http://www.nu.nl/news/883(...)en_in_Europa%27.htmlquote:Uitgegeven: 11 november 2006 15:27
Laatst gewijzigd: 11 november 2006 15:29
NEW YORK - Het terreurnetwerk al-Qaeda van de Saudische topterrorist Osama bin Laden zou aanslagen plannen met de feestdagen in Europa. Volgens de Amerikaanse televisiezender CBS zouden trein en vliegverbindingen de voornaamste doelen zijn. Het station baseert zich op bronnen binnen diverse inlichtingendiensten, Arabische diplomaten en de Pakistaanse geheime dienst.
De organisatie trekt voor de komende acties buitenlandse strijders terug uit Afghanistan. De terugtrekking is al zes maanden aan de gang. De strijders dragen hun taken over aan de Taliban en keren huiswaarts. Opgepakte verdachten repten van mogelijke acties niet alleen in Europa maar ook tegen oliedoelen in Arabische landen
Uhhh, dit bericht komt uit de VS. Denk jij dat de europese leiders gebeld hebben met de vraag Boogieman op te rakelen om hier vrijheid inperkende maatregelen te kunnen nemen.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ah, er moeten weer vrijheid inperkende maatregelen worden ingevoerd, blijkbaar. Wat zou het deze keer zijn? Camera's in elk stoplicht?
Ja, waarom niet? En anders is het een pracht excuus om gewoon de vrijheidsbeperkende maatregelen die de VS al heeft genomen hier ook in te voeren. Win-win.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:25 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Uhhh, dit bericht komt uit de VS. Denk jij dat de europese leiders gebeld hebben met de vraag Boogieman op te rakelen om hier vrijheid inperkende maatregelen te kunnen nemen.
Maar dan is't toch handiger gewoon een aanslag niet te voorkomen. Een aanslag en de bevolking gilt om actie.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, waarom niet? En anders is het een pracht excuus om gewoon de vrijheidsbeperkende maatregelen die de VS al heeft genomen hier ook in te voeren. Win-win.
Ik zat meer te denken aan wekelijksquote:Op zaterdag 11 november 2006 16:27 schreef tvlxd het volgende:
Ik ontken niet dat de mogelijkheid er is en dat het gebaseerd is op geloofwaardige bronnen, maar inderdaad, wat is hier nieuw aan? Dit horen we ieder jaar.
Straatsburg, dacht ik. In 2000.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:35 schreef -skippybal- het volgende:
Eng hoor...
Maar in Duitsland hadden ze toch wel een keer in een laat stadium zo'n aanslag voorkomen op de Kerstmark in ik geloof Dresden? En dat was nog voor 9/11...
Ah helemaal correct. Die was echt bijzonder bloederig geweest als die was uitgevoerd.quote:
De Belastingdienst komt altijd met paasaanslagenquote:
Wat was toen het doel dan precies? Kan me er niks van herinneren.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:40 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ah helemaal correct. Die was echt bijzonder bloederig geweest als die was uitgevoerd.
Giganttische bommen laten ontploffen op een propvolle kerstmarkt. Ik weet niet of je wel eens daar bent geweest maar dat is dus echt massaal.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:43 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wat was toen het doel dan precies? Kan me er niks van herinneren.
Dat is wel erg overdreven. Onze symphatieke Palestijnse vrienden plegen aanslagen op markten in Israėl, het hoogste aantal slachtoffers ooit was 40.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:46 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Giganttische bommen laten ontploffen op een propvolle kerstmarkt. Ik weet niet of je wel eens daar bent geweest maar dat is dus echt massaal.
Schattingen waren dat het twee- tot vijfduizend doden zou opleveren....
Ik ben wel eens bij de kerstmarkt in Oberhausen (geloof ik) geweest, en dat was eigenlijk best rustig daarquote:Op zaterdag 11 november 2006 16:46 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Giganttische bommen laten ontploffen op een propvolle kerstmarkt. Ik weet niet of je wel eens daar bent geweest maar dat is dus echt massaal.
Schattingen waren dat het twee- tot vijfduizend doden zou opleveren....
Ohja, dat is natuurlijk de oorzaak van de mogelijke aanslagen. Dat terroristen wel een reden zoeken als ze er geen nodig hebben en geschift zijn heeft er natuurlijk weinig mee te makenquote:Op zaterdag 11 november 2006 16:50 schreef pberends het volgende:
Ja, bedank Balkenende maar met z'n jongens in Afghanistan.
Ja, gedeeltelijk.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:53 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ohja, dat is natuurlijk de oorzaak van de mogelijke aanslagen. Dat terroristen wel een reden zoeken als ze er geen nodig hebben en geschift zijn heeft er natuurlijk weinig mee te maken.
Zo is het: je geeft ze een vinger en ze pakken je hele hand. Toen Israel de Gazastrook ontruimde nam het geweld van de Palestijnen tegen Israel alleen maar toe.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:53 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ohja, dat is natuurlijk de oorzaak van de mogelijke aanslagen. Dat terroristen wel een reden zoeken als ze er geen nodig hebben en geschift zijn heeft er natuurlijk weinig mee te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |