abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43957369
Vervolg van......
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 08:47 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Telegraaf

Hoe zit dat met die voorkeurstemmen? Als de partij 10 zetels haald en iemand op plaats 11 krijgt meer voorkeurstemmen dan de nummer 10, dan komt nummer 11 in de kamer en niet nummer 10. (toch?) Maar nu Verdonk en Rutte, hoe zit dat? Wordt Verdonk nu nummer 1?
En hier weer verder. Wat gaat Verdonk strak zeggen in de persconferentie ?

Ik vermoed dat ze op ramkoers ligt.........

Wordt dit de ondergang van Mark Rutte? Reken maar dat het zweet hem in de bilnaad staat......
pi_43957379
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Vervolg van......
Verdonk meeste voorkeurstemmen
pi_43957393
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:20 schreef Executrix het volgende:

[..]

Verdonk meeste voorkeurstemmen
Dank je
pi_43957436
Om 17.00 geeft Verdonk een persconferentie.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_43957448
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:23 schreef venomsnake het volgende:
Dat duur mij veel te lang...
pi_43957453
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:16 schreef Haaglander het volgende:
4. De PVV zal stijgen tot ongeveer 25 zetels of meer.

Dus gewoon uittreden, de kiezer gaat met haar mee en we zien op rechts één zeer grote partij ontstaan.
Ik waag te betwijfelen dat Rita zoveel stemmen meeneemt, zeker als ze geen minister meer is en zich ook niet laat horen in de kamer.

Maar voor de rest, geweldig plan. Liever vandaag dan morgen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_43957464
Het zou de ondergang van Rutte kunnen zijn maar daar gaat Verdonk zelf niet van "profiteren" denk ik. Zou denk ik ook niet slecht zijn om beide hoofdrolspelers van de afgelopen verkiezingen (voor de VVD althans) te lozen.

Hoe laat is de persconferentie?

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2006 12:26:04 ]
pi_43957471
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:24 schreef Chewie het volgende:
Het zou de ondergang van Rutte kunnen zijn maar daar gaat Verdonk zelf niet van "profiteren" denk ik.

Hoe laat is de persconferentie?
17.00h d8 ik
pi_43957495
quote:
Het zou de ondergang van Rutte kunnen zijn maar daar gaat Verdonk zelf niet van "profiteren" denk ik.
Want?

Jij denkt dat ze op rechts niets meer te halen heeft?
quote:
Zou denk ik ook niet slecht zijn om beide hoofdrolspelers van de afgelopen verkiezingen (voor de VVD
Natuurlijk niet. Het zou toch gek zijn als ze Rita zouden lozen?? Want stemmen kanon...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 november 2006 @ 12:26:30 #10
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43957501
Rutte kan toch niet ongestrafd 2 verkiezingen verliezen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_43957513
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:26 schreef rubbereend het volgende:
Rutte kan toch niet ongestrafd 2 verkiezingen verliezen?
2? welke meer?
pi_43957528
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:23 schreef venomsnake het volgende:
Ik vind het maar raar. Een hele persconferentie, echt waar? Rutte zei gisteren dat ze gewoon wat tegen wat journalisten zou zeggen die ze tegen zou komen. Is er wel regie binnen de VVD, of loopt Verdonk als een olifant door de porseleinkast? En waarom een persconferentie? Ze kan toch gewoon zeggen: 'Nou, ik ben blij dat ik zoveel stemmen heb, dat waardeer ik, ik bedank degenen die op mij gestemd hebben, maar dit verandert niets: we hebben vorige week gestemd in de fractie en Rutte is gewoon onze leider. Punt'? Maar dat doet ze kennelijk niet. Ik vind het maar raar.
pi_43957543
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik vind het maar raar. Een hele persconferentie, echt waar?
Yep, in een cafe in Den Haag
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 november 2006 @ 12:29:13 #14
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43957562
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

2? welke meer?
hij was de campange strateeg tijdens de gemeenteraadsverkiezingen. Hij bepaalde dat de PvdA vol aangevallen moest worden..... nou we weten hoe dat geeindigd is, dik verlies en van Aartsen die opstapte......
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_43957585
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:29 schreef rubbereend het volgende:

[..]

h9ij was de campange strateeg tijdens de gemeenteraadsverkiezingen. Hij bepaalde dat de PvdA vol aangevallen moest worden..... nou we weten hoe dat geeindigd is, dik verlies en van Aartsen die opstapte......
Oja, da's waar ook.....hij begon al beschadigd......
pi_43957612
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:

Aangezien een lijstrekker/patijleider succes heeft bij de gratie van goede en overtuigende communicatie kan ik stellen dat rutte hierin gewoon te kort schiet. Kennlijk ben ik niet de enige die met bezwaren komt als het gaat om het te immature zijn van Rutte. Frans Weisglas noemde Rutte niet voor niets het broertje van Wouter Bos.....
Zeggen dat iemand geen leiderschap vertoont, te studentikoos oogt of klinkt, motoriek houterig is, zinnen inslikt: dat zijn allemaal uiterlijke (oppervlakkige) observaties.

Oppervlakkige observaties hebben wel waarde, maar worden daarmee niet minder oppervlakkig.

Zoals Balkenende eerst oppervlakkig werd afgebrand op niet-inhoudelijkheden, zo blijkt de oppervlakkigheid van de waarde van die kritiek enige tijd later, wanneer het publiek, nog even oppervlakkig, er geen waarde meer aan hecht.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 28 november 2006 @ 12:33:20 #17
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43957658
quote:

[..]

Want?

[..]

Natuurlijk niet. Het zou toch gek zijn als ze Rita zouden lozen?? Want stemmen kanon...
als Rita zich niet wil houden aan het partijprogramma zullen ze haar wel moeten lozen...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_43957680
quote:

[..]

Ik vind het maar raar. Een hele persconferentie, echt waar? Rutte zei gisteren dat ze gewoon wat tegen wat journalisten zou zeggen die ze tegen zou komen. Is er wel regie binnen de VVD, of loopt Verdonk als een olifant door de porseleinkast? En waarom een persconferentie? Ze kan toch gewoon zeggen: 'Nou, ik ben blij dat ik zoveel stemmen heb, dat waardeer ik, ik bedank degenen die op mij gestemd hebben, maar dit verandert niets: we hebben vorige week gestemd in de fractie en Rutte is gewoon onze leider. Punt'? Maar dat doet ze kennelijk niet. Ik vind het maar raar.
Waarschijnlijk omdat ze nog steeds stiekem het leiderschap wil. Binnen de partij mag er gestemd zijn dan Rutte de leiding krijgt, maar met een zeer kleine minderheid, en met een partij die onzeker is of er nou een liberale (Rutte) of rechtse (Verdonk) nadruk op de partij moet komen blijft het chaos. Ik heb zo'n vermoeden dat het aangerommel blijft to of Rutte of Verdonk er genoeg van krijgt en vertrekt, onder wat voor voorwendsel dan ook.
pi_43957690
quote:

[..]

Want?

Op rechts mischien wel maar niet via de VVD denk ik aangezien de VVD niet erg veel verloren heeft aan de rechtse partijtjes. Ook denk ik dat de VVD "het gat op rechts" makkelijk op kan vullen door een sterke fractievoorzitter zoals Bolkestein of Wiegel, wellicht zou Kamp dat kunnen.
  dinsdag 28 november 2006 @ 12:36:51 #20
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_43957739
quote:

[..]

Dat komt omdat het een egotrippende xenofobe domme dikke koe is.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_43957764
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Zeggen dat iemand geen leiderschap vertoont, te studentikoos oogt of klinkt, motoriek houterig is, zinnen inslikt: dat zijn allemaal uiterlijke (oppervlakkige) observaties.
andere boeg: vind jij Rutte "volwassen", "volwaardig", "rijp"overkomen?
quote:
Oppervlakkige observaties hebben wel waarde, maar worden daarmee niet minder oppervlakkig.
Communicatie, hoe iemand overkomt kan ik niet oppervlakkig noemen. Het bepaald goeddeels je succes en kansen... Een eerste indruk kan al dodelijk zijn. Vraag het werkgevers maar, de eerste indruk wordt in de eerste minuut al gemaakt. De beslissing vaak ook........
quote:
Zoals Balkenende eerst oppervlakkig werd afgebrand op niet-inhoudelijkheden, zo blijkt de oppervlakkigheid van de waarde van die kritiek enige tijd later, wanneer het publiek, nog even oppervlakkig, er geen waarde meer aan hecht.
Het onverwacht succes van Balkenende kan je niet loszien van het feit dat er naast Balkenende helaas weinig persooblijkheden waren die het hem echt moeilijk konden maken. Bos komt ook tekort. En in het land der blinden is een oog koning....

Het succes van Balkenende schuilt in de naiviteit van de kiezer die voetstoots de demogagie van het kabinet aannam dat het economische herstel door hun kwam.....

Ik zeg er ook bij dat Balkenende het laatste jaar hard is gegroeid in zijn rol...Hij komt een beetje onhandig over maar heeft ook iets vertrouwens.....iets wat menig kiezer in onzekere tijden ook weer kan waarderen...
pi_43957768
Ik vind het niet raar als ze daadwerkelijk een of andere coup wil plegen, maar dat lijkt mij ook zo onwaarschijnlijk op het moment. Als ze de volgende verkiezingen meedoet, dan staat ze wel op nummer één verwacht ik, maar van welke partij, dat wordt nog even afwachten.
pi_43957804
Op naar de staatsgreep van ijzeren rit .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43957829
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:39 schreef du_ke het volgende:
....a
pi_43957862
ik hoop wel dat het rechtstreeks wordt uitgezonden.....
pi_43957881
quote:
Maorita
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:41 schreef EchtGaaf het volgende:
ik hoop wel dat het rechtstreeks wordt uitgezonden.....
Zal wel live op Politiek24 komen.
pi_43957884
quote:

Nu ja, maar dat zegt niks over de volgende verkiezingen of die nu over 1,2 of 4 jaar zijn. De gemiddelde kiezer is dan toch allang weer vergeten wat er destijds speelde.
pi_43957941
quote:

[..]

De enige reden voor een persconferentie op dit moment kan zijn dat ze afziet van haar benoeming voor de Tweede Kamer.

Als ze het leiderschap van haar partij zou opeisen dan zou ze dat niet via een persconferentie horen te doen. Tenminste, een fatsoenlijk politicus zou dat niet via een persconferentie doen, maar dat gewoon eerst intern aankaarten. Daarbij hebben de leden en de fractie (unaniem, inclusief Verdonk!) gekozen, en wel voor Rutte. Kamp heeft dat gisteren nog eens bevestigd. Aanspraak maken op het leiderschap is op dit moment volstrekt kansloos en niet fatsoenlijk.
pi_43957942
quote:
Staan haar ind'ers al op strategische punten opgesteld in Den Haag?
pi_43957994
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:41 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nu ja, maar dat zegt niks over de volgende verkiezingen of die nu over 1,2 of 4 jaar zijn. De gemiddelde kiezer is dan toch allang weer vergeten wat er destijds speelde.
Dat vraag ik mij af. Rita heeft bij vriend en vijand veel losgemaakt. Ze heeft zeker diepe indrukken nagelaten. (en ze heeft toch wel de X-factor of beter Rita-factor ) ...Ik weet niet of de gemiddelde kiezer haar zomaar vergeet..

Maar ja, het in verleden behaalde (opini) resultaten geven idd geen garantie voor de toekomst.....Elke politicus heeft immers ook een houdbaarheidsdatum.....

Als integratie over een paar jaar niet meer op de agenda staat, dan kan het de populariteit misschien idd gaan tanen...
pi_43958039
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:44 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

De enige reden voor een persconferentie op dit moment kan zijn dat ze afziet van haar benoeming voor de Tweede Kamer.

Als ze het leiderschap van haar partij zou opeisen dan zou ze dat niet via een persconferentie horen te doen. Tenminste, een fatsoenlijk politicus zou dat niet via een persconferentie doen, maar dat gewoon eerst intern aankaarten. Daarbij hebben de leden en de fractie (unaniem, inclusief Verdonk!) gekozen, en wel voor Rutte. Kamp heeft dat gisteren nog eens bevestigd. Aanspraak maken op het leiderschap is op dit moment volstrekt kansloos en niet fatsoenlijk.
Dat zou ook wel apart zijn, toch? Afzien van je zetel omdat je téveel stemmen hebt gekregen. Ik snap het partijpolitiek natuurlijk wel. Maar ja, we horen het om vijf uur wel.
pi_43958045
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:44 schreef Chewie het volgende:

[..]

Staan haar ind'ers al op strategische punten opgesteld in Den Haag?
Ik denk het .

En als voormalig gevangenisdirectuer heeft ze ook vast connecties met de onderwereld. En haar broer wordt hoofd van de ordedienst.
pi_43958061
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

andere boeg: vind jij Rutte "volwassen", "volwaardig", "rijp"overkomen?
Ik zou het niet weten, EchtGaaf, ik heb de beste man nooit ontmoet.
quote:
[..]

Communicatie, hoe iemand overkomt kan ik niet oppervlakkig noemen. Het bepaald goeddeels je succes en kansen... Een eerste indruk kan al dodelijk zijn. Vraag het werkgevers maar, de eerste indruk wordt in de eerste minuut al gemaakt. De beslissing vaak ook........
[..]

Het onverwacht succes van Balkenende kan je niet loszien van het feit dat er naast Balkenende helaas weinig persooblijkheden waren die het hem echt moeilijk kinden maken. Bos komt ook tekort. En in het land der blinden is een oog koning....

Het succes van Balkenende schuilt in de naiviteit van de kiezer die voetstoots de demogagie van het kabinet aannam dat het economische herstel door hun kwam.....

Ik zeg er ook bij dat Balkenende het laatste jaar hard is gegroeid in zijn rol...Hij komt een beetje onhandig over maar heeft ook iets vetrouwens.....iets wat menig kiezer in onzekere tijden ook weer kan waarderen...
Oppervlakte, je blijft aan de oppervlakte. Je verschuilt je achter communicatiewetenschappen, een bizar oppervlakkig oordeel over werkgevers, een bijzonder weinig gefundeerde uitspraak over 'persoonlijkheden' die het Balkenende (niet) moeilijk maakten, en dan óók nog een sneer naar kiezers die zo oppervlakkig zouden zijn als jij bent in je oordelen.
Nederland is plat, maar niet zo plat als jouw oordeel. Je gooit naar willekeur dingen die je uitkomen op één hoop, zonder de erbij horende keerzijden, nuances, vraagtekens. Je praat de analisten na zoals ze in je kraam te pas komen. Dat is plat. Oppervlakkig.

Rutte is gekozen tot lijsttrekker, en tot fractievoorzitter. Niet vergeten! Er zijn er die juist in hem een leidersfiguur zien, en die Verdonk niet al die kwaliteiten toedichten die jij doet. Balkenende is een succesfactor gebleken - men gaat dus niet af op eerste indruk. Balkenende is ook destijds als leider gekozen. Bos werd bejubeld als charmant, juist in zijn communicatie, maar dan telt het opeens niet meer als het niet meer uitkomt?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43958067
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:48 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat zou ook wel apart zijn, toch? Afzien van je zetel omdat je téveel stemmen hebt gekregen.
Eerder afzien omdat je het minderwaardige baantje waar je je voor verkiesbaar hebt gesteld alleen maar wilde gebruiken als opstapje naar een ministerspost en dat er nu niet in lijkt te zitten .
pi_43958084
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:48 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat zou ook wel apart zijn, toch? Afzien van je zetel omdat je téveel stemmen hebt gekregen. Ik snap het partijpolitiek natuurlijk wel. Maar ja, we horen het om vijf uur wel.
Ze ziet er vanaf omdat ze geen zin heeft in het Kamergeneuzel en eigenlijk alleen maar minister, premier of vicepremier had willen worden. De persconferentie is om er een mooi verhaal omheen te breien, ook met het oog op het grote aantal voorkeursstemmen. Ze zal er wel iets van maken dat ze zich voorlopig nog volledig op het ministerschap wil richten, ook gezien de lange formatie die verwacht wordt, blablabla.
  dinsdag 28 november 2006 @ 12:51:19 #36
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43958122
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:44 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik zie rita er ook nog wel voor aan dat ze zich afscheidt van de VVD
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_43958172
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:51 schreef teamlead het volgende:

[..]

Volgens radio1 heeft ze tegen tegen Rutte (telefonisch) gezegd dat ze de partij niet zal verlaten, wat ze wel zou mededelen op die persconferentie wou ze niet zeggen...
pi_43958208
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:53 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Volgens radio1 heeft ze tegen tegen Rutte (telefonisch) gezegd dat ze de partij niet zal verlaten, wat ze wel zou mededelen op die persconferentie wou ze niet zeggen...
Eens zien of Rutte al een mooie pleister heeft aangeschaft voor de aankomende meswond in zijn rug.
pi_43958231
Lijkt me een duidelijk signaal van de kiezer: Nederland wil geen generaal pardon...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_43958241
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:51 schreef teamlead het volgende:

[..]

Misschien op termijn. Voorlopig is ze echter nog minister namens de VVD. Tot de motie van wantrouwen op donderdag in ieder geval.
  dinsdag 28 november 2006 @ 12:56:46 #41
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43958253
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:55 schreef Tikorev het volgende:
Lijkt me een duidelijk signaal van de kiezer: Nederland wil geen generaal pardon...
het deel van nederland dat op haar gestemd heeft wil geen generaal pardon
pi_43958256
quote:
600.000 kiezers is geen meerderheid.
pi_43958336
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:56 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Niet eens een meerderheid van de VVD stemmen.
pi_43958394
Wat zou er theoretisch gebeuren als zij uit de VVD stapt?
pi_43958464
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:56 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ach, als de SP 16 zeteltjes wint schijnt ook heel Nederland een socialer beleid te willen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_43958588
Ik hoop dat ze uit de fractie stapt .
pi_43958610
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Weinig of ze kan als zichzelf verder als Groep Verdonk. Of ze stopt als kamerlid en dan mag Elias er in.
pi_43958638
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:03 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ach, als de SP 16 zeteltjes wint schijnt ook heel Nederland een socialer beleid te willen.
Dat zijn dan ook bijna dubbel zoveel stemmen dan Verdonk.
pi_43958687
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dan heeft ze nog steeds haar parlementszetel. Als ze die opgeeft (wel of niet uit de VVD gestapt maakt niet uit), komt deze zetel toe aan de hoogstgeplaatste op de kandidatenlijst van de VVD van 22 november die niet gekozen was.
pi_43958746
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook bijna dubbel zoveel stemmen dan Verdonk.
En is dientengevolge minder, maar nog steeds gechargeerd.
pi_43958793
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:49 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten, EchtGaaf, ik heb de beste man nooit ontmoet.
Weet je het echt niet? Of wil je het niet weten....? .Je volgt hem toch ook wel sinds jaar en dag? Dan kan je toch wel een oordeel hebben van een persoonlijkheid al ken je hem alleen van de TV? Sigme, je vind toch wel iets van hem? Net zo goed als al die VVD- leden die op hem hadden gestemd?
quote:
Oppervlakte, je blijft aan de oppervlakte. Je verschuilt je achter communicatiewetenschappen,
Tja, het wordt een wellis nietes spelletje of dit "oppervlakkig" is. Ik denk dat je het belang van "communicatie "zwaar overschat. En wat te denken van "(massa) psychologie" .....Tja, het zijn misschien "zachte"wetenschappen, ik zou ze niet willen afdoen als "oppervlakkig". ik weet wel zeker dat deze aspecten "onbewust"bij het electoraat een zeer grote en misschien wel een hoofdrol spelen naast het inhoudelijk uiteraard....
quote:
een bizar oppervlakkig oordeel over werkgevers,
daar is onderzoek na gedaan.....Vele afwijzingen van sollicitanten vallen al in de eerste minuut van het sollicitatiegesprek (of verkoopgesprekken)....Verdiep maar eens in de psychologie van het GUNNEN (daar draait echt alles om)......Hoofdpilaar: psychologie dus......naast de ratio uiteraard. Het is en en....
quote:
een bijzonder weinig gefundeerde uitspraak over 'persoonlijkheden' die het Balkenende (niet) moeilijk maakten,
Alles wat ik over Balkenende heb gezegd blijf ik achter staan......dus dat hij geen leider is, weinig empathie heeft, slecht communiceert etc...
quote:
en dan óók nog een sneer naar kiezers die zo oppervlakkig zouden zijn als jij bent in je oordelen.
politiek is mij hobby nr 1. ik praat er dus heel veel met anderen over. En dan merk je contant dat de meeste kiezers er zich amper in verdiepen. Hun kennis is miserabel te noemen. uitzonderingen daargelaten. ik heb niet voor niets gepleit om het KiezersRijbewijs....weinig kiezers begrijpen weinig van het dynamische gedrag van de economie en de rol van de politiek daarin. En dan is de kiezer gemakkelijk te demagogiseren. Ze trapten er bij bosjes in bij het CDA....
quote:
Nederland is plat, maar niet zo plat als jouw oordeel. Je gooit naar willekeur dingen die je uitkomen op één hoop, zonder de erbij horende keerzijden, nuances, vraagtekens.
Nee ik lever mijn verstand aan niemand in. Niemand maakt mij iets wijs, zonder het zelf te begrijpen.
quote:
Je praat de analisten na zoals ze in je kraam te pas komen. Dat is plat. Oppervlakkig.
Nee hoor ik echolalie never nooit. Uiteraard trek ik wel dwarsverbanden en analyseer er flink op los. Maar ik zeg wel dat er zelden 1 waarheid is....dat maakt de discussie ook interessant...
quote:
Rutte is gekozen tot lijsttrekker, en tot fractievoorzitter. Niet vergeten! Er zijn er die juist in hem een leidersfiguur zien, en die Verdonk niet al die kwaliteiten toedichten die jij doet.
Er is niet een duidelijke leider gekozen. Noch Rutte noch Verdonk is het hoofdprobleem. Het probleem van de VVD is de VVD zelf: TWEESPALT over de koers van de partij. Rutte en Verdonks zijn de personificaties van de twee stromingen sociaal liberaal en rechts conservatief.

De partij moet dus kiezen. Spijten dus. Of kiezen voor een van beide stromingen....
quote:
Balkenende is een succesfactor gebleken - men gaat dus niet af op eerste indruk. Balkenende is ook destijds als leider gekozen. Bos werd bejubeld als charmant, juist in zijn communicatie, maar dan telt het opeens niet meer als het niet meer uitkomt?
Nee ik ben niet opportunistisch. Succes of falen hebben zelden of liever nooit 1 oorzaak.

Er is altijd sprake van een complex van oorzaken. Bij Balkenende hield ik al het verhaal over de opleving van de economie en de demagogie daaromtrent, het verhaal van het land met een oog koning, het falen van Bos in de campagne etc etc...

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 28-11-2006 13:19:04 ]
pi_43958914
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:12 schreef Litpho het volgende:

[..]

En is dientengevolge minder, maar nog steeds gechargeerd.
Uiteraard.
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:21:55 #53
136 V.
Like tears in rain...
pi_43959050
quote:

[..]

Ik vind het maar raar. Een hele persconferentie, echt waar?
*krijgt visioenen van die enthousiaste 'Ik doe het'-persconferentie op de BouwRAI *

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43959222
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:13 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Weet je het echt niet? Of wil je het niet weten....? .Je volgt hem toch ook wel sinds jaar en dag? Dan kan je toch wel een oordeel hebben van een persoonlijkheid al ken je hem alleen van de TV? Sigme, je vind toch wel iets van hem? Net zo goed als al die VVD- leden die op hem hadden gestemd?
Nauwelijks, want ik kijk geen tv. Ik lees wel eens iets óver mensen, maar dat ontstijgt gewoonlijk de oppervlakkige beschouwingen zoals jij ze ook maakt niet.

De enige indruk die ik van zo'n Rutte opdoe is uit een enkel interview. Ik vind weinig van hem. In tegenstelling tot politici die nog wel eens een ingezonden stuk aanleveren (van Baalen, AHA, Bolkestein, om een paar bekende VVD'ers te noemen).
quote:
[..]

Tja, het wordt een wellis nietes spelletje of dit "oppervlakkig" is. Ik denk dat je het belang van "communicatie "zwaar overschat. En wat te denken van "(massa) psychologie" .....Tja, het zijn misschien "zachte"wetenschappen, ik zou ze niet willen afdoen als "oppervlakkig". ik weet wel zeker dat deze aspecten "onbewust"bij het electoraat een zeer grote en misschien wel een hoofdrol spelen naast het inhoudelijk uiteraard....
Ik overschat ze niet, jij misschien. Maar vooral: dat is bijna allemaal oppervlakkig.
pi_43959542
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Nauwelijks, want ik kijk geen tv. Ik lees wel eens iets óver mensen, maar dat ontstijgt gewoonlijk de oppervlakkige beschouwingen zoals jij ze ook maakt niet.

De enige indruk die ik van zo'n Rutte opdoe is uit een enkel interview. Ik vind weinig van hem. In tegenstelling tot politici die nog wel eens een ingezonden stuk aanleveren (van Baalen, AHA, Bolkestein, om een paar bekende VVD'ers te noemen).
[..]

Ik overschat ze niet, jij misschien. Maar vooral: dat is bijna allemaal oppervlakkig.
is -------->>>>>>jij vindt. Velen zullen hier anders over denken. Vraag het de betreffende wetenschappers maar. De campagnestrategen/adviseurs zullen het zeker met mij eens zijn..

ik overschat het zeker niet. Zo'n veertig procent van de informatie die bij een mondelinge boodschap wordt overgebracht gebeurt non-verbaal. Dus hoe je het brengt en hoe je overkomt....

Noem het maar oppervlakkig. Ik vind dat eigenlijk niet belangrijk. In het dagelijkse functioneren in het sociale verkeer, spelen dergelijke zaken een zeer belangrijke rol in het nemen van beslissingen.

Als het om verkiezingsgunst gaat, is dat naar mijn idee niet anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 28-11-2006 13:49:45 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 november 2006 @ 14:21:12 #56
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43960664
quote:
een meerdheid heeft gekozen voor partijen die zo'n pardon willen
DeLuna vindt me dik ;(
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2006 @ 14:58:12 #57
862 Arcee
Look closer
pi_43961725
Leuk relletje om de post-verkiezingsperiode mee af te trappen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_43962932
Waar is eigenlijk te vinden dat Verdonk die persconferentie om 5 uur gaat geven?
pi_43962989
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:34 schreef KneiterS het volgende:
Waar is eigenlijk te vinden dat Verdonk die persconferentie om 5 uur gaat geven?
Dat zeiden ze op Radio 1
pi_43963047
quote:
De VVD wacht in spanning op de reactie die minister Rita Verdonk, nummer twee op de kieslijst, vanmiddag om 17.00 uur geeft op het feit dat ze meer voorkeursstemmen heeft gekregen dan VVD-leider Mark Rutte.
http://www.elsevier.nl/ni(...)el/asp/artnr/128091/
pi_43963052
oke tnx
pi_43963377
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:21 schreef rubbereend het volgende:

[..]

een meerdheid heeft gekozen voor partijen die zo'n pardon willen
De partijen die me te binnen schieten zijn: PvdA, SP, GL, CU en D66. Die hebben samen uit mijn hoofd 74 zetels, dus net geen meerderheid.

Ben benieuwd (en een beetje bang) wat ze te vertellen heeft, het zal meer zijn dan dat ze alleen blij is met zoveel voorkeurstemmen, want daarvoor hoeft ze geen persconferentie te houden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 november 2006 @ 15:51:44 #63
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43963483
partij van de dieren wil dat ook.... en dan zitten we op 76 bovendien zijn er velen in het CDA die het eigenlijk ook willen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_43963516
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:47 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De partijen die me te binnen schieten zijn: PvdA, SP, GL, CU en D66. Die hebben samen uit mijn hoofd 74 zetels, dus net geen meerderheid.
Die dierenpartij doet vast gezellig mee..
pi_43963692
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:51 schreef rubbereend het volgende:
partij van de dieren wil dat ook.... en dan zitten we op 76 bovendien zijn er velen in het CDA die het eigenlijk ook willen
Ow ok, ik dacht dat de PvdD alleen maar over diertjes gingen, maar misschien zien ze die illegalen ook wel als een bepaald soort dieren
pi_43964159
Straks gaat ze verder als Lijst Verdonk :0
pi_43964238
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:12 schreef DrDentz het volgende:
Straks gaat ze verder als Lijst Verdonk :0
En dan over 4 jaar de helft van de zetels bij Wilders wegkapen, blijven die partijen mooi klein..
pi_43964586
En waar kunnen we nu zien welke kandidaat hoeveel stemmen heeft behaald? Iedereen haalt cijfers boven water, maar wordt geen bron genoemd.
pi_43964633
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:15 schreef venomsnake het volgende:

[..]

En dan over 4 jaar de helft van de zetels bij Wilders wegkapen, blijven die partijen mooi klein..
Of.. Wilders en Verdonk team up
pi_43964732
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:24 schreef Aaichie het volgende:
En waar kunnen we nu zien welke kandidaat hoeveel stemmen heeft behaald? Iedereen haalt cijfers boven water, maar wordt geen bron genoemd.
www.kiesraad.nl
  dinsdag 28 november 2006 @ 16:34:17 #71
136 V.
Like tears in rain...
pi_43964902
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:25 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Of.. Wilders en Verdonk team up
Gaat niet gebeuren. Twee van die diva's.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43965347
Wordt de persconferentie live uitgezonden? (online?)
pi_43965386
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:48 schreef MrBadGuy het volgende:
Wordt de persconferentie live uitgezonden? (online?)
Radio1 zend het vast wel uit.

Misschien politiek24 ook wel..
edit
Zie net dat politiek24 het live uitzend..
Tijdstip 17.15
pi_43965413
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:34 schreef Verbal het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren. Twee van die diva's.

V.
Zou wel de allochtonen hun worst nightmare zijn
pi_43965692
quote:
Rutte: ik blijf leider VVD
DEN HAAG (ANP) - VVD-fractievoorzitter Mark Rutte gaat er niet vanuit dat fractiegenoot Rita Verdonk dinsdag het leiderschap van de partij gaat opeisen. Hij zei dat dinsdagmiddag voorafgaand aan zijn bezoek aan informateur Rein Jan Hoekstra.
Later op de middag maakt Verdonk bekend hoe ze reageert op het grote aantal voorkeursstemmen dat ze heeft gekregen bij de verkiezingen van vorige week. Rutte zei te verwachten dat ze bij die bijeenkomst alleen nog maar eens zegt hoe blij ze is met deze uitslag.

,,U zult nog wel een tijdje met me opgescheept zitten'', hield hij de pers voor. Maandag heeft hij nog met Verdonk gesproken over de kwestie, maar daarover wilde Rutte niets zeggen. Verdonk behaalde als nummer twee op de VVD-kandidatenlijst bijna 70.000 stemmen meer dan lijsttrekker Rutte.
Bron
pi_43965791
quote:
Rutte zei te verwachten dat ze bij die bijeenkomst alleen nog maar eens zegt hoe blij ze is met deze uitslag.
Lijkt me niet dat ze daar een persconferentie voor gaat houden.
pi_43966146
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:00 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat ze daar een persconferentie voor gaat houden.
Zou wel lachen zijn, hoop onrust stoken binnen de VVD voor niets..
pi_43966187
Misschien wil ze gewoon een beetje aandacht.
pi_43966198
Rutte moet het veld ruimen dat kan gewoon niet anders. Als ze rutte laten zitten laat de Elite alleen maar weer zien dat ze niks om de mening van de burger geven.
Er zijn der voor minder weggestuurd.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_43966249
Is er al witte rook?
pi_43966269
RTL7......
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2006 @ 17:19:12 #82
862 Arcee
Look closer
pi_43966369
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:16 schreef EchtGaaf het volgende:
RTL7......
"vanavond"?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_43966412
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:19 schreef Arcee het volgende:

[..]

"vanavond"?
nee nu, hollen......aan die tV...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2006 @ 17:21:54 #84
862 Arcee
Look closer
pi_43966459
Blijkbaar weet niemand 't of zegt niemand 't. Toch apart.
pi_43966503
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:21 schreef Arcee het volgende:
Blijkbaar weet niemand 't of zegt niemand 't. Toch apart.
Ja idd...

maar kan nu op elk moment beginnen. Ook op politiek24.nl rechtstreeks...
pi_43966508
Die nieuws presentator van RTL7 hoopt dat er rotzooi komt:

''dan gaan we een paar leuke dagen meemaken''
pi_43966521
Eerst ons minstens een half uur laten wachten en dan zeggen: 'Dank jullie wel, ik blijf en Rutte is leider, doei.'
pi_43966686
En een half uur later

Als ze wat sneller was dan zat Bos nu ook niet te zeuren over een generaal pardon, want dan waren alle illegalen al lang weg geweest
pi_43966704
Spnaaaannnnnuuunnnd..

Beveiligers nog niet gearriveerd..

zou er druk op het allerlaatste moment zijn, dat Verdonk van deze rara actie afziet??????

Wat gebeurt hier????

wat doet deze vrouw waar is ze in hemelsnaam mee bezig .....
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2006 @ 17:29:15 #90
862 Arcee
Look closer
pi_43966718
Voorzitter VVD weet ook nog steeds niets, volgens Frits Wester.

Nou, Rita, kom d'r maar in.
pi_43966730
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:28 schreef MrBadGuy het volgende:
En een half uur later
Ja, en dat noemt zichzelf: ''duidelijk en rechtdoorzee''
pi_43966734
Wester: "Verdonk is een vrouw van afspraak is afspraak. De afspraak was kwart over 5..."
pi_43966751
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:29 schreef Arcee het volgende:
Voorzitter VVD weet ook nog steeds niets, volgens Frits Wester.

Nou, Rita, kom d'r maar in.
Kamp weet het ook al niet, Rutte ook niet.....belooft weinig goeds...
pi_43966760
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:29 schreef venomsnake het volgende:

[..]

zou het schip niet gezonken zijn onderweg......lekgeschoten...
pi_43966769
SPANNEND!

(wat een onzin)
Alle gekheid op een stokje, want daar hoort gekheid thuis, nietwaar. Het zou toch gek zijn als we het in een doosje zouden stoppen, danwel theelepelsgewijs op zouden hangen aan een rekje... - G. de Vader
pi_43966800
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:29 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Duidelijk peddelen recht door zee, iig niet met een speedboot
pi_43966802
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

maar kan nu op elk moment beginnen. Ook op politiek24.nl rechtstreeks...
Die stream blijft hangen.
pi_43966834
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:31 schreef Disorder het volgende:

[..]

Gaat denk ik pas aan als ze in beeld komt. Bij mij loopt de nieuwstikker onder in beeld wel.
pi_43966855
quote:

[..]

Dan zullen er wel veul mensen naar aan het kijken zijn, deed het net namelijk nog prima.
pi_43966881
quote:

[..]

klopt. Moet ook nog beginnen......Maar kan beter rtl7 kijken. Ik denks dat het dadelijk zo druk wordt dat er helemaal geen stream komt....
pi_43966883
Het ministerie nog niet verlaten, . Wat een LPF-achtig circus.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2006 @ 17:34:18 #102
862 Arcee
Look closer
pi_43966887
Ze is op 't ministerie. Kan nog wel ff duren dus.
pi_43966893
Ze heeft het ministerie nog niet eens verlaten..

Verdonk
pi_43966901
Wester zwaar geïrriteerd.
pi_43966912
Nou maar zien hoe VVD Rita nu zal zijn. nu komt het ervan op aan.....

Er is blinde paniek daar als je het mij vraagt...
pi_43966917
De VVD zet zichzelf wel een beetje voor joker zo..
pi_43966919
Haha, wat een poppenkast.
pi_43966921
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:34 schreef Arcee het volgende:
Ze is op 't ministerie. Kan nog wel ff duren dus.
Owwwww. Raar vaag.....
pi_43966936
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:35 schreef Kozzmic het volgende:
ja leuk he. Was al bang voor een zwart gat na de verkiezingen....Nou niet dus...
pi_43966937
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou maar zien hoe VVD Rita nu zal zijn. nu komt het ervan op aan.....

Er is blinde paniek daar als je het mij vraagt...
Ik kan me ook alleen maar voorstellen dat het uitstel te wijten is aan stevige gesprekken.
pi_43966957
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik kan me ook alleen maar voorstellen dat het uitstel te wijten is aan stevige gesprekken.
Ja idd........
pi_43966977
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Die kans zit er dik in. Ik denk dat Kamp zijn eigen ministerie in gaat zetten om Verdonk tegen te houden
pi_43966981
Of misschien heeft ze gewoon maagklachten...
pi_43966992
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:37 schreef Monidique het volgende:
pi_43967012
Dat café doet goede zaken op deze manier..
pi_43967023
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Vervolg van......
[..]

En hier weer verder. Wat gaat Verdonk strak zeggen in de persconferentie ?

Ik vermoed dat ze op ramkoers ligt.........

Wordt dit de ondergang van Mark Rutte? Reken maar dat het zweet hem in de bilnaad staat......
Dat lijkt me niet. Die afspraken zijn gemaakt en Rutte heeft zijn plek.
pi_43967025
Zou d'r nog een denktank in washington een positie vrij hebben?
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_43967085
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:37 schreef Monidique het volgende:
De brug staat open.
pi_43967096
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:35 schreef Kozzmic het volgende:
pi_43967108
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:40 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

De brug staat open.
De Hond heeft haar huiswerk opgegeten.
pi_43967142
In 2003 vond ik het jammer dat de LPF zo weinig zetels kreeg, want het was toch altijd wel lachen, maar gelukkig is er de VVD om dat stokje al meer dan drie jaar lang over te nemen.
pi_43967162
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:39 schreef Stippel het volgende:
Zou d'r nog een denktank in washington een positie vrij hebben?
Nou vast niet bij dezelde waar AHA zit..
pi_43967198
Nog steeds niet vertrokken van het ministerie. Gaat heel lang duren denk ik.

Misschien is de grap dat er hele maal geen persconferentie meer volgt....
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 november 2006 @ 17:46:14 #124
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43967248
wat een mop dit
DeLuna vindt me dik ;(
pi_43967262

Komt allemaal goed..
pi_43967268
Dit is zo typisch Verdonk.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2006 @ 17:47:12 #127
862 Arcee
Look closer
pi_43967281
Nu op Radio 1...
pi_43967286
ZE IS BINNEN
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2006 @ 17:47:36 #129
862 Arcee
Look closer
pi_43967295
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:49 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Radio1 zend het vast wel uit.

Misschien politiek24 ook wel..
edit
Zie net dat politiek24 het live uitzend..
Tijdstip 17.15
Hier ook te zien.
pi_43967328
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2006 @ 17:49:03 #131
862 Arcee
Look closer
pi_43967347
"Het is een unieke situatie... mijn partij is de VVD, laat ik daar geen twijfel over laten bestaan"
pi_43967362

''mijn partij is de VVD''
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2006 @ 17:49:56 #133
862 Arcee
Look closer
pi_43967373
Zo te horen wil ze iets zeggen, wat ze toch maar niet gaat zeggen...
pi_43967393
gaat ze opstappen??
pi_43967401
Het hoofdbestuur moet een commissie in het leven roepen.

Rita heeft Wiegel en Bolkestein al gevraagd.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2006 @ 17:50:52 #136
862 Arcee
Look closer
pi_43967403
Commissie in het leven roepen, die zich gaat buigen over deze unieke situatie.

Wiegel en Bolkestein.
pi_43967405
Een comissie in het leven roepen..
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2006 @ 17:51:44 #138
862 Arcee
Look closer
pi_43967423
Conclusie: ze wil heeeeeeeeel graag partijleider worden, maar ze kan het net niet over haar lippen krijgen om dat op te eisen.
pi_43967424
maar ik voel mij heel verbonden met de partij.
pi_43967428
Ze dreigt dus eigenlijk tussen de regels door om de partij te verlaten als ze haar zin niet krijgt.
pi_43967434
Wiegel en Bolkestein, hoe weet je het voor elkaar te krijgen. Daar zal Rutte blij mee zijn.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:52:15 #142
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43967440
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:50 schreef Kozzmic het volgende:
Het hoofdbestuur moet een commissie in het leven roepen.

Rita heeft Wiegel en Bolkestein al gevraagd.
huh? en wat moet die commissie doen dan
pi_43967442
Lafaard!
pi_43967444
Wat een flauwekul, kan ze dit niet intern regelen?
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:52:28 #145
104871 remlof
Europees federalist
pi_43967446
Mooi, het begin van het einde van de VVD
pi_43967447
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:52 schreef Asskicker14 het volgende:
Wiegel en Bolkestein, hoe weet je het voor elkaar te krijgen. Daar zal Rutte blij mee zijn.
Geweldig
pi_43967467
"Ik ben helemaal versteld wie er allemaal gekomen zijn" .
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2006 @ 17:52:55 #148
862 Arcee
Look closer
pi_43967472
No way dat dit was wat ze wilde vertellen.
pi_43967475
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:52 schreef teamlead het volgende:

[..]

Zich buigen over de betekenis van deze unieke situatie

©verdonk.
ijs_beer fan!
pi_43967477
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:52 schreef teamlead het volgende:

[..]

Kijken naar de gevolgen van de verkiezingsuitslag.

Of wat ze niet uitsprak maar wel bedoelde: zorgen dat Rita de leider wordt.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2006 @ 17:53:39 #151
862 Arcee
Look closer
pi_43967494
Ze wil zo graag wat met die voorkeursstemmen, maar kan er niks mee.
pi_43967502
Ze heeft haar eigen graf gegraven met dit verhaal .

"Ik ben loyaal aan Mark, maar er moet wel even bepaald worden dat ik partijleider wordt"
ijs_beer fan!
pi_43967504
Wat een kutstream
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:54:07 #154
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43967506
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:53 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Kijken naar de gevolgen van de verkiezingsuitslag.

Of wat ze niet uitsprak maar wel bedoelde: zorgen dat Rita de leider wordt.
wat een laffe actie dit van rita...
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:54:34 #155
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43967517
Heeft Vrouwe Raspoetin gesproken?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_43967522
ze wil gewoon partijleider worden...
pi_43967528
Wat zegt ze? Wat zegt ze?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_43967529
Dat mens is echt niet goed
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:55:07 #159
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_43967538
Creatief.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2006 @ 17:55:16 #160
862 Arcee
Look closer
pi_43967543
Wat een vage actie.
pi_43967547
Wat een machtsgeil wijf zeg..
pi_43967552
Drukke dagen voor Mark Rutte...onderhandelingen met Rita, Frits en Hans aan de ene zijde en met Wouter, Jan-Peter, Jan, Femke, Andre en Rein-Jan aan de andere zijde.
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:55:40 #163
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43967555
ik hoop dat Mark haar nu gewoon uit de fractie lazert. Partijbelang is een begrip dat ze niet kent
pi_43967558
gewoon ziekelijk. wie verzint zoiets.....
pi_43967566
"Mark Rutte had ook wat opmerkingen" .
pi_43967572
Ze wil de koers verdonk binnen de partij neerzetten zei ze net..
pi_43967579
Partijbonsen...Hoogervorst, Zalm...etc dus.
pi_43967584
Wat is het toch een domme koe.

Schijtwijf, BAH.
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:57:07 #169
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43967596
De machtsstrijd zal nog wel even voortduren dus.

Een commissie in het leven roepen om te kijken wat er moet gebeuren met deze uitslag. Rita niet links, niet rechts maar recht door het poldermodel Verdonk.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:57:13 #170
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43967604
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:56 schreef venomsnake het volgende:
Ze wil de koers verdonk binnen de partij neerzetten zei ze net..
ach.. dan ontstaat wel ruimte voor een échte liberale partij natuurlijk
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:57:19 #171
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43967607
Een koep, een fakking koep!
pi_43967612
Goede vragen van de journalisten.
pi_43967614
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:55 schreef teamlead het volgende:
ik hoop dat Mark haar nu gewoon uit de fractie lazert. Partijbelang is een begrip dat ze niet kent
Ik hoop het ook, maar anders vermaak ik me ook kostelijk hoor .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_43967621
Ze krijgt het wat te hoog in haar bol.
pi_43967624
Die toon van haar heeft wel wat weg van Hitler.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2006 @ 17:57:53 #176
862 Arcee
Look closer
pi_43967625
Vreselijk, ze wil iets, maar durft 't toch maar niet.
pi_43967629
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:55 schreef venomsnake het volgende:
Wat een machtsgeil wijf zeg..
Nouja, ze heeft duidelijk de voorkeur van de kiezers, en het verlies van de VVD hebben ze aan het wisselen van Verdonk en Rutte te danken. Met Verdonk aan het roer groeit de populariteit van de VVD behoorlijk. Ik snap het wel.
pi_43967630
Met haar ''koers Verdonk''
pi_43967632
Lang leve de VVD...

Op naar de afgrond...

niet dat ik er mee zit hoor..
pi_43967636
Dit is historisch...straks al in het 6 jaar journaal.
pi_43967651
VVD wordt zo echt naar de kloten geholpen, steeds weer al die conflicten.
pi_43967658
Het is buitengewoon onfatsoenlijk. Ik had niet verwacht dat ze op deze manier haar partij voor het blok zou zetten. Loyaal aan de partij, nou de enige aan wie Rita loyaal is, is aan haarzelf.

Ik ben benieuwd naar de commentaren, vooral naar de posities die rechtse media als Elsevier en De Telegraaf gaan innemen.
pi_43967667
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:58 schreef Asskicker14 het volgende:
VVD wordt zo echt naar de kloten geholpen, steeds weer al die conflicten.
1 Keer, 2 keer?
pi_43967680
Mevrouw Verdonk, waarom veroorzaakt u steeds al dat gedoe?

De beste vraag van de persconferentie, BRILJANT!
pi_43967683
"Mevrouw verdonk waarom veroorzaakt u toch altijd zoveel gedoe?"

Aldus een journalist
ijs_beer fan!
pi_43967690
hilarisch dit..
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:59:53 #187
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43967693
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:57 schreef Arcee het volgende:
Vreselijk, ze wil iets, maar durft 't toch maar niet.
Bang om net als Van Schijndel uit de fractie te worden gezet wellicht?

Verdonk kan dan wel rekenen op een fikse meerderheid van de kiezers, maar de partijtop mot haar niet zo.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2006 @ 17:59:54 #188
862 Arcee
Look closer
pi_43967694
"Ik heb 620 duizend... ik.... ik...."

pi_43967726
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:59 schreef Sidekick het volgende:
Verdonk kan dan wel rekenen op een fikse meerderheid van de kiezers
Nou ja, ze had natuurlijk nog steeds minder dan de helft van de totale VVD-stemmen, dus een fikse meerderheid?
pi_43967727
Ze slaat op hol
pi_43967730
Lekker belangrijk of ze nu links of rechts vooraan zit in de kamer.

Je zal zo'n mens in je fractie hebben zitten.
pi_43967734
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:59 schreef Arcee het volgende:

Typisch VVD, ik ik ik ik
pi_43967748
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:59 schreef Arcee het volgende:

En niet 'wij' of 'de VVD' of 'ik samen met de VVD of Rutte'....steeds maar ik....ik...ik.
Ze moet gewoon uit de partij stappen, ik denk dat ze heel veel partijleden tegen haar heeft gekeerd.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2006 @ 18:01:24 #194
862 Arcee
Look closer
pi_43967752
"ik.... ik.... ik...ik.....ik"
pi_43967754
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:00 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nou ja, ze had natuurlijk nog steeds minder dan de helft van de totale VVD-stemmen, dus een fikse meerderheid?
Kamp staat achter Rutte, dus een meerderheid is voor Rutte zeg ik als Kamp stemmer
pi_43967776
Wat een vreemde actie, d'r plaats binnen de partij was al bepaald. Wat is dat toch met die ex-PvdA'ers die komen stoken in de VVD ?
pi_43967783
Ik ben loyaal aan Mark Rutte
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:02:54 #198
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43967822
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:01 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

En niet 'wij' of 'de VVD' of 'ik samen met de VVD of Rutte'....steeds maar ik....ik...ik.
Ze moet gewoon uit de partij stappen, ik denk dat ze heel veel partijleden tegen haar heeft gekeerd.

Ze vergeet even dat de leden haar niet als lijsttrekker wilden.
pi_43967823
Bedoelde ze met partijbonzen nou o.a. Kamp, Zalm en Hoogervorst die duidelijk vóór Mark waren?
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:02:58 #200
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43967824
Het is en blijft een smerig wijf.
pi_43967847
gut, ik denk dat Maurice de Hond nu weer enthousiast gaat peilen onder de VVD-kiezers....
pi_43967859
Waarom bespreek je zoiets niet gewoon binnen de partij ipv de media op te zoeken ? Raar mens.
pi_43967882
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:01 schreef gelly het volgende:
Wat een vreemde actie, d'r plaats binnen de partij was al bepaald. Wat is dat toch met die ex-PvdA'ers die komen stoken in de VVD ?
Volgensmij is ze nog steeds PvdA'er en wil ze de VVD kapot maken
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:04:35 #204
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43967895
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:03 schreef gelly het volgende:
Waarom bespreek je zoiets niet gewoon binnen de partij ipv de media op te zoeken ? Raar mens.
precies ja. Zoiets regel je toch niet via de pers?

Ik mag hopen dat die "comissie" adviseert om Rita te royeren als lid
pi_43967898
Rubberen Rita heeft gesproken.
pi_43967935
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:02 schreef Asskicker14 het volgende:
Bedoelde ze met partijbonzen nou o.a. Kamp, Zalm en Hoogervorst die duidelijk vóór Mark waren?
Bolkestijn en Wiegel, als je het over fossielen hebt ...
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:06:02 #207
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_43967936
Ze heeft het wel erg vaak over de 'Koers Verdonk'. Hoe ver is het van een koers Verdonk naar een lijst Verdonk?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_43967956
Ik begrijp Verdonk wel.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_43967961
quote:
Idd. Dat ze blij is met het aantal stemmen kan ik me heel goed voorstellen, dat ze (doordat ze de meeste VVD stemmen heeft gekregen) een hogere positie wil krijgen binnen de VVD kan ik ook inkomen, maar ga daar met de partij over praten en ga niet meteen, zonder ook maar iets tegen je collegas te zeggen, de media opzoeken.
pi_43967982
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:06 schreef De_Hertog het volgende:
Ze heeft het wel erg vaak over de 'Koers Verdonk'. Hoe ver is het van een koers Verdonk naar een lijst Verdonk?
Sja, de megalomie kent kennelijk geen grenzen bij d'r. Man, wat een trieste actie.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:07:59 #211
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43967994
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Bolkestijn en Wiegel, als je het over fossielen hebt ...
Mensen die binnen de partij zo goed als onomstreden zijn, dat wel... maar ik denk dat ze haar hand nu overspeelt. Bolkenstein en Wiegel zijn volgens mij helemaal niet zo op de hand van Rita als zij denkt. Dit doet de partij meer kwaad dan goed.

Ik gok dat ze adviseren: Rutte en Verdonk opzouten. Kamp neemt over
pi_43968010
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:02 schreef Asskicker14 het volgende:
Ze had het over 40 personen, maar om wie dat nu ging was niet helemaal duidelijk.
pi_43968041
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:06 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Idd. Dat ze blij is met het aantal stemmen kan ik me heel goed voorstellen, dat ze (doordat ze de meeste VVD stemmen heeft gekregen) een hogere positie wil krijgen binnen de VVD kan ik ook inkomen, maar ga daar met de partij over praten en ga niet meteen, zonder ook maar iets tegen je collegas te zeggen, de media opzoeken.
Ik heb het gevoel dat ze denkt dat als ze zoiets intern bespreekt dat ze weggehoond wordt met haar verzoek omdat de partijbonzen op dit moment 'onvoorwaardelijk' achter Rutte staan ook gezien Rutte's herverkiezing afgelopen week na de teleurstellende uitslag. En door de media op te zoeken en een 'persconferentie' te beleggen, hoopt zij iets te forceren...nu MOET er wel een commissie komen, iets wat onwaarschijnlijk zou zijn geweest bij een interne verzoek.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:10:41 #214
104871 remlof
Europees federalist
pi_43968066
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:07 schreef teamlead het volgende:

[..]

Mensen die binnen de partij zo goed als onomstreden zijn, dat wel... maar ik denk dat ze haar hand nu overspeelt. Bolkenstein en Wiegel zijn volgens mij helemaal niet zo op de hand van Rita als zij denkt. Dit doet de partij meer kwaad dan goed.

Die kans zit er goed in, Kamp heeft het in zich en staat politiek gezien zo'n beetje tussen Rutte en Verdonk in...
pi_43968073
quote:

[..]

Wellicht dat Bolkestein en Wiegel haar vandaag uit het hoofd hebben gepraat om direct het leiderschap op te eisen, en het nu eerst via een commissie te spelen?
quote:
Het lijkt me op termijn een waarschijnlijke oplossing. Kamp is verreweg de beste die de beide kampen van de VVD kan verenigen. Rita is een ongeleid projectiel, die moet je niet willen als leider.
pi_43968078
Ik moet er nog steeds om lachen, wat een vertoning..
pi_43968091
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:10 schreef remlof het volgende:

[..]

Die kans zit er goed in, Kamp heeft het in zich en staat politiek gezien zo'n beetje tussen Rutte en Verdonk in...
Rutte gaat dan naar D66 om het stokje van Pechtold over te nemen en Verdonk richt Lijst Verdonk op. Ik zie het zo voor me.
pi_43968103
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:09 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat ze denkt dat als ze zoiets intern bespreekt dat ze weggehoond wordt met haar verzoek omdat de partijbonzen op dit moment 'onvoorwaardelijk' achter Rutte staan ook gezien Rutte's herverkiezing afgelopen week na de teleurstellende uitslag. En door de media op te zoeken en een 'persconferentie' te beleggen, hoopt zij iets te forceren...nu MOET er wel een commissie komen, iets wat onwaarschijnlijk zou zijn geweest bij een interne verzoek.
Maar tegelijk zet ze haar eigen partij, die ze volgens eigen zeggen onvoorwaardelijk steunt, publiekelijk voor schut en de hoofdreden dat de VVD heeft verloren (tweestrijd binnen de partij) wordt nog maar eens extra naar voren gebracht. Als de partij haar nu de laan uit schopt kan ik dat heel goed begrijpen.
pi_43968108
Voor een groter VVD zal je zowel hetgeen Rutte als hetgeen Verdonk uitdraagt moeten verenigen. In die zin lijkt me, dat er wel iets met het signaal van de VVD-kiezer gedaan moet worden.
De keuze van Wiegel en Bolkestijn is legitiem, want het gaat over een interne VVD-kwestie. Bovendien betreft het hier de inhoud en niet zozeer de persoon.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:12:39 #220
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_43968110
quote:

[..]

Mensen die binnen de partij zo goed als onomstreden zijn, dat wel... maar ik denk dat ze haar hand nu overspeelt. Bolkenstein en Wiegel zijn volgens mij helemaal niet zo op de hand van Rita als zij denkt.
Misschien niet onomstreden, maar wel hoog aangeslagen. Ik weet verder niet hoeveel ze op Rita's hand zijn, ze lijkt te zeggen dat beiden 'aan haar kant staan.' Heeft één van beiden uitspraken gedaan tijdens de fractieleider-verkizeingen?
quote:
Dit doet de partij meer kwaad dan goed.
Dat denk ik ook. En al ben ik geen VVD stemmer, het lijkt me geen mooi vooruitzicht: verdeling bij de grote centrumrechtse partij kan zorgen voor meer stemmen richting fanatiek rechts zoals Wilders, en politieke instabiliteit.
quote:
Iets zegt me dat er dan zeker een Lijst Verdonk komt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_43968111
Dit is dus bureaucratentaal voor 'ik wil leider worden'.
pi_43968131
quote:
De Grote Rita-Show.
pi_43968135
'Ik doe wat ik zeg. Afspraak is afspraak. Ik durf duidelijk te zeggen waar het op staat, problemen te benoemen en die ook op te lossen.'
pi_43968143
Ik vraag me af, waarom nou geen duo-lijsttrekkerschap waarbij beide personen zijn eigen taken op zich nemen?
pi_43968172
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:12 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar tegelijk zet ze haar eigen partij, die ze volgens eigen zeggen onvoorwaardelijk steunt, publiekelijk voor schut en de hoofdreden dat de VVD heeft verloren (tweestrijd binnen de partij) wordt nog maar eens extra naar voren gebracht. Als de partij haar nu de laan uit schopt kan ik dat heel goed begrijpen.
Het is niet zozeer een tweestrijd alswel een leiderschapskwestie, omdat vanaf de leiderschap van Bolkestein de VVD een aanzienlijk aantal leiders heeft versleten.
pi_43968187
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:13 schreef Monidique het volgende:
'Ik doe wat ik zeg. Afspraak is afspraak. Ik durf duidelijk te zeggen waar het op staat, problemen te benoemen en die ook op te lossen.'
Waar was ze dan om 17:00
pi_43968200
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:12 schreef Monidique het volgende:
Dit is dus bureaucratentaal voor 'ik wil leider worden'.
Is ambitie tonen nu zo verfoeilijk?
pi_43968208
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:16:43 #229
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_43968214
Ik heb zo het idee dat nu.nl de strekking van het verhaal niet geheel begrepen heeft:

http://www.nu.nl/news/901646/11/Verdonk_loyaal_aan_Rutte.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_43968221
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:16 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Zeker niet, maar wel de manier waarop ze het speelt.
pi_43968226
Ach, weet je wat. Maak Jelleke Veenendaal maar lijsttrekker. Rutte en Verdonk zorgen beide voor negatieve publiciteit en Jelleke Veenendaal, de derde kandidaat voor de lijsttrekkersschap destijds zou een ideale oplossing zijn.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:17:17 #232
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43968235
Het is weer bonje in de VVD. En deze keer ziten de frustraties zeer diep. De oude zenuw van de partij (de tegenstelling tussen links- en conservatiefliberalen) ligt nu weer volledig open en het zou mij niets verbazen dat deze ruzie nog enige tijd doorettert, waarna de VVD zich opsplitst in twee partijen en vervolgens wegkwijnt. De kiezers lopen dan weg naar Wilders en Balkenende.
Pugna Pro Patria
pi_43968253
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:01 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Kamp staat achter Rutte, dus een meerderheid is voor Rutte zeg ik als Kamp stemmer
Ach Kamp wil ook overal de buitenlanders de schuld van geven. Die is zo omgeluld door Rita.
pi_43968258
Radio1 is zeer vermakelijk..
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:18:07 #235
3542 Gia
User under construction
pi_43968261
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:06 schreef De_Hertog het volgende:
Hoe ver is het van een koers Verdonk naar een lijst Verdonk?
Dat zou de VVD wel de helft van de stemmen kosten. Denk niet dat ze daar nu zo om zitten te springen.

Lijkt me duidelijk dat de Verdonk-stemmers, waaronder ikzelf, iets zien in de ideeën van Verdonk. Dit kan en mag de VVD niet negeren. Echter, had ik liever gezien dat ze nog effe gewacht had met deze statement, omdat de kans om niet mee te mogen regeren groter wordt naarmate de VVD meer plannen van Rita in hun programma opnemen.

Dus liever even koest houden, en pas als je mee mag regeren je mond opendoen en ze wijzen op die 6 ton en nog wat mensen die ook een stem hebben.

Als VVD niet meeregeert, doet het er verder ook niet zo toe. Echter, komen er nieuwe verkiezingen, dan zou ik als VVD toch wel eerst even nadenken of Rita niet beter lijsttrekker kan zijn. Aangezien niemand met Wilders wil spelen, zullen veel Wilders-stemmers overschakelen naar een VVD met Rita aan 't Roer.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:18:16 #236
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2006 @ 18:18:27 #237
862 Arcee
Look closer
pi_43968274
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:16 schreef De_Hertog het volgende:
Ik heb zo het idee dat nu.nl de strekking van het verhaal niet geheel begrepen heeft:

Inderdaad.
pi_43968294
En hoe groot is de kans dat Wilders en Verdonk hun krachten gaan bundelen?
pi_43968319
quote:

[..]

Dit heeft niets met het verfoeilijke van ambitie tonen te maken, hoor, dit heeft te maken met een Verdonk die leider wil worden, maar eromheen draait en met een typisch bureaucratische oplossing komt: een commissie instellen die gaat kijken hoe de situatie in de VVD nu moet zijn na de winst van Verdonk. Zal Verdonk bedoelen dat deze commissie moet zeggen: 'O, er is niets aan de hand, move on...' Het is slappe vaagheid. Láát haar maar ambitie tonen.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:20:10 #240
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43968329
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zou de VVD wel de helft van de stemmen kosten. Denk niet dat ze daar nu zo om zitten te springen.

Lijkt me duidelijk dat de Verdonk-stemmers, waaronder ikzelf, iets zien in de ideeën van Verdonk. Dit kan en mag de VVD niet negeren. Echter, had ik liever gezien dat ze nog effe gewacht had met deze statement, omdat de kans om niet mee te mogen regeren groter wordt naarmate de VVD meer plannen van Rita in hun programma opnemen.

Dus liever even koest houden, en pas als je mee mag regeren je mond opendoen en ze wijzen op die 6 ton en nog wat mensen die ook een stem hebben.

Als VVD niet meeregeert, doet het er verder ook niet zo toe. Echter, komen er nieuwe verkiezingen, dan zou ik als VVD toch wel eerst even nadenken of Rita niet beter lijsttrekker kan zijn. Aangezien niemand met Wilders wil spelen, zullen veel Wilders-stemmers overschakelen naar een VVD met Rita aan 't Roer.
7 maart 2007: PS-verkiezingen. Als de VVD zo doorgaat wordt dat een drama voor die partij.
Pugna Pro Patria
pi_43968332
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Na deze actie?

Dat kan ze nu wel vergeten, daarnaast kan Rita veel stemmen halen, maar evengoed ook veel verliezen. Ik betwijfel of ze er echt mee kunnen winnen.
pi_43968335
quote:

[..]

Wel als je je hebt neergelegd bij het feit dat je geen lijsttrekker bent geworden. Onbetrouwbaar om dan na de verkiezingen ineens de boel weer op te rakelen.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:20:22 #243
3542 Gia
User under construction
pi_43968336
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

De Grote Rita-Show.
Nee, als de IND een foutje maakt en iemand op donderdag een brief stuurt waarin staat dat hun baby het land uit moet, dan is het heel normaal dat die mensen eerst de media zoeken alvorens verhaal te halen bij de IND. Dan is het ook heel normaal om meteen Rita Verdonk hierop aan te vallen.

Maar Rita Verdonk moet haar bek houden en zeker het slapende volk niet wakker maken.
pi_43968360
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:14 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik vraag me af, waarom nou geen duo-lijsttrekkerschap waarbij beide personen zijn eigen taken op zich nemen?
Is dat mogelijk?
pi_43968369
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:16 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Zeker niet, maar wel de manier waarop ze het speelt.
Het was zonder de uiteindelijke cijfers van de voorkeurstemmen zo goed als duidelijk, dat Verdonk de meeste stemmen binnen de VVD zou vergaren.
De media ging meteen hijgend acter haar aan om van haar een reactie te eisen wat die uitslag voor haar betekende.
Niet dat dit onterecht is; het gaat immers over een unieke situatie, maar het is wel iets creëren aan de hand van cijfermateriaal.
Dat dit zou gebeuren was eigenlijk direct na de verkiezingen al te verwachten.
pi_43968372
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:19 schreef Asskicker14 het volgende:
En hoe groot is de kans dat Wilders en Verdonk hun krachten gaan bundelen?
Dat zou helemaal een jokeractie zijn, Verdonk heeft altijd verklaard geen eigen partij op te richten of bij de VVD weg te gaan. Maar ach, hoe betrouwbaar is Verdonk, ze zou eerst ook geen lijsttrekker willen worden.
pi_43968390
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, als de IND een foutje maakt en iemand op donderdag een brief stuurt waarin staat dat hun baby het land uit moet, dan is het heel normaal dat die mensen eerst de media zoeken alvorens verhaal te halen bij de IND. Dan is het ook heel normaal om meteen Rita Verdonk hierop aan te vallen.

Maar Rita Verdonk moet haar bek houden en zeker het slapende volk niet wakker maken.
Okiedokie...
pi_43968412
Rita Verdonk

Verantwoordelijk voor:

Kwestie Taïda
Kwestie Kalou
Kwestie Ayaan Hirsi Ali
Kwestie Rutte

Houdt het nou nooit op? Ze is al verantwoordelijk voor de kabinetsval, wil ze nou de deelname van de VVD aan het volgend kabinet nou ook dwarsbomen?
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:23:38 #249
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_43968426
Deze mevrouw is heel erg de weg kwijt. Wat een schande om met een "persconferentie" de partij zo voor schut te zetten. En om dan Wiegel weer van stal te halen...
Het zou allemaal heel erg lachwekkend zijn als het niet zo triest en bedreigend was, want velen lijken haar in haar "lijn Verdonk" te steunen.
It's not a lie, if you believe
pi_43968440
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:21 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het was zonder de uiteindelijke cijfers van de voorkeurstemmen zo goed als duidelijk, dat Verdonk de meeste stemmen binnen de VVD zou vergaren.
De media ging meteen hijgend acter haar aan om van haar een reactie te eisen wat die uitslag voor haar betekende.
Niet dat dit onterecht is; het gaat immers over een unieke situatie, maar het is wel iets creëren aan de hand van cijfermateriaal.
Dat dit zou gebeuren was eigenlijk direct na de verkiezingen al te verwachten.
Nee, dat was niet te verwachten. Wat te verwachten was is dat Verdonk met de partij rond de tafel zou gaan zitten om dit te bespreken, niet dat zij zonder ook maar enig overleg met haar collega's een persconferentie houdt waarin ze bijna letterlijk zegt dat zij leider moet worden.
pi_43968446
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:20 schreef gelly het volgende:

[..]

Wel als je je hebt neergelegd bij het feit dat je geen lijsttrekker bent geworden. Onbetrouwbaar om dan na de verkiezingen ineens de boel weer op te rakelen.
Heb je soms de zin gemist; 'Ik ben loyaal aan de fractie en ik ben loyaal aan Mark Rutte? En wat bedoel je met 'de boel oprakelen?'
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:24:30 #252
52513 whosvegas
The Trickster
pi_43968453
Wat een enorme puinzooi binnen de VVD
Verdonk: ik ben loyaal aan Rutte

Maar toch een commissie in het leven roepen, blij dat ik er niet op gestemd heb
Are you nuts??
pi_43968478
Ze zei iets als: '620.000 mensen hebben op mij gestemd, 570.000 op de nummer één, dat is uniek!' en daarvoor had ze het nog over de koers-Verdonk. Vast en zeker vindt Mark Rutte het nog steeds ontzettend leuk.
pi_43968489
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:23 schreef Asskicker14 het volgende:

Houdt het nou nooit op? Ze is al verantwoordelijk voor de kabinetsval, wil ze nou de deelname van de VVD aan het volgend kabinet nou ook dwarsbomen?
Donderdag wordt ook nog leuk..
pi_43968496
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:24 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Heb je soms de zin gemist; 'Ik ben loyaal aan de fractie en ik ben loyaal aan Mark Rutte? En wat bedoel je met 'de boel oprakelen?'
En nu wil ze haar stempel alsnog op de partij drukken. Ze zegt wel dat ze loyaal is aan de partij en aan Rutte, maar waarom dan in godsnaam zo'n commissie? Simpel: ze is niet loyaal aan de partij. De partij moet aan haar loyaal worden.
pi_43968498
quote:

[..]

Door zo'n persconferentie te houden, zonder enig overleg met de fractie en met Rutte, heeft ze wel laten zien hoe loyaal ze is.
pi_43968510
Ik wil ZO GRAAG de reactie van Mark Rutte zien. Was hij niet net op bezoek bij Rein-Jan Hoekstra op het moment dat Rita haar persconferentie hield. Gezellig aan het dineren met Rein-Jan Hoekstra. Volgens mij zal hij woedend zijn geweest.

Politiek is nooit eerder zo boeiend geweest als in 2006.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:26:39 #258
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43968514
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:25 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Door zo'n persconferentie te houden, zonder enig overleg met de fractie en met Rutte, heeft ze wel laten zien hoe loyaal ze is.
Inderdaad, echt een zeer lage streek.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_43968517
Het is uiteindelijk wel de schuld van de leden van de VVD dat deze situatie is ontstaan, ze hadden of Verdonk uit de partij moeten gooien of haar lijsttrekker moeten maken.
pi_43968521
quote:

[..]

Ja, waarom zou ze willen laten onderzoeken wat er na al die voorkeursstemmen moet gebeuren ? Wat is volgens jou de reden ?
pi_43968525
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:24 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Nee, dat was niet te verwachten. Wat te verwachten was is dat Verdonk met de partij rond de tafel zou gaan zitten om dit te bespreken, niet dat zij zonder ook maar enig overleg met haar collega's een persconferentie houdt waarin ze bijna letterlijk zegt dat zij leider moet worden.
Ik vind het allereerst het tonen van ambitie en het was weldegelijk te verwachten. In de peilingen voor de verkiezingen bleek, dat de VVD met Verdonk als partijleider meer zetels zou vergaren dan met Rutte.
pi_43968534
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:26 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, waarom zou ze willen laten onderzoeken wat er na al die voorkeursstemmen moet gebeuren ? Wat is volgens jou de reden ?
Dat heb ik al gepost.
pi_43968552
Dit is natuurlijk wel vervelend voor al die VVD'ers nu kunnen ze links toch echt niet de schuld geven van hun problemen.
pi_43968572
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:25 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ze heeft contact gehad met Rutte, voordat ze naar het café ging.
pi_43968576
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:26 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik vind het allereerst het tonen van ambitie en het was weldegelijk te verwachten. In de peilingen voor de verkiezingen bleek, dat de VVD met Verdonk als partijleider meer zetels zou vergaren dan met Rutte.
Als je samen in een partij zit, dan verwacht je dat ze die ambitie kenbaar maakt aan haar partijgenoten, en niet als in de eerste de beste bananenrepubliek de macht probeert te grijpen. Zou je denken... en anders moet ze die ambitie maar gebruiken om Lijst Verdonk groot te maken en ik vermoed dat veel VVD-ers deze vrouw ondertussen en zeker na vanavond ook zat zijn en dat ook denken.
pi_43968577
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:26 schreef Asskicker14 het volgende:

Politiek is nooit eerder zo boeiend geweest als in 2006.
och 1994 was nog altijd imho het allerspannendste jaar wat betreft verkiezingen, intriges, spannende uitslagen, verrassend verlies van partijen en vallende politici, en vervolgens totaal onverwachte coalitie
2002 eigenlijk ook enorm spannend en interessant, alhoewel met een ietwat bittere nasmaak
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:28:43 #267
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43968578
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:26 schreef Perun het volgende:
Het is uiteindelijk wel de schuld van de leden van de VVD dat deze situatie is ontstaan, ze hadden of Verdonk uit de partij moeten gooien of haar lijsttrekker moeten maken.
Dat was inderdaad een blunder van Rutte, nadat hij tot lijsttrekker verkozen was had hij dat gekke wijf er meteen uit moeten schoppen.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:28:53 #268
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_43968583
quote:

[..]
Deze staat nu al in de top tien van meest hypocriete uitspraken aller tijden in de NL politiek. Zeggen dat je loyaal bent en ondertussen een dolk in de rug stoten...
It's not a lie, if you believe
pi_43968586
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:27 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat heb ik al gepost.
Ja, dat je het tonen van ambitie vindt, ambitie voor wat precies ? Het lijsttrekkerschap misschien ?
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:31:10 #270
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43968642
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:00 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als ze lijsttrekster was, dan had ze, vergelijkbaar met andere lijsttrekkers, een flinke meerderheid gehaald. Maar sowieso dus meer dan Rutte gehaald, en dat geeft duidelijk aan dat zij de populairste politicus is binnen de VVD.
pi_43968656
Ik kan me niet voorstellen dat de partij blij is met deze vrouw. Het zou me niets verbazen als nummer 23 van de VVD binnenkort toch nog mag aanschuiven.
pi_43968666
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, dat je het tonen van ambitie vindt, ambitie voor wat precies ? Het lijsttrekkerschap misschien ?
Nee, daar doel ik niet op.
Voor een groter VVD lijkt het mij volstrekt legitiem het signaal van het stemgedrag van de VVD-kiezer mee te nemen in het uitdragen van de koers.
Dat is exact de strekking uit het betoog van Verdonk.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:32:31 #273
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43968682
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:31 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Als ze lijsttrekster was, dan had ze, vergelijkbaar met andere lijsttrekkers, een flinke meerderheid gehaald. Maar sowieso dus meer dan Rutte gehaald, en dat geeft duidelijk aan dat zij de populairste politicus is binnen de VVD.
Dat is maar zeer de vraag, want haar aanwezigheid heeft anderen er juist weer van weerhouden om op de VVD te stemmen. En afgezien daarvan is het schandalig dat ze dit nieuws via een bizarre persconferentie naar buiten brengt.
pi_43968696
trouwens; Wiegel grijpt ook iedere kans aan om weer in de rol van 'Orakel uit Lemmer' te kunnen zitten....

ik denk dat die hardstikke goed weet dat in het hoofdbestuur meerdere mensen zitten die helemaal niet zitten te wachten op een machtswoord van 'uitgerangeerde partij-bonzen uit vroeger dagen' dat wel eens negatief voor hen kan uitvallen.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:33:14 #275
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43968703
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:31 schreef Monidique het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat de partij blij is met deze vrouw. Het zou me niets verbazen als nummer 23 van de VVD binnenkort toch nog mag aanschuiven.
Ze kunnen haar er nu niet meer uitschoppen.
pi_43968731
Ik hoop trouwens dat Wiegel en Bolkestein nog enige klasse hebben en zich na deze vertoning niet meer lenen voor deze verkapte coupe
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:34:42 #277
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43968739
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:16 schreef De_Hertog het volgende:

De titel is aangepast naar "Verdonk wil andere koers partij".
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 november 2006 @ 18:35:00 #278
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43968745
meesterlijke zet, dit is het maximale wat ze kon doen binnen de grenzen van de boel bij elkaar houden
DeLuna vindt me dik ;(
pi_43968757
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:28 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ze heeft contact gehad met Rutte, voordat ze naar het café ging.
Ze had voor dat Rutte ook maar enig idee had waar het over zou gaan al de persconferentie gepland. Dat ze dan net daarvoor even met Rutte belt oid noem ik niet overleggen.
pi_43968761
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:33 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ze kunnen haar er nu niet meer uitschoppen.
Dat klopt. Dat kan een partij officiëel niet doen.
pi_43968774
Ze is echt knettergek - een commissie adviseren maar zelf de leden alvast benoemen
pi_43968780
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Als je samen in een partij zit, dan verwacht je dat ze die ambitie kenbaar maakt aan haar partijgenoten, en niet als in de eerste de beste bananenrepubliek de macht probeert te grijpen. Zou je denken... en anders moet ze die ambitie maar gebruiken om Lijst Verdonk groot te maken en ik vermoed dat veel VVD-ers deze vrouw ondertussen en zeker na vanavond ook zat zijn en dat ook denken.
Op de vraag van een journalist: 'Wilt u partijleider worden?', liegen is ook een politieke doodzonde.
Ze voegt daarbij dat de situatie nu eenmaal is zoals die is met Rutte als partijleider, derhalve is dat niet aan de orde.
Geen woord Spaans, wat mij betreft.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:37:03 #284
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43968811
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:36 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Op de vraag van een journalist: 'Wilt u partijleider worden?', liegen is ook een politieke doodzonde.
Ze voegt daarbij dat de situatie nu eenmaal is zoals die is met Rutte als partijleider, derhalve is dat niet aan de orde.
Geen woord Spaans, wat mij betreft.
Waarom wil ze dan een commissie, waarvan ze zelf bovendien de leden al benaderd heeft, instellen?
pi_43968815
Nou, het was mij heel duidelijk, hoor: de partij moet doen wat ik zeg. En of zij dan partijleider is of niet, dat maakt dan niet zoveel uit. Het draait in feite om háár, niet om de standpunten van de partij of wat de kiezers willen, dat had ze intern kunnen regelen.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:37:40 #286
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_43968830
Rutte is toch gewoon gekozen tot lijsttrekker? Rita "regels zijn regels" Verdonk zou gewoon niet zo moeilijk moeten doen en moeten accepteren dat ze nummer 2 is. Ondanks de voorkeursstemmen
lege ton
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:37:41 #287
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43968831
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik hoop trouwens dat Wiegel en Bolkestein nog enige klasse hebben en zich na deze vertoning niet meer lenen voor deze verkapte coupe
quote:
Hans Wiegel vindt dat het hoofdbestuur van de VVD nu aan zet is. Dat moet bepalen of er een commissie komt die zich buigt over het partijleiderschap en de toekomstige koers van de VVD, zoals Verdonk voorstelde. Dat zei Wiegel dinsdagmiddag voor radio l. Hij is bereid zitting te nemen in een commissie.

Wiegel maakte duidelijk dat het hoofdbestuur van de partij problemen over zich afroept als het de instelling van een dergelijke commissie afwijst. "Ik wil niet zeggen dat dan de rapen gaar zijn, maar het hoofdbestuur komt dan wel in een moeilijke positie terecht."
Leuke dreigementen. Ook het volgende citaat van Verdonk:
quote:
"Mijn ambitie om partijleider te worden is nu niet te realiseren, maar de meerderheid van de stemmers heeft gekozen voor de koers-Verdonk. Dat maakt mijn positie bijna onmogelijk. Ik wil graag bij de VVD blijven, maar ik wil ook verantwoordelijkheid nemen voor verkiezingsuitslag".
Ik wil blijven, maar <ultimatum>

Nu ze hoog spel speelt, zal uiteindelijk 1 van de twee gezichtsverlies leiden. Zoals zovaak manouvreert Verdonk zich in een positie waar men alleen nog maar kan verliezen.
pi_43968833
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:36 schreef SCH het volgende:
Ze is echt knettergek - een commissie adviseren maar zelf de leden alvast benoemen
Nee, ze heeft ze gepolst, dat is iets anders. Het partijbestuur beslist uiteindelijk over de commissie. Eigenlijk is dat dubbelzinnig; if you catch my drift.
pi_43968875
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:37 schreef Monidique het volgende:
Nou, het was mij heel duidelijk, hoor: de partij moet doen wat ik zeg. En of zij dan partijleider is of niet, dat maakt dan niet zoveel uit. Het draait in feite om háár, niet om de standpunten van de partij of wat de kiezers willen, dat had ze intern kunnen regelen.
'Ik heb het hoofdbestuur gesuggereerd' klinkt ongeveer hetzelfde als 'aufmachen', met heel erg veel fantasie.
pi_43968900
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:37 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Waarom wil ze dan een commissie, waarvan ze zelf bovendien de leden al benaderd heeft, instellen?
Dat heb ik al (twee keer) gepost.
pi_43968928
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:37 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, ze heeft ze gepolst, dat is iets anders. Het partijbestuur beslist uiteindelijk over de commissie. Eigenlijk is dat dubbelzinnig; if you catch my drift.
Maar waarvoor moet juist zij al leden polsen, die 'toevallig' ook nog eens meer pro-Ritta dan pro-Rutte zijn?
pi_43968964
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:37 schreef nonzz het volgende:
Rutte is toch gewoon gekozen tot lijsttrekker? Rita "regels zijn regels" Verdonk zou gewoon niet zo moeilijk moeten doen en moeten accepteren dat ze nummer 2 is. Ondanks de voorkeursstemmen
Rita is heel goed in het gaandeweg bijbedenken van nieuwe regels
pi_43968975
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:40 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar waarvoor moet juist zij al leden polsen, die 'toevallig' ook nog eens meer pro-Ritta dan pro-Rutte zijn?
Waaruit blijkt, dat dat zo is? Of is dat een gevoel?
pi_43969006
haha, VVD'er op Radio1.

we moeten echt uitkijken dat we geen soort van LPF worden..
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:43:24 #295
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43969015
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Waaruit blijkt, dat dat zo is? Of is dat een gevoel?
Bolkestein heeft zich destijds achter Verdonk opgesteld.
pi_43969044
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:43 schreef venomsnake het volgende:
haha, VVD'er op Radio1.

Middelpunt van het mediacircus.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:44:55 #297
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43969057
quote:
haha, VVD'er op Radio1.

Wie zei dat?
pi_43969089
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:44 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Wie zei dat?
Frits Huffnagel.
pi_43969103
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:43 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Bolkestein heeft zich destijds achter Verdonk opgesteld.
Ik bedoel dat precies. Wiegel heeft vlak voor de verkiezingen zich openlijk kritisch over Verdonk uitgelaten, dus het is geen vanzelfsprekendheid. Bovendien het hoofdbestuur zal uiteindelijk iets met deze suggestie doen.
Wat precies zal later blijken.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:46:41 #300
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43969113
Ze is niet goed wijs, wat een seniel! !
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_43969145
quote:
haha, VVD'er op Radio1.

Leuk programma he
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:52:10 #302
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43969272
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: