- sizzlerquote:4. Hans van Mierlo Trofee - Beste topicopener.
- Monidiquequote:5. Piet Hein Donner Trofee - Beste schrijfstijl.
- Manneequote:11. Roel Pieper Trofee - Beste potentiële aanwinst (een Trofee voor iemand die nauwelijks in POL komt, maar bij wie uit de bijdrages in andere fora blijkt dat het een goede aanwinst zou zijn).
quote:Op donderdag 1 december 2005 01:07 schreef RichardQuest het volgende:
De uitslag voor de volgende trofeeën is nog niet duidelijk. Om uitsluitsel te geven open ik zoals vorig jaar gebeurde een tweede stemronde. Je kunt tot en met zondag 4 december stemmen.
[..]
- sizzler
- pberends
[..]
- Monidique
- RM-rf
[..]
- Mannee
- lord_vetinari
Dus aan iedere stemmer de vraag voor deze drie trofeeën een winnaar te kiezen. Mensen die in ronde 1 niet hebben gestemd hebben pech.
De uitslag voor de volgende trofeeën is nog niet duidelijk. Om uitsluitsel te geven open ik zoals vorig jaar gebeurde een tweede stemronde. Je kunt tot en met zondag 4 december stemmen.
[..]
- sizzler
- pberends
[..]
- Monidique
- RM-rf
[..]
- Mannee
- lord_vetinari
Dus aan iedere stemmer de vraag voor deze drie trofeeën een winnaar te kiezen. Mensen die in ronde 1 niet hebben gestemd hebben pech.
[..]
- sizzler
- pberends
[..]
- Monidique
- RM-rf
[..]
- Mannee
- lord_vetinari
[..]
- sizzler
- pberends
[..]
- Monidique
- RM-rf
[..]
- Mannee
- lord_vetinari
[..]
- sizzler
- pberends
[..]
- Monidique
- RM-rf
[..]
- Mannee
- lord_vetinari
Te veel democratie?quote:Op donderdag 1 december 2005 01:27 schreef Tafkahs het volgende:
Ik geloof het verder wel...
Wat een gek criterium.quote:Op donderdag 1 december 2005 05:51 schreef sigme het volgende:
Ik ga dan voor kwantiteit als criterium, tenslotte is dat ook een belangrijke kwaliteit op een forum als dit
4. Hans van Mierlo Trofee - Beste topicopener:
- sizzler
- pberends
5. Piet Hein Donner Trofee - Beste schrijfstijl.
- Monidique
- RM-rf
Luister paljas, ik had geen van deze kandidaten voorgedragen voor deze trofee's.quote:
Wat is dit, opzettelijk flamebaitje waar ik in moet trappen??? Punten aan het verzamelen???Doorzichtig hoor.quote:
Dom dan, gaan beiden over "beste", er wordt gevraagd naar 'kwaliteit'. Resp. kwaliteit van OP en schrijfstijl. Als je tussen beide kandidaten niet kunt kiezen, bijv. omdat je ze beide weinig kwaliteit vindt bezitten, dan lijkt het me logisch dat je de vraag onbeantwoord laat ipv "kwantiteit" als bijdragend aan kwaliteit aan te merken. Daarbij dat topics van pberends soms een goede discussie opleveren is het gevolg van de users die reageren en niet de kwaliteit van OP, waarnaar wordt gevraagd. Voorts is eenvoudig te controleren dat Rm-rf nogal wat schrijffouten maakt. Het ontbreken van deze fouten is een methode om kwaliteit van schrijfstijl vast te stellen...quote:ik had geen van deze kandidaten voorgedragen voor deze trofee's.
Ik vind de kandidaat topicopeners beide niet heel geweldig, maar pberend opent er zoveel dat er met regelmaat een aardige discussie volgt.
Monidique heb ik slechts één keer een fraaie post zien achterlaten buiten de slowchat (iets over 911 complotten, het was een buitengewone post). RM-fm post niet zodanig dat ik 'm zou voordragen, maar ik lees met regelmaat behoorlijk goeie posts van hem.
In beide gevallen draagt uiteindelijk de kwantiteit bij aan de kwaliteit, ten opzichte van de tegenstrever. Zo duidelijker?
Zet je zuur terug in de kast, Ryan. Ik flame niet, en ik weiger nog steeds me door jou in de stellingen te laten trekken. Paljas, als je dat beledigend vindt dan bied ik je mijn diepe oprechte verontschuldigingen aan.quote:Op donderdag 1 december 2005 12:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat is dit, opzettelijk flamebaitje waar ik in moet trappen??? Punten aan het verzamelen???Doorzichtig hoor.
[..]
Dom dan, gaan beiden over "beste", er wordt gevraagd naar 'kwaliteit'. Resp. kwaliteit van OP en schrijfstijl. Als je tussen beide kandidaten niet kunt kiezen, bijv. omdat je ze beide weinig kwaliteit vindt bezitten, dan lijkt het me logisch dat je de vraag onbeantwoord laat ipv "kwantiteit" als bijdragend aan kwaliteit aan te merken. Daarbij dat topics van pberends soms een goede discussie opleveren is het gevolg van de users die reageren en niet de kwaliteit van OP, waar naar wordt gevraagd. Voorts is eenvoudig te controleren dat Rm-rf nogal wat schrijffouten maakt. Het ontbreken van deze fouten is een methode om kwaliteit van schrijfstijl vast te stellen...
Zo duidelijk, trolly?
Dat "paljas" (icm met een eerdere reactie in ander topic) is trollerig. Ga maar in pol-sc oid vragen wat trollerig betekent. Beetje kinderachtig ook om je er nu weer op deze makkelijke wijze tussenuit te weaselen wmb, zo naïef schat ik je niet in...quote:Op donderdag 1 december 2005 12:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Zet je zuur terug in de kast, Ryan. Ik flame niet, en ik weiger nog steeds me door jou in de stellingen te laten trekken. Paljas, als je dat beledigend vindt dan bied ik je mijn diepe oprechte verontschuldigingen aan.
Wat jij een relevant criterium vind voor je keuze, vind ik niet zwaarwegend. Ik hanteer een ander criterium. Dat RM-fm spelfouten maakt, maakt hem geen objectief betere stijl van posten hebben. De hoeveelheid posts is ook een stijlkwestie. Dat het de vervolgers van een discussie zijn die het topic de moeite waard maken doet niks eraan af dat het een goeie kwaliteit van pberends is een discussie weer eens fris te laten beginnen, met een minder hoogstaande OP dan anderen wel zouden kunnen maken. Maar die doen dat te weinig..
Kwaliteit is niet gelijk aan kwantiteit. Niettemin *kan* het leveren van een grote (of kleine) kwantiteit wel degelijk een kwaliteitsaspect zijn.
Waarom je mij trolly noemt is me onduidelijk. Ik weet niet wat het is, is het beledigend?
Paljas is een keurig, lichtelijk ludiek woord, die reactie in een ander topic was vrij neutraal, zowel jij als Sickie werden door mij bevestigd. Als je overal oorloghandelingen in ziet, en mij tot 'de tegenstanders' rekent, zal je dat misschien ontgaan.quote:Op donderdag 1 december 2005 13:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat "paljas" (icm met een eerdere reactie in ander topic) is trollerig. Ga maar in pol-sc oid vragen wat trollerig betekent. Beetje kinderachtig ook om je er nu weer op deze makkelijke wijze tussenuit te weaselen wmb, zo naïef schat ik je niet in...
Kwaliteit van OP. Wat is het doel van een openingspost op een discussieforum? Discussie uitlokken / mogelijk maken. Ik waardeer discussies. Hogelijk. Als persoon A jaarlijks één briljante OP levert en persoon B wekenlijks 1 niet-zo-briljante OP dan levert B méér door mij positief gewaardeerd effect op. (OP, zou ik haast typen). Ik vind Pberend een goeie OPener. Als ik de prijs mocht uitdelen gaf ik 'm aan Floripas. Met als runner-up LodewijkNapoleon.quote:Wat is logisch:
Als "kwaliteit van OP" gevraagd wordt en je vindt dat pberends geen kwaliteit bezit op dat gebied dan kan overdaad alleen maar nog schadelijker zijn imho, dit ongeacht of er af en toe een behoorlijke discussie op volgt. Dit belonen zorgt er ook niet voor dat er minder kwalitatief slechte OPs zullen worden geopend, iets dat juist wel tot aanbeveling strekt in fora.
Als "kwaliteit van schrijfstijl" gevraagd wordt, kun je een fiks aantal criteria opstellen die min of meer meetbaar of iig vergelijkbaar zijn. De minimale optie is de kwaliteit van de text zelf. Als iemands texten het op dat punt aantoonbaar afleggen dan geldt wmb ook overdaad is alleen maar schadelijker. Uiteraard zijn er meer criteria. Zoals: beknopt iets ingewikkelds kunnen uitleggen, en: welke toon wordt aangeslagen. Als ook dit negatief is dan... tja, bij overdaad...
Maw gekke criteria hanteer je.
Ik ken maar weinig topics van sizzler die zijn blijven hangen. Ik ken te veel topic van PBerends die vaak bagger bevatten, maar soms zit daar een "gem-stone" tussen.quote:Hans van Mierlo Trofee - Beste topicopener.
- sizzler
- pberends
(zie reaktie Sigme). Het leest gewoon lekker weg. En is vaak een eye-opener om de discussie verder te vervolgen in een bepaald zoekpad.quote:5. Piet Hein Donner Trofee - Beste schrijfstijl.
[quote]
- Monidique
- RM-rf
Who the fuck is Mannee ?!quote:11. Roel Pieper Trofee - Beste potentiële aanwinst (een Trofee voor iemand die nauwelijks in POL komt, maar bij wie uit de bijdrages in andere fora blijkt dat het een goede aanwinst zou zijn).
- Mannee
- lord_vetinari
quote:4. Hans van Mierlo Trofee - Beste topicopener. sizzler
quote:quote:5. Piet Hein Donner Trofee - Beste schrijfstijl. Monidique
quote:11. Roel Pieper Trofee - Beste potentiële aanwinst (een Trofee voor iemand die nauwelijks in POL komt, maar bij wie uit de bijdrages in andere fora blijkt dat het een goede aanwinst zou zijn).
Mannee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |