abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43968446
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:20 schreef gelly het volgende:

[..]

Wel als je je hebt neergelegd bij het feit dat je geen lijsttrekker bent geworden. Onbetrouwbaar om dan na de verkiezingen ineens de boel weer op te rakelen.
Heb je soms de zin gemist; 'Ik ben loyaal aan de fractie en ik ben loyaal aan Mark Rutte? En wat bedoel je met 'de boel oprakelen?'
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:24:30 #252
52513 whosvegas
The Trickster
pi_43968453
Wat een enorme puinzooi binnen de VVD
Verdonk: ik ben loyaal aan Rutte

Maar toch een commissie in het leven roepen, blij dat ik er niet op gestemd heb
Are you nuts??
pi_43968478
Ze zei iets als: '620.000 mensen hebben op mij gestemd, 570.000 op de nummer één, dat is uniek!' en daarvoor had ze het nog over de koers-Verdonk. Vast en zeker vindt Mark Rutte het nog steeds ontzettend leuk.
pi_43968489
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:23 schreef Asskicker14 het volgende:

Houdt het nou nooit op? Ze is al verantwoordelijk voor de kabinetsval, wil ze nou de deelname van de VVD aan het volgend kabinet nou ook dwarsbomen?
Donderdag wordt ook nog leuk..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_43968496
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:24 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Heb je soms de zin gemist; 'Ik ben loyaal aan de fractie en ik ben loyaal aan Mark Rutte? En wat bedoel je met 'de boel oprakelen?'
En nu wil ze haar stempel alsnog op de partij drukken. Ze zegt wel dat ze loyaal is aan de partij en aan Rutte, maar waarom dan in godsnaam zo'n commissie? Simpel: ze is niet loyaal aan de partij. De partij moet aan haar loyaal worden.
pi_43968498
quote:

[..]

Door zo'n persconferentie te houden, zonder enig overleg met de fractie en met Rutte, heeft ze wel laten zien hoe loyaal ze is.
pi_43968510
Ik wil ZO GRAAG de reactie van Mark Rutte zien. Was hij niet net op bezoek bij Rein-Jan Hoekstra op het moment dat Rita haar persconferentie hield. Gezellig aan het dineren met Rein-Jan Hoekstra. Volgens mij zal hij woedend zijn geweest.

Politiek is nooit eerder zo boeiend geweest als in 2006.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:26:39 #258
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43968514
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:25 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Door zo'n persconferentie te houden, zonder enig overleg met de fractie en met Rutte, heeft ze wel laten zien hoe loyaal ze is.
Inderdaad, echt een zeer lage streek.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_43968517
Het is uiteindelijk wel de schuld van de leden van de VVD dat deze situatie is ontstaan, ze hadden of Verdonk uit de partij moeten gooien of haar lijsttrekker moeten maken.
pi_43968521
quote:

[..]

Ja, waarom zou ze willen laten onderzoeken wat er na al die voorkeursstemmen moet gebeuren ? Wat is volgens jou de reden ?
pi_43968525
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:24 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Nee, dat was niet te verwachten. Wat te verwachten was is dat Verdonk met de partij rond de tafel zou gaan zitten om dit te bespreken, niet dat zij zonder ook maar enig overleg met haar collega's een persconferentie houdt waarin ze bijna letterlijk zegt dat zij leider moet worden.
Ik vind het allereerst het tonen van ambitie en het was weldegelijk te verwachten. In de peilingen voor de verkiezingen bleek, dat de VVD met Verdonk als partijleider meer zetels zou vergaren dan met Rutte.
pi_43968534
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:26 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, waarom zou ze willen laten onderzoeken wat er na al die voorkeursstemmen moet gebeuren ? Wat is volgens jou de reden ?
Dat heb ik al gepost.
pi_43968552
Dit is natuurlijk wel vervelend voor al die VVD'ers nu kunnen ze links toch echt niet de schuld geven van hun problemen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43968572
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:25 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ze heeft contact gehad met Rutte, voordat ze naar het café ging.
pi_43968576
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:26 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik vind het allereerst het tonen van ambitie en het was weldegelijk te verwachten. In de peilingen voor de verkiezingen bleek, dat de VVD met Verdonk als partijleider meer zetels zou vergaren dan met Rutte.
Als je samen in een partij zit, dan verwacht je dat ze die ambitie kenbaar maakt aan haar partijgenoten, en niet als in de eerste de beste bananenrepubliek de macht probeert te grijpen. Zou je denken... en anders moet ze die ambitie maar gebruiken om Lijst Verdonk groot te maken en ik vermoed dat veel VVD-ers deze vrouw ondertussen en zeker na vanavond ook zat zijn en dat ook denken.
pi_43968577
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:26 schreef Asskicker14 het volgende:

Politiek is nooit eerder zo boeiend geweest als in 2006.
och 1994 was nog altijd imho het allerspannendste jaar wat betreft verkiezingen, intriges, spannende uitslagen, verrassend verlies van partijen en vallende politici, en vervolgens totaal onverwachte coalitie
2002 eigenlijk ook enorm spannend en interessant, alhoewel met een ietwat bittere nasmaak
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:28:43 #267
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43968578
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:26 schreef Perun het volgende:
Het is uiteindelijk wel de schuld van de leden van de VVD dat deze situatie is ontstaan, ze hadden of Verdonk uit de partij moeten gooien of haar lijsttrekker moeten maken.
Dat was inderdaad een blunder van Rutte, nadat hij tot lijsttrekker verkozen was had hij dat gekke wijf er meteen uit moeten schoppen.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:28:53 #268
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_43968583
quote:

[..]
Deze staat nu al in de top tien van meest hypocriete uitspraken aller tijden in de NL politiek. Zeggen dat je loyaal bent en ondertussen een dolk in de rug stoten...
It's not a lie, if you believe
pi_43968586
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:27 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat heb ik al gepost.
Ja, dat je het tonen van ambitie vindt, ambitie voor wat precies ? Het lijsttrekkerschap misschien ?
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:31:10 #270
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43968642
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:00 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nou ja, ze had natuurlijk nog steeds minder dan de helft van de totale VVD-stemmen, dus een fikse meerderheid?
Als ze lijsttrekster was, dan had ze, vergelijkbaar met andere lijsttrekkers, een flinke meerderheid gehaald. Maar sowieso dus meer dan Rutte gehaald, en dat geeft duidelijk aan dat zij de populairste politicus is binnen de VVD.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_43968656
Ik kan me niet voorstellen dat de partij blij is met deze vrouw. Het zou me niets verbazen als nummer 23 van de VVD binnenkort toch nog mag aanschuiven.
pi_43968666
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, dat je het tonen van ambitie vindt, ambitie voor wat precies ? Het lijsttrekkerschap misschien ?
Nee, daar doel ik niet op.
Voor een groter VVD lijkt het mij volstrekt legitiem het signaal van het stemgedrag van de VVD-kiezer mee te nemen in het uitdragen van de koers.
Dat is exact de strekking uit het betoog van Verdonk.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:32:31 #273
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43968682
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:31 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Als ze lijsttrekster was, dan had ze, vergelijkbaar met andere lijsttrekkers, een flinke meerderheid gehaald. Maar sowieso dus meer dan Rutte gehaald, en dat geeft duidelijk aan dat zij de populairste politicus is binnen de VVD.
Dat is maar zeer de vraag, want haar aanwezigheid heeft anderen er juist weer van weerhouden om op de VVD te stemmen. En afgezien daarvan is het schandalig dat ze dit nieuws via een bizarre persconferentie naar buiten brengt.
pi_43968696
trouwens; Wiegel grijpt ook iedere kans aan om weer in de rol van 'Orakel uit Lemmer' te kunnen zitten....

ik denk dat die hardstikke goed weet dat in het hoofdbestuur meerdere mensen zitten die helemaal niet zitten te wachten op een machtswoord van 'uitgerangeerde partij-bonzen uit vroeger dagen' dat wel eens negatief voor hen kan uitvallen.
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:33:14 #275
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43968703
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:31 schreef Monidique het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat de partij blij is met deze vrouw. Het zou me niets verbazen als nummer 23 van de VVD binnenkort toch nog mag aanschuiven.
Ze kunnen haar er nu niet meer uitschoppen.
pi_43968731
Ik hoop trouwens dat Wiegel en Bolkestein nog enige klasse hebben en zich na deze vertoning niet meer lenen voor deze verkapte coupe
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:34:42 #277
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43968739
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:16 schreef De_Hertog het volgende:
Ik heb zo het idee dat nu.nl de strekking van het verhaal niet geheel begrepen heeft:

http://www.nu.nl/news/901646/11/Verdonk_loyaal_aan_Rutte.html
De titel is aangepast naar "Verdonk wil andere koers partij".
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 november 2006 @ 18:35:00 #278
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43968745
meesterlijke zet, dit is het maximale wat ze kon doen binnen de grenzen van de boel bij elkaar houden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_43968757
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:28 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ze heeft contact gehad met Rutte, voordat ze naar het café ging.
Ze had voor dat Rutte ook maar enig idee had waar het over zou gaan al de persconferentie gepland. Dat ze dan net daarvoor even met Rutte belt oid noem ik niet overleggen.
pi_43968761
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:33 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ze kunnen haar er nu niet meer uitschoppen.
Dat klopt. Dat kan een partij officiëel niet doen.
pi_43968774
Ze is echt knettergek - een commissie adviseren maar zelf de leden alvast benoemen
pi_43968780
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Als je samen in een partij zit, dan verwacht je dat ze die ambitie kenbaar maakt aan haar partijgenoten, en niet als in de eerste de beste bananenrepubliek de macht probeert te grijpen. Zou je denken... en anders moet ze die ambitie maar gebruiken om Lijst Verdonk groot te maken en ik vermoed dat veel VVD-ers deze vrouw ondertussen en zeker na vanavond ook zat zijn en dat ook denken.
Op de vraag van een journalist: 'Wilt u partijleider worden?', liegen is ook een politieke doodzonde.
Ze voegt daarbij dat de situatie nu eenmaal is zoals die is met Rutte als partijleider, derhalve is dat niet aan de orde.
Geen woord Spaans, wat mij betreft.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:37:03 #284
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43968811
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:36 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Op de vraag van een journalist: 'Wilt u partijleider worden?', liegen is ook een politieke doodzonde.
Ze voegt daarbij dat de situatie nu eenmaal is zoals die is met Rutte als partijleider, derhalve is dat niet aan de orde.
Geen woord Spaans, wat mij betreft.
Waarom wil ze dan een commissie, waarvan ze zelf bovendien de leden al benaderd heeft, instellen?
pi_43968815
Nou, het was mij heel duidelijk, hoor: de partij moet doen wat ik zeg. En of zij dan partijleider is of niet, dat maakt dan niet zoveel uit. Het draait in feite om háár, niet om de standpunten van de partij of wat de kiezers willen, dat had ze intern kunnen regelen.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:37:40 #286
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_43968830
Rutte is toch gewoon gekozen tot lijsttrekker? Rita "regels zijn regels" Verdonk zou gewoon niet zo moeilijk moeten doen en moeten accepteren dat ze nummer 2 is. Ondanks de voorkeursstemmen
lege ton
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:37:41 #287
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43968831
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik hoop trouwens dat Wiegel en Bolkestein nog enige klasse hebben en zich na deze vertoning niet meer lenen voor deze verkapte coupe
quote:
Hans Wiegel vindt dat het hoofdbestuur van de VVD nu aan zet is. Dat moet bepalen of er een commissie komt die zich buigt over het partijleiderschap en de toekomstige koers van de VVD, zoals Verdonk voorstelde. Dat zei Wiegel dinsdagmiddag voor radio l. Hij is bereid zitting te nemen in een commissie.

Wiegel maakte duidelijk dat het hoofdbestuur van de partij problemen over zich afroept als het de instelling van een dergelijke commissie afwijst. "Ik wil niet zeggen dat dan de rapen gaar zijn, maar het hoofdbestuur komt dan wel in een moeilijke positie terecht."
Leuke dreigementen. Ook het volgende citaat van Verdonk:
quote:
"Mijn ambitie om partijleider te worden is nu niet te realiseren, maar de meerderheid van de stemmers heeft gekozen voor de koers-Verdonk. Dat maakt mijn positie bijna onmogelijk. Ik wil graag bij de VVD blijven, maar ik wil ook verantwoordelijkheid nemen voor verkiezingsuitslag".
Ik wil blijven, maar <ultimatum>

Nu ze hoog spel speelt, zal uiteindelijk 1 van de twee gezichtsverlies leiden. Zoals zovaak manouvreert Verdonk zich in een positie waar men alleen nog maar kan verliezen.
pi_43968833
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:36 schreef SCH het volgende:
Ze is echt knettergek - een commissie adviseren maar zelf de leden alvast benoemen
Nee, ze heeft ze gepolst, dat is iets anders. Het partijbestuur beslist uiteindelijk over de commissie. Eigenlijk is dat dubbelzinnig; if you catch my drift.
pi_43968875
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:37 schreef Monidique het volgende:
Nou, het was mij heel duidelijk, hoor: de partij moet doen wat ik zeg. En of zij dan partijleider is of niet, dat maakt dan niet zoveel uit. Het draait in feite om háár, niet om de standpunten van de partij of wat de kiezers willen, dat had ze intern kunnen regelen.
'Ik heb het hoofdbestuur gesuggereerd' klinkt ongeveer hetzelfde als 'aufmachen', met heel erg veel fantasie.
pi_43968900
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:37 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Waarom wil ze dan een commissie, waarvan ze zelf bovendien de leden al benaderd heeft, instellen?
Dat heb ik al (twee keer) gepost.
pi_43968928
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:37 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, ze heeft ze gepolst, dat is iets anders. Het partijbestuur beslist uiteindelijk over de commissie. Eigenlijk is dat dubbelzinnig; if you catch my drift.
Maar waarvoor moet juist zij al leden polsen, die 'toevallig' ook nog eens meer pro-Ritta dan pro-Rutte zijn?
pi_43968964
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:37 schreef nonzz het volgende:
Rutte is toch gewoon gekozen tot lijsttrekker? Rita "regels zijn regels" Verdonk zou gewoon niet zo moeilijk moeten doen en moeten accepteren dat ze nummer 2 is. Ondanks de voorkeursstemmen
Rita is heel goed in het gaandeweg bijbedenken van nieuwe regels
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_43968975
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:40 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar waarvoor moet juist zij al leden polsen, die 'toevallig' ook nog eens meer pro-Ritta dan pro-Rutte zijn?
Waaruit blijkt, dat dat zo is? Of is dat een gevoel?
pi_43969006
haha, VVD'er op Radio1.

we moeten echt uitkijken dat we geen soort van LPF worden..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:43:24 #295
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43969015
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Waaruit blijkt, dat dat zo is? Of is dat een gevoel?
Bolkestein heeft zich destijds achter Verdonk opgesteld.
pi_43969044
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:43 schreef venomsnake het volgende:
haha, VVD'er op Radio1.

Middelpunt van het mediacircus.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:44:55 #297
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43969057
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:43 schreef venomsnake het volgende:
haha, VVD'er op Radio1.

Wie zei dat?
pi_43969089
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:44 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Wie zei dat?
Frits Huffnagel.
pi_43969103
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:43 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Bolkestein heeft zich destijds achter Verdonk opgesteld.
Ik bedoel dat precies. Wiegel heeft vlak voor de verkiezingen zich openlijk kritisch over Verdonk uitgelaten, dus het is geen vanzelfsprekendheid. Bovendien het hoofdbestuur zal uiteindelijk iets met deze suggestie doen.
Wat precies zal later blijken.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:46:41 #300
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43969113
Ze is niet goed wijs, wat een seniel! !
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')