saskia van Reenen

03-01-2007

Met het overlijden van Augusto Pinochet is alle hoop vervlogen dat de Chileense ex-dictator wordt vervolgd voor mensenrechtenschendingen. Toch gaat de zoektocht naar gerechtigheid en verzoening in Latijns-Amerika onverminderd door. Niet alleen in Chili en Argentinië worden militairen vervolgd. Ook in Uruguay is de ex-dictator Bordaberry in november voor het gerecht gedaagd.

Jarenlang is Augusto Pinochet hét symbool van onderdrukking in Zuid-Amerika. Pogingen om hem te berechten in Groot-Brittannië, Spanje of Chili lopen op niets uit. Eind 2006 overlijdt de ex-dicatator. Hij krijgt geen staatsbegrafenis, alleen zijn familie bewijst hem de laatste eer. Maar ook al is de Chileense ex-dictator de dans ontsprongen, zijn dood kan volgens juristen deuren openen voor de vervolging van andere hoge militairen in Chili en omringende landen. "Ik denk dat de zoektocht naar gerechtigheid in Chili pas echt kan beginnen nu de beschermende mantel van Pinochet is verdwenen", zegt Ton Robben, antropoloog aan de Universiteit van Utrecht.

Gewelddadig verleden
In Chili zijn enkele massagraven geopend. Ook is het beruchte detentiecentrum Villa Grimaldi dit jaar als museum opengegaan. Het gewelddadige verleden blijft niet langer bedekt. Robben verwacht niet dat in Chili alle militairen - van hoog tot laag - worden aangeklaagd voor mensenrechtenschendingen, zoals in Argentinië het geval is. De demonstraties na de dood van Pinochet, waarbij voor- en tegenstanders van de ex-dictator op de vuist gingen, geven aan hoe verdeeld het land nog is. Robben: "De regering van president Bachelet zal behoedzaam laveren. Anders kan politieke instabiliteit de bloeiende economie schade berokkenen."

Katalysator
Ook al is Pinochet nooit veroordeeld, zijn arrestatie in Groot-Brittannië eind jaren negentig en de rechtszaken in Chili werkten als een katalysator voor de berechting van mensenrechtenschenders in Argentinië en zelfs Uruguay. Daar heeft de politie in november een arrestatiebevel uitgevaardigd tegen oud-president Juan Maria Bordaberry en zijn minister Juan Blanco van Buitenlandse Zaken voor het schenden van mensenrechten tussen 1973 en 1976. Een historisch moment voor Uruguay. Het zal de eerste rechtszaak worden die te maken heeft met 'Operatie Condor'; een samenwerkingsverband dat in de jaren zeventig werd opgezet door de rechtse regimes in Chili, Argentinië, Paraguay en Uruguay om linkse tegenstanders te elimineren. Moordcommando's opereerden ook buiten de landsgrenzen, zelfs in de Verenigde Staten en Spanje.

Onrechtmatig
In Argentinië verklaarde het Hooggerechtshof in 2005 de Amnestywetten - die militairen tegen vervolging beschermden - onrechtmatig. Sindsdien zijn meer dan honderd officieren onder huisarrest geplaatst, waaronder ex-dictator Jorge Videla. HIj kan zelfs geen stap meer op zijn balkon zetten. Ook is dit jaar een priester gearresteerd, omdat hij in detentiecentra politieke gevangenen onder druk zou hebben gezet en militairen geestelijke steun zou hebben geboden wanneer ze in gewetensnood kwamen. Verder zijn er volgens de Argentijnse pers plannen om het pensioen af te pakken van de laatste juntaleider Bignone. Ook Jorge Zorreguieta, de vader van prinses Máxima die tijdens het regime van Videla staatssecretaris van Landbouw was, kan zijn pensioen verliezen. Zelfs al heeft Zorreguieta voor het huwelijk van zijn dochter met kroonprins Willem-Alexander gezegd het geweld uit die periode te betreuren.

Niet voorbij
De demonen uit het verleden houden Argentinië nog steeds in hun greep. Zo verdween de 77-jarige metselaar Julio Lopez, die getuigde in het proces tegen de beruchte politiecommissaris Etchecolatz, op mysterieuze wijze verdwenen. Vlak nadat de rechters Etchecolatz levenslang oplegden. De Argentijnse president Kirchner roept de bevolking op Lopez te vinden. "Argentinië wordt nog in gijzeling gehouden door het verleden", zegt Robben. De bevolking likt nog steeds de wonden van de vuile oorlog. De demonstraties zijn niet voorbij.

Verwerking
In Argentinië zijn verhoudingsgewijs meer mensen verdwenen dan in Chili. Het geschatte aantal vermiste tegenstanders van de militaire dictatuur ligt tussen de 10.000 en 30.000. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Uruguay is er van de meeste slachtoffers nooit meer iets vernomen. "In Uruguay werden ook mensen geëxecuteerd, maar de familie kreeg volgens Robben vaak het stoffelijk overschot van het slachtoffer terug, zodat men kon rouwen. "In hoeverre een land getraumatiseerd blijft, hangt af van waarheidsvinding en de erkenning van misdaden door de verantwoordelijken."

Erkenning
Vooralsnog blijven de militairen in Argentinië de bloedige repressie en verdwijningen ontkennen. En zonder die erkenning kunnen de nabestaanden zich nooit met het verleden verzoenen. Robben verwijst naar het ontkennen van de Armeense genocide in 1915 door de Turkse regering. "Jonge Armeniërs kunnen emotioneel nooit accepteren dat hun voorouders niet zijn omgebracht, zoals Turkije beweert. Ook de ontkenning van de Holocaust door Iran zet kwaad bloed bij de Israëlische bevolking. En een land dat de massamoord op de joden ontkent, zal nooit vertrouwen inboezemen."

"Erkenning en gerechtigheid zijn essentieel om tot verzoening te komen", zegt Robben. Als het lukt om na de dood van Pinochet enkele andere militaire kopstukken wel te berechten, kan Zuid-Amerika in het post-Pinochettijdperk voorgoed die zwarte periode uit de geschiedenis afsluiten.
http://www.wereldomroep.n(...)n2006/pinochet070103
pi_45020972
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:38 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

.
heb je de review gelezen op Hardware.info?
quote:
Conclusie

Wanneer je kijkt naar de prestaties die AMD Quad FX op dit moment biedt, dan moeten we helaas concluderen dat AMD nog geen gat in een pakje boter slaat. De prestaties blijken in vrijwel alle gevallen onder die van een enkele Intel Core 2 Extreme QX6700 en dat terwijl het AMD systeem ook nog eens bijna twee keer zoveel stroom verbruikt. Het nieuwe platform lijkt op die manier dus een mislukte wanhoopsdaad. We verwachten niet dat veel mensen er op dit moment warm voor zullen lopen en in die gedachte staan we niet alleen, getuige het feit dat alle andere moederbordfabrikanten buiten ASUS hebben besloten om nog even de kat uit de boom te kijken. Computerwinkels zien er ook nog weinig brood in: hoewel het platform inmiddels officieel is geïntroduceerd, vinden we op het moment van schrijven noch de processors noch het moederbord terug in het assortiment van enige Nederlandse of Belgische online shop. Toch zijn er een paar lichtpuntjes: heb je applicaties die zeer goed naar vier threads schalen, dan heb je met twee FX-70's absoluut een goedkoper quad-core systeem dan met één Intel CPU. Daarnaast kan het Quad FX platform in de toekomst absoluut voor vuurwerk gaan zorgen: mocht AMD's toekomstige quad-core processor inderdaad zo snel worden als men ons nu wil doen geloven, dus kun je in de toekomst echt een ongekende snel acht-core systeem bouwen. En daar zal Intel nog even geen antwoord op hebben...
en 4 cores + 370 Watt in idle alleen om wat te fokken/chatten/emailen en sexfilmpjes te bekijken lijkt me wat over de top.
pi_45021473
mmm, wel 12 sata-aansluitingen, das wel handig
pi_45022135
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:15 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

heb je de review gelezen op Hardware.info?
[..]

en 4 cores + 370 Watt in idle alleen om wat te fokken/chatten/emailen en sexfilmpjes te bekijken lijkt me wat over de top.
Vandaar ook die clownsmiley. Wat moet je met zo'n bord !
pi_45022708
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:40 schreef pberends het volgende:

[..]

Vandaar ook die clownsmiley. Wat moet je met zo'n bord !
oh, ok, nou ja, met pberends weet je maar nooit, en ik meen dat jij wat mobo probleempjes had.

Kwam laatst trouwens een lijstje tegen van het slag mensen dat een bord als deze wel wil hebben:

Things Geeks Did on New Year's Eve

11. Kissed their WoW avatar at midnight.
10. Watched the BIOS date change years.
9. Hoped for a Y2K+7 bug.
8. Too busy playing nethack to notice.
7. Listened to Auld Lang Syne on their iPod.
6. Popped open a bottle of caffeinated champagne.
5. Updated their New Year's Resolution database to reflect the passing year.
4. Defragmented their hard drives.
3. Stayed up for 24 hours to wish all their online friends in different time zones a Happy New Year at the appropriate hour.
2. Had to come in to work to upgrade and reboot servers all night long.
1. Nothing. Real Klingons don't celebrate puny holidays like New Year's Eve.

donderdag 4 januari 2007 @ 23:00:21 #277
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
  donderdag 4 januari 2007 @ 23:07:32 #279
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45023400
Best Geek Gifts
11. One year of "no computer questions" from everyone in your family
10. Private show by the remaining cast of Monty Python
9. Simultaneous devolution of all intelligent design proponents into chimpanzees
8. The Sword of a Thousand Truths
7. A "Nuke the RIAA from orbit" button (The type you press, not the type you wear)
6. Charles Babbage's brain in a jar of formaldehyde.
5. Life-sized, fully-functional Bender
4. Star Wars Holiday Special where Jar-Jar gets trampled to death by Santa's eight tiny Wookiees
3. Ten terabyte video iPod nano with expandable screen
2. Guided tour of Area 51
1. Customized Google logo on your birthday

Ik weet al precies wie ik hiermee om de oren ga slaan.
  donderdag 4 januari 2007 @ 23:08:09 #280
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45023427
49 up is nu op ned 2. Dat is wel een aanrader.
Het thema is dat mensen om de 7 jaar gevraagd worden hoe zij in het leven staan. 49 up wil zeggen dat zij dus nu die leeftijd hebben bereikt (en er 7x gefilmd is). Deze serie gaat over mensen in Engeland.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 00:04:41 #281
80268 kLowJow
That's Gay
pi_45025310
Giggity giggity, oh yeah.
pi_45026544
Stiekem is bier best lekker .

*Plop*
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45027015
Islamisering...
pi_45027074
ik is nog niet lam .
  vrijdag 5 januari 2007 @ 01:10:29 #285
158292 problematiQue
pi_45027197
Er zijn van die momenten dat je zou willen dat er ergens een absolute waarheid was waaraan je alles kunt toetsen.
pi_45027234
Ja, de Bijbel, toch?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 01:24:54 #287
158292 problematiQue
pi_45027596
Gewoon iets waar je mensen mee om de oren kan slaan als ze vervelend worden en domme dingen roepen. Iets wat ook zij aanvaarden als de waarheid.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 01:26:09 #288
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45027631
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 01:04 schreef Monidique het volgende:
Islamisering...
tsunamisering
  vrijdag 5 januari 2007 @ 01:26:46 #289
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45027646
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 01:24 schreef problematiQue het volgende:
Gewoon iets waar je mensen mee om de oren kan slaan als ze vervelend worden en domme dingen roepen. Iets wat ook zij aanvaarden als de waarheid.
Paar gram lood werkt wel, als we naar Irak kijken.
pi_45030952
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 01:24 schreef problematiQue het volgende:
"Ergo: 1 + 1 = 2" achter je post zetten. Bedoel je dat?
pi_45031064
Raad de quote
quote:
En een joodse zwerver, daar kan ik me helemaal niks bij voorstellen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 5 januari 2007 @ 10:34:48 #292
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45031933
Goedemorgen
pi_45031945
1 van die rechtse apen PV of PJO geloof ik. Heb de quote wel voorbij zien schieten.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 10:37:23 #294
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45031983
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:43 schreef sigme het volgende:
Raad de quote
[..]
Dat komt vast uit het topic over de varkenssoep
pi_45032040
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:43 schreef sigme het volgende:
Raad de quote
[..]
....wat was Jezus dan?
pi_45032175
PJO in de varkenssoep, inderdaad.
En het wordt herkend:
quote:
Overigens kom ik niet veel Joodse zwervers in het straatbeeld tegen, aangezien zij de geldstromen van deze wereld beheersen, nietwaar?
pi_45032369
Hmm, toen ik laatste naar mijn portemonnee greep zag ik daar ineens een mannetje in zitten, met van die dreadlocks langs z'n oren en een hoedje op. Bleek die gozer al jarenlang mijn uitgaven te bepalen .
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:02:28 #298
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45032530
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 23:07 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Best Geek Gifts
11. One year of "no computer questions" from everyone in your family
10. Private show by the remaining cast of Monty Python
9. Simultaneous devolution of all intelligent design proponents into chimpanzees
8. The Sword of a Thousand Truths
7. A "Nuke the RIAA from orbit" button (The type you press, not the type you wear)
6. Charles Babbage's brain in a jar of formaldehyde.
5. Life-sized, fully-functional Bender
4. Star Wars Holiday Special where Jar-Jar gets trampled to death by Santa's eight tiny Wookiees
3. Ten terabyte video iPod nano with expandable screen
2. Guided tour of Area 51
1. Customized Google logo on your birthday

Ik weet al precies wie ik hiermee om de oren ga slaan.
Fraai lijstje.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_45032650
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 01:10 schreef problematiQue het volgende:
Er zijn van die momenten dat je zou willen dat er ergens een absolute waarheid was waaraan je alles kunt toetsen.
Ja, soms, maar het is soms ook erg handig als er meerdere waarheden zijn.........

Bijvoorbeeld in de economie.....

En trouwens : wat is (een) waarheid?

Wat zou de waarheid kunnen zijn, als die bestaat.......
En zo ja, hoe zou je die dan kunnen toetsten?

Jij bent filosoof in wording......hier een leuk vingeroefeningetje.....Hoe kijk jij daar tegen aan?

Als er een onderwerp bestaat waarover je vreselijk kan filosoferen dan is dat wel rond het thema waarheid.

nou doe je best.

Het aardige is dat in een discussie alles draait om (on)waarheden (en of die wel of niet bestaan).....
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:12:04 #300
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45032786
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, soms, maar het is soms ook erg handig als er meerdere waarheden zijn.........

Bijvoorbeeld in de economie.....
Nee, er is, in het algemeen. maar één economische waarheid. Er zijn wel meerdere theorien. Helaas zijn allen -1 (of allen) onjuist.
Vergelijk het met de theorien dat het heelal zou uitdijen of juist zou krimpen. Twee theorien maar slechts één klopt..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')