abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43501782
'Nederland doelwit Al-Qaeda'
quote:
"Nederland is een van de voornaamste doelwitten van Al-Qaeda, voor nieuwe, spectaculaire aanslagen," onthult een uit Iran overgelopen geheim agent. Nederland kwam ter sprake bij een overleg tussen de overheid van Iran en de leiders van Al-Qaeda in 2004.

De organisatie zou over voldoende mensen in ons land bezitten om een aanslag te plegen. Bovendien werden er nog aanslagen voorgesteld in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. De aanslagen zouden volgens de Iraanse ex-agent tijdens de feestdagen op trein- en vliegverbindingen gepleegd worden.
Al-Qaeda die de oorlog verklaarde aan Shieten werkt samen met Iran?
Of is het weer zo een strategie zoals ze ook zeiden dat Irak banden met al-qaeda zou hebben... Verder is het natuurlijk wel geloofwaardig dat NL een doelwit zou zijn gezien onze troepen in Afganistan/Irak.
pi_43501807
hou je niet tegen zoiets
<hr>
  maandag 13 november 2006 @ 11:18:43 #3
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43501816
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_43501848
quote:
Ja ik ken het maar OP heeft het voornamelijk over NL-AlQaeda+ vermeende banden met Iran
pi_43501860
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:18 schreef Dawnbreaker het volgende:
hou je niet tegen zoiets
Nou ja hoop het van wel, hoop gewoon op een witte kerst ipv een rode.
  maandag 13 november 2006 @ 11:23:45 #6
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_43501945
Makkelijk om zo een green-card en en leuk zakcentje te verdienen....
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_43501971
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou ja hoop het van wel, hoop gewoon op een witte kerst ipv een rode.
Ze maken ook elke gek moderator tegenwoordig.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 13 november 2006 @ 11:27:18 #8
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43502046
"een uit Iran overgelopen geheim agent"
1 kernfysicus
pi_43502273
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]

Of is het weer zo een strategie zoals ze ook zeiden dat Irak banden met al-qaeda zou hebben... Verder is het natuurlijk wel geloofwaardig dat NL een doelwit zou zijn gezien onze troepen in Afganistan/Irak.
Al Qaeda was ineens ook fan van Hezbollah laatst, en laten we wel zijn; hypocrisie en Islam gaan hand in hand.
pi_43502297
Verder maak ik me niet druk over dit soort berichten. Sensatie-beluste bangmakerij en nergens goed voor.
pi_43502302
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ze maken ook elke gek moderator tegenwoordig.
Verkapte tvp, of komt er nog iets inhoudelijks?
  maandag 13 november 2006 @ 11:37:07 #12
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_43502323
Triggershot de Mod!!! Ik ben trots op je Trigger!
  maandag 13 november 2006 @ 11:40:47 #13
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_43502442
quote:
[..]

Gelukkig zal dit dan ook door de regering lekker worden uitgemolken, om de meest draconische maatregelen en wetjes er door heen te drukken, draconisch en totaal nutteloos, daar zo'n beetje elke wet en maatregel die tot nu toe is ingesteld totaal niks doet aan werkelijke veiligheid, maar enkel aan schijnveiligheid....maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_43502451
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:35 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Al Qaeda was ineens ook fan van Hezbollah laatst, en laten we wel zijn; hypocrisie en Islam gaan hand in hand.
Topics over de Islam mag in WFL.
We hebben het hier over een nieuwsbericht, hoezo was Al-Qaida een fan van Hezb dan, heb je daar een referentie voor?
pi_43502457
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:37 schreef G.Fawkes het volgende:
Triggershot de Mod!!! Ik ben trots op je Trigger!
Je bent er zelf ook 1
  maandag 13 november 2006 @ 11:42:02 #16
159979 G.Fawkes
pi_43502492
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je bent er zelf ook 1
Waar gaat de wereld toch naartoe
pi_43502516
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:42 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Waar gaat de wereld toch naartoe
pi_43502548
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:40 schreef Semisane het volgende:

[..]

Gelukkig zal dit dan ook door de regering lekker worden uitgemolken, om de meest draconische maatregelen en wetjes er door heen te drukken, draconisch en totaal nutteloos, daar zo'n beetje elke wet en maatregel die tot nu toe is ingesteld totaal niks doet aan werkelijke veiligheid, maar enkel aan schijnveiligheid....maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken.
Ja, maar goed, zouden we niet klagen als er in NL gebeurd terwijl de overheid alles heeft gedaan wat het kon?
pi_43502576
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

We hebben het hier over een nieuwsbericht, hoezo was Al-Qaida een fan van Hezb dan, heb je daar een referentie voor?
Al-Zawahiri's steunbetuigingen na de Israelische invasie van Libanon. Zijn vast wel ergens op internet te vinden.
pi_43502597
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:44 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Al-Zawahiri's steunbetuigingen na de Israelische invasie van Libanon. Zijn vast wel ergens op internet te vinden.
Steunbetuigingen aan Libanon of nadrukkelijk aan Hezbollah?
  maandag 13 november 2006 @ 11:46:55 #21
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43502649
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik geloof dat al-Zawahiri in ieder geval implicitiet Hezbollah steunde in een boodschap die onder meer ging over de oorlog in Libanon. En ja, hij moest natuurlijk ook wel, opeens was Hezbollah het heldengilde van de Arabieren en was Al-Kaida nergens te bekennen.
1 kernfysicus
  maandag 13 november 2006 @ 11:47:01 #22
159979 G.Fawkes
pi_43502656
Eerlijk gezegd komt het bij mij over als stemmingmakerij. De bevolking bang houden enzo. Ik zeg niet dat het niet kan gebeuren.

Enige wat ik zeker weet is dat het zeker ten slechte komt van de verhoudingen tussen Moslims en niet-Moslims(geheel onterecht overigens).

Dus als er een mogelijkheid is dat ik dit kan voorkomen, dan zal ik het zeker doen...
pi_43502679
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Steunbetuigingen aan Libanon of nadrukkelijk aan Hezbollah?
Beide, in zijn eigen woorden. Niet dat er veel verschil is, de Libanese bevolking is overwegend Sjiitisch.
pi_43502740
Al Qaeda en Iran!? Dat is nog vergezochter dan de combinatie Saddam Hoessein - Al Qaeda...
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_43502757
Schuld van de hypocriete houding van NL. Wel jarenlang andere terreurgroepen gedogen en steunen, maar huilen als ze zelf aan de beurt zijn.

What goes around, comes around.
pi_43502781
Zolang ze het niet doen tijdens mn kerstmaal vind ik het prima
pi_43502799
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:46 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Ik geloof dat al-Zawahiri in ieder geval implicitiet Hezbollah steunde in een boodschap die onder meer ging over de oorlog in Libanon. En ja, hij moest natuurlijk ook wel, opeens was Hezbollah het heldengilde van de Arabieren en was Al-Kaida nergens te bekennen.
Ik geloof je wel, maar ik ben het zelf niet tegen gekomen over Hezbollah, volgens mij ging het over 'de broeders in Libanon'
pi_43502800
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Schuld van de hypocriete houding van NL. Wel jarenlang andere terreurgroepen gedogen en steunen, maar huilen als ze zelf aan de beurt zijn.

What goes around, comes around.
Meestal is iets toch vooral de schuld van de daders, maar bedankt voor het bevestigen van mijn eerdere stelling over Islam en hypocrisie.
  maandag 13 november 2006 @ 11:52:17 #29
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_43502803
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, maar goed, zouden we niet klagen als er in NL gebeurd terwijl de overheid alles heeft gedaan wat het kon?
Ja maar de overheid doet er niet alles aan....ze gooien een zooi wetjes er tegen aan, die toch niet in de verste verte gaan helpen, in tegendeel zelfs het wordt er enkel onveiliger van, want de schijnveiligheid die deze maatregelen creeerd, zorgt er enkel voor dat de bevolking zich weer met andere dingen bezig gaat houden, de aandacht verslap, dus wanneer er echt iets gaande is, valt het mensen niet op, want tja..."We waren toch veilig?"

Ik heb liever dat de bevolking een beetje bang is, maar zich wel bewust van wat er omzich heen gebeurt, dan een door schijnveiligheid in slaap gesukkelde stel dromers....om het maar even zo te zeggen.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 13 november 2006 @ 11:53:38 #30
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43502840
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik geloof je wel, maar ik ben het zelf niet tegen gekomen over Hezbollah, volgens mij ging het over 'de broeders in Libanon'
Dat heb ik ook gelezen, hij heeft het niet letterlijk over Hezbollah, daarom zeg ik ook 'impliciet'. Ik weet niet of hij het nog ergens over het verzet of iets dergelijks heeft.
1 kernfysicus
pi_43502874
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:48 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Beide, in zijn eigen woorden. Niet dat er veel verschil is, de Libanese bevolking is overwegend Sjiitisch.
Nou... de Christenen genieten ook wel van een machtig positie in Libanon, naast de soenieten.
pi_43502918
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:52 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ja maar de overheid doet er niet alles aan....ze gooien een zooi wetjes er tegen aan, die toch niet in de verste verte gaan helpen, in tegendeel zelfs het wordt er enkel onveiliger van, want de schijnveiligheid die deze maatregelen creeerd, zorgt er enkel voor dat de bevolking zich weer met andere dingen bezig gaat houden, de aandacht verslap, dus wanneer er echt iets gaande is, valt het mensen niet op, want tja..."We waren toch veilig?"

Ik heb liever dat de bevolking een beetje bang is, maar zich wel bewust van wat er omzich heen gebeurt, dan een door schijnveiligheid in slaap gesukkelde stel dromers....om het maar even zo te zeggen.
Ja maar goed, ik geloof wel dat de instanties doen wat ze kunnen, en dan leef ik liever in schijnveiligheid als ik in mijn achterhoofd heb dat ze doen wat ze kunnen dan dat in constant in angst met een trein gaan reizen en uiteraard, als gaten worden gedicht gaat men het via een ander manier proberen.
pi_43502928
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou... de Christenen genieten ook wel van een machtig positie in Libanon, naast de soenieten.
Soennieten zijn maar 5% ofzo dacht ik gelezen te hebben, en ik weet wel zeker dat Al-Zawahiri met "broeders" niet naar de Christenen refereerde.
pi_43502946
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:52 schreef Semisane het volgende:

[..]

Mwoah, al die anti-terreurwetgeving is uiteindelijk slechts symptoombestrijding. De oorzaak van de terreurdreiging ligt natuurlijk in de vrijwel onvoorwaardelijke steun die Nederland geeft aan Amerika. Oké, soms kan er een 'dat hebben wij liever niet' vanaf, bijvoorbeeld toen officieel werd bevestigd dat Amerika martelkampen in gebruik heeft op Europees grondgebied, maar dat had verder geen gevolgen - over het algemeen werkt de Nederlandse regering gewoon mee met de Amerikanen, hoe gruwelijk de praktijken van de Yanks ook zijn.. Hetzelfde geldt voor Israėl, dat al sinds haar bestaan is verzekerd van de steun van Nederland. Ook na de massamoorden in Sabra en Shatila, om maar wat te noemen...
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_43502954
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Verkapte tvp, of komt er nog iets inhoudelijks?
Neuh.. En een TVP was ook niet echt de opzet, er is namelijk al een draadje dat dit onderwerp bespreekt. Ik wou gewoon effe wat lullen, en het maakte niet echt uit wat dat moest zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_43502972
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:56 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Soennieten zijn maar 5% ofzo dacht ik gelezen te hebben, en ik weet wel zeker dat Al-Zawahiri met "broeders" niet naar de Christenen refereerde.
Danwel naar de soenieten, tis de zelfde Zawahiri die Zarqawi steunde in zijn Sjietische slachtpartij.
  maandag 13 november 2006 @ 11:58:46 #37
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43503001
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:56 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

"35% van de bevolking". Ze hebben relatief veel macht omdat de Libanese grondwet de macht verdeelt over de bevolkingsgroepen op zodanige wijze dat de christenen er profijt van hebben.

O, soennieten, ik dacht dat het over christenen ging. Beter lezen, voortaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door tvlxd op 13-11-2006 12:07:53 ]
1 kernfysicus
pi_43503025
Ik zit 2x per dag op de Schiphol-lijn, dus ik neem zo’n bericht toch iets serieuzer.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_43503050
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:57 schreef retteketet het volgende:

[..]

Mwoah, al die anti-terreurwetgeving is uiteindelijk slechts symptoombestrijding. De oorzaak van de terreurdreiging ligt natuurlijk in de vrijwel onvoorwaardelijke steun die Nederland geeft aan Amerika. Oké, soms kan er een 'dat hebben wij liever niet' vanaf, bijvoorbeeld toen officieel werd bevestigd dat Amerika martelkampen in gebruik heeft op Europees grondgebied, maar dat had verder geen gevolgen. Hetzelfde geldt voor Israėl, dat al sinds haar bestaan is verzekerd van de steun van Nederland.
Ja hoor, geef ons de schuld van het terrorisme. Ik ben het met je eens dat de huidige anti-terreur maatregelen helpen de cirkel in stand te houden en dat is jammer, maar om ons (het westen) nou als de oorzaak aan te wijzen is naief en kortzichtig. En impliceren dat we onze bondgenoten moeten laten vallen uit angst voor terrorisme is niets minder dan laf.
pi_43503105
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Danwel naar de soenieten, tis de zelfde Zawahiri die Zarqawi steunde in zijn Sjietische slachtpartij.
De consensus was toch wel dat hij steun uitsprak voor Hezbollah, en niet alleen voor het kleine groepje Soennieten aldaar.
pi_43503125
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Neuh.. En een TVP was ook niet echt de opzet, er is namelijk al een draadje dat dit onderwerp bespreekt. Ik wou gewoon effe wat lullen, en het maakte niet echt uit wat dat moest zijn.
Inhoudelijk sterk, dat wel
pi_43503190
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja maar goed, ik geloof wel dat de instanties doen wat ze kunnen, en dan leef ik liever in schijnveiligheid als ik in mijn achterhoofd heb dat ze doen wat ze kunnen dan dat in constant in angst met een trein gaan reizen en uiteraard, als gaten worden gedicht gaat men het via een ander manier proberen.
De overheid die door middel van allerhande zinloze privacybeperkende wetjes je continu bewust maakt van het grote terroristische gevaar doet zo mogelijk meer om die angst te veroorzaken dan de terroristen zelf.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_43503216
quote:
Op maandag 13 november 2006 12:02 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

De consensus was toch wel dat hij steun uitsprak voor Hezbollah, en niet alleen voor het kleine groepje Soennieten aldaar.
35% is niet een klein groepje
pi_43503236
quote:
Op maandag 13 november 2006 12:05 schreef Litpho het volgende:

[..]

De overheid die door middel van allerhande zinloze privacybeperkende wetjes je continu bewust maakt van het grote terroristische gevaar doet zo mogelijk meer om die angst te veroorzaken dan de terroristen zelf.
en wie gaat toch weer schuld krijgen mocht er iets gebeuren?
pi_43503273
quote:
Op maandag 13 november 2006 12:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

35% is niet een klein groepje
Ik heb het even nagezocht:

No official census has been taken since 1932, reflecting the political sensitivity in Lebanon over confessional (religious) balance. It is estimated that about 40% are Christians, 35% are Shia Muslims, 20% are Sunni Muslims and 5% are Druze [10]. A minority of Jews live in central Beirut, Byblos, and Bhamdoun. Also, a small community (less than 1%) of Kurds (also known as Mhallamis or Mardins) live in Lebanon.

(wiki)
pi_43503347
Och, we zullen het nooit zeker weten wanneer er ergens wel of geen aanslag is.

We hopen maar dat het niet hier is,
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
pi_43503350
quote:
[..]

Inderdaad Iran is de Vijand van Alqaida .. en omgekeerd... pure list van een wannabe hirshi ali figuur.
pi_43503363
quote:
Op maandag 13 november 2006 12:07 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik heb het even nagezocht:

No official census has been taken since 1932, reflecting the political sensitivity in Lebanon over confessional (religious) balance. It is estimated that about 40% are Christians, 35% are Shia Muslims, 20% are Sunni Muslims and 5% are Druze [10]. A minority of Jews live in central Beirut, Byblos, and Bhamdoun. Also, a small community (less than 1%) of Kurds (also known as Mhallamis or Mardins) live in Lebanon.

(wiki)
Ok 20% dan
pi_43503367
Gelukkig woon ik dichtbij 2 moskee's
pi_43503400
quote:
Op maandag 13 november 2006 12:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

en wie gaat toch weer schuld krijgen mocht er iets gebeuren?
en praat dat elke beperking die aantoonbaar niet effectief is recht?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')