abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 december 2006 @ 12:36:26 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44703114
quote:
Ahmadinejad: VN krijgt spijt van sancties

De wereldmachten die sancties hebben opgelegd aan Iran wegens de weigering van het land te stoppen met het verrijken van uranium, krijgen hier heel snel spijt van.

Dat zei de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad zondag in reactie op de resolutie die zaterdag unaniem door de VN-Veiligheidsraad werd aangenomen.

In de resolutie staat dat Iran geen materiaal mag importeren dat het land kan gebruiken voor de verrijking van uranium of een kernwapenprogramma. Als dat wel gebeurt, dan volgen meer sancties. Ook worden de tegoeden van Iran's tien belangrijkste bedrijven bevroren.

Ahmadinejad, die zich eerder al niets aantrok van de Veiligheidsraad, zei ook zondag zich niet druk te maken om de sancties. In een toespraak voor veteranen van de oorlog met Irak (1980-1988) zei de president: 'Dit zal geen schade toebrengen aan Iran, maar de ondertekenaars van de resolutie zullen gauw spijt krijgen van hun oppervlakkige en onzinnige daad.'

Nieuwe centrifuges
Om te laten zien dat Iran zich daadwerkelijk niets aantrekt van de internationale gemeenschap, is het islamitische land zondag begonnen met de installatie van 3.000 nieuwe centrifuges voor de verrijking van uranium.

De internationale gemeenschap denkt dat Iran het verrijkte uranium gebruikt voor het produceren van kernwapens. Iran heeft dat altijd ontkend en zegt het uranium nodig te hebben om het land te voorzien van kernenergie.
Bron

Wanneer zou de USA daar gaan binnen vallen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 24 december 2006 @ 12:37:54 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_44703156
Ligt eraan, zijn ze nog steeds bezig met een oliemarkt die op euro's gaat lopen?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 24 december 2006 @ 12:40:51 #3
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44703246
quote:
Op zondag 24 december 2006 12:37 schreef jogy het volgende:
Ligt eraan, zijn ze nog steeds bezig met een oliemarkt die op euro's gaat lopen?
Volgens mij wel
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44703287
Pfff, Iran heeft groot gelijk; niks aantrekken van die sancties.
pi_44703432
quote:
Op zondag 24 december 2006 12:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ja precies, want hoe meer kernwapens hoe beter
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_44703435
BlaBlaBla het begint een beetje op het oude koude oorlog verhaal te lijken. Voor de schermen een hoop woorden en achter de schermen dikke vrienden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_44703465
quote:
Op zondag 24 december 2006 12:36 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Niet. Tenzij de militaire en politieke leiders van de VS in een vlaag van verstandverbijstering besluiten Iran aan te vallen wat geheid eindigt in een Hannibal anticlimax.

Wat dat betreft spelen de Iraniërs het wel slim. Ik begrijp ook niet waarom Iran geen kerncentrales mag hebben. De internationale gemeenschap denkt dat Iran het verrijkte uranium gebruikt voor het produceren van kernwapens. Als internationale gemeenschap synoniem is voor Amerika en dus aan de hand van Amerikaanse informatie deze vrees bestaat zou ik er weinig waarde aan hechten. In het verleden hebben ze er wel eens vaker naast gezeten .
  zondag 24 december 2006 @ 12:57:08 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_44703695
quote:
Op zondag 24 december 2006 12:40 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Volgens mij wel
Ok, dan ongeveer rond de tijd dat die bijna klaar is, vermoedelijk .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 24 december 2006 @ 13:09:46 #9
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_44704104
als ze zo graag kernwapens hebben geef ze er dan een paar.....
ik ben lief :)
pi_44704268
Het maakt natuurlijk weinig uit of de olie in dollars of euro's wordt afgerekend. Als Iran voor de Euro kiest, dan is dat wel gezichtsverlies voor de VS, verder niet
Wat wel uitmaakt is de prijs van een Barrel olie, die is in euros uitgedrukt de laatste tijd behoorlijk gedaald door de zwakker wordende dollar.
De OPEC heeft al productiebeperingen aangekondigd, om het prijspeil weer te herstellen.
De vraag is of ze het oliewapen zullen gebruiken als tegensanctie.
Het risico kan zijn dat andere olieproducerende landen hun productie gaan verhogen en dan zou Iran alleen maar marktaandeel verliezen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 24 december 2006 @ 13:26:14 #11
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_44704566
Iran is alleszins aan zet tot spijt van wie hen benijdt.
Een aanval zal het religieuse regime enkel verstevigen tot wanhoop van de jonge bevolking.
De USA kan geen kant meer op nu hun staatsschuld in handen is van China en deze laatste lucratieve gas en olie contracten binnensleept.
Bush en zijn Joodse lobby zijn kortzichtig.
pi_44704968
Mwah, kwestie van tijd voordat er daar een paar strategische bombardementen worden uitgevoerd, kunnen ze weer helemaal opnieuw beginnen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_44705044
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:38 schreef Hathor het volgende:
Mwah, kwestie van tijd voordat er daar een paar strategische bombardementen worden uitgevoerd, kunnen ze weer helemaal opnieuw beginnen.
Stel dat het lukt en dat het gebeurt, dan heb je dus zeker weten een vijand. Ook altijd fijn.
pi_44705190
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

Stel dat het lukt en dat het gebeurt, dan heb je dus zeker weten een vijand. Ook altijd fijn.
Maak je maar geen illusies, vijanden zijn ze al sinds die Ayatollahs er zitten. Ik denk trouwens ook niet dat de Amerikanen het gaan doen, maar eerder de Israeli's, die hebben er namelijk veel meer baat bij dat de balans in de regio niet verstoord word. Ze hebben het al eerder gedaan met Iraq, en daar kwamen ook nauwelijks reacties op, en ze zullen zeker niet toestaan dat Iran een kernmacht word, daar twijfel ik geen seconde aan.
  zondag 24 december 2006 @ 13:46:21 #15
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_44705270
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:38 schreef Hathor het volgende:
Dat had allang voor elkaar geweest, gesteld ze met hun tentakels van de Irakese vetpotten waren gebleven, het verderfelijke Koeweit aan Saddam hadden gelaten en hem beloond hadden met het allerlaatste wapentuig met het verzoek de Koerden wat minder opvallend af te slachten.
Wat betreft de strategische bombardementen, zonder tactische nucleaire wapens is een aanval ondoenbaar m.i.
Zolang Bush zijn eigenbelang dient blijft Iran terecht aan zet.
pi_44705556
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:44 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maak je maar geen illusies, vijanden zijn ze al sinds die Ayatollahs er zitten.
Ze leven inderdaad niet echt gezellig samen, maar het zijn nog geen vijanden, hoe graag de Amerikanen dat ook voor elkaar proberen te krijgen. Val ze aan en je hebt zeker weten vijanden.
quote:
Ik denk trouwens ook niet dat de Amerikanen het gaan doen, maar eerder de Israeli's, die hebben er namelijk veel meer baat bij dat de balans in de regio niet verstoord word. Ze hebben het al eerder gedaan met Iraq, en daar kwamen ook nauwelijks reacties op, en ze zullen zeker niet toestaan dat Iran een kernmacht word, daar twijfel ik geen seconde aan.
Het probleem is alleen dat Iran Irak niet is, dat Amerika het niet toe zal staan en dat de Israëlische aanval op Irak het kernwapenprogramma niet heeft stopgezet, in tegendeel.
pi_44705980
hoax.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 24 december 2006 @ 15:13:40 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44708821
quote:
Op zondag 24 december 2006 12:36 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Als er 'onweerlegbaar' bewijs is voor massavernietigingswapens, en aankoop van uranium uit Nigeria ofzo?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_44708872
quote:
Op zondag 24 december 2006 15:13 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Als er 'onweerlegbaar' bewijs is voor massavernietigingswapens, en aankoop van uranium uit Nigeria ofzo?
Iran tried to obtain uranium from Somalia in return for supplying weapons to the anarchic country's Islamist movement, the United Nations said yesterday.
  zondag 24 december 2006 @ 15:16:07 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44708892
quote:
Op zondag 24 december 2006 15:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Iran tried to obtain uranium from Somalia in return for supplying weapons to the anarchic country's Islamist movement, the United Nations said yesterday.
!
  zondag 24 december 2006 @ 15:24:36 #21
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_44709161
quote:
Op zondag 24 december 2006 12:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Iran wordt gesteund door Rusland en China, dus hebben niets te vrezen van de VN.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_44709909
Veel tactisch gebral weer om niets, dat China en Rusland deze sancties steunden zegt al genoeg (dat ze weinig voorstellen dus).

[ Bericht 14% gewijzigd door pingu_ op 24-12-2006 15:50:47 ]
pi_44710072
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ze leven inderdaad niet echt gezellig samen, maar het zijn nog geen vijanden, hoe graag de Amerikanen dat ook voor elkaar proberen te krijgen. Val ze aan en je hebt zeker weten vijanden.
[..]

Het probleem is alleen dat Iran Irak niet is, dat Amerika het niet toe zal staan en dat de Israëlische aanval op Irak het kernwapenprogramma niet heeft stopgezet, in tegendeel.
Het Iraakse kernprogramma was door die Israelische actie helemaal gereduceerd tot het nulpunt, Irak kon weer helemaal opnieuw beginnen, en ze kozen er uiteindelijk voor om dat maar voorlopig niet te doen, anders hadden de Amerikanen wel bewijs gevonden.

En wat laat jou denken dat Amerika het niet zal toestaan om zo'n zelfde actie tegen Iran te ondernemen ? Ik zal het je nog sterker vertellen, ik denk juist dat ze het stimuleren, en met behulp van informatie aan de hand van satelietfoto's en dergelijke zo'n aanval ondersteunen. En inderdaad is Iran Iraq niet nee, maar wat je hier nou mee wil beweren is mij een raadsel, want op het militaire vlak stellen ze net zo veel voor als hun eeuwige rivaal, en laten we effe eerlijk wezen, dat was ook niet veel.
pi_44710120
Het wordt wel eens tijd om die gast zn arrogante bek te laten houden. Wat mij betreft gaan ze ook op zoek naar deze "terrorist".
pi_44710298
quote:
Op zondag 24 december 2006 15:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Iran wordt gesteund door Rusland en China, dus hebben niets te vrezen van de VN.
Eh....tsja....Iraq had ook de steun van Rusland en China, maar dat weerhield de Amerikanen er ook niet van om het hele Iraakse leger in een week tijd te decimeren. Waar waren de Russen en de Chinezen toen ? En hoe zouden de Russen het hebben gevonden om te zien hoe het met Russisch materiaal uitgeruste Iraakse leger op kinderlijk eenvoudige wijze aan flarden werd geschoten ?

Papieren tijgers bijten niet.
pi_44710616
quote:
Op zondag 24 december 2006 15:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het Iraakse kernprogramma was door die Israelische actie helemaal gereduceerd tot het nulpunt, Irak kon weer helemaal opnieuw beginnen, en ze kozen er uiteindelijk voor om dat maar voorlopig niet te doen, anders hadden de Amerikanen wel bewijs gevonden.
Na de aanval pompte Saddam Hoessein meer geld in het kernwapenprogramma, verspreidde hij de locaties, gingen er meer wetenschappers aan werken en dat soort dingen. Het zijn pas de VN-inspecties geweest die Iraks programma heeft vernietigd.
quote:
En wat laat jou denken dat Amerika het niet zal toestaan om zo'n zelfde actie tegen Iran te ondernemen ? Ik zal het je nog sterker vertellen, ik denk juist dat ze het stimuleren, en met behulp van informatie aan de hand van satelietfoto's en dergelijke zo'n aanval ondersteunen.
Omdat er dan bijna tweehonderdduizend gijzelaars in Irak rondlopen. Maar ja, ze kunnen gek genoeg zijn.
quote:
En inderdaad is Iran Iraq niet nee, maar wat je hier nou mee wil beweren is mij een raadsel, want op het militaire vlak stellen ze net zo veel voor als hun eeuwige rivaal, en laten we effe eerlijk wezen, dat was ook niet veel.
Irak was één reactor. Iran heeft verscheidene locaties, heeft het beter beveiligd, ligt drie keer zo ver weg, zal massaler moeten. (In 1981 was er sprake van zes straaljagers ofzo). Dus dat iets in Irak kon... sja... Irak is Iran niet.
pi_44711062
De lokaties zijn wel bekend, er is zelfs al een aanvalsplan als ik de Israelische legerleiding mag geloven, het enige waar ze op wachten is een signaal om te gaan. Was nog iet zo lang geleden iets over te zien bij NOVA geloof ik, weet niet meer precies. De Israeli's klonken in ieder geval behoorlijk zeker van hun zaak.
pi_44711224
Mja, nou, ik sta er nogal skeptisch tegenover. Maar we zien wel. Of niet.
pi_44711610
quote:
Op zondag 24 december 2006 12:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja precies, want hoe meer kernwapens hoe beter
Ja inderdaad....want net als de WMD zijn die kernwapens er ook echt en komen ze ook echt
pi_44711718
quote:
Op zondag 24 december 2006 16:31 schreef Monidique het volgende:
Mja, nou, ik sta er nogal skeptisch tegenover. Maar we zien wel. Of niet.
Nou, het zijn woorden waar ze geen geheim van maken. Israel zal nooit toestaan dat Iran een kernmacht word, dat steken ze niet onder stoelen of banken. Wat de rest van de wereld daar van vind zal hun een rotzorg zijn, en ook daar doen ze niet geheimzinnig over.
  zondag 24 december 2006 @ 17:20:44 #31
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_44712558
quote:
Op zondag 24 december 2006 16:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou, het zijn woorden waar ze geen geheim van maken. Israel zal nooit toestaan dat Iran een kernmacht word, dat steken ze niet onder stoelen of banken. Wat de rest van de wereld daar van vind zal hun een rotzorg zijn, en ook daar doen ze niet geheimzinnig over.
De vraag is of Iran achter over zal leunen als ze worden aangevallen, ik denk van niet

[ Bericht 0% gewijzigd door dvdfreak op 24-12-2006 17:39:26 ]
pi_44712889
In de verkiezingen gaat het btw niet echt goed met deze baas, dus moet hij wat meer dingen roepen enzo. Was te verwachten.
pi_44713772
En overigens ben ik van mening dat Iran verwoest moet worden
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_44714698
quote:
Op zondag 24 december 2006 17:20 schreef dvdfreak het volgende:

[..]

De vraag is of Iran achter over zal leunen als ze worden aangevallen, ik denk van niet
Ongetwijfeld niet, maar ik ben toch bang dat ze vrij kansloos zijn tegen zulk soort operaties. Ze kunnen natuurlijk wild om zich heen gaan slaan, maar dan komen ze vroeg of laat de Amerikanen tegen, en die spelen toch een divisie hoger dan henzelf.
  zondag 24 december 2006 @ 18:38:01 #35
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44714755
quote:
Op zondag 24 december 2006 15:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Eh....tsja....Iraq had ook de steun van Rusland en China, maar dat weerhield de Amerikanen er ook niet van om het hele Iraakse leger in een week tijd te decimeren. Waar waren de Russen en de Chinezen toen ? En hoe zouden de Russen het hebben gevonden om te zien hoe het met Russisch materiaal uitgeruste Iraakse leger op kinderlijk eenvoudige wijze aan flarden werd geschoten ?

Papieren tijgers bijten niet.
Al heb ik het idee dat de tanden van Moskou tegenwoordig wel weer aan het groeien zijn, mede onder de noemer 'Gazprom'. En dat 80% in de politici ex-KGB-er is helpt ook niet echt.
pi_44714801
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:38 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Al heb ik het idee dat de tanden van Moskou tegenwoordig wel weer aan het groeien zijn, mede onder de noemer 'Gazprom'. En dat 80% in de politici ex-KGB-er is helpt ook niet echt.
Nou, dan krijgen we dus weer van die koude oorlog taferelen, en kijken wie het dit keer het langst vol gaat houden. Spannend hoor, geeft weer impulsen aan de filmindustrie en zo.
pi_44715138
Gelukkig weten de joden wel raad met die schreeuwlelijkerds in Iran. Bombardeert de VS die installaties niet tzt, dan doet Israel het wel. Die trekken zich terecht niets aan van de farce die de VN is en hebben geen zin in een malloot met kernwapens.

'President' Ahmehoellah kan roepen wat hij wil, dat maakt toch niet uit. Voorlopig vind ik het wel leuk dat hij roept dat de VN spijt zullen krijgen... hahaha. Vertel eens president, hoe dan?

Israel
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44715279
Ben ik hier de enige die vind dat Iran het recht heeft om een kernmacht te worden?
www.pvda.nl
Steun!
  zondag 24 december 2006 @ 19:18:12 #39
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44715701
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:59 schreef Ceylon89 het volgende:
Ben ik hier de enige die vind dat Iran het recht heeft om een kernmacht te worden?
Ja. En geef eens aan waarom.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_44716067
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja. En geef eens aan waarom.
In mijn gedachte ga ik er van uit dat landen souverein zijn, en daaruit volgend kunnen doen en laten wat ze willen. Als je het daar niet mee eens bent, en je een hogere vorm van macht (dwz god) erkent die een scheiding tussen goed en kwaad maakt kun je hier wel stoppen met lezen. Op basis van de eerstgenoemde gedachte staat het een land vrij om kernwapens te produceren. Immers, heeft niemand iets te zeggen over wat jij wel of niet doet, en heeft het bovendien geen pas om een ander te veroordelen om iets wat je zelf ook doet/gedaan hebt, en waar je nog steeds de vruchten van plukt, zonder dat je bereid bent om dit verkregen voordeel in te leveren.

Echter, heeft men een non-proliferatieverdrag ondertekend waarin enkele zaken geregeld worden. Het gaat hier om een afspraak om deze wapens niet te maken, om het ontwapenen van de landen die ze wel hebben, en om geen kernwapens te gebruiken. Als we kijken naar de huidige status van de ontwapening, dan kun je vaststellen dat daar weinig van terecht gekomen is sinds de ondertekening van de op dat moment huidige kernmachten. Derhalve kun je vaststellen dat aan de naleving van dit verdrag kennelijk niet zoveel waarde moet worden gehecht, en dat het 'recht' op het verkrijgen van dergelijke wapens, om jezelf te verdedigen tegen je vijanden die die wapens wel hebben, onverminderd voort is blijven bestaan.

www.pvda.nl
Steun!
  zondag 24 december 2006 @ 19:36:49 #41
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44716093
Oh, dus omdat bepaalde landen niet zoveel haast maken met een bepaald verdrag, moet zo'n land maar kernwapens gaan maken?

Vind je het vreemd als ik daardoor niet overtuigd ben?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_44716326
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:36 schreef Fir3fly het volgende:
Oh, dus omdat bepaalde landen niet zoveel haast maken met een bepaald verdrag, moet zo'n land maar kernwapens gaan maken?

Vind je het vreemd als ik daardoor niet overtuigd ben?
In hoeverre is het volgens jou gerechtvaardigd dat partijen die zich zelf niet aan hun afspraak van 30 jaar geleden houden om hun arsenaal kernwapens te ontmantelen, van anderen gaan eisen dat zij dat wel doen? Er is geen sprake van "bepaalde landen" die "niet zoveel haast maken". Er bestaat een collectief gebrek aan naleving van de afgesproken regels. Bovendien zijn er enkele andere landen geweest die, zonder VN-sancties, toch kernwapens ontwikkeld hebben.

Daarnaast ben je ongetwijfeld op de hoogte van het feit dat het een land vrij staat om op ieder gewenst moment uit dit verdrag te stappen. Op dat moment verliest de VN iedere aanspraak op zeggenschap in deze kwestie, en komt de oorspronkelijke situatie van souvereiniteit weer om de hoek kijken. In deze situatie is een land niet gehouden het verdrag na te leven, en bezit het de fundamentele vrijheid om te doen wat het wil.

www.pvda.nl
Steun!
pi_44716388
En terecht. Iran is geen kernwapens aan het vervaardigen, aangezien Khomeini tijdens zijn leven een fatwa heeft uitgevaardigd die het maken van kernwapens door de Islamitische Republiek Iran verbiedt. Sancties zijn dus volstrekt overbodig. Dat die sancties er toch komen, laat zien hoezeer veel landen in de Veiligheidsraad onder de plak zitten bij de VS.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_44716583
Dus nogmaals: Ben ik hier de enige die vind dat Iran het recht heeft om een kernmacht te worden?
www.pvda.nl
Steun!
pi_44716738
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:53 schreef StefanP het volgende:
Gelukkig weten de joden wel raad met die schreeuwlelijkerds in Iran. Bombardeert de VS die installaties niet tzt, dan doet Israel het wel. Die trekken zich terecht niets aan van de farce die de VN is en hebben geen zin in een malloot met kernwapens.

'President' Ahmehoellah kan roepen wat hij wil, dat maakt toch niet uit. Voorlopig vind ik het wel leuk dat hij roept dat de VN spijt zullen krijgen... hahaha. Vertel eens president, hoe dan?

Israel
Ik denk niet dat Israël binnen afzienbare tijd Iran gaat bombarderen. De toch al niet ideale situatie in de Amerikaanse puinhopen van Irak en Afghanistan zullen er niet beter op worden.

Dat soort stoere cowboy tactieken zetten echt geen zoden aan de dijk.
  zondag 24 december 2006 @ 20:17:29 #46
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44717058
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:59 schreef Ceylon89 het volgende:
Dus nogmaals: Ben ik hier de enige die vind dat Iran het recht heeft om een kernmacht te worden?
Nee hoor. Maar ik ben in dubio, enerzijds ben ik tegen kernwapens, en voor het afbouwen ervan, en dus ook tegen het dreigen ermee. Dreigen met kernwapens is iets wat sommige westerse landen doen.
Ik waardeer het dus niet dat wat voor land dan ook kernwapens als machtsmiddel gebruikt.
Echter, worden ze wel erg veel als machtsmiddel en dreiging gebruikt, een oneerlijke onderhandelingspositie, en daarom zit ik te twijfelen of Iran wel of geen kerwapens zou mogen hebben.

Het wel/niet/wel/niet ontwikkelen / bouwen van nookyelar bunker-busters heeft die discussie over kernwapens mijns inziens ook niet geholpen.

Ik denk trouwens Iran het niet lukt. Ze zitten pas op 4-5% verrijking ofzo.
pi_44717736
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:59 schreef Ceylon89 het volgende:
Hoewel ik tegen kernwapens in het algemeen ben, ben ik er ook voor dat elk land zelf kan beslissen in wat hij doet
pi_44718986
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:50 schreef retteketet het volgende:
En terecht. Iran is geen kernwapens aan het vervaardigen, aangezien Khomeini tijdens zijn leven een fatwa heeft uitgevaardigd die het maken van kernwapens door de Islamitische Republiek Iran verbiedt. Sancties zijn dus volstrekt overbodig. Dat die sancties er toch komen, laat zien hoezeer veel landen in de Veiligheidsraad onder de plak zitten bij de VS.
Oh, dus jij gelooft het woord van zo'n ayatollah onvoorwaardelijk ?
pi_44720267
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Oh, dus jij gelooft het woord van zo'n ayatollah onvoorwaardelijk ?
Onbetrouwbare fundamentalistische dicatators!!!
  Moderator zondag 24 december 2006 @ 23:26:49 #50
8781 crew  Frutsel
pi_44721509
sancties ?
dit is toch een lachertje.. .sancties
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')