abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:55:47 #1
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_45000439
Dé plek voor achtersubforummertjespolitiek op geheime locaties; het Slowchat Café van het Subforum Politiek. Welkom.
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:57:15 #2
158292 problematiQue
pi_45000476
laatste post:
quote:
US Navy patrols Somalia's coast

US naval forces have deployed off the Somali coast to prevent leaders of defeated Islamist militias escaping.
Kenya has also significantly tightened border security to stop an influx of fleeing fighters, as aid agencies called for help for genuine refugees.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6229697.stm
pi_45000795
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 07:32 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen. Kantoorleven 2007 is weer begonnen.
Nou dit klinkt wel erg enthousiast Niet gek, iemand met zoveel talent

En jij gelooft toch in een geweldig functionerende arbeidseconomie? Ik niet dus.
pi_45000803
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 11:57 schreef problematiQue het volgende:
laatste post:
[..]
Hehe. Die mafketels krijgen een flinke draai om de oren.
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:17:25 #5
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45000944
En Ethiopie heeft Somalie erbij gekregen.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_45001000
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:28:04 #7
158292 problematiQue
pi_45001186
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:17 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
En Ethiopie heeft Somalie erbij gekregen.
Een of andere hoge pief bij de Somalische interimregering heeft gepleit voor annexatie van Somalië door Ethiopië.
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:29:33 #8
Stranger than fiction
pi_45001223
mooi.
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:29:56 #9
Stranger than fiction
pi_45001238
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:28 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Een of andere hoge pief bij de Somalische interimregering heeft gepleit voor annexatie van Somalië door Ethiopië.
Ze gaan ook al 1 paspoort gebruiken.
pi_45001290
Ethiopië en Somalië samen. Weer een arm land minder.

Somiopië.
pi_45001306
Humor.
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:32:40 #12
158292 problematiQue
pi_45001314
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ze gaan ook al 1 paspoort gebruiken.
het zal de Somaliers allemaal een worst wezen gok ik zo, als ze maar normaal over straat kunnen.
pi_45001341
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nou dit klinkt wel erg enthousiast Niet gek, iemand met zoveel talent

En jij gelooft toch in een geweldig functionerende arbeidseconomie? Ik niet dus.
Ik had gezien dat je mijn weinig hoge positie opvoerde als bewijs van het niet functioneren van de arbeidsmarkt. Je houdt onvoldoende rekening met mijn volslagen gebrek aan ambitie als het gaat om betaalde arbeid.

Ik zoek, en heb gevonden, een baantje waarvoor wel de juiste vaardigheden bezit, zodat ik met minimale inspanning een redelijk salaris verdien. Ik ben mijn geld wel waard, maar ik hoef er niet echt wat voor te doen. Merendeels aanwezigheidspremie, af en toe werk ik even een uurtje.

Voor mijn ideale werk, waarbij ik voor m'n lol en niet voor het geld zou werken, moet ik wachten tot Reya -of een andere talentvolle fokker- een betrekking heeft waarbij hij zich een charmante assistente kan veroorloven .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:37:18 #14
Stranger than fiction
pi_45001441
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:32 schreef problematiQue het volgende:

[..]

het zal de Somaliers allemaal een worst wezen gok ik zo, als ze maar normaal over straat kunnen.
En voldoende eten voor iedereen lijkt me ook prettig.
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:37:29 #15
158292 problematiQue
pi_45001449
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:33 schreef sigme het volgende:
Voor mijn ideale werk, waarbij ik voor m'n lol en niet voor het geld zou werken, moet ik wachten tot Reya -of een andere talentvolle fokker- een betrekking heeft waarbij hij zich een charmante assistente kan veroorloven .
ik heb voor 6 maanden een vacature voor charmante onderwijsassistente Hoewel het slecht betaalt, zijn er wel uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden weersvooruitzichten.
pi_45001463
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik had gezien dat je mijn weinig hoge positie opvoerde als bewijs van het niet functioneren van de arbeidsmarkt. Je houdt onvoldoende rekening met mijn volslagen gebrek aan ambitie als het gaat om betaalde arbeid.

Ik zoek, en heb gevonden, een baantje waarvoor wel de juiste vaardigheden bezit, zodat ik met minimale inspanning een redelijk salaris verdien. Ik ben mijn geld wel waard, maar ik hoef er niet echt wat voor te doen. Merendeels aanwezigheidspremie, af en toe werk ik even een uurtje.

Ja, het gaat erom dat je gelukkig bent Sigme, met datgene wat je doet. Ik dacht ff met die opmerking dat het voor je een sleur is geworden. Dat kan ik mij zowaar wel voorstellen. Ik zou het jammer vinden, dat jouw talenten onbenut zouden blijven. Uiteraard is dat helemaal aan jou. Maar mijn ervaring is dat werkgevers ook niet hun best doen om mensen genoeg kansen te bieden en eruithalen wat erin zit. Dat zou mijn insteek zijn.....Dan houd je je mensen namelijk gemotiveerd. Onderprestatie is devastating. Maar de eerste leidinggevende die dat snapt en toepast ben ikk nog nooit tegengekomen.......Nou vooruit 1, keer dan (en was zowaar een psychopaat )

Ik vind het wel jammer dat je de uni of hbo niet hebt afgemaakt.....Je zou het op je sloffen hebben gekund...
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:38:46 #17
158292 problematiQue
pi_45001488
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

joah.
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:41:41 #18
158292 problematiQue
pi_45001573
dit zal vast nog wel een paar keer gebeuren

CNN blundert met 'Obama'
pi_45001590
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:41 schreef problematiQue het volgende:
dit zal vast nog wel een paar keer gebeuren

CNN blundert met 'Obama'
Er bestaan dus mer Gonny's...
pi_45001616
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Minder wapens kopen.
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:44:14 #21
Stranger than fiction
pi_45001636
Wapens gaan lang mee. Veel spul is oude troep.
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:44:15 #22
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45001637
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind het wel jammer dat je de uni of hbo niet hebt afgemaakt.....Je zou het op je sloffen hebben gekund...
Uni en hbo zijn ook niet alles.
pi_45001683
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:44 schreef Reya het volgende:

[..]

Uni en hbo zijn ook niet alles.
Vandaag de dag niet meer, diploma-infatie.... En bovendien te gemakkelijk geworden....
pi_45001714
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:44 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wapens gaan lang mee. Veel spul is oude troep.
Kogels moet je telkens opnieuw kopen en ook oude troep heeft ooit geld gekost. Voor landen waar ze weinig geld hebben is het uitgave patroon merkwaardig.
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:47:01 #25
Stranger than fiction
pi_45001716
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vandaag de dag niet meer, diploma-infatie.... En bovendien te gemakkelijk geworden....
Jemig he, ouwe pessimist.

Vroeger was niet alles beter.
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:48:04 #26
158292 problematiQue
pi_45001753
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:46 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Kogels moet je telkens opnieuw kopen en ook oude troep heeft ooit geld gekost. Voor landen waar ze weinig geld hebben is het uitgave patroon merkwaardig.
zijn de uitgaven procentueel niet ongeveer overeenkomstig met die van rijke landen? Niet dat ik het goed wil praten.
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:48:43 #27
Stranger than fiction
pi_45001777
quote:

[..]

inderdaad, maar wie koopt het? De gewone man of de megalomane leiders?
pi_45001784
quote:

[..]

kalashnikovs kosten echt geen ruk. Daarvan hebben ze er op de balkan zo een miljoen over die wegmoeten en ook de kogels zijn het probleem niet . Daarnaast is er door diverse landen redelijk wat gedumpt of geleend etc
Natuurlijk is het raar maar je ontkomt er niet an.
pi_45001798
quote:

[..]

Niet zo negatief .
pi_45001821
quote:

[..]

Het is inderdaad bullshit, tis dan ook verachtelijk dat bijv Marokko 5% van haar GDP uitgeeft aan defensie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45001829
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

inderdaad, maar wie koopt het? De gewone man of de megalomane leiders?
Waarschijnlijk het laatste en daar ligt meteen het probleem. Corrupte en megalomane elite.
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:50:45 #32
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45001833
quote:

[..]

Het is simpelweg een keuze die je maakt. Je kunt allerlei scholen en universiteiten doorlopen diploma's halen, maar ook zonder die diploma's gaat je leven gewoon door en kun je je leven een bevredigende invulling geven. Diploma's zijn maar stukjes papier.
pi_45001847
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:50 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk het laatste en daar ligt meteen het probleem. Corrupte en megalomane elite.
Klopt en die elite heb je overal maar daar hebben ze wat minder geld om corrupt mee te zijn.
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:51:35 #34
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45001851
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet zo negatief .
Ik zie de hand van Ad Verbrugge erin
pi_45001862
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:37 schreef problematiQue het volgende:

[..]

ik heb voor 6 maanden een vacature voor charmante onderwijsassistente Hoewel het slecht betaalt, zijn er wel uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden weersvooruitzichten.

Ik denk dat ik iets dergelijks ook nog wel eens ga doen, bij zo'n uitzendfirma die lonen op lokaal niveau uitbetaalt. Op dit moment kan ik niet weg, en ik heb nog even (anderhalf jaar) een behoorlijk salaris nodig om mijn eigen terrein helemaal vrij op naam te hebben.

Daarna heb ik grond, geen schulden. Kan ik in eigen voedsel etc voorzien en heb ik slechts een handjevol geld nodig voor internet en wat andere essentialia.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:56:34 #36
Stranger than fiction
pi_45001981
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik denk dat ik iets dergelijks ook nog wel eens ga doen, bij zo'n uitzendfirma die lonen op lokaal niveau uitbetaalt. Op dit moment kan ik niet weg, en ik heb nog even (anderhalf jaar) een behoorlijk salaris nodig om mijn eigen terrein helemaal vrij op naam te hebben.

Daarna heb ik grond, geen schulden. Kan ik in eigen voedsel etc voorzien en heb ik slechts een handjevol geld nodig voor internet en wat andere essentialia.
Geitenwollensokken op het i'net.
Rastahaar op een surfplank.
pi_45002073
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:50 schreef Reya het volgende:

[..]

Het is simpelweg een keuze die je maakt. Je kunt allerlei scholen en universiteiten doorlopen diploma's halen, maar ook zonder die diploma's gaat je leven gewoon door en kun je je leven een bevredigende invulling geven. Diploma's zijn maar stukjes papier.
Je kunt tegenwoordig niet zonder diploma's hoor (nee hoeft niet perse uni of hbo)........

Maar vroegah waren diploma's gewoon veel meer waard. Het niveau is veelal enorm gezakt en heeft verre de statuur die het je vroeger wel bracht. Toen was je nog iemand als je hbo of uni had.....en bijna een garantie op een goede en gewenste positie..Die tijd is lang voorbij...

Het papiertje ontaard zich teveel in een vod...., je mag blij zijn als je het ooit in je leven terugverdient...Ik zou het nu niet meer kunnen opbrengen...

Ik zie bosjes mensen met vmbo (ambachtslieden zijn er wel tekort, niemand wil dat kennelijk nog zijn) die in de grootste huizen wonen en de grootste auto's rond rijden....

Maw voor het geld hoef je allang niet meer te studeren (en eigenlijk nog gek als je het daarom wel zou doen.....).

Ik pleit dus voor invoering van een numerus fixus, uiteraard facultatief toe te passen....Ik zou er anders mijn leven er nimmer meer aan vergooien...(want dat kan je tenslotte maar 1 keer, het is te kostbaar)
  donderdag 4 januari 2007 @ 13:02:26 #38
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45002157
quote:
Maar vroegah waren diploma's gewoon veel meer waard. Het niveau is veelal enorm gezakt en heeft verre de statuur die het je vroeger wel bracht. Toen was je nog iemand als je hbo of uni had.....en bijna een garantie op een goede en gewenste positie..Die tijd is lang voorbij...
Ja, die tijd is gelukkig voorbij, omdat ook mensen met een diploma de grootst denkbare broddelaars kunnen zijn. Kunde is nu eenmaal niet gebaseerd op een stuk papier.
pi_45002160
Het niveau van de opleidingen is niet zozeer gedaald volgens mij. Het is meer zo dat veel meer mensen nu een betere opleiding kunnen volgen. Gevolg is dat het minder exclusief is maar dat lijkt me geen ramp aangezien we met de zuilen ook de klassen grotendeels omgehaald hebben.

En ik ga er toch echt vanuit dat ik mijn investeringen in mezelf wel terugverdien .

Oh en bosjes vmbo'ers met de grootste huizen en auto's geloof ik geen ruk van. MBO'ers ja dat zal best inderdaad. En eventueel wat VBO'ers maar het VMBO bestaat daar veel te kort voor en met enkel middelbare school kom je ook als je enkel met je handen wilt werken niet aan de slag
pi_45002239
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 13:02 schreef du_ke het volgende:
Het niveau van de opleidingen is niet zozeer gedaald volgens mij. Het is meer zo dat veel meer mensen nu een betere opleiding kunnen volgen. Gevolg is dat het minder exclusief is maar dat lijkt me geen ramp aangezien we met de zuilen ook de klassen grotendeels omgehaald hebben.

En ik ga er toch echt vanuit dat ik mijn investeringen in mezelf wel terugverdien .
Ik hoop het wel voor je, maar ga daar niet automatisch vanuit, want dan zou je van een koude kermis kunnen thuiskomen........
pi_45002267
Wat je zegt klopt inderdaad duke. Er zijn meer mensen die nu een universitaire opleiding kunnen volgen (het is nu ook betaalbaar voor hen). Dit zorgt voor diversiteit (etnisch/religieus maar ook politiek gezien). En is dus niet exclusief voor de rijke ballen, de blanke elite. De kwaliteit van het onderwijs is er echt niet op achteruit gegaan hoor.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45002292
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 13:02 schreef du_ke het volgende:

Oh en bosjes vmbo'ers met de grootste huizen en auto's geloof ik geen ruk van. MBO'ers ja dat zal best inderdaad. En eventueel wat VBO'ers maar het VMBO bestaat daar veel te kort voor en met enkel middelbare school kom je ook als je enkel met je handen wilt werken niet aan de slag
Bij mij in de buurt........Ja, echt........je gelooft je ogen niet. De lager opgeleiden die het materieel veel beter doen dan de hoger opgeleiden. Precies omgekeerd tov vroegah...
pi_45002320
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 13:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Bij mij in de buurt........Ja, echt........je gelooft je ogen niet. De lager opgeleiden die het met bosjes beter doen dan de hoger opgeleiden. Precies omgekeerd tov vroegah...
Ik ken dat soort ja. Laten we zeggen dat veel van hen die rijkdom niet met legale middelen hebben bereikt.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 januari 2007 @ 13:07:22 #44
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45002321
Studeren is natuurlijk meer dan school alleen. Het is de beste tijd van je leven. Dat je dat niet terugverdiend in geld lijkt me ondergeschikt aan de leuke tijd.
pi_45002356
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 13:07 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Studeren is natuurlijk meer dan school alleen. Het is de beste tijd van je leven. Dat je dat niet terugverdiend in geld lijkt me ondergeschikt aan de leuke tijd.
Het was ook wel de mooiste tijd ja......Maar voor het geld hoef je het niet meer te doen. Uitzonderingen daargelaten. Studeren is niet meer exclusief, met alle zegeningen en nadelen van dien...
pi_45002422
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 13:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik ken dat soort ja. Laten we zeggen dat veel van hen die rijkdom niet met legale middelen hebben bereikt.
Die zijn er ook, maar de meesten niet hoor.

Tegelzetters, metselaars, hoveniers, ze zijn niet te krijgen en vragen wat ze willen. )prbeer maar eens iemand te vinden voor de avonduren, ze klussen er fors bij tegen forse bedragen) Het zijn-worden de nieuwe rijken. De hoger opgeleiden daarentegen moeten steeds meer bedelen voor een redelijke positie.......Wie is er dan gek of slim ,materieel gezien dan....'
  donderdag 4 januari 2007 @ 13:11:55 #47
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45002467
Ik zou eens wat minder zwartkijken als ik jou was, EchtGaaf. Het is lang niet allemaal zo slecht als je voordoet.
pi_45002483
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 13:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Bij mij in de buurt........Ja, echt........je gelooft je ogen niet. De lager opgeleiden die het materieel veel beter doen dan de hoger opgeleiden. Precies omgekeerd tov vroegah...
Ja maar er is lager opgeleid en lager opgeleid.
Als je een MBO opleiding hebt gevolgd b.v. een werk-leer traject dan kan je al vroeg een vaste baan hebben die helemaal niet slecht betaald en dan kan je ook jonger een huis kopen.
Dat zie ik echt niet als een probleem. En als ik de salarislijstjes in de intermediair zie en de hoeveelheid vacatures maak ik me ook nog niet echt zorgen .

Vraag me wel af hoe jij aan zo'n raar verdraaid wereldbeeld komt .
pi_45002532
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 13:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die zijn er ook, maar de meesten niet hoor.

Tegelzetters, metselaars, hoveniers, ze zijn niet te krijgen en vragen wat ze willen. )prbeer maar eens iemand te vinden voor de avonduren, ze klussen er fors bij tegen forse bedragen) Het zijn-worden de nieuwe rijken. De hoger opgeleiden daarentegen moeten steeds meer bedelen voor een redelijke positie.......Wie is er dan gek of slim ,materieel gezien dan....'
Een goede vakman kan een goede beloning vragen en terecht.
pi_45002594
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 13:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja maar er is lager opgeleid en lager opgeleid.
Als je een MBO opleiding hebt gevolgd b.v. een werk-leer traject dan kan je al vroeg een vaste baan hebben die helemaal niet slecht betaald en dan kan je ook jonger een huis kopen.
Dat zie ik echt niet als een probleem. En als ik de salarislijstjes in de intermediair zie en de hoeveelheid vacatures maak ik me ook nog niet echt zorgen .
Ja, maar vraag niet hoeveel er reageren op een Intermediair advertentie. Dat deed ik ook, maar ben daar gauw mee gestopt.....250 reacties is normaal....Kans 1 op 250 gaat natuurlijk helmaal nergens over.

overigens de bedragen die ze daar melden zijn opdinaire lokkertjes, die je negen van de tien keer echt niet krijgt....Voor jou tig anderen die het voor minder ook wel willen. Het is de gek die het ervoor wil doen. Overaanbod doen werkgevers personeel uitbuiten.....Maar dat ga je straks misschien ook wel ervaren...

quote:
Vraag me wel af hoe jij aan zo'n raar verdraaid wereldbeeld komt .
Door schade en schande. Zie hoe de realiteit werkt. Op school denk je nog dat de wereld aan je voeten ligt en tot de ontdekking komt dat dat niet zo is. Zelfs niet met een paradijselijke cijferlijst.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')