Ja is dat verandert in de arbo wet ofzo? Ik heb een keer super ranzig werk gedaan (varkensvetsmelterijquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:24 schreef LedZep het volgende:
Ik hou zo van mijn werk![]()
. En spot er niet mee, want sommige dozen die ik moet tillen wegen wel 15kg
Vandaag was ik weer in Folsgeare, de "clan" van écht sterke mannen was er nu. Eentje deed een car deadlift (met zo'n machine) met 280kg en enkele anderen met 260kg. Er was ook een kerel die ik nog ken omdat hij tot een jaar geleden ook trainde bij de sportschool waar ik zit. Die gast doet 230kg RAW bench press oid, sick sick. Maar zeker inspirerend(het geschreeuw, het lawaai en met name de verhalen over mensen met afgescheurde hamstrings die gillen als een big of over mensen die tweedegraads brandwonden oplopen door met een hogedrukspuit op hun poten (door de schoen heen) te spuiten zijn toch wel de hoogtepunten)
Een cardeadlift is lichter dan een gewone dead als je bekijkt dat je maar 1 helft van het apparaat (of de auto) optilt. In dit geval was het echter wel echt 280kg aan gewicht dat opgetilt werd, een kilo of 250 aan schijven en dan het dingetje zelf nog. Wat verder anders is aan een car deadlift is dat het een gedwongen bewegingsbaan is, omdat je i.t.t. bij gewone deadlifts het geheel niet tegen je aan kan trekken of anders bewegen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:11 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ja is dat verandert in de arbo wet ofzo? Ik heb een keer super ranzig werk gedaan (varkensvetsmelterij), en daar kwamen doosjes van 25kg van de lopende band rollen, en die moest ik heel snel opstapelen op een palet. En als die vol was snel in de koelcel rijden met de heftruck, en als ik dan terug kwam stonden er weer een stuk of 15 doosjes op me te wachten
Is een cardeadlift niet lichter dan een normale? Ik had vandaag 180kg 1 keer met deadliften, voelde me echt super goed. Die 200kg ga ik zeker halen voor het einde van het jaar, me 200kg squat zie ik somber in.
25Kg schijven zijn de zwaarste die ik ken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:53 schreef LedZep het volgende:
[..]
Een cardeadlift is lichter dan een gewone dead als je bekijkt dat je maar 1 helft van het apparaat (of de auto) optilt. In dit geval was het echter wel echt 280kg aan gewicht dat opgetilt werd, een kilo of 250 aan schijven en dan het dingetje zelf nog. Wat verder anders is aan een car deadlift is dat het een gedwongen bewegingsbaan is, omdat je i.t.t. bij gewone deadlifts het geheel niet tegen je aan kan trekken of anders bewegen.
Volgens de arbowet mag je max 25kg sjouwenSchijven van 50kg mag je dus ook niet op je barbell tillen.
J-Will: wat dacht je van 2x per week krachttraining, 1x plyometrics en 1x basketball? Dat is zeer goed te doen hoor, ik ben ook 7 dagen in de week bezig met verschillende dingen en mijn voeding is brak.
Het verhaal over de squats heeft meerdere antwoorden. Als je ipv een fullsquat halverwege stopt en weer omhooggaat (met verder dezelfde techniek/setup) heeft geen enkele toegevoegde waarde.
Echter, een fullsquat is meestal olympic style (close stance, high bar, full, recht naar beneden zakken, knieen komen ver naar voren). Wanneer je dat vergelijkt met een powerlifting squat (wide stance, low bar, tot parallel, 'naar achteren zitten', schenen bewegen niet of nauwelijks) dan zijn er zeker verschillen.
De olympic squat legt het accent op de quads en gluteus maximus; hamstrings worden amper aangesproken.
De PL squat heeft ZEER veel hamstring influence en minder quads / gluteus.
Als je de techniek van beide varianten dus goed onder de knie hebt en beide goed kunt onderscheiden, hebben ze beide hun voor- en nadelen. Als je maar "gewoon zakt", doe dan maar altijd full. Dan weet je altijd zeker dat je full ROM, dus full result hebt.
Quarter squats hebben weinig directe carry-over op squats c.q. deadlift, maar de huge gewichten (ik doe ze met 200 of meer kilo, dat is bijna 100% meer dan mijn fullSQ en zo'n 40% meer dan PL squat) zorgen voor een extreme druk op de erector spinae (en rug in het algemeen), gewrichten, ligamenten en pezen. Daarbij wordt het CZS dusdanig gestimuleerd dat het gewicht dat je normaalgesproken voor SQ gebruikt als een veertje aanvoelt, zeker als je het direct erna gebruikt. Ook deze heeft dus zijn plaats in een trainingsschema, maar de oefening is fysiek te zwaar om elke week te doen. Stick to 1x per maand of minder, en pas in godsnaam op voor je knieen.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 20:56 schreef ivosnivo het volgende:
En je moet niet altijd oen alsof je overal verstand van hebt![]()
Probeer iig in elke training speed als uitgangspunt te nemen. Neem bv niet standaard 5x5 squat, maar 1x speed-strength (10x2 reps op 60-70% max) en pure speed (bv jump squats op 30% max) en dan nog een keer strength-speed (hoge load met max snelheid - gewicht gaat dus relatief traag omhoog maar wel met je maximale snelheid voor dát gewicht). Als je dan nog high rep squat doet (20-30 of 50 reps) heb je voor elke training 2 squats. Dan heb je al een prima basis voor maxkracht en speed wat betreft benen (die voor jou toch het belangrijkste zijn).quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:36 schreef J-Will het volgende:
1 keer basketball is geen optie trouwens, moet per se twee keer aanwezig zijn bij training en bijna elke week een wedstrijd.
Denk dat ik het vanaf nu zo ga doen:
2*training
2*krachttraining
1*wedstrijd
indien geen wedstrijd, 1* plyo
en als ik ergens een gaatje weet te vinden, 1*krachttraining extra
Je benen zijn érg zwak in vergelijking met je bovenlichaam, of zie ik iets over het hoofd ?quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:13 schreef McGilles het volgende:
Laat ik ook maar weer eens reageren!
Deze week weer 4x gegaan, bench van 130 zat er makkelijk in, zelfs na 6 setjes van 6 te hebben gedaan!
Fullsquat doe ik meestal opbouwend van 40kg tot 90kg, met aan het einde meerdere setjes van die 90, voor de rest doe ik geen beenoefeningen meer!
Ik kan wel aardig wat zwaarder met squatten, alleen krijg ik dan aardig last van mijn kuiten (??)quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:15 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je benen zijn érg zwak in vergelijking met je bovenlichaam, of zie ik iets over het hoofd ?
Hey je leeft je nogquote:Op zondag 29 oktober 2006 20:13 schreef McGilles het volgende:
Laat ik ook maar weer eens reageren!
Deze week weer 4x gegaan, bench van 130 zat er makkelijk in, zelfs na 6 setjes van 6 te hebben gedaan!
Fullsquat doe ik meestal opbouwend van 40kg tot 90kg, met aan het einde meerdere setjes van die 90, voor de rest doe ik geen beenoefeningen meer!
10*2 dus voor speed-strength,quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:56 schreef LedZep het volgende:
[..]
Probeer iig in elke training speed als uitgangspunt te nemen. Neem bv niet standaard 5x5 squat, maar 1x speed-strength (10x2 reps op 60-70% max) en pure speed (bv jump squats op 30% max) en dan nog een keer strength-speed (hoge load met max snelheid - gewicht gaat dus relatief traag omhoog maar wel met je maximale snelheid voor dát gewicht). Als je dan nog high rep squat doet (20-30 of 50 reps) heb je voor elke training 2 squats. Dan heb je al een prima basis voor maxkracht en speed wat betreft benen (die voor jou toch het belangrijkste zijn).
Strength-speed is dus maximale snelheid op max-pogingen. Denk dus aan 4 reps of minder ongeveer, zeg maar 85% 1RM of hoger.quote:Op maandag 30 oktober 2006 07:33 schreef J-Will het volgende:
[..]
10*2 dus voor speed-strength,
hoe zit het qua reps voor de andere 2? Dus jump-squats en strength-speed
Dame, koffievisite, 01:00AM ? Geloof er geen snars vanquote:Op maandag 30 oktober 2006 14:02 schreef Mr.J het volgende:
Geen idee, gewoon doen.
Zit nu ook met ogen halfdicht omdat de dame die op koffievisite kwam bleef hangen tot 1.00.
Ik heb het nooit met druivensap ingenomen. Altijd gewoon met water, en het werkte toch. Je kunt ook een andere creatine nemen, zoals swole of noz daar zitten ook andere suplementen doorheen zodat je geen druivensap meer nodig hebt.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:42 schreef redguy2222 het volgende:
Ik zit te denken om een creatine kuurtje te doen, aangezien ik al m'n voeding/rust/schema's op orde heb maar vrij vast zit qua gewicht. En ik wilde het gewoon eens proberen, de werking en dergelijke is mij helemaal duidelijk alleen vroeg ik me nog wat dingen af:
- Het is beter om met druivensap in te nemen, waar de hell krijg ik dat?
- Ik wilde de creatine bestellen bij bodystore.nl iemand hier ervaring mee?
- Iemand goede ervaringen met een bepaald merk?
-Supermarktquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:42 schreef redguy2222 het volgende:
Ik zit te denken om een creatine kuurtje te doen, aangezien ik al m'n voeding/rust/schema's op orde heb maar vrij vast zit qua gewicht. En ik wilde het gewoon eens proberen, de werking en dergelijke is mij helemaal duidelijk alleen vroeg ik me nog wat dingen af:
- Het is beter om met druivensap in te nemen, waar de hell krijg ik dat?
- Ik wilde de creatine bestellen bij bodystore.nl iemand hier ervaring mee?
- Iemand goede ervaringen met een bepaald merk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |