U hoort het mensen, uitkijken voor een met stok zwaaiende dame uit Groningen met zwarte bloemetjes muts..quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:14 schreef clauwheee het volgende:
Whaha. Opletten dus hè!
Herkenbaar aan m'n supertoffe zwarte met bloemetje muts. Nee, géén kerstmuts.
roflolquote:Op vrijdag 22 december 2006 14:25 schreef venomsnake het volgende:
[..]
U hoort het mensen, uitkijken voor een met stok zwaaiende dame uit Groningen met zwarte bloemetjes muts..![]()
Thank you Jesus!quote:Salmon per 1 januari verhuurd aan NAC Breda
22 december, 14:13 uur
Glen Salmon zal met ingang van 1 januari 2007 voor een halfjaar verhuurd worden aan NAC Breda. Het contract van de spits met FC Groningen loopt medio 2007 af. De komende drie duels behoort Salmon nog tot de eerste selectie.
Salmon, die komende zondag zijn 29ste verjaardag viert, is bezig aan zijn vijfde seizoen bij FC Groningen. In de zomer van 2002 kwam hij van NAC Breda, de club waarvoor hij in 82 competitieduels 28 keer scoorde, naar FC Groningen. Bij de FC speelde Salmon tot dusver 113 wedstrijden en scoorde de Zuid-Afrikaan 26 doelpunten, waaronder bijvoorbeeld de cruciale treffer in het thuisduel met AZ op 18 mei 2005.
Vanavond in Almelo, komende dinsdag in Euroborg tegen Sparta Rotterdam en zaterdag 30 december tegen RKC Waalwijk behoort Salmon nog gewoon tot de eerste selectie van FC Groningen. Begin januari zal hij zich in Breda melden voor de resterende veertien competitieduels en eventuele play-offs. Voor het seizoen 2007/2008 kan Salmon transfervrij uitzien naar een andere club.
Bron: FC Groningen
Verdien je er dus nog altijd opquote:Op vrijdag 22 december 2006 14:37 schreef Bullet-tooth het volgende:
Geld zal de Fc denk ik niet krijgen, NAC zal alleen het salaris betalen lijkt me.
Ook dat scheelt geld..quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:37 schreef Bullet-tooth het volgende:
Geld zal de Fc denk ik niet krijgen, NAC zal alleen het salaris betalen lijkt me.
Ik heb het nooit een aanwinst gevonden, beetje een sneue speler.quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:35 schreef venomsnake het volgende:
Ah Salmon toch nog verhuurd aan NAC..
Krijgt de FC er iig nog wat centjes voor dit halve jaar.
Missen zal ik hem niet want hij liep de laatste maanden toch al rond met een instelling van lik me ***.
Bedankt voor bewezen diensten
Je bespaart, je verdiend nietsquote:Op vrijdag 22 december 2006 14:39 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Verdien je er dus nog altijd op
Done!quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:44 schreef Deetch het volgende:
Deetch meldt zich trouwens vanuit vak N in de Euroborg, mag toegevoegd aan de OP.
Volgens mij mogen tvp's niet meer.quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:51 schreef Gollemrulez het volgende:
Maar mogen TVP's nog of niet meer?
Mooi van Salmon, kan hij daar mooi doorgaan met niet-scoren.
Done..quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:37 schreef Grunner het volgende:
Ik zie dat ik ook nog niet in de OP sta. Kan dus ook worden toegevoegd: Grunner in Vak E.
quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:42 schreef Gollemrulez het volgende:
Kan je ook worden toegevoegd als teletekstsupporter?
Die heeft griep.quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:28 schreef Kadoc het volgende:
Waarom speelde Nevland niet?
Kerst in het uitvak, ook zo'n flut idee.quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:05 schreef DarkShine het volgende:
Kerst in het uitvak zal wel geslaagd zijn?
Wij hebben deze week al 3 niet verwachtte punten gepakt.quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:17 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Kerst in het uitvak, ook zo'n flut idee.
Man, wat een klote dag zeg. Het leek bij vlagen weer op het oude vertrouwde degradatie voetbal..[afbeelding]
Bah!
Anyway hopen dat Roda dan maar flink op de bek gaat tegen Ajax, al vind ik het ook altijd wel weer leuk om Ajax op de bek te zien gaan..![]()
Wij ook...quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:20 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Wij hebben deze week al 3 niet verwachtte punten gepakt.
Wat hebben Polak en Wiedemeijer misdaan?quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:26 schreef venomsnake het volgende:
4-0 zat er niet echt in...![]()
Wat een zaadpot zeg, mien hemel.. [afbeelding]
Ik heb geen moment gedacht dat we gingen scoren..
wiedemeijer![]()
Polak![]()
Kerst![]()
Hij had gewoon van held veld gemoeten, Terol erin en die 2 minuten uitspelen. zomaar voor de rust fluiten sloeg nergens op.quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:37 schreef Stpan het volgende:
Die 2 minuten in de 1e helft hadden dan pas kunnen beginnen na de warming-up van Terol.
Mwah....quote:Polak stapte al bloedend van het veld af, zo tevreden?
Geluk is met de dommen.quote:Ik vind alles wat Groningen is lievvvv vandaag. Al 10 jaar niet verloren (behalve 1 bekerpotje) in Grunn!
Saurez 90+2?quote:
Puur kwaliteit.!quote:
Volgens mij had je eerder gelijk met je eerdere uitspraak.quote:
Sparta heeft idd veel geluk gehad de afgelopen jaren ja..quote:Op dinsdag 26 december 2006 20:33 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Volgens mij had je eerder gelijk met je eerdere uitspraak.
Tja, waarom stelt Jans die lul dan ook op ipv Pannekoek...quote:Op dinsdag 26 december 2006 20:48 schreef clauwheee het volgende:
Ja, wat een slome vent is het ook, hij liep nergens op. Doei, Salmon, je neemt afcheid in stijl, drol.
quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:34 schreef venomsnake het volgende:
Stpan,
*Wiedemeijer moest die vlag van de grensrechter eens hard in die man zijn poepert steken. Ook had ie nog 2 minuten door moeten laten spelen in de 1ste helft.
*Polak heb ik nooit gemogen, Suarez had wmb wel wat harder op zijn hakken mogen stampen.
*Alles wat Sparta is is vandaag![]()
En ja ik ben gefrustreerd!
volgens mij hadden wij daar gister wel aanspraak op.. meer dan sparta iigquote:Op woensdag 27 december 2006 03:08 schreef Bayswater het volgende:
[..]
![]()
Zeker Sparta thuis op Spangen vergeten. zijn jullie ook met de 3 punten weggelopen zonder er enige aanspraak op te maken. Groningen uit, ik begrijp niet dat andere ploegen die 3 punten daar steeds achterlaten.
Oja Suarez, zwaar overschat. Een Vlug werkt tenminste voor zijn geld.
Op tv was ook duidelijk te zien dat Polak zich ongelofelijk aanstelde met z'n reactie. Alsof zn hele voet eraf lagquote:Op woensdag 27 december 2006 11:12 schreef Eilanden het volgende:
Ik snap niet waarom die Groningers zo gefrustreerd zijn over Polak, terwijl op TV duidelijk te zien was dat Suarez op zijn hak trapte
Nee hoor, maar wat heeft die wedstrijd met de wedstrijd van gister te maken?quote:Op woensdag 27 december 2006 03:08 schreef Bayswater het volgende:
[..]
![]()
Zeker Sparta thuis op Spangen vergeten.
Neequote:Op woensdag 27 december 2006 12:02 schreef MaxPower het volgende:
venomsnake heb je ook een gifje van de sparta-goal? Heb het gisteren gemist en het schijnt een beauty geweest te zijn?
Laatste 3 wedstrijden in Euroborg is dat niet meer gebeurt. Je praat onzin. Daarnaast zijn jullie natuurlijk Sparta! Het beste team van Europa.quote:Op woensdag 27 december 2006 03:08 schreef Bayswater het volgende:
[..]
![]()
Zeker Sparta thuis op Spangen vergeten. zijn jullie ook met de 3 punten weggelopen zonder er enige aanspraak op te maken. Groningen uit, ik begrijp niet dat andere ploegen die 3 punten daar steeds achterlaten.
Ach, iedereen heeft wel eens een mindere dag.quote:Op woensdag 27 december 2006 03:08 schreef Bayswater het volgende:
Oja Suarez, zwaar overschat.
Goede speler, maar zal ook wel een keer een mindere dag hebben. OVERSCHAT!quote:Op woensdag 27 december 2006 03:08 schreef Bayswater het volgende:
Een Vlug werkt tenminste voor zijn geld.
Ik neem aan dat die uitspraak alleen is om een beetje te jennen, want dat is natuurlijk kant en klare voetbalwetenschap. Al sinds de uitvinding van de bal, krijgen ploegen - zonder van samenstelling te veranderen - te kampen met ups and downs. In de ups worden Ajax, PSV, Feyenoord en AZ verslagen. In de downs ga je ten onder tegen Sparta, ADO en NAC.quote:Op woensdag 27 december 2006 03:08 schreef Bayswater het volgende:
Groningen uit, ik begrijp niet dat andere ploegen die 3 punten daar steeds achterlaten.
1. Arjen Robbenquote:Op woensdag 27 december 2006 13:36 schreef Cruoninga het volgende:
Huiskamervragen:
1. Wie maakte zijn debuut tijdens dat eerste gelijkspe in Waalwijkl?
2. Dankzij wiens doelpunt werd dat tweede gelijkspel uit Schoenlapperslaand weggesleept?
quote:Groningen lijkt magie van Euroborg kwijt
Waar FC Groningen maandenlang niet te kloppen was in Euroborg, daar lijkt de magie in de laatste weken verdwenen. Dinsdag leed de ploeg van coach Ron Jans zijn derde thuisnederlaag op rij.
In de Eredivisie had FC Groningen tot voor kort nog geen wedstrijd verloren in De Groene Kathedraal. Totdat ADO Den Haag op 26 november met 5-2 kwam winnen. Vervolgens bleken ook PSV (0-2) en Sparta Rotterdam (0-1) te sterk.
Voor deze slechte reeks begon, had FC Groningen sinds 21 september 2005 niet meer voor eigen publiek verloren in de competitie. Destijds was het Sparta dat ook in Het Oosterpark met 1-0 won.
'Het zijn van die mysterieuze krachten in de sport', zocht coach Jans naar een verklaring. 'Na een serie van 22 ongeslagen wedstrijden, verlies je zomaar drie keer achter elkaar. Thuisduels verliezen tegen ADO Den Haag en Sparta kan betekenen dat je aan het einde van het seizoen net de doelstelling mist.'
'Hoe dat komt? Omdat we ondanks de vele kansen die we creëren, niet veel scoren. Dan gaat het in een duel als vandaag om momenten. En dat was de wonderschone goal van Sparta', verwees Jans naar de treffer van Edwin van Bueren.
De trainer was niet tevreden met de inzet van FC Groningen: 'Zeker in een thuiswedstrijd moeten wij bepalen wat er gebeurt. We wilden vandaag een nieuwe serie beginnen, maar dan moet iedereen wel de volle negentig minuten honderd procent inzet tonen en niet 75 procent. Nu gebeurde dat alleen nadat we op achterstand waren gekomen.'
Venomsnake heeft gelijk als hij zegt dat dat kwaliteit is. Wellicht had ik me geloofwaardiger gemaakt als ik dit had beargumenteerd nadat een andere ploeg er zogenaamd lucky met de overwinning vandoor was gegaan in de laatste minuten, maar als je het logisch bekijkt slaat het nergens op dat een doelpunt in de 90e minuut van minder kwaliteit zou getuigen dan een treffer in - pakweg - de 26e. Sterker nog, als je zo dicht tegen het einde nog een doelpunt weet te forceren, getuigt dat misschien wel van extra kwaliteit gezien iedereen al een hele wedstrijd in de benen heeft, zowel fysiek als mentaal.quote:
Schenkel hing net zo hard aan Levchenko. Bovendien deed hij alsof hij zowat vermoord werd en viel hij bijzonder overdreven. (zie Polak)quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:25 schreef Stpan het volgende:
Wiedemeijer liet stevig spel toe wat helaas ook inhield dat Levchenko onbestraft een overtreding of 24 kon gaan (gechargeerd) en vergat Sparta een pingel te geven toen Levchenko aan Schenkel hing alsof ze samen onder de miseltoe stonden.
Ach kom op zeg, ze zitten beide achter de bal aan, Suarez trapt daarbij Polak op de hakken terwijl deze al afremt, vervolgens doet hij alsof hij zijn enkel gebroken heeft. Polak zat sowieso de hele wedstrijd te kankeren op alles en iedereen en probeerde constant kaarten aan te naaien. Wat mij betreft had Luis hem daadwerkelijk een gebroken enkel geschopt.quote:Als je Polak bedoelt toen hij ging liggen aan de zijlijn, Suarez trapte hem bewust op z'n enkel en ontsnapte dus aan een kaart, de videobeelden zullen het zo bewijzen.
Schenkel viel niet en bleef staan zoals het hoort. (zie de videobeelden) Als dat jouw interpretatie is van vallen en doen alsof je vermoord wordt dan wil ik wel weten wat je van de schwalbes van Suarez vond. (zie videobeelden)quote:Op donderdag 28 december 2006 11:48 schreef Prosac het volgende:
Schenkel hing net zo hard aan Levchenko. Bovendien deed hij alsof hij zowat vermoord werd en viel hij bijzonder overdreven.
Suarez keek naar de enkel en deed, laten we het zo maar zeggen, niet echt zijn best die te ontwijken. (zie videobeelden)quote:Ach kom op zeg, ze zitten beide achter de bal aan, Suarez trapt daarbij Polak op de hakken terwijl deze al afremt, vervolgens doet hij alsof hij zijn enkel gebroken heeft. Polak zat sowieso de hele wedstrijd te kankeren op alles en iedereen en probeerde constant kaarten aan te naaien. Wat mij betreft had Luis hem daadwerkelijk een gebroken enkel geschopt.
Goede speler inderdaad, volgens mij kan hij nog beter, hij heeft een goede techniek en een goed overzicht.quote:Op woensdag 27 december 2006 19:56 schreef Bombardier het volgende:
Goran Lovre begint me op te vallen. Fantastische voetballer.
quote:Op donderdag 28 december 2006 12:13 schreef Stpan het volgende:
[..]
Schenkel viel niet en bleef staan zoals het hoort. (zie de videobeelden) Als dat jouw interpretatie is van vallen en doen alsof je vermoord wordt dan wil ik wel weten wat je van de schwalbes van Suarez vond. (zie videobeelden)
[..]
Suarez keek naar de enkel en deed, laten we het zo maar zeggen, niet echt zijn best die te ontwijken. (zie videobeelden)
Ach, waarom ga ik eigenlijk in discussie met iemand die hoopt dat er bewust enkels worden gebroken.![]()
Dan zou m'n eerste sketch gaan over wannebe-hooligans die teksten jatten van Millwall in de hoop dat dit indrukt maakt op anderen.quote:Op donderdag 28 december 2006 13:05 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Je maakt mijn dag goed.
Ooit gedacht aan een carriere in de stand-up comedy?
Ok ik zal het proberen.quote:Op donderdag 28 december 2006 13:48 schreef Stpan het volgende:
[..]
Dan zou m'n eerste sketch gaan over wannebe-hooligans die teksten jatten van Millwall in de hoop dat dit indrukt maakt op anderen.![]()
Maar misschien wil je ook inhoudelijk reageren?
Elke kaartennaaier en vrager mag van mij zijn enkels breken.quote:Op donderdag 28 december 2006 12:13 schreef Stpan het volgende:
Ach, waarom ga ik eigenlijk in discussie met iemand die hoopt dat er bewust enkels worden gebroken.![]()
Ja kick, wat vind je van m'n debuut als internethooligan?quote:Op donderdag 28 december 2006 17:16 schreef Eilanden het volgende:
Groningen - Sparta rellen in dit topic
Er gaan in ieder geval aardig wat man mee naar Waalwijk, denk ik. Ik zit 300 kilometer heen en terug in de bus met Noca en Clauw, al weten ze dat zelf nog niet. Nou ja, nu wel dan.quote:Op donderdag 28 december 2006 17:31 schreef sanniboi het volgende:
ach... misschien krijgen we wel een ommekeer in de prestaties van groningen... thuis verliezen, en uit de punten pakken .. om te beginnen tegen rkc .. 100% inzet zal het goed doen
Arme Noca en Clauquote:Op vrijdag 29 december 2006 12:04 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Er gaan in ieder geval aardig wat man mee naar Waalwijk, denk ik. Ik zit 300 kilometer heen en terug in de bus met Noca en Clauw, al weten ze dat zelf nog niet. Nou ja, nu wel dan.
Nevland weer terug, maar Lindgren er dus weer niet bijquote:Kruiswijk en Van der Linden terug op bank
RKC Waalwijk - FC Groningen
Zaterdag 30 december, 20.00 uur![]()
Arnold Kruiswijk en Antoine van der Linden zijn hersteld van respectievelijk een achillespees- en voetblessure en keren morgen in Waalwijk terug op de bank. Erik Nevland, afgelopen dinsdag nog ziek, is weer beter en ook weer inzetbaar. Trainer Ron Jan kan niet beschikken over het trio Mark-Jan Fledderus (lies), Rasmus Lindgren (hamstring) en Evgeniy Levchenko (lies). Tom Hiariej zal als achttiende speler worden toegevoegd aan de selectie.
Trainer Ron Jans: “Na een beroerde dinsdag hebben we een goede woensdag achter de rug. Vooraf had ik er niet op gerekend dat we na woensdag zevende zouden blijven en dat is wel gelukt. Een meevaller. We hebben vijf ploegen die in onze nek hijgen, maar zijn nu zelf weer aan zet. Zaterdag hoop ik een getergd FC Groningen aan het werk te zien. Dat knokt en er alles voor over heeft de drie punten binnen te halen. We willen met die 30 punten het nieuwe jaar in gaan. Het is een les die we uit 2006 meenemen, dat we moeten knokken en strijden en het publiek achter de ploeg moeten krijgen om de punten te pakken.”
Over de tegenstander: “Hoewel we dinsdag niet goed speelden, hadden we alsnog met 3-1 moeten winnen van Sparta. Dat is niet gelukt omdat we op 90% speelden. Morgen moet dat anders zijn. Iedereen moet 100% inzet tonen en door dat samen we doen, kunnen we dan misschien wel op 110% uitkomen. Het is vooraf moeilijk aan te geven wie het spel zou moeten maken. Een voordeel dat wij hebben, is dat we tweemaal vier dagen rust hebben gehad en zij tweemaal drie dagen. Maar het zal een wedstrijd worden waarin beide ploegen alles eruit personen. Het zal aankomen op de duels. Bij RKC is na de komst van Wotte een ‘ruk’ door het team gegaan. Er gebeurt daar wel wat. Als wij top spelen, horen we bij de eerste negen van de Eredivisie. Dat moet morgen en daarna in 2007 meer gestalte krijgen.”
Nah, ik had al wel zoiets gedachtquote:Op vrijdag 29 december 2006 12:04 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Er gaan in ieder geval aardig wat man mee naar Waalwijk, denk ik. Ik zit 300 kilometer heen en terug in de bus met Noca en Clauw, al weten ze dat zelf nog niet. Nou ja, nu wel dan.
Kom je langs Den Bosch man!quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:58 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Nah, ik had al wel zoiets gedacht
Zin in!
Nou, ik ga zitten in die bus en ik kom er wel hoor!quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:15 schreef RedFever007 het volgende:
Ik denk een gelijkspelletjeMeer zit er vrees ik niet in
Hulde aan de mensen die naar Waalwijk gaan, wat een tering eind rijden
quote:LEVCHENKO GEBLESSEERD; SUÁREZ GEPASSEERD
GRONINGEN - Evgeniy Levchenko is niet inzetbaar zaterdag in de wedstrijd van FC Groningen tegen RKC. Yuri Cornelisse vervangt hem.
Ook kan Ron Jans geen beroep doen op Lindgren en Fledderus, omdat zij nog steeds kampen met blessures. Daarentegen is Nevland weer fit na een griepje. Hij speelt samen met Salmon in de spits. Dat betekent dat Suárez gepasseerd is. Overigens zit Antoine van der Linden weer op de bank. Hij is zo goed als hersteld van een teenblessure.
De opstelling: Roorda; Silva, Svejdík, Sankoh, Florén; Van de Laak, Holla, Lovre, Cornelisse; Salmon en Nevland.
Dus we mogen gaan genieten van Salmon..quote:SUÁREZ GEPASSEERD
bronquote:‘Ik duik beetje te veel’
... in de eredivisie. De pas 19-jarige Uruguayaan viel niet alleen op door zijn fraaie passeerbewegingen en cruciale doelpunten, maar óók door zijn fopduiken.
Luis Suárez maakt indruk met fraaie acties en beslissende doelpunten. Maar de joker uit Uruguay wekt ook geregeld ergernis met zijn theatrale fopduiken. ,,Ik overdrijf altijd een beetje,’’ erkent hij lichtvoetig.
Luis Suárez draait er dus niet omheen: hij gaat soms veel te gretig naar de grond. ,,Het is mijn manier van spelen. Ik overdrijf altijd een beetje. Ook toen ik nog in Uruguay speelde, vielen mijn valpartijen op. Daar had ik al een beetje de naam dat ik te makkelijk onderuitging. De mensen vroegen mij: ‘Luis, hoe zit dat nou?’ Toen heb ik mijn gedrag verbeterd en ben er daar mee opgehouden.’’
De transfer naar FC Groningen bracht nieuwe mogelijkheden om zijn repertoire aan fopduiken uit te breiden. ,,Ik dacht: laat ik maar even proberen of het me hier ook een beetje lukt.’’ Schuldbewust lacht hij zijn opvallende voortanden bloot.
,,Raymond Libregts (de assistent-trainer bij zijn club, red.) helpt me om het af te leren. Ik weet dat scheidsrechters mij in de gaten houden. Ik let er nu meer op. Ik probeer me in te houden, maar soms gebeurt het gewoon. Dan komt er een impuls in me op, en dan doe ik het toch.’’
De 19-jarige spits valt niet alleen op met overdreven valpartijen. Met prachtige passeerbewegingen, doelpunten in blessuretijd en een assist achter het standbeen langs, is Suárez uitgegroeid tot het goudhaantje van de Euroborg. Met de bal aan de voet vindt de Latino altijd het kleine gaatje dat nodig is om zich in een flits langs zijn tegenstanders te rommelen. ,,Het is belangrijk om het verschil te maken, voor mijzelf en voor de club. Het is altijd fantastisch om te scoren, maar vooral hier in de Euroborg. Ik heb er echt van gedroomd om te worden toegejuicht in een vol stadion.’’
Dat gebeurde voor het eerst in het duel met Vitesse, waarin FC Groningen onder leiding van Suárez een 3-1 achterstand omtoverde in een 4-3 overwinning. De Uruguyaan versierde een strafschop (3-2) en scoorde vervolgens tweemaal. Trainer Ron Jans overhandigde de tiener na afloop plechtig zijn paraplu.
Suárez schiet in de lach als het voorval ter sprake komt. Al vóór de vraag in het Spaans is vertaald, weet hij waar de verslaggever op doelt. Enkele dagen voor de sensationele wedstrijd tegen Vitesse had Jans diezelfde paraplu nog woedend in de richting van zijn pupil gegooid, toen Suárez in de UEFA Cup-wedstrijd tegen het Servische Partizan Belgrado zijn ongenoegen kenbaar maakte na een wissel.
Hij doet alsof hij graaft in zijn geheugen. ,,Nee, daar weet ik niks meer van,’’ grapt Suárez. ,,Ik had een klein persoonlijk probleem met de trainer, maar dat is al over. Het was een rare situatie. Eerst gooide de trainer een paraplu naar mij en drie dagen later gaf hij hem heel rustig. Het was erg grappig. Bij Nacional Montevideo was ik zelf de grapjas. Ik probeer altijd lol te hebben.’’
De taalbarrière staat een rol als cabaretier binnen de spelersgroep voorlopig in de weg, maar het leven in Groningen lacht Suárez toe. Het contrast met zijn jeugdjaren in Uruguay is groot.
,,Ik kom uit een behoorlijk arme familie. We hadden nooit veel geld en ik had de pech dat mijn ouders gingen scheiden.’’ Na die scheiding groeide Suárez op bij zijn oma in Montevideo, ver weg van zijn vader en moeder. De armoede dreigde zijn voetbalcarrière in de knop te breken, omdat er geen geld meer was om de contributie te betalen. Zijn uitzonderlijke talent redde Suárez. Hij mocht gratis blijven voetballen bij Urreta FC, brak door bij landskampioen Nacional en verdiende een transfer naar de Euroborg.
,,Ik ben heel erg blij dat ik deze kans heb gekregen. FC Groningen zei me niet zoveel, al wist ik wel dat Bruno Silva hier speelde. Toen ik op internet ging zoeken, werd ik niet veel wijzer. Maar Nederland is een mooi land. Het viel me meteen op dat de stad Groningen heel schoon is. Ik ben blij dat ik hier ben.’’
Suárez weet zich gesteund door zijn vriendin Sofia (17) en had de afgelopen weken ook zijn moeder en broertjes Maximiliano (18) en Facundo (3) enige tijd over de vloer. ,,Maximiliano heeft een betere techniek dan ik, maar hij is te sloom en houdt niet van rennen.’’ Over zijn jongste broertje is Suárez positiever. ,,De trainer was verbaasd dat Facundo al even goed met links als rechts kan trappen,’’ klinkt het haast vaderlijk trots.
Suárez lijkt zijn leeftijd ver vooruit. Hij weegt zijn woorden en ontwijkt handig de vragen over zijn gestrande loopbaan in de schoolbanken. ,,Ik ben de middelste in een gezin van zeven kinderen, ik heb vroeger geleerd om mijn mannetje staan. Ik zag er ook niet tegenop om naar Nederland te vertrekken. Ik denk goed na voordat ik iets doe.’’
Zoals over de vroegtijdige overgang van Uruguay naar het rijke Europa, die mede werd ingegeven door financiële motieven. ,,Het is voor mij ook een kans op financieel succes,’’ zegt de tiener die zijn familie in Uruguay maandelijks ondersteunt. ,,Nee, dat legt geen druk op mij. Ik vind het juist fijn dat ik voor mijn familie kan zorgen. Ik probeer te helpen waar ik kan.’’
Paspoort
Naam: Luis Suárez Geboren: 24 januari 1987 in Salto (Uruguay)
Lengte: 1.81 meter Gewicht: 81 kilo
Positie: aanvaller Loopbaan als speler: 2005-06 Nacional Montevideo (29 wedstrijden, 12 goals) 2006-07 FC Groningen (16 wedstrijden, 4 goals)
Debuut voor FC Groningen: op 20 augustus 2006, in de thuiswedstrijd tegen Feyenoord (3-0 zege).Suárez kwam drie minuten in het veld voor Glen Salmon.
Ben ik het volledig mee eens. Suárez kan bij mij dan ook weinig fout doen (net als Sankoh overigensquote:Op vrijdag 29 december 2006 18:12 schreef venomsnake het volgende:
Je kan zeggen van Suarez wat je wilt, Duikelaar, luilak, dikzak, slome lul bla bla, maar hij is wel altijd dreigend en creëert kansen, hij is alleen niet altijd even ''gelukkig'' in de afronding. Hij is ook nog maar 19.
Ik vind het jammer dat hij gepasseerd wordt.
Nait soezen...quote:
Zo.quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:59 schreef venomsnake het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tja, iemand een honderd procent scoringskans (quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:58 schreef TerroRobbie het volgende:
Was zeker geen rood.
quote:Aisatti gezien op TCN en in Euroborg
zondag, 31 december 2006
Ismael Aisatti is deze week gezien in de Euroborg. Dat melden meerdere bronnen, en onder andere mensen die vaak bij de trainingen komen kijken. Deze week werd bekend gemaakt dat Aisatti verhuurd gaat worden door PSV, maar aan welke club is nog niet duidelijk.
Vanavond in de Wedstrijden op Tien werd gemeld dat ook FC Twente belangstelling heeft. Het schijnt dat ook FC Utrecht een optie is, aangezien Aissati in Utrecht woont. Een kans dat hij voor deze subtoppers, of FC Groningen gaat kiezen, is reeël aangezien de clubleiding van PSV heeft aangegeven dat hij niet verhuurd gaat worden aan een concurerende club zoals Ajax, AZ of Feyenoord. Of hij naar Groningen komt lijkt onwaarschijnlijk, omdat men in Groningen de beschikking heeft over Lovre, Van de Laak, Seedorf en Cornelisse, die ook allen op de positie van Aissati uit de voeten kunnen. Wel is het mogelijk dat het om een ruildeal gaat, aangezien Lindgren meerdere malen in verband werd gebracht met PSV.
bron
RKC had nog een tweede keer rood moeten krijgen. Salmon kon alleen op de keeper af, maar werd naar de grond getrokken net buiten de zestien. De scheids zal het wel niet hebben aangedurfd omdat die al een RKC'er had weggestuurd. Bang om ogenschijnlijk een te grote rol te spelen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:58 schreef TerroRobbie het volgende:
Was zeker geen rood.
Ja!quote:Op zondag 31 december 2006 12:36 schreef venomsnake het volgende:
Aisatti gezien op TCN en in Euroborg
zondag, 31 december 2006
Ismael Aisatti is deze week gezien in de Euroborg. Dat melden meerdere bronnen, en onder andere mensen die vaak bij de trainingen komen kijken. Deze week werd bekend gemaakt dat Aisatti verhuurd gaat worden door PSV, maar aan welke club is nog niet duidelijk.
Vanavond in de Wedstrijden op Tien werd gemeld dat ook FC Twente belangstelling heeft. Het schijnt dat ook FC Utrecht een optie is, aangezien Aissati in Utrecht woont. Een kans dat hij voor deze subtoppers, of FC Groningen gaat kiezen, is reeël aangezien de clubleiding van PSV heeft aangegeven dat hij niet verhuurd gaat worden aan een concurerende club zoals Ajax, AZ of Feyenoord. Of hij naar Groningen komt lijkt onwaarschijnlijk, omdat men in Groningen de beschikking heeft over Lovre, Van de Laak, Seedorf en Cornelisse, die ook allen op de positie van Aissati uit de voeten kunnen. Wel is het mogelijk dat het om een ruildeal gaat, aangezien Lindgren meerdere malen in verband werd gebracht met PSV.
Hier sluit ik me bij aanquote:Op zondag 31 december 2006 16:16 schreef clauwheee het volgende:
Ik geloof er eigenlijk niks van...
quote:Op zondag 31 december 2006 16:16 schreef clauwheee het volgende:
Ik geloof er eigenlijk niks van...
quote:PSV domineert ook VI.nl Elftal van het Jaar
De dominantie van PSV in de Eredivisie komt ook tot uiting in de verkiezing van het VI.nl Elftal van het Jaar. Alle zeven genomineerde PSV'ers kregen een basisplaats toebedeeld. In totaal werden 77.421 stemmen uitgebracht.
De speler met de meeste stemmen op zijn naam werd Alex. De Braziliaanse verdediger werd door meer dan 75.000 lezers opgesteld in het Elftal van het Jaar. Zijn landgenoot Gomes deed nauwelijks voor hem onder. De doelman kreeg iets minder dan 70.000 stemmen.
Ook Ibrahim Afellay, Timmy Simons, Phillip Cocu, Jefferson Farfán en Arouna Koné drongen door tot het Elftal van het Jaar. Alleen Simons (35.718) kende in Ajacied Wesley Sneijder (27.451) een geduchte concurrent. De overige spelers van de landskampioen werden onbedreigd gekozen.
Spanning was er met name bij de keuze van de backposities. Op rechts troefde Bruno Silva (FC Groningen, 30.647 stemmen) verrassend John Heitinga (Ajax, 24.437) en Davy De Fauw (Roda JC, 22.336) af. Op linksback was Ajacied Urby Emanuelson (37.725) de favoriet van de meeste stemmers. Hij hield Tim de Cler van AZ (32.060) van zich af.
Petter Hansson (SC Heerenveen) en Klaas-Jan Huntelaar (Ajax) completeren het Elftal van het Jaar. Hansson was met ruim 40.000 stemmen Thomas Vermaelen (Ajax) en Ramon Zomer (FC Twente) de baas. Voor Huntelaar (39.846) vormden Blaise N'Kufo (FC Twente, 26.346) en Shota Arveladze (11.229) geen bedreiging.
Coach van het Jaar werd Ron Jans. De oefenmeester van FC Groningen kreeg meer stemmen dan Louis van Gaal en Gertjan Verbeek.
Bron
kwait nait, volgens mij wel..quote:Op maandag 1 januari 2007 20:52 schreef clauwheee het volgende:
Ik verloochen (is toch goed Nederlands?)
Je bedoeld waarschijnlijk van Vitessequote:Op zondag 7 januari 2007 13:16 schreef Gollemrulez het volgende:
Idd, wat een absurt idee van de FC Groningen...
Dat zeg ikquote:Op zondag 7 januari 2007 13:55 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Je bedoeld waarschijnlijk van VitesseMaar het blijft ook vreemd dat de FC hier zomaar mee acoord gegaan is.
![]()
Luisteren ze naar de supporters of is het de angst van te veel boeren op vitesse vakken?quote:Op maandag 8 januari 2007 10:23 schreef dolledingo het volgende:
Kiek, er wordt nog wel naar de supporters geluisterd, de kentekenregistratie is van de baan.
Angst zal er zeker zijn, de pussy'squote:Op maandag 8 januari 2007 10:45 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Luisteren ze naar de supporters of is het de angst van te veel boeren op vitesse vakken?
Dat scheelt inderdaad zoooooooveel administratiequote:Uit administratief oogpunt had FC Groningen in eerste instantie gekozen voor het registreren van de kentekens van de maximaal vijftig auto’s met FC-supporters. Op die manier hoefden er geen aparte parkeerkaarten te worden gebruikt. Het registreren van kentekens stuitte echter op zoveel verzet bij de reguliere bezoekers van de uitwedstrijden van de club, dat nu is besloten vijftig parkeerkaarten aan te maken en te verstrekken. FC Groningen rekent er daarbij op dat de fans wel zoveel mogelijk zullen carpoolen, omdat per auto maximaal vier personen een omwisselbiljet krijgen uitgereikt. Deze omwisselbiljetten kosten 15 euro en zijn op werkdagen tussen 10.00 uur en 18.00 uur verkrijgbaar bij de Supportersbalie in Euroborg. Kaarten voor de FanTour zijn te koop via TicketBox. Voor beide vormen van het bezoeken van de uitwedstrijd tegen Vitesse is pasfotoregistratie verplicht. Ook is het verplicht per FanTour-bus of per auto met geldige parkeerkaart bij Gelredome aan te komen. Dit in verband met de verplichte combi.
Had ik dus onbewust wel gelijk...quote:Op zondag 7 januari 2007 13:55 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Je bedoeld waarschijnlijk van VitesseMaar het blijft ook vreemd dat de FC hier zomaar mee acoord gegaan is.
![]()
Dit klinkt niet echt logischquote:FC Groningen rekent er daarbij op dat de fans wel zoveel mogelijk zullen carpoolen, omdat per auto maximaal vier personen een omwisselbiljet krijgen uitgereikt.
Helemaal mee eens. In uitwedstrijden raakte de beste man geen knikker (wat hij zelf ook altijd gezegd heeft). Gregor van Dijk is inderdaad een goede speler, maar toch meer een speler op de positie van Lindgren. Ik heb Lindgren liever dan van Dijk, dus als Lindgren niet verkocht wordt dan zou ik Gregor niet gaan halen. Mocht ie wel verkocht worden zou het een goede vervanger zijn.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:08 schreef Art_Core het volgende:
We missen Buijs in de thuiswedstrijden.
Straks spelen Matthijs en Lindgren toch beide. Voor Matthijs zou je dan ook Gregoor van Dijk kunnen opstellen. Toen Matthijs z'n contract verlengd werd was Van Dijk transfervrij dus het was best mogelijk geweest. Dan had ik als bestuur Matthijs even in de wachtkamer gezet aangezien er toch geen club voor hem zou komen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:46 schreef Thomas87 het volgende:
Gregor van Dijk is inderdaad een goede speler, maar toch meer een speler op de positie van Lindgren. Ik heb Lindgren liever dan van Dijk, dus als Lindgren niet verkocht wordt dan zou ik Gregor niet gaan halen. Mocht ie wel verkocht worden zou het een goede vervanger zijn.
Jawel hoorquote:Op donderdag 11 januari 2007 00:15 schreef dolledingo het volgende:
Ow.. is dit niet het Heerenveen topic.
Bronquote:Zweedse kampioen Elfsborg wil Mathias Florén
GRONINGEN - De kans bestaat dat Mathias Florén op korte termijn FC Groningen gaat verlaten.
De Zweedse kampioen van de Eredivisie Elfsborg heeft belangstelling voor de 30-jarige verdediger, die uit Zweden komt. FC Groningen en Elfsborg zijn het al eens over de afkoopsom.
De overeenkomst tussen Florén en FC Groningen loopt tot 1 juli 2007. Florén kan bij Elfsborg een contract tekenen voor twee of drie jaar. Hij vertrekt dan direct bij Groningen.
quote:Clubs bereiken akkoord over Florén
11 januari, 13:18 uur
FC Groningen zal het de tweede seizoenshelft zeer waarschijnlijk moeten doen zonder Mathias Florén. Als later op de dag zijn persoonlijke eisen worden ingewilligd, dan keert de 30-jarige verdediger per direct terug naar Zweden. De linksback tekent in zijn geboorteland een meerjarig contract bij Elfsborg, de kampioen van Zweden.
Florén kwam halverwege het seizoen 2001/2002 naar FC Groningen. De linksbenige speler was bezig met zijn zesde seizoen bij de Trots van het Noorden. De eerste jaren kon Florén rekenen op een basisplaats. Vorig jaar verloor hij zijn plaats in de basisploeg van Ron Jans aan Antoine van der Linden. Ook dit seizoen begon hij als tweede man voor de linksbackpositie, maar Florén kon ook op het middenveld uit de voeten. De laatste wedstrijden voor de winterstop nam Florén de voor hem vertrouwde plaats in van de geblesseerde Van der Linden.
Florén had een aflopend contract bij FC Groningen. De club was er niet van overtuigd deze aflopende verbintenis te moeten gaan verlengen. Toen de belangstelling van Elfsborg concreet werd, drong Florén aan op duidelijkheid. Aanvankelijk wilde FC Groningen niet meewerken aan een vertrek, aangezien Florén een meer dan gewaarde kracht is binnen de selectie en zijn inbreng nog evident was. Bovendien was de vergoeding die Elfsborg aan FC Groningen wilde betalen in eerste instantie onvoldoende.
Toen de Zweden deze week met een zeer goed nieuw bod kwamen, ging FC Groningen overstag. Omdat Florén met een meerjarig contract zekerheid kon krijgen in Zweden, wilde de club hem deze toekomst niet in de weg staan. Florén heeft zich namelijk altijd op een uitstekende manier opgesteld en de club op meer dan goede wijze vertegenwoordigd.
Volgens algemeen directeur Hans Nijland kon FC Groningen op een bepaald moment niet meer om de zaken heen. “De vergoeding die we voor Florén krijgen, is meer dan goed. Om bedrijfseconomische redenen mag je dit bod niet weigeren, maar we wilden toch ook de sportieve aspecten niet buiten beschouwing laten. We hebben er met elkaar over gesproken en denken dat dit de beste uitkomst is voor alle betrokkenen.”
Zoals gezegd zal later op de dag duidelijk worden of de transfer definitief wordt en dan ook zal Florén zelf een reactie geven op zijn aanstaande vertrek.
Statistieken
Mathias Florén speelde voor FC Groningen 170 officiële wedstrijden, waarin hij tweemaal tot scoren kwam. Beide keren deed hij dat in het Stadion Oosterpark. In 2004 in een competitiewedstrijd tegen FC Den Bosch (3-1) en een jaar later in een bekertreffen met Sparta Rotterdam (2-1). Zijn debuut maakte Florén in 2001 in de competitiewedstrijd tegen Fortuna Sittard (4-2).
Een opmerkelijk clubrecord zette Florén neer door in alle negentien bekerduels in actie te komen, in de periode dat hij onder contract stond bij de FC. Klik hier voor een overzicht.
Mathias Florén is momenteel - ex aequo - de Zweed die de meeste wedstrijden heeft gespeeld in de historie van de Eredivisie. Hij kwam op 30 december jl. op gelijke hoogte met Stefan Petterson die ooit 151 duels voor Ajax speelde. Petter Hansson, die ook op 151 duels staat, kan op 20 januari in het Philips Stadion alleen aan kop komen in dat Zweedse klassement.
Ik vind Paul Quasten van Volendam ook wel een goeiequote:Op donderdag 11 januari 2007 14:21 schreef Bullet-tooth het volgende:
Mike Zonneveld bijvoorbeeld.
Dan moet je er niet al te veel van verwachtenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:32 schreef clauwheee het volgende:
Verder verwacht ik ook niks meer. Ja, winst op Vitesse, aub.
Baros zou ook op het lijstje staan van Werder Bremen maar die kost 10 miljoen.quote:'Suarez hoog op lijstje Werder Bremen'
Luis Suarez verkast komende zomer mogelijk naar Werder Bremen. De aanvaller van FC Groningen werd volgens het Dagblad van het Noorden al meerdere malen bekeken en maakte een grote indruk op de scouts van de Duitse topclub.
Ook bij de wedstrijden tegen Ajax en SC Heerenveen zal Suarez nog bekeken worden. Mocht hij ook hierin een goede indruk maken, dan wordt er komende zomer een bod op de Uruguayaan uitgebracht. In Bremen moet hij de opvolger worden van Miroslav Klose, die vrijwel zeker vertrekt.
Suarez ontpopte zich dit seizoen tot dé revelatie van de Eredivsie. Het 19-jarige talent werd door Groningen weggeplukt uit zijn vaderland en maakte sindsdien grote indruk met zijn scorend en technisch vermogen. Daarnaast liet hij ook zien dat hij met zijn snelheid en oog voor medespelers tevens in een counterploeg uitstekend zou passen.
Bron : Voetbalprimeur.nl
quote:Op woensdag 17 januari 2007 08:31 schreef vitessezuid113 het volgende:
Suarez zou ook op het lijstje staan van Werder Bremen maar die kost 10 miljoen.
quote:Suarez zou ook op het lijstje staan van Werder Bremen maar die kost 15 miljoen.
Zal wel Matthijs als linksback worden.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:03 schreef Gollemrulez het volgende:
Kunnen ál die talenten doorstromen
quote:Voormalig jeugdinternational Martijn van der Laan (18) is wel een linkspoot. Van hem werd lange tijd gehoopt dat hij als linksback het eerste elftal zou kunnen halen. De technische staf heeft die hoop inmiddels laten varen. De vroegere linksbuiten maakt door een chronisch gebrek aan verdedigend inzicht achterin te vaak kapitale fouten. Ook voor de nationale jeugdteams wordt hij al enige tijd niet meer als linksback geselecteerd. Van der Laan speelt de laatste tijd in het beloftenteam als buitenste middenvelder in het 4-4-2 systeem. Daar komt de intuitieve aanvaller ook het best tot zijn recht.
Inderdaad naar de Zweedse landskampoioen is toch een mooie stap en ook nog CL spelen.quote:
Heel leuk en aardig, maar die afgunst van hem richting Nevland is toch wel minder. Wat een zielepoot. Mijn respect heeft ie niet meer en ik zal het applaus voor Salmon zeker aan me voorbij laten gaan. De schlemiel...quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:03 schreef Thomas87 het volgende:
Ook voor Salmon gaan m'n handjes wel op elkaar hoor, een goede spits met een ongelukkig laatste seizoen hij de FC. In de jaren daarvoor de beste voetballer in de selectie, jammer dat hij voor de komst van Nevland altijd op een eiland stond. Het duo Salmon/Nevland is toch een gouden koppeltje (geweest), waar ik zeker van heb genoten.
Luirink, Kruiswijk, Sankoh...quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:47 schreef Art_Core het volgende:
Ze moeten eens op verdedigers gaan scouten in plaats van het omturnen van mislukte aanvallers naar verdedigers, dat is echt een Nederlandse trend.
Precies. Wat een flapdrol. Ik klap voor Florén wel ff wat harder en voor meneer Salmon fijn niet.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:51 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Heel leuk en aardig, maar die afgunst van hem richting Nevland is toch wel minder. Wat een zielepoot. Mijn respect heeft ie niet meer en ik zal het applaus voor Salmon zeker aan me voorbij laten gaan. De schlemiel...
Toch wel!quote:
Tja, de wedstrijden zonder registratie worden met de maand zeldzamer. Maar naar Feyenoord is het altijd vrij vervoer, dus ga ervoor!quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:41 schreef Prosac het volgende:
nee dd ik ga niet. Moet toch eens een uitpot gaan bezoeken, maar ga liever met vrij vervoer en geen registratieshit
Euh jaquote:Op donderdag 18 januari 2007 22:36 schreef dolledingo het volgende:
[..]
Toch wel!
Dat vriendje van je had wat eerder moeten reageren, dan waren we samen gereisdKom je weer gezellig naast me staan? Is leuk voor de filmpjes...
KNVB Alaaf! Was ook met Heerenveen-Roda dit jaarquote:Op vrijdag 19 januari 2007 02:36 schreef DarkShine het volgende:
Roda JC - FC Groningen van zaterdag 31 maart naar vrijdag 30 maart zodat wij live op tv komen ipv. Willem II.
Lekker op een vrijdag die afstand voor jullie
Ze moeten Groningen wel hebben qua Live TV. 2 februari de wedstrijd tegen Heerenveen live, daarna de pot tegen excelsior live, en dan die tegen Roda jc, goede zaak voor de thuisblijversquote:Op vrijdag 19 januari 2007 02:36 schreef DarkShine het volgende:
Roda JC - FC Groningen van zaterdag 31 maart naar vrijdag 30 maart zodat wij live op tv komen ipv. Willem II.
Lekker op een vrijdag die afstand voor jullie
quote:Uruguay roept Suárez voor het eerst op
Luis Suárez is voor het eerst opgenomen in de nationale selectie van Uruguay. De 19-jarige aanvaller van FC Groningen werd door bondscoach Óscar Tabárez geselecteerd voor de vriendschappelijke ontmoeting tegen Colombia op 7 februari.
Suárez kwam onlangs in het nieuws omdat Groningen hem niet wilde afstaan om deel te nemen aan het Zuid-Amerikaans kampioenschap Onder 20, dat momenteel aan de gang is in Paraguay. Hierdoor kan Suárez tegen Vitesse en Ajax gewoon aantreden voor de formatie van Ron Jans.
De voltallige selectie:
Doelman: Fabián Carini (Internazionale, ITA).
Verdedigers: Andrés Scotti (Argentinos Juniors, ARG), Jorge Cucile, (FC Porto, POR), Carlos Diogo (Zaragoza, SPA), Diego Lugano (Fenerbahce, TUR), Mauricio Victorino (Veracruz, MEX) en Darío Rodríguez (Schalke 04, DUI).
Middenvelders:: Omar Pouso (Charlton Athletic, ENG), Pablo García, Fabian Canobbio (Celta de Vigo, SPA), Diego Pérez (AS Mónaco, FRA), Gustavo Varela (Schalke 04, DUI) en Alvaro Recoba (Internazionale, ITA).
Aanvallers: Vicente Sánchez (Toluca, MEX), Fabián Estoyanoff (Deportivo La Coruña, SPA), Diego Forlán (Villarreal, SPA), Luis Suárez (Groningen, NED), Gonzalo Vargas (AS Mónaco, FRA) en Sebastián Abreu (San Luis, MEX).
Maar is het ook niet een beetje kut voor de FC. Die interlands zijn toch altijd op onmogelijke momenten of valt dat wel mee?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:32 schreef Joagertje het volgende:
[..]
![]()
Geweldig voor zo'n jongen. Alleen maar goed voor de ervaring. Alleen zullen we hem wel missen voor de wedstrijd tegen Excelsior.
Weinig nieuws rondom de club...quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:39 schreef Prosac het volgende:
druk jongens..
topicje mag wel vol, Kerst is geweest
Dan komt alles goedquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:42 schreef Gollemrulez het volgende:
En daarmee basta.
Misschien speelt Ajax wel zonder Huntelaar, maar met Leonardo. Hoop het niet. Die kleine was ongrijpbaar toen NAC ons uit de beker gooide. Ik denk dat er wel een overwinning in zit als Nevland-Suarez hun vorm hebben. Ajax is kwetsbaar in uitwedstrijden als je d'r vol invliegt - zie Vitesse.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:18 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Helaas missen we Sankoh die Huntelaar altijd aardig in de knip had..
Klopt. En een kleine tegenslag kan er al meteen voor zorgen dat er bij Ajax helemaal niks meer goed gaat...quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:49 schreef Art_Core het volgende:
[..]
Misschien speelt Ajax wel zonder Huntelaar, maar met Leonardo. Hoop het niet. Die kleine was ongrijpbaar toen NAC ons uit de beker gooide. Ik denk dat er wel een overwinning in zit als Nevland-Suarez hun vorm hebben. Ajax is kwetsbaar in uitwedstrijden als je d'r vol invliegt - zie Vitesse.
Wat een interesse voor meneertje Seedorf..quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:07 schreef Prosac het volgende:
CHARLTON are in talks with Seedorf.
But before fans at The Valley get too excited, it is not AC Milan’s Holland star Clarence Seedorf.
It is Clarence’s cousin Stefano who plays for Dutch outfit FC Groningen.
Creative midfielder Seedorf, 24, started his career at Ajax before moving to NAC Breda and then Groningen.
A number of clubs are tracking the player. Alan Pardew’s Charlton head the queue but Watford, Fulham, Reading, Birmingham, Derby and Crystal Palace are also keen.
Toch handig zo'n achternaam...quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:12 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Wat een interesse voor meneertje Seedorf..![]()
Ik wil ook winnenquote:Op woensdag 24 januari 2007 14:34 schreef clauwheee het volgende:
Zondag. Ik wil winnen. Maar dat weten jullie. Moet.
Dat is goed nieuws voor ons. Wie is zijn vervanger?quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:40 schreef clauwheee het volgende:
Ja, maar als IK iets wil...![]()
Jup, dies geschorst. Beetje jammer.
Matthijs of Kolder.. zoietsquote:Op woensdag 24 januari 2007 14:42 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws voor ons. Wie is zijn vervanger?
quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:47 schreef Gollemrulez het volgende:
[..]
Toch handig zo'n achternaam...
Leuk voor Evgeniyquote:Op woensdag 24 januari 2007 15:49 schreef S-Two het volgende:
Levchenko opgeroepen voor Oekraïne.
Tjonge, net nu ie al een tijdje als een natte krant speelt. Ze hadden hem voor het WK moeten selecteren.quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:49 schreef S-Two het volgende:
Levchenko opgeroepen voor Oekraïne.
Ach, we hebben de afgelopen vijf jaar allemaal aan kunnen zien wat voor lamzak die Salmon op het veld is. Ik mis m niet.quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:39 schreef Prosac het volgende:
Salmon heeft bij NAC nu al net zoveel gescoord als in een heel seizoen Groningen
Ah, dan heeft ie zijn doelpunten voor dit jaar ook allemaal weer gehad...quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:39 schreef Prosac het volgende:
Salmon heeft bij NAC nu al net zoveel gescoord als in een heel seizoen Groningen
Zo maar dat is wel een enorm gemisquote:Op woensdag 24 januari 2007 20:53 schreef Prosac het volgende:
en weer een goal van een oud-groninger
Frankel
Knurft.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:48 schreef S-Two het volgende:
Ajax gaat gewoon winnen hoor.
knurft (de ~ (m.), ~en)quote:
Heb net een inteview met hem in de VI gelezen, Salmonquote:Op woensdag 24 januari 2007 20:39 schreef Prosac het volgende:
Salmon
Het wordt iig een mooie wedstrijd, met dit keer 3 punten voor Ajaxquote:Op zondag 28 januari 2007 11:56 schreef clauwheee het volgende:
Salmon wie
Almost ready voor straks. Ben benieuwd...kheb echt geeeeeen idee wat ik ervan moet verwachten vanmiddag. Kom op heren FC, make my day..!
Dat is dus het geheim om een heule goede voetballer te wordenquote:Op zondag 28 januari 2007 11:57 schreef Bullet-tooth het volgende:
Stefano vroeg gister aan een maat van me, die in de Jumbo euroborg werkt, waar hij Danoontje kon vinden. Een geheim wapen wellicht?
Danoontje powerrrrrrrrrrrr.
quote:Wateroverlast bij de Euroborg
GRONINGEN - Parkeerplaats P2 bij de Euroborg is overstroomd. FC Groningen raadt supporters daarom aan om de auto zondagmiddag elders neer te zetten. De FC speelt om half drie thuis tegen Ajax.
De clubleiding raadt voetbalfans verder aan om, indien mogelijk, lopend of op de fiets naar het stadion te komen. Er wordt een grote drukte verwacht op de ringweg en bij het stadion.
Juustem!quote:Op zondag 28 januari 2007 11:58 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Het wordt iig een mooie wedstrijd, met dit keer 3 punten voor Ajax
is de opstelling van Ajax al bekend?, ik heb liever niet dat Leonardo in de basis start, lastig ventje..quote:Rentree Kruiswijk bij FC Groningen-Ajax
GRONINGEN - Arnold Kruiswijk maakt komende zondag zijn rentree bij FC Groningen tegen Ajax.
De verdediger stond ruim twee maanden buitenspel vanwege een achillespeesblessure. Kruiswijk neemt de plaats in van de geschorste Gibril Sankoh. De aftrap van FC Groningen-Ajax is zondagmiddag om half drie.
De opstelling:
In het doel Roorda. De verdedigers zijn Silva, Kruiswijk, Svejdik en Van der Linden.Op het middenveld spelen Van de Laak, Lindgren, Lovre en Levchenko. Het spitsenkoppel wordt gevormd door Suárez en Nevland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |