Het is beter dan dingen 3 keer doen om te checken of het wel goed is... en het is een maatschappelijk verantwoorde neurosequote:Op vrijdag 22 december 2006 13:15 schreef Biancavia het volgende:
Het verbeteren van spelfouten.
Zoals dat ik terugloop naar de auto om een pen te pakken, omdat er op een opgeplakt papier in de parkeergarage stond: "Let op. Pas geverft."
En ja, dan maak ik er een d van.
Als ik dat niet doe zou ik de rest van de dag een rotgevoel hebben over zo'n openbare spelfout.
Smetvrees is ook een dwangneurose.quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:42 schreef pussydeluxe het volgende:
Als ik een tijdschrift koop, dan neem ik nooit de voorste, maar de tweede. Heeft meer met smetvrees te maken denk ik.
dat heb ik precies hetzelfde, ik kan nooit een tijdschrift dat vooraanstaat pakken (nu ik er over nadenk heb ik dat eigenlijk ook met andere producten in een supermarkt...)quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:42 schreef pussydeluxe het volgende:
Als ik een tijdschrift koop, dan neem ik nooit de voorste, maar de tweede. Heeft meer met smetvrees te maken denk ik.
Wie niet? Same herequote:Op vrijdag 22 december 2006 13:47 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
dat heb ik precies hetzelfde, ik kan nooit een tijdschrift dat vooraanstaat pakken (nu ik er over nadenk heb ik dat eigenlijk ook met andere producten in een supermarkt...)
En daarmee je reet zou afvegen waarna je 43 keer je de deur open en dicht doet waarna je 201 keer je handen wast en weer een keer de deur dichtdoet om daarna weer door te gaan met gebruik te maken van de sanitaire voorzieningen. En dat dan elke dagquote:Op vrijdag 22 december 2006 13:52 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, ik ook niet echt.
Dat zou het weer wel zijn als je perse elke dag een tijdschrift moest kopen.
#1 en #2 heb ik ook...wie niet?quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:36 schreef RealZeus het volgende:
Die heb ik genoeg:
- Kopjes/bekers/glazen omspelen voor ik ze gebruik.
- Op de voegen lopen op een tegelpad.
- Met mijn vingers lijntjes trekken op de mur tussen de spijkergaatjes.
Maar dat geeft niks;ik vind het fijn om niet te sporen.![]()
Heb je wel 7 keer op "Invoeren" geklikt?quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:50 schreef _Arual_ het volgende:
- ik check wel vijf keer of ik de deur echt goed heb afgesloten, maar niet voordat ik heb gecontroleerd of de waterkoker / strijkbout / TV zijn uitgeschakeld.
- Ik speur naar spelfouten in kranten, tijdschriften en de ondertiteling van TV-programma's
- Heb ik mijn sleutels wel in mijn tas zitten? Heb ik mijn portemonnee wel bij me? Zit mijn pinpas in mijn portemonnee? Was dat nou net mijn pinpas, of een van mijn drie miljoen andere pasjes? Heb ik mijn tas wel goed dichtgeritst?
quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:52 schreef wmml het volgende:
[..]
Heb je wel 7 keer op "Invoeren" geklikt?
Oh ja dat heb ik ook; dan tel ik tot drie: mp3, telefoon en m'n tasquote:Op vrijdag 22 december 2006 15:18 schreef Gremen het volgende:
Ik tel altijd tot 5 als ik thuis of op me werk weg ga. Waarbij ik tel of ik me sleutels, portomonee en telefoon enzo wel bij me heb.
Dat is dan wel de enige dwangneurose
Ja het 'hoort' gewoon zo. Je koopt shampoo en cremespoeling tegelijk, gebruikt het na elkaar, evenveel, dus moet het tegelijk op zijn. Is de cremespoeling eerder op dan de shampoo, dan moet mijn vriend de shampoo opmaken. Als ie dat niet wil dan pleur ik t gewoon weg. Maar meestal kom ik wel redelijk goed uit hoorquote:Op vrijdag 22 december 2006 15:09 schreef Brighteyes het volgende:
Leintjuh, echt?
Waarom dan? Of heb je echt geen idee.
Oh my.quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:55 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja het 'hoort' gewoon zo. Je koopt shampoo en cremespoeling tegelijk, gebruikt het na elkaar, evenveel, dus moet het tegelijk op zijn. Is de cremespoeling eerder op dan de shampoo, dan moet mijn vriend de shampoo opmaken. Als ie dat niet wil dan pleur ik t gewoon weg. Maar meestal kom ik wel redelijk goed uit hoor
quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:05 schreef Brighteyes het volgende:
Oh my.Sorry dat ik lach, ik vind het gewoon grappig. Ik sta niet eens stil bij dat soort dingen.
Nou ja goed, elke gek zijn gebrek.
wat ik wel doe, is de fles shampoo leeggooien als er net niet genoeg meer in zit voor een haarwasbeurt. Ik wil namelijk niet twee shampoos (uit de bijna lege fles en de nieuwe fles) door elkaar gebruikenquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:21 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]ik vind mensen gek die shampoo en cremespoeling niet tegelijk leeg hebben!
Maar serieus: mijn schoonfamilie! Mn schoonzus doet de avond van tevoren een theekopje, broodbeleg en pillen klaar leggen voor de volgende ochtend. Als ze dat niet doet kan ze niet slapen.
En mn schoonvader zet ook elke avond een theekopje met theezakje en suiker klaar, samen met de pot stroop voor op zn brood. Hij staat speciaal een uur vroeger op om rustig te kunnen ontbijten
Hangt ervan af, als het dezelfde shampoo is, ben je wel gek. Als het andere shampoo is, ben je niet gek zei de gekquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:27 schreef Viking84 het volgende:
wat ik wel doe, is de fles shampoo leeggooien als er net niet genoeg meer in zit voor een haarwasbeurt. Ik wil namelijk niet twee shampoos (uit de bijna lege fles en de nieuwe fles) door elkaar gebruiken. Maar dat is niet gek, toch
De verhouding gebruik shampoo/crèmespoeling ligt bij mij op 2/1. twee keer wassen, één keer crèmespoelen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:21 schreef Leintjeuh het volgende:ik vind mensen gek die shampoo en cremespoeling niet tegelijk leeg hebben!
het is andere shampooquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:29 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Hangt ervan af, als het dezelfde shampoo is, ben je wel gek. Als het andere shampoo is, ben je niet gek zei de gek
Dat heb ik ook, ik wil het pikdonker hebben in m'n slaapkamer.quote:Op vrijdag 22 december 2006 17:02 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, ik heb eig. ook nog wel iets. Ik kan NIET tegen kiertjesin gordijnen. Of open, of dicht, maar geen kiertjes met zo'n licht streepje op de muur dan.
Heb ik ook.quote:Op vrijdag 22 december 2006 17:02 schreef Nijna het volgende:
Bij de was ophangen bij 1 kledingstuk moeten de wasknijpers dezelfde kleur hebben, soms is het even zoeken.
Koop van die houten wasknijpersquote:Op vrijdag 22 december 2006 17:02 schreef Nijna het volgende:
Bij de was ophangen bij 1 kledingstuk moeten de wasknijpers dezelfde kleur hebben, soms is het even zoeken.
JAAAA de wc rol moet met het 'afhangende' velletje naar je toe en niet naar de muur! Die was ik vergeten!quote:Op vrijdag 22 december 2006 17:22 schreef pussydeluxe het volgende:
Oh ja nog eentje: de WC-rol moet goedhangen, dat wil zeggen met de patroontjes naar jouw kant, zodat je ze kunt zien en niet maar de muur.
Eerst had ik het veel makkelijker toen telde ik maar tot 3..quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:28 schreef Wolter het volgende:
Ik tel altijd tot 7. Dat kan met alles zijn. 7 stappen tussen een x aantal paaltjes/stoepranden. Zelfde heb ik op de fiets. Tussen de putjes..
Ik moet meestal ook 7 keer controleren of de kraan of deur wel dicht is. al heb ik dat meestal maar bij 1 deur/kraan/koelkast. Anders hoor ik ze lopen voor me gevoel..
Bij de stoep moet ik, als de situatie dat toelaat altijd precies in het midden lopen en tellen dus..![]()
Voor de rest mag de cd of autoradio NOOIT op 13..![]()
Voor de rest heb ik geen probleem mee, lijkt zelfs wel of ik extra zelfvertrouwen erdoor krijg en dat vind ik niet erg..
Als ik op de plee zit en hij hangt verkeerd, draai ik m om, mar als ik niet op de plee zit houd ik me er niet echt mee bezig...quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:16 schreef scrub_nurse het volgende:
maar dat zijn geen dwangneuroses, dat zijn gewoon dingen die mensen doen. maar beheerst t je gedachten als t rolletje verkeerd omhangt? ja zolang als je op t toilet zit wel ja, maar daarna?
maar ik lees hier best wel veel mensen die neuroses hebben ja! al dat checkcheck dubbelcheck enzo
maar als je op de foto links staat, sta je in het echt toch rechts?quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:58 schreef Iloon het volgende:
Links
Op foto's sta ik links, ik zit liever aan de linkerkant.. dan aan de rechter etc.
Links
quote:Op vrijdag 22 december 2006 20:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik loop continue continu hardop in mijzelf te praten
Ik schaam mij diep. Te snel getypt, maar ik heb de fout reeds hersteld.quote:
Mee eenschquote:Op vrijdag 22 december 2006 18:13 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
JAAAA de wc rol moet met het 'afhangende' velletje naar je toe en niet naar de muur! Die was ik vergeten!
Heel herkenbaar.quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:48 schreef VoyagerOne het volgende:
- Spelen met viltjes in de kroeg
- Flesjes ontdoen van hun etiketjes
- Klooien met alles wat los en vast zit
quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:42 schreef pussydeluxe het volgende:
Maar als iedereen nou de tweede pakt of aanraakt he, wat dan?quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:47 schreef HostiMeister het volgende:
dat heb ik precies hetzelfde, ik kan nooit een tijdschrift dat vooraanstaat pakken (nu ik er over nadenk heb ik dat eigenlijk ook met andere producten in een supermarkt...)
Is dat niet gewoon omdat je te lui bent om het pak uit te knijpen, of omdat je een kwart beker melk niet de moeite vindt? Bij mij in ieder geval welquote:Op zaterdag 23 december 2006 03:07 schreef Beelzebub85 het volgende:
Ik eet/drink nooit het laatste uit een pak melk/pak vla/yoghurt.
Nee, of mischien toch.... Nee ik weet niet wat het is, eerst de datum checken effe ruiken ook al is de datum nog goed, en dan toch niet nemen..... weird.quote:Op zaterdag 23 december 2006 03:13 schreef Xennia het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon omdat je te lui bent om het pak uit te knijpen, of omdat je een kwart beker melk niet de moeite vindt? Bij mij in ieder geval wel
Ja, precies. Ik wil geen licht in de kamer dat van andere kamers komt. In mijn slaapkamerdeur zit een raampje en die heb ik echt helemaal afgeplakt, ik had altijd een sjaal liggen voor die kier onderaan de deur. Nu heeft mijn vader er zo'n borstelding zeg maar aan gemaaktquote:Op vrijdag 22 december 2006 17:02 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, ik heb eig. ook nog wel iets. Ik kan NIET tegen kiertjesin gordijnen. Of open, of dicht, maar geen kiertjes met zo'n licht streepje op de muur dan. Ik heb in een hotel wel eens met haarspelden de gordijne aan elkaar vast zitten maken omdat ze niet dicht gingen.
Oh, en lades mogen ook niet open staan als ik wil gaan slapen. De deur moet of open, of dicht, maar niet op een cm na dicht of zo.
En dat ook.quote:Op vrijdag 22 december 2006 22:49 schreef Sabryas het volgende:
[..]
mijn sokken *moeten* los om m'n tenen zitten. Zo gauw ze naar mijn mening te strak zitten blijf ik me er aan ergeren tot ik m'n schoen uit heb gedaan en m'n sok losser heb getrokken, ongeacht waar ik mee bezig ben.![]()
Zo pak in nooit het bovenste sneetje brood uit de verpakking en als ik toch voedsel moet eten waar een ander met de vingers aangezeten heeft (kaas bijvoorbeeld) dan moet ik er eerst altijd overheen blazen om de bacteriën te verwijderen voordat ik er een hap van neem. Dit tot woede van de tafelgenoten.quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Smetvrees is ook een dwangneurose.
Ik doe het overigens ook. Bij boeken die ik koop, die moeten 'maagdelijk' onopengeslagen zijn.![]()
Wow. Je besproeit de kaas met bacterien om andere bacterien er af te blazen (wat dus echt niet werkt). Vind je het gek dat andere tafelgenoten daar boos over wordenquote:Op zaterdag 23 december 2006 12:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zo pak in nooit het bovenste sneetje brood uit de verpakking en als ik toch voedsel moet eten waar een ander met de vingers aangezeten heeft (kaas bijvoorbeeld) dan moet ik er eerst altijd overheen blazen om de bacteriën te verwijderen voordat ik er een hap van neem. Dit tot woede van de tafelgenoten.
Der overheen blazen helpt niet echtquote:Op zaterdag 23 december 2006 12:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zo pak in nooit het bovenste sneetje brood uit de verpakking en als ik toch voedsel moet eten waar een ander met de vingers aangezeten heeft (kaas bijvoorbeeld) dan moet ik er eerst altijd overheen blazen om de bacteriën te verwijderen voordat ik er een hap van neem. Dit tot woede van de tafelgenoten.
Ja hád ik ook. Een jaar of 2 geleden moest ik bijna huilen als er geen muur was, of ging ik onder mn kussen slapenquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:58 schreef hobbs het volgende:
Ik MOET 's avonds richting de muur slapen. Als ik geen muur heb aan een kant dan kan ik niet slapen. Gaat nog een spektakel worden wanneer m'n vriendin en ik gaan verhuizen naar een huis waar een tweepersoonsbed mooi in 't midden kan staan
Dat laatste is geen dwangneurose,dat noemen we smetvrees.quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:36 schreef Steve-O het volgende:
Van een pleerol altijd het eerste papiertje eraf trekken en wegspoelen voordat ik een stuk papier voor mezelf pak , Handen wassen doe ik ook het liefst ook om de 5 minuten
Mensen met een dwangneurose controleren bvb 100x of de deur wel opslot is Of in dit geval zijn handen extreem vaak wassenquote:Op zaterdag 23 december 2006 14:44 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat laatste is geen dwangneurose,dat noemen we smetvrees.![]()
Heb ik ook!quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:42 schreef pussydeluxe het volgende:
Het blazen deed ik al toen ik 8 jaar was, maar toen was het om de 'vlooien' er af te blazen. Dat is geboren uit die vlooienhypes die er altijd op de basisschool zijn. En ik blaas pas als ik mijn deel van de kaas of wat dan ook er af gesneden heb, niet over het stuk van een ander. Een ander voorbeeld is een glas fris wat te hoog wordt vastgehouden bij het aanreiken: eerst even vlooien van de rand afblazen voor het drinken.quote:Op zaterdag 23 december 2006 13:22 schreef HailStorm het volgende:
[..]
Wow. Je besproeit de kaas met bacterien om andere bacterien er af te blazen (wat dus echt niet werkt). Vind je het gek dat andere tafelgenoten daar boos over worden
En het ziet er ook vrij apart uit als iemand dat doetquote:Op zaterdag 23 december 2006 16:22 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het blazen deed ik al toen ik 8 jaar was, maar toen was het om de 'vlooien' er af te blazen. Dat is geboren uit die vlooienhypes die er altijd op de basisschool zijn. En ik blaas pas als ik mijn deel van de kaas of wat dan ook er af gesneden heb, niet over het stuk van een ander. Een ander voorbeeld is een glas fris wat te hoog wordt vastgehouden bij het aanreiken: eerst even vlooien van de rand afblazen voor het drinken.
Dat tafelgenoten kwwad worden komt omdat ik ze ermee beledig, ze in feite voor onrein uitmaak.
Dat is meestal met dwangneuroses. Het is dn ook voor iedeen aan te raden om ze enigzins verborgen te houden en snel uit tevoeren als niemand kijkt.quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:05 schreef skippy22 het volgende:
[..]
En het ziet er ook vrij apart uit als iemand dat doet![]()
Smetvrees is bij uitstek een dwangneurose hoor en dat kan heel ver gaan. Ik zag laatst een docu over een vrouw wier kinderen haar niet aan mochten raken voor ze onder de douche hadden gestaan, omdat ze haar kinderen vies vond en veel ziektekiemen e.d.quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:44 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat laatste is geen dwangneurose,dat noemen we smetvrees.![]()
Wat is het doel daarachter?quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:53 schreef -XX- het volgende:
En soms wil ik nog wel eens make up op doen voor het slapen gaan!![]()
quote:
En hebben we het hier over doorsnee bic balpennen?quote:Op zondag 24 december 2006 18:06 schreef Soempie het volgende:
Alles wat hierboven staat heb ik gelukkig niet
Maar als ik in een kantoorboekhandel ben moet ik altijd een pen kopen.![]()
Verder vind ik het erg irritant als mensen vragen of ze een pen van me mogen lenen. Tuurlijk leen ik wel een pen uit dan. Ik krijg het zelfsvoor elkaar een glimlach op m'n gezicht te persen als ik ze de pen geef.Erg rot als mensen vervolgens de pen vergeten terug te geven. Daar kan ik me dan uren stilletjes aan ergeren.
![]()
Het is niet zo dat ik moeite heb met het uitlenen van dingen. CD's, boeken, DVD's, etc, leen ik bijvoorbeeld heel makkelijk uit. Het is echt alleen bij pennen.![]()
![]()
Ookquote:Op donderdag 28 december 2006 12:22 schreef macondo het volgende:
[..]
En hebben we het hier over doorsnee bic balpennen?
quote:Op donderdag 28 december 2006 13:24 schreef Lllaura het volgende:
Soms is het zelfs zo erg dat ik al in bed ga liggen met de gedachte: 'O, o, straks kan ik weer niet op iemands naam komen' en dan ga lopen bedenken wiens naam dat eens zou kunnen zijn...![]()
Da's geen dwangneurose, da's paranoiaquote:Op donderdag 28 december 2006 13:55 schreef AcidBurner het volgende:
het gaat zelfs al zo ver dat mijn buren (we zijn met 8 of zo) nu expres vuil in de gang laten staan.
Maybe so maybe so... maar vroeger deden ze dat nooit ... nu dat het altijd proper is (zorg ik voor) vind ik veel meer rommel in de gang als vroeger.quote:Op donderdag 28 december 2006 13:56 schreef soylent het volgende:
[..]
Da's geen dwangneurose, da's paranoia
Dat heb ik ook,maar dan met liedjes.Het heeft me zelfs bijna een aanrijding opgeleverd: een collega was met mij mee en we hadden het over muziek.Ik kom lekker met 120 op knooppunt Joure af denderen en zat mij te bedenken hoe een bepaald nummer ook al weer ging.Hoor ik naast mij:"Zeg,zou je nieteens remmen?"quote:Op donderdag 28 december 2006 13:24 schreef Lllaura het volgende:
Ik heb trouwens ook een 'naamneurose'. Als ik in bed lig en ik kan niet op de naam van wie dan ook komen, bijv. een karakter uit GTST of een politicus, doe ik geen oog dicht voordat ik het weet.
Dat deed ik vooral op de middelbare school als ik mn proefwerk af had en nog niemand klaar was. Want ik durfde nooit zo goed als eerste weg te gaan, dus dan vulde ik de tijd me letters of woorden tellenquote:Op donderdag 28 december 2006 13:20 schreef Lllaura het volgende:als ik me verveel, tel ik de letters van woorden. Daar ben ik dan ook best goed in geworden. ![]()
Weet jij wel wat het woord 'als' betekent?quote:Op donderdag 28 december 2006 16:26 schreef neee het volgende:
- Ik veeg regelmatig met mijn hand over mijn lippen, want mij lippen moeten altijd droog zijn. Zeker als er niets fout mag gaan.
- Volume van de radio mag nooit op stand 13 staan.
- Heel vaak kijken als mijn broek-knopen wel dicht zijn. Waar en wanneer dan ook...
- Waar en wanneer dan ook even controleren als ik alles nog wel bij heb.
- 's Avonds altijd onder m'n bed kijken.(Is nu iets minder)
- Steeds opnieuw gaan kijken als de vaatwasser aanstaat.
- Steeds opnieuw controleren als ik wel alleen thuis ben voordat ik iets anders ga doen...
Google is your best friend.quote:Op donderdag 28 december 2006 13:24 schreef Lllaura het volgende:
Ik heb trouwens ook een 'naamneurose'. Als ik in bed lig en ik kan niet op de naam van wie dan ook komen, bijv. een karakter uit GTST of een politicus, doe ik geen oog dicht voordat ik het weet. M'n moeder en vriendinnen zijn dan ook vaak midden in de nacht de klos, want ik bel ze gewoon op.
Soms is het zelfs zo erg dat ik al in bed ga liggen met de gedachte: 'O, o, straks kan ik weer niet op iemands naam komen' en dan ga lopen bedenken wiens naam dat eens zou kunnen zijn...![]()
quote:Op donderdag 28 december 2006 15:33 schreef Chanty het volgende:
Als er schuim in de wasbak zit, moet dat weg. Ik kan niet de keuken uitgaan voordat alle schuim door de gootsteen gespoeld isIk heb het een keer gedaan, ik hield het vijf minuten uit, toen ben ik de keuken weer ingelopen om het schuim weg te spoelen
Je bent er nog een vergeten:quote:Op donderdag 28 december 2006 16:26 schreef neee het volgende:
- Ik veeg regelmatig met mijn hand over mijn lippen, want mij lippen moeten altijd droog zijn. Zeker als er niets fout mag gaan.
- Volume van de radio mag nooit op stand 13 staan.
- Heel vaak kijken als mijn broek-knopen wel dicht zijn. Waar en wanneer dan ook...
- Waar en wanneer dan ook even controleren als ik alles nog wel bij heb.
- 's Avonds altijd onder m'n bed kijken.(Is nu iets minder)
- Steeds opnieuw gaan kijken als de vaatwasser aanstaat.
- Steeds opnieuw controleren als ik wel alleen thuis ben voordat ik iets anders ga doen...
Komt t je bekend voorquote:Op donderdag 28 december 2006 17:50 schreef RealZeus het volgende:
[..]
![]()
Als ik dit topic zo eens lees,heb ik er toch meer dan ik dacht.
Moet een Fries zijn.quote:Op donderdag 28 december 2006 17:51 schreef JediMindTricks het volgende:
[..]
Je bent er nog een vergeten:
-Altijd "als" gebruiken in plaats van "of".
quote:Op donderdag 28 december 2006 17:52 schreef Chanty het volgende:
[..]
Komt t je bekend voor
Wil je erover praten
Als ik een product, maakt echt niks uit wat, wil bekijken pak ik de voorste, wil ik het kopen de 2e of zelfs nog verder naar achter, dan weet ik echt zeker dat het 'nieuw' isquote:Op zaterdag 23 december 2006 03:05 schreef Xennia het volgende:
[..]
[..]
Maar als iedereen nou de tweede pakt of aanraakt he, wat dan?
Of Zeeuwisme.quote:Op donderdag 28 december 2006 17:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Moet een Fries zijn.Dat is een Friesisme.
Of een Vlamingquote:Op donderdag 28 december 2006 17:53 schreef Isegrim het volgende:
Moet een Fries zijn.Dat is een Friesisme.
Deze heb ik ook!quote:Op zaterdag 23 december 2006 03:07 schreef Beelzebub85 het volgende:
Ik eet/drink nooit het laatste uit een pak melk/pak vla/yoghurt.
dus jij moet zeer regelmatig de tijd instellen van je magnetron/videorecorder/wekker/etc...quote:Op donderdag 28 december 2006 21:07 schreef Bravo_Johnny het volgende:
Ook moeten alle stekkers er uit zijn en de gaskraan dicht als ik langer dan 10 uur weg ben... deze is heel belangrijk!
Ik ben in zulke gevallen ook in staat om midden in de nacht google aan te slingerenquote:Op donderdag 28 december 2006 13:24 schreef Lllaura het volgende:
Ik heb trouwens ook een 'naamneurose'. Als ik in bed lig en ik kan niet op de naam van wie dan ook komen, bijv. een karakter uit GTST of een politicus, doe ik geen oog dicht voordat ik het weet.
Dat heb ik ook heel erg.Daar kan ik uren van wakker liggen totdat ik op de bewuste naam kom.Vrij irritant.....quote:Op donderdag 28 december 2006 13:24 schreef Lllaura het volgende:
Ik heb trouwens ook een 'naamneurose'. Als ik in bed lig en ik kan niet op de naam van wie dan ook komen, bijv. een karakter uit GTST of een politicus, doe ik geen oog dicht voordat ik het weet. M'n moeder en vriendinnen zijn dan ook vaak midden in de nacht de klos, want ik bel ze gewoon op.
Ik heb nergens tijd op zittenquote:Op vrijdag 29 december 2006 07:18 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dus jij moet zeer regelmatig de tijd instellen van je magnetron/videorecorder/wekker/etc...
Dat doe ik ook, is vrij normaal tochquote:Op zaterdag 30 december 2006 01:50 schreef tulpje6 het volgende:
Ik denk dat ik mn ouders dit topic maar eens moet laten lezen, die verdenken mij er nl van autistisch (serieus!) te zijn omdat ik bijv. van de meeste produkten die ik koop er altijd wel 1 of 2 in voorraad heb staan (meestal 1 boter extra in de koelkast voor als de ander opraakt, 1 shampoo in voorraad -idem- etc). Dat noemen ze dan een 'dwangneurose' :-O
Als ze dit topic lezen mogen ze hun mening toch wel even bijstellen...
Hoe ben je er vanaf gekomen?quote:Op maandag 1 januari 2007 23:31 schreef DoorBell het volgende:
Nu niet meer, maar voorheen had ik een tik met 4..... alles moest in 4 of een veelvoud gebeuren. Werd er zelf gestoord van. Voet op elke 4de tegel zetten op straat, traplopen in 4en, etc. Gelukkig genezen.![]()
Ik heb dat ook had toen ik klein was. De trap had 16 treden, dus vier keer tot vier tellen. Tussen de mat en de deur ligger er nog vier tegels, dus elke tegel een keer aanraken. Stomme dingen in feite.quote:Op maandag 1 januari 2007 23:31 schreef DoorBell het volgende:
Nu niet meer, maar voorheen had ik een tik met 4..... alles moest in 4 of een veelvoud gebeuren. Werd er zelf gestoord van. Voet op elke 4de tegel zetten op straat, traplopen in 4en, etc. Gelukkig genezen.![]()
Bij het tanken moet ik mooie bedragen of liters tankenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:02 schreef Frankvbr het volgende:
de volume van mn dvdspeler, wil ik graag een rond getal hebben als ik dat zie. bijv 20 of 25, zoniet 22 of 33 , 44. Anders ga ik er me aan ergeren, daarom kijk ik altijd liever niet naar het display.
Ook moet ik voordat ik ga slapen naar de wc, al ben ik net geweest, ik moet gewoon gaan, anders kan ik niet goed slapen. Zeer irritant. Volgens mij wel meer van die kleine dingen.
* meldtquote:Op maandag 1 januari 2007 23:32 schreef Juztin_Case het volgende:
Ik tik de hele dag door tegen mijn kont om te voelen of mijn portemonnee nog in mijn achterzak zit![]()
quote:Op maandag 1 januari 2007 23:56 schreef Pustasu het volgende:
al het bier op drinken voor ik ga slapen
quote:Op maandag 1 januari 2007 23:52 schreef pomtiedom het volgende:
Reageren op topic's over dwangneurosen
Dat heb ik ook nog steeds ja. Soms doe ik dat wel 3 tot 4 keer snel achter elkaar. Om "zeker te weten" dat het licht uit is ofzo haha, weet ook niet waarom ik dat doe. Ik heb het ook met m'n voordeur op slot doen als ik wegga. Dan loop ik ook altijd 10 keer alles in huis af, om te kijken of alles ook echt goed uit, af en dicht is.quote:Op maandag 1 januari 2007 23:45 schreef Peekaboo het volgende:
soms het lichtknopje 3 keer aan en uit doen![]()
of bepaalde traptredes overslaan, want dat moet dan....![]()
Nu je het zegt , zoies heb ik ook als kind gehadquote:Op maandag 1 januari 2007 23:33 schreef DoorBell het volgende:
Goeie vraag.... in het begin met dwang. Zonder dollen maar ik moest me soms dwingen om niet meer te tellen of heel bewust dingen in een ander ritme (getal) te gaan doen. Er overheen groeien speelt ook mee.
Heb ik ookquote:Op dinsdag 2 januari 2007 09:37 schreef SilentChaos het volgende:
Bij mij moet altijd alles symmetrisch...of als dat niet kan zo symmetrisch mogelijk
Doe eens niet!quote:Op donderdag 28 december 2006 19:53 schreef timp0e het volgende:
Ik controleer altijd als ik op de metro of trein wacht of ik daadwerkelijk nou mijn kaartje in mijn portomonee heb gedaan en mijn portomonee echt in de tas heb gedaan... dit doe ik dan echt om de 5 minuten totdat de trein/metro is aangekomen
Dat heb ik ook! Meestal moet ik helemaal niet plassen, maar lig ik wakker tot ik ben geweest...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 07:36 schreef Miracle_Drug het volgende:
Ik word elke nacht wel een keer wakker omdat ik moet plassen, da's meestal rond een uur of 4, 5. Als ik dan geweest ben, moet ik 5 minuten later weer. Dan hoef ik natuurlijk niet echt maar ik ga wel, zo irritant vind ik dat![]()
Had ik deze maar...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:21 schreef vencodark het volgende:
Ohja. Op al mijn papieren (bijv. van school) komt een datum.![]()
Doe ik ook bij al mijn schrijfsels en huiswerk etc.
Misschien niet echt dwangneurose maar is wel het eerste wat erop komt te staan, tis gewoon functioneel.![]()
Is zo aan te wennen hoor.quote:
Is niet zo gek op zich. Heb ik ook, want een keer zat ik met mn voet door een grote pissenbed te roerenquote:Op woensdag 3 januari 2007 18:50 schreef Lennus het volgende:
Altijd onder m'n lakens kijken voordat ik mijn bed in duik. Als ik eenmaal in bed lig, en me bedenk dat ik dit vergeten ben spring ik uit bed om dit alsnog te doen.. Hmm tja
Dat zegt meer over de eindoverbrenging van je autoquote:Op woensdag 3 januari 2007 16:48 schreef Gripper het volgende:
En als ik in de auto zit en ik rij op de snelweg zit ik om de haverklap te voelen of de pook wel in de 5 staat.Alsof ik het niet zou merken dat het ding bijna opstijgt als ik een tijdje 130 rij in z'n 4 of lager.
Da's toch meer een soort gewente omdat het gewoon gemakkelijk zit, nee? Zelf moeten mijn sleutels en gsm aan de linkerkant zitten, zakdoek aan de rechterkant. Aan de kant van mijn zakdoek steek ik zo weinig mogelijk omdat anders alle andere zooi eruit valt als je je neus moet snuiten. Het is ook niet handig om elke keer je spulletjes ergens anders te steken, wanneer je ze dan nodig hebt moet je eerst beginnen zoeken.quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:36 schreef QCC het volgende:
Lichtelijke smetvrees, m'n sleutels rechts, gsm links, geld linksachter, langs de rechterkant van de auto lopen als ik op een oprit loop en er staat een auto, vroeger mocht ik niet op bepaalde rijen stoeptegels staan van mezelf als er aan het uiteinde halve tegels waren (nu gaat dat niet meer omdat mn stappen dan heel vreemd uitzien)..
dat is alles wat ik nu kan bedenken
Deurklinken en spoelknoppen van het toilet probeer ik ook alleen indirect aan te raken..quote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:40 schreef Juztin_Case het volgende:
Handenschudden is ook niet aan mij besteed, deurklinken, toetsenborden, muizen ook niet. Mijn eigen call center headsetje, die niemand anders mag gebruiken.
Spoelknoppen maakt niet uit, daarna was je toch je handen. Dan is het alleen de truc om de kraan nog dicht te krijgen zonder em aan te raken, zeker als er geen doekjes zijn maar een blazer (hoe onhygiënischquote:Op zondag 7 januari 2007 12:28 schreef QCC het volgende:
[..]
Deurklinken en spoelknoppen van het toilet probeer ik ook alleen indirect aan te raken..
Dat ligt er volgens mij aan,het kan mij echt niet schelen WAAR wat zit,als ik het maar bij me heb!quote:Op zondag 7 januari 2007 14:30 schreef E-bit het volgende:
Is checken of je alles nog wel bij je hebt een dwangneurose dan?(...) Lijkt me gewoon vanzelfsprekend dat je dit doet of niet?
Oh, dat ken ik Ik ben ook wel eens twee keer teruggekeerd van naar m'n werk fietsen om te kijken of ik m'n deur wel dicht had gedaan. Het erge is dat ik de eerste keer vergeten was wat ik ook al weer thuis kwam doen, en dus omdraaide en naar m'n werk ging.quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:34 schreef Viking84 het volgende:
Ik twijfel wel eens of ik de wasmachine nu heb aangezet of niet. Zo stom. Dan was ik m'n kleren gewoon nog een keer. Zelfde verhaal met haar wassen. Sta ik te dromen onder de douche: hm, heb ik m'n haar nou gewassen of niet? Ok, whatever, nog een keer dan
.
Maar goed, dat heeft niks meer met dwangneuroses te maken, wel met verstrooidheidMisschien een idee voor een nieuw topic
.
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:14 schreef flamoes het volgende:
ik moet altijd geluid maken als ik tv kijk of iets doe waar ik me niet erg op moet concentrerengelukkig niet met onbekende mensen in de buurt, maar sommige mensen die ik goed ken valt het soms op... het is echt van alles; kloppen, tikken, fluiten, brommen, tanden knarsen of klakken, gewrichten kraken, en vooral geluiden van alle dingen na doen..
En het MOET! Ook als ik mezelf iriteer!
Dat is al zo sinds mijn geboorte![]()
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:02 schreef Frankvbr het volgende:
de volume van mn dvdspeler, wil ik graag een rond getal hebben als ik dat zie. bijv 20 of 25, zoniet 22 of 33 , 44. Anders ga ik er me aan ergeren, daarom kijk ik altijd liever niet naar het display.
Ook moet ik voordat ik ga slapen naar de wc, al ben ik net geweest, ik moet gewoon gaan, anders kan ik niet goed slapen. Zeer irritant. Volgens mij wel meer van die kleine dingen.
wtf idd. 2.5 jaar. Ik scheur altijd een hoekje van papier af en draai dan oeverloos een rolletje tussen mijn vingers.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 22:54 schreef Re het volgende:
monsterkick.... mja, hou dat ff in de gaten enzo... anders gewoon ff een nieuw topic openen.
quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:09 schreef Minisuisse het volgende:
Lichtknopjes soms tientallen keren aan en uit doen, omdat je het knopje niet 'goed' hebt uitgedrukt
quote:Op vrijdag 22 december 2006 20:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Verbeteren van spelfouten (is al genoemd). Nu werk ik als postbode, dus ik moet me inhouden om niet alle spelfouten in andermans kerstkaarten te gaan verbeteren. Wel verbeter ik altijd fout geschreven straatnamen, of als iemand op een envelop heeft geschreven "verkeerd bezorgt" of "verhuist", dan verbeter ik dat ook altijd. De maandelijkse nieuwsbrief in de kantine wordt ook altijd door mij onder handen genomen.
En wat nog meer? Ik loop continu hardop in mijzelf te praten, zit de hele tijd met m'n linkerbeen te wiebelen (of zijn dat tics ipv neuroses?), en ik heb verder een bloedhekel aan verandering en onverwachte zaken, alles moet precies gaan zoals ik het wil, volgens vaste patronen en op vaste tijdstippen. Ik ben een controlfreak, maar op het dwangmatige af.
Spijkenisse is toevallig wel boem tranga lauw ja!! Hebbie dat!!quote:Op zondag 26 juli 2009 00:07 schreef PolkaDots het volgende:
Ja ik zou ook gestoord worden als ik in Spijkenisse woonde
Klopt geen ruk van.De juiste oplossing is:quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:13 schreef scrub_nurse het volgende:
ik heb sinds ongeveer groep 8 lagere school een dwanggedachte die ik maar niet kwijt kom, maar die wel verminderde tijdens seroxatgebruik. Ik heb er gelukkig geen last van, vroeger wel af en toe.
wat doe ik: ik tel letters bij elkaar op. ik tel de letters e in n tekst en ik onthou de kentekens van bekenden.
mijn letteroptel methode gaat als volgt:
a=1 b=2 c=3 enz
het woord: woord correspondeert dan met 23+15+15+18+4 = 75 het alfabet heeft 26 letters, in 75 zit 2x26 dan hou je 25 over. dat correspondeerdt met letter y. dus het woord woord = 25\'3 oftewel letter 25 van het derde alfabet....je begrijpt als ik zo een hele zin of tekst ga optellen dat ik wel n tijdje bezig ben...![]()
wie heeft ook zoiets? daar ben ik wel nieuwsgierig naar!![]()
quote:het woord: woord correspondeert dan met 23+15+15+18+4 = 75 het alfabet heeft 26 letters, in 75 zit 2x26 dan hou je 25 23 over. dat correspondeerdt met letter y w. dus het woord woord = 25\'3 23\'3 oftewel letter 25 23 van het derde alfabet....je begrijpt als ik zo een hele zin of tekst ga optellen dat ik wel n tijdje bezig ben...![]()
Beetje neurotisch om dat na te gaan rekenen.quote:Op zondag 26 juli 2009 02:04 schreef drijfhout het volgende:
Ben ik nou echt de eerste in bijna drie jaar die de fout in de OP ziet?
Hele topic heb ik gvd nagelezen, en nee hoor, geen fokker die normaal nadenkt en meetelt.![]()
![]()
[..]
Klopt geen ruk van.De juiste oplossing is:
[..]
![]()
Oftewel: vette dikke HOAX, een echte neuroot is neurotisch genoeg om te zorgen dat alle sommetjes kloppen. Dat is immers het enige dat zin geeft aan de neurose zelf.
Dankjewel drijfhout!
Haha, ja. Dagelijks Fok!ken is welbeschouwd al een geldige neurose.quote:Op zondag 26 juli 2009 09:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Beetje neurotisch om dat na te gaan rekenen.
Guilty... fucking irritant want je krijgt het NOOIT PRECIES GELIJK!quote:Op zondag 26 juli 2009 09:16 schreef Duimelot het volgende:
Vroeger moesten dingen gelijk voelen, dus als ik aan mijn linker arm krabde moest dat rechts ook en was het dan net wat harder dan links ook weer oeven hard en op dezelfde plek natuurlijk.
Of als iemand me op mijn bil sloeg dan sloeg ik zelf op de andere anders voelde dat niet gelijk
Also guilty.quote:Op zondag 26 juli 2009 12:33 schreef eleusis het volgende:
[..]
Guilty... fucking irritant want je krijgt het NOOIT PRECIES GELIJK!
nee maar wel zo goed als soms ook wel eens wat vaker herhaald tot t goed voeldequote:Op zondag 26 juli 2009 12:33 schreef eleusis het volgende:
[..]
je vieze sokken naast je kussen!?!? yakquote:Op zondag 26 juli 2009 14:21 schreef Daniane het volgende:
[..]
Also guilty.
En wat ik ook hebIk moet bepaalde dingen doen voor ik ga slapen. Anders kan ik niet slapen. Ik heb heel lang dezelfde dingen gehad (Mijn moeder&ik zeiden dan n heel riedeltje naar elkaar, en dan kon ik slapen. Als ze sliep voordat ik in bed ging, maakte ik haar wakker om dat riedeltje te doen anders kon ik niet slapen
!)
Maar nou heb ik dat gewoon nog met bepaalde posities liggen. Ik moet nu weer op mijn buik slapen, anders kan ik niet slapen.
Hoe ik dus ga slapen :
Voordat ik mijn tanden ga poetsen, moet ik mijn rolluik al op spleetjes zetten, en als ik dat vergeet, ga ik er nog voor uit bed. Ik pak eerst 2 knuffeltjesvan mn bed, die klem ik onder mijn kin, en dan doe ik de deur dicht (dat doe ik echt al heeeel lang), dan ga ik in bed liggen, leg ik de knuffeltjes NAAST mn kussen, dan doe ik mijn sokken uit en die leg ik erbij, en dan ga ik op mijn buik liggen, handen onder het kussen, maar ik raak mijn pinken aan, en mijn benen moeten over elkaar. Anders kan ik niet slapen.
Erg he.Overigens moet ik ook altijd mijn ipod in hebben.
Hahaha nee dan doe ik altijd nog schone aan voor ik in bed ga.quote:Op zondag 26 juli 2009 14:34 schreef Duimelot het volgende:
[..]
je vieze sokken naast je kussen!?!? yakhhahaha
Precies ja, die heb ik ook, of als iemand binnekomt en 1 hand op je wang legt om te laten voelen hoe koud het buiten isquote:Op zondag 26 juli 2009 14:33 schreef Duimelot het volgende:
[..]
nee maar wel zo goed als soms ook wel eens wat vaker herhaald tot t goed voelde
Hoe gaat dat bij jou op 30 april elk jaar?quote:Op zondag 26 juli 2009 14:53 schreef Cylvia het volgende:
O, en verder, het is niet echt een dwangneurose, meer een fobie, ik kan niet tegen oranje.
verschrikkelijk, als ik in een huis ben en mensen hebben bijv een oranje muur wordt ik letterlijk misselijk.
Bij fruitsalades eet ik altijd eerst de oranje dingen er uit zodat het weg is
Bij m&ms heb ik trouwens ook dat ik alleen de blauwe en de groene mag eten, pas als die er niet meer zijn, dan de rode en gele, maar de bruine en oranje hoef ik niet.
Contradictie met oranje eten zie ik nu, maar goed, het blijft een mindfuck.
Goed gevonden! Ik heb even een naïef programmaatje gemaakt om dit te controleren en, "alles is vier" kloptquote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:25 schreef Hilzillah het volgende:
* We zijn er achter gekomen dat alle woorden uiteindelijk op vier uitkomen. Dus 'alles is vier' is de slogan.
Bv. konijntje heeft 9 letters, het woord negen heeft 5 letters, het woord vijf heeft 4 letters en het woord vier ook 4. Dus alles is vier. Alhoewel ik weet dat alles vier is, tel ik vaak de letters van belangrijke woorden in het gesprek en pas hierboven genoemde toe. Gelukkig wel in mijn hoofd en niet hardop...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf verifiëren met deze prachtige code.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
Wat zul jij het zwaar krijgen als volgend jaar het WK begint.quote:Op zondag 26 juli 2009 14:53 schreef Cylvia het volgende:
O, en verder, het is niet echt een dwangneurose, meer een fobie, ik kan niet tegen oranje.
verschrikkelijk, als ik in een huis ben en mensen hebben bijv een oranje muur wordt ik letterlijk misselijk.
Bij fruitsalades eet ik altijd eerst de oranje dingen er uit zodat het weg is
Bij m&ms heb ik trouwens ook dat ik alleen de blauwe en de groene mag eten, pas als die er niet meer zijn, dan de rode en gele, maar de bruine en oranje hoef ik niet.
Contradictie met oranje eten zie ik nu, maar goed, het blijft een mindfuck.
quote:Op zondag 26 juli 2009 14:49 schreef Cylvia het volgende:
[..]
-wc-papier moet altijd en overal met het papiertje van de muur AF hangen
quote:Op zondag 26 juli 2009 15:00 schreef eleusis het volgende:
[..]
Goed gevonden! Ik heb even een naïef programmaatje gemaakt om dit te controleren en, "alles is vier" klopt![]()
In ieder geval tot 40, wat al overdreven is want om 39 te bereiken zou je al moeten beginnen met een woord dat bijvoorbeeld 9999 (negenduizendnegenhonderdnegenennegentig) letters lang is.
Resultaat:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf verifiëren met deze prachtige code.Daar heb ik natuurlijk weer een handigheidje op verzonnenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
bv. Chloorhexidinedigluconaat = heelergveel, heelergveel = 10, tien is 4![]()
Same here, net als met de wc-rol. Ik heb ook zo'n wc-rollen houder aan de muur. Als ik die bijvul, moeten de rollen met het beginstukje naar de muur, zodat je aan de voorkant een 'mooie' rol zietquote:Op zondag 26 juli 2009 09:16 schreef Duimelot het volgende:
Vroeger moesten dingen gelijk voelen, dus als ik aan mijn linker arm krabde moest dat rechts ook en was het dan net wat harder dan links ook weer oeven hard en op dezelfde plek natuurlijk.
Of als iemand me op mijn bil sloeg dan sloeg ik zelf op de andere anders voelde dat niet gelijk
quote:Op zondag 26 juli 2009 09:16 schreef Duimelot het volgende:
ja deze had ik ook vroeger.quote:Op zondag 26 juli 2009 12:33 schreef eleusis het volgende:
[..]
Oooh my dat doe ik oook!!!!!quote:Op zaterdag 23 december 2006 00:43 schreef MissX het volgende:
De windows in mijn taskbar moeten altijd precies dezelfde volgorde hebben qua programma's.
Thuis betekend dat 2x IE dan winamp dan weer 2x IE. Daarna programma's die ik op dat moment nodig heb. En de sites die ik altijd open heb, moeten altijd in hetezelfde window staan. Als mijn eerste IE door een fout sluit, moet ik alles afsluiten zodat de volgorde weer klopt.
Op mijn werk ook, eerst outlook, dan werkprogramma's, dan IE. Als ik mijn outlook dan per ongeluk sluit, kan ik bv 6 programma's gaan sluiten en alles opnieuw opstarten om het weer in de goede volgorde te krijgen. Echt super irritant! Maar ik kan niet werken, als outlook achteraan staan.
Dan moet je niet hier binnenkomenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:56 schreef Botje96 het volgende:
Ik word heel kriebelig als mensen allerlei prullaria in hun huis hebben staan.
[ afbeelding ]
*RIL*
[ afbeelding ]
ah,DAT verklaard het feit dat bladen in mijn winkel die er nog geen 5 minuten en onaangeroerd liggen altijd overhoop worden gegooid omdat mensen de ONDERSTE willen hebben!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:09 schreef Jannuk het volgende:
* in de winkel pak ik altijd de achterste fles deo, de achterste tube tandpasta enzz. Bij de "normale" boodschappen heb ik dit niet
Ook last vanquote:Op vrijdag 22 december 2006 14:50 schreef _Arual_ het volgende:
- ik check wel vijf keer of ik de deur echt goed heb afgesloten, maar niet voordat ik heb gecontroleerd of de waterkoker / strijkbout / TV zijn uitgeschakeld.
Volledig mee eens en dan vertellen we elkaar nog maar zo weinigquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:02 schreef Papabear het volgende:
Wat een stelletje debielen zijn we eigenlijk met z'n allen he![]()
Dat van die boteren heb ik ook! Brood smeren duurt bij mij ook altijd wat langer dan bij anderen geloof ik. Ik steek ook redelijk veel moeite in het gelijk verdelen van het beleg. Ik snap echt niet dat mensen in het midden van de boterham een dot beleg kwakken en 'm dubbelslaan en wegeten. De randjes dienen ook ingesmeerd te worden!quote:Op zondag 9 augustus 2009 01:01 schreef mien-moeke het volgende:
1- Geaarde, metalen delen aanraken om derhalve eventueel opgebouwde, statische electriciteit te laten verdwijnen. Die schokken doen pijn!![]()
2- Etiketten van flessen peuteren (Voornamelijk bierflesjes)![]()
3- Peuteren aan losse velletjes op handen, vingers en voeten.![]()
4- Nagelbijten![]()
5- Ik smeer brood voor t werk. Pak 2 boterhammetjes, pak de bovenste en leg die op de kop naast de ander. Boter op de 'onderste', beleg op de 'onderste' en 'bovenste' weer 'rechtop' op de onderste leggen. Anders 'sluiten de bammetjes niet goed aan', ofzo. Moet ook altijd twee opeenvolgende bammetjes uit de zak pakken, anders 'past' t niet.![]()
6- Lezen. Alles. Etiketten, pakken melk/vla/yoghurt/luiers... whatever. Als er iets op staat, moet ik t lezen.![]()
Fuck... dat zijn er best veel.
Jammer maar heelergveel=11. Wat dan wel weer 4 is.quote:Op zondag 26 juli 2009 21:16 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Daar heb ik natuurlijk weer een handigheidje op verzonnen![]()
bv. Chloorhexidinedigluconaat = heelergveel, heelergveel = 10, tien is 4
Hier nog meer:quote:Op zondag 9 augustus 2009 11:09 schreef scrub_nurse het volgende:
ik vind het echt leuk en interessant om hier allemaal te lezen wat wij met zn allen voor vreemde gewoontes erop nahouden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |