Zeer nice, respectquote:Op maandag 6 november 2006 21:41 schreef Mr.J het volgende:
Het ging vanavond lekker!
Voor het eerst sinds.. eh ooit? rug op maandag wezen trainen.
Als 3e oefening wezen deadliften en dan nog 6x 170kg eruit halen is niet heel verkeerd dacht ik zo. In theorie zou ik richting 1x 200kg gaan mits ik dl aan het begin van de training zou gooien.
Staand en zonder de benen te gebruiken. Pak hem veel smaller beet als met bankdrukken, dat gaat me beter af.quote:Op maandag 6 november 2006 20:28 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
benchpressen vind ik kut, al is 160 wel veul, maar die MP is echt vetdoe je het staand of zittend? en helemaal uit de schouders of ook wat smokkelen met de beentjes?
Netjes bro!quote:Op maandag 6 november 2006 21:41 schreef Mr.J het volgende:
Als 3e oefening wezen deadliften en dan nog 6x 170kg eruit halen is niet heel verkeerd dacht ik zo. In theorie zou ik richting 1x 200kg gaan mits ik dl aan het begin van de training zou gooien.
Waarom zou je met kabeltjes niet zo snel opschieten? Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op maandag 6 november 2006 10:02 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Met een kabeltje schiet het niet zo erg op. Vooral niet als je daarmee begint. Denk dat triceps barbel extension, smalbankdrukken en dippen toch wel de massa oefeningen zijn voor de triceps.
Pushdown heeft een veel kleinere ROM en doorgaans minder gewicht.quote:Op maandag 6 november 2006 22:59 schreef Guu het volgende:
[..]
Waarom zou je met kabeltjes niet zo snel opschieten? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Kabeltjes zijn leuk voor af en toe erbij. Niet als hoofdoefening.quote:Op maandag 6 november 2006 22:59 schreef Guu het volgende:
[..]
Waarom zou je met kabeltjes niet zo snel opschieten? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Zeer netjes!quote:Op maandag 6 november 2006 21:41 schreef Mr.J het volgende:
Andere oefeningen hebben idd in sommige gevallen een grote(re) ROM. Het grootste probleem is dan nog dat ze in de meeste gevallen spieren isoleren, waar je niet direct groot van wordt vanwege de lage CZS-belasting. Dat wil niet zeggen dat ze niet voor spiergroei zorgen, maar wel dat je nooit alleen cables of alleen isolatie kan gebruiken. Er zullen altijd minstens 2 zware compounds in een training moeten zitten om genoeg eiwitsynthese op te wekken. Dan kan je daarna altijd nog dingen 'afmaken' met cables of andere isolatie.quote:Op maandag 6 november 2006 23:21 schreef Guu het volgende:
Qua ROM ben ik het zeker met je eens qua pushdown (daar zal ik maar eens een keer dumbells voor gaan gebruiken dan), maar met andere oefeningen (bv cable cross) heb je een behoorlijk grote ROM. En aan het maximumgewicht zit ik daarbij nog lang niet. De spieren die ik met de kabeltjes train zijn toch maar relatief klein, dus ik zal ook niet snel aan het maximumgewicht komen. Zijn er verder nog voor of tegens mbt kabeltjes?
Gebruik je straps?quote:Op maandag 6 november 2006 23:43 schreef McGilles het volgende:
[..]
Zeer netjes!
Ik heb in juni dit jaar een 1x200 gedaan maar ik red 6x170 niet, meer een kwestie van grip dan missen van kracht!
Maar als je 6x170 kan kan je zeker weten 1x200, zelfs wel 1x210 denk ik!
Voor de volgende training zware muziek opzetten en gewoon die 200 eraan hangen en trekken maar, hoppa!quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:58 schreef ivosnivo het volgende:
Vandaag eerst zwaar wezen legpressen, en daarna me pr deadlift verbeterd naar 185kg. Denk dat die 200 toch wel haalbaar is voor het nieuwe jaar
waarom heb ik toch 't idee dat jouw gym slechts 10 minuten fietsen is...quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:02 schreef J-Will het volgende:
heb beetje last van mijn rug en geen auto tot mijn beschikking. Ik ben bang voor een training-loze dinsdag, wat niet in de planning stond. Mocht de auto alsnog komen, ga ik even lekkah squatten
Last van je rug, niet kunnen fietsen, maar wel squatten?quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:02 schreef J-Will het volgende:
heb beetje last van mijn rug en geen auto tot mijn beschikking. Ik ben bang voor een training-loze dinsdag, wat niet in de planning stond. Mocht de auto alsnog komen, ga ik even lekkah squatten
Ok. Maar sommige kabeloefeningen spreken grotere en meerdere spieren aan (bijvoorbeeld de cable row). Zou dit dan ook genoeg zijn, of zou je in persé barbell-oefeningen zoals deadliften moeten doen?quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:17 schreef LedZep het volgende:
[..]
Andere oefeningen hebben idd in sommige gevallen een grote(re) ROM. Het grootste probleem is dan nog dat ze in de meeste gevallen spieren isoleren, waar je niet direct groot van wordt vanwege de lage CZS-belasting. Dat wil niet zeggen dat ze niet voor spiergroei zorgen, maar wel dat je nooit alleen cables of alleen isolatie kan gebruiken. Er zullen altijd minstens 2 zware compounds in een training moeten zitten om genoeg eiwitsynthese op te wekken. Dan kan je daarna altijd nog dingen 'afmaken' met cables of andere isolatie.
geen idee, maar het is bijna een half uurquote:Op dinsdag 7 november 2006 17:32 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
waarom heb ik toch 't idee dat jouw gym slechts 10 minuten fietsen is...![]()
Ja. Om een goede vergelijking te maken; bent over (pendlay style) row is superieur tov cable row. Grotendeels omdat er spanning op de onderrug staat.quote:Op dinsdag 7 november 2006 17:54 schreef Guu het volgende:
[..]
Ok. Maar sommige kabeloefeningen spreken grotere en meerdere spieren aan (bijvoorbeeld de cable row). Zou dit dan ook genoeg zijn, of zou je in persé barbell-oefeningen zoals deadliften moeten doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |