quote:US Navy patrols Somalia's coast
US naval forces have deployed off the Somali coast to prevent leaders of defeated Islamist militias escaping.
Kenya has also significantly tightened border security to stop an influx of fleeing fighters, as aid agencies called for help for genuine refugees.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6229697.stm
Nou dit klinkt wel erg enthousiastquote:Op donderdag 4 januari 2007 07:32 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen. Kantoorleven 2007 is weer begonnen.
Een of andere hoge pief bij de Somalische interimregering heeft gepleit voor annexatie van Somalië door Ethiopië.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:17 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
En Ethiopie heeft Somalie erbij gekregen.
Ze gaan ook al 1 paspoort gebruiken.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:28 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Een of andere hoge pief bij de Somalische interimregering heeft gepleit voor annexatie van Somalië door Ethiopië.
het zal de Somaliers allemaal een worst wezen gok ik zo, als ze maar normaal over straat kunnen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ze gaan ook al 1 paspoort gebruiken.![]()
Ik had gezien dat je mijn weinig hoge positie opvoerde als bewijs van het niet functioneren van de arbeidsmarkt. Je houdt onvoldoende rekening met mijn volslagen gebrek aan ambitie als het gaat om betaalde arbeid.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou dit klinkt wel erg enthousiastNiet gek, iemand met zoveel talent
![]()
En jij gelooft toch in een geweldig functionerende arbeidseconomie? Ik niet dus.
En voldoende eten voor iedereen lijkt me ook prettig.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:32 schreef problematiQue het volgende:
[..]
het zal de Somaliers allemaal een worst wezen gok ik zo, als ze maar normaal over straat kunnen.
ik heb voor 6 maanden een vacature voor charmante onderwijsassistentequote:Op donderdag 4 januari 2007 12:33 schreef sigme het volgende:
Voor mijn ideale werk, waarbij ik voor m'n lol en niet voor het geld zou werken, moet ik wachten tot Reya -of een andere talentvolle fokker- een betrekking heeft waarbij hij zich een charmante assistente kan veroorloven.
Ja, het gaat erom dat je gelukkig bent Sigme, met datgene wat je doet. Ik dacht ff met die opmerking dat het voor je een sleur is geworden. Dat kan ik mij zowaar wel voorstellen. Ik zou het jammer vinden, dat jouw talenten onbenut zouden blijven. Uiteraard is dat helemaal aan jou. Maar mijn ervaring is dat werkgevers ook niet hun best doen om mensen genoeg kansen te bieden en eruithalen wat erin zit. Dat zou mijn insteek zijn.....Dan houd je je mensen namelijk gemotiveerd. Onderprestatie is devastating. Maar de eerste leidinggevende die dat snapt en toepast ben ikk nog nooit tegengekomen.......Nou vooruit 1, keer dan (en was zowaar een psychopaatquote:Op donderdag 4 januari 2007 12:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik had gezien dat je mijn weinig hoge positie opvoerde als bewijs van het niet functioneren van de arbeidsmarkt. Je houdt onvoldoende rekening met mijn volslagen gebrek aan ambitie als het gaat om betaalde arbeid.
Ik zoek, en heb gevonden, een baantje waarvoor wel de juiste vaardigheden bezit, zodat ik met minimale inspanning een redelijk salaris verdien. Ik ben mijn geld wel waard, maar ik hoef er niet echt wat voor te doen. Merendeels aanwezigheidspremie, af en toe werk ik even een uurtje.
Voor mijn ideale werk, waarbij ik voor m'n lol en niet voor het geld zou werken, moet ik wachten tot Reya -of een andere talentvolle fokker- een betrekking heeft waarbij hij zich een charmante assistente kan veroorloven.
joah.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
En voldoende eten voor iedereen lijkt me ook prettig.
Er bestaan dus mer Gonny's...quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:41 schreef problematiQue het volgende:
dit zal vast nog wel een paar keer gebeuren
CNN blundert met 'Obama'
Minder wapens kopen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
En voldoende eten voor iedereen lijkt me ook prettig.
Uni en hbo zijn ook niet alles.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind het wel jammer dat je de uni of hbo niet hebt afgemaakt.....Je zou het op je sloffen hebben gekund...![]()
Kogels moet je telkens opnieuw kopen en ook oude troep heeft ooit geld gekost. Voor landen waar ze weinig geld hebben is het uitgave patroon merkwaardig.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:44 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wapens gaan lang mee. Veel spul is oude troep.
Jemig he, ouwe pessimist.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vandaag de dag niet meer, diploma-infatie....En bovendien te gemakkelijk geworden....
zijn de uitgaven procentueel niet ongeveer overeenkomstig met die van rijke landen? Niet dat ik het goed wil praten.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Kogels moet je telkens opnieuw kopen en ook oude troep heeft ooit geld gekost. Voor landen waar ze weinig geld hebben is het uitgave patroon merkwaardig.
inderdaad, maar wie koopt het? De gewone man of de megalomane leiders?quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Kogels moet je telkens opnieuw kopen en ook oude troep heeft ooit geld gekost. Voor landen waar ze weinig geld hebben is het uitgave patroon merkwaardig.
kalashnikovs kosten echt geen ruk. Daarvan hebben ze er op de balkan zo een miljoen over die wegmoeten en ook de kogels zijn het probleem nietquote:Op donderdag 4 januari 2007 12:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Niet zo negatiefquote:Op donderdag 4 januari 2007 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vandaag de dag niet meer, diploma-infatie....En bovendien te gemakkelijk geworden....
Het is inderdaad bullshit, tis dan ook verachtelijk dat bijv Marokko 5% van haar GDP uitgeeft aan defensie.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk het laatste en daar ligt meteen het probleem. Corrupte en megalomane elite.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
inderdaad, maar wie koopt het? De gewone man of de megalomane leiders?
Het is simpelweg een keuze die je maakt. Je kunt allerlei scholen en universiteiten doorlopen diploma's halen, maar ook zonder die diploma's gaat je leven gewoon door en kun je je leven een bevredigende invulling geven. Diploma's zijn maar stukjes papier.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Klopt en die elite heb je overal maar daar hebben ze wat minder geld om corrupt mee te zijn.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk het laatste en daar ligt meteen het probleem. Corrupte en megalomane elite.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:37 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ik heb voor 6 maanden een vacature voor charmante onderwijsassistenteHoewel het slecht betaalt, zijn er wel uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden weersvooruitzichten.
Geitenwollensokken op het i'net.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:51 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik denk dat ik iets dergelijks ook nog wel eens ga doen, bij zo'n uitzendfirma die lonen op lokaal niveau uitbetaalt. Op dit moment kan ik niet weg, en ik heb nog even (anderhalf jaar) een behoorlijk salaris nodig om mijn eigen terrein helemaal vrij op naam te hebben.
Daarna heb ik grond, geen schulden. Kan ik in eigen voedsel etc voorzien en heb ik slechts een handjevol geld nodig voor internet en wat andere essentialia.
Je kunt tegenwoordig niet zonder diploma's hoor (nee hoeft niet perse uni of hbo)........quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is simpelweg een keuze die je maakt. Je kunt allerlei scholen en universiteiten doorlopen diploma's halen, maar ook zonder die diploma's gaat je leven gewoon door en kun je je leven een bevredigende invulling geven. Diploma's zijn maar stukjes papier.
Ja, die tijd is gelukkig voorbij, omdat ook mensen met een diploma de grootst denkbare broddelaars kunnen zijn. Kunde is nu eenmaal niet gebaseerd op een stuk papier.quote:Maar vroegah waren diploma's gewoon veel meer waard. Het niveau is veelal enorm gezakt en heeft verre de statuur die het je vroeger wel bracht. Toen was je nog iemand als je hbo of uni had.....en bijna een garantie op een goede en gewenste positie..Die tijd is lang voorbij...
Ik hoop het wel voor je, maar ga daar niet automatisch vanuit, want dan zou je van een koude kermis kunnen thuiskomen........quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:02 schreef du_ke het volgende:
Het niveau van de opleidingen is niet zozeer gedaald volgens mij. Het is meer zo dat veel meer mensen nu een betere opleiding kunnen volgen. Gevolg is dat het minder exclusief is maar dat lijkt me geen ramp aangezien we met de zuilen ook de klassen grotendeels omgehaald hebben.
En ik ga er toch echt vanuit dat ik mijn investeringen in mezelf wel terugverdien.
Bij mij in de buurt........Ja, echt........je gelooft je ogen niet. De lager opgeleiden die het materieel veel beter doen dan de hoger opgeleiden. Precies omgekeerd tov vroegah...quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:02 schreef du_ke het volgende:
Oh en bosjes vmbo'ers met de grootste huizen en auto's geloof ik geen ruk van. MBO'ers ja dat zal best inderdaad. En eventueel wat VBO'ers maar het VMBO bestaat daar veel te kort voor en met enkel middelbare school kom je ook als je enkel met je handen wilt werken niet aan de slag
Ik ken dat soort ja. Laten we zeggen dat veel van hen die rijkdom niet met legale middelen hebben bereikt.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Bij mij in de buurt........Ja, echt........je gelooft je ogen niet. De lager opgeleiden die het met bosjes beter doen dan de hoger opgeleiden. Precies omgekeerd tov vroegah...
Het was ook wel de mooiste tijd ja......Maar voor het geld hoef je het niet meer te doen. Uitzonderingen daargelaten. Studeren is niet meer exclusief, met alle zegeningen en nadelen van dien...quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:07 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Studeren is natuurlijk meer dan school alleen. Het is de beste tijd van je leven. Dat je dat niet terugverdiend in geld lijkt me ondergeschikt aan de leuke tijd.
Die zijn er ook, maar de meesten niet hoor.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ken dat soort ja. Laten we zeggen dat veel van hen die rijkdom niet met legale middelen hebben bereikt.
Ja maar er is lager opgeleid en lager opgeleid.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Bij mij in de buurt........Ja, echt........je gelooft je ogen niet. De lager opgeleiden die het materieel veel beter doen dan de hoger opgeleiden. Precies omgekeerd tov vroegah...
Een goede vakman kan een goede beloning vragen en terecht.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die zijn er ook, maar de meesten niet hoor.
Tegelzetters, metselaars, hoveniers, ze zijn niet te krijgen en vragen wat ze willen. )prbeer maar eens iemand te vinden voor de avonduren, ze klussen er fors bij tegen forse bedragen) Het zijn-worden de nieuwe rijken. De hoger opgeleiden daarentegen moeten steeds meer bedelen voor een redelijke positie.......Wie is er dan gek of slim,materieel gezien dan....'
Ja, maar vraag niet hoeveel er reageren op een Intermediair advertentie. Dat deed ik ook, maar ben daar gauw mee gestopt.....250 reacties is normaal....Kans 1 op 250 gaat natuurlijk helmaal nergens over.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja maar er is lager opgeleid en lager opgeleid.
Als je een MBO opleiding hebt gevolgd b.v. een werk-leer traject dan kan je al vroeg een vaste baan hebben die helemaal niet slecht betaald en dan kan je ook jonger een huis kopen.
Dat zie ik echt niet als een probleem. En als ik de salarislijstjes in de intermediair zie en de hoeveelheid vacatures maak ik me ook nog niet echt zorgen.
Door schade en schande. Zie hoe de realiteit werkt. Op school denk je nog dat de wereld aan je voeten ligt en tot de ontdekking komt dat dat niet zo is. Zelfs niet met een paradijselijke cijferlijst.....quote:Vraag me wel af hoe jij aan zo'n raar verdraaid wereldbeeld komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |