abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 april 2009 @ 22:44:42 #1
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_68056132
Deel 2; omdat het in klaagbaak niet meer mocht

Hallo medeFOK!kers

De laatste tijd (zegmaar een half tot anderhalf jaar) heb ik last van een paar ongeloofelijk irritante tikken.

Tik 1:
als ik op de fiets, loop, in de auto of in de trein zit, heb ik altijd de neiging om bij elke lantaarnpaal, fietser, auto, paaltje whatever het maakt niet uit mijn teen te bewegen aan de kant waar het voorwerp staat (dus komt er links een lantaarnpaal, linkerteen, en vice versa). Na een tijdje is het alleen maar vervelender geworden; als het iets van hout of zoiets, iets uit de natuur doe ik mijn teen omhoog en iets als staal oid mijn teen omlaag. Lopend valt dit nog wel mee maar in de auto op de snelweg is dit gruwelijk irritant. Als er een auto langs komt dan moet ik voor elk wiel dat de grond raak mijn teen omlaag doen, dus vier keer voor een auto, maar ook voor de hectometerpaaltjes, lantaarnpalen, vangrails etc. Dat was tik 1.

Tik 2: Ik tril altijd met mijn been, maar dan ook echt altijd.

Tik 3: Als ik woorden uitspreek, probeer ik altijd op een even getal uit te komen. Dit gaat als volgt: eerst tel ik het aantal letters, bijv. bij het woord schutting. Schutting heeft negen letters, wat niet even is. Dan tel ik alleen de klinkers, dat zijn er twee, dus een even getal. Maar dan ben ik er nog niet, dan tel ik alle letters op maar haal ik dubbele weg, dus schutting wordt 'schuting', wat acht letters heeft. Acht is overigens ook een goed getal, want acht gedeeld door twee is vier gedeeld door twee is twee gedeeld door twee is 1, dus een even getal wat vier keer te delen is. Dan doe ik meestal nog een ding met dat woord, dan denk ik me in hoe het woord zou zijn als het opgeschreven is zoals men het uitspreekt; dus 'sgutinh' (ng wordt nh, omdat ng voor mij altijd nog gewoon nggg is), maar dan kom ik uit op zeven letters, maar wel weer twee klinkers. Dit is een gruwelijke tik want dit boven doe ik meestal binnen een halve minuut en dan met welk woord wat ik hoor of lees of vertel.

Tik 4: Altijd als ik 's avonds naar bed ga, check ik altijd vier dubbel keer ALLES. Ik kijk of de gordijnen overal dicht zijn beneden in de woonkamer (maar dan ook echt perfect dicht), dit doe ik dan niet een keer maar kan ik toch wel tot een keer of zeven herhalen, gewoon om zeker te zijn. Alle apparaten die normaal op stand-by staan moeten uit, en dit controleer ik ook altijd minstens vier keer, ik kijk of de deur op slot zit een paar keer, alle computerschermen, alle schoenen netjes bij de deur, alle deuren een paar keer open en dicht maken, en als ik dan eindelijk naar boven wil gaan, moet ik van mezelf gewoon nog een keer. Dit vreselijk irritant kutritueel kan wel 1 uur duren . Nog iets wat hier wel bij past, steeds als ik van de wc gebruik heb gemaakt, wil ik minstens vier keer mn handen wassen en een stuk of zes keer de kraan van het wastafeltje goed dichtgedraaid hebben en steeds kijken of het licht wel uit is.

Overige informatie:
Ik ben volgens iedereen gewoon een normale jongen (iig niet een in z'n eigen wereld, gewoon lekker sociaal leventje, in 't weekend weg zijn en altijd grappig doen in de klas).
Ik ben redelijk slim vind ik zelf, ik doe een tweetalig vwo opleiding, 550 op cito, ben 14 jaar, en ik ben zeer creatief..volgens mijn tekenleraar
Vrijheid-van-meningsuitings-fetisjist.
pi_68056294
Sommige van die dingen verdwijnen gewoon.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_68056385
Dude, ieder mens heeft wel last van 'rare gewoontes' of 'tikken' of hoe je dat ook noemt. Zo heb ik ook wel een lijst van maffe dingen die ik altijd doe zoals bijvoorbeeld als ik een telefoonnummer wil intikken ik altijd 2 keer op een blaadje kijk of het nummer in m'n hoofd zit. Of als ik terug kom van een feestje / school / whatever ik altijd meer dan 2 keer check of ik alles bij me heb.

Overigens helpt het om eens te logeren bij je matties en kijken hoe je daar reageert.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 15 april 2009 @ 22:53:27 #4
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_68056410
"Ah, een OCD."
-Een wat?
"Een dwangneurose!"

Ken het probleem, dingen die ik uitsprak moesten met de vinger ergens op geschreven worden, tikken als het samen trekken van spieren in het gezicht, één of ander iets dat ik in het luchtkanaal bij mijn neus doe, mijn tenen omhoog langs hectometerpaaltjes inderdaad, en ook bomen dat soort dingen.

Gelukkig heb ik niet overal tegelijk last van maar sommige dingen blijven terugkeren etc. Best wel vervelend.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_68056428
1, 2 en 4 zijn herkenbaar maar 3........... hoe kom je erop
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  woensdag 15 april 2009 @ 22:56:17 #6
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_68056528
Oh trouwens, sommige mensen kunnen een leuk geluidje maken met de wijsvinger die tegen de middelvinger aan kletst. Dat kan ik jammer genoeg ook, paar maanden lang non stop gedaan.
pi_68056560
tik #4 had ik ook een tijdje last van. Wel in veel mindere mate maar toch irri.

Hoe ik dat heb gefixt en ik hoop dat het ook voor jou werkt is hetvolgende:

Doe de dingen die je dus vaak checkt bewust, dus ik jouw geval ok ik doe nu de gordijnen dicht. Check het meteen dan of ze wel perfect dicht zijn en waar je nog meer op let. En ga het dan niet nog een keer controleren.

Succes met de rest trouwens
  woensdag 15 april 2009 @ 22:57:36 #8
245323 Foque
El Delicioso
pi_68056579
Wat als je probeert je er tegen te verzetten of niet meer aan te denken?
Alice came to a fork in the road. "Which road do I take?" she asked.
"Where do you want to go?" responded the Cheshire cat.
"I don't know," Alice answered.
"Then," said the cat, "it doesn't matter."
pi_68056596
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:56 schreef LasTeR het volgende:
Oh trouwens, sommige mensen kunnen een leuk geluidje maken met de wijsvinger die tegen de middelvinger aan kletst. Dat kan ik jammer genoeg ook, paar maanden lang non stop gedaan.
JAa! Dat deed ik ook altijd op middelbare school Zo verschrikkelijk irritant was dat.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  woensdag 15 april 2009 @ 22:58:12 #10
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_68056603
hoe heb je in vredes naam tijd voor tik 3?

als ik dat zou doen zeg ik 3 woorden per uur...
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 15 april 2009 @ 22:59:49 #11
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_68056665
Ik weet verder nog niet bepaald hoe ik van bepaalde tiks af ben gekomen, of hoe deze weer zijn ontstaan. Ik weet echter wel dat ik het héél erg had toen ik vroeger veel op mijn gameboy speelde, en ook als ik weinig slaap.
  woensdag 15 april 2009 @ 23:00:13 #12
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_68056682
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door Mordreth op 15-04-2009 23:01:16 (onzin mag ergens anders :)) ]
Goed verhaal. Lekker kort.
  woensdag 15 april 2009 @ 23:00:20 #13
65918 IBAZ
broeinest
pi_68056689
Het patroon van de stoeptegels volgen? Vooral als ze van half overlappend overgaan in niet overlappend.
  woensdag 15 april 2009 @ 23:00:56 #15
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_68056706
Alles is zo verdomd herkenbaar.
pi_68056721
of mensen die constant met de vingers knakken, of mensen die helemaal een rode nek hebben van het in de nek "aaien"

ja als toevoeging op 4, laat het goed tot je door dringen als je bijv. gordijnen dichtdoet, doe het gewoon op een rustig tempo.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  woensdag 15 april 2009 @ 23:03:34 #17
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_68056808
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:58 schreef BarraCupraCuda het volgende:
hoe heb je in vredes naam tijd voor tik 3?

als ik dat zou doen zeg ik 3 woorden per uur...

Gewoon heel schnel in je hoofd, daarom kan ik nu ook beter hoofdrekenen en weet ik meestal als eerste hoeveel letters een woord heeft (ik haal er meestal ook een plaatje bij in gedachte zeer irritant )
  woensdag 15 april 2009 @ 23:04:14 #18
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_68056832
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:00 schreef IBAZ het volgende:
Het patroon van de stoeptegels volgen? Vooral als ze van half overlappend overgaan in niet overlappend.

Gehad t/m het 1ste.
pi_68056899
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:04 schreef Bullschnitzel. het volgende:

[..]

Gehad t/m het 1ste.
Je doet net alsof het 1 of andere vage ziekte is
  woensdag 15 april 2009 @ 23:07:01 #20
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_68056919
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ervaar een tik niet als een ziekte, maar hoe moet ik het anders typen volgens jou?
  woensdag 15 april 2009 @ 23:07:14 #21
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_68056923
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Een dwangneurose is ook een ziekte.
pi_68056969
Dit klinkt me bekend in de oren.
Ik ben een tijdje in behandeling geweest voor mijn tikken, maar geholpen heeft het helaas niet.

Voel ik me vrolijk en heb ik een goede dag, dan heb ik vrij weinig tot nergens last van.
Maar op dagen waar ik niet lekker in me vel zit, ben ik toch wel in totaal ongeveer een uur bezig per dag met mijn tikken.
De meeste tikken doe ik alleen in me eigen huis, sommige wil ik nog welleens doen bij andere thuis.
Ik moet mijn schakelaar van de tv etc aan en uit knippen totdat het voor mijn gevoel goed is.
Het moet sowieso 3 keer aan en uit en dat 3 keer achter elkaar, want 3x3 is 9 en dat is voor mij op een of andere manier een rustgeven gevoel?
Zit mijn vinger niet precies in het midden of druk ik niet hard genoeg doe ik het allemaal weer opnieuw.
De luxaflex van mijn slaapkamer moet ik precies op de juiste manier dicht draaien en dan moeten ze ook precies goed staan
Als ik van huis af ga doe ik de deur op slot, en voel ik weer 3 x 3 keer aan de deur of hij wel goed dicht zit.
Ook fiets ik als ik bijna de straat uit ben weer terug naar huis om te kijken of ik mijn stijltang en lampen wel goed uitgedaan heb.
Zo heb ik er nog wel een paar, het is erg vervelend en ik irriteer me er ontzettend aan elke keer.
Maar doe ik het niet goed, en ben ik dan al onderweg ergens heen loop ik de hele dag met een rot gevoel.
All good things are wild and free.
  woensdag 15 april 2009 @ 23:08:46 #23
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_68056970
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:07 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Een dwangneurose is ook een ziekte.

Heb ik een dwangneurose dan.
  woensdag 15 april 2009 @ 23:11:12 #24
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_68057045
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:08 schreef Bullschnitzel. het volgende:

[..]

Heb ik een dwangneurose dan.
Sowieso heb jij een dwangneurose. Je doet het gedeeltelijk onbewust en kan er niet gelijk mee stoppen. Dit zou ik wel classificeren als een dwangneurose ja.
pi_68057061
Het is sowieso 'tic' (met als meervoud 'tics'). En wat je beschrijft kan passen bij een OCS inderdaad, maar mensen hebben al gauw de neiging om te denken 'oh nee, ik heb dit' en het daardoor nog erger te maken 'omdat ze dat nou eenmaal hebben'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')