abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44954148
quote:
January 01, 2007 10:18pm

VANDALS set fire to about 400 cars overnight and police said they arrested more than 250 people, as violence marred France's New Year celebrations.

However, a police spokesman said there were fewer problems than in 2005, when youths attacked trains in the Paris region and southeast of the country.

25,000 police were on duty throughout the country during the night, including 4500 in Paris, where the authorities banned fireworks and firecrackers.

Police said that they had arrested 258 people nationwide by early morning, including two children aged eight and 10 who set fire to dustbins in the eastern city of Strasbourg.

Three children aged between 10 and 12 were arrested in a Paris suburb after they were caught carrying cans of petrol.

In the capital itself, almost 400,000 people welcomed in the New Year on the Champs Elysees and at the foot of the Eiffel Tower, where no serious incidents were reported.

Setting cars on fire has become a regular event in France during New Year's Eve celebrations, especially in the deprived suburbs that ring many cities.
http://www.news.com.au/me(...)0221-5005940,00.html

pi_44954279
En wat voor een baanbrekende discussie wens je met deze diepgaande, goed onderbouwde post op gang brengen?
Secrets never die. Only people.
pi_44954350
dat is geen nieuws, dat is hier bijna normaal
pi_44954431
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 21:40 schreef Prego het volgende:
Het is nieuws dat mensen sommige dit soort dingen als normaal gaan zien. Wilde je dat eigenlijk zeggen?
Maar goed, jij zit natuurlijk wat dichter bij de brandhaard, als ik het zo kan noemen.
Secrets never die. Only people.
pi_44954525
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 21:40 schreef Prego het volgende:
Normaal? ik vind het vrij bizar dat er zomaar 400 autos in de fik worden gestoken.
Zal in Nederland namelijk niet zo gauw gebeuren...
pi_44954532
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 21:42 schreef PizzaSalami het volgende:

[..]

Het is nieuws dat mensen sommige dit soort dingen als normaal gaan zien. Wilde je dat eigenlijk zeggen?
Maar goed, jij zit natuurlijk wat dichter bij de brandhaard, als ik het zo kan noemen.
dat wil ik idd zeggen. hier besteed men er nauwelijks aandacht aan op de tv. in de krant een klein berichtje in een hoekje op de een na laatste pagine bij wijze van.

al kan ik er met m'n verstand nooit echt bij, in welke zin is oud en nieuw een reden om een auto in de fik te zetten? wanneer het je eigen auto is en je hebt als voornemen een andere te kopen kan ik het nog wel begrijpen
pi_44955667
Kijk, in Frankrijk pakken ze tenminste het fileprobleem bij de wortel aan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_44956741
Nieuwwwwwwwwwjaaaaaaaaar
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 2 januari 2007 @ 22:42:27 #9
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_44956981
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 21:45 schreef Bodolicious het volgende:

[..]

Normaal? ik vind het vrij bizar dat er zomaar 400 autos in de fik worden gestoken.
Hier in Amsterdam zijn er anders in 1 straat afgelopen nacht al 35 auto's vernield..
  dinsdag 2 januari 2007 @ 22:43:34 #10
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_44957035
Gerucht gaat dat ze gesponserd worden door Renault.
Klaar?
Ik niet!
pi_44962073
Voelde een bepaalde groep zich in hun eer gekrenkt door de festiviteiten? 400 auto's. Gaat lekker weer daar.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44964887
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 21:45 schreef Bodolicious het volgende:

[..]

In Den Haag alleen al waren het er 50.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 3 januari 2007 @ 11:43:55 #13
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_44967419
ik was erbij daar in parijs.

op een gegeven moment gingen we naar de 'Champs-Elysées'.
stonden dus miljoenen mensen. mensen van alle landen en alle culturen.
was echt gezellig tot 12.10

er kwamen algerijnen aan die met alles en iedereen ruzie begonnen te zoeken.
eerst trappen ze vuurwerk het publiek in waarbij ze dus bijna ruzie hadden met een groep negers (daar schrokken de algerijntjes wel ff van).
daarna vielen ze voornamelijk blanke mensne lastig en dan vaak de meest hulpeloze.

ik zag een man van 60 die werd aangevallen, zo'n simpele man die gewoon met zijn vrouwtje nieuwjaar zat te vieren en geen vlieg kwaad deed.

twee stelletjes uit scandinavie ergens stonden bij elkaar.
op een gegeven moment komt er een algerijn aanlopen en tongzoent die meid vol op de mond.
die kerel drukt die gast dus weg en meteen slaan he.

gebeurde echt veel shit om me heen, op een gegeven moment werden er mortieren (vuurwerk) tussen het publiek afgeschoten, dat was het punt dat ik me ook niet veilig meer voelde.

toen we richting louvre liepen werd het gelukkig wat beter en had de ME wat meer volk rondlopen.
het feestje op straat was om half 1 voorbij, puur en alleen omdat dat kut tuig begon te rellen en iedereen terecht bang was en naar huis ging of naar een club.

ik heb nog wel foto's en filmpjes van dat kuttuig op mijn camera staan, zal dat als ik een card-reader heb hier eens neerplempen.

van mij hadden ze echt dat kutvolk allemaal mogen neerschieten, geen vragen maar gewoon schieten.
ik ben lief :)
pi_44967637
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 11:43 schreef A_L_N_F het volgende:
ik was erbij daar in parijs.

op een gegeven moment gingen we naar de 'Champs-Elysées'.
stonden dus miljoenen mensen. mensen van alle landen en alle culturen.
was echt gezellig tot 12.10

er kwamen algerijnen aan die met alles en iedereen ruzie begonnen te zoeken.
eerst trappen ze vuurwerk het publiek in waarbij ze dus bijna ruzie hadden met een groep negers (daar schrokken de algerijntjes wel ff van).
daarna vielen ze voornamelijk blanke mensne lastig en dan vaak de meest hulpeloze.

ik zag een man van 60 die werd aangevallen, zo'n simpele man die gewoon met zijn vrouwtje nieuwjaar zat te vieren en geen vlieg kwaad deed.

twee stelletjes uit scandinavie ergens stonden bij elkaar.
op een gegeven moment komt er een algerijn aanlopen en tongzoent die meid vol op de mond.
die kerel drukt die gast dus weg en meteen slaan he.

gebeurde echt veel shit om me heen, op een gegeven moment werden er mortieren (vuurwerk) tussen het publiek afgeschoten, dat was het punt dat ik me ook niet veilig meer voelde.

toen we richting louvre liepen werd het gelukkig wat beter en had de ME wat meer volk rondlopen.
het feestje op straat was om half 1 voorbij, puur en alleen omdat dat kut tuig begon te rellen en iedereen terecht bang was en naar huis ging of naar een club.

ik heb nog wel foto's en filmpjes van dat kuttuig op mijn camera staan, zal dat als ik een card-reader heb hier eens neerplempen.

van mij hadden ze echt dat kutvolk allemaal mogen neerschieten, geen vragen maar gewoon schieten.
Gezellig klinkt als Barcelona tijdens O&N op de Ramblas. Precies hetzelfde aan de hand, wij zijn toen ook maar een kroeg in gevlucht daar komen ze toch niet.
  woensdag 3 januari 2007 @ 11:59:40 #15
151582 A_L_N_F
pi_44967820
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 11:52 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Gezellig klinkt als Barcelona tijdens O&N op de Ramblas. Precies hetzelfde aan de hand, wij zijn toen ook maar een kroeg in gevlucht daar komen ze toch niet.
ja dat deed dus iedereen, of de kroeg in of naar huis.
voor de gezinnetjes met kleine kinderen is het dus naar huis.
dat terwijl het echt gezellig op straat had kunnen zijn, nog met amerikanen, oost-europeanen, nederlanders , fransen en duitsers praatje gemaakt terwijl we terug liepen en de drank samen deelden

in de kroegen zelf kwam je ze niet tegen, ze zijn dus schijnbaar auto's gaan afbranden
het minimale inlevingsvermogen in hun situatie dat ik had is nu dus ook weg.

schijnbaar hebben ze geen geld voor studie om hogerop te komen maar wel voor dure merkkleding en mobieltjes waarmee ze hun aanvalletjes planden.

maar ja, verder was het een leuk feest en nieuwjaar in parijs is zeker iets wat ik iedereen kan aanraden!
pi_44968707
Wel koel dat je gefilmd heb, wil wel graag zien hoe chaotisch het was dan.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 januari 2007 @ 12:47:22 #17
151582 A_L_N_F
pi_44969124
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 12:32 schreef Mutant01 het volgende:
Wel koel dat je gefilmd heb, wil wel graag zien hoe chaotisch het was dan.
is een filmpje van 10 seconden aangezien ik geen zin had om zelf mikpunt te worden.
en voor de grote chaos zijn we weg gegaan.

zoals gezegd, als ze mortieren op de grond afsteken dan kun je beter zorgen dat je weg komt.

trouwens van de discriminatie in parijs zoals je vaak gezegd wordt valt het echt mee hoor.
ikzelf zag allerlei culturen en rassen werken en ook in goede posities.
die vriend die er zit beaamd ook dat de mensen die gewoon goed opgeleid zijn ongeacht ras/cultuur aan de bak kunnen komen.

je zag er ook veel "shoarma" (crepes) zaakjes overal.
vriendelijke mensen en die gasten hadden zeker geen verkeerde business daar.
  woensdag 3 januari 2007 @ 13:31:19 #18
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_44970416
The religion of peace strikes again
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:42:36 #19
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45019581
quote:
Hundreds of cars torched overnight

From correspondents in Paris

January 01, 2007 10:18pm
Article from: Reuters

VANDALS set fire to about 400 cars overnight and police said they arrested more than 250 people, as violence marred France's New Year celebrations.

However, a police spokesman said there were fewer problems than in 2005, when youths attacked trains in the Paris region and southeast of the country.

25,000 police were on duty throughout the country during the night, including 4500 in Paris, where the authorities banned fireworks and firecrackers.

Police said that they had arrested 258 people nationwide by early morning, including two children aged eight and 10 who set fire to dustbins in the eastern city of Strasbourg.

Three children aged between 10 and 12 were arrested in a Paris suburb after they were caught carrying cans of petrol.

In the capital itself, almost 400,000 people welcomed in the New Year on the Champs Elysees and at the foot of the Eiffel Tower, where no serious incidents were reported.

Setting cars on fire has become a regular event in France during New Year's Eve celebrations, especially in the deprived suburbs that ring many cities.
http://www.news.com.au/me(...)0221-5005940,00.html

Kennelijk wordt dit achterlijke gedrag als normaal gezien. Een gezonde maatschappij zou dit keihard aanpakken. Maar dit lijkt wel te worden verzwegen. We zijn geen handelaren in angst, maar juist grote afnemers.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_45019976
Aangezien de afkomst nog steeds overal wordt verzwegen, zal het tot de linkse knuffelaars nooit doordringen wat er nu écht het probleem is. Nederland doet hier gretig aan mee.

En aangezien hier ook het overgrote deel van de polderpolitiek bang als de dood is voor de lichtgetinte en licht ontvlambare import crimineeltjes zal er nooit een doeltreffende manier komen om het eens en voor altijd af te straffen. Tot eens de bom barst...
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_45020094
Those damn "vandals", "youths"...
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:55:51 #22
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45020111
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:52 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Aangezien de afkomst nog steeds overal wordt verzwegen, zal het tot de linkse knuffelaars nooit doordringen wat er nu écht het probleem is. Nederland doet hier gretig aan mee.

En aangezien hier ook het overgrote deel van de polderpolitiek bang als de dood is voor de lichtgetinte en licht ontvlambare import crimineeltjes zal er nooit een doeltreffende manier komen om het eens en voor altijd af te straffen. Tot eens de bom barst...
Kijk, je hebt natuurlijk altijd nog een leger achter de hand. Echter, net als Gorbachev en de Zuidelijke Eenheden, schijnt men te bang te zijn voor de islamieten in het leger om die ook daadwerkelijk de banlieux in te sturen. En dat is een heel kwalijke zaak. Als je het leger niet meer kan vertrouwen, ben je de grip op het land uiteindleijk gewoon kwijt.

Dus laat die lafbek in het Elysee de politie er maar voor opdraaien...
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:58:17 #23
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45020222
Ik denk dat je de gewelddadigheid van de banlieux-inwoners een beetje onderschat. Het is niet een simpele verzameling gewelddadige gekken, maar een heuse anti-maatschappij.
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:59:26 #24
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_45020266
Dit is ook in Den Haag en Amsteram gebeurd
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:00:35 #25
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45020316
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik denk dat je de gewelddadigheid van de banlieux-inwoners een beetje onderschat. Het is niet een simpele verzameling gewelddadige gekken, maar een heuse anti-maatschappij.
Daar heb je juist, als ultieme oplossing, het leger voor, lijkt me. Tanks, rubberen kogels en traangas om mee te beginnen. Orde scheppen en handhaven. Avondklok, en schieten op overtreders.

Maar ze doen het niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')