abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43492041
quote:
Verdonk: half miljoen voor allochtone homo's

Uitgegeven: 12 november 2006 17:19
Laatst gewijzigd: 12 november 2006 18:35

AMSTERDAM - Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie heeft zondagmiddag namens het kabinet een half miljoen euro beschikbaar gesteld om homoseksualiteit onder allochtonen bespreekbaar te maken.

Zij maakte dit in Amsterdam bekend tijdens een discussiemiddag met homokiezers. Belangenorganisatie COC mag voor dit geld een grote campagne voeren om dit te bewerkstelligen.

COC

Het COC vroeg de minister zich in een volgend kabinet harder in te zetten voor de belangen van homoseksuelen. "Daar kan ik kort over zijn: u kunt op mij rekenen", zei de minister.

Uit recent onderzoek bleek dat 80 procent van de Turkse en 88 procent van de Marokkaanse jongeren zegt geen homo in zijn vriendenkring te accepteren.

Bespreekbaar

Verdonk schrok erg van de verhalen die sommige gemolesteerde homo's vertelden tijdens de bijeenkomst. Een homo vertelde onder meer dat zijn huis in brand was gestoken door allochtone jongeren.

Homobelangenorganisatie COC wil met het geld bereiken dat antidiscriminatiebureaus en allochtonenorganisaties op lokaal niveau gaan samenwerken om homoseksualiteit bespreekbaar te maken.

Bijvoorbeeld met dialoogprojecten, sportevenementen of culturele initiatieven waarbij allochtonen over homoseksualiteit kunnen leren. Ook wil het COC gaan praten met imams om het onderwerp in moskeeën bespreekbaar te maken.

Gezicht

"We willen homoseksualiteit onder allochtonen een gezicht geven", legt COC-voorzitter Frank van Dalen uit. Zo wil de belangenorganisatie onder meer duidelijk maken dat ook het beeld van homoseksualiteit in Marokko zich inmiddels ontwikkeld heeft.

"Nederlandse Marokkanen zijn vaak veel conservatiever dan Marokkanen in Marrakesh. Er is daar inmiddels een levendige homoscene." Verdonk wil ook dat de nadruk komt te liggen op acceptatie van homoseksualiteit op scholen. "Scholen moeten een veilige plek zijn", beklemtoonde ze.
Nu.nl

Goh, wat een tolerant volk hebben we toch binnengelaten.
  zondag 12 november 2006 @ 22:37:15 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43492103
Goh, wat een verrassing. Net als 80% van de wereldbevolking.
  zondag 12 november 2006 @ 22:41:04 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_43492223
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:37 schreef Slarioux het volgende:
Oh dan is het niet erg.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 12 november 2006 @ 22:41:14 #4
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43492230
quote:
Idd er zijn maar weinig landen / culturen zo tolerant als de Nederlandse
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43492350
quote:
De vraag is dus hoe we die 80 % buiten Nederland houden.
pi_43492380
Grappig dat ze zelf altijd aangeven gediscrimineerd te worden. Dat is heel erg vinden ze. Maar dat ze anderen discrimineren gaat niet voor ze op.

Goed argument voor werkgevers die Turken en Marokkanen weigeren trouwens: ze zijn homofoob en dat gaat dus niet samen met onze homofiele werknemers.
  zondag 12 november 2006 @ 22:47:32 #7
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43492427
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Oh dan is het niet erg.
Het is niet meer zo relevant.

Gaan we straks ook dingen roepen als "Ongeveer 50% van de Turken is man!!eins eins!"
  zondag 12 november 2006 @ 22:49:50 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_43492508
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:47 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Het is niet meer zo relevant.

Gaan we straks ook dingen roepen als "Ongeveer 50% van de Turken is man!!eins eins!"
Het is ook niet 'relevant' om binnenlandse statistieken over specifieke groepen te vergelijken met internationale statistieken over alle mensen. Het slaat gewoon als een tang op een varken.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 12 november 2006 @ 22:53:54 #9
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43492659
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is ook niet 'relevant' om binnenlandse statistieken over specifieke groepen te vergelijken met internationale statistieken over alle mensen. Het slaat gewoon als een tang op een varken.
Precies. Het is jammer dat Turken en Marokkanen zo over homo's denken, maar de kans is groot dat al die andere bevolkingsgroepen in ons land (Chinezen, Armenen, Polen, Mexicanen) er ook zo over denken.

Maar dat zijn geen Marokkanen of Turken, en dus zijn ze niet nieuwswaardig .
pi_43492765
Een zeer kwalijke uitkomst helaas. Goed dat Verdonk er geld voor uittrekt. Zal SCH leuk vinden, al vond hij de VVD niet homovriendelijk.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  zondag 12 november 2006 @ 22:57:39 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_43492794
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:53 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Precies. Het is jammer dat Turken en Marokkanen zo over homo's denken, maar de kans is groot dat al die andere bevolkingsgroepen in ons land (Chinezen, Armenen, Polen, Mexicanen) er ook zo over denken.

Maar dat zijn geen Marokkanen of Turken, en dus zijn ze niet nieuwswaardig .
Ik heb best wel een bovengemiddeld aantal vrienden/kennissen van aziatische afkomst (don't ask me why ik heb echt geen idee ) Maar ik heb nog nooit eentje uitspraken horen doen over 'kuthomo's' of 'klote faggots' oid.
  zondag 12 november 2006 @ 22:59:28 #12
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43492864
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik heb best wel een bovengemiddeld aantal vrienden/kennissen van aziatische afkomst (don't ask me why ik heb echt geen idee ) Maar ik heb nog nooit eentje uitspraken horen doen over 'kuthomo's' of 'klote faggots' oid.
Mjah ik ken een Marokkaanse en een Chinese homo en ze houden het allebei voor hun familie in [betreffend land van afkomst] geheim.
pi_43492872
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat idee heb ik dus ook. Aziaten zijn sowieso wat netter, minder snel op hun tenen getrapt en correct in de omgang.
  zondag 12 november 2006 @ 23:07:14 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_43493161
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:59 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Mjah ik ken een Marokkaanse en een Chinese homo en ze houden het allebei voor hun familie in [betreffend land van afkomst] geheim.
Ja ik denk dat het bij chinezen die hier wonen meer zo'n instelling is van "het is best als anderen het doen.. boeit me niet... maar je BLOED EIGEN ZOON/DOCHTER!!"

Dat's natuurlijk nog steeds niet 100% de instelling waar we naar zoeken maar het is wel al een stuk beter dan de straat op gaan om eens lekker een potje te gaan potenrammen.
pi_43493524
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De vraag is dus hoe we die 80 % buiten Nederland houden.
Idd, want we zijn zo tolerant dat we intolerante mensen niet tolereren
  zondag 12 november 2006 @ 23:18:18 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_43493573
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:17 schreef Xith het volgende:

[..]

Idd, want we zijn zo tolerant dat we intolerante mensen niet tolereren
Is het echt intollerant om intollerant te zijn tegenover intolleranten?
pi_43494754
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:46 schreef pberends het volgende:
Goed argument voor werkgevers die Turken en Marokkanen weigeren trouwens: ze zijn homofoob en dat gaat dus niet samen met onze homofiele werknemers.
En dan zeker gaan zeiken over de werkloosheid onder de allochtonen?
ne okuyon, bokmu var?
pi_43494824
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:54 schreef saban het volgende:
En dan zeker gaan zeiken over de werkloosheid onder de allochtonen?
Dat ze ontslagen worden cq niet aangenomen worden omdat ze homofoob zijn is natuurlijk volledig hun eigen schuld. Als er hieruit volgend veel allochtonen werkloos zijn is het natuurlijk geheel terecht dat je ze op hun werkloos zijn aanspreekt.
pi_43494902
mja, moet nog zien of de Tweede Kamer hiermee akkoord gaat
quote:

D66 krijgt geen steun voor bestrijden homovijandigheid op school

05 november 2006 - Het voorstel van D66 om één miljoen euro te besteden aan het bestrijden van homovijandigheid op school heeft het niet gehaald. CDA, VVD en ChristenUnie stemden tegen het voorstel.

D66 voorspelt dat door deze opstelling van CDA, VVD en ChristenUnie de huidige problemen zullen voortduren.
Ursie Lambrechts diende een plan in om homovijandigheid op middelbare scholen te bestrijden. Lambrechts: "Negentig procent van de scholen doet niets om de positie van homoseksuele en lesbische jongeren te verbeteren. D66 vindt dit onacceptabel. Homo's en lesbo's moeten zich net als andere leerlingen vrij en veilig kunnen voelen op school."

Homovijandigheid onder jongeren is een groot probleem. Uit onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat 40 procent van de Rotterdamse jongeren geen homo's in hun vriendenkring duldt en dat zelfs 88 procent van de Turkse en 80 procent van de Marokkaanse jongens in Rotterdam geen homoseksuele vrienden wil hebben. Ook blijken jongeren er nog steeds erg lang over te doen, vóórdat zij voor hun homoseksuele voorkeur uit durven komen.
Uit ander door D66 aangehaald onderzoek blijkt dat lesbische en homoseksuele tieners zich op school twee- tot zesmaal onveiliger voelen dan de gemiddelde leerling en dat veertig procent van de homojongeren wordt gediscrimineerd vanwege hun seksuele geaardheid.

Lambrechts: "D66 vindt dit schokkende cijfers en het is teleurstellend dat CDA, VVD en de ChristenUnie hier blijkbaar anders over denken. Nu het puntje bij het paaltje komt laten deze partijen zien zich niet écht in te willen zetten voor de belangen van homo’s."
empower-ls.com
pi_43494919
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat ze ontslagen worden cq niet aangenomen worden omdat ze homofoob zijn is natuurlijk volledig hun eigen schuld. Als er hieruit volgend veel allochtonen werkloos zijn is het natuurlijk geheel terecht dat je ze op hun werkloos zijn aanspreekt.
Je bent toch niet verplicht om homo's in je omgeving te accepteren? Persoonlijk maakt het mij niet uit.
Indien je niet aangenomen wordt omdat je niet graag met homo's omgaat vind ik niet altijd even toepasselijk. Niet mee om willen gaan betekend niet dat je het werk neer zal leggen omdat er een homo werkt bij het bedrijf.
ne okuyon, bokmu var?
pi_43494999
Fijne 'vrienden' zijn dat dan die een vriend keihard laten vallen als hij homoseksueel blijkt te zijn. Nog erger zijn natuurlijk de mensen die zich agressief gedragen richting homoseksuelen. Misschien zijn ze bang dat homoseksualiteit besmettelijk is.
pi_43495008
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:07 schreef SpecialK het volgende:
Dat's natuurlijk nog steeds niet 100% de instelling waar we naar zoeken maar het is wel al een stuk beter dan de straat op gaan om eens lekker een potje te gaan potenrammen.
Nu ken ik toch best veel "Marokkanen", maar om gezellig een avondje te gaan potenrammen moet ik toch echt bij mijn wat meer autochtone vrienden zijn.
pi_43495024
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:59 schreef saban het volgende:
Je bent toch niet verplicht om homo's in je omgeving te accepteren?
Denkbeelden zijn niet strafbaar inderdaad maar als het gaat over een goede werksfeer dan zal je baas er veel problemen mee kunnen hebben. Dreigen richting een collega of je constant negatief uitlaten over iemand omdat hij homo is doet je carriere zeker geen goed. Als jij tijdens een sollicitatiegesprek blijk geeft van anti-homo opvattingen en ik weet als baas dat er twee homo's op mijn afdeling werken dan zal ik die persoon omwille van de goede werksfeer niet aannemen.
pi_43495034
quote:
Op maandag 13 november 2006 00:02 schreef rutger05 het volgende:
Misschien zijn ze bang dat homoseksualiteit besmettelijk is.
Gelukkig denken ze dat niet
ne okuyon, bokmu var?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')