quote:Willem de Veroveraar (circa 1027 - 9 september 1087) was van 1035 tot 1087 hertog Normandië en van 1066 tot 1087 als Willem I koning van Engeland. Tot 1066 werd hij Willem de Bastaard genoemd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_de_Veroveraar
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Hastings
Dit is een argument dat vaak wordt gebruikt, niet alleen met betrekking tot het klimaat, maar ook als het gaat over het aantal doden in Irak. Zonder ook maar enige mentale twist is toch duidelijk dat een argument dat uiteindelijk neerkomt op "ik geloof het niet dus het zal niet waar zijn" een absurd, weg te vegen argument is?quote:Op zaterdag 11 november 2006 @ 23:30 schreef waht het volgende:
[..]
En er zijn ook altijd mensen die denken dat de mens zo'n oppermachtig wezen is dat deze het klimaat op een planeet kan beïnvloeden, de grootheidswaanzin...
quote:Op zondag 12 november 2006 15:26 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Ik las op de site dat de eerste aflevering van DWHN om 22.00 uur is.
En de rest om 21.30 uur is.
Uitzendingen
dinsdag 14 november - compilatie
woensdag 15 nov Mark Rutte (VVD) en Mat Herben (LPF) verkiezingsspecial
zaterdag 18 nov Mei Li Vos (PVDA) en Bert Bakker (D66) verkiezingsspecial
zaterdag 25 nov Raemon Sluiter & Aad van den Heuvel
zaterdag 2 dec Daphne Deckers & Richard Krajicek
zaterdag 9 dec Pierre van Hooijdonk & Diewertje Blok
zaterdag 16 dec Antoinette Hertsenberg & Hanneke Groenteman
Maar ik zal even zoeken of het herhaald wordt
-edit-: In de Veronica staat dat het iedere Zaterdag herhaald wordt om 21.25 uur op Nederland 1![]()
Sorry, meneertje, maar pragmatisch is nu besloten dat dit het volgende topic is.quote:Op zondag 12 november 2006 16:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik wil niet lullig doen, maar mijn topic is eerder.
Dan lul ik het topic wel in m'n eentje vol.quote:Op zondag 12 november 2006 16:59 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Sorry, meneertje, maar pragmatisch is nu besloten dat dit het volgende topic is.
Bier drinken.quote:Op zondag 12 november 2006 17:04 schreef Apropos het volgende:
Wat ga je nu doen?
Na je jammerlijk falen in de embryonale fase van je collegiantschap, bedoel ik.quote:
alletwee 16:44...quote:Op zondag 12 november 2006 16:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Te traag Napalm.
quote:
We zien wel, heb er weinig vertrouwen in, maar we zien wel...quote:Op zondag 12 november 2006 17:07 schreef Apropos het volgende:
[..]
Na je jammerlijk falen in de embryonale fase van je collegiantschap, bedoel ik.
topicnummer 939786quote:Op zondag 12 november 2006 17:07 schreef Napalm het volgende:
[..]
alletwee 16:44...
Dan treden de senioriteitsregels van de TS in werking.
[..]
Om de een of andere reden vind ik de titel maar wat puik.quote:
Pardon?quote:Op zondag 12 november 2006 17:10 schreef tvlxd het volgende:
Hij ligt in papieren editie enkele meters en een verdieping lager van mij verwijderd.
Zolang Fok! Yildiziaans bezig is, blijven jouw mooie postings altijd bewaard. Voor eeuwig. Tot de zon krimpt en explodeert.quote:Op zondag 12 november 2006 17:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Als iemand m'n topic even merged met deze, dan zijn m'n mooie postings iig bewaard gebleven.
quote:Op zondag 12 november 2006 17:13 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Zolang Fok! Yildiziaans bezig is, blijven jouw mooie postings altijd bewaard. Voor eeuwig. Tot de zon krimpt en explodeert.
ah, ik dacht al dat je het over mij als persoon had. Kwam als eerste bij mij op icm met 1066. Maar ik had dan ook een 8 voor geschiedenis op mn examen.quote:Op zondag 12 november 2006 17:10 schreef Apropos het volgende:
[..]
Om de een of andere reden vind ik de titel maar wat puik.
Laat mn anders gewoon zakken. Als deze vol is kick je die weer omhoog.quote:Op zondag 12 november 2006 17:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Als iemand m'n topic even merged met deze, dan zijn m'n mooie postings iig bewaard gebleven.
Ik een 9.quote:Op zondag 12 november 2006 17:14 schreef Napalm het volgende:
[..]
ah, ik dacht al dat je het over mij als persoon had. Kwam als eerste bij mij op icm met 1066. Maar ik had dan ook een 8 voor geschiedenis op mn examen.![]()
Ook dat.quote:Op zondag 12 november 2006 17:14 schreef Napalm het volgende:
[..]
ah, ik dacht al dat je het over mij als persoon had.
Wat ben je na je examen eigenlijk gaan doen?quote:Kwam als eerste bij mij op icm met 1066. Maar ik had dan ook een 8 voor geschiedenis op mn examen.![]()
Stop de Hollandse Hitler.quote:Op zondag 12 november 2006 17:17 schreef tvlxd het volgende:
Op de basisschool was er voor mij zelfs een nieuwe naam van waardering gebruikt: Zeer goed. Normaal had je alleen onvoldoende, voldoende en goed, als ik het wel heb, maar op een gegeven moment was ik de eerste en enige met een zeer goed. Dat was toen...
Nee man, Megadeth.quote:Op zondag 12 november 2006 17:32 schreef Apropos het volgende:
Kitsch.
maar jij was dan ook een streber..quote:
Hetzelfde als alle andere jongens die niet wisten wat ze wilden doen; economie gaan studeren..quote:Op zondag 12 november 2006 17:16 schreef Apropos het volgende:
Ook dat.
Wat ben je na je examen eigenlijk gaan doen?
Nooit geweest.quote:Op zondag 12 november 2006 17:34 schreef Napalm het volgende:
[..]
maar jij was dan ook een streber..
![]()
[..]
O ja, daar ken ik ze van.quote:Op zondag 12 november 2006 17:34 schreef tvlxd het volgende:
Nog zo'n goeie. Beetje jammer dat die gitarist doodgeschoten is op het podium door een doorgedraaide fan.
Mwoah.quote:Op zondag 12 november 2006 17:36 schreef tvlxd het volgende:
Economie is toch een exact vak?
ja, en Hitler is een marxistquote:Op zondag 12 november 2006 17:36 schreef tvlxd het volgende:
PI:quote:Op zondag 12 november 2006 17:38 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ja, en Hitler is een marxist
Stiefbroederlijk, ja.quote:Op zondag 12 november 2006 17:36 schreef tvlxd het volgende:
Hubris.quote:Op zondag 12 november 2006 17:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik hoop meer op een revelatie zoals in de VS.
[afbeelding]
Ik heb wel met Zuid-Amerikaanse gewerkt. Op het moment werk ik niet, hè...quote:Op zondag 12 november 2006 17:41 schreef Apropos het volgende:
Werk je tegenwoordig met Spaanse sletten, M. ?
want? Omdat ik zop slim overkom?quote:Op zondag 12 november 2006 17:35 schreef Apropos het volgende:
O, ik hield je voor iemand die een exact vak beheerste.
geloof ik "gamma" maar officeel meer alfa dan beta.quote:Op zondag 12 november 2006 17:36 schreef tvlxd het volgende:
voor een negen heb je toch moeten leren lijkt me. Al met al was het geschiedenisonderwijs in mijn tijd al verziekt door allemaal nieuwerwetse wereldgeschiedenis onzin.quote:Op zondag 12 november 2006 17:35 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Nooit geweest.![]()
Het was gewoon makkelijk.
Het was gewoon makkelijk.quote:Op zondag 12 november 2006 17:43 schreef Napalm het volgende:
[..]
voor een negen heb je toch moeten leren lijkt me. Al met al was het geschiedenisonderwijs in mijn tijd al verziekt door allemaal nieuwerwetse wereldgeschiedenis onzin.
Nee, venijnig.quote:Op zondag 12 november 2006 17:43 schreef Napalm het volgende:
[..]
want? Omdat ik zop slim overkom?![]()
[..]
Knevel: "Er bestaat een God?" Rutte: "Ja"quote:Op zaterdag 11 november 2006 19:28 schreef Misanthroopia het volgende:
WTF
Van Balkenende weet je het, maar van Rutte (en Bos trouwens ook!)
Net dus bij die volstrekst oninteressante knevel, kwam alles er uit bij de lijsttrekker van de VVD. "Ja, ik bid". "De muziek van Bach kan niet door een mens alleen zijn gemaakt".
Waar geet dit heen?!?
Nee, je hebt een heel concert nodig. JFC.quote:Op zondag 12 november 2006 18:04 schreef pberends het volgende:
[..]
Knevel: "Er bestaat een God?" Rutte: "Ja"![]()
![]()
.
Vanwege zo'n overtuiging ben je natuurlijk ook christen.quote:Op zondag 12 november 2006 18:07 schreef Apropos het volgende:
Hij heeft wel gelijk.
Precies.quote:Op zondag 12 november 2006 18:07 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Vanwege zo'n overtuiging ben je natuurlijk ook christen.
Nam je dat nou echt serieus?quote:Op zondag 12 november 2006 18:10 schreef tvlxd het volgende:
Ik heb er geen probleem mee, hoor. Ben alleen van mening dat de mens op zich mooi genoeg is om zulke schoonheid te creëeren.
Ik ben het toch niet gewoon zulke dingen uit te kramen?quote:
Wel, je bent christelijk, ik neem aan dat dat ook bepaalde consequenties* heeft, zoals, bijvoorbeeld, dingen met goden en al dat soort ongein, enzo, dus het is helemaal niet zo raar wanneer mensen van mening zijn dat een goddelijk vonkje de artiest inspiratie geeft.quote:Op zondag 12 november 2006 18:14 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik ben het toch niet gewoon zulke dingen uit te kramen?
Waarom dat? Geïntimideerd door spekneks feilloze argumentatie?quote:Op zondag 12 november 2006 18:18 schreef Apropos het volgende:
Ik ben gereduceerd tot agnost, wat dat ook moge betekenen.
Venijnig?quote:Op zondag 12 november 2006 17:47 schreef Apropos het volgende:
Nee, venijnig.
Nee, ik ben kleinzielig genoeg om dat te omzeilen met het argument dat 'ie zo verrekt veel Engels door z'n opstellen knoeit.quote:Op zondag 12 november 2006 18:19 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Waarom dat? Geïntimideerd door spekneks feilloze argumentatie?
Dat zou ik niet weten. Misschien zijn alfa's ter compensatie venijniger, omdat ze zelden of nooit harde conclusies kunnen trekken.quote:Op zondag 12 november 2006 18:21 schreef Napalm het volgende:
[..]
Venijnig?
Zijn beta`s venijniger dan alfa`s?
Ik heb nooit bij een kerkgenootschap gehoord of iets dergelijks, maar het kan me allemaal veel minder schelen.quote:Op zondag 12 november 2006 18:24 schreef tvlxd het volgende:
Maar je bent daadwerkelijk van gelovig geschoven naar agnostisch?
Ik dacht dat je protestants was (waarschijnlijk omdat het minder opgelegd is, vermoed ik), maar kennelijk niet. Ingeschreven althans. Waarom is het je minder gaan schelen?quote:Op zondag 12 november 2006 18:26 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik heb nooit bij een kerkgenootschap gehoord of iets dergelijks, maar het kan me allemaal veel minder schelen.
Het Protestantisme heeft wel mijn sympathie (als principe dan), maar ik ben van huis uit onkerkelijk.quote:Op zondag 12 november 2006 18:30 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Ik dacht dat je protestants was (waarschijnlijk omdat het minder opgelegd is, vermoed ik), maar kennelijk niet. Ingeschreven althans.
Er komt zoveel bij kijken...de afgelopen jaren ben ik in de weer geweest met teksten en zo krijg je langzamerhand een beetje verstand van retoriek en opbouw. Daarbij is het ook een begrip waarmee ik in meer wetenschappelijke zin niet zo veel kan aanvangen. En met het oog op het algemene wereldleed en bepaalde gebeurtenissen in mijn eigen kring vind ik het ook twijfelachtig.quote:Waarom is het je minder gaan schelen?
Ah, dan heb je inderdaad 2 soorten economen; de alfa-achtigen en de beta-achtigen. De beta`s schreven in de Sovjet-Unie hun kritiek gewoon heel wiskundig op zodat de censuristen het niet begrepen. Mijn economische richting valt wel onder de beta kant.quote:Op zondag 12 november 2006 18:24 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat zou ik niet weten. Misschien zijn alfa's ter compensatie venijniger, omdat ze zelden of nooit harde conclusies kunnen trekken.
Ik weet niet of dat onontkoombaar is in religie, maar van vele is het een wezenskenmerk.quote:Op zondag 12 november 2006 18:41 schreef tvlxd het volgende:
Je gaat dan al uit van een doel
Ik vind Balkenende ook irritant, behoor ik dan ook tot de Nederlandse jeugd?quote:Op zondag 12 november 2006 18:47 schreef Apropos het volgende:
De Nederlandse jeugd vindt Balkenende irritant.
zou kunnen.quote:Op zondag 12 november 2006 18:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik vind Balkenende ook irritant, behoor ik dan ook tot de Nederlandse jeugd?
quote:Op zondag 12 november 2006 18:19 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Waarom dat? Geïntimideerd door spekneks feilloze argumentatie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
een homo-belangenorganisatie die zichzelf COC noemt, dat is pas zelfspot.quote:Op zondag 12 november 2006 19:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Alle media is links
http://www.nu.nl/
Zie bovenste 2 artikelen...
dank voor dit complimentquote:Op zondag 12 november 2006 18:47 schreef Apropos het volgende:
De Nederlandse jeugd vindt Balkenende irritant.
Da's gewoon een verlengstuk van de VVD hoorquote:Op zondag 12 november 2006 19:14 schreef problematiQue het volgende:
[..]
een homo-belangenorganisatie die zichzelf COC noemt, dat is pas zelfspot.![]()
Hier staat iets dergelijks als: meer blauw op straat, meer cameratoezicht, hoger gefinancierde feestjes voor homo's of het in leven roepen van een of ander adviesorgaan voor vriendjes waar je nooit meer iets van hoort.. Er is geen enkele Marokkaan die zal denken, nou als Verdonk mij gaat helpen om uit te komen voor mijn geaardheid, dan zal ik dat doen. Zo werkt die F-cultuur helemaal niet.quote:COC
Het COC vroeg de minister zich in een volgend kabinet harder in te zetten voor de belangen van homoseksuelen. "Daar kan ik kort over zijn: u kunt op mij rekenen", zei de minister.
Uit recent onderzoek bleek dat 80 procent van de Turkse en 88 procent van de Marokkaanse jongeren zegt geen homo in zijn vriendenkring te accepteren.
Da's wel erg hard, Harry.quote:Op zondag 12 november 2006 19:19 schreef Aoristus het volgende:
Zo werkt die F-cultuur helemaal niet.
nou, wij leven in een G-cultuur, welke is harder?quote:
Dat zou je aan Underworld moeten vragen.quote:Op zondag 12 november 2006 19:42 schreef Aoristus het volgende:
[..]
nou, wij leven in een G-cultuur, welke is harder?
misschien weet Tuana het wel, die zoekt onderquote:Op zondag 12 november 2006 19:44 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat zou je aan Underworld moeten vragen.
Zij is verloofd, Harry. Verzoen je er nou maar mee.quote:Op zondag 12 november 2006 19:45 schreef Aoristus het volgende:
[..]
misschien weet Tuana het wel, die zoekt onder
quote:Op zondag 12 november 2006 19:47 schreef Apropos het volgende:
[..]
Zij is verloofd, Harry. Verzoen je er nou maar mee.
Wat voor rottigs heb je haar aangedaan, dat je meerdere keren je haar je excuses aanbiedt?quote:Op zondag 12 november 2006 19:47 schreef Apropos het volgende:
[..]
Zij is verloofd, Harry. Verzoen je er nou maar mee.
Etentje vergeten.quote:Op zondag 12 november 2006 19:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Wat voor rottigs heb je haar aangedaan, dat je meerdere keren je haar je excuses aanbiedt?
Erg slordig.quote:
Hulde en dank.quote:Op zondag 12 november 2006 20:00 schreef Apropos het volgende:
Voor de zekerheid neem ik het hier even over (de raderen der ambtenarij zullen binnen afzienbare tijd de tegen1066 wel vermalen):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Russisch 'recht'
Zondag 12 november 2006
Annissimova is geen uitzondering. Onder haar medegevangenen waren er die zaten voor het stelen van drie kilo aardappelen of enkele kippenbillen.
De Russische rechtbanken zorgen voor een permanente instroom van gedetineerden. Wie geld heeft, hoeft weinig te vrezen.
Als de politieman die je arresteert niet omkoopbaar is, dan helpt zeker een steekpenning voor de rechter. Maar het systeem is onverbiddelijk voor wie over geen middelen beschikt.
Kruimeldieven die voor de tweede keer veroordeeld worden, gaan voor jaren de gevangenis in. De omstandigheden die hen daar wachten zijn erbarmelijk. De helft van de gedetineerden is ziek.
Aids, tbc en syfilis komen veel voor. Gevangenen verblijven in schimmelige cellen en moeten elkaar aflossen om te slapen.
Russisch 'recht' is een reportage van de Duitse omroep ARD. Het document werpt een ongenadig licht op het rechtsysteem in het Rusland van Poetin.
Voor iedereen die na de moord op de journaliste Anna Politkovskaja nog geloofde in de rechtstaat Rusland.
Oorspr.: Kremlin, Knast und Korruption - ARD, copywright 2004
Home run.quote:
checkquote:Op zondag 12 november 2006 20:07 schreef zakjapannertje het volgende:
over enkele minuten op Canvas:
[..]
En SportsIllustrated als Roel Pieper.quote:Bij ons aller, de Schepper, z'n mediagenieke Zoon en alle giebelende grutjes bij elkaar. Hoe, maar hoe?
Onbegrijpelijk.quote:Op zondag 12 november 2006 20:25 schreef sigme het volgende:
[..]
En SportsIllustrated als Roel Pieper.
quote:11 states 'fuelling civil war in Somalia'
Eleven countries are fuelling Somalia's civil war by supplying arms to either the Islamist movement in control of Mogadishu, the capital, or their bitter rivals in the country's official government, according to the United Nations.
(...)
Eight countries, including Saudi Arabia, Sudan and Egypt, are supplying the Islamists.
(...)
Iran has given them 250 anti-aircraft missiles and some 1,000 foreign "jihadists" have arrived in Somalia, including experts in bomb-making and assassination.
quote:Iraq Gunmen Kill 10, Abduct 50 on Buses
Gunmen ambushed minibuses south of Baghdad on Saturday, killing at least 10 passengers and kidnapping about 50 others, police reported.
The abductions took place at around 7:30 p.m. (1630 GMT) nearly the highly volatile city of Latifiyah, said an officer who asked that his name not be used for fear of reprisals.
Gunmen believed to be local Sunnis set up a false security checkpoint to stop the passengers, occupants of several minibuses. Latifiyah lies in the so-called Sunni Triangle of Death, about 30 kilometers (20 miles) south of Baghdad, where Shiites and U.S. and Iraqi security forces have been repeatedly targeted.
quote:Christian Population Falls in Holy Land
In some places, such as Pakistan, it means more safeguards from extremist attacks. In Indonesia and elsewhere, it touches on appeals to quell growing sectarian clashes. In Turkey, Iraq and the rest of the Middle East, it seeks to preserve communities dating back to the time when Jesus and his apostles preached.
But nearly everywhere in Muslim lands, Christian populations are in decline.
No place is this more striking than the Holy Land.
(...)
The native Palestinian Christian population has dipped below 2 percent of the West Bank, Gaza Strip and Arab East Jerusalem, down from at least 15 percent in 1950 by some estimates. Meanwhile, the Muslim Palestinian birthrate is among the highest in the world.
franconificatie denk ikquote:Op zondag 12 november 2006 16:47 schreef tvlxd het volgende:
De francifisering (?) van Engeland en inleiding tot de Honderdjarige Oorlog.
quote:
Het enige wat hij als bejaarde Bond goed kon was vrouwen naar bed lokken.quote:Op zondag 12 november 2006 19:58 schreef tvlxd het volgende:
Roger Moore is een waardeloze Bond.
Dat valt nog best mee, wat ik allemaal verknald heb door vergeetachtigheid,quote:Op zondag 12 november 2006 20:58 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
![]()
whehehe, na ja, daar moet ze niet over zeuren, daar ben je nu eenmaal historicus (in spé) voor
de hoeveelheden verjaardagen, feestjes die ik vergeten benBen zelfs een keer oudejaarsavond vergeten
![]()
Ik ben blij dat hij weg is. Bijna gelijktijdig als het vretrek van NordCore, dat kan maar 1 ding betekenen.quote:Op zondag 12 november 2006 20:25 schreef sigme het volgende:
[..]
En SportsIllustrated als Roel Pieper.
Bier en een kutleven zijn twee handen op 1 buik.quote:Op zondag 12 november 2006 21:31 schreef tvlxd het volgende:
Toen ik onder de douche stond, vroeg ik mij af of ik thee zou gaan drinken, maar toen mijn geest mij weer eens duidelijk maakte hoe ongelooflijk kut mijn leven is, besliste ik toch maar bier te gaan drinken.
quote:Op zondag 12 november 2006 20:43 schreef sigme het volgende:
Ja, grappig nietwaar?
quote:de Frans Weisglas Trofee - De user die het meeste dronken in POL (SC) rondhangt wil ik wijzigen, dit jaar wil ik hem aan George-Butters geven ipv Monidique
quote:
quote:Op zondag 12 november 2006 21:56 schreef Apropos het volgende:
Omdat het hier net zo'n bedroevende boel is als in de hoogste echelons der Nederlandse politiek, kleurenschilderij.
Ik zou er als neger niets mee van doen willen hebben.quote:Op zondag 12 november 2006 22:09 schreef tvlxd het volgende:
3 short clips of ODB sharing knowledge.
Mag het woord ''salon'' nog?quote:Op zondag 12 november 2006 22:20 schreef du_ke het volgende:
Wel ideaal, lekker uit eten gaan, de deur uit, brug over, trap op en lekker uitbuiken.
quote:Op zondag 12 november 2006 22:43 schreef Godslasteraar het volgende:
[afbeelding]
meer klassieke Iraanse schoonheden
makeup with mustache was the kind of beauty in the qajar Period.quote:Op zondag 12 november 2006 22:46 schreef pberends het volgende:
[..].
Die onderste is een man neem ik aan?
Stemrecht voor Fokkersquote:Op zondag 12 november 2006 22:52 schreef pberends het volgende:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/029726.html
Stemrecht voor Fokkers.
Overigens ook geen slechte TT . Doet mn denken aan een van mn eigen TTs laatst.. Gekonkel ivm doodstraf Saddamquote:Op zondag 12 november 2006 17:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[pol sc 1066] Politiek gekonkel.
Wat heb ik toch een bloedhekel aan die vent.quote:Op zondag 12 november 2006 22:48 schreef Apropos het volgende:
Ellian tegen Von der Dunk, Jr. Na de ster.
Aan Ellian?quote:Op zondag 12 november 2006 22:59 schreef Apropos het volgende:
[..]
Wat heb ik toch een bloedhekel aan die vent.
quote:'Rumsfeld is de weg kwijt'
Gepubliceerd op zondag 12 november 2006
De Amerikaanse minister van Defensie en een van de prominentste architecten van de oorlog tegen Irak, Donald Rumsfeld, lijkt de werkelijkheid inzake Irak te ontkennen. Dit heeft een kenner van het Pentagon en vriend van Rumsfeld, Kenneth Adelman, het weekblad The New Yorker toevertrouwd over een recent gesprek met Rumsfeld.
Rumsfeld trad afgelopen week af maar blijft nog aan tot zijn opvolger aan het werk gaat. Adelman stelde zaterdag op de internetuitgave van The New Yorker dat de bewindsman de ernst van de situatie in Irak 'volstrekt, maar dan ook volstrekt ontkent'.
’Plan B’
Adelman schreef dat hij de suggestie deed dat de VS misschien de oorlog verloren en dat er toch wel een 'Plan B' zou zijn. Rumsfeld reageerde daar ontkennend en nogal vreemd op volgens Adelman.
Hij begon wel vijftien tot twintig minuten lang zelf vragen te stellen en die zelf te beantwoorden. Hij deed onder meer uitspraken als 'we kunnen de oorlog alleen in Amerika (het thuisfront) verliezen, we kunnen in Irak zelf niet verliezen'.
Adelman onderbrak naar eigen zeggen de monoloog en zei: "Ja, maar we verliezen de oorlog in Irak wél.'' Maar Rumsfeld ging door met zijn monoloog. De minister beklaagde zich later dat Adelman zich interrumperend en negatief gedroeg.
Alles op rolletjes
Adelman antwoordde dat hij negatief was over het 'uitwijken voor verantwoordelijkheden' en over 'de kwaliteit van de besluiten'. De bewindsman antwoordde volgens Adelman dat hij altijd de verantwoordelijkheid heeft genomen. Adelman begon toen als voorbeeld over het nalatende plunderingen na de inlijving van Irak te voorkomen en over de mishandelingen van gevangenen in de Abu Ghreib-gevangenis. Rumsfeld ontkende dat de fout bij hem lag. Hij wekte daarbij volgens Adelman de indruk dat hij werkelijk meende dat alles op rolletjes loopt in Irak.
quote:Op zondag 12 november 2006 22:46 schreef pberends het volgende:
[..].
Die onderste is een man neem ik aan?
quote:It is very hard for me to accept the fact that aristocrtic women looked the way they look in this collection. As one of the commentators put it they could very much represent transvestite men.
Lets not also forget that even today it is very difficult to photograph women in smaller towns, let alone women in the Qajar period who were not even allowed to let their voices be heard by male strangers, let alone have their faces exposed. A reasonbale explanation is that the photographer asked male models(even though moustached) to wear female clothing in order to capture in pictures the fashion of the day. Aristocratic women would take better care of their outlooks. I dont expect them to have Western style cosmetics on their faces, but taking care of one's eyebrows is basic in Iranian female society even in villages. The models in the pictures don't reveal any signs of that.
My last and less likely explanation is that the moustached model on the photograph is actually a woman suffering from hormonal disorders or disorders of sexual ambiguity.
Pejhman.
[ Dr. Pejhman Rahimi ]
Nee, aan hem heb ik geen hekel. Von der Dunk Jr.quote:
WTF?quote:Hij begon wel vijftien tot twintig minuten lang zelf vragen te stellen en die zelf te beantwoorden. Hij deed onder meer uitspraken als 'we kunnen de oorlog alleen in Amerika (het thuisfront) verliezen, we kunnen in Irak zelf niet verliezen'.
Adelman onderbrak naar eigen zeggen de monoloog en zei: "Ja, maar we verliezen de oorlog in Irak wél.'' Maar Rumsfeld ging door met zijn monoloog. De minister beklaagde zich later dat Adelman zich interrumperend en negatief gedroeg.
Ja, zodirect, in je dromen.quote:Op zondag 12 november 2006 23:38 schreef Genverbrander het volgende:
Ik ga slapen, maar niet voordat ik hier even de voorspelling doe dat Wouter Bos alsnog de verkiezingen gaat winnen.![]()
Als 'ie verliest, haal je dan dat averechtse bouwkeetpopulisme van een verklaard homosexueel uit je onderschrift?quote:Op zondag 12 november 2006 23:38 schreef Genverbrander het volgende:
Ik ga slapen, maar niet voordat ik hier even de voorspelling doe dat Wouter Bos alsnog de verkiezingen gaat winnen.![]()
truste!![]()
quote:.................. Once the Arabs had acquired an empire, a coherent religion was required in order to hold that empire together and legitimize their rule. In a process that involved a massive backreading of history, and in conformity to the available Jewish and Christian models, this meant they needed a revelation and a revealer (prophet) whose life could serve at once as a model for moral conduct and as a framework for the appearance of the revelation; hence the Koran, the Hadith, and the Sira, were contrived and conjoined over a period of a couple of centuries. Topographically, after a century or so of Judaeo-Muslim monotheism centered on Jerusalem, in order to make Islam distinctively Arab the need for an exclusively Hijazi origin became pressing. It is at this point that Islam as we recognize it today - with an inner Arabian biography of the Prophet, Mecca, Quraysh, Hijra, Medina, Badr, etc. - was really born, as a purely literary artefact. An artefact, moreover, based not on faithful memories of real events, but on the fertile imaginations of Arab storytellers elaborating from allusive references in Koranic texts, the canonical text of the Koran not being fixed for nearly two centuries. This scenario makes at least as much sense of the sources as the traditional account and eliminates many anomalies.
From the vantage point of this skeptical analysis the narrative related in the Sira, that purports to be the life of the Prophet of Islam, appears as a baseless fiction. The first fifty-two years of that life, including the account of the first revelations of the Koran and all that is consequent upon that, are pictured as unfolding in a place that simply could not have existed in the way it is described in the Muslim sources. Mecca was not a wealthy trading center at the crossroads of Hijazi trade routes, the Quraysh were not wealthy merchants running caravan up and down the Arabian peninsula from Syria to the Yemen, and Muhammad, insofar as he was anything more than an Arab warlord of monotheist persuasion, did his trading far north of the Hijaz; furthermore, Mecca, as a sanctuary, if it was a sanctuary, was of no more importance than numerous others and was not a place of pilgrimage...............
Ibn al-Rawandi
http://www.atheists.org/Islam/mohammedanism.htmlquote:.......................... Space will not allow examination of all the non-Muslim sources and other evidence that led al-Rawandi to these startling opinions. However, a few points can be noted. The tenth-century Armenian historian Thomas Artsruni (Ardsruni) understood Mohammed's base of operation to be in Midian, not in South Arabia, and identified Mecca with the Pharan located in Arabia Petraea, which comprised modern Jordan down into the Sinai peninsula. 32
Information on the qibla, the direction in which early Muslims prayed, comes from the tenth-century Coptic bishop of Ashmunein in Egypt, Severus b. al-Muzaffa and from the Muslim historian Baladhuri, who tells us that the qibla in the first mosque at Kufa (in Iraq) was westward, instead of south-southwest as would be the case if present-day Mecca were its focus. Added to other information that Jerusalem, not Mecca, was the focus of early Muslim worship, the archaeological discovery THAT an ancient mosque under the Great Mosque of Wasit was not oriented toward Mecca adds weight to the thesis that the Muslim movement started in northern, not southern, Arabia, and that the traditional story of Mohammed's movement from Mecca to Medina and back is a foundational myth concocted to completely Arabize a conquest history which found it necessary to distance itself from Judaism and Christianity for theopolitical reasons. ...................
Deze had ik niet gezien: Beter laat dan niet: POL verkiezingen voorkokenquote:Op zondag 12 november 2006 21:51 schreef tvlxd het volgende:
Wanneer zijn de nieuwe verkiezingen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Saqalibaquote:Saqaliba (Arabic: سقالبة, sg. Siqlabi) refers to the Slavs, particularly Slavic mercenaries and slaves in the medieval Arab world in North Africa, Sicily and al-Andalus. The Arabic term is a Byzantine loanword: saqlab, siklab, saqlabi etc. is a corruption of Greek Sklavinoi for "Slav".
The Arab chronicler Ibn al-Faqih wrote that there were two types of saqaliba: those with swarthy skin and dark hair that live by the sea and those with light skin that live farther inland. It was typical in the Arab world to have a somewhat vague notion of ethnic distinctions between Slavs.
There were several major routes of Slav (and slave) trade into the Muslim world: through Central Asia (Mongols, Tatars, Khazars, etc.), through the Mediterranean (Byzantium), through Central and Western Europe to Spain and further to North Africa (Morocco, Egypt). The Volga trade route and other European routes, according to Ibrahim ibn Jakub, were serviced by Radanites, Jewish merchants. Theophanes mentions that the Umayyad caliph Muawiyah I settled a whole army of 5,000 Slavic mercenaries in Syria in the 660s.
In the Muslim world, Saqaliba served in a multitude of ways: servants, eunuchs, craftsmen, soldiers, and even as caliph's guards. Many of them became prominent, and unlike millions of nameless slaves, their fate is generally known. In Iberia, Morocco, Damascus and Sicily their role may be compared with that of mamluks in the Ottoman Empire. Some Saqāliba even became rulers of taifas (principalities) in Iberia after the collapse of the Caliphate of Cordoba.
As mentioned above, Arabs had vague notions about ethnic differences beyond their immediate neighborhood, and it is quite possible that in some old texts "Saqaliba" may refer to other peoples. In particular, Ibn Fadlan referred to the ruler of the Volga Bulgaria, Almış, as "King of the Saqaliba", although another likely reason for this is that there were many genuine Slavs living at that time in his domain, both slaves and ordinary settlers.
houd moed!quote:Op zondag 12 november 2006 23:38 schreef Genverbrander het volgende:
truste!![]()
Ze hadden beide niks te zeggen, Ellian wil hoger straffen en vd Dunk...wat wilde die ook alweer?quote:Op zondag 12 november 2006 22:59 schreef Apropos het volgende:
[..]
Wat heb ik toch een bloedhekel aan die vent.
Is hij Starfucker?quote:Op maandag 13 november 2006 10:55 schreef pberends het volgende:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/030945.html
Die Hans Smolders toch.
Deze is beter?quote:Op maandag 13 november 2006 10:57 schreef Apropos het volgende:
[..]
Een gouden tijd voor kerngeleerden.
Vind het een vieze shop. Bleh. Verder vond ik het niet echt gepast voor GS om deze shop te plaatsen terwijl ereen GS man bij Femke in de GL bus zat..quote:Op maandag 13 november 2006 10:55 schreef pberends het volgende:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/030945.html
Die Hans Smolders toch.
ben ik te vroeg?quote:Op zondag 12 november 2006 22:57 schreef Napalm het volgende:
Zo goede voornemens gemaakt:
Klinkt gekker dan dat het is. Balk 3 is logischerwijs van korte duur gezien de missionaire status tot aan de verkiezingen. Daar kan Balk niets aan doen.. Kan je eigenlijk niet serieus tellen. Tevens nogal populistisch om voor Balk 4 maar uit te gaan dat ze snel zal vallen. Maken die de 4 jaar vol dan komt er een mooi gemiddelde. Je kan ook zeggen dat Balk het record van Drees gaat evenaren met 4 kabinetten.quote:Op maandag 13 november 2006 11:14 schreef tvlxd het volgende:
Als Balkenende nu wint, dan is dat het vierde kabinet van Balkenende in bijna vijf jaar. Italiaanse toestanden.
Uiteraard.quote:
Ik ga er niet van uit dat Balkenende-IV snel valt en ik vind het nogal apart om een dergelijke mening populistisch te noemen.quote:Tevens nogal populistisch om voor Balk 4 maar uit te gaan dat ze snel zal vallen.
Nee hoor. Je neemt bewust een gedeeltelijke periode en trekt impliciet een vergelijking met kabinetten waarvoor de gehele periode telt. Dat is niet zuiver.quote:Op maandag 13 november 2006 11:31 schreef tvlxd het volgende:
Ik ga er niet van uit dat Balkenende-IV snel valt en ik vind het nogal apart om een dergelijke mening populistisch te noemen.
Bijna vijf jaar, vierde kabinet. Ik heb het niet over de duur van het laatste kabinet. Niet zuiver is het als je in mijn bericht iets anders leest. Nee, niet-zuiver zou ik het niet noemen, vertroebeld eerder, want ik begrijp dat men zoiets kan lezen.quote:Op maandag 13 november 2006 11:37 schreef Napalm het volgende:
Pirate bay heeft enkel de servers verhuist naar het buitenland ofzo.
[..]
Nee hoor. Je neemt bewust een gedeeltelijke periode en trekt impliciet een vergelijking met kabinetten waarvoor de gehele periode telt. Dat is niet zuiver.
Misschien is het een vriendelijk woord, het is in ieder geval een verkeerd gekozen woord.quote:Je mag kiezen of je bent intellectueel niet in staat om de niet-zuiverheid te begrijpen of je bent het wel. Mocht je daar wel toe in staat zijn dan is het dus bewust. Dan vind ik populistisch nog een vriendelijk woord.![]()
quote:Scientist: [Scientist unfreezes Walt's body] Welcome Back,Mr. Disney
Walt Disney: Are the Jews gone yet?
Scientist: Uhh,no...
Walt Disney: Put me back in!
[Slams the crynogen chamber shut]
Wat een absurde logica. Cirkelredenering.quote:Op maandag 13 november 2006 11:58 schreef tvlxd het volgende:
[..]
"35% van de bevolking". Ze hebben relatief veel macht omdat de Libanese grondwet de macht verdeelt over de bevolkingsgroepen op zodanige wijze dat de christenen er profijt van hebben.
Ik heb het meteen maar even gedaan, ik wil gelovige griffo's niet onnodig voor het hoofd stoten.quote:Op zondag 12 november 2006 23:41 schreef Apropos het volgende:
[..]
Als 'ie verliest, haal je dan dat averechtse bouwkeetpopulisme van een verklaard homosexueel uit je onderschrift?
Een Pollerquote:Op maandag 13 november 2006 12:02 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ik heb het meteen maar even gedaan, ik wil gelovige griffo's niet onnodig voor het hoofd stoten.![]()
Ah, de term Italiaanse toestanden was ook geen negatieve kwalificatie?quote:Op maandag 13 november 2006 11:42 schreef tvlxd het volgende:
Bijna vijf jaar, vierde kabinet. Ik heb het niet over de duur van het laatste kabinet. Niet zuiver is het als je in mijn bericht iets anders leest. Nee, niet-zuiver zou ik het niet noemen, vertroebeld eerder, want ik begrijp dat men zoiets kan lezen.
Eens kijken; normaal heb je sowiezo 2 verkiezingen in 5 jaar. Voor Balk 3 is er niet gekozen. Dus er is nu 1 extra verkiezing geweest. Nou, poehpoe.quote:Op maandag 13 november 2006 11:42 schreef Autodidact het volgende:
Napalm, is het gezond voor het bestuur van een overheid als binnen vijf jaar vier kabinetten regeren? Ik vraag me eigenlijk af hoeveel dat allemaal gekost heeft: verkiezingen organiseren, kabinetten samenstellen, departementen inrichten naar ministers wensen, tijden van bestuurloosheid...
Natuurlijk wel, zij het niet serieus bedoeld.quote:Op maandag 13 november 2006 12:07 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ah, de term Italiaanse toestanden was ook geen negatieve kwalificatie?
Ja inderdaad, alleen zou ik het zelf niet willen. Aangezien de bruggen in het verleden door mensen zoals jij gebombardeerd zijn. Verspilde moeite.quote:Op maandag 13 november 2006 12:21 schreef MrX1982 het volgende:
Moslims plaatsen zich buiten de maatschappij. Laten ze maar beginnen met het bouwen van een brug.
Eerder is de genomen moeite van moslims onder de maat geweest. Een goede brug doorstaat kleine bevingen.quote:Op maandag 13 november 2006 12:24 schreef Mutant01 het volgende:
Ja inderdaad, alleen zou ik het zelf niet willen. Aangezien de bruggen in het verleden door mensen zoals jij gebombardeerd zijn. Verspilde moeite.![]()
Geen enkele brug doorstaat sabotage, bombardementen, tezamen met het negeren van de oorspronkelijke bouwtekeningen.quote:Op maandag 13 november 2006 12:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Eerder is de genomen moeite van moslims onder de maat geweest. Een goede brug doorstaat kleine bevingen.
Bouwtekeningen van 1300 jaar geleden zijn wellicht aan vervanging toe.quote:Op maandag 13 november 2006 12:28 schreef Mutant01 het volgende:
Geen enkele brug doorstaat sabotage, bombardementen, tezamen met het negeren van de oorspronkelijke bouwtekeningen.
Of de mens is aan vervanging toe.quote:Op maandag 13 november 2006 12:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Bouwtekeningen van 1300 jaar geleden zijn wellicht aan vervanging toe.
Het zou niet de eerste keer zijn dat de mens wordt vervangen voor een verbeterde variant. Mens versie3.quote:Op maandag 13 november 2006 12:32 schreef Mutant01 het volgende:
Of de mens is aan vervanging toe.
I present you... Homo Sapiens V3.0!quote:Op maandag 13 november 2006 12:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het zou niet de eerste keer zijn dat de mens wordt vervangen voor een verbeterde variant. Mens versie3.
Hoe zouden verkiezingen lopen zonder de mannetjesmakerij van de mediaquote:Bij PvdA is de paniek niet ver weg
Achtergrond Van onze verslaggever Raoul du Pré
DEN HAAG - Het gaat niet goed met de campagne van de PvdA. De monsteroverwinning die een halfjaar geleden nog gegarandeerd leek, is verder weg dan ooit. Kan Bos het tij nog keren?
ARTIKEL
Niet de PvdA van Wouter Bos gaat ervandoor met de stemmen van de mensen die genoeg hebben van CDA en VVD, maar de SP van Jan Marijnissen.
De omstandigheden leken lang ideaal voor de PvdA. De kiezers toonden bij de gemeenteraadsverkiezingen hun afkeer van het kabinet-Balkenende. Bos zelf was veruit de populairste kandidaat-premier. Ook met het PvdA-programma is volgens de kiezers weinig mis, bleek dit weekeinde uit onderzoek van de Vrije Universiteit en dagblad Trouw. Met twee centrale punten is een meerderheid van de kiezers het eens: dat rijke ouderen moeten meebetalen aan de AOW en dat de aftrek van de hypotheekrente beperkt moet worden.
Dat Bos inmiddels toch in zwaar weer verkeert, ligt ten dele buiten zijn schuld. Balkenende trekt de beloning voor de aantrekkende economie met succes naar zich toe.
Bos kan zichzelf wel verwijten maken over de rommelige en onzekere indruk die zijn partij maakt. Het AOW-plan werd halfslachtig naar buiten gebracht, geeft Bos toe. De ‘Armeense kwestie’, die net uit de aandacht was verdwenen, werd vorige week door de partij zelf weer in de schijnwerpers gezet met een persconferentie voor Turkse journalisten.
Ten derde is er de schimmigheid over Bos’ plannen na de verkiezingen: Bos zegt dat hij geen voorkeur heeft, maar weegt intussen in de media hardop alle opties tegen elkaar af. Waar CDA en VVD er geen doekjes om winden dat voortzetting van hun beleid de inzet is van de verkiezingen, wekt Bos zo de indruk dat hij niet weet wat hij wil. ‘Bos maakt rare sprongen’, zegt verkiezingsonderzoeker Peter Kanne van TNS Nipo. ‘Het lijkt wel of hij die draaikonterij die hem wordt aangewreven nog wil waarmaken ook.’
Kanne denkt dat de PvdA zich zorgen moet maken. ‘We gingen er tot voor kort van uit dat een deel van de SP-stemmers als vanzelf zou terugkomen bij de PvdA om Bos groter te maken dan Balkenende. Dat effect zie je altijd bij een nek-aan-nekrace. Als van zo’n race steeds minder sprake is, vervalt voor de SP-kiezers dat argument om te wisselen.’
De paniek is niet ver weg. Zondag meldden zich de eerste partijprominenten met hun oproep aan Bos het roer om te gooien. Volgens oud-senator Joop van den Berg en oud-minister Margreeth de Boer heeft Bos te veel gerekend op toekomstige samenwerking met het CDA. Daarmee heeft hij verkeerd gegokt, zeiden de PvdA’ers zondag in het tv-programma Buitenhof. Nu het CDA zo duidelijk positie kiest tegen de PvdA, is het tijd voor een radicaal andere koers, aldus De Boer. ‘Bos moet nu aangeven waar hij voor staat en zeggen: we gaan naar links.’ Ook de meeste PvdA-gewesten vinden dat.
Bos’ campagneteam is dat nog niet van plan. De angst overheerst dat een grote groep stemmers een links kabinet te gewaagd vindt en overstapt naar de rechterflank. Bovendien vreest Bos na de verkiezingen met lege handen te staan als hij nu duidelijk kiest voor links, aangezien daarvoor nog lang geen meerderheid is.
Kanne noemt dat een spagaatredenering. ‘Kiest hij voor links, dan kan hij kiezers aan het CDA verliezen. Kiest hij, zoals nu, impliciet voor het CDA, dan vervreemdt hij de linkse kiezers van zich.’ Ter relativering wijst Kanne op de grote groep zwevende kiezers: slechts voor eenderde van het electoraat staat de keuze op 22 november al helemaal vast. De rest is nog bereid zich te laten overtuigen.
Daarop kan Bos zijn hoop de komende tien dagen richten.
ronduit petquote:Op maandag 13 november 2006 11:14 schreef tvlxd het volgende:
Als Balkenende nu wint, dan is dat het vierde kabinet van Balkenende in bijna vijf jaar. Italiaanse toestanden.
quote:In 1954 werd de behandeling van de landbouwbegroting uitgesteld omdat minister Mansholt deelnam aan de Elfstedentocht. Hij zou deze voor de tweede keer uitrijden.
quote:Op maandag 13 november 2006 12:40 schreef tvlxd het volgende:
[..]
I present you... Homo Sapiens V3.0!
[afbeelding]
Ik kan me herinneren dat 'ie eerst aanstootgevender was.quote:
Dat heeft erg veel gekost en met wat pech het economisch herstel vertraagd kost ook een leuke klap geld.quote:Op maandag 13 november 2006 11:42 schreef Autodidact het volgende:
Napalm, is het gezond voor het bestuur van een overheid als binnen vijf jaar vier kabinetten regeren? Ik vraag me eigenlijk af hoeveel dat allemaal gekost heeft: verkiezingen organiseren, kabinetten samenstellen, departementen inrichten naar ministers wensen, tijden van bestuurloosheid...
PRijs is blijkbaar te laag.quote:
kwartje dubbeltje van Zalm?quote:Op maandag 13 november 2006 14:20 schreef Napalm het volgende:
[..]
PRijs is blijkbaar te laag.
Hogere prijs zal het vraagovershcot doen verwijnen.
lekkere koffie?quote:Op maandag 13 november 2006 14:20 schreef Napalm het volgende:
[..]
PRijs is blijkbaar te laag.
Hogere prijs zal het vraagovershcot doen verwijnen.
kom er nog maar zelden, maar hier moest ik toch even hardop over lachen. Maar wie weet steekt ie nog eens wat op.quote:Op maandag 13 november 2006 14:57 schreef Autodidact het volgende:
Ja, dat gaat leuk worden. Triggershot en Alicey die wetenschap gaan beoordelen...
Want?quote:Op maandag 13 november 2006 14:10 schreef du_ke het volgende:
Dat heeft erg veel gekost
Herstel&recessie kwam toch door de wereldeconomie?quote:Op maandag 13 november 2006 14:10 schreef du_ke het volgende:
en met wat pech het economisch herstel vertraagd kost ook een leuke klap geld.
het gaat toch rechtstreeks in tegen het idee van een vrije marktwerking. vraag en aanbod horen in evenwicht te zijn.quote:Op maandag 13 november 2006 14:22 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
kwartje dubbeltje van Zalm?
Kijk dan, Allah bestaatquote:Op maandag 13 november 2006 15:01 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
kom er nog maar zelden, maar hier moest ik toch even hardop over lachen. Maar wie weet steekt ie nog eens wat op.
Er is erg weinig gedaan. Door die fortuyn ellende heeft het landsbestuur bijna een jaar stil gelegen. En extra verkiezingen, wachtgeld, en nog meer wachtgeld heeft ook een beste klap geld gekost.quote:
Deelsquote:Herstel&recessie kwam toch door de wereldeconomie?
[..]
Beter dan een neger die de hele dag op z'n luie reet zit.quote:Op maandag 13 november 2006 14:57 schreef Autodidact het volgende:
Ja, dat gaat leuk worden. Triggershot en Alicey die wetenschap gaan beoordelen...
Racisme!quote:Op maandag 13 november 2006 15:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Beter dan een neger die de hele dag op z'n luie reet zit.
Verschrikkelijk, wie is dat?quote:Op maandag 13 november 2006 15:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Beter dan een neger die de hele dag op z'n luie reet zit.
Noem eens iets dat vertraagd is door de val van Balk I? Begrotingen, de hele mikmak was prima op tijd.quote:Op maandag 13 november 2006 15:19 schreef du_ke het volgende:
Er is erg weinig gedaan. Door die fortuyn ellende heeft het landsbestuur bijna een jaar stil gelegen.
Ah, verkiezingen maar afschaffen. Overigens zie ik graag een lijstje van welke partijen de meeste wachtgelders hebben.quote:Op maandag 13 november 2006 15:19 schreef du_ke het volgende: En extra verkiezingen, wachtgeld, en nog meer wachtgeld heeft ook een beste klap geld gekost.
Neger zijn is een religie, dat kan geen racisme zijnquote:
Als ji jwilt geloven dat een jaar besluiteloosheid dit land geen kwaad heeft gedaan moet je dat vooral doen. Past als een ware Fortuynist uiteraard prima in je religiequote:Op maandag 13 november 2006 15:35 schreef Napalm het volgende:
Freud zou julie anale fixatie op negers hoogst verdacht vinden en ik ben het met hem eens.
[..]
Noem eens iets dat vertraagd is door de val van Balk I? Begrotingen, de hele mikmak was prima op tijd.
[..]
Ah, verkiezingen maar afschaffen. Overigens zie ik graag een lijstje van welke partijen de meeste wachtgelders hebben.
Ik zal kijken of ik 'm na kan maken.quote:Op maandag 13 november 2006 13:55 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat 'ie eerst aanstootgevender was.
1) was het kabinet een jaar lang demissionair?quote:Op maandag 13 november 2006 15:40 schreef du_ke het volgende:
Als ji jwilt geloven dat een jaar besluiteloosheid dit land geen kwaad heeft gedaan moet je dat vooral doen. Past als een ware Fortuynist uiteraard prima in je religie.
quote:
Nederland zakt op ranglijst voor klimaatbeleid
(Novum) - Nederland is in twee jaar tijd van de 15e naar de 29e plaats gezakt op de landenranglijst voor klimaatprestaties. Dat meldt de Stichting Natuur en Milieu. Deze lijst is maandag gepresenteerd op een klimaatconferentie in de Keniaanse hoofdstad Nairobi.
Voor de Stichting Natuur en Milieu komt de lage klassering van Nederland niet onverwacht. Het kabinet zou bijna niets hebben gedaan aan energiebesparing en verschillende subsidies op duurzame energie abrupt hebben stopgezet.
De internationale ranglijst voor klimaatprestaties is gebaseerd op de trend in de CO2-uitstoot van de afgelopen acht jaar en op de absolute uitstoot van broeikasgassen op dit moment. Daarnaast is gekeken naar het per land gevoerde klimaatbeleid en naar de bijdrage die landen leveren aan het internationale beleid. Hiervoor zijn gegevens gebruikt van het Internationale Energie Agentschap. De ranglijst wordt aangevoerd door Zweden en Denemarken.
De lage klassering van Nederland is volgens Natuur en Milieu voor een groot deel terug te voeren op het beleid van de afgelopen jaren. Zo stemde de Tweede Kamer twee weken geleden nog in met het versoepelen van het emissiehandelssysteem. Daarmee werd één van de meest kansrijke instrumenten om iets te doen aan het klimaatprobleem om zeep geholpen, stelt de milieuorganisatie. Nederland zou ook al jaren Europese afspraken voor energiebesparing in de woningbouw negeren.
De ranglijst is een initiatief van onder meer het Climate Action Network. Dat is een koepel van milieuorganisaties waaronder de Stichting Natuur en Milieu.
Tussen de val van Kok2 (16 april 2002) en de installatie van Balkenende 2 (op 27 mei 2003 ) zat ruim een jaarquote:Op maandag 13 november 2006 15:49 schreef Napalm het volgende:
[..]
1) was het kabinet een jaar lang demissionair?
Nee
Daarom kan het nog wel een beste klap geld kosten.quote:2) Heeft een kabinet echt zoveel directe invloed?
Nee
Volgens Parlement.com zijn er door Balkenende 1 3 wetjes ingevoerd.quote:3) Kan je voorbeelden geven die jouw vertragingsstelling ondersteunen?
Nee
Nou dan?
Vooruit. Dan nog ga je ervan uit dat ze niks hebben gedaan in die periode.quote:Op maandag 13 november 2006 16:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tussen de val van Kok2 (16 april 2002) en de installatie van Balkenende 2 (op 27 mei 2003 ) zat ruim een jaar. Die 90 dagen dat B1 het vol gehouden heeft tellen ook niet echt me.
Heel slecht voorbeeld. Dit is een teken dat Kok II geen ene hol gedaan heeft.quote:Op maandag 13 november 2006 16:02 schreef du_ke het volgende:
Volgens Parlement.com zijn er door Balkenende 1 3 wetjes ingevoerd.
Dat niet maar minder dan wat er had gekund en gemoeten.quote:Op maandag 13 november 2006 16:08 schreef Napalm het volgende:
[..]
Vooruit. Dan nog ga je ervan uit dat ze niks hebben gedaan in die periode.
[..]
Ja dus 3 wetten ingevoerd die waren voorbereid maar zelf nog minder invoeren.quote:Heel slecht voorbeeld. Dit is een teken dat Kok II geen ene hol gedaan heeft.
Wetten bedenken, voorbereiden en invoeren kosten jaren in dit land.
Krek!quote:Op maandag 13 november 2006 15:47 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Ik zal kijken of ik 'm na kan maken.
de OPEC vindt van nietquote:Op maandag 13 november 2006 15:04 schreef Napalm het volgende:
het gaat toch rechtstreeks in tegen het idee van een vrije marktwerking. vraag en aanbod horen in evenwicht te zijn.
Nu nog de 3 enen!quote:Op maandag 13 november 2006 16:35 schreef tvlxd het volgende:
Deze is zeker dreigender.
WFL op z'n achterste poten...zucht...ik maak maandagen altijd zelf gezellig.quote:Op maandag 13 november 2006 16:58 schreef Reya het volgende:
-laat maar -
Ik ken enkele betrokkenen persoonlijk, dus ik ga me er voor de rest maar buiten houdenquote:Op maandag 13 november 2006 17:01 schreef Autodidact het volgende:
[..]
WFL op z'n achterste poten...zucht...ik maak maandagen altijd zelf gezellig.
Der klugere gibt nach ....quote:Op maandag 13 november 2006 17:03 schreef Autodidact het volgende:
Ik ook denk ik, uit WFL that is.
'T is ook allemaal niet persoonlijk bedoeld, Alicey is zeker aardig, en Triggershot volgens mij ook, maar de L heeft WFL helemaal ondergedompeld, en dat zal met Triggershot er niet beter op worden. Ik zag nog een reactie van Thabit, die roept ook al tijden dat de L losgekoppeld moet worden, en terecht mijns inziens. Als je enige ambitie hebt zou je als mod zo'n subforum graag een forum willen maken met dezelfde statuur als Tweakers dat voor IT-ers heeft.quote:Op maandag 13 november 2006 17:07 schreef Reya het volgende:
Hmmm, ik ben een W-er die erg geinteresseerd is in L, maar de meeste L-topics draaien uit op offtopic schelden of een welles-nietes -'discussie', dus ik kom niet erg vaak meer buiten de LFC
Overigens zou ik het jammer vinden als je niet meer in WFL zou komen. Een andere moderator maakt uiteindelijk niet zoveel verschil![]()
Dat ligt aan de users zelf, niet aan de moderators.quote:Op maandag 13 november 2006 17:43 schreef Godslasteraar het volgende:
wfL
L-topics kunnen erg leuk zijn, maar het is in de huidige situatie niet echt geweldig, alhoewel dat de moderators niet echt toe te schrijven valt. Een echt wetenschapsforum valt waarschijnlijk binnen FOK! niet te bereiken, simpelweg omdat er maar weinig mensen op FOK! zitten die serieus met wetenschap bezig zijn. Ik denk dat het huidige WFL vanwege die reden het beste reele alternatief binnen FOK! is.quote:Op maandag 13 november 2006 17:39 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
'T is ook allemaal niet persoonlijk bedoeld, Alicey is zeker aardig, en Triggershot volgens mij ook, maar de L heeft WFL helemaal ondergedompeld, en dat zal met Triggershot er niet beter op worden. Ik zag nog een reactie van Thabit, die roept ook al tijden dat de L losgekoppeld moet worden, en terecht mijns inziens. Als je enige ambitie hebt zou je als mod zo'n subforum graag een forum willen maken met dezelfde statuur als Tweakers dat voor IT-ers heeft.
Het zal er vermoedelijk niet van komen
mja, kijk, wetenschap is natuurlijk vrij exclusief, probeer maar eens een van Thabits wiskunde topics te volgen. En zo'n puur wetenschap subforumpje zal ook wel klein en vrij exclusief zijn, maar ik denk dat als je de L afsplitst de som van de twee nieuwe subforums groter is dan nu WFL. En ik weet zeker dat het aantal users van een WF-forum zal groeiens als de L z'n eigen stekkie heeft gekregen.quote:Op maandag 13 november 2006 17:44 schreef Reya het volgende:
[..]
L-topics kunnen erg leuk zijn, maar het is in de huidige situatie niet echt geweldig, alhoewel dat de moderators niet echt toe te schrijven valt. Een echt wetenschapsforum valt waarschijnlijk binnen FOK! niet te bereiken, simpelweg omdat er maar weinig mensen op FOK! zitten die serieus met wetenschap bezig zijn. Ik denk dat het huidige WFL vanwege die reden het beste reele alternatief binnen FOK! is.
de moderators, en de opzet van het forum, bieden ruimte voor een dergelijke overwoekering. Op een gegeven moment haken ook de laatste WF-ers af, en blijft er alleen nog maar L over.quote:Op maandag 13 november 2006 17:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat ligt aan de users zelf, niet aan de moderators.
Als ex-mod weet ik hoe klein de macht van een moderator is. Je vermoedens zijn dan ook echt nergens op gebaseerd. Het zijn veelal de users die ervoor zorgen dat een topic loopt of niet loopt. Het enige wat een mod kan doen, is achterlijke reacties verwijderen en topics zo dus begeleiden. Daarnaast mogen ze zelf hun eigen mening posten. Een moderator bepaald niet de onderwerpen en thema's.quote:Op maandag 13 november 2006 18:05 schreef Godslasteraar het volgende:
de moderators, en de opzet van het forum, bieden ruimte voor een dergelijke overwoekering. Op een gegeven moment haken ook de laatste WF-ers af, en blijft er alleen nog maar L over.
Daarbij, ik vermoed ook dat zowel Alicey als Triggershot e.a. graag de levensbeschouwing koppelen aan wetenschap en filosofie om zo de levensbeschouwelijke onderwerpen van een zekere mate van "wetenschappelijke" respectabiliteit te voorzien, en dus ook ten koste van wetenschap en filosofie. Geen vruchtbare bodem voor discussies, topics over wetenschappelijke en filosofische onderwerpen.
Nou ja, ik had een topicje geopend ""hoeveel mensen heeft God vermoord?", die zoals Autodidact voorspelde idd door Alicy gesloten werd toen ze die topic opmerkte. Dat een dergelijke titel en onderwerp bij gelovigen en aluminium hoeden dragers in het verkeerde keelgat schiet is duidelijk (dat vind ik natuurlijk ook leuk en daarom doe ik het ook), maar desalnietemin is de vraag zeer terecht, en ook nog eens actueel. En toch dicht. Ik heb zelfs een sterk vermoeden dat jij, was je de verantwoordelijke mod geweest, die topic niet gesloten had (na je uiteraard eerst geweldig geirriteerd te hebbenquote:Op maandag 13 november 2006 18:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ex-mod weet ik hoe klein de macht van een moderator is. Je vermoedens zijn dan ook echt nergens op gebaseerd. Het zijn veelal de users die ervoor zorgen dat een topic loopt of niet loopt. Het enige wat een mod kan doen, is achterlijke reacties verwijderen en topics zo dus begeleiden. Daarnaast mogen ze zelf hun eigen mening posten. Een moderator bepaald niet de onderwerpen en thema's.
De gemiddelde temperatuur was achthonderd jaar geleden hoger? Waar haal je dat vandaan?quote:Op maandag 13 november 2006 16:40 schreef Chewie het volgende:
[..]
En? Die waren er 400 jaar geleden ook al, gemiddelde temperatuur was 800 jaar geleden ook hoger.
Waar haal je dat vandaan?quote:Ijshockeystick die Gore gebruikt in zijn filmpje is bewezen onzin.
Vrijwel niemand heeft het over "ontstaan", voor zover ik weet, slechts over "versterkt" en de overtuiging is inderdaad dat de mensheid het versterkt.quote:als deze al ontstaan is door menselijk toedoen.
Ik hoopte dat iemand anders het zou doen, maar dat zal niet gebeuren.quote:Op maandag 13 november 2006 18:54 schreef tvlxd het volgende:
Een molecuul, een atoom, een kern, toch?
Dat is ook mijn grote zorg, dat WFL verandert in een forum waar L dominant is. Maar hopelijk blijft er ruimte voor alle drie subonderwerpenquote:Op maandag 13 november 2006 18:30 schreef Godslasteraar het volgende:
Hoe dan ook, het zit'm idd in de users, en de users die afhaken wegens een overvloed aan esoterie en geneuzel.
"Het zou doen"? Opzoeken wat het was?quote:Op maandag 13 november 2006 18:56 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik hoopte dat iemand anders het zou doen, maar dat zal niet gebeuren.
Ik verwacht Daar gaat Fout Varken bij het afscheid van Bos.quote:Op maandag 13 november 2006 19:01 schreef Sidekick het volgende:
Ik verwacht binnen enkele weken Niet fout, wel links.
quote:Op maandag 13 november 2006 17:21 schreef MadMarco het volgende:
De toekomst van de mensheid: De Homo Obesitas
- Overgevoelig voor licht vanwege eeuwen lang achter beeldschermen zitten.
- Oorschelpen zijn niet nodig (soort gebruikte eeuwen lang in-ear headphones)
- Lichaamsbeweging is ongezond voor deze soort.
- Men bereikt volwassenheid bij kunnen aantonen 14e onderkin.
- Mondhygiëne was verspilling van World of Warcraft-speeltijd en werd dus afgeschaft.
Nee, èèn volk, èèn rijk, èèn leider.quote:Op maandag 13 november 2006 18:54 schreef tvlxd het volgende:
Een molecuul, een atoom, een kern, toch?
quote:Op maandag 13 november 2006 19:18 schreef sizzler het volgende:
[[url=http://fapomatic.com/thumbs/0646/waarom.jpg]afbeelding][/url]
Goede vraag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |