Ik ben maar een bureaucraat in wording, sigme.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:33 schreef sigme het volgende:
Voor mijn ideale werk, waarbij ik voor m'n lol en niet voor het geld zou werken, moet ik wachten tot Reya -of een andere talentvolle fokker- een betrekking heeft waarbij hij zich een charmante assistente kan veroorloven.
Daarom zijn er ook Polen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die zijn er ook, maar de meesten niet hoor.
Tegelzetters, metselaars, hoveniers, ze zijn niet te krijgen en vragen wat ze willen. )prbeer maar eens iemand te vinden voor de avonduren, ze klussen er fors bij tegen forse bedragen) Het zijn-worden de nieuwe rijken. De hoger opgeleiden daarentegen moeten steeds meer bedelen voor een redelijke positie.......Wie is er dan gek of slim,materieel gezien dan....'
Zeker, maar dat is mijn punt ook niet....quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een goede vakman kan een goede beloning vragen en terecht.
Doe niet zo zwartgallig, omgekeerd kun je geestelijke rijkdom niet kopen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De hoger opgeleiden daarentegen moeten steeds meer bedelen voor een redelijke positie.......Wie is er dan gek of slim,materieel gezien dan....'
Je overdrijft nogal meneer. Dergelijke vaklui leven in aardige omstandigheden omdat ze lange dagen maken. Het is echter niet zo dat ze nu direct meer verdienen dan hoog opgeleiden. Ja misschien wel als je geschiedenis, filosofie of geologie gestudeerd hebt.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker, maar dat is mijn punt ook niet....
Ja dat 250 op 1 verhaal ken ik ookquote:Op donderdag 4 januari 2007 13:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, maar vraag niet hoeveel er reageren op een Intermediair advertentie. Dat deed ik ook, maar ben daar gauw mee gestopt.....250 reacties is normaal....Kans 1 op 250 gaat natuurlijk helmaal nergens over.
overigens de bedragen die ze daar melden zijn opdinaire lokkertjes, die je negen van de tien keer echt niet krijgt....Voor jou tig anderen die het voor minder ook wel willen. Het is de gek die het ervoor wil doen. Overaanbod doen werkgevers personeel uitbuiten.....Maar dat ga je straks misschien ook wel ervaren...
[..]
De realiteit werkt voor iedereen anders. Een beetje positief in het leven staan scheelt ook al een slok op een borrelquote:Door schade en schande. Zie hoe de realiteit werkt. Op school denk je nog dat de wereld aan je voeten ligt en tot de ontdekking komt dat dat niet zo is. Zelfs niet met een paradijselijke cijferlijst.....
Zij hebben echter al vrij snel een salarisplafond. Met HBO of uni valt er veel meer door te stromenquote:Op donderdag 4 januari 2007 13:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker, maar dat is mijn punt ook niet....
Zeker, en anders beland je maar een keer in de goot. De meeste mensen komen daar wel weer uit, en meestal met een stuk meer ervaring en wijsheid.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:21 schreef du_ke het volgende:
De realiteit werkt voor iedereen anders. Een beetje positief in het leven staan scheelt ook al een slok op een borrel.
EchtGaaf, ik vind mijn werk oervervelend. Maar het betaalt, en dat vergoedt de verveling.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, het gaat erom dat je gelukkig bent Sigme, met datgene wat je doet. Ik dacht ff met die opmerking dat het voor je een sleur is geworden.
Ik heb de schurft aan werkgevers die uit mij willen halen wat erin zit. Ik geef het minimale wat nodig is voor vervulling van mijn functie. Er kan wel oneindig veel méér uit mij te slepen zijn, maar ik heb helemaal geen zin dat in te zetten voor mijn werkgever. Ik moet altijd allerlei "persoonlijk ontwikkelplannen" en dergelijke ontlopen.quote:Dat kan ik mij zowaar wel voorstellen. Ik zou het jammer vinden, dat jouw talenten onbenut zouden blijven. Uiteraard is dat helemaal aan jou. Maar mijn ervaring is dat werkgevers ook niet hun best doen om mensen genoeg kansen te bieden en eruithalen wat erin zit. Dat zou mijn insteek zijn.....Dan houd je je mensen namelijk gemotiveerd. Onderprestatie is devastating. Maar de eerste leidinggevende die dat snapt en toepast ben ikk nog nooit tegengekomen.......Nou vooruit 1, keer dan (en was zowaar een psychopaat)
Wat was er anders door geweest, als ik dat had afgemaakt?quote:Ik vind het wel jammer dat je de uni of hbo niet hebt afgemaakt.....Je zou het op je sloffen hebben gekund...![]()
Je hebt een glazen bol? Je denk dat je toekomst vastligt door wat je nu studeert? Je levenspad zal nog wel een paar hakken slaan, denk ik.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik ben maar een bureaucraat in wording, sigme.
Oh, ik maak me daar weinig zorgen overquote:Op donderdag 4 januari 2007 13:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Je hebt een glazen bol? Je denk dat je toekomst vastligt door wat je nu studeert? Je levenspad zal nog wel een paar hakken slaan, denk ik.
Leeftijdsdiscriminatiequote:Maar ik reken verder niet op je hoor, als charmante assistente. Je bent te jong voor me.
Hij is inderdaad best mooi ingepast in de wijk daar.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:40 schreef problematiQue het volgende:
tot mijn eigen verbazing vind ik dit eigenlijk een heel mooi gebouw: Westermoskee twee keer zo duur
quote:2007 to be 'warmest on record'
The world is likely to experience the warmest year on record in 2007, the UK's Met Office says.
An extended warming period, resulting from an El Nino weather event in the Pacific Ocean, will probably push up global temperatures, experts forecast.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/6228765.stm
Dromen en luchtkastelen bouwen deed ik vroegah ook.....quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zij hebben echter al vrij snel een salarisplafond. Met HBO of uni valt er veel meer door te stromen.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dromen en luchtkastelen bouwen deed ik vroegah ook.....
quote:I see a red door and I want it painted black
No colors anymore I want them to turn black
I see the girls walk by dressed in their summer clothes
I have to turn my head until my darkness goes
I see a line of cars and they're all painted black
With flowers and my love both never to come back
I see people turn their heads and quickly look away
Like a new born baby it just happens ev'ry day
I look inside myself and see my heart is black
I see my red door and it has been painted black
Maybe then I'll fade away and not have to face the facts
It's not easy facin' up when your whole world is black
No more will my green sea go turn a deeper blue
I could not foresee this thing happening to you
If I look hard enough into the settin' sun
My love will laugh with me before the mornin' comes
I see a red door and I want it painted black
No colors anymore I want them to turn black
I see the girls walk by dressed in their summer clothes
I have to turn my head until my darkness goes
Hmm, hmm, hmm,...
I wanna see it painted, painted black
Black as night, black as coal
I wanna see the sun blotted out from the sky
I wanna see it painted, painted, painted, painted black
Yeah!
Winterdepressie alert!quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dromen en luchtkastelen bouwen deed ik vroegah ook.....
Zonde, wat zonde.....het kan zo anders....maar mensen willen het liever zo.......werken is per definitie niet leuk.... is straf, werk hoort niet leuk te zijn......quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:23 schreef sigme het volgende:
[..]
EchtGaaf, ik vind mijn werk oervervelend.
Het kan zoveel beter...Verveling is gewoon jammer en niet nodig....quote:Maar het betaalt, en dat vergoedt de verveling.
Ok, hoeft niet perse in werk.....Maar bovenal gelukkig zijn, Sigme, daar gaat het om..quote:Ik heb de schurft aan werkgevers die uit mij willen halen wat erin zit. Ik geef het minimale wat nodig is voor vervulling van mijn functie. Er kan wel oneindig veel méér uit mij te slepen zijn, maar ik heb helemaal geen zin dat in te zetten voor mijn werkgever. Ik moet altijd allerlei "persoonlijk ontwikkelplannen" en dergelijke ontlopen.
Voor velen geldt dat zo......Maar het kan zo anders......Maar er moet misschien wel heel veel water door de Rijn......Die verrekte Calvijn is wel dood, maar nog nog niet dood genoeg......quote:Ik hang echt veel liever in een hangmat onder een boom. Werken, voor geld, en met verplichtingen enzo, vind ik naar.
Gelukkig om dit te lezen. Geluk daar gaat het om....Maar denk je ook aan je latere levenquote:Ik streef ernaar zo min mogelijk te werken. Nou zal dat wel neerkomen veel arbeid in tuin en keuken enzo, maar dat doe ik graag. En verder wat in een hangmat hangen, mijn liefste plezieren en boeken lezen. Lijkt me de beste invulling van het leven.
misschien best veel........ik zie in jouw een Latent Briljant Juriste! Volgens mij ben je daar geknipt voor. Juridische zaken, hoeft niet perse als advocate hoor. Maar volgens mij had jij wel een soort mr. Britta Bohler, top advocate, kunnen worden. Ik kan je geen groter compliment geven......quote:Wat was er anders door geweest, als ik dat had afgemaakt?
De vraag is of ze dat ook zou willen zijn. Wat als ze dat simpelweg niet ziet zitten?quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:55 schreef EchtGaaf het volgende:
misschien best veel........ik zie in jouw een Latent Briljant Juriste! Volgens mij ben je daar geknipt voor. Juridische zaken, hoeft niet perse als advocate hoor. Maar volgens mij had jij wel een soort Britta Bohler kunnen worden. ik kan je gene groter compliment geven.
waarom zou je de moeite nemen om een opleiding tot juriste te volgen, je komt A) niet aan de bak, zijn B) de salarissen laag, heeft C) de buurman met MBO een grotere auto en als klap op de vuurpijl kun je D) nooit je opleiding afbetalen, toch?quote:
Jazeker.......Als ze dat niet ziet zitten, dan houdt het op ja.......Maar misschien open ik haar ogen wel....Doe ik wel eens vaker bij anderen. Leuk werk is dat......-quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:57 schreef Reya het volgende:
[..]
De vraag is of ze dat ook zou willen zijn. Wat als ze dat simpelweg niet ziet zitten?![]()
nou ben ik benieuwd, wat word ik?quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jazeker.......Als ze dat niet ziet zitten, dan houdt het op ja.......Maar misschien open ik haar ogen wel....Doe ik wel eens vaker bij anderen. Leuk werk is dat......-![]()
Maar jij wordt het vast wel....jurist 9merk ik ook wel aan je reacties, redeneertrant etc........Ik hoop dat je daar plezier in zult hebben.....![]()
En dat is het probleem dat ik aan de kaak hebt gesteld. Maar als iemand als Sigme het daar niet met mij eens is en wel geloofd in een rechtvaardig goed functionerende arbeidsmarkt, en dat is haar goed recht, wie zou ik dan zijn om haar een studie te ontraden. Ik maak mijn eigen afwegingen wel.......En Sigme natuurlijk ook...quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:59 schreef problematiQue het volgende:
[..]
waarom zou je de moeite nemen om een opleiding tot juriste te volgen, je komt A) niet aan de bak, zijn B) de salarissen laag, heeft C) de buurman met MBO een grotere auto en als klap op de vuurpijl kun je D) nooit je opleiding afbetalen, toch?
vind je het niet een beetje frappant dat je aan de ene kant een grote bak gal leegkiepert over ons onderwijs en onze arbeidsmarkt, en aan de andere kant iemand een opleiding tot jurist aansmeert? Met jouw redeneertrant en posts, zie ik wel een politicus in jouquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En dat is het probleem dat ik aan de kaak hebt gesteld. Maar als iemand als Sigme het daar niet met mij eens is en wel geloofd in een rechtvaardig goed functionerende arbeidsmarkt, en dat is haar goed recht, wie zou ik dan zijn om haar een studie te ontraden. Ik maak mijn eigen afwegingen wel.......En Sigme natuurlijk ook...![]()
Dan zal ik je beter moeten leren kennen. Aan intelligentie heb je zeker geen gebrek. (gymnasium, vast...)..Iets alpha denk ik....,maar ben beinvloed door je profiel uiteraard.....Maar ik zie in jou geen filosoof, ik hoop niet dat ik je nu erg teleurstel....Ik vind je niet echt zo filosofisch ingesteld. Zeg dat met enige reserves, ik ken je immers niet goed genoeg. Voor zover dat uberhaupt op een forum kan. Mis teveel informatie....quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:02 schreef problematiQue het volgende:
[..]
nou ben ik benieuwd, wat word ik?![]()
quote:'Japans bedrijf komt met supersnel mobiel internet'
TOKIO - Het Japanse mobieletelefoniebedrijf NTT DoCoMo komt over drie jaar met supersnel mobiel internet. De nieuwe technologie is zo'n 260 keer sneller dan de bestaande UMTS-technologie. Dat meldde de Japanse zakenkrant Nikkei donderdag.
Het snelle mobiele internet, genaamd Super 3G, kan snelheden halen van 100 megabits per seconde. Dat is aanzienlijk meer dan de snelste breedbandaansluitingen voor huishoudens in Nederland nu halen.
Super 3G moet het mogelijk maken video's van hoge kwaliteit op een mobiele telefoon te bekijken. Ook het verzenden van grote bestanden komt binnen handbereik. De investeringskosten blijven beperkt, aldus de zakenkrant.
Netwerk
Super 3G vergt alleen een aanpassing van het bestaande netwerk. De investering bedraagt daardoor tussen de 100 miljard en 200 miljard yen (640 miljoen tot ongeveer 1,3 miljard euro).
Ja, inderdaad. Mensen vragen dat ook vaak af......soms denk ik dat ook. Bedanktquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:07 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Met jouw redeneertrant en posts, zie ik wel een politicus in jou
Nee, ik ga mijn eigen bedrijf beginnen met POl-SCers. Sigme wordt mijn assistente, Mutant mijn advocaat, Napalm regelt de financiën en pberends doet de reclame. Dat moet wel een succes wordenquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jazeker.......Als ze dat niet ziet zitten, dan houdt het op ja.......Maar misschien open ik haar ogen wel....Doe ik wel eens vaker bij anderen. Leuk werk is dat......-![]()
Maar jij wordt het vast wel....jurist 9merk ik ook wel aan je reacties, redeneertrant etc........Ik hoop dat je daar plezier in zult hebben.....![]()
En ik dan?quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:10 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, ik ga mijn eigen bedrijf beginnen met POl-SCers. Sigme wordt mijn assistente, Mutant mijn advocaat, Napalm regelt de financiën en pberends doet de reclame. Dat moet wel een succes worden![]()
quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:59 schreef problematiQue het volgende:
[..]
waarom zou je de moeite nemen om een opleiding tot juriste te volgen, je komt A) niet aan de bak, zijn B) de salarissen laag, heeft C) de buurman met MBO een grotere auto en als klap op de vuurpijl kun je D) nooit je opleiding afbetalen, toch?
quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:10 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, ik ga mijn eigen bedrijf beginnen met POl-SCers.
Vast wel.quote:Sigme wordt mijn assistente, Mutant mijn advocaat, Napalm regelt de financiën en pberends doet de reclame. Dat moet wel een succes worden![]()
je hebt nog gelijk ookquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Je hebt wel zoiets van mensen graag iets willen vertellen, je hebt graag contact.......Docenten doen dit graag, misschien zoiets.....
ik meende geen woord van die post, ik wilde alleen even de paradox tegenstrijdigheid in EchtGaaf z'n posts laten zien.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Toch niet helemaal waar, je vindt heus wel een redelijke baan met een opleiding tot jurist. Al zou ik zelf ook niet snel voor rechten als WO-opleiding kiezen. Te saai, en je bent één van de velen.
Precies! En als je in het verkeerde jaar afstudeerd, dan ben je gewoon de lul en doorgedraaid. Pech gehad zeggen ze dan....quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Als je na je studie echt een vreselijk goedbetaalde baan wilt hebben, dan moet je bijvoorbeeld Scheikundige Technologie gaan doen in Delft. Chemical Process Engineer word je dan (chemische fabrieken ontwerpen dus), en dan kun je meteen over de hele wereld aan de slag tegen een vorstelijk salaris. Magoed, dat kan over een aantal jaren ook weer heel anders zijn, zulk werk is nogal conjunctuurgevoelig.
Je weet toch wel wat latent betekent , hequote:Op donderdag 4 januari 2007 14:10 schreef sigme het volgende:
Oh, ik zou gráág latent Briljante assistente zijn van Argento, of multatuli, of DS4.
En daar heb ik helemaal geen formele opleiding voor nodig.
Hoezo, vraag en aanbod vinden elkaar toch?quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies! En als je in het verkeerde jaar afstudeerd, dan ben je gewoon de lul en doorgedraaid. Pech gehad zeggen ze dan....
de arbeidsmarkt functioneert ook niet.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Hoezo, vraag en aanbod vinden elkaar toch?
30%...quote:Als jij nu iets aanbiedt waar geen vraag naar is, dan ben je verkeerd bezig. Al is dat eenvoudig te relativeren: slecht 30% werkt waarvoor hij/zij voor gestudeerd heeft.
Ik weet wel hoe het komt, maar laat overlet dat het juist is datgene wat ik vaststel......quote:Enige probleem met zoiets als de arbeidsmarkt is dat je altijd tekorten en overschotten hebt. Dit komt door de vertraging. Een studie volgen kost bijvoorbeeld al snel 2 jaar of lonen stijgen niet snel genoeg bij schaarse banen.
Jazekerquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je weet toch wel wat latent betekent , he![]()
Jij ziet dit dus als een geweldig probleem. Wat is jouw oplossing?quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
![]()
[..]
30%...
Hoezo, vraag en aanbod vinden elkaar toch?
![]()
Vreselijk, 70 % doet niet waarover hij of zij heeft gestudeerd. collectief doen we dus iets geweldigs fout.....
[..]
Ik weet wel hoe het komt, maar laat overlet dat het juist is datgene wat ik vaststel......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |