abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44803233
Ik controleer altijd als ik op de metro of trein wacht of ik daadwerkelijk nou mijn kaartje in mijn portomonee heb gedaan en mijn portomonee echt in de tas heb gedaan... dit doe ik dan echt om de 5 minuten totdat de trein/metro is aangekomen

pi_44805899
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 03:07 schreef Beelzebub85 het volgende:
Ik eet/drink nooit het laatste uit een pak melk/pak vla/yoghurt.
Deze heb ik ook!

Verder moet ik iedereen verbeteren als ze 'als' ipv 'dan' zeggen... en als ik me moet inhouden dan kan ik het hele gesprek niet meer volgen... ik word dan echt gek!

Ook moeten alle stekkers er uit zijn en de gaskraan dicht als ik langer dan 10 uur weg ben... deze is heel belangrijk! En de voordeur moet 3 keer gecheckt worden!

En ik check altijd of ik mijn telefoon, portemonnee en sleutels wel bij me heb.

[ Bericht 41% gewijzigd door Bravo_Johnny op 28-12-2006 21:21:39 ]
pi_44817160
quote:
Op donderdag 28 december 2006 21:07 schreef Bravo_Johnny het volgende:

Ook moeten alle stekkers er uit zijn en de gaskraan dicht als ik langer dan 10 uur weg ben... deze is heel belangrijk!
dus jij moet zeer regelmatig de tijd instellen van je magnetron/videorecorder/wekker/etc...

(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_44819544
De koffiekopjes (6 kopjes in 3 kleuren) moeten ook op een bepaalde manier gestapeld worden...
Elke kleur 1 keer onder en een andere kleur er bovenop.
Fake it till you make it...
pi_44829631
Horloge mag niet meer dan 2 seconden afwijken van werkelijke tijd.

Schoenveters moeten altijd zo strak mogelijk zitten, loop dus de hele dag te knuppen!!

Laat de telefoon altijd eerst een paar keer overgaan voordat ik hem oppak, ??
pi_44830724
quote:
Op donderdag 28 december 2006 13:24 schreef Lllaura het volgende:
Ik heb trouwens ook een 'naamneurose'. Als ik in bed lig en ik kan niet op de naam van wie dan ook komen, bijv. een karakter uit GTST of een politicus, doe ik geen oog dicht voordat ik het weet.
Ik ben in zulke gevallen ook in staat om midden in de nacht google aan te slingeren
A mind with a heart of it's own
pi_44830824
Ik heb er ook wel een aantal Als ik alleen ben, praat ik bijvoorbeeld erg veel tegen mezelf. Verder moeten sommige dingen echt recht staan, of op de volgens mij goede manier. Vroeger was ik bijv. heel vaak in de weer met mijn bureaustoel...als die niet precies goed stond ergerde ik me daar helemaal kapot aan Dat soort dingen heb ik nu nog steeds. Zo laat mijn vriend vaak zijn klerenkast open staan en daar kan ik echt niet tegen. Dat ding moet perse dicht. Het is zelfs zo erg dat ik klaarblijkelijk midden in de nacht in mijn slaap naar de kast wandel en vervolgens dat ding dicht ga proberen te doen. Is al een aantal keren voorgekomen
pi_44832475
quote:
Op donderdag 28 december 2006 13:24 schreef Lllaura het volgende:
Ik heb trouwens ook een 'naamneurose'. Als ik in bed lig en ik kan niet op de naam van wie dan ook komen, bijv. een karakter uit GTST of een politicus, doe ik geen oog dicht voordat ik het weet. M'n moeder en vriendinnen zijn dan ook vaak midden in de nacht de klos, want ik bel ze gewoon op.

Soms is het zelfs zo erg dat ik al in bed ga liggen met de gedachte: 'O, o, straks kan ik weer niet op iemands naam komen' en dan ga lopen bedenken wiens naam dat eens zou kunnen zijn...
Dat heb ik ook heel erg.Daar kan ik uren van wakker liggen totdat ik op de bewuste naam kom.Vrij irritant.....
pi_44834501
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 07:18 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dus jij moet zeer regelmatig de tijd instellen van je magnetron/videorecorder/wekker/etc...

Ik heb nergens tijd op zitten
pi_44842698
Bij mij verschilt het weleens of ik een "tik" heb.
Soms moet bij mij alles van elkaar liggen. Bijv: pen naast het plaatje niet erop, wekker náást het schrift, niet ertegen. Een bepaalde vouw in een broek die ik neerleg moet ook recht liggen. Mijn mobiel moet ook in een rechte hoek liggen.
Nog een keer checken of de deur écht op slot zit terwijl ik weet dat het zo is. Checken of die bus écht om 10 over gaat rijden en niet om 11 over (alsof die minuut verschil maakt).
Dat soort dingetjes.
Ik wordt er weleens zenuwachtig en kriebelig van.
pi_44845658
ik zeg in mn hoofd vaak woorden achterstevoren... dus bijv fokforum wordt dan murofkof...
het is wat minder maar heb er jaren terug toch wel veel "last" van gehad...

verder tik ik veel op mn tanden in "patroontjes" (onder boven 1 opzij beneden boven 1 opzij beneden boven 1 opzij enz.. van hoektand naar hoektand en weer trug)
of ik "speel" vader jacob.. maar dat is niet alleen op mn tanden maar kan overal op

oja.. ik draai ook vaak met mn handen/polsen, omdat er iets niet goed zit (onzin natuurlijk maar zo voelt t wel).. na een paar keer draaien op een bepaalde manier "zit het weer lekker"

ennuh.. heb ook een hele tijd ( en nu ik eraan denk krijg ik de neiging weer...) raar getrokken met mn ogen... zo wijd mogelijk opentrekken... geloof me dat staat echt niet charmant als je dat regelmatig doet... heb dan t gevoel dat mn ogen "strak" zitten en dan moet ik ze ff wat meer ruimte geven...

eigenlijk kan ik nog wel meer bedenken.. maar vind dit rijtje al behoorlijk kansloos... dus ik hou de rest maar voor me
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_44847368
Ik denk dat ik mn ouders dit topic maar eens moet laten lezen, die verdenken mij er nl van autistisch (serieus!) te zijn omdat ik bijv. van de meeste produkten die ik koop er altijd wel 1 of 2 in voorraad heb staan (meestal 1 boter extra in de koelkast voor als de ander opraakt, 1 shampoo in voorraad -idem- etc). Dat noemen ze dan een 'dwangneurose' :-O

Als ze dit topic lezen mogen ze hun mening toch wel even bijstellen...
pi_44847396
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 01:50 schreef tulpje6 het volgende:
Ik denk dat ik mn ouders dit topic maar eens moet laten lezen, die verdenken mij er nl van autistisch (serieus!) te zijn omdat ik bijv. van de meeste produkten die ik koop er altijd wel 1 of 2 in voorraad heb staan (meestal 1 boter extra in de koelkast voor als de ander opraakt, 1 shampoo in voorraad -idem- etc). Dat noemen ze dan een 'dwangneurose' :-O

Als ze dit topic lezen mogen ze hun mening toch wel even bijstellen...
Dat doe ik ook, is vrij normaal toch
Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
pi_44848534
Gelukkig is dit al weerbeetje voorbij ik werd eraf en toe hellemaal knetter gek van

Het cijfer 13 moest vermijden worden, Als ik toevallig een cijfer 13 voorbij ziet komen moest ik denken aan een persoon dat ik bewonder en echt respect voor heb bv mijn opa en ik moest dan niet een bijvoorbeeld een lelijk/raar/mafkees persoon denken anders moet het heele trafeel over nieuwe met de goede gedachten

En dat had ik met nog meer dingen bijvoorbeeld bepaalde punten in me huis als ik ergens langs loop of ik als ik de letter G schrijf

En toen ik nog een kleine etterbak was . Moest ik altijd alles 2x aanraken of anders 4x als het maar een gelijk getal was voorbeeld; Ik stoot iemand aan dan moest het persé 2x gebeuren dus moest ik hem/haar nog een x aanstoten . En alles in mijn kamer moest en zou netjes staan anders kon ik niet pitten

En nu ja eigenlijk niks
Sukkels die sloop ik met knuppels.
pi_44848545
Oh oude dwangneurose kwam ff de hoek om kijken moest 2x posten

[ Bericht 49% gewijzigd door Niless op 30-12-2006 03:21:07 ]
Sukkels die sloop ik met knuppels.
  maandag 1 januari 2007 @ 23:29:07 #166
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_44929463
Ik ben op rtl 4 een documentaire aan het kijken over dwangneurosen.
Ik vroeg mij af welke dwangneurose heb jij?

TS begint...
Als ik een deur op slot doe (van badkamer, toilet, slaapkamer) dan controleer ik dat soms 2x of hij wel dicht zit.
  maandag 1 januari 2007 @ 23:31:23 #167
114682 DoorBell
Rock and roll all nite
pi_44929544
Nu niet meer, maar voorheen had ik een tik met 4..... alles moest in 4 of een veelvoud gebeuren. Werd er zelf gestoord van. Voet op elke 4de tegel zetten op straat, traplopen in 4en, etc. Gelukkig genezen.
  maandag 1 januari 2007 @ 23:32:17 #168
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_44929574
quote:
Op maandag 1 januari 2007 23:31 schreef DoorBell het volgende:
Nu niet meer, maar voorheen had ik een tik met 4..... alles moest in 4 of een veelvoud gebeuren. Werd er zelf gestoord van. Voet op elke 4de tegel zetten op straat, traplopen in 4en, etc. Gelukkig genezen.
Hoe ben je er vanaf gekomen?
pi_44929589
Dat heb als ik van huis wegga, een paar keer controleren of ik de deur wel op slot gedaan heb.

En dan als ik 2 minuten weg ben dan vraag ik mij steeds af of ik hem nou echt wel op slot gedaan heb.

Maar ik vergeet het soms ook wel gewoon (ook bij m'n fiets op het station ) dus vandaar..
pi_44929593
Ik tik de hele dag door tegen mijn kont om te voelen of mijn portemonnee nog in mijn achterzak zit
  maandag 1 januari 2007 @ 23:32:59 #171
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_44929597
Ik had vroeger hele erge dwangneuroses en heb het nog steeds, gelukkig niet meer zo erg als vroeger. (Ik zet later wel eens neer wat allemaal precies.)
  maandag 1 januari 2007 @ 23:33:53 #172
114682 DoorBell
Rock and roll all nite
pi_44929618
Goeie vraag.... in het begin met dwang. Zonder dollen maar ik moest me soms dwingen om niet meer te tellen of heel bewust dingen in een ander ritme (getal) te gaan doen. Er overheen groeien speelt ook mee.
  maandag 1 januari 2007 @ 23:38:42 #173
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_44929774
O die documantaire die nu op TV is had ik al eens gezien.
  maandag 1 januari 2007 @ 23:40:43 #174
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_44929835
Als ik een pen of potlood in m'n handen krijg ga ik die door m'n vingers heen draaien.

Elke keer als ik langs de brievenbus kom kijken of er iets in zit, zelfs al is de postbode geweest of wanneer ie niet komt (feestdagen)
pi_44929938
Ik heb er nu geen last meer van, maar voorheen trok ik altijd eerst aan de voorkant van mijn t-shirt en dan aan de achterkant. Zag maar dat is dan over je schouders heen glijdt..

En dat deed ik zowat de hele dag door, ik had het zelf nooit door. Gelukkig doe ik dat nu niet meer, want menen op mij heen werden er aardig gek van
pi_44929988
Als ik een spel zit te spelen bijt ik altijd op het middelste stuk van mijn bovenlip en dan merk ik dat pas naderhand als het spel afgelopen is, als dat hele stukje dan gevoelloos is, maar dat kun je ook spanning noemen .

Ook zoek ik op de stoep overal driehoekjes in en moést ik altijd lopen op de hele stoeptegels aan de kant van de weg (jeweets, half, heel, half..)

En ik loop ook altijd de trap af in een ritme.
pi_44930043
soms het lichtknopje 3 keer aan en uit doen
of bepaalde traptredes overslaan, want dat moet dan....
> Be Yourself; everyone else is taken <
  maandag 1 januari 2007 @ 23:52:23 #178
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_44930295
Reageren op topic's over dwangneurosen
I mean no harm
pi_44930417
Topics met in de titel "dwangneurose" openen
Een pen in m'n rechterborstzak, papier in het linker.
Washandjes maar 1 keer gebruiken.....
Admit nothing,
deny everyting.
Demand proof.
pi_44930478
al het bier op drinken voor ik ga slapen
  Lieve Belg dinsdag 2 januari 2007 @ 00:01:31 #181
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_44930741
quote:
Op maandag 1 januari 2007 23:31 schreef DoorBell het volgende:
Ik heb dat ook had toen ik klein was. De trap had 16 treden, dus vier keer tot vier tellen. Tussen de mat en de deur ligger er nog vier tegels, dus elke tegel een keer aanraken. Stomme dingen in feite.

Ik kijk telkens ook naar boven als ik de trap op loop. Bovenaan de trap zit er een raampje, als je dat volledig openzet komt dat met het kader boven de trap te hangen. En daar ben ik al twee keer keihard tegengelopen
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_44930799
de volume van mn dvdspeler, wil ik graag een rond getal hebben als ik dat zie. bijv 20 of 25, zoniet 22 of 33 , 44. Anders ga ik er me aan ergeren, daarom kijk ik altijd liever niet naar het display.
Ook moet ik voordat ik ga slapen naar de wc, al ben ik net geweest, ik moet gewoon gaan, anders kan ik niet goed slapen. Zeer irritant. Volgens mij wel meer van die kleine dingen.
..
pi_44931011
Fok!ken
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 00:10:58 #184
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_44931203
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 00:02 schreef Frankvbr het volgende:
de volume van mn dvdspeler, wil ik graag een rond getal hebben als ik dat zie. bijv 20 of 25, zoniet 22 of 33 , 44. Anders ga ik er me aan ergeren, daarom kijk ik altijd liever niet naar het display.
Ook moet ik voordat ik ga slapen naar de wc, al ben ik net geweest, ik moet gewoon gaan, anders kan ik niet goed slapen. Zeer irritant. Volgens mij wel meer van die kleine dingen.
Bij het tanken moet ik mooie bedragen of liters tanken

Bijvoorbeeld: 45,67 euro. 44,44l etc etc
  dinsdag 2 januari 2007 @ 00:12:39 #185
72202 ik_ik
Ik twijfel aan mijn ongeloof..
pi_44931260
Ik moet bepaalde plekken aanraken als ik de trap oploop, heb ik deze dan niet aangeraakt doe ik alles weer overnieuw. De voordeur uit, dan weer naar binnen de trap op, de vierde tree overslaan, dan de 7de spijl aanraken en dan de bovenste tree aanraken met mijn handen. Ik controleer ook wel 30 keer de deur of ik die wel op slot heb gedaan!

Raar eigenlijk als je er nu zo over nadenkt...
Sprakeloos
Lippen flluisteren
teder de taal der liefde
zij dichten woorden.....
  dinsdag 2 januari 2007 @ 00:17:26 #186
69994 seto
-|||--------|||-
pi_44931424
Als ik op straat loop naast geparkeerde auto's, moet ik altijd naast een geparkeerde auto lopen als er andere auto's voorbij rijden en niet in die ruimte ertussen

Begon ooit als een spelletje toen ik klein was.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 2 januari 2007 @ 00:26:08 #187
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_44931653
bij wie heeft de dwang zo'n grote vormen aangenomen dat je daar hulp voor nodig hebt gehad?
  dinsdag 2 januari 2007 @ 00:54:04 #188
30252 Soempie
Procreating
pi_44932328
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 2 januari 2007 @ 00:55:56 #189
30252 Soempie
Procreating
pi_44932373
Ik kon het niet laten
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 2 januari 2007 @ 00:59:23 #190
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_44932458
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 00:55 schreef Soempie het volgende:
Ik kon het niet laten

Het is maar lastig zo'n dwang handeling he
  dinsdag 2 januari 2007 @ 01:00:39 #191
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_44932485
quote:
Op maandag 1 januari 2007 23:32 schreef Juztin_Case het volgende:
Ik tik de hele dag door tegen mijn kont om te voelen of mijn portemonnee nog in mijn achterzak zit
* meldt
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_44932489
quote:
Op maandag 1 januari 2007 23:56 schreef Pustasu het volgende:
al het bier op drinken voor ik ga slapen
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
pi_44932516
Kijken of je haar okee zit. Meestal is dat niet zo, dus dan krijg je dat.
Din jävla kuk!
pi_44934476
Ik word elke nacht wel een keer wakker omdat ik moet plassen, da's meestal rond een uur of 4, 5. Als ik dan geweest ben, moet ik 5 minuten later weer. Dan hoef ik natuurlijk niet echt maar ik ga wel, zo irritant vind ik dat
  dinsdag 2 januari 2007 @ 08:07:10 #195
46960 StefanP
polemicist
pi_44934572
quote:
Op maandag 1 januari 2007 23:52 schreef pomtiedom het volgende:
Reageren op topic's over dwangneurosen
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 2 januari 2007 @ 09:12:24 #196
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_44934893
quote:
Op maandag 1 januari 2007 23:45 schreef Peekaboo het volgende:
soms het lichtknopje 3 keer aan en uit doen
of bepaalde traptredes overslaan, want dat moet dan....
Dat heb ik ook nog steeds ja. Soms doe ik dat wel 3 tot 4 keer snel achter elkaar. Om "zeker te weten" dat het licht uit is ofzo haha, weet ook niet waarom ik dat doe. Ik heb het ook met m'n voordeur op slot doen als ik wegga. Dan loop ik ook altijd 10 keer alles in huis af, om te kijken of alles ook echt goed uit, af en dicht is.
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_44935065
Vroeger moest ik als ik de trap op of af liep eindigen met m`n rechtervoet.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 09:37:38 #198
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_44935101
Bij mij moet altijd alles symmetrisch...of als dat niet kan zo symmetrisch mogelijk
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_44935330
Velen hier hebben het over automatisme en/of perfectionisme

OT - Zelf heb ik niet iets wat onder een OCD valt. Wel dingen die vrijwel automatisch gaan en waar ik me aan kan irriteren als ik er op let, maar daar hoef ik me niet aan toe te geven. Dingen recht leggen, sokken aan en uit in dezelfde volgorde enzo

[ Bericht 2% gewijzigd door Torment op 02-01-2007 10:31:19 ]
What can change the nature of a man?
pi_44935471
quote:
Op maandag 1 januari 2007 23:33 schreef DoorBell het volgende:
Goeie vraag.... in het begin met dwang. Zonder dollen maar ik moest me soms dwingen om niet meer te tellen of heel bewust dingen in een ander ritme (getal) te gaan doen. Er overheen groeien speelt ook mee.
Nu je het zegt , zoies heb ik ook als kind gehad
| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
| who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
|_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
"(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')