http://www.news.com.au/me(...)0221-5005940,00.htmlquote:January 01, 2007 10:18pm
VANDALS set fire to about 400 cars overnight and police said they arrested more than 250 people, as violence marred France's New Year celebrations.
However, a police spokesman said there were fewer problems than in 2005, when youths attacked trains in the Paris region and southeast of the country.
25,000 police were on duty throughout the country during the night, including 4500 in Paris, where the authorities banned fireworks and firecrackers.
Police said that they had arrested 258 people nationwide by early morning, including two children aged eight and 10 who set fire to dustbins in the eastern city of Strasbourg.
Three children aged between 10 and 12 were arrested in a Paris suburb after they were caught carrying cans of petrol.
In the capital itself, almost 400,000 people welcomed in the New Year on the Champs Elysees and at the foot of the Eiffel Tower, where no serious incidents were reported.
Setting cars on fire has become a regular event in France during New Year's Eve celebrations, especially in the deprived suburbs that ring many cities.
Het is nieuws dat mensen sommige dit soort dingen als normaal gaan zien. Wilde je dat eigenlijk zeggen?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:40 schreef Prego het volgende:
dat is geen nieuws, dat is hier bijna normaal
Normaal? ik vind het vrij bizar dat er zomaar 400 autos in de fik worden gestoken.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:40 schreef Prego het volgende:
dat is geen nieuws, dat is hier bijna normaal
dat wil ik idd zeggen. hier besteed men er nauwelijks aandacht aan op de tv. in de krant een klein berichtje in een hoekje op de een na laatste pagine bij wijze van.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:42 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Het is nieuws dat mensen sommige dit soort dingen als normaal gaan zien. Wilde je dat eigenlijk zeggen?
Maar goed, jij zit natuurlijk wat dichter bij de brandhaard, als ik het zo kan noemen.
Hier in Amsterdam zijn er anders in 1 straat afgelopen nacht al 35 auto's vernield..quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:45 schreef Bodolicious het volgende:
[..]
Normaal? ik vind het vrij bizar dat er zomaar 400 autos in de fik worden gestoken.
Zal in Nederland namelijk niet zo gauw gebeuren...
In Den Haag alleen al waren het er 50.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:45 schreef Bodolicious het volgende:
[..]
Normaal? ik vind het vrij bizar dat er zomaar 400 autos in de fik worden gestoken.
Zal in Nederland namelijk niet zo gauw gebeuren...
Gezellig klinkt als Barcelona tijdens O&N op de Ramblas. Precies hetzelfde aan de hand, wij zijn toen ook maar een kroeg in gevlucht daar komen ze toch niet.quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:43 schreef A_L_N_F het volgende:
ik was erbij daar in parijs.
op een gegeven moment gingen we naar de 'Champs-Elysées'.
stonden dus miljoenen mensen. mensen van alle landen en alle culturen.
was echt gezellig tot 12.10
er kwamen algerijnen aan die met alles en iedereen ruzie begonnen te zoeken.
eerst trappen ze vuurwerk het publiek in waarbij ze dus bijna ruzie hadden met een groep negers (daar schrokken de algerijntjes wel ff van).
daarna vielen ze voornamelijk blanke mensne lastig en dan vaak de meest hulpeloze.
ik zag een man van 60 die werd aangevallen, zo'n simpele man die gewoon met zijn vrouwtje nieuwjaar zat te vieren en geen vlieg kwaad deed.
twee stelletjes uit scandinavie ergens stonden bij elkaar.
op een gegeven moment komt er een algerijn aanlopen en tongzoent die meid vol op de mond.
die kerel drukt die gast dus weg en meteen slaan he.
gebeurde echt veel shit om me heen, op een gegeven moment werden er mortieren (vuurwerk) tussen het publiek afgeschoten, dat was het punt dat ik me ook niet veilig meer voelde.
toen we richting louvre liepen werd het gelukkig wat beter en had de ME wat meer volk rondlopen.
het feestje op straat was om half 1 voorbij, puur en alleen omdat dat kut tuig begon te rellen en iedereen terecht bang was en naar huis ging of naar een club.
ik heb nog wel foto's en filmpjes van dat kuttuig op mijn camera staan, zal dat als ik een card-reader heb hier eens neerplempen.
van mij hadden ze echt dat kutvolk allemaal mogen neerschieten, geen vragen maar gewoon schieten.
ja dat deed dus iedereen, of de kroeg in of naar huis.quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:52 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Gezellig klinkt als Barcelona tijdens O&N op de Ramblas. Precies hetzelfde aan de hand, wij zijn toen ook maar een kroeg in gevlucht daar komen ze toch niet.
is een filmpje van 10 seconden aangezien ik geen zin had om zelf mikpunt te worden.quote:Op woensdag 3 januari 2007 12:32 schreef Mutant01 het volgende:
Wel koel dat je gefilmd heb, wil wel graag zien hoe chaotisch het was dan.
http://www.news.com.au/me(...)0221-5005940,00.htmlquote:Hundreds of cars torched overnight
From correspondents in Paris
January 01, 2007 10:18pm
Article from: Reuters
VANDALS set fire to about 400 cars overnight and police said they arrested more than 250 people, as violence marred France's New Year celebrations.
However, a police spokesman said there were fewer problems than in 2005, when youths attacked trains in the Paris region and southeast of the country.
25,000 police were on duty throughout the country during the night, including 4500 in Paris, where the authorities banned fireworks and firecrackers.
Police said that they had arrested 258 people nationwide by early morning, including two children aged eight and 10 who set fire to dustbins in the eastern city of Strasbourg.
Three children aged between 10 and 12 were arrested in a Paris suburb after they were caught carrying cans of petrol.
In the capital itself, almost 400,000 people welcomed in the New Year on the Champs Elysees and at the foot of the Eiffel Tower, where no serious incidents were reported.
Setting cars on fire has become a regular event in France during New Year's Eve celebrations, especially in the deprived suburbs that ring many cities.
Kijk, je hebt natuurlijk altijd nog een leger achter de hand. Echter, net als Gorbachev en de Zuidelijke Eenheden, schijnt men te bang te zijn voor de islamieten in het leger om die ook daadwerkelijk de banlieux in te sturen. En dat is een heel kwalijke zaak. Als je het leger niet meer kan vertrouwen, ben je de grip op het land uiteindleijk gewoon kwijt.quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:52 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Aangezien de afkomst nog steeds overal wordt verzwegen, zal het tot de linkse knuffelaars nooit doordringen wat er nu écht het probleem is. Nederland doet hier gretig aan mee.
En aangezien hier ook het overgrote deel van de polderpolitiek bang als de dood is voor de lichtgetinte en licht ontvlambare import crimineeltjes zal er nooit een doeltreffende manier komen om het eens en voor altijd af te straffen. Tot eens de bom barst...
Daar heb je juist, als ultieme oplossing, het leger voor, lijkt me. Tanks, rubberen kogels en traangas om mee te beginnen. Orde scheppen en handhaven. Avondklok, en schieten op overtreders.quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik denk dat je de gewelddadigheid van de banlieux-inwoners een beetje onderschat. Het is niet een simpele verzameling gewelddadige gekken, maar een heuse anti-maatschappij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |