Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Ik heb toevallig vandaag een potje clout gekregen van die poolse collega van me. Voor maar 50 euro, hij ken iemand die daar in het magazijn werktquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:45 schreef LedZep het volgende:
[..]
-Supermarkt
-www.xxlnutrition.nl -> huismerk monohydraat, zeer goedkoop en werkt goed.
-Swole is erg goed, Clout nog beter. Maar beide zijn erg duur en dus kan je beter eerst een (goedkope, want het is toch allemaal hetzelfde) monohydraat proberen. Hoogstwaarschijnlijk slaat dat goed aan (bij een enkeling niet).
Ik heb er nooit last van gehad, misschien dat die mensen het niet goed gebruikten of dat ze er niet tegen konden.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:47 schreef redguy2222 het volgende:
En hoe zit het met "opgeblazen" uit zien? Iemand ooit last van gehad? Of is dat echt iets wat je alleen bij de "bagger" creatine's tegen komt.
Ik heb hem dan voor 50, maar er zitten 50 schepjes in en je moet 2 schepjes per dag hebbenquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:57 schreef LedZep het volgende:
Over het algemeen heeft monohydraat een relatief slechte opname, waardoor er een overschot kan ontstaan (vocht vasthouden, bol hoofd). Bij ethyl ester creatine heb je dit over het algemeen veel minder omdat de opname veel beter is. Daar betaal je dan ook voor..
Voor iedereen is het echter anders. Sommigen hebben er geen tot vrijwel geen last van; bij anderen ligt dat anders.
ivosnivo: Nice dat je Clout hebt gekregen. Het is idd een van de allerbeste creatines ter wereld, helaas is de prijs dan ook 60-70 euro per maand ofzo.
Nee sorry ga ik niet aan beginnen. Ik had die pot noz ook bij hem gekocht voor 50. En vooral voor de eerste keer dat je creatine gebruikt, het is wel de sterkste. Ik zou rustig aan beginnen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:59 schreef redguy2222 het volgende:
Ahzo, dus zodra je iets meer betaald (Bv. voor een pot Clout, Ethyl ester) zul je dat soort effecten toch al minder hebben. Dan ga ik zo meteen eens rond kijken om wat te bestellen.
ivosno jij kunt niet zeker nog zo'n pot voor 50¤ fixen?
de krachttoename is verwerpelijk, as in dat als je ermee stopt je de toename terug kwijt bentquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:53 schreef redguy2222 het volgende:
En hoe zit het met "opgeblazen" uit zien? Iemand ooit last van gehad? Of is dat echt iets wat je alleen bij de "bagger" creatine's tegen komt.
Dat was wel de bedoeling. Ze heeft alleen op gruwelijke wijze misbruik gemaakt van mijn naiviteit wat dat betreft. Ben 't slachtoffer van omstandigheden...quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:33 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dame, koffievisite, 01:00AM ? Geloof er geen snars van![]()
Wat kost zo´n dame nou per uur?quote:Op maandag 30 oktober 2006 18:37 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dat was wel de bedoeling. Ze heeft alleen op gruwelijke wijze misbruik gemaakt van mijn naiviteit wat dat betreft. Ben 't slachtoffer van omstandigheden...
Aan de andere kant had het wel dat mijn tokkie bovenburen nu eens zelf geluidsoverlast meemaakten. Ze stonden om 0.30 op de vloer te stampen of het wat rustiger kon.
Dan was ik op mijn beurt natuurlijk weer zo aardig om het kussen van de dame in kwestie af te pakken zodat ze nog eens goed konden meegenieten met haar (zeer) luidruchtige manier van de liefde bedrijven.
2 Glazen wijn en de aanblik op mijn goddelijke lichaam.quote:
Ik heb deze nu sinds vandaag: http://www.xxlnutrition.nl/home.php?sub=show_product&id=162&PHPSESSID=23ac233e086fb356b5fe3b440afb551dquote:* Sloper gaat ook maar weer eens een potje crea bestellen. Maar eens zo'n duurdere proberen dit keer, want van die van XXL kreeg ik puisten zo groot als knikkers...
En de rest van de avond moest je zeker je kop houden en mocht je aan de slagquote:Op maandag 30 oktober 2006 21:31 schreef Mr.J het volgende:
2 Glazen wijn en de aanblik op mijn goddelijke lichaam.
Er zijn idd heel wat kcals verbrandt. Zonde, zonde.quote:Op maandag 30 oktober 2006 23:50 schreef Frautie het volgende:
[..]
En de rest van de avond moest je zeker je kop houden en mocht je aan de slag
Lang uitslapen en/of siesta en je bent zat bijgekomen hoor. Tijd en energie zat verder.quote:jeez, neukertjes op de zondagavond...zondag is toch juist om bij te komen
100 Herhalingen is best veel, ik maak er meestal tussen de 5 en 10.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 00:34 schreef Zebbie het volgende:
Ik merk dat als ik met gewichten train m'n armen moe zijn als ik bijvoorbeeld 100x met de ene arm en 100x met de andere arm achter elkaar doe, maar wanneer ik het in setjes van bijvoorbeeld 25 doe ik een stuk langer door kan blijven gaan, wat is de beste techniek om te trainen? Lang met 1 arm achter elkaar en uitputtend of afwisselen met 2 armen en langer door gaan?
Een zwaarder gewicht pakken en met moeite 8 herhalingen eruit persenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 00:34 schreef Zebbie het volgende:
Ik merk dat als ik met gewichten train m'n armen moe zijn als ik bijvoorbeeld 100x met de ene arm en 100x met de andere arm achter elkaar doe, maar wanneer ik het in setjes van bijvoorbeeld 25 doe ik een stuk langer door kan blijven gaan, wat is de beste techniek om te trainen? Lang met 1 arm achter elkaar en uitputtend of afwisselen met 2 armen en langer door gaan?
Dat zal mij niet zoveel uitmaken, het gaat mij gewoon er om, om over me huidige grenzen te komen, want ik hang nu al ongeveer een maand of 2 vast op de zelfde gewichten bij bijna alle oefeningen, terwijl mijn eet/train/slaap schema's 100% in orde zijn.quote:Op maandag 30 oktober 2006 17:12 schreef Calyptus het volgende:
[..]
de krachttoename is verwerpelijk, as in dat als je ermee stopt je de toename terug kwijt bent
Bijwerkingen hangen van persoon tot persoon af
Dan moet je iets gaan aanpassenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:20 schreef redguy2222 het volgende:
[..]
Dat zal mij niet zoveel uitmaken, het gaat mij gewoon er om, om over me huidige grenzen te komen, want ik hang nu al ongeveer een maand of 2 vast op de zelfde gewichten bij bijna alle oefeningen, terwijl mijn eet/train/slaap schema's 100% in orde zijn.
Heerlijke training dus. Heb er gewoon buikpijn van, goed teken lijkt me. Zwaar intensief, best diep gegaan, en die drie keer 50 op de squat ging makkelijk! Even volume opbouwen op dat gewicht en dan komt die illustere 60, met die grote platen, ineens wel erg dichtbijquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:06 schreef J-Will het volgende:
ik ga er nu vandoor en wil hetvolgende gedaan hebben als ik over een anderhalf uur terug ben (ik moet verdomme fietsen!)
fullsquats, setjes van 45 kg op aardig volume
CHECK! heb hetvolgende achter de rug: 5*stang, 5*35, 5*40, 3*5*45, 3*50 (pr met deze goede techniek!)
hanging cleans + pushpress, idem
Min of meer CHECK! Heb het met dumbells gedaan, iemand anders moest squatten. Flink volume op een dumbell van 22,5 kg, met één arm
dumbell pushpress, 1*25
FAIL! Maar door het flinke volume van de clean & pushpress maakt het me niet uit, had er waarschijnlijk best één keer ingezeten
4 of 5 chins
CHECK! Heb tweemaal drie reps op bodyweight gedaan, daarna tweemaal vier reps
Rustig aan he niks overbelasten he (je kan ook al meer squaten en deadliftenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:03 schreef McGilles het volgende:
Zodirect maar weer even trainen!
Eerst even 30 min lang de muziek voluit zodat ik er helemaal zin in heb en dan vandaag eindelijk eens de 140kg pakken op de bench!
To be continued!!
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:42 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Rustig aan he niks overbelasten he (je kan ook al meer squaten en deadliften)
Schema's heb ik al mee gekloot, had weinig zin, behalve dan dat smolov squat schema was Led postte, dat heeft me wel flink wat vooruitgang opgeleverd, verder niet echt veel. En ben natuurlijk ook gewoon nieuwsgierig naar de effecten van creatine.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:35 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Dan moet je iets gaan aanpassengooi je schema om, of ga anders trainen. Train je nu b.v. 3x8 een gewicht, gooi dan gewoon eens 5 kilo erbij. Stel dat je dan maar 5 reps haalt... boeie, gewoon doen, daarna 8x 5 kilo minder, en dan nog 12x nog 5 kilo minder.
Doe in ieder geval iets om uit de sleur te komen waar je in gekomen bent. (bovenstaande manier heeft mij over een grens geholpen bij benchen)
Godver!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:42 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Rustig aan he niks overbelasten he (je kan ook al meer squaten en deadliften)
hahaha, 24 x 80quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:50 schreef McGilles het volgende:
[..]
Godver!
Weer niet gelukt! Ik kreeg hem zo'n 15cm van mij borst af maar toen ging het echt niet meer en heeft de spotter mee moeten helpen![]()
![]()
Wel nog op het einde van de training een setje squat gedaan van 24 herhalingen met 80kg, fullsquat!
Nu kijk ik helemaal wazig en voel me duizelig, maar goed rusten vanavond dus!
Ik zit nu op 140 5x. Wat squat en deadlift je momenteel? Ik squat parallel.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:50 schreef McGilles het volgende:
[..]
Godver!
Weer niet gelukt! Ik kreeg hem zo'n 15cm van mij borst af maar toen ging het echt niet meer en heeft de spotter mee moeten helpen![]()
![]()
Wel nog op het einde van de training een setje squat gedaan van 24 herhalingen met 80kg, fullsquat!
Nu kijk ik helemaal wazig en voel me duizelig, maar goed rusten vanavond dus!
Ik squat tegenwoordig alleen nog maar full, dan zit ik op 5x5x100 max ongeveer, maar ik heb een beetje problemen met mijn quadriceps aan de bovenkant en de zijkant van mijn kuit, beetje stijfheid.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:12 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik zit nu op 140 5x. Wat squat en deadlift je momenteel? Ik squat parallel.
I'm chasing your tail, binnenkort ga ik es breathing squats met 80kg doenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:25 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik squat tegenwoordig alleen nog maar full, dan zit ik op 5x5x100 max ongeveer, maar ik heb een beetje problemen met mijn quadriceps aan de bovenkant en de zijkant van mijn kuit, beetje stijfheid.
Deadlift wil de laatste tijd niet echt erg goed, problemen met grip (wat ik eerst niet had)
Meestal opbouwende setjes naar 5x150 ongeveer, max heb ik geen idee van maar ik had in juni oid 200 gedeadlift.
Nee, je bent klaarblijkelijk slecht bezig. Dat moet je niet verkeerd opvatten hoor. Het is geen ramp en ook niks om je voor te schamen; 95% van de beginnende krachttrainers begint slecht. Lees veel over trainings- en voedingstheorie en verdiep je in wat voor jou zou moeten werken, probeer dingen uit etc. In het eerste jaar is 20kg aankomen toch wel het minimum als alles goed voor elkaar is (ongeacht genetische aanleg). Natuurlijk is dat theoretisch, want zoals ik al zei begint niemand goed, ook ik niet. Zelf heb ik een half jaar verspilt aan machines en 15-reppers etc.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:14 schreef Wenzo het volgende:
Hoe snel ga je eigenlijk wat zien van je trainingen. Ik snap dat het per persoon verschillend is maar hoe snel kan je aankomen ongeveer? Ik train nu 3 keer per week. En dat 2 maanden. Ik merk wel dat ik meer gewicht kan gaan doen. Maar het is nog niet te zien ofzo. Dit is normaal neem ik aan?
Nee nu zit ik stabiel op 102 en ik ben even sterk als toen ik 107 woog, dus dat gaat goed!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:10 schreef LedZep het volgende:
[..]
I'm chasing your tail, binnenkort ga ik es breathing squats met 80kg doen![]()
Ben je alweer zwaarder geworden? Want laatst was je ineens 107kg amper 2 maanden na die dip van 95kg oid. Je bent toch niet weer vet aan het worden?
Idd, ik eet nu ook gewoon wat brood overdag met melk, en voor de rest niks. Al dat extra gedoe zorgt (iig bij mij) alleen maar voor onnodig reken- en stresswerk.quote:Op woensdag 1 november 2006 00:03 schreef McGilles het volgende:
[..]
Nee nu zit ik stabiel op 102 en ik ben even sterk als toen ik 107 woog, dus dat gaat goed!
Eten doe ik alleen rustig aan, gewoon 3x 4 boterhammen overdag met allemaal een glas melk en gewoon avondeten en een shake voor het slapen, voor de rest heb ik alle eiwit producten zoals kwark/kip etc de deur uit gedaan! Gewoon lekker boterhammen en niet meer letten op de voeding. Ik was namelijk teveel bezig met in mijn hoofd rekenen hoeveel eiwitten/kcal ik binnen kreeg en dat ongeveer de dag door.
Ik vond die 24x 80 zeer goed bevallen met squatten, echt een aanrader om 1x in de week even op het eind te doen !
20 kg vetvrije massa in het eerste jaar, en dan ook nog minimaal, is wel erg optimistisch?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:14 schreef LedZep het volgende:
[..]
In het eerste jaar is 20kg aankomen toch wel het minimum als alles goed voor elkaar is (ongeacht genetische aanleg).
Dat heb ik precies hetzelfde!quote:Op woensdag 1 november 2006 08:20 schreef LedZep het volgende:
[..]
Idd, ik eet nu ook gewoon wat brood overdag met melk, en voor de rest niks. Al dat extra gedoe zorgt (iig bij mij) alleen maar voor onnodig reken- en stresswerk.![]()
Ik denk dat je met een beetje aankloten het eerste jaar maar toch je best doen dat je zeker wel 5kg VVM kan winnen, wat ook best netjes is vind ik zelf!quote:Op woensdag 1 november 2006 09:20 schreef ConQuestador het volgende:
Ledzep gaat altijd uit van waarden die proffesionele trainers halen bij hun mannetjes.
Ik vind persoonlijk dat als je net begint met fitness (want om het meteen BB te gaan noemen...) Dat je blij moet zijn met wat meer detail van het lichaam en misschien 5 spieren erbij. Het echte zware werk komt later wel.
(Maarja zo denk ik er over, ik weet dat genoeg (zoals ledje) er heel anders over denken)
Eelt dat pijn doet?quote:Op woensdag 1 november 2006 11:15 schreef J-Will het volgende:
net heerlijk ge-bankdrukt en gerowt. Chinnen gaat ook steeds beter. 4 keer, perfect rustig, heerlijk.
Ik denk dat vijf ook lukt, maar heb verdomme eelt wat behoorlijk pijn doet.
Probeer eerst te hangen aan alle 8 vingers, aan het eerste kootje, zonder dat er vel dubbel gaat.quote:Op woensdag 1 november 2006 11:15 schreef J-Will het volgende:
net heerlijk ge-bankdrukt en gerowt. Chinnen gaat ook steeds beter. 4 keer, perfect rustig, heerlijk.
Ik denk dat vijf ook lukt, maar heb verdomme eelt wat behoorlijk pijn doet.
Ik heb geen eelt op mijn eerste kootje... en dat is het enige wat ik gebruik met chinnen.quote:Op woensdag 1 november 2006 12:50 schreef J-Will het volgende:
nee echt de druk op de eeltplek, die doet pijn. Ook veel last van bij deadliften
True, natuurlijk. Ik zeg ook niet dat het een vereiste is om 20kg VVM in het eerste jaar te halen, maar alleen dat je dat wel als maatstaaf zou kunnen nemen; het is fysiek mogelijk. Dat je het niet haalt omdat 1. je de kennis niet hebt en 2. geen coach hebt, doet niets af aan het feit dat het wel kán. De gedachte dat sommige coaches zelfs 15kg VVM in het eerste halfjaar op hun studenten plakken lijkt mij simpelweg een enorme motivator om niet te snel tevreden te zijn met je 2cm gegroeide schouderomtrek. Hoge doelen = hoge prestaties.quote:Op woensdag 1 november 2006 09:20 schreef ConQuestador het volgende:
Ledzep gaat altijd uit van waarden die proffesionele trainers halen bij hun mannetjes.
Ik vind persoonlijk dat als je net begint met fitness (want om het meteen BB te gaan noemen...) Dat je blij moet zijn met wat meer detail van het lichaam en misschien 5 spieren erbij. Het echte zware werk komt later wel.
(Maarja zo denk ik er over, ik weet dat genoeg (zoals ledje) er heel anders over denken)
zal volgende keer proberen, dank voor de tipquote:Op woensdag 1 november 2006 13:32 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik heb geen eelt op mijn eerste kootje... en dat is het enige wat ik gebruik met chinnen.
hm, toch 10kg per kootje als je het netjes verdeelt.
Onzin dit.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:36 schreef LedZep het volgende:
[..]
True, natuurlijk. Ik zeg ook niet dat het een vereiste is om 20kg VVM in het eerste jaar te halen, maar alleen dat je dat wel als maatstaaf zou kunnen nemen; het is fysiek mogelijk. Dat je het niet haalt omdat 1. je de kennis niet hebt en 2. geen coach hebt, doet niets af aan het feit dat het wel kán. De gedachte dat sommige coaches zelfs 15kg VVM in het eerste halfjaar op hun studenten plakken lijkt mij simpelweg een enorme motivator om niet te snel tevreden te zijn met je 2cm gegroeide schouderomtrek. Hoge doelen = hoge prestaties.
Genetisch verschil is "onzin", aangezien dat alleen betrekking heeft op je potentieel en niet op de gains die je de eerste jaren maakt. Slappe excuses voor weinig resultaten.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:19 schreef DjMark het volgende:
[..]
Onzin dit.
Je hebt sowieso genetisch erg verschillende mensen, dus je kan nooit zomaar aangeven hoeveel iemand zou kunnen halen.
20kg aankomen in het eerste jaar is gewoon al erg veel, en 20kg VVM is op natuurlijke wijze bijna onmogelijk.
Op naar BW military pressquote:Op woensdag 1 november 2006 15:58 schreef ivosnivo het volgende:
Hoppa, na 3 weken 85kg 1 keer te hebben gemilitary pressed heb ik er vandaag 2 uit weten te persen.
Hoera voor mij enzo![]()
100Kg is eerst me streven. Maar ik gebruik me benen totaal niet he, op youtube zie je ze vaak heel erg smokkelen met de benen.quote:
waarschijnlijk begrijp jij de term VVM niet echt.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:35 schreef LedZep het volgende:
[..]
Genetisch verschil is "onzin", aangezien dat alleen betrekking heeft op je potentieel en niet op de gains die je de eerste jaren maakt. Slappe excuses voor weinig resultaten.
Als jij denkt dat het onmogelijk is om 20kg VVM aan te maken in 1 jaar, moet je dat zelf weten, maar de praktijk is anders. Dat is geen mening, maar een feit.
Dat betwijfel ik.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:20 schreef DjMark het volgende:
[..]
waarschijnlijk begrijp jij de term VVM niet echt.
Vrij Vette Massa.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:20 schreef DjMark het volgende:
[..]
waarschijnlijk begrijp jij de term VVM niet echt.
Je moet bedenken dat dat onder begeleiding van de beste coaches ter wereld is. Coach Rippetoe doet het heel simpel; die laat zijn studenten 3x per week trainen, elke training zware squats + wat compounds, 3000-4000kcal vast voedsel + 1 gallon (3,7L) melk per dag + 1x per week een "all-you-can-eat"dinertje. Als ondervoedde 18 jarige of jonger van 65-70kg vliegen de kilo's er dan aan, als je daarbij neemt dat intensiteit en volume onder strict toezicht van de big boss zelf gebeurd, persoonlijke begeleiding etc.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:42 schreef Mr.J het volgende:
20kg vvm in 1 jaar?
Maybe iemand met supergenen en vanaf dag 1 al goede begeleiding. Anders no way.
ik ben nu 5,5 weken bezig en al 9 kilo aangekomen.quote:Op woensdag 1 november 2006 19:37 schreef Skazminko het volgende:
Ik ben nu 7 weken bezig ongeveer en ben 4 kilo aan gekomen (Begon met 62 kilo, nu 66), maar of het VVM is, geen idee. Gewoon flink eten, elke dag 2 shaky's en 4 keer per week flink fitnessen. Ik geloof wel dat 20 kilo in een jaar mogelijk is.![]()
Doe je netjes!quote:Op woensdag 1 november 2006 20:52 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je moet bedenken dat dat onder begeleiding van de beste coaches ter wereld is. Coach Rippetoe doet het heel simpel; die laat zijn studenten 3x per week trainen, elke training zware squats + wat compounds, 3000-4000kcal vast voedsel + 1 gallon (3,7L) melk per dag + 1x per week een "all-you-can-eat"dinertje. Als ondervoedde 18 jarige of jonger van 65-70kg vliegen de kilo's er dan aan, als je daarbij neemt dat intensiteit en volume onder strict toezicht van de big boss zelf gebeurd, persoonlijke begeleiding etc.
Aight, het maakt me niet uit dat alleen hij erin slaagt gemiddeld 10-15kg VVM in het eerste halfjaar bij zijn lifters plakt; het feit dát het gebeurt ( en trust me, hij kan het) is al een bewijs (voor mij) dat het mogelijk is, en een motivatie (mijn) doelen hoger te stellen.
McGilles: ik heb nieuws voor je
Vandaag fullsquat 80kg x 30 reps
Ik moet er bij zeggen dat ik daarvoor geen werksets heb gedaan (volgens mij deed jij een 5x5 voor je all-out set met 80kg), alleen opwarming. Maar goed, ik weeg wel een flinke 30kg minder, dus je mag wat harder gaan werken vanaf nu![]()
Je middel opmeten, wordt je middelomtrek groter : dan zit er een gedeelte vet bij. Blijft je middel gelijk, dan is het zo goed als pure spieren wat je wint.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:58 schreef D.Rose het volgende:
iemand een idee hoe dit te meten zonder dat je naar een sportschool moet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My 2 cents. Maar ik kom pas net kijken, dus ik hoor graag wat van jullie...Hardloper.
IG @webkim
Digitale vetmeters geven je dan wel een getal die je met een korrel zout moet nemen, maar het verloop van je vetpercentage kun je natuurlijk wel volgen.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:58 schreef D.Rose het volgende:
[..]
ik ben nu 5,5 weken bezig en al 9 kilo aangekomen.
Heb echter ook geen idee hoeveel daarvan vet is
iemand een idee hoe dit te meten zonder dat je naar een sportschool moet?
quote:Op donderdag 2 november 2006 11:03 schreef Webkim het volgende:
Even hier, omdat het fitnesstopic zo dood als wat is.
Vanmorgen werkte ik voor m'n basisopleiding fitness een casus uit en ik ben benieuwd wat júllie inzichten zijn.
Wat voor fitnessprogramma zou jij aanraden aan een vrouw van 43 die een kilo of zeven te zwaar is.
Ze wil afvallen en wat strakker worden en kan daar 3x per week 1 1/2 a 2 uur voor vrijmaken. Ze houdt niet van al die krachttoestellen.
Your thoughts? Eerst zelf denken, dan verder lezen...
Mijn idee:Zonder de spoiler te hebben gelezen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My 2 cents. Maar ik kom pas net kijken, dus ik hoor graag wat van jullie...
Cardio, Cardio en Cardio. Laat haar wandelen en fietsen buiten de sportschool, binnen wat roeien en dat langlauf-apparaat. En spinnen natuurlijkVoor afvallen is het gewoon zaak een hoop te verbranden en minder naar binnen te werken.
Zelfs dat niet.quote:Op donderdag 2 november 2006 11:05 schreef BertV het volgende:
[..]
Digitale vetmeters geven je dan wel een getal die je met een korrel zout moet nemen, maar het verloop van je vetpercentage kun je natuurlijk wel volgen.
(mits gemeten op zelfde tijdstip, lege blaas, droge voeten, ehm.)
3x per week full body kracht (als ze het niet leuk vind heeft ze pech) gevolgd door een 1/2 uurtje cardio.quote:Op donderdag 2 november 2006 11:03 schreef Webkim het volgende:
Vanmorgen werkte ik voor m'n basisopleiding fitness een casus uit en ik ben benieuwd wat júllie inzichten zijn.
Wat voor fitnessprogramma zou jij aanraden aan een vrouw van 43 die een kilo of zeven te zwaar is.
Ze wil afvallen en wat strakker worden en kan daar 3x per week 1 1/2 a 2 uur voor vrijmaken. Ze houdt niet van al die krachttoestellen.
quote:Op donderdag 2 november 2006 11:03 schreef Webkim het volgende:
Mijn idee:ik vind je gedachte goed. Alleen een paar opmerkingen/vragen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My 2 cents. Maar ik kom pas net kijken, dus ik hoor graag wat van jullie...
Waarom 3 setjes van 12 herhalingen?
En ik zou machines en gebruik van losse gewichten afwisselen. Dan laat je d'r er al kennis mee maken...
En cardio als laatst zou ik max. een half uurtje doen met cooldown. Want anders ben je veel te lang bezig met trainen. Leuk voor ff, maar na een tijdje ben je 't imo spuugzat.Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
Die formule gaat idd uit van een "normale" lichaamsbouw maar doet ook een weerstandsmeting waar hopelijk ook iets mee gedaan wordt.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:04 schreef DjMark het volgende:
[..]
Zelfs dat niet.
Digitale vetmeters werken met een formule.
Je moet namelijk ook je gewicht aangeven.
En zo'n vetmeter werkt dus alleen voor een normaal gemiddeld persoon.
Als jij bijvoorbeeld 1m80 bent en 75 kg, dan zal je vetpercentage redelijk kloppen.
En stel dat dat ding dan 10% zegt.
En tijd later ben je 10kg aangekomen, en je vet is gelijk gebleven, dan zal dat apparaat ws zeggen dat je meer vet hebt, gewoon omdat je zwaarder bent, en dus kwa gewicht niet meer aan het gemiddelde voldoet.
Niet als je bigorexia hebt, dan moet je met het meetlint aan de slag.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:44 schreef DjMark het volgende:
Uiteraard word er ook wat gedaan met de weerstand, anders is het apparaatje vrij nutteloos
Spiegel is inderdaad een van de beste raadgevers vind ik.
ZE HEBBEN AAN DE SPIEGELS GEROMMELD!quote:Op donderdag 2 november 2006 15:05 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Niet als je bigorexia hebt, dan moet je met het meetlint aan de slag.
Hier ook, bij de cardio apparaten lijk je dunner. En bij de losse dumbels lijk je brederquote:Op donderdag 2 november 2006 15:54 schreef BertV het volgende:
[..]
ZE HEBBEN AAN DE SPIEGELS GEROMMELD!![]()
...echt, de spiegels in de sportschool staan een fraktie bol, ik vertrouw ze niet.
Ik ben sprakeloos...quote:Op donderdag 2 november 2006 16:27 schreef LedZep het volgende:
zou ik net als MrJ
We kunnen het hele bodybuilding draadje wel sluiten, nu jullie het eens zijn geworden is er niks meer aanquote:
Tip: hou je onderbroek aanquote:Op donderdag 2 november 2006 20:01 schreef ivosnivo het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's genomen na 3 dagen niet trainen, span niks aan. Ben druk aan het bulkenMe schouders en bovenkant borst en triceps zijn er wel op vooruit gegaan. Me biceps wordt iets minder voor me gevoel, raakt wat overtraint denk ik. En me benen zijn gegroeid maar dat is hier niet te zien
En de foto's zijn in brakke kwaliteit zoals jullie van me gewend zijn
Kwam net onder de douche vandaanquote:
Je hebt gelijk. Dit gaat te verquote:
quote:
Me poseerslip was uitgescheurd door me vette assquote:
Ben 10 jaar bezig, maar ik begeleid mezelf heel matig.quote:Op donderdag 2 november 2006 23:05 schreef Calyptus het volgende:
naturel een jaar of 4-5 schat ik, dan wel goede begeleiding, eetschema en genen
weet ik, maar is je voedingschema al 10 jaar in orde?quote:Op vrijdag 3 november 2006 08:38 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ben 10 jaar bezig, maar ik begeleid mezelf heel matig.
Ik heb nu wel me voeding aangepast. Kreeg zeker nog niet genoeg eiwitten binnen. Maar zonder extra voeding zou je toch ook al wel moeten groeien alleen stuk langzamer?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:14 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nee, je bent klaarblijkelijk slecht bezig. Dat moet je niet verkeerd opvatten hoor. Het is geen ramp en ook niks om je voor te schamen; 95% van de beginnende krachttrainers begint slecht. Lees veel over trainings- en voedingstheorie en verdiep je in wat voor jou zou moeten werken, probeer dingen uit etc. In het eerste jaar is 20kg aankomen toch wel het minimum als alles goed voor elkaar is (ongeacht genetische aanleg). Natuurlijk is dat theoretisch, want zoals ik al zei begint niemand goed, ook ik niet. Zelf heb ik een half jaar verspilt aan machines en 15-reppers etc.
Zolang je niet meer eet dan je nodig hebt zal er geen gram bijkomen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:37 schreef Wenzo het volgende:
[..]
Ik heb nu wel me voeding aangepast. Kreeg zeker nog niet genoeg eiwitten binnen. Maar zonder extra voeding zou je toch ook al wel moeten groeien alleen stuk langzamer?
Heb een trainingsschema van de sportschool dus lijkt me dat dat wel goed moet zitten. Ik kan hem anders wel keer posten. Ook doe ik nog 3 keer per week basketball erbij. Ik kan me spieren dus niet altijd helemaal uit laten rusten. Dat is ook wel nadelig.
Maar een voedingsschema zoals dat van Mr.J is voor mij gewoon niet mogelijk. Veel eiwitten is toch wel het belangrijkst? Koolhydraten krijg ik ook genoeg binnen.
Honderd gram suiker? Waar is dat goed voor?quote:Op vrijdag 3 november 2006 16:05 schreef Calyptus het volgende:
in mijn bulkschemas zitten altijd per dag 440gram tonijn in eigen nat(2*220) met 30g katsiroop, 2 kilo verse platte kaas met 100 gram suiker in totaal, en 1.5 liter melk.
Daarbij eet ik nog mn gewoon eten, ook nog pak calorien. Dan groei ik lekker op alles, met vechttrainingen erbij
Ik krijg die platte kaas anders niet binnenquote:Op vrijdag 3 november 2006 16:06 schreef LedZep het volgende:
[..]
Honderd gram suiker? Waar is dat goed voor?
Ahquote:Op vrijdag 3 november 2006 16:07 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Ik krijg die platte kaas anders niet binnen![]()
Dag 1:quote:
Het is inderdaad een doodzonde.quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:09 schreef Wenzo het volgende:
[..]
Dag 1:
Borst:
Bench press
Chest press (hammer)
Dumbell press (incline)
Dumbell fly's
Inlice press (hammer) 21e
Biceps:
One arm cable curl
Barbell curl (ez)
Concentration curl (bankje)
Arm curl
Piramide zittend
Rug:
High row (hammer)
Pulley (hoog pakken)
Pull down 21e
Dag 2:
Schouders:
Side front raises combi
Shoulder press (vaste bak)
Side raies (one arm cable)
Shoulder press (hammer) 21e
Schrugs/upright rowing
Triceps:
Kick backs
Touwtjes (boven me hoofd)
French press
Pussdown cable
Dippen 2 bankjes
Rug:
Low row (hammer)
Lower back
Pulley laag pakken 21e
En ik ga 3 keer per week. Dus ene week 2 keer dag 1. De week erna 2 keer dag 2. Buik doe ik er ook nog sit-ups bij. En nog wat andere oefeningen waarvan ik niet weet hoe ze heten. Benen doe ik niet (ik weet dat jullie dat fout vinden) want dat doe ik wel aardig veel met basketball en vind teveel tijd kosten.
Komt ook wel beetje van de schaduw denk ik. Maar ik zie zelf nu ook wel verandering. Moet toch maar is vaker een foto makenquote:Op vrijdag 3 november 2006 11:43 schreef BertV het volgende:
Veel betere definitie dan bij je vorige foto's, daar was je vooral groot, hier zie je spiergroepen duidelijker.
Misschien komt het door meer schaduwwerking in deze foto's?
Puike pectoralis.
Ik heb ook nog nooit begeleiding gehad. Ik heb de eerste 5 jaar me kennis uit de muscle & fitness gehaald. En gewoon zelf veel uitproberen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:58 schreef Calyptus het volgende:
[..]
weet ik, maar is je voedingschema al 10 jaar in orde?En oplossingen voor fouten die je maakt(en die fouten te herkennen) leer je maar met ervaring, of met een goede training.
Ik heb zo bv 2 jaar getraind zonder me echt veel zorgen te maken over progressieve overload, dat en ik deed geneen van de grote 3... Maar ik had geen enkele begeleiding dus ik was op mezelf uitgewezen.
ow ow, het is juist omdat je basketball doet dat je ZEKER moet squatten. Sprongkracht trainen is heavy squats en bodyweight jumpsquats gemixed.quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:09 schreef Wenzo het volgende:
Benen doe ik niet (ik weet dat jullie dat fout vinden) want dat doe ik wel aardig veel met basketball en vind teveel tijd kosten.
Dat je teveel traint en te weinig rust, waardoor je spieren niet maximaal kunnen groeien. Kans op blesures is dan ook extra groot.quote:Op vrijdag 3 november 2006 23:59 schreef Skazminko het volgende:
Wat houdt 'overtrainen' in?
Ik voelde me gewoon zo slap als een vaatdoek, ik sliep 5 uur op een nacht en ik begon af te vallen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 07:55 schreef ivosnivo het volgende:
Dat je teveel traint en te weinig rust, waardoor je spieren niet maximaal kunnen groeien. Kans op blesures is dan ook extra groot.
Wat is dat nou weer voor mentaliteitquote:Op zaterdag 4 november 2006 10:08 schreef J-Will het volgende:
Gisteren met mijn luie reet heel de dag in de sauna gehangen. Stress? Wat is dat?
Kijken of het een positieve uitwerking heeft op mijn training, straks namelijk even squatten (55 kg misschien proberen) en dumbell snatchen. Vanmiddag wedstrijd dus rustig aan, maar ik heb er zin in.
te weinig eten moet er ook bij, al je niet genoeg eet of te weinig eiwitten herstel je nu eenmaal niet snel genoeg.quote:Op zaterdag 4 november 2006 07:55 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Dat je teveel traint en te weinig rust, waardoor je spieren niet maximaal kunnen groeien. Kans op blesures is dan ook extra groot.
Als je 110 kg weegt en je begint de eerste keer te dippen spreek je wel andersquote:Op zaterdag 4 november 2006 15:36 schreef McGilles het volgende:
Ik zie het hier ook weer terugkomen en heb het wel vaker gezien.
Gaan mensen dippen maar dan met 2 bankjes, dat vind ik echt dippen op een vrouwenmanier. Net als opdrukken met je knieen ipv je tenen op de grond.
Dippen hoor je gewoon te hangen met je complete BW, niks met rare bankjes, dan doe je er zo 50.
Dat vind ik dan ook waardeloze / nutteloze oefeningen als je ook parallel dips en chins kunt doen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:42 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Als je 110 kg weegt en je begint de eerste keer te dippen spreek je wel anders
Trouwens spreekt parallel dip meer de voorste kop van de schouders en de borstspier aan als stabilisators, terwijl bench dip de achterkant van de schouders pakt. Dus ik zou ze alle2 doen.
Feit is wel dat bench dips je schouders wat kunnen verneuken door de onnatuurlijke positie, maar dat heb je met lateral pulls behind the neck ook.
Met een beetje creativiteit kan allesquote:Op zaterdag 4 november 2006 16:37 schreef Calyptus het volgende:
nog een ander voordeel is dat je bench dips thuis makkelijk kan doen(2 stoelen op een meterenhalve afstand en voila) , terwijl je voor parallels al in de gym moet zitten en het dips apparaat vrij moet zijn
dat zie je verkeerd. Ik ken mensen (duh) die na 'n half jaar aankloten met toestellen nog geen één keer kunnen dippen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:43 schreef McGilles het volgende:
Een beginneling zou toch wel minimaal een paar keer zichzelf kunnen dippen of zie ik dat nou verkeerd?
Maar jij bent dan ook een gruwelijk beest, natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 november 2006 18:20 schreef McGilles het volgende:
Ik dacht iemand van nature dat wel hoorde te kunnen
En ecto of endo dacht ik dat het ook niet boeide, het gaat toch om relatieve kracht.
Ik kan ook zo 30x dippen met mijn 103kg
Dat heb je goed gezienquote:Op zaterdag 4 november 2006 18:21 schreef LedZep het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook een gruwelijk beest, natuurlijk.
Ja of schijven op je benen leggen, maar dan gaan je knieen op een gegeven moment de verkeerde kant op buigen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:36 schreef McGilles het volgende:
Gaan mensen dippen maar dan met 2 bankjes, dat vind ik echt dippen op een vrouwenmanier. Net als opdrukken met je knieen ipv je tenen op de grond.
Dippen hoor je gewoon te hangen met je complete BW, niks met rare bankjes, dan doe je er zo 50.
Ik hang er sinds 3 maanden gewicht aan, en zit nu al op 20kg. Gewoon proberen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:42 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Als je 110 kg weegt en je begint de eerste keer te dippen spreek je wel anders
Trouwens spreekt parallel dip meer de voorste kop van de schouders en de borstspier aan als stabilisators, terwijl bench dip de achterkant van de schouders pakt. Dus ik zou ze alle2 doen.
Feit is wel dat bench dips je schouders wat kunnen verneuken door de onnatuurlijke positie, maar dat heb je met lateral pulls behind the neck ook.
Ik voel nooit wat in me borst, alleen beetje schouders. En me triceps heel goed als ik me armen helemaal strek.quote:Op zaterdag 4 november 2006 20:41 schreef Sloper het volgende:
Ik vind dippen echt een heerlijke oefening na zwaar benchen. Lekker naar voren hangen en de borstspieren nog ff flink op hun sodemieter geven![]()
Doe 't dan maar eens de dag na borst-dag. Als je nog spierpijn hebt. Kun je precies voelen wanneer je je borst goed aanspreekt. Iig zo heb ik het geleerd, omdat ik het eerst ook niet goed kon.quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:19 schreef ivosnivo het volgende:
Ik voel nooit wat in me borst, alleen beetje schouders. En me triceps heel goed als ik me armen helemaal strek.
Denk dat het tegenvalt... vrouwen kunnen het vaak om dezelfde reden niet als mensen met overgewicht.quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:43 schreef McGilles het volgende:
Een beginneling zou toch wel minimaal een paar keer zichzelf kunnen dippen of zie ik dat nou verkeerd?
Nee da's Bolton, die weegt 150kg oid. Ik doelde op de pic die ik hier een hele tijd terug heb gepost, deze dus:quote:Op zondag 5 november 2006 12:43 schreef Sloper het volgende:
Weegt die kerel met die rug <75kg? Zou je niet zeggen...tenzij hij 1.50m is, maar daar lijkt het ook niet op.
* Webkim kon er vanmorgen al 17quote:Op zaterdag 4 november 2006 18:00 schreef Calyptus het volgende:
Ik ken ook een paar mensen die nog geen 1 volledige push-up kunnen(neus 3 cm van de grond) en dat vind ik nu toch wel een hoop makkelijker als een dip
Zeer netjes!quote:Op zondag 5 november 2006 13:26 schreef Skazminko het volgende:
Gisteren voor het eerst gesquat. Ging wel chill, maar heb een gigantische spierpijn in mijn benen nu, iets wat ik nog nooit in mijn leven heb gehad.![]()
Goeie oefening dus.![]()
Morgen ga ik me laten uitleggen door de sportschool eigenaar hoe ik moet deadliften.![]()
Ik dip dus tussen 2 bankjes. Ben nog niet sterk genoeg om 't hangend te kunnen doen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:36 schreef McGilles het volgende:
Ok, 100x opdrukken voor straf dan is het je vergeven...quote:Op zondag 5 november 2006 20:04 schreef Frautie het volgende:
[..]
Ik dip dus tussen 2 bankjes. Ben nog niet sterk genoeg om 't hangend te kunnen doen.![]()
So have mercy
Hoe hou jij je armen met een frontsquat? Als ik hem dan smal beetpak ga ik helemaal kapot, en breed kan ik hem niet goed neerleggen.quote:Op zondag 5 november 2006 19:09 schreef McGilles het volgende:
[..]
Zeer netjes!
Probeer vanaf het begin af aan fullsquats te doen. Nu je net bent begonnen kan je mooi de techniek je eigen maken en vanaf dat punt zwaar gaan knallen
Ik heb een periode gehad dat ik nog VEEL meer at dan wat jij nu eet (18 stukken brood, bak kwark, 2.5L melk, brinta, havermout, cornflakes, eieren, gewoon ALLES) en ik werd er niet dik(ker) van. Als je dik wordt van het eten betekent het niet dat je teveel eet, maar dat je te weinig (of de licht) traint.quote:Op zondag 5 november 2006 22:26 schreef Skazminko het volgende:
Nu begin ik er zelf ook aan te twijfelen.![]()
Ik had zojuist een discussie met mijn vader. Hij beweerde dat ik toch echt eens moest gaan cardioën. Maar ik ben een ecto.
ik zei: "Jamaar, jamaar, ja ben een ecto".
Pa: "jamaar, jamaar, je zal een buikje krijgen net als ik. Of je moet eens wat minder gaan eten. echt waar geloof mij maar."![]()
Ik: "Jamaar, jamaar, ik fiets al freaking veel en als ik met gewichten aan het slepen ben verbrand ik ook vet. Daarbij komt dat ik massa wil aanzetten".
Pa: "Ja, kijk als je ijzer van de grond tilt, maak je spiertjes, ga je cardio doen, verbrand je vet!"
Broer: "Al die professionele lui doen ook cardio"
Ik:"Maar die lui hebben een vetpercentage van 2 procent ofzo, dat hoef ik niet. Ik ga gewoon lekker trainen en geen cardio. Want anders moet ik nog meer eten en cardio is voor huisvrouwen.
"
Broer: "Dan niet, dan krijg je een buikje"
Pa: "Ja"![]()
Ik: " Letten jullie maar eens op. Van de zomer ben ik gespierd, en geen papzak"
Ik: "Denk ik"
Oke het zit zo: Ik fiets maandag t/m vrijdag een uur per dag. Ik gym een anderhalf uur op dinsdag. Ik doe krachttraining op maandag, woensdag, donderdag en zaterdag.
Ik eet iets van 15 sneetjes brood per dag (Met vleeswaren of pindakaas) en drink andehalve liter melk per dag, 2 whey shakes, en een avond maaltijd (Vlees aardappels en groente meestal) en ben een Ectomorph. Dat is wat ik standaard eet. Dan komen er soms nog tussendoortjes bij zoals een sultana ofzo. Maar das niet vaak.
Moet ik mijn pa geloven? Moet ik cardio doen? Ik krijg toch niet echt een buikje he?![]()
![]()
Dat zal je nog tegen vallen denk ik, mijn vriend is een ex-model, dus kan niet echt zeggen dat ik het slecht doequote:Op zondag 5 november 2006 22:48 schreef Calyptus het volgende:
omdat je je lat niet hoog genoeg legt. Ik ken zat genoeg wichten die buikje lief vinden, maar ik moet de eerste echt schone nog tegenkomen die dat ook zegt. Is evolutie, hoe hoger je jezelf schat, hoe hoger de partner kwalitatief moet zijn.
Het ideale is natuurlijk een schone die niet zoveel streken heeft, maar die zijn zeldzaam(ik heb er wel eentje)
Omdat ik anders word gepest door klasgenoten.quote:Op zondag 5 november 2006 22:40 schreef raptorix het volgende:
Wat is er mis met een buikje
Ik heb ook een mooi buikje, en zowel mannen als vrouwen zijn er dol op
Waarom denkt iedereen altijd dat strak het schoonheids ideaal is?
Hahahah, er zijn andere dingen belangrijk hoor :0quote:Op zondag 5 november 2006 22:56 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Omdat ik anders word gepest door klasgenoten.![]()
![]()
Frontsquat vind ik zeer onprettig. Ik heb (zonder dat ik wil opscheppen) best een gespierde voorkant schouder en daardoor vind ik het niet lekker liggen. Vaak wil de stang maar al te graag naar voren rollen. Ook ben ik niet de lenigste met mijn armen dus dat is ook een nadeel.quote:Op zondag 5 november 2006 21:26 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Hoe hou jij je armen met een frontsquat? Als ik hem dan smal beetpak ga ik helemaal kapot, en breed kan ik hem niet goed neerleggen.
Ik ben ook niet aardig.quote:Op zondag 5 november 2006 22:59 schreef raptorix het volgende:
Mjah ik zou een wat leukere foto plaatsen, maar op de man spelen vind ik niet aardig.
Okequote:Op zondag 5 november 2006 22:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Probeer dan in ieder geval de schijn op te wekken
Ik heb er geen ervaring mee, maar hier: http://forum.dutchbodybui(...)r-eens-altijd-52109/ wordt het allemaal wel uitgelegd en het is in ieder geval wetenschappelijk verantwoord. Daarbij heb ik er goede verhalen over gehoord dus het is het probeer iig waard.quote:Op zondag 5 november 2006 23:22 schreef Chris_Highhat het volgende:
Heeft er iemand hier ervaringen met trainen volgens een HST schema? En zijn er voordelen ten opzichte van een regulier BB-schema?
Ja zulke armen heb ik ook, laat het maar bij gewoon squaten dan. Niks forceren wat niet goed voelt.quote:Op zondag 5 november 2006 22:59 schreef McGilles het volgende:
[..]
Frontsquat vind ik zeer onprettig. Ik heb (zonder dat ik wil opscheppen) best een gespierde voorkant schouder en daardoor vind ik het niet lekker liggen. Vaak wil de stang maar al te graag naar voren rollen. Ook ben ik niet de lenigste met mijn armen dus dat is ook een nadeel.
Dat alles opgeteld is de reden dat ik hem tegenwoordig niet meer doe, gewoon 2x in de week fullsquatten, dan kom ik er ook wel denk ik
Hoor er ook goede verhalen over. Maar het is niks voor mij, lijkt me geen fijne manier van trainen.quote:Op zondag 5 november 2006 23:24 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik heb er geen ervaring mee, maar hier: http://forum.dutchbodybui(...)r-eens-altijd-52109/ wordt het allemaal wel uitgelegd en het is in ieder geval wetenschappelijk verantwoord. Daarbij heb ik er goede verhalen over gehoord dus het is het probeer iig waard.
Met een kabeltje schiet het niet zo erg op. Vooral niet als je daarmee begint. Denk dat triceps barbel extension, smalbankdrukken en dippen toch wel de massa oefeningen zijn voor de triceps.quote:Op maandag 6 november 2006 09:43 schreef mister_popcorn het volgende:
zo, ik heb echt zin om te gaan deadliften![]()
Ik denk dat ik er vanmiddag nog maar 'n dumbell incline press, 'n bor met dumbells, dippen en nog iets lekkers erbij doe.
Wat is eigenlijk de nummer 1 tricpes oefening? Ik doe zelf voor triceps altijd triceps pushdowns (met dat kabeltje naar beneden duwen) en dippen. Zijn die extensions beter? of zou ik die gewoon voor variate toe moeten voegen?
Skull crushers.quote:Op maandag 6 november 2006 09:43 schreef mister_popcorn het volgende:
Wat is eigenlijk de nummer 1 tricpes oefening? Ik doe zelf voor triceps altijd triceps pushdowns (met dat kabeltje naar beneden duwen) en dippen. Zijn die extensions beter? of zou ik die gewoon voor variate toe moeten voegen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | TRAINING 1 Full Squat 5*5*45 6*3*50 5*5*50 6*3*55 5*5*55 8*1*60 Row 5*8*50 5*5*55 5*8*55 5*3*60 5*5*55 8*1*70 Clean & Press 5*4*40 5*3*45 5*2*50 5*4*45 5*4*50 8*1*55 Dumbell Snatch 8*2*22,5 8*3*22,5 10*1*25 8*2*25 6*3*25 6*1*27,5 TRAINING 2 Deadlift 8*2*90 6*3*90 6*1*100 8*2*100 6*3*100 8*1*110 Reps Squat 1*20*30 2*20*30 1*40*30 1*20*35 2*20*35 1*30*35 Speed Squat 8*2*40 8*3*40 8*2*45 8*3*45 8*2*50 10*2*50 Bench 5*8*50 5*5*55 5*8*55 5*3*60 5*5*60 6*1*70 |
nee, kickbacks!!!11111einzelleventwintower!!!quote:
Dat kan ik dan als ik het in girlie style doe weer welquote:Op zondag 5 november 2006 20:08 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ok, 100x opdrukken voor straf dan is het je vergeven...![]()
jeps.quote:Op maandag 6 november 2006 11:00 schreef BertV het volgende:
hm, mijn trapezius begint enorm ongelijk te worden door barbell shrugs /oefeningen.
Denk dat ik met losse dumbbell's moet beginnen?
Jij zegt "doorknallen met de barbell" en niet druk maken om het verschil.quote:Op maandag 6 november 2006 11:31 schreef Mr.J het volgende:
Niemand is symetrisch bro. Er zit altijd wel een verschil tussen links en rechts.
Zorgen dat je veel groter wordt, dan is het relatieve verschil nl. een stuk kleiner.
Speed squat, clean en db snatch moeten vooraan in de training.quote:Op maandag 6 november 2006 10:45 schreef J-Will het volgende:
[ code verwijderd ]
Dit zijn mijn doelen voor de komende weken. Er kan hier en daar wat van afgeweken worden maar moet op de meeste vlakken wel haalbaar zijn denk ik. Straks week 1, training 1.
Je kan de skullcrusher ook op de vloer doen, dan breng je hem achter je hoofd ipv naar je voorhoofd (dus eigenlijk is het dan geen skullcrusher meerquote:Op maandag 6 november 2006 12:57 schreef mister_popcorn het volgende:
dan zal ik die skullcrushers eens n maandje of wat erbij gooien, kijken of het effect heeft. merci beaucoup voor de antwoorden
ik lig liever lekker op 'n bankje, doet me beetje aan mijn bed denken altijdquote:Op maandag 6 november 2006 13:18 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je kan de skullcrusher ook op de vloer doen, dan breng je hem achter je hoofd ipv naar je voorhoofd (dus eigenlijk is het dan geen skullcrusher meer), laat hem een seconde op de vloer rusten en breng hem weer omhoog. Met kleine schijven is de ROM vanzelfsprekend groter.
Ik lig liever op de grond of sta ik, want dan hoef ik niet zo'n gay-handdoekje mee te slepen.quote:Op maandag 6 november 2006 13:29 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ik lig liever lekker op 'n bankje, doet me beetje aan mijn bed denken altijd(behalve dan die hippe baco-boys om me heen
)
Mooi werkquote:Op maandag 6 november 2006 18:11 schreef mister_popcorn het volgende:
woehoe. 3 x 3 x 125 kg DL, 3 x 4 x 100 kg deadlift. Daarna nog wat, oa die skullcrushers. Ik weet weer precies waarom ik ze niet deed, oude boksblessure die opspeeltmaar toch maar proberen op laag gewicht en veel reps, dat ging nog wel. Al met al lekker getraind
![]()
benchpressen vind ik kut, al is 160 wel veul, maar die MP is echt vetquote:Op maandag 6 november 2006 19:19 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Mooi werk
Ik had vandaag 160kg 2x met bankdrukken, was een beetje aan het toppen. Had ervoor wel 140 al 5x gedruktEn als laatst 110 12x.
En met military press had ik 87,50 1x. Volgende week de 90 maar is proberen.
Hier nog zo een.quote:Op maandag 6 november 2006 20:32 schreef McGilles het volgende:
Biceps ging zoals gewoonlijk weer kut, ben echt een wijf met biceps!
Zeer nice, respectquote:Op maandag 6 november 2006 21:41 schreef Mr.J het volgende:
Het ging vanavond lekker!
Voor het eerst sinds.. eh ooit? rug op maandag wezen trainen.
Als 3e oefening wezen deadliften en dan nog 6x 170kg eruit halen is niet heel verkeerd dacht ik zo. In theorie zou ik richting 1x 200kg gaan mits ik dl aan het begin van de training zou gooien.
Staand en zonder de benen te gebruiken. Pak hem veel smaller beet als met bankdrukken, dat gaat me beter af.quote:Op maandag 6 november 2006 20:28 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
benchpressen vind ik kut, al is 160 wel veul, maar die MP is echt vetdoe je het staand of zittend? en helemaal uit de schouders of ook wat smokkelen met de beentjes?
Netjes bro!quote:Op maandag 6 november 2006 21:41 schreef Mr.J het volgende:
Als 3e oefening wezen deadliften en dan nog 6x 170kg eruit halen is niet heel verkeerd dacht ik zo. In theorie zou ik richting 1x 200kg gaan mits ik dl aan het begin van de training zou gooien.
Waarom zou je met kabeltjes niet zo snel opschieten? Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op maandag 6 november 2006 10:02 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Met een kabeltje schiet het niet zo erg op. Vooral niet als je daarmee begint. Denk dat triceps barbel extension, smalbankdrukken en dippen toch wel de massa oefeningen zijn voor de triceps.
Pushdown heeft een veel kleinere ROM en doorgaans minder gewicht.quote:Op maandag 6 november 2006 22:59 schreef Guu het volgende:
[..]
Waarom zou je met kabeltjes niet zo snel opschieten? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Kabeltjes zijn leuk voor af en toe erbij. Niet als hoofdoefening.quote:Op maandag 6 november 2006 22:59 schreef Guu het volgende:
[..]
Waarom zou je met kabeltjes niet zo snel opschieten? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Zeer netjes!quote:Op maandag 6 november 2006 21:41 schreef Mr.J het volgende:
Andere oefeningen hebben idd in sommige gevallen een grote(re) ROM. Het grootste probleem is dan nog dat ze in de meeste gevallen spieren isoleren, waar je niet direct groot van wordt vanwege de lage CZS-belasting. Dat wil niet zeggen dat ze niet voor spiergroei zorgen, maar wel dat je nooit alleen cables of alleen isolatie kan gebruiken. Er zullen altijd minstens 2 zware compounds in een training moeten zitten om genoeg eiwitsynthese op te wekken. Dan kan je daarna altijd nog dingen 'afmaken' met cables of andere isolatie.quote:Op maandag 6 november 2006 23:21 schreef Guu het volgende:
Qua ROM ben ik het zeker met je eens qua pushdown (daar zal ik maar eens een keer dumbells voor gaan gebruiken dan), maar met andere oefeningen (bv cable cross) heb je een behoorlijk grote ROM. En aan het maximumgewicht zit ik daarbij nog lang niet. De spieren die ik met de kabeltjes train zijn toch maar relatief klein, dus ik zal ook niet snel aan het maximumgewicht komen. Zijn er verder nog voor of tegens mbt kabeltjes?
Gebruik je straps?quote:Op maandag 6 november 2006 23:43 schreef McGilles het volgende:
[..]
Zeer netjes!
Ik heb in juni dit jaar een 1x200 gedaan maar ik red 6x170 niet, meer een kwestie van grip dan missen van kracht!
Maar als je 6x170 kan kan je zeker weten 1x200, zelfs wel 1x210 denk ik!
Voor de volgende training zware muziek opzetten en gewoon die 200 eraan hangen en trekken maar, hoppa!quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:58 schreef ivosnivo het volgende:
Vandaag eerst zwaar wezen legpressen, en daarna me pr deadlift verbeterd naar 185kg. Denk dat die 200 toch wel haalbaar is voor het nieuwe jaar
waarom heb ik toch 't idee dat jouw gym slechts 10 minuten fietsen is...quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:02 schreef J-Will het volgende:
heb beetje last van mijn rug en geen auto tot mijn beschikking. Ik ben bang voor een training-loze dinsdag, wat niet in de planning stond. Mocht de auto alsnog komen, ga ik even lekkah squatten
Last van je rug, niet kunnen fietsen, maar wel squatten?quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:02 schreef J-Will het volgende:
heb beetje last van mijn rug en geen auto tot mijn beschikking. Ik ben bang voor een training-loze dinsdag, wat niet in de planning stond. Mocht de auto alsnog komen, ga ik even lekkah squatten
Ok. Maar sommige kabeloefeningen spreken grotere en meerdere spieren aan (bijvoorbeeld de cable row). Zou dit dan ook genoeg zijn, of zou je in persé barbell-oefeningen zoals deadliften moeten doen?quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:17 schreef LedZep het volgende:
[..]
Andere oefeningen hebben idd in sommige gevallen een grote(re) ROM. Het grootste probleem is dan nog dat ze in de meeste gevallen spieren isoleren, waar je niet direct groot van wordt vanwege de lage CZS-belasting. Dat wil niet zeggen dat ze niet voor spiergroei zorgen, maar wel dat je nooit alleen cables of alleen isolatie kan gebruiken. Er zullen altijd minstens 2 zware compounds in een training moeten zitten om genoeg eiwitsynthese op te wekken. Dan kan je daarna altijd nog dingen 'afmaken' met cables of andere isolatie.
geen idee, maar het is bijna een half uurquote:Op dinsdag 7 november 2006 17:32 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
waarom heb ik toch 't idee dat jouw gym slechts 10 minuten fietsen is...![]()
Ja. Om een goede vergelijking te maken; bent over (pendlay style) row is superieur tov cable row. Grotendeels omdat er spanning op de onderrug staat.quote:Op dinsdag 7 november 2006 17:54 schreef Guu het volgende:
[..]
Ok. Maar sommige kabeloefeningen spreken grotere en meerdere spieren aan (bijvoorbeeld de cable row). Zou dit dan ook genoeg zijn, of zou je in persé barbell-oefeningen zoals deadliften moeten doen?
Dat buik doen als ik zin heb plan ik ook elke training, alleen heb ik al maanden lang geen buik meer gedaanquote:Op woensdag 8 november 2006 11:53 schreef Sloper het volgende:
Zodirect maar ff de tietjes en triceps aanpakken. Als ik zin heb mss nog de abs, maar heb nog een beetje spierpijn van maandag...![]()
Zo dacht ik er ook altijd over, maar als je hem juist traint ga je kapot en heb je heel veel spierpijn. En dan is het geen ondankbaar werk meer.quote:Op woensdag 8 november 2006 13:40 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dat buik doen als ik zin heb plan ik ook elke training, alleen heb ik al maanden lang geen buik meer gedaan
Zegt al genoeg denk ik, buik is, net als biceps, zo saai om te trainen!
Tja, ik ben meestal zo'n 90 minuten bezig met mijn workout en daarna heb ik weinig motivatie meer op buik te pakken. Misschien in de toekomst kom ik ook tot een ommekeerquote:Op woensdag 8 november 2006 14:10 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Zo dacht ik er ook altijd over, maar als je hem juist traint ga je kapot en heb je heel veel spierpijn. En dan is het geen ondankbaar werk meer.
Tell me about it, 2x een half jaar last van gehad. Het ging een hele tijd goed dankzij sportbraces van PSB. De laatste tijd werden de polsen weer wat vaker gevoelig en sinds ik zaterdag heb geholpen met verhuizen heb ik constant last van mijn polsen inclusief tintelende vingers en de hele reutemeteutquote:Op woensdag 8 november 2006 14:10 schreef Fugie het volgende:
hoi
polsblessures kunnen best slepend zijn
ik heb ook behoorlijk al wat polsblessure's gehad, en die van mij waren allemaal te wijten aan één stomme oefening (als k daarna ging boksen ging het 100% zeker verkeerd). Deze oefeningen is volgens mij echt drie keer ruk. De Upright Barbell Row. Ohhh man wat 'n ellende was dat!quote:Op woensdag 8 november 2006 14:44 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Tell me about it, 2x een half jaar last van gehad. Het ging een hele tijd goed dankzij sportbraces van PSB. De laatste tijd werden de polsen weer wat vaker gevoelig en sinds ik zaterdag heb geholpen met verhuizen heb ik constant last van mijn polsen inclusief tintelende vingers en de hele reutemeteut![]()
![]()
Weekje rust ingelast, ik hoop absoluut dat het genoeg is, ik heb geen zin om weer maanden niks te (kunnen) doen en weer terug bij af te zijn![]()
(Wat is eraan om te trainen als je iedere keer weer terugvalt door een blessure
)
De oorzaak zit bij mij inderdaad in de polsen. Ik heb een "afwijking" waardoor de ruimte in het polsgewricht te groot is, hierdoor raken de pezen sneller overbelastquote:Op woensdag 8 november 2006 16:20 schreef Skazminko het volgende:
Ik zal wel gezegend zijn met een goed lichaam dan.
Ik heb 5 jaar aan tennis gedaan en 6 jaar aan voetbal. Ik heb werkelijk waar nog nooit iets gehad van een knieblesuure, arm blessure of pols blessure. Nooi last van gehad. Alleen spierpijn. Maar dat telt niet.![]()
lijkt me pijnlijk...quote:Op woensdag 8 november 2006 16:25 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
De oorzaak zit bij mij inderdaad in de polsen. Ik heb een "afwijking" waardoor de ruimte in het polsgewricht te groot is, hierdoor raken de pezen sneller overbelast![]()
Leuk is dat hequote:Op woensdag 8 november 2006 18:35 schreef J-Will het volgende:
ik begin groter te wordenBroeken waar ik vroeger een riem voor nodig had zitten nu als gegoten. Broeken waar ik geen riem voor nodig had wat strakjes
En hoelang train je nu?quote:Op woensdag 8 november 2006 18:35 schreef J-Will het volgende:
ik begin groter te wordenBroeken waar ik vroeger een riem voor nodig had zitten nu als gegoten. Broeken waar ik geen riem voor nodig had wat strakjes
wie sprak er over trainen? Hij eet gewoon als een varkenquote:
Met af en toe een whey shake.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:46 schreef Calyptus het volgende:
[..]
wie sprak er over trainen? Hij eet gewoon als een varken
Mooi zo, ik merk een beetje dat ik groter word!quote:
ik train nu al een hele poos, maar sinds twee maanden ofzo heb ik daar wat caloriën en flink wat eiwitten aan toegevoegd in de vorm van 1.5 à 2 liter melk per dagquote:
Ik koop nu meestal leger broeken (hoeft niet perse in legerkleur), en daarbij heb je riempjes bovenin zitten die je kunt verstellen.quote:Op woensdag 8 november 2006 19:28 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Leuk is dat he
(hoewel: 1 maand terug een broek gekocht voor bijna 100 euro.... nu begint ie al strak te zitten, als ik zo doorga kan ik 'm over 2 maand weggooien)
Bij de sportsworld in Beuningen heb je hele relaxte broeken, ook veel keus en die zitten tenminste een beetje ruimer dan de gemiddelde broek!quote:Op donderdag 9 november 2006 00:55 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik koop nu meestal leger broeken (hoeft niet perse in legerkleur), en daarbij heb je riempjes bovenin zitten die je kunt verstellen.
Ja want de ongemiddelde broek zit ons meer dan gemiddelt goedquote:Op donderdag 9 november 2006 11:36 schreef McGilles het volgende:
[..]
Bij de sportsworld in Beuningen heb je hele relaxte broeken, ook veel keus en die zitten tenminste een beetje ruimer dan de gemiddelde broek!
Die perzik emmer is (gelukkig) bijna leeg.quote:Op donderdag 9 november 2006 13:47 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ja want de ongemiddelde broek zit ons meer dan gemiddelt goed
Heb je die perzik emmer al leeg?
Haha, toevallig heb ik die laatst weer eens gepakt... lijkt wel klef cement of iets dergelijksquote:Op donderdag 9 november 2006 15:42 schreef Fugie het volgende:
kwark is trouwens veranderd bij de aldi, echt gore zooi die ze nu hebben
Glute Ham raises ja. Op fitness-island noemden ze het body raisequote:Op donderdag 9 november 2006 18:36 schreef Calyptus het volgende:
wtf is bodyliften? Glute ham raises?
achja, melk staafmixer en wat fruit en je hebt weer en lekkere shakequote:Op donderdag 9 november 2006 17:48 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Haha, toevallig heb ik die laatst weer eens gepakt... lijkt wel klef cement of iets dergelijks![]()
Hoor ik hier een uitdaging? Kon niks vinden op google, heb je een plaatje?quote:Op donderdag 9 november 2006 20:55 schreef LedZep het volgende:
Haha, "bodylift" zoals die op fitness-island staat is geen glute/ham-raise hoor. Hyperextension is dat. En die is vooral voor de hamstrings, back extension is voor onderrug. Though beide oefeningen zijn niet compleet, of het nou voor onderrug of hamstrings is. Mist de load van extra gewicht.
Een glute/ham-raise is dan wel weer een zéér complete hamstringoefening, maar ik gok dat er in deze thread niemand is die ook maar 1 rep unassisted kan, dus ja
"Dat ding" bij je knieen zorgt ervoor dat je de oefening goed uitvoert. Je buigt net zo ver door tot je quads op "dat ding" zitten. Hij wordt ook wel op de grond of op de latpulley gedaan, maar in 9 van de 10 gevallen zie je mensen dan gewoon hun bovenlichaam heel ver naar voren buigen, zodat er bijna geen knieflexie is. Ja, zo kan ik hem ookquote:Op vrijdag 10 november 2006 09:30 schreef J-Will het volgende:
En dan zeker zonder dat ding bij je knieën
Ik ga straks weer, waarschijnlijk zelfs op de fiets
Heb op dit moment niks om überhaupt foto's mee te maken.quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:18 schreef J-Will het volgende:
wanneer krijgen we nou eens foto's van jouw hardcore gym?
veel plezier!quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:33 schreef Mr.J het volgende:
Morgen Flex trainingskamp!!!
http://www.flexmagazine.nl/42.html
Nicequote:Op vrijdag 10 november 2006 11:33 schreef Mr.J het volgende:
ik wil report en hintsquote:Op vrijdag 10 november 2006 11:33 schreef Mr.J het volgende:
WTF, bumbbells van 83 kilo.quote:Er wordt getraind in hardcorde gym Spartacus te Almere. Of zijn dumbbells van 83 kg niet hardcore genoeg?
Nope. Ze gaan van 30 in ene naar 83.quote:Op zaterdag 11 november 2006 00:46 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Wat een krom gewicht zeg. Hebben ze ook dumbbels van 82 en 81 kg?
Veel plezier!!quote:Op zaterdag 11 november 2006 09:05 schreef Mr.J het volgende:
Ik ga rijden richting Almere.
Dag droppies. Zullen jullie mij wel een beetje missen?
droppiesquote:Op zaterdag 11 november 2006 09:05 schreef Mr.J het volgende:
Ik ga rijden richting Almere.
Dag droppies. Zullen jullie mij wel een beetje missen?
Ik heb er niet zo veel mee, ik wil van de zomer naar sterkste man evenementen, dat lijkt me leuker om te zien.quote:Op zaterdag 11 november 2006 10:22 schreef McGilles het volgende:
[..]
Veel plezier!!
Vind het persoonlijk een beetje veel geld voor 2 dagen daar, anders had ik er ook wel heen gewild!
Ik was laatste keer bij de sterkste man, maar ik vond het allemaal lang duren en die bankjes zaten enorm klote, echt na 1 uur had je een houten reet en dan had je pas 1 onderdeel gezien.quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:47 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb er niet zo veel mee, ik wil van de zomer naar sterkste man evenementen, dat lijkt me leuker om te zien.
Ik ben gewend om te staanquote:Op zaterdag 11 november 2006 12:45 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik was laatste keer bij de sterkste man, maar ik vond het allemaal lang duren en die bankjes zaten enorm klote, echt na 1 uur had je een houten reet en dan had je pas 1 onderdeel gezien.
Als je ging staan kon je echt geen kloot zien, want dan stond je zo'n 50m van alles vandaan. Op die bankjes mocht je niet staan want dan kon niemand achter je wat zien!quote:
Ik heb 8 jaar geleden 6x per week 2 uur getraind. Zit nu op 4x 1 uur en ik groei duizend keer beter, ook heb je veel meer zin om te trainen omdat je niet continue overtraint bent.quote:Op zondag 12 november 2006 17:34 schreef Mr.J het volgende:
Ok, 't weekend was erg ok.
Dennis is een monster. Damn wat kan een mens groot zijn.
Verder ga ik terug van 5x per week naar 4x per week trainen. 5x Is eigenlijk teveel. Idem voor het aantal setjes per spiergroep, die moeten niet boven de 10 uitkomen wil je goed opbouwen.
Jezus, nette stats met squatten!! Dat doe ik je niet na, ook al doe ik tegenwoordig alleen nog maar fullsquats!quote:Op zondag 12 november 2006 17:53 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb 8 jaar geleden 6x per week 2 uur getraind. Zit nu op 4x 1 uur en ik groei duizend keer beter, ook heb je veel meer zin om te trainen omdat je niet continue overtraint bent.
10 setjes vind ik nog heel erg veel, mijn max was altijd 9. Zit nu op 6.
Had vandaag met squaten 170kg (voor het eerst) 4x 160kg 7x en 150kg 10x.
Met optrekken ook een record, smal optrekken met 5kg schijf in me broekzak 8x.
Had me riempie er wel bij om hequote:Op zondag 12 november 2006 18:07 schreef McGilles het volgende:
[..]
Jezus, nette stats met squatten!! Dat doe ik je niet na, ook al doe ik tegenwoordig alleen nog maar fullsquats!
Ik zit de laatste tijd toch te kutten zeg, mijn eet/train schema komt niks van terecht en ik eet klote en train ook ruk.quote:Op zondag 12 november 2006 18:39 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Had me riempie er wel bij om heWou eigelijk proberen 200 te halen dit jaar, maar dat gaat me niet lukken.
Heb bijna bij al me zware oefeningen voor de grote spiergroepen me schema als volgt.
set 1 zwaar gewicht stuk of 4 5 keer.
set 2 5 tot 10 kilo verminderen 6 7 keer.
set 3 5 tot 10 kilo vermidneren 9 10 keer.
Behalve met deadlift en stifflegged deadlift, dan draai ik het om.
Ik doe altijd per week per spiergroep 12 setjes, soms 2 keer 6 soms 3 keer 4(de grote 3 bv)quote:Op zondag 12 november 2006 17:53 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb 8 jaar geleden 6x per week 2 uur getraind. Zit nu op 4x 1 uur en ik groei duizend keer beter, ook heb je veel meer zin om te trainen omdat je niet continue overtraint bent.
10 setjes vind ik nog heel erg veel, mijn max was altijd 9. Zit nu op 6.
Ik heb nog nooit in me leven vis gegeten en ben dat niet van plan te gaan doen ook. Ja ik weet dat het super gezond is, maar ik vind ze er zo enorm ranzig uit zien en het stinkt zo ergquote:Op maandag 13 november 2006 10:38 schreef BertV het volgende:
Waarom zou je niet gewoon vaker vis eten?
Of is dat weer zo'n fitness-boy-opmerking van me?
k, dat is wel een goede reden om pillen te gaan slikken.quote:Op maandag 13 november 2006 10:39 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit in me leven vis gegeten en ben dat niet van plan te gaan doen ook. Ja ik weet dat het super gezond is, maar ik vind ze er zo enorm ranzig uit zien en het stinkt zo erg
Bij afvallen is cardio maar een "extraatje", geen middel. Het middel moet nog steeds een aangepast eetschema zijn, zoon 400kcal onder onderhoud lukt voor de meeste goed.quote:Op maandag 13 november 2006 14:51 schreef Maxxieh het volgende:
Ik post het hier maar, want volgens mij krijg ik hier meer reacties.
Maar ik ben nu 4/5 maanden aan het trainen, ik heb een vetpercentage van 19% (dat was dus 4/5 maanden geleden, weet niet hoe het nu precies zit). Dus ik heb een klein buikje en overal wel een beetje vet enzo. Maar als ik het goed begrijp, moet ik nu dus lekker spieren gaan kweken en weinig cardio doen en pas in de lente flink gaan cardio'en? Kan ik dan in 3 maanden zoveel vet verliezen met cardio, dat het allemaal (flink) wat strakker wordt? En als ik dan fanatiek ga cardio'en, met lichte gewichten blijven trainen of kan ik dan ook gewoon zwaardere gewichten pakken? (doorgaan met m'n schema bedoel ik dus eigenlijk)
Alvast bedankt!:)
Momenteel train ik ongeveer zo (assistance af en toe anders)quote:Op maandag 13 november 2006 00:17 schreef Calyptus het volgende:
Ledje, als dit leest en je tijd hebt zou jij je trainingsschema eens kunnen posten, ik zoek namelijk een degelijk powerliftingsschema in te passen in mn trainingen
[..]
Ik doe altijd per week per spiergroep 12 setjes, soms 2 keer 6 soms 3 keer 4(de grote 3 bv)
Ik zit wel nu te zoeken naar een nieuw schema, meer op explosive power minder op massa...
Thanks!quote:Op maandag 13 november 2006 16:09 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Bij afvallen is cardio maar een "extraatje", geen middel. Het middel moet nog steeds een aangepast eetschema zijn, zoon 400kcal onder onderhoud lukt voor de meeste goed.
Ik zie veel huisvrouwen 20 minuten tegen 8km/h joggen en na de training 2 snickers en een pak chips eten, om dan te schrikken dat ze ipv afvallen nog bijkomen. "cardio werkt niet!" krijg je dan te horen... "Half-assed attempts werken niet!" zeg ik dan terug... Ik krijg dan soms wel een snickers naar mn hoofd
Dat lichte gewichten voor definitie en vetverlies zorgen is een mythe waar zowat elk 40kg instructeurswijf nog bij zweert, maar het is dus al lang achterhaald.
Inderdaad, gewoon dus steeds zwaardere gewichten proberen pakken, ik zeg wel proberen, want als je goed cut is het erg moeilijk om nog kracht bij te komen, en spiermassa is al helemaal niet meer te gainen. Als je 6-7% bf erafkrijgt in 3 maanden en je spier en kracht stagneren mag je al enorm tevreden zijn, zo het al mogelijk is zonder illegale middeltjes.
Powerclean is niet al te lastig. Rug volledig recht, schouders voor de barbell, omhoog trekken tot ca tepelhoogte, quartersquat maken (iig slechts heel klein stukje zakken) en de bar voorslaan. Voornaamste is om er geen reverse curl van te maken, maw de barbell moet te allen tijde bij je lichaam blijven, je onderarmen draaien eronder door.quote:Op maandag 13 november 2006 18:00 schreef mister_popcorn het volgende:
heej led, ik wil graag een Olympische lift erbij gaan doen, welke is goed te leren, (goed uit te voeren), en effectief als 'n malle?
En ik mis bij jou schema 'n dip?
Neequote:Op maandag 13 november 2006 18:18 schreef Maxxieh het volgende:
[..]
Thanks!
Dus nu gewoon m'n eetschema aanhouden en spieren kweken en later pas m'n eetschema veranderen om vet te 'verbranden'? En als ik er elke training nou 20~30 minuutjes roeien bij doe, heeft dat een negatief effect voor de spiergroei (dus dat het het proces verlangzaamt)? Want roeien is een soort cardio, maar ook weer krachttraining. Daar ben ik dan benieuwd naar!
Oh dat is mooi, dan blijf ik wel roeien en dan is dat mijn cardio-activiteit voor de wintermaanden. En dan begin ik in de lente wel met spinnen en dat soort dingetjes.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |