abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43967847
gut, ik denk dat Maurice de Hond nu weer enthousiast gaat peilen onder de VVD-kiezers....
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_43967859
Waarom bespreek je zoiets niet gewoon binnen de partij ipv de media op te zoeken ? Raar mens.
pi_43967882
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:01 schreef gelly het volgende:
Wat een vreemde actie, d'r plaats binnen de partij was al bepaald. Wat is dat toch met die ex-PvdA'ers die komen stoken in de VVD ?
Volgensmij is ze nog steeds PvdA'er en wil ze de VVD kapot maken
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:04:35 #204
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43967895
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:03 schreef gelly het volgende:
Waarom bespreek je zoiets niet gewoon binnen de partij ipv de media op te zoeken ? Raar mens.
precies ja. Zoiets regel je toch niet via de pers?

Ik mag hopen dat die "comissie" adviseert om Rita te royeren als lid
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_43967898
Rubberen Rita heeft gesproken.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_43967935
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:02 schreef Asskicker14 het volgende:
Bedoelde ze met partijbonzen nou o.a. Kamp, Zalm en Hoogervorst die duidelijk vóór Mark waren?
Bolkestijn en Wiegel, als je het over fossielen hebt ...
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:06:02 #207
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_43967936
Ze heeft het wel erg vaak over de 'Koers Verdonk'. Hoe ver is het van een koers Verdonk naar een lijst Verdonk?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_43967956
Ik begrijp Verdonk wel.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_43967961
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:03 schreef gelly het volgende:
Idd. Dat ze blij is met het aantal stemmen kan ik me heel goed voorstellen, dat ze (doordat ze de meeste VVD stemmen heeft gekregen) een hogere positie wil krijgen binnen de VVD kan ik ook inkomen, maar ga daar met de partij over praten en ga niet meteen, zonder ook maar iets tegen je collegas te zeggen, de media opzoeken.
pi_43967982
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:06 schreef De_Hertog het volgende:
Ze heeft het wel erg vaak over de 'Koers Verdonk'. Hoe ver is het van een koers Verdonk naar een lijst Verdonk?
Sja, de megalomie kent kennelijk geen grenzen bij d'r. Man, wat een trieste actie.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:07:59 #211
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43967994
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Bolkestijn en Wiegel, als je het over fossielen hebt ...
Mensen die binnen de partij zo goed als onomstreden zijn, dat wel... maar ik denk dat ze haar hand nu overspeelt. Bolkenstein en Wiegel zijn volgens mij helemaal niet zo op de hand van Rita als zij denkt. Dit doet de partij meer kwaad dan goed.

Ik gok dat ze adviseren: Rutte en Verdonk opzouten. Kamp neemt over
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_43968010
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:02 schreef Asskicker14 het volgende:
Bedoelde ze met partijbonzen nou o.a. Kamp, Zalm en Hoogervorst die duidelijk vóór Mark waren?
Ze had het over 40 personen, maar om wie dat nu ging was niet helemaal duidelijk.
pi_43968041
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:06 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Idd. Dat ze blij is met het aantal stemmen kan ik me heel goed voorstellen, dat ze (doordat ze de meeste VVD stemmen heeft gekregen) een hogere positie wil krijgen binnen de VVD kan ik ook inkomen, maar ga daar met de partij over praten en ga niet meteen, zonder ook maar iets tegen je collegas te zeggen, de media opzoeken.
Ik heb het gevoel dat ze denkt dat als ze zoiets intern bespreekt dat ze weggehoond wordt met haar verzoek omdat de partijbonzen op dit moment 'onvoorwaardelijk' achter Rutte staan ook gezien Rutte's herverkiezing afgelopen week na de teleurstellende uitslag. En door de media op te zoeken en een 'persconferentie' te beleggen, hoopt zij iets te forceren...nu MOET er wel een commissie komen, iets wat onwaarschijnlijk zou zijn geweest bij een interne verzoek.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:10:41 #214
104871 remlof
Europees federalist
pi_43968066
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:07 schreef teamlead het volgende:

[..]

Mensen die binnen de partij zo goed als onomstreden zijn, dat wel... maar ik denk dat ze haar hand nu overspeelt. Bolkenstein en Wiegel zijn volgens mij helemaal niet zo op de hand van Rita als zij denkt. Dit doet de partij meer kwaad dan goed.

Die kans zit er goed in, Kamp heeft het in zich en staat politiek gezien zo'n beetje tussen Rutte en Verdonk in...
pi_43968073
quote:

[..]

Wellicht dat Bolkestein en Wiegel haar vandaag uit het hoofd hebben gepraat om direct het leiderschap op te eisen, en het nu eerst via een commissie te spelen?
quote:
Het lijkt me op termijn een waarschijnlijke oplossing. Kamp is verreweg de beste die de beide kampen van de VVD kan verenigen. Rita is een ongeleid projectiel, die moet je niet willen als leider.
pi_43968078
Ik moet er nog steeds om lachen, wat een vertoning..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_43968091
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:10 schreef remlof het volgende:

[..]

Die kans zit er goed in, Kamp heeft het in zich en staat politiek gezien zo'n beetje tussen Rutte en Verdonk in...
Rutte gaat dan naar D66 om het stokje van Pechtold over te nemen en Verdonk richt Lijst Verdonk op. Ik zie het zo voor me.
pi_43968103
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:09 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat ze denkt dat als ze zoiets intern bespreekt dat ze weggehoond wordt met haar verzoek omdat de partijbonzen op dit moment 'onvoorwaardelijk' achter Rutte staan ook gezien Rutte's herverkiezing afgelopen week na de teleurstellende uitslag. En door de media op te zoeken en een 'persconferentie' te beleggen, hoopt zij iets te forceren...nu MOET er wel een commissie komen, iets wat onwaarschijnlijk zou zijn geweest bij een interne verzoek.
Maar tegelijk zet ze haar eigen partij, die ze volgens eigen zeggen onvoorwaardelijk steunt, publiekelijk voor schut en de hoofdreden dat de VVD heeft verloren (tweestrijd binnen de partij) wordt nog maar eens extra naar voren gebracht. Als de partij haar nu de laan uit schopt kan ik dat heel goed begrijpen.
pi_43968108
Voor een groter VVD zal je zowel hetgeen Rutte als hetgeen Verdonk uitdraagt moeten verenigen. In die zin lijkt me, dat er wel iets met het signaal van de VVD-kiezer gedaan moet worden.
De keuze van Wiegel en Bolkestijn is legitiem, want het gaat over een interne VVD-kwestie. Bovendien betreft het hier de inhoud en niet zozeer de persoon.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:12:39 #220
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_43968110
quote:

[..]

Mensen die binnen de partij zo goed als onomstreden zijn, dat wel... maar ik denk dat ze haar hand nu overspeelt. Bolkenstein en Wiegel zijn volgens mij helemaal niet zo op de hand van Rita als zij denkt.
Misschien niet onomstreden, maar wel hoog aangeslagen. Ik weet verder niet hoeveel ze op Rita's hand zijn, ze lijkt te zeggen dat beiden 'aan haar kant staan.' Heeft één van beiden uitspraken gedaan tijdens de fractieleider-verkizeingen?
quote:
Dit doet de partij meer kwaad dan goed.
Dat denk ik ook. En al ben ik geen VVD stemmer, het lijkt me geen mooi vooruitzicht: verdeling bij de grote centrumrechtse partij kan zorgen voor meer stemmen richting fanatiek rechts zoals Wilders, en politieke instabiliteit.
quote:
Iets zegt me dat er dan zeker een Lijst Verdonk komt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')