wattenstaafje of tandenstoker?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:12 schreef Geqxon het volgende:
Zo, mijn Macbook is weer als nieuw. Even met een doekje het scherm schoongemaakt, alle vieze randjes schoongepoetst, accu eruit gewipt e.d.
Ik heb alleen wel nog een "rauwrandje" lang het apple-logo op mijn scherm, iemand tips hoe ik dat schoon krijg?
Hoe bedoel je? Je kunt vanuit Linux of Mac OS X ook gewoon bij de data in de homedir van een password-protected Windows-account.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Mja, ik had op zijn hoogst verwacht dat het een beetje a la NTFS zou zijn
Vanuit Windows, zelfsquote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Je kunt vanuit Linux of Mac OS X ook gewoon bij de data in de homedir van een password-protected Windows-account.
Command+Option+Escape en dan Finder even opnieuw starten.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:19 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb trouwens ook een prpobleem wanneer ik een dvd er in doe en ik wil bestanden kopieren blijft de dvd soms op de helft hangen en dan kan ik hem niet meer wegklikken of niks
Rockshocker had geloof ik na 10 maanden nog een batterij van 100%, dus dat kun je het beste aan hem vragenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:04 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb nu de accu van mijn PowerBook binnen.
Wat moet ik doen, ontladen en dan laden, of kan ik em zo gebruiken?
Device aanklikken -> 'devices' in je menubalk -> remove devicequote:Op vrijdag 6 oktober 2006 00:31 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb een 2 tal apparaten staan in iSync die er eigenlijk wel uit mogen, die zijn gestolen of kapot. Hoe krijg ik die er uit?
Is er dan niets wat hangt? Is de nieuwste Adium wel helemaal stabiel? Kijk eens met Activity Monitor of er geen processen zijn die 100% CPU gebruiken.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:49 schreef martinlutherking het volgende:
Mijn MacBook is soms zo tiefus traag. Begint het ding zwaar te blazen terwijl ik enkel surf en Adium heb openstaan, en dan reageert alles zo traag.Met een GB RAM verwachrt je toch meer prestatie?
Wanneer wilde jij de TH komen bezoeken trouwens?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 05:58 schreef ChOas het volgende:
[..]
Device aanklikken -> 'devices' in je menubalk -> remove device
Binnenkort, moet even een Donderdag vrij zien te maken...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 09:05 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wanneer wilde jij de TH komen bezoeken trouwens?
Er zijn binnenkort toetsen en andere rare dingen hier dus het is dan wel erg rustig qua docent en SooS (dacht ik).quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:31 schreef ChOas het volgende:
[..]
Binnenkort, moet even een Donderdag vrij zien te maken...
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:26 schreef Geqxon het volgende:
Je koptelefoon er beter in pluggen?
Ik lach niet.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:34 schreef Geqxon het volgende:
Waarom lach je.
Weer wat geleerdquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:36 schreef Geqxon het volgende:
Het losde dus wel het probleem op? Want als je in je Macbook de koptelefoon plug er half of verkeerd in stopt, dan worden de volumeknoppen vergrendeld.
Alt + F3 brengt je gelijk naar het geluidsinstellingen menu. Alt + F1 naar het beeldscherm menuquote:
Wat kan ik nu doen, ik kan namelijk niet op de herstel volume knop drukken :Squote:Volume 'Macintosh HD' controleren
HFS Plus-volume wordt gecontroleerd.
Extents Overflow-bestand wordt gecontroleerd.
Catalogusbestand wordt gecontroleerd.
Ongeldige naam
Multilinked-bestanden worden gecontroleerd.
Catalogushiërarchie wordt gecontroleerd.
Bestand met uitgebreide kenmerken wordt gecontroleerd.
Volumebitoverzicht wordt gecontroleerd.
Volumebitoverzicht wordt gecontroleerd.
information.",0)
Het volume 'Macintosh HD' moet worden hersteld.
Fout: De onderliggende taak rapporteerde een fout bij het verlaten
1 HFS-volume gecontroleerd
Volume moet worden hersteld
Hi! Ja dat is dezelfde en las hier inderdaad al even niet meer meequote:Op maandag 2 oktober 2006 22:51 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Wat betreft mijn zoektocht naar een goede tas waar zowel boeken als mijn iBook in passen, het moet toch maar een Crumpler worden denk ik. Niet goedkoop, wel goede tassen en de 'Very busy man' is in ieder geval groot genoeg. Over de Wack-o-Phone heb ik zo mijn twijfels.
Op GoT las ik dat daar een 'Hugster' die tas (Wack-o-Phone) heeft met een Powerbook, vast wel dezelfde Hugster die hier post. Dus als je mee leest, hoe bevalt die en past er nog wel wat in? Ik heb enkele vrij grote boeken die vaak mee moeten (wetbundel bijvoorbeeld).
Misschien deze week maar even naar de vrij nieuwe Macsupport in Alkmaar. Kijken wat die aan tassen hebben liggen. En even het mailtje van Crumpler afwachten. Die hebben de Very busy man voor 99 euro, site werkt alleen niet goed bij die tas. Hopelijk hebben ze 'm wel nog (aanbieding zolang de voorraad strekt).
Booten van je install. CD DVD, dan kan je wel je volume herstellen...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:15 schreef DutchErrorist het volgende:
AAAAH jongens ik heb een probleem
Ik wilde even Windows XP installeren op mijn Macbook, voor de gein uiteraard. Maar nu zit hij te zeuren dat ik een fout op mijn hardeschijf had. Toen ik het ging controleren met schijfhulpprogramma kwam er dit uit:
[..]
Wat kan ik nu doen, ik kan namelijk niet op de herstel volume knop drukken :S
Help!
Ok, dan zal de Wack-o-Phone voor mij inderdaad geen optie zijn, al vindt men bij crumpler.nl van wel (maar die weten uiteraard niet hoe groot mijn boeken zijn). Een wetbundel is al vrij groot, dus aan de 8-10 cm zit ik al snel. Althans deze periode, maar beter een te grote tas dan een te kleine in komende periodes.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:16 schreef Hugster het volgende:
[..]
Hi! Ja dat is dezelfde en las hier inderdaad al even niet meer mee
De wack-o-phone heeft weinig ruimte verder nog vind ik. Ik heb maximaal 2 boeken per dag nodig en dat gaat net. Bij wat dikkere boeken voel je al snel dat je veel kracht op je laptopje zet.
Als je meer dan 8-10cm boeken mee moet hebben elke dag dan is hij te klein. De very-busy-man is dan bijvoorbeeld een betere keuze
Primaquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:23 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ok, dan zal de Wack-o-Phone voor mij inderdaad geen optie zijn, al vindt men bij crumpler.nl van wel (maar die weten uiteraard niet hoe groot mijn boeken zijn). Een wetbundel is al vrij groot, dus aan de 8-10 cm zit ik al snel. Althans deze periode, maar beter een te grote tas dan een te kleine in komende periodes.
Maar eens op zoek naar een betaalbare Very busy man dan binnenkort. In ieder geval bedankt voor je antwoord.
Door op het bijbehorende .bin bestand te dubbelklikken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:05 schreef joriszss het volgende:
Iemand een idee met welk programma kan ik een cue bestand openen onder OSX??
Een cue/bin-iso mounten / branden bedoel je? Dat kan met Toast.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:05 schreef joriszss het volgende:
Iemand een idee met welk programma kan ik een cue bestand openen onder OSX??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |