Dank.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:16 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt, het zal óf fout in de film óf fout overgenomen zijn door degene die het op imdb.com heeft gezet. Scherp.
Ik denk dat maar weinig mensen op de hoogte zijn van het Latijnse gebruik van V ipv U. Óf wij zijn niet op de hoogte van het gebruik van Ve ipv U natuurlijk.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dank.
Grappig genoeg zit die fout echt over het hele internet heen, ik heb even gekeken. Blijkbaar druist het tegen het moderne-taalgevoel in om "Vni" als woordbegin te hebben.
Dat kan. Maar eigenlijk moet je dan consequent zijn: vi veri vniversvm vivvs vici.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:41 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik denk dat maar weinig mensen op de hoogte zijn van het Latijnse gebruik van V ipv U. Óf wij zijn niet op de hoogte van het gebruik van Ve ipv U natuurlijk.
Waarschijnlijk zijn de filmmakers in hun zoektocht naar zinnen met woorden die alleen met een V beginnen (V for Vendetta) ietwat losjes met de spelregels van het Latijn omgesprongen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat kan. Maar eigenlijk moet je dan consequent zijn: vi veri vniversvm vivvs vici.
De Postbank is voor bikkels (m/v).quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:51 schreef Yildiz het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat Rabobank ineens met zijn image doet?
Eerst een reclame met prive.nl in de reclame
Daarna een reclame waarbij iemand die Jochem inneemt moet blijven 'hockeyen'
Getverredemme. Dat ze het sponsoren okey, maar ik wil helemaal niet op hockey.
Ik hou ook niet van zeilen, anders was ik bijna naar ABN Amro gestapt.
Het zou niet de eerste keer zijn.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:48 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn de filmmakers in hun zoektocht naar zinnen met woorden die alleen met een V beginnen (V for Vendetta) ietwat losjes met de spelregels van het Latijn omgesprongen.
een Gymnasiumdiploma. Et tu?quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het zou niet de eerste keer zijn.
Wat heb jij met Latijn?
Voor als je van Jan Mulder houdt. Is dit de start van een bankenactieoorlog?quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
De Postbank is voor bikkels (m/v).
Ha! dat is grappig en toevallig dat jij dat zegt, want mijn ex-baas (ha, dat klinkt leuk) hield laatst ook een relaas tegen een collega dat de Rabobank zichzelf ten gronde aan het richten is, alhoewel dat wel met andere argumenten ging. Veel van zijn klanten die een hypotheek of een lening wilden aangaan bij de Rabobank werden compleet kapotgepest met regeltjes, de bank verlangde verpandingen terwijl die normaliter (zeg maar, door de bank genomen haha) nooit nodig zijn in de gevallen waar het om ging. En zo waren er nog wel meer voorbeelden. Er was een klant die één miljoen euro ging ontvangen vanwege het verkopen van een gebouw, en zelfs daar deden ze moeilijk over. Alsof ze het geld niet wilden.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:51 schreef Yildiz het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat Rabobank ineens met zijn image doet?
Eerst een reclame met prive.nl in de reclame
Daarna een reclame waarbij iemand die Jochem inneemt moet blijven 'hockeyen'
Getverredemme. Dat ze het sponsoren okey, maar ik wil helemaal niet op hockey.
Ik hou ook niet van zeilen, anders was ik bijna naar ABN Amro gestapt.
Oh god ja, vergeten. Ik woon in het buut'nlaand, wel zo lekker rustig.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:57 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Voor als je van Jan Mulder houdt. Is dit de start van een bankenactieoorlog?
Duurt wel even voor ik 'm weer spreek, denk ik.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, da's weer een ander. Zeg 'm maar dat Iblardi de enigmatische kunstenaar was.
Jaja, conservator Bonnefanten geworden.quote:[..]
Hij is verhuisd, he?
Ik zal jullie samenbrengen.quote:[..]
Ja, hoor.
Ben ik alweer!quote:[..]
Tot zo!
Ik bevochtig mijn broekje lichtjes bij de edele klanken der Romeinen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:54 schreef problematiQue het volgende:
[..]
een Gymnasiumdiploma. Et tu?
Hij herinnert zich 'm vast. Iblardi is lastig te vergetenquote:Op donderdag 4 januari 2007 17:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Duurt wel even voor ik 'm weer spreek, denk ik.
[..]
Op het eind was Latijn een van de weinige vakken die mijn nog kon interesseren (kwam ook door een compleet verkeerde profielkeuze - maargoed).quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik bevochtig mijn broekje lichtjes bij de edele klanken der Romeinen.
Oh, dan zal ik 'm even mailen. Is ook wel leuk, dan heb ik ook weer eens een aanleiding om te mailen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hij herinnert zich 'm vast. Iblardi is lastig te vergeten![]()
Veul hail en zeug'n in 't nije joar!quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, dan zal ik 'm even mailen. Is ook wel leuk, dan heb ik ook weer eens een aanleiding om te mailen.
Nogveul
hail
en
zegen
!
Alles goed?
Je moet er wel naar zoeken hè.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:05 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik vind het lichtelijk fascinerend dat dingen die ongeveer 2 millenia geleden gebeurden nog steeds zó relevant zijn. Tactieken die Hannibal tegen de Romeinen gebruikte worden nu nog gedoceerd aan officieren in opleiding, en zijn zelfs recentelijk in Irak nog gebruikt.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:02 schreef Aoristus het volgende:
homo sapiens non urinat in ventum. Kadootje, Floripas
Wat ben je daarna dan gaan doen?quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:05 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Op het eind was Latijn een van de weinige vakken die mijn nog kon interesseren (kwam ook door een compleet verkeerde profielkeuze - maargoed).
We hadden de teksten van Livius over de 2e Carthaagse oorlog als eindexamenonderwerp - erg interessante texten. Ik vind het lichtelijk fascinerend dat dingen die ongeveer 2 millenia geleden gebeurden nog steeds zó relevant zijn. Tactieken die Hannibal tegen de Romeinen gebruikte worden nu nog gedoceerd aan officieren in opleiding, en zijn zelfs recentelijk in Irak nog gebruikt.
que?quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:09 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Je moet er wel naar zoeken hè.
Het is te hopen dat de Hannibal tactiek wordt gedoceerd tijdens colleges hoe-vergooi-ik-mijn-kansenquote:Op donderdag 4 januari 2007 18:05 schreef problematiQue het volgende:
Op het eind was Latijn een van de weinige vakken die mijn nog kon interesseren (kwam ook door een compleet verkeerde profielkeuze - maargoed).
We hadden de teksten van Livius over de 2e Carthaagse oorlog als eindexamenonderwerp - erg interessante texten. Ik vind het lichtelijk fascinerend dat dingen die ongeveer 2 millenia geleden gebeurden nog steeds zó relevant zijn. Tactieken die Hannibal tegen de Romeinen gebruikte worden nu nog gedoceerd aan officieren in opleiding, en zijn zelfs recentelijk in Irak nog gebruikt.
Ik heb mijn diploma Juni 2006 behaalt, heb nu een tussenjaar en ga over een maand een half jaar naar Afrika, daarna studie filosofie.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat ben je daarna dan gaan doen?
Waar in Afrika?quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:12 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik heb mijn diploma Juni 2006 behaalt, heb nu een tussenjaar en ga over een maand een half jaar naar Afrika, daarna studie filosofie.
Zoals het hoofd van de ruiterij zei tegen hem: "Je weet te winnen, maar niet jouw overwinningen te gebruiken. Maar het is ook onmogelijk dat de goden alles aan één man zouden geven" (of iets in die geest). Ironisch genoeg is hetzelfde aan de hand in Irak.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is te hopen dat de Hannibal tactiek wordt gedoceerd tijdens colleges hoe-vergooi-ik-mijn-kansen.
Kenia is een belangrijk land, het staat op het punt van verkiezingen, ik ben benieuwd wat er daarna gebeurt. Welk gedeelte?quote:
Als altijd. Stom werk, de ene verbouwing af, lang leve de verbouwing. Schaapjes, nog een lam, dingen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:08 schreef Floripas het volgende:
[..]
Veul hail en zeug'n in 't nije joar!
Mij alles ok. Jou?
Daar staat het ja, dat is een van die plekken waar nooit tegenaan gepist wordt, gek genoeg.quote:
Ik hoor binnenkort waar in Kenia ik precies naartoe ga. De organisatie daar is nog aan het kijken bij welk project er ruimte en vraag is.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kenia is een belangrijk land, het staat op het punt van verkiezingen, ik ben benieuwd wat er daarna gebeurt. Welk gedeelte?
Ja, jij moest van werk veranderen, toch?quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Als altijd. Stom werk, de ene verbouwing af, lang leve de verbouwing. Schaapjes, nog een lam, dingen.
En m'n zusje loopt op alle dagen.
Ahmadinejad: VN krijgt spijt van sanctiesquote:Op donderdag 4 januari 2007 18:14 schreef problematiQue het volgende:
Zoals het hoofd van de ruiterij zei tegen hem: "Je weet te winnen, maar niet jouw overwinningen te gebruiken. Maar het is ook onmogelijk dat de goden alles aan één man zouden geven" (of iets in die geest). Ironisch genoeg is hetzelfde aan de hand in Irak.
Als er iemand was die het Romeinse Rijk voortijdig had kunnen vernietigen was het Hannibal wel. Helaas voor hem heeft zijn tactiek uiteindelijk geleid tot de vernietiging van Carthago met de legendarische woorden van Cato. Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.quote:Niet. Tenzij de militaire en politieke leiders van de VS in een vlaag van verstandverbijstering besluiten Iran aan te vallen wat geheid eindigt in een Hannibal anticlimax.
Dit was iets wat Cato achter elke redevoering plakte die hij maar uitsprak in de senaat. Er staat 'Overigens ben ik van mening dat Carthago vernietigd dient te worden'.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ahmadinejad: VN krijgt spijt van sancties
[..]
Als er iemand was die het Romeinse Rijk voortijdig had kunnen vernietigen was het Hannibal wel. Helaas voor hem heeft zijn tactiek uiteindelijk geleid tot de vernietiging van Carthago met de legendarische woorden van Cato. Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Hij wist zijn successen niet uit te buiten en Rome de genadeslag toe te brengen toen hij vlakbij Rome was en met gemak Rome had kunnen innemen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:25 schreef problematiQue het volgende:
Dit was iets wat Cato achter elke redevoering plakte die hij maar uitsprak in de senaat. Er staat 'Overigens ben ik van mening dat Carthago vernietigd dient te worden'.
Ook waren het niet zijn gevechtstactieken die hem de das om deden, maar zijn tactiek tussen de gevechten. Tijdens veldslagen was hij onverslaanbaar.
Nee hoor, ik zit waar ik zit.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, jij moest van werk veranderen, toch?
Die is bijzonder content met z'n werkloze status. We hopen het een half jaar zo te houden. Hij wel, de bofferd.quote:Heeft liefste alweer wat meer geluk?
onverslaanbaar is een groot woord, oké, maar hij was toch wel een tijd lang dé schrik van elke Romein, en niet zonder rede. Tot op het punt dat hij met gemak Rome had kunnen innemen was hij onoverwinnelijk en had hij de Romeinen al verscheidene keren finaal in de pan gehakt.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hij wist zijn successen niet uit te buiten en Rome de genadeslag toe te brengen toen hij vlakbij Rome was en met gemak Rome had kunnen innemen.
Of Hannibal onverslaanbaar was. Ik denk het niet. Niemand is ooit onverslaanbaar geweest.
Nou er zijn er genoeg. Ons rechtssysteem, onze democratie, onze taal; ze stammen allemaal min of meer af van wat er toen, daar gebeurde.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:31 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Relevante referenties van tweeduizend jaar geleden....
Zo kun je in elk tijdperk wel referenties vinden hè...quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:34 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Nou er zijn er genoeg. Ons rechtssysteem, onze democratie, onze taal; ze stammen allemaal min of meer af van wat er toen, daar gebeurde.
en deze meneerquote:Op donderdag 4 januari 2007 18:31 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Relevante referenties van tweeduizend jaar geleden....
Ja, maar toen begon het allemaal. De verlichting was ook heel belangrijk maar dat was ook een "revival" van de Romeinse en Griekse tijd.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:35 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zo kun je in elk tijdperk wel referenties vinden hè...
Weet je het zeker? Begon het niet bij Mesopetamië? Of bij de evolutie van spraak? Onze soort? De uitvinding van vuur?quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:37 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ja, maar toen begon het allemaal. De verlichting was ook heel belangrijk maar dat was ook een "revival" van de Romeinse en Griekse tijd.
Ik denk dat de eerste keer dat Adam ging poepen een belangrijke graadmeter was.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:41 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Begon het niet bij Mesopetamië? Of bij de evolutie van spraak? Onze soort? De uitvinding van vuur?
Ik zie niet in hoe.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:34 schreef problematiQue het volgende:
[..]
(...) onze democratie (...) ze stammen allemaal min of meer af van wat er toen, daar gebeurde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |