http://tweakers.net/price(...)024VSO)-prijzen.htmlquote:Op maandag 2 oktober 2006 16:19 schreef Furious het volgende:
Ich muchte gerne ein 1GB PC2700 SO-DIMM reepje haben. Kan iemand hier mij mee helpen? Tegen een leuk prijsje.
Verkapte-kut-TVP.
Te duur.quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:38 schreef super-muffin het volgende:
[..]
http://tweakers.net/price(...)024VSO)-prijzen.html
http://tweakers.net/price(...)C25-1G)-prijzen.html
Duur, maar wel behoorlijk in prijs gezakt! Ik heb er 2 jaar geleden nog 105 euro voor moeten neertellen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:21 schreef XL het volgende:
De adapter van mijn iBook is vanmiddag overleden![]()
![]()
![]()
Ik heb zijn verlies verwerkt door een nieuwe te kopen, maar dat leverde me nog een verlies van 79 euro op![]()
![]()
![]()
Bah, die krengen zijn duur!
Heb je er niet eentje over?quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Duur, maar wel behoorlijk in prijs gezakt! Ik heb er 2 jaar geleden nog 105 euro voor moeten neertellen.
Ik heb m'n lader al weggegeven aan iemand. Net als m'n Airport-kaart. En de harddisk heb ik eruit gehaald om in een externe behuizing te bouwen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:51 schreef XL het volgende:
[..]
Heb je er niet eentje over?
Jij hebt nu toch magsafe?
en het Keyboard heb je dat nog?quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb m'n lader al weggegeven aan iemand. Net als m'n Airport-kaart. En de harddisk heb ik eruit gehaald om in een externe behuizing te bouwen.
Zijn al je toetsen nog perfect. Dan gaat het me om de aanslag, niet zozeer om de opdruk.quote:
Het is een G4-toetsenbord. Perfect issie niet. Rechtsbovenin, rond de backspace-knop wringt 'ie een beetje. Ik denk dat het een beetje verbogen is ofzo. De aanslag op zich is nog wel okay, hoewel ik heel af en toe het probleem had dat een toets bleef hangen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 18:06 schreef XL het volgende:
[..]
Zijn al je toetsen nog perfect. Dan gaat het me om de aanslag, niet zozeer om de opdruk.
Heb je het G4-toetsenbord? Wat zou je ervoor willen hebben als je hem op de post moest doen?
Ik kan je van tevoren wel een anti-statische zak sturen, tussen twee stukken karton hoeft het dan niet met pakketpost. Vermoed ik¿
Mooi.quote:
Doe het niet.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:36 schreef muhammad_ali het volgende:
Ga nu mac proberen te installeren op een AMD systeem van me. Wens me geluk jongens
Beste renz0r,quote:Op maandag 2 oktober 2006 23:35 schreef renz0r het volgende:
Hallo moppies,
Ik zit zwaar te overwegen om een 30G Video ipod te nemen. Is dit een goede keuze? Wil deze, omdat die nu 289 euro is veel capaciteit. Hoe werkt die film zooi, beetje handig?
Hoe is het geheugen? flash of mini schijfje? Extra info iemand?
Ipod mini verkocht, omdat die steeds op pauze schoot wanneer ik ermee fietste of liep. Of die nou op hold stond of niet. Erg irritant, doen deze toch niet?
BVD
Ik heb 'em ook gedownload. Ik vond het maar kutsoftware als wannabe-semi-pro fotograaf.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:31 schreef Roeni3 het volgende:
Heb net Aperture binnen; kijken of hij voor zo'n noob fotograaf als ik ben handiger / beter is dan iPhoto.
Verkapte 'Zie-mij-eens-koel-lekkere-software-hebben' tvp
Nee, hij gebruikt een text editor om met Code Igniter te werken. Ik wil weten welke editor dat is.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 12:39 schreef super-muffin het volgende:
Code Igniter?
quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:38 schreef Furious het volgende:
Verkapt ik hoop niet voor je dat je het echt hebt gekocht
Eerst was je er nog wel enthousiast over, toen ik mijn camera ging kopen. Wat is je tegen gaan staan, het idee van het programma zelf of het gebruik? En indien het laatste: is Lightroom prettiger?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:38 schreef Furious het volgende:
[..]
Ik heb 'em ook gedownload. Ik vond het maar kutsoftware als wannabe-semi-pro fotograaf.
Al was dat met 1.0, 1.5 zou ik niet weten.
Verkapt ik hoop niet voor je dat je het echt hebt gekocht
Ik zou het niet eens meer weten wanneer dat was.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Eerst was je er nog wel enthousiast over, toen ik mijn camera ging kopen. Wat is je tegen gaan staan, het idee van het programma zelf of het gebruik? En indien het laatste: is Lightroom prettiger?
In Mei ergens.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 16:11 schreef Furious het volgende:
[..]
Ik zou het niet eens meer weten wanneer dat was.
Dat klinkt inderdaad niet prettigquote:In het begin is het leuk om ermee te spelen gezien de vele functies, en werkt opzich goed. Totdat je je er verder in gaat verdiepen, dan kom je de enorme gebreken tegen als de zeer onhandige, en eigenlijk gevaarlijke libraries waar ze gebruik van maken, als dat ene bestand corrupt raakt is alles weg. De workflow is beneden peil, slechte sharpening, slechte 'auto-generate' van de in RAW opgenomen 'camera informatie'. Zeer zeer traag (op een 1.5Ghz G4 in iedergeval, maar dan nog, ik kan wel vloeiend Camera RAW i.c.m. Photoshop CS2 draaien zonder hassel).
Hmm, ik dacht dat de laatste Beta wel aardig werkte. Nou ja. Eerst die iMac maar eens. En dan tijd. Ik heb nog geen enkele foto uitgezocht sinds ik dat ding heb in mei..quote:Lightroom zou best prettig kunnen zijn, als het werkt. Op m'n Windows PC loopt het na het aanklikken van een fotobestand vast, op m'n Mac loopt het bij het opstarten al meteen vast.
Op dit moment kun je eigenlijk het beste de laatste Camera RAW versie van Adobe downloaden (gratis), en gebruiken i.c.m. Adobe Bridge (zit bij CS2). Dat werkt het beste vind ik.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 16:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
In Mei ergens.
[..]
Dat klinkt inderdaad niet prettigMaar ik denk dat ik eens naar versie 1.5 ga kijken als ik mijn Intel Mac koop, snelheid is dan wel prima, en de backup mogelijkheden waren geloof ik al verbeterd.
[..]
Hmm, ik dacht dat de laatste Beta wel aardig werkte. Nou ja. Eerst die iMac maar eens. En dan tijd. Ik heb nog geen enkele foto uitgezocht sinds ik dat ding heb in mei..
Ik ben eruit, het is TextMate. En het kost 40 dollar. En ik het wil het. Damnit.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, hij gebruikt een text editor om met Code Igniter te werken. Ik wil weten welke editor dat is.
1.5.2 ?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 16:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben eruit, het is TextMate. En het kost 40 dollar. En ik het wil het. Damnit.
Ook niet bij 10.4.8..? Daar zou meer support zijn voor RAW-bestandenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:01 schreef Roeni3 het volgende:
Aperture wordt ook eigenlijk alleen aangeraden voor MacBook Pro gebruikers. Gelukkig heb ik een vrij krachtige MacBook, waardoor ik al redelijk in de buurt kom van een standaard MacBook Pro, maar ik kan me voorstellen dat het op mindere Macs allemaal erg crappy loopt.
Nu nog een manier bedenken om mijn Fuji S9500 RAW bestanden in Aperture te krijgen. Aperture ondersteunt nu alleen nog maar de S3 en nog een ander Fuji model.(Zelfs het openen van de RAW bestanden lukt niet eens in Tiger, terwijl hij in de preview wel de foto laat zien.
)
Klopt. Daar is dat hele gezeur over door velen gebruikers. De organisatie OpenRAW probeert RAW nu opensource te krijgen zodat alle bedrijven 1 en hetzelfde formaat hanteren. Dus ik vrees dat er voor jou niets opzit dan wachten voor RAW-support voor S9500 RAW bestanden in Aperture.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:01 schreef Roeni3 het volgende:
Aperture wordt ook eigenlijk alleen aangeraden voor MacBook Pro gebruikers. Gelukkig heb ik een vrij krachtige MacBook, waardoor ik al redelijk in de buurt kom van een standaard MacBook Pro, maar ik kan me voorstellen dat het op mindere Macs allemaal erg crappy loopt.
Nu nog een manier bedenken om mijn Fuji S9500 RAW bestanden in Aperture te krijgen. Aperture ondersteunt nu alleen nog maar de S3 en nog een ander Fuji model.(Zelfs het openen van de RAW bestanden lukt niet eens in Tiger, terwijl hij in de preview wel de foto laat zien.
)
Waar-de-loosquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:14 schreef Furious het volgende:
[..]
Klopt. Daar is dat hele gezeur over door velen gebruikers. De organisatie OpenRAW probeert RAW nu opensource te krijgen zodat alle bedrijven 1 en hetzelfde formaat hanteren. Dus ik vrees dat er voor jou niets opzit dan wachten voor RAW-support voor S9500 RAW bestanden in Aperture.
Ik gebruik altijd RAW. Maar ik kan begrijpen dat voor de meeste mensen dat verre van nodig is. Waar ik het zelf voornamelijk voor gebruik, zijn binnen foto's, foto's met slechte belichting. Je kunt namelijk echt je foto redden als je een foto maakt met bijv. tegenlicht, door het later te bewerken in RAW.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:00 schreef Roeni3 het volgende:
Hmm, met Adobe Lightroom kan ik wel mn RAW bestanden bewerken. Maar de vraag is dan: wat is beter: RAW of JPEG? En dat is al een eeuwig durende discussie, die jullie me vast ook niet duidelijker kunnen helpen maken.
Eigenlijk wel ja.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:33 schreef Dementor het volgende:
dus RAW is de pwn
Goed om te weten bedankt voor deze uitleg
Helemaal goudquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:23 schreef oor het volgende:
[..]
heel de dag hoor ik dat
ik werk in het westland
quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:43 schreef Furious het volgende:
[..]
Eigenlijk wel ja.
Graag gedaan. Ik zal eens kijken of ik ook een voorbeeldje kan vinden.
Hadden meer mensen last van.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 00:53 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb een beetje WiFi problemen sinds die .8 update
Kan steeds geen verbinding maken met mijn voorkeursnetwerk.
Ja? Geen last van op Intel iig.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 00:58 schreef broer het volgende:
Leuk, hoor, dat ImageWell. Start op in een seconde of vijf als ik er een jpegje op sleep (iBook G3, 700 Mhz. 640 MB). Maar dat afsluiten duurt zeker twee minuten. Niet overdreven. Meer mensen last van? En is het te verhelpen?
Nouja, ik heb maar 1 gebruiker... maakt dat nog uit?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 01:35 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Hadden meer mensen last van.
Je moet bij de systeemvoorkeuren aangeven dat de verbinding verbroken moet worden als je uitlogt
Zou dat dan het enige zijn waarin InHolland beter is dan andere scholen?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:29 schreef Tijn het volgende:
Thuis heb ik met .8 ook geen problemen met het draadloze netwerk. Bij m'n ouders ook niet. En op school wel, maar daar is het wifi altijd een drama.
OS X heeft ook gewoon een hosts-file. Uit m'n hoofd staat 'ie in /etc, maar ik zit nu niet achter een Mac dus kan het niet voor je checken.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:49 schreef Slarioux het volgende:
Ej even een vraagje... Ik wil graag met de hand een IP adres aan een host koppelen... Hoe doe ik dat in OSX?
Ik krijg zo'n melding als-ie net niet kan verbinden (Ik woon op het randjequote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:42 schreef Xilantof het volgende:
Dit is voor het eerst dat ik baal van mijn Appletje
Ik snap niet wat er fout is....
Ja handig!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:46 schreef Geqxon het volgende:
Jonge jonge jonge, leg gewoon een kabeltje tussen je router en Macbook.
Ik heb het ook vaak op school. Het lijkt mij gewoon een verbindingstime-out, een fout dus.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:42 schreef Xilantof het volgende:
Dit is voor het eerst dat ik baal van mijn Appletje
Ik snap niet wat er fout is....
Ja, draadjes aan je laptop, lekker mobielquote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:46 schreef Geqxon het volgende:
Jonge jonge jonge, leg gewoon een kabeltje tussen je router en Macbook.
Het is dan ook maar tijdelijk hoorquote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, draadjes aan je laptop, lekker mobiel
Daar kan ik helaas niets over zeggenquote:
Appeltje+i inrammen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:15 schreef broer het volgende:
Is er misschien een mogelijkheid om in de Finder meer informatie te krijgen over een bestand? Ik vind het onder Windows bijvoorbeeld zo handig dat je de afmetingen al in de Verkenner kunt zien. Kan dat op de Mac ook? Ik heb nu alleen Naam, Soort, Grootte, Aanmaak en Bewerking.
Dat is niet eens zo'n gek idee. De vorige keer dat ik MacDrive probeerde, kreeg ik het niet aan de praat. Maar ik zal eens een nieuwe versie downloaden en kijken of het nu wel lukt.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:27 schreef Geqxon het volgende:
Misschien gewoon HFS+ , en dan een partitie in FAT32 van 50 megabyte waar je het programma Macdrive op zet?
Het enige nadeel is dat ik zelf tot nu toe alleen nog maar de 2-weekse trial heb gevonden, met nergens de mogelijkheid een serial in te voeren.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is niet eens zo'n gek idee. De vorige keer dat ik MacDrive probeerde, kreeg ik het niet aan de praat. Maar ik zal eens een nieuwe versie downloaden en kijken of het nu wel lukt.
Misschien is alle nummers selecteren en dan het artwork er naartoe slepen een goed idee.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:19 schreef Furious het volgende:
Hoe in hemelsnaam kun je ervoor zorgen dat iTunes 7 meteen alle nummers uit hetzelfde album dezelfde album artwork geeft? Als ik 1 nummer van een album selecteer, en er artwork naartoe sleep, is het niet aanwezig bij de volgende.
Help?
Hier zat ik ook aan te denken. Lijkt mij eigenlijk wel logischquote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:23 schreef nietzman het volgende:
[..]
Misschien is alle nummers selecteren en dan het artwork er naartoe slepen een goed idee.
Dat is niet helemaal wat 'ie bedoelt.quote:
A, de weergave van de bestanden aanpassen. Ik dacht dat hij bedoelde hoe je per afbeelding de afmetingen kon bekijken.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:36 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal wat 'ie bedoelt.
In de desbetreffende finderwindows option-j doen en dan kan je selecteren wat zichtbaar is in de finder.
Toch maar eens proberen dan.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:23 schreef nietzman het volgende:
[..]
Misschien is alle nummers selecteren en dan het artwork er naartoe slepen een goed idee.
Dat kan dus ook al in Finderquote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:38 schreef Geqxon het volgende:
[..]
A, de weergave van de bestanden aanpassen. Ik dacht dat hij bedoelde hoe je per afbeelding de afmetingen kon bekijken.
Kom op!quote:
Op de Apple site zwerft wel ergens een Widget rond die het voor je kan doen.quote:
Dat dan weer wel.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Alles selecteren, Toon Info, en dan naar dat vakje je afbeelding slepen?
Ik ben gewoon niet deze moeilijkheidsgraad van Apple gewend!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:47 schreef ChOas het volgende:
[..]
Kom op!
Nummers selecteren -> get info, pic naar album art slepen, het is geen wiskunde hoor...
Bedankt maar het lukt al. Toch eens binnenkort een iTunes account aanmaken voor het gemakshalve.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:47 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Op de Apple site zwerft wel ergens een Widget rond die het voor je kan doen.
iTunes 7 kan dat, mits je een account hebt, automagisch.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:47 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Op de Apple site zwerft wel ergens een Widget rond die het voor je kan doen.
Had ik ook! Draadloos unpluggen en daarna weer erop did the job for me.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 14:33 schreef Xilantof het volgende:
Heeft iemand nog enig idee wat er bij mij mis kan zijn?
Ik krijg alleen de melding:
"Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het verbinden met het AirPort-netwerk [blabla]"
Maar welke fout? Kan het zijn dat een ander progje raar doet? Of dat er een instelling fout staat?
En het probleem is dus dat ik niet weet hoe. Even voor de duidelijkheid: ik wil graag zoveel mogelijk informatie in de Voorvertoning van de Finder. Het liefst zelf aangeven wat ik er in wil hebben. (Misschien kan het trouwens wel in 10.4, maar niet in 10.3, bedenk ik nu...)quote:
Dat komt omdat je waarschijnlijk Alcohol 120% of Daemon Tools 4 hebt geinstalleerd?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:47 schreef Tijn het volgende:
Nou, ik heb MacDrive geinstalleerd, maar het is nog steeds hetzelfde drama als de laatste keer dat ik het probeerde. Hij herkent m'n Mac-disks niet. Zowel de interne schijf, als een externe firewire schijf niet.
Hier tussen alle Appleaars mag je ook gewoon zeggen 'Yes, eindelijk een 20" iMac", dat hoeft niet zo verkaptquote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:38 schreef joriszss het volgende:
Kan je ook een account maken voor iTunes zonder CC?
(verkapt, eindelijk een 20" iMac post)
Onder 10.4 is het een kwestie van option j doen in het desbetreffende finder window en aanvinken wat je wil zien.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:31 schreef broer het volgende:
[..]
En het probleem is dus dat ik niet weet hoe. Even voor de duidelijkheid: ik wil graag zoveel mogelijk informatie in de Voorvertoning van de Finder. Het liefst zelf aangeven wat ik er in wil hebben. (Misschien kan het trouwens wel in 10.4, maar niet in 10.3, bedenk ik nu...)
en dan is er ook nog het programma FetchArt, die kan het ook.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
iTunes 7 kan dat, mits je een account hebt, automagisch.
Kunnen die 2 niet tegelijk bestaan dan?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat komt omdat je waarschijnlijk Alcohol 120% of Daemon Tools 4 hebt geinstalleerd?
Yes, eindelijk een 20" iMac, zo dan? Geweldig apparaat, zeker die remotequote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hier tussen alle Appleaars mag je ook gewoon zeggen 'Yes, eindelijk een 20" iMac", dat hoeft niet zo verkapt
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/23658quote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:25 schreef joriszss het volgende:
[..]
Yes, eindelijk een 20" iMac, zo dan? Geweldig apparaat, zeker die remote, muziekje starten om wakker te worden vanuit bed, heerlijk.
Yup, moet je bij de optie Click & Buy kijken.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:38 schreef joriszss het volgende:
Kan je ook een account maken voor iTunes zonder CC?
Toffe wekkerquote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:30 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/23658
Voor als je van je iMac je duurste wekkerradio ooit wilt maken
Dan ga ik binnenkort toch maar eens overstappen, geloof ik. Dank.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:11 schreef Rock-shocker het volgende:
Onder 10.4 is het een kwestie van option j doen in het desbetreffende finder window en aanvinken wat je wil zien.
Colloquy ?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:31 schreef magnifor het volgende:
Weet iemand een goede gratis IRC client os x?
Gebruik nu xirc, maar daar moet je voor betalen.
Die is helaas nog geen universal binary.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik vind X-Chat Aqua een fijne client. Die gebruik(te) ik in Windows en Linux ook meestal (nou ja, X-Chat dan, maar dit is gewoon X-Chat voor de Mac).
Ik heb wel een universal binary van X-Chat, mocht je geinteresseerd zijn.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:39 schreef magnifor het volgende:
[..]
Die is helaas nog geen universal binary.Maar toch bedankt.
X-Chat heeft een toffe Unix-look.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:40 schreef Geqxon het volgende:
X-Chat heeft een beetje een vieze mIRC look.
Kijk, je hebt zo te zien de goede stappen genomen. Je interne Mac-schijf, is die gewoon ook op dezelfde manier gepartitioneerd als je externe Mac-schijf?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:41 schreef Tijn het volgende:
Ik heb nu trouwens Daemon Tools 4 eraf gehaald en die rare stpd.sys-file verwijderd. Nu doet MacDrive het wel op m'n externe FireWire-schijf. Maar m'n interne Mac-schijf (waar ook de Windows-partitie op staat), kan 'ie nog steeds niet lezen.
Ja, HFS+.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:51 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Kijk, je hebt zo te zien de goede stappen genomen. Je interne Mac-schijf, is die gewoon ook op dezelfde manier gepartitioneerd als je externe Mac-schijf?
Dus ? Dan moet je maar FileVault gebruiken. Je kan niet verwachten dat een inlog bescherming je data nog beschermd wanneer je niet in hoeft te loggen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:13 schreef Geqxon het volgende:
Even over wat anders, wat mij opviel. Ik heb dus een password op mijn OS X account, maar via Bootcamp + Macdrive kon ik onder windows alsnog bij al mijn bestanden![]()
Mja, ik had op zijn hoogst verwacht dat het een beetje a la NTFS zou zijnquote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:56 schreef ChOas het volgende:
[..]
Dus ? Dan moet je maar FileVault gebruiken. Je kan niet verwachten dat een inlog bescherming je data nog beschermd wanneer je niet in hoeft te loggen.
Ik maak al gebruik van Colloquy. Toch bedankt.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:40 schreef Geqxon het volgende:
X-Chat heeft een beetje een vieze mIRC look.
Want iedereen draait Windows op zijn Mac?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:49 schreef Geqxon het volgende:
Ik zie nu ook niet echt het nut van een password onder OS X. Of waarom ik vanaf mijn gast-account niet bij de files van mijn admin-account kan.
Natuurlijk, waarom koop je anders een Mac?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Want iedereen draait Windows op zijn Mac?
Of geen Windows. Want je weet dat Windows gevaarlijk is. Windows draaien is sowieso al gevaarlijk maar Windows draaien op een _Mac_ en dan gaan zeuren dat het onveilig is... dat is echt iets voor een josti.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:56 schreef ChOas het volgende:
[..]
Dus ? Dan moet je maar FileVault gebruiken. Je kan niet verwachten dat een inlog bescherming je data nog beschermd wanneer je niet in hoeft te loggen.
Fixed. Hoewel het gelijk staat aan.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:04 schreef Q. het volgende:
[..]
Of geen Windows. Want je weet dat Windows gevaarlijk is. Windows draaien is sowieso al gevaarlijk maar Windows draaien op een _Mac_ en dan gaan zeuren dat het onveilig is... dat is echt iets voor een josti. Geqxon
Whahaha, een jostiquote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:04 schreef Q. het volgende:
[..]
Of geen Windows. Want je weet dat Windows gevaarlijk is. Windows draaien is sowieso al gevaarlijk maar Windows draaien op een _Mac_ en dan gaan zeuren dat het onveilig is... dat is echt iets voor een josti.
quote:De Josti band Nog zoiets! Ik hou van muziek, daar gaat het niet om. Laat daar geen misverstand over bestaan. Maar ik hou van mooie muziek, met gevoel gespeeld door musici, die hun instrument meester zijn. Bereid zijn er moeite voor te doen. Daar hou ik van. Muziek troost mij als ik het moeilijk heb. En ik had het moeilijk die dag. Ik loop door de stad, en ik zie een poster: Josti band. Ik wist niet wat het was, maar ik dacht band, muziek, daar was ik aan toe. Was toe om getroost te wordendoor mooie muziek. Ik ga daarheen, ik betaal verdomme geld voor een kaartje. Zit daar in die zaal dat tuig begint te spelen KUTMUZIEK!!!! Ongenspireerde bagger. Dat had niets met muziek te maken. Muziek maken doe je met je hart. En dat die je niet door met je tongetje uit je bek kwijlend op een xylofoon te staan hengsten!!
Je zal een componist zijn, gezwoegd hebben voor een mooie melodie. En dan gaan die mafketels want dat zijn ze. Die maken het kapot. En waarom, waarom?? Omdat ze lui zijn te lui om te repeteren, wat elke muzikant moet. Maar nee hoor, 'Ik ben een mongool! Alles wat ik doe is toch wel leuk!!!' Met zo'n instelling blijf je toch zwakzinnig, vind je het gek?? En zo gek zijn ze niet! Oohh nee! Want de hele dag is het zo van: mwe, mwe, mwe, mwe, mwe. En dan is die laatste verzorger weg, en dan tegen mekaar: Ik heb die gozer helemaal ondergekwijld!!!
wattenstaafje of tandenstoker?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:12 schreef Geqxon het volgende:
Zo, mijn Macbook is weer als nieuw. Even met een doekje het scherm schoongemaakt, alle vieze randjes schoongepoetst, accu eruit gewipt e.d.
Ik heb alleen wel nog een "rauwrandje" lang het apple-logo op mijn scherm, iemand tips hoe ik dat schoon krijg?
Hoe bedoel je? Je kunt vanuit Linux of Mac OS X ook gewoon bij de data in de homedir van een password-protected Windows-account.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Mja, ik had op zijn hoogst verwacht dat het een beetje a la NTFS zou zijn
Vanuit Windows, zelfsquote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Je kunt vanuit Linux of Mac OS X ook gewoon bij de data in de homedir van een password-protected Windows-account.
Command+Option+Escape en dan Finder even opnieuw starten.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:19 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb trouwens ook een prpobleem wanneer ik een dvd er in doe en ik wil bestanden kopieren blijft de dvd soms op de helft hangen en dan kan ik hem niet meer wegklikken of niks
Rockshocker had geloof ik na 10 maanden nog een batterij van 100%, dus dat kun je het beste aan hem vragenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:04 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb nu de accu van mijn PowerBook binnen.
Wat moet ik doen, ontladen en dan laden, of kan ik em zo gebruiken?
Device aanklikken -> 'devices' in je menubalk -> remove devicequote:Op vrijdag 6 oktober 2006 00:31 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb een 2 tal apparaten staan in iSync die er eigenlijk wel uit mogen, die zijn gestolen of kapot. Hoe krijg ik die er uit?
Is er dan niets wat hangt? Is de nieuwste Adium wel helemaal stabiel? Kijk eens met Activity Monitor of er geen processen zijn die 100% CPU gebruiken.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:49 schreef martinlutherking het volgende:
Mijn MacBook is soms zo tiefus traag. Begint het ding zwaar te blazen terwijl ik enkel surf en Adium heb openstaan, en dan reageert alles zo traag.Met een GB RAM verwachrt je toch meer prestatie?
Wanneer wilde jij de TH komen bezoeken trouwens?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 05:58 schreef ChOas het volgende:
[..]
Device aanklikken -> 'devices' in je menubalk -> remove device
Binnenkort, moet even een Donderdag vrij zien te maken...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 09:05 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wanneer wilde jij de TH komen bezoeken trouwens?
Er zijn binnenkort toetsen en andere rare dingen hier dus het is dan wel erg rustig qua docent en SooS (dacht ik).quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:31 schreef ChOas het volgende:
[..]
Binnenkort, moet even een Donderdag vrij zien te maken...
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:26 schreef Geqxon het volgende:
Je koptelefoon er beter in pluggen?
Ik lach niet.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:34 schreef Geqxon het volgende:
Waarom lach je.
Weer wat geleerdquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:36 schreef Geqxon het volgende:
Het losde dus wel het probleem op? Want als je in je Macbook de koptelefoon plug er half of verkeerd in stopt, dan worden de volumeknoppen vergrendeld.
Alt + F3 brengt je gelijk naar het geluidsinstellingen menu. Alt + F1 naar het beeldscherm menuquote:
Wat kan ik nu doen, ik kan namelijk niet op de herstel volume knop drukken :Squote:Volume 'Macintosh HD' controleren
HFS Plus-volume wordt gecontroleerd.
Extents Overflow-bestand wordt gecontroleerd.
Catalogusbestand wordt gecontroleerd.
Ongeldige naam
Multilinked-bestanden worden gecontroleerd.
Catalogushiërarchie wordt gecontroleerd.
Bestand met uitgebreide kenmerken wordt gecontroleerd.
Volumebitoverzicht wordt gecontroleerd.
Volumebitoverzicht wordt gecontroleerd.
information.",0)
Het volume 'Macintosh HD' moet worden hersteld.
Fout: De onderliggende taak rapporteerde een fout bij het verlaten
1 HFS-volume gecontroleerd
Volume moet worden hersteld
Hi! Ja dat is dezelfde en las hier inderdaad al even niet meer meequote:Op maandag 2 oktober 2006 22:51 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Wat betreft mijn zoektocht naar een goede tas waar zowel boeken als mijn iBook in passen, het moet toch maar een Crumpler worden denk ik. Niet goedkoop, wel goede tassen en de 'Very busy man' is in ieder geval groot genoeg. Over de Wack-o-Phone heb ik zo mijn twijfels.
Op GoT las ik dat daar een 'Hugster' die tas (Wack-o-Phone) heeft met een Powerbook, vast wel dezelfde Hugster die hier post. Dus als je mee leest, hoe bevalt die en past er nog wel wat in? Ik heb enkele vrij grote boeken die vaak mee moeten (wetbundel bijvoorbeeld).
Misschien deze week maar even naar de vrij nieuwe Macsupport in Alkmaar. Kijken wat die aan tassen hebben liggen. En even het mailtje van Crumpler afwachten. Die hebben de Very busy man voor 99 euro, site werkt alleen niet goed bij die tas. Hopelijk hebben ze 'm wel nog (aanbieding zolang de voorraad strekt).
Booten van je install. CD DVD, dan kan je wel je volume herstellen...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:15 schreef DutchErrorist het volgende:
AAAAH jongens ik heb een probleem
Ik wilde even Windows XP installeren op mijn Macbook, voor de gein uiteraard. Maar nu zit hij te zeuren dat ik een fout op mijn hardeschijf had. Toen ik het ging controleren met schijfhulpprogramma kwam er dit uit:
[..]
Wat kan ik nu doen, ik kan namelijk niet op de herstel volume knop drukken :S
Help!
Ok, dan zal de Wack-o-Phone voor mij inderdaad geen optie zijn, al vindt men bij crumpler.nl van wel (maar die weten uiteraard niet hoe groot mijn boeken zijn). Een wetbundel is al vrij groot, dus aan de 8-10 cm zit ik al snel. Althans deze periode, maar beter een te grote tas dan een te kleine in komende periodes.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:16 schreef Hugster het volgende:
[..]
Hi! Ja dat is dezelfde en las hier inderdaad al even niet meer mee
De wack-o-phone heeft weinig ruimte verder nog vind ik. Ik heb maximaal 2 boeken per dag nodig en dat gaat net. Bij wat dikkere boeken voel je al snel dat je veel kracht op je laptopje zet.
Als je meer dan 8-10cm boeken mee moet hebben elke dag dan is hij te klein. De very-busy-man is dan bijvoorbeeld een betere keuze
Primaquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:23 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ok, dan zal de Wack-o-Phone voor mij inderdaad geen optie zijn, al vindt men bij crumpler.nl van wel (maar die weten uiteraard niet hoe groot mijn boeken zijn). Een wetbundel is al vrij groot, dus aan de 8-10 cm zit ik al snel. Althans deze periode, maar beter een te grote tas dan een te kleine in komende periodes.
Maar eens op zoek naar een betaalbare Very busy man dan binnenkort. In ieder geval bedankt voor je antwoord.
Door op het bijbehorende .bin bestand te dubbelklikken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:05 schreef joriszss het volgende:
Iemand een idee met welk programma kan ik een cue bestand openen onder OSX??
Een cue/bin-iso mounten / branden bedoel je? Dat kan met Toast.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:05 schreef joriszss het volgende:
Iemand een idee met welk programma kan ik een cue bestand openen onder OSX??
Tsja, ik heb op dit moment dagelijks vrij grote boeken bij me. Ik heb niet dagelijks mijn laptop nodig. Ik kan natuurlijk gewoon een Wack-o-Phone aanschaffen en als eens niet alles erin past, laat ik of mijn iBook thuis of een of enkele boeken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:31 schreef Hugster het volgende:
[..]
Prima
Hij is wel gelijk echt een stuk groter ehIk ben toch weer heel blij dat ik een "kleine" tas heb als ik alleen maar met muis, adapter, een paar pennen en een notitieblok op pad ben
![]()
Het gaat om iMovie 3quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:27 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik heb een superfilmpje gemaakt, alleen nu krijg ik telkens geen geluid nadat ik het filmpje opgeslagen heb.
In wat voor een extensie dan ook.
Ik las ergens dat het zou kunnen liggen aan het toevoegen van titels? Is het een bug?
Ik heb net in je eigen topic gereageerdquote:
Hoeveel geheugen heb je? Ik heb dat ook al een keer gedaan (niet precies 400 natuurlijk, maar wel veel) en ik kon ze via Finder nog gewoon verplaatsen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:36 schreef Rock-shocker het volgende:
Cursus OSX plat krijgen voor dummies door Rock-shocker:
Stap 1: Gooi per abuis meer dan 400 jpg's op je desktop
Stap 2: Wacht tot je systeem weer reageert
Stap 3: Herstart in een andere user
Goddank heb ik uberhaupt twee gebruikers.
Ik heb het dus wel pas sinds .8.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:47 schreef Tijn het volgende:
Wat jij beschrijft, heb ik op sommige plaatsen in huis. Op de meeste plekken gaat het prima, maar op sommige plekken zegt 'ie telkens dat er een probleem is met verbinden, terwijl het netwerk wel gewoon te selecteren valt. Maar terwijl 'ie die error geeft, kan ik wel gewoon draadloos internetten. Heel vreemd.
Dit is niet iets wat ik pas sinds .8 heb trouwens.
option-j in desbetreffende Finder scherm en dan aanvinken show icon preview.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 09:05 schreef joriszss het volgende:
Is er de mogelijkheid in OSX om van bijv je jpg of gif, ipv een icoontje van de betreffende extensie een small van het plaatje te zien?
weet ik.. Maar ik had anderen beloofd het filmpje af te krijgen.. En dat is me gisteren dus helaas niet gelukt..quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik heb net in je eigen topic gereageerdIets meer geduld kan ook wel trouwens, niet iedereen zit 24 uur per dag te fokken
Software Update?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 15:17 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik heb nu iMovie 3 vervangen door iMovieHD, maar kan ik het volume per fragment niet veranderen omdat ik 'slechts' Mac OS 10.3.9 heb en ik 10.4 moet hebben.
Weet iamdn hier een prgrammatje voor om ditr te veranderen?
Je kan van Panther gratis updaten naar Tiger en vervolgens Leopard?quote:
Ow, ik weet niet joh, ik heb ook nog niet zo lang een Mac.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 15:28 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Je kan van Panther gratis updaten naar Tiger en vervolgens Leopard?
¤129?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 15:36 schreef TwyLight het volgende:
Hoeduur zou het ongeveer gaan kosten om van Tiger naar Leopard te upgraden?
Net als met Tiger: ik zou een flink aantal maanden wachten na de release van Leopard met overgaan. De eerste maanden (half jaar +) moeten de eerste grote bugs er nog uit geworden gesloopt, daarna draait alles pas echt lekker.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:20 schreef Tomasso het volgende:
Zo, ik heb besloten dat ik begin volgend jaar, zodra Leopard uit is, naast mijn iBook een iMac 20" ga zetten.
Configuratie weet ik nog niet helemaal, moet ik nog over nadenken.
Die bugs worden er toch gewoon uitgehaald via software-update of nietquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:37 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Net als met Tiger: ik zou een flink aantal maanden wachten na de release van Leopard met overgaan. De eerste maanden (half jaar +) moeten de eerste grote bugs er nog uit geworden gesloopt, daarna draait alles pas echt lekker.
Ik heb anders bij Tiger nooit het idee gehad van "Hè, wat buggy. Snel terug naar Leopard."quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:37 schreef Roeni3 het volgende:
Net als met Tiger: ik zou een flink aantal maanden wachten na de release van Leopard met overgaan. De eerste maanden (half jaar +) moeten de eerste grote bugs er nog uit geworden gesloopt, daarna draait alles pas echt lekker.
Ik denk dat niemand die gedachte heeft gehad.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:47 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik heb anders bij Tiger nooit het idee gehad van "Hè, wat buggy. Snel terug naar Leopard."
Een grijs scherm met de melding die jij beschrijft heb ik echter nog nooit gezien.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:26 schreef JoMo0 het volgende:
In Februari zijn er al weer nieuwe joh![]()
Trouwens vanmiddag de eerste vastloper gehad , daar het probleem van de airport verbinding sinds update naar .8 net als Xilantof dus. Het scherm werd grijs en er kwam een stuk tekst , in allerlei verschillende talen dat ik hem uit moest zetten met de powerknop.![]()
Die heb ik gekregen door iAlertU. Zal wel een alegemene foutmelding zijn ofzo?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:03 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Een grijs scherm met de melding die jij beschrijft heb ik echter nog nooit gezien.
Geen idee.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:08 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Die heb ik gekregen door iAlertU. Zal wel een alegemene foutmelding zijn ofzo?
rechts-klik - toon info - "naam en extensie"quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoe hernoem ik in godsnaam een bestand onder OSX?
Net zoals met Windowsquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
niet echt wat je noemt voor de hand liggend
Zo ingewikkeld is dat toch niet? Lijkt mij juist de makkelijkste manier...quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Jij vind F2 rammen meer voor de hand liggen dan enter?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Welke bug..? Ik heb nergens last van....quote:Op zondag 8 oktober 2006 10:23 schreef Remzz het volgende:
Ik word trouwens nogal gek van die Safari bug in Fok. Word dat nog opgelost?
Ander kanaal kiezen ? Misschien gebruiken je buren hetzelfde kanaal ?quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:16 schreef Xilantof het volgende:
Ik herken een patroon.... Overdag doet de Airport het prima... Maar 's avonds gaat ie ineens lastig doen en wilt ie de verbinding niet behouden (met de eerder genoemde symptonen).
Ik denk dat die regels die af en toe door je PI's staan in het reageer scherm bedoeld worden.quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Welke bug..? Ik heb nergens last van....
Dat de titel van het topic vaak een stuk omlaag staat, waardoor je bijvoorbeeld bepaalde links niet kan aanklikken of sommige PI's niet kan selecteren.quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Welke bug..? Ik heb nergens last van....
En dan zou dan gewoon moeten bij de instellingen van de router neem ik aan? Als je dat doet, moet erdan nog verder wat veranderd worden?quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:18 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ander kanaal kiezen ? Misschien gebruiken je buren hetzelfde kanaal ?
Vreemd, daar heb ik geen last van heb. Ik heb pithhelmet en Saft geinstalleerd, misschien helpt dat..?quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:19 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Dat de titel van het topic vaak een stuk omlaag staat, waardoor je bijvoorbeeld bepaalde links niet kan aanklikken of sommige PI's niet kan selecteren.
Kan gewoon bij je router inderdaad, je Mac zal 'm dan wel terugvinden op het andere kanaal...quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:19 schreef Xilantof het volgende:
[..]
En dan zou dan gewoon moeten bij de instellingen van de router neem ik aan? Als je dat doet, moet erdan nog verder wat veranderd worden?
Misschien vanavond even die instellingen induiken.
Ik zie nu inderdaad dat er nog iemand op "channel 11" zit....quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:29 schreef ChOas het volgende:
[..]
Kan gewoon bij je router inderdaad, je Mac zal 'm dan wel terugvinden op het andere kanaal...
Je kan anders even kijken met Kismac om te zien welke kanalen er in je buurt gebruikt worden...
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:49 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand die gedachte heeft gehad.
Je vindt het alleen niet voor de hand liggend omdat je Windows gewend bent. Als je met Mac was begonnen en nu naar Windows was overgegaan, had je het niet voor de hand liggend gevonden dat je op F2 moet drukken om iets te hernoemen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Welke driver heb jij gekozen ? Ik krijg een foutmelding.quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:38 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik zie nu inderdaad dat er nog iemand op "channel 11" zit....
later deze middag eens zien of ik iets dergelijks kan vinden bij de router...
Kismac doet het bij mij ook niet altijdquote:Op zondag 8 oktober 2006 13:28 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Welke driver heb jij gekozen ? Ik krijg een foutmelding.![]()
quote:Op zondag 8 oktober 2006 10:42 schreef Tomasso het volgende:
Nieuwe vraag van mijn kant.
Zou ik mijn iBook kunnen aansluiten op deze tv en de tv zo gebruiken als 2e beeldscherm? (voornamelijk voor het testen van presentaties)
Dan zoek je echt verkeerd...quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:32 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Die probeer ik nog altijd te... vinden...![]()
Nee, wacht. Fix eerst die bug maar eensquote:Op zondag 8 oktober 2006 17:39 schreef De_Hertog het volgende:
Oh, en Slarioux: het wordt morgen te koud. Doe er iets aan.
Nietz eet meer kip.quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:34 schreef nietzman het volgende:
Slar heeft raarder haar.
Via iBood zeker?quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:39 schreef De_Hertog het volgende:
Ik heb zojuist een Airport Express-achtig kastje gewonnen. En het heeft nog Mac support ook. Yeah.
Jep.quote:
Is het lampje van je iSight uit, en gaat het aan als je PhotoBooth opstart? Heeft een ander programmatje je iSight net gebruikt? Heeft iemand er een groen plakbandje voor geplakt/quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:46 schreef Roeni3 het volgende:
Nou ja, wat is DIT nou? Photobooth geeft een groen (!) scherm! Iemand enig idee wat er aan de hand is?
[afbeelding]
Tof joh!quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Jep.
Al het tweede ding dat ik gewonnen had deze week.![]()
Wie staat er op foto2 ?quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:46 schreef Roeni3 het volgende:
Nou ja, wat is DIT nou? Photobooth geeft een groen (!) scherm! Iemand enig idee wat er aan de hand is?
[afbeelding]
Je moest eens weten wat voor naars we over je roddelen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:43 schreef Geqxon het volgende:
Slarioux and Nietzman sitting in a tree...
Dank je. Het ziet er wel leuk uit ja. Er komt nog één vraag vandaag, dus sla je slagquote:Op zondag 8 oktober 2006 17:52 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Tof joh!
Ik zag de prijs die je nu hebt toevallig net op de site. VOlgens mij is dat wel een gaaf dingetje!
De twee foto's zijn studiegenoten van me.quote:
Het lampje brandt groen, geen ander programma heeft de iSight gebruikt en er zit zeker weten geen groen plakbandje voor de iSight.quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Is het lampje van je iSight uit, en gaat het aan als je PhotoBooth opstart? Heeft een ander programmatje je iSight net gebruikt? Heeft iemand er een groen plakbandje voor geplakt/
Yup, heb ze nog... eerst 67 op $74 gekocht... daana zweet in mijn handen gehad toen ze $89 waren... op $55 weer 67 bijgekocht... dus ik sta meer dan gelijk.. maar ik heb al het vertrouwen dat Apple nog wat verrassingen heeftquote:Op zondag 8 oktober 2006 17:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dank je. Het ziet er wel leuk uit ja. Er komt nog één vraag vandaag, dus sla je slag
Oh, en ChOas: Ik vind het een briljante actie. Heb je je aandelen nog?
PRAM al gereset ? Dat wil nog wel eens helpen... Had Tonks dit nou ook niet met z'n nieuwe Mac ?quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:55 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Het lampje brandt groen, geen ander programma heeft de iSight gebruikt en er zit zeker weten geen groen plakbandje voor de iSight.
Is het lampje groen tijdens gebruik van PhotoBooth, of ook ervoor en erna? Log anders voor de zekerheid even uit en weer in...quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:55 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
De twee foto's zijn studiegenoten van me.
[..]
Het lampje brandt groen, geen ander programma heeft de iSight gebruikt en er zit zeker weten geen groen plakbandje voor de iSight.
Ik ook. Die iTV gaat wat worden, er gaat echt een iPhone komen, en misschien nog zelfs meer dan dat, als ik dat artikeltje over de combinatie met Google Maps laatst las.quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:56 schreef ChOas het volgende:
[..]
Yup, heb ze nog... eerst 67 op $74 gekocht... daana zweet in mijn handen gehad toen ze $89 waren... op $55 weer 67 bijgekocht... dus ik sta meer dan gelijk.. maar ik heb al het vertrouwen dat Apple nog wat verrassingen heeft
Ik heb geen iBood account, en hoe groot is de kans dat je wint als je mee doet?quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dank je. Het ziet er wel leuk uit ja. Er komt nog één vraag vandaag, dus sla je slag
En is dat winnen net als dat je een veiling wint? Of krijg je het gratis?quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Jep.
Al het tweede ding dat ik gewonnen had deze week.![]()
Ik heb geen idee. Er zitten hier wat mensen op Fok die gewonnen hebben. Ik heb denk ik 6 keer een vraag beantwoord, en dus twee keer gewonnen. Maar ik denk niet dat de kans voor iedereen 1/3e is. Je moet vooral snel zijn, en een beetje met Google overweg kunnen. Als dat goed zit is de kans redelijk groot dat je snel wint.quote:Op zondag 8 oktober 2006 18:03 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik heb geen iBood account, en hoe groot is de kans dat je wint als je mee doet?
Pesten doet pijnquote:Op zondag 8 oktober 2006 17:54 schreef nietzman het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat voor naars we over je roddelen.
Ja, ik probeer nu de 'Option' knop te vinden om die Command-Option-P-R combinatie te krijgen, maar het vinden daarvan...quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:59 schreef ChOas het volgende:
[..]
PRAM al gereset ? Dat wil nog wel eens helpen... Had Tonks dit nou ook niet met z'n nieuwe Mac ?
Ze bieden normaal gesproken iedere dag één product aan voor een vaste prijs. Die prijs is flink lager dan de gemiddelde waarde, dus als je dat product nodig hebt koop je het. Je moet er alleen op tijd bij zijn, afhankelijk van wat het is. Ze hadden een keer een iPod Nano, die was na drie minuten uitverkocht. Ik was om vijf over twaalf te laat.quote:Op zondag 8 oktober 2006 18:04 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En is dat winnen net als dat je een veiling wint? Of krijg je het gratis?
Option is Alt. Sowieso wel handig om te weten als je een Mac hebt.quote:Op zondag 8 oktober 2006 18:10 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ja, ik probeer nu de 'Option' knop te vinden om die Command-Option-P-R combinatie te krijgen, maar het vinden daarvan...Dat is btw de manier om je PRAM te resetten, toch?
Hoe heeft Tonks het opgelost?
Dat snap ik. Daarom ben ik je ook erg dankbaar dat je het me nu verteld.quote:Op zondag 8 oktober 2006 18:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Option is Alt. Sowieso wel handig om te weten als je een Mac hebt.
Volgens mij was het resetten bij Tonks de oplossing... (Ik geloof dat het Tonks was trouwens)quote:Op zondag 8 oktober 2006 18:10 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ja, ik probeer nu de 'Option' knop te vinden om die Command-Option-P-R combinatie te krijgen, maar het vinden daarvan...Dat is btw de manier om je PRAM te resetten, toch?
Hoe heeft Tonks het opgelost?
Bedankt voor de informatie, Hertogquote:Op zondag 8 oktober 2006 18:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ze bieden normaal gesproken iedere dag één product aan voor een vaste prijs. Die prijs is flink lager dan de gemiddelde waarde, dus als je dat product nodig hebt koop je het. Je moet er alleen op tijd bij zijn, afhankelijk van wat het is. Ze hadden een keer een iPod Nano, die was na drie minuten uitverkocht. Ik was om vijf over twaalf te laat.
Tijdens deze gratis week kun je drie keer per dag het product van die dag gratis krijgen. Dan moet je een vraag beantwoord hebben, en de eerste vijfhonderd die die vraag beantwoord hebben winnen dan. Aan het begin leek het maar saai, ze hadden een maglite en een geurtje en nog iets dufs. Maar die dvd-speler en dat ding van vandaag waren wel leuk. Er is vandaag trouwens nog één vraag en daarna is het voorbij, dus deze uitleg komt wellicht wat laat.
No shit!quote:Op zondag 8 oktober 2006 18:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
--knip-
Er is vandaag trouwens nog één vraag en daarna is het voorbij, dus deze uitleg komt wellicht wat laat.
Oh jawel hoor. Dat was niet gemeen bedoeld of zo, sorry als het zo overkwam. Ik weet niet hoe lang je een Mac hebt, verbaasde me gewoon een beetje dat de eerste keer dat je die option knop nodig hebt is om je PRAM te resetten. Zie ook de PI, trouwens, om te weten dat je die post niet al te serieus hoefde op te vattenquote:Op zondag 8 oktober 2006 18:14 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Dat snap ik. Daarom ben ik je ook erg dankbaar dat je het me nu verteld.
Mag je tegenwoordig geen Mac noob meer zijn oid?
Die link had ik idd ook al gevonden, maar het helpt niet.quote:Op zondag 8 oktober 2006 18:14 schreef ChOas het volgende:
[..]
Volgens mij was het resetten bij Tonks de oplossing... (Ik geloof dat het Tonks was trouwens)
Hier nog een instructie: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=2238
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |