Ja hád ik ook. Een jaar of 2 geleden moest ik bijna huilen als er geen muur was, of ging ik onder mn kussen slapenquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:58 schreef hobbs het volgende:
Ik MOET 's avonds richting de muur slapen. Als ik geen muur heb aan een kant dan kan ik niet slapen. Gaat nog een spektakel worden wanneer m'n vriendin en ik gaan verhuizen naar een huis waar een tweepersoonsbed mooi in 't midden kan staan
Dat laatste is geen dwangneurose,dat noemen we smetvrees.quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:36 schreef Steve-O het volgende:
Van een pleerol altijd het eerste papiertje eraf trekken en wegspoelen voordat ik een stuk papier voor mezelf pak , Handen wassen doe ik ook het liefst ook om de 5 minuten
Mensen met een dwangneurose controleren bvb 100x of de deur wel opslot is Of in dit geval zijn handen extreem vaak wassenquote:Op zaterdag 23 december 2006 14:44 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat laatste is geen dwangneurose,dat noemen we smetvrees.![]()
Heb ik ook!quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:42 schreef pussydeluxe het volgende:
Als ik een tijdschrift koop, dan neem ik nooit de voorste, maar de tweede. Heeft meer met smetvrees te maken denk ik.
Het blazen deed ik al toen ik 8 jaar was, maar toen was het om de 'vlooien' er af te blazen. Dat is geboren uit die vlooienhypes die er altijd op de basisschool zijn. En ik blaas pas als ik mijn deel van de kaas of wat dan ook er af gesneden heb, niet over het stuk van een ander. Een ander voorbeeld is een glas fris wat te hoog wordt vastgehouden bij het aanreiken: eerst even vlooien van de rand afblazen voor het drinken.quote:Op zaterdag 23 december 2006 13:22 schreef HailStorm het volgende:
[..]
Wow. Je besproeit de kaas met bacterien om andere bacterien er af te blazen (wat dus echt niet werkt). Vind je het gek dat andere tafelgenoten daar boos over worden
En het ziet er ook vrij apart uit als iemand dat doetquote:Op zaterdag 23 december 2006 16:22 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het blazen deed ik al toen ik 8 jaar was, maar toen was het om de 'vlooien' er af te blazen. Dat is geboren uit die vlooienhypes die er altijd op de basisschool zijn. En ik blaas pas als ik mijn deel van de kaas of wat dan ook er af gesneden heb, niet over het stuk van een ander. Een ander voorbeeld is een glas fris wat te hoog wordt vastgehouden bij het aanreiken: eerst even vlooien van de rand afblazen voor het drinken.
Dat tafelgenoten kwwad worden komt omdat ik ze ermee beledig, ze in feite voor onrein uitmaak.
Dat is meestal met dwangneuroses. Het is dn ook voor iedeen aan te raden om ze enigzins verborgen te houden en snel uit tevoeren als niemand kijkt.quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:05 schreef skippy22 het volgende:
[..]
En het ziet er ook vrij apart uit als iemand dat doet![]()
Smetvrees is bij uitstek een dwangneurose hoor en dat kan heel ver gaan. Ik zag laatst een docu over een vrouw wier kinderen haar niet aan mochten raken voor ze onder de douche hadden gestaan, omdat ze haar kinderen vies vond en veel ziektekiemen e.d.quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:44 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat laatste is geen dwangneurose,dat noemen we smetvrees.![]()
Wat is het doel daarachter?quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:53 schreef -XX- het volgende:
En soms wil ik nog wel eens make up op doen voor het slapen gaan!![]()
quote:
En hebben we het hier over doorsnee bic balpennen?quote:Op zondag 24 december 2006 18:06 schreef Soempie het volgende:
Alles wat hierboven staat heb ik gelukkig niet
Maar als ik in een kantoorboekhandel ben moet ik altijd een pen kopen.![]()
Verder vind ik het erg irritant als mensen vragen of ze een pen van me mogen lenen. Tuurlijk leen ik wel een pen uit dan. Ik krijg het zelfsvoor elkaar een glimlach op m'n gezicht te persen als ik ze de pen geef.Erg rot als mensen vervolgens de pen vergeten terug te geven. Daar kan ik me dan uren stilletjes aan ergeren.
![]()
Het is niet zo dat ik moeite heb met het uitlenen van dingen. CD's, boeken, DVD's, etc, leen ik bijvoorbeeld heel makkelijk uit. Het is echt alleen bij pennen.![]()
![]()
Ookquote:Op donderdag 28 december 2006 12:22 schreef macondo het volgende:
[..]
En hebben we het hier over doorsnee bic balpennen?
quote:Op donderdag 28 december 2006 13:24 schreef Lllaura het volgende:
Soms is het zelfs zo erg dat ik al in bed ga liggen met de gedachte: 'O, o, straks kan ik weer niet op iemands naam komen' en dan ga lopen bedenken wiens naam dat eens zou kunnen zijn...![]()
Da's geen dwangneurose, da's paranoiaquote:Op donderdag 28 december 2006 13:55 schreef AcidBurner het volgende:
het gaat zelfs al zo ver dat mijn buren (we zijn met 8 of zo) nu expres vuil in de gang laten staan.
Maybe so maybe so... maar vroeger deden ze dat nooit ... nu dat het altijd proper is (zorg ik voor) vind ik veel meer rommel in de gang als vroeger.quote:Op donderdag 28 december 2006 13:56 schreef soylent het volgende:
[..]
Da's geen dwangneurose, da's paranoia
Dat heb ik ook,maar dan met liedjes.Het heeft me zelfs bijna een aanrijding opgeleverd: een collega was met mij mee en we hadden het over muziek.Ik kom lekker met 120 op knooppunt Joure af denderen en zat mij te bedenken hoe een bepaald nummer ook al weer ging.Hoor ik naast mij:"Zeg,zou je nieteens remmen?"quote:Op donderdag 28 december 2006 13:24 schreef Lllaura het volgende:
Ik heb trouwens ook een 'naamneurose'. Als ik in bed lig en ik kan niet op de naam van wie dan ook komen, bijv. een karakter uit GTST of een politicus, doe ik geen oog dicht voordat ik het weet.
Dat deed ik vooral op de middelbare school als ik mn proefwerk af had en nog niemand klaar was. Want ik durfde nooit zo goed als eerste weg te gaan, dus dan vulde ik de tijd me letters of woorden tellenquote:Op donderdag 28 december 2006 13:20 schreef Lllaura het volgende:als ik me verveel, tel ik de letters van woorden. Daar ben ik dan ook best goed in geworden. ![]()
Weet jij wel wat het woord 'als' betekent?quote:Op donderdag 28 december 2006 16:26 schreef neee het volgende:
- Ik veeg regelmatig met mijn hand over mijn lippen, want mij lippen moeten altijd droog zijn. Zeker als er niets fout mag gaan.
- Volume van de radio mag nooit op stand 13 staan.
- Heel vaak kijken als mijn broek-knopen wel dicht zijn. Waar en wanneer dan ook...
- Waar en wanneer dan ook even controleren als ik alles nog wel bij heb.
- 's Avonds altijd onder m'n bed kijken.(Is nu iets minder)
- Steeds opnieuw gaan kijken als de vaatwasser aanstaat.
- Steeds opnieuw controleren als ik wel alleen thuis ben voordat ik iets anders ga doen...
Google is your best friend.quote:Op donderdag 28 december 2006 13:24 schreef Lllaura het volgende:
Ik heb trouwens ook een 'naamneurose'. Als ik in bed lig en ik kan niet op de naam van wie dan ook komen, bijv. een karakter uit GTST of een politicus, doe ik geen oog dicht voordat ik het weet. M'n moeder en vriendinnen zijn dan ook vaak midden in de nacht de klos, want ik bel ze gewoon op.
Soms is het zelfs zo erg dat ik al in bed ga liggen met de gedachte: 'O, o, straks kan ik weer niet op iemands naam komen' en dan ga lopen bedenken wiens naam dat eens zou kunnen zijn...![]()
quote:Op donderdag 28 december 2006 15:33 schreef Chanty het volgende:
Als er schuim in de wasbak zit, moet dat weg. Ik kan niet de keuken uitgaan voordat alle schuim door de gootsteen gespoeld isIk heb het een keer gedaan, ik hield het vijf minuten uit, toen ben ik de keuken weer ingelopen om het schuim weg te spoelen
Je bent er nog een vergeten:quote:Op donderdag 28 december 2006 16:26 schreef neee het volgende:
- Ik veeg regelmatig met mijn hand over mijn lippen, want mij lippen moeten altijd droog zijn. Zeker als er niets fout mag gaan.
- Volume van de radio mag nooit op stand 13 staan.
- Heel vaak kijken als mijn broek-knopen wel dicht zijn. Waar en wanneer dan ook...
- Waar en wanneer dan ook even controleren als ik alles nog wel bij heb.
- 's Avonds altijd onder m'n bed kijken.(Is nu iets minder)
- Steeds opnieuw gaan kijken als de vaatwasser aanstaat.
- Steeds opnieuw controleren als ik wel alleen thuis ben voordat ik iets anders ga doen...
Komt t je bekend voorquote:Op donderdag 28 december 2006 17:50 schreef RealZeus het volgende:
[..]
![]()
Als ik dit topic zo eens lees,heb ik er toch meer dan ik dacht.
Moet een Fries zijn.quote:Op donderdag 28 december 2006 17:51 schreef JediMindTricks het volgende:
[..]
Je bent er nog een vergeten:
-Altijd "als" gebruiken in plaats van "of".
quote:Op donderdag 28 december 2006 17:52 schreef Chanty het volgende:
[..]
Komt t je bekend voor
Wil je erover praten
Als ik een product, maakt echt niks uit wat, wil bekijken pak ik de voorste, wil ik het kopen de 2e of zelfs nog verder naar achter, dan weet ik echt zeker dat het 'nieuw' isquote:Op zaterdag 23 december 2006 03:05 schreef Xennia het volgende:
[..]
[..]
Maar als iedereen nou de tweede pakt of aanraakt he, wat dan?
Of Zeeuwisme.quote:Op donderdag 28 december 2006 17:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Moet een Fries zijn.Dat is een Friesisme.
Of een Vlamingquote:Op donderdag 28 december 2006 17:53 schreef Isegrim het volgende:
Moet een Fries zijn.Dat is een Friesisme.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |