Het is beter dan dingen 3 keer doen om te checken of het wel goed is... en het is een maatschappelijk verantwoorde neurosequote:Op vrijdag 22 december 2006 13:15 schreef Biancavia het volgende:
Het verbeteren van spelfouten.
Zoals dat ik terugloop naar de auto om een pen te pakken, omdat er op een opgeplakt papier in de parkeergarage stond: "Let op. Pas geverft."
En ja, dan maak ik er een d van.
Als ik dat niet doe zou ik de rest van de dag een rotgevoel hebben over zo'n openbare spelfout.
Smetvrees is ook een dwangneurose.quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:42 schreef pussydeluxe het volgende:
Als ik een tijdschrift koop, dan neem ik nooit de voorste, maar de tweede. Heeft meer met smetvrees te maken denk ik.
dat heb ik precies hetzelfde, ik kan nooit een tijdschrift dat vooraanstaat pakken (nu ik er over nadenk heb ik dat eigenlijk ook met andere producten in een supermarkt...)quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:42 schreef pussydeluxe het volgende:
Als ik een tijdschrift koop, dan neem ik nooit de voorste, maar de tweede. Heeft meer met smetvrees te maken denk ik.
Wie niet? Same herequote:Op vrijdag 22 december 2006 13:47 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
dat heb ik precies hetzelfde, ik kan nooit een tijdschrift dat vooraanstaat pakken (nu ik er over nadenk heb ik dat eigenlijk ook met andere producten in een supermarkt...)
En daarmee je reet zou afvegen waarna je 43 keer je de deur open en dicht doet waarna je 201 keer je handen wast en weer een keer de deur dichtdoet om daarna weer door te gaan met gebruik te maken van de sanitaire voorzieningen. En dat dan elke dagquote:Op vrijdag 22 december 2006 13:52 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, ik ook niet echt.
Dat zou het weer wel zijn als je perse elke dag een tijdschrift moest kopen.
#1 en #2 heb ik ook...wie niet?quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:36 schreef RealZeus het volgende:
Die heb ik genoeg:
- Kopjes/bekers/glazen omspelen voor ik ze gebruik.
- Op de voegen lopen op een tegelpad.
- Met mijn vingers lijntjes trekken op de mur tussen de spijkergaatjes.
Maar dat geeft niks;ik vind het fijn om niet te sporen.![]()
Heb je wel 7 keer op "Invoeren" geklikt?quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:50 schreef _Arual_ het volgende:
- ik check wel vijf keer of ik de deur echt goed heb afgesloten, maar niet voordat ik heb gecontroleerd of de waterkoker / strijkbout / TV zijn uitgeschakeld.
- Ik speur naar spelfouten in kranten, tijdschriften en de ondertiteling van TV-programma's
- Heb ik mijn sleutels wel in mijn tas zitten? Heb ik mijn portemonnee wel bij me? Zit mijn pinpas in mijn portemonnee? Was dat nou net mijn pinpas, of een van mijn drie miljoen andere pasjes? Heb ik mijn tas wel goed dichtgeritst?
quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:52 schreef wmml het volgende:
[..]
Heb je wel 7 keer op "Invoeren" geklikt?
Oh ja dat heb ik ook; dan tel ik tot drie: mp3, telefoon en m'n tasquote:Op vrijdag 22 december 2006 15:18 schreef Gremen het volgende:
Ik tel altijd tot 5 als ik thuis of op me werk weg ga. Waarbij ik tel of ik me sleutels, portomonee en telefoon enzo wel bij me heb.
Dat is dan wel de enige dwangneurose
Ja het 'hoort' gewoon zo. Je koopt shampoo en cremespoeling tegelijk, gebruikt het na elkaar, evenveel, dus moet het tegelijk op zijn. Is de cremespoeling eerder op dan de shampoo, dan moet mijn vriend de shampoo opmaken. Als ie dat niet wil dan pleur ik t gewoon weg. Maar meestal kom ik wel redelijk goed uit hoorquote:Op vrijdag 22 december 2006 15:09 schreef Brighteyes het volgende:
Leintjuh, echt?
Waarom dan? Of heb je echt geen idee.
Oh my.quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:55 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja het 'hoort' gewoon zo. Je koopt shampoo en cremespoeling tegelijk, gebruikt het na elkaar, evenveel, dus moet het tegelijk op zijn. Is de cremespoeling eerder op dan de shampoo, dan moet mijn vriend de shampoo opmaken. Als ie dat niet wil dan pleur ik t gewoon weg. Maar meestal kom ik wel redelijk goed uit hoor
quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:05 schreef Brighteyes het volgende:
Oh my.Sorry dat ik lach, ik vind het gewoon grappig. Ik sta niet eens stil bij dat soort dingen.
Nou ja goed, elke gek zijn gebrek.
wat ik wel doe, is de fles shampoo leeggooien als er net niet genoeg meer in zit voor een haarwasbeurt. Ik wil namelijk niet twee shampoos (uit de bijna lege fles en de nieuwe fles) door elkaar gebruikenquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:21 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]ik vind mensen gek die shampoo en cremespoeling niet tegelijk leeg hebben!
Maar serieus: mijn schoonfamilie! Mn schoonzus doet de avond van tevoren een theekopje, broodbeleg en pillen klaar leggen voor de volgende ochtend. Als ze dat niet doet kan ze niet slapen.
En mn schoonvader zet ook elke avond een theekopje met theezakje en suiker klaar, samen met de pot stroop voor op zn brood. Hij staat speciaal een uur vroeger op om rustig te kunnen ontbijten
Hangt ervan af, als het dezelfde shampoo is, ben je wel gek. Als het andere shampoo is, ben je niet gek zei de gekquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:27 schreef Viking84 het volgende:
wat ik wel doe, is de fles shampoo leeggooien als er net niet genoeg meer in zit voor een haarwasbeurt. Ik wil namelijk niet twee shampoos (uit de bijna lege fles en de nieuwe fles) door elkaar gebruiken. Maar dat is niet gek, toch
De verhouding gebruik shampoo/crèmespoeling ligt bij mij op 2/1. twee keer wassen, één keer crèmespoelen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:21 schreef Leintjeuh het volgende:ik vind mensen gek die shampoo en cremespoeling niet tegelijk leeg hebben!
het is andere shampooquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:29 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Hangt ervan af, als het dezelfde shampoo is, ben je wel gek. Als het andere shampoo is, ben je niet gek zei de gek
Dat heb ik ook, ik wil het pikdonker hebben in m'n slaapkamer.quote:Op vrijdag 22 december 2006 17:02 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, ik heb eig. ook nog wel iets. Ik kan NIET tegen kiertjesin gordijnen. Of open, of dicht, maar geen kiertjes met zo'n licht streepje op de muur dan.
Heb ik ook.quote:Op vrijdag 22 december 2006 17:02 schreef Nijna het volgende:
Bij de was ophangen bij 1 kledingstuk moeten de wasknijpers dezelfde kleur hebben, soms is het even zoeken.
Koop van die houten wasknijpersquote:Op vrijdag 22 december 2006 17:02 schreef Nijna het volgende:
Bij de was ophangen bij 1 kledingstuk moeten de wasknijpers dezelfde kleur hebben, soms is het even zoeken.
JAAAA de wc rol moet met het 'afhangende' velletje naar je toe en niet naar de muur! Die was ik vergeten!quote:Op vrijdag 22 december 2006 17:22 schreef pussydeluxe het volgende:
Oh ja nog eentje: de WC-rol moet goedhangen, dat wil zeggen met de patroontjes naar jouw kant, zodat je ze kunt zien en niet maar de muur.
Eerst had ik het veel makkelijker toen telde ik maar tot 3..quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:28 schreef Wolter het volgende:
Ik tel altijd tot 7. Dat kan met alles zijn. 7 stappen tussen een x aantal paaltjes/stoepranden. Zelfde heb ik op de fiets. Tussen de putjes..
Ik moet meestal ook 7 keer controleren of de kraan of deur wel dicht is. al heb ik dat meestal maar bij 1 deur/kraan/koelkast. Anders hoor ik ze lopen voor me gevoel..
Bij de stoep moet ik, als de situatie dat toelaat altijd precies in het midden lopen en tellen dus..![]()
Voor de rest mag de cd of autoradio NOOIT op 13..![]()
Voor de rest heb ik geen probleem mee, lijkt zelfs wel of ik extra zelfvertrouwen erdoor krijg en dat vind ik niet erg..
Als ik op de plee zit en hij hangt verkeerd, draai ik m om, mar als ik niet op de plee zit houd ik me er niet echt mee bezig...quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:16 schreef scrub_nurse het volgende:
maar dat zijn geen dwangneuroses, dat zijn gewoon dingen die mensen doen. maar beheerst t je gedachten als t rolletje verkeerd omhangt? ja zolang als je op t toilet zit wel ja, maar daarna?
maar ik lees hier best wel veel mensen die neuroses hebben ja! al dat checkcheck dubbelcheck enzo
maar als je op de foto links staat, sta je in het echt toch rechts?quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:58 schreef Iloon het volgende:
Links
Op foto's sta ik links, ik zit liever aan de linkerkant.. dan aan de rechter etc.
Links
quote:Op vrijdag 22 december 2006 20:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik loop continue continu hardop in mijzelf te praten
Ik schaam mij diep. Te snel getypt, maar ik heb de fout reeds hersteld.quote:
Mee eenschquote:Op vrijdag 22 december 2006 18:13 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
JAAAA de wc rol moet met het 'afhangende' velletje naar je toe en niet naar de muur! Die was ik vergeten!
Heel herkenbaar.quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:48 schreef VoyagerOne het volgende:
- Spelen met viltjes in de kroeg
- Flesjes ontdoen van hun etiketjes
- Klooien met alles wat los en vast zit
quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:42 schreef pussydeluxe het volgende:
Maar als iedereen nou de tweede pakt of aanraakt he, wat dan?quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:47 schreef HostiMeister het volgende:
dat heb ik precies hetzelfde, ik kan nooit een tijdschrift dat vooraanstaat pakken (nu ik er over nadenk heb ik dat eigenlijk ook met andere producten in een supermarkt...)
Is dat niet gewoon omdat je te lui bent om het pak uit te knijpen, of omdat je een kwart beker melk niet de moeite vindt? Bij mij in ieder geval welquote:Op zaterdag 23 december 2006 03:07 schreef Beelzebub85 het volgende:
Ik eet/drink nooit het laatste uit een pak melk/pak vla/yoghurt.
Nee, of mischien toch.... Nee ik weet niet wat het is, eerst de datum checken effe ruiken ook al is de datum nog goed, en dan toch niet nemen..... weird.quote:Op zaterdag 23 december 2006 03:13 schreef Xennia het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon omdat je te lui bent om het pak uit te knijpen, of omdat je een kwart beker melk niet de moeite vindt? Bij mij in ieder geval wel
Ja, precies. Ik wil geen licht in de kamer dat van andere kamers komt. In mijn slaapkamerdeur zit een raampje en die heb ik echt helemaal afgeplakt, ik had altijd een sjaal liggen voor die kier onderaan de deur. Nu heeft mijn vader er zo'n borstelding zeg maar aan gemaaktquote:Op vrijdag 22 december 2006 17:02 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, ik heb eig. ook nog wel iets. Ik kan NIET tegen kiertjesin gordijnen. Of open, of dicht, maar geen kiertjes met zo'n licht streepje op de muur dan. Ik heb in een hotel wel eens met haarspelden de gordijne aan elkaar vast zitten maken omdat ze niet dicht gingen.
Oh, en lades mogen ook niet open staan als ik wil gaan slapen. De deur moet of open, of dicht, maar niet op een cm na dicht of zo.
En dat ook.quote:Op vrijdag 22 december 2006 22:49 schreef Sabryas het volgende:
[..]
mijn sokken *moeten* los om m'n tenen zitten. Zo gauw ze naar mijn mening te strak zitten blijf ik me er aan ergeren tot ik m'n schoen uit heb gedaan en m'n sok losser heb getrokken, ongeacht waar ik mee bezig ben.![]()
Zo pak in nooit het bovenste sneetje brood uit de verpakking en als ik toch voedsel moet eten waar een ander met de vingers aangezeten heeft (kaas bijvoorbeeld) dan moet ik er eerst altijd overheen blazen om de bacteriën te verwijderen voordat ik er een hap van neem. Dit tot woede van de tafelgenoten.quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Smetvrees is ook een dwangneurose.
Ik doe het overigens ook. Bij boeken die ik koop, die moeten 'maagdelijk' onopengeslagen zijn.![]()
Wow. Je besproeit de kaas met bacterien om andere bacterien er af te blazen (wat dus echt niet werkt). Vind je het gek dat andere tafelgenoten daar boos over wordenquote:Op zaterdag 23 december 2006 12:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zo pak in nooit het bovenste sneetje brood uit de verpakking en als ik toch voedsel moet eten waar een ander met de vingers aangezeten heeft (kaas bijvoorbeeld) dan moet ik er eerst altijd overheen blazen om de bacteriën te verwijderen voordat ik er een hap van neem. Dit tot woede van de tafelgenoten.
Der overheen blazen helpt niet echtquote:Op zaterdag 23 december 2006 12:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zo pak in nooit het bovenste sneetje brood uit de verpakking en als ik toch voedsel moet eten waar een ander met de vingers aangezeten heeft (kaas bijvoorbeeld) dan moet ik er eerst altijd overheen blazen om de bacteriën te verwijderen voordat ik er een hap van neem. Dit tot woede van de tafelgenoten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |