abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43447187
Ok, allemaal leuk en aardig, dat gesoes met landelijke verkiezingen enzo, maar ondertussen zijn we hartstikke laat met het openen van de belangrijke verkiezingen.

Ik heb even de boel van vorig jaar erbij gepakt
De POL-verkiezing 2005
POL-verkiezing 2005 - Stemronde 2
POL-verkiezing 2005 - De uitslag
Toen opende de verkiezing op 1 november, en dat was al later dan 2004. Toen begon de voorbespreking De PRE-POL-verkiezing, onder toezicht van de OVSE al op 6 okt!. De uiteindelijke verkiezingen heb ik niet teruggevonden. De POL-verkiezingen 2003 - De uitslag voor wie echt de boeken in wil duiken.

De lijst met nominaties zoals vorig jaar werd voorgelegd:
1. Hans Wiegel Trofee - Beste discussievoerder.
2. Boer Koekoek Trofee - Slechtste discussievoerder.
3. Gerrit Zalm Trofee - User met meeste "dossierkennis".
4. Hans van Mierlo Trofee - Beste topicopener.
5. Piet Hein Donner Trofee - Beste schrijfstijl.
6. Elco Brinkman Trofee - Meest geschikte 'kroonprins' (oftewel toekomstige mod).
7. Erica Terpstra Trofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt.
8. Pim Fortuyn Trofee - Wie mis je het meest?
9. Peter R De Vries Trofee - Beste nieuwkomer.
10. Boris Dittrich Trofee - Beste vrouwelijke user.
11. Roel Pieper Trofee - Beste potentiële aanwinst (een Trofee voor iemand die nauwelijks in POL komt, maar bij wie uit de bijdrages in andere fora blijkt dat het een goede aanwinst zou zijn).
12. Prinses Irene Trofee - Beste bomen/allochtonen-knuffelaar.
13. Joop den Uyl Trofee - Meest dogmatisch linkse user.
14. Joseph Luns Trofee - Meest dogmatisch rechtse user.
15. Joop Glimmerveen Trofee - Grootste xenofoob
16. Frans Weisglas Trofee - De user die het meeste dronken in POL (SC) rondhangt
17. Ad Melkert Trofee - De zuurste user
18. Strom Thurmond Trofee - De oudste rot in het vak
19. Jan Marijnissen Trofee - User die de meest nutteloze topics opent

En de vorig jaar gesuggereerde aanvullende lofprijzingen:
  • De Volkert van der G voor typetjes die alles weten recht te praten wat krom is, maar wat voortkomt uit een anti-massa-obsessie.
  • Herman Heinsbroek-trofee, voor mensen die ongeïnformeerd en ongeletterd komen meeblaten over politiek.
  • Gilles de la Tourette-trofee voor mensen die in eens in een discussie beginnen te schelden.
  • Joost Tonino award voor wie zich wel vermengen in een Politiek debat, maar feitelijk op zoek zijn naar een foto van een (m/v) user.
  • G.J. Schutte trofee, voor de user die altijd netjes blijft en ook eigenlijk altijd gelijk heeft
  • De Femke Halsema trofee, voor de user die het meest moreel verontwaardigd is over elk wissewasje
  • De Thom de Graaf trofee, voor de user die het meest sneu is behandeld
  • De Alexander Pechtold trofee, voor de user met de grote bek zonder iets te bereiken
  • De Ayaan Hirsi Ali trofee, voor de user die het langst over een onderwerp blijft zeiken
  • De Martin Bril trofee, voor de user die het meest achter de feiten aanloopt
  • Remco Campert trofee, voor de user die te koop is
  • Ann Coulter trofee voor de user/users die zich het afgelopen jaar heeft/hebben onderscheiden in hate talk.
  • <nog naamloos> de award voor de user die de feiten het best kan verdraaien

Welke stoffige politici kunnen we ons niet meer heugen en moeten vervangen worden door aansprekende namen van het afgelopen jaar? Welke politicus heeft zich gecompromiteerd en wordt niet meer geassocieerd met de gegeven omschrijving? Welke nieuwe trofees moeten worden uitgerijkt en welke oude bokalen dienen geen doel meer?

Ik stel voor: dit weekend voorbespreking en komende week uitschrijven verkiezingen. Wat is hierover uw oordeel? En wie werpt zich op als vrijwilliger voor het bijhouden van de stand (RQ ?)
  • ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_43447392
    Ik stel een Murray Rothbard Trofee voor, voor de meest consequente libertariër.
    Maak ik tenminste ook een kans

En moet de Thom de Graaf trofee dit jaar niet naar de user die het minst praktiseert wat hij preekt?
      zaterdag 11 november 2006 @ 08:35:28 #3
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_43447480
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 05:38 schreef sigme het volgende:
    Welke stoffige politici kunnen we ons niet meer heugen en moeten vervangen worden door aansprekende namen van het afgelopen jaar? Welke politicus heeft zich gecompromiteerd en wordt niet meer geassocieerd met de gegeven omschrijving? Welke nieuwe trofees moeten worden uitgerijkt en welke oude bokalen dienen geen doel meer?
    - Wiegel mag wat mij betreft worden vervangen door André Rouvoet.
    - Peter R De Vries hoort niet in de lijst
    - De trofee voor de user die de feiten het best kan verdraaien zou ik Rita Verdonk trofee noemen.
    - Verder is het misschien wel aardig om de Jan Mastwijk en de Ali Lazrak trofee voor respectievelijk de meest en de minst aanwezige user te introduceren. Uiteraard kun je 'aanwezigheid' op meerdere manieren interpreteren.
      zaterdag 11 november 2006 @ 11:21:31 #4
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_43448840
    quote:
  • Daar zou ik de Wouter Bos award van maken die staat bekend als draaikont
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_43449953
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 11:21 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Daar zou ik de Wouter Bos award van maken die staat bekend als draaikont
    Ik vind nogal verschil zitten tussen een draaikont en een verdraaing van feiten. Wat dat betreft vind ik de naam Verdonk er beter bij aansluiten: die is ontzettend goed in het presenteren van op zich niet onware cijfers met een voor haar gunstige, maar niet geheel juiste conclusie.

Een Wouter Bos Vaantje is natuurlijk wel een fraaie wimpel, maar ik vrees dat er hier weinig draaikonten zijn om te nomineren. Er is een overmaat aan stijfkoppen, vrees ik .
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_43462131
    Nummer 10 is nogal een inkoppertje dus die kunnen we afschafen?

Waarop slaat dat van boer Koekoek? Klopt dat wel?

Waarom geen Wouter Bos troffee voor meeste onterechte gehuil in Feedback vanwege slechte behandeling/topics ?

Van der Vlies troffee voor meest stichtelijke user?

Lazarak troffee voor nutteloze user die liever niet meer terug zien?

[ Bericht 12% gewijzigd door Napalm op 11-11-2006 21:02:46 ]
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
    pi_43462333
    quote:
    Ok, allemaal leuk en aardig, dat gesoes met landelijke verkiezingen enzo, maar ondertussen zijn we hartstikke laat met het openen van de belangrijke verkiezingen.

Ik heb even de boel van vorig jaar erbij gepakt
    De POL-verkiezing 2005
    POL-verkiezing 2005 - Stemronde 2
    POL-verkiezing 2005 - De uitslag
    Toen opende de verkiezing op 1 november, en dat was al later dan 2004. Toen begon de voorbespreking De PRE-POL-verkiezing, onder toezicht van de OVSE al op 6 okt!. De uiteindelijke verkiezingen heb ik niet teruggevonden. De POL-verkiezingen 2003 - De uitslag voor wie echt de boeken in wil duiken.

De lijst met nominaties zoals vorig jaar werd voorgelegd:
    2. Boer Koekoek Trofee - Slechtste discussievoerder.
    6. Elco Brinkman Trofee - Meest geschikte 'kroonprins' (oftewel toekomstige mod).
    7. Erica Terpstra Trofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt.
    11. Roel Pieper Trofee - Beste potentiële aanwinst (een Trofee voor iemand die nauwelijks in POL komt, maar bij wie uit de bijdrages in andere fora blijkt dat het een goede aanwinst zou zijn).
    16. Frans Weisglas Trofee - De user die het meeste dronken in POL (SC) rondhangt

En de vorig jaar gesuggereerde aanvullende lofprijzingen:
  • De Volkert van der G voor typetjes die alles weten recht te praten wat krom is, maar wat voortkomt uit een anti-massa-obsessie.
  • Herman Heinsbroek-trofee, voor mensen die ongeïnformeerd en ongeletterd komen meeblaten over politiek.

• Gilles de la Tourette-trofee voor mensen die in eens in een discussie beginnen te schelden.
  • Joost Tonino award voor wie zich wel vermengen in een Politiek debat, maar feitelijk op zoek zijn naar een foto van een (m/v) user.
  • G.J. Schutte trofee, voor de user die altijd netjes blijft en ook eigenlijk altijd gelijk heeft
  • De Femke Halsema trofee, voor de user die het meest moreel verontwaardigd is over elk wissewasje
  • De Thom de Graaf trofee, voor de user die het meest sneu is behandeld
  • De Alexander Pechtold trofee, voor de user met de grote bek zonder iets te bereiken
  • De Ayaan Hirsi Ali trofee, voor de user die het langst over een onderwerp blijft zeiken
  • De Martin Bril trofee, voor de user die het meest achter de feiten aanloopt
  • Remco Campert trofee, voor de user die te koop is
  • Ann Coulter trofee voor de user/users die zich het afgelopen jaar heeft/hebben onderscheiden in hate talk.

Ik stel voor: dit weekend voorbespreking en komende week uitschrijven verkiezingen. Wat is hierover uw oordeel? En wie werpt zich op als vrijwilliger voor het bijhouden van de stand (RQ ?)
  • Na al die weinig verheffende topics over 22 november nu eindelijk een serieus topic over verkiezingen die er werkelijk toe doen. Dat vraagt om een inhoudelijke evaluatie

9. Peter R De Vries Trofee - Beste nieuwkomer. --> Kan deze trofee niet op een andere naam komen?
    10. Boris Dittrich Trofee - Beste vrouwelijke user. --> Er is afaik maar een werkelijk actieve vrouwelijke user in POL, dus deze trofee kan wmb afgeschaft worden (sorry sigme )
    11. Roel Pieper Trofee - Beste potentiële aanwinst (een Trofee voor iemand die nauwelijks in POL komt, maar bij wie uit de bijdrages in andere fora blijkt dat het een goede aanwinst zou zijn). --> Weinig toevoegende trofee, imo

De rest van de vaste trofees lijkt me wel redelijk.

Betreffende de suggesties:

De Volkert van der G voor typetjes die alles weten recht te praten wat krom is, maar wat voortkomt uit een anti-massa-obsessie. --> Wmb hoeft die er niet bij
    Herman Heinsbroek-trofee, voor mensen die ongeïnformeerd en ongeletterd komen meeblaten over politiek. --> Kan erbij
    Gilles de la Tourette-trofee voor mensen die in eens in een discussie beginnen te schelden. --> Hoeft er ook niet bij van mij
    Joost Tonino award voor wie zich wel vermengen in een Politiek debat, maar feitelijk op zoek zijn naar een foto van een (m/v) user. --> Nee
    G.J. Schutte trofee, voor de user die altijd netjes blijft en ook eigenlijk altijd gelijk heeft --> Zou erbij kunnen, hoeft niet
    De Femke Halsema trofee, voor de user die het meest moreel verontwaardigd is over elk wissewasje --> Doen
    De Thom de Graaf trofee, voor de user die het meest sneu is behandeld --> Doen
    De Alexander Pechtold trofee, voor de user met de grote bek zonder iets te bereiken --> Doen
    De Ayaan Hirsi Ali trofee, voor de user die het langst over een onderwerp blijft zeiken --> Doen
    De Martin Bril trofee, voor de user die het meest achter de feiten aanloopt --> Nee
    Remco Campert trofee, voor de user die te koop is --> Nee
    Ann Coulter trofee voor de user/users die zich het afgelopen jaar heeft/hebben onderscheiden in hate talk. --> Kan erbij, wmb
    <nog naamloos> de award voor de user die de feiten het best kan verdraaien --> Tony Blair leent zich hier uitstekend voor

Zo, mijn inbreng voor het goed verlopen van deze gewichtige verkiezingen is weer geplaatst.
    pi_43462388
    1st vote 4 Napalm FiVo!

3. Gerrit Zalm Trofee - User met meeste "dossierkennis". - Napalm
    6. Elco Brinkman Trofee - Meest geschikte 'kroonprins' (oftewel toekomstige mod). - Sigme
    7. Erica Terpstra Trofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt. - pberends
    12. Prinses Irene Trofee - Beste bomen/allochtonen-knuffelaar.- MOussie
  • G.J. Schutte trofee, voor de user die altijd netjes blijft en ook eigenlijk altijd gelijk heeft - Napalm
  • De Martin Bril trofee, voor de user die het meest achter de feiten aanloopt - SCH

• You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
    pi_43462587
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 20:51 schreef Napalm het volgende:
    Nummer 10 is nogal een inkoppertje dus die kunnen we afschafen?
    Er is vaker gepleit voor afschaffing, eerder is er ook wel een useres geweest die onder geen beding die trofee wou hebben.

Ik sluit me aan bij afschaffen ervan, maar zie dan graag een vervangende pluim voor het grootste oud wijf (M/V). Ik ben niet zo goed in Haagse poppetjes: hebben we een echte oud wijverige zeur daar in de aanbieding?
      zaterdag 11 november 2006 @ 21:08:23 #10
    66825 Reya
    Fier Wallon
    pi_43462613
    Ferry Mingele, wellicht?
      zaterdag 11 november 2006 @ 21:13:12 #11
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_43462717
    Ik ben ook wel voor afschaffing van nummertje 10 en wmb hoeft er geen vervanging voor te komen.

# De Volkert van der G voor typetjes die alles weten recht te praten wat krom is, maar wat voortkomt uit een anti-massa-obsessie. Tegen
    # Herman Heinsbroek-trofee, voor mensen die ongeïnformeerd en ongeletterd komen meeblaten over politiek.Tegen, zal veel overlap hebben met slechtste discussievoerder.
    # Gilles de la Tourette-trofee voor mensen die in eens in een discussie beginnen te schelden. Tegen.
    # Joost Tonino award voor wie zich wel vermengen in een Politiek debat, maar feitelijk op zoek zijn naar een foto van een (m/v) user. Tegen
    # G.J. Schutte trofee, voor de user die altijd netjes blijft en ook eigenlijk altijd gelijk heeft. Voor
    # De Femke Halsema trofee, voor de user die het meest moreel verontwaardigd is over elk wissewasje Voor.
    # De Thom de Graaf trofee, voor de user die het meest sneu is behandeld Tegen
    # De Alexander Pechtold trofee, voor de user met de grote bek zonder iets te bereiken Voor.
    # De Ayaan Hirsi Ali trofee, voor de user die het langst over een onderwerp blijft zeiken Voor.
    # De Martin Bril trofee, voor de user die het meest achter de feiten aanloopt Tegen.
    # Remco Campert trofee, voor de user die te koop is Tegen
    # Ann Coulter trofee voor de user/users die zich het afgelopen jaar heeft/hebben onderscheiden in hate talk. Voor.
    # <nog naamloos> de award voor de user die de feiten het best kan verdraaien Voor, prima suggestie van Reya, Tony Blair
    pi_43465618
    Altijd leuk .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_43465902
    Korte feedback:
    quote:
    Ik stel voor op zoek te gaan naar een nieuwe persoon voor deze prijs, Hans Wiegel is wel leuk, maar toch een beetje 'out of the picture'. Andre Rouvout wellicht, hij is in de Kamer vaak ijzersterk.

Ook deze prijs is niet meer erg actueel, nieuwkomers als Pastors wellicht? Geen idee.

Beetje een flauwe prijs, wellicht schrappen?

Het lijkt me wel duidelijk hoe deze prijs op een actuelere manier kan worden gepresenteerd.

Er valt waarschijnlijk veel inspiratie op te doen uit Joost Eerdman's top 10 domme kamervragen, Jan Marijnissen is toch niet zo slecht?

# Herman Heinsbroek-trofee, voor mensen die ongeïnformeerd en ongeletterd komen meeblaten over politiek.
    Van Oudenallen lijkt me gezien de recente 'episodes' een betere naamgever voor deze 'prijs'.

# G.J. Schutte trofee, voor de user die altijd netjes blijft en ook eigenlijk altijd gelijk heeft
    Lastig, maar zo'n soort prijs is wel een goede aanvulling.

# De Femke Halsema trofee, voor de user die het meest moreel verontwaardigd is over elk wissewasje
    Lijkt me een mooie en ook komische aanvulling!

# De Ayaan Hirsi Ali trofee, voor de user die het langst over een onderwerp blijft zeiken
    Zeiken is misschien niet het goede woord, maar iemand die zeer actief is op een bepaald gebied... ja, dat lijkt me wel wat hebben.

# <nog naamloos> de award voor de user die de feiten het best kan verdraaien
    Verdonk!
    pi_43477704
    Voorgestelde wijzigingen in de lijst van vorig jaar:
    1. Hans Wiegel Andre Rouvoet Trofee - Beste discussievoerder.
    2. Boer Koekoek(*) Trofee - Slechtste discussievoerder.
    9. Peter R De Vries Marco Pastors Trofee - Beste nieuwkomer.
    10.
    19. Jan Marijnissen(*) Trofee - User die de meest nutteloze topics opent

* vragen over de naamgever van de trofee:
    Is er geen slechtere discussieerder dan Boer Koekoek?
    Is er geen slechtere topicopener dan Marijnissen? Ik zou van Oudenallen hier ook nog wel kunnen plaatsten, met haar haarverf.

Met enig enthousiasme ontvangen suggesties van vorig jaar, ietwat op aflopende volgorde over opnemen in de lijst:
    # De Femke Halsema trofee, voor de user die het meest moreel verontwaardigd is over elk wissewasje
    # Tony Blair award voor de user die de feiten het best kan verdraaien
    # De Ayaan Hirsi Ali trofee, voor de user die het langst over meest in een onderwerp blijft zeiken vastbijt
    # De Alexander Pechtold trofee, voor de user met de grote bek zonder iets te bereiken
    # G.J. Schutte trofee, voor de user die altijd netjes blijft en ook eigenlijk altijd gelijk heeft
    # Ann Coulter trofee voor de user/users die zich het afgelopen jaar heeft/hebben onderscheiden in hate talk.

# Herman Heinsbroek Gonny van den Oudenallen trofee, voor mensen die ongeïnformeerd en ongeletterd komen meeblaten over politiek.
    # De Thom de Graaf ?? Nieuwe naam?? trofee, voor de user die het meest sneu is behandeld
    # De Thom de Graaf trofee, voor de user die het meest sneu is behandeld minst praktiseert wat hij preekt

Allernieuwste suggesties:

# Murray Rothbard Trofee voor de meest consequente libertariër.
    # Jan Mastwijk: meest aanwezig
    # Wouter Bos Vaantje: grootste draaikont / huilen in feedback
    # Ali Lazrak trofee: meest afwezig / liever kwijt dan rijk
    # Van der Vlies trofee voor meest stichtelijke user
    # Ferry Mingele trofee: grootste oud wijf (M/V)

Af te serveren trofees / afgeschoten suggesties:

# De Volkert van der G voor typetjes die alles weten recht te praten wat krom is, maar wat voortkomt uit een anti-massa-obsessie.
    # Gilles de la Tourette-trofee voor mensen die in eens in een discussie beginnen te schelden.
    # Joost Tonino award voor wie zich wel vermengen in een Politiek debat, maar feitelijk op zoek zijn naar een foto van een (m/v) user.
    # De Martin Bril trofee, voor de user die het meest achter de feiten aanloopt
    # Remco Campert trofee, voor de user die te koop is

Heeft iemand nog suggesties? Op- of aanmerkingen? De lijst moet niet té lang worden natuurlijk: als we uitbreiden t/m Ann Coulter zijn het er 25, tegen 20 vorig jaar. Meer moeten het er zeker niet worden, lijkt me.
      zondag 12 november 2006 @ 15:24:10 #15
    66825 Reya
    Fier Wallon
    pi_43477952
    Ik twijfel toch echt bij de Roel Pieper-trofee. Heel veel mensen in POL komen uberhaupt niet zoveel buiten POL, en bovendien worden buiten POL weinig politieke bijdragen gepost.
      zondag 12 november 2006 @ 20:39:14 #16
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_43487407
    ik wil graag de hadjememaar trofee toevoegen, voor de user die schaamteloos tekeer gaat in pol
    De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
    Laat duizend balletjes stuiteren.
      zondag 12 november 2006 @ 20:47:34 #17
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_43487699
    Wel, trofeeën genoeg, voor iedere regelmatige bezoeker hier toch minstens ééntje.
    The End Times are wild
    pi_43487972
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 15:24 schreef Reya het volgende:
    Ik twijfel toch echt bij de Roel Pieper-trofee. Heel veel mensen in POL komen uberhaupt niet zoveel buiten POL, en bovendien worden buiten POL weinig politieke bijdragen gepost.
    Nah.. Ik heb iemand op het oog, en de eerder genomineerden voor de Roel Pieper trofee teruglezen in oude verkiezingstopics is best grappig.

Wat mij betreft kan die Eelco Brinkman: kroonprins (toekomstig mod) eruit.
    pi_43488725
    quote:
    Joost Tonino award voor wie zich wel vermengen in een Politiek debat, maar feitelijk op zoek zijn naar een foto van een (m/v) user.
    quote:
    De Alexander Pechtold trofee, voor de user met de grote bek zonder iets te bereiken
      zondag 12 november 2006 @ 21:14:01 #20
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_43488790
    Nancy Pelosi Trofee voor de lelijkste bakkes in de politiek?
    What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
    - Oriana Fallaci 1929-2006
      zondag 12 november 2006 @ 21:27:41 #21
    66825 Reya
    Fier Wallon
    pi_43489360
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 20:47 schreef LXIV het volgende:
    Wel, trofeeën genoeg, voor iedere regelmatige bezoeker hier toch minstens ééntje.
    Dat moet ook wel, want anders stappen users die geen award hebben gekregen naar de Commissie Gelijke Behandeling
      zondag 12 november 2006 @ 21:35:55 #22
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_43489702
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 21:27 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat moet ook wel, want anders stappen users die geen award hebben gekregen naar de Commissie Gelijke Behandeling
    Ach, iedereen een prijsje, dat is toch kei-leuk! Net zoals vroeger op feestjes.
    The End Times are wild
      zondag 12 november 2006 @ 23:12:39 #23
    93744 Finder_elf_towns
    Sterf nu en vloek tevergeefs
    pi_43493341
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 21:14 schreef PJORourke het volgende:
    Nancy Pelosi Trofee voor de lelijkste bakkes in de politiek?
    Pelosi is te onbekend hier.
    pi_43495205
    quote:
      maandag 13 november 2006 @ 00:18:16 #25
    21551 tvlxd
    kerngeleerde
    pi_43495446
    Ben ik te soft als ik vind dat er wel wat minder negatieve trofeëen mogen zijn? .
    kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
    1 kernfysicus
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')