abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 november 2006 @ 08:47:07 #1
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_43842657
quote:
VERDONK VER VOOR RUTTE

door Joost Ruempol en Job Slok

DEN HAAG, vrijdag
Rita Verdonk lijkt bij de verkiezingen meer voorkeurstemmen te hebben binnengehaald dan Mark Rutte. Uit een steekproef bij zes van de 19 kieskringen en meer dan tien grote en middelgrote gemeenten uit andere kieskringen rijst het beeld op dat Verdonk met een aanzienlijk verschil wint.
Rutte behaalt hier 200.425 stemmen, terwijl Verdonk er 234.695 krijgt. Voor Rutte is alleen al het feit dat hij moet vechten voor de winst onder de VVD-aanhang uiterst pijnlijk. Zijn leiderschap van de partij is van meet af aan omstreden geweest. Hij versloeg Verdonk nipt in de lijsttrekkerverkiezing, toen Rutte 51 procent achter zich kreeg en Verdonk 46 procent. Daarna gebeurde wat de rechterflank vreesde: Rutte slaagde er niet in de ontevreden LPF-stemmers binnen te halen.
Telegraaf

Hoe zit dat met die voorkeurstemmen? Als de partij 10 zetels haald en iemand op plaats 11 krijgt meer voorkeurstemmen dan de nummer 10, dan komt nummer 11 in de kamer en niet nummer 10. (toch?) Maar nu Verdonk en Rutte, hoe zit dat? Wordt Verdonk nu nummer 1?
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  vrijdag 24 november 2006 @ 08:51:05 #2
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_43842698
Ik heb ook op Verdonk gestemd

Helaas kan ik jou vraag niet beantwoorden, omdat ik dat niet weet.
pi_43842714
Dat bericht is een speculatie, ik hoor de naam Kamp namelijk niet. Ik heb Kamp gestemd, erg veel mensen hebben Kamp gestemd. Ik denk dat hij Verdonk wel voorbij is gegaan eigenlijk. ( alhoewel, dan had ie wel in het berichtje gestaan, niet ? )

In ieder geval, go Kamp !
Reich mir den Stengel, du Bengel !
Liebling, ich habe die Kinder gefickt !
Ich werde immer wissen wer dich letzten Sommer gefickt hat !
www.catsthatlooklikehitler.com
  vrijdag 24 november 2006 @ 08:53:55 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43842727
Mja, nu mag VVD nog een keer kiezen of het een ( nog) populistische(re) partij wordt en verder duikt in de rechterhoek of dat het hun eigen meer op de economische hoek gerichte koers blijft varen. Angsthazerij en xenofobisme is een makkelijke voedingsbodem voor mensen die niet de verantwoordelijkheid bij zichzelf willen of kunnen zoeken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 24 november 2006 @ 08:55:53 #5
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_43842757
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 08:53 schreef jogy het volgende:
Angsthazerij en xenofobisme is een makkelijke voedingsbodem voor mensen die niet de verantwoordelijkheid bij zichzelf willen of kunnen zoeken.
Dat is een verdomd goede verklaring van de overwinning van de SP
Humans dont deserve to live...
pi_43842768
Zo zit het: http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorkeurstem

Daarnaast zal Kamp in de verste verte niet in de buurt van het aantal voorkeurstemmen van Rita Verdonk komen
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  vrijdag 24 november 2006 @ 08:58:01 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43842787
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 08:55 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Dat is een verdomd goede verklaring van de overwinning van de SP
Hehe, niet echt.
Vrijheid
pi_43842788
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 08:53 schreef jogy het volgende:
Mja, nu mag VVD nog een keer kiezen of het een ( nog) populistische(re) partij wordt en verder duikt in de rechterhoek of dat het hun eigen meer op de economische hoek gerichte koers blijft varen. Angsthazerij en xenofobisme is een makkelijke voedingsbodem voor mensen die niet de verantwoordelijkheid bij zichzelf willen of kunnen zoeken.
En dat allemaal omdat Verdonk toevallig de minister van vreemdelingenzaken was die het afgesproken beleid uitvoerde. Om dat nou direct xenofoob te noemen gaat wel een beetje ver vind je niet?
Big dick.
  vrijdag 24 november 2006 @ 09:05:59 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43842878
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 08:58 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

En dat allemaal omdat Verdonk toevallig de minister van vreemdelingenzaken was die het afgesproken beleid uitvoerde. Om dat nou direct xenofoob te noemen gaat wel een beetje ver vind je niet?
Ehm, ik noem de minister niet xenofoob hoor, het beleid ook niet maar omdat verdonk zo vaak in het nieuws is geweest dat ze zo streng is voor de nieuwe migranten krijgt ze dus veel stemmen van mensen die graag zouden willen dat de grenzen dicht blijven om ongewenste elementen buiten de deur te houden. Een Xenofoob is toch iemand die zich niet prettig voelt bij mensen uit een andere cultuur, of niet? In welke mate mensen dat zijn maakt niet zoveel uit maar mensen volgen vaker hun angstgevoelens dan andere.
Vrijheid
  vrijdag 24 november 2006 @ 09:08:51 #10
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_43842915
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 08:47 schreef Kadesh het volgende:
Als de partij 10 zetels haald en iemand op plaats 11 krijgt meer voorkeurstemmen dan de nummer 10, dan komt nummer 11 in de kamer en niet nummer 10. (toch?)
Nee, dat is niet zo.

Alleen wanneer de nummer 11 meer dan 25% van de kiesdeler heeft behaald en de nummer 10 niet, dan komt de nummer 11 in de kamer in plaats van nummer 10.

En wie er van de gekozen kamerleden fractievoorzitter wordt, ligt aan de onderlinge stemming in de fractie. Dus niet aan de volgorde van de lijst of aan het aantal voorkeursstemmen.
  vrijdag 24 november 2006 @ 09:11:19 #11
121830 Kadesh
pi_43842948
Ik wil alleen maar weten hoe het zit met die voorkeurstemmen. En meteen begint er een Modje te zeveren over populistischme.............rechterhoek...........Angsthazerij...............xenofobisme.........makkelijke voedingsbodem voor mensen die niet de verantwoordelijkheid bij zichzelf willen of kunnen zoeken. Flikker op uit mijn topic hippie als je niets zinnigs te melden hebt.
  vrijdag 24 november 2006 @ 09:12:25 #12
121830 Kadesh
pi_43842958
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:08 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo.

Alleen wanneer de nummer 11 meer dan 25% van de kiesdeler heeft behaald en de nummer 10 niet, dan komt de nummer 11 in de kamer in plaats van nummer 10.

En wie er van de gekozen kamerleden fractievoorzitter wordt, ligt aan de onderlinge stemming in de fractie. Dus niet aan de volgorde van de lijst of aan het aantal voorkeursstemmen.
Kijk hier heb ik wat aan! Bedankt Pool.
pi_43842972
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 08:47 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Telegraaf

Hoe zit dat met die voorkeurstemmen? Als de partij 10 zetels haald en iemand op plaats 11 krijgt meer voorkeurstemmen dan de nummer 10, dan komt nummer 11 in de kamer en niet nummer 10. (toch?) Maar nu Verdonk en Rutte, hoe zit dat? Wordt Verdonk nu nummer 1?
Wordt Verdonk nu nummer 1 waarvan?

De kamerzetels zijn niet genummerd, de posities op een kieslijst wel, maar die worden niet met terugwerkende kracht veranderd.
Pikorde binnen een partij wordt niet door de kiezer bepaald.

Voor Verdonks verkiezing tot parlementslid maakt het niet uit, die voorkeursstemmen, als nr 2 op de lijst was ze sowieso in de kamer gekomen, en ook Rutte komt op basis van zijn positie op de lijst wel in de kamer.

Als de VVD nu zo weinig stemmen zou hebben gekregen dat er maar één zetel zou zijn, dan zouden voorkeursstemmen voor Verdonk Rutte buiten de kamer kunnen houden.
Of als Verdonk heel laag op de lijst zou hebben gestaan, dan had ze ondanks die lage positie dankzij voorkeursstemmen toch gekozen kunnen worden.

Nu is het alleen symbolisch van belang: de VVDkiezers hebben blijkbaar een andere voorkeur dan de VVDleden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 24 november 2006 @ 09:13:19 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_43842974
Mooi Kadesh, Mooi .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_43842984
Je kunt pas met voorkeursstemmen in de kamer komen als je minimaal 25% van 1/150ste deel van het totaal aantal uitgebrachte stemmen (de zogeheten kiesdeler) hebt behaald.
Dit zijn ongeveer 25% * 1/150 * 80% (opkomst) * 12000000 (stemgerechtigden) = 16.000 stemmen

Op het moment dat je dus met voorkeursstemmen in de kamer komt valt er iemand van de lijst af die op basis van zijn plaats op de lijst wel in de kamer zou zijn gekomen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 24 november 2006 @ 09:18:08 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43843030
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:11 schreef Kadesh het volgende:
Ik wil alleen maar weten hoe het zit met die voorkeurstemmen. En meteen begint er een Modje te zeveren over populistischme.............rechterhoek...........Angsthazerij...............xenofobisme.........makkelijke voedingsbodem voor mensen die niet de verantwoordelijkheid bij zichzelf willen of kunnen zoeken. Flikker op uit mijn topic hippie als je niets zinnigs te melden hebt.
Sorrie man.
Vrijheid
pi_43843074
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:05 schreef jogy het volgende:

[..]

Ehm, ik noem de minister niet xenofoob hoor, het beleid ook niet maar omdat verdonk zo vaak in het nieuws is geweest dat ze zo streng is voor de nieuwe migranten krijgt ze dus veel stemmen van mensen die graag zouden willen dat de grenzen dicht blijven om ongewenste elementen buiten de deur te houden. Een Xenofoob is toch iemand die zich niet prettig voelt bij mensen uit een andere cultuur, of niet? In welke mate mensen dat zijn maakt niet zoveel uit maar mensen volgen vaker hun angstgevoelens dan andere.
Nee, jij noemt alleen iedereen die vindt dat het wel ietsje minder kan met de immigratie en islamisering Xenofoob. Er ligt nog een enorm gebied tussen 'vinden dat het wel iets minder kan' en 'Xenofobie', maar die nuance kan je natuurlijk beter niet maken als je iedereen die een beetje rechts is lekker in een verdomhoekje wilt douwen.
Big dick.
pi_43843142
ach gut, nu komt de VVD al in de oppositie te zitten, komen ze er ook nog eens als partij die verscheurd wordt door interne twisten en daarom niet serieus genomen wordt, en die van hun kiezers een heel halfslachtig mandaat heeft gekregen ...

Ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat verdonk werkelijk serieus nogmaals probeert de macht te winnen, in de wetenschap dat ze oppositie moet gaan voeren en dus interupties moet plaatsen in de kamer en commentaar leveren via de media op een zittend kabinet ....
Dat kan ze al helemaal niet, die leefde enkel vanuit haar positie als minister en kon dan altijd kritiek 'afwenden', maar oppositie voeren is nu net iets anders en dat zie ik dr nog niet snel doen zonder héél snel flink te gaan irriteren...
Die vertrekt dus na 6 maanden ergens naar een commissariaat of naar Friesland ofzo.

Zowel ultralinks als ultrrechts zullen in hun vuistje gniffelen om die vleugellamme VVD; dat betektn nóg meer stemmen voor hen ....
Die zullen wel pogen om door te blijven gaan met die simpele 'Heeft iemand Mark Rutte gezien?'-grappen, die de laatste dagen voor de verkiezingen zo veelgehoord werden, het is makkelijk scoren als de tegenstander al op de grond ligt ...
pi_43843242
Het is inderdaad zo dat de VVDkiezers een andere voorkeur hadden dan de VVDleden

Men hoopte dat een aantal kiezers met Rutte mee zou komen als hij zich profileerde als sterk rechts, maar dat is niet gelukt. Verschillende peilingen wezen uit dat een VVD met Rutte aan het hoofd zich op minder zetels mocht verheugen dan een VVD met Rita aan het hoofd. Blijkbaar is het ze niet om de zetels te doen denk ik dan. Ik heb overigens ook Verdonk gestemd.
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
  vrijdag 24 november 2006 @ 09:38:02 #20
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43843305
Xenofoob is een mode woord geworden. Over twee jaar hoor je er niemand meer over. En het wordt bijna altijd in de verkeerde context gebruikt. Het zegt genoeg over iemand om iemand snel als xenofoob te bestempelen.

Voor de mensen die het te pas en te onpas gebruiken:
xe·no·foob (de ~ (m.), xenofoben)
1 vreemdelingenhater
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  vrijdag 24 november 2006 @ 09:38:06 #21
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_43843309
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 08:58 schreef jogy het volgende:

[..]

Hehe, niet echt.
echt wel
I mean no harm
  vrijdag 24 november 2006 @ 09:38:47 #22
121830 Kadesh
pi_43843320
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Sorrie man.
O.k.
pi_43843341
We zijn lekker van Rita af
pi_43843369
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:13 schreef sigme het volgende:
Nu is het alleen symbolisch van belang: de VVDkiezers hebben blijkbaar een andere voorkeur dan de VVDleden.
Op zich is het wel aardig voor de partij dat daar nu bewijs van is, alhoewel een enquete vast goedkoper was geweest dan een tweedekamer verkiezing .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_43843454
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:39 schreef SCH het volgende:
We zijn lekker van Rita af
Is dat zo? Ik zie haar er wel voor aan om in het parlement haar tanden in anderen te zetten. In de oppositie kan ze al helemaal feiten en waarheid naar believen kiezen.

Tot oneindige vreugde van alle fans, natuurlijk, die aan haar lippen zullen hangen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')